Ssssssh, nu wil ik weer van de Orion naar de Carrack. (en ben al van de C naar de O gegaan. haha)
Gewoon allebei halen?Cogency schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:09:
Ssssssh, nu wil ik weer van de Orion naar de Carrack. (en ben al van de C naar de O gegaan. haha)
Of als alternatief: lekker minen met je Orion om ingame voor een Carrack te sparen.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
ja je levert gewoon wat andere zooi inTylocke schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:54:
[...]
Gewoon allebei halen?![]()
Of als alternatief: lekker minen met je Orion om ingame voor een Carrack te sparen.
doe ik ook constant, heb nu geen gladiator, dropship module en wat andere meuk meer, maar wel twee vanguard sentinel
Reverse the Verse 61 notes (via INN)
Over Community Hub:
Over de Vanguard:
Andere schepen:
Over Community Hub:
- When it launches, there’ll be a menu option under ‘community’ for the hub. First area is ‘Citizen Spotlight’ which starts with staff picks. The best one that get submitted, first page’ll be staff picks. Can see everything else by hitting ‘view all’.
- You’ll have the option to ‘upvote’ stuff. Can see what’s hot and popular.
- Starting rolling it out on Tuesday. For the PTU rollout, there was a PTU first wave and PTU second wave. They’re going to use that. People who were in first wave of PTU invites will get the first wave of Community Hub invites.
- Another page has Twitch streamers, you can register your stream, and when you’re live, it’ll be shown then.
- RSI chat will be integrated at a later point as well.
- There’ll also be a page for podcasts.
- Deep Space Radar is their version of Reddit. Post articles / websites / INN stuff about Star Citizen there.
- Community Hub also has a place for videos and images.
- Issue Council is separate from the community hub. Could go live any day.
Over de Vanguard:
- [Retractable blast shields for Vanguards?] Only on the Harbinger. It’s one of the modular elements that can be swapped around.
- You could buy a Warden, buy the BUK for the Harbinger, and could just attach the blast shields.
- [Vanguard commercial?] None in the immediate future. Next is hopefully the Retaliator, there’s a script, but it’s been pushed back until next year because people are working on SQ42. They’re looking at doing trailers, but no commercials.
- BUK’s have LTI – for the Harbinger and the Sentinel. The Warden’s BUK does not.
Andere schepen:
- Some people were out of office, so no Avenger on AtV this week, but it WILL be next week. Avenger on Ship Shape next week confirmed.
- Connie Still have Chris and Josh working on it, they haven’t stopped since Gamescom.
- Caterpillar Randy (who worked on the Starliner) is working on it, but nothing new. Lisa might want to cover it on ship shape at some point in the next few weeks.
- Cutlass is being worked on still, no more info yet though. It’s not just languishing doing nothing, it’s being worked on. And the Cutlass is important for SQ42, so it’s not forgotten.
- 300 series Zane is in the UK working on UI and stuff. Every HUD will probably change at least a bit. Other HUDs, like the 300 series, are likely to change more.
- Freelancer it’s been passed to the UK. Handed to them recently. Lisa’s not sure how it’s going, but she’ll look in on it soon, see if there’s a ship shape to be done.
- 890 JUMP Tentatively slated for the LA office to start working on it after New Years.
- Starfarer It is in SQ42. People are actively working on it in the UK. It’s further than something like the BMM because it’s necessary for SQ42.
Hehe had al zo'n gevoel dat ik wat 'laat' was
vanguard Q&A 2
https://robertsspaceindus...nguard-Variant-Q-A-Part-2
https://robertsspaceindus...nguard-Variant-Q-A-Part-2
Star Marine Update:
https://robertsspaceindus...Star-Marine-Status-Update
Monthly Report:
https://robertsspaceindus...937-Monthly-Studio-Report
Vanguard!

https://robertsspaceindus...Star-Marine-Status-Update
![]() Howdy folks! Jason Hutchins, here. I'm working with Disco Lando on the update this week since Ben is in Atlanta for DragonCon! Have a great time, Ben! If you're at DragonCon this weekend, you should go check out the various Star Citizen panels and tell Ben I miss him. The Big Merge Update As we wrap up the staging merge this week, we go into final integrations of the Global Instance Manager that was recently deployed with the Social Module update. Some folks are going to work on this final merge step this coming weekend in order to make ready a code review based on the merge. If all goes as planned, we'll be on a single dev stream early next week! Great news for the overall project. To date, the CryEngine 3.7 SDK has been integrated, and the dev stream we used for both the Social Module release and FPS development have been merged into the game development stream. One of the things this has done is point out some conflicts to us, which we are finding and addressing. Many of them require a manual review, as newer is not always better when streams diverge, but we're getting it done, and pushing every day towards putting Star Marine in your hands. And now, because we're talking about our First Person Shooter BULLET POINTS! (DL Edit: I'm so sorry;) |
Monthly Report:
https://robertsspaceindus...937-Monthly-Studio-Report
![]() Greetings Citizens, What a month! It’s hard to believe that August saw both our live Gamescom multicrew demo AND the release of the social module… and a heck of a lot of work in-between! From building new starships to designing new landing zones to teaching the Vanduul to fly, we’ve been doing a little bit of everything, and it’s finally adding up to things you can see live! You can read on to find out what our teams around the world worked on in August, here. |
Vanguard!

[ Voor 22% gewijzigd door DutchWalnut op 05-09-2015 07:59 ]
Het ziet er naar uit dat de FPS aardig dichtbij zit te komen
! Nog een paar bugfixes, en ze kunnen live!
Het heeft wel bijna een half jaar langer geduurd dan geplant. Eigenlijk zouden ze, als ze zich aan hun planning konden houden, nu de release hebben voor AC 2.0.
Jammer, maar ik ben nog steeds stoked!
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Dan duurt het wat langer, maar dan heb je wel meer assets en tech in diezelfde release die wat verlaat isFordox schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:29:
Het heeft wel bijna een half jaar langer geduurd dan geplant. Eigenlijk zouden ze, als ze zich aan hun planning konden houden, nu de release hebben voor AC 2.0.
Oke dit is awesome, nog een beetje over the top qua blood and gore.. maar awesome!!
Hoe dan ook ga je dan natuurlijk alleen zien bij projectile weapons, en het zou wel mooi zijn als het bloed wat langer rond blijft zweven/kleven.
[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 05-09-2015 12:18 ]
Trouwens, uit de Monthly Report:
Slip of the tongue.Environments
The environment team has been busy with the map for the Arena Commander 2.0 release for CitizenCon. We have three main stations with interiors whiteboxed out now, along with one planet, three moons, three smaller satellites and a set of small asteroids. We have also been taking a new Low Tech Alpha set up to greybox that will allow us to build our station interiors more sensibly and to a grander scale than originally planned. The last POI to go in will be Asteroid Gainey and its sister set of large asteroids which are currently being prototyped.
All these points of interest have gone into the new map.
Next we’ll be continuing refinement on the large world map, getting lighting, mood and atmosphere locked down for each of the three stations, along with extensive testing on the physical limits we can push for Asteroid Gainey and the large asteroids.
dus AC 2.0 met wat mazzel rond december is nog best wel eens mogelijk....Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:19:
Trouwens, uit de Monthly Report:
[...]
Slip of the tongue.
Verwijderd
Uit de MR kan je lezen dat ze qua code in een consolidatie fase zijn beland en dus bezig houden met alles meer volwassen te maken. Gebruik van de 64 bit kaarten, betere rendering, optimalisaties van geheugen etc.
Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen dat je vanuit ruimte land op een planeet/station en hoe ze dat met streaming omgaan.
FPS was bezig met bugfixen dus die zitten in de Q&A fase en release zal niet lang meer duren.
Ze moeten nog vrij veel content maken. Flink aantal schepen in de pijplijn, landingszones, arenas voor AC/SM ed. En de SQ42 campaign afmaken natuurlijk.
Al met al blijft het nog een stevig prestigieus project en nu je de scope zelf kan inschatten blijft het knap hoe ze het handelen.
Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen dat je vanuit ruimte land op een planeet/station en hoe ze dat met streaming omgaan.
FPS was bezig met bugfixen dus die zitten in de Q&A fase en release zal niet lang meer duren.
Ze moeten nog vrij veel content maken. Flink aantal schepen in de pijplijn, landingszones, arenas voor AC/SM ed. En de SQ42 campaign afmaken natuurlijk.
Al met al blijft het nog een stevig prestigieus project en nu je de scope zelf kan inschatten blijft het knap hoe ze het handelen.
Zeker een goede prestatie, maar ze mogen hun planningmaker wel vervangen voor iemand die niet zo optimistisch is
Verwijderd
Welkom in de wereld van software ontwikkeling. 
Waar optimisme minimaal maal twee moet worden vermenigvuldig wil het realistisch zijn.
Waar optimisme minimaal maal twee moet worden vermenigvuldig wil het realistisch zijn.
Chris you're firedFordox schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:24:
Zeker een goede prestatie, maar ze mogen hun planningmaker wel vervangen voor iemand die niet zo optimistisch is
In eerste instantie zouden ze voor cutscenes gaan. Dat is aan de ene kant jammer voor immersion, maar aan de andVerwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:09:
ere kant vraag ik me af wat de lol is in 2/3 minuten in de atmosfeer vliegen alvorens je kan landen. Verder zou vrij landen op planeten met steden best vreemd zijn, zeker als je at random naar beneden kan en altijd zonder lange trip bij de juiste stad uitkomt.
Landings op onbewoonde planeten zijn in dat perspectief wel viable, gexien je daar gaat ontdekken. En de activiteit van landen op de planeet extra spanning kan geven.
Landen op ArcCorp voor het jobboard moet niet zo'n barriere zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door Case_C op 05-09-2015 17:17 ]
in kerbal space program moet je ook zelf landen
De audio die we in de FPS gaan krijgen is overigens wel geweldig. Kun je nagaan hoe de overgang van EVA combat naar Station combat gaat zijn. Semi-absolute stilte naar keihard knallen
.
En dinsdag kunnen we de update van de Community hubs verwachten:
https://forums.robertsspa...munity-hub-rollout#latest
En dinsdag kunnen we de update van de Community hubs verwachten:
https://forums.robertsspa...munity-hub-rollout#latest
[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 05-09-2015 22:02 ]
Vandaag mijn pricewatch: Thrustmaster T.16000M gekregen.
Meteen ff getest uiteraard en het werkt en stuk beter met vliegen dan de muis
Zelfs een specials SC setting op thrustmaster http://ts.thrustmaster.co...id=1&fid=3&pid=285&cid=12
Zelfs een specials SC setting op thrustmaster http://ts.thrustmaster.co...id=1&fid=3&pid=285&cid=12
Erg leuk dat je een Flightstick hebt gekocht! De spelervaring met een Joystick is velen malen beter dan met de muis.ErwinJ schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:13:
Vandaag mijn pricewatch: Thrustmaster T.16000M gekregen.
Het is nu veel leukerCygnitr0n schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:44:
[...]
Erg leuk dat je een Flightstick hebt gekocht! De spelervaring met een Joystick is velen malen beter dan met de muis.
Alleen raar genoeg werkt de joystick niet als ik de settings inlaad met thrustmasters programma "Target" en de SC settings draai.
Early concepts van de endevour.
http://imgur.com/a/p8WKp#0

[ Voor 212% gewijzigd door Bornhald op 06-09-2015 09:27 ]
Als je voor stelt dat dit schip 200M lang is ik denk dat de Endeavour erg duur gaat worden.Bornhald schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:20:
Early concepts van de endevour.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Reken maar +800 (en dan is dat nog erg optimistischFisher schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:54:
[...]
Als je voor stelt dat dit schip 200M lang is ik denk dat de Endeavour erg duur gaat worden.
lengte is niet alles qua prijs (de hull E is aanzienlijk goedkoper dan de Javalin, aan de andere kant het is een schip wat heel veel kan dus je hebt waarschijnlijk wel gelijk met je heel duur.Fisher schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:54:
[...]
Als je voor stelt dat dit schip 200M lang is ik denk dat de Endeavour erg duur gaat worden.
ben bang dat je gelijk hebt, beetje afhankelijk van welke opties dat schip allemaal heeftCygnitr0n schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:25:
[...]
Reken maar +800 (en dan is dat nog erg optimistisch)
Ik zie niet veel nut in een Ziekenhuis schip. Als de tweede mod nog steeds geld zou je Brabants grootste export product kunnen maken.(Partydrugs)Bornhald schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:59:
[...]
lengte is niet alles qua prijs (de hull E is aanzienlijk goedkoper dan de Javalin, aan de andere kant het is een schip wat heel veel kan dus je hebt waarschijnlijk wel gelijk met je heel duur.
[...]
ben bang dat je gelijk hebt, beetje afhankelijk van welke opties dat schip allemaal heeft
wat meer info van reddit afgeplukt:
A couple of things SC related that I haven't seen yet in this sub:
Ben said we will see news about the Avenger very soon, likely next week on shipshape.
At the storytelling panel, if the core theme of Mass Effect is "organics vs synthetics," the core theme for Squadron 42 is "violence," according to David Haddock.
Hmmmm....Endeavour.
Ik gok op €350 a €400 voor de base hull en dan de modules die je wilt vanaf €75 per stuk.
Ik gok op €350 a €400 voor de base hull en dan de modules die je wilt vanaf €75 per stuk.
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Ik denk dat het meer gaat kosten. De hospital schip zou met een Cutlass Red komen. Dat schip alleen al kost meer dan 100 Euro.SNAFU schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:22:
Hmmmm....Endeavour.
komt hij met een red, of zou er een cutlass in/op kunnen landen?Fisher schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat het meer gaat kosten. De hospital schip zou met een Cutlass Red komen. Dat schip alleen al kost meer dan 100 Euro.
The MISC Endeavor is the company’s most prestigious ship: a dedicated research platform capable of carrying a dozen different space science packages, running the gamut from advanced long-range scanners for jump point identification to additional shielding for near-stellar corona research. Externally, the Endeavor is dotted with sensor hardpoints; internally, the main compartment is centered on a large research laboratory which can be configured for use by a wide range of scientific disciplines. The Endeavor’s main compartment is modular, allowing an alternate configuration as a Hope-class floating hospital. This variant is employed by the UEE and other organizations as battlefield support, capable of getting Marines and pilots back to the battle as quickly as possible! When outfitted as a hospital, the Endeavor’s docking bay is capable of maintaining a single Cutlass Red ambulance. The Endeavor has also found its way into the service of less reputable organizations, where it can has been modified for everything from narcotics production to black market surgery.Bornhald schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:45:
[...]
komt hij met een red, of zou er een cutlass in/op kunnen landen?
Van wat ik van Ben heb opgepikt. Het schip wordt 200M lang, De Cutlass Red zou mee geleverd worden(nog niet bekend of deze LTI heeft), Volgens de RTV van een paar maanden terug zou het schip eerst in twee versies komen. Maar ze hadden dit verander in een modulaire vorm een Hospital en Science variant. Met mogelijk nog andere modulaire varianten.
It’s the hospital sized science platform. It’s a bigger ship – very modular, so it can take multiple roles. Science is a broad term. It can do research, help with mining, scan things, very modular so it can have a lot of different roles.
Source: RtV 41
Eddie Del Rio is working on the concept for the Endeavour. He did the Xi’An Scout.
Source: RtV 40
Another cool ship is the Endeavour. We’re very early in the concept stage for that ship but it’s fun because it’s kind of a floating version of the ISS sort of, it has very discreet modules that are user configurable, so you could have your weapons adjustment facility, your repair facility, you could have a research station, you could have a medical lab, and there’s kind of more options than there is room for it, but for each of these we’ve been designing the less-than-legal alternative, so there’s the idea that you could go in there and you could do your facial reconstruction, or you could do your equivalent of getting body modifications in real life, or some kind of elective surgery, and there’s also going to be that version of that, but sort of more the guy that switches out his eyes in Minority Report, you know what I mean? Oh yeah, chop off his limb and give him a cyber arm, or that kind of edgy thing, and there’s going to be research into pharmaceuticals and med-pack construction, but then there could also be sort of, you know, drugs. So you might find an endeavour floating outside of a place as a field hospital, or you might find an endeavour outside of an asteroid base making drugs.
Source: Travis, INN interview from PAX East.
[ Voor 34% gewijzigd door Fisher op 06-09-2015 12:07 ]
Volgens mij had je de mogelijkheid om zelf te landen of om de auto pilot te gebruiken. De auto pilot doet er wel langer over maar dan kan je alvast in je schip rondlopen om je cargo klaar te maken ofzo.Case_C schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:50:
[...]
Chris you're fired
[...]
In eerste instantie zouden ze voor cutscenes gaan. Dat is aan de ene kant jammer voor immersion, maar aan de and
ere kant vraag ik me af wat de lol is in 2/3 minuten in de atmosfeer vliegen alvorens je kan landen. Verder zou vrij landen op planeten met steden best vreemd zijn, zeker als je at random naar beneden kan en altijd zonder lange trip bij de juiste stad uitkomt.
Landings op onbewoonde planeten zijn in dat perspectief wel viable, gexien je daar gaat ontdekken. En de activiteit van landen op de planeet extra spanning kan geven.
Landen op ArcCorp voor het jobboard moet niet zo'n barriere zijn.
Ik dacht dat het zoiets was.
// offtopic: €3.33 per persoon x 300 man in de org (dan kan je er 1 kopenBasekid schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:24:
Die kunnen we als organisation (of elke for that matter) zeker gebruiken.
// ontopic, das een beste bedrag!
Met de prijzen van de modules kunnen ze natuurlijk variëren, net als bij de Tali.
Cargo modules goedkoop, research duurder en hospitaal (desnoods met Red) voor de hoofdprijs.
En dan is het nog maar de vraag hoeveel modules je kwijt kunt.
Dan kun je het dus zo gek maken als je zelf wilt.
Cargo modules goedkoop, research duurder en hospitaal (desnoods met Red) voor de hoofdprijs.
En dan is het nog maar de vraag hoeveel modules je kwijt kunt.
Dan kun je het dus zo gek maken als je zelf wilt.
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Die Endeavor heeft wel wat weg van de Icarus in de film "Sunshine". (Erg mooie film trouwens).
Ben heeft in een RTV gezegd dat de Endeavour duurder wordt dat de 890 Jump.
Wow... 1 plaatje kunne laden op t internet hier in Limburg... Wat een schip, dat gaat echt een must have zijn voor de organisatie!
Kan niet wachten op de conceptsale.. niet dat ik 700 dollar neer ga tellen. Maar zou graag wat meer zien van t concept.
Concept sale komt volgende week vrijdag dan?
Zo'n schip zal wel een behoorlijke moneymaker worden voor een organisatie. Die zal je niet zomaar kwijt willen raken.
Kan niet wachten op de conceptsale.. niet dat ik 700 dollar neer ga tellen. Maar zou graag wat meer zien van t concept.
Zo'n schip zal wel een behoorlijke moneymaker worden voor een organisatie. Die zal je niet zomaar kwijt willen raken.
[ Voor 34% gewijzigd door Case_C op 06-09-2015 15:41 ]
Crucible of Endeavor. Het zou me niet verbazen als de Endeavor de Anniversary sale wordt.Case_C schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:33:
Wow... 1 plaatje kunne laden op t internet hier in Limburg... Wat een schip, dat gaat echt een must have zijn voor de organisatie!
Crucible is ook een kleinere schip, die met elkaar kunnen interlocken en daardoor een groot reparatieschip en/of dock kan worden. (Als ik de beschrijving goed heb), denk dat ze daar meer van kunnen 'verkopen', dan een Endeavor. Dus weet niet zo zeker of de Endeavor wel de Anniversary wordt. Het zal wel volgens mij het laatste schip worden tot aan de SQ42.Fisher schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:06:
[...]
Crucible of Endeavor. Het zou me niet verbazen als de Endeavor de Anniversary sale wordt.
Zo klein zal hij niet zijn. Zal meer richting de 100m voor de Crucible. Daar kan ook een Hornet volgens Ben in een RtVCygnitr0n schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:17:
[...]
Crucible is ook een kleinere schip, die met elkaar kunnen interlocken en daardoor een groot reparatieschip en/of dock kan worden. (Als ik de beschrijving goed heb), denk dat ze daar meer van kunnen 'verkopen', dan een Endeavor. Dus weet niet zo zeker of de Endeavor wel de Anniversary wordt. Het zal wel volgens mij het laatste schip worden tot aan de SQ42.
[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 06-09-2015 17:08 ]
Ik dacht ook dat Ben zij dat de Crucible een landingsplatform had. Om schepen te laten landen voor reparatie.Case_C schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:06:
[...]
Zo klein zal hij niet zijn. Zal meer richting de 100m voor de Crucible. Daar kan ook een Hornet volgens Ben in een RtV
Denk dat de Crucible sowieso een aanwinst zal zijn voor een org, dan kan je tenminste je eigen reparaties uitvoeren.Case_C schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:06:
[...]
Zo klein zal hij niet zijn. Zal meer richting de 100m voor de Crucible. Daar kan ook een Hornet volgens Ben in een RtV
Denk je in hoe gaaf een org repair platform gaat zijn van een stuk of 10 Crucibles aan elkaar. 500x200m groot ofzo.Cygnitr0n schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:36:
[...]
Denk dat de Crucible sowieso een aanwinst zal zijn voor een org, dan kan je tenminste je eigen reparaties uitvoeren.
Klopt, op of in. Dat zal wel mede uitmaken hoe groot dat schip hoeft te zijn. 20x20m is groot genoeg om de Hornet op te landen. Maar dan moet je ook nog ruimte hebben voor je repairs.Fisher schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:35:
[...]
Ik dacht ook dat Ben zij dat de Crucible een landingsplatform had. Om schepen te laten landen voor reparatie.
Neem bijvoorbeeld de Gotinc org, dat zou wel in het straatje passen van 'Tweakers'.Case_C schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:55:
[...]
Denk je in hoe gaaf een org repair platform gaat zijn van een stuk of 10 Crucibles aan elkaar. 500x200m groot ofzo.

GOT Inc chop shop!Cygnitr0n schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:57:
[...]
Neem bijvoorbeeld de Gotinc org, dat zou wel in het straatje passen van 'Tweakers'.
Zoveel mogelijk Crucibles aan elkaar koppelen om een zo groot mogelijke in space garage te maken
Case_C schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:00:
[...]
GOT Inc chop shop!
Zoveel mogelijk Crucibles aan elkaar koppelen om een zo groot mogelijke in space garage te maken
Haha pimp my Carrack.Cygnitr0n schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:05:
[...]
![]()
![]()
Ja, je bent een Tweaker of je bent het niet toch?
Pimp my rideemer
Net eindelijk eens tijd gehad een potje Drone sim te doen met een joystick.
Voelt goed en had er veel plezier in, alleen de Aurora is niet echt geschikt om combat mee te doen
.
Voelt goed en had er veel plezier in, alleen de Aurora is niet echt geschikt om combat mee te doen
Ahem. LN piloot hier denkt er anders over.ErwinJ schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:15:
Voelt goed en had er veel plezier in, alleen de Aurora is niet echt geschikt om combat mee te doen.
Oink
Ik laat niet zomaar iemand sleutelen aan mijn Carrack!
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
En je Endeavour?Tylocke schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:01:
[...]
Ik laat niet zomaar iemand sleutelen aan mijn Carrack!
[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 06-09-2015 22:41 ]
Hah, I wish. Ik vind hem erg gaaf maar ik me hem nu niet kopen. Hij komt op mijn doellijst voor de PU.Case_C schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:36:
[...]
En je Endeavour?Alvast op feiten vooruit lopend
Ik denk dat ik eerder voor de Crucible zou gaan maar zeer waarschijnlijk hou ik het bij de BMM en Carrack als grotere schepen.
Weet iemand toevallig hoe je voorgeprogrammeerde besturing van de joystick werkend krijg dmv .xml bestand in het mapje users/controls/maping ?
Ik heb voor de T16000 een .xml bestand gevonden op een SC forum echter ik krijg deze niet werkend.
Ik heb voor de T16000 een .xml bestand gevonden op een SC forum echter ik krijg deze niet werkend.
Heb je TARGET wel uitgeschakeld? Ik neem aan dat die XML niet met een 'TARGET profile' wordt gebruikt.ErwinJ schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:33:Ik heb voor de T16000 een .xml bestand gevonden ...
Was al een beetje bekend, maar toch (Uit de Monthly):
Hoe tof Squadron 42 me ook lijkt hoop ik toch ook dat er nog nieuwe dingen van de PU geshowed gaan worden.A smaller part of S42’s opening will actually be shown at CitizenCon in October so we are also working hard on the environment for this scene which will also be perfect to show the progress we have made in facial animation quality.
Alle assets/99% van sq 42 gaat terugkomen in de PU. Dus in dat opzicht hoef je daar niet bang voor te zijnSnoz Lombardo schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:28:
Was al een beetje bekend, maar toch (Uit de Montlhy):
[...]
Hoe tof Squadron 42 me ook lijkt hoop ik toch ook dat er nog nieuwe dingen van de PU geshowed gaan worden.
Een rondleiding op een Bengal/Idris, waarin een crew-member een rondleiding door het schip roleplayed. Vervolgens word de rondleiding onderbroken, en moet iedereen naar z'n battle-stations om een aanval van Vanduul af te slaan.
En bij een rondleiding kan je de persoon die rondleid behoorlijk veel facial animations laten doen
[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 07-09-2015 09:37 ]
volgens mij ook. als je kijkt naar schepen, en environments dan zou het niet echt handig zijn als deze niet in de PU zitten.. En we weten natuurlijk al dat bepaalde schepen voorhang hebben gekregen in het ontwikkelen omdat ze in de PU zitten (zoals de starfarer) waar andere juist naar achter zijn geschoven (zoals de Caterpillar)Case_C schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:36:
[...]
Alle assets/99% van sq 42 gaat terugkomen in de PU. Dus in dat opzicht hoef je daar niet bang voor te zijn.
Caterpillar is in ontwikkeling 'eindelijk' . Er zit nu een artist op, dus daar mag je dit jaar nog wel art/3d's van verwachtenBornhald schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:54:
[...]
volgens mij ook. als je kijkt naar schepen, en environments dan zou het niet echt handig zijn als deze niet in de PU zitten.. En we weten natuurlijk al dat bepaalde schepen voorhang hebben gekregen in het ontwikkelen omdat ze in de PU zitten (zoals de starfarer) waar andere juist naar achter zijn geschoven (zoals de Caterpillar)
Target staat uit.TNJ schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:16:
[...]
Heb je TARGET wel uitgeschakeld? Ik neem aan dat die XML niet met een 'TARGET profile' wordt gebruikt.
Het XML bestand moet je in de map van SC gooien. ( users\controls\mapping )
( of ik heb een verkeerd XML bestand dat gewoon niet werkt )
Het script voor target krijg ik ook niet aan de praat, hij word wel ingeladen door het programma maar als ik SC speel zijn de controls niet aangepast.
Vandaar dat ik met XML aan de slag ging, nou is dit niet zo een drama en kan ik de controls voorlopig ook wel handmatig instellen in de game.
Maar als je straks verschillende modellen kan je op deze manier wel voor ieder model een besturing vastzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door ErwinJ op 07-09-2015 10:01 ]
Nadat je de xml in die map hebt gegooid moet je hem ook nog selecteren in de instellingen in AC zelf. Heb je dit ook gedaan?ErwinJ schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:00:
[...]
Target staat uit.
Het XML bestand moet je in de map van SC gooien. ( users\controls\mapping )
( of ik heb een verkeerd XML bestand dat gewoon niet werkt )
Het script voor target krijg ik ook niet aan de praat, hij word wel ingeladen door het programma maar als ik SC speel zijn de controls niet aangepast.
Vandaar dat ik met XML aan de slag ging, nou is dit niet zo een drama en kan ik de controls voorlopig ook wel handmatig instellen in de game.
Maar als je straks verschillende modellen kan je op deze manier wel voor ieder model een besturing vastzetten.
klopt en ik ben redelijk benieuwd wat ze gaan doen met het schip, aangezien het een van de meer modulaire schepen zou moeten worden. Dus hoop op in ieder geval meer modules erin dan in de retalliator. En ik zou helemaal blij zijn als minimaal 1 ervan de dropship module is (gezien de caterpillar als pirate craft met raiding capabilities is omschreven (ooit ergens een keer))Case_C schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:56:
[...]
Caterpillar is in ontwikkeling 'eindelijk' . Er zit nu een artist op, dus daar mag je dit jaar nog wel art/3d's van verwachten
maar ookal gebeurt dat niet ben ik nog redelijk enthousiast over het schip
Komt zeker ook mede doordat de Caterpiller 1 van de weinige grotere schepen is met een behoorlijke cargo-bay waar je gewoon door kan lopenBornhald schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:11:
[...]
klopt en ik ben redelijk benieuwd wat ze gaan doen met het schip, aangezien het een van de meer modulaire schepen zou moeten worden. Dus hoop op in ieder geval meer modules erin dan in de retalliator. En ik zou helemaal blij zijn als minimaal 1 ervan de dropship module is (gezien de caterpillar als pirate craft met raiding capabilities is omschreven (ooit ergens een keer))
maar ookal gebeurt dat niet ben ik nog redelijk enthousiast over het schip
Hmm, dat zal het zijn denk ik.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:05:
[...]
Nadat je de xml in die map hebt gegooid moet je hem ook nog selecteren in de instellingen in AC zelf. Heb je dit ook gedaan?
Waar selecteer ik die ? Hij staat niet bij de besturing
Starfarer helemaal vergeten, díe wil ik gaan zien inderdaad. Hoewel het waarschijnlijk geen hoofdrolspeler zal zijn in wat voor footage van SQ42 we dan ook gaan zien.Bornhald schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:54:
[...]
volgens mij ook. als je kijkt naar schepen, en environments dan zou het niet echt handig zijn als deze niet in de PU zitten.. En we weten natuurlijk al dat bepaalde schepen voorhang hebben gekregen in het ontwikkelen omdat ze in de PU zitten (zoals de starfarer) waar andere juist naar achter zijn geschoven (zoals de Caterpillar)
Mijn vermoeden is inderdaad dat de starfarer geen hoofdrol gaat spelen, wellicht dat er een of meerdre missies zijn waarbij je ze moet beschermen of juist aanvallen..Snoz Lombardo schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:44:
[...]
Starfarer helemaal vergeten, díe wil ik gaan zien inderdaad. Hoewel het waarschijnlijk geen hoofdrolspeler zal zijn in wat voor footage van SQ42 we dan ook gaan zien.
Even uit mijn hoofd. In controls kun je naar Joystick gaan en dan "Advanced" kiezen. Daarna kon je rechtsonder een profile selecteren (de naam is dan hetzelfde als de naam van de xml).ErwinJ schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:39:
[...]
Hmm, dat zal het zijn denk ik.
Waar selecteer ik die ? Hij staat niet bij de besturing
Of dat je tijdens een grote battle je Hornet moet bijtanken, al vliegend onder een Starfarer
Zal straks eens kijken.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:50:
[...]
Even uit mijn hoofd. In controls kun je naar Joystick gaan en dan "Advanced" kiezen. Daarna kon je rechtsonder een profile selecteren (de naam is dan hetzelfde als de naam van de xml).
Bedankt.
haha niet eens aan gedacht maar dat is het meest voor de hand liggend inderdaad, dat je moet refuelen aan een starfarerSnoz Lombardo schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:50:
Of dat je tijdens een grote battle je Hornet moet bijtanken, al vliegend onder een Starfarer
Hoop dat ze hier een mooie mechanic voor uitwerken. Erg awesome.Snoz Lombardo schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:50:
Heb er in ieder geval behoorlijk veel zin in
, kan niet wachten tot we multi-crew kunnen gaan spelen
.
Ik zie wel voor me dat je je eerst langzaam achter een Starfarer moet positioneren waarna je op je dashboard/HUD een scherm ziet verschijnen net als in Elite Dangerous wanneer je gaat landen.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:18:
[...]
Hoop dat ze hier een mooie mechanic voor uitwerken. Erg awesome.

Daarop zie je dan exact waar je schip zich bevind t.o.v. de fuel boom van de Starfarer.
Ook vanuit het perspectief van de Starfarer zal dit toffe gameplay opleveren. De piloot die het schip steady moet houden, de boom operator die het fuelen moet starten/stoppen, de turret operator die de omgeving in de gaten houdt. Can't wait!
Ik pleur dat ding gewoon op autopilot en alles gaat smooth 
Veel turbulentie is er in de ruimte toch niet
Dat is niet volgens de rule of cool natuurlijk he.Basekid schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:31:
Ik pleur dat ding gewoon op autopilot en alles gaat smooth
Ik vind het in Elite wel goed gedaan als je bijvoorbeeld material uit de ruimte gaat scoopen krijg je zo'n target schermpje op je HUD en moet je precies sturen.
Starcitzen heeft al een vergelijkbaar systeem voor landen, het is alleen nog niet erg goed uitgewerkt. Moet gene probleem zijn, om hetzelfde te doen om bij een Starfarer te refuelen. Daarnaast, docking zal wel op eenzelfde manier werken.Snoz Lombardo schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:26:
[...]
Ik zie wel voor me dat je je eerst langzaam achter een Starfarer moet positioneren waarna je op je dashboard/HUD een scherm ziet verschijnen net als in Elite Dangerous wanneer je gaat landen.
[afbeelding]
Daarop zie je dan exact waar je schip zich bevind t.o.v. de fuel boom van de Starfarer.
Ook vanuit het perspectief van de Starfarer zal dit toffe gameplay opleveren. De piloot die het schip steady moet houden, de boom operator die het fuelen moet starten/stoppen, de turret operator die de omgeving in de gaten houdt. Can't wait!
Jaja, ok dat kloptVerwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:33:
[...]
Dat is niet volgens de rule of cool natuurlijk he.Je moet zelf sturen.
Ik vind het in Elite wel goed gedaan als je bijvoorbeeld material uit de ruimte gaat scoopen krijg je zo'n target schermpje op je HUD en moet je precies sturen.
Las enpassant iets over een uitbreiding op E:D dat je daar nu ook kan gaan landen op planeten. wat ik zei snel even doorgelezen.
E:d ik wil het leuk vinden maar het is zo "bare bones"
Ik heb wel een beetje het idee dat ze hetzelfde als SC gaan doen, maar dat ze anders te werk gaan, dus eerst het universum neerzetten, en dan telkens een module die een feature toevoegt. Waar SC alles tegelijk doet.
En meer dingen, nog niks gezien van Derek Eikel over zijn reactie op de brief van CIG. vind het wel leuk om te volgen, hoewel ik bang ben dat het uiteindelijk voor vertraging kan zorgen. Ik heb geen idee hoe dat allemaal wettelijk werkt en of DE wel een poot heeft om op te staan..
E:d ik wil het leuk vinden maar het is zo "bare bones"
Ik heb wel een beetje het idee dat ze hetzelfde als SC gaan doen, maar dat ze anders te werk gaan, dus eerst het universum neerzetten, en dan telkens een module die een feature toevoegt. Waar SC alles tegelijk doet.
En meer dingen, nog niks gezien van Derek Eikel over zijn reactie op de brief van CIG. vind het wel leuk om te volgen, hoewel ik bang ben dat het uiteindelijk voor vertraging kan zorgen. Ik heb geen idee hoe dat allemaal wettelijk werkt en of DE wel een poot heeft om op te staan..
Moet zeggen dat E:D een van mijn grootste miskopen is geweest in het laatste jaar. Ziet er super mooi uit allemaal maar het is ongelofelijk saai en leeg.
Ik wacht dus liever iets langer op een voller universum ala SC dan beetje bij beetje E:D
Ik wacht dus liever iets langer op een voller universum ala SC dan beetje bij beetje E:D
Ik vind dat het eindresultaat is wat geldt. Maar op dit moment adviseer ik vrienden die ook geintersseerd zijn in E:D om nog even te wachten, maar dat doe ik ook voor SC. Dus tot zo ver lood om oud ijzer.Basekid schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:56:
Moet zeggen dat E:D een van mijn grootste miskopen is geweest in het laatste jaar. Ziet er super mooi uit allemaal maar het is ongelofelijk saai en leeg.
Ik ben het wel eens met wat je zegt over E:D het ziet er mooi it, zitten leuke dingen in, maar het is zo leeg.
volgende keer dat DS iets post ga ik deze eens toepassen.. https://biobreak.wordpres...erek-smart-drinking-game/ kijken of ik het eind van de post haal..
Idem over de leegte. Maar ik vind dat wel dat mechanics als landen en scoopen etc erg goed zijn uitgewerkt in ED.
JA dat zeker, er zitten zeker hele goede dingen in..Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:01:
Idem over de leegte. Maar ik vind dat wel dat mechanics als landen en scoopen etc erg goed zijn uitgewerkt in ED.
haha nee natuurlijk niet DS is een volslagen idioot, probleem is alleen dat hij voor extra kosten voor CIG kan zorgen wat betekend dat er minder naar ontwikkeling gaat.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:04:
is dat drama met ds nog steeds gaande ? Ik dacht dat wel redelijk overgewaaid was
E:D is inderdaad wat leeg en dat hele PowerPlay gebeuren doet me ook weinig. Zelf voornamelijk wat trade dingetjes gedaan, weinig combat. Vond de combinatie van HOTAS + Oculus Rift overigens wel geniaal. Hoop echt dat Star Citizen ook goede ondersteuning krijgt hiervoor.
Wat is eigenlijk de volledige naam van E:D? Heb het geprobeerd op te zoeken maar kwam met DDG toch op hele andere dingen uit dan een space simSnoz Lombardo schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:31:
E:D is inderdaad wat leeg en dat hele PowerPlay gebeuren doet me ook weinig. Zelf voornamelijk wat trade dingetjes gedaan, weinig combat. Vond de combinatie van HOTAS + Oculus Rift overigens wel geniaal. Hoop echt dat Star Citizen ook goede ondersteuning krijgt hiervoor.
Maar ik ben echt benieuwd hoe S42 gaat worden, lijkt mij prachtig als ze ook keuzes toevoegen zoals dat in ME ook is gedaan, beetje het gevoel geven dat je invloed hebt op de wereld om je heen en dat je ook voor de minder gewelddadige kant kan gaan of juist iedereen een kopje kleiner kan maken
Komt waarschijnlijk door t ontbreken van Ben door Dragonscon. Miss vandaag?Torrie844 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 07:28:
mm, geen weekly report?
maandag was labor day, dus was iedereen vrij. Dat lijkt mij de reden (is ook ergens gezegd dat het een holiday was dacht RTV)
SQ42

[ Voor 82% gewijzigd door Bornhald op 08-09-2015 07:36 ]
Waar komt de 42 eigenlijk vandaan? The answer to life, the universe and everything? Ze doen ook al aan handdoeken
Gefeliciteerd FordoxFordox schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:05:
Waar komt de 42 eigenlijk vandaan? The answer to life, the universe and everything? Ze doen ook al aan handdoeken
En waarschijnlijk, maar 99% zeker dat er ook een andere betekenis achter zit
GefeliFordox schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:05:
Ah, dat heb ik dus gemist!Case_C schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 07:33:
[...]
Komt waarschijnlijk door t ontbreken van Ben door Dragonscon. Miss vandaag?
-
Bornhald heeft onderhand de echte reden opgegevenTorrie844 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:21:
Ah, dat heb ik dus gemist!
Vandaag heb ik ook weer een Labour Day. Zal ook eens proberen niet te werken.
Procrastination heet dat op zn Engels. Ben er ook goed in..
En gefeliciteerd Fordox.
En gefeliciteerd Fordox.
[ Voor 19% gewijzigd door Bornhald op 08-09-2015 08:56 ]
10ftC is er gewoon wel natuurlijk 
Wat is belangrijk uit deze 10ftC:
Aantal spelers op schepen gaan afhankelijk zijn van life-support
. Dan maar met 300 man op een Idris in Planetside
. (De party waarbij we de aanschaf van de eerste Idris vieren
, daarbij hopen we natuurlijk wel dat alle leden aanwezig kunnen zijn in een instance
) Als ze nu in 2015 al 50 man kunnen hebben in een instance moet dat over 2 jaar wel richting de 250 gaan toch?
Wat is belangrijk uit deze 10ftC:
Aantal spelers op schepen gaan afhankelijk zijn van life-support
[ Voor 75% gewijzigd door Case_C op 08-09-2015 09:16 ]
Wie gaat er als eerste voor het record van meeste personen in een aurora?Grand Chef asks: Is the “multicrew ship tech” something specific to multicrew ships or will it be generic enough to be used for single seat ships? For instance, will my Aurora be “coded” like the Retaliator allowing me to have one person in the bed while I pilot the ship and a 3rd one just standing behind me even if the ship is tagged “single seat ship”?
A: So the short answer is yes
Dit topic is gesloten.