Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
prothello schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:19:
Kan iemand mij dringend helpen? Wij zijn vannacht teruggekomen na twee weken vakantie, de Zyxel en Sparql zaten zonder stroom en na alles weer te hebben aangesloten werkt niets meer, dus geen internet, tv en telefoon. Router geeft wel aan en IP adres te hebben en alles lijkt ok in het status overzicht. Ik heb net alles gereset maar zonder resultaat. Hulp is van harte welkom, kunnen de kids even op de PS en Netflix kijken terwijl wij de boel opruimen :z thanks!
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Had stroom van de Zyxel gehaald, daarna deed hij het niet meer goed. Zyxel zegt verbinding te hebben maar geeft geen internet door. Ik krijg dinsdag een nieuwe router.
Vandaar dat ik benieuwd ben of ik mijn pc direct op de Genexis kan aansluiten, zodat ik als dit weer voorkomt gewoon internet kan blijven houden en niet afhankelijk ben van die Zyxel.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Alles brand en knippert groen, mezelf pingen geeft unreachable aan. Heb zelfs de firewall eerst uitgezet om zeker te zijn dat die niets tegenhoud.
Edit: Google.nl pingen rechtstreeks vanuit de Zyxel interface geeft ook een "unknown host or unreachable network" foutmelding aan.

[ Voor 31% gewijzigd door prothello op 19-07-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Jeru schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Had stroom van de Zyxel gehaald, daarna deed hij het niet meer goed. Zyxel zegt verbinding te hebben maar geeft geen internet door. Ik krijg dinsdag een nieuwe router.
Vandaar dat ik benieuwd ben of ik mijn pc direct op de Genexis kan aansluiten, zodat ik als dit weer voorkomt gewoon internet kan blijven houden en niet afhankelijk ben van die Zyxel.
vreemd, heb jij wel tv en telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
prothello schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:36:
Alles brand en knippert groen, mezelf pingen geeft unreachable aan. Heb zelfs de firewall eerst uitgezet om zeker te zijn dat die niets tegenhoud.
Edit: Google.nl pingen rechtstreeks vanuit de Zyxel interface geeft ook een "unknown host or unreachable network" foutmelding aan.
Je pc geeft ook aan dat er een probleem is met DNS. Heb gisteren een uur met helpdesk gebeld voor dit exacte probleem. Niets werkt daarvoor. Check voor de grap eens je CPU load van de Zyxel, bij mij versprong hij steeds naar 50-60% zonder dat er eigenlijk traffic doorheen gaat.

Enige wat je kan doen is factory reset en hopen anders straks helpdesk bellen en nieuwe router vragen.

Daarnaast hoop ik nog steeds dat er een tweaker is die weet hoe je de Genexis direct op pc aansluit, zodat je buiten de Zyxel kan werken.

@andere bericht, nee heb geen TV van Tweak en gebruik nog telefonie van Ziggo.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:19
maar ik weet nu nog niet of je wel een ipadres krijgt

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
In mijn geval kreeg ik wel gewoon een ip adres op de Zyxel, vermoed dat prothello het ook wel krijgt symptomen zijn vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Mr-D. schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:45:
maar ik weet nu nog niet of je wel een ipadres krijgt
Ja heb een 84.245.x IP adres, staat netjes bij device information vermeld.

CPU load springt inderdaad van 9% naar ~60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
prothello schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Ja heb een 84.245.x IP adres, staat netjes bij device information vermeld.

CPU load springt inderdaad van 9% naar ~60%.
Verspil er nu niet teveel tijd aan, tenzij er een tweaker is die een oplossing heeft. Ik heb er gisteren meer dan een halve dag mee lopen klooien met resets, firmware up en downgrade, config bestand er opnieuw in. Genexis van de stroom halen wachten, weer aansluiten. Niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
tja als dat het is voor nu ff de wifi van de buren "lenen" :)

of lekker oldskool de kinderen buiten laten spelen >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Mr-D. op 19-07-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Mr-D. schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:54:
tja als dat het is voor nu ff de wifi van de buren "lenen" :)
Of direct pc aan de Genexis, maar daarvoor heb je blijkbaar meer dingen nodig dan alleen VLAN 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
Jeru schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:52:
[...]

Verspil er nu niet teveel tijd aan, tenzij er een tweaker is die een oplossing heeft. Ik heb er gisteren meer dan een halve dag mee lopen klooien met resets, firmware up en downgrade, config bestand er opnieuw in. Genexis van de stroom halen wachten, weer aansluiten. Niets werkt.
nee inderdaad, genoeg te doen vandaag :) kids kunnen offline gamen en hebben zat dvds liggen. We hebben beiden nog onze 2gb bundel over met nog maar 10 dagen te gaan dus dat redden we wel. Ergste geval kunnen we de verbinding van de buren gebruiken.
[b][message=44598653,noline]of lekker oldskool de kinderen buiten laten spelen >:)
We komen uit 35 graden aan de Adriatische kust, no way dat ze met dit weer hier naar buiten willen haha

[ Voor 13% gewijzigd door prothello op 19-07-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
weet ik eigenlijk niet nooit geprobeerd
alleen en managed switch en eigen router er tussen dat werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Mr-D. schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:56:
weet ik eigenlijk niet nooit geprobeerd
alleen en managed switch en eigen router er tussen dat werkt wel
Dat is dus het vreemde, eerder schijnt het wel te hebben gewerkt met VLAN 34, maar blijkbaar werkt dat nu in een keer niet meer. Vind ik geen prettige gedachte met een router die blijkbaar een powercycle niet aankan. Dan wil ik wel mijn pc gewoon direct kunnen aansluiten in geval van nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jeru schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:15:
Iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn PC direct kan aansluiten op de Genexis? Had al getest met VLAN 34, ook stroom van genexis gehad voor half uur.
Weet je zeker dat de pc goed ingesteld is mbt VLAN? Onder Windows is dat niet zo 123 te doen, althans, met een onboard Realtek kaart kwam er een apart tooltje bij kijken die bij Realtek bekend is als diagnose tool dacht ik.

Wel Gb NIC in de pc?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dat kon ik voorheen wel bij lijbrandt maar daar het signaal al in de genexis uitelkaar gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Raven schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:04:
[...]

Weet je zeker dat de pc goed ingesteld is mbt VLAN? Onder Windows is dat niet zo 123 te doen, althans, met een onboard Realtek kaart kwam er een apart tooltje bij kijken die bij Realtek bekend is als diagnose tool dacht ik.

Wel Gb NIC in de pc?
Ik heb onlangs een Intel 9301CT NIC in mijn pc gedaan, zat eerst met realtek. Wat ik heb gedaan in windows in simpelweg naar het kopje VLAN in mijn configuratie van netwerk kaart en hier bij VLAN 34 in gevuld. Dit zijn de stappen:

eigenschappen > configureren > tabblad VLANs > Nieuw > VLAN ID: 34 > OK > OK >

Edit: ik snap btw wel dat ik waarschijnlijk pech heb met de router, maar vind het gewoon een prettig idee dat ik in geval van nood gewoon wel internet hier heb. Helemaal als de router het al na minder dan een week begeeft...

[ Voor 14% gewijzigd door Jeru op 19-07-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier in Leeuwarden ook de afgelopen dagen problemen gehad met de zyxel.
Sinds gisterochtend loopt eea weer goed.

Moest de zyxel geheel resetten om weer internet te krijgen.
Na een uurtje of twee zat de zyxel dan weer vast.
Kon op de client pc dan geen site meer benaderen...
Na reset duurde het ook soms lang dat ik weer internet kreeg .. lang rood lampie.
Het leek wel of de dns en dhcp servers van tweak enorm hikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jeru schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Ik heb onlangs een Intel 9301CT NIC in mijn pc gedaan, zat eerst met realtek. Wat ik heb gedaan in windows in simpelweg naar het kopje VLAN in mijn configuratie van netwerk kaart en hier bij VLAN 34 in gevuld. Dit zijn de stappen:

eigenschappen > configureren > tabblad VLANs > Nieuw > VLAN ID: 34 > OK > OK >

Edit: ik snap btw wel dat ik waarschijnlijk pech heb met de router, maar vind het gewoon een prettig idee dat ik in geval van nood gewoon wel internet hier heb. Helemaal als de router het al na minder dan een week begeeft...
Hmm, dan zou het moeten werken. Misschien na het toepassen van die instelling de netwerkkaart even uit en inschakelen in netwerkcentrum->adapterinstellingen wijzigen om de instellingen daadwerkelijk door te voeren mocht dat niet al gebeurt zijn?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Raven schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:49:
[...]

Hmm, dan zou het moeten werken. Misschien na het toepassen van die instelling de netwerkkaart even uit en inschakelen in netwerkcentrum->adapterinstellingen wijzigen om de instellingen daadwerkelijk door te voeren mocht dat niet al gebeurt zijn?
Heb daarna mijn hele pc opnieuw opgestart en ook meerdere malen de adapter uit en ingeschakeld. Helaas dat hielp allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IP-adres wel op automatisch toewijzen gezet? En Genexis stroomloos maken zou een mac-lock opgelost moeten hebben, mocht die aanwezig zijn dus dat is het in ieder geval niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Raven schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:55:
IP-adres wel op automatisch toewijzen gezet? En Genexis stroomloos maken zou een mac-lock opgelost moeten hebben, mocht die aanwezig zijn dus dat is het in ieder geval niet.
Ja, ik ga zo nog een keer de Genexis van de stroom halen en dan wat langer wachten dan een half uur. Wat mij opvalt trouwens was dat de netwerk adapter eerst aangaf wel internet te hebben (net zoals de Zyxel) maar vervolgens aangaf dat er een probleem was met de DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan vul je toch even handmatig DNS-servers in? :P

Bijv. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (Google), of 208.67.222.222 en 208.67.220.220 (OpenDNS).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Raven schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:56:
Dan vul je toch even handmatig DNS-servers in? :P

Bijv. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (Google), of 208.67.222.222 en 208.67.220.220 (OpenDNS).
Had ik ook al getest, helaas, blijf dan dezelfde melding krijgen. Had ook alweer gebeld met Tweak, zij geven aan dat het op sommige verbindingen niet mogelijk is en anderen wel. Maar nou snap ik niet helemaal waarom het niet werkend te krijgen zou zijn op een pc maar wel op een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

't is misschien een gek idee, maar stel in apparaatbeheer je netwerkkaart eens vast in op gigabit ipv autonegotiation. Kijken of dat helpt?

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 19-07-2015 14:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Helpt ook niet. Wat mij trouwens opvalt is dat Windows wel zegt dat het alleen DNS is dat het probleem is, maar ondertussen gaat Skype ook niet online, die heeft geen DNS nodig om online te gaan zover ik weet. Heb iig eerder wel eens DNS problemen gehad en dan werkt skype prima.
Wat ze zeggen bij Tweak is dat er op bepaalde verbindingen extra beveiliging ofzo zit, wat ik mij trouwens niet echt kan voorostellen, waardoor het niet gewoon werkt.

Inmiddels een TP-Link 1043ND V2 hier nog gevonden en daar OpenWrt opgezet, iemand die mij daarbij zou kunnen helpen die goed in te stellen? De stukjes info die ik heb gevonden helpen mij niet echt nog. Ik ben een beetje te dom volgens mij voor netwerk dingen ofzo :) had het hele ding van machuidel wel doorgelopen. Helaas werd vaak de router daar onbereikbaar van, ligt puur aan mij omdat ik waarschijnlijk iets in de verkeerde volgorde doe ofzo.
CurlyMo schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:44:
Voor wie geïnteresseerd is naar hoe ik het nu opgelost heb. Even het schema opnieuw:
Is de code uit deze post direct te kopiëren plakken voor een tp-link 1043ND V2?

Antwoord was nee, na lang puzzelen kwam ik erachter dat ik toch bij andere poorten moest taggen met een "t", eindresultaat is iig internet weer hier via tweak.
Nu nog kijken of ik de Tp-link sneller dan 300mbit kan laten doorvoeren.

[ Voor 88% gewijzigd door Jeru op 20-07-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BCC

Ik heb een rare issue met mijn Zyxel VMG8324-B10A betreft wake-on-lan. Ik heb een linux bak in mijn netwerk en heb poort 22 geforward naar die machine, dit werkt.
Nou biedt de Zyxel ook een Wake On Lan optie. Deze heb ik aangezet met het mac-adres van de server.

Wat werkt wel:
- Als de server aan staat kan ik vanaf het internet via de port-forward er naartoe SSH-en
- Als de server uitstaat kan ik vanaf de Zyxel via de Wake-On-Lan pagina een WOL sturen naar de server en dan start hij op.

Wat werkt er niet:
- Als de server uitstaat en ik benader de server via SSH, dan triggert Zyxel geen WOL naar de server toe.

Ik heb de manual al bestudeerd, maar volgens mij doe ik het goed, of zie ik iets over het hoofd? Wat doe ik verkeerd?

Volgens dubieuze internet forums moet je eerst minimaal 15 minuten wachten nadat je de machine hebt uitgezet, voor dat de WOL werkt. Klinkt als een logische failsafe, maar dat werkt ook niet.

[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 20-07-2015 15:00 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Waarom verwacht je dat de Zyxel een WOL pakketje gaat sturen (op basis van een portforward), zonder dat je expliciet de opdracht geeft via de WOL pagina?

[ Voor 0% gewijzigd door Hans_18T op 20-07-2015 15:59 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Hans_18T: vanwege het vinkje in de interface: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CKXYm8NWEAAJoGY.png

Kan het ook op een andere manier? ssh-en naar de Zyxel vanaf remote en dan iets doen?

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 20-07-2015 16:52 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Da's een "goeie" nog niet eerder gezien, misschien werkt het als je "Active" aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Hans_18T schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:23:
Da's een "goeie" nog niet eerder gezien, misschien werkt het als je "Active" aanvinkt.
Da's een "goeie" nog niet eerder gezien :) Maar het helpt helaas niets als ik "Active" aanvink :)

Na wat klooien:
Als je een port forward maar op UDP port 9 EN de WOL optie aanvinkt en dan een magic packet stuur naar je Router met daarbij het Mac adress van je server, dan werkt het!

[ Voor 24% gewijzigd door BCC op 20-07-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 23:09
Ik heb een vraag over tweak 1000mb glasvezel in leeuwarden. Welke modem leveren ze., en zitten de telefoon en router funties ingebouwd. Of heb je hier een extra router van tweak voor nodig. Misschien dat iemand een foto kan plaatsen van t modem. Ik wil namelijk alleen internet en telefonie van tweak, voor tv wil ik dvbc van ziggo /upc houden. Anders heb ik dus een modem en router voor tel en internet en mn eigen timecapsule router van apple nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door markcd op 21-07-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
De modem is een Genexis hier zit 1 LAN poort op, Dit apparaat zet het lichtsignaal om in een stroom signaal.
Tweak werkt met VLAN's je kan eventueel met je eigen Router/Switch op VLAN filteren.
Je krijgt een Zyxel als Router van Tweak.

https://blog.tweak.nl/algemeen/1000-mbit-in-de-praktijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bij glasvezel heb je geen modem, omdat het er niets valt te (de)moduleren :)

Zoals kmichael al zegt krijg je een NTU en een router van Zyxel. Als je wilt, kun je ook een eigen router gebruiken. De telefoonfunctie zit ingebouwd in de router van Zyxel, maar de SIP-instellingen en -credentials zijn niet 'geheim' dus je kunt er dus ook zelf mee gaan lopen prutsen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Compizfox schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:31:
Bij glasvezel heb je geen modem, omdat het er niets valt te (de)moduleren :)
Voor vrijwel alle netwerktechniek heb je een modem nodig. Je ethernetpoort heeft ook een modem, bijvoorbeeld. En ja, ook je glasvezelmodem heeft een modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fuzzillogic schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:34:
[...]

Voor vrijwel alle netwerktechniek heb je een modem nodig. Je ethernetpoort heeft ook een modem, bijvoorbeeld. En ja, ook je glasvezelmodem heeft een modem.
Technisch gezien heb je gelijk, want alle soorten van elektronische communicatie (of dat nou via koper, glas of ether is) moeten een vorm van modulatie gebruiken. Zo ook Ethernet.

Maar in dat geval moet je NICs en switches dus ook een modem noemen ;) Ik maakte die opmerking omdat 'modem' in die zin van het woord vaak wordt gebruikt voor een apparaat dat een digitale verbinding mogelijk maakt over een telefoonlijn of coax-netwerk dat oorspronkelijk voor andere, analoge doeleinden is bedoeld (respectievelijk telefonie en televisie).

Zover ik weet is het protocol dat over glas wordt gebruikt ook gewoon Ethernet (al dat niet PPPoE), dus in dat geval is het een beetje vreemd om bij een NTU over 'modem' te spreken als je dat bij een switch (die net zo goed Ethernet-frames ontvangt, uitleest en verzendt) ook niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo kijk ik er ook tegenaan.

Bij ADSL of Coax spreek je over een modem. Bij glas is het gewoon een NT.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
Uiteraard is het een NT(U). Maar als Tweak zelf al begint over een glasvezelmodem (zie die blog waar een stukje terug naar wordt verwezen), dan snap ik wel dat klanten dat ook zo noemen.

Het is uiteindelijk gewoon een stukje marketing taal. Begrijpelijk houden voor de gewone gebruiker. "Vroeger heette het een modem, dus laten we dat zo blijven noemen, dan snapt de consument over welk apparaat het gaat"

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh dat ben ik helemaal met je eens ja. En Tweak wil met hun blog ook duidelijk de technologie 'tastbaar' houden voor mensen zonder IT-achtergrond.

Maar het blijft 'knagen' dat het zo genoemd wordt :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Maar de Zyxel heeft wel degelijk een modem functionaliteit, al wordt deze in geval van een glasvezel niet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

eymey schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:42:
Zo kijk ik er ook tegenaan.

Bij ADSL of Coax spreek je over een modem. Bij glas is het gewoon een NT.
Volgens mij is NT een term die uit de ISDN wereld komt. De Genexis is een media converter.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:57:
Het is uiteindelijk gewoon een stukje marketing taal. Begrijpelijk houden voor de gewone gebruiker. "Vroeger heette het een modem, dus laten we dat zo blijven noemen, dan snapt de consument over welk apparaat het gaat"
Maar het effect is dat het alleen maar verwarrender wordt, omdat je de verkeerde woorden gebruikt weet uiteindelijk niemand meer wat je nu echt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Aaargh! schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:42:
[...]

Volgens mij is NT een term die uit de ISDN wereld komt. De Genexis is een media converter.
Bij "ons" spreekt men dan ook van een ONT of ONU. KPN spreekt in de handleiding over een glasvezelkastje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Bij "ons" spreekt men dan ook van een ONT of ONU. KPN spreekt in de handleiding over een glasvezelkastje. :)
Genexis, de makers van het kastje, noemen het gewoon een media converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet altijd alleen maar een mediaconverter. In het geval van "Tweak via ODF "en "Tweak via KPN WBA" wel, maar bv in het geval van providers die via KPN WMP+ werken is het meer dan alleen een mediaconverter.

In dat geval valt het gewoon onder de verzamelnaam "Network Termination (Unit)" of ook wel "Residential Gateway" (hoewel dat in dit geval ook de lading weer niet helemaal dekt).

Het is gewoon een grijs gebied en het zijn eigenlijk allemaal verzamelnamen.

Zo heb ik bijvoorbeeld deze hangen:
http://www.genexis.eu/pro...gigabit-gateway-with-voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
En ook dat is een verzonnen term, net als Residential Gateway of Glasvezelkastje (die laatste vind ik persoonlijk wel heel briljant eigenlijk...).
De formele term is echt een NTU. De Fiber Termination Unit wordt gebruikt om het einde van de netbeheerderskant aan te duiden. De Network Termination Unit is de term die geldt voor het einde van het netwerk van de gebruiker (andersom gezien dus).

Een FTU en een NTU zitten dus altijd aan elkaar gekoppeld om een verbinding tussen thuisnetwerk en buitenwereld te verkrijgen.

De term CPE valt ook nog wel eens maar die is wat overkoepelender. Het betekent Customer Premises Equipment en dan in het bijzonder de Equipment op het overnamepunt. Het punt waar je van netbeheerder overgaat op klant. Dus eigenlijk FTU en NTU ineen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik belde vandaag Tweak om een verhuizing door te geven en kreeg te horen dat dat me 90 euro zou kosten.

waarop ik vroeg waarom een nieuw abbo 25 + 50 borg kost. Needless to say heb ik een nieuw abbo afgesloten en kost de verhuizing me dus maar 25 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:03

Quad

Doof

eniux schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:23:
Ik belde vandaag Tweak om een verhuizing door te geven en kreeg te horen dat dat me 90 euro zou kosten.

waarop ik vroeg waarom een nieuw abbo 25 + 50 borg kost. Needless to say heb ik een nieuw abbo afgesloten en kost de verhuizing me dus maar 25 euro :D
Je abonnement was zeker maandelijks opzegbaar? Dan is dat wel slim indd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Quad schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:56:
[...]

Je abonnement was zeker maandelijks opzegbaar? Dan is dat wel slim indd.
Ik zat nog niet in de maandelijks opzegbare periode. Maar aangezien ik ga verhuizen kan ik er ook voor kiezen om het abbonement volledig te beeindigen (waarschijnlijk met kosten). Dit wil ik niet aangezien ik meer dan tevreden ben, maar zoals de helpdesk medewerker vertelde zit ik na een verhuizing opnieuw vast aan een jaar contract terwijl ik 90 euro moet bijleggen. Dan kan ik net zo goed een volledig nieuw abbonement afsluiten, aangezien het voor hen blijkbaar opnieuw geld als een nieuw contract. Waarom zou dit voor mij dan niet zo zijn?

Ik zeg altijd maar zo wie niet waagt wie niet wint ;) Die aansluiting kan ik zelf ook wel aan de muur maken dus als ze kosten willen besparen kan dat op de aansluitmonteur. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
eniux schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:01:
[...]

Ik zat nog niet in de maandelijks opzegbare periode. Maar aangezien ik ga verhuizen kan ik er ook voor kiezen om het abbonement volledig te beeindigen (waarschijnlijk met kosten). Dit wil ik niet aangezien ik meer dan tevreden ben, maar zoals de helpdesk medewerker vertelde zit ik na een verhuizing opnieuw vast aan een jaar contract terwijl ik 90 euro moet bijleggen. Dan kan ik net zo goed een volledig nieuw abbonement afsluiten, aangezien het voor hen blijkbaar opnieuw geld als een nieuw contract. Waarom zou dit voor mij dan niet zo zijn?

Ik zeg altijd maar zo wie niet waagt wie niet wint ;) Die aansluiting kan ik zelf ook wel aan de muur maken dus als ze kosten willen besparen kan dat op de aansluitmonteur. :9
Zijn die 'kosten' dan niet gewoon het abo geld van de resterende looptijd :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Barre73 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:57:
Uiteraard is het een NT(U). Maar als Tweak zelf al begint over een glasvezelmodem (zie die blog waar een stukje terug naar wordt verwezen), dan snap ik wel dat klanten dat ook zo noemen.

Naar mijn mening wordt het er voor de 'gewone gebruiker' juist niet makkelijker op omdat in het verleden een apparaat wat een modem en router in één is (een modemrouter dus) vaak modem genoemd wordt.

Hoewel dus technisch niet incorrect is om een NTU modem te noemen, is het absoluut geen modemrouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
apis29 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:18:
[...]

Zijn die 'kosten' dan niet gewoon het abo geld van de resterende looptijd :+ ?
tot die conclusie kwam ik vanochtend na het lezen van de algemene voorwaarden ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Een tijdje geleden kregen we een HBO gidsje /boekje. Dat was zeker maar eenmalig, heb er verder niks meer van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Laatst online: 05-08 07:01
Ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn Wifi verbinding.
Mijn Tweak internet is afgelopen vrijdag 24-7-2015 opgeleverd.
Internet werkt gewoon ok. Al haal ik bijvoorbeeld met Spotnet een snelheid van maximaal 26 MB/s.
En met Altbinz ga ik niet hoger dan 18 MB/s. Al geeft SpeedTest een downloadsnelheid van ruim 718 Mbps en een uploadsnelheid van 928 Mbps.
Maar goed, dat is niet waarvoor ik hier ben. Ik zal daar een keer met Tweak contact over opnemen.
Waar ik hier voor ben is mijn Wifi met de Zyxel VMG8324-B10A. De Wifi verbindt niet. De router wordt wel gevonden door mijn Android box Tronsmart Draco aw80. En ook opgeslagen. Maar ik kan niet mee online.
Hiervoor gebruikte ik de Fritzbox 7390. En daar had ik letterlijk nooit wifi problemen mee. Hij was altijd online zolang ik hem gebruikte de afgelopen 3 jaar.
Ik heb niks aan de instellingen veranderd. Ik gebruik de Zyxel met5 de instellingen waarmee het is geleverd. Gewoon aangesloten en niks anders. Het Wifi lampje op de Zyxel brandt gewoon groen.
Zoals ik al zei, ik gebruikte de Fritzbox 7390 en daar had ik nooit Wifi problemen mee. Zou het misschien te maken hebben met de ''Security mode'' van de Zyxel? Dat is WPA2-PSK.
Kan ik misschien beter alleen maar ''WPA2'' gebruiken? Want de Fritzbox 7390 zat volgens mijn standaard op ''WPA-WPA2''. Ik heb wel geprobeerd om alleen ''WPA2'' te gebruiken. En ook dat hielp niet. Ik heb met ''WPA2'' achter ''IPv4 Address'' het ip-adress 192.168.1.1 ingevuld. ''Portnumber'' heb ik op 1812 gelaten.
Achter ''Shared secret'' heb in eerste instantie een eigen wachtwoord bedacht. Toen dat niet hielp, heb ik gewoon het wachtwoord dat op de onderkant van de Zyxel staat geprobeerd. Ook dat hielp niet.

Kan iemand me misschien vertellen wat ik moet doen om probleemloos wifi van de Zyxel te gebruiken?
Misschien dat iemand zijn (Wifi) instellingen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
De snelheid van nieuwsgroepen redelijk normaal. Het zijn allemaal kleine bestanden. Tevens ben je afhankelijk van de nieuwsgroep servers. Dus ik zou eerder bij je nieuwsgroep provider "klagen". Welke nieuwsgroep provider zit je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik gok tweaknews, die krijg je gratis bij je abonnement.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Ik zit bij Newshosting. De snelheid daar is onbeperkt. Tweak nieuws heb ik nog niet geprobeerd. Maar 26 MB/s downloadsnelheid met een verbinding van ruim 125 MB/s is echt heel slecht. Ik zal binnenkort wat nieuwe UTP kabels aanschaffen. Al denk ik niet dat mijn kabels slecht zijn. SpeedTest snelheid is volgens mijn ook afhankelijk van de UTP kabels die je gebruikt. En de downloadsnelheid is daar redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
MegaTronics schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:44:
Ik gok tweaknews, die krijg je gratis bij je abonnement.
Heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Weet iemand hoe de PIN-code van de Sparql box is te resetten (of wat de default is)? Ik heb het volgens mij nooit veranderd.

Verder heb ik nog steeds vaak last dat de Sparql box een zwart scherm geeft. Even de powerstekker er uit en weer in en dan doet die het weer, maar het is erg irritant. Zit je net op de bank, kun je weer opstaan :) Mijn Sparql gaat naar mijn Marantz SR-6004 receiver en dan naar een Samsung tv.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
sensini1 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:44:
Ik zit bij Newshosting. De snelheid daar is onbeperkt. Tweak nieuws heb ik nog niet geprobeerd. Maar 26 MB/s downloadsnelheid met een verbinding van ruim 125 MB/s is echt heel slecht. Ik zal binnenkort wat nieuwe UTP kabels aanschaffen. Al denk ik niet dat mijn kabels slecht zijn. SpeedTest snelheid is volgens mijn ook afhankelijk van de UTP kabels die je gebruikt. En de downloadsnelheid is daar redelijk.
Er is onbeperkt en 'onbeperkt', onbeperkt is dat er hoe hoog je internet snelheid ook is de server het aan kan(dit is niet realistisch voor een consumenten dienst). 'Onbeperkt' is wat newshosting waarschijnlijk doet en zegt simpelweg dat ze jou niet kunstmatig de snelheid gaan beperken maar dat ze maar zoveel bandbreedte hebben dat je gewoon tegen fysieke limieten oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Ok Centurius, ik zal ook daarover met Newshosting contact opnemen en kijken hoe het zit.
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 22:59
Misschien moeten we in de startpost een nieuw kopje maken voor de te verwachten snelheid van Usenet..
Ga er maar vanuit dat 50-60MB/s ongeveer het max is, voor duidelijkere uitleg even een paag pagina's terug bladeren.

@BugBoy: Pincode van de Sparql Box staat in je welkomstbrief als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Lieuwe, ik wou dat ik die snelheden haalde. Helaas gaat Spotnet niet verder dan 26-28 MB/s.
Ik wil nu graag het wifi probleem oplossen van de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
En waar download je naar toe? Ssd of hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Loki, ik heb allebei de schijven geprobeerd. Snelheden veranderen niet. Heb zo een test bestand van 1gb gedownload en de snelheid gaat niet hoger dan 34 MB/s. Zowel naar hdd als naar ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 22:59
Hoeveel connecties gebruik je? Wat voor netwerkkaart? Wat is je cpu? Welk programma gebruik je?
Dat zijn toch een aantal zeer cruciale factoren voor usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Lieuwe15 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:20:
Misschien moeten we in de startpost een nieuw kopje maken voor de te verwachten snelheid van Usenet..
Ga er maar vanuit dat 50-60MB/s ongeveer het max is, voor duidelijkere uitleg even een paag pagina's terug bladeren.

@BugBoy: Pincode van de Sparql Box staat in je welkomstbrief als het goed is.
50-60MBps is voor mij al niet meer de max, na een TCPoptimizer te hebben gedraaid haal ik hier nu eerder 80-90MBps en afhankelijk van het bestand soms 70-80MBps.
sensini1 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:15:
Loki, ik heb allebei de schijven geprobeerd. Snelheden veranderen niet. Heb zo een test bestand van 1gb gedownload en de snelheid gaat niet hoger dan 34 MB/s. Zowel naar hdd als naar ssd.
Download sowieso naar een andere schijf dan waar je naar uit wil pakken. Vervolgens kom ik met Sunnyusenet, die zogenaamd unlimited is, tot ongeveer 60MBps. Dan daarnaast de Tweak usenet erbij, samen 40 lijnen.

Wat voor snelheden haal je op speedtests?

Ik kan je aanraden om TCPoptimizer te draaien. Let er wel op dat je niet TCP window autotuning op experimental zet. De rest mag allemaal op de optimized setting. Dit zorgde voor mij voor een betere verbinding die standaard de volle verbinding voltrekt min of meer met speedtests.
Geen spyware tool trouwens werkt super easy ook met backups en terug kunnen naar je oude settings.

http://www.speedguide.net/downloads.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Kan je bij tweak nog een eigen mailserver draaien of is dat ook daar ook al de nek omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
TrailBlazer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:10:
Kan je bij tweak nog een eigen mailserver draaien of is dat ook daar ook al de nek omgedraaid.
Je kan prima een eigen mailserver draaien. Geen poort restricties. Weet alleen niet helemaal zeker of je een PTR record aan kan vragen, mocht je daar de behoefte aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ook ptr kan je aanvragen net als een fixed ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Ik zit ook te twijfelen om bij Tweak 1Gbit verbinding te nemen. Ik heb alleen een eigen router, de Netgear Nighthawk R7000. Ik ben nieuwschierig hoe dit werkt icm het modem, is er iemand in de omgeving Leeuwarden met een dergelijke verbinding die dit met mij wil testen? Stuur me dan eens een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Sinds afgelopen donderdag ook eigenaar van een 1000/1000 verbinding en Sparql van Tweak in Enschede. Hield dit topic al een tijd in de gang dus bedankt voor de informatie en tips :)

Zit nog midden in de verbouwing van ons huis dus heb er nog niet mee kunnen spelen. De test bij opleveren liet een snelheid zien van 920 Mbit down en 950Mbit up (met standaard router) :+ Ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van Sparql.

Meteen maar een vraag. Iemand hier die de Sparql app op android gebruikt? Deze vraagt om een abboneenummer en een koppelcode. Het abboneenummer staat in de brief die ik gekregen heb van Tweak. De term koppelcode zie ik niet terug. Wel staan er 2 4-cijferige codes, namelijk een 0000 code en een pin code. Beide werken helaas niet. Iemand die weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
m33p schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:17:
Sinds afgelopen donderdag ook eigenaar van een 1000/1000 verbinding en Sparql van Tweak in Enschede. Hield dit topic al een tijd in de gang dus bedankt voor de informatie en tips :)

Zit nog midden in de verbouwing van ons huis dus heb er nog niet mee kunnen spelen. De test bij opleveren liet een snelheid zien van 920 Mbit down en 950Mbit up (met standaard router) :+ Ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van Sparql.

Meteen maar een vraag. Iemand hier die de Sparql app op android gebruikt? Deze vraagt om een abboneenummer en een koppelcode. Het abboneenummer staat in de brief die ik gekregen heb van Tweak. De term koppelcode zie ik niet terug. Wel staan er 2 4-cijferige codes, namelijk een 0000 code en een pin code. Beide werken helaas niet. Iemand die weet wat ik fout doe?
Is je postcode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Je verzint het niet haha. Thanks, straks direct even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
m33p schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:19:
[...]

Je verzint het niet haha. Thanks, straks direct even proberen!
Inderdaad je postcode zonder de letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
SirMemeAlot schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:21:
Ik zit ook te twijfelen om bij Tweak 1Gbit verbinding te nemen. Ik heb alleen een eigen router, de Netgear Nighthawk R7000. Ik ben nieuwschierig hoe dit werkt icm het modem, is er iemand in de omgeving Leeuwarden met een dergelijke verbinding die dit met mij wil testen? Stuur me dan eens een berichtje.
Die vraag heb je toch ook al eerder gesteld? http://kb.netgear.com/app...etup-for-nighthawk-router als je dit gewoon kan doen op je router is het vrij simpel. Ik heb als totale netwerk noob hier een goedkope tp-link kunnen flashen met openWRT en werkend gekregen. Je kan zelfs eventueel nog DDwrt op die nighthawk gooien, daarmee zou het helemaal moeten kunnen.

Enige waar ik rekening mee moest houden was dat je VLAN 34 insteld voor WAN(whoops).

Daarnaast blijft de vraag wat is voor jou de meerwaarde van een eigen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jeru schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:14:
dat je VLAN 34 insteld voor WLAN.
WLAN is heel wat anders dan WAN :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Raven schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:16:
[...]

WLAN is heel wat anders dan WAN :P
Whoops :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
[...]

Die vraag heb je toch ook al eerder gesteld? http://kb.netgear.com/app...etup-for-nighthawk-router als je dit gewoon kan doen op je router is het vrij simpel. Ik heb als totale netwerk noob hier een goedkope tp-link kunnen flashen met openWRT en werkend gekregen. Je kan zelfs eventueel nog DDwrt op die nighthawk gooien, daarmee zou het helemaal moeten kunnen.

Enige waar ik rekening mee moest houden was dat je VLAN 34 insteld voor WAN(whoops).

Daarnaast blijft de vraag wat is voor jou de meerwaarde van een eigen router?
De meerwaarde is de snelheid van draadloos, zit in een oud huis waar niet overal UTP Ligt. Ik wil een VPN opzeten en een netwerk hardeschijf er op aansluiten.

Maar ik zie liever altijd even met eigen ogen hoe het werkt voordat ik iets aanschaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
SirMemeAlot schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:14:
[...]

De meerwaarde is de snelheid van draadloos, zit in een oud huis waar niet overal UTP Ligt. Ik wil een VPN opzeten en een netwerk hardeschijf er op aansluiten.

Maar ik zie liever altijd even met eigen ogen hoe het werkt voordat ik iets aanschaf. :)
Maar zelfs in een scenario (wat mij niet het geval lijkt) dat het niet zou werken, sluit je toch gewoon je Netgear aan op de zyxel en schakel je wireless uit op de Zyxel?

Het ligt meer aan jou of je het werkend kan krijgen denk ik. Zover ik heb gelezen is die Netgear er geschikt voor, iig voor het internet gedeelte helemaal met ddwrt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeru op 27-07-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
SirMemeAlot schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:14:
[...]

VPN zou je ook met de Zyxel moeten kunnen doen, wat denk je van een losse AP en dan wel eentje die DFS ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Lieuwe15 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:43:
Hoeveel connecties gebruik je? Wat voor netwerkkaart? Wat is je cpu? Welk programma gebruik je?
Dat zijn toch een aantal zeer cruciale factoren voor usenet.
Sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Was afwezig. Ik heb intel i5 4670K. Gebruik Altbinz en Spotnet.
Voor Altbinz heb ik 30 lijnen/threads.
Netwerkkaar heb ik niet in mn hoofd. Denk een Realtek GBE en nog wat. Kaart gaat wel tot 1000 mbit.

Maar mn grootste zorg is dat ik geen Wifi ontvangst heb op mijn Tronsmart Draco AW80 Android box.
Als je mn eerste vraag leest zul je precies zien wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
Jeru schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:36:
[...]

50-60MBps is voor mij al niet meer de max, na een TCPoptimizer te hebben gedraaid haal ik hier nu eerder 80-90MBps en afhankelijk van het bestand soms 70-80MBps.

[...]

Download sowieso naar een andere schijf dan waar je naar uit wil pakken. Vervolgens kom ik met Sunnyusenet, die zogenaamd unlimited is, tot ongeveer 60MBps. Dan daarnaast de Tweak usenet erbij, samen 40 lijnen.

Wat voor snelheden haal je op speedtests?

Ik kan je aanraden om TCPoptimizer te draaien. Let er wel op dat je niet TCP window autotuning op experimental zet. De rest mag allemaal op de optimized setting. Dit zorgde voor mij voor een betere verbinding die standaard de volle verbinding voltrekt min of meer met speedtests.
Geen spyware tool trouwens werkt super easy ook met backups en terug kunnen naar je oude settings.

http://www.speedguide.net/downloads.php
SpeedTest haalt nu ruim 840 Mbps en een uploadsnelheid van 928 Mbps.
TCPoptimizer heb ik gebruikt met de instelling ''optimal'' zoals jij voorstelde, maar na het opstarten van de pc deed Firefox raar door helemaal leeg te zijn. Knoppen op Firefox werden onklikbaar. Waren allemaal grijs. Maar Altbinz had nog steeds dezelfde snelheid. Zelfde voor Spotnet. Op Spotnet haal ik wel een hogere snelheid dan in Altbinz. namelijk 26 MB/s tegenover maximaal 18 MB/s.
Ik zal binnenkort andere UTP kabels halen. Deze die ik nu gebruik zijn zo een 10 jaar oud. Maar als ze niet goed waren, haalde ik volgens mij niet zulke snelheden in Speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
sensini1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 05:31:
[...]

SpeedTest haalt nu ruim 840 Mbps en een uploadsnelheid van 928 Mbps.
TCPoptimizer heb ik gebruikt met de instelling ''optimal'' zoals jij voorstelde, maar na het opstarten van de pc deed Firefox raar door helemaal leeg te zijn. Knoppen op Firefox werden onklikbaar. Waren allemaal grijs. Maar Altbinz had nog steeds dezelfde snelheid. Zelfde jou voor Spotnet. Op Spotnet haal ik wel een hogere snelheid dan in Altbinz. namelijk 26 MB/s tegenover maximaal 18 MB/s.
Ik zal binnenkort andere UTP kabels halen. Deze die ik nu gebruik zijn zo een 10 jaar oud. Maar als ze niet goed waren, haalde ik volgens mij niet zulke snelheden in Speedtest.
Zoals ik al zei "Let er wel op dat je niet TCP window autotuning op experimental zet. De rest mag allemaal op de optimized setting."

Daarnaast zou ik niet rekenen op altbinz voor de snelheid. Ik gebruikte nzbget en newsbin. Beide moet je wel aanpassen in settings om hoger te komen in snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeru op 28-07-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
[...]
Je kan zelfs eventueel nog DDwrt op die nighthawk gooien, daarmee zou het helemaal moeten kunnen.
OpenWRT en DDWRT kunnen issues hebben met de proprietary hardware acceleratie chips, waardoor je snelheid dan inkakt.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Nefiorim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:00:
[...]

OpenWRT en DDWRT kunnen issues hebben met de proprietary hardware acceleratie chips, waardoor je snelheid dan inkakt.
Dat zou kunnen idd. Heb dat wel met mijn tp link die haalt 300mbit. Maar goed daarom ook gewoon de netgear aansluiten op de zyxel als het echt niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Jeru schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:04:
[...]

Dat zou kunnen idd. Heb dat wel met mijn tp link die haalt 300mbit. Maar goed daarom ook gewoon de netgear aansluiten op de zyxel als het echt niet werkt.
Ben zelf nog altijd fan van de Edgerouter PoE. Kost je even wat moeite met instellen (hoewel genoeg how-to's te vinden), maar dat kreng kan alles aan wat je er tegenaan smijt. Gegarandeerd geen bottleneck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Laatst online: 13-09 09:22
Sinds een paar dagen heeft mijn moeder (leeuwarden) met abbonement op het oude groen netwerk problemen met tv ontvangst.

On demand doet het niet, ze krijgt een time out met de melding dat ze contact op moet nemen met tweak.
Sinds vandaag doen alleen npo 1-2-3, de regionalen en canvas - bbc het.
Herstarten apparatuur maakt geen verschil.

Gisteren is er contact geweest tussen haar en tweak, die gaven aan dat de router misschien wel opnieuw geconfigureerd moest worden. Dit is toen niet gelukt vanwege ondeskundigheid aan haar kant.

Ik ga er vanavond naar toe, maar ben wel benieuwd of jullie bekend is wat dit zou kunnen zijn.
Is er ook het e.e.a. veranderd aan de bestaande groene abonnementen in Leeuwarden?

Of is dit een administratief probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Het groene abonnement bestaat toch sinds een jaar niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
TrailBlazer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:10:
Je kunt 500 e-mail adressen aamaken :D erg handig dus voor accounts enz..

[ Voor 5% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-07-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Laatst online: 13-09 09:22
Voormalig groen bedoel ik, daar gaat internet en tv gewoon nog over het kpn platform, tv dan wel met behulp van de sparql ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4538153815.png
1000Mbps internetabonnement afgesloten bij Tweak voor een huis in Enschede. Snelheid van Tweak in Enschede naar een server in Enschede onder de 500Mbps download en onder de 140Mbps upload. Download van de speedtest.tweak.nl bestanden geeft 8MB/s.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je een Linux-pc staan toevallig? Doe dan eens 1 of meerdere wget's tegelijk van http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin met als doelmap /dev/null , die online Flash speedtestdingen zijn niet altijd even geweldig :P

En wel testen met kabel, niet draadloos ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 28-07-2015 17:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Raven schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:50:
Heb je een Linux-pc staan toevallig? Doe dan eens 1 of meerdere wget's tegelijk van http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin met als doelmap /dev/null , die online Flash speedtestdingen zijn niet altijd even geweldig :P

En wel testen met kabel, niet draadloos ;)
Mag ik jou wifi? 500 mbps wil ik wel als wifi
>:)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:28:
[afbeelding]
1000Mbps internetverbinding gekocht bij Tweak voor een huis in Enschede. Snelheid van Tweak in Enschede naar een server in Enschede onder de 500Mbps download en onder de 140Mbps upload. Download van de speedtest.tweak.nl bestanden geeft 8MB/s.
Is dit direct op de router met cat5 of hoger? Zoja welk systeem gebruik je(misschien is je netwerk/cpu te langzaam voor 1gbps?). En anders gewoon even bellen met tweak lijkt mij.

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 28-07-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
[afbeelding]
1000Mbps internetverbinding gekocht bij Tweak voor een huis in Enschede. Snelheid van Tweak in Enschede naar een server in Enschede onder de 500Mbps download en onder de 140Mbps upload. Download van de speedtest.tweak.nl bestanden geeft 8MB/s.
Internet koop je niet, maar deze huur je :)

Live vanuit enschede

Ik haal gewoon op http://speedtest.tweak.nl/ tussen de 65 a 95 MB/s

Hoe en waarmee heb je die andere test gedaan ?

Ik haal :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4538186929.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4538190906.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

loki504 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:52:
[...]

Mag ik jou wifi? 500 mbps wil ik wel als wifi
>:)
Heb op dit moment nog een 450Mbps (n) kaartje als AP, in de nieuwe(re) router-pc komt er een http://compex.com.sg:809/...LE900V5-27ESD&acc1Panel=1 bij :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mr-D. schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:25:
ook ptr kan je aanvragen net als een fixed ip
Ik wist niet dat je 'officieel' een fixed IP kon aanvragen. Waar doe je dat?

Overigens draai ik ook een mailserver en heb ik nog geen aanpassing van m´n PTR nodig gehad (m'n IPv6 PTR staat overigens wel goed ;)). Ik vermoed dat dat te maken heeft met dat de smarthost van Tweak niet zo strict controleert op Forward-confirmed reverse DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik heb dit via IRC aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Compizfox schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:47:
[...]

Ik wist niet dat je 'officieel' een fixed IP kon aanvragen. Waar doe je dat?

Overigens draai ik ook een mailserver en heb ik nog geen aanpassing van m´n PTR nodig gehad (m'n IPv6 PTR staat overigens wel goed ;)). Ik vermoed dat dat te maken heeft met dat de smarthost van Tweak niet zo strict controleert op Forward-confirmed reverse DNS.
Ik heb het gisteren nog gedaan per mail. Bij mij veranderde dan wel het IP adres eenmalig en koppelden ze het aan je routers mac adres.
[afbeelding]
Die speedtest is wel leuk, maar niet perse betrouwbaar. Ik zit ook in Enschede. Test bijvoorbeeld ook even speedtest.ziggo.nl.

Daarnaast zegt het niet zoveel dat die server in Enschede staat, als zij gewoon geen verbinding hebben die de snelheid aan kan. Een losse file download als speedtest komt bij mij ook niet zo hoog (edit, toch een 60MB mee kunnen halen). Daarnaast mag ik hopen dat je wel bekabeld aan het testen bent?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4538386010.png

[ Voor 44% gewijzigd door Jeru op 28-07-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Zoooo ik stuur een mail met de vraag of ik kan verlengen, maar zonder Sparql af te nemen... Dat kan, met eenmalige administratiekosten van 25 euro.
Wtf!? 25 euro voor het afmelden van een dienst die me 15 euro per maand kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Nefiorim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:14:
Zoooo ik stuur een mail met de vraag of ik kan verlengen, maar zonder Sparql af te nemen... Dat kan, met eenmalige administratiekosten van 25 euro.
Wtf!? 25 euro voor het afmelden van een dienst die me 15 euro per maand kost?
Dat is wel veel, net zoals hun verhuiskosten. Helaas, maar ik vrees dat je het beter zo kan zien, dat je het er binnen 2 maand weer uit hebt.

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.