Toon posts:

[PC] Star Citizen - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 99 Laatste
Acties:
  • 224.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:58

Cogency

Ginnunga

Snoz Lombardo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:04:
[s]Highlights uit Reverse the 'Verse:
• Company-wide FPS test with every studio participating this morning. (maar nog een release date)

Yeeee, dat betekend iig dat ze klaar zijn met hun aanpassingen. Dan is het nog even de buggy meuk eruit halen en hoppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 17:07
Highlights uit Reverse the 'Verse:

Freelancer rework will be on ship shape in two or three weeks. It will not be done, but Lisa will talk about it.
About time :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
hey Case_C ben je niet ook bang dat de Endevour misschien even cool als de carrack kan worden. Ik bedoel hij heeft tenslotte ook de carrack en de vanguard mee ontwikkeld.
Cogency schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:40:
[...]

Ja daarom, de Avenger is een "stuk" duurder (procentueel gezien 20% volgensmij). Als de Reliant een grotere twee zitter is die op alle fronten eigenlijk beter lijkt te zijn dan neemt toch niemand meer een Avenger?

Mijn Avenger is jamergenoeg een geupgrade AMD pakket dus ik moet nog even wachten en hopen dat er een CCU komt. :P

(of die rework van de Avenger moet wel heel goed worden)
Ik denk dat de avenger nog wel gaat verrassen, hij is idd 20% duurder, $60 usd vs $50
Ligt er namelijk best aan of de de avenger meer richting politie schip gaan speccen, dus holding cells en guns

[ Voor 67% gewijzigd door Bornhald op 23-05-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Vannacht is er blijkbaar een build van FPS gelekt.

http://www.reddit.com/r/s...g_some_star_marine_stuff/

One of the screenshots shows a partial CDN url. A CDN is a content delivery network used to host and share large files, usually publicly. This is how you're able to get the client at a good download speed.
The problem is that CIG put this build, the one with the FPS as well as all assets and build tools, on a publicly accessible CDN outside of any sort of access control.
It's like they plopped it down in their front yard and then showed it off to everyone.
So of course with minimal guesswork someone got the full url and voila it is now on the Internet.
It's not so much as Lando's fault (although following Least Privilege he should t even have the build) it's more whomever thought it would be a good idea to put it out in the open.
I don't know if this will hurt CIG. it won't cause a delay however will generate a lot of bad press. In addition they need to have a pen test and full audit now. Also if it was the source they can now have more vulnerabilities exploited in the future, and I'm sure Crytek ain't happy.

Ik begin me toch een beetje zorgen te maken over dit soort dingen. Dit is niet de eerste keer en als ze zo onzorgvuldig met hun software omgaan vrees ik dat er nog wel meer gaten in de beveiliging zitten. Laatst was er ook al een akkefietje met een Org die de data van Polls op het forum kon lezen en zo de mensen een bericht sturen die gestemd hadden.

Wat mij betreft mag het aantrekken van beveiligingsexperts ook wel een nieuwe stretchgoal worden. Nu ik er over nadenk heb ik ook niets meer gehoord over 2-step authentication.

[ Voor 45% gewijzigd door Tylocke op 23-05-2015 08:39 . Reden: Quote toegevoegd ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cygnitr0n schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:51:

Ze hebben geleerd van de StarG LTI.

En... als dit de Reliant Mini Hauler is.. krijgt de Reliant dan een grotere broer?
het grote broertje van de reliant is de freelancer toch. Kan meer cargo vervoeren en ook Xi'An toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:26
Highlights uit Reverse the 'Verse:

Edit: Damnit Case 8)7
Sorry :X (maar ik was wel eerder :+ )
Bornhald schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:59:
hey Case_C ben je niet ook bang dat de Endevour misschien even cool als de carrack kan worden. Ik bedoel hij heeft tenslotte ook de carrack en de vanguard mee ontwikkeld.
De Endevour is natuurlijk wel een MISC schip, dus minder combat oriented dan een Carrack :P . Natuurlijk zal Anvil wel een eigen variatie op die hull maken :P , maar die gaan wij nog niet zien met het concept.

Of het een gaaf schip gaat worden? Uiteraard, misschien wel gaver dan de Carrack. Maar dan wel lomp en sloom gaaf, en niet zo sleek als de Carrack is ;) .
Bornhald schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:43:
[...]
het grote broertje van de reliant is de freelancer toch. Kan meer cargo vervoeren en ook Xi'An toch..
Jup, Reliant [30], Hull A [48] , Freelancer [52], op zich zitten ze niet gek ver van elkaar. Maar die schepen verschillen allemaal gigantisch :) .

Ook mooi om te lezen dat het niet alleen een hauler is :) .
A flying wing… or is it? The Reliant changes from horizontal to vertical flight modes at the touch of a button! With a larger cargo hold than the Aurora ES or the Mustang Alpha, the Reliant is a natural choice for anyone engaging in short-haul shipping. And that cargo space also means there’s plenty of internal room to expand, allowing the placement of medical systems, weapons racks and more. Ultimately, though, the Reliant is no transport: it’s a sleek and maneuverable utility ship more than capable of holding its own during combat!

Dit is ook een heel mooi filmpje waar ze er even rond vliegen:

[ Voor 51% gewijzigd door Case_C op 23-05-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
hey allen, is het mogelijk de mustang alpha te melten (uit mijn starter package) om daarvoor deels een reliant te halen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Torrie844 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:21:
hey allen, is het mogelijk de mustang alpha te melten (uit mijn starter package) om daarvoor deels een reliant te halen?
Nog niet, momenteel heb je de LTI Concept sale. Hier kun je enkel het schip zonder pakket kopen. Zodra het schip (+ de varianten??) Hangar ready zijn krijg je de mogelijkheid om een CCU over je Alpha te doen naar een Reliant. (Dat is dan zonder LTI)

Wat ik er van het begrepen is de Reliant gelijk aan de Alpha en MR qua CCU waarde. De 50 dollar die hij nu kost is mede door het concept + LTI.

Zelf wil ik er nu een voor LTI CCU in de toekomst, en zodra het kan CCU ik een van m'n starters om naar dit schip :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 23-05-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Case_C schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:24:
[...]

Nog niet, momenteel heb je de LTI Concept sale. Hier kun je enkel het schip zonder pakket kopen. Zodra het schip (+ de varianten??) Hangar ready zijn krijg je de mogelijkheid om een CCU over je Alpha te doen naar een Reliant. (Dat is dan zonder LTI)

Wat ik er van het begrepen is de Reliant gelijk aan de Alpha en MR qua CCU waarde. De 50 dollar die hij nu kost is mede door het concept + LTI.

Zelf wil ik er nu een voor LTI CCU in de toekomst, en zodra het kan CCU ik een van m'n starters om naar dit schip :) .
Duidelijk! maar 60 dollar staat er bij mij, ook 48 euro (incl vat). wellicht haal ik er 1 voor dat LTI dan

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:28
Reliant :9~ :9~ :9~

Twijfel twijfel, toch weer €50 maar wat een mooi ding :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
GHG heeft de Reliant ook op zijn eiland voor een size-comparisson :)

82,939,024
Nou de 83 miljoen gaat vandaag wel gehaald worden met de Reliant denk ik zo :P .

[ Voor 26% gewijzigd door Case_C op 23-05-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Case_C schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:24:
[...]

Oh hey Case, nog een ander vraagje dan.

Als ik mijn Mustang CCU naar een gamma, dan melt.. dan kan ik wel de reliant doen toch? Of moet ik dan eerst nog naar van Gamma naar 300i gaan (0,00 euro)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Torrie844 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:44:
[...]

Oh hey Case, nog een ander vraagje dan.

Als ik mijn Mustang CCU naar een gamma, dan melt.. dan kan ik wel de reliant doen toch? Of moet ik dan eerst nog naar van Gamma naar 300i gaan (0,00 euro)
Dat hangt helemaal van het CCU systeem af. Daar kan ik nu nog niets over zeggen :P . Als je dat nu doet, en je melt ben je gewoon je pakket kwijt. Momenteel kan je niet een Reliant met een pakket krigjen.

Ze zeiden dat een Reliant gelijk stond aan de Alpha voor CCU, maar of dat daadwerkelijk zo is als de CCU er komt... dat weet ik niet. Gewoon afwachten, je wint er nu niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Case_C schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Dat hangt helemaal van het CCU systeem af. Daar kan ik nu nog niets over zeggen :P . Als je dat nu doet, en je melt ben je gewoon je pakket kwijt. Momenteel kan je niet een Reliant met een pakket krigjen.

Ze zeiden dat een Reliant gelijk stond aan de Alpha voor CCU, maar of dat daadwerkelijk zo is als de CCU er komt... dat weet ik niet. Gewoon afwachten, je wint er nu niks mee.
Mmm oke, dus ik kan sowieso die Alpha niet upgraden naar een Gamma en dan CCU-en naar een 300i? Dan ben ik mijn pakket kwijt? Of ben ik het dan pas kwijt als ik die 300i melt?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Torrie844 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:50:
[...]

Mmm oke, dus ik kan sowieso die Alpha niet upgraden naar een Gamma en dan CCU-en naar een 300i? Dan ben ik mijn pakket kwijt? Of ben ik het dan pas kwijt als ik die 300i melt?
Als je 'm melt ben je 'm kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
(jarig!)
Hull A is weg, welkom Reliant!!

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07

Fordox

00101010

Las ik nou dat je een pakket aan een stand alone concept sale kan kppen wanneer hij hangar ready is?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Fordox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:26:
Las ik nou dat je een pakket aan een stand alone concept sale kan kppen wanneer hij hangar ready is?
Dat begreep ik ook... maar vraag me af wat dat moet kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ligt eraan of je een hangar krijgt bij je stand alone schip.
Maar ik zou gokken zo'n 10 euro voor sq42 en de prijs van de hangar als je die nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reliant is een mini hauler met minimale firepower.
Mij lijkt het nutteloos om voor zo'n schip te gaan als je al iets beters hebt.
Enige waarom je het zou pledgen is om aan een ander schip met LTI te komen via een CCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:25:
Enige waarom je het zou pledgen is om aan een ander schip met LTI te komen via een CCU.
indedaad of omdat je hem er leuk uit vind zien, maar dan kan je hem net zo goed in game kopen.
Fordox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:20:
Maar ik zou gokken zo'n 10 euro voor sq42 en de prijs van de hangar als je die nog niet hebt.
minimaal 10 maar kan ook meer zijn afhankelijk van hoeveel UEC etc erbij zit.en wat er precies voor de rest meer bij zit, bijvoorbeeld ook SQ42 of alleen SC

[ Voor 32% gewijzigd door Bornhald op 23-05-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:32:
[...]
Inderdaad of omdat je hem er leuk uit vind zien, maar dan kan je hem net zo goed in game kopen.
Maar dat heb ik met mijn DUR ook :P , die kan ik ook ingame halen. Dus waarom niet omsmelten om daar een paar upgrades van te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:38:
[...]

Maar dat heb ik met mijn DUR ook :P , die kan ik ook ingame halen. Dus waarom niet omsmelten om daar een paar upgrades van te halen?
het lijkt mij makkelijker met een groter schip een kleiner te verdienen :)
Fordox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 15:34
Gisteravond ook maar even een Reliant opgepikt. Eerste instantie voor de LTI i.vm. CCU. Echter vind ik het wel kicke ship zoals die nu eruit ziet. Wellicht dat ik hem ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

DingDong!

Pakketje gelukkig gearriveerd.Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DmMxknA.jpg

Ik ben er blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 15:34
Hoe zit die op jouw hoofd, aangezien er berichten waren dat de fit niet helemaal goed was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Cygnitr0n schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:45:
DingDong!

Pakketje gelukkig gearriveerd.[afbeelding]

Ik ben er blij mee! :)
Mijn dogtag is ook binnen! Nog meer Second Fleet members?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

laquaezzi schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:55:
Hoe zit die op jouw hoofd, aangezien er berichten waren dat de fit niet helemaal goed was :P
Hoef hem niet strakker of losser te maken. Heb een standaard hoofd :p
Deze velcro cap zit goed. Niets op aan te merken eigenlijk.

// Wel een zoomrand over de letters aan de achterkant en het embleem voor is niet geheel gecentreerd.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchWalnut op 23-05-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:35
Tylocke schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:37:
Vannacht is er blijkbaar een build van FPS gelekt.

http://www.reddit.com/r/s...g_some_star_marine_stuff/

One of the screenshots shows a partial CDN url. A CDN is a content delivery network used to host and share large files, usually publicly. This is how you're able to get the client at a good download speed.
The problem is that CIG put this build, the one with the FPS as well as all assets and build tools, on a publicly accessible CDN outside of any sort of access control.
It's like they plopped it down in their front yard and then showed it off to everyone.
So of course with minimal guesswork someone got the full url and voila it is now on the Internet.
It's not so much as Lando's fault (although following Least Privilege he should t even have the build) it's more whomever thought it would be a good idea to put it out in the open.
I don't know if this will hurt CIG. it won't cause a delay however will generate a lot of bad press. In addition they need to have a pen test and full audit now. Also if it was the source they can now have more vulnerabilities exploited in the future, and I'm sure Crytek ain't happy.

Ik begin me toch een beetje zorgen te maken over dit soort dingen. Dit is niet de eerste keer en als ze zo onzorgvuldig met hun software omgaan vrees ik dat er nog wel meer gaten in de beveiliging zitten. Laatst was er ook al een akkefietje met een Org die de data van Polls op het forum kon lezen en zo de mensen een bericht sturen die gestemd hadden.

Wat mij betreft mag het aantrekken van beveiligingsexperts ook wel een nieuwe stretchgoal worden. Nu ik er over nadenk heb ik ook niets meer gehoord over 2-step authentication.
Dit is inderdaad niet zo mooi en netjes. Het schijnt dus dat door de Crytek code die hier is mee gelekt Crytek in principe CIG aan kan klagen. Of ze dat doen weten we niet maar is dat wel het geval dan zal dat niet goed uitpakken voor CIG. Op Reddit is op dit moment een PSA gaande om aub de bestanden te verwijderen als je ze mocht hebben en ze aub ook niet verder te delen. We zullen ergens volgende week wel zien wat de uiteindelijke aftermath van dit alles is.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
batumulia schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:43:
[...]

Dit is inderdaad niet zo mooi en netjes. Het schijnt dus dat door de Crytek code die hier is mee gelekt Crytek in principe CIG aan kan klagen. Of ze dat doen weten we niet maar is dat wel het geval dan zal dat niet goed uitpakken voor CIG. Op Reddit is op dit moment een PSA gaande om aub de bestanden te verwijderen als je ze mocht hebben en ze aub ook niet verder te delen. We zullen ergens volgende week wel zien wat de uiteindelijke aftermath van dit alles is.
Jep, ik volg het ook een beetje, kan grote consequenties hebben. Ik verwacht dat mensen die die link hebben uitgezocht/volgde uberhaupt fans zijn van SC en het fatsoen hebben niks ermee te doen.

Het is allemaal vrij vlot gegaan (paar uur) voordat alles offline is gehaald. Mensen die dit delen maken een hele hoop meer kapot dan ze nu mogelijk beseffen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:59:
[...]

Second fleet, dat is toch net zo iets als VB.. net niet OB of 1st fleet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Nu maar hopen dat heel die leak overwaait, en ze bij CIG nu eens serieus over beveiliging over het hele front gaan denken. Kom op dik 700.000 mensen die voor een berg geld digitale items op een simpel te hacken account hebben staan... Daar kan zoveel fout mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Case_C schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:28:
Nu maar hopen dat heel die leak overwaait, en ze bij CIG nu eens serieus over beveiliging over het hele front gaan denken. Kom op dik 700.000 mensen die voor een berg geld digitale items op een simpel te hacken account hebben staan... Daar kan zoveel fout mee gaan.
Tsja, ik hoop dat ze dit niet nog eens kan overkomen, het was ook wel op een héél lullige manier gegaan nu.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Helaas is dit wel al de tweede keer. De eerste keer was het niet zo'n hele grote lek maar blijkt wel weer dat ze nu weer de security niet op orde hebben. Misschien moeten ze van al het geld is wat security experts aannemen die de boel compleet dichttimmeren.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
batumulia schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:33:
Helaas is dit wel al de tweede keer. De eerste keer was het niet zo'n hele grote lek maar blijkt wel weer dat ze nu weer de security niet op orde hebben. Misschien moeten ze van al het geld is wat security experts aannemen die de boel compleet dichttimmeren.
ik denk dat je misschien wel weg kan laten, het is natuurlijk gigantisch stom dat het WEER gebeurt. Ongeacht dat de manier waarop anders is.
Ik vind het overigens nog verschrikkelijk coulant dat Disco Lando mag blijven, gezien hij de oorzaak is (of vergis ik me nu)

stel je de shitstorm eens voor in een financiële instelling. als zoiets gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Wat is er dan nu exact uitgelekt? Ontwikkelings tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Fordox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:52:
Voor zover ik begrijp een early build van de FPS met daarin source code van de Cryengine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Fordox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:52:
Een complete interne build inclusief SQ42 assets, FPS assets, Idris assets en Crytek assets (en vast nog wel meer). Vooral dat laatste is nogal pijnlijk want CIG heeft veel geld moeten betalen voor Crytek spullen en die liggen nu op straat. Crytek kan nu ook eventueel CIG verantwoordelijk houden voor het openbaar maken van hun sourcecodes.

En het zure is dat dit kwam door screenshots van Disco Lando. Hij zal zich wel erg klote voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 16:09
Tylocke schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:01:
[...]

En het zure is dat dit kwam door screenshots van Disco Lando. Hij zal zich wel erg klote voelen.
Niet helemaal de schuld van Lando.
Ja klopt door Lando is het gelekt maar dit het makkelijk kunnen worden voorkomen. De data stond op een (publieke) CDN. Onbeveiligd dus. Precies het zelfde toen 2 maanden terug een user inlog data vond van hun release plans (link). De inlogdata werd gevonden in de Star Citizen Client bestanden.

Het lijkt erop dat DevOps/IT van CIG het meeste van hun tijd besteden een het sneller leveren van data en het opzetten van de infrastructuur maar nog maar vrij weinig aan beveiliging.
Atm heb ik een Avenger en een Cutlass blue maar ga ik waarschijnlijk voor 40$ een Reliant kopen om later te upgraden naar de Research/Exploration variant.
Case_C schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:28:
Ik denk dat te verwachten is dat de user database gewoon goed beveiligd is. En als er iets mis mee zou gaan dat zullen ze nog wel backups hebben. DevOps had gewoon niet verwacht dat iemand achter de URL van de CDN zou komen.
Tylocke schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:59:
[...]

Ja zeker! Vandaag binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Facerafter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:03:

Atm heb ik een Avenger en een Cutlass blue maar ga ik waarschijnlijk voor 40$ een Reliant kopen om later te upgraden naar de Research/Exploration variant.
bedoel je niet $50?
Ik denk dat te verwachten is dat de user database gewoon goed beveiligd is. En als er iets mis mee zou gaan dat zullen ze nog wel backups hebben. DevOps had gewoon niet verwacht dat iemand achter de URL van de CDN zou komen.
maar is dat niet gewoon een kwestie van al je devops spul achter een firewall zetten en dan klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 08:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik baal echt van deze leak, het is zo onvoorstelbaar dom en kan voor zoveel problemen zorgen. Niet op zijn minst van financiële aard. Het gaat natuurlijk niet geweldig met Crytek dus dit zou wel een mogelijke bron van inkomsten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
Volgens mij zou CIG zonder al teveel moeite inmiddels Crytek over kunnen nemen.... De Frankfurt studio bestaat nu al voor een groot deel uit Crytek personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
JJvdM schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:40:
Volgens mij zou CIG zonder al teveel moeite inmiddels Crytek over kunnen nemen.... De Frankfurt studio bestaat nu al voor een groot deel uit Crytek personeel.
probleem is dat ze het niet hebben gedaan en crytek dus nu wel een mooie ingang heeft tot de 83m van CR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

De Crytek source code zat er als het goed is niet bij, het was volgensmij alleen een working version van het spel. (tot nu toe).
Hooguit wat tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:53:
De Crytek source code zat er als het goed is niet bij, het was volgensmij alleen een working version van het spel. (tot nu toe).
Hooguit wat tools.
reddit is er niet heel duidelijk over, daar wordt een build met starmarine + Crytek tooling + Crytek source gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Facerafter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:03:
[...]

Niet helemaal de schuld van Lando.
Ja klopt door Lando is het gelekt maar dit het makkelijk kunnen worden voorkomen. De data stond op een (publieke) CDN. Onbeveiligd dus. Precies het zelfde toen 2 maanden terug een user inlog data vond van hun release plans (link). De inlogdata werd gevonden in de Star Citizen Client bestanden.
Het klopt dat de public CDN niet door Disco Lando zo ingericht is. Maar hij was lichtelijk onvoorzichtig met zijn screenshots (waarschijnlijk omdat niemand hem dit verteld had en het blijkbaar een 'goed' idee was van CIG om deze interne build zo te verspreiden).

Maar ik vind het wel klote voor hem. Zijn intentie was om iedereen een beetje blij te maken en in plaats daarvan gebeurde dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
afhankelijk van wat er precies is gelekt kan het allemaal wel meevallen voor DL. Ben heeft ook iets dergelijks gedaan als ik het goed begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Bornhald schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:10:
[...]

bedoel je niet $50?

[...]
maar is dat niet gewoon een kwestie van al je devops spul achter een firewall zetten en dan klaar.
Nee 40$ iemand wou er van af voor 40$ dus dat deed ik graag :D

Dat weet ik maar het lijkt mij dat zoiets toch wel wat hoger op het 'to-do' lijstje staat. Ik vind het best wel slecht dat ze een publieke CDN gebruiken waar door (alle/meeste) gelicenseerde source code van Crytek op staat. Al denk ik zelf niet dat Crytek hier een probleem van gaat maken maar als ze het zouden doen dan kon dat nog al een groot probleem zijn voor CIG.
Cogency schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:53:
Hooguit wat tools.
Zoals ik het begrijp zit er wel degelijk source code bij.

EDIT: Nu ik het opnieuw lees weet ik niet 100% zeker of er ook source code bij zit. Maar ik vraag het me af of ze moeite zouden doen om te converteren/compilen(?) naar de client versie voor een internal test.

[ Voor 27% gewijzigd door Facerafter op 24-05-2015 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Facerafter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:18:
[...]

Dat weet ik maar het lijkt mij dat zoiets toch wel wat hoger op het 'to-do' lijstje staat. Ik vind het best wel slecht dat ze een publieke CDN gebruiken waar door (alle/meeste) gelicenseerde source code van Crytek op staat. Al denk ik zelf niet dat Crytek hier een probleem van gaat maken maar als ze het zouden doen dan kon dat nog al een groot probleem zijn voor CIG.

[...]

Zoals ik het begrijp zit er wel degelijk source code bij.

EDIT: Nu ik het opnieuw lees weet ik niet 100% zeker of er ook source code bij zit. Maar ik vraag het me af of ze moeite zouden doen om te converteren/compilen(?) naar de client versie voor een internal test.
Gefelicitreerd met je Reliant dan voor zo'n zacht prijsje :) .

Maar zoals ik het nu lees op Reddit proberen ze het daar ook te downscalen. Enkel CIG en de mensen met die downloads kunnen het absoluut zeker weten wat erin zit. Ook al zitten er builds in met een volledige Idris en al die andere schepen...

Zoals als het nu is gesteld zijn de downloaders een gevaar voor de ontwikkeling, dus het 'publiceren' van die data zorgt voor een berg commotie/reputatieverlies op reddit voor de downloaders. En ja als er een versie van de source-code in zit, hebben ze een kopie van een product van ~1,5 miljoen. Als dat het geval is, kan dat nog heel veel vervelende berichten op gaan leveren.

Maar laten we voor de gemoedsstand daar maar niet van uit gaan :/ .

edit: En overigens lijkt het mij stug dat ze voor een test-build de data niet compilen, de extra bandwidth die je dan gebruikt is ook best behoorlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 24-05-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Facerafter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:18:
[...]

nice!
Case_C schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Gefelicitreerd met je Reliant dan voor zo'n zacht prijsje :) .

Maar zoals ik het nu lees op Reddit proberen ze het daar ook te downscalen. Enkel CIG en de mensen met die downloads kunnen het absoluut zeker weten wat erin zit. Ook al zitten er builds in met een volledige Idris en al die andere schepen...

Zoals als het nu is gesteld zijn de downloaders een gevaar voor de ontwikkeling, dus het 'publiceren' van die data zorgt voor een berg commotie/reputatieverlies op reddit voor de downloaders. En ja als er een versie van de source-code in zit, hebben ze een kopie van een product van ~1,5 miljoen. Als dat het geval is, kan dat nog heel veel vervelende berichten op gaan leveren.

Maar laten we voor de gemoedsstand daar maar niet van uit gaan :/ .

edit: En overigens lijkt het mij stug dat ze voor een test-build de data niet compilen, de extra bandwidth die je dan gebruikt is ook best behoorlijk.
Maar ongeacht wat er in zat, blijft het stom dat CIG dus blijkbaar niet leert. Het is gewoon de 2e keer dat er een groot lek in de security zit (Was dat aanwezig dan, security) en na de 1e keer dat het fout ging hebben ze voor het oog niet iets significant verbeterd. gezien de source blijkbaar voor het oprapen lag.

dat vind ik het meest kwalijk van die 83 mil had best een security expert ingehuurd kunnen worden die de boel opgetuigd zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
dat vind ik het meest kwalijk van die 83 mil had best een security expert ingehuurd kunnen worden die de boel opgetuigd zou hebben.
daar ga je toch vanuit, anders ga ik mezelf direct omscholen

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ze hebben zeer waarschijnlijk wel een security expert, maar dat betekend niet dat hij op de hoogte is van alles dat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
Nou ja, een expert hoeft van mij niet eens direct, maar je mag toch aannemen dat de gemiddelde systeembeheerder weet hoe je een op z'n minst een basic firewall insteld en toegang regeld dmv een soort whitelist ofzo. Dat is echt geen hogere wiskunde.

Nu was er gewoon GEEN beveiliging, en dat kan natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Er is nog wat onduidelijkheid over het wel of niet bevatten van de Cryengine sourcecode. Er wordt gesproken over gecompileerde modules maar dat er ook Cryengine tools te vinden waren. Als dit zo is is hopelijk de schade ook iets minder.

Voor meer leesmateriaal:
http://www.reddit.com/r/s..._recent_star_marine_leak/

Hoe dan ook dit kan dus nog steeds gevolgen hebben voor de release van de FPS en zelfs SQ42, maar laten we hopen van niet.

En hopelijk gaat CIG toch op zijn minst een 4-ogen principe toepassen op al het materiaal dat aan de community getoond wordt. Dit in combinatie met duidelijk guidelines wat wel en niet te tonen. Daarnaast hopelijk nog een aanpassing in hoe interne builds gedeeld worden en dan zijn ze alweer een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:20:
Ze hebben zeer waarschijnlijk wel een security expert, maar dat betekend niet dat hij op de hoogte is van alles dat er gebeurd.
Je kan wel 10 security experts in dienst hebben maar als een dev iets doms doet dan kunnen die 10 experts er weinig aan doen.
Maar een gevoelige URL naar buiten aanbieden is slordig. Daar moet op zijn minste een wachtwoord op. Boeit niet als iedereen in CIG dit weet en als dat lekt dan mag die persoon gewoon wieberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eigenlijk snap ik niet dat men de Reliant als (mini) Hauler heeft gepositioneerd. Daarnaast ook de erg lichte bewapening. Het lijkt mij nu juist een pracht schip om wat beter te bewapenen en als escort of mogelijk als bountyhunter te functioneren.

Ik hoop dat ook dat de "Skirmisher" wat meer gewicht in de strijd kan gooien, naast de grotere engine en extra weaponmounts zou ik dan nog een jumpdrive toevoegen om langszij te vliegen met mijn Constellation Aquila of ter protectie van een Hull variant.

Ik neem aan dat wanneer je grotere engines en powerplant plaatst er ook meer snelheid in zal zitten, dat vind ik namelijk ook raar aan de specs. Men geeft aan starter tier II, maar zit tussen de Aurora en Mustang in?

Het concept vind ik super en ik hoop dat de "Skirmisher" beter wordt dan een Mustang Delta, helemaal omdat ik de gok reeds gewaagd heb en mijn Delta heb verruild voor een Reliant. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
_Dune_ schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:28:
[...]

Eigenlijk snap ik niet dat men de Reliant als (mini) Hauler heeft gepositioneerd. Daarnaast ook de erg lichte bewapening. Het lijkt mij nu juist een pracht schip om wat beter te bewapenen en als escort of mogelijk als bountyhunter te functioneren.

Het concept vind ik super en ik hoop dat de "Skirmisher" beter wordt dan een Mustang Delta, helemaal omdat ik de gok reeds gewaagd heb en mijn Delta heb verruild voor een Reliant. :)
Het grote probleem van de Reliant is volgens mij ook zijn grote, hierdoor is hij volgens mij gewoon een makkelijker target. Dat zou je dan moeten compenseren met betere shields/meer armor. Maar dat maakt het direct weer geen starter.. :P Het zal moeilijk zijn om een dergelijk schip als een ware fighter te kunnen plaatsen.

Maar dat neemt niet weg dat het ontwerp gewoon heel gaaf maar ook simpel is :) . Maar over de huidge vorm van varianten kunnen we meer gaan zeggen zodra alle reworks klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met zijn 12 maneuvering trusters lijkt het mij dat het schip in verticale vlucht juist heel wendbaar zal zijn, vooral om zijn verticale as. Wat voor een Fighter weer erg goed uitkomt, de vergelijking met een B-wing is volgens mij al eens gemaakt.

Het is een starter, maar wel duurder dan de Aurora en Mustang. Ze noemen het niet voor niets een "tier II". :)

Is er overigens al eens ergens iets gezegd over de inrichtin van de hangars, op dit moment heb ik de VFG Industrial Hangar, maar ik mis een bezem en een schroevendraaier. :+

Laat ik zo zeggen het is nogal een rotzooi... Het idee van een hangar in een astroide is super, maar mag het ook één zijn die niet al jaren verlaten is. :)

[ Voor 65% gewijzigd door _Dune_ op 24-05-2015 21:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zou iedereen die mee doet met de GoT badge, willen controleren of zijn DM aan staat. Dan kan ik de instructies uitsturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Er zijn zojuist afbeeldingen uit het lek gepubliceerd!

spoiler:
https://imgur.com/a/chjNt?gallery
Te zien zijn:
Vanduul:
Kingship
Hunter
Cleaver
Blade

Idris
F8

[ Voor 25% gewijzigd door Case_C op 24-05-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Die zijn wel serieus vet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Holy Moly wat gaaf. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Voor de MISC Reliant Comparison:

Case_C schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:40:
Er zijn zojuist afbeeldingen uit het lek gepubliceerd!
Netjes netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
_Dune_ schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:15:
Met zijn 12 maneuvering trusters lijkt het mij dat het schip in verticale vlucht juist heel wendbaar zal zijn, vooral om zijn verticale as. Wat voor een Fighter weer erg goed uitkomt, de vergelijking met een B-wing is volgens mij al eens gemaakt.

Het is een starter, maar wel duurder dan de Aurora en Mustang. Ze noemen het niet voor niets een "tier II". :)

Is er overigens al eens ergens iets gezegd over de inrichtin van de hangars, op dit moment heb ik de VFG Industrial Hangar, maar ik mis een bezem en een schroevendraaier. :+

Laat ik zo zeggen het is nogal een rotzooi... Het idee van een hangar in een astroide is super, maar mag het ook één zijn die niet al jaren verlaten is. :)
en al zou hij al wel jaren lang verlaten zijn, zelfs dan kan je hem weer schoon maken en opknappen!
Fordox schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:20:
dan mag je je ook geen expert noemen. doet mij een beetje vermoeden dat het netwerk wat ze gebruiken een beetje brak en open opgezet is. Met een beetje heldere en duidelijke netwerkarchitectuur en inrichting kan dit niet eens gebeuren! en dat is niet eens rocket science, dus waarom is het niet gedaan, al was het na de 1e lek!

[ Voor 23% gewijzigd door Bornhald op 24-05-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Ja..vet.. maar het betekent ook dat iemand dus alles nog op zijn HDD heeft staan en CIG nog niet safe is. Weet niet wat ik ervan moet vinden

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
geinig
`Paul Dalessi aka Neurological (Team Four Horsemen / Redeemer) joins Foundry42 as Vehicle Artist`
http://www.reddit.com/r/s...gical_team_four_horsemen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Er zijn heel wat mensen die het op hun HD hebben staan, dat verdwijnt niet magische. Wat dit voor CiG betekend is waarschijnlijk een hele berg extra hype en wat minder "surpriseeeeeeeee!" teasers die ze later kunnen doen. hehe

Als de Crytek Sourcecode er bij zou zijn (wat het echte probleem kan zijn) zou dat ondertussen al bekend zijn geworden denk ik zo. (Verschillende mensen hebben op Reddit gezegd dat die er niet bij zat)

Heeft CiG er al officieel iets over gemeld? Behalve de tweet van Lando "im the reason we cant have nice things".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

En nog een lading schepen van de 'leak' aka LandoGate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Cogency schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:43:
Er zijn heel wat mensen die het op hun HD hebben staan, dat verdwijnt niet magische. Wat dit voor CiG betekend is waarschijnlijk een hele berg extra hype en wat minder "surpriseeeeeeeee!" teasers die ze later kunnen doen. hehe

Als de Crytek Sourcecode er bij zou zijn (wat het echte probleem kan zijn) zou dat ondertussen al bekend zijn geworden denk ik zo. (Verschillende mensen hebben op Reddit gezegd dat die er niet bij zat)

Heeft CiG er al officieel iets over gemeld? Behalve de tweet van Lando "im the reason we cant have nice things".
Ik gok dat ze eerst de juridische gevolgen bespreken om te kijken wat ze doen. Als zij zeggen; we are sorry for what happened, impliciert dat al schuld bij een eventuele rechtzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter

Nog meer vers van 4chan, word als het goed is ook geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ziet er erg cool uit maar wel heel erg zonde dat dit gelekt is. Had het liever gedoseerd ontvangen via SC zelf :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
_Dune_ schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:15:
Maar als ik me niet vergis, was de B-Wing meer een opvolger van de Y-Wing en dus meer een bomber met minder wendbaarheid dan de typische fighters als A-Wing en X-wing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

spoiler:
Filmpje van de Bengal Carrier: https://youtu.be/fEDEZbGd6_0

Vers geplukt van YouTube. Zier er erg mooi uit. Maar jammer dat er een lek is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Cygnitr0n schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:13:
spoiler:
Filmpje van de Bengal Carrier: https://youtu.be/fEDEZbGd6_0

Vers geplukt van YouTube. Zier er erg mooi uit. Maar jammer dat er een lek is geweest.
Wedden dat ik die kapot kan krijgen in mijn Mustang Alpha!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Torrie844 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:46:
[...]

Wedden dat ik die kapot kan krijgen in mijn Mustang Alpha!
Daar durf ik wel een wedje op te leggen :P , ik denk eerder dat vraag moet zijn: Hoe lang houd Torrie het vol met zijn Mustang Alpha? :P

Overigens vind alle nieuwe Vanduul schepen + de
spoiler:
de dreadnaught (wat is dat schip enorm zeg, en wat moet de voorkant van dat schip wel niet voorstellen? Een soort van OP railgun?)
er heel erg gaaf uitzien. Hopelijk zijn de Vanduul 1 seaters zo ver dat we ze binnenkort in AC kunnen zien.

Het is overigens wel heel goed te zien dat de productie bij F42 op een behoorlijk hoog tempo loopt, gezien al deze schepen uit hun studio komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Case_C op 25-05-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Case_C schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Daar durf ik wel een wedje op te leggen :P , ik denk eerder dat vraag moet zijn: Hoe lang houd Torrie het vol met zijn Mustang Alpha? :P
Ik zag geen NPC's of spelers zitten, easy-mode dus ;).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Torrie844 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:29:
[...]

Ik zag geen NPC's of spelers zitten, easy-mode dus ;).
Automated defences zijn natuurlijk ook nog een optie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Case_C schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:33:
[...]

Automated defences zijn natuurlijk ook nog een optie ;) .
"kghhhh, Come in Bengal. This is friendly fighter Torrie reporting to base. Kggghhh"

"Computer voice crackling: Automated defence system is now offline, welcome aboard Torrie".

_/-\o_ 8)7

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Wow, ik weet niet hoe het met jullie zit maar met die afbeeldingen ben ik meer psyched dan met alles wat er de afgelopen tijd vrij is gegeven. Hoe vet is dat zeg! SQ42 komt u maarrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
ScytheNL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:37:
Wow, ik weet niet hoe het met jullie zit maar met die afbeeldingen ben ik meer psyched dan met alles wat er de afgelopen tijd vrij is gegeven. Hoe vet is dat zeg! SQ42 komt u maarrrrr!
De hype-train is inderdaad behoorlijk veel sneller gaan rijden. Helaas branden ze nu wel toekomstige sneek-peaks op... dus dat is wel jammer.

En een FPS spoiler: (We hebben de map al gezien.. maar alsnog)

Er is trouwens een volledige radiostilte van CIG al 3 dagen geen posts op 't forum. Denk dat het intern nu behoorlijk rommelt...

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 25-05-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CIG was ook vrij vandaag hoorde ik in RDV.. Vanaf morgen is iedereen weer aan het werk en krijgen we ook schema van deze week etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Case_C schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:44:
[...]

De hype-train is inderdaad behoorlijk veel sneller gaan rijden. Helaas branden ze nu wel toekomstige sneek-peaks op... dus dat is wel jammer.

En een FPS spoiler: (We hebben de map al gezien.. maar alsnog)

Er is trouwens een volledige radiostilte van CIG al 3 dagen geen posts op 't forum. Denk dat het intern nu behoorlijk rommelt...
Ik vermoed dat het wel mee zal vallen. Er is denk ik nog veel meer te showen naast wat shipdesigns. Ik ben vooral benieuwd naar hoe werelden eruit zullen zien en hoe ze de ruimte op zullen vullen in zijn geheel. Er zullen nog voldoende assets zijn om te sneakpeaken denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
ScytheNL schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:19:
[...]

Ik vermoed dat het wel mee zal vallen. Er is denk ik nog veel meer te showen naast wat shipdesigns. Ik ben vooral benieuwd naar hoe werelden eruit zullen zien en hoe ze de ruimte op zullen vullen in zijn geheel. Er zullen nog voldoende assets zijn om te sneakpeaken denk ik zo
Dat is juist het punt :P , het is heel goed mogelijk dat die assets ook al in die build verstopt zaten. De ship-designs waren pas het topje van de ijsberg. Die zijn voor de meeste mensen het interessants. Daarom hebben ze die het eerste/zsm eruit gehaald.

Waarschijnlijk zullen we binnenkort nog meer gaan zien, zoals landing-zones e.d.

Wie weet zelfs de eerste systems!

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 25-05-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:55:
Ziet er erg cool uit maar wel heel erg zonde dat dit gelekt is. Had het liever gedoseerd ontvangen via SC zelf
Het is ook een dubbel gevoel. Gaaf om te zien maar jammer dat het zo gelekt is.
Maar dat is ook weer een les voor CIG dat er ontzettend gehaaide mensen zijn die niet schuwen om onconventionele oplossingen te zoeken voor hun fix. Dat soort mensen zijn behoorlijk lastig in MMO's met nog teveel gaten voor oneigenlijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
De verleiding is groot om alles te bekijken, maar wacht liever tot CIG er zelf klaar mee is om te laten zien. Zo te lezen is het dus allemaal erg geslaagd :)

[ Voor 3% gewijzigd door batumulia op 25-05-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
En de SC map schijnt er ook in te hebben gezeten (Vraag me af of die link daadwerkelijk van Beer4TheBeerGod is, zijn vragen komen nl regelmatig langs via 10ftC e.d.)

edit:
Deze post van Reddit beschrijft wel redelijk goed wat de gevolgen van het lek kunnen zijn voor SC opzich.
This leak annoys me because all it means is Chris has to stop what he's working on right now for SQ42 and write up a letter to us about the leak and how it will unfortunately push out the release windows of both SQ42 and the PU.
It will too. Leaked star map w/ undiscovered systems = replan, redesign, redevelop, change lore, etc. it could even mean rewrite of parts of SQ42!
I am now annoyed and so should everyone else be because this leak just pushed out SC release windows even further.
I of course will happily wait the added time but it just sucks that it will take longer now.

[ Voor 60% gewijzigd door Case_C op 25-05-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
(jarig!)
Ik klik bewust niet op spoilers.
Vanochtend een paar screenies gezien maar daar wil ik het bij houden...ik wacht nu al lang genoeg om de voorpret niet te laten 'bederven' door een lek.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Case_C schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:03:
En de SC map schijnt er ook in te hebben gezeten (Vraag me af of die link daadwerkelijk van Beer4TheBeerGod is, zijn vragen komen nl regelmatig langs via 10ftC e.d.)

edit:
Deze post van Reddit beschrijft wel redelijk goed wat de gevolgen van het lek kunnen zijn voor SC opzich.
This leak annoys me because all it means is Chris has to stop what he's working on right now for SQ42 and write up a letter to us about the leak and how it will unfortunately push out the release windows of both SQ42 and the PU.
It will too. Leaked star map w/ undiscovered systems = replan, redesign, redevelop, change lore, etc. it could even mean rewrite of parts of SQ42!
I am now annoyed and so should everyone else be because this leak just pushed out SC release windows even further.
I of course will happily wait the added time but it just sucks that it will take longer now.
Gelukkig kunnen de locaties vrij gemakkelijk gewijzigd worden voor sterren (het zijn slechts fictieve getallen), maar het zijn wel dingen waar rekening mee gehouden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Case_C schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Overigens vind alle nieuwe Vanduul schepen + de
spoiler:
de dreadnaught (wat is dat schip enorm zeg, en wat moet de voorkant van dat schip wel niet voorstellen? Een soort van OP railgun?)
er heel erg gaaf uitzien. Hopelijk zijn de Vanduul 1 seaters zo ver dat we ze binnenkort in AC kunnen zien.
Dit komt uit een stuk lore van de RSI website.

"What would you do if you had the biggest gun in the galaxy? BAT offers the opportunity to answer that question in the form of their massive 130mm “Ship Buster” rail gun system. The most powerful single-charge rail gun in known space, a hit from a Ship Buster is capable of smashing a destroyer as though it were a tin can.A single Ship Buster forms the keel mount of the Bengal carrier, while a series of the weapons forms the fighting power of the Retribution-class. These rail guns use the same technologies as standard fighter-based mass drivers, on a massive scale once thought impossible to achieve. Series of thousands and thousands of charged electromagnets generate the power needed to throw the 130mm slugs."
Ircghost schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:55:
[...]

Gelukkig kunnen de locaties vrij gemakkelijk gewijzigd worden voor sterren (het zijn slechts fictieve getallen), maar het zijn wel dingen waar rekening mee gehouden moet worden.
Dat valt heel vies tegen. Je moet rekening houden met alle lore die ze al geschreven hebben en dat is een hele hoop. De gebeurtenissen in SQ42 in bepaalde systems moet nog steeds kunnen kloppen.

Het is niet eventjes de coords veranderen, volgens mij zijn al een heletijd mee bezig geweest op de systems opnieuw in te delen. Ik hoop dat ze dit nu niet weer gaan doen, kost alleen maar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dahakon schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:56:
[...]
Maar als ik me niet vergis, was de B-Wing meer een opvolger van de Y-Wing en dus meer een bomber met minder wendbaarheid dan de typische fighters als A-Wing en X-wing.
Zover ik weet en heb gelezen was de B-Wing één van de zwaarst (bewapende) starfighters, quote van een Star Wars wiki: "De B-Wing Starfighter was één van de meest geavanceerde starfighters die werd gebruikt door de Rebel Alliance in de Galactic Civil War. Het was de zwaarst bewapende starfighter uit hun arsenaal."

Maar als je de tekst verder leest werd hij ook als opvolger van de Y-wing gepocitioneerd, maar door zijn modulairiteit voor meer doeleinden gebruikt. Bron: http://nl.starwars.wikia.com/wiki/B-Wing_Starfighter

Andere link/bron: http://www.starwars.com/databank/b-wing-fighter

De Reliant "Skirmischer" mogen ze van mij wel die kant op sturen, lijkt mij een heel mooi escort schip, al-hoe-wel moeilijk te handelen in dogfights net als de B-wing, dient er een goede piloot achter de knoppen te zitten. :).

Maar de Y-wing was ook niet alleen een bomber, bron: http://www.starwars.com/databank/y-wing-starfighter

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 25-05-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Over de leak denk ik dat het alleen een compiled build was tbh. 40GB is veel te klein voor een uncompressed build + source code + assets vooral voor een game zoals SC. De leaks die ik heb gezien waren ook alleen maar de compiled builds en anders is het heel kwalijk van CiG dat ze zulke dingen op een publieke CDN zetten ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Rutix schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:08:
Over de leak denk ik dat het alleen een compiled build was tbh. 40GB is veel te klein voor een uncompressed build + source code + assets vooral voor een game zoals SC. De leaks die ik heb gezien waren ook alleen maar de compiled builds en anders is het heel kwalijk van CiG dat ze zulke dingen op een publieke CDN zetten ;)
Ik denk ook dat het dan al bekend was geworden.

Ik denk ook dat ze weer even met beide benen op de grond worden gezet, en misschien de security wat aanpassen/verbeteren. Het is niet de eerste keer dat ze op dat gebied falen.
En beter nu dan over een jaar ofzo, mensen zullen altijd naar dit soort links/info/etc gaan neuzen, laat ze nu maar zorgen dat het aan hun security iig niet zal liggen.

Ik zal blij zijn als dit iig weer is overgewaaid en niet iedereen topics (reddit) gaat aanmaken om even zijn zegje erover te doen. Hup back to business, spaceships!

[ Voor 9% gewijzigd door Cogency op 25-05-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
GOT Inc. memberpass newsflash!
Afgelopen vrijdag heb ik van de drukker een pakje mogen ontvangen met daarin een proefdruk. Tussen een berg schuimvlokken waren 2 pasjes te vinden.
Memberpas comp
De kwaliteit van de druk is naar mijn mening erg scherp, en alle tekst is mooi leesbaar. Een paar aanpassingen tot uitlijning van de voorkant zijn al doorgevoerd, zodat alles binnen de pas valt.

We hopen deze week de stap te gaan zetten naar bestellen, mede daarom hebben alle deelnemers alvast een preview in de mail gekregen :) .

Mochten er nog geinteresseerden zijn, kan je mij (t/m dinsdag a.s.) een DM sturen voor meer info.

De Carrack heeft dit weekend een beetje stil gelegen :P , maar zijn neus is nu toch echt helemaal dicht :) . Hoop er ergens deze week een testje mee te doen hoe een .dae export het doet voor 3d printing.
Carrack Nose Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:54:
GOT Inc. memberpass newsflash!
Afgelopen vrijdag heb ik van de drukker een pakje mogen ontvangen met daarin een proefdruk.
We hopen deze week de stap te gaan zetten naar bestellen, mede daarom hebben alle deelnemers alvast een preview in de mail gekregen :) .
Erg mooi geworden Case_c!! :o :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
_Dune_ schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:43:

Zover ik weet en heb gelezen was de B-Wing één van de zwaarst (bewapende) starfighters, quote van een Star Wars wiki: "De B-Wing Starfighter was één van de meest geavanceerde starfighters die werd gebruikt door de Rebel Alliance in de Galactic Civil War. Het was de zwaarst bewapende starfighter uit hun arsenaal."
In Star Wars hebben ze het eigenlijk sowieso niet echt over bommenwerpers. Maar wanneer je het 1 op 1 gaat vergelijken, dan zijn de Y-Wing en B-Wing toch vooral vergelijkbaar met Wing Commanders Longbow of Star Citizens Gladiator. De B-Wing werd dan ook vooral ontwikkeld en ingezet om cap-ships te vernietigen, een typische bommenwerpers taak.

Enfin, ondanks dat de Reliant verre overeenkomsten heeft met een B-Wing, lijkt het bij Star Citizen juist een ontwerp voor wendbaarheid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
dahakon schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:25:
[...]

In Star Wars hebben ze het eigenlijk sowieso niet echt over bommenwerpers. Maar wanneer je het 1 op 1 gaat vergelijken, dan zijn de Y-Wing en B-Wing toch vooral vergelijkbaar met Wing Commanders Longbow of Star Citizens Gladiator. De B-Wing werd dan ook vooral ontwikkeld en ingezet om cap-ships te vernietigen, een typische bommenwerpers taak.

Enfin, ondanks dat de Reliant verre overeenkomsten heeft met een B-Wing, lijkt het bij Star Citizen juist een ontwerp voor wendbaarheid te zijn.
Toch heb ik 'm zojuist nog maar gehaald :) binnenkort zullen we wel gaan zien hoe het werkt in AC :P . Het is gewoon een heel mooi schip, en een leuke mogelijkheid om wellicht ene groter schip met LTI te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swychblade
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-12-2023
Heb gisteren de laatste versie devkit van de oculus rift kunnen proberen en ik vrees dat ik ga vergroeien met dat ding. Klein stukje gevlogen in Elite Dangerous en alleen al een rondje rond een ster was erg indrukwekkend. Ook erg mooi hoe je cockpit reageert op bewegingen met je hoofd (schermen die aan en uit gaan). Kan niet wachten om in de PU van SC rond te vliegen.
Enige minpunt is dat je heel lastig de juiste toetsen op je keyboard vindt. Even snel een cursus braille doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
https://forums.robertsspa.../5083410/#Comment_5083410
Blijkbaar gaat het binnenkort mogelijk zijn om Star Citizen los te kopen als spel, zonder dat hier een schip aan gekoppeld is. (Waarschijnlijk zien ze dat er minder nieuwe starter-packs worden gekocht?) En middels enkel het spel (dus een package zonder schip) als mogelijkheid te geven leg je de lat wel een stuk lager.

Maar even afwachten hoe zich dat uit kristalliseert.
I am confused, in episode 48 of Reverse the ‘Verse it was said that (regarding the Reliant concept sale) "If you pick up a concept one now, you can add the package later."

Thanks for pointing this out, sorry for the confusion. While there is no plan to make a specific "upgrade my reliant to a package" item in the store, we have plans to rework the way people can buy the game itself. This project covers what Ben was talking about in Reverse the Verse.

spoiler:
En momenteel zitten ze op 4chan de missies door te spitten.... ik snap niet dat je daar lol aan kan beleven. Voor jezelf alles al verklappen voor het af is.

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 25-05-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Case_C schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:54:
De Carrack heeft dit weekend een beetje stil gelegen :P , maar zijn neus is nu toch echt helemaal dicht :) . Hoop er ergens deze week een testje mee te doen hoe een .dae export het doet voor 3d printing.
[afbeelding]
Op hoeveel lijnen zit je nou en wat is je limiet ookal weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ircghost schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:00:
[...]
Op hoeveel lijnen zit je nou en wat is je limiet ookal weer?
Mijn limiet is wat werkbaar blijft :P , als m'n computer een minuut moet denken voor een selectie te berekenen is het gewoon te zwaar. Momenteel loopt het heel lekker/vloeiend. Maar als blijkt dat hij gaat glitchen, doordat de raamstijlen aan de binnenkant er nog zitten... dan moeten die er ook uit.

Het beste is om een model te hebben met 1 schil. Waarbij de orientatie van de vlakken (donker/licht) licht aan de buitenkant is. Dan weet hij met een export wat wel een geen massa moet worden. Echter zodra er nog meerdere schillen in je vorm zitten.. dan kan het wel eens fout gaan.

edit: Wellicht dat het X99 systeem er sneller gaat komen dan de bedoeling is. Hoewel het voor sketch-up weinig uitmaakt gezien die nog geen multi-core support heeft :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 25-05-2015 20:15 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.