Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.574 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Jeru schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:16:
[...]

Dat is wel veel, net zoals hun verhuiskosten. Helaas, maar ik vrees dat je het beter zo kan zien, dat je het er binnen 2 maand weer uit hebt.
Mwah het is nog maar de vraag of ik nog een jaar binnen NL blijf, dus denk dat ik ga overstappen naar een provider waar maandelijks opzeggen mogelijk is... Neem het snelheidsverlies wel voor lief dan. Jammer voor Tweak, scheelt ze weer 500 euro waar ze weinig kosten aan hadden gehad.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:19
ik heb dat gewoon via de mail naar tweak gedaan lekker makkelijk :)
duurt ff maar dan heb je ook wat
Compizfox schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:47:
[...]

Ik wist niet dat je 'officieel' een fixed IP kon aanvragen. Waar doe je dat?

Overigens draai ik ook een mailserver en heb ik nog geen aanpassing van m´n PTR nodig gehad (m'n IPv6 PTR staat overigens wel goed ;)). Ik vermoed dat dat te maken heeft met dat de smarthost van Tweak niet zo strict controleert op Forward-confirmed reverse DNS.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Duurt ook niet lang, had gisteren binnen een uur gefixed al. Vind ik voor mail behoorlijk snel.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jeru schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:09:
[...]

Ik heb het gisteren nog gedaan per mail. Bij mij veranderde dan wel het IP adres eenmalig en koppelden ze het aan je routers mac adres.
Static DHCP dus? Router(-pc) vervangen en je hebt weer een andere...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
klopt helemaal
maar beter dit als wisselend ip
weet het tis niet anders
Raven schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:35:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
[...]

Nou zij zeggen dat als ik mijn router vervang dat ik dan het nieuwe mac adres moet doorgeven omdat het anders niet werkt. Maargoed volgens mij kan ik het mac adres ook clonen als ik zelf een eigen router gebruik.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dat zegt hij dus :)
Jeru schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:52:
[...]

Nou zij zeggen dat als ik mijn router vervang dat ik dan het nieuwe mac adres moet doorgeven omdat het anders niet werkt. Maargoed volgens mij kan ik het mac adres ook clonen als ik zelf een eigen router gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bedankt voor de reacties. Ik zal er dan wel eens naar kijken bij de volgende keer dat m'n IP-adres verandert. Gelukkig gebeurt dat niet/nauwelijks.
[...]

MAC-adres kun je spoofen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ik lees dat wat hij zegt dat ik perse een ander ip adres krijg als ik een andere router hier plaats. Dat is volgens Tweak niet het geval. En wat Compizfox al zegt, ik kan het mac adres spoofen desnoods.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeru op 28-07-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekabelde Speedtest met een CAT5e kabel van de standaard Zyxel modem naar een Gigabit Ethernet netwerk kaart in een computer:

Naaldwijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4538546264.png

Dronten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4538515650.png

Apeldoorn:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4538507690.png

Speedtest4.ziggo.nl geeft download snelheid van 257.76 Mbps en een upload snelheid van 151.13 Mbps met een ping van 7ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:30:
Bekabelde Speedtest met een CAT5e kabel van de standaard Zyxel modem naar een Gigabit Ethernet netwerk kaart in een computer:

Naaldwijk:
[afbeelding]

Dronten:
[afbeelding]

Apeldoorn:

[afbeelding]

Speedtest4.ziggo.nl geeft download snelheid van 257.76 Mbps en een upload snelheid van 151.13 Mbps met een ping van 7ms.
Van welk merk is je Gbit kaart? Realtek kaartjes hebben nogal eens moeite met de Gbps ook echt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
En check ook even met een andere laptop of pc of deze dezelfde resultaten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dat is toch wat hij zegt want ook volgens tweak krijg je dan weer een ander ip
dus of idd spoofen of tweak bellen/mailen en macadres doorgeven

want je krijgt dus met alleen een ander router plaatsen niet je eigen ip terug moet je dus iets voor doen
Jeru schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:18:
[...]

Ik lees dat wat hij zegt dat ik perse een ander ip adres krijg als ik een andere router hier plaats. Dat is volgens Tweak niet het geval. En wat Compizfox al zegt, ik kan het mac adres spoofen desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Laatst online: 05-08 07:01
Jeru schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:54:
[...]

Zoals ik al zei "Let er wel op dat je niet TCP window autotuning op experimental zet. De rest mag allemaal op de optimized setting."

Daarnaast zou ik niet rekenen op altbinz voor de snelheid. Ik gebruikte nzbget en newsbin. Beide moet je wel aanpassen in settings om hoger te komen in snelheid.
Als ik ''optimal'' klik in TCP Optimizer, worden alle opties in dat programmatje niet meer kiesbaar.
Dus ook niet het vakje TCP window autotuning. Dat gaat dan automatisch op ''experimental'' en valt niet meer te veranderen. Ik heb nu NZBget geprobeerd en daar gaan downloads continu tussen 56 en 60 MB/s.
Dus ongeveer net als jouw downloadsnelheden. Ik heb verder niks aan de opties veranderd.
Ik zette in eerste instantie op NZBget achter ''Cipher'' deze commando: Server1.Cipher=RC4-MD5.
Maar daarmee kreeg ik een error toen ik op ''test connection'' klikte. Nu heb ik het leeggelaten en haal ik gewoon tussen de 55 en 60 MB/s. Ik ga nog wat spelen met de opties met behulp van google/youtube etc.
Kijken of ik hogere snelheden kan halen.
De snelheid haal ik met alleen maar Newshosting zonder Tweaknews erbij te doen.

edit. Ik heb nu bij ''Server1.Cipher'' de cipher ''DHE-RSA-AES256-SHA'' gezet.
Daarmee haal ik een snelheid van tussen 69 en 72 MB/s.

[ Voor 5% gewijzigd door sensini1 op 29-07-2015 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Nefiorim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:17:
[...]

Mwah het is nog maar de vraag of ik nog een jaar binnen NL blijf, dus denk dat ik ga overstappen naar een provider waar maandelijks opzeggen mogelijk is... Neem het snelheidsverlies wel voor lief dan. Jammer voor Tweak, scheelt ze weer 500 euro waar ze weinig kosten aan hadden gehad.
RTF-AV
(Sorry ik reageer normaal niet zo, maar soms kan ik het niet laten 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:30:

Naaldwijk:
[afbeelding]

Dronten:
[afbeelding]

Apeldoorn:

[afbeelding]

http://gathering.tweakers...yword=speedtest+glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Hans_18T schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:16:
[...]

RTF-AV
(Sorry ik reageer normaal niet zo, maar soms kan ik het niet laten 8)7 )
Mooi dat onvolwassenheid soms de bovenhand krijgt. Respect.

Het verhaal dat mij altijd werd voorgehouden was dat Tweak de verbindingen ook per jaar moest inkopen, dus dat contracttermijnen ook per jaar zou moeten vastleggen. Zal destijds (al dan niet opzettelijk) verkeerd zijn voorgelicht door de klantenservice. Dank voor het vriendelijk verwijzen naar de AV, waar idd iets anders staat.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
sensini1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Als ik ''optimal'' klik in TCP Optimizer, worden alle opties in dat programmatje niet meer kiesbaar.
Dus ook niet het vakje TCP window autotuning. Dat gaat dan automatisch op ''experimental'' en valt niet meer te veranderen. Ik heb nu NZBget geprobeerd en daar gaan downloads continu tussen 56 en 60 MB/s.
Dus ongeveer net als jouw downloadsnelheden. Ik heb verder niks aan de opties veranderd.
Ik zette in eerste instantie op NZBget achter ''Cipher'' deze commando: Server1.Cipher=RC4-MD5.
Maar daarmee kreeg ik een error toen ik op ''test connection'' klikte. Nu heb ik het leeggelaten en haal ik gewoon tussen de 55 en 60 MB/s. Ik ga nog wat spelen met de opties met behulp van google/youtube etc.
Kijken of ik hogere snelheden kan halen.
De snelheid haal ik met alleen maar Newshosting zonder Tweaknews erbij te doen.

edit. Ik heb nu bij ''Server1.Cipher'' de cipher ''DHE-RSA-AES256-SHA'' gezet.
Daarmee haal ik een snelheid van tussen 69 en 72 MB/s.
Daarom zul je iets meer werk moeten doen, even screenshot nemen van optimal in beide vensters. Dan custom aanzetten en alles behalve die TCP window autotuning aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Kan iemand me helpen?
Ik ben al een week aan het klooien met VOIP.
Had een hele tijd telefonie via een Gigaset N300 IP. Een week of twee geleden gaf de telefoon bij uitgaande gesprekken direct een in-gesprek-toon. Hierop is de Zyxel en de Gigaset gereset.
De handset gaf hierna aan dat de SIP registratie was mislukt, hoewel op het basisstation wel stond dat deze was aangemeld bij Tweak. Hierop heb ik een hard reset uitgevoerd van de Gigaset, maar het resultaat is nu dat ik wel kan bellen en gebeld worden, ik kan alleen niet communiceren, toch wel de essentie van telefonie.
Wanneer ik gebeld word dan heb ik zowel uitgaand als inkomend geen geluid, maar als ik zelf bel dan heb ik uitgaand wel geluid (de ontvanger hoort mij wel), maar inkomend niet.
Destijds heb ik in de Zyxel niks veranderd qua SIP- of telefonie-instellingen. Ik zit ook nog steeds op FW AAK 4 (ofzo), heb nooit geupdate, omdat alles prima werkte.
Iemand met een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door SamPatterson op 29-07-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
SamPatterson schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:52:
Kan iemand me helpen?
Had een hele tijd telefonie via een Gigaset N300 IP. Een week of twee geleden gaf de telefoon bij uitgaande gesprekken direct een in-gesprek-toon. Hierop is de Zyxel en de Gigaset gereset.
De handset gaf hierna aan dat de SIP registratie was mislukt, hoewel op het basisstation wel stond dat deze was aangemeld bij Tweak. Hierop heb ik een hard reset uitgevoerd van de Gigaset, maar het resultaat is nu dat ik wel kan bellen en gebeld worden, ik kan alleen niet communiceren, toch wel de essentie van telefonie.
Wanneer ik gebeld word dan heb ik zowel uitgaand als inkomend geen geluid, maar als ik zelf bel dan heb ik uitgaand wel geluid (de ontvanger hoort mij wel), maar inkomend niet.
Destijds heb ik in de Zyxel niks veranderd qua SIP- of telefonie-instellingen. Ik zit ook nog steeds op FW AAK 4 (ofzo), heb nooit geupdate, omdat alles prima werkte.
Iemand met een oplossing?
Ik neem aan dat je al contact hebt gehad met Tweak zelf? Iets wat handig is om sowieso te proberen is even kijken of je nog een andere handset kan gebruiken als test, desnoods van de buren ofzo en dan weet je in ieder geval zeker waar het probleem zit.

[ Voor 68% gewijzigd door Jeru op 29-07-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Bedankt voor je reactie.
Nee geen contact gehad met Tweak, die reactie kan ik namelijk al bijna raden. Die zullen waarschijnlijk beginnen over FW update enzo. Waarom werkte het voorheen dan wel en sinds een week of drie ineens niet meer?
Ik heb twee handsets en allebei hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ik zou toch eens kijken naar FW update, waarom niet? Het werkt nu niet, je kan ook weer terug naar de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Oke, probeer ik dat. Heeft iemand ervaring met versie 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ik heb hier sinds 2 weken tweak, en vanaf het begin al versie 8. Werkt hier in principe gewoon prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Versie 1.00(AAKL.8)C0 draait alweer een aantal weken mooi stabiel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Jeru schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Daarom zul je iets meer werk moeten doen, even screenshot nemen van optimal in beide vensters. Dan custom aanzetten en alles behalve die TCP window autotuning aanpassen.
Ik heb precies gedaan wat je voorstelde en de snelheden zitten nu tussen 71 en 76Mb/s.
Heel soms valt het terug naar 69MB/s maar gaat dan direct weer boven de 71MB/s.
Alleen het uitpakken met NZBget gaat tergend langzaam. Heb een blu-ray van bijna 48 GB in ongeveer 8,5 minuten gedownload, maar het uitpakken duurt zo een 20 minuten.
Ik wou dat ze dat konden aanpassen en versnellen.
Weet je trouwens of er een non-web versie is van NZGget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
sensini1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:13:
[...]

Ik heb precies gedaan wat je voorstelde en de snelheden zitten nu tussen 71 en 76Mb/s.
Alleen het uitpakken met NZBget gaat tergend langzaam. Heb een blu-ray van bijna 48 GB in ongeveer 8,5 minuten gedownload, maar het uitpakken duurt zo een 20 minuten.
Een SSD gebruiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Ik download naar ssd en pak uit naar normale schijf.
Schijf is snel genoeg om naar uit te pakken.

De uitpak snelheid is een algemeen probleem van NZBget!
Heb ik ook ergens gelezen via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 11:50
SamPatterson schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:52:
Kan iemand me helpen?
Had een hele tijd telefonie via een Gigaset N300 IP. Een week of twee geleden gaf de telefoon bij uitgaande gesprekken direct een in-gesprek-toon. Hierop is de Zyxel en de Gigaset gereset....etc
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de N300A en inmiddels heb ik dit kunnen oplossen. In dit topic is er ergens een handleiding om de router/modem zelf helemaal in te stellen, dus zonder de ingebouwde SIP. Als ik die handleiding volg kan ik normaal connecten met de N300a naar mijn VOIP provider.

Ik heb ook wel een gehad dat na het uit en aan gaan van mijn router de SIP instellingen weer door Tweak in de Zyxel geladen wordt. Als dit gebeurd heb ik exact dezelfde issues als jij al hebt opgenoemd. Enig oplossing voor mij is dan de router weer handmatig in te stellen.

Ik heb trouwens wel mijn nummer omgezet naar een andere VOIP provider dan Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
sensini1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:32:
[...]

Ik download naar ssd en pak uit naar normale schijf.
Schijf is snel genoeg om naar uit te pakken.

De uitpak snelheid is een algemeen probleem van NZBget!
Heb ik ook ergens gelezen via google.
Probeer Newsbin ik vind deze erg snel.
Hiermee haal ik ook mijn max van mijn verbinding 985 a 1007 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
TokkieB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:17:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de N300A en inmiddels heb ik dit kunnen oplossen. In dit topic is er ergens een handleiding om de router/modem zelf helemaal in te stellen, dus zonder de ingebouwde SIP. Als ik die handleiding volg kan ik normaal connecten met de N300a naar mijn VOIP provider.

Ik heb ook wel een gehad dat na het uit en aan gaan van mijn router de SIP instellingen weer door Tweak in de Zyxel geladen wordt. Als dit gebeurd heb ik exact dezelfde issues als jij al hebt opgenoemd. Enig oplossing voor mij is dan de router weer handmatig in te stellen.

Ik heb trouwens wel mijn nummer omgezet naar een andere VOIP provider dan Tweak.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de FW geflasht naar versie 8, maar nog steeds hetzelfde probleem. Zal vanmiddag eens aan de slag gaan met die handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
sensini1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:13:
[...]

Ik heb zelf net Newsbin gekocht je kan hem een tijd testen, 2 weken ofzo. Kost 20$, ik vind het prettiger uiteindelijk dan NZBget, ook al vind ik qua uiterlijk NZBget lekker minmalistisch. En vergis je er niet in dat er bij sommige nzb's ook repairs worden uitgevoerd en ook gecheckt moeten worden helemaal bij BR's kan dat best wel even duren.En zijn al die handelingen afhankelijk van CPU.

Mijn tip voor nu, wat kmichael al zegt test even met Newsbin. Daarmee haal ik rond de 85MBps, kmichael gebruikt meer providers (stuk of 3/4) daardoor haalt hij wat hoger weer. Ik gebruik er zelf 2, Sunny en de Tweak servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Jeru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Ik heb zelf net Newsbin gekocht je kan hem een tijd testen, 2 weken ofzo. Kost 20$, ik vind het prettiger uiteindelijk dan NZBget, ook al vind ik qua uiterlijk NZBget lekker minmalistisch. En vergis je er niet in dat er bij sommige nzb's ook repairs worden uitgevoerd en ook gecheckt moeten worden helemaal bij BR's kan dat best wel even duren.En zijn al die handelingen afhankelijk van CPU.

Mijn tip voor nu, wat kmichael al zegt test even met Newsbin. Daarmee haal ik rond de 85MBps, kmichael gebruikt meer providers (stuk of 3/4) daardoor haalt hij wat hoger weer. Ik gebruik er zelf 2, Sunny en de Tweak servers.
Ik probeerde Newsbin. Maar de downloads schommelen tussen de 50 en 60 MB/s. Soms gaat het naar iets boven de 70 MB/s om dan direct weer terug te vallen .En vallen dan soms direct terug naar bijvoorbeeld 34 MB/s om dan weer snel omhoog te springen. Dat is wel met maar 1 server, Newshosting. Ik krijg ook vaak de fout ''ERROR DG - Connection Failed: Newshosting Server Index:1 502 Authentication Failed''

Het is een programma met veel instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
sensini1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:12:
[...]

Ik probeerde Newsbin. Maar de downloads schommelen tussen de 50 en 60 MB/s. Soms gaat het naar iets boven de 70 MB/s om dan direct weer terug te vallen .En vallen dan soms direct terug naar bijvoorbeeld 34 MB/s om dan weer snel omhoog te springen. Dat is wel met maar 1 server, Newshosting. Ik krijg ook vaak de fout ''ERROR DG - Connection Failed: Newshosting Server Index:1 502 Authentication Failed''

Het is een programma met veel instellingen.
Klopt! Waarom gebruik je de server van Tweak er niet bij? Is gewoon gratis. Newsbin moet je nog wel verder instellen. Ga naar options > options > Open data folder. Sluit nu eerst Newsbin af, open newsbin.nbi met notepad++ of een andere textbewerker. Zet onder Performance het volgende neer: ChunkCacheSize=4000
MaxCacheLimit=4000

Opslaan en afsluiten. Newsbin opnieuw starten en kijken of het geholpen heeft. En voeg ook gelijk de tweede server toe van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
kmichael schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Probeer Newsbin ik vind deze erg snel.
Hiermee haal ik ook mijn max van mijn verbinding 985 a 1007 Mbit
Bedankt voor het advies. Ik heb gereageerd op Jeru's commentaar mbt tot Newsbin:

''Ik probeerde Newsbin. Maar de downloads schommelen tussen de 50 en 60 MB/s. Soms gaat het naar iets boven de 70 MB/s om dan direct weer terug te vallen .En vallen dan soms direct terug naar bijvoorbeeld 34 MB/s om dan weer snel omhoog te springen. Dat is wel met maar 1 server, Newshosting. Ik krijg ook vaak de fout ''ERROR DG - Connection Failed: Newshosting Server Index:1 502 Authentication Failed''

Het is een programma met veel instellingen.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vandaag eindelijk internetz *O* 1Gbit/s. Een maand zonder gezeten (gebruik gemaakt van brakke Ziggo wifispots in the meantime :') )

Meneer liet mooi 960 Mbit/s zien op zijn laptop met een extern gbit kaartje + kort (waarschijnlijk CAT6) netwerkkabeltje.

Ik haal zeg maar zelf meer in de buurt van 750 Mbit/s op mijn pc met een 10m CAT5E op een on-board nic (AMD bordje, Qualcomm Atheros AR8151 nic). Misschien maar eens een shielded CAT6 kwaliteitskabel scoren een keer, kijken hoe dat presteert. Daarna eventueel een pci-e nic kaartje van Intel kopen ofzo. Maarja, aan de andere kant, dit is ook snel zat :z

Wat betreft usenet. De threads zijn 2.5Mbit/s each, right? Ik heb er nu 40 ingesteld, en daar zit ik inderdaad rond de 11 MB/s mee. Maar ik zie hier hogere snelheden voorbij komen? Zit er geen cap op het aantal threads? 40 threads is conform de 100Mbit usenet (die in het tweak-profiel staat) van tweaknews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Tweaknews heeft maar 20 threads en haal je rond de 30MBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jeru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:44:
[...]
Tweaknews heeft maar 20 threads en haal je rond de 30MBps.
Hmm, sjah, bij Spotnet zie je ook niet wat er op de achtergrond gebeurt (had wel iets van een "could not connect" melding oid verwacht?). Maar eens via Grabit downloaden dan maar...

Hmm, 40 lijkt gewoon te werken? Zie alle 40 lijntjes gewoon naast elkaar lopen. Bij eerdere usenet-providers, als je meer lijntjes dan allowed aanzette, dan zeg je gewoon dat ze bleven idlen, of niet verbonden. Maarja, misschien zie ik tussen de choas het bos niet meer met 40 lijntjes, en lijkt het alsof ze parallel lopen maar in werkelijkheid wachten ze op elkaar? Het gaat wel fors sneller (16 MB/s) met 40 threads tov 9MB/s met 20 threads... bijna a la hyperthreading, maar dan voor usenet-threads ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Bartjuh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:02:
[...]

Hmm, sjah, bij Spotnet zie je ook niet wat er op de achtergrond gebeurt (had wel iets van een "could not connect" melding oid verwacht?). Maar eens via Grabit downloaden dan maar...

Hmm, 40 lijkt gewoon te werken? Zie alle 40 lijntjes gewoon naast elkaar lopen. Bij eerdere usenet-providers, als je meer lijntjes dan allowed aanzette, dan zeg je gewoon dat ze bleven idlen, of niet verbonden. Maarja, misschien zie ik tussen de choas het bos niet meer met 40 lijntjes, en lijkt het alsof ze parallel lopen maar in werkelijkheid wachten ze op elkaar? Het gaat wel fors sneller (16 MB/s) met 40 threads tov 9MB/s met 20 threads... bijna a la hyperthreading, maar dan voor usenet-threads ;)
Hmm misschien heb ik het dan fout. Ik dacht dat Tweak er maar 20 had.
Volgens mij heb je gelijk en zijn het 40 lijnen het lijkt mij dat het dit 100mbit pakket is min of meer:
http://www.tweaknews.eu/nl

Zou toch zweren dat ik ergens had gelezen dat het er maar 20 waren. My bad :)

Nu ik hem zelf op 40 zet haal ik ook heerlijk 100MBps :o ook maar tijdelijk op een bepaalde NZB maar toch.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeru op 30-07-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jeru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:06:
[...]
Hmm misschien heb ik het dan fout. Ik dacht dat Tweak er maar 20 had.
Volgens mij heb je gelijk en zijn het 40 lijnen het lijkt mij dat het dit 100mbit pakket is min of meer:
http://www.tweaknews.eu/nl

Zou toch zweren dat ik ergens had gelezen dat het er maar 20 waren. My bad :)

Nu ik hem zelf op 40 zet haal ik ook heerlijk 100MBps :o ook maar tijdelijk op een bepaalde NZB maar toch.
Gelukkig* heb ik (blijkbaar) toch gelijk ;) *sneller usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Bartjuh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:44:
[...]

Gelukkig* heb ik (blijkbaar) toch gelijk ;) *sneller usenet.
Ik gebruik dan wel nog sunnyusenet daarnaast met alleen Tweak kom ik er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
sensini1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:18:
[...]

Bedankt voor het advies. Ik heb gereageerd op Jeru's commentaar mbt tot Newsbin:

''Ik probeerde Newsbin. Maar de downloads schommelen tussen de 50 en 60 MB/s. Soms gaat het naar iets boven de 70 MB/s om dan direct weer terug te vallen .En vallen dan soms direct terug naar bijvoorbeeld 34 MB/s om dan weer snel omhoog te springen. Dat is wel met maar 1 server, Newshosting. Ik krijg ook vaak de fout ''ERROR DG - Connection Failed: Newshosting Server Index:1 502 Authentication Failed''

Het is een programma met veel instellingen.''
Die error komt niet door Newsbin denk ik.
Waarom gebruik je Tweak er niet bij?

Heb je Newsbin wel meer geheugen gegeven dit kan ook helpen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Als het goed is gaat hij dat instellen heb 4000 aangeraden eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:35
Ik gebruik newsleecher als client , wanneer ik deze op onbeperkt zet dan schommelt de download tussen de 17 en de 30 MB met uitschieters naar 40 MB. Echter als ik hem beperk op 25 MB dan loopt alles stabiel op die snelheid binnen. Zal wel met het wegschrijven naar mn harde schijf te maken hebben .
maar goed stabiele download van 200 Mbit stemt mij tevreden , ik gebruik hiervoor trouwens ALLEEN de news servers van Tweak met 40 draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
ivarga schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:28:
Ik gebruik newsleecher als client , wanneer ik deze op onbeperkt zet dan schommelt de download tussen de 17 en de 30 MB met uitschieters naar 40 MB. Echter als ik hem beperk op 25 MB dan loopt alles stabiel op die snelheid binnen. Zal wel met het wegschrijven naar mn harde schijf te maken hebben .
maar goed stabiele download van 200 Mbit stemt mij tevreden , ik gebruik hiervoor trouwens ALLEEN de news servers van Tweak met 40 draadjes.
Ik gebruikte eerder ook newsleecher, daarna overgestapt naar SabNZBD. Newsleecher kan wel rond de 40MBps halen volgens mij. Maar ik heb tot nu toe meer succes gehad met NZBget en Newsbin pro, in alle programma's moet je toch ook wel iets tweaken om op een goede stabiele snelheid uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antubus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-07 08:36
Dag mede tweakers,
Ik overweeg binnenkort over te stappen naar tweak om ook te genieten van gigabit internet :-)
Behalve internet kijk ik echter ook graag tv en over sparql heb ik nog niet zoveel goeds gelezen. Het lijkt echter of het de laatste maanden beter is en ik krijg ook het vermoeden dat het in Enschede beter is dan in de rest van Nederland ( kan bij de meeste reacties niet zien waar de plaatser woont). Is er hier toevallig een Tweaker uit Enschede die mij kan vertellen of sparql fatsoenlijk functioneerd? Dus binnen 30 seconden uit standby, weinig haperingen en artefacten en binnen 5 seconden van kanaal wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ik heb geen TV, maar inmiddels wel redelijk wat ervaring met de helpdesk. En die ervaring is goed naar mijn mening. Ik ben goed geholpen via alle kanalen, zowel mail als social media en telefoon. Daarnaast heb ik het idee dat als je zelf een beetje technisch bent en hier rondhangt je zelf ook een heel eind kan komen. Ik snap dat ik je helaas niet kan helpen op TV gebied, maar ik denk toch dat het waardevolle informatie is voor je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
antubus schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:49:
Dag mede tweakers,
Ik overweeg binnenkort over te stappen naar tweak om ook te genieten van gigabit internet :-)
Behalve internet kijk ik echter ook graag tv en over sparql heb ik nog niet zoveel goeds gelezen. Het lijkt echter of het de laatste maanden beter is en ik krijg ook het vermoeden dat het in Enschede beter is dan in de rest van Nederland ( kan bij de meeste reacties niet zien waar de plaatser woont). Is er hier toevallig een Tweaker uit Enschede die mij kan vertellen of sparql fatsoenlijk functioneerd? Dus binnen 30 seconden uit standby, weinig haperingen en artefacten en binnen 5 seconden van kanaal wisselen?
De Sparql box kent niet echt een standby stand, het is of hdmi signaal op zwart of een hele diepe standby, waarbij het even (>30s) duurt voordat er beeld is.

Haperingen of artefacten komen niet heel veel meer voor. De enige haperingen die ik nog wel eens ervaar is wanneer de box een hele tijd op "standby"(hdmi op zwart) heeft gestaan. Het lijkt er dan op dat hij af en toe moeite heeft om de IGMP join goed tot stand te brengen.

Van kanaal wisselen gaat binnen 5 seconden. Je blijft altijd wel wat vertraging houden doordat er gebufferd moet worden. Wat hierbij wel op te merken valt is dat wanneer je excessief gaat zappen je de box over zijn toeren kunt laten gaan, waardoor een herstart nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antubus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-07 08:36
@hovemt @ jeru
Bedankt voor de info, klinkt allemaal wel acceptabel in combinatie met gigabit snelheid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
antubus schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:09:
@hovemt @ jeru
Bedankt voor de info, klinkt allemaal wel acceptabel in combinatie met gigabit snelheid ;-)
Geen probleem. Ik heb zelf trouwens er wel voor gekozen om mijn Ziggo abo pas op te zeggen toen de verbinding hier werkend was. Vooral voor de zekerheid. De extra kosten heb je doordat Tweak zo goedkoop is, iig voor mij €25 goedkoper per maand, er vrij snel uit. Bleek ook een goede keuze aangezien het eerste weekend gelijk al een probleem was met Tweak, waarschijnlijk de router of iets in de wijkcentrale. Maar ze hebben gelijk een nieuwe router opgestuurd die had ik op dinsdag binnen en kon de andere gratis terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
SamPatterson schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:07:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de FW geflasht naar versie 8, maar nog steeds hetzelfde probleem. Zal vanmiddag eens aan de slag gaan met die handleiding.
Heb je SIP ALG wel aanstaan in je Zyxel? Ik had zelf eerst hetzelfde probleem en toen ik de ALG aanzette had ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Centurius schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:22:
[...]

Heb je SIP ALG wel aanstaan in je Zyxel? Ik had zelf eerst hetzelfde probleem en toen ik de ALG aanzette had ik nergens meer last van.
Ja die stond aan. Heb voor de zekerheid router en N300 gereset, maar zonder resultaat. Ik ben nog niet toegekomen aan het opnieuw instellen van de Zyxel volgens de bekende handleiding, maar dat ga ik nog wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Sparql box werkt hier wel redelijk. Ik erg me het meest aan de afstandsbediening. Sommige knopjes zijn erg klein en je moet heel precies richten. Ook als je iets gaat pauzeren en dan weer afspeelt, krijgt ik heel veel haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
WhySoSerious? schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:34:
Sparql box werkt hier wel redelijk. Ik erg me het meest aan de afstandsbediening. Sommige knopjes zijn erg klein en je moet heel precies richten. Ook als je iets gaat pauzeren en dan weer afspeelt, krijgt ik heel veel haperingen.
Om die reden gebruik ik dat ding al heeeeel lang niet meer. Ik heb een Philips Prestigo SRT9320 anderen zweren bij Logitech Harmony, maar in beide gevallen is het door jou beschreven probleem uit de wereld. De AB van de Sparql zelf is brandhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Bedankt wist niet dat die universele afstandsbedieningen de Sparql box ondersteunen. Dus richten is dan ook beter?

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 02-08-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
WhySoSerious? schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:45:
Bedankt wist niet dat die universele afstandsbedieningen de Sparql box ondersteunen. Dus richten is dan ook beter?
Zolang je er een hebt die kan leren is er niks aan de hand. Sparqlbox zat bij mij niet in de database. Heb alle knoppen zelf geleerd. Kost een half uurtje, maar dan heb je ook wat. Richten is oneindig veel beter. Ik heb mn Sparqlbox in de kast staan achter een deurtje en m.b.v. een Marmitek powermid.

[ Voor 24% gewijzigd door SamPatterson op 02-08-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
TokkieB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:17:
[...]

Zojuist de handleiding gevolgd van hovemd. In eerste instantie zonder resultaat, omdat ik dat hele SIP gedeelte had overgeslagen, maar blijkbaar moet je wel de SIP provider ingeven in de Zyxel voordat de N300 verbinding kan leggen.
Kortom, het is gelukt. Dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
frelam schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:51:
[...]

even find&replace doen met 239 -> rtp://239 voor het importeren :)
Ja heb ik gedaan, maar hij speelt ze niet af.

Channel,Name,Locked,Group,Language,Ip
1,npo1,0,,,rtp://239.0.2.1:7000
2,npo2,0,,,rtp://239.0.2.2:7000
3,npo3,0,,,rtp://239.0.2.3:7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
WhySoSerious? schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:29:
[...]

Ja heb ik gedaan, maar hij speelt ze niet af.

Channel,Name,Locked,Group,Language,Ip
1,npo1,0,,,rtp://239.0.2.1:7000
2,npo2,0,,,rtp://239.0.2.2:7000
3,npo3,0,,,rtp://239.0.2.3:7000
Hier wel en mijn file begint net zo, misschien eerst de lijst leeggooien of een schone install van het programma? Kan me niet herinneren iets bijzonders gedaan te hebben, rtp://239.0.2.1:7000 werkt wel als je die direct opent in een mpc/vlc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Klop link los in mpc/vlc werkt wel. Mag ik jou file proberen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 03-08-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
kmichael schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:12:
[...]

Die error komt niet door Newsbin denk ik.
Waarom gebruik je Tweak er niet bij?

Heb je Newsbin wel meer geheugen gegeven dit kan ook helpen!!
Sorry voor het te laat reageren.
Ik heb Tweak er ook bij gedaan, en allebei op actief. Maar hoe kan ik de snelheid van beider servers combineren? Newsbin downloadt met maar 1 server tegelijk.
En hoe moet ik Newsbin meer geheugen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Jeru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:15:
[...]

Klopt! Waarom gebruik je de server van Tweak er niet bij? Is gewoon gratis. Newsbin moet je nog wel verder instellen. Ga naar options > options > Open data folder. Sluit nu eerst Newsbin af, open newsbin.nbi met notepad++ of een andere textbewerker. Zet onder Performance het volgende neer: ChunkCacheSize=4000
MaxCacheLimit=4000

Opslaan en afsluiten. Newsbin opnieuw starten en kijken of het geholpen heeft. En voeg ook gelijk de tweede server toe van Tweak.
Ik heb ChunkCacheSize=4000 MaxCacheLimit=4000 gekopierd en geplakt onder Performance.
Maar de snelheid gaat niet verder omhoog.
En ik weet niet hoe de snelheid van beide servers te combinere. Ik neem aan dat dat de bedoeling is.
Beide servers staan op actief maar Newsbin gebruikt maar 1 server om te downloaden. Dat is de server die boven de ander staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
sensini1 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 07:36:
[...]

Ik heb ChunkCacheSize=4000 MaxCacheLimit=4000 gekopierd en geplakt onder Performance.
Maar de snelheid gaat niet verder omhoog.
En ik weet niet hoe de snelheid van beide servers te combinere. Ik neem aan dat dat de bedoeling is.
Beide servers staan op actief maar Newsbin gebruikt maar 1 server om te downloaden. Dat is de server die boven de ander staat.
Je moet gewoon 2 servers toevoegen, beide instellen zoals je normaal zou doen. En dan zou hij beide moeten gebruiken. Werkt voor mij ook met 4 bijvoorbeeld. Staat bij jou wel onderin Newsbin cache 4000/4000? Anders heb je iets niet goed gedaan namelijk.
Bij mij staan allebei de servers als master Server en priority 1. Let ook op dat ze actief zijn.

Check eventueel bij logging of daar nog iets terugkomt over de servers. Wat is de snelheid waarop je nu zit? Met welke providers en hoeveel lijnen? Hoe zijn je speedtest resultaten? Wat zijn je PC specs? Als ik mij niet vergis download je eerst naar SSD en schrijft dan weg naar HDD toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Jeru op 04-08-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
  • Laatst online: 02-09 11:02
Hallo, weet iemand hier hoe ik HBO GO kan kijken. Welk abonnee nummer ik moet gerbruiken. Heb tweak glasvezel 1000Mbit samen met HBO.

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
vanthome schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:22:
Hallo, weet iemand hier hoe ik HBO GO kan kijken. Welk abonnee nummer ik moet gerbruiken. Heb tweak glasvezel 1000Mbit samen met HBO.
hovemt schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:43:
[...]

De inlog die gebruikt wordt voor HBO Go heeft dezelfde credentials als voor de administratie van Tweak.
Even het topic doorzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
  • Laatst online: 02-09 11:02
Bedoel je dan het TK nummer en het wachtwoord dat je gebruikt voor Mijn Tweak, want die herkent ie ook niet. Alvast bedankt voor de hulp.

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Als die post van hovemt klopt (en hovemt, heeft vrij veel ervaring met deze dingen als ik mij niet vergis) dan zou dat moeten werken ja. Heb zelf geen HBO, dus kan het niet testen. Misschien even contact opnemen met Tweak voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
sensini1 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 07:32:
[...]

Sorry voor het te laat reageren.
Ik heb Tweak er ook bij gedaan, en allebei op actief. Maar hoe kan ik de snelheid van beider servers combineren? Newsbin downloadt met maar 1 server tegelijk.
En hoe moet ik Newsbin meer geheugen geven?
De prioriteit van alle servers op 0 zetten anders op 1 als 0 niet aanwezig is.
Ik kan nu niet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
vanthome schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:17:
Bedoel je dan het TK nummer en het wachtwoord dat je gebruikt voor Mijn Tweak, want die herkent ie ook niet. Alvast bedankt voor de hulp.
Voor HBO Go dien je je eerst te registreren. Daarbij moet je het abonneenummer opgeven en de pincode die je ook gebruikt op de Sparql box. Deze heb je als het goed is in de aanmeldbrief staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
kmichael schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 03:06:
[...]

Ik kan nu niet kijken...
Bij mij staan ze beide op 1, en werken prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Jeru schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Je moet gewoon 2 servers toevoegen, beide instellen zoals je normaal zou doen. En dan zou hij beide moeten gebruiken. Werkt voor mij ook met 4 bijvoorbeeld. Staat bij jou wel onderin Newsbin cache 4000/4000? Anders heb je iets niet goed gedaan namelijk.
Bij mij staan allebei de servers als master Server en priority 1. Let ook op dat ze actief zijn.

Check eventueel bij logging of daar nog iets terugkomt over de servers. Wat is de snelheid waarop je nu zit? Met welke providers en hoeveel lijnen? Hoe zijn je speedtest resultaten? Wat zijn je PC specs? Als ik mij niet vergis download je eerst naar SSD en schrijft dan weg naar HDD toch?
Onderaan staat nu wel 4000/4000.
Ja ik had al 2 servers toegevoegd. Newshosting en Tweaknews. Newshosting staat bij ''servers'' bovenaan.
Ik heb bij allebei de servers ''priority'' op 1 gezet. De servers stonden eerst automatisch op respectievelijk priority 1 en priority 2.
Ik dacht namelijk dat Newsbin eerst van de server met priority 1 zou downloaden en als dat dat niet lukt, het dan met de server met priority 2 zou proberen te downloaden.

In het logvenster komt 10 keer te staan ''[10:53:17] ERROR DG - Connection Failed: Newshosting Server Index:1 502 Authentication Failed''.
Dat heb ik zo een beetje in alle downloads tot nu toe gehad.

Ik heb ze nu dus allebei op 1 gezet denkend dat Newsbin nu wel de snelheden zou combineren.
De snelheid is nu continue tussen 90 en 92 MB/s. Kwam ik maar boven de 100. Niet dat het nu erg is, maar het zou cool zijn omdat het nu eenmaal kan.

Op Speedtest.net heb ik nog nooit een downloadsnelheid de 800 Mb/s zien halen. Zit altijd rond de 740 Mb/s. Upload zit wel altijd ruim boven de 900. Altijd rond de 940 Mb/s. Ik download naar ssd en pak inderddaad uit naar hdd. Ik heb een snelle i5 4670K pc met 8gb geheugen. Misschien wordt het tijd voor een i7 ;w . Grapje. Ik ga binnenkort andere utp kabels halen en proberen. Misschien dat ik ruim over de 100 MB/s kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
kmichael schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 03:06:
[...]

Ik kan nu niet kijken...
Ok dan, dat is wat ik al gedaan heb en de snelheid is nu 90/92 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Dus alles is wel gefixed nu. Ik haal zelf met 2 servers 100MBps max. Bedenk je wel even dat je pc op een gegeven moment niet sneller gaat wegschrijven en dat je verbinding zeker niet constant in staat is om de gigabit te leveren. Ik heb zelf een onderlimiet genomen van 80MBps waarvan ik overtuigd was dat het te halen was. Ik denk persoonlijk niet dat je kabels er zoveel verschil op gaan maken, maar je moet lekker doen wat je zelf wil natuurlijk. Er is niets mis met betere kabels halen :)
kmichael haalt wel bijna strak de verbinding vol, maar is daarmee afhankelijk van meerdere providers en zelfgebouwde router en zelfs dan is het niet constant.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeru op 05-08-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 18:58
sensini1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:31:
[...]
In het logvenster komt 10 keer te staan ''[10:53:17] ERROR DG - Connection Failed: Newshosting Server Index:1 502 Authentication Failed''.
Dat heb ik zo een beetje in alle downloads tot nu toe gehad.

Ik heb ze nu dus allebei op 1 gezet denkend dat Newsbin nu wel de snelheden zou combineren.
De snelheid is nu continue tussen 90 en 92 MB/s. Kwam ik maar boven de 100. Niet dat het nu erg is, maar het zou cool zijn omdat het nu eenmaal kan.

Op Speedtest.net heb ik nog nooit een downloadsnelheid de 800 Mb/s zien halen. Zit altijd rond de 740 Mb/s. Upload zit wel altijd ruim boven de 900. Altijd rond de 940 Mb/s. Ik download naar ssd en pak inderddaad uit naar hdd. Ik heb een snelle i5 4670K pc met 8gb geheugen. Misschien wordt het tijd voor een i7 ;w . Grapje. Ik ga binnenkort andere utp kabels halen en proberen. Misschien dat ik ruim over de 100 MB/s kan gaan.
90-92 MB/s lijkt mij een prima acceptabele waarde. Ik kom nog steeds niet boven de 35-40 uit.
Kabels maken denk ik geen ene moer uit, laatste winst zal je waarschijnlijk kunnen halen door een goede intel netwerkkaart, dat maakt meer uit dan kabels.

Hou wel in je achterhoofd dat speedtest op flash gebaseerd is en zo zijn limiet heeft!

Mijn probleem van niet sneller ligt waarschijnlijk aan de combi realtek on-board nic, cpu (amd x4 620), moederbord (nog een ouderwetse amd 760g chipset). Maar wel ssd :P.
Alle bovenstaande trucjes al geprobeerd en newsbin komt niet hoger qua snelheid dan grabit. En vind newsbin eigenlijk een ontzettend onoverzichtelijk en wazig programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Lieuwe15 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

90-92 MB/s lijkt mij een prima acceptabele waarde. Ik kom nog steeds niet boven de 35-40 uit.
Kabels maken denk ik geen ene moer uit, laatste winst zal je waarschijnlijk kunnen halen door een goede intel netwerkkaart, dat maakt meer uit dan kabels.

Hou wel in je achterhoofd dat speedtest op flash gebaseerd is en zo zijn limiet heeft!

Mijn probleem van niet sneller ligt waarschijnlijk aan de combi realtek on-board nic, cpu (amd x4 620), moederbord (nog een ouderwetse amd 760g chipset). Maar wel ssd :P.
Alle bovenstaande trucjes al geprobeerd en newsbin komt niet hoger qua snelheid dan grabit. En vind newsbin eigenlijk een ontzettend onoverzichtelijk en wazig programma
Maar met speedtests kom je zelf wel hoger uit? Ik heb hier gisteren ook nog iemand aangesloten op mijn netwerk die haalt nu ook aanzienlijk hogere snelheden dan dat, ook met een realtek kaart. En gebruik je wel meerdere usenet providers? Of alleen die van tweak, want dan ga je ook zeker niet hoger komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
sensini1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat het toch je netwerkkaart en of UTP kabel is.
Ik heb in mijn server een Intel I5 2500K @ 4 Ghz.
Ik haal makkelijk met speedtesten 950+ (mits de server snel genoeg is)
Met usenet haal ik ook makkelijk 980 a 1005 Mbit (wel meerdere providers nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Speedtests kom ik wel redelijk hoger, maar ook niet veel. Zo is het mij nog niet gelukt om met meer dan 40MB/s iets binnen te halen, zal binnenkort eens met eagleget proberen oid. (wget met m'n server lukt wel).
Ik gebruik 2 usenet providers i-telligent (max 120mbit) en Tweak. Bij beide gebruik ik 15 verbindingen (meer werd niet beter/sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Lieuwe15 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:57:
Speedtests kom ik wel redelijk hoger, maar ook niet veel. Zo is het mij nog niet gelukt om met meer dan 40MB/s iets binnen te halen, zal binnenkort eens met eagleget proberen oid. (wget met m'n server lukt wel).
Ik gebruik 2 usenet providers i-telligent (max 120mbit) en Tweak. Bij beide gebruik ik 15 verbindingen (meer werd niet beter/sneller).
Maar je schrijft ook wel weg op een SSD? Ik heb laatst met kmichael getest, of beter gezegd hij heeft getest, dat je met Tweaknews ongeveer tot 500mbit kan halen, naar wat ik denk onder vrij ideale omstandigheden. Vanwaar trouwens i-telligent? Zijn opzich wel betere te krijgen voor rond dezelfde prijs. Maargoed als je geen echte motivatie hebt om hoger te komen maakt dat niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Uiteraard schrijf ik weg op de SSD (samsung 850 evo). i-telligent is ooit door iemand uit de vriendengroep geselecteerd (ik deel het met 3 anderen) omdat ze relatief minder last hadden van takedowns en een goede snelheid per connectie hadden en veel connecties (wel handig met 4 personen).
Maar ik zal thuis even wat meer testen en proberen. TCP optimizer heb ik al gedraaid.
Mijn doel is toch wel richting de 50-60 MB/s te gaan met nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:47

M-ThijZ

Riding on Rails

Welke snelheden halen jullie met nieuwsgroepen op een Synology NAS? Ik heb zelf een DS213 met NZBGet, 40 connecties naar TweakNews en SSL uit. Daarmee haal ik maximaal 7 MB/s.

Op mijn mac haal ik met gemak 75 MB/s. Is de hardware gewoon te traag of zijn er nog instellingen te optimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Lieuwe15 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:18:
Uiteraard schrijf ik weg op de SSD (samsung 850 evo). i-telligent is ooit door iemand uit de vriendengroep geselecteerd (ik deel het met 3 anderen) omdat ze relatief minder last hadden van takedowns en een goede snelheid per connectie hadden en veel connecties (wel handig met 4 personen).
Maar ik zal thuis even wat meer testen en proberen. TCP optimizer heb ik al gedraaid.
Mijn doel is toch wel richting de 50-60 MB/s te gaan met nieuwsgroepen.
Dat moet opzich wel te halen zijn lijkt mij. Wat je zou kunnen doen is die intel NIC kopen van rond de 30 euro. Die gebruik ik hier zelf ook op aanraden van meerdere mensen ipv mijn realtek onboard. Mocht je nou wat meer willen testen enzo kan je ook gerust even een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
M-ThijZ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:30:
Welke snelheden halen jullie met nieuwsgroepen op een Synology NAS? Ik heb zelf een DS213 met NZBGet, 40 connecties naar TweakNews en SSL uit. Daarmee haal ik maximaal 7 MB/s.

Op mijn mac haal ik met gemak 75 MB/s. Is de hardware gewoon te traag of zijn er nog instellingen te optimaliseren?
SSL heeft niet superveel impact meer op de snelheid. Ik dacht dat Tweaknews 30 verbindingen max had? Misschien dat het te zwaar is voor de NAS om te downloaden. Wat je ook kan doen is een programma installeren op je pc en alles gelijk laten wegschrijven naar je NAS, dan heeft de CPU van de NAS niets te maken met het downloaden zelf. Ik heb zelf gisteren bij iemand die een DS211j op de PC newsbin gezet en daarin ingesteld dat hij gelijk download naar de NAS, dus er wordt niets op de PC weggeschreven, dit zorgt wel voor minder hoge snelheden, maar daarmee toch nog strak 50MBps haalt. Dit wel met 2 usenet providers, weet niet of dat ook perse nodig is.
Ik kan wel met redelijk zekerheid zeggen dat je niet hetzelfde gaat halen als op je MAC. Helemaal die budget NAS's hebben vaak een erg zwakke CPU. Ik denk trouwens niet dat 7MBps de max zou moeten zijn die je erop kan halen, maar ik denk ook niet dat je heel snel erop kan gaan downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeru op 05-08-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ik haal met mijn ds211+ gemiddeld 10MB/s - 80mbps
en dat doe ik gewoon met het downloadstation maar let eens goed op als je download wat je cpu doet kan je mooi rechts bovenin zien in je dsm buroblad mits je minimaal op 5 zit
M-ThijZ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:30:

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-D. op 12-08-2015 18:01 . Reden: plaatje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Lieuwe15 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Je hebt denk ik wel een punt wat betreft de netwerkkabels. Ik heb geen losse netwerkkaart. Ik heb ook een on-board. Dacht eerst dat het een realtek was, maar het blijkt een Intel I217V te zijn.
Al denk ik dat er weinig verschil zal zitten tussen een on-board Realtek en een on-board Intel netwerkkaart wat betreft snelheid. Ik heb nog nooit een externe netwerkkaart aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
kmichael schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat het toch je netwerkkaart en of UTP kabel is.
Ik heb in mijn server een Intel I5 2500K @ 4 Ghz.
Ik haal makkelijk met speedtesten 950+ (mits de server snel genoeg is)
Met usenet haal ik ook makkelijk 980 a 1005 Mbit (wel meerdere providers nodig)
Ja, ik ga wel UTP kabels halen. Mijn ingebouwde netwerkkaart is een Intel I217V.
Zou dan mooi zijn als ik 125 MB/s kan halen. Al denk ik dat niemand de volle snelheid zal halen.
Het zou prachtig zijn als ik 100/110 MB/s kan halen met nieuwe kabels. En heel misschien met ook een nieuwe netwerkkaart.

Ik zal hier zeker vermelden wat de resultaten zijn van nieuwe UTP kabels.
Ik ga voor kwalitatief goede kabels. Het liefst voor die platte UTP kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:38
Ik vind het juist wel prettig dat je de gbit in de praktijk zelden haalt. 100Mbit, wat ik eerst had, heb ik nooit als (te) traag ervaren maar er was wel altijd 1 probleem: tweak news trok dit met gemak helemaal dicht en aangezien ik ook veel spotify luister ging dat dan niet goed. Tuurlijk kun je tijd spenderen aan goede traffic shaping, maar wel zo prettig dat dat nu niet meer nodig is :)

Dat gezegd hebbende ... het verbaast me dat het wel voorkomt dat je echt op of rond de 1gbit van 1 server kan trekken, had ik echt van te voren niet durfen dromen!

[ Voor 17% gewijzigd door jb044 op 06-08-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
sensini1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:40:
[...]

Ja, ik ga wel UTP kabels halen. Mijn ingebouwde netwerkkaart is een Intel I217V.
Zou dan mooi zijn als ik 125 MB/s kan halen. Al denk ik dat niemand de volle snelheid zal halen.
Het zou prachtig zijn als ik 100/110 MB/s kan halen met nieuwe kabels. En heel misschien met ook een nieuwe netwerkkaart.

Ik zal hier zeker vermelden wat de resultaten zijn van nieuwe UTP kabels.
Ik ga voor kwalitatief goede kabels. Het liefst voor die platte UTP kabels.
Met 2 servers moet je je verwachtingen hooguit tussen 90-100MB/s hebben naar mijn idee. Ik heb geen ervaring met jouw provider, maar ik heb hier met tests echt niet hoger gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort geleden aangesloten bij Tweak (Leeuwarden). Mijn PC is in de revisie dus snelheid van internet kan ik nog niet echt veel van zeggen maar laptopje gaat via WIFI al behoorlijk snel dus heb het idee dat dat wel goed zit. Sparql is helaas een ander verhaal, had er van tevoren al behoorlijk wat negatieve ervaringen over gelezen en het valt inderdaad niet mee.

Tweak sluit sinds vorige maand hier in Leeuwarden abonnees aan op het 1-Gig abonnement en daar hebben ze het uiteraard gierend druk mee. Er ging bij het aansluiten (gedeeltelijk buiten schuld van Tweak om) het e.e.a. mis en daar hebben ze me zo goed en snel mogelijk mee proberen te helpen, dat ben ik van andere providers best wel anders gewend!

Wat de Sparql betreft loop ik tegen zaken aan als:
- Voice over op tv1,2,3 echt verschrikkelijk irritant kan ik wel aanpassen bij instellingen maar dat moet dan elke keer opnieuw hij houdt de nieuwe instellingen niet vast
- uitzending gemist: als je letters hebt ingevoerd bij zoeken en die met backspace hebt weggehaald en je wilt nieuwe zoekopdracht geven krijg je constant oude opdracht er voor dus werkt het niet
- pauzeren: als je weer start mis je het laatste gedeelte van film/programma want het volgende programma begint gewoon op geplande tijd dat werkt dus helemaal niet zo.
- instellen favorieten:
- Bij de zoekfunctie zet hij de ene keer categorieën voor en de volgende keer datums, dat kun je zelf niet aangeven, erg vreemd.
- Bij uitzending gemist als het programma wel staat aangegeven speelt hij het niet af maar mogelijk heeft dat ermee te maken dat het minstens een paar uur geleden moet zijn dat programma was maar dan moet hij het ook niet in de zoekresultaten aangeven. houdt geen instellingen vast.

Had al geprobeerd om handleiding te vinden en/of op internet antwoorden op voorgaande vragen te krijgen maar dat is helaas niet gelukt. Twee dagen geleden heb ik Tweak gemaild maar nog geen antwoord gekregen. Kunnen jullie mij hierover adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Vreemd dat hij bij jou de instellingen op NPO 1, 2 en 3 niet vast houdt. Dat zou hij wel moeten doen. Je zou eens kunnen proberen om de firmware van de Sparql box opnieuw in te laden.

Ik ben in ieder geval op mijn tweak webruimte begonnen om wat informatie bij elkaar te zetten. Ik heb hier in ieder geval al de handleiding gezet voor het opnieuw inladen van de firmware: http://hovemt.tweak.nl/sparqlbox/

Ook staat hier de handleiding om de Zyxel volledig schoon te installeren, zodat Tweak er met TR-069 niet meer bij kan en je iets meer mogelijkheden krijgt met de router: http://hovemt.tweak.nl/factory/

Er is in het begin door NovapaX een github wiki opgezet, maar die wordt niet echt meer bijgehouden. https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je snelle reactie en de info, ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Jeru schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:33:
[...]

Met 2 servers moet je je verwachtingen hooguit tussen 90-100MB/s hebben naar mijn idee. Ik heb geen ervaring met jouw provider, maar ik heb hier met tests echt niet hoger gekregen.
En dat terwijl Newshosting zegt over de snelheid ''Unlimited".
Die server is in Noord Amerika. En daar heeft volgens mij bijna nog niemand 1gb/s verbindingen.
En dus gaan ze van ''Unlimited'' uit van misschien maximaal 200mb/s.
Ze hebben daar volgens mij zelfs bijna geen 200mb/s snelheden voor consumenten.

Ik weet niet hoe het zit met Tweaknews. Ik weet niet of de gratis verbinding voor internet abbo's het Unlimited pakket is.

Maar goed, ik zal na tests met nieuwe kabels wel laten weten wat de uitkomst is.

Nog een vraagje. Was eigenlijk in mijn allereerste vraag de belangrijkste vraag.
Het gaat om de Zyxel modem. Wanneer ik de ''Security Level'' op ''More Secure (Recommended)'' zet,
heb ik geen wifi op mijn wifi apparaten.
Ik krijg alleen signaal als ik het op ''No Security zet''. Als ik dus de beveiliging helemaal uitzet.
Nou vind ik die Zyxel echt een rotapparaat.

Ik heb een Duitse versie Fritzbox 7390. Een ISDN versie dus.
En ik wil graag die gebruiken als router in plaats van die Zyxel.
Ik heb bij Tweak alleen internet en telefonie.
Is het met de Fritzbox in dat geval gewoon een kwestie van alle Voip instellingen van de Zyxel overnemen en klaar?

Ik hoop ook dat als er iemand is die een Fritzbox 7390 gebruikt in plaats van de Zyxel, zijn instellingen wil meedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
sensini1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met Tweaknews. Ik weet niet of de gratis verbinding voor internet abbo's het Unlimited pakket is.

Maar goed, ik zal na tests met nieuwe kabels wel laten weten wat de uitkomst is.
De gratis newsserver die je bij Tweak gigabit fiber krijgt gaat hier ongeveer 400 Mbit met 40 lijnen (40 dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
kmichael schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

De gratis newsserver die je bij Tweak gigabit fiber krijgt gaat hier ongeveer 400 Mbit met 40 lijnen (40 dacht ik).
Ok dan. Dat is dus een pakket speciaal voor de klanten van Tweak glasvezel neem ik aan.
400 mbit kan ik meeleven. Alleen is de retentie meer dan 2 keer lager dan mijn betaalde newsserver Newshosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
1000 Mbit komt nu ook naar Dronten, Biddinghuizen, Swifterbant en Ketelhaven.

https://www.tweak.nl/nieuws/1000-mbit-komt-naar-dronten.html

[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 06-08-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
sensini1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

Nog een vraagje. Was eigenlijk in mijn allereerste vraag de belangrijkste vraag.
Het gaat om de Zyxel modem. Wanneer ik de ''Security Level'' op ''More Secure (Recommended)'' zet,
heb ik geen wifi op mijn wifi apparaten.
Ik krijg alleen signaal als ik het op ''No Security zet''. Als ik dus de beveiliging helemaal uitzet.
Nou vind ik die Zyxel echt een rotapparaat.
De "More Secure" instelling is gewoon WPA/WPA2, dus dat zou gewoon moeten werken, tenzij je enorm verouderde apparatuur hebt. Om nou gelijk daarom te zeggen dat het een rotapparaat is gaat ook weer een beetje ver. Je kunt namelijk genoeg instellingen aanpassen om het een en ander te proberen.
  • 802.11 Mode op N-only zetten ("Others")
  • Encryption op AES zetten
  • WPA-PSK Compatible disablen
  • WPS disablen
Let er trouwens ook op dat als je een automatisch password gebruikt het wachtwoord over twee regels wordt uitgesmeerd.

Ik vraag me trouwens af of de Fritzbox wel 1Gbps kan routeren.

De FritzBox 7390 heeft maar een WAN-LAN throughput van 200 Mbps: http://avm.de/nc/service/...er-Router-z-B-Kabelmodem/

[ Voor 10% gewijzigd door hovemt op 07-08-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

WhySoSerious? schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:25:
1000 Mbit komt nu ook naar Dronten, Biddinghuizen, Swifterbant en Ketelhaven.

https://www.tweak.nl/nieuws/1000-mbit-komt-naar-dronten.html
Goed bezig d:)b

Hoe meer plaatsten door Tweak worden aangesloten hoe beter, het dwingt de concurrenten eens wakker te worden.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Lijk nu in Almere poort ook gbit te kunnen afnemen bij Tweak! Nu vraag ik mij af of het slim is om over te stappen van KPN (500mbit). Ik wil een webserver draaien, dus het is vooral van belang dat uptime vergelijkbaar is met KPN. Los daarvan zou het een no-brainer moeten zijn, want ik betaal nu 62,50 voor alleen internet tegenover 40 bij Tweak-- plus de verdubbeling in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Uptime is vergelijkbaar of beter dan KPN. Aangezien het een eigen netwerk is, wat eigenlijk super stabiel is. Bij mij heeft de verbinding er nog geen een keer uitgelegen in de 5 maanden dat ik het heb. Tevens heb ik nog steeds hetzelfde IP.
Glasvezel is eigenlijk (voor internet) een super stabiel platform. In de tijd dat ik glasvezel heb (2,5 jaar, waarvan 2 jaar bij lijbrandt) heb ik misschien een paar uur downtime gehad in totaal. Dat was met adsl heel anders.
Grootste downtime die je zal hebben is de overzetting van kpn -> tweak. Dat zal ongeveer een halve dag maximaal zijn (mits alles goed gaat).
Lijkt mij echt een no-brainer voor 22,50 per maand besparing ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Lieuwe15 op 10-08-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Lieuwe15 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:30:
Bij mij heeft de verbinding er nog geen een keer uitgelegen in de 5 maanden dat ik het heb. Tevens heb ik nog steeds hetzelfde IP.
Je kan bij de helldesk vragen om een vast IP, heb ik ook gedaan en dat was geen probleem.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
firlian schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:23:
Lijk nu in Almere poort ook gbit te kunnen afnemen bij Tweak! Nu vraag ik mij af of het slim is om over te stappen van KPN (500mbit). Ik wil een webserver draaien, dus het is vooral van belang dat uptime vergelijkbaar is met KPN. Los daarvan zou het een no-brainer moeten zijn, want ik betaal nu 62,50 voor alleen internet tegenover 40 bij Tweak-- plus de verdubbeling in snelheid.
Ik sluit me bij Liewe aan.

Potentieel kan je uptime op het eigen netwerk van Tweak zelfs beter zijn, omdat KPN als schakel er helemaal tussenuit is

Mits Tweak tijdig een monteur inschakelt bij storingen, uiteraard. Maar waar ze voorheen afhankelijk waren van Reggefiber (het glas en de patches), KPN (de breedbandtoegang) en henzelf, hebben ze nu dus alleen nog met Reggefiber en henzelf te maken.

edit:
Staat leuke visual in hun eigen verhaal hierover:
https://www.tweak.nl/glasvezel/coanet.html

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 10-08-2015 14:42 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.