Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:
  • 211.996 views

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik de overstap maar gewoon moet maken over 2 maanden wanneer mijn contract afloopt bij KPN. Ik had laatst iemand van Vodafone aan de deur die vertelde dat ik in feite zowel een actief abbo bij hun als KPN zou kunnen hebben, waardoor ik bij een switch geen downtime zou hoeven te ervaren. Klopt dit en is dat bij Tweak dan hetzelfde? Dan zou ik namelijk het beste Tweak kunnen laten ingaan een week voordat mijn contract bij KPN afloopt.
Op de afbeelding onderaan de pagina lijk je te kunnen opmaken dat KPN op het netwerk van Tweak aansluit, klopt dat? Ik zie ook een boel buttons en links op de pagina die allemaal niks doen...

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:16
firlian schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:59:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik de overstap maar gewoon moet maken over 2 maanden wanneer mijn contract afloopt bij KPN. Ik had laatst iemand van Vodafone aan de deur die vertelde dat ik in feite zowel een actief abbo bij hun als KPN zou kunnen hebben, waardoor ik bij een switch geen downtime zou hoeven te ervaren. Klopt dit en is dat bij Tweak dan hetzelfde? Dan zou ik namelijk het beste Tweak kunnen laten ingaan een week voordat mijn contract bij KPN afloopt.

[...]

Op de afbeelding onderaan de pagina lijk je te kunnen opmaken dat KPN op het netwerk van Tweak aansluit, klopt dat? Ik zie ook een boel buttons en links op de pagina die allemaal niks doen...
Die vodafone verkopers zijn een beetje vervelend, erg agressieve verkopers. Volgens hem was het onmogelijk om een 1000mbit abonnement te hebben en ik had volgens zijn tablet geen glasvezel aansluiting.. En via een switch 2 glasvezelaansluitingen samen hebben lopen is onmogelijk. Meestal heb je maar 1 vezel, waar dus maar 1 signaal overheen kan.

Als je overgaat op tweak moet je zorgen dat je ruim van tevoren het aanvraagt. Er gaan namelijk nog 2 weken bedenktijd overheen en dan begint de aanvraag pas echt te lopen. Dan is het prima mogelijk om op de datum waarop je kpn afloopt, tweak aan te laten sluiten. Zij zorgen er dan voor dat 's ochtends je fiber wordt omgepatcht in de pop naar een van hun eigen switches. En dan komt 's middags iemand van tweak langs om de modem en router te 'installeren'.

Als je tweak neemt buiten hun eigen gebied heb je een verbinding 'via kpn'. In hun eigen gebied heb je helemaal niks met kpn te maken en zijn het in feite 2 losstaande netwerken (eigen switches).

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-03 18:36
Wanneer je ook je telefoonnummer wilt meenemen is er wel een overlap. Tweak start de portering van je telefoonnummer pas wanneer de lijn actief is. Had ik ook niet gedacht, maar zo kreeg ik het mee van Tweak toen ik informeerde naar hoe lang ik telefonisch onbereikbaar ben. Huidige provider is Ziggo, dus ga van coax naar glas.
Ik tel af naar 01/09/15; dan komt 's middags de monteur van Tweak.
firlian schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:59:

[...]

Bij mij doen die buttons idd ook niets. Maar in feite doen die buttons zo te zien niet veel anders dan doorlinken naar secties op dezelfde pagina.

Waar Tweak zelf apparatuur heeft (zoals nu dus meeste wijken in Almere, Enschede, Leeuwarden en straks regio Dronten) hebben ze dus niets meer met KPN te maken. Zij regelen alles van Area-PoP (waar jouw vezel in uit komt) tot City-PoP tot de aansluiting met hun eigen netwerk.

Waar Tweak geen eigen apparatuur heeft hebben ze KPN nodig, omdat in dat geval KPN de apparatuur in de PoP's heeft. In dat geval ga je als consument altijd eerst een stuk over KPN infra voordat je op het netwerk van Tweak uit komt.

Zoals boven mij al geöppert verkopen die Vodafone colporteurs de grootste lariekoek. Alles om de klanten te scoren.

Weliswaar heb je (in het geval van Reggefiber) eigenlijk altijd 2 vezels in huis, administratief is het volgens mij niet mogelijk om 2 abonnementen tegelijk te hebben. Tenzij Reggefiber dit eventueel ondersteunt als het om 2 partijen met elk hun eigen apparatuur gaat, maar dat lijkt me sterk.

Je moet altijd eerst een abbo bij je nieuwe provider aanvragen zonder eerst de oude op te zeggen. De nieuwe provider zal zien dat de aansluiting nog bezet is en kan als het goed is ook zien wanneer je contract bij je huidige provider afloopt. Er wordt dan automatisch een 'switch' ingepland, waarbij eerst je oude provider afgesloten wordt, je aansluiting ge-patched op apparatuur van Tweak en dan komt een monteur je Tweak abbo opleveren. Daarna pas je oude provider opzeggen (hoewel een migratieverzoek door je oude provider als het goed is al als een opzegging wordt gezien).

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
eymey schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:27:
Je moet altijd eerst een abbo bij je nieuwe provider aanvragen zonder eerst de oude op te zeggen. De nieuwe provider zal zien dat de aansluiting nog bezet is en kan als het goed is ook zien wanneer je contract bij je huidige provider afloopt. Er wordt dan automatisch een 'switch' ingepland, waarbij eerst je oude provider afgesloten wordt, je aansluiting ge-patched op apparatuur van Tweak en dan komt een monteur je Tweak abbo opleveren. Daarna pas je oude provider opzeggen (hoewel een migratieverzoek door je oude provider als het goed is al als een opzegging wordt gezien).
Dus wanneer ik overstap moet ik sowieso een maand KPN doorbetalen terwijl ik er geen gebruik van kan maken? Dit gezien er een maand opzegtermijn is en ik die pas in zou kunnen laten gaan nadat ik mijn nieuwe verbinding heb.

• Lieuwe15
Ik heb het zo gedaan dat toen ik wist wanneer mijn tweak opgeleverd zou worden, ook per die datum mijn vorige glasvezel leverancier opgezegd (nu had ik het voordeel dat ik geen maand opzegtermijn had). Maar dit is prima gegaan zonder enige problemen.
firlian schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:37:
[...]

Dus wanneer ik overstap moet ik sowieso een maand KPN doorbetalen terwijl ik er geen gebruik van kan maken? Dit gezien er een maand opzegtermijn is en ik die pas in zou kunnen laten gaan nadat ik mijn nieuwe verbinding heb.
De keren dat ik ben overgestapt (1 keer van Lijbrandt naar Vodafone, daarna van Vodafone naar Telfort) is bij het vaststellen van mijn migratiedatum rekening gehouden met mijn maand opzegtermijn.

En ben ik bij de 'latende' rovider ook netjes op de eindfactuur gecorrigeerd op een abonnement tot die migratiedatum.

• GEi
Ik denk dat van belang is welke diensten je wilt gaan verhuizen. Ik verhuis internet en telefonie, maar blijf voor tv bij Ziggo, alles via coax, en ga naar Tweak (glas). In mijn situatie zit het vast op de telefoon. Maar wanneer je van bv KPN- of Vodafone-internet (glas) naar Tweak-internet (glas) gaat, zal het naadloos over kunnen. Ik zal Tweak nog eens bellen en vragen of zij niet eerder de telefoonverhuizing kunnen initiëren.

Anoniem: 675777

Aaargh! schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Goed bezig d:)b

Hoe meer plaatsten door Tweak worden aangesloten hoe beter, het dwingt de concurrenten eens wakker te worden.
De concurrenten liggen nog niet wakker van die zogenaamde 1000Mbit hoor 8)

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 14:13
Anoniem: 675777 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:55:
[...]

De concurrenten liggen nog niet wakker van die zogenaamde 1000Mbit hoor 8)
Hoezo zogenaamde 1000Mbit?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Anoniem: 675777

Jeru schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:32:
[...]

Hoezo zogenaamde 1000Mbit?
Een enkeling die ergens in de buurt komt, het gros niet hoor.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:52
Anoniem: 675777 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

99,99% komt gewoon aan die 1 gbps. Dat de rest van de wereld er niet in de buurt komt omdat ze hun netwerk/upload niet inorde hebben kan tweak niets aan doen. Dus ipv van zeuren kijk eerst waar het probleem. Je gaat immers tegen de nederlandse Ferrari dealer roepen dat hij een zogenaamde top heeft van 300 km/u. Puur omdat de nederlandse wegen er niet op gebouwd zijn.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Jeru
Anoniem: 675777 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

En je bron daarvoor is? De meerderheid hier komt volgens mij prima in de buurt. Daarnaast wordt het getest door de installateur op het moment dat je aangesloten wordt. Op het moment dat je dan niet de snelheid haalt, wat bij mij in eerste instantie het geval was, dan gaan ze ermee aan de slag tot je wel tussen de 900-1000mbit haalt. Als je het vervolgens niet op je eigen pc of apparatuur kan halen ligt dat niet aan Tweak.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:47
Moeten ze wel 1Gbps aanbieden waar je woont he? ^^
loki504 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:57:
[...]

99,99% komt gewoon aan die 1 gbps. Dat de rest van de wereld er niet in de buurt komt omdat ze hun netwerk/upload niet inorde hebben kan tweak niets aan doen. Dus ipv van zeuren kijk eerst waar het probleem. Je gaat immers tegen de nederlandse Ferrari dealer roepen dat hij een zogenaamde top heeft van 300 km/u. Puur omdat de nederlandse wegen er niet op gebouwd zijn.
Exact!

Tweak biedt niet 'zogenaamd' 1 Gbps. Tweak biedt gewoon 100% no frills 1 Gbps. Dat de rest van het internet daar nog niet op berekend is, dat is niet de fout van Tweak.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Juh, je kan het gewoon halen... maarja, dan moet je:
- Niet te lange en goede kwaliteit shielded cat6 utp gebruiken.
- Intel gigabit nic (geen on-board)
- Je cpu en hdd dat trekken.
- Niet teveel connecties tegelijk... met torrents ga je het niet redden (zowel pc als router gaat dat niet handlen).
- Van een server of speedtest halen die dat ook daadwerkelijk aan kan, bij voorkeur niet rond spitsuren (avond is spitsuur).

In de praktijk zal je het dus zelden halen, net als je met een Ferrari in NL zelden de 300 km/h zal halen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03 21:33
Aaargh! schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Goed bezig d:)b

Hoe meer plaatsten door Tweak worden aangesloten hoe beter, het dwingt de concurrenten eens wakker te worden.
Welke concurrenten? De enige met een dekkend glasnetwerk is KPN...

En welke partijen zijn nu echt bezig met het uitbreiden van hun netwerk? Initiatieven van Tweak/Netrebel zijn aardig, maar die zijn relatief beperkt.

Volgens mij timmert Vodafone wel aardig aan de weg, maar die zijn weer zo ontransparant als het maar kan (planning?). En minder scherp qua aanbod.

Over transparantie gesproken, Tweak heeft fijne blogposts..

Voor wat betreft die gigabit, het is nu eenmaal een feit dat het gros van de servers aan een enkele gigabitpijp hangt. Niet gek dat je daar dan niet onvoorwaardelijk in de buurt komt, zelfs als je alle andere factoren (zie post hierboven) even vergeet.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03 22:23
Bartjuh schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:41:
- Niet teveel connecties tegelijk... met torrents ga je het niet redden (zowel pc als router gaat dat niet handlen).
- Van een server of speedtest halen die dat ook daadwerkelijk aan kan, bij voorkeur niet rond spitsuren (avond is spitsuur).

In de praktijk zal je het dus zelden halen, net als je met een Ferrari in NL zelden de 300 km/h zal halen.
Eigenlijk boeit het niet of je het wel of niet haalt, ik zie het als een 10 baans snelweg, waarbij de kans op files (congestie/verhoogde ping/verstoring op IPTV) minimaal is.
Afgelopen weekeinde heb ik een torrent gestart met blijkbaar voldoende seeders, waardoor de file binnen rond de 1 minuut binnen was (size rond de 1 Gbyte).
In het verleden trok ik (100 Mbit/s) bij het downloaden van het usenet, met gemak de verbinding dicht, met als gevolg verhoogde pingtijden bij andere (thuis) gebruikers (IPTV had nooit last)
In mijn huis is de langste kabel 28 meter, alles cat 5e, al mijn switches rapporteren zelden crc errors (1 a 2 per maand).
Ik ben erg tevreden :)

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02 21:37
Bartjuh schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:41:

Ik heb gewoon een onboard intel NIC hoor en haal die Gbps makkelijk.

• Bartjuh
  • Niet online
Centurius schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:42:
[...]
Ik heb gewoon een onboard intel NIC hoor en haal die Gbps makkelijk.
Uitzonderingen zijn er altijd. Net als je goede on-board audio hebt. Toevallig een luxe model mobo?
Hans_18T schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:28:
[...]
Eigenlijk boeit het niet of je het wel of niet haalt, ik zie het als een 10 baans snelweg, waarbij de kans op files (congestie/verhoogde ping/verstoring op IPTV) minimaal is.
Eens, ik maak mij er ook niet zo druk om :) 20 MB/s downloaden op usenet en tegelijkertijd van alles en nog wat kunnen doen vind ik allang best.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 20:51
krijg nu net zojuist volgens mij een update van Sparql binnen, ff installatie afwachten om te zien als versie nummer is veranderd.

uhmm update en installatie is gelukt, maar firmware nummer lijkt het zelfde te zijn 2500.6451.15967.1

edit
( firmware van de tweede stb is het zelfde, iets met een dooie mus :'( )

[Voor 46% gewijzigd door badboynova op 12-08-2015 20:33. Reden: edit]

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02 21:37
Bartjuh schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:03:
[...]

Uitzonderingen zijn er altijd. Net als je goede on-board audio hebt. Toevallig een luxe model mobo?

[...]

Eens, ik maak mij er ook niet zo druk om :) 20 MB/s downloaden op usenet en tegelijkertijd van alles en nog wat kunnen doen vind ik allang best.
Eentje met een I217V nu heb ik van wat ik lees het idee dat alleen moederborden met Realtek NIC'jes moeite hebben met de Gbps.

• Bartjuh
  • Niet online
Centurius schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:53:
[...]
Eentje met een I217V nu heb ik van wat ik lees het idee dat alleen moederborden met Realtek NIC'jes moeite hebben met de Gbps.
Intel dus ;)

On-board was misschien wat kortaf van me, doelde uiteraard op Realtek nics.

• Jeru
Bartjuh schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:14:
[...]

Intel dus ;)

On-board was misschien wat kortaf van me, doelde uiteraard op Realtek nics.
Mijn realtek nic haalde ook wel gewoon tussen de 900-1000mbit. Ik gebruik zelf nu een intel nic omdat ik eerst dacht dat het probleem dat ik die snelheid niet haalde in de nic zat. Daarnaast gebruik ik gewoon een cat5e van een meter of 15 en er zit nog een goedekope switch tussen. Daarnaast kan je met goede optimalisatie de snelheid wel degelijk halen met torrents. Usenet haal ik zonder teveel gesleutel nu 100MBps. Was het een zoektocht naar juiste instellingen? Ja, maar het bleek allemaal vrij simpel te zijn.

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:58
en wil je dit dan ook delen zodat andere er ook gebruik van kunnen maken ??
Jeru schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:05:
[...]

Mijn realtek nic haalde ook wel gewoon tussen de 900-1000mbit. Ik gebruik zelf nu een intel nic omdat ik eerst dacht dat het probleem dat ik die snelheid niet haalde in de nic zat. Daarnaast gebruik ik gewoon een cat5e van een meter of 15 en er zit nog een goedekope switch tussen. Daarnaast kan je met goede optimalisatie de snelheid wel degelijk halen met torrents. Usenet haal ik zonder teveel gesleutel nu 100MBps. Was het een zoektocht naar juiste instellingen? Ja, maar het bleek allemaal vrij simpel te zijn.

sneller usenet? tips en tricks

• Jeru
Mr-D. schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:05:

[...]
Als je dit topic een beetje doorzoekt staat alles er in.
Heb al meerdere mensen geholpen om hogere snelheden te krijgen. Dus aan mij ligt het niet ;)

Ik ga niet een hele uitleg geven iedere keer dat iemand aan komt zetten met een loze claim dat niemand die snelheden haalt.

Dus alleen omdat jij het niet mee hebt gekregen betekent niet dat anderen het niet hebben gezien en hoef je niet gelijk zo raar te doen. Als je het normaal vraagt help ik je graag verder, maar niet op zo'n manier.

[Voor 48% gewijzigd door Jeru op 13-08-2015 16:25]

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:54
Mr-D. schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:05:

[...]
Welke instellingen wil je weten?
Met welke programma download je en welke snelheden?
@Topic starters moderators

Misschien is het een idee om in de start topic een FAQ te maken "Tips: Hoe haal ik de gigabit"
denken aan:

Kabel keuze
Hardware keuze (bv netwerkkaarten en HD's/SSD's)
Usenet tips: bv SABnzbd is traag, welke software dan wel gebruiken. (/ instelling er van)
Met de gratis Tweaknews server haal ik maar 400 Mbit hoe komt dit?

Ik wil met alle plezier wat in mekaar zetten, maar me grammatica en spelling is niet zo goed |:(

[Voor 8% gewijzigd door kmichael op 13-08-2015 16:46]

• Mr-D.
ik heb zelf geen problemen met de snelheid was ook gewoon als vraag bedoeld begrijp niet dat je daar dan een ander soort intonatie uit haalt maar ieder leest zoals hij zich zelf voelt heb ik mij wel een laten vertellen maar ik vroeg het voor andere want ook niet tweakers lezen dit en ja zijn vaak te lui om door te zoeken dus willen graag een pasklare oplossing
ik zelf sleutel wat liever aan de software/hardware om toch net dat beetje extra eruit te krijgen
Jeru schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

Als je dit topic een beetje doorzoekt staat alles er in.
Heb al meerdere mensen geholpen om hogere snelheden te krijgen. Dus aan mij ligt het niet ;)

Ik ga niet een hele uitleg geven iedere keer dat iemand aan komt zetten met een loze claim dat niemand die snelheden haalt.

Dus alleen omdat jij het niet mee hebt gekregen betekent niet dat anderen het niet hebben gezien en hoef je niet gelijk zo raar te doen. Als je het normaal vraagt help ik je graag verder, maar niet op zo'n manier.

• Mr-D.
+1
zo kan het ook :)

lijkt mij idd iets zinvols wat je daar stelt goed idee en wil je daarbij ook helpen hoor
kmichael schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

Welke instellingen wil je weten?
Met welke programma download je en welke snelheden?

[...]

@Topic starters moderators

Misschien is het een idee om in de start topic een FAQ te maken "Tips: Hoe haal ik de gigabit"
denken aan:

Kabel keuze
Hardware keuze (bv netwerkkaarten en HD's/SSD's)
Usenet tips: bv SABnzbd is traag, welke software dan wel gebruiken. (/ instelling er van)
Met de gratis Tweaknews server haal ik maar 400 Mbit hoe komt dit?

Ik wil met alle plezier wat in mekaar zetten maar me grammatica en spelling is niet zo goed |:(

• GEi
Ik wil met alle plezier wat in mekaar zetten, maar me grammatica en spelling is niet zo goed |:(
Ik wil wel helpen: jij de inhoud, ik de grammatica.

• Mr-D.
gzien het goede gebruik van de punten en de komma's moet dit goed komen
zo komen we nog wel ergens _/-\o_
GEi schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:50:
[...]

Ik wil wel helpen: jij de inhoud, ik de grammatica.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:29
Meer mensen problemen met sparql tv als je gaat pauzeren en weer afspeelt dat het beeld vaak gaat haperen? Met live tv nergens last van.

[Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-08-2015 16:58]

• Jeru
Mr-D. schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:45:
ik heb zelf geen problemen met de snelheid was ook gewoon als vraag bedoeld begrijp niet dat je daar dan een ander soort intonatie uit haalt maar ieder leest zoals hij zich zelf voelt heb ik mij wel een laten vertellen maar ik vroeg het voor andere want ook niet tweakers lezen dit en ja zijn vaak te lui om door te zoeken dus willen graag een pasklare oplossing
ik zelf sleutel wat liever aan de software/hardware om toch net dat beetje extra eruit te krijgen

[...]
Dan heb ik het anders begrepen dan je bedoelde. Vind het nog steeds een rare manier om te vragen, zoals ik al zei, eerder in het topic ben ik vrij uitgebreid ingegaan op wat ik heb gedaan. Daar staat dus een simpele oplossing. Ik zie niet in wat voor verschil het maakt om het hier nog een keer neer te zetten als het over 2 pagina's weer vergeten is.
Kmichael is degene die mij het meeste heeft geholpen dus grote props naar hem voor het helpen met uitzoeken. De dingen die hij heeft aangegeven als tips hebben veel geholpen, heb daarnaast nog wat kleine dingen zelf gedaan, die voor mij specifiek hielpen, maar die niet perse voor iedereen hoeven te helpen.

• Mr-D.
nee dat niet maar wel haperingen op zich nou eigenlijk meer freezes

• Mr-D.
ok top
bedankt voor je antwoord

maar mischien toch maar een github aanmaken met alle bevindingen erin ook de kleine wijzigingen die er mischien toch toe doen ??
Jeru schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Dan heb ik het anders begrepen dan je bedoelde. Vind het nog steeds een rare manier om te vragen, zoals ik al zei, eerder in het topic ben ik vrij uitgebreid ingegaan op wat ik heb gedaan. Daar staat dus een simpele oplossing. Ik zie niet in wat voor verschil het maakt om het hier nog een keer neer te zetten als het over 2 pagina's weer vergeten is.
Kmichael is degene die mij het meeste heeft geholpen dus grote props naar hem voor het helpen met uitzoeken. De dingen die hij heeft aangegeven als tips hebben veel geholpen, heb daarnaast nog wat kleine dingen zelf gedaan, die voor mij specifiek hielpen, maar die niet perse voor iedereen hoeven te helpen.

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-03 12:45
Mr-D. schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:12:
ok top
bedankt voor je antwoord

maar mischien toch maar een github aanmaken met alle bevindingen erin ook de kleine wijzigingen die er mischien toch toe doen ??

[...]
Het is denk ik geen verkeerd idee om dit soort tips op een centrale plek op te slaan. Misschien inderdaad een github-pages of anders een wordpress site. In ieder geval iets wat makkelijk onderhouden kan worden door een aantal mensen.

• Jeru
Ik ga samen met Kmichael even kijken wat we kunnen doen voor het onderdeel nieuwsgroepen in ieder geval. Kmichael heeft het even druk met wat andere dingen, maar ik kan wel wat opzetten, maar dan wel graag eerst even een reactie van een van de mods of TS, zodat het ook toegevoegd kan worden aan de OP. Anders is het vrij zinloos.

• Mr-D.
je kan het ook in je handtekening zetten dan weet de rest het ook vrij snel

ik heb eventueel nog wel wat webruimte over indien nodig

• Jeru
Mr-D. schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:29:
je kan het ook in je handtekening zetten dan weet de rest het ook vrij snel

ik heb eventueel nog wel wat webruimte over indien nodig
Als je een wordpress installatie hebt op een locatie kan ik er wel makkelijk wat opzetten. Heb hier de meeste info wel en kan wel wat screenshots fixen.

• Jeru
Ik heb hier even een handleiding neergezet hoe ik het heb gedaan, wordt nog aangevuld en aangepast.

http://mr-d.nl/tweakers/

Dank aan Mr-D. voor de ruimte en Kmichael voor alle hulp!

Chrome probleem gefixed.

[Voor 37% gewijzigd door Jeru op 13-08-2015 21:40]

• Mr-D.
ziet er goed uit Jeru

• GEi
Heren, bedankt voor de effort! Ik moet nog een kleine drie weken wachten, maar zal hier zeker op terugvallen.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
Ziet er goed uit Twiekers

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 08:09
Ik zelf zit te twijfelen om over te stappen van KPN naar Tweak glasvezel.
Het enige wat mij nog tegenstaat en waar ik vrij weinig over kan vinden zijn de ervaringen met sparql.
De ervaringen lopen namelijk heel van heel negatief tot 'prima'.

Daarom wat vragen voor de mensen die ervaring hebben met KPN & Sparql

1) Gaat het zappen net zo snel als op de nieuwe KPN tuners
2) Zijn de HD streams op SPARQL te vergelijken met KPN HD GLAS kanalen?
3) Zit er DD5.1 geluid bij de streams?
4) Is het bij kanalen nog steeds dat je handmatig de ondertiteling aan/uit moet zetten (discovery)?

• VicVLT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-06-2017
SmoothTweaker schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:02:
Het enige wat mij nog tegenstaat en waar ik vrij weinig over kan vinden zijn de ervaringen met sparql.

4) Is het bij kanalen nog steeds dat je handmatig de ondertiteling aan/uit moet zetten (discovery)?
Zappen gaat mega traag vergelelen met kpn/ziggo.
Kwaliteit is vele malen minder!

Voor de gein heb ik idd een tv rond gedragen langs verschillende providers. En op alle plekken live tv gekeken en zelfxe programma via opname bekeken.

Zappen ook getimed om gevoel weg te nemen en naar objectieve tijden te kijken.
Ach jee, daar hebben we VickVLT weer hoor :')

Als eerste is het handig om te weten waar @SmoothTweaker woont.

Als dat in Almere, Enschede, Leeuwarden of omgeving Dronten is, dan is jouw uitspraak "Kwaliteit is vele malen minder" sowieso al één grote duimzuigerij.

In plaatsen waar Sparql eigen streams heeft is het namelijk eerder vele malen beter. Sowieso tegen opzichte van KPN en bij Ziggo ook ten opzichte van de zenders die ze nu VBR hebben gemaakt. Verder geeft Sparql in die plaatsen gewoon exact hetzelfde door als wat de kabelaars doorgeven.

In plaatsen waar Sparql nog afhankelijk is van KPN is het dus in ieder geval precies net zo als bij KPN.

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 08:09
Ik ben woonachtig in Dronten en mede door de komst van 1000Mbit voor dat bedrag leek het mij aantrekkelijk om over te stappen.

Ik las dat tweak ook een winkel in Almere heeft, hier stap ik denk ik even binnen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:52
Op de kwaliteit heb ik niets te klagen. Alleen punten waar ik tegen aanliep.

Bij tweak betaal je vooraf. Ipv van achteraf wat bij 90% wel het geval was. Normaal geen probleem. Maar mijn eerste factuur kwam ander halve maand te laat en hadden ze geen mailtje voor gestuurd. Hierdoor had ik al voor 3 maanden betaalt terwijl ik nog geen 2 maanden glas had van ze. Maar heb nog nooit storing op mijn internet. En heel af en toe een kleine hik op in mijn beeld. Maar dit kan ook aan mijn bekabeling liggen(mijn tv beneden heeft nergens last van). Dus op factuur onduidelijkheid na prima dienst van tweak. Maar bij upc/ziggo had ik ook altijd factuur gezeur als ik iets veranderde. Dus zal meer een isp ding zijn als tweak.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Mr-D.

1) nee is nu meer ala satelliet bewust gedaan om goed te kunnen bufferen
2) nee ze zijn beter merk het elke keer weer na vakantie of visite dat het echt beter is
3) je kan hem wel instellen in het menu op Digitaal AC-3
4) dat heb ik nooit aan moeten zetten hoor en van dag 1 klant bij sparql

iik heb zelf geen opneem pakket dus daar kan ik niets overzeggen
wat ik wel kan zeggen als je pauzeert(langer dan 10 minuten) en daarna verder kijkt en volgens de gids begint het volgende programma dan begint deze ook werkelijk en ben je je eigen programma kwijt gebeurd niet altijd maar meestal wel

krijg ook nog met enige regelmaat freezes niet zovaak meer maar ze zijn er nog wel maar niet hindelijk

als je uitzending gemist hebt gekeken en je laat dit aanstaan en doet dan je tv uit en na een uur of 3 weer aan krijg je de layover van dat programma niet meer weg dus een herstart is dan nodig

je kan geen draadloze verbindingen gebruiken (die 220volt stekker die je bij kpn kreeg) simpel weg dat er meer data over gaat ivm de hoge kwaliteit dan kpn
en kijk ook even hier hoe je alles moet aansluiten om geen problemen te krijgen met tv kijken

internet en telfoon doet het gewoon goed en usenet ook krijgt 4 x wat ze aanbieden :)

• goldvinger
  • Laatst online: 11:40

Mijn ervaringen in Almere:

1) Ik vind het zappen niet minder snel gaan dan Kpn. Alleen als je achter elkaar te snel zapt, dan wilt de sparql box nog wel eens vast lopen.

2) Als je op het Tweak platform bevind (waar jij ook opp gaat komen) dan is het zeker niet niet te vergeliojken met kpn. Tweak heeft echt veel scherper beeld. Ik heb een 58" tv en het is echt een plaatje om naar te kijken. Iedereen die bij ons langs komt, valt letterlijk hun mond bij open.
Sparql tv heeft (nog) 1 min punt en dat is dat heel af en toe het beeld hapered. Echter dat duurt nog geen seconde en het gebeutd heel af en toe tussen 19:00 en 23:00.
Tweak is hier wel mee bezig om dit op te lossen.

3) Hoe het geluid binnenkomt kan ik niet meten. Persoonlijk vind ik dat het geluid heel mooi binnen komt op mijn dolby 5.1 surround setje.

4) Ik heb nooit handmatig de ondertiteling moeten instellen. Gaat geheel automatisch.

Verder heb ik nagenoeg geen storing gehad met internet. Het is heel stabiel.

Na diverse firmware updates van de Zyxel heb ik ook geen problemen meer met telefonie.
De laatste weken/maanden werkt ook dit probleemloos.

Nu tweak een jaar verder met het eigen platform is, ben ik erg tevreden, en als iemand aan mij vraagt hoe Tweak momenteel is, kan ik alleen maar positief zijn over Tweak.
Ook ben ik altijd heel goed en snel geholpen door de sevicedesk en technische dienst.
Nog een nuance:

Powerline ('draadloos' via 220v) kan op zich nog best hoor ;). Ik ken een paar mensen met Sparql (in Almere dus hogere bitrates) die twee Sparql boxen via powerline van signaal voorzien en dat gaat altijd goed bij hun.

Natuurlijk is het wel zo dat, als je toch al een matige powerline verbinding had, het nu sneller kan gaan storen. Dat klopt. En Tweak raadt het dus ook af.

Overigens denk ik er zelf ook steeds harder over na om aankomende februari van Telfort (ITNS propositie) over te stappen op Tweak. In ieder geval voor internet, want 1 Gbit voor €40,- per maand is gewoon een lachertje.

En voor TV waarschijnlijk ook. Zeker nu het er toch op lijkt dat Sparql aardig stabiel is, maar ook vanwege het feit dat de zenders waarin ik geinteresseerd ben (voornamelijk NPO) lekker unencrypted worden doorgegeven. Scheelt weer een apparaat (HDHomerun DVB-C netwerktuner) in m'n meterkast :P.

Alleen het gedrag bij Live TV pauzeren wat @Mr-D omschrijft lijkt me dan nog wat 'minder'. Het gebeurt ons op dit moment meerdere keren per week dat we gewoon de hele avond 'vertraagd' TV kijken en dat we alle opvolgende programma's dus ook vanuit de pauzefunctie bekijken. Het zou toch jammer zijn als dit slecht werkt.

Aan de andere kant: Een alternatief voor Sparql zou nog zijn om TV only bij Ziggo te nemen. En dan hebben we helemaal geen pauze (ingebouwde DVB-C van onze TV ondersteunt dat nog niet).

• Mr-D.
eymey schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:57:
Nog een nuance:

Powerline ('draadloos' via 220v) kan op zich nog best hoor ;). Ik ken een paar mensen met Sparql (in Almere dus hogere bitrates) die twee Sparql boxen via powerline van signaal voorzien en dat gaat altijd goed bij hun.

Natuurlijk is het wel zo dat, als je toch al een matige powerline verbinding had, het nu sneller kan gaan storen. Dat klopt. En Tweak raadt het dus ook af.
dat gaat meestal mis omdat er meerdere apparaten op dezelfde lijn word aangesloten
maar daar waar het goed gaat is meestal de uitzondering op de regel vandaar ik maar meteen zeg niet doen
maar je hebt idd gelijk kan soms goed gaan

• goldvinger
Meestal zit er een apparaat op de lijn die storingen veroorzaakt.
Ik heb mij laten vertellen dat ledverlichting ook het netwerk kan verstoren.

Ik heb ook nog de powerline op de slaapkamers gebruikt.
Ik heb toch maar de moeite genomen om kabels te trekken omdat ik mij gauw erger als het beeld of geluid gaat haperen.
Kabels trekken is uiteraard altijd het beste.

Maar dat het goed gaat is in mijn omgeving geen uitzondering hoor ;). Zeker vanaf de 600 mbps setjes is de storingsgevoeligheid een stuk afgenomen.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 02:33
Jeru schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:25:
Ik ga samen met Kmichael even kijken wat we kunnen doen voor het onderdeel nieuwsgroepen in ieder geval. Kmichael heeft het even druk met wat andere dingen, maar ik kan wel wat opzetten, maar dan wel graag eerst even een reactie van een van de mods of TS, zodat het ook toegevoegd kan worden aan de OP. Anders is het vrij zinloos.
Ik wil het wel toevoegen.
Moeten er eerst nog toevoegingen komen?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:54
Killerbert schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:15:
[...]

Ik wil het wel toevoegen.
Moeten er eerst nog toevoegingen komen?
Nog een paar afbeeldingen.
Hier en daar misschien nog wat aanpassen en of toevoegen.

• Jeru
De link zou sowieso al toegevoegd kunnen worden blijft toch work in progress. Maar voor een uitleg in OP kan ik nog wel even kijken.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Krijgen jullie nu, naast een factuur van Tweak, ook een extra emailbericht dat er een incasso wordt verstuurd naar de bank van een factuur? Het is nu al de derde keer, was eerst nooit zo.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Hans_18T
Yep, is netjes maar wat mij betreft overbodig.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Precies, in het geval van m'n ouders zorgt het bij hun voor verwarring.. En dat is wel een beetje vervelend.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:10
Tweak is overgestapt van betalings partner, sindsdien zijn bij mij alle incasso opdrachten verkeerd gegaan. Waarop ik direct een aanmaning thuis krijg. Eerst verhuizen daarna dat oplossen :)

• 3kes
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12-2022
Weet iemand of het mogelijk is om via het extra opnemen abonnement films van de 3 HBO kanalen op te nemen?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Quad schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:31:
Precies, in het geval van m'n ouders zorgt het bij hun voor verwarring.. En dat is wel een beetje vervelend.
Ik was in eerste instantie ook in de war maar idd, enigszins overbodig.

I am the great Cornholio!

• Arjantje72
MetaFrame schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:06:
[...]

Ik was in eerste instantie ook in de war maar idd, enigszins overbodig.
Je kunt in die mail wel aangeven dat je die niet meer wenst te ontvangen.

• goldvinger
3kes schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:00:
Weet iemand of het mogelijk is om via het extra opnemen abonnement films van de 3 HBO kanalen op te nemen?
Je kan gewoon de Hbo kanalen opnemen

• Arjantje72
Krijgen jullie nog wel het HBO maandblad?

• goldvinger
Arjantje72 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:21:
Krijgen jullie nog wel het HBO maandblad?
1x gehad.
Daarna niet meer gezien

• Bartjuh
  • Niet online
Internet eruit in Enschede?

Nu via Ziggo hotspots. Router wil geen verbinding meer maken. Herstart modem+router heeft geen zin...

Zie niets op hun site...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bartjuh schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:56:
Internet eruit in Enschede?

Nu via Ziggo hotspots. Router wil geen verbinding meer maken. Herstart modem+router heeft geen zin...

Zie niets op hun site...
Hier niet. (Hogeland)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bartjuh
  • Niet online
Hmm, het regent hier de hele dag behoorlijk, misschien heeft het er iets mee te maken... buurtcentrale eruit ofzo.

Moest opzoeken welke wijk ik woon ( :') ), Walhof, Noord. Router geeft na inloggen aan dat hij geen wan verbinding kan maken, en modem geeft gewoon alle verbinding groen, inclusief router. Lijkt geen lokaal hardwareprobleem te zijn, ook glasvezelindicator=groen...

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Geen problemen gehad hier op zuid

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bartjuh schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:43:
[...]

Hmm, het regent hier de hele dag behoorlijk, misschien heeft het er iets mee te maken... buurtcentrale eruit ofzo.

Moest opzoeken welke wijk ik woon ( :') ), Walhof, Noord. Router geeft na inloggen aan dat hij geen wan verbinding kan maken, en modem geeft gewoon alle verbinding groen, inclusief router. Lijkt geen lokaal hardwareprobleem te zijn, ook glasvezelindicator=groen...
Waar mag Walhof dan precies liggen? Is dat zo'n nieuwbouwproject ofzo?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Lieuwe15
Bij het GJ van Heekpark lijkt mij. https://goo.gl/maps/MKuH2
In de Wesselerbrink ook geen problemen met internet of tv gisteravond.
Wikipedia: Wijken en buurten in Enschede

[Voor 17% gewijzigd door Lieuwe15 op 18-08-2015 09:12]

• Jeru
[...]

Dat heb ik ook gehad, in mijn eerste week dat ik Tweak had. Ik heb nog steeds geen idee wat het precies veroorzaakte bij mij. Bij mij gebeurde het nadat de router een keer gereset was. Daarna bleef hij niets doen. Heb je inmiddels wel weer internet? Zo nee check het even met de servicedesk, bij mij was het probleem verholpen met een nieuwe router (daarna deed de oude het ook weer, maargoed).
Ik zit zelf dichtbij jou in Twekkelerveld en heb geen probleem gehad de hele dag gisteren.

[Voor 4% gewijzigd door Jeru op 18-08-2015 10:51]

• VicVLT
eymey schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:55:
Ach jee, daar hebben we VickVLT weer hoor :')

Als eerste is het handig om te weten waar @SmoothTweaker woont.

Als dat in Almere, Enschede, Leeuwarden of omgeving Dronten is, dan is jouw uitspraak "Kwaliteit is vele malen minder" sowieso al één grote duimzuigerij.

In plaatsen waar Sparql eigen streams heeft is het namelijk eerder vele malen beter. Sowieso tegen opzichte van KPN en bij Ziggo ook ten opzichte van de zenders die ze nu VBR hebben gemaakt. Verder geeft Sparql in die plaatsen gewoon exact hetzelfde door als wat de kabelaars doorgeven.

In plaatsen waar Sparql nog afhankelijk is van KPN is het dus in ieder geval precies net zo als bij KPN.
Heb je het in ander plaatsen getest? Met zelfde hw? Hou dan eens op met het ophemelen van Tweak! Eerst testen dan spreken.

• badboynova
Het kan gewoon niet weg blijven.

Het beeld van sparql is veel beter dan die zooi die je bij kpn krijg, ik erger me zelf helemaal kapot als ik bij mijn vriendin ben (KPN) en tv kijk wat een slecht beeld is dat.

( ik zit niet in Tweak gebied en op DSL en we wonen in het zelfde dorp)
VicVLT schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

Heb je het in ander plaatsen getest? Met zelfde hw? Hou dan eens op met het ophemelen van Tweak! Eerst testen dan spreken.
Toevallig wel ja. In plaatsen waar Tweak met KPN werkt is het overal gewoon dezelfde kwaliteit als de plaatselijke (wat ook logisch is want in dat geval betrekken ze precies dezelfde streams als KPN )

Dus houd eens op met het ongebrijdeld en altijd ongenuanceerd afkraken van alles wat Tweak doet. Of stap op naar een andere provider als het zogenaamd overal beter is dan bij Tweak.

• badboynova
eymey schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:50:
[...]

Toevallig wel ja. In plaatsen waar Tweak met KPN werkt is het overal gewoon dezelfde kwaliteit als de plaatselijke (wat ook logisch is want in dat geval betrekken ze precies dezelfde streams als KPN )

Dus houd eens op met het ongebrijdeld en altijd ongenuanceerd afkraken van alles wat Tweak doet. Of stap op naar een andere provider als het zogenaamd overal beter is dan bij Tweak.
Als het goed is hij al een tijdje geleden al over gestapt, en komt hier hier alleen om tweak af te kraken.

• hovemt
...
...
Even wat informatie over de NPO1 stream, opgehaald vanuit VLC:

NPO1

Video
Codec: H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (h264)
Resolutie: 1920x1090
Weergaveresolutie: 1920x1080

Audio1
Codec: MPEG Audio layer 1/2 (mpga)
Kanalen: Stereo
Samplerate: 48000 Hz
Bitrate: 256 kb/s

Audio2
Codec: A52 Audio (aka AC3) (a52)
Kanalen: 3F2R/LFE
Bitrate: 448 kb/s

De stream verbruikt ongeveer 13 Mbps. Dit betreft de streams in Almere/Enschede/Leeuwarden

[Voor 3% gewijzigd door hovemt op 18-08-2015 22:58]

• VicVLT
eymey schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:50:
[...]

Dan zijn mijn resultaten afwijkend van die van jouw! Hoe heb je getest? Zelfde hw en hoe heb je kwaliteit vast gesteld? Of je vertelt me je volledige test protocol of ik weet wat de waarde van je woorden zijn.

Verder moet Tweak maar eens toe geven dat Sparql twee kwaliteiten levert die totaal niet vergelijkbaar zijn net als het internet van Tweak niet vergelijkbaar is tussen de twee versies.

Ben benieuwd naar hoe je precies getest hebt.

• VicVLT
badboynova schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:52:
[...]

Als het goed is hij al een tijdje geleden al over gestapt, en komt hier hier alleen om tweak af te kraken.
Je moet geen aannames maken die je niet kan onderbouwen

• badboynova
VicVLT schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:34:
[...]

Je moet geen aannames maken die je niet kan onderbouwen
Je was toch zo blij dat je van tweak af was, of zit je nog steeds bij tweak???
Het is geen aanname maar gewoon een feit die iedereen hier kan lezen dat je alles wat met tweak te maken heeft afbraak (en hierop ben je al door diverse mensen op gewezen)

• Hans_18T
[...]

Dan zijn mijn resultaten afwijkend van die van jouw! Hoe heb je getest? Zelfde hw en hoe heb je kwaliteit vast gesteld? Of je vertelt me je volledige test protocol of ik weet wat de waarde van je woorden zijn.

Verder moet Tweak maar eens toe geven dat Sparql twee kwaliteiten levert die totaal niet vergelijkbaar zijn net als het internet van Tweak niet vergelijkbaar is tussen de twee versies.

Vincent,

Misschien wordt het tijd dat jij eens aangeeft met welke (niet subjectieve) methode jij gemeten hebt. Graag een opsomming van de gebruikte meetapparatuur en de daarbij behorende gemeten waarden.

Daarnaast ben ik benieuwt naar welke provider je bent overgestapt.(of heb je een tweede identiteit bij Tweakers genomen)

Je moet niet een vraag met een wedervraag genereren om een antwoord te ontwijken.
[...]

Poe poe, jochie toch. Volledige testprotocol. Eigenlijk boeit het me geen zak wat voor waarde -jij- aan mijn woorden toekent. De waarde van jouw woorden kan iedereen hier die meer dan 2 posts van jou gelezen heeft namelijk zo zien. Maar goed, vooruit, at your service (met name zodat anderen die wél constructief willen bijdragen er iets aan hebben).

Protocol is gewoon heel simpel:

* Zelfde TV, zelfde input en beeldinstellingen.
* Zowel KPN box als Sparql box op 1080i (zodat verschil in postprocessing kwaliteit tussen beide boxen geen invloed heeft).
* Zelfde soort zender (HD danwel SD).
* Zelfde programma, en vooral níet een uitzending in native HD vergelijken met een uitzending die eigenlijk in SD is geproduceerd en daarna upscaled naar HD.

Et voi la, kwaliteit gewoon gelijk.

Oh ja, en als je het dan toch daadwerkelijk wil meten, pak gewoon dumps van het verkeer bij beide aanbieders voor dezelfde zender. Ze zullen exact hetzelfde zijn en de source van de IGMP stream zal hetzelfde zijn.

Ergo: Tweak is in KPN-gebied qua beeldkwaliteit even goed als KPN. En waar ze zelf een netwerk hebben dus beter.

En oh ja, Tweak geeft gewoon ruimhartig toe dat ze in eigen gebied een betere tv-kwaliteit en internet ervaring kunnen leveren hoor. Sterker nog, dat is de hoofdreden om in steeds meer gebieden onafhankelijk te worden van KPN.

[Voor 8% gewijzigd door eymey op 18-08-2015 23:52]

• VicVLT
Wat een prachtige tweakeske antwoorden. Hulde
hovemt schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:57:
[...]

Even wat informatie over de NPO1 stream, opgehaald vanuit VLC:

NPO1

Video
Codec: H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (h264)
Resolutie: 1920x1090
Weergaveresolutie: 1920x1080

Audio1
Codec: MPEG Audio layer 1/2 (mpga)
Kanalen: Stereo
Bitrate: 256 kb/s

Audio2
Codec: A52 Audio (aka AC3) (a52)
Kanalen: 3F2R/LFE
Bitrate: 448 kb/s

De stream verbruikt ongeveer 13 Mbps. Dit betreft de streams in Almere/Enschede/Leeuwarden
Ziet eruit als de stream zoals ie uit de Mediagateway bij Ericsson komt d:)b

• Jeru
VicVLT schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:04:
Wat een prachtige tweakeske antwoorden. Hulde
Hulde wat een bijdrage ben jij voor dit topic, geen antwoord geven op de vragen die men jou stelt, wel eisen dat anderen ingaan op jouw vragen. En alleen maar zeiken en niets constructiefs zeggen.

• hovemt
badboynova schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:44:
[...]

Je was toch zo blij dat je van tweak af was, of zit je nog steeds bij tweak???
Het is geen aanname maar gewoon een feit die iedereen hier kan lezen dat je alles wat met tweak te maken heeft afbraak (en hierop ben je al door diverse mensen op gewezen)
Aan de hand van een eerdere post lijkt het erop dat hij weg is bij Tweak: VicVLT in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Maar aangezien hij zijn gal nog niet heeft gespuwd in andere topics op Tweakers lijkt het erop dat hij nog gewoon bij Tweak zit.

• Hans_18T
hovemt schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:12:
Maar aangezien hij zijn gal nog niet heeft gespuwd in andere topics op Tweakers lijkt het erop dat hij nog gewoon bij Tweak zit.
Of hij heeft een nieuwe gebruikers naam aangemaakt.

• Mafusto
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 20:38
Weet iemand of het mogelijk is bij Tweak om in een gebied waar Tweak alles in eigen beheer heeft (Enschede) aangesloten te worden tijdens de bedenktijd periode? Dit door bijvoorbeeld schriftelijk garant te staan voor de gemaakte kosten als ik toch besluit om de dienst binnen twee weken af te zeggen of weet iemand op een andere manier om onder die twee weken bedenktijd te komen? Ik kan eerder verhuizen dan gepland waardoor ik door de afkoelperiode drie tot vier weken moet wachten op Internet. De helpdesk van Tweak wil me niet verder helpen en zegt dit gewoon niet te doen.

• Lieuwe15
Heel simpel, nee. Het kost hun waarschijnlijk teveel tijd en moeite om dat te regelen. En die kosten wil je niet dragen, dan kun je beter voor een maandje oid een adsl lijn aan laten sluiten.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Kost helemaal geen tijd of moeite. Bij elke provider kan je met een schriftelijke bevestiging (mail) de twee weken bedenktijd annuleren. Dus waarom zou dat bij Tweak niet kunnen?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Lieuwe15
Uiteraard kun je binnen 14 dagen annuleren.
Wat mafusto bedoelt is dat hij in die 14 dagen al aangesloten kan worden. En bij tweak is het zo dat de aanvraag pas echt na 14 dagen in behandeling wordt genomen (contractafhandeling, inplannen van werkzaamheden ed). Dus het duurt minimaal 2 weken voordat tweak ook maar iets gaat doen.

[Voor 7% gewijzigd door Lieuwe15 op 19-08-2015 15:22]

• Bartjuh
  • Niet online
[...]

Update: ik was niet goed gelinkt in de wijkcentrale, mijn buren stonden als het ware op mijn glasvezelconnectie ofzo, administratief. Hadden blijkbaar een willekeurige glasvezel abbo opgezegd, ging het bij mij eruit :( Vandaag monteur bij mijn buren, mezelf, en in de wijkcentrale bezig geweest :D Werkt weer perfect!

Edit: omdat er blijkbaar een slechte ervaring is van iemand in dit topic, die door-rant... als reactie hierop: Gisteravond gebeld, vanochtend een monteur. Fouten maken is menselijk, en zul je overal tegenkomen, het is de manier waarop ermee om gegaan wordt dat voor mij het primaire verschil is tussen een goede en slechte provider. En ik ben snel en goed geholpen.
Raven schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:41:
[...]
Waar mag Walhof dan precies liggen? Is dat zo'n nieuwbouwproject ofzo?
Walhof-Roessing is de volledige benaming, bij het Roessing en omgeving. Noord-west Enschede. Alles behalve nieuwbouw (1969).

[Voor 29% gewijzigd door Bartjuh op 19-08-2015 18:07]

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jeru schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Hulde wat een bijdrage ben jij voor dit topic, geen antwoord geven op de vragen die men jou stelt, wel eisen dat anderen ingaan op jouw vragen. En alleen maar zeiken en niets constructiefs zeggen.
Gewoon dood negeren, dat is het beste.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Lieuwe15 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:22:
Uiteraard kun je binnen 14 dagen annuleren.
Wat mafusto bedoelt is dat hij in die 14 dagen al aangesloten kan worden. En bij tweak is het zo dat de aanvraag pas echt na 14 dagen in behandeling wordt genomen (contractafhandeling, inplannen van werkzaamheden ed). Dus het duurt minimaal 2 weken voordat tweak ook maar iets gaat doen.
Ik snap ook wel wat hij bedoelde en dat zei ik ook. De "bedenktijd" annuleren. Schrappen is misschien een beter woord. Die is wettelijk vastgelegd maar mag ook op nadrukkelijk verzoek van de klant worden geschrapt (vandaar schriftelijk) Als deze bijvoorbeeld zelf vindt dat hij er heel goed over heeft nagedacht. Dus ik vind dat Tweak daar te voorzichtig in is terwijl daar geen wettelijke basis voor is.
Als er een Tweak winkel zou bestaan en je daar het abonnement zou afsluiten zou er geen bedenktijd zijn. Want dan heb je genoeg moeite gedaan en wordt je geacht bewust genoeg gekozen te hebben volgens de wetgever. Blijft wen beetje raar vind ik.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31
Ik lees nergens in dit topic over problemen met de Sparql box. In 9 v/d 10 keer dat ik TV wil kijken moet ik eerst hardwarematig de Sparql box resetten (kabel er uit en er weer in). Regelmatig slaat de box ook vast bij het kijken naar de televisie.

Met de helpdesk van Tweak kom ik ook geen steek verder. Die gaf aan dat ik de firmware van mijn router maar eens na moet kijken. Die draait gewoon met de standaardinstellingen en de laatste firmware. Iemand nog tips???

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• badboynova
BugBoy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:46:
Ik lees nergens in dit topic over problemen met de Sparql box. In 9 v/d 10 keer dat ik TV wil kijken moet ik eerst hardwarematig de Sparql box resetten (kabel er uit en er weer in). Regelmatig slaat de box ook vast bij het kijken naar de televisie.

Met de helpdesk van Tweak kom ik ook geen steek verder. Die gaf aan dat ik de firmware van mijn router maar eens na moet kijken. Die draait gewoon met de standaardinstellingen en de laatste firmware. Iemand nog tips???
Welke firmware gebruikje? ( de AAKL.8 is de laatste officiele versie die tweak gebruikt, en in beta is er een AAKL.10 versie en deze gebruik ik zelf).

Heb je meerdere stb's in huis die deze zelfde kuren vertonen?

• hovemt
BugBoy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:46:

Het wil nog wel eens helpen om de firmware in de Sparql box opnieuw in te laden. Procedure heb ik hier opgeschreven: http://hovemt.tweak.nl/sparqlbox/
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee