Toon posts:

[PC] Star Citizen - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 99 Laatste
Acties:
  • 224.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Case_C schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:30:
[...]

Niet vergeten CIG praat in schepen als het om instance grote draait. 1 schip kan wel 10 spelers aan boord hebben. Daar zitten ze momenteel ook op te ontwikkelen, om elk schip zijn eigen instance te laten zijn :) . Dat zou enorm helpen met het hiërarchisch verwerken van de data flow.

Dan komt enkel nog de grafische component langs... hoe gaan ze dat schalen. Gaat je PC niet smelten als er ineens 3 capitals ofwel 20 miljoen poly's in beeld komen. (Hoewel de huidige technieken daar afdoende goed voor zijn) View-distance/detail.
Moet zeggen dat het wel lastig is in te schatten hoe groot alles gaat worden, heel simpel gezegd, als je 100 man hebt, en die hebben allemaal 2 wingman en alle turrets aan boord gevuld met NPCs dan lijkt me dat wel weer een redelijke space battle, en dan heb je maar 100 mensen (en misschien wel 900 NPCs (om de verhouding 1 PC op 9 NPCS aan te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 15:34
Bornhald schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat een deel van de oorzaak is dat het gros van de mensen totaal geen affiniteit heeft met IT/software ontwikkeling en die denken dat wanneer je iets bedenkt het er ook meteen is (kom dit namelijk IEDERE dag tegen op werk, waarom duurt het zo lang, reden; mijn week heeft ook maar 7 dagen en 24 uur per dag)
Het maakt geen moer uit hoe vaak je dat uitlegt aan mensen ze willen/kunnen het gewoon niet bevatten..
Ik heb zelf ook geen affiniteit met IT/software ontwikkeling. Ben actief in een hele andere branche. Lijkt me toch dat mensen zich wel kunnen bedenken dat niet alles zomaar uit de grond kan worden gestampt. Maarja misschien is het voor 'ons' wat makkelijker te snappen dan mensen die eens per zoveel keer op het forum kijken en een langzame vooruitgang opmerken. Die hadden wellicht verwacht dat in de 3 maanden dat ze het niet meer hebben gevolgd er van alles is gerealiseerd dat ze fysiek kunnen aanraken d.m.v. het spel te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:58
Dit was trouwens de uitkomst van die stress-test:

Quote van reddit:
What we learned in our Friday, May 15, 2015 1.1.2 PTU Server Performance Stress Test:
For Arena Commander, we figured out what network optimization to is required to support more than 12 players in matches with good user experience. The problem is not network traffic itself, but the CPU cost of creating the packets to send to each player and how we synchronize that network state between our networking and main game threads.
In the coming weeks and updates, we’ll continue to be rolling out fixes and updates for all of these issues.

The best news of all is that we’re actually confident in getting easily to 8v8 matches with our current tech, and with some additional love given to all of this, we’re excited that we’ll get to scale up to even larger concurrent battles.

Dus ze zien wel mogelijkheden om met het huidige systeem al naar 16 spelers te gaan. Bij AC V2.0 zullen we waarschijnlijk wel meer verbeteringen gaan zien op het vlak van de speler capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 16:07

Fordox

00101010

Dat mag ik hopen, anders worden het spacebattles van 3v2 als beide teams 'vol' zitten met Redeemers (1 bestuurder, 2 manned turrets)

Maar 1000 man spacebattles, dat zijn 300 redeemers :D

[ Voor 17% gewijzigd door Fordox op 20-05-2015 15:05 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 17:07
Op zich positief, maar 16 is natuurlijk nog steeds niets. Hoop toch eigenlijk wel minimaal 64 of 128 anders krijg je nooit die massive fleet battles waar iedereen op hoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

16 noem ik zelfs te weinig voor de FPS.. dan vind ik het vanaf 32 een iets acceptabeler getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Fordox schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:12:
16 noem ik zelfs te weinig voor de FPS.. dan vind ik het vanaf 32 een iets acceptabeler getal.
afhankelijk van de map en het spel is 8 vs 8 best genoeg.

Interessanter is het of het om spelers of schepen gaat, zoals je eerder al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Is dit überhaupt wel mogelijk met de (modded) CRYENGINE van CIG om 100'n players bij elkaar te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ja afhankelijk van de map, maar ik hoop wel dat er enig variatie zit in de fps-game. met daarbij dus meerdere mappen in verschillende stijlen.
Een gevecht in de ruimte op een schip (bijvoorbeeld op een Carrack) lijkt me 8 ook wel genoeg. Maar op een space station of on surface? Nope.

@hierboven,
Crysis is toch ook een online shooter?

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 20-05-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Bornhald schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:14:
[...]

afhankelijk van de map en het spel is 8 vs 8 best genoeg.

Interessanter is het of het om spelers of schepen gaat, zoals je eerder al aangaf.
Ik denk een combinatie van beide. Volgens mij waren ze van plan om voor multicrew schepen binnenin een eigen instance te maken waardoor je dus maar 1 player in de "outside" instance hoeft te laden. Maar ik vraag me af of dat verhaal volledig op gaat.

Dat je engineers e.d. buiten de volledige "outside" instance houdt lijkt me prima maar denk dat je alle gunners ook in die outside instance moet laden. Anders kunnen ze nooit zien waar tegenstanders vliegen en daarop schieten... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dan kunnen de spelers die in het schip rondlopen niet uit het raam kijken naar de epic space battle lijkt me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Nee dat lijkt mee ook een consequentie... Of ze moeten daar toch weer een truuk voor hebben maar dat weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Het lijkt me juist enorm vet om uit het raam te kunnen kijken en dat er een groep hornets strak langs je capitol ship vliegt.
Dat geeft mij een nerdgasm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wat ik begreep was dat een schip een instance zou zijn. Maar de gunner op een schip wel alles kan zien. Iemand die uit een raam kijkt dus ook. Hoe het technisch moet werken weet ik niet, maar een instance betekend niet dat je het andere niet kan zien. (Op schipniveau iig)

Voor de capitals spraken ze zelfs over meerdere instances per schip... dat moet gewoon helemaal goed uitgewerkt gaan worden. En de eerste iteraties die wij daarvan gaan zien zullen waarschijnlijk op de gereworked Constellation worden met AC V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Case_C schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:33:
Wat ik begreep was dat een schip een instance zou zijn. Maar de gunner op een schip wel alles kan zien. Iemand die uit een raam kijkt dus ook. Hoe het technisch moet werken weet ik niet, maar een instance betekend niet dat je het andere niet kan zien. (Op schipniveau iig)

Voor de capitals spraken ze zelfs over meerdere instances per schip... dat moet gewoon helemaal goed uitgewerkt gaan worden. En de eerste iteraties die wij daarvan gaan zien zullen waarschijnlijk op de gereworked Constellation worden met AC V2.
Als dat zo werkt zou dat prima te doen zijn. Ik had juist altijd begrepen dat instances strict van elkaar gescheiden zijn.

Dan is 8v8 dus daadwerkelijk 8 redeemers vs 8 redeemers, met 16 extra instances waar de losse spelers per schip in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:37:
[...]

Als dat zo werkt zou dat prima te doen zijn. Ik had juist altijd begrepen dat instances strict van elkaar gescheiden zijn.

Dan is 8v8 dus daadwerkelijk 8 redeemers vs 8 redeemers, met 16 extra instances waar de losse spelers per schip in zitten?
Exact, die 16 instances zijn dan childeren van de parent instance. Die parent zit dan weer in een system-instance. Met die hierarchy willen ze de hele PU met elkaar laten samenwerken.

Overigens als ze echt tegen een harde barrier aanlopen.. CPU end of Server-end zullen ze dit waarschijnlijk wel in een toespraak van CR aankondigen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Is dat wel eens eerder gedaan op die manier dan? Of zijn ze wat dat betreft ook pioneer (lees: moeten ze eerst maar eens zien of het ook in de praktijk werkt)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:42:
Is dat wel eens eerder gedaan op die manier dan? Of zijn ze wat dat betreft ook pioneer (lees: moeten ze eerst maar eens zien of het ook in de praktijk werkt)? :P
Wat ik begreep waren ze er een van de eerste mee, hoewel het juist een hele logische manier is om het op te bouwen. Dus ik ben er niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag welke berekeningen ze allemaal serverside moeten gaan doen per persoon om te voorkomen dat er niet vals gespeeld kan worden door clients die zelf die informatie beïnvloeden. En elke speler heeft een andere ping dus zul al die vertragingen moeten compenseren en zit je als je pech hebt aan zoveel berekeningen dat je maar een beperkt aantal spelers kan bedienen ondanks dat je super zware hardware gebruikt.
Oftewel opschieten met die quantum computers! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:50:
Wat ik me afvraag welke berekeningen ze allemaal serverside moeten gaan doen per persoon om te voorkomen dat er niet vals gespeeld kan worden door clients die zelf die informatie beïnvloeden. En elke speler heeft een andere ping dus zul al die vertragingen moeten compenseren en zit je als je pech hebt aan zoveel berekeningen dat je maar een beperkt aantal spelers kan bedienen ondanks dat je super zware hardware gebruikt.
Oftewel opschieten met die quantum computers! :P
100 million dollar stretchgoal :D : (Of meer richting de 1 miljard dollar stretchgoal :+ )

CIG will build it's very own Quantum Computing Serverpark!

[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 20-05-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Met de nog komende concepts & modules (die genoeg mensen zullen kopen voor $5,-) zal dat bedrag wel worden gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Betekend dat ook dat ze al hun interne werk sneller kunnen renderen met die kwantum pc? Scheelt wel in ontwikkelingstijd :9

Stel je eens voor... renderen op een kwantum pc... Je rendertijd is dan 100x kleiner dan de duur van je film :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT_Father
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik weet niet hoe ze het gaan doen maar ik wil zo'n mega battle wel meemaken is SC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

GoT_Father schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:00:
Ik weet niet hoe ze het gaan doen maar ik wil zo'n mega battle wel meemaken is SC :P
Operation Pitchfork is de eerste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Wat ze er niet bij vertellen is dat Pitchfork gewoon slaat op hetgeen we met z'n allen vasthouden (tesamen met de fakkels) als we bij de studio van CIG staan wanner het hele project op z'n gat gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wat zouden ze erin aan het stoppen zijn?

De nieuwe sound-engine? Server optimalisaties?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hUdrx/16a3ba8c7e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Case_C schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:13:
Wat zouden ze erin aan het stoppen zijn?

De nieuwe sound-engine? Server optimalisaties?

[afbeelding]
Dat laatste denk ik. De stress test van afgelopen weekend zal zijn vruchten wel afgeworpen hebben.

Zie ik goed dat er een veteran's day hornet sale komt?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Dat laatste denk ik. De stress test van afgelopen weekend zal zijn vruchten wel afgeworpen hebben.

Zie ik goed dat er een veteran's day hornet sale komt?
dat is iig de comlink van november 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10 09:57

anu

Gaan er hier nog mensen meedoen met operation pitchfork? Misschien zelfs met de organisatie? Lijkt me toch wel erg episch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
anu schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:15:
Gaan er hier nog mensen meedoen met operation pitchfork? Misschien zelfs met de organisatie? Lijkt me toch wel erg episch :)
wat is t? :o

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Operation Pitchfork is een community-event om massaal de Vanduul een schop onder de kont te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Hoewel ik hem niet heb zou ik wel mee doen .. dat ding ligt al veel te lang op zijn gat. Zelf heb ik een vreemde 'bug'. Elke keer wanneer ik met me Cutlass wil vliegen komt die niet vooruit... Aantal keer opnieuw opgestart maar dat lost het niet op :/

[ Voor 50% gewijzigd door laquaezzi op 20-05-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
laquaezzi schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:09:
Hoewel ik hem niet heb zou ik wel mee doen .. dat ding ligt al veel te lang op zijn gat. Zelf heb ik een vreemde 'bug'. Elke keer wanneer ik met me Cutlass wil vliegen komt die niet vooruit... Aantal keer opnieuw opgestart maar dat lost het niet op :/
Heb je dat probleem met de Cutlass momenteel nog steeds?

In 1.1.2 was dat inderdaad een groot probleem, het rubber-banding. Ik dacht te horen dat de 1.1.3 release was om die problemen met de Cutlass op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Volgens mij waren er nog steeds problemen met de Cutlass.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik ben sowieso van de partij! Heb me als allrounder ingeschreven. Tegen die tijd zie ik wel welke rol ik precies zal vervullen.

En volgens mij was er heeeel lang geleden besloten om ons (nog) niet als org in te schrijven voor pitchfork. Als het werkelijk zo ver is kunnen we altijd nog kijken of we als org mee doen.

Pitchfork is toch aan het einde van de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Mabok schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:28:
[...]

Ik ben sowieso van de partij! Heb me als allrounder ingeschreven. Tegen die tijd zie ik wel welke rol ik precies zal vervullen.

En volgens mij was er heeeel lang geleden besloten om ons (nog) niet als org in te schrijven voor pitchfork. Als het werkelijk zo ver is kunnen we altijd nog kijken of we als org mee doen.

Pitchfork is toch aan het einde van de beta?
Klopt voor de laatste 'wipe' (Als die er gaat komen, wat natuurlijk wel waarschijnlijk is.)

Overigens probeer ik vanavond nog iedereen die deelneemt met de passen een voorbeeldje op te sturen. Met meer info in die mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er werd later bevestigd dat die laatste wipe er niet gaat komen (wel kleinere wipes vroeger in de beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:35:
[...]

Klopt voor de laatste 'wipe' (Als die er gaat komen, wat natuurlijk wel waarschijnlijk is.)

Overigens probeer ik vanavond nog iedereen die deelneemt met de passen een voorbeeldje op te sturen. Met meer info in die mail.
er komt geen wipe voor aan het eind van de beta, is dus voor echie operation pitchfork :)
maakt het niet minder leuk mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:38:
[...]

er komt geen wipe voor het eind van de beta, is dus voor echie operation pitchfork :)
Ik heb nog wel een LTI Carrack die ik kan inzetten ;)

En inderdaad, het maakt het wel echter ipv zo'n reset. Wat een hoop schroot zal dat opleveren. Reclaimers klaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Tylocke op 20-05-2015 20:40 . Reden: Wat tekst toegevoegd ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:38:
[...]

er komt geen wipe voor aan het eind van de beta, is dus voor echie operation pitchfork :)
Zeker, wel zorgen dat je insurance in orde is.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Zou je insurance ingaan bij de laatste wipe of bij de launch van de game :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 16:40

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Volgens mij hadden we destijds nog gezegd van niet officieel als corp. Maar dat kan zeker nog veranderen. Ik weet dat genoeg leden sowieso wel gaan, waaronder ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:38:
[...]

En inderdaad, het maakt het wel echter ipv zo'n reset. Wat een hoop schroot zal dat opleveren. Reclaimers klaar?
Gewoon een Stock Carrack met LTI moet voldoende zijn :P inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:38:
[...]

ook mooi om in de 2e wave met je reclaimer te vliegen (zeg maar de wave die alle wrakken tegen komt zowel vandul als human :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10 09:57

anu

Een eerdere discussie over pitchfork heb ik niet meegekregen :) ik was eigenlijk wel van plan mee te doen, is dat wel toegestaan voor leden van de organisatie om op eigen initiatief mee te doen, of gaat het tever tegen onze doelstelling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
anu schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:57:
Een eerdere discussie over pitchfork heb ik niet meegekregen :) ik was eigenlijk wel van plan mee te doen, is dat wel toegestaan voor leden van de organisatie om op eigen initiatief mee te doen, of gaat het tever tegen onze doelstelling in.
kunnen jullie dat niet beter op jullie org forum bespreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anu schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:57:
De org gaat denk ik ook wel meedoen, mooie activiteit. Komt terzijner tijd wel, het duurt nog even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Pitchfork wordt gaaf xD , we wipen gewoon in één keer alle Vanduul uit :P launched de game zonder NPC enemies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:58

Cogency

Ginnunga

Die PTU backend meuk, kan dat heel misschien te maken hebben met een FPS module die ze aan het opzetten zijn?

yes maybe please make it so ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Cogency schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:52:
Die PTU backend meuk, kan dat heel misschien te maken hebben met een FPS module die ze aan het opzetten zijn?

Zou wel mooi zijn ja

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:52:

zou kunnen, gebruikte ze niet ook zulke termen voor de hele fps post die toen gemaakt werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Case_C schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:13:
[...]

In 1.1.2 was dat inderdaad een groot probleem, het rubber-banding. Ik dacht te horen dat de 1.1.3 release was om die problemen met de Cutlass op te lossen?
Je kan met user.cfg edits de lag nog aardig ver terug dringen :) Scheelt aardig qua performance zonder dat je veel inlevert aan eye candy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Case_C schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:13:
[...]

Gisteravond had ik er geen last meer van, wel leek de Cutlass een beetje 'weird' te vliegen. Niet hoe ik het me kon herinneren in ieder geval. Ben allang weer blij dat die vooruit kwam :+

Daarna gelijk even de Basic Training gestart, ging wel aardig moet ik zeggen. Best leuke toevoeging om je zo tussendoor even mee te vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Hmm als ik mee vlieg in pitchfork, wat zal ik meenemen? LTI Vangaurd of Redeemer? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:39:
[...]

Je kan met user.cfg edits de lag nog aardig ver terug dringen :) Scheelt aardig qua performance zonder dat je veel inlevert aan eye candy.

[video]
Kijk mooi om te weten dat daar een directe fix voor is. De lag bij explosies is inderdaad behoorlijk gek. Natuurlijk hoop ik wel dat CIG die bug toch een hoge prio gaat geven, gezien het de ervaring redelijk schaad. Des te eerder ze dergelijke systemen goed hebben werken, kunnen we ook grotere battles gaan verwachten :) .

32 vs 32 zou bijvoorbeeld een behoorlijk chaotisch geheel worden op de maps die we nu hebben. Overigens lijkt het me wel gaaf hoe je dan al tactisch kan gaan gamen. Bijv. in een astroid field, met 1 persoon in 'the open'. En 5 schepen vlak op de astroid geplakt om te ambushen. Dat lijkt me toch een behoorlijk gave ervaring als de enemey ineens 6 schepen op de radar heeft ipv 1 waar hij op gefocust was... :D .
laquaezzi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:47:
[...]

Gisteravond had ik er geen last meer van, wel leek de Cutlass een beetje 'weird' te vliegen. Niet hoe ik het me kon herinneren in ieder geval. Ben allang weer blij dat die vooruit kwam :+

Daarna gelijk even de Basic Training gestart, ging wel aardig moet ik zeggen. Best leuke toevoeging om je zo tussendoor even mee te vermaken.
Fijn om te horen dat de Cutlass toch iig weer werkt. Hoe weird bedoel je? Overgevoelig in manoeuvreren, dat is Cutlass eigen namelijk :P .
Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:11:
Hmm als ik mee vlieg in pitchfork, wat zal ik meenemen? LTI Vangaurd of Redeemer? :p
Vangaurd natuurlijk :P , gewoon stock. Dan krijg je zowat alles weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Case_C schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:12:
[...]

[...]

Fijn om te horen dat de Cutlass toch iig weer werkt. Hoe weird bedoel je? Overgevoelig in manoeuvreren, dat is Cutlass eigen namelijk :P .

[...]
Overgevoelig is misschien wel het juiste woord ja. Het zou ook komen dat het komt doordat ik de laatste tijd voornamelijk in de Avenger heb gezeten. Zal wel even een kwestie van wennen worden. Kwa firepower heb ik gelukkig niks te klagen, die vanduul ships waren aardig snel kapot >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
laquaezzi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:18:
[...]

Overgevoelig is misschien wel het juiste woord ja. Het zou ook komen dat het komt doordat ik de laatste tijd voornamelijk in de Avenger heb gezeten. Zal wel even een kwestie van wennen worden. Kwa firepower heb ik gelukkig niks te klagen, die vanduul ships waren aardig snel kapot >:)
De Vanduul wel ja :P , helaas/gelukkig is het in MP wel een ander verhaal. Het is maar hoe je het bekijkt.

Voor mij gaat SC pas echt leven als de multi-crew schepen er gaan komen, het managen van alle systems. Dat doet me eraan denken, welke systems moet je allemaal kunnen missen wil je in combat optimaal functioneren? In FTL zet je regelmatig de med-bay/door control uit om voldoende power voor de wapens te vinden. Hoe sterk zou dat in SC een rol gaan spelen?

Voor harde ammo lijkt me dat weinig uitmaken, maar lazers des te meer :P . Vond het verhaal in 10 for the designers ook wel mooi hoe ze de lazers toch een equivalent van kinetic energy mee wouden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Mn Redeemer is ook LTI en kun je parkeren op sommige capital ships dacht ik.
Ik kom er in de beta wel achter welke ik het meest effectief naar schroot kan laten schieten :9

btw:
En wat nou als we Pitchfork winnen?

[ Voor 11% gewijzigd door Fordox op 21-05-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:14:
Mn Redeemer is ook LTI en kun je parkeren op sommige capital ships dacht ik.
Ik kom er in de beta wel achter welke ik het meest effectief naar schroot kan laten schieten :9

btw:
En wat nou als we Pitchfork winnen?
Dan hebben we de game uitgespeeld en kunnen we naar Kickstarter voor Star Citizen 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik mag toch hopen van niet... :p

Zou het met de huidige vloot mogelijk zijn als iedere backer mee doet? Als we de Vanduul 1:2 killen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Betwijfel het :)

Er zijn meer schepen in de vloot dan we kunnen besturen, en bovendien zou de verhouding NPC/PC zo'n 90/10 zijn. Dus ook al komen we met een paar honderd man aanzetten, in the grand scale is dat maar vrij minimaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:58

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

lijkt me dat er een twist in pitchfork gaat zitten, dus dat er na het uitroeien weer een hele vloot komt inwarpen oid.

In ieder geval zal er wel iets op bedacht worden dat niet alle vanduul gelijk al foetsie zijn :P

@hierboven:

verhouding npc/pc zal wel 90/10 zijn, maar zelfs met de huidige schepen kom je een aardig eind in de vanduul swarm ;)

Laat staan als er een paar grotere jongens bijvliegen.

[ Voor 30% gewijzigd door Djesse8999 op 21-05-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

En wat nou als wij alle NPC's inhuren voor de gunturrets? Dan zijn de Vanduul al gelijk in de minderheid.

Zou wel jammer zijn als we het niet kunnen doen op 1 server met alle backers, maar dat is begrijpelijk :9
Een space battle met 500,000 schepen! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 21-05-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Ik zou er niet al te hard vanuit gaan.. tipje mijnerzijds om teleurstellingen te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:58

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Het is natuurlijk wel een goede stress test zo'n enorme battle :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
en als CIG een beetje oplet maken ze er een mooie event van met een heleboel gescripte zooi etc dus dan wordt het bijna een must mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Case_C schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:34:
[...]

De Vanduul wel ja :P , helaas/gelukkig is het in MP wel een ander verhaal. Het is maar hoe je het bekijkt.

Voor mij gaat SC pas echt leven als de multi-crew schepen er gaan komen, het managen van alle systems. Dat doet me eraan denken, welke systems moet je allemaal kunnen missen wil je in combat optimaal functioneren? In FTL zet je regelmatig de med-bay/door control uit om voldoende power voor de wapens te vinden. Hoe sterk zou dat in SC een rol gaan spelen?

Voor harde ammo lijkt me dat weinig uitmaken, maar lazers des te meer :P . Vond het verhaal in 10 for the designers ook wel mooi hoe ze de lazers toch een equivalent van kinetic energy mee wouden geven.
Heb nog geen MP geprobeerd met de Cutlass eerlijk gezegd ... Maar daar wordt die uit de lucht geknald, of overleefd die het wel een beetje maar heeft die juist te weinig firepower :'(

Het tweede wat jij zegt ben ik ook erg benieuwd naar .. Zit er namelijk ook zwaar over na te denken een echt multicrew ship te halen in de hoop dat er een echt 'sim' gevoel gaat komen m.b.t. systemen aan en uit zetten etc. Welk ship het moet worden is echter de grote vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
laquaezzi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:11:
[...]
Het tweede wat jij zegt ben ik ook erg benieuwd naar .. Zit er namelijk ook zwaar over na te denken een echt multicrew ship te halen in de hoop dat er een echt 'sim' gevoel gaat komen m.b.t. systemen aan en uit zetten etc. Welk ship het moet worden is echter de grote vraag.
Dat is helemaal geen grote vraag :P , dat moet de Carrack worden :+ . (Voor mij dan :) .) Voor de organisatie zoeken we wel iets groters :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Dat is helemaal geen grote vraag :P , dat moet de Carrack worden :+ . (Voor mij dan :) .) Voor de organisatie zoeken we wel iets groters :D .
*O* -O- *O* Carrack fanclub hier

Wat Case_C zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Yeaah Carrack _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Fisher op 21-05-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Tsss we gaan gewoon met de 890 JUMP , lekker goed glas wiskey en een sigaar , en gaan met die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
WimPliers schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:37:
Tsss we gaan gewoon met de 890 JUMP , lekker goed glas wiskey en een sigaar , en gaan met die hap!
Strippers!!! Je vergeet de strippers!!!! ;)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Hologram strippers? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
Case_C schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Doe op het RSI forum wel mee met de 890 Jump Giveaway .. wie weet levert dat iets moois op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
laquaezzi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:45:
[...]

Doe op het RSI forum wel mee met de 890 Jump Giveaway .. wie weet levert dat iets moois op :9
Met iets groters doel ik niet op de 890J hoewel ik heel verguld zou zijn met het winnen van dat schip :) .

Eerder een Idris om mee te beginnen. En als einddoel een Pegasus carrier met de nodige escorts.

bijv.
1 Pegasus, (4-8 squadrons)
2 Idris frigates (1 squadron)
enkele corvettes voor de lol :) .
4-8 Tali's 50/50 voor AA/Anti Capital
Support (Starfarer (fuel) , Vanguards (long-range recon)).

Lijkt me overigens wel logisch dat je op ene Pegasus carrier gewoon vol kan hebben met NPC fighter squadrons :D . Dan kan je nog behoorlijk gevechten leveren.

[ Voor 30% gewijzigd door Case_C op 21-05-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Bornhald schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:21:
[...]

*O* -O- *O* Carrack fanclub hier

Wat Case_C zegt
Hier nog een Carrack fanclub lid _/-\o_

Ik heb misschien ook nog wel een LTI Freelancer te leen voor OP. Eerst de CCU afwachten...

Voor de subscribers: de afgelopen Jump Point bevatte wel een erg interessant artikel over de SC boardgame en hoe ze die gebruikten. Dus als je die nog niet gelezen hebt dan is dat best nog de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Tylocke schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:51:
[...]

Hier nog een Carrack fanclub lid _/-\o_
Ik meld mij ook bij de Carrack Fanclub *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ik ook, jammer dat ik niet in de bezitters club hoor :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Als ik nu "Fuck de Carrack" roep, is dat dan Majesteits schennis? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:16:
Nee, want we weten wie het zegt :+ .

Helaas is niet iedereen het daarmee eens...
2 jaar dekschrobben van de Carrack it is! :+

[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 21-05-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:16:
CARAKAKA O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:54
Dat wordt dan 2 jaar dekschrobben op de GoT Carrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dan ga ik schuilen bij Bornhald met mn gunships :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:50

Kek

3flix

Nou ik ben ook van de partij, van de week een mustang alpha gekocht, nog niet zeker of ik blij ben met dat schip maar het spel ziet er iig mooi uit, kan niet achten op het MMO en missie deel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Kek schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:22:
Nou ik ben ook van de partij, van de week een mustang alpha gekocht, nog niet zeker of ik blij ben met dat schip maar het spel ziet er iig mooi uit, kan niet wachten op het MMO en missie deel :D
Welkom!

Al een beetje ingelezen? De TS is een goede plek om te beginnen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Kek schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:22:
Nou ik ben ook van de partij, van de week een mustang alpha gekocht, nog niet zeker of ik blij ben met dat schip maar het spel ziet er iig mooi uit, kan niet achten op het MMO en missie deel :D
Welkom bij de club! Al enig idee wat je wilt doen in Star Citizen? Miner, Exploring etc :D
En heb je er al veel over gelezen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:50

Kek

3flix

Ik heb al wel wat gelezen, heb de tutorial gespeeld en ik merkte wel dat het nog best lastig is om zo'n scheepje te besturen, ik heb er zegmaar nul ervaring mee :P ik stuiterde echt van de ene rotsformatie naar de andere :D

ik denk dat ik eerst de wat "rustigere" dingen wil uitproberen voordat ik in dogfights mee ga doen enzo..

[ Voor 9% gewijzigd door Kek op 21-05-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Kek schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:06:
Ik heb al wel wat gelezen, heb de tutorial gespeeld en ik merkte wel dat het nog best lastig is om zo'n scheepje te besturen, ik heb er zegmaar nul ervaring mee :P

ik denk dat ik eerst de wat "rustigere" dingen wil uitproberen voordat ik in dogfights mee ga doen enzo..
De thrusters op het schip reageert iets te hard, dat klopt inderdaad.
Gewoon een versus Vanduul doen en een paar potjes oefenen. Uiteindelijk is het de moeite waard. :)
Kek schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:06:
ik stuiterde echt van de ene rotsformatie naar de andere :D
Heel herkenbaar! :+

[ Voor 14% gewijzigd door DutchWalnut op 21-05-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:20:
Dan ga ik schuilen bij Bornhald met mn gunships :p
maar... ik ben ook van de carrack fanclub
Jorrie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:13:
Ik ook, jammer dat ik niet in de bezitters club hoor :+
is niet de bezittersclub dus je mag erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dan zit ik ook wel overal buiten :'(

I'll start my own Carrack Fanclub! with blackjack and hookers!

wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:31:
Dan zit ik ook wel overal buiten :'(

I'll start my own Carrack Fanclub! with blackjack and hookers!

wacht...
Regel jij de blackjack en hookers? Dan zorg ik voor een Carrack :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Blackjack niet, en hookers alleen in hologrammen he :9

Hmmm... Ik zie een gat in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT_Father
hmm SC wordt steeds leuker japjum Carrack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:58

Cogency

Ginnunga

Precies dit is waar Starcitizen momenteel op leeft, fantaseren hoe of wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT_Father
nou snap ik ineens waar die oculus rift voor nodig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Fordox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:35:
Blackjack niet, en hookers alleen in hologrammen he :9

Hmmm... Ik zie een gat in de markt.
wacht ff, je start een "carrack fanclub, with blackjack en hookers" zonder blackjack en ook geen hookers..

het is dat je de carrack al beledigd had anders zou je wel mee mogen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Als je goed oplet, ik heb nog geen enkel slecht woord gezegd over de Carrack of over de fanclub :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
GoT_Father schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:42:
Ze zullen het zelf ook niet erg vinden lezende dit artikel: http://www.insidegamer.nl...ift-gaat-geen-porno-weren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisher
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06-2018
Voor alle Carrack gebruikers let op deze disclaimer van Anvil Aerospace.

Anvil Aerospace disclaimer 1.31.1 LTI Anvil Aerospace will void your LTI if you have in any incidents or accidents and used the aka the star Wars group.

YouTube: Did Jabba the Hutt Do Princess Leia?

[ Voor 3% gewijzigd door Fisher op 21-05-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

GoT_Father schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:42:
Yep, voor het bekijken van zwarte gaten. :+
Pagina: 1 ... 53 ... 99 Laatste