Toon posts:

[PC] Star Citizen - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 99 Laatste
Acties:
  • 224.838 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Even een vraagje;
Zijn er hier eigenlijk keyb+muis spelers die dit spel echt fijn vinden spelen op het moment in AC? Persoonlijk erger ik mij wel aan een aantal dingen namelijk en heb ik het idee dat sommige aspecten gewoon niet te doen zijn.

- Vliegen in coupled mode geeft je muis met minder responsieve schepen een soort deadzone. Het is alsof ze een zeer aggressieve mouse acceleration toevoegen, waardoor nauwkeurig kantelen zonder overshoot onmogelijk lijkt.
Gezien decouple / g-save op één knop zitten is het ook niet echt fijn / betrouwbaar wissellen. Permanent decoupled & 0% throttle, all strafe vliegen is voor mij met fixed weapons de enige oplossing.

- Fixed + Gimballed wapens beide on-target houden is vrijwel onmogelijk. Probleempje A is dat je met 3 mikpunten zit, wat voor mij absoluut niet werkt; die van je fixed, je vector en je muispositite voor gimballed. Het belangrijkste probleem is natuurlijk dat je je muis en strafe burn op de juiste plek moet houden om je fixed aimpoint te raken, terwijl je eigenlijk ook je muist op de het juiste plekje wilt richten om ermee te kunnen schieten met gimballed. En de exacte plek waar je je muis moet houden is natuurlijk vrijwel nooit daar waar dit overlapt, tenzij je je vector perfect weet te krijgen...

Kan iemand dit? Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om gimballed / fixed tijdens een manouvre langer dan 0.5 sec on target te houden, indien je target tenminste beweegt (anders is het nog steeds moeilijk, mits je heads on erop af vliegt).

- Geen stapsgewijze instellingen. Ik hoef niet precies mijn throttle op 61% te kunnen zetten. Ik wil gewoon b.v. m'n muiswiel kunnen binden hieraan in stappen van 10% of 25% of wat dan ook. Zelfde met power beheer, tijdens combat naar numpad grijpen is niet handig, maar vervolgens knoppen ook nog eens ~2 sec vast moeten houden om op ongeveer 80% schields uit te komen is ook ondoenlijk.
De huidige toggles vind ik ook wat lastig te gebruiken. Als je mixed rakketten op je af krijgt, moet je 3 knoppen indrukken voor 2 flares; had gewoon knop X voor heat en Y voor Chaff gebruikt, dan had ik ook niet zo vaak de verkeerde gegooid na een respawn.

==

Al met al vind ik de UI en keyboard / muis bediening erg speler onvriendelijke en on-ergnomisch. Natuurlijk is het fijn als er wat player skill onderscheidende factoren in de game zitten, maar momenteel is het voor mij als quasi fanatieke sim speler niet erg goed in de lucht te houden.

Waarom dan geen HOTAS / touchscreens en andere ongein eromheen? Omdat dat het net als een stuurtje voor race sims me net wat teveel gedoe is om het erbij te pakken, en het vervolgens nooit goed aanvoelt. Zelfs games als Project Cars met Logi G27 of Forza CSR voelt gewoon niet aan als een echte auto. Ik heb ook bij alle FSX fans waar ik over de vloer kom nog nooit een stick geprobeerd die spot on is. En ik snap ook dat als die er wel is, €1000 te weinig zal zijn en het een veelste groot ding gaat worden. Daarnaast als je het consistent kunt plaatsen keer op keer, zal het weer honderden uren duren voordat het spier-geheugen er is om er goed mee overweg te kunnen gaan in hectische situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Bornhald schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:48:
[...]

Auto anecdote is niet door mij gestart en ik ben het met je eens dat het niet de meest handige vergelijking is. :)
Nope door mij omdat dat het eerste was wat me binnenschoot.

Als je meerdere ontwikkelstraten hebt zet je ze niet allemaal stil als er 1 zijn deadlines niet haalt (tenminste niet bij ons) de rest gaat gewoon door en levert hun deel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Ashrah schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:32:
[...]

Nope door mij omdat dat het eerste was wat me binnenschoot.

Als je meerdere ontwikkelstraten hebt zet je ze niet allemaal stil als er 1 zijn deadlines niet haalt (tenminste niet bij ons) de rest gaat gewoon door en levert hun deel op.
Dat lijkt me we, maar dan lever je toch output, en output kan in veel gevallen getoond worden en in alle gevallen beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Doen ze toch ook :)? monthly reports, nieuwe schepen e.d.

Ik lees en kijk ook niet alles meer, maar was er in het begin al vanuit gegaan dat de release eind 2015 wel erg positief was. Daarnaast ben ik ook snel tevreden ... als het uitkomt op Freelancer gemixt met X3 in een nieuw jasje ben ik al happy ^^

[ Voor 68% gewijzigd door Ashrah op 22-06-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Onder het mom van te weinig informatie, was dit al bekend:
Yesterday on INN's live interview Ben Lesnick (INN will post the recording on Saturday) (Summary Notes) ..... Confirmed that there will be a Wave 5 Concept Ship Sale and confirmed two of the Ships in the Wave 5 sale !!!

---------------------------------------------------------------------------

The Two ships Confirmed to be in the Wave 5 Concept Sale are:

1. Drake Dragonfly - Lisa O. has been pushing for this ship on ATV and Ben confirmed yesterday that it will get developed.

2. New Corvette - CR on 10FTC confirmed awhile ago that since the Idris was converted to a Frigate that CIG would develop a new Military Corvette (probably a civilian Variant). Ben Confirmed this again in the INN interview yesterday.

Three Ships that we know of that could be a possibility for the Wave 5 Concept Sale are:

1. Manticore (even though CIG has talked about this ship it could end up being a UEE only ship like the F8 Lighting - not available to players or civilians): -- What is the MANTICORE? According to Travis Day of CIG it was an unintentional leak off of their Internal Wiki (see 3min into interview) --->> Travis Day answers the question: "What is the Manticore?" --->> quoting:
* “It is intended to be a Space Ship” ;)
* “Spaceship for more than one person and has implications possibly for single player”
* Ben just added a new comment about the Manticore

2. 5th Starter Ship - Please Vote which ship you would prefer as the 5th Starter Ship to join the Aurora, Mustang, Reliant and Dragonfly:

* Aegis Terrapin
* Anvil Hurricane

3. The Next Great Starship (TNGS) - another (or more) of TNGS could make it into the Wave 5 Concept Sale - Please Vote which of TNGS ship you would prefer:
* Shadowmantis (TNGS)
* Phoenix (TNGS)
* Rhino (TNGS)
* Scimitar (TNGS)
* AX-14 Silverback (TNGS)
* Brutus (TNGS)
* A114X Boomslang (TNGS)

The community has developed a number of great ships for Star Citizen. Vote on your preference for the examples below:
1. Northstar - Blackjack
2. Anvil Hygeia
3. Markon Wings - Hopper
4. The Osiris
5. Other Ships
6. Post your Own Ship on this thread below
=========================================

CIG values player input as part of the Development Process for Star Citizen. If you have an idea or developed your own ship for Star Citizen please post it on this thread below (or if you want to comment on the ships in the OP above). Please include the following in this order:

1. Name of your ship
2. Ship Manufacturer (could be an existing UEE manufacturer or it could even be Alien - like the Banu MM)
3. Ship Role (indicate which Profession best suits your ship, from Pioneer, Salvaging, Combat, Trading, Even suggest a New Profession, etc...)
4. Dedicated or More Modular Ship (identify if your ship is intended to be primarily a dedicated ship towards a specific role or a modular jack-of-all-trades / master of none ship)
5. Add any lore background for the ship (like you see CIG do for each concept ship)
6. Add any Images, Videos, Links to work you have done, etc... that visually represents your ship (optional)

+++++++

Also cast your vote and add comments on the Sister Thread in the SCB Forums (for greater sampling) (not an Org. Forum = Open to ALL the Star Citizen Community) & (no definitive dates given by Ben for the Wave 5 Concept Ships)

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

EDIT _ NEW _ JUST IN

In this week's Bensday with Ben & Batgirl........ Ben confirms these ships below (for Wave 5 Concept Ships)

YouTube: Bensday with Batgirl and Ben episode 24

* CIG will develop more dedicated smaller ships (not necessarily Starter Ships) for the major professions like Science, Medical, Mining, etc...

* CIG plans on developing "at least TWO" of TNGS for Star Citizen and "probably more"
https://forums.robertsspa...w-ideas-poll-500-votes/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
dubbel post

[ Voor 99% gewijzigd door Bornhald op 22-06-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:48:
Volgens mij hadden ze ook iets dergelijks met sommige incursions in EvE op die manier geregeld (lang niet allemaal! maar wel enkele die gestuurd werden vanuit CCP zelf)
Klopt, zelfs nog aan meegedaan als RPer als CCP vrijwilliger. Je had behoorlijk zware regels waar je aan moest houden en je moest in je rol blijven. En er waren zat spelers die deze regels ook wisten en daar dankbaar misbruik van maakten. En als je zelf aan wilde vallen of je wilde verdedigen dan moest je daar toestemming voor hebben want oh wee als je een speler zomaar afknalde. Maar als je een leuke set mensen had dan was het voor iedereen toch wel heel bijzonder.
Maar zelfs met die regels werd er nog mee geknoeid door vrijwilligers en dat heeft het de das omgedaan en is het veranderd in een groep mensen die alleen nog maar verhalen mochten schrijven.

Oftewel zoiets in SC zou een enorme uitdaging zijn en dan nog zul je mensen hebben die alles op alles zetten om het te beïnvloeden.
Dat ze speciale NPCs kunnen spawnen kan nog. Maar als je daar een persoon achter zet zou ik nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:18
Zal eens een gooi doen om de boel te beantwoorden :P .
djunicron schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:20:
Even een vraagje;
Zijn er hier eigenlijk keyb+muis spelers die dit spel echt fijn vinden spelen op het moment in AC? Persoonlijk erger ik mij wel aan een aantal dingen namelijk en heb ik het idee dat sommige aspecten gewoon niet te doen zijn.

- Vliegen in coupled mode geeft je muis met minder responsieve schepen een soort deadzone. Het is alsof ze een zeer aggressieve mouse acceleration toevoegen, waardoor nauwkeurig kantelen zonder overshoot onmogelijk lijkt.
Gezien decouple / g-save op één knop zitten is het ook niet echt fijn / betrouwbaar wissellen. Permanent decoupled & 0% throttle, all strafe vliegen is voor mij met fixed weapons de enige oplossing.
Met coupled mode doel je op de G-Safe? Want die beinvloed namelijk je mate waarin je kan manouvreren. Als je coupled mode uitschakeld, behoud je je vector, en kan je om je as draaien/leuke combat manouvres uithalen (zoalang je geen astroids tegenkomt :P )

Maar G-Safe is inderdaad een feature die je beter niet gebruikt, als je een dogfight wil overleven. Natuurlijk wel voorzichtig zijn voor die red/black-out. Overigens zijn botsingen ook al voldoende om je zo ~10 sec. + onbestuurbaar te maken...
- Fixed + Gimballed wapens beide on-target houden is vrijwel onmogelijk. Probleempje A is dat je met 3 mikpunten zit, wat voor mij absoluut niet werkt; die van je fixed, je vector en je muispositite voor gimballed. Het belangrijkste probleem is natuurlijk dat je je muis en strafe burn op de juiste plek moet houden om je fixed aimpoint te raken, terwijl je eigenlijk ook je muist op de het juiste plekje wilt richten om ermee te kunnen schieten met gimballed. En de exacte plek waar je je muis moet houden is natuurlijk vrijwel nooit daar waar dit overlapt, tenzij je je vector perfect weet te krijgen...

Kan iemand dit? Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om gimballed / fixed tijdens een manouvre langer dan 0.5 sec on target te houden, indien je target tenminste beweegt (anders is het nog steeds moeilijk, mits je heads on erop af vliegt).
Nope ik had dit probleem toen ik met mijn Avenger vloog, daarom is de combo gimbal+locked onmogelijk. Daarom lock ook gelijk mijn gimbal zodra ik een match start. (Uit mijn hoofd was dat shift-k oid uit mijn hoofd)
- Geen stapsgewijze instellingen. Ik hoef niet precies mijn throttle op 61% te kunnen zetten. Ik wil gewoon b.v. m'n muiswiel kunnen binden hieraan in stappen van 10% of 25% of wat dan ook. Zelfde met power beheer, tijdens combat naar numpad grijpen is niet handig, maar vervolgens knoppen ook nog eens ~2 sec vast moeten houden om op ongeveer 80% schields uit te komen is ook ondoenlijk.
De huidige toggles vind ik ook wat lastig te gebruiken. Als je mixed rakketten op je af krijgt, moet je 3 knoppen indrukken voor 2 flares; had gewoon knop X voor heat en Y voor Chaff gebruikt, dan had ik ook niet zo vaak de verkeerde gegooid na een respawn.
Met countermeasures heb ik opzich weinig moeite :P , dat is zowieso gewoon C / V / C / V rammen om in ieder geval 2 type missiles af te weren :P . Zeker dat er nog aan gefinetuned moet worden, maar daar is nu nog weinig aan te doen.

Gewoon afwachten tot key-binding mogelijk gaat zijn. Momenteel heeft dat niet de hoogste prio- maar ik mag toch aannemen dat ze dat bij SQ42 wel implementeren, anders gaan ze daar gigantisch op afgebrand worden...
==

Al met al vind ik de UI en keyboard / muis bediening erg speler onvriendelijke en on-ergnomisch. Natuurlijk is het fijn als er wat player skill onderscheidende factoren in de game zitten, maar momenteel is het voor mij als quasi fanatieke sim speler niet erg goed in de lucht te houden.

Waarom dan geen HOTAS / touchscreens en andere ongein eromheen? Omdat dat het net als een stuurtje voor race sims me net wat teveel gedoe is om het erbij te pakken, en het vervolgens nooit goed aanvoelt. Zelfs games als Project Cars met Logi G27 of Forza CSR voelt gewoon niet aan als een echte auto. Ik heb ook bij alle FSX fans waar ik over de vloer kom nog nooit een stick geprobeerd die spot on is. En ik snap ook dat als die er wel is, €1000 te weinig zal zijn en het een veelste groot ding gaat worden. Daarnaast als je het consistent kunt plaatsen keer op keer, zal het weer honderden uren duren voordat het spier-geheugen er is om er goed mee overweg te kunnen gaan in hectische situaties.
Zelf heb ik ook nog niet de stap gemaakt naar een HOTAS, mede omdat ik er de ruimte niet voor heb om en op mijn bureau. (Wellicht past het wel, maar ik heb al genoeg rommel XD ) Maar de controls vergen nog erg veel repetitie voor je een beetje door hebt waar wat zit, dat heb ik zelf ook , mede omdat ik niet zoveel speel :) .

Ben overigens wel benieuwd naar de nieuwe Xbox Elite controller. Wellicht dat die lekker weg speelt? Niet persé voor dogfighting, maar wel voor alle andere componenten die SC rijk gaat zijn :) . Op een schip rondlopen, en in een turret springen moet prima gaan :P .

Conclusie:
Vind ik het fijn spelen?
Ik heb het al ruim een maand niet meer gedaan :+ , dus ik wacht nog op verbetering op diverse punten. Maar het is wel degelijk te spelen, wanneer je weet waar je knoppen zitten.. En ja daar is keybinding en een goede kennis van knop-locatie voor nodig.

Maar het is te doen, en ik heb wel degelijk plezier in de dogfights. Echter is het tegen andere spelers nog niet optimaal.. hier zullen ze nog wat aan moeten doen dmv de snelheid van het spel te tweaken, maar dat is allemaal nog WIP.

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 22-06-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

djunicron schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:20:

Ik heb zelf juist vorig jaar een HOTAS (Saitek X52 Pro) gekocht omdat ik het gevoel niet had met muis en toetsenbord. In eerste instantie (dankzij een goede tip hier van een mede-tweaker) met een joystick begonnen (Logitech 3d Extreme) en was al meteen verkocht aan het gevoel. Alleen een throttle ontbrak dus de HOTAS moest er komen. Ik zou nou niet anders willen, ook al ben ik volgens het RSI forum en Reddit blijkbaar in het nadeel. Het gevoel dat ik krijg als ik mijn throttle voorwaarts duw terwijl ik door de asteroïdes vlieg is geweldig. Ik hoop dat dit met een Oculus Rift alleen maar beter gaat worden.

Wat betreft het gevoel, het schijnt dat een buttkicker onder een flight/play-seat echt een enorm verschil maakt in beleving.

Het ultieme gevoel zou dan toch echt 4 van die dingen zijn zodat je ook directional effects kan laten weergeven. Als ik de loterij win dan komt die Obutto + 4 buttkickers + Oculus er nog wel ;)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
En Ben heeft de weekly commlink weer gepost! Aankomende vrijdag dus weer een spelletje te spelen :)

Greetings Citizens!

Attached is the current community content schedule for the week.

As you’ve heard, the Genesis Starliner sale is this next weekend. We’re putting together some cool stuff to show off the ship, including an interactive experience from Turbulent and a selection of artwork that’s a little more interesting than the usual sale. I think that the Starliner is going to be a ship that only a select number of backers actually want to fly… but everybody will get to learn about its role in the persistent universe and some of the gameplay we’re developing for it. Next week, we’ll follow with at least two Q&A threads. One of the reasons we really like events like this isn't so much that we're selling a new ship, but more that we get to do some creative stuff (like the web games) that don't take time from the folks' working on the patch.

And on that note, I know that everyone wants to know where the FPS patch is. I don’t have a date for you, but I have asked the folks involved to provide more information on the status. If you remember the Arena Commander rollout, we worked to get you weekly updates with some more specifics as to what bugs we’re facing, and my goal is to do something similar here. Getting the folks involved away from their work is a challenge in cases like this, but we’re going to do something. No date yet, but at the very least expect us to be better able to answer your questions on RtV this week.

On a completely unrelated line of thought, I realized last night that we have been missing out on something the last two months: the rerun Jump Point content we’ve promised. To catch up, we’re going to put a previously published Jump Point story out each day this week, starting with the Retaliator WIP piece (which should be available now.)

Monday, June 22nd
- 10 for the Producers Episode 08
- Jump Point Rerun

Tuesday, June 23rd
- Meet the Devs: Gage Hallman
- Jump Point Rerun

Wednesday, June 24th
- Vault Update
- Jump Point Rerun

Thursday, June 25th
- Around the Verse: Episode 50!
- Jump Point Rerun

Friday, June 26th
- Reverse the Verse
- Crusader Industries Starliner Sale
- Jump Point Rerun

Saturday, June 27th
- Reverse the Verse Archive Post

Sunday, June 28th
- Weekly Roundup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:32:
En Ben heeft de weekly commlink weer gepost! Aankomende vrijdag dus weer een spelletje te spelen :)

Greetings Citizens!

Attached is the current community content schedule for the week.

As you’ve heard, the Genesis Starliner sale is this next weekend. We’re putting together some cool stuff to show off the ship, including an interactive experience from Turbulent and a selection of artwork that’s a little more interesting than the usual sale. I think that the Starliner is going to be a ship that only a select number of backers actually want to fly… but everybody will get to learn about its role in the persistent universe and some of the gameplay we’re developing for it. Next week, we’ll follow with at least two Q&A threads. One of the reasons we really like events like this isn't so much that we're selling a new ship, but more that we get to do some creative stuff (like the web games) that don't take time from the folks' working on the patch.

And on that note, I know that everyone wants to know where the FPS patch is. I don’t have a date for you, but I have asked the folks involved to provide more information on the status. If you remember the Arena Commander rollout, we worked to get you weekly updates with some more specifics as to what bugs we’re facing, and my goal is to do something similar here. Getting the folks involved away from their work is a challenge in cases like this, but we’re going to do something. No date yet, but at the very least expect us to be better able to answer your questions on RtV this week.

On a completely unrelated line of thought, I realized last night that we have been missing out on something the last two months: the rerun Jump Point content we’ve promised. To catch up, we’re going to put a previously published Jump Point story out each day this week, starting with the Retaliator WIP piece (which should be available now.)

Monday, June 22nd
- 10 for the Producers Episode 08
- Jump Point Rerun

Tuesday, June 23rd
- Meet the Devs: Gage Hallman
- Jump Point Rerun

Wednesday, June 24th
- Vault Update
- Jump Point Rerun

Thursday, June 25th
- Around the Verse: Episode 50!
- Jump Point Rerun

Friday, June 26th
- Reverse the Verse
- Crusader Industries Starliner Sale
- Jump Point Rerun

Saturday, June 27th
- Reverse the Verse Archive Post

Sunday, June 28th
- Weekly Roundup

Dank je voor het posten. Opvallend dat Ben aangeeft dat ze niet verwachten dat veel mensen de Starliner willen hebben.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Tylocke schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:13:
[...]
Wat betreft het gevoel, het schijnt dat een buttkicker onder een flight/play-seat echt een enorm verschil maakt in beleving.

[video]

Het ultieme gevoel zou dan toch echt 4 van die dingen zijn zodat je ook directional effects kan laten weergeven. Als ik de loterij win dan komt die Obutto + 4 buttkickers + Oculus er nog wel ;)
Hehehe Nerdgasm, wat een gast. :D Een paar afleveringen later 3D-print hij houders voor de Butkickers en word er nog wat doorontwikkeld. 8)

[EDIT] Deze aflevering : https://www.youtube.com/watch?v=5VFkyR9kgDs

[ Voor 5% gewijzigd door TNJ op 23-06-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Case_C schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:23:
Zal eens een gooi doen om de boel te beantwoorden :P .
Cheers! :)
Met coupled mode doel je op de G-Safe? Want die beinvloed namelijk je mate waarin je kan manouvreren. Als je coupled mode uitschakeld, behoud je je vector, en kan je om je as draaien/leuke combat manouvres uithalen (zoalang je geen astroids tegenkomt :P )

Maar G-Safe is inderdaad een feature die je beter niet gebruikt, als je een dogfight wil overleven. Natuurlijk wel voorzichtig zijn voor die red/black-out. Overigens zijn botsingen ook al voldoende om je zo ~10 sec. + onbestuurbaar te maken...
Decoupled vliegen zonder Throttle te gebruiken speelt opzich wel goed, alleen je zal continue zelf op je positie en bedoelde vliegrichting moeten letten. Maar Throttle werkt momenteel zonder stap-afstelling toch niet lekker.

In de meeste schepen moet G-safe inderdaad gewoon altijd uit en het feit dat die wel mee-cycled als je alleen coupled - decoupled wilt schakelen maakt het juist weer een puntje van ergernis. Daarnaast zal je ook nog van tijd tot tijd Boost / Space Brake nodig hebben, wat dus betekend dat je moet letten op: G-safe, coupled mode, strafing / thrust, throttle, en dan voor de juiste positionering en paden nog boost / brake. Waarbij je boost / brake moet vasthouden, coupling mode in 3 tikken moet doen, stafing moet fijn tunen en daarbij nog moet mikken met de muis ook.
De gemiddelde rythm game wordt hier overtroffen naar mijn mening...
Nope ik had dit probleem toen ik met mijn Avenger vloog, daarom is de combo gimbal+locked onmogelijk. Daarom lock ook gelijk mijn gimbal zodra ik een match start. (Uit mijn hoofd was dat shift-k oid uit mijn hoofd)
Goede tip voor nu! Wist niet dat dit kon. Het is natuurlijk een beetje zonde, maar goed... Weer iets om wellicht op den duur conditioneel te switchen voor hogere efficiëntie. Maar ik kan dit er nog even niet bij hebben denk ik op het moment.
Met countermeasures heb ik opzich weinig moeite :P , dat is zowieso gewoon C / V / C / V rammen om in ieder geval 2 type missiles af te weren :P . Zeker dat er nog aan gefinetuned moet worden, maar daar is nu nog weinig aan te doen.

Gewoon afwachten tot key-binding mogelijk gaat zijn. Momenteel heeft dat niet de hoogste prio- maar ik mag toch aannemen dat ze dat bij SQ42 wel implementeren, anders gaan ze daar gigantisch op afgebrand worden...
Er zijn toch al verschillende control mapjes te kiezen? Ik geloof dat je inmiddels wel een aantal dingen kan rebinden (en er lekker wat bugs in zitten, maar goed)

Maar het is te doen, en ik heb wel degelijk plezier in de dogfights. Echter is het tegen andere spelers nog niet optimaal.. hier zullen ze nog wat aan moeten doen dmv de snelheid van het spel te tweaken, maar dat is allemaal nog WIP.
Tijdens de military ship week en deze week is er helaas maar 1 tactiek fanatiek in gebruik:
-Pak de missle boat Gladiator
-Schiet 4 ECM en 1 IR missle.
-Direct self-destructen
-Respawn en repeat.

Win je iedere match mee lijkt het. Die missle combo sloopt alles en iedere keer weer, mits line of sight zonder grote asteriods.
Respawns doen er niet toe, max REC en de snelste wint op score.

Matches waar géén missles worden gebruikt zijn wel leuk over het algemeen. Maar ik wacht toch nog maar even af met de aanschaf van m'n Cutlass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 3 nieuwe images van de Banu Merchantman gepost :) (https://forums.robertsspa.../5216703/#Comment_5216703)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:34:
[...]

Dank je voor het posten. Opvallend dat Ben aangeeft dat ze niet verwachten dat veel mensen de Starliner willen hebben.
NP, :P . Dat was inderdaad wel apart.. maar nu hij ook begint met het posten van pics betekend wel dat ze erachter zijn dat de backers graag meer info willen krijgen over de algemene ontwikkeling van alle onderdelen.

Alleen maar positief :) , dat betekend dat ze ons niet vergeten zijn :+ .

djunicron schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 02:47:
[...]
Cheers! :)
[...]
Decoupled vliegen zonder Throttle te gebruiken speelt opzich wel goed, alleen je zal continue zelf op je positie en bedoelde vliegrichting moeten letten. Maar Throttle werkt momenteel zonder stap-afstelling toch niet lekker.

In de meeste schepen moet G-safe inderdaad gewoon altijd uit en het feit dat die wel mee-cycled als je alleen coupled - decoupled wilt schakelen maakt het juist weer een puntje van ergernis. Daarnaast zal je ook nog van tijd tot tijd Boost / Space Brake nodig hebben, wat dus betekend dat je moet letten op: G-safe, coupled mode, strafing / thrust, throttle, en dan voor de juiste positionering en paden nog boost / brake. Waarbij je boost / brake moet vasthouden, coupling mode in 3 tikken moet doen, stafing moet fijn tunen en daarbij nog moet mikken met de muis ook.
De gemiddelde rythm game wordt hier overtroffen naar mijn mening...
Ik ga eigenlijk zelden in coupled mode :P , ik had altijd de Preset 3 van CIG aanstaan. Daarop had je op A en D de strafe al zitten :P , dat is eigenlijk alle strafe die ik nodig heb in combat.

Boost is inderdaad ook een behoorlijk belangrijk onderdeel van het vliegen :P , blijft alleen wel een ergernis, wanneer je target je continue blijft out-manoeuvreren ermee..
[...]
Goede tip voor nu! Wist niet dat dit kon. Het is natuurlijk een beetje zonde, maar goed... Weer iets om wellicht op den duur conditioneel te switchen voor hogere efficiëntie. Maar ik kan dit er nog even niet bij hebben denk ik op het moment.
Het is inderdaad jammer, maar zodra het mogelijk is om met gimbal en locked weapons op dezelfde plek te blijven schieten is het nut ervan weg. Of je moet het indelen op weapon groups, iets wat natuurlijk al het geval is bij de Avenger. Maar als je een schip hebt met 6 weapon mounts waarvan er 2 gimbal zijn vs 4 locked is het wel handig om een bepaalde setup te hebben.

Dan heb je natuurlijk ook nog de bullet travel time :P , als je 4 locked weapons hebt met allemaal verschillende wapens... dan ga je nog niets raak schieten. Gezien bijna elk wapen lichtelijk andere stats hebt, vooral tussen energy/ballistic zitten behoorlijk verschillen. Dan kan het zomaar zijn dat het 1e schot voor je target land, en het andere erachter.

Maar dat zal naar verloop van tijd wel verduidelijkt worden door guides door de community, zodra er schepen uitkomen welke behoorlijk meer wapens hebben als de Vanguard en Redeemer :P .
[...]
Er zijn toch al verschillende control mapjes te kiezen? Ik geloof dat je inmiddels wel een aantal dingen kan rebinden (en er lekker wat bugs in zitten, maar goed)
De paar standaarden die CIG heeft aangemaakt ja, met daarbij die voor verschillende controllers/HOTAS' . Maar als je echt iets wil aanpassen moet je volgens mij in een .xml aan het werk, dan wacht ik liever tot ze keybinding erin zetten.

Wie weet bij de FPS release? Ze hebben er verdorie voldoende tijd voor gehad zou je zo denken :X .
[...]
Tijdens de military ship week en deze week is er helaas maar 1 tactiek fanatiek in gebruik:
-Pak de missle boat Gladiator
-Schiet 4 ECM en 1 IR missle.
-Direct self-destructen
-Respawn en repeat.

Win je iedere match mee lijkt het. Die missle combo sloopt alles en iedere keer weer, mits line of sight zonder grote asteriods.
Respawns doen er niet toe, max REC en de snelste wint op score.

Matches waar géén missles worden gebruikt zijn wel leuk over het algemeen. Maar ik wacht toch nog maar even af met de aanschaf van m'n Cutlass.
Tja dat is de bain of free-fly-all ships :P , en zeker nu missiles nog niets kosten. Zodra daar een prijskaartje aan gaat hangen, gaat het gebruik ervan drastisch dalen. Daar komt nog bij dat missiles je target gelijk tot een hoopje schroot maken, wat de kans op goede loot ook aanzienlijk kleiner gaat maken.

Zodra het in de PU niet echt economisch uit kan, zullen we ze een stuk minder zien :) .

Fijn dat ze weer wat delen, maar natuurlijk ook erg jammer om te zien dat het nog steeds hetzelfde 'gladde'/saaie 3D model is van een jaar terug. Maar goed, hij staat niet hoog op de prio-list dus niets aan te doen.

Disco Land heeft overigens aangegeven dat ze binnenkort weer een FPS update gaan geven:
https://forums.robertsspa.../5216842/#Comment_5216842
Yes, as someone linked previously to Ben's Comm-Link Schedule, we are in the process of putting together a detailed FPS post this week. As for any worry that we're rushing FPS, I think we've proven that won't be the case.

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 23-06-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wat meer info van Ben over de Genesis :) , meer dan 40 passagiers is een mogelijkheid.

https://forums.robertsspa.../5216717/#Comment_5216717

Without spoiling too much, I can address this. 40 NPCs is not a hard technical limit, although it is about what we imagine people will WANT to deal with for the gameplay we've come up with. One thing you'll see Friday is that the interior is very modular, much like a real jetliner... so you can go from one that seats ten people in luxury cabin to one that seats a hundred, cattle style. :)

10 for the Producers is ook weer online:

En er is weer een WIP update :) , de 'Tali. Blijven toch de leukste posts IMO.
https://robertsspaceindus...sion/14628-WIP-Retaliator

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 23-06-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:56
Twee nieuwe Caterpillar plaatjes in update van Ben.

https://robertsspaceindus.../Beauty-Render01_copy.jpg

https://robertsspaceindus...ource/Beauty-Render04.jpg

Weet niet of dit al gepost was. Ben reageerde op een vraag waarom er nu toch weer een concept sale plaatsvindt terwijl de FPS nog niet uit is. Eerder zou Ben hebben aangegeven 'uncomfortable' te zijn met een nieuwe concept sale zolang de FPS er nog niet is.

Ben's reactie:
Hey! I think that's a quote from me, so I can certainly comment on it. :) It's 100% accurate: no one is happy to have a concept sale before we've delivered a major patch... but because the two things aren't logistically related, it's hard to keep pushing one away out of respect for the other. If you follow our regular cadence, you'll know we were 'scheduled' for the next concept sale several weeks ago. We opted to push it back and spend the time creating some additional resources (concept images, design explorations, etc.)... but here we are with that content being finished off and waiting to go out, and other work in line after it that needs to be addressed.

Would I rather release the Starliner after FPS hits? Abso-fluffing-lutely! It would probably mean more support from happier backers... and you wouldn't have any of this sturm und drang that risks overshadowing folks just enjoying a pretty cool ship that a lot of people put their sweat and tears into. But the reality is that delaying concept sales forever can't work: existing ships will pile up, we'll lose contract artists who'd pick up movie projects if there weren't another concept for them... and to be perfectly honest, at the end of the day we have to keep bringing in some amount of revenue to operate the way we are right now. That's not because we haven't raised a heck of a lot of money... but there are a number of fairly dull business reasons why it has to continue in some way (the largest has to do with, per my understanding, credit... anyone remember how hard it was to secure the lease in Austin with such an odd business model?)
Wel eerlijk van ze. Kan het me om zakelijke redenen inderdaad best voorstellen dat het ongezond is om geen gegarandeerde inkomsten te hebben en dat daarom een sale af en toe gewoon nodig is. Ben ook nog steeds van mening dat de berg geld die 'we' al hebben leuk is, maar nog lang niet genoeg voor een gezonde financiële situatie bij/na de launch van het spel.

Een Redditor legt het ook goed uit:
The process of maintaining credit ratings, etc. for a business means having a moving cash flow. They have enough money, but the novel funding method (kickstarter) is something that banks don't really understand yet, so they have to keep funds "moving" to emulate the standard business model.

It is the same reason that retail stores will sometimes sell a large number of small items at cost (or sometimes even at a loss), so that money keeps moving through the till, maintain a certain level of flow.

[ Voor 86% gewijzigd door Snoz Lombardo op 23-06-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:21:
Twee nieuwe Caterpillar plaatjes in update van Ben.

https://robertsspaceindus.../Beauty-Render01_copy.jpg

https://robertsspaceindus...ource/Beauty-Render04.jpg

Weet niet of dit al gepost was. Ben reageerde op een vraag waarom er nu toch weer een concept sale plaatsvindt terwijl de FPS nog niet uit is. Eerder zou Ben hebben aangegeven 'uncomfortable' te zijn met een nieuwe concept sale zolang de FPS er nog niet is.

Ben's reactie:

[...]

Wel eerlijk van ze. Kan het me om zakelijke redenen inderdaad best voorstellen dat het ongezond is om geen gegarandeerde inkomsten te hebben en dat daarom een sale af en toe gewoon nodig is. Ben ook nog steeds van mening dat de berg geld die 'we' al hebben leuk is, maar nog lang niet genoeg voor een gezonde financiële situatie bij/na de launch van het spel.

[...]
CAT 4tw

ik vind het een leuk schip qua uiterlijk. hoewel ik steeds minder in zie waarom het de evil twin van de freelancer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben er nog geen doodshoofden op geskinned. :)

Maar reken er maar op dat ook hij een stevige makeover gaat krijgen.
En vergeet ook niet dat met de Hull series ze al wat dichter bij een modulaire oplossing aan het werken zijn voor transport schepen. Daar gaat de Cat ook van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
Mine!!!! :*)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:34:
Ze hebben er nog geen doodshoofden op geskinned. :)

Maar reken er maar op dat ook hij een stevige makeover gaat krijgen.
En vergeet ook niet dat met de Hull series ze al wat dichter bij een modulaire oplossing aan het werken zijn voor transport schepen. Daar gaat de Cat ook van profiteren.
Ik ben heel benieuwd wat ze er uberhaupt mee gaan doen, maar zoals ik het leest staat hij nu nog steeds in de vriezer totdat SQ42 assets af zijn..
Ik vind hem er wel imposant uitzien. Heel erg benieuwd hoe die er in game uit gaat zien!
I would not expect to see the Freelancer flying until after Arena Commander 2.0 hits. Any work we'd do to make it flyable today would end up being thrown out and redone with that patch. We know you want more ships to test, we want to give you more ships (it's more fun for us, and keeps backers busier!)... but we have to use our development resources in a way that makes sense.
Interessant voor de freelancer fans, maar ook niet echt schokkend nieuws.

en nu ik toch quotes van Ben aan het doornemen ben, deze is ook wel leuk!
We're open to finding ways for everyone to fly the Scythe in Arena Commander; we absolutely do not intend it to be enjoyed by only a few subscribers and early buyers. Whether that's REC rentals, free fly or even some kind of 'Scythe pass,' we'll figure something out!
en helaas betreffende de bomber, onderstaand comment:
Hey guys - no Vanduul bombers for sale here. We had some art of the Void we wanted to publish and decided to put together the in-universe bit to introduce it instead of just putting up a gallery. It's not teasing a future sale. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Bornhald op 23-06-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:30:
en helaas betreffende de bomber, onderstaand comment:

[...]
Helaas? Volgens mij mogen we juist blij zijn dat ze die niet in de verkoop doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:02:
[...]

Helaas? Volgens mij mogen we juist blij zijn dat ze die niet in de verkoop doen :) .
Ik ben ook blij dat die niet in de verkoop gaat. :) In-game natuurlijk een leuk kaaptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik zou wel benieuwd zijn of een gelimiteerde uitgave van de bomber invloed zou hebben op de prijs van de scythe. Daarnaast denk ik dat ze er redelijk wat geld voor zouden kunnen vragen als je kijkt naar de "markt waarde" van een scythe. Dus het zou ook goed zijn voor de cashflow van CIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Is the Taurus een goede aankoop of kun je beter de Andromeda kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Fisher schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:34:
Is the Taurus een goede aankoop of kun je beter de Andromeda kopen?
Taurus heeft meer focus op 'transport'.
Andromeda is schip voor van alles (grotere gun/shield e.d.)

Edit: Het ligt er dus helemaal aan wat je wilt doen in het spel. Dus persoonlijke voorkeur :)

[ Voor 15% gewijzigd door DutchWalnut op 23-06-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Damn, die BMM ziet er erg goed uit. Begrijp ik nu goed dat dat de concepts zijn die het niet geworden zijn voor de final version? Zal wel close zijn, net als met de reliant.

Iemand nog zijn BMM verkopen? Ik wil er wel eentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:06:
Damn, die BMM ziet er erg goed uit. Begrijp ik nu goed dat dat de concepts zijn die het niet geworden zijn voor de final version? Zal wel close zijn, net als met de reliant.

Iemand nog zijn BMM verkopen? Ik wil er wel eentje!
Volgens mij zijn dit meer varianten van plaatjes :p , het concept in alle 3 de afbeeldingen lijkt gelijk. En volgens mij was het concept ook wel vastgesteld. Wellicht dat het nog een beetje zal veranderen, maar in grote lijnen is dit het gewoon.

Net zoveel als de Carrack nog kan wijzigen :P , niet teveel dus :+ .

FPS Spoiler filmpke, ziet er zeker leuk uit. Krijg nu toch steeds meer zin in. (Hopelijk volgende week de release? Dan heb ik nu net een weekje vrij :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Case_C op 23-06-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Net ook dat youtube filmpje bekeken, niet verkeerd, maar helaas weer bijzonder matige performance.

Ik neem toch aan dat ze intern niet alles, maar wel zo nu en dan optimaliseren, al is het alleen maar om de bouwstraat te testen... Waarom zijn de huidige alpha's dan zo ontzettend matig geoptimaliseerd... (retorische vraag, ik weet het)

Vind de HUD (weer) een beetje matig, de elementen zijn wat groot allemaal. Wel goed om te zien dat ironsights niet meteen de FoV veranderen. Jammer dat er nog geen scope in zit, ben benieuwd of ze de "foute" trend van mee-zoomende perifeer zicht overnemen of dat ze dit netjes gaan renderen.
(zoals een Indie titel als Insurgency wel doet).

Ik verwacht de release hiervan volgende week nog niet eigenlijk, hooguit pas over 2 weken. Maar goed, het is al een paar maanden "nog twee weken" als je de geruchten moet geloven. Zo benieuwd naar hoe effectief de wapens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
djunicron schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:16:
Net ook dat youtube filmpje bekeken, niet verkeerd, maar helaas weer bijzonder matige performance.

Ik neem toch aan dat ze intern niet alles, maar wel zo nu en dan optimaliseren, al is het alleen maar om de bouwstraat te testen... Waarom zijn de huidige alpha's dan zo ontzettend matig geoptimaliseerd... (retorische vraag, ik weet het)

Vind de HUD (weer) een beetje matig, de elementen zijn wat groot allemaal. Wel goed om te zien dat ironsights niet meteen de FoV veranderen. Jammer dat er nog geen scope in zit, ben benieuwd of ze de "foute" trend van mee-zoomende perifeer zicht overnemen of dat ze dit netjes gaan renderen.
(zoals een Indie titel als Insurgency wel doet).

Ik verwacht de release hiervan volgende week nog niet eigenlijk, hooguit pas over 2 weken. Maar goed, het is al een paar maanden "nog twee weken" als je de geruchten moet geloven. Zo benieuwd naar hoe effectief de wapens zijn.
Je bekijkt wel een filmpje dat iemand heeft geripped uit de gelekte/incomplete build van SC. Dus systems e.d. kunnen gewoon ontbreken. Performance en eye-candy is het dan ook niet voor bedoeld. Puur de anticipatie een beetje voeden :p .

Verder gaat SC verder dan welk spel dan ook met realisme/simulatie van alle onderdelen van de FPS. Als je inzoomt is het daadwerkelijk het wapens wat naar je gezicht getild word, zodat je view door het recticule gaat. Itt een nieuw camerapoint waarbij je hoofd en zicht niet meer met elkaar overeenkomen.

De wapens zullen nog wel behoorlijk aan verandering onderhevig zijn gok ik. Daarbij vraag ik me af of ze al aan diverse armors voor de verschillende wapens hebben gedacht, of slechts onderscheid maken tussen heavy, medium en light. TOV energy, kynetic enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Waar ik de projectile physics in dogfights nog niet heel prettig in gebruik vind (prima dat ze er zijn! Alleen we zouden het in 1980 beter kunnen afstellen dan een eeuw later?!?) lijken de verschillende fabrikanten en wapen types in de FPS me juist erg leuk!

Eindelijk een game waarbij je echt een helm met hud draagt en je jezelf in je voet kan schieten. Ik hoop dus echt dat ze de scopes goed gaan uitvoeren in deze game.

Maar belangrijker, SC zal de eerste game zijn waar je ongescript FPS kan gaan spelen op een capital ship van de tegenstand! Dat is dé selling point voor mij; tegenstanders boarden met een kleine crew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
djunicron schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 02:52:
Waar ik de projectile physics in dogfights nog niet heel prettig in gebruik vind (prima dat ze er zijn! Alleen we zouden het in 1980 beter kunnen afstellen dan een eeuw later?!?) lijken de verschillende fabrikanten en wapen types in de FPS me juist erg leuk!

Eindelijk een game waarbij je echt een helm met hud draagt en je jezelf in je voet kan schieten. Ik hoop dus echt dat ze de scopes goed gaan uitvoeren in deze game.

Maar belangrijker, SC zal de eerste game zijn waar je ongescript FPS kan gaan spelen op een capital ship van de tegenstand! Dat is dé selling point voor mij; tegenstanders boarden met een kleine crew!
zoek je een kleine pirate corp? :D

edit:
Voor de mensen die de grey market een beetje volgen, de prijs van de schepen is redelijk wat gedaald. Bijvoorbeeld: je hebt nu "al" een banu MM voor $350 USD dit is lange tijd $450 geweest.
voor europeanen is $350 in zo verre interessant omdat de banu MM zonder LTI 275 USD is en daar komt voor ons 21% belasting overheen. dus dan zit je op 332 USD. Wat betekend (voor de mensen die het belangrijk vinden) dat je dus LTI voor 28 USD hebt. En voor de mensen die een reliant met LTI hebben gekocht (of een hull A/B) om te CCU-en naar een Banu MM, houdt er rekening mee dat de kans ook bestaat dat dit niet mogelijk gaat zijn. Omdat schepen flight ready moeten zijn en omdat het voor dat de PU er is moet plaatsvinden, schepen zoals de Banu MM en de Caterpillar zitten nog in eind concept, de vraag is of deze uberhaupt voor de PU beta uit komen, met name rekening houdend met de melding van Ben dat ze een lage prioriteit hebben omdat ze niet in SQ42 zitten (net als schepen die nu in concept sale zitten)
disclaimer, ik zeg niet dat het niet gaat kunnen maar het is ook geen zekerheid dat het wel gaat kunnen.

edit2: ik sliep, prijs was in euro's niet USD banu verkoopt nog seeds voor rond de 450 USD

[ Voor 44% gewijzigd door Bornhald op 24-06-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch wel een must read. Iemand heeft alle technische handelingen aan de engine samengevat. Daardoor krijg je wel een goed beeld wat er allemaal nodig is op technisch vlak.

Plaatst toch wel beter in perspectief waarom er aardige delays zijn:
https://www.reddit.com/r/...ation_decided_to_try_and/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:38:
Dit is toch wel een must read. Iemand heeft alle technische handelingen aan de engine samengevat. Daardoor krijg je wel een goed beeld wat er allemaal nodig is op technisch vlak.

Prima read :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
De Herald word ook weer aan gewerkt :) , maar ik vraag me af hoever ze nu eigenlijk met de Cutlass zijn.. Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, en de laatste update liet een redelijk compleet beeld zien, wellicht bij de volgende patch van AC? Waarbij de Scythe ook speelbaar word?

Comment van Ben:
I'm happy to report that all of these things are happening! You've probably heard by now that the flyable Scythe will be in the next Arena Commander build and that the Merlin is coming shortly behind it. We just (last night!) moved an artist back onto the Herald, so it's in active progress again.

The Hornet and 300i both need significant updates, especially to the new damage state system and for things like the paint layer that the Mustang has (the Aurora has this already; I believe it needs the least work.) The 300s also need a bunch of general work, and likely balancing to get them back to their original roles. It's all scheduled out, but not happening yet. These haven't all been started yet (Hornet is already getting some love for SQ42, of course), but they will kick off in the not-too-distant future. We'll share that process as it happens (I have a very cool idea for how to do that, but I don't want to promise just yet... money enough and time!)

(Additionally - the Avenger and the Cutlass are both getting rebuilds to focus on modularity. I believe the modular Cutlass is first in line, and the Avenger will follow later. And that's the point when we'll do the variants.)

Ze zijn overigens wel heel actief momenteel met het verduidelijken van info :) , Ben heeft meerdere posts gedaan over info die de vaste volgers allang weten :P .

Ben heeft overigens nog een massive post gedaan over communicatie van CIG. Post achter de link, omdat die gewoon ietsjes te lang is om te posten.;

Overigens was vannacht ook deze foto gepost:
Erin R. in Santa Monica? Gaan we binnenkort weer een update zien/gaat er een deel van de productie afgerond worden? Curious :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kwY7cRh.jpg

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:38:

Wel zo prettig om alle tech zo op een rijtje te zien, maar ik gok dat naast die specifieke systemen er nog voldoende kleine tweaks aan de engine worden gedaan. Ik hoop dat we binnenkort toch die Localized physics grid in werking gaan zien in demo's, (voor meerdere/alle schepen dat is, en met name de Carrack :9~ )

Shiny :) , vraag me af hoe groot ze de landing zones nu initieel houden. (Natuurlijk kunnen zie die in de toekomst uitbreiden, maar wel zo fijn om km2's te weten :P .)

[ Voor 37% gewijzigd door Case_C op 25-06-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Herald... Merlin...

Karthu-Al pls :+ Die zit al veel langer in concept phase dan de Herald!!!11onenone

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Ik zat nog eens naar een 'oude' post te kijken over de releases die er aan zaten te komen. Ik had het toen al redelijk pessimistisch ingeschat maar blijkbaar nog niet pessimistisch genoeg mbt de FPS en Social modules ;) Ik hoop dat ik de volgende datums verkeerd heb en dat ze eerder uitkomen.

Ergens begin december 2014:
Van de definitieve PU? Ik gok (misschien wel pessimistisch) op 2017/2018. Dit zijn de andere zaken waar ik zo even op gok:

- Arena Commander 1.0 - januari 2015
- FPS module - maart 2015
- Social module - juni 2015
- Arena Commander 2.0 - oktober 2015
- Squadron 42 chapter 1 - maart 2016
- Arena Commander 3.0 - juni 2016
- PU Alpha - november 2016
- PU Beta - ergens in 2017
- PU Final - eind 2017/begin 2018

Wederom, dit zijn mijn gokjes. Ik hoop echt dat ik te pessimistisch ben en dat het allemaal eerder af is, maar gezien de hoeveelheid werk dat ze nog hebben liggen en wat ze hebben afgekregen ondertussen verwacht ik nog wel wat tegenslagen en uitgelopen deadlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit er waarschijnlijk niet eens zo ver naast :) , maar ik denk wel dat als alle grote engine modificaties klaar zijn het opeens hard kan gaan. Dat zorgt nu toch wel voor alle vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Snoz Lombardo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:21

[...]
Laat ik voorop stellen dat ik concept sales totaal geen probleem vind, dat gezegd hebbende; dit is echt een sterk staaltje marketing. Sales bieden geen nieuwe cashflow maar éxtra cashflow. Er is al relatief voldoende cashflow door middel van subscribers, item sales, ccu's en nieuwe backers per maand. In ieder geval voldoende om te voldoen aan de standaard van een business model. Er komt geld binnen en er gaat geld uit. Je hoeft daarin niet te voldoen aan het feit dat er altijd of vaker wel dan niet meer geld binnen komt dan uit gaat.

Dat er met een sale vaak een miljoen of meer binnen komt in een weekje tijd geeft je niet in een keer een hogere credit rating bij de banken. Ook een schema waarin deze sales gepland staan heeft geen enkele invloed.

Nogmaals, van mij mogen ze zo vaak als ze willen concept sales doen. Ik hoop dat ze er nog heel veel cash bij krijgen. Dat het nodig zou zijn voor een fiscale gezondheids verklaring of iets dergelijks is echter een drogreden met de al aanwezige inkomsten vanuit andere bronnen in het achterhoofd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
En nog een aflevering van Meet the Devs, met deze keer die gast van TNGS :P . Doet me er trouwens aan denken dat ik binnenkort weer naar de kapper moet :+ .

AtV 50:

[ Voor 15% gewijzigd door Case_C op 25-06-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wingman was vandaag gebanned van de RSI chat, omdat hij zijn game bleef pushen via die weg.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nLFE3JQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Tsja, als ie na herhalende waarschuwingen doorgaat is het ook wel logisch. Time to move on :)

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 17:07
Uitgerekend Disco Lando die hem erop wijst dat hij iets doet wat niet mag! :+

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
De AtV van deze week is overigens GEWELDIG qua content :) , veel nieuwe dingen.. goede blik op de ontwikkeling van de Genesis e.d.
Jorrie schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:33:
Tsja, als ie na herhalende waarschuwingen doorgaat is het ook wel logisch. Time to move on :)
Inderdaad, prima dat je rondhangt op de chat daar. Maar heb het dan over het spel. En niet zieltjes winnen voor je eigen spel.

off-topic. Het concept van wingmans spel ijkt me overigens wel behoorlijk gaaf, laatst had hij een afbeelding gepost.. Gaf me een beetje een Matrix sewer vibe :) . Overigens heeft hij nauwelijks bekijks volgens mij gaat dat project niet echt aanslaan.

https://descendentstudios.com/

Ook vandaag gepost volgens mij de Hull Series WIP :)

https://robertsspaceindus...nk/transmission/14798-WIP

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 25-06-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
Als ik de ATV bekijk is de Genesis al vergevorderd. Alleen vraag ik me af is de Genesis het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Fisher schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:57:
Als ik de ATV bekijk is de Genesis al vergevorderd. Alleen vraag ik me af is de Genesis het geld waard.
Vind jij het bedrag waard. Zo zou je hem moeten stellen. Immers, je hoeft het niet te kopen. Dat kan ook ingame ;)

De Genisis maakt zijn eigen geld wel met zoveel passagiers. Maar zou je het willen spelen? Zelfde geldt ook voor transport. Van punt A naar B.

De militaire variant heeft meer mijn interesse. Zoals ze in AtV ook al noemen 'Battlestar Galactica' ish. Alleen zonder de lanceer tubes dan :)

Maar ben benieuwd naar de concepts en theorie morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
Cygnitr0n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:03:
[...]

Vind jij het bedrag waard. Zo zou je hem moeten stellen. Immers, je hoeft het niet te kopen. Dat kan ook ingame ;)

De Genisis maakt zijn eigen geld wel met zoveel passagiers. Maar zou je het willen spelen? Zelfde geldt ook voor transport. Van punt A naar B.

De militaire variant heeft meer mijn interesse. Zoals ze in AtV ook al noemen 'Battlestar Galactica' ish. Alleen zonder de lanceer tubes dan :)

Maar ben benieuwd naar de concepts en theorie morgen.
Ik vond de phoenix niks als schip. 890 jump vind ik een mooi prive schip. De Genesis ziet er uit als een passengier schip. Morgen maar afwachten wat ze laten zien. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Fisher schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:11:
[...]
Ik vond de phoenix niks als schip. 890 jump vind ik een mooi prive schip. De Genesis ziet er uit als een passengier schip. Morgen maar afwachten wat ze laten zien. :*)
:9 hehehe inderdaad.

Nee, mijn Carrack offer ik er niet voor op hoor 8) dat blijft een pareltje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
Cygnitr0n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:19:
[...]

Voor mij is mijn Hull D, Voor de Carrack moet ik nog even wachten voor hij weer verkrijgbaar is hopelijk dan een 24 months versie. $500 voor een LTI vind ik teveel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cygnitr0n schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:19:
[...]

Nee ik ook niet :P , ik zag op reddit al mensen die erover twijfelden XD.

Passagiers-schip vs. Awesome explorer.... hoe moelijk is dat :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Ik smelt alles zo om voor een Carrack, geweldig schip 3)

Misschien over een jaartje wanneer hij vliegbaar is :p

Passagiersschip interesseert me dan totaal niet :+

[ Voor 19% gewijzigd door Jorrie op 25-06-2015 22:45 ]

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:34:
[...]

Nee ik ook niet :P , ik zag op reddit al mensen die erover twijfelden XD.

Passagiers-schip vs. Awesome explorer.... hoe moelijk is dat :D .
Niet. Hahaha. Keuze is makkelijk gemaakt, er is geen keuze.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
Ik krijg het gevoel als ik naar de Gnesis starliner kijk ik naar een Ferry kijk. Van onder rij je je wagen binnen en boven is vermaak voor de overtocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Fisher schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:45:
Ik krijg het gevoel als ik naar de Gnesis starliner kijk ik naar een Ferry kijk. Van onder rij je je wagen binnen en boven is vermaak voor de overtocht.
misschien moet je daar een vraag van maken, hoeveel rovers kan je in een genesis laden :)
Fisher schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Voor mij is mijn Hull D, Voor de Carrack moet ik nog even wachten voor hij weer verkrijgbaar is hopelijk dan een 24 months versie. $500 voor een LTI vind ik teveel. :'(
Als je echt wil kan je hem ook voor $400 krijgen, zou je op reddit moeten checken, en dan kijken of baragoon ze door verkoopt. Dan betaal je geen VAT dus goedkoper, wellicht dat er nog wat paypal kosten bij zitten maar dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 07:23:
[...]

misschien moet je daar een vraag van maken, hoeveel rovers kan je in een genesis laden :)
Ik gok dat het wel mee kan vallen hoeveel rovers erin passen :P . 1 Rover neemt makkelijk de ruimte in van 8 buggy's. Dat is trouwens wel een geweldig gaaf voertuig :) , kan niet wachten tot we daarmee kunnen rijden in planetary exploration :D . Aliens schieten met de turret op het dak e.d. :P .

Blijkbaar is Wingman alweer unbanned :P , en was het niet Lando die de trekker over haalde.
Zhit | Zhit:
"If there be any in this assembly, any dear friend of Wingman's, to him I say, that Lando's love to Wingman was no less than his. If then that friend demand why Lando rose against Wingman, this is my answer: not that I loved Wingman less, but that I loved CIG more."
Lando:
Why? I wasn't the one who banned him (I was the person that explained the ban in chat, and that's not the same) but I was the person that unbanned him several hours ago after talking with him and making certain everyone is on the same page with our rules and expectations. We want Wingman around. We just want the rules followed, too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:14:
[...]

Blijkbaar is Wingman alweer unbanned :P , en was het niet Lando die de trekker over haalde.
Ik vind het een gebrek aan ballen. Als hij reclame zit te maken in de chat, vriend of niet van CIG, dan heb je je aan de regels te houden. Unban vind ik een beetje jammer. Dit zouden 'wij' nooit kunnen.
Snap best dat Mr. Disco zich afzijdig houd. Maar een beetje stom/dom is het wel. :)
Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:14:
[...]
... kan niet wachten tot we daarmee kunnen rijden in planetary exploration :D . Aliens schieten met de turret op het dak e.d. :P .
Jij ploft de eerste en beste alien lifeform neer? :o

Misschien moeten ze dan toch een PETEA gaan oprichten (People for the Ethical Treatment of Extraterrestrial Animals) :P

Zouden we niet eerst kennis moeten maken en bestuderen :9

Kijk, Vanduuls heb ik geen problemen mee >:)

Edit:
Vanduul Loves Furr..
Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/6x0mvrh28s47wr/slideshow_wide/Scythe_cockpit_initial_WIP.jpg

Human Scythe..
Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/pdflcuh1oj5vrr/slideshow_wide/Scythe_final_pbr.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door DutchWalnut op 26-06-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 17:07
Eerste indruk van de Genesis is nog best ok, wel benieuwd naar de rest...

Maar voor 400 dollar gaat het em niet worden ook voor mij :P Carrack über alles.... Minstens tot de Corvette er is tenminste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cygnitr0n schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:46:
[...]

Misschien moeten ze dan toch een PETEA gaan oprichten (People for the Ethical Treatment of Extraterrestrial Animals) :P

"Sir we've got furlings inbound!"
-"Load the turret with explosive rounds, we can't let them get caught by the Vanduul!"
"But sir, why would we kill those fury bears?"
-"So that the Vanduul scum can't get his seat padded with some nice soft fur."
:X
Kijk, Vanduuls heb ik geen problemen mee >:)

Edit:
Vanduul Loves Furr..
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:36:
[...]

"Sir we've got furlings inbound!"
[...]

:P
_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://memecrunch.com/meme/WEY3/fur-real/image.jpg?w=480&c=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cygnitr0n schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:46:
[...]

[...]

Ja Case_c valt me een beetje tegen van je, dat ik het als pirate zou doen is een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:47:
[...]
Ja Case_c valt me een beetje tegen van je, dat ik het als pirate zou doen is een ander verhaal :+
Ach je moet het een beetje als walvisvaart anno 1800 zien :P , toen was dat nog geen probleem :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Oraijon schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:30:
Eerste indruk van de Genesis is nog best ok, wel benieuwd naar de rest...

Maar voor 400 dollar gaat het em niet worden ook voor mij :P Carrack über alles.... Minstens tot de Corvette er is tenminste :P
en voor 345 USD? is dat een betere prijs
dan koop je 3x http://www.reddit.com/r/S...5_paypal_you_get_140_rsi/
Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:48:
[...]

Ach je moet het een beetje als walvisvaart anno 1800 zien :P , toen was dat nog geen probleem :+ .
maar na de disclaimer van de constellation video weet je wel beter natuurlijk..

ben nog steeds aan het twijfelen, zal ik mijn andromeda houden of zal ik er een aquila van maken, want 2 rovers is beter dan 1

[ Voor 31% gewijzigd door Bornhald op 26-06-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:49:
[...]
maar na de disclaimer van de constellation video weet je wel beter natuurlijk..
Uiteraard :) ,

Waar ik wel bang voor ben:
Dat je door het Fair Cance Act niet de mogelijkheid gaat krijgen om te landen op planeten met enigszins intelligent leven... waar je wel mag landen zijn dan planeten waarbij de 'bewoners' nog niet zo ver ontwikkeld zijn. (Insecten, beesten en primaten)

Want ik vraag me nog steeds af hoeveel werk het is om 1 simpel type alien te modelleren en werkend ingame te plaatsen...
ben nog steeds aan het twijfelen, zal ik mijn andromeda houden of zal ik er een aquila van maken, want 2 rovers is beter dan 1
Ik denk dat je de Andromeda beter kan houden, ik zie de komende tijd nog geen nut voor die Rovers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:01:
[...]
Want ik vraag me nog steeds af hoeveel werk het is om 1 simpel type alien te modelleren en werkend ingame te plaatsen...
Ik denk dat je moet denken aan een Sandbox. Dat gewoon random gegenereerd word, maar wel aan bepaalde voorwaarden moet doen. Kijk maar naar No Man's Sky. Dat zouden ze kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cygnitr0n schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:05:
[...]

Ik denk dat je moet denken aan een Sandbox. Dat gewoon random gegenereerd word, maar wel aan bepaalde voorwaarden moet doen. Kijk maar naar No Man's Sky. Dat zouden ze kunnen implementeren.
Een Sandbox voor A.I. op 3d modellen + daarbij behorende animaties? Dan hoop ik niet dat we aan een Spore achtige sandbox moeten denken, want dan hoop ik meer op iets wat aan de CR-standaard voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:10:
[...]

Een Sandbox voor A.I. op 3d modellen + daarbij behorende animaties? Dan hoop ik niet dat we aan een Spore achtige sandbox moeten denken, want dan hoop ik meer op iets wat aan de CR-standaard voldoet...
Als je de modellen op het niveau van SC krijgt dan is de belofte die bij Spore is gemaakt (en niet is nagekomen) op zich niet eens een slechte optie.

Denk alleen dat je het (zoals jij al zei) niet hoeft te verwachten bij de eerste implementatie van de PU SC

Voor wat betreft de "Fair Chance Act" Heb je hier niet alleen mee te maken als je een" Law abiding citizen" bent van de UEE. Ik kan me niet voorstellen dat de Vandul of de Banu (slave traders iig) hier erg veel rekening mee houden.

Ik zou het wel geinig vinden om een stukje lore te krijgen van een strategisch belangrijke planeet (bijvoordbeeld veel specefieke grondstoffen of bij een bepaalde vliegroute) waar een planeet zit die onder FCA valt en hoe er dan door de UEE mee om wordt gegaan (want als wij niet coloniseren dan doet <vul hier je gewenste vijand in> het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:16:
[...]
Voor wat betreft de "Fair Chance Act" Heb je hier niet alleen mee te maken als je een" Law abiding citizen" bent van de UEE. Ik kan me niet voorstellen dat de Vandul of de Banu (slave traders iig) hier erg veel rekening mee houden.
Dat is inderdaad de beperking van die regel. Je kan 'm niet gebruiken om een planeet vast ingame te plaatsen maar niet toegankelijk te maken. Gezien er "factions" zijn welke niets te maken hebben met regels.

Vraag me daarom echt af hoe dat systeem gaat zijn wanneer ze eenmaal bij het onderdeel PU Exploration aankomen. Maar goed ze zijn druk bezig met het uitschrijven van de exacte carreerpaths en hoe dit werkt gametechnisch gezien :) .
Ik zou het wel geinig vinden om een stukje lore te krijgen van een strategisch belangrijke planeet (bijvoordbeeld veel specefieke grondstoffen of bij een bepaalde vliegroute) waar een planeet zit die onder FCA valt en hoe er dan door de UEE mee om wordt gegaan (want als wij niet coloniseren dan doet <vul hier je gewenste vijand in> het)
Dat zijn dan wel end-game like events, waarbij nieuwe out-posts van voorraad/verdediging ed voorzien moet worden van vijandelijke acties. Maar zeer zeker erg tof :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cygnitr0n schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:05:
[...]

Het is nog afwachten hoe dat gaat uitpakken bij No Man's Sky. Die procedural generation maakt het natuurlijk lastig om aliens echt een achtergrondverhaal te geven en te implementeren in de lore. Daarom ben ik blij dat SC in eerste instantie gewoon handcrafted is. Dan wordt het veel meer een verhaal gedreven experience.

De grootste uitdaging voor No Man's Sky wordt om het spel lang interessant te houden. Het zou heel goed kunnen dat na resources claimen op een paar planeten je het wel hebt gezien allemaal, verder is er weinig incentive om je door te laten gaan (Elite heeft hier ook een beetje last van).

Procedural generation wordt iets teveel overhyped imo. Liever 100 systems met detail dan een gigantische random generated universe waarbij je 90% nooit gaat zien en dat je na 10 planeten wel gehad. Ik hoop dat CR nog even de kat uit de boom kijkt met procedural generation en niet teveel haast heeft met het invoeren ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Dat zijn dan wel end-game like events, waarbij nieuwe out-posts van voorraad/verdediging ed voorzien moet worden van vijandelijke acties. Maar zeer zeker erg tof :) .
Ik bedoel vooral verhaal technisch om inzicht te krijgen in hoe strak de UEE zijn regels hanteert
Voordat ze zo iets in game gaan doen zullen we zeker een paar iteraties van de PU verder zijn en zal iets als dit wellicht endgame content zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Beter wel, maar z'n geld nog steeds niet waard. Temeer omdat ik mezelf niet echt een airli-... ik bedoel... spaceliner zie vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Oraijon schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:50:
[...]

Beter wel, maar z'n geld nog steeds niet waard. Temeer omdat ik mezelf niet echt een airli-... ik bedoel... spaceliner zie vliegen :P
En als militair transport dan? Denk er maar eens aan hoeveel man en machines je in die Starliner kan doen. Nu nog aanmeren bij een capital ship zonder kapot te gaan en een toffe fps battle volgt.

Nu ik zo zit te kijken, zou die starliner niet gewoon gemod kunnen worden tot cargoship? Ding is groot en efficient genoeg om wat veiliger cargo te vervoeren dan bijvoorbeeld met een Hull D. Als ik ooit te veel UEC's heb dan koop ik wel een Starliner om er aan te sleutelen (Nadat ik mijn 890 Jump, Reclaimer, Endeavor, Banu MM, etc heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fisher schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:57:
Is het waard om naar een drie sterren vreetschuur te gaan en pp 400 euro af te tikken voor wat liflafjes en nog met honger thuiskomen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Tylocke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:48:
[...]

En als militair transport dan? Denk er maar eens aan hoeveel man en machines je in die Starliner kan doen. Nu nog aanmeren bij een capital ship zonder kapot te gaan en een toffe fps battle volgt.

Nu ik zo zit te kijken, zou die starliner niet gewoon gemod kunnen worden tot cargoship? Ding is groot en efficient genoeg om wat veiliger cargo te vervoeren dan bijvoorbeeld met een Hull D. Als ik ooit te veel UEC's heb dan koop ik wel een Starliner om er aan te sleutelen (Nadat ik mijn 890 Jump, Reclaimer, Endeavor, Banu MM, etc heb).
Klinkt al beter maar dan nog vind ik m'n Carrack nog steeds toffer. Bovendien kan ik de Genesis nog steeds gewoon in world kopen, dan maar zonder LTI. Maar wie weet vind ik hem toch ENORM tof vanavond en ruil ik alsnog iets in. Maar wat ik so far zie is tof, maar niet tof genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Oraijon schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Klinkt al beter maar dan nog vind ik m'n Carrack nog steeds toffer. Bovendien kan ik de Genesis nog steeds gewoon in world kopen, dan maar zonder LTI. Maar wie weet vind ik hem toch ENORM tof vanavond en ruil ik alsnog iets in. Maar wat ik so far zie is tof, maar niet tof genoeg :)
Dapper weerstand blijven bieden en je Carrack houden, de Carrack wordt epic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Carrack for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Is het waard om naar een drie sterren vreetschuur te gaan en pp 400 euro af te tikken voor wat liflafjes en nog met honger thuiskomen? ;)
Dat is inderdaad de beste manier om je aankopen te verantwoorden :P .
Tylocke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Volgens de originele beschrijving zou hij volledig voor meerdere doeleinden te gebruiken zijn. In ieder geval heeft hij wel een mooiere vorm dan een Hull type schip om cargo te vervoeren :) . En gezien ze in AtV boarding ook besproken hebben (ivm interne ruimte e.d.) denk ik wel dat dit een heel gaaf schip gaat zijn qua high value goods trading. En de daarbij behorende game elementen van piraten die je goods willen stelen etc :P .
Nou als Star Citizen zolang blijft draaien :P .. wellicht, zou wel grappig zijn als je over 20 jaar je LTI Carrack voor 50.000 ¥, kan verhandelen :9 .

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 26-06-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Mmmm ik krijg nu al trek in een Nieuw Genesis Pizza. :+ Zodra ik eens 400 euro zo betalen voor een etentje zou ik dit doen. |:( Ik zal vanavond af wachten wat ze gaan vertellen over de Genesis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Fisher schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Mmmm ik krijg nu al trek in een Nieuw Genesis Pizza. :+ Zodra ik eens 400 euro zo betalen voor een etentje zou ik dit doen. |:( Ik zal vanavond af wachten wat ze gaan vertellen over de Genesis.
Ik denk dat je dan niet moet kijken hoeveel dollar in schepen enkele tweakers nu hebben, daar kan je een lekkere drie weken van op vakantie met je gezin en dan houd je nog geld over

en hier voor als je toch geinteresseerd bent https://docs.google.com/s...IVu5o/edit#gid=1295085349

[ Voor 13% gewijzigd door Bornhald op 26-06-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Oraijon schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Ik blijf ook bij mijn Carrack hoor! Ik ruil mijn Hulls vast nog wel in voor een Banu MM zodat ik die wel heb. De 890 Jump wordt mijn doel in-game.
Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Volgens de originele beschrijving zou hij volledig voor meerdere doeleinden te gebruiken zijn. In ieder geval heeft hij wel een mooiere vorm dan een Hull type schip om cargo te vervoeren :) . En gezien ze in AtV boarding ook besproken hebben (ivm interne ruimte e.d.) denk ik wel dat dit een heel gaaf schip gaat zijn qua high value goods trading. En de daarbij behorende game elementen van piraten die je goods willen stelen etc :P .
Ik heb niet gezin wat voor guns de Starliner zou hebben. Maar gezien de prijs verwacht ik meer guns dan op mijn Carrack.

Ik wil trouwens bij de start van de PU wel eens zo veel mogelijk grote schepen bij elkaar zien te krijgen. Dat moet wel een tof plaatje opleveren!
Bornhald schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat je dan niet moet kijken hoeveel dollar in schepen enkele tweakers nu hebben, daar kan je een lekkere drie weken van op vakantie met je gezin en dan houd je nog geld over

en hier voor als je toch geinteresseerd bent https://docs.google.com/s...IVu5o/edit#gid=1295085349
Ai. die reminder had ik niet nodig :P

[ Voor 15% gewijzigd door Tylocke op 26-06-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:23:
[...]
Ik heb niet gezin wat voor guns de Starliner zou hebben. Maar gezien de prijs verwacht ik meer guns dan op mijn Carrack.
Volgens mij is hij lichter bewapend dan de Banu MM. Ik zag in dat filmpje slechts 1 turret. Wellicht zit er nog 1 op de buik van het schip? Maar de Carrack is een militair exploration schip vs een commercial airliner :P. Nee die prijs gaat dat verschil niet maken denk ik.
Ik wil trouwens bij de start van de PU wel eens zo veel mogelijk grote schepen bij elkaar zien te krijgen. Dat moet wel een tof plaatje opleveren!
Ik ben erbij met mijn Carrack :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
Bornhald schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:22:
[...]

Ouch Ik dacht dat ik nog mee viel met mijn verzameling. ik denk dat ik misschien een van de ergste ben met mijn verzameling. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel zuur. Een backer die 10.000+ dollar in SC heeft gestopt is overleden. Back je zoveel geld, maak je de game niet mee.. Hij gaat waarschijnlijk wel een memorial krijgen in-game.

https://forums.robertsspa.../5227497/#Comment_5227497

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:41:
Dit is wel zuur. Een backer die 10.000+ dollar in SC heeft gestopt is overleden. Back je zoveel geld, maak je de game niet mee.. Hij gaat waarschijnlijk wel een memorial krijgen in-game.

Als de ontwikkeling van SC langer gaat duren dan initieel verwacht gaat dit wel vaker voorkomen gok ik.
(Lees: als het spel zoals verwacht in 2019 uitkomt)

Wellicht een mooi idee om een Hall of the Fallen te maken op Terra of Earth. Ter nagedachtenis van de backers die de release niet mee hebben gemaakt? Dan verwerk je het in de Lore met een battle tegen een bepaalde vijand/Vanduul..

Maar inderdaad triest om te horen, en mooi dat ze vanuit SC het niet links laten liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 26-06-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:58:
[...]

Als de ontwikkeling van SC langer gaat duren dan initieel verwacht gaat dit wel vaker voorkomen gok ik.

Wellicht een mooi idee om een Hall of the Fallen te maken op Terra of Earth. Ter nagedachtenis van de backers die de release niet mee hebben gemaakt? Dan verwerk je het in de Lore met een battle tegen een bepaalde vijand/Vanduul..

Maar inderdaad triest om te horen, en mooi dat ze vanuit SC het niet links laten liggen.
Hoe erg het ook is, niemand weet of hij de End-Game gaat halen. En ik vind het supertof dat SC dit oppakt en er wat mee gaat doen.
En zo is het! :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vCLoF7Tl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:58:
[...]

Per jaar komen er ongeveer 7600 backers om het leven. (Avg. mortality rate van 8,3 op 915k Citizens)
Moet nogal een veldslag geweest zijn dan.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:58

Cogency

Ginnunga

2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
We moeten ergens vanuit gaan :+ .
SNAFU schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:51:
[...]

Per jaar komen er ongeveer 7600 backers om het leven. (Avg. mortality rate van 8,3 op 915k Citizens)
Moet nogal een veldslag geweest zijn dan.
Ja dat is wel een behoorlijk aantal, maar gezien de 60+ iets minder vertegenwoordigd is mogen we wel van een lager gemiddelde uitgaan gok ik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:41:

Gelukkig geven ze in hetzelfde topic aan dat alle backers die komen te overlijden (waarvan ze het weten natuurlijk) op wat voor een manier dan ook in de PU. Dit is dus gelukkig niet alleen voor diegenen die 10k+ hebben ingelegd maar ook voor die gewoon een starter hebben. Terecht ook want elke backer is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:14:
[...]
Gelukkig geven ze in hetzelfde topic aan dat alle backers die komen te overlijden (waarvan ze het weten natuurlijk) op wat voor een manier dan ook in de PU. Dit is dus gelukkig niet alleen voor diegenen die 10k+ hebben ingelegd maar ook voor die gewoon een starter hebben. Terecht ook want elke backer is belangrijk.
Wel apart (om in een video-game een memorial te hebben), maar ook wel een mooi gebaar. Dan moet je dat wel op laten nemen in je e-Will :p , anders is het moeilijk te achterhalen als een account ineens op 'stil' gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:16:
[...]

Wel apart (om in een video-game een memorial te hebben), maar ook wel een mooi gebaar. Dan moet je dat wel op laten nemen in je e-Will :p , anders is het moeilijk te achterhalen als een account ineens op 'stil' gaat...
Meestal zijn het dan ook mede org members die met dit minder fijne nieuws komen. Waarschijnlijk zullen er veel backers wegvallen waarvan men het nooit weet.

Mortality rate zal voor dit specifieke geval toch een stuk lager liggen. Als je naar https://en.wikipedia.org/...from_CDC_2003_Table_1.pdf kijkt ligt de mortality rate van mensen van 15-50 jaar tussen de 0,04% en de 0,4%. Mocht er een gelijke verdeling zijn dan kom je eerder rond de 2000 per jaar uit.

Iemand met een betere achtergrond in statistiek (die van mij is prut :P ) kan hier vast iets veel en veel mooiers van maken. Wel een raar idee dat zoveel mensen nooit het spel gaan meemaken. Doet me denken aan dat verhaal van die super Star Trek fan die in 2009 de film mocht zien voordat hij in de bioscoop kwam omdat hij het anders niet zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Van een interview van Golem.de is er nog een aantal nieuwe background info langs gekomen.
http://www.reddit.com/r/s...le_on_sc_is_up_in_german/
http://www.golem.de/news/...ufsmeile-1506-114899.html
I got three little bits of new information out of it:
• In the video Disco Lando explains that nooblets' (Youtube channel: nooblets.com) design suggestions for the Constellation did have an impact on the actual redesign of the ship.
• Star Citizen is using part of the FPS animation system from Warhorse (Kingdom Come, Deliverance). They however haven't got much back, yet. Except a lot of publicity, of course.
• Crytek seems a bit miffed about their brain drain towards CIG. CIG is also not contributing much back towards the development of the engine unlike other studios like Warhorse. (My personal comment on that is that CIG's improvements probably don't matter too much for regular Cryengine games or that they maybe have diverged so much that it would be detrimental to vanilla CryEngine to include these changes, but what do I know.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Interessante meldingen/claims:
http://www.golem.de/news/...ufsmeile-1506-114899.html

Uit verschillende bronnen te horen dat Crytek was echt boos toen de Star-Citizen-makers veel belangrijke medewerkers opkoopt. Sindsdien is het contact tussen de twee ondernemingen waarschijnlijk tot een minimum beperkt.

Uit verschillende bronnen heeft Golem.de de beoordeling gehoord dat dit bedrag voor een project in de volgorde en met de vordering van Star Citizen is 'niet al te weelderig' en de studio moet daadwerkelijk worden beschouwd als zeer op kostenbesparend of het moet op andere inkomsten en investeringen besparen.

Dat laatste heeft een naar smaakje.. of ben ik weer te pessimistisch.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchWalnut op 26-06-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
http://www.twitch.tv/cigcommunity

Erin Roberts op RtV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Die translater die je gebruikt hebt is niet al te best in grammatica, maar dat terzijde. Of het geld genoeg is, zul je nooit weten, maar je kunt het niet 1 op 1 vergelijken met andere AAA titels. Spellen die tot 500 miljoen aan budget hadden, zijn een onevenredig groot deel kwijt aan de reclamecampagnes die wereldwijd uitgerold worden. Daarna gaat er nog een groot deel van het budget naar management, ontroerend goed, allerhande luxe die niet direct noodzakelijk is en blijft er een relatief klein deel over voor de werkelijke ontwikkeling van het spel. Dan spreken we natuurlijk nog altijd over meer dan 100 miljoen dollar, maar zelfs dat bedrag is dan nog niet 1 op 1 te vergelijken met het geld dat CIG binnen haalt.

Bij de initiele crowdfund campagne heeft Roberts wel eens uit de doeken gedaan dat met de opzet zoals deze elke dollar die ze te besteden hebben min of meer gelijk is aan 5 dollar binnen een normale/gangbare developer/publisher situatie. Ofwel, die 85 miljoen die ze hebben zou omgerekend zo'n 425 miljoen dollar waard moeten zijn. Nu zullen daar ondertussen ook wel weer dingen veranderd zijn door de scope van het spel die veel groter is geworden en andere zaken, maar nog altijd zal een bedrijf als CIG meer kunnen doen per dollar dan een bedrijf als Rockstar, welke veel meer overhead heeft.

Natuurlijk kan CIG niet met geld rondsmijten alsof het niets is en het gebruik maken van jonge teams van mensen die nog in de lage loonschalen zitten helpt in dergelijke gevallen veel. Bovendien hebben die jongere mensen vaak nog allerhande nieuwe ideeen en de drang om zich te bewijzen (regelmatig met burn outs als gevolg, of mensen die gedesillusioneerd de business weer verlaten). Ik denk in ieder geval wel dat CIG goed in de gaten houdt wat het nodig heeft, hoeveel er nog binnen komt en welke teams ze wanneer kunnen laten afvloeien van het ontwikkelings proces, om zo de maandelijkse kosten te drukken waar nodig. Bedenk daarbij dat CIG voor een redelijk deel gebruik maakt van free-lance studio's welke ze niet door hoeven te betalen zodra ze hun stukje werk afgerond hebben. Het team wat uiteindelijk overblijft zodra beta richting release gaat zal relatief klein zijn, omdat op dat moment vooral alleen nog content hoeft te worden gemaakt. Nieuwe assets zoals nieuwe schepen zullen waarschijnlijk in een langzamer tempo bijgemaakt worden, wat prima gedaan kan worden met een in house team etc.

Enfin, geen directe reden voor pessimisme op dit moment, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Eens met wat Dahakon zegt, dat het krap is oke. Maar dat is vanuit het oogpunt dat er geen geld meer binnen zou komen. Zolang ze de scope niet meer verbreden kunnen ze prima met dit budget toe komen.

Overigens wel leuk hoe ze Erin nu SQ42 related tech vragen kunnen stellen + hoe de voortgang daar is :D .

Juist Zane werkt de weekenden gewoon door :P . Denk aan je rust kerel... 8)7

Travis Day vertrekt overigens bij CIG, en gaat werken bij Blizzard.

[ Voor 19% gewijzigd door Case_C op 26-06-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, ik vraag me af hoeveel rek er nog inzit financieel voor ze...

Zeker als ze zoals nu geen werkelijke nieuwe content uitbrengen, denk ik dat ze te groot zijn om dit project af te gaan maken met enkel nog een binnendruppelende geldstroom van subscribers en andere fanatiekelingen.

De mensen die de battlepacks enzo kopen, en ja, er zijn toch wel wat mensen die een modaal maand tot jaar (!!) salaris in SC hebben gepompt, zijn inmiddels al een tijdje backer of gaan dat niet meer worden. Ik denk niet dat er nu de komende maanden tot SQ42 nog miljoenen opgehaald gaan worden. Natuurlijk kan je een concept sale houden die succesvol is, maar uiteindelijk verwacht ik rond de werkelijke content releases pas dat mensen weer aanhaken en er een voor CIG significante hoeveelheid geld binnenkomt.

Ik zelf heb nu deze week de meeste lol beleefd aan de Cutlass Black, maar ik ga m'n Reliant pas inruilen voor een Cutlass het moment dat de FPS module er is. Anders zal ik denk ik pas rond AC 2.0 de moeite nemen een kijkje te nemen.

Heb alles bij elkaar misschien 12-15 uur AC gespeeld, maar dat is ook wel weer genoeg voor nu.

Netcode = meh, performance = meh en de controls zijn toch nog niet echt mijn ding. Niet om SC AC af te kraken, sterker nog het best sterk voor een Alpha, maar het heeft voor mij niet meer gameplay waarde.
En m'n i5 3570K met 32GB en GTX760 2GB is gewoon maar amper genoeg voor deze game op 1080P, op 1440P wordt het als spectrum match simpelweg onspeelbaar.

Volgend jaar Feb maar eens wat nieuws bouwen, dan ben ik mooi op tijd voor SQ42 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
djunicron schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:36:
Tja, ik vraag me af hoeveel rek er nog inzit financieel voor ze...

Zeker als ze zoals nu geen werkelijke nieuwe content uitbrengen, denk ik dat ze te groot zijn om dit project af te gaan maken met enkel nog een binnendruppelende geldstroom van subscribers en andere fanatiekelingen.
Roberts heeft de planning voor Star Citizen, met betrekking tot features en omvang van het bereisbare universum bij launch, een benodigd budget becalculeerd van 100 miljoen dollar. Dat wil dus zeggen dat als ze tot release 100 miljoen binnen halen (nu dus nog ~15 miljoen nodig), ze alles kunnen implementeren wat ze voor launch hebben geplanned.

Hij heeft ook gezegd dat als de geldstroom dan toch opeens compleet in stort en die 100 miljoen niet gehaald gaat worden, de minst belangrijke features en andere zaken die niet direct van gigantisch belang zijn voor launch uitgesteld zullen worden tot na de launch, wanneer er weer meer geld binnen zou moeten komen van nieuwe gamers etc. Ofwel, er is een redelijke planning van dingen die moeten gebeuren met een waardebepaling van wat eerst moet en wat kan wachten.

Hoe dan ook, die 85 miljoen zal zeker nog niet op zijn. Puur omdat het binnen is gehaald, moet het nog niet direct weer uitgegeven worden. En wie weet, kan CIG straks nog wat extra geld verdienen met het verhuren van de Mocap apparatuur/studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dat las ik ook niet al te lang geleden ja.

Maar ik denk / verwacht dat de overhead kosten aan hardware enzo inderdaad ondertussen wel snor zit. De planning "tot release" is alleen simpelweg niet meer te halen gezien de schattingen die geuit zijn. Daar zal heus nog wel 25% buffer in zijn, maar al die engine updates die uiteindelijk nodig waren komen zullen de duur tot release redelijk oprekken.

En dan gaan de kantoren / lonen toch op het budget hangen. Prima als er dan features worden gedropt tot een later moment, maar ik vrees toch ergens wel voor wat er gebeurt als het niet meer elegant te redden is.
Uitstel van deze game doet op twee plekken zeer namelijk; financieel wegens terugkerende lasten voor CIG en bij goodwill van de "funders" die op het product zitten te wachten. Dat is natuurlijk in de hele industrie zo, maar SC is wel een eerste crowdfunded game van deze omvang. Ik denk toch dat er als "wij als backer" de geldkraan tussen nu release (1-2 jaar? 3 jaar?) dichtdraaien dat ze het toch nog financieel zwaar kunnen gaan krijgen.

Maar goed, allemaal speculatie natuurlijk, we kennen ook maar alleen wat CIG naar buiten brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Vergeet niet dat de uitstel van modules voor de alpha-testers (dat zijn wij) niet 1 op 1 gelijk staat met een eventuele uitstel van release van 1.0. We weten niet welke schema's ze intern gebruiken voor de uiteindelijke launch en de uistel van bijvoorbeeld de FPS module voor ons hoeft an sich helemaal geen enkele invloed te hebben op die interne schema's.
Pagina: 1 ... 63 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.