Toon posts:

[PC] Star Citizen - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 99 Laatste
Acties:
  • 224.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

Het nieuwe ccu systeem was toch voor oktober?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Bornhald schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:10:
Scythe is niet te krijgen voor het spel uit is, tenzij je via de grey market 1200 USD ervoor over hebt.
Rondom de 100 euro vind ik prijzig zat voor een schip :P Misschien een kleine uitschieter, maar dat zie ik nog wel. Eerst even afwachten wat er voorlopig nog aan schepen uitkomt. :)

Bezorger met m'n X-45 pakketje is aan de deur geweest gistermiddag... Jeuj voor nachtdiensten, heb de bel niet gehoord helaas. 8)7 Hopen dat ik vandaag wel wakker wordt van de bel, anders morgenochtend bij de Primera ophalen denk.

[ Voor 22% gewijzigd door siriouz op 23-09-2015 07:38 ]

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:58
siriouz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 05:27:
[...]

Rondom de 100 euro vind ik prijzig zat voor een schip :P Misschien een kleine uitschieter, maar dat zie ik nog wel. Eerst even afwachten wat er voorlopig nog aan schepen uitkomt. :)

Bezorger met m'n X-45 pakketje is aan de deur geweest gistermiddag... Jeuj voor nachtdiensten, heb de bel niet gehoord helaas. 8)7 Hopen dat ik vandaag wel wakker wordt van de bel, anders morgenochtend bij de Primera ophalen denk.
Haha, gewoon rustig aan met het kopen van schepen :) . Er zijn zat mensen die waar je ingame mee kan vliegen op multi-crew ships :) .

De launcher heeft ook weer een update gehad :) , en is nu v2.4
https://forums.robertsspa...93/update-to-launcher-2-4

En nieuwe info over EWAR:
https://forums.robertsspa...t/5639240#Comment_5639240
Time for clearing up possible misinformation...

First off, I've been seeing some fears on how far wide this system will extend. Currently the EWar systems are being developed as an extension of the core ship-combat gameplay. It's not being made as some full-blown standalone activity where someone sitting on a planet is going to be scamming peoples ID's or stealing their property. That is not what is being built at all. You won't be wirelessly spoofing someones mobiglass and stealing their ships or draining their accounts. What highly skilled computer experts can do in real-life is both amazing and terrifying at once, but what we choose to implement in-game is not beholden to their capabilities.

Secondly, there very much will be counters and defenses against every possible EWar action, either through physical-player actions like missile evasion to prevent getting spiked, to ship-side counter systems to impede attacker progress and help provide alerts to the system where the spike has contacted the ship. I'm not trying to design a system which makes players feel helpless when confronted with EWar-actions. You may be unprepared in a situation, but you should not be completely defenseless. Not everyone is going to find engaging in this system enjoyable engage in actively, but it should never be something people dread to encounter at all if they find themselves on the recieving end of an attack.

Third, to clear up a bit more about the how/why of DataSpikes as being 'a thing' for EWar. Pilots in Star Citizen have incredible technology at their disposal, but these systems are not left carelessly exposed. To get any direct access to a ships systems, you need to open a direct channel to tap into. And that's exactly what the DataSpike does. It provides you an antenna to tap into the target and attack their systems. It's not an automated payload, it will have a lifespan-timer on impact, firing it through shields will reduce this timer. Yes, it's somewhat game-y, but it allows EWar actions to retain strong potency for the more complex-actions without drifting the mechanics into the realm of just 'stunlocking' someones ship through perpetual attacks.

Overall, the core intent with EWar systems is escalating potency through known-presence. The more 'undetectable' the action, the lower the possible damage the action could have. Comms/Sensor gameplay doesn't need a spiked target to have information being broadcast through a system, so listening isn't going to set off alarms. But anything that could actively disable a players ship or take control from them, that's something where you'll always have some warning before it happens to allow a response. Want to shut down a ship from your ship? They're going to see the missile indicator from the incoming DataSpike. Want a hack to have any possiblity of causing damage to a ship, either through hijacking weapons or overloading the power plants/etc? You will physically be on board that ship to cause that damage.

Hopefully this answers more questions than it raises. Keep in mind, these systems are a long, long ways out from implementation, so while the thread is good food for thought, don't risk over-thinking things too soon. As things take shape, we'll be sharing more information.

[ Voor 78% gewijzigd door Case_C op 23-09-2015 08:37 ]

• siriouz
Wat gebruiken jullie overigens voor flightstick setup? En dan niet wat voor flightsticks/hotas... Maar qua opstelling. Kwam een interessant topic tegen over bevesting van hotas op de armleuning van een bureaustoel: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=12745. Ik kan geen verkoper van exact zulke klemmen vinden in Nederland - tenminste niet tegen redelijke prijzen. Eventueel probeer ik ze in Engeland te bestellen, of anders kijken voor een cheap ass paal bevestingsbeugel op AliExpress of dergelijke. :P Tenzij iemand nog andere suggesties heeft, zonder m'n bureaustoel echt zwaar te verminken. :)

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:46
siriouz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:53:
Wat gebruiken jullie overigens voor flightstick setup? En dan niet wat voor flightsticks/hotas... Maar qua opstelling. Kwam een interessant topic tegen over bevesting van hotas op de armleuning van een bureaustoel: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=12745. Ik kan geen verkoper van exact zulke klemmen vinden in Nederland - tenminste niet tegen redelijke prijzen. Eventueel probeer ik ze in Engeland te bestellen, of anders kijken voor een cheap ass paal bevestingsbeugel op AliExpress of dergelijke. :P Tenzij iemand nog andere suggesties heeft, zonder m'n bureaustoel echt zwaar te verminken. :)
Onze eigen Case_C is bezig met een ontwerp voor een HOTAS mount voor op je bureau. Zie een aantal posts terug.

• siriouz
Snoz Lombardo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:54:
[...]

Onze eigen Case_C is bezig met een ontwerp voor een HOTAS mount voor op je bureau. Zie een aantal posts terug.
Klopt, dat had ik gezien. Maar ik wil m'n setup aan m'n bureaustoel, in plaats van op m'n bureau. ;)

• Snoz Lombardo
siriouz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:55:
[...]

Klopt, dat had ik gezien. Maar ik wil m'n setup aan m'n bureaustoel, in plaats van op m'n bureau. ;)
Ah oke :) Misschien als we Case lief aankijken... O+

• Case_C
Snoz Lombardo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:54:
[...]
Zal binnenkort even vragen we de kiloprijs voor 'bewerkt' aluminium is. Ben ook nog bezig met een simpele stand voor een modelboot van me, dus daar kan ik wel conclusies uit trekken of 't financieel haalbaar is.

• siriouz
Snoz Lombardo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:57:
[...]

Ah oke :) Misschien als we Case lief aankijken... O+
:9 Moeten we dat wel met z'n allen tegelijk doen vrees ik. :D O+

• Case_C
Bureaustoelmounts zijn gaaf :p , enkel zijn bureaustoelen an sich meestal slappe constructies :P . Ik durf nooit teveel te leunen op de armsteunen...

[ Voor 20% gewijzigd door Case_C op 23-09-2015 10:01 ]

• siriouz
Case_C schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:00:
Bureaustoelmounts zijn gaaf :p , enkel zijn bureaustoelen an sich meestal slappe constructies :P .
Dan weet ik niet wat jij allemaal met je bureaustoel doet, maar mijn armleuningen zijn toch aardig stevig :P

• Case_C
siriouz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:01:
[...]

Dan weet ik niet wat jij allemaal met je bureaustoel doet, maar mijn armleuningen zijn toch aardig stevig :P
Wellicht handiger om de bevestiging onder de stoel te houden.

• siriouz
Case_C schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:06:
[...]

Wellicht handiger om de bevestiging onder de stoel te houden.
Naar mijn idee te omslachtig. Daarnaast zal in mijn geval bevestiging op de armleunen steviger zijn.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het enige nadeel van bureaustoel klemmen is dat je als het ware opgesloten zit door de kabels van je pc naar je bureaustoel. Maar kwa installatie kan armleuning klemmen wel weer heel gemakkelijk zijn. Alleen geen idee waar je die kan bestellen.

• Case_C
siriouz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:08:
[...]

Naar mijn idee te omslachtig. Daarnaast zal in mijn geval bevestiging op de armleunen steviger zijn.
Heb het over het frame waarop je bevestigd met de Hotas.

Voor de bureau-setup schiet me net ook een redelijk idee te binnen :) . (Maar dat hangt af van de alu prijs, want staal is met m'n huidige idee te zwaar XD . (niet iedereen heeft een bureau waar je op kan gaan zitten.)

• siriouz
Ircghost schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:13:
Het enige nadeel van bureaustoel klemmen is dat je als het ware opgesloten zit door de kabels van je pc naar je bureaustoel. Maar kwa installatie kan armleuning klemmen wel weer heel gemakkelijk zijn. Alleen geen idee waar je die kan bestellen.
Zie het topic dat ik linkte, daar staat ook een Britse verkoper bij. Ze versturen alleen niet direct naar Nederland. Ik heb ze in ieder geval een mailtje gestuurd wat de opties en extra kosten ongeveer zullen zijn. Mochten er nog meer geinteresseerden zijn, kunnen we altijd nog een gezamelijke order plaatsen - zolang ze bereid zijn om daadwerkelijk hierheen te versturen. :)

• Case_C
Ircghost schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:13:
Ik ken een type klem waar ze fietsen mee vast zetten (fietsenrek voor koersauto's) dat zijn sterke klemmen die met rubber werken)

• siriouz
Andere optie zou nog kunnen zijn om een namaak GoPro mount met klem te bestellen en daar een plankje op te lijmen... Straks eens kijken hoe de klem van m'n SJCAM mount op m'n armleuning past.

[ Voor 24% gewijzigd door siriouz op 23-09-2015 10:36 ]

• Case_C
siriouz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:34:
Andere optie zou nog kunnen zijn om een namaak GoPro mount met klem te bestellen en daar een plankje op te lijmen...
Zijn die zo sterk dan?

Voor dat bureau heb ik overigens een redelijk strak idee voor de ophanging van de mounts. (Maar dan heb je wel 2 nokken op je bureau :+ )

• siriouz
Case_C schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:35:
[...]

Zijn die zo sterk dan?

Voor dat bureau heb ik overigens een redelijk strak idee voor de ophanging van de mounts. (Maar dan heb je wel 2 nokken op je bureau :+ )
Kwestie van proberen? :p Stiekem ben ik wel bang dat ik 'm zo strak zou draaien dat het plastic kapot gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er teveel variatie is in bureaustoelen om er echt een algemeen design voor te maken die op alles aanpasbaar is. Mijn bureaustoel is daar bv niet echt geschikt voor. Dan ben ik toch meer fan van het bureaudesign.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 17:07
Zat zelf ook nog naar de mousetray te kijken voor m'n dxracer stoel, maar vraag me af of dat ook voor een hotas setup zou werken aan beide kanten :P

http://www.dxracer.net/cat12_mouse-tray.html

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:58:
Zat zelf ook nog naar de mousetray te kijken voor m'n dxracer stoel, maar vraag me af of dat ook voor een hotas setup zou werken aan beide kanten :P

http://www.dxracer.net/cat12_mouse-tray.html
Niet zo heel gek duur, en met wat velcro heb je het zo vast :P . Maar dan is je muismat weer verpest XD .

Maar heb nu een redelijk strak idee voor dat bureau-gevalTM Vanavond eens informeren naar die Alu-prijzen.

[ Voor 12% gewijzigd door Case_C op 23-09-2015 11:09 ]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nieuwe P2P stuff in de launcher. Ik verwacht nog steeds een grote update :D

Komt u maar met die AC2.0 8)

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 17:07
Case_C schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:00:
[...]

Niet zo heel gek duur, en met wat velcro heb je het zo vast :P . Maar dan is je muismat weer verpest XD .

Maar heb nu een redelijk strak idee voor dat bureau-gevalTM Vanavond eens informeren naar die Alu-prijzen.
Mja ik vind dat muismat gedeelte een beetje lomp groot, dus eigenlijk wil ik wel iets wat ik op die manier kan bevestigen aan die mounts voor de armleuningen. Maar ben helaas niet echt handig zelf :P

• Fordox

Fordox

00101010

Ikea bureaustoelen (die vast wel veel mensen hebben) hebben afneembare armleuningen. Die zitten vast met maar 2 bouten. Als er iemand is die daar een aparte contructie voor kan maken, zou dat ideaal zijn!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Fordox schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:30:
Ikea bureaustoelen (die vast wel veel mensen hebben) hebben afneembare armleuningen. Die zitten vast met maar 2 bouten. Als er iemand is die daar een aparte contructie voor kan maken, zou dat ideaal zijn!
Ik heb met zo'n Ikea stoel een test gedaan. Geweldig voor het vliegen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vKzZ4CIXf3wEMsCbmR1Mi3er/full.jpg

Ik ben er uiteindelijk maar vanaf gestopt vanwege het FPS gedeelte. Als ik mijn stick en throttle zo bevestig moet ik mijn armen in een onnatuurlijke houding houden om bij mijn toetsenbord en muis te komen.

Nu ben ik aan het sparen voor een Obutto R3volution.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylocke op 23-09-2015 16:01 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Case_C
Hoe zwaar zijn die sticks eigenlijk?

Warthog is zeker 't zwaarste?

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Cougar is ~8kg, Warthog is ~9kg

• Fordox

Fordox

00101010

Tylocke schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:59:
[...]

Ik heb met zo'n Ikea stoel een test gedaan. Geweldig voor het vliegen.

[afbeelding]

Ik ben er uiteindelijk maar vanaf gestopt vanwege het FPS gedeelte. Als ik mijn stick en throttle zo bevestig moet ik mijn armen in een onnatuurlijke houding houden om bij mijn toetsenbord en muis te komen.

Nu ben ik aan het sparen voor een Obutto R3volution.
Oeh dan moet je ze wegklapbaar maken! Alsof je echt uit/in een cockpit stapt :p

Dan heb je een soort draaiwiel naast je gewone armleuning. Als je dat wiel naar achter draait (waar je hotas op staat), komt er een gewone armleuning op de plaats daarvan. Het mooiste zou zijn dat je dat dan op een springveer constructie hebt. Als je een hendel overhaalt dat ie dan uit zichzelf door de veer naar achter klapt.
Als je weer wilt vliegen, druk je met dat hendeltje alles weer in plek en zet je de veer weer op spanning.

Man ik ben geniaal!

[ Voor 26% gewijzigd door Fordox op 23-09-2015 17:26 ]

• Case_C
Fordox schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:22:
[...]

Dan heb je een soort draaiwiel naast je gewone armleuning. Als je dat wiel naar achter draait (waar je hotas op staat), komt er een gewone armleuning op de plaats daarvan. Het mooiste zou zijn dat je dat dan op een springveer constructie hebt. Als je een hendel overhaalt dat ie dan uit zichzelf door de veer naar achter klapt.
Als je weer wilt vliegen, druk je met dat hendeltje alles weer in plek en zet je de veer weer op spanning.

Man ik ben geniaal!
Zo geniaal dat je rekening houd met de krachten op constructie, en het gewicht van het geheel ;) . Maar dat moet zo'n IKEA stoel wel houden ;) .

• Fordox

Fordox

00101010

Valt wel wat op te vinden.ik denk eerder dat bekabeling een probleem wordt.

Ik copyright dit idee :p

• Case_C
Fordox schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:36:
Valt wel wat op te vinden.ik denk eerder dat bekabeling een probleem wordt.

Ik copyright dit idee :p
Bij een copyright hoort een redelijk uitgewerkte tekening van je idee ;) .

(in afwachting van de tekenskills van Fordox :9 )

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 23-09-2015 17:45 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Mn tekenskills zijn net zo slecht als mn humor.

Ik zal eens kijken als ik wat tijd over heb :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Fordox schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:22:
[...]

Man ik ben geniaal!
Dat zou wel heel mooi zijn. Die simpit die een tijdje geleden in dit topic langs kwam had ook een joystick die weg kon klappen. Dat zag er erg mooi uit. Ik heb over het wegklappen nagedacht en met de x52's is het gewicht niet zo'n probleem. De stoel kan ook wel wat aan, het is zeker geen goedkope ikea stoel en voelt behoorlijk stevig met zijn armleuningen. Toch hou ik het bij de Obutto, terwijl die ook dat probleem heeft met het toetsenbord dat niet over de joystick heen kan (die simpit was een Obutto).

En een heel ander onderwerp: Ik heb bewijs dat Nederlands nog bestaat in 2945! In de vorm posters die waarschijnlijk al zo'n 936 jaar oud zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZfYCcZ9JX7QL0luX2FsDkpQn/full.jpg

Linksonder is een poster van Sabrina Starke met leesbare datum "Vrijdag 14 augustus".

[ Voor 12% gewijzigd door Tylocke op 23-09-2015 20:27 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Case_C
Haha dat is goed gevonden :D . Mooi om te zien :) .

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:09

Cogency

Ginnunga

Wtf, cool!

• Snoz Lombardo
Uit INN's notes van RtV (Subscriber edition):
There will be org hangars, where Orgs can decide to tithe their members, so the orgs would have their own treasury, to buy and assign equipment.

9/10 of people and ships you meet will be AI, not players. It's up to you to decide what style you want. Chris sees PVP coming into play a lot more with Orgs. Orgs will want to fight over asteroid bases. There'll be areas where players can come together to try to dominate them.
Edit: 't is nog bezig, hier nog wat nieuwe dingen:

Endeavour!
  • There's some tech that needs to be deployed - for mining, the asteroids will be voxel, they have the Endeavour that we'll get to see soon, but you'll be able to do tons of things with an Endeavour - Farming, hospital ship, observatory, etc...
  • In the very final stages of getting the Endeavour ready to go. They'll provide information on it, the roles, the pods, etc... no date yet, but it'll be within the next week. Just waiting on a last set of art, then they'll get pricing up on the forums for the base ship later today :D . A la cart pods will come later.
  • They asked for 5 pods, Jim Martin looked at the 5, said aaaaah I'll do 'em all, so they've got a lot more than they expected.
  • Endeavour is coming soon! They'll let us know a week before, but they weren't sure till today that it'd be coming. THey'll plan the sale length accordingly.
  • Keep the Endeavours 200+ meter size in mind when we see its price. It can overclock, it can grow crops, etc... Pricing for it on the forums later today.
  • Potential Endeavour sale on Friday.
Merchandise
[list]
• SQ42 stuff for Cit Con is being done
• SQ42 coffee cups, a patch set that's in production, there's a bunch of things coming soon for Merch. They're looking at doing a poll about Jump Point 2 physical in the New Year, they'll need to sell at least 2000. They'll do physical dog tags in the new year again as well.
• The Citizen Cards are really hard for them to do. Sandi's busy doing the Colelctor's boxes. Connie now, then Hornet, Freelancer last (cause the Freelancer collector box will have a modding manual in it). They've approved a SC Polo.
• Track jackets will start shipping in a few days.
• There will be a few posters for Cit Con that will get put up for subscribers and regular folk after Cit Con.
• They're looking into doing more brochures like the 890's as well.
• SQ42 hoodie coming to the store.

Diversen
[list]
• [What's being done to flesh out gameplay for explorers, miners, salvagers, etc...] It's a big focus. It's a big focus for Chris and Tony. People think FPS has taken over everything, because it's what's going to be next, but most of the design work going on right now aren't working on FPS, or even combat. Yes, people are working on balancing, but they're working on lots of stuff for what you'll do with exploring, what you'll do with medical stuff, refueling, mining, etc...
• The Caterpillar is in full effect right now. Randi is white and greyboxing it, including ideas for variants. There was a long discussion, it's staying asymettrical. Check out AtV tomorrow for a special ShipShape about the Caterpillar.
• The Idris and Starfarer and Endeavour are very big.
• CCU system is coming in ~3 weeks time. It's beiing worked on right now.
• Concierge card - they're getting samples made, trying to make it look as good as possible.
• Concierge card will be for 'pop-up parties' if you've got the card, show up, and talk to them. (Die begrijp ik niet helemaal?)
• Connie having research, medical, or mining modules? No talk on that yet. All the modules will be premiered on the biggest possible coolest ship. Endeavour for Science, Orion for Mining, then they'll go back and see how to slot them into smaller ship. Ideally they'll make smaller ships for those things as well too.

De 'Friday TBD Special Update' uit de CommLink Schedule was dus de Endeavour sale :) Straks de prijs, ben benieuwd! :*)

[ Voor 102% gewijzigd door Snoz Lombardo op 23-09-2015 21:03 ]

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Oke :)

[ Voor 8% gewijzigd door DutchWalnut op 23-09-2015 21:00 ]

Verwijderd

De prijs van de Endeavour wordt later vandaag bekent gemaakt:
https://www.reddit.com/r/...ll_be_posted_later_today/

Ben benieuwd, ik denk 600

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:34:
De prijs van de Endeavour wordt later vandaag bekent gemaakt:
https://www.reddit.com/r/...ll_be_posted_later_today/

Ben benieuwd, ik denk 600
zonder modules

• Snoz Lombardo
Hey guys! I'm sorry for the delay on Endeavor pricing. Note that we do not have a release date for the ship yet; we're putting together the final assets and it could be as soon as Friday... but there's also a significant chance the show and sale would kick off next week instead.

The pricing that we have at the moment is as follows:
  • Base Endeavor (Standard Labs Attached) - $425
  • Base Hope (Hospital Layout) - $450
  • Base Endeavor (No Pods) - $350
There will be additional 'choose your own' pods available for different jobs, and we'll go into a LOT of detail as to exactly what those are. Expect everything from bio-domes to linear accelerators! Please discuss here; keep in mind that this is a BIG ship with a lot to do in the 'Verse... 200 meters puts it at almost the length of an Idris.

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
Ik kan mijn eerdere speculatie niet meer terugvinden maar ik vermoed €500 voor een kale Endeavour.
Place your bets now!!!
Onder de juiste gokkers verloot ik geen Reliant.
Edit: laat maar, Snoz was me net voor met de prijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door SNAFU op 23-09-2015 22:30 ]

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Snoz Lombardo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:28:
Hey guys! I'm sorry for the delay on Endeavor pricing. Note that we do not have a release date for the ship yet; we're putting together the final assets and it could be as soon as Friday... but there's also a significant chance the show and sale would kick off next week instead.

The pricing that we have at the moment is as follows:
  • Base Endeavor (Standard Labs Attached) - $425
  • Base Hope (Hospital Layout) - $450
  • Base Endeavor (No Pods) - $350
There will be additional 'choose your own' pods available for different jobs, and we'll go into a LOT of detail as to exactly what those are. Expect everything from bio-domes to linear accelerators! Please discuss here; keep in mind that this is a BIG ship with a lot to do in the 'Verse... 200 meters puts it at almost the length of an Idris.

Damn je bent me net voor. ;)

• Snoz Lombardo
SNAFU schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:28:
Ik kan mijn eerdere speculatie niet meer terugvinden maar ik vermoed €500 voor een kale Endeavour.
Place your bets now!!!
Onder de juiste gokkers verloot ik geen Reliant.
Haha net te laat!

Ik vind 'm 'goedkoop' gezien de hype en verwachtingen!

• Fisher
Zoals ik nu zie. Gaat mijn Starliner en mijn Herald in de melting oven.

• SNAFU
Snoz Lombardo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:30:
Ik vind 'm 'goedkoop' gezien de hype en verwachtingen!
Ik dacht precies hetzelfde maar durfde het bijna niet te zeggen.
Met het smelten van een Retaliator en modules en een Hull B moet ik een eind kunnen komen denk ik.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Fisher
Trouwens heeft iemand al STAR CITIZEN SHIP SCALE VIEWER gebruikt?

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 17:39

Sturmovik177

Vroem

Fisher schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:32:
Trouwens heeft iemand al STAR CITIZEN SHIP SCALE VIEWER gebruikt?
Je bedoelt deze ?
Nee, nog niet. Had er wel over gehoord in de Star Signal podcast, dus ga em nog een keer uitproberen.

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Hmm helemaal geen rare prijs voor de Endeavour, ik denk dat veel mensen het dubbel verwacht hadden. Gok dat we er wel meer dan 1 gaan zien zodra de org fleet viewer online komt (als org's 2.0 eindelijk live gaat :P )

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Koopje vergeleken met andere schepen? of? Ik snap die prijzen soms niet helemaal. hehe

• Fisher
Sturmovik177 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:39:
[...]

Je bedoelt deze ?
Nee, nog niet. Had er wel over gehoord in de Star Signal podcast, dus ga em nog een keer uitproberen.
klopt. Ik heb even om de Carrack gelopen en nog wat andere schepen. Geeft me toch een behoorlijke fix. >:) :*)

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:41:
Hmm helemaal geen rare prijs voor de Endeavour, ik denk dat veel mensen het dubbel verwacht hadden. Gok dat we er wel meer dan 1 gaan zien zodra de org fleet viewer online komt (als org's 2.0 eindelijk live gaat :P )
bijna even groot als een idris, meer mogelijkheden dan een idris.. ik snap de prijs niet.. niet dat hij even duur als een idris moest zijn..

• Snoz Lombardo
Bornhald schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:48:
[...]

bijna even groot als een idris, meer mogelijkheden dan een idris.. ik snap de prijs niet.. niet dat hij even duur als een idris moest zijn..
Mwah, we moeten nog wel even de prijzen van de modules/pods afwachten he. Als die ook nog eens $100/stuk zijn dan begint het al aardig duur te worden.

• Bornhald
hospital is 450 standaard is 350 ik denk niet dat de modules schokkend duur zullen zijn.. of lees ik het verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siriouz
Vanochtend na het werk ff AC geprobeerd... Vliegen met een Xbox controller is NIET aan te raden heb ik gemerkt. :p

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:57:
hospital is 450 standaard is 350 ik denk niet dat de modules schokkend duur zullen zijn.. of lees ik het verkeerd
De 'beste' variant zal waarschijnlijk wel rond de 600 dollar uitkomen ;) . Oh en als de Endeavour een Idris tegenkomt... zeg dan maar dag tegen je Endeavour ;) . Dus zoveel beter is ie niet.

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:03:
[...]

De 'beste' variant zal waarschijnlijk wel rond de 600 dollar uitkomen ;) . Oh en als de Endeavour een Idris tegenkomt... zeg dan maar dag tegen je Endeavour ;) . Dus zoveel beter is ie niet.
met een idris moet je zoeken naar je endeavour terwijl de endeavour een beetje kan doen waar hij zin in heeft. lijkt dus beter besteed.

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:05:
[...]

met een idris moet je zoeken naar je endeavour terwijl de endeavour een beetje kan doen waar hij zin in heeft. lijkt dus beter besteed.
Klopt, maar als ik in een schip moet zitten waar naar gezocht word... heb ik liever dat het een Idris is ;) . Met 200 AI crew zoals in de RtV is gezegd, dan een research-vessel wat maar 1 of 2 turrets heeft ;) .

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:07:
[...]

Klopt, maar als ik in een schip moet zitten waar naar gezocht word... heb ik liever dat het een Idris is ;) . Met 200 AI crew zoals in de RtV is gezegd, dan een research-vessel wat maar 1 of 2 turrets heeft ;) .
rtv niet gekeken dus geen idee wat er gezegd is

• siriouz
Case_C schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:07:
[...]

200 AI crew?! :o Holy crap...

• Case_C
Dat was volgens mij voor SQ42, dat ze zoveel man nodig hadden om het levend te laten lijken. Of ik moet t verkeerd gehoord hebben, dat ze het over een ander schip hadden...

En bugsmashers is er weer:

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 23-09-2015 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vind het wel mooi dat veel oude info wordt herbevestigd in RtV, zoals:
- Death of a Spaceman
- 90% NPC's
- PvP slider

Dat is allemaal toch meer dan 2 jaar geleden. :P

Hoe fuel werkt vond ik ook wel interessant:
– There are 3 types of fuel. You need to use two types. Basic maneuvering, without boost, that’s basically free. Can’t run out if you’re flying normally. Boost though, which will have a lot more use in the multicrew stuff, it’s a resource that you use. You’d either have to replenish it or buy it at stations. There’s equipment you can get to refine it too. It’s similar to Nitrous in a car.

– Beyond Cruise is Quantum Drive. Quantum Drive is the second type of fuel. It uses Quantum fuel. And Jump Drive – the fiction with the first Jump drive, there was a reactor leak in a Quantum drive. Jump drive is a bit bigger a Quantum fuel, but it uses a lot to go to Jump.

– Quantum’s something you can harvest, like Boost fuel, but it’s more rare a resource. This will be a good role for Starfarer captains.
Ook over exploring/mining vond ik wel interessant:
– [What’s being done to flesh out gameplay for explorers, miners, salvagers, etc…] It’s a big focus. It’s a big focus for Chris and Tony. People think FPS has taken over everything, because it’s what’s going to be next, but most of the design work going on right now aren’t working on FPS, or even combat. Yes, people are working on balancing, but they’re working on lots of stuff for what you’ll do with exploring, what you’ll do with medical stuff, refueling, mining, etc…

– There’s some tech that needs to be deployed – for mining, the asteroids will be voxel, they have the Endeavour that we’ll get to see soon, but you’ll be able to do tons of things with an Endeavour – Farming, hospital ship, observatory, etc…

– Chris wants there to be combat, but he also wants lots of non-combat stuff, because that’s what makes it feel like a real world, and inclusive. Can potentially avoid combat entirely.
Die TBD was wel een beetje teleurstellend :) , maar ik snap wel dat ze nog niet wilden revealen dat het de Endeavour was, omdat ze nog steeds niet zeker weten of ie dan klaar voor verkoop is.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16
Al een poos niet meer gevolgt is er ondertussen nog een Campaign teaser/trailer uit gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
Psyonara schreef op donderdag 24 september 2015 @ 03:11:
Al een poos niet meer gevolgt is er ondertussen nog een Campaign teaser/trailer uit gekomen?
Nog 2 weken wachten. Op CitizenCon gaat er een hoop rond SQ42 draaien.

De overige interessante notes van RtV:
  • - We will see Million Mile High Club at CitizenCon. It is being built in Austin.
  • - [Update on Jump Point sizing?] Hasn’t changed. The Starmap, which will be unveiled at CitizenCon, will have the sizes. The idea is… think of a jump point as a mountain pass, some are narrower than others. If you have a Hull C think of it like a container ship, there are certain places it can go but it can’t go everywhere. It can carry more but have to go the long way around. Freelancer could take less cargo but potentially do it faster. That’s the attempt at balancing. Small ships can sneak through smaller jump points vs large ships can carry way more cargo.
  • – More flight modes are being added. ‘Precision’ is the lowest speed, landing, maneuvering. ‘SCM’ Space Combat Maneuvering, which is what’s right now. ‘Cruise’ Faster than SCM, but not as fast turning.
  • – [Movement / progress on planets and moons rotating around their stars?] They’d like to do it. They’re debating it. The Zone tech will allow them to do that. They can just move the zone around, and everything in that can move. Could have an entire zone moving around a star, and a space station orbiting a planet, etc… The trick is how to handle the relativistic issues of, when you’re not in that zone.
  • – Probably wouldn’t simulate the proper gravity effects and orbit effects that really happen. It’d be simplified. First stage probably won’t have orbits, but they want to do it long term.
  • [Org owned stations and ships?] There will be org hangars, where Orgs can decide to tithe their members, so the orgs would have their own treasury, to buy and assign equipment.
  • – [How often do you get questions about DirectX 12?] Get lots. Chris is doing a Gamers Nexus interview about it soon. They’re working on DX12. It’ll take a bit longer for SC to support it, they’re refactoring some base engine features to use it better.
  • – Switching to 64 bit ID’s means that your ship in the game, that ID is your ship, and that’s your ID forever.
  • – This means that servers can hand over object ID’s a lot more easily. Very big change. Not many online games do this, but it allows flexibility to connect people to multiple different servers.
  • – [FoV’s for people with multi-monitor? ] Three monitor surround view stuff is cool, but it clashes with the idea of, if I have a heavy marine helmet I should have a restricted view. They’re figuring out how best to do it right now.

Aankomend weekend zullen ze met een potentiele Endevour sale ook over de 90 miljoen dollar gaan met crowd-funding :P . Nog 3 maanden om 10 miljoen binnen te halen voor de 100 miljoen.. moet te doen zijn :p .

[ Voor 85% gewijzigd door Case_C op 24-09-2015 08:49 ]

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Dank je voor de samenvatting. Erg interessante informatie. Met nog big 2 sales en om de 2 weken een soort concept sale moet dat te doen zijn. Vooral in de VS is november/december toch al een periode om dure dingen aan te schaffen dus scheepjes voor kerst zal geen uitzondering zijn.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Hmmm.. toch wel aan het twijfelen of ik dan de Genesis moet gaan smelten voor een Endeavor...

• Fordox

Fordox

00101010

Wow, dat is best goedkoop.
ik denk dat CIG nu ook in de achterhoofd heeft dat iedereen nu al belachelijk veel geld in het spel heeft gestopt en dat anders het schip lang niet zo goed verkoopt. Of mensen melten hun schip waardoor ze inkomsten mislopen.

Gewoon wat speculatie..

• Fisher
Fordox schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:16:
Wow, dat is best goedkoop.
ik denk dat CIG nu ook in de achterhoofd heeft dat iedereen nu al belachelijk veel geld in het spel heeft gestopt en dat anders het schip lang niet zo goed verkoopt. Of mensen melten hun schip waardoor ze inkomsten mislopen.

Gewoon wat speculatie..
Van wat ik begrepen heb gaan we veel modularitie en varianten van schepen krijgen. De volgende wave als ik het goed gelezen heb zijn schepen die ze zelf in het spel willen hebben.

• SNAFU
Qua prijs valt de Endeavour dan 'wel mee' maar ik zit mij te bedenken of ik het leuk vind om hele dagen zomaar ergens rondjes te draaien rond een maan en science/medicijnen/protheses/drugs te produceren.
Ik ben dus zeer benieuwd naar de gameplay die CIG in gedachten heeft voor de Endeavour.

[ Voor 17% gewijzigd door SNAFU op 24-09-2015 11:20 ]

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Een van de mooiste games die ik tot nu toe heb gezien. Maar ik hoop toch wel dat er binnenkort wat meer speelbare content beschikbaar komt. Dat beetje rondvliegen in Area Commander heb ik nu wel gezien.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

SNAFU schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:20:
Qua prijs valt de Endeavour dan 'wel mee' maar ik zit mij te bedenken of ik het leuk vind om hele dagen zomaar ergens rondjes te draaien rond een maan en science/medicijnen/protheses/drugs te produceren.
Ik ben dus zeer benieuwd naar de gameplay die CIG in gedachten heeft voor de Endeavour.
Je kan je Endeavor ook verhuren, of beschikbaar stellen voor een Org. Dan genereer je weer inkomsten :)

Verwijderd

Topicstarter
Psyonara schreef op donderdag 24 september 2015 @ 03:11:
Check ook zeker de multicrew demo.

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
endeavor, ondanks goedkoop, is niet mijn kopje thee :) freelancer dur klinkt nog steeds naar hoe ik het wil! denk trouwens niet dat de prijs kunstmatig laag is gehouden om er veel te verkopen, het blijft een research ship, gemaakt voor mensen die dat leuk vinden. Een Idris zal hem iedere keer killen en meer vrijheid hebben om heen te gaan waar het wilt.

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de Endaevor ook wel echt een org schip die gewoon continu voor je org bezig is en daarnaast als een soort tweede basis dient. Ik zou er persoonlijk ook niet voor backen. :)

Verwijderd

Ik overweeg mijn Vanguard warden of base Retaliator voor de endeavor te smelten en dan het bedrag wat ik te kort kom met nieuw geld bij te betalen, Mijn Orion doe ik er niet voor weg omdat, dat het schip is waar ik op de eerste dag van de PU meteen mee in actie wil komen om snel het geld te verdienen dat ik nodig heb om de rest van mijn fleet te kunnen laten vliegen.

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik ben bang dat die Endeavor niet te betalen is als de game launch, dat de upkeep gewoon veelste hoog is om dat ding te laten functioneren. (als je alleen ben)

[ Voor 6% gewijzigd door Cogency op 24-09-2015 17:13 ]

• Case_C
Cogency schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:13:
Ik ben bang dat die Endeavor niet te betalen is als de game launch, dat de upkeep gewoon veelste hoog is om dat ding te laten functioneren. (als je alleen ben)
Better buy two then! :+

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Cogency schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:13:
Net zoals bij Torrie is de Endeavor niet mijn ding. Ik vind hem wel mooi maar ik zie de Endevor wel een beetje als Org ship net zoals een Idris (alhoewel ik eerder een Endeavor zou overwegen dan een Idris). Kosten zijn waarschijnlijk hoog en het is maar de vraag hoe je die terug kan verdienen. Er zullen vast wel research missies komen dus dat blijft even afwachten. Vrijdag zal er vast wel een design post bij komen (met mini game?).

• Torrie844
ATV online :)

Psst..tylocke, kijk ship shape ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Torrie844 op 24-09-2015 21:34 ]

-

• Case_C
Torrie844 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:30:
ATV online :)
[video]

Psst..tylocke, kijk ship shape ;)
Leuke AtV :) , vooral dat 'werkblad' van de Caterpillar :p al die boxes... En wat is er in de background voor schip te zien? :D

• Bornhald
YAY Caterpillar..

en 5 module bays... nice

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, leuk hoor die Endevour, Caterpillar en Idris. Is het gek dat ik ze meer zie als "maps" om mee te docken en en potje op te knallen met een teampje? :D

Heb toch wel m'n twijvels over hoe leuk het is met zo'n groot ding met meerdere spelers rond te vliegen. Waarbij ik bij Elite Dangerous wel zoiets heb van "ik wil de grotere stok!" is de specialisatie in andere dingen toch niet zo heel aantrekkelijk voor mij met die grotere schepen. Buiten dat ik natuurlijk graag als Security detail / fighter aanboord mee wil, maar dan eigenlijk ook vooral als de kans op leuke actie een beetje gegarandeerd is. Wat een all out space battle waar zulke grote schepen in meedoen is natuurlijk wel onwijs gaaf.

• Bornhald
caterpillar is niet "zo groot" 67 meter en een constellation is 61 retalliator 71 en de starfarer zelfs 90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SNAFU
Jeetje, die Endeavour is gigantisch! :$

• Case_C
SNAFU schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:51:
Jeetje, die Endeavour is gigantisch! :$

[video]
Ja dat gaat een leuke worden om er eentje van te hebben in de organisatie :) . Als mobile spawn + something on the side ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Hmmm, laatste gerucht is dat James Pugh en Alyssa gestopt zijn. Hun Citizen dossiers bestaan niet meer en Alyssa heeft haar Linkedin bijgewerkt. Even afwachten wat daar allemaal aan de hand is. Helaas grijpt een figuur zoals DS nu de kans om te zeggen dat hij gelijk had en dat we allemaal in paniek moeten wegrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:11:
Hmmm, laatste gerucht is dat James Pugh en Alyssa gestopt zijn. Hun Citizen dossiers bestaan niet meer en Alyssa heeft haar Linkedin bijgewerkt. Even afwachten wat daar allemaal aan de hand is. Helaas grijpt een figuur zoals DS nu de kans om te zeggen dat hij gelijk had en dat we allemaal in paniek moeten wegrennen.
Chatroll log waarin door Disco Lando bevestigd wordt dat ze weg zijn http://imgur.com/a/umVGX

[ Voor 11% gewijzigd door Bornhald op 25-09-2015 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:15:
[...]

Chatroll log waarin door Disco Lando bevestigd wordt dat ze weg zijn http://imgur.com/a/umVGX
Ah dank je! Ik was net moeilijk aan het doen om de twitter berichten te linken maar dit is veel duidelijker. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:27:
[...]

Ah dank je! Ik was net moeilijk aan het doen om de twitter berichten te linken maar dit is veel duidelijker. Helaas.
Kwam het net tegen op reddit toen ik zag dat jij de tekst al gepost Had.

Zag ook dat ds aangeeft dat "hij hiervoor heeft gezorgd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:39:
[...]

Kwam het net tegen op reddit toen ik zag dat jij de tekst al gepost Had.

Zag ook dat ds aangeeft dat "hij hiervoor heeft gezorgd"
En dat betwijfel ik. DS is een soort persoon die er heilig van overtuigd is dat hij dit heeft gedaan terwijl hij waarschijnlijk alleen de scoop had. Volgens DS zou ook Lisa Ohanian (sp?) over 2 weken er mee stoppen.

Misschien dat we ooit de echte reden te horen krijgen maar RtV vanavond zal een behoorlijk ander gezicht zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Ik quote het maar even, geen linkbait dus;

ps. DIT IS DUS VAN DS, niet CIG

spoiler:
[quote]BREAKING NEWS!!! - Star Citizen
I have some sad news to report.

Since my recent blog "Star Citizen - The Long Con" went live yesterday, apparently a lot has been going on at RSI/CIG brain trust.

Key issue here is that I linked to a letter one David Jennison wrote when he quit working there.

For the record, I do NOT know this person. Not even on social media. And even when I reached out to authenticate the letter, I got a "no comment" from various sources.

Apparently he had shared it with some people in order to explain why he was leaving so suddenly. And it looks like one of those people sent it to me using a burner email account which is now unreachable. Pretty much how various unknown sources have been reaching out to me since I started writing these blogs back in July.

So today, multiple sources are telling us that the Santa Monica studio is in full crisis mode as a result.

Sources are telling me that Sandi, wife of Chris Roberts, is pointing fingers and publicly blaming people in the office for leaking the letter. A letter which isn't even company property btw. As the story goes, she called two of them "fuckers" in front of their co-workers. And as the word goes, it may have been during that altercation that two people turned in their key cards and immediately walked out.

As it stands, two have quit.

Lisa Ohanian (Ship Shape), gave 2 week notice.

Paul Forgy, quit on the spot - and walked out.

Alyssa Delhotal and James Pugh were reportedly fired under suspicion of leaking information to me. Since I don't know ANY of the above people, it's patently false.

It gets worse...

Meanwhile 9 people in Austin were informed that their jobs are being eliminated in October.

Additional people are reported to be informed today and tomorrow.

As I had mentioned a few weeks ago, multiple sources are telling me that the plan is to close the Austin office by end of this year. People let go so far are Artists, Engineers, and Designers working on the PU (!!!!!).

Also, sources tell me that they are hovering around $8 (!) million in cash right now and still burning around $3.5m (!) per month. Which is why they are now initiating immediate downsizing company wide. Quietly. They are hoping that upcoming sales go well to tide them over in the short term.

As it stands, credible sources tell me that they are going to run out of money at their current sales/burn by Q1/16, assuming they get some spikes from the upcoming sales and anniversary sale in November.

Which explains the Endeavor ship sale that went live in the past 24hrs.

During this downsizing, while consolidating global development in the UK, they are focusing on Squadron 42 because right now it isn't scheduled to be ready for release for another 15 (!) months. At best.

There is so much info coming in right now, that I simply can't divulge all of it without putting people at risk. So I am getting on a call with legal in a bit. I remain torn between my loyalty to industry sources, and my need to alert the industry that, as predicted, as big as this crowd-funding effort was, it is still on track to be the biggest single collapse of an entity in the history of the industry.

I have been sounding this warning bell since July. But I got incessantly attacked for it, and I am still under attack as a result.

I will add another update once I hear back from legal. I will probably just throw up another blog since it's so much stuff to wade through right now.

In the meantime, to those of you affected by this, don't even bother with attorneys or suing them. I got this. Just go find yourselves a new job, take care of your families and keep sending us stuff. This is a crowd-funded company and there are higher standards.

Most of all :

1) DO NOT TRUST THE MEDIA!!! If you want to know which of them to trust and/or talk to, contact me (anon is fine) directly at dsmart@live.com. You deserve to tell your story and I 100% guarantee you that I will make sure that it gets out and goes into the public record via the legal system as you wish for it to be told. Remember, you are going to be around in this industry, working alongside the best of the best, for years to come. Don't make light of that.

2) DO NOT TRUST ANY OF CHRIS'S FRIENDS. If you make the single mistake of talking to someone who knows someone who knows someone, you may find yourself in violation of your exit agreement (if any) and/or NDA signed at hiring. So don't do it.

3) Ben Lesnick cannot be trusted. But you probably already knew that.

- DS

Blog: http://www.dereksmart.com/2015/09/star-citizen-the-long-con/[/quote]

Tsja,

Ik heb het geluk dat mijn ouders mij gezond verstand hebben gegeven. Ik ben alleen bang dat een hele hoop gamers hierdoor afhaken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:17:
[...]

En dat betwijfel ik. DS is een soort persoon die er heilig van overtuigd is dat hij dit heeft gedaan terwijl hij waarschijnlijk alleen de scoop had. Volgens DS zou ook Lisa Ohanian (sp?) over 2 weken er mee stoppen.

Misschien dat we ooit de echte reden te horen krijgen maar RtV vanavond zal een behoorlijk ander gezicht zijn denk ik.
Oke wie is er weggegaan die iets met ontwikkeling te maken heeft?

Hooguit 1 of 2 concept artists, maar die wisselen continue.
Torrie844 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:33:
Ik quote het maar even, geen linkbait dus.
[...]
Tsja,

Ik heb het geluk dat mijn ouders mij gezond verstand hebben gegeven. Ik ben alleen bang dat een hele hoop gamers hierdoor afhaken.
Maar er zijn nog meer mensen die de bullshit liever helemaal niet lezen ;) .

Zo iemand hoort toch in een gekkenhuis?
In the meantime, to those of you affected by this, don't even bother with attorneys or suing them. I got this.
Samenvatting van DS

"My life is a failure, so I pick on others."

[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 25-09-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Case_C schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:42:
[...]

[...]

Zo iemand hoort toch in een gekkenhuis?

[...]

Samenvatting van DS

"My life is a failure, so I pick on others."
De mate van narcisme is ongekend, zijn gevoel voor gerechtigheid is verschrikkelijk krom, maar het is nou eenmaal wel een stuk meer SC gerelateerd dan ik eigenlijk hoopte. Ik blijf liever op de hoogte van alles en trek weloverwogen conclusies.

Het is echt een kwal van een vent, en ik hoop "eerlijk" dat iemand hem eens een fatsoenlijke knal verkoopt, zij het financieel, emotioneel of fysiek.

Ik wil het best in een "spoiler" formaat zetten, als anderen het niet willen lezen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:42:
[...]

[...]

Daarom had ik het ook nog niet gelinked ;) Maar uiteindelijk zijn er wat PR figuren weg nu, maar geen daadwerkelijke Devs. Pas als mensen zoals Tony en Zane weggaan ga ik me echt zorgen maken.

Er zijn tevens nog geruchten dat CIG Austin uiteindelijk gaat verdwijnen, al vind ik dat persoonlijk niet meer dan logisch om het VS personeel wat meer bij elkaar te krijgen. Ik vraag me dan wel af hoeveel man bereid is om te verhuizen of dat ze gewoon naar een ander project/bedrijf gaan. Die 300 man is uiteindelijk niet permanent nodig. Nu voor SQ42 en de baby-PU wel maar zodra dat loopt kan het aantal personeel natuurlijk wel weer omlaag. Ook dit is niet schokkend en onverwachts, want CIG heeft gewoon simpelweg niet de middelen om 300 man (+ tig externen) jaren in dienst te hebben.
Torrie844 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:47:
[...]

De mate van narcisme is ongekend, zijn gevoel voor gerechtigheid is verschrikkelijk krom, maar het is nou eenmaal wel een stuk meer SC gerelateerd dan ik eigenlijk hoopte. Ik blijf liever op de hoogte van alles en trek weloverwogen conclusies.

Het is echt een kwal van een vent, en ik hoop "eerlijk" dat iemand hem eens een fatsoenlijke knal verkoopt, zij het financieel, emotioneel of fysiek.

Ik wil het best in een "spoiler" formaat zetten, als anderen het niet willen lezen.
Ik vind het erg jammer. DS komt zo heel nu en dan met wel degelijk interessante feiten. Helaas gaat hij deze dan zodanig verdraaien dat het moeilijk is de waarheid er uit te filteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Tylocke op 25-09-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Tylocke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:47:
[...]

Daarom had ik het ook nog niet gelinked ;) Maar uiteindelijk zijn er wat PR figuren weg nu, maar geen daadwerkelijke Devs. Pas als mensen zoals Tony en Zane weggaan ga ik me echt zorgen maken.

Er zijn tevens nog geruchten dat CIG Austin uiteindelijk gaat verdwijnen, al vind ik dat persoonlijk niet meer dan logisch om het VS personeel wat meer bij elkaar te krijgen. Ik vraag me dan wel af hoeveel man bereid is om te verhuizen of dat ze gewoon naar een ander project/bedrijf gaan. Die 300 man is uiteindelijk niet permanent nodig. Nu voor SQ42 en de baby-PU wel maar zodra dat loopt kan het aantal personeel natuurlijk wel weer omlaag. Ook dit is niet schokkend en onverwachts, want CIG heeft gewoon simpelweg niet de middelen om 300 man (+ tig externen) jaren in dienst te hebben.
True.. ik denk alleen, als CIG toch niks te verbergen hebben, dat ze wel wat insight mogen geven. Derek blijft met zijn "sources" en "legal" allemaal fancy termen de lucht in gooien, maar vergeet niet dat hij langzaam meer volgers gaat krijgen (dus minder geld voor SC) als dit zo doorgaat. Hij speelt enorm slim in op de gebeurtenissen en maakt van elk ontslag een aftermath.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:47:
[...]

Daarom is het mooi dat ze nu met een 'mokerslag' content en systemen kunnen creëren, welke op de lange baan de doorontwikkeling met een kleiner team mogelijk maken.
Torrie844 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:49:
[...]
True.. ik denk alleen, als CIG toch niks te verbergen hebben, dat ze wel wat insight mogen geven. Derek blijft met zijn "sources" en "legal" allemaal fancy termen de lucht in gooien, maar vergeet niet dat hij langzaam meer volgers gaat krijgen (dus minder geld voor SC) als dit zo doorgaat. Hij speelt enorm slim in op de gebeurtenissen en maakt van elk ontslag een aftermath.
De enige juiste response is het tonen van zijn succesen en ervaringen in de industrie. Dat is voldoende duiding.

Alleen gaat Reddit DS in de Ban doen, dus een tegengeluid gaat dan ontbreken...

[ Voor 24% gewijzigd door Case_C op 25-09-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:49:
[...]

Daarom is het mooi dat ze nu met een 'mokerslag' content en systemen kunnen creëren, welke op de lange baan de doorontwikkeling met een kleiner team mogelijk maken.
Oh absoluut! Het is zelfs heel erg noodzakelijk voor de toekomst van CIG tenzij de release van SQ42 zoveel verkopen met zich meebrengt dat ze die aantallen met gemak in stand kunnen houden. Ik verwacht per Q1 2016 (iig na de release van SQ42) dat er nog maar zo'n 150 man daar intern werken.
Torrie844 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:49:
[...]

DS speelt heel erg in op de angsten van mensen. Naysayers krijgen 'gelijk' met zijn berichten en mensen die nog twijfelen gaan ergens anders kijken. Het is jammer dat hij zoveel energie in iemand ander zijn spel steekt ipv zijn eigen spel, dan had dat misschien ook nog wat kunnen worden. Hoe dan ook, zijn aanwezigheid zorgt voor alleen maar toxic omgevingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Case_C
1) DO NOT TRUST THE MEDIA!!!

Trust me, a failed veteran of the gaming industry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:03:
1) DO NOT TRUST THE MEDIA!!!

Trust me, a failed veteran of the gaming industry!
Ik ben zo blij dat we nu like buttons hebben :D

Pagina: 1 ... 91 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.