Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.610 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
hullemah schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:19:
Zou hier nog even een berichtje plaatsen hoe de migratie van tweak naar fiber is gegaan.
Dat is kort samengevat perfect(10 min geen signaal gehad).

Ervaringen tot nu toe met fibernl:
Ben zeer content dat ik bij tweak weg ben.
Kan normaal tv kijken(zonder blokken/haperingen)
Opnames worden perfect(lang genoeg)opgenomen en afgespeeld.
Goede menu structuur tv,logisch overzichtelijk.
Geen last meer van de ellendige zyxel(nu eigen routerkeuze in mijn geval asus)
En niet vergeten een app die doet wat het hoort te doen,box buitenhuis programmeren wat opnames betreft een app die het ook gelijk doet.

Ben een blij persoon.
Wacht maar. Binnen twee weken loopt tweak minimaal op dat niveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hullemah schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Ja die gebruik ik,stoneroos de maker van de app,komt binnenkort met een update.
Mja ze hebben onlnag iig al (-eindelijk-) een update gedaan die de compatibiliteit van ong. 2% van de Android tablets opkrikt naar 98% :'). Maar het is idd ongetwijfeld meer dan bij Sparql :P

Nu hopen voor je dat Fiber nog heel lang het huidige product aan kan bieden aan je (aangezien Telfort inmiddels geen analoog/dvb-c/fm meer aanbiedt aan nieuwe klanten en het speculatief in lijn der verwachting ligt dat over een jaartje Fiber, Solcon en Stipte het ook zullen moeten laten vallen).

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 06-01-2015 16:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:06

hullemah

hullie

eymey schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:41:
[...]

Mja ze hebben onlnag iig al (-eindelijk-) een update gedaan die de compatibiliteit van ong. 2% van de Android tablets opkrikt naar 98% :'). Maar het is idd ongetwijfeld meer dan bij Sparql :P

Nu hopen voor je dat Fiber nog heel lang het huidige product aan kan bieden aan je (aangezien Telfort inmiddels geen analoog/dvb-c/fm meer aanbiedt aan nieuwe klanten en het speculatief in lijn der verwachting ligt dat over een jaartje Fiber, Solcon en Stipte het ook zullen moeten laten vallen).
Heb wel een glasvezelmodem met analoog/dvb-c.Wel een strakke jongen die genexis hybrid.
Vind het ook prettig dat de bekabeling rechtstreeks op de genexis zit,niks geen tussenstuk er meer tussen.
En uiteindelijk maakt het ook niet uit hoe het is aangesloten.Als het maar werkt en dat doet het,kraakhelder beeld(bij tweak ook),maar de rest hield erg te wensen over,ben daar nu gelukkig van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
@hullemah

Wat voor pakket heb je genomen en wat betaal je daar dan voor.

Ik ben ook lange tijd aan het twijfelen.
30 maart loopt mijn contract af dus wie weet.
Ik loop mij toch aan de kleine dingetjes te ergeren.
Af en toe hikjes, brakke sparqlbox, veels te kleine afstandsbediening ed.

Aan de andere kant is het beeld wel super scherp, gratis nieuwsgroepen,zeer stabiel internet, en gratis hbo.

Ik ben nu dus echt een twijfelaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:06

hullemah

hullie

goldvinger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:18:
@hullemah

Wat voor pakket heb je genomen en wat betaal je daar dan voor.

Ik ben ook lange tijd aan het twijfelen.
30 maart loopt mijn contract af dus wie weet.
Ik loop mij toch aan de kleine dingetjes te ergeren.
Af en toe hikjes, brakke sparqlbox, veels te kleine afstandsbediening ed.

Aan de andere kant is het beeld wel super scherp, gratis nieuwsgroepen,zeer stabiel internet, en gratis hbo.

Ik ben nu dus echt een twijfelaar. :)
@goldvinger,
Heb een all in one pakket 100à€54,95
Digitale tv HD á €10,00
Digitaal plus pakket á €9,95
Opnemen plus á €6,95
Onbeperkt bellen vast&mobiel á €14,95
Dit alles voor €96,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
hullemah schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:06:
[...]

@goldvinger,
Heb een all in one pakket 100à€54,95
Digitale tv HD á €10,00
Digitaal plus pakket á €9,95
Opnemen plus á €6,95
Onbeperkt bellen vast&mobiel á €14,95
Dit alles voor €96,80
Hihi, en dat durven ze dan "All in One" te noemen.....
Wat een bedrag zeg. Ben ik zeer blij dat ik daar niet zit.
Maar, ik denk dat jullie hier moeten zijn, en niet in dit topic hiervoor. Zullen ze ook eens blij zijn met goed nieuws. :9~

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
Nieuwe update abox wordt gedownload as we speak (na vijf eerdere vruchteloze pogingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

Ik kreeg ook al een update voor mijn kiezen toen ik de TV aanzette vanavond. Geen idee wat er veranderd is....

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 06:57
Hier ook een update, maar de box gaf het wel apart aan (anders dan de voorgaande update's, eerst een fout daarna dat er een installatie update werd uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van de abox? 2500.6451.15967.1?

Met veel moeite die erop gekregen om dat de ok knop weer eens niet werkte. Dqn moet je de stekker uit de abox halen, aan uitknop op de box indrukken stroom erop zetten terwijl je de aan uit knop ingedrukt houdt en dit tot wel 1 min blijven doen toe je welkom ziet.

Maar nee voor de rest top product! Alles moet je blijven resetten en reboote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:16:
Welke versie van de abox? 2500.6451.15967.1?

Met veel moeite die erop gekregen om dat de ok knop weer eens niet werkte. Dqn moet je de stekker uit de abox halen, aan uitknop op de box indrukken stroom erop zetten terwijl je de aan uit knop ingedrukt houdt en dit tot wel 1 min blijven doen toe je welkom ziet.

Maar nee voor de rest top product! Alles moet je blijven resetten en reboote
Yup een top product voor zure mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboynova schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Yup een top product voor zure mensen.
Ze hadden zich tot internet moeten beperken en zich ook heel ver verwijderd moeten houden van servicedesks.

Dat ze daar een HBO diploma voor durven vragen. Hoe moeilijk is het om papier te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
VicVLT misschien nog 1 keer je verhaal doen en dan verder gewoon stil zijn?

Wat heeft het voor nut constant negatieve uitlatingen te doen op een forum?

Als Tweak een cadeau stuurt is het niet goed, als Tweak communiceert is er wel iets op aan te merken, als Tweak roept dat je iets gratis krijgt, is het niet wat je wilt.

De laatste weken wordt er adequaat gereageerd op e-mail, ze zijn de backlog aan het inhalen. Van de week kreeg ik nog een mail over een ticket, of alles nu verholpen was. Dit was op het moment dat er steeds haperingen waren.

Ik heb geantwoord dat er haperingen waren, kreeg mail terug met de info dat ze ermee bezig zijn en daarna nog een mail dat het nu over moest zijn.

Als je in elke communicatie negatief blijft doen, wordt je naam bekend en gaan ze ook niet voor je rennen, want dat "soort" klanten zijn ze liever kwijt dan rijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zou het wel fijn vinden dat er ergens een lijst was van known bugs die ze gaan fixen en een plandatum daarvoor.
Bijvoorbeeld het verwijderen van karakters in het zoekscherm. Wordt aan gewerkt maar moet je weer over mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Vorkie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:52:

Als Tweak een cadeau stuurt is het niet goed, als Tweak communiceert is er wel iets op aan te merken, als Tweak roept dat je iets gratis krijgt, is het niet wat je wilt.

De laatste weken wordt er adequaat gereageerd op e-mail, ze zijn de backlog aan het inhalen. Van de week kreeg ik nog een mail over een ticket, of alles nu verholpen was. Dit was op het moment dat er steeds haperingen waren.

Ik heb geantwoord dat er haperingen waren, kreeg mail terug met de info dat ze ermee bezig zijn en daarna nog een mail dat het nu over moest zijn.

Als je in elke communicatie negatief blijft doen, wordt je naam bekend en gaan ze ook niet voor je rennen, want dat "soort" klanten zijn ze liever kwijt dan rijk....
LIKE! +1 _/-\o_ d:)b

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Geef mij maar liever een website die de status van mijn bestelling laat zien. Momenteel vraag ik het zelf maar elke week, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me. Als iedereen die naar tweak gaat/overstapt dat doet creëer je wel een enorme druk op de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadootje gestuurd? Ik heb geen enkele klacht over dat kadootje gemaakt. Immers dat kadootje stuurden ze alleen naar een beperkt verzorgingsgebied.

Een vraag over een storing kunnen ze goed oplossen maar een vraag over hoe je de abox moet updaten als de ok knop niet werkt op dat punt beantwoorden ze eerst 4 maal met onzin waarvan de topper is: waarom wilt u updaten?

Nou waar kan ik me aanmelden dat ze me kwijt willen! Ik teken meteen!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het is inmiddels wel duidelijk dat je ruim over je irritatiegrens zit VicVLT, elke aanleiding om tweak verder de grond in te boren pak je dan ook. Dat is overigens je goed recht, echter begint het wel erg vervelend te worden. We weten inmiddels wel dat je graag weg wilt bij tweak en we weten ook wel dat niet alles loopt zoals het moet. Misschien een idee om dat achterwege te laten verder in dit topic, ik ben geloof ik niet de enige die zich er aan irriteert.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten.

Eindeloze klaagzangen en in iedere opmerking of vraag van andere users een aanleiding zien om weer je "klaag-grammofoon-plaat" af te spelen zijn wat mij betreft niet acceptabel.

En volgens mij denken de meste mods (anyone?) hier ook over.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens, Het is allemaal echt wel duidelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Ik sluit mij daar ook bij aan.

ja sommige dingen konden en kunnen beter gedaan worden door tweak, maar als ik nu zie waar ze waren en nu zijn is er al redelijk vooruitgang geboekt. De grootse problemen die ik echt had bleken aan de fysieke lijnen van kpn te liggen(dsl) waar door mijn snelheid niet goed was en ik niet gewoon tv kon kijken. Nadat ik weer een goeie lijn had waren mijn problemen over, heel af en toe heb ik een hikje op de box in de slaapkamer maar die is aangesloten met zo een draadloze set.

Als ik iets heb of wil weten van de SD wordt ik 8 van de 10 keer goed geholpen al jaren lang. Dat sparqll nog niet is wat het zou moeten zijn weet iedereen ondertussen al, maar zo een mooi beeld wat zij leveren kom je weinig bij andere providers tegen.

Die herhaal knop van je heeft hier in het topic geen toegevoegde waarde en gaat andere alleen maar irriteren, en als je alleen wil klagen heeft het fok forum een speciale sectie daarvoor "klaagbaak" succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip.. ga ergens anders zuurpruimen.. dit soort opmerkingen zien we liever niet..

[ Voor 89% gewijzigd door Equator op 08-01-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
*ontopic* iemand al iets ontdekt wat er allemaal is geüpdate aan de stb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

badboynova schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:40:
*ontopic* iemand al iets ontdekt wat er allemaal is geüpdate aan de stb
Dat is altijd een groot mistery. Wat me wel opviel vanochtend:
-box kwam netjes in 1 keer uit standby met de harmony.
-had het nieuws gepauzeerd en heb deze daarna netjes af kunnen kijken (crashte altijd en ging dan verder met live uitzending.
-ik kon nu ook spoelen in gepauzeerd kijken.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
Om ook maar ff tegengas (tegen de negatievelingen) te geven:

Ik ben best tevreden over Tweak en hoop nog jarenlang klant bij ze te blijven! (als klant in Almere)

- Internet werkt. Snel en betrouwbaar. Tweak Usenet inbegrepen is voor mij persoonlijk een zeer fijne bonus. Dit werkt overigens al jaren naar volle tevredenheid.

- Telefonie werkte niet lekker via de ZyXEL in mijn ervaring, maar met de Tweak-VOIP gegevens in een losse VOIP centrale (Gigaset N300A IP) ingevoerd werkt het prima.

- Televisie via Sparql. Inmiddels werkt dit al zeer behoorlijk, hoewel hier nog wel een verbeterslag in is te maken. Gisteravond Live-Pauzeren gebruikt tijdens de RTL4-Nieuws uitzending en dat werkte op een enkel hakkeltje na naar behoren. Uitzendingen gepland opnemen werkt inmiddels ook bij mij. Beeldkwaliteit is mooi: helder en scherp. Wel heb ik via de bekende omweg het output signaal op 1080p gezet. Haperingen komen vrijwel niet meer voor, en dat zal vast ook nog wel vebeteren. Uitzending Gemist en HBO OD werken redelijk goed. Menu-structuur en zoeken naar een bepaalde uitzending laten nog wel wat te wensen over.

Verbeterpunten voor Sparql die ik persoonlijk het belangrijkste vind:
* Stand-by knop op de afstandbediening is helemaal geen stand-by maar slechts een veredelde screen-saver. Zou het liefst hebben dat die knop dezelfde functie krijgt als drukken op de powerknop op het Abox kastje.
* Output resolutie t/m 1080p kunnen kiezen via het Sparql menu.
* Toetsenbord achterop de remote werkt niet bij zoeken in bv. Uitzending Gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
renedepe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:04:
... knipperdeknip ...
-box kwam netjes in 1 keer uit standby met de harmony.
Mag ik vragen wat jij als instellingen voor de harmony gebruikt? Ben er onlangs mee begonnen, maar zal nog wat moeten foefelen met timings van de knoppen etc. Of is er inmiddels een kant-en-klaar profiel al voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:36

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Bij ons doet ineens één van de twee kastjes het niet meer. Hij start op tot een het scherm Installation met de melding:

"Please choose your language for the first-installation from the following list."

Gevolgd door een talenlijst. Uiteraard doet de (orginele) AB het niet.

Stroom eraf/herstart doet niets. Aan/Uit-knop op t kastje ingedrukt houden en weer aan het stroom doet niets.
Iemand nog tips of is t kastje overleden?

Edit: Opgelost: Langer de aan/uit-knop ingedrukt houden.
Dus zoals hierboven staat:

-Stroom eraf;
-Aan/Uit-knop indrukken en ingedrukt houden;
-Stroom erop - knop ingedrukt houden;
-Wachten tot het Welkom scherm en knop loslaten...

[ Voor 23% gewijzigd door SqueakyClean op 07-01-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Ze hadden zich tot internet moeten beperken en zich ook heel ver verwijderd moeten houden van servicedesks.

Dat ze daar een HBO diploma voor durven vragen. Hoe moeilijk is het om papier te schuiven.
Ik zou naar een ander gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Tsja, als je HBO uit wil zenden, moet je er ook een diploma voor hebben....

Zou toch raar zijn als je als zwemlerares geen zwemdiploma had.

;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:16
Payton schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:58:
[...]
Mag ik vragen wat jij als instellingen voor de harmony gebruikt? Ben er onlangs mee begonnen, maar zal nog wat moeten foefelen met timings van de knoppen etc. Of is er inmiddels een kant-en-klaar profiel al voor?
Er moet een profiel zijn echter deze is lastig te vinden. Hij stond destijds in de categorie 'PVR'. Het beste kan je de zoekfunctie gebruiken van de harmony software.

Wat nog lastig gaat is het aan/uit standby verhaal. Echter in de reacties hierboven zie ik dat dit is opgelost? Ga ik eens proberen wanneer ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

software update gedaan benieuwd of die weer opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:29
Wat is trouwens het beste: 1080i of 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Arjantje72 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:01:
Als de uitzendingen in 1080p zijn, dan 1080p.
Anders 720p! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Arjantje72 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:01:
Voor normale TV 1080i want dat is het formaat van de uitzendingen. Enige reden voor 1080p zou kunnen zijn als on demand content zo wordt aangeboden, maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 24-09 20:53
Zal ook maar even wat zeggen over Tweak

Opzich ben ik best tevreden internet werkt goed net als de nieuwsgroepen
En sinds ik een nieuwe zyxel heb gekregen de telefoon ook
Nou iedereen weet hoe de tv is en hoe de app werkt

Maar wat ronduit triest vind is de communicatie opzich

Als ik nu niet op de hoogte van dit forum was weet ik dan dat de app uit is??
Dat er diverse functies er bij gekomen zijn ??(pauzeren etc) en vul de rest zelf maar in

Ja "wij" zijn ondernemend en testen en zoeken terwijl de wat mindere technische mensen toch afhankelijk zijn van de communicatie van Tweak en dat vind ik toch tja vul dat zelf maar in

Maar zoals het nu bij mij gaat hoef ik hier niet zo nodig weg

Merk ook dat de helpdesk idd een stuk is verbeterd maar nog een stukje te gaan dat wel

D.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:26

Freakie1NL

Grote Baas

En gaan wij nu mensen doodzwijgen op het forum nadat zij hun mening, hoe irritant jij die ook lijkt te vinden, uiten? Lijkt mij dat het hem toch vrij moet staan om zijn negatieve ervaringen kenbaar te maken net zo als dat jij daar vrij in bent.

Als hij elke keer iets negatiefs over Tweak meld dat staat het jou toch vrij om daar elke keer positief op in te gaan. Kan me ook goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt dan lees je zijn berichten toch lekker niet.

Dat Tweak bij jouw een goede service levert en dat jij er nu blij mee bent is toch prima, maar dat houd toch niet in dat de rest die deze mening niet deelt dan maar zijn mond gesnoerd moet hebben.
MetaFrame schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:45:
Het is inmiddels wel duidelijk dat je ruim over je irritatiegrens zit VicVLT, elke aanleiding om tweak verder de grond in te boren pak je dan ook. Dat is overigens je goed recht, echter begint het wel erg vervelend te worden. We weten inmiddels wel dat je graag weg wilt bij tweak en we weten ook wel dat niet alles loopt zoals het moet. Misschien een idee om dat achterwege te laten verder in dit topic, ik ben geloof ik niet de enige die zich er aan irriteert.
Ach ik irriteer mij weer aan mensen die hier Tweak de hemel in prijzen en ondertussen hun kop in het zand steken. Geen reden voor mij om daar tegen andere mensen over te gaan klagen, deze irritatie ligt namelijk bij mij en tot daar behoort hij ook te blijven. Net als jouw irritatie.
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:28:
Om dan nog maar even wat olie op het vuur te gooien hier:

Ik hoop dat ze het eind van het jaar niet halen en failiet gaan!

Servicedesk is prut, sparql een mislukking en een fatsoenlijke DHCP server kunnen ze ook niet eens opzetten...

Verdienen het niet om te blijven bestaan. Gelukkig beginnen meerdere mensen dat ook in te zien en gaan er weg.
Gun het de mensen die hier blij zijn met Tweak zeer zeker niet, en ik gun het in deze tijd geen werknemer om op straat te komen staan. Echter nu ik weet hoe ze daadwerkelijk met klanten omgaan en helemaal het verschil in hoe ze met klanten omgaan kan ik mij jouw mening wat dit betreft goed voorstellen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon valt om de 3 dagen uit, als mensen mij bellen krijgen ze de mededeling "dit nummer is tijdelijk niet in gebruik".
Met de helpdesk gebeld, er moest een nieuwe firmware in, dit zouden zij wel doen op afstand, pas en ww gegeven, maar geen nieuwe firmware.
Toen moest pappie zelf maar ff, dus de 1na laatste firmware er op volgens de HD medewerker in het modem geschoten, en wat denk je...... helpt nog niet, werd net gebeld op mijn mobiel dat ik weer niet te bereiken was.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:33:
Mijn telefoon valt om de 3 dagen uit, als mensen mij bellen krijgen ze de mededeling "dit nummer is tijdelijk niet in gebruik".
Met de helpdesk gebeld, er moest een nieuwe firmware in, dit zouden zij wel doen op afstand, pas en ww gegeven, maar geen nieuwe firmware.
Toen moest pappie zelf maar ff, dus de 1na laatste firmware er op volgens de HD medewerker in het modem geschoten, en wat denk je...... helpt nog niet, werd net gebeld op mijn mobiel dat ik weer niet te bereiken was.

Iemand een tip?
Denk dat tweak weer de sip's aan het pushen zijn, zie net ook dat hij er bij mij ook uit lag na lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Freakie1NL schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:00:
[...]
En gaan wij nu mensen doodzwijgen op het forum nadat zij hun mening, hoe irritant jij die ook lijkt te vinden, uiten? Lijkt mij dat het hem toch vrij moet staan om zijn negatieve ervaringen kenbaar te maken net zo als dat jij daar vrij in bent.
Zeer zeker, zijn goed recht.
Ach ik irriteer mij weer aan mensen die hier Tweak de hemel in prijzen en ondertussen hun kop in het zand steken. Geen reden voor mij om daar tegen andere mensen over te gaan klagen, deze irritatie ligt namelijk bij mij en tot daar behoort hij ook te blijven. Net als jouw irritatie.
Iedereen ervaart de dienst anders, dat moge duidelijk zijn. Is dat je kop in het zand steken? Dat lijkt me niet. Ik persoonlijk ervaar weinig problemen. Heb ze overigens ook gehad maar zijn inmiddels opgelost. Maar daar waar je met elkaar in discussie gaat moet ook met elkaar en over elkaar gepraat kunnen worden dunkt me. Dus ja, als ik me aan een "bandje" irriteer dan ventileer ik dat. Zeker ook als ik merk dat meer mensen dat zo voelen, dat moge na mijn bericht ook duidelijk zijn.
Gun het de mensen die hier blij zijn met Tweak zeer zeker niet, en ik gun het in deze tijd geen werknemer om op straat te komen staan. Echter nu ik weet hoe ze daadwerkelijk met klanten omgaan en helemaal het verschil in hoe ze met klanten omgaan kan ik mij jouw mening wat dit betreft goed voorstellen.
Of je het me nu gunt of niet... Misschien is het wel karma ;) :p
Anyheu: hier ga ik het bij laten want eens worden we het waarschijnlijk toch niet en het voegt weinig toe aan dit topic verder.

[ Voor 3% gewijzigd door HaterFrame op 07-01-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 20:05
weet iemand wie er eigenaar is van de geïnstalleerde FTU? Jaren geleden is de Genexis geplaatst door een (KPN?) monteur in opdracht van Tweak, en bij de overstap van Tweak naar het eigen netwerk in 2014 hoefde deze niet vervangen te worden.
Nu ga ik terug naar KPN en vraag me af wie nu eigenlijk eigenaar is van dat FTU: dient die retour te gaan naar Tweak, of kan die blijven hangen? (Tweak vraagt deze te retourneren, net als de homeplugs, wat me zonde van het werk lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackbird-ce schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:50:
weet iemand wie er eigenaar is van de geïnstalleerde FTU? Jaren geleden is de Genexis geplaatst door een (KPN?) monteur in opdracht van Tweak, en bij de overstap van Tweak naar het eigen netwerk in 2014 hoefde deze niet vervangen te worden.
Nu ga ik terug naar KPN en vraag me af wie nu eigenlijk eigenaar is van dat FTU: dient die retour te gaan naar Tweak, of kan die blijven hangen? (Tweak vraagt deze te retourneren, net als de homeplugs, wat me zonde van het werk lijkt)
Als de glasvezel modem jaren oud is zou ik er niet rouwig om zijn. Maar ik neem aan dat je pas gaat retourneren als je nieuwe lijn opgeleverd is.
Bij tweak levert trouwens drie keer vragen vaak drie verschillende antwoorden op. Dus gewoon afwachten en als je van je nieuwe provider geen glas modem krijgt dan hoeft ie niet terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 20:05
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:53:
[...]

Als de glasvezel modem jaren oud is zou ik er niet rouwig om zijn. Maar ik neem aan dat je pas gaat retourneren als je nieuwe lijn opgeleverd is.
Bij tweak levert trouwens drie keer vragen vaak drie verschillende antwoorden op. Dus gewoon afwachten en als je van je nieuwe provider geen glas modem krijgt dan hoeft ie niet terug!
Klopt (alhoewel dit standaard lijkt in de opzeggingsbrief als te retourneren hardware), maar als er geen nieuw FTU hoeft te worden geplaatst hoef ik geen monteur langs te laten komen (router en set-top box aansluiten lukt wel, FTU nooit geprobeerd en lijkt me lastiger).
Huidige FTU hangt er nu 3 jaar, en nooit issues mee gehad. Vanuit mij gezien is het dus puur een eigendoms-vraagstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackbird-ce schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:59:
[...]

Klopt (alhoewel dit standaard lijkt in de opzeggingsbrief als te retourneren hardware), maar als er geen nieuw FTU hoeft te worden geplaatst hoef ik geen monteur langs te laten komen (router en set-top box aansluiten lukt wel, FTU nooit geprobeerd en lijkt me lastiger).
Huidige FTU hangt er nu 3 jaar, en nooit issues mee gehad. Vanuit mij gezien is het dus puur een eigendoms-vraagstuk.
FTU plaatsen is net zo makkelijk! Kwestie van klem boven op losmaken dan schuif je hem omhoog. Nieuwe erin schuiven klaar. Ik snap dat ze een monteur willen sturen want je kan veel schade aanrichten maar als je aan houdt dat kracht zetten slecht is kan er niets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Blackbird-ce schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:50:
Tweak is de eigenaar, Zelf heb ik de "dummy" nog, was destijds bewust door de monteur achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Laatst online: 04:52
Het lijkt erop dat op dit moment iets bei Level 3 (bij de AMS-IX) is uitgevallen want ik kan sommige websites (waaronder Facebook) sinds een paar minuten niet meer bereiken. Andere werken zonder probleem.

Edit een paar minuutjes later: Probleem verholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door mfkne op 07-01-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Nu online

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Haay schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:06:
Om ook maar ff tegengas (tegen de negatievelingen) te geven:

Ik ben best tevreden over Tweak en hoop nog jarenlang klant bij ze te blijven! (als klant in Almere)

- Internet werkt. Snel en betrouwbaar. Tweak Usenet inbegrepen is voor mij persoonlijk een zeer fijne bonus. Dit werkt overigens al jaren naar volle tevredenheid.

- Telefonie werkte niet lekker via de ZyXEL in mijn ervaring, maar met de Tweak-VOIP gegevens in een losse VOIP centrale (Gigaset N300A IP) ingevoerd werkt het prima.

- Televisie via Sparql. Inmiddels werkt dit al zeer behoorlijk, hoewel hier nog wel een verbeterslag in is te maken. Gisteravond Live-Pauzeren gebruikt tijdens de RTL4-Nieuws uitzending en dat werkte op een enkel hakkeltje na naar behoren. Uitzendingen gepland opnemen werkt inmiddels ook bij mij. Beeldkwaliteit is mooi: helder en scherp. Wel heb ik via de bekende omweg het output signaal op 1080p gezet. Haperingen komen vrijwel niet meer voor, en dat zal vast ook nog wel vebeteren. Uitzending Gemist en HBO OD werken redelijk goed. Menu-structuur en zoeken naar een bepaalde uitzending laten nog wel wat te wensen over.

Verbeterpunten voor Sparql die ik persoonlijk het belangrijkste vind:
* Stand-by knop op de afstandbediening is helemaal geen stand-by maar slechts een veredelde screen-saver. Zou het liefst hebben dat die knop dezelfde functie krijgt als drukken op de powerknop op het Abox kastje.
* Output resolutie t/m 1080p kunnen kiezen via het Sparql menu.
* Toetsenbord achterop de remote werkt niet bij zoeken in bv. Uitzending Gemist.
Als ik nog een puntje mag noemen zou het ook heel erg 2015 zijn als er een dolby digital stream meegezonden gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als er nu geen grote issues meer optreden bij Tweak blijf ik ook nog bij ze. Ik vind vooral het zoekscherm van de uitzending gemist dramatisch de rest is wel acceptabel. Nooit gedoe met de Zyxel met de orginele firmware. Als ik weer eens tijd heb wil ik wel gaan kijken naar een eigen custom linux router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
JP1980 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:24:
[...]

Er moet een profiel zijn echter deze is lastig te vinden. Hij stond destijds in de categorie 'PVR'. Het beste kan je de zoekfunctie gebruiken van de harmony software.

Wat nog lastig gaat is het aan/uit standby verhaal. Echter in de reacties hierboven zie ik dat dit is opgelost? Ga ik eens proberen wanneer ik thuis ben.
De zoekfunctie heb ik gebruikt, maar op "Amino", "a42", "Tweak" en "Sparql" kon ik niks vinden, ongeveer twee weekjes terug. Weet je misschien nog waar je op hebt gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Op zich lijkt mij het aanbod van tweak best wel interessant, ik zit nu bij Ziggo, maar 50 mbit en meer tv zenders lijkt me wel wat. Maar als ik het zo hoor zijn er nog best wel wat probleempjes. Voor mij moet het echt solide werken, want ik heb geen tijd om achter allerlei problemen aan te zitten. Denk dat ik dus nog wel een jaartje bij Ziggo blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Payton schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:57:
[...]

De zoekfunctie heb ik gebruikt, maar op "Amino", "a42", "Tweak" en "Sparql" kon ik niks vinden, ongeveer twee weekjes terug. Weet je misschien nog waar je op hebt gezocht?
Het is geen amino maar een 'abox'. Dus probeer 'abox' of 'abox42'.

Overigens volgens mij met de nieuwe firmware werkt de standby knop nog steeds niet naar behoren.

[ Voor 11% gewijzigd door JP1980 op 08-01-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Blackbird-ce schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:59:
[...]

Bij mij was door KPN een nieuwe FTU geleverd, zelfde type (zo'n Gigabit) als er op de muur zat. Monteur is even langs geweest, heeft hem gewoon laten zitten en ik heb dat ding wat ik van KPN gehad heb teruggestuurd naar Tweak. Als het type niet hetzelfde is, zou ik gewoon die monteur laten komen, kost je toch niets en kan je gelijk kijken of alles naar behoren werkt.

Wat betreft homeplus: als je die destijds zelf betaald hebt, hoeven die niet terug, dan zijn ze jou eigendom.

[ Voor 5% gewijzigd door vincitori op 08-01-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist contact gehad met tweak over:
https://blog.tweak.nl/
Deze website is een hobby projectje van een tweak medewerker en er mogen dus geen rechten aan ontrokken worden, volgens de Tweak SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Wel vreemd dat een "hobby projectje" gewoon op hun domein staat
8)7
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:48:
Zojuist contact gehad met tweak over:
https://blog.tweak.nl/
Deze website is een hobby projectje van een tweak medewerker en er mogen dus geen rechten aan ontrokken worden, volgens de Tweak SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Lekker handig om het onder dat domein te hangen en dan niet op de pagina te plaatsten dat er geen rechten aan kunnen worden onttrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Ja dat is natuurlijk onzin.. Staat op hun domein, geen op- of aanmerkingen.. Zeg dan dat je hier verder geen support op kan leveren (VLAN config bv) en het slechts bedoeld is als een richtlijn o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Laatst online: 23:11
vincitori schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:39:
[...]
Wat betreft homeplus: als je die destijds zelf betaald hebt, hoeven die niet terug, dan zijn ze jou eigendom.
De KPN "Draadloze verbindingsset" hoeft niet retour. Ik heb er indertijd niet zelf voor betaald, maar navraag bij de SD bevestigde dat het foutief in de (standaard) retourbrief staat. Anders voor de zekerheid even mailen naar de SD, dan heb je het zelf ook zwart op wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanF schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:38:
[...]

De KPN "Draadloze verbindingsset" hoeft niet retour. Ik heb er indertijd niet zelf voor betaald, maar navraag bij de SD bevestigde dat het foutief in de (standaard) retourbrief staat. Anders voor de zekerheid even mailen naar de SD, dan heb je het zelf ook zwart op wit ;)
Het is alleen zo jammer dat er vaak iedere keer een ander antwoord komt op dezelfde vraag. Het word als klant dan moeilijk te bepalen wat het juiste antwoord is. Want misschien is de fout in de brief geen fout maar de mededeling dat het fout in de brief staat weer wel. Zo heb ik al vaak gehad dat als ik problemen met firmware x meld dat ik y moet installeren en als ik zeg y dat ik x moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Alphalorne schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:17:
Ja dat is natuurlijk onzin.. Staat op hun domein, geen op- of aanmerkingen.. Zeg dan dat je hier verder geen support op kan leveren (VLAN config bv) en het slechts bedoeld is als een richtlijn o.i.d..
Er staat gewoon bij dat Tweak verder geen officiële ondersteuning levert op andere routers en dat wanneer je bepaalde termen al niet begrijpt je er al niet aan zou moeten beginnen. Lijkt mij niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
JP1980 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:27:
[...]

Er staat gewoon bij dat Tweak verder geen officiële ondersteuning levert op andere routers en dat wanneer je bepaalde termen al niet begrijpt je er al niet aan zou moeten beginnen. Lijkt mij niets mis mee.
Volgens mij gaan we even langs mekaar heen. Er werd de de blog "main page" aangehaald als zijnde een zelfbouw project waardoor er geen rechten oid aan onttrokken kan worden. Dat an sich is mijns inziens onzin en te kort door de bocht.

Jij hebt het specifiek over het VLAN stuk. Natuurlijk kan je niet gaan zeuren als het daarmee niet lukt. Daarom had ik het erover dat dat aangemerkt moet worden als richtlijn of zo. Dat staat niet op de "main page" maar wel bij dat VLAN stuk zoals je aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tweak stelt dus dat ze zelfs die opmerking niet ondersteunen! Alles wat op die pagina staat is geen officiële tweak communicatie. Hoewel dit wel een tweak communicatie lijkt is dat het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

[...]

Misschien was dat acceptabel geweest als ze zelf een fatsoenlijke router zouden meeleveren ipv dat speelgoed ding van Zyxel.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:30:
[...]

Misschien was dat acceptabel geweest als ze zelf een fatsoenlijke router zouden meeleveren ipv dat speelgoed ding van Zyxel.
Hohoho volgens tweak is er niets mis met de router nooit geweest ook! Er staan alleen 4 versies van de firmware online om mensen de keus te geven tussen.....

Tja tussen wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat dat betreft is het bij Helden van Nu beter geregeld. Je krijgt van hun een Mikrotik voor de verbinding, maar je mag er ook gewoon een eigen router achter hangen, waarbij je van hun gewoon alle gegevens krijgt die je daarvoor nodig bent. Zo draai ik nu al geruime tijd een TP-Link WDR4300 met OpenWRT met 0,0 problemen. Lijkt mij dat zoiets toch ook moet lukken bij andere providers?

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 08-01-2015 18:44 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:38:
[...]

Hohoho volgens tweak is er niets mis met de router nooit geweest ook! Er staan alleen 4 versies van de firmware online om mensen de keus te geven tussen.....

Tja tussen wat?
En idd met mijn Zyxel router is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MegaTronics schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:43:
Wat dat betreft is het bij Helden van Nu beter geregeld. Je krijgt van hun een Mikrotik voor de verbinding, maar je mag er ook gewoon een eigen router achter hangen
Bij Tweak mag je ook je eigen router gebruiken, de config is alleen dusdanig vreemd dat de meeste consumenten routers er niks mee kunnen.

Ik had van Tweak ook wel verwacht dat ze op z'n minst een semi-professionele router zouden meeleveren, iig bij de gigabit verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb sinds de eerste dag dat ik een abo bij Tweak heb (begin 2005) eigenlijk altijd alleen maar met "eigen" netwerkapparatuur gewerkt. De "Copperjet 816" modems die destijds geleverd werden voldeden ansich wel maar......

Omdat er hier nog geen Fiber leverbaar is zit ik nu nog op een VDSL2 aansluiting met een Fritz! 7390 en ook daar waren in het begin wat problemen mee. Mailtje naar AVM met de issues en het wordt gewoon keurig opgelost én vaak zelfs als menu item opgenomen in de algemene firmware voor een Fritz!

De enige rede dat ik bij oplevering van m'n VDSL2 verbinding in 2013 de doos met het, door Tweak, geleverde Zyxel device geopend heb is dat ik een VLAN Tag/ID moest hebben om mezelf aan te kunnen melden op het DSLAM, De Tweak Servicedesk kon me niet aan dat ID helpen en bleef er destijds maar op hameren dat ik m'n VPI/VCI settings moest in vullen......

Ik vind die sub pagina dus eigenlijk niet eens zó verkeerd, het is alleen jammer dat de servicedesk van Tweak er vervolgens d'r handen vanaf trekt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:10:
Ik heb sinds de eerste dag dat ik een abo bij Tweak heb (begin 2005) eigenlijk altijd alleen maar met "eigen" netwerkapparatuur gewerkt. De "Copperjet 816" modems die destijds geleverd werden voldeden ansich wel maar......

Omdat er hier nog geen Fiber leverbaar is zit ik nu nog op een VDSL2 aansluiting met een Fritz! 7390 en ook daar waren in het begin wat problemen mee. Mailtje naar AVM met de issues en het wordt gewoon keurig opgelost én vaak zelfs als menu item opgenomen in de algemene firmware voor een Fritz!

De enige rede dat ik bij oplevering van m'n VDSL2 verbinding in 2013 de doos met het, door Tweak, geleverde Zyxel device geopend heb is dat ik een VLAN Tag/ID moest hebben om mezelf aan te kunnen melden op het DSLAM, De Tweak Servicedesk kon me niet aan dat ID helpen en bleef er destijds maar op hameren dat ik m'n VPI/VCI settings moest in vullen......

Ik vind die sub pagina dus eigenlijk niet eens zó verkeerd, het is alleen jammer dat de servicedesk van Tweak er vervolgens d'r handen vanaf trekt.
Altijd als het voor tweak moeilijk wordt trekken ze hun handen ervan af. Bijvoorbeeld de ps4 (is volgens de servicedesk ook later op de markt gekomen dan sparql ed) die supporten ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik wil mijn eigen router gaan configgen op basis van een Mikrotik. Weet iemand of je voor vlan 4 een DHCP request krijgt met daarin statics of dat je die handmatig moet gaan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TrailBlazer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:29:
ik wil mijn eigen router gaan configgen op basis van een Mikrotik. Weet iemand of je voor vlan 4 een DHCP request krijgt met daarin statics of dat je die handmatig moet gaan zetten?
Je krijgt natuurlijk geen DHCP request, je stuurt er hooguit eentje.

Je moet DHCP doen op zowel VLAN 4 als 34, op vlan 34 krijg je een routeerbaar IP, op 4 krijg je een private IP in de 10.x.x.x range. Vervolgens moet je een statische route zetten op 185.6.48.0/26 naar de gateway die je kreeg op VLAN 4. Verder heb je een IGMP proxy nodig voor het IPTV gebeuren, mcproxy werkt bij mij erg goed, en je moet zorgen dat je de juiste netfilter modules laad om RTSP/RTP door te laten (nodig voor VOD, opnames kijken en live TV pauzeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

In een DHCP Offer kan ook static worden meegestuurd doet tweak dit of niet? Ik neem aan dat het geheel wel redelijk statisch is dus als ik de static eenmaal goed heb het ook definitief goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OudeIter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:10
Ik probeer er achter te komen wat de doorvoer snelheid is van de Zyxel met 1 Gb/s.
Heeft iemand wat snelheden getest, is 1000 Mbit haalbaar? of hoever kom je?

Ik heb het dan niet over de LAN/LAN snelheden maar de Wan -> Lan snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Welke Zyxel?
Ik heb Tweak 1000/1000 met de standaard router die ik erbij heb gekregen haal ik wel 1000/1000. Ik gebruik nu wel me eigen router daarmee haal ik 1000 download en 800 upload gelijktijdig. Of ik dit ook haal met de Zyxel geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
Ehhh iets ontdekt. Ondertitels bij NPO 2 worden voorgelezen door een computerstem. Uiterstttt irritant. Is een HD optie van NPO die uit te zetten moet zijn. Maar nu de vraag hoe????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Misschien is het je TV, vrienden van mij hebben ook een TV die dit doet.
Je kan het uitzetten in het Menu.
(ter info zei hebben Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wat de zyxel firmware nr. 7 oplevert? Ik twijfel omdat mijn systeem nu redelijk stabiel is. Ik vind de installatie adviezen van tweak ook verwarrend. De opmerking dat je na de firmware te hebben gedaan een factory reset moet doen ??
Ik ben maar een amateur op ic. gebied. Maar..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://185.6.48.3:8808/client-portal/device/
Blijkbaar zijn hier toch ontwikkelingen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

DanielAlm schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:21:
Ehhh iets ontdekt. Ondertitels bij NPO 2 worden voorgelezen door een computerstem. Uiterstttt irritant. Is een HD optie van NPO die uit te zetten moet zijn. Maar nu de vraag hoe????
Met een van de gekleurde knopjes onderaan de remote, volgens mij de meest rechtse. Dan krijg je een schermpje waar je audio en subtitle taal kan kiezen. Audiotaal op Nederlands zetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 07:02:
Kan iemand me vertellen wat de zyxel firmware nr. 7 oplevert? Ik twijfel omdat mijn systeem nu redelijk stabiel is. Ik vind de installatie adviezen van tweak ook verwarrend. De opmerking dat je na de firmware te hebben gedaan een factory reset moet doen ??
Ik ben maar een amateur op ic. gebied. Maar..........
Via Google kom ik op een Italiaanse forum uit waar deze Fw wordt besproken, en zoals ik begrijp is een dns en een configuratie bug opgelost. ( Google translate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
hee ligt de online storage weer eens plat kan hem nl niet meer benaderen meer mensen toevallig problemen hier mee??

ftp werkt ook niet

[ Voor 8% gewijzigd door Mr-D. op 10-01-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Mr-D. schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:34:
hee ligt de online storage weer eens plat kan hem nl niet meer benaderen meer mensen toevallig problemen hier mee??
Ik heb het even uitgeprobeert.
Ik kan de online storage gewoon benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
vreemd normaal logt hij ook automatisch in nu niet meer en als weer het in de runcommand plaats krijg ik een wit scherm
bedankt voor het testen

nb getest op meerde pc's misschien een server down bij hun
goldvinger schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:41:
[...]

Ik heb het even uitgeprobeert.
Ik kan de online storage gewoon benaderen

[ Voor 8% gewijzigd door Mr-D. op 10-01-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
badboynova schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:27:
[...]

Via Google kom ik op een Italiaanse forum uit waar deze Fw wordt besproken, en zoals ik begrijp is een dns en een configuratie bug opgelost. ( Google translate)
Download de gezipte versie van ftp://ftp.zyxel.it/firmware/VMG8924/ daarin zitten ook releasenotes.
Pas op de grootte van de files (Zyxel/Tweak) is hetzelfde maar de inhoud niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
badboynova schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:27:
[...]

Ik heb hem er net op staan, en het verschil met 6 is in ieder geval dat mijn wifi wachtwoord weer onthouden blijft tijdens een reboot. Rest lijkt ook goed te werken. Settings die ik anders heb dan de basis configuratie:
- 9 port forwards
- upnp uit
- dns static naar eigen dns server
- static dhcp voor 1 pc in het netwerk

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OudeIter
kmichael schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:40:
Welke Zyxel?
Ik heb Tweak 1000/1000 met de standaard router die ik erbij heb gekregen haal ik wel 1000/1000. Ik gebruik nu wel me eigen router daarmee haal ik 1000 download en 800 upload gelijktijdig. Of ik dit ook haal met de Zyxel geen idee.
Ik bedoel de ZyXEL VMG8324-B10A, als het goed is dit de router die je er bij gelevert krijgt.
Dus je zegt dat je daar je maximale snelheid kan behalen? heb je daar ook nog wat firewall rules bij aan staan?

Probleem is dat ik een nieuwe router nodig heb, maar niemand met gegarandeerde snelheden werkt.
Even los of de provider het waar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

OudeIter schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:37:
Probleem is dat ik een nieuwe router nodig heb, maar niemand met gegarandeerde snelheden werkt.
Wil je per sé een off-the-shelf ding ? Ik heb een tijdje terug een PC in elkaar gezet als router en dat bevalt me prima. Meer dan genoeg power (als in: totale overkill) en veel meer flexibiliteit dan een kant-en-klare router je ooit kan geven. Hele zakie was nog geen €300, je moet alleen wel een beetje van Linux weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:26
OudeIter schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:37:
[...]

Ik bedoel de ZyXEL VMG8324-B10A, als het goed is dit de router die je er bij gelevert krijgt.
Dus je zegt dat je daar je maximale snelheid kan behalen? heb je daar ook nog wat firewall rules bij aan staan?

Even los of de provider het waar maakt.
Check anders eens de pricewatch hier op Tweakers.
http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/
Eerst even beetje filteren (op Gbit uiteraard als eerste) op je wensen, en dan op volgorde van score. Kan je rustig even door de reviews van andere tweakers kijken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Barre73 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:56:
[...]

Check anders eens de pricewatch hier op Tweakers.
http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/
Eerst even beetje filteren (op Gbit uiteraard als eerste) op je wensen, en dan op volgorde van score. Kan je rustig even door de reviews van andere tweakers kijken.
Of hier http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
Ik zal ook eens reageren, ik heb ook Tweak en hier in Meppel werkt HBO OD voor geen meter, een enkele film kan ik bekijken en de rest lijkt wel via een 56k lijntje binnen te komen, haperend stotterend geluid en geen beeld.
Mijn buurman heeft exact hetzelfde probleem en de helpdesk blijft volhouden dat er geen problemen zijn, ik ben ondertussen de standaard antwoord mailtjes wel zat, aangezien ik al aangetoond heb dat het probleem niet aan mijn kant zit.
Vandaag firmware 7 erin gezet en getest en werkt nog steeds niet ook niet als ik, de abox rechtstreeks op de Zyxel aansluit.
De helpdesk beweerde eerst dat het probleem in mijn vlan zat van mijn Netgear Prosafe GS716T zat, onzin want rechtstreeks werkt het ook niet. Ze zijn alleen te beroerd om verder te kijken in mijn ogen.
Heeft iemand anders nog tips suggesties? want ben er zo wel een beetje klaar mee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
xtravital schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:17:
Ik zal ook eens reageren, ik heb ook Tweak en hier in Meppel werkt HBO OD voor geen meter, een enkele film kan ik bekijken en de rest lijkt wel via een 56k lijntje binnen te komen, haperend stotterend geluid en geen beeld.
Mijn buurman heeft exact hetzelfde probleem en de helpdesk blijft volhouden dat er geen problemen zijn, ik ben ondertussen de standaard antwoord mailtjes wel zat, aangezien ik al aangetoond heb dat het probleem niet aan mijn kant zit.
Vandaag firmware 7 erin gezet en getest en werkt nog steeds niet ook niet als ik, de abox rechtstreeks op de Zyxel aansluit.
De helpdesk beweerde eerst dat het probleem in mijn vlan zat van mijn Netgear Prosafe GS716T zat, onzin want rechtstreeks werkt het ook niet. Ze zijn alleen te beroerd om verder te kijken in mijn ogen.
Heeft iemand anders nog tips suggesties? want ben er zo wel een beetje klaar mee namelijk.
Welk abbonement heb je (glas/vdsl)?
Heb je slechts problemen met HBO OD of ook met de reguliere en/of HBO streams?
Is dit vanaf het begin (sparql) of "slechts" op bepaalde tijdstippen van de dag?
Wat is de functie van je GS716T (V1/V2/V3?) in je netwerk?
Heeft je buurman dezelfde netwerk setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
Ik heb glas 100Mbit en de funcite van de switch is 2 vlans 1 voor tv en 1 voor de rest van mijn netwerk.
Het probleem doet zich alleen voor bij HBO OD, de gewone streams werken perfect, de rest van de tv ook. Dit probleem heb ik al sinds de lancering, en zolang ontkennen ze het probleem ook al zon beetje.

De buurman heeft de kastjes gewoon rechtstreeks achter de Zyxel en heeft exact hetzelfde probleem.

Als het probleem namelijk in mijn switch zou zitten, zou het rechtsreeks wel werken, als IT'er weet ik wel wanneer een probleem bij mij zit en wanneer niet. Vandaar dat ik ook niet op de standaard reacties van Tweak zit te wachten als ik alles zelf al geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
xtravital schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:11:
Ik heb glas 100Mbit en de funcite van de switch is 2 vlans 1 voor tv en 1 voor de rest van mijn netwerk.
Het probleem doet zich alleen voor bij HBO OD, de gewone streams werken perfect, de rest van de tv ook. Dit probleem heb ik al sinds de lancering, en zolang ontkennen ze het probleem ook al zon beetje.

De buurman heeft de kastjes gewoon rechtstreeks achter de Zyxel en heeft exact hetzelfde probleem.

Als het probleem namelijk in mijn switch zou zitten, zou het rechtsreeks wel werken, als IT'er weet ik wel wanneer een probleem bij mij zit en wanneer niet. Vandaar dat ik ook niet op de standaard reacties van Tweak zit te wachten als ik alles zelf al geprobeerd heb.
Welnu, ik geef je gelijk, ik heb net voor het "eerst" zitten spelen met HBO OD, ik zag dat de stream binnenkomt op de WAN van "IPTV_Ethernet" dus dezelfde als de reguliere Live streams. Je geeft aan dat je met de reguliere Live Streams geen problemen hebt, dan is het idd zo te zien een probleem bij Tweak.
Mijn ervaring is, dat indien je een onderbouwde probleem omschrijving aanlevert dat deze wordt doorgestuurd naar de "echte techneuten". Ik zou bijna zeggen probeer het nog eens, soms is het moeilijk om door de eerstelijns HD heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OudeIter
Interressante link! bedankt.

Ziet er naar uit dat eigenlijk geen enkele router echt 1000 Mbit kan behalen.
Ik ga maar eens kijken naar zo'n zelfbouw pc en dan linux erop om dit soort zaken goed te regelen.
Is er wellicht een kant en klare linux build die hier voor is ingericht?

Ga natuurlijk ook zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bedraad haal ik ruim 910mbit up met de zyxel met een speedtest (speedtest.net en verschillende ookla speedtests van ISP`s) Zo slecht doet die het dus nog niet, down kan ik dan weer niet testen aangezien ik t 250mbit abo heb :+ Als ik 2 tests tegelijk doe (up en down tegelijk) dan valt de upload wel iets terug maar haal ik nog steeds die 250mbit max van mn down.

[ Voor 23% gewijzigd door HaterFrame op 12-01-2015 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Aaargh! schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:36:
[...]

Je krijgt natuurlijk geen DHCP request, je stuurt er hooguit eentje.

Je moet DHCP doen op zowel VLAN 4 als 34, op vlan 34 krijg je een routeerbaar IP, op 4 krijg je een private IP in de 10.x.x.x range. Vervolgens moet je een statische route zetten op 185.6.48.0/26 naar de gateway die je kreeg op VLAN 4. Verder heb je een IGMP proxy nodig voor het IPTV gebeuren, mcproxy werkt bij mij erg goed, en je moet zorgen dat je de juiste netfilter modules laad om RTSP/RTP door te laten (nodig voor VOD, opnames kijken en live TV pauzeren)
hmm ik de huidge versie van de software op die mikrotoik wordt RTSP nog niet gesupport :( kan wel een botte DNAT maken dat alle RTP streams die via vlan 4 binnenkomem naar de setop box. Heb er toch maar een dus dat moet wel werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:13
Iemand hier ervaring met de Media Server functionaliteit van de ZyXEL??

Ik denk erover om een nieuwe media speler, zonder interne harde schijf, te kopen. Externe schijf kan dan aan media speler of ZyXEL(als dat tenminste werkt). NASje is prijziger omdat er dan ook een switchje bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OudeIter
MetaFrame schreef op maandag 12 januari 2015 @ 04:35:
Bedraad haal ik ruim 910mbit up met de zyxel met een speedtest (speedtest.net en verschillende ookla speedtests van ISP`s) Zo slecht doet die het dus nog niet, down kan ik dan weer niet testen aangezien ik t 250mbit abo heb :+ Als ik 2 tests tegelijk doe (up en down tegelijk) dan valt de upload wel iets terug maar haal ik nog steeds die 250mbit max van mn down.
Bedankt voor je resultaten, ik ga (zodra de lijn is opgeleverd) wel even kijken welke snelheden ik haal, en maak dan de beslissing voor een eigen pc als router(lees linux distributie)
Zit zelf te denken aan ClearOS, lekker webbased, lijkt me wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
OudeIter schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor je resultaten, ik ga (zodra de lijn is opgeleverd) wel even kijken welke snelheden ik haal, en maak dan de beslissing voor een eigen pc als router(lees linux distributie)
Zit zelf te denken aan ClearOS, lekker webbased, lijkt me wel te doen.
Ik heb een 1000/1000 verbinding ook met een eigen routerPC met ClearOS werkt prima, als je pc niet te zwak is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
xtravital schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:17:
Ik en mijn ouders hebben hier ook last van, gemeente Raalte. Ik wist dat Tweak dit probleem wel op hun online lijst had staan tijdens de migratie naar Sparql. Alleen nog steeds niet opgelost.

Zelf dacht ik dat het aan mijn netwerk lag, omdat ik powerline adapters gebruik. Deze er tussen uitgehaald en direct aangesloten op de Zyxel en de internet snelheid ging merkbaar omhoog, maar HBO OD bleef voor meeste series en films onspeelbaar. Een enkeling werkt wel met en zonder powerline adapters, zoals Games Of Thrones, maar daar kijk ik niet naar.

Mijn ouders hadden al eerder een netwerkkabel naar de meterkast getrokken, maar daar werkt het ook niet. Zelfde verhaal.

Het is net of Tweak een inbelmodem of een antieke pc gebruikt voor de HBO OD dienst.

Het is dat die standaard in het pakket zit, want anders was ik er mee gestopt. Kijken doe ik toch alleen voor Outlander en Black Sails, de rest boeit me wat minder.

Mijn ouders gebruiken geen HBO en misschien weten ze niet eens hoe ze er naar toe moeten en ik gebruik het dus heel weinig. Ik heb daarom ook geen contact gezocht met Tweak over dit probleem.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larrs schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:38:
[...]

Ik en mijn ouders hebben hier ook last van, gemeente Raalte. Ik wist dat Tweak dit probleem wel op hun online lijst had staan tijdens de migratie naar Sparql. Alleen nog steeds niet opgelost.

Zelf dacht ik dat het aan mijn netwerk lag, omdat ik powerline adapters gebruik. Deze er tussen uitgehaald en direct aangesloten op de Zyxel en de internet snelheid ging merkbaar omhoog, maar HBO OD bleef voor meeste series en films onspeelbaar. Een enkeling werkt wel met en zonder powerline adapters, zoals Games Of Thrones, maar daar kijk ik niet naar.

Mijn ouders hadden al eerder een netwerkkabel naar de meterkast getrokken, maar daar werkt het ook niet. Zelfde verhaal.

Het is net of Tweak een inbelmodem of een antieke pc gebruikt voor de HBO OD dienst.

Het is dat die standaard in het pakket zit, want anders was ik er mee gestopt. Kijken doe ik toch alleen voor Outlander en Black Sails, de rest boeit me wat minder.

Mijn ouders gebruiken geen HBO en misschien weten ze niet eens hoe ze er naar toe moeten en ik gebruik het dus heel weinig. Ik heb daarom ook geen contact gezocht met Tweak over dit probleem.
Heeft ook weinig zin om tweak daarover te bellen! Het enige waar ze veel energie in steken is zoeken naar een reden waarom het jouw schuld is en ze er niets aan hoeven te doen! Ik heb zelfde probleem maar mijn zyxell router werkt nog niet eens stabiel dus dat eerst dan de rest van mijn lange lijst met Tweak issues
Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.