Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste
Acties:
  • 216.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
Mr-D. schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:45:
Maar zou dat blijven want mij gaat het meer op de upload dan de download zal je zien ga ik downgraden gaan ze cappen

8)7

[...]
Ik weet dat ook de 100 Mbit accounts deze upload snelheid hebben, lager weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met Tweak in Eindhoven (Achtse Barrier)?
Bij de oplevering in Juni 2013 was Tweak nog niet beschikbaar, nu is het volgens de Tweak site wel beschikbaar.

Ik wil het meest simpele abonnement, dus 50Mbit , Euro 35,- (met telefonie, niet echt nodig, maar het zit erbij).
Ik heb nu internet via On.nl (60Mbit) Euro 36,- die leveren een Genexis glasvezel modem:
http://www.genexis.eu/medialib/305/hybrid-brochure-small.pdf
http://www.genexis.eu/med...brid-product-brochure.pdf
http://www.genexis.eu/sol...series/hybrid-the-concept
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTY_iH7RCIFQp5pln0zM0zmEGkJCbD42mxt0qvYSB6Ki9mkzhPk

Wordt dit veranderd als ik van glasvezel provider wissel? Blijft ik gewoon dezelfde Genexis modem houden? Moet er nog een apparaat van Tweak achter deze Genexis modem voor Voip of TV (wat ik niet wil overigens). Wat zijn de ervaringen in Eindhoven?
Reden overstap: Tweak newsserver 8) , telefonie :*) , 1 euro goedkoper :+
Nadeel: 10Mbit (60 naar 50Mbit) inleveren en weet niet of alles zo goed blijft werken als nu bij On.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Alphalorne schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:19:
Mocht je geen beeld hebben met de app, kan ik idd bevestigen dat een herstart van de zyxel + glasvezelmodem het probleem (tijdelijk) oplost. Nu net weer bij mij zo beeld terug gekregen.
Helaas, geen effect bij mij, beeld op mijn tablet blijft ook na restart van modem+zyxel gewoon zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Wellicht ten overvloede, maar heb je ook de app gekilld voordat je het opnieuw probeerde? Zou het nog kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:55
Voor degene die een mogelijkheid missen om de streams op een windows laptop te kunnen kijken ,de second screen app werkt perfect onder bluestack op mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Psychostase schreef op zondag 21 december 2014 @ 03:37:
Wie heeft er ervaring met Tweak in Eindhoven (Achtse Barrier)?
Bij de oplevering in Juni 2013 was Tweak nog niet beschikbaar, nu is het volgens de Tweak site wel beschikbaar.

Ik wil het meest simpele abonnement, dus 50Mbit , Euro 35,- (met telefonie, niet echt nodig, maar het zit erbij).
Ik heb nu internet via On.nl (60Mbit) Euro 36,- die leveren een Genexis glasvezel modem:
http://www.genexis.eu/medialib/305/hybrid-brochure-small.pdf
http://www.genexis.eu/med...brid-product-brochure.pdf
http://www.genexis.eu/sol...series/hybrid-the-concept
[afbeelding]

Wordt dit veranderd als ik van glasvezel provider wissel? Blijft ik gewoon dezelfde Genexis modem houden? Moet er nog een apparaat van Tweak achter deze Genexis modem voor Voip of TV (wat ik niet wil overigens). Wat zijn de ervaringen in Eindhoven?
Reden overstap: Tweak newsserver 8) , telefonie :*) , 1 euro goedkoper :+
Nadeel: 10Mbit (60 naar 50Mbit) inleveren en weet niet of alles zo goed blijft werken als nu bij On.nl
Tweak was altijd al beschikbaar maar Tweak werkt niet mee aan vooruit bestellen. Dus pas als de aansluiting door Reggefiber is opgeleverd (en dan nog een paar weken later) kan je ook Tweak bestellen bij dit soort nieuwe aansluitingen.

Maar goed, antwoord op je vraag: Alles wat je nu ziet gaat er weer af. Op de rechterzijde van de Reggefiber FTU komt het witte kapje weer terug dat er bij installatie op zat. En op de linker zijde komt een Genexis MC901. Zoals op deze foto, maar in jouw geval met de witte kap rechts.

http://pix.kwertie.nl/glasftu.jpg

Deze sluit je met een UTP kabel aan op de door Tweak geleverde Zyxel alles-in-1 router/modem. Dus wel een extra apparaat voor VOIP en TV.

Wat TV ervaringen betreft: Voor zover ik nu voorzichtig kan inschatten aan de hand van de honderden pagina's sinds de introductie hiervan in jul/augustus werkt het Sparql TV product van Tweak nog lang niet zo goed als het KPN-ITNS TV platform van ON. En dan druk ik me wel heel voorzichtig uit...

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 21-12-2014 19:15 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 23:38
ivarga schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:33:
Voor degene die een mogelijkheid missen om de streams op een windows laptop te kunnen kijken ,de second screen app werkt perfect onder bluestack op mijn laptop
Dank voor de tip, nu nog ff kijken of dit werkend is te krijgen op een Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
ivarga schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:33:
Dank voor de tip, dat werkt idd wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:15

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zoals ik al eerder aanhaalde in dit topic: Nat Geo is inmiddels HD, staat niet vermeld op de Sparql website en ze hebben ook de nieuwe zender indeling doorgevoerd :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-05 21:37
Chimera666 schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:09:
[...]

Dank voor de tip, dat werkt idd wel prima :)
Heb dit net na de lancering geprobeerd, maar was te langzaam (op Surface Pro 2). Is het inmiddels beter of hebben jullie iets getweaked aan de bluestack instellingen?

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:12:
[...]
Maar goed, antwoord op je vraag: Alles wat je nu ziet gaat er weer af. Op de rechterzijde van de Reggefiber FTU komt het witte kapje weer terug dat er bij installatie op zat. En op de linker zijde komt een Genexis MC901. Zoals op deze foto, maar in jouw geval met de witte kap rechts.

http://pix.kwertie.nl/glasftu.jpg

Deze sluit je met een UTP kabel aan op de door Tweak geleverde Zyxel alles-in-1 router/modem. Dus wel een extra apparaat voor VOIP en TV.
bedankt voor je reactie!

Weet jij waarom niet rechtstreeks vanuit de Genexis glasvezel-modem een externe IP geleverd kan worden? Dit klinkt omslachtig, overbodig (extra apparaat - energie verspilling) en storing gevoeliger.
Bedankt voor het TV verhaal, ik had er al niet al te veel positiefs over gelezen.
Het verbaasd mij dat iedereen een andere modem gebruikt. Waarom niet een type glasvezel modem, lijkt mij een stuk stabieler voor het netwerk, ook makkelijker met overstappen.
Ik ben niet blij met de oplossing die Tweak voor ogen heeft, dus de twijfel is groot om dan ook echt over te stappen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Psychostase schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:13:
[...]

bedankt voor je reactie!

Weet jij waarom niet rechtstreeks vanuit de Genexis glasvezel-modem een externe IP geleverd kan worden? Dit klinkt omslachtig, overbodig (extra apparaat - energie verspilling) en storing gevoeliger.
Er komt rechtstreeks een extern IP uit de Genexis. Enige verschil is dat de verbinding met de genexis trunked is (m.a.w. er gaan 802.1q tagged ethernet frames over de lijn). Dit omdat ze blijkbaar internet en IPTV gescheiden willen houden.

De Zyxel is dan ook geen modem (hoe vaak Tweak het ook zo noemt) maar niets meer dan een NAT router.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 13:54
Ik wilde nog even mijn fijne ervaring delen met Tweak.
Ik heb dus officieel niks vernomen van de migratie naar Sparql. Dus 2 weken geleden was het DVB-C signaal weg. Dus ik heb Tweak een brief gestuurd met de volgende opties:
1. Per direct DVB-C activeren
2. Mij tijdelijk Sparql geven totdat ik een andere provider heb.
Aan beide opties wil Tweak niet beginnen. Tweak geeft aan dat ze mij geen Sparql kunnen geven zonder nieuw contract. Wat een onzin. Ze kunnen het wel, maar ze willen het duidelijk niet. Nu bieden ze mij alleen 10 euro 'korting' per maand aan (dus gewoon internet zonder tv) en ik mag per direct overstappen.
Aangezien het overstappen wel een maand kan duren zit ik dus nog wel een maand zonder TV. Bedankt Tweak!. 0,0 medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Niet online
Jimster schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:35:
Aangezien het overstappen wel een maand kan duren zit ik dus nog wel een maand zonder TV. Bedankt Tweak!. 0,0 medewerking.
Misschien kun je hier iets mee voor de komende maand?
https://www.nlziet.nl/ of http://www.npoplus.nl/

"Probeer nu 1 maand gratis"

Wat heeft jou doen besluiten om geen Tweak meer te willen?
Alleen vanwege TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Psychostase schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:15:
[...]
Misschien kun je hier iets mee voor de komende maand?
https://www.nlziet.nl/ of http://www.npoplus.nl/

"Probeer nu 1 maand gratis"

Wat heeft jou doen besluiten om geen Tweak meer te willen?
Alleen vanwege TV?
Ja helaas alleen vanwege TV. Ik ben geen veeleisende TV gebruiker, dus ik heb geen behoefte aan losse kastjes om TV te kunnen kijken. Ik heb 2 TV's en er komt nog 1 bij. DVB-C vind ik prima, dus ik heb gekozen om over te stappen naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Aaargh! schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:59:
[...]

Er komt rechtstreeks een extern IP uit de Genexis. Enige verschil is dat de verbinding met de genexis trunked is (m.a.w. er gaan 802.1q tagged ethernet frames over de lijn). Dit omdat ze blijkbaar internet en IPTV gescheiden willen houden.

De Zyxel is dan ook geen modem (hoe vaak Tweak het ook zo noemt) maar niets meer dan een NAT router.
Maar nu halen we twee dingen door elkaar. De Genexis op de foto levert inderdaad zelf een extern IP en als Tweak deze zou gebruiken zou er ook geen Zyxel nodig zijn omdat deze NT alles in zich heeft.
Maar dat doet Tweak niet. Die pakken de MC901 mediaconverter. Die inderdaad ook een extern IP aflevert maar dan heb je nog wel een router voor alle zaken nodig. KPN kiest voor een Experiabox, XS4All voor een Fritzbox en Tweak voor een Zyxel.

En het kan uberhaupt nooit een modem zijn omdat het glasvezel is en er niks wordt gemoduleerd in dit geval. Maar klanten snappen de term modem gewoon beter.

Overigens zijn er al mensen die de Zyxel er tussen hebben weten te slopen en een eigen NAT router hebben geplaatst die alle VLANS oppikt en verwerkt. Net als bij KPN en XS4All grotendeels mogelijk is.
Maar feit blijft dat er een apparaat nodig is na de FTU. De enige providers die gebruik maken van de oplossing die je op je foto ziet (van ON) zijn alle andere ITNS afnemende providers (Telfort, Solcon, Stipte etc)

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 22-12-2014 19:15 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Jimster schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:35:
Ik heb dus officieel niks vernomen van de migratie naar Sparql. Dus 2 weken geleden was het DVB-C signaal weg. .
Maar hoelang wist je al dat je "over" moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612673

Hans_18T schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:20:
[...]

Tweak weet dat ze regelmatig fouten maakt. Er bestaat ook nog zoiets als coulance!

Niet stoïcijns volhouden dat de fout ergens anders ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Hans_18T schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:20:
[...]

Officieel nog steeds niet, behalve het telefooncontact met Tweak vorige week en wat ik hier heb gelezen.

Ik snap niet dat een bedrijf zo simpel kan zeggen: Jammer dat je geen tv hebt, je mag Sparql kijken wanneer je een nieuw contract afsluit. Niet eerder. Zo niet, stap maar over naar een ander. Echt klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
meer mensen in Enschede last van vriezende beelden op TV vanavond is het behoorlijk erg hier
beeld loopt compleet vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hier in Almere geen last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Jimster schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:27:
[...]

Officieel nog steeds niet, behalve het telefooncontact met Tweak vorige week en wat ik hier heb gelezen.

Ik snap niet dat een bedrijf zo simpel kan zeggen: Jammer dat je geen tv hebt, je mag Sparql kijken wanneer je een nieuw contract afsluit. Niet eerder. Zo niet, stap maar over naar een ander. Echt klantvriendelijk.
Nee, dit heb je echt grotendeels aan jezelf te danken. Je zegt het al op 28 augustus.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42796229

Zeg dan niet dat je niet geïnformeerd bent, want ze hebben je via die mail zelfs persoonlijk op de hoogte gebracht. Kan je wel zegen dat jij een briefje gemist hebt, maar ja....
Je zou toen al gaan kijken. Heb je niet gedaan. Dus waarom nu dan gaan zeuren? Dat is wel je eigen verantwoordelijkheid vol negeren, niet?

Maar, ik ben nog steeds tevreden met Tweak. Wel nog FW4....zal ik nog eens over durven?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

jmrlopez schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:46:
meer mensen in Enschede last van vriezende beelden op TV vanavond is het behoorlijk erg hier
beeld loopt compleet vast
Yep ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Wdeb schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:18:
[...]

Nee, dit heb je echt grotendeels aan jezelf te danken. Je zegt het al op 28 augustus.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42796229

Zeg dan niet dat je niet geïnformeerd bent, want ze hebben je via die mail zelfs persoonlijk op de hoogte gebracht. Kan je wel zegen dat jij een briefje gemist hebt, maar ja....
Je zou toen al gaan kijken. Heb je niet gedaan. Dus waarom nu dan gaan zeuren? Dat is wel je eigen verantwoordelijkheid vol negeren, niet?

Maar, ik ben nog steeds tevreden met Tweak. Wel nog FW4....zal ik nog eens over durven?

Wdeb
Waarom ik zeur? Ik heb destijds zelf een mail gestuurd en zij reageerden met een brief zonder aanhef e.d. waarin ze aangeven dat ik voor 1 juli een beslissing moet nemen. Moet ik dat serieus nemen ergens eind augustus?
Daarnaast geven ze aan dat ze iedereen meerdere malen per brief, e-mail en telefoon geïnformeerd hebben. Dus ik heb niet even een briefje gemist.
Ik heb Tweak de kans gegeven om mij op een fatsoenlijke en nette manier te informeren, wat je ook van een professionele organisatie mag verwachten.
Ja ik heb bewust daarna niks gedaan, Tweak blijft vrolijk Alles in 1 35Mbit incasseren en DVB-C bleef werken. Mag ik verwachten van een bedrijf waarmee ik een overeenkomst gesloten heb dat ze mij ergens van op de hoogte brengen of moet ik zelf achter dingen aan gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Laatst online: 11-05 21:37
http://lifehacker.com/how...any-desktop-op-1637564101

iemand dit al geprobeerd? / weet iemand hoe we aan de APK komen van de SPARQL app?

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:03
Enschede weer daivoorstelling met gereboote router grrrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ook, reboot van Sparql box en router... Ach ja... Zal morgen hopelijk wel over zijn. Lijkt ook alleen enschede te treffen dus ik denk lokaal ergens iets niet goed is.
Jimster schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:31:
[...]

Waarom ik zeur? Ik heb destijds zelf een mail gestuurd en zij reageerden met een brief zonder aanhef e.d. waarin ze aangeven dat ik voor 1 juli een beslissing moet nemen. Moet ik dat serieus nemen ergens eind augustus?
Daarnaast geven ze aan dat ze iedereen meerdere malen per brief, e-mail en telefoon geïnformeerd hebben. Dus ik heb niet even een briefje gemist.
Ik heb Tweak de kans gegeven om mij op een fatsoenlijke en nette manier te informeren, wat je ook van een professionele organisatie mag verwachten.
Ja ik heb bewust daarna niks gedaan, Tweak blijft vrolijk Alles in 1 35Mbit incasseren en DVB-C bleef werken. Mag ik verwachten van een bedrijf waarmee ik een overeenkomst gesloten heb dat ze mij ergens van op de hoogte brengen of moet ik zelf achter dingen aan gaan zitten?
Tsja zo zie je maar weer, je koppie in het zand steken heb je alleen je zelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:24
Jimster schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:31:
[...]

Ik ben 't gedeeltelijk met je eens.
jammer dat tweak niet met een nette manier / professionele oplossing is gekomen.
Zelf ben ik ook overgestapt naar telfort. Helaas heb ik hierbij wel > 1 maand geen diensten gehad.
Een overstap gaat dus nog niet altijd even vlekkeloos

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:32

Freakie1NL

Grote Baas

Killerbert schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:25:
[...]

Een overstap gaat dus nog niet altijd even vlekkeloos
Of wel.

Ben overgestapt naar UPC en _/-\o_ _/-\o_ . Spulletjes op tijd in huis plug and play. En verhip een helpdesk die helpt en beloften nakomt. Ze bestaan nog 8)7

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 01:26
Hier (Enschede) ook stotter problemen. Ach komt wel goed hier namelijk eerste echte problemen met sparql

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Hans_18T schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:33:
[...]

Dank voor de tip, nu nog ff kijken of dit werkend is te krijgen op een Raspberry Pi
Ga zo door straks wil je je de addon sparql ook hebben zeker?
Niet verkeerd bedoeldt hoor ;)
Hij loopt maar 1 a 2 sec achter op de geripte stream van sparql,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
pd5lwd schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:57:
[...]

Ga zo door straks wil je je de addon sparql ook hebben zeker?
Niet verkeerd bedoeldt hoor ;)
Hij loopt maar 1 a 2 sec achter op de geripte stream van sparql,
:) Ik hoop eigenlijk dat ik van Sparql ook kan genieten via mijn PC. Ik werk veel van thuis soms ook 's avonds, zou leuk zijn als ik op de achtergrond nog ff het nieuws kan volgen.
De Raspberry Pi optie is meer voor het radio gedeelte, wat overigens momenteel goed werkt, zou leuk zijn als dit ook voor TV streaming is te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:24
Freakie1NL schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:36:
[...]

Of wel.

Ben overgestapt naar UPC en _/-\o_ _/-\o_ . Spulletjes op tijd in huis plug and play. En verhip een helpdesk die helpt en beloften nakomt. Ze bestaan nog 8)7
Mooi dat UPC jou beter bevalt.
Het ging mij niet over de SD / HD maar over het aanbod. Analoog signaal heb ik nodig.

Ik ben wat vergeten te vermelden; Een reggefiber overstap gaat niet altijd vlekkeloos :+
m.a.w. glas --> glas overstap

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Jimster schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:21:
[...]

Ja helaas alleen vanwege TV. Ik ben geen veeleisende TV gebruiker, dus ik heb geen behoefte aan losse kastjes om TV te kunnen kijken. Ik heb 2 TV's en er komt nog 1 bij. DVB-C vind ik prima, dus ik heb gekozen om over te stappen naar Telfort.
Misschien een open deur, maar optie 1 is voor Tweak geen optie, optie 2 is tevens voor Tweak een investering, die niet lonend is. Verder DVB-c en Telfort NDSFREAK in "Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1" lees ook XMS forum eens.
Als je DVB-c wilt/moet behouden dan heb je in vermoedelijk in 2016 echt een probleem.
Achtergrond 20 jaar geleden was ik een tevreden UPC TV gebruiker, 5 jaar later schrapten ze een aantal kanalen, ben destijds overgestapt naar Canal-Digital, vervolgens naar Tweak (KPN Groen) daarna na Sparql.
Ik zoek nog steeds een VW kever uit 1970 met de bouwkwaliteit van 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560316

Jimster heeft gewoon groot gelijk. Sparql is een pruts product en we zijn destijds nauwelijks geinformeerd en we moesten gedwongen overstappen. Dan is het mazzel Tweak, zoek het lekker uit. Gelukkig ook van het wanproduct Sparql af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 17:50

renedepe

wheeeeelp!!!

Hebben meerdere mensen de pauze functie nu al eens gebruikt? Ik in totaal 5 keer nu waarvan het 3 keer mis ging. Midden in het kijken gaat het beeld ineens op zwart voor 2 seconden om vervolgens weer verder te gaan met de "live" weergave. Zo heb ik er dus niks aan tweak!

Als ik vooruit wil spoelen in een gepauzeerd programma gaat het trouwens 100% mis (=crash).

Ik zit in Alphen aan den Rijn, dus niet eigen tweak netwerk. Mogelijk zit daar nog verschil tussen.

En op FW6c...

[ Voor 13% gewijzigd door renedepe op 23-12-2014 11:49 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 15:45
Hier al een paar keer zonder problemen de pauzefunctie gebruikt. Ook het spoelen in een gepauzeerd programma gaat zonder problemen. Ik zit op het eigen netwerk van Tweak (Enschede) en heb ook het opnemen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118765

Het live pauzeren werkt hier ook naar behoren (Almere )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
nou mijn zenders pauzeren om de haverklap :+

moet telkens van zender zappen om weer te kunnen kijken. mooie timing met kerst kan iedereen zien hoe goed Sparql is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118765

Heel af en toe heb ik nog een Freeze van 2 sec. Maar laat wel elke nacht router opnieuw opstarten. Firmware v5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rob2011 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:48:
nou mijn zenders pauzeren om de haverklap :+

moet telkens van zender zappen om weer te kunnen kijken. mooie timing met kerst kan iedereen zien hoe goed Sparql is. 8)7
Nee jij in dit geval, want 0,0 problemen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Hier in Enschede ook 'hangende' tv beelden. Eerst geprobeerd te bellen met de helpdesk maar 5 wachtende voor me. Daarna gemaild met de helpdesk en binnen het uur antwoord, dat is dus zeer netjes. Zou netter zijn als gewoon een melding op de website plaatsen.
Geachte heer gaus,

Bedankt voor uw bericht.
Het klopt dat er sinds 22-12-2014 in de avond problemen spelen op de televisie streams in Enschede.
Er wordt hard gewerkt aan een oplossing hiervoor. De enige tijdelijke oplossing is het wisselen van zender.

Het probleem is dan ook algemeen en niet specifiek op u van toepassing.
U kunt altijd controleren of er een firmware update op de Sparql Box mogelijk is (instellingen -> systeem info -> settopbox -> controleren op nieuwe firmware).
Daarnaast kunt u controleren of er nog nieuwe firmware beschikbaar is voor de ZyXEL. U kunt nieuwe firmware en de handleiding voor het installeren hiervan vinden op onze website:

http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html

Tot slot is het van belang dat u de Sparql Box via een rechtstreekse kabel verbindt met de ZyXEL, zonder tussenkomst van draadloze adapters/Devolo's of switches.

Excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Had dezelfde email. :-) maar nog geen fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm mkay... tamelijk irritant maar ach... jammer dan. Zolang internet maar goed blijft werken kunnen we gewoon TV kijken via de nieuwsgroepen ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mja, maar live-zaken is lastig kijken via nieuwsgroepen :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 22:32
Freakie1NL schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:36:
[...]

Of wel.

Ik ben jaren abonnee geweest bij UPC en naar mijn ervaring is geen bedrijf zo onbetrouwbaar als UPC. Een stuk of zes zenders bleven bij mij blokkerig en streperig. Sommige zenders waren helemaal niet meer te kijken. Het enige dat ze konden zeggen was dat ik mijn kabels beter moest isoleren (iets dat al in orde was .. alle kabels en aansluitingen waren perfect geïsoleerd). Met alles..betalingen. .rekeningen... support. .een en al narigheid. . Zo blij dat ik daar vanaf ben.. Arrogante monopolisten. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Green.car6808 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:20:
[...]

Ik ben jaren abonnee geweest bij UPC en naar mijn ervaring is geen bedrijf zo onbetrouwbaar als UPC. Een stuk of zes zenders bleven bij mij blokkerig en streperig. Sommige zenders waren helemaal niet meer te kijken. Het enige dat ze konden zeggen was dat ik mijn kabels beter moest isoleren (iets dat al in orde was .. alle kabels en aansluitingen waren perfect geïsoleerd). Met alles..betalingen. .rekeningen... support. .een en al narigheid. . Zo blij dat ik daar vanaf ben.. Arrogante monopolisten. ..
Ironische is dat jouw ervaringsbeschrijving precies het geen is wat de afgelopen maanden met Tweak had meegemaakt. Enige verschil; Tweak is geen monopolist, wil echter niet zeggen dat ze zich niet zo gedragen.

Enige wat ik tot nu toe enigszins mis is de nieuwsserver, heb wel gratis toegang tot een andere Tier usenet provider alleen daar die net wat bekender is (?) heeft die wat meer last van notice and takedown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Firesphere schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:40:
Mja, maar live-zaken is lastig kijken via nieuwsgroepen :P
Dat klopt, maar hetgeen ik wil zien kan ik meestal toch niet kijken op het moment van uitzenden.
Het lijkt er trouwens op dat de problemen in enschede zijn opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Freakie1NL schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:50:
[...]

Ironische is dat jouw ervaringsbeschrijving precies het geen is wat de afgelopen maanden met Tweak had meegemaakt. Enige verschil; Tweak is geen monopolist, wil echter niet zeggen dat ze zich niet zo gedragen.

Enige wat ik tot nu toe enigszins mis is de nieuwsserver, heb wel gratis toegang tot een andere Tier usenet provider alleen daar die net wat bekender is (?) heeft die wat meer last van notice and takedown.
Ik nam alleen TV af van UPC, internet en telefoon heb ik al bijna negen jaar van Tweak. Mijn ervaringen met Tweak zijn vele malen beter dan met UPC. Sparql heb ik sinds september. Op dit forum gaat het eigenlijk alleen over de ervaringen met Sparql vanaf de invoering in het voorjaar 2014. Dat is m.i. niet representatief voor Tweak als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:38
Green.car6808 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 07:31:
[...]

Ik nam alleen TV af van UPC, internet en telefoon heb ik al bijna negen jaar van Tweak. Mijn ervaringen met Tweak zijn vele malen beter dan met UPC. Sparql heb ik sinds september. Op dit forum gaat het eigenlijk alleen over de ervaringen met Sparql vanaf de invoering in het voorjaar 2014. Dat is m.i. niet representatief voor Tweak als provider.
Dus je vergelijkt de TV van UPC met het Internet van Tweak?
Maar Sparql wil je er niet bij betrekken. Je zou juist Sparql met de UPC TV moeten vergelijken. En inderdaad Sparql tv staat "los" van Tweak internet.

Als Sparql niet goed werk wordt het ook aan de kabels, switches, powerpluggen en andere eigen hardware gewijd door de helpdesk. Nooit aan het geleverde product.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 24-12-2014 08:23 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
[...]

Ik snap je punt wel. Het lijkt misschien appels met peren vergelijken, maar niet als je het hebt over de provider op zich. Of liever, het contact met de HD, ongeacht het onderwerp / geleverde dienst.

Het is wat mij betreft ook zo dat er eigenlijk weinig tot niet gerept wordt over zaken die gewoon goed werken en dat zie je inderdaad terug in dit topic. Zoals je correct aanwijst: Sparql was "the main issue" en alle issues en frustraties die daarmee gepaard gaan dat zie je dan (terecht) terug in zo'n topic.

Waar verhoudingsgewijs (bijna) niet over geschreven is, zijn de zaken die naar behoren werken. Daar voelt men (ik zeker) gewoon geen noodzaak voor. Toen ik gisteren de kraan open draaide om thee te zetten dacht ik ook niet: "Goh die werkt ook ALTIJD goed zeg! Laat ik de luitjes van het waterbedrijf op een forum vertellen hoe blij ik daarmee ben".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Zoals LordSinclair al aan gaf is het eigenlijk scheef om IPTV via Tweak (leuk dat ze het Sparl noemen) niet in de vergelijking mee te nemen. En ik heb 5 jaar met volle tevredenheid van Tweak gebruik gemaakt echter was de emmer vol in november. In die 5 jaar is het enige wat er mis ging is dat ik geen Develo meegeleverd kreeg bij het installatie pakket toen het Motorola boxje kwam. That's it.

Ze hadden dus flink wat credit bij mij om op te maken, en ik ben van mening dat ik een zeer redelijke consument ben qua fouten die een bedrijf mag maken. En toch heeft Tweak het voor elkaar gekregen om dat binnen 4 maanden totaal tot niet te doen.

Vind het top dat het bij jou helemaal goed gaat en bevalt, dat is immers wat je wilt als je daarvoor betaald. Ik voer verder geen haatcampagne tegen Tweak of reclame voor UPC, geef alleen aan dat Tweak in mijn ervaring gelijk is aan UPC met jouw ervaring. Kortom ik blij met UPC , jij blij met Tweak. Moet toch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klein vraagje over de Sparql box.

Werkt bij jullie de Ok knop wanneer je op updates gaat controleren? Bij mij werkt die daar niet meer. Heb er verder geen last van, maar viel me gewoon op.

Tijdens die ontdekking viel het me ook op dat er soms een link in de programma beschrijving staat(blauwe tekst), alleen als je dat probeert te openen krijg je de melding dat er geen netwerk verbinding meer is.
Wel kon ik met de Home knop naar het developer omgeving en daar eens geprobeerd om de Sparql te updaten. Ik wist dat er wel een netwerk verbinding was.
In de developer omgeving werd aangegeven dat ik versie 1.16 had en kon updaten naar 1.24. Dit is allemaal gedaan, al wist ik niet hoeveel kwaad het kon als je het op deze manier doet. Dit is een aantal dagen geleden gebeurt en alles werkt nog hetzelfde.
Oh ja, die netwerk melding was uiteindelijk niks, je kan gewoon terug en verder tv kijken.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:27
Larrs schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:16:
Klein vraagje over de Sparql box.

Werkt bij jullie de Ok knop wanneer je op updates gaat controleren? Bij mij werkt die daar niet meer. Heb er verder geen last van, maar viel me gewoon op.

Dat heb ik ook!
En dat terwijl ik uit dit topic weet dat er eigenlijk een nieuwere firmware is, maar ja, controleren lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ik had een werkende OK-knop in vorige versie 2500.6451.15391.1
Update gedaan naar nieuwe versie 2500.6451.15967.1 en daarna nogmaals gekeken of er updates waren, met de OK-knop. Gisteren nog rond gezapt met en werkende OK-knop.

janneman1979v2 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Misschien is er een widget-update geweest oid? Staat me bij dat die updates gepusht/opgehaald kunnen worden zonder dat de gebruiker het merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alphalorne schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:49:
Ik had een werkende OK-knop in vorige versie 2500.6451.15391.1
Update gedaan naar nieuwe versie 2500.6451.15967.1 en daarna nogmaals gekeken of er updates waren, met de OK-knop. Gisteren nog rond gezapt met en werkende OK-knop.

janneman1979v2 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Misschien is er een widget-update geweest oid? Staat me bij dat die updates gepusht/opgehaald kunnen worden zonder dat de gebruiker het merkt.
Ik heb ook de nieuwe versie, 2500.6451.15967.1, maar toch werkt het bij mij niet.

Moet wel zeggen dat ik altijd wel de stroom uitzet in de ochtend en avond. Er zou dan bij het aangaan vast wel op de achtergrond een update uitgevoerd worden met de widgets. Heb dat ook eerder gelezen.

Het is maar een klein dingetje, dus heel erg is het niet. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Freakie1NL schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:30:
[...]

Zoals LordSinclair al aan gaf is het .............
Guys... iedereen die op mijn bericht reageerde: Het gaat mij om de manier waarop de provider op mij overkomt.. TV. telefoon... internet... al leveren ze patat... Maakt niet uit. Bovendien, als je het dan toch zo graag op de millimeter wilt bekijken: Ik neem nu alles af van Tweak, dus ik vind dat ik wel kan vergelijken.

Soms hebben zaken meer met ontastbare dingen (noem het gevoel) te maken dan met tastbare en calculeerbare zaken

En natuurlijk slaat Tweak de plank ook vaak mis.... Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen..

@Freakie1NL: Natuurlijk fijn dat je blij bent met UPC, ik hoop echt serieus voor je dat het zo blijft.. je hoeft helaas maar 1X op bepaalde termen naar UPC te googlen en de bagger die dan over je heen komt is ongekend... helaas, ik bedenk het ook niet.

Mijn beleving:
UPC: Never ever ever again... Al krijg ik geld toe.
Tweak: Ik blijf er voorlopig graag bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Green.car6808 op 24-12-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Alphalorne schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:44:
[...]

Ik snap je punt wel. Het lijkt misschien appels met peren vergelijken, maar niet als je het hebt over de provider op zich. Of liever, het contact met de HD, ongeacht het onderwerp / geleverde dienst.

Het is wat mij betreft ook zo dat er eigenlijk weinig tot niet gerept wordt over zaken die gewoon goed werken en dat zie je inderdaad terug in dit topic. Zoals je correct aanwijst: Sparql was "the main issue" en alle issues en frustraties die daarmee gepaard gaan dat zie je dan (terecht) terug in zo'n topic.

Waar verhoudingsgewijs (bijna) niet over geschreven is, zijn de zaken die naar behoren werken. Daar voelt men (ik zeker) gewoon geen noodzaak voor. Toen ik gisteren de kraan open draaide om thee te zetten dacht ik ook niet: "Goh die werkt ook ALTIJD goed zeg! Laat ik de luitjes van het waterbedrijf op een forum vertellen hoe blij ik daarmee ben".
That's what I'm sayin'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen hoe ik de servicedesk duidelijk kan maken dat ik last heb van ARP requests aan de Lan kant en dat je dit niet aan de wan kant merkt? Krijg telkens als ik over ARP requests begin de reply dat ze aan de wan kant niets meten of verdachts zien.

In wireshark logs hebben ze geen interesse. Grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 612673 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:18:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de servicedesk duidelijk kan maken dat ik last heb van ARP requests aan de Lan kant en dat je dit niet aan de wan kant merkt? Krijg telkens als ik over ARP requests begin de reply dat ze aan de wan kant niets meten of verdachts zien.
Op wat voor manier heb je last van ARP requests ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat de router soms continu alle via dhcp uitgedeelde adressen afgaat om te vragen aan wie hij ze heeft uitgedeeld. Met als gevolg geen internet meer intern want de router weet niet waar hij het heen moet sturen. Enige antwoord wat ik van de servicedesk krijg is wij meten niets bijzonders aan de wan kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54

Hoe werkt dat? Heeft het zin om bij mij eens een log aan te maken, zodat je die kan vergelijken? Want ik heb naar mijn idee nergens last van mbt internet etc..

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wdeb schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:16:
[...]

Hoe werkt dat? Heeft het zin om bij mij eens een log aan te maken, zodat je die kan vergelijken? Want ik heb naar mijn idee nergens last van mbt internet etc..

Wdeb
Wat er gebeurt is vrij duidelijk als je naar de logs kijkt. Alleen waarom de router het doet..
Dat blijft de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 612673 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:50:
Dat de router soms continu alle via dhcp uitgedeelde adressen afgaat om te vragen aan wie hij ze heeft uitgedeeld. Met als gevolg geen internet meer intern want de router weet niet waar hij het heen moet sturen. Enige antwoord wat ik van de servicedesk krijg is wij meten niets bijzonders aan de wan kant.
Dat is inderdaad vreemd. ARP is normaal onderdeel van een IP netwerk en dit gedrag lijkt me eerder een symptoom dan de oorzaak. Kan je toevallig op de router inloggen en zien hoe de ARP tabel er uit ziet ? Enige wat ik me kan voorstellen is dat die router op de een of andere manier z'n ARP cache verliest en ARP niet meer werkt op 't ding. Ik weet niet wat je via de shell van 't ding allemaal kan, maar je zou eens kunnen kijken of een handmatige ARP lookup wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T

ARP requests komen voor in je eigen subnet, waarom zou dit op de WAN zichtbaar moeten zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Address_Resolution_Protocol

U
Hans_18T schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:23:
[...]

ARP requests komen voor in je eigen subnet, waarom zou dit op de WAN zichtbaar moeten zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Address_Resolution_Protocol
Wdeb schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:16:
[...]

Wdeb
Dat weet ik dat weet jij! Maar hoe leg ik dat tweak uit? Enige reply van tweak blijft zoals gemeld: aan de wan kant zien we niets afwijkende alles werkt normaal.

Aaargh! schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:30:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. ARP is normaal onderdeel van een IP netwerk en dit gedrag lijkt me eerder een symptoom dan de oorzaak. Kan je toevallig op de router inloggen en zien hoe de ARP tabel er uit ziet ? Enige wat ik me kan voorstellen is dat die router op de een of andere manier z'n ARP cache verliest en ARP niet meer werkt op 't ding. Ik weet niet wat je via de shell van 't ding allemaal kan, maar je zou eens kunnen kijken of een handmatige ARP lookup wel werkt.
Ik weet bijna zeker dat het een cache probleem is. Zodra ik de cache belast met bv Upnp requests of logfiles gaat de router vreemde kuren vertonen. Net als meer mensen hier melden dat een regelmatige herstart wonderen doet wijst ook richting cache problemen.

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:23:
[...]

Ik weet bijna zeker dat het een cache probleem is. Zodra ik de cache belast met bv Upnp requests of logfiles gaat de router vreemde kuren vertonen. Net als meer mensen hier melden dat een regelmatige herstart wonderen doet wijst ook richting cache problemen.
Nu snap ik het echt niet meer, ARP zijn normale requests worden niet alleen door de Zyxel verstuurd maar ook door de aangesloten apparatuur. Nu kom je weer met Upnp en vervolgens met de logfiles. Wat wil je nu aantonen?
In een eerdere post gaf je aan dat je probleem begon met het aanzetten van de playstation, waarom zet je Upnp niet uit op de Zyxel? Waarom wil je zo nodig Loggen op de Zyxel?
Wederom ik heb geen probleem in mijn setup met de Zyxel (Ik Almere, jij Utrecht)

Hans_18T schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:38:
[...]

Nu snap ik het echt niet meer, ARP zijn normale requests worden niet alleen door de Zyxel verstuurd maar ook door de aangesloten apparatuur. Nu kom je weer met Upnp en vervolgens met de logfiles. Wat wil je nu aantonen?
In een eerdere post gaf je aan dat je probleem begon met het aanzetten van de playstation, waarom zet je Upnp niet uit op de Zyxel? Waarom wil je zo nodig Loggen op de Zyxel?
Wederom ik heb geen probleem in mijn setup met de Zyxel (Ik Almere, jij Utrecht)
Oke hans ik zal je de specifieke ARP requests sturen:
Who is 192.168.1.6
En dat om de twee drie minuten.

Maar ter verduidelijking:
Situatie A:
Ik krijg mailtje van de router dat de logfile vol is (6b5), vlak daarna kan ik niet meer op de router inloggen via http en begint het Who is redelijk. Verbinden met sstelnet werkt wel maar dan wordt de verbinding verbroken tijdens het inloggen.

Situatie 2:
Ik zie in wireshark een Upnp request naar de router gaan voor een aantal poorten die een ps4 game nodig heeft. En weer het verhaal van boven.

Dan reset ik de router. Probleem blijft.

Reset ik de router en ik koppel hem los van de modem dan kan ik erbij. Voor de log problemen is de oplossing simpel: log uitzetten en leeg maken. Daarna pas weer met modem verbinden.

Helaas werkt dit niet als het probleem door de Upnp request veroorzaakt wordt want daar is uitzetten geen optie. Daar zou een oplossing kunnen zijn de poorten standaard aan de Ps4 toewijzen in de router maar dat is lastig als ik dezelfde game ook op de ps3 wil spelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 612673 op 25-12-2014 10:06 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Klinkt als een memory leak in de zyxel.

Ik snap serieus niet dat er nog mensen zijn die dat ding gebruiken.

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 09:33:
[...]

Oke hans ik zal je de specifieke ARP requests sturen:
Who is 192.168.1.6
En dat om de twee drie minuten.

Maar ter verduidelijking:
Situatie A:
Ik krijg mailtje van de router dat de logfile vol is (6b5), vlak daarna kan ik niet meer op de router inloggen via http en begint het Who is redelijk. Verbinden met sstelnet werkt wel maar dan wordt de verbinding verbroken tijdens het inloggen.

Situatie 2:
Ik zie in wireshark een Upnp request naar de router gaan voor een aantal poorten die een ps4 game nodig heeft. En weer het verhaal van boven.

Dan reset ik de router. Probleem blijft.

Reset ik de router en ik koppel hem los van de modem dan kan ik erbij. Voor de log problemen is de oplossing simpel: log uitzetten en leeg maken. Daarna pas weer met modem verbinden.

Helaas werkt dit niet als het probleem door de Upnp request veroorzaakt wordt want daar is uitzetten geen optie. Daar zou een oplossing kunnen zijn de poorten standaard aan de Ps4 toewijzen in de router maar dat is lastig als ik dezelfde game ook op de ps3 wil spelen.
Ref.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Address_Resolution_Protocol

Quote:

Alle entries die de NIC geleerd heeft via een ARP request en het bijbehorende antwoord staan in de tabel als 'dynamic'. De informatie wordt een bepaalde tijd vastgehouden en als die tijd verstrijkt dan wordt de vermelding gewist. Als voor het verstrijken van deze tijd communicatie is met betreffende bestemming dan wordt de timer gereset.

Un-Quote.

Er is edoch geen standaard voor "een bepaalde tijd" dit varieerd van leverancier.tot leverancier.

Microsoft Technet (ref.: http://technet.microsoft....ry/cc758357(v=ws.10).aspx ) schrijft het volgende:

Als een vermelding wordt gebruikt, wordt de levensduur verlengd met twee minuten. Een vermelding die steeds weer wordt gebruikt, krijgt telkens opnieuw twee minuten extra levensduur, tot de maximale levensduur van tien minuten wordt bereikt.

Voor het Upnp probleem heb ik geen pasklare oplossing, zoals je weet heb ik voor de XBox een "tweede" router gebruikt, omdat ook Microsoft Upnp wil zien en ik niet van plan ben Upnp op mijn router te enabelen.
Zie ook: https://www.security.nl/p...chuwt+voor+UPnP+op+router

[ Voor 5% gewijzigd door Hans_18T op 25-12-2014 10:41 ]

Hans_18T schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:19:
[...]

Ref.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Address_Resolution_Protocol

Quote:

Alle entries die de NIC geleerd heeft via een ARP request en het bijbehorende antwoord staan in de tabel als 'dynamic'. De informatie wordt een bepaalde tijd vastgehouden en als die tijd verstrijkt dan wordt de vermelding gewist. Als voor het verstrijken van deze tijd communicatie is met betreffende bestemming dan wordt de timer gereset.

Un-Quote.

Er is edoch geen standaard voor "een bepaalde tijd" dit varieerd van leverancier.tot leverancier.

Microsoft Technet (ref.: http://technet.microsoft....ry/cc758357(v=ws.10).aspx ) schrijft het volgende:

Als een vermelding wordt gebruikt, wordt de levensduur verlengd met twee minuten. Een vermelding die steeds weer wordt gebruikt, krijgt telkens opnieuw twee minuten extra levensduur, tot de maximale levensduur van tien minuten wordt bereikt.

Voor het Upnp probleem heb ik geen pasklare oplossing, zoals je weet heb ik voor de XBox een "tweede" router gebruikt, omdat ook Microsoft Upnp wil zien en ik niet van plan ben Upnp op mijn router te enabelen.
Zie ook: https://www.security.nl/p...chuwt+voor+UPnP+op+router
Klopt wat betreft de tijden. Dat heb ik ook ook ondervangen door te zorgen dat die tijd niet overschreden wordt door constant verkeeer te generen. Hoe? Door bv een vpn verbinding open te zetten, data met lage snelheid naar ftp server te sturen, streaming audio aan te zetten, torrents te download, te blijven browsen en nog zo'n paar dingen. Niet allemaal tegelijk maar afwissellend of soms een paar samen. In alle gevallen is de conclusie dat op het apparaat de internet verbinding wegvalt en dat in de wireshark logs de who is request opduiken. Als er geen problemen zijn, zijn ook de who is requests niet aanwezig. Oja wat betreft OS'en: win7/8, ubuntu, ios android enz.

Gelukkig zijn een aantal buren zo lief me te helpen door hun router te lenen dus zo voor de visite komt maar eens probleren wat mijn netwerk doet op xs4all dan kan ik morgen ziggo en kpn testen. Lang leve een 100 meter utp kabel.

Weet ik zaterdag wat er gebeurt als ik de zyxell bypass, dan wordt vanzelf duidelijk waar het probleem ligt. Al is dat meer voor tweak dan voor mezelf.

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:57:
[...]

Klopt wat betreft de tijden. Dat heb ik ook ook ondervangen door te zorgen dat die tijd niet overschreden wordt door constant verkeeer te generen. Hoe? Door bv een vpn verbinding open te zetten, data met lage snelheid naar ftp server te sturen, streaming audio aan te zetten, torrents te download, te blijven browsen en nog zo'n paar dingen. Niet allemaal tegelijk maar afwissellend of soms een paar samen. In alle gevallen is de conclusie dat op het apparaat de internet verbinding wegvalt en dat in de wireshark logs de who is request opduiken. Als er geen problemen zijn, zijn ook de who is requests niet aanwezig. Oja wat betreft OS'en: win7/8, ubuntu, ios android enz.

Gelukkig zijn een aantal buren zo lief me te helpen door hun router te lenen dus zo voor de visite komt maar eens probleren wat mijn netwerk doet op xs4all dan kan ik morgen ziggo en kpn testen. Lang leve een 100 meter utp kabel.

Weet ik zaterdag wat er gebeurt als ik de zyxell bypass, dan wordt vanzelf duidelijk waar het probleem ligt. Al is dat meer voor tweak dan voor mezelf.
Door permanent verkeer te genereren voorkom je de "who" requests niet, wat ik er van begrijp is dat er een maximale levensduur is, Bij Microsoft spreken ze van 10 minuten anderen weer over 15 minuten. Met andere woorden, de ARP cache timeout kan niet tot het oneindige worden verlengd.

Hans_18T schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:06:
[...]

Door permanent verkeer te genereren voorkom je de "who" requests niet, wat ik er van begrijp is dat er een maximale levensduur is, Bij Microsoft spreken ze van 10 minuten anderen weer over 15 minuten. Met andere woorden, de ARP cache timeout kan niet tot het oneindige worden verlengd.
Maar de tijden moeten ook niet zo kort worden dat er geen verbindingen meer kunnen op gebouwd worden. De tijd van 2 a 3 minuten is tussen twee who is requests aan het zelfde ip adres. De rest van de tijd is de zyxell bezig met de overige 14 via dhcp uitgedeeld ip adressen. Alleen de aboxen hebben een vast ip adres.

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:30:
[...]

Maar de tijden moeten ook niet zo kort worden dat er geen verbindingen meer kunnen op gebouwd worden. De tijd van 2 a 3 minuten is tussen twee who is requests aan het zelfde ip adres. De rest van de tijd is de zyxell bezig met de overige 14 via dhcp uitgedeeld ip adressen. Alleen de aboxen hebben een vast ip adres.
Bedenk dat ARP requests ook worden uitgevoerd indien de "device" te veel transmissie fouten detecteert, lees slechte verbinding. Wat voor een apparaat is 192.168.1.6?

Dell laptop met ubuntu os. Maar zouden die transmissie fouten niet in de wireshark log zichtbaar moeten zijn? En hoe groot is de kans dat 14 apparaten allemaal tegelijk problemen zouden veroorzaken ten opzichte van een router (die in het afgelopen half jaar al tig firmware versies heeft gehad)?

Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:57:
[...]

Test Zyxell binnen het uur op zijn gat.

Zelfde test xs4all: draait als een zonnetje.

Enige verschil: netwerk en routers. Voor een eenduidige test heb ik de 100 meter utp kabel en bij de zyxell gebruikt en bij het verbinden met de xs4all router bij een van de buren.

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:04:
Dell laptop met ubuntu os. Maar zouden die transmissie fouten niet in de wireshark log zichtbaar moeten zijn? En hoe groot is de kans dat 14 apparaten allemaal tegelijk problemen zouden veroorzaken ten opzichte van een router (die in het afgelopen half jaar al tig firmware versies heeft gehad)?
Je zou dan moeten letten op "retransmissions" Het probleem is dat in geval van CRC fouten, paketten worden gedumpt. De applicatie (OSI L3?) krijgt dan de foutive paketten niet binnen. Sommige Smart swtiches kunnen CRC fouten laten zien.
Ik weet niet of je laptop dualboot is, anders zou je eens kunnen kijken via een ander OS. Eventueel via een een of andere LiveCD. Zelf heb ik geen ervaring met Ubuntu.
Ik zie nog geen verband tussen de "who's" en de andere 14 apparaten.

Hans_18T schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:14:
[...]

Je zou dan moeten letten op "retransmissions" Het probleem is dat in geval van CRC fouten, paketten worden gedumpt. De applicatie (OSI L3?) krijgt dan de foutive paketten niet binnen. Sommige Smart swtiches kunnen CRC fouten laten zien.
Ik weet niet of je laptop dualboot is, anders zou je eens kunnen kijken via een ander OS. Eventueel via een een of andere LiveCD. Zelf heb ik geen ervaring met Ubuntu.
Ik zie nog geen verband tussen de "who's" en de andere 14 apparaten.
Hans voor de duidelijkheid. De who is wordt gevraagd aan alle 14 apparaten niet alleen aan de ubuntu laptop.
Dus zodra er iets fout gaat weet de router niet meer aan welk apparaat hij welk adres heeft uitgedeeld. Als de routerniet in de stress is weet hij het wel. Vol lopen van de logfile is al voldoende om de problemen te veroorzaken.

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:19:
[...]

Hans voor de duidelijkheid. De who is wordt gevraagd aan alle 14 apparaten niet alleen aan de ubuntu laptop.
Dus zodra er iets fout gaat weet de router niet meer aan welk apparaat hij welk adres heeft uitgedeeld. Als de routerniet in de stress is weet hij het wel. Vol lopen van de logfile is al voldoende om de problemen te veroorzaken.
Duidelijk, is de conclusie , loggen uit en PS uit dan geen probleem -> Probleem Zyxel gerelateerd aan UPNP?

[ Voor 60% gewijzigd door Hans_18T op 25-12-2014 12:25 ]

Nope kabel van mijn netwerk of naar de zyxell of naar de fritsbox. Dus een volledige test van of mijn netwerk op de zyxell of op de frits.

Hans_18T schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:21:
[...]

Duidelijk, is de conclusie , loggen uit en PS uit dan geen probleem -> Probleem Zyxel gerelateerd aan UPNP?
Ps aan is ook geen probleem. Je kan alles op de ps doen, behalve een game opstarten waarbij de game een upnp request doet aan de router voor een aantal poorten open te zetten.

Dus gamen op de ps legt het netwerk plat.

Zonder logfile kan ik nog wel leven, al staat het knullig dat de logfile een router omzeep helpt. Zonder ps maakt dat tweak totaal ongeschikt is voor mij als provider aangezien ik graag online game als ontspanning.

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-05 23:53
- Welke firmware versie gebruik je?

- Je hebt een wireshark dump van dat exacte upnp request wat je zyxel om zeep helpt?

4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:36:
- Welke firmware versie gebruik je?

- Je hebt een wireshark dump van dat exacte upnp request wat je zyxel om zeep helpt?
Welke firmware: verschillende 6b3 en 5.

Grappige is ook dat ik start de game netwerk gaat plat, sluit de game af en het netwerk komt weer terug. Ook met de logfiles alleen is dat meer werk want om de logfiles uit te zetten en te legen moet je de router in en dat lukt vaak alleen nog na een reset en loskoppellen van de modem. Het is 100% reproduceerbaar.

Firmware 6c0 geeft niet deze problemen maar weer andere. Net zoals firmware 4 en 5. Daarom weet ik zeker dat het probleem in de zyxell zit en niet in mijn netwerk. Maar hoe leg je dat aan tweak uit?

• 4pp3l
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:44:
[...]

Welke firmware: verschillende 6b3 en 5.

Grappige is ook dat ik start de game netwerk gaat plat, sluit de game af en het netwerk komt weer terug. Ook met de logfiles alleen is dat meer werk want om de logfiles uit te zetten en te legen moet je de router in en dat lukt vaak alleen nog na een reset en loskoppellen van de modem. Het is 100% reproduceerbaar.

Firmware 6c0 geeft niet deze problemen maar weer andere. Net zoals firmware 4 en 5. Daarom weet ik zeker dat het probleem in de zyxell zit en niet in mijn netwerk. Maar hoe leg je dat aan tweak uit?
OK, dus in versie 6C0 is het opgelost?
Want dan hoef je het niet meer aan Tweak uit te leggen, want dan is het al opgelost namelijk. De enige mogelijke oplossing zou kunnen zijn: nieuwe firmware, maar die is er blijkbaar al zoals je aangeeft (6C0) en die heeft het probleem al opgelost.

Wat voor issues heb je met 6C0 ?

4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:48:
[...]

OK, dus in versie 6C0 is het opgelost?
Want dan hoef je het niet meer aan Tweak uit te leggen, want dan is het al opgelost namelijk. De enige mogelijke oplossing zou kunnen zijn: nieuwe firmware, maar die is er blijkbaar al zoals je aangeeft (6C0) en die heeft het probleem al opgelost.

Wat voor issues heb je met 6C0 ?
6c0 liep vast na ongeveer een week. Omdat tweak hem zelf al niet meer ondersteund heb ik nog niet uitgezocht waarom hij na een week crashed. Plus waar bij de andere firmware versies een duidelijke volgorde van events is te vinden, is bij een crash eens per week lastig uit te zoeken wat de orrzaak gevolg is. Dat kan maanden duren voor je toevallig aan het monitoren bent als het fout gaat en de wireshark logfile wordt een beetje groot als je alles logt wat er in een week gebeurd ga dan daar maar eens in zoeken.

• 4pp3l
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:53:
[...]

6c0 liep vast na ongeveer een week. Omdat tweak hem zelf al niet meer ondersteund heb ik nog niet uitgezocht waarom hij na een week crashed. Plus waar bij de andere firmware versies een duidelijke volgorde van events is te vinden, is bij een crash eens per week lastig uit te zoeken wat de orrzaak gevolg is. Dat kan maanden duren voor je toevallig aan het monitoren bent als het fout gaat en de wireshark logfile wordt een beetje groot als je alles logt wat er in een week gebeurd ga dan daar maar eens in zoeken.
Dat lijkt me fijner als iedere keer als een crash als je de PS4 aanzet en je dus effectief niet kan gamen.

Versie 6C0 is afgekeurd door Tweak omdat TR69 niet goed werkt, waardoor het kan voorkomen dat het ACS niet bereikt kan worden. Verder is het als je upgrade vanaf versie 5C0 zo dat het WIFI wachtwoord vermeubeld wordt na een reboot.

Dit is beiden gefixed in 7C0, welke nu getest wordt.

4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:10:
[...]

Dat lijkt me fijner als iedere keer als een crash als je de PS4 aanzet en je dus effectief niet kan gamen.

Versie 6C0 is afgekeurd door Tweak omdat TR69 niet goed werkt, waardoor het kan voorkomen dat het ACS niet bereikt kan worden. Verder is het als je upgrade vanaf versie 5C0 zo dat het WIFI wachtwoord vermeubeld wordt na een reboot.

Ik zou ook graag 6c0 willen gebruiken maar werd door tweak gesommeerd 6b3 te gebruiken. Anders lag het probleem in mijn domein volgens tweak en dan willen ze me niet verder helpen. Op de vraag waarom ik niet 6b5 mocht gebruiken was het antwoord dat 6b3 stabieler was/is. Toen ik problemen met 6b3 melde een tijd terug moest ik 6c0 gebruiken. Soort van kastje naar muur gestuurd worden met telkens het antwoord dat de zyxell niet het probleem is maar wel even andere firmware installeren.
En iedere firmware heeft zijn problemen, immers er staan op de tweak site niet voor niets 4 firmware versies met ieder zijn eigen problemen.

• 4pp3l
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:18:
[...]

Ik zou ook graag 6c0 willen gebruiken maar werd door tweak gesommeerd 6b3 te gebruiken. Anders lag het probleem in mijn domein volgens tweak en dan willen ze me niet verder helpen. Op de vraag waarom ik niet 6b5 mocht gebruiken was het antwoord dat 6b3 stabieler was/is. Toen ik problemen met 6b3 melde een tijd terug moest ik 6c0 gebruiken. Soort van kastje naar muur gestuurd worden met telkens het antwoord dat de zyxell niet het probleem is maar wel even andere firmware installeren.
En iedere firmware heeft zijn problemen, immers er staan op de tweak site niet voor niets 4 firmware versies met ieder zijn eigen problemen.
Nou, als je 6C0 gebruikt 'kan' het dus zijn dat je telefonie ineens stuk is. (Want $bug in TR69, waardoor ACS niet gecontacteerd wordt).

Vandaar dat Tweak dus 6C0 van de website haalt.

Natuurlijk mag je 6C0 gebruiken als je dat wilt, maar als je dan de servicedesk van Tweak gaat bellen met 'mijn telefonie is stuk?!?!?' dan gaan ze inderdaad zeggen: 'Goh meneer, wilt u versie X gebruiken want versie 6C0 heeft telefonie problemen'. En als je dat dan weigert, dan zegt Tweak inderdaad "dan ligt het in uw eigen domein".

Tweak zal echt niet zeggen dat je versie X moet gebruiken.

Er staan inderdaad verschillende firmware versies van de Zyxel 8324 online, want sommige mensen hier zal het een worst wezen dat telefonie stuk is, want die willen gamen.

En ja, Tweak legt ook erg veel druk op Zyxel om met een goede firmware te komen, bugvrij.

4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:30:
[...]

Nou, als je 6C0 gebruikt 'kan' het dus zijn dat je telefonie ineens stuk is. (Want $bug in TR69, waardoor ACS niet gecontacteerd wordt).

Vandaar dat Tweak dus 6C0 van de website haalt.

Natuurlijk mag je 6C0 gebruiken als je dat wilt, maar als je dan de servicedesk van Tweak gaat bellen met 'mijn telefonie is stuk?!?!?' dan gaan ze inderdaad zeggen: 'Goh meneer, wilt u versie X gebruiken want versie 6C0 heeft telefonie problemen'. En als je dat dan weigert, dan zegt Tweak inderdaad "dan ligt het in uw eigen domein".

Tweak zal echt niet zeggen dat je versie X moet gebruiken.

Er staan inderdaad verschillende firmware versies van de Zyxel 8324 online, want sommige mensen hier zal het een worst wezen dat telefonie stuk is, want die willen gamen.

En ja, Tweak legt ook erg veel druk op Zyxel om met een goede firmware te komen, bugvrij.
Woord voor woord zegt tweak inderdaad niet dat ik iedere keer van versie moet verranderren, maar als ik niet iedere keer braaf van versie x naar y terug naar x naar weer y ga doen ze helemaal niets. Mijn prbleem met 6c0 lag niet op telefonie gebied. Maar op het vast lopen na een week. Telefonie zal toen ook wel niet gewerkt hebben maar dat is een ander verhaal. Tweak wou me alleen verder helpen als ik naar 6b3 ging wat dus inderdaad niet zegt je moet naar 6b3 maar als je aan een advies vervolg voorwaarden koppelt, is het geen vrijblijvend advies meer maar een dwingend advies.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo te zien heeft Zyxel zelf ook Firmware 6 teruggetrokken van hun site.
4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:10:
[...]

Enig idee waar 7C0 al te vinden is?

[ Voor 79% gewijzigd door Firesphere op 25-12-2014 14:14 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Aaargh!

Aaargh!

4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:30:
Waarom hebben ze niet een fabrikant uitgezocht die al een goed werkende router op de plank had liggen ?

Ik snap niet echt waarom het zo moeilijk moet zijn, dit is een opgelost probleem, er hoeft niets nieuws uitgevonden te worden. Al die routertjes draaien op een variant van Linux, dat is ondertussen al jaren een erg stabiel OS, alle netwerk features die nodig zijn zijn kant-en-klaar beschikbaar enige wat nodig is is een leuk doosje eromheen en klaar. Ik snap werkelijk niet hoe ze het ding zo onstabiel krijgen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zyxel is de laatste jaren van topmerk ernstig gezakt helaas :(

• 4pp3l
Aaargh! schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:24:
[...]

Waarom hebben ze niet een fabrikant uitgezocht die al een goed werkende router op de plank had liggen ?
Noem een andere consumentenrouter welke gigabit kan routeren, voip kan doen en wireless heeft?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cisco/Linksys, Fritz!box

• Aaargh!

Aaargh!

4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:14:
[...]

Noem een andere consumentenrouter welke gigabit kan routeren, voip kan doen en wireless heeft?
Liever losse kastjes, veel handiger.

Lever zoiets als router, met zoiets als access point, en doe er dan naar keuze een Gigaset N300A IP bij of een kastje dat VoIP naar POTS doet.

• 4pp3l
Cisco/Linksys heeft niks wat VOIP, gigabit en wireless heeft voor zover ik weet.
De FRITZ!Box 7390 is een optie, maar deze stort in als je multicast (tv kijken) en tegelijkertijd zo'n 500mbit gaat downloaden.

Meerdere kastjes zou een optie kunnen zijn, maar dan krijg je natuurlijk weer een boel andere issues zoals support, $$$ en ook het gebruikersgemak.

Eigenlijk is de zyxel perfect, en lopen er in de laatste firmware's alleen nog maar wat kleinere bugs welke hopelijk snel gefixed worden/zijn.

• Green.car6808
Er is een mogelijkheid om een printer te sharen via de Zyxel. Heeft iemand daar ervaring mee? Werkt dat een beetje lekker?

4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 19:03:
[...]

Cisco/Linksys heeft niks wat VOIP, gigabit en wireless heeft voor zover ik weet.
De FRITZ!Box 7390 is een optie, maar deze stort in als je multicast (tv kijken) en tegelijkertijd zo'n 500mbit gaat downloaden.

Meerdere kastjes zou een optie kunnen zijn, maar dan krijg je natuurlijk weer een boel andere issues zoals support, $$$ en ook het gebruikersgemak.

Eigenlijk is de zyxel perfect, en lopen er in de laatste firmware's alleen nog maar wat kleinere bugs welke hopelijk snel gefixed worden/zijn.
Perfect.... Hmm dat is een heel gevaarlijke typering voor iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

4pp3l schreef op donderdag 25 december 2014 @ 19:03:
[...]
Meerder kastjes is juist veel makkelijker. Nu ga je er van uit dat er bij iedere klant 1 plek in huis is wat zowel de ideale plek is voor een access-point, VoIP gateway en router. Het lijkt me dat die situatie vrijwel nooit voorkomt.

Mijn router staat in m'n serverhok op de bovenverdieping, het AP staat op de plek die de beste dekking geeft op de plekken waar ik wifi gebruik, en de VoIP/DECT gateway staat op de plek die het beste dekking geeft waar ik wil kunnen bellen. 1 kastje voor alles was zwaar onhandig geweest.

Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.