Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.198 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06 06:36
Anoniem: 612673 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:20:
[...]

Ik heb een cisco router die geen problemen heeft met de playstation achter de zyxell hangen. Dan blijft alles redelijk in de lucht. Maar dat maakt nog niet dat tweak een deugdelijk product levert. Ik kan immers ook nog niet de logfiles en de wifi van de zyxell gebruiken. En deze setups verbruikt onnodig stroom.
Als ik het goed begrijp dan gebruik je net als ik een router achter een router, Ik heb tot op vandaag geen spontane reboots gehad. Ik heb al een uptime van 100+ dagen gehad, totdat ik de stekker er om een andere reden ff uit moest halen.
Voor WiFi gebruik ik een tweetal AVM 1750E, 2.4 GHz voor een aantal smartphones, 5GHz voor laptops e.d. Er zijn in mijn buurt veel te veel 2.4 GHz gebruikers/modems.
[...]
Verder manipuleert tweak de log files van de zyxell want alle events aan de wan kant worden niet getoond.
Ook in mijn oude situatie had ik een soortgelijke setup, dus de oude experiabox, waar je echt niet al te veel in kon stellen en ook geen logfiles kon zien. Dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Ik ben ook niet geinteresseerd in hoeveel portscans worden uitgevoerd op mijn Zyxel.
Als ik de IP filtering uitzet op mijn Vigor bijvoorbeeld voor FTP dan schrik ik me dood hoeveel attempts er zijn per 24 uur op mijn FTP server. Bij gebruik van (Source) IP filtering is dit 0.
[...]
Ik wil gewoon internet zonder gezeur zoals belooft word op de tweak site. Niet houtje touwtje internet waar ik zelf ook nog wekelijks moet sleutelen om het te laten draaien en niet aan het sleutellen ben omdat ik iets wil uit proberen.
Tjsa, bij mij werkt het dus vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik vind het wel grappig, hoe er gezeken wordt op zaken als de logfile niet in kunnen zien.

Dit terwijl bij andere providers, er zoveel van dit soort zaken uberhaupt niet inzichtelijk zijn. En blij zijn met de overstap naar provider X, en dan ineens is het niet kunnen inzien van logs, of geen eigen router/modem kunnen gebruiken ineens geen probleem meer.

Waarom maakt dat zo veel verschil? Afgezien van de (ondertussen kleine) issues met TV, zie ik niet in waarom ik zou moeten overstappen naar een geslotener systeem eigenlijk.

Wie had 4 jaar geleden bij KPN wholesale een onDemand app op z'n tablet/telefoon? Niemand.
Wie had 4 jaar geleden bij KPN wholesale een snel werkende settopbox? Niemand (nee, die Motorola was echt niet snel!)
Wie had 4 jaar geleden bij KPN wholesale ubehraupt inzicht in wat de Experia Box allemaal deed op de achtergrond? Niemand.

En nu Tweak de boel probeert open te breken, is het hek van de dam, is alles fout en kan niets meer goed gedaan worden. Tenzij je natuurlijk overstapt naar het gesloten systeem van een andere provider, dan is alles geweldig.

[ Voor 34% gewijzigd door Firesphere op 18-12-2014 00:01 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 12:24
@ hierboven d:)b

Naar welke provider stap je over VicVLT?

[ Voor 3% gewijzigd door Killerbert op 18-12-2014 01:17 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:05

Freakie1NL

Grote Baas

Firesphere schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:59:

Wie had 4 jaar geleden bij KPN wholesale een onDemand app op z'n tablet/telefoon? Niemand.
Wie had 4 jaar geleden bij KPN wholesale een snel werkende settopbox? Niemand (nee, die Motorola was echt niet snel!)
Wie had 4 jaar geleden bij KPN wholesale ubehraupt inzicht in wat de Experia Box allemaal deed op de achtergrond? Niemand.

En nu Tweak de boel probeert open te breken, is het hek van de dam, is alles fout en kan niets meer goed gedaan worden. Tenzij je natuurlijk overstapt naar het gesloten systeem van een andere provider, dan is alles geweldig.
Je hebt op flink wat punten gelijk. Echter het ironische hiervan is dat je met de opmerking over 4 jaar geleden ook de spijker op de kop slaat. Immers 4 jaar geleden mocht men nog presteren op niveau 6(om maar even iets te noemen) terwijl deze zelfde ISPs nu op niveau 9 presteren. Het is voor Tweak dan absurd dat zij op niveau 7,5 presteren terwijl zij zelf de prijsstelling hebben van een 8,5.

Natuurlijk zijn de cijfers puur fictief en ter vergelijking bedoeld maar feit blijft gewoon dat Tweak onder maat presteert. Dan is het bewonderenswaardig dat sommige Tweakers hier accepteren dat Tweak op 7,5 presteert terwijl dit toen ze KPN Wholesale IPTV aanboden een 8 was. Echter kan je het ook de Tweakers die hier niet mee akkoord gaan dit ook niet kwalijk nemen.

Ik zelf ben bij Tweak om hele andere redenen weggegaan. Desondanks ik Sparql TV ruk was, vond ik dit an sich meevallen immers zoveel TV kijk ik niet en internet werkte altijd. Heb ik 4 jaar nog nooit, maar dan ook echt nog nooit een downtime gehad. Misschien een keer toen ik er toevallig niet was maar dan kan het nooit langer geweest zijn dan een paar uur.

Echter is het Engelse woord voor provider zo mooi: Internet Service Provider. En aangezien Tweak 4 maanden achter elkaar geen service weet te bieden kapte ik er toch mee. Tweak blijkt te vergeten dat ze klanten hebben die mens zijn en waarmee menselijk om gegaan dient te worden. En dat snap ik dan niet van de bovenvernoemde bewonderenswaardige Tweakers die (hetzij tijdelijk) akkoord gaan met de 7,5 dit dan ook schijnen te accepteren.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tja, ik kan wel een lang verhaal ophangen hier, maar ik ben het niet met je eens dat Tweak te laag presteert.

Daarnaast is een 7.5 ruim voldoende, bij mijn weten. En de prijsstelling is niet 8.5, voor mij. Dus dat zal verschillen per persoon.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Killerbert
Tja, het blijft een gemiste kans dat tweak de oude abbo's niet meer aanbied.
Deze waren beter, goedkoper, stabieler en hier waren de kinder ziektes al uit gehaald.

Momenteel verkopen ze een alpha / beta product wat nog niet rijp is voor de gemiddelde consument.
Dat wij tweakers het "leuk" vinden om verschillende firmwares te proberen betekend nog niet dat de gemiddelde consument dit ook vind. De basis functies van het alles in 1 pakket zouden gewoon out of the box moeten werken. Denk hierbij aan Internet, telefonie, WiFi, TV, opnemen terugspoelen, timeshift.

Zullen we een poll openen om hier de verschillende meningen te uiten?
Het lijkt mij handig om eventjes in dit topic de meningen op te sommen voordat we een poll openen

Heeft er iemand een overzicht van het aantal klanten van voor- en na de overgang naar Sparql?

Anoniem: 225757

Waarom een eeuwigheid geleden, en waarom alleen bij KPN?
Volgens mij hebben Telfort, Solcon, Fiber etc op glas gewoon nu wat je allemaal aangeeft, en daar werkt het wel gewoon. Zelfs zonder verplichte routermeuk. Ik begrijp niet wat er zo speciaal is aan Tweak, behalve dat zij hun zaakjes niet onder controle lijken te krijgen.
Nouja, één ding dan: de newsserver.

Anoniem: 118765

Hier (Almere)werkt live pauzeren alle zenders, echter bij npo 2 niet

Dit na de update en een reboot van de box

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 118765 op 18-12-2014 07:58 ]

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Voor deze laatste update werkte live pauzeren ook al (alleen NPO1). Dus is er met deze nieuwe update in dat opzicht niets veranderd wat mij betreft.

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 17:24
Bij mij werkt pauzeren op bijna alle zenders
De regionale zenders doen het niet maar NPO 2 dan weer wel

En volgens mij het ik nu ook nostalgie net en cartoon netwerk erbij althans kan mij niet herinneren dat ik deze had (basispakket) kan het dus mis hebben

En ik begin nu ook problemen te krijgen met de telefonie (firmware 4)
Kijken of het mij lukt om eerst een managed switch te plaatsen en dan de routers kan ik de zyxel tenminste gezette powercycles geven zonder dat de rest down gaat

Jaja gaat de goede kant op toppie

sneller usenet? tips en tricks

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:52
Firmware Version: 1.00(AAKL.5)

met deze versie geen problemen, heel af en toe een klein hikje op de STB.

Ik lees hier dat er een update voor de STB is, maar als ik naar updates wil zoeken dan gebeurd er niks. Meer mensen die dit probleem hebben?

Anoniem: 612673

Ik vind het wel grappig, hoe er gezeken wordt op zaken als de logfile niet in kunnen zien.

Dit terwijl bij andere providers, er zoveel van dit soort zaken uberhaupt niet inzichtelijk zijn. En blij zijn met de overstap naar provider X, en dan ineens is het niet kunnen inzien van logs, of geen eigen router/modem kunnen gebruiken ineens geen probleem meer.

Waarom maakt dat zo veel verschil? Afgezien van de (ondertussen kleine) issues met TV, zie ik niet in waarom ik zou moeten overstappen naar een geslotener systeem eigenlijk.

De logfiles zijn niet het probleem. Het probleem is eigenlijk veel simpeler, er gaat iets fout ergens. Je belt de Servicedesk en die gooit het er op dat het probleem in je eigen domein ligt. Je gaat zoeken in je eigen domein en komt met alle problemen telkens weer bij de Zyxell terecht ongeacht de firmware. Iedere keer is er een ander probleem maar iedere keer is het terug te traceren op de router. Dan komt het alle grootste probleem: Servicedesk wil er niet in mee dat het probleem mogelijk in de router ligt. Het blijft in je domein zitten.

Dat is het grootste probleem, niet de matig draaiende Zyxell maar een Servicedesk die ondanks alle bewijzen van het tegendeel zonder onderbouwing het probleem in je eigen domein blijft leggen.

Zolang de Servicedesk dat vol blijft houden ondanks bewijzen van het tegendeel blijf ik zoeken en dan vindt ik dingen die afwijken.

Dus logfiles het zal me een reet roesten wat ze loggen als alles goed draait. Maar als het niet goed draait is iedere afwijking verdacht.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:13
Alphalorne schreef op donderdag 18 december 2014 @ 07:15:
Voor deze laatste update werkte live pauzeren ook al (alleen NPO1). Dus is er met deze nieuwe update in dat opzicht niets veranderd wat mij betreft.
Wat mij betreft werkte live pauzeren niet, want alleen NPO1 pauzeren had voor mij geen toegevoegde waarde. Dat het nu op alle zenders werkt is wel degelijk een verandering dus! :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 22:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Iemand al iets gehoord over het doorgeven van SBS9 door Sparql ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Mr-D.
net gebeld met Sparql is nog niks over bekend zeggen ze dus...
Aaargh! schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:28:
Iemand al iets gehoord over het doorgeven van SBS9 door Sparql ?

• Aaargh!

Aaargh!

Mr-D. schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:49:
net gebeld met Sparql is nog niks over bekend zeggen ze dus...

[...]
Ach, SBS9 start pas 1 januari, dus ze hebben precies 2 weken, en aangezien Tweak alles in 2 weken kan regelen :+

• Mr-D.
>:) :)
Aaargh! schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:20:
[...]

Ach, SBS9 start pas 1 januari, dus ze hebben precies 2 weken, en aangezien Tweak alles in 2 weken kan regelen :+

• Killerbert
[...]

:Y

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:21
ach, de Serieus Request uitzending begon op kanaal 101tv om 16:00 en al om 15:30u kon iedere Sparql klant 101tv (en NPO Cultura ivm top2000 straks) zien ;-)

Anoniem: 603767

Hoe werkt dat live pauzeren? Ik druk op van alles, maar het beeld blijft doorlopen, ik zit ook in almere.

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
(jarig!)
Hier in Enschede werkt live TV pauzeren nu ook sinds de nieuwe update!

• 4pp3l
[...]

O-)
http://sparql.nl/zenderwijzigingen-sbs9.html

Wat een amateurisme weer van sparql. Discovery Channel zit op kanaal 12 en enz. Maar het was al duidelijk correct communiceren is niet een van de competenties van tweak/sparql.

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Pfff
We kunnen wel zeuren hoor.

• jmrlopez
(jarig!)
Ja daar heb je wel een punt het is nooit goed! 8)7

Is niet zeuren! Is triomf, gelijk krijgen is altijd leuk!

Even serieus: als dit het niveau van communicatie is hoe zorgvuldig gaat tweak/sparql met andere zaken om? Net zo professioneel?

• Killerbert
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:34:
[...]

Is niet zeuren! Is triomf, gelijk krijgen is altijd leuk!

Even serieus: als dit het niveau van communicatie is hoe zorgvuldig gaat tweak/sparql met andere zaken om? Net zo professioneel?
Misschien kan je een beetje minder negatief reageren als er "weer" een fout ergens staat.

Naar welke provider ga je? 2e x

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:09
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:11:
[...]

Wat een amateurisme weer van sparql. Discovery Channel zit op kanaal 12 en enz. Maar het was al duidelijk correct communiceren is niet een van de competenties van tweak/sparql.
Het is ook nooit goed he?

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 603767 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:48:
Hoe werkt dat live pauzeren? Ik druk op van alles, maar het beeld blijft doorlopen, ik zit ook in almere.
Linksboven zit een play/pauze knop.

• Aaargh!

Aaargh!

Anoniem: 612673 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:11:
[...]

Ach, dit is toch alleen maar boeiend voor mensen die de default zenderlijst gebruiken ipv je eigen favorietenlijst.

Wel jammer dat zenders niet het nummer uit je eigen lijst krijgen, dat zouden ze wat mij betreft z.s.m. mogen fixen.

Weet ik nog niet maar eentje met een betere router! Of helemaal geen router!

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:05:
[...]

Weet ik nog niet maar eentje met een betere router! Of helemaal geen router!
Pfffffffffffffffffffffffffff Anoniem: 612673 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

• Mr-D.
deze middag nog gebeld he ze konden nog niks zeggen wat dat aangaat is hun interne communicatie top
en ja dat is niet goed
maakt mij echt niet uit of iets wat nieuw is niet goed werkt tja dat hoort er nu eenmaal bij maar de rest dat moet gok ik zo toch echt beter kunnen
8)7 |:(

• Mr-D.
vraagje welke firmware onthoud je portforwarding bij een reboot waarbij je telefoon ook nog enigsins werkt

• Hans_18T
Mr-D. schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:11:
vraagje welke firmware onthoud je portforwarding bij een reboot waarbij je telefoon ook nog enigsins werkt
1.00(AAKL.4)

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik ben 12-12 overgestapt naar KPN en ik had beloofd nog een review te geven, hierbij een nog niet geheel volledige review.

Eerste indruk:
- Wat een verademing om een system te hebben wat gewoon doet wat je verwacht. Ja, de router staat wat meer dicht, maar daar kan ik wel mee leven. TV kijken, pauzeren, uitzending gemist, opnemen, second screen op iPad, PC etc werkt gewoon
- Helpdesk paar keer gebeld ivm Glas HD zenders, tot mijn verbazing was dit niet of nauwelijks bekend bij de HD. Trouwens wel een gratis nummer om te bellen

Wat gaat goed:
- Geen enkel probleem meer met diashows/haperend beeld tijdens TV, ook HBO On Demand HD speelt zonder blokken af met behulp van de beruchte homeplug
- Internet snelheid via speedtest geklokt op 92 down/94 up, daar zat ik bij Tweak zeker 10% onder

Wat ging mis:
- Telefoonportering was niet doorgevoerd, door monteur (die niets hoefde te doen) naar helpdesk gebeld om nummer alsnog te porteren. Dat zou 10 dagen kosten
- Bovenstaande actie resulteerde in een extra kostenpost van 2,50 voor extra nummer, na belletje werd dit weer gecorrigeerd

Wat mis ik van Tweak:
- Newsgroepen, nu bij KPN 3 threads, 1.1Mb/s, 28 dagen retentie

Wat moet ik nog bekijken:
- KPN rolt deze maand zogenaamde HD Glas zenders uit, die met een hogere bitrate uitzenden. Hier heb ik wat rare dingen mee gehad, eerst stonden ze wel in de lijst met zenders, toen waren ze opeens verdwenen en nu vandaag staan ze er weer en de helpdesk wist hier niet echt veel van. Ik heb dus nog geen oordeel hoe goed ze zijn. Mijn eerste indruk was dat het wel iets scherper is dan de normale HD zenders, maar op mijn TV kan ik goed leven met de HD kwaliteit.

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 15:45
Momenteel alweer 35 dagen stabiel op de Zyxel met firmware 6b5. Heb alleen de Zyxel die ik gebruik, dus geen routeer achter router constructies of aparte dhcp servers of WLAN access points. Het enige wat ik heb gedaan is alle instellingen die Tweak in de defaults heeft gezet eruit gedonderd.

Met de laatste firmware op de Abox begint het er zowaar op te lijken wat betreft het TV platform. Live pauzeren werkt prima, opnemen gaat goed. Ook geen problemen met HBO OD. Wat dat betreft ben ik dus wel tevreden.

Ik snap dan ook niet waarom iedereen bij elk foutje enorm gaat zeuren, alsof het gras groener is bij de buren.

• Mr-D.
die heb ik maar telefoon werkt de laatste tijd vaker niet dan wel

• Hans_18T
Mr-D. schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:21:
die heb ik maar telefoon werkt de laatste tijd vaker niet dan wel

[...]
Ik heb slechts eenmaal een probleem gehad, ik heb zelf Tel1 en Tel2 omgewisseld in de Zyxel. een week of twee terug had tweak het weer omgedraaid vanwege een push, sindsdien geen problemen gehad.
Ik kwam erachter nadat ik mezelf op mijn mobiel belde. Stekker weer terug gezet volgens de Tweak norm en geen problemen gehad sindsdien.

• Mr-D.
ik heb beide stekkers benut op een nummer en toch een week of 2 geleden werkt dit goed
vreemd telefoon gaat wel over maar ik hoor niks tegenpartij hoort meestal ook niets soms wel
Hans_18T schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:25:
[...]

Ik heb slechts eenmaal een probleem gehad, ik heb zelf Tel1 en Tel2 omgewisseld in de Zyxel. een week of twee terug had tweak het weer omgedraaid vanwege een push, sindsdien geen problemen gehad.
Ik kwam erachter nadat ik mezelf op mijn mobiel belde. Stekker weer terug gezet volgens de Tweak norm en geen problemen gehad sindsdien.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 18-12-2014 20:36 ]

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 603767 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:48:
Mocht t niet werken, hier ook na update niet direct, ff box herstarten. Daarna deed ie t hier wel op diverse zenders ( met play pauze knop inderdaad)

• Aaargh!

Aaargh!

En hierom gebruik ik de Zyxel dus niet.

Iemand een idee of het ding wat Tweak levert ook kwetsbaar is ?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, de geleverde modem staat er niet tussen in die lijst.

Een aantal anderen die ik heb liggen hier helaas wel :/

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:50
Als je nou eerst checked of hij kwetsbaar is voordat je (weer) iets negatiefs gaat roepen. Zie de reactie van Firesphere dat die dat dus niet is en dus je statement op niks gebaseerd is.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hmm ik heb opeens 101.tv terwijl dat volgens mij niet in mijn zenderpakket zou horen.

ach wel leuk met serious request

• Mr-D.
op de sparql website gevonden "Om Serious Request te steunen maakt Sparql gedurende de maand december 101TV (kanaal 53) beschikbaar voor alle klanten."

en

Daarnaast is traditiegetrouw de Top2000 te luisteren op NPO Radio 2. De gehele Top2000 zal bovendien worden uitgezonden op NPO Cultura (kanaal 309). Ter gelegenheid daarvan stellen wij deze zender gedurende december voor iedereen beschikbaar.
TrailBlazer schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:08:
hmm ik heb opeens 101.tv terwijl dat volgens mij niet in mijn zenderpakket zou horen.

ach wel leuk met serious request

[ Voor 24% gewijzigd door Mr-D. op 18-12-2014 21:41 ]

Anoniem: 601921

Iemand een idee waarom de sparql app niet buiten het sparql netwerk te gebruiken is? Bij UPC is dit bv wel mogelijk.

• badboynova
Anoniem: 601921 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:46:
Iemand een idee waarom de sparql app niet buiten het sparql netwerk te gebruiken is? Bij UPC is dit bv wel mogelijk.
In het begin kon dat wel, maar dat hebben ze dicht gegooid (kpn doet hetzelfde ;) )

• Aaargh!

Aaargh!

CurlyMo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:08:
[...]

Als je nou eerst checked of hij kwetsbaar is voordat je (weer) iets negatiefs gaat roepen. Zie de reactie van Firesphere dat die dat dus niet is en dus je statement op niks gebaseerd is.
Hoezo nergens op gebaseerd ? Dat ie toevallig niet in net lijstje staat doet er niet toe, dit toont aan dat dit soort spul gewoon gevaarlijk is. Waarom draait dat ding uberhaupt een webserver ?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aaargh! schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:31:
[...]

Hoezo nergens op gebaseerd ? Dat ie toevallig niet in net lijstje staat doet er niet toe, dit toont aan dat dit soort spul gewoon gevaarlijk is. Waarom draait dat ding uberhaupt een webserver ?
En dat is natuurlijk Tweak z'n schuld?

Zyxel was (is nog steeds bij bepaalde echt duurdere types) een topmerk.
De door Tweak geleverde modem van Zyxel is op zich prima, maar is een ISP-modem. Die zijn bijna altijd zo goedkoop mogelijk.

Toegegeven, deze mag wel wat stabiliteit er bij krijgen hier en daar, maar het gezeik ben ik persoonlijk wel een beetje klaar mee. Alsof die Thompson die ik hier voor had zo'n fijn stabiel ding was. Dat ding zorgde er constant voor dat PunkBuster mij kickte vanwege cheaten.

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:27
Pfff ik probeer hier een HP netwerkprinter bekabeld aan te sluiten op een switch die weer aan de Zyxel hangt. Zodra ik dat doe dan crasht mijn hele netwerk. Zyxel niet meer bereikbaar. Wifi verbindingen gaan (geloof ik niet uitgebreid getest kan ook cache zijn geweest) dan nog wel goed.

Mijn firmware versie is 1.00(AAKL.5) volgens het ding. Klinkt als een vrij eerste versie vind ik raar heb ooit wel eens een upgrade gedaan.
Verder heeft de zyxel het altijd wel goed gedaan al was WIFI soms weggevallen en had hij een herstart nodig.

Is het aan te bevelen mijn firmware versie te upgraden?

Ik houd hier de panelen wel eens in de gaten en zie dat er veel wordt gemopperd over de zyxel. Tips over alternatieven mogen ook, maar ik ben geen netwerkspecialist dan zoek ik wel iets wat wel makkelijk op te zetten is.

• Aaargh!

Aaargh!

Firesphere schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:35:
[...]

En dat is natuurlijk Tweak z'n schuld?

Zyxel was (is nog steeds bij bepaalde echt duurdere types) een topmerk.
De door Tweak geleverde modem van Zyxel is op zich prima, maar is een ISP-modem. Die zijn bijna altijd zo goedkoop mogelijk.
Juist. Een ISP moet helemaal geen router meeleveren. Een heel IP block met allemaal dezelfde hardware en software is vragen om problemen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aaargh! schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:41:
[...]

Juist. Een ISP moet helemaal geen router meeleveren. Een heel IP block met allemaal dezelfde hardware en software is vragen om problemen.
Right. Ik heb moeite om hier serieus bij te blijven.

Waarom zou je dan overstappen naar een andere ISP? Die doen namelijk hetzelfde.

Nee hoor. iig niet als 'verplicht' onderdeel van de infra.

• Aaargh!

Aaargh!

Firesphere schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:42:
[...]

Right. Ik heb moeite om hier serieus bij te blijven.

Waarom zou je dan overstappen naar een andere ISP? Die doen namelijk hetzelfde.
Ja, da's iets van de laatste tijd, helaas. Een paar jaar terug leverden de meeste ISP's geen routers mee, van Ziggo b.v. heb ik nooit een router gehad.

Aaargh! schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:01:
[...]

Ja, da's iets van de laatste tijd, helaas. Een paar jaar terug leverden de meeste ISP's geen routers mee, van Ziggo b.v. heb ik nooit een router gehad.
Ziggo heeft ook de optie om van router een modem te maken. Plus ziggo heeft meerdere modem/router types er kan daar gewisseld worden.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aaargh! schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:01:
[...]

Niks laatste tijd, al sinds de introductie van ADSL, wordt er 99.99% van de tijd een consumentenmodem meegeleverd door de ISP.

• CurlyMo
Hij heeft het over routers, geen modems. Mijn ervaring is ook dat er altijd modem/routers meegeleverd worden. Niet louter modems met maar één LAN poort.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:09:
Hij heeft het over routers, geen modems. Mijn ervaring is ook dat er altijd modem/routers meegeleverd worden. Niet louter modems met maar één LAN poort.
Ehh, modem/router combi's doelde ik op inderdaad.

Alleen via de kabel had ik een modem en daar achter een zelfgekochte router. Dat is jaren geleden (en was nog een gezeik om op te zetten ook, want er mocht maar 1 pc per aansluiting, dus de router moest van alles faken om de verbinding werkend te krijgen op meerdere pc's)

• Hans_18T
Aaargh! schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:52:
En hierom gebruik ik de Zyxel dus niet.

Iemand een idee of het ding wat Tweak levert ook kwetsbaar is ?
Ik zie maar een oplossing, Je stekker uit de WAN poort trekken, dan weet je zeker dat je niet kwetsbaar bent :)
Als particulier moet je ook niet al te paranoïde worden, zelfs bij bedrijven als Sony komen ze "binnen".

Hans_18T schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:24:
[...]

Ik zie maar een oplossing, Je stekker uit de WAN poort trekken, dan weet je zeker dat je niet kwetsbaar bent :)
Als particulier moet je ook niet al te paranoïde worden, zelfs bij bedrijven als Sony komen ze "binnen".
Het is net als met inbreken. Het moet moeilijker zijn om binnen te komen dan wat het oplevert.

Firesphere schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:07:
[...]

Niks laatste tijd, al sinds de introductie van ADSL, wordt er 99.99% van de tijd een consumentenmodem meegeleverd door de ISP.
Firesphere schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:10:
[...]

Ehh, modem/router combi's doelde ik op inderdaad.
Bij Lijbrandt, XMS etc nog nooit routers meegeleverd. En dan zitten we toch al lang in het glastijdperk.
En bij Telfort wordt wel een suf routertje meegeleverd, maar dat maakt geen deel uit van de 'verplichte' infra.

• Hans_18T
Mr-D. schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:29:
ik heb beide stekkers benut op een nummer en toch een week of 2 geleden werkt dit goed
vreemd telefoon gaat wel over maar ik hoor niks tegenpartij hoort meestal ook niets soms wel

[...]
Dat herken ik van voor de sparql periode (3 jaar geleden) het laatste jaar niet geconstateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:05

Freakie1NL

Grote Baas

Wat is dat hele goede hier over modem/router. Denk dat 95% van de consumenten een modem/router geleverd kregen. Ik kan me niets anders herinneren:

Planet leverde modem/router
KPN leverde modem/router
Tweak leverde modem/router
Tweak/Sparql leverde modem/router (trouwens geen idee waarom ze de oude Zyxel niet hebben laten staan, ding was prima)
UPC levert modem/router

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

CurlyMo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:09:
Ziggo heeft heel lang precies dat uitgeleverd. Pas ergens na de introductie van het 120mb abbo begonnen ze met het uitleveren van modem/router combo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
(jarig!)
Aaargh! schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 02:34:
[...]

Ziggo heeft heel lang precies dat uitgeleverd. Pas ergens na de introductie van het 120mb abbo begonnen ze met het uitleveren van modem/router combo's.
En laat ik je vertellen dat die modem/router combo's van Ziggo echt ondingen zijn ik heb het netjes geweigerd
vooral het bereik van die wifi antenne klagen grotendeel van mijn familieleden over.

Ook voor mensen met het snelste pakket is die modem niet geschikt aangezien je draadloos nog geen derde van de snelheid haalt.

Daar mag Tweak wel van leren zorg dat je ook een topmodel voor de klant heb ik wil daar best voor bijbetalen
Geef dan de keuze tussen gratis basismodel of bijbetalen voor topmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:10
Nee, de geleverde modem staat er niet tussen in die lijst.
Bij de lijst staat ook:
The list is therefore by no means complete, exhaustive, or error proof.
Dus denk dat het vanuit Tweak gezien wel handig is als de zit zelf nog even testen op de verschillende versies, en de resultaten daarvan even met hun abonnees communiceren (voor alles is een 1e keer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
KlaasKlaas schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:45:
Dus denk dat het vanuit Tweak gezien wel handig is als de zit zelf nog even testen op de verschillende versies, en de resultaten daarvan even met hun abonnees communiceren (voor alles is een 1e keer :) )
De 8324 draait geen RomPager als webserver, en is dus niet vulnerable voor deze speficieke bug.
De andere type zyxels (2812, 2602) worden nog gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
JP1980 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:38:
Pfff ik probeer hier een HP netwerkprinter bekabeld aan te sluiten op een switch die weer aan de Zyxel hangt. Zodra ik dat doe dan crasht mijn hele netwerk. Zyxel niet meer bereikbaar. Wifi verbindingen gaan (geloof ik niet uitgebreid getest kan ook cache zijn geweest) dan nog wel goed.

Mijn firmware versie is 1.00(AAKL.5) volgens het ding. Klinkt als een vrij eerste versie vind ik raar heb ooit wel eens een upgrade gedaan.
Verder heeft de zyxel het altijd wel goed gedaan al was WIFI soms weggevallen en had hij een herstart nodig.

Is het aan te bevelen mijn firmware versie te upgraden?

Ik houd hier de panelen wel eens in de gaten en zie dat er veel wordt gemopperd over de zyxel. Tips over alternatieven mogen ook, maar ik ben geen netwerkspecialist dan zoek ik wel iets wat wel makkelijk op te zetten is.
Je zou kunnen proberen Upnp uit te zetten op de Zyxel of indien "aan" op de Netwerk printer, zie Anoniem: 612673 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:19
Nou mijn eerste ervaringen met Tweak zijn ook geweldig. Ik heb een pakker aangevraagd levertijd is twee tot vier weken. IMO een beetje lang, maar kan ik nog wel mee leven. Ze moeten namelijk nog een modem installeren. Ik zitjaer genoeg wel een paar weken zo zonder internet en televisie (gaat om een snelle verhuizing namelijk). Punt is wel dat je dus je contract op papier krijgt en terug moet sturen. Die levertijd gaat pas in op het moment dat ze het contract hebben ontvangen en verwerkt. Ja zo kan ik ook wel een week extra de tijd nemen... Waarom kan ik niet gewoon online een abbo aanvragen en ondertekenen met digod of iets dergelijks? Daarnaast kunnen ze ook niet iets preciezer aangeven in welke week ze kunnen leveren. Hoezo hebben ze geen zicht op hoe druk hun monteurs zijn momenteel?

Qua werkprocessen hebben ze nog wel het een en ander te verbeteren als je het mij vraagt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Dan zal ik toch ook even wat toevoegen aan het geklaag :)

Ik zou midden oktober verhuizen. Mijn oude internet abonnement opgezegd op 1 oktober en die van Tweak aangevraagd op 1 oktober. Zo zou ik met een maand opzegtermijn op 1 november naadloos over kunnen. Stuurt Tweak alleen alle papieren naar het nieuwe adres. Kan ik dus de papieren van midden oktober invullen en terugsturen en is alles dus met 3 weken vertraagd. Ik ben het wat dat betreft dus wel met jullie eens. Over TV heb ik geen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 20:07
Ik heb vorig jaar met mijn verhuizing per mail gevraagd naar het te ondertekenen contract. Die kreeg ik per mail - printen, tekenen, scannen en weer terugsturen en alles was zo geregeld (-:

Dit ging overigens om een DSL contract.

[ Voor 10% gewijzigd door PhoeniX- op 19-12-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo, nou, heb geen reden meer om eigenlijk over te stappen, het pauzeren werkt :)

Verder draait hier alles al tijden helemaal stabiel, alleen dat pauzeren ging mij irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 21:42
Vorkie schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:31:
Zo, nou, heb geen reden meer om eigenlijk over te stappen, het pauzeren werkt :)

Verder draait hier alles al tijden helemaal stabiel, alleen dat pauzeren ging mij irriteren.
Yep, viel me vanmorgen ook al op, was helemaal verbaasd.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:19
CurlyMo schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:19:
[...] Ik ben het wat dat betreft dus wel met jullie eens. [..]
Mja, kijk dat het allemaal wat langer duurt tijdens de feestdagen hoor je mij niet over klagen, maar dat alles zo lang duurt omdat ze nog in 1990 leven met alles per papier willen doen is ook een probleem. Daarnaast vraag ik mij af hoe ze controleren of hun werknemers wel echt werken, want inzicht daarin hebben ze ook niet ^^
Maar we gaan het verder allemaal wel zien. Zodra ik internet heb ben ik weer blij :) Ga morgen wel even kijken of UPC misschien een beetje traag is met het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
[quote]phemelrijk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:43:
[...]

Inderdaad! Mooi, thuisfront ook weer blij(er)!

[ Voor 43% gewijzigd door Alphalorne op 19-12-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
CurlyMo schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:19:
Dan zal ik toch ook even wat toevoegen aan het geklaag :)

Ik zou midden oktober verhuizen. Mijn oude internet abonnement opgezegd op 1 oktober en die van Tweak aangevraagd op 1 oktober. Zo zou ik met een maand opzegtermijn op 1 november naadloos over kunnen. Stuurt Tweak alleen alle papieren naar het nieuwe adres. Kan ik dus de papieren van midden oktober invullen en terugsturen en is alles dus met 3 weken vertraagd. Ik ben het wat dat betreft dus wel met jullie eens. Over TV heb ik geen mening.
Dat is inderdaad lastig dan. Maar is het niet logisch dat ze het contract naar het nieuwe adres hebben gestuurd? Lijkt mij vrij normaal TENZIJ je specifiek hebt aangegeven dat het naar een ander (je oude) adres moest natuurlijk .. Dan is de HD vergeten is het vinkje bij "versturen naar ander adres" vergeten te plaatsten.

[ Voor 5% gewijzigd door Alphalorne op 19-12-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alphalorne schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:38:
[...]

Dat is inderdaad lastig dan. Maar is het niet logisch dat ze het contract naar het nieuwe adres hebben gestuurd? Lijkt mij vrij normaal TENZIJ je specifiek hebt aangegeven dat het naar een ander (je oude) adres moest natuurlijk .. Dan is de HD vergeten is het vinkje bij "versturen naar ander adres" vergeten te plaatsten.
Logica doet tweak niet aan. Als je tweak vraagt een beslissing te nemen is het logisch dat er een onderbouwing bij zit. Vooral als de beslissingkort door de bocht is. Maar nee en dan vraag je er na kan je weer een week wachten. Zo traag als dikke stront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ik reageer op de situatie van CurlyMo. Als ik, waar ik nu woon, Tweak opzeg omdat ik ga verhuizen en ik bel dan een andere provider om hun diensten af te nemen op het nieuwe adres, dan heeft in beginsel de nieuwe provider toch helemaal niks te maken met mijn huidige/oude adres? En als ik vergeet in mijn verhuisstress te zeggen dat het contract naar mijn huidige/oude adres moet (of zeg bewust niks omdat ik niet eens weet dat een hardcopy aan te pas komt), dan is het gewoon een misverstand of foutje van de gebruiker of hoe je het wilt noemen en niet de "schuld" van de provider.

Dat gezegd hebbende vond ik een hardcopy contract ook raar destijds. Maar ELKE (internet/mobilele)provider waar ik ooit mee te maken heb gehad maakt zich af en toe schuldig aan administratieve hikups.

Korte versie: Sorry, ik snap je reactie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alphalorne schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:24:
Ik reageer op de situatie van CurlyMo. Als ik, waar ik nu woon, Tweak opzeg omdat ik ga verhuizen en ik bel dan een andere provider om hun diensten af te nemen op het nieuwe adres, dan heeft in beginsel de nieuwe provider toch helemaal niks te maken met mijn huidige/oude adres? En als ik vergeet in mijn verhuisstress te zeggen dat het contract naar mijn huidige/oude adres moet (of zeg bewust niks omdat ik niet eens weet dat een hardcopy aan te pas komt), dan is het gewoon een misverstand of foutje van de gebruiker of hoe je het wilt noemen en niet de "schuld" van de provider.

Dat gezegd hebbende vond ik een hardcopy contract ook raar destijds. Maar ELKE (internet/mobilele)provider waar ik ooit mee te maken heb gehad maakt zich af en toe schuldig aan administratieve fuckups.

Korte versie: Sorry, ik snap je reactie niet.
Administratieve hikups. Als je zoals tweak meerdere administraties hebt en als dan de contact afdeling ze niet allemaal in kan zien en ook nog eens brak communiceert dan loop je het risico op een hoop "foutjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Anoniem: 612673 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:12:
[...]

Logica doet tweak niet aan. Als je tweak vraagt een beslissing te nemen is het logisch dat er een onderbouwing bij zit. Vooral als de beslissingkort door de bocht is. Maar nee en dan vraag je er na kan je weer een week wachten. Zo traag als dikke stront
Ja, nu weten we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@janneman1979v2, het probleem is dus inderdaad dat die mogelijkheid niet geboden wordt. Anders had ik natuurlijk een (tijdelijk) ander factuur adres opgegeven. Ook was ik niet op de hoogte van het benodigde papierwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je wordt moe van de post over de acties van tweak maar niet van de acties zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:14:
[...]

Dus je wordt moe van de post over de acties van tweak maar niet van de acties zelf?
Nee ze worden moe van jou, 158 reacties waarbij bijna alles "nie goe" is, lees het nog maar eens na
http://gathering.tweakers...nd/poster/612673/messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hans_18T schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:38:
[...]

Nee ze worden moe van jou, 158 reacties waarbij bijna alles "nie goe" is, lees het nog maar eens na
http://gathering.tweakers...nd/poster/612673/messages
Dan hebben ze een goede reden tweak tw mijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Anoniem: 612673 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:27:
[...]

Dan hebben ze een goede reden tweak tw mijden!
Eerder hebben we hier een goede reden om jouw reacties te negeren. Je bent onconstructief bezig en vooral aan het bashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firesphere schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:35:
[...]

Eerder hebben we hier een goede reden om jouw reacties te negeren. Je bent onconstructief bezig en vooral aan het bashen
Ik zou ook willen dat constructieve bijdragen niet continu stranden in bureaucratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Anoniem: 612673 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:42:
[...]

Ik zou ook willen dat constructieve bijdragen niet continu stranden in bureaucratie
Dit. Precies dit. Hiermee stel je je precies op naar wat ik aanstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Anoniem: 612673 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:14:
[...]

Waarom ben je bij Tweak en waarom stap je niet over? (als ik het zo slecht vond als jou, was ik allang weggeweest bij Tweak, al zou me dat een vermogen kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Wil de Sparql tablet app bij jullie een beetje werken? Hij heeft het bij mij ooit gedaan, maar al een week of 2 niet gebruikt, nu wil ik weer kijken maar doet hij het niet meer (Sony Xperia Tablet Z met Android 4.4.2). Heb hem al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar krijg geen beeld. Wel connectie, dan laat hij ook zien welke zender geselecteerd is en wat er nu uitgezonden wordt (text boxje met wat info), ook de tv-gids doet het gewoon, maar geen bewegende beelden of geluid. Ook al een keer de phone app geprobeerd maar die geeft hetzelfde resultaat.

Op mijn telefoon (Samsung S3) doet de phone app het wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
op de ipad geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 22:18
Chimera666 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:55:
Wil de Sparql tablet app bij jullie een beetje werken...... app het wel ...
Ik heb een (goedkope) Cherry Mobility tablet (Android)en daarop doet de app het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alphalorne schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:38:
[...]

Ik ben nederlands dus mag geen cent kosten! Ik laat toekomstige klanten graag zelf kiezen voor tweak! Misschien ben ik te negatief maar tweak is vrij me aan te klagen als fout zit! Als ik het goed heb moet je zeker voor tweak kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Chimera666 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:55:
Wil de Sparql tablet app bij jullie een beetje werken? Hij heeft het bij mij ooit gedaan, maar al een week of 2 niet gebruikt, nu wil ik weer kijken maar doet hij het niet meer (Sony Xperia Tablet Z met Android 4.4.2). Heb hem al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar krijg geen beeld. Wel connectie, dan laat hij ook zien welke zender geselecteerd is en wat er nu uitgezonden wordt (text boxje met wat info), ook de tv-gids doet het gewoon, maar geen bewegende beelden of geluid. Ook al een keer de phone app geprobeerd maar die geeft hetzelfde resultaat.

Op mijn telefoon (Samsung S3) doet de phone app het wel ...
Heel toevallig heb ik het zelfde probleem met de zelfde tablet en 4.4.2, geen beeld met Sparql app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Anoniem: 612673 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:48:
[...]

Ik ben nederlands dus mag geen cent kosten! Ik laat toekomstige klanten graag zelf kiezen voor tweak! Misschien ben ik te negatief maar tweak is vrij me aan te klagen als fout zit! Als ik het goed heb moet je zeker voor tweak kiezen!
Let op:
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige reacties en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
Lees je eigen reactie even door voor je het post.

1... 2... 3... 4... 5... 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Mocht je geen beeld hebben met de app, kan ik idd bevestigen dat een herstart van de zyxel + glasvezelmodem het probleem (tijdelijk) oplost. Nu net weer bij mij zo beeld terug gekregen.

Had gisteravond al geen beeld. Toen vlak voor het slapen de boel herstart gegeven maar niet meer geprobeerd. Dacht dat komt morgen wel.. Vanochtend toch weer zwart beeld. Herstart modem+router en hey presto. Het werkt dus echt maar heel tijdelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Alphalorne op 20-12-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3999079630.png
Hmmm... volgens mij staat er iets niet goed. Vind ik niet erg hoor :+
Die ping is wel hoog maar dat ligt aan die server.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
(jarig!)
MetaFrame schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:29:
[afbeelding]
Hmmm... volgens mij staat er iets niet goed. Vind ik niet erg hoor :+
Die ping is wel hoog maar dat ligt aan die server.
Als je hiermee de upload bedoelt, dat is bij tweak niet gecapped dus geniet je van gewoon van een gigabit upload.

Jij bent geen uitzondering :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ahhh nice, dat wist ik niet :)

Was trouwens NatGeo een tijdje terug niet SD? Nu is die HD, kan zijn dat ik me met m'n oude abo verwar.

[ Voor 64% gewijzigd door HaterFrame op 20-12-2014 23:32 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Maar zou dat blijven want mij gaat het meer op de upload dan de download zal je zien ga ik downgraden gaan ze cappen

8)7
jmrlopez schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:58:
[...]

Als je hiermee de upload bedoelt, dat is bij tweak niet gecapped dus geniet je van gewoon van een gigabit upload.

Jij bent geen uitzondering :*)

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.