[PC] Star Citizen - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 99 Laatste
Acties:
  • 224.762 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Metalkai schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:26:
Ik heb een kleine upgrade voor mijn PC gekocht. Het zal wel flink helpen met Star Citizen (al heb ik het voornamelijk gedaan omdat mijn huidige pc voor elk spel te slecht werd :P)

[afbeelding]
Tegen die tijd dat het spel es speelbaar uitkomt , is je nieuwe upgrade al weer ancient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb zo'n vermoeden dat mijn Aurora binnenkort veranderd in een Avenger. Was ik al een tijdje van plan, maar nu kan het ook eindelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Voor mijn aurora MR naar Avenger moet ik dus eerst een switch naar mustang alpha doen (gratis) dan upgrade naar gamma ($25) en dan vervolgens een ccu naar Avenger a ($5).

Iemand commentaar hierop? En dan hou ik gewoon al mijn items en status toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2021
Ircghost schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:35:
Voor mijn aurora MR naar Avenger moet ik dus eerst een switch naar mustang alpha doen (gratis) dan upgrade naar gamma ($25) en dan vervolgens een ccu naar Avenger a ($5).

Iemand commentaar hierop? En dan hou ik gewoon al mijn items en status toch?
Dat zijn inderdaad de stappen die je moet nemen. Het zijn ship upgrades en CCU's dus je houdt gewoon de inhoud van je MR pakket maar dan met een Avenger ipv MR.

Is het een standaard MR pakket of eentje met bijvoorbeeld 24month insurance of LTI?

Als je een normale hebt met 6 maanden kan je het misschien beter melten om er een Avenger package mee te kopen, want dan heb je de Aeroview Hangar erbij ipv alleen de Selfland Hangar.

Als je 24month insurance of LTI hebt moet je gewoon die upgrades doen.

Edit: Of je hebt er natuurlijk je Alpha/Beta access in, dus een oude pakket met meer inhoud. Dan upgraden en zeker niet melten! :p

[ Voor 7% gewijzigd door Mabok op 27-12-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Na 2 dagen hebben gevlogen, ik vindt hoofdwapen van avenger niet goed eigenlijk. zwak en beperkte kogels.
En zijwapens die vindt ik ook niet goed, schiet traag, weinig schade (dient om shield te verzwakken)
Ik heb dan bulldog van aurora LN op avenger gezet en ging al veel beter maar die hoofdwapen is steeds zozo. Ik zou liever bulldog op neus zetten :)

En ik ga vrij rap dood als ik bots met voorkant van vliegtuig. aurora LN was toch sterker vindt ik.

[ Voor 12% gewijzigd door royalt123 op 27-12-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mabok schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:37:
[...]

Dat zijn inderdaad de stappen die je moet nemen. Het zijn ship upgrades en CCU's dus je houdt gewoon de inhoud van je MR pakket maar dan met een Avenger ipv MR.

Is het een standaard MR pakket of eentje met bijvoorbeeld 24month insurance of LTI?

Als je een normale hebt met 6 maanden kan je het misschien beter melten om er een Avenger package mee te kopen, want dan heb je de Aeroview Hangar erbij ipv alleen de Selfland Hangar.

Edit: Of je hebt er natuurlijk je Alpha/Beta access in, dus een oude pakket met meer inhoud. Dan upgraden en zeker niet melten! :p
Ik heb inderdaad alpha + bèta en lti. Dus kan niet somsmelten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Mabok schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:37:
[...]

Met een CCU krijg je ook de bijbehorende hangar erbij! Zelf ervaren :p

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Omg thanks! ik wist het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet iedereen alle hangars kiezen dan? (In de hangar settings van je profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Nee, ligt aan het schip wat je hebt.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabok
  • Laatst online: 17-05-2021
Ircghost schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:52:
[...]

Ik heb inderdaad alpha + bèta en lti. Dus kan niet somsmelten ;).
Upgraden it is then!
Jorrie schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:48:
[...]

Met een CCU krijg je ook de bijbehorende hangar erbij! Zelf ervaren :p
Nice, wel handig om te weten.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:27:
Kan niet iedereen alle hangars kiezen dan? (In de hangar settings van je profiel)
Zoals Jorrie zei, dat ligt aan het schip. Maar als je bijvoorbeeld een schip hebt met een R&Y hangar, dan kan je ook kiezen tussen de 'lagere' soort hangars.

Selfland -> Aeroview -> R&Y en volgens mij staat boven de R&Y de VFG Industrial hanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Mabok schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:41:
[...]

Upgraden it is then!

[...]

Nice, wel handig om te weten.

[...]

Zoals Jorrie zei, dat ligt aan het schip. Maar als je bijvoorbeeld een schip hebt met een R&Y hangar, dan kan je ook kiezen tussen de 'lagere' soort hangars.

Selfland -> Aeroview -> R&Y en volgens mij staat boven de R&Y de VFG Industrial hanger.
Klopt helemaal :)

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:40
Zo nog maar eens een paar missiles spammen in AC1.0 :p , je moet toch wat doen om een beetje in de ranking te blijven staan :+ .

Zit er nog aan te denken om de Delta upgrade nog aan te schaffen, maar nu blijkt die helemaal geen guided missiles te hebben. Dus dan heb ik liever een standaard Omega of Gamma :) .

edit:
Hoera, kom je ingame... zit je in view-mode waarbij je dus niet kan sturen/schieten.. Ben je na 3 missiles gedotched te hebben de final kill... :'(

Waarom maken ze van 't loading screen niet een input weergave. Zou helpen denk ik zo :P .

M'n eerste officiele win volgens de leaderboards geboekt :P , met een Super-Hornet erbij nogal liefst... Erg jammer dat het een missile-spam-fest blijft, maar toch een goed gevoel als je 4 incoming missiles weet te evaden :D .

edit 2 (eigenlijk 3 maar wat doet 't er toe)

Zie ook dat er een leaderboard is voor de organisaties. GoT staat momenteel 363e met 3 uur speeltijd :P , misschien binnenkort eens met meerdere GoT'ers de charts gaan domineren? :P

[ Voor 56% gewijzigd door Case_C op 27-12-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Mja ik vond het opzich wel leuk om te spelen maar als je geen missiles hebt is het gewoon klaar. Tegen wat vanduls gaat het nog wel maar zodra je in een match zit met een xx "echte" speler en jij ben de enige zonder missiles is het gewoon over.....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Mattie112 schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:31:
Mja ik vond het opzich wel leuk om te spelen maar als je geen missiles hebt is het gewoon klaar. Tegen wat vanduls gaat het nog wel maar zodra je in een match zit met een xx "echte" speler en jij ben de enige zonder missiles is het gewoon over.....
Dan is er inderdaad helemaal niks aan, gezien iedereen op 4km afstand van jouw missiles kan gaan spammen.. En jij zelf nog 2km moet vliegen voordat je ze kan raken, als je ze dan al in je vizier hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:51:
[...]

Dan is er inderdaad helemaal niks aan, gezien iedereen op 4km afstand van jouw missiles kan gaan spammen.. En jij zelf nog 2km moet vliegen voordat je ze kan raken, als je ze dan al in je vizier hebt.
Daarom vind ik er nog geen klap aan. Of je moet even investeren in een paar mooie bommen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonchat
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-03-2020
Alle bommen en granaten!!

Nou ja.. misschien niet alles.. maar wel veel :p

https://www.youtube.com/watch?v=5mUmNUr7Vyc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wat een ontwikkeling, stoelen!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10885102_790793410973947_9050134283088347181_n.jpg?oh=875e50c0b171132d8492539169cb6ad0&oe=553BAEBE&__gda__=1429996898_04cd6e1cc3d28067ca78de1d451d90c8

Erg leuk hoor, maar dan zie ik liever de stoel uit de schepen uitgewerkt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Toch leuk om te zien :) misschien wel een stagiaire die er mee bezig is geweest :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Als je een immersive spel wil creeeren, dan zijn stoelen in duistere kroegen en in kantoren net zo belangrijk als die in het schip, zeker als een deel van het questen loops via dergelijke locaties. Met andere woorden, ze zullen toch ontworpen moeten worden voor de PU (en waarschijnlijk zelfs voor SQ42), dus waarom niet ook nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 08:58
Brandonchat schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:30:
Alle bommen en granaten!!

Nou ja.. misschien niet alles.. maar wel veel :p

https://www.youtube.com/watch?v=5mUmNUr7Vyc
Wat ik nog mis in de rsi store is een video preview van de wapens en hoe ze schieten. Textuele uitleg is toch iets minder, dan ze in actie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

HenkdeFries schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:03:
[...]

Wat ik nog mis in de rsi store is een video preview van de wapens en hoe ze schieten. Textuele uitleg is toch iets minder, dan ze in actie te zien.
Mee eens. En anders hebben we gelukkig YouTube nog. Maar had het liever ook anders gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:48

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Vandaag maar eens de Aurora ES gekocht, duurt nog even tot star citizen klaar is met downloaden (download nu met 700KB/s :O

Ben van plan om, als het mogelijk is, de Drake Herald in game te kopen :D

[ Voor 29% gewijzigd door Djesse8999 op 29-12-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Djesse8999 schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:11:
Vandaag maar eens de Aurora ES gekocht, duurt nog even tot star citizen klaar is met downloaden (download nu met 700KB/s :O

Ben van plan om, als het mogelijk is, de Drake Herald in game te kopen :D
Welkom :) , ja downloaden kan wel een crime zijn.

Uiteraard gaat de Herald bij je Drake certified retailer beschikbaar zijn :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Zou CR deze week nog een brief schrijven? :p

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet. Wel wat ander spul deze week. :)

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/218604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Laatst online: 13-09 15:58
Ik dacht toch eindelijk die Thrustmaster T.Flight HOTAS te vervangen door een Saitek X55. Is de hotas bijna overal uitverkocht... word nu verwacht op 10 januari via bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Ben benieuwd naar vrijdag

[ Voor 81% gewijzigd door Bornhald op 30-12-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Same here :) , het zag er op de livesteam al redelijk fleshed out uit. Vraag me daarnaast ook af hoe groot dat station intern daadwerkelijk is. Als je in de FPS reveal kijkt naar de afmetingen van het station is het toch behoorlijk in verhouding tot de Redeemer :P , hoop er toch op dat elk deel van het station te berijken is. (Not sure about the ring though)
Afbeeldingslocatie: http://www.hammerfistclan.com/forum/attachments/f271/10418d1414840373-cig-pax-australia-illfonic-2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 30-12-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:37:
[...]

Same here :) , het zag er op de livesteam al redelijk fleshed out uit. Vraag me daarnaast ook af hoe groot dat station intern daadwerkelijk is. Als je in de FPS reveal kijkt naar de afmetingen van het station is het toch behoorlijk in verhouding tot de Redeemer :P , hoop er toch op dat elk deel van het station te berijken is. (Not sure about the ring though)
[afbeelding]
het zag er inderdaad imposant uit. de demo.
Gezien ze de nadruk zo hebben gelegd op phisics vraag ik mij af of je dat ook gaat merken bij de verschillende "solid" wapens (dus alles wat een projectiel afschiet)
zag er niet zo uit in de demo wanneer de zwaartekracht uitgezet werd. Had daar minimaal iets verwacht zoals bij ender's game (althans zoals beschreven in het boek) je kon in de demo redelijk stil hangen en bewegen.
Wellicht dat het gameplay wise niet zo interessant is dat ze het daarom niet hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Bornhald schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:49:
[...]

het zag er inderdaad imposant uit. de demo.
Gezien ze de nadruk zo hebben gelegd op phisics vraag ik mij af of je dat ook gaat merken bij de verschillende "solid" wapens (dus alles wat een projectiel afschiet)
zag er niet zo uit in de demo wanneer de zwaartekracht uitgezet werd. Had daar minimaal iets verwacht zoals bij ender's game (althans zoals beschreven in het boek) je kon in de demo redelijk stil hangen en bewegen.
Wellicht dat het gameplay wise niet zo interessant is dat ze het daarom niet hebben gedaan.
Qua phisics zou het inderdaad 'leuk' zijn als je daadwerkelijk knockback hebt van phisical weapons. Echter kan ik wel geloven dat dit behoorlijk wat extra rekenpower vergt om dit nauwkeurig te doen. En als ik CR een beetje inschat, moet het exact of niet :P .

Verder ben ik ook erg benieuwd naar de PCP(air-pressure) en rail-wapens :) , benieuwd hoe de techniek voor luchtdrukwapens in de komende 900 jaar is ontwikkeld :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn. Als ze al een physics model hebben is het een kwestie van een enkele kracht toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Sissors schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:19:
Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn. Als ze al een physics model hebben is het een kwestie van een enkele kracht toevoegen.
Een enkele kracht per schot ja, een burst-shot geeft al 3x een kracht, elk in een net iets andere richting. Die kan je dan allemaal 'afzonderlijk' berekenen. Een redelijk vuurgevecht genereert dan behoorlijke datastroom met enkel de kick-back van spelers door wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:32:
[...]

Een enkele kracht per schot ja, een burst-shot geeft al 3x een kracht, elk in een net iets andere richting. Die kan je dan allemaal 'afzonderlijk' berekenen. Een redelijk vuurgevecht genereert dan behoorlijke datastroom met enkel de kick-back van spelers door wapens.
en dan hebben we het nog niet eens over de drukgolf van bijvoorbeeld een explosies en contact met andere objecten (inclusief andere spelers)
daarnaast de vaart en snelheid en richting die je op een moment hebt en dan de veranderingen daarop naar aanleiding van het geschiet wat je aan het doen bent en de hoek waarin.

Volgens mij gaat alles vrij snel vrij complex worden wanneer je alles een massa en snelheid gaat geven en vervolgens de delta v gaat berekenen.

[ Voor 0% gewijzigd door Bornhald op 30-12-2014 11:20 . Reden: vaart en snelheid is hetzelfde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonchat
Zo te horen moet ik een kamer vrij maken om een mainframe neer te zetten. Als het allemaal zo precies gaat worden, gaat het nog wel aardig wat rekenkracht vragen om het spel nog speelbaar te houden LOL.

Ik bedoel, het is natuurlijk wel zo dat.. als jij wordt geraakt door een kogel en er bloed uit de wond komt en in zero gravity dwarrelt dat rond en als dan de schokgolf van een afgevuurd projectiel het druppeltje bloed op zon manier wegdrukt dat het bij een ander op het vizier van de helm komt zodat die het net niet goed kan zien en zijn volgende schot mist.. ja... dan verlies je misschien wel het gevecht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Facerafter schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:04:
Ik dacht toch eindelijk die Thrustmaster T.Flight HOTAS te vervangen door een Saitek X55. Is de hotas bijna overal uitverkocht... word nu verwacht op 10 januari via bol.com
Ik gok dat Elite Dangerous daar wat mee te maken heeft. :P Wel mooi dat deze games zorgen voor een heropleving van de flight sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Even een tip, als je een schip zonder de arena commander pass koopt kan je wel gewoon rondvliegen, je kan echter niet meedoen met de dogfights.

Dit wist ik dus niet, ik had verwacht dat je (momenteel) alleen maar door je hangar kan lopen en je schip kan bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:39:
[...]

Ik gok dat Elite Dangerous daar wat mee te maken heeft. :P Wel mooi dat deze games zorgen voor een heropleving van de flight sticks.
Nu hopen dat Saitek en Thrustmaster en misschien wel Logitech ook met nieuwe komen. Op de SC HOTAS na dan :P

Als ze de trends/markt van space sims een beetje in gaten houden dan denk ik dat ze aankomen jaren nog aardig wat joysticks/hotas kunnen verkopen. Nu hopen dat ze dat aanspoort voor nieuwe modelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Facerafter op 30-12-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk wel want het huidige aanbod van modellen is behoorlijk mager.
Plus dat er een behoorlijk prijs verschil is tussen de goedkope modellen en de kwalitatief zeer goede modellen. Daartussen zit eigenlijk niets. En het dure segment is nog traditioneel op flightsims gericht en niet op spacesims.
Wat dat betreft is er wel een markt voor een stick met meerdere XYZ assen (XYZ voor beweging en XYZ voor voortstuwing), diverse knoppen en een zo klein mogelijke behuizing zodat het weinig ruimte inneemt en makkelijk te gebruiken is samen met een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:58:
Wat dat betreft is er wel een markt voor een stick met meerdere XYZ assen (XYZ voor beweging en XYZ voor voortstuwing), diverse knoppen en een zo klein mogelijke behuizing zodat het weinig ruimte inneemt
Dus gewoon 2 joysticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je op de X55 ook aardig goed instellen. Op de throttle zitten extra hat switches die je kan gebruiken voor extra laterale bewegingen. 2 joysticks lijkt me minder fijn. Daarnaast zitten er zoveel switches op dat een toetsenbord zo goed als overbodig wordt.

Iets dat wouter voorstelt lijkt me dus ook niet nodig, aangezien de wat duurdere HOTAS het al bieden (met wel wat instelwerk). Maar een hotas die out of the box al specifiek is ingesteld op spacesims is zeker een markt voor denk ik, maar dat hoeft niet een heel ander type joystick te worden dan al beschikbaar is imo.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Een stukje Starfarer van de faceboek van Sandi.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10712524_792225547497400_6317681435522315596_o.jpg

Schijnbaar een stukje voor refueling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat niet. Een vliegtuig heeft een beperkte mobiliteit en heeft dus maar XYZ assen nodig en een throttle. Tenzij je een VTOL hebt.
Maar een ruimteschip met main thrusters en manouvreer thrusters kan veel meer. En dat wil je dan ook kunnen bedienen. Dus de XYZ van je stick en een XY van je pov kun je al gebruiken voor straving opzij en omhoog. Theoretisch heb je dan in een dogfight veel meer opties om vijanden te ontwijken.
En bij het landen kan het handig zijn om een XYZ voor het manoeuvreren te hebben.

En ja de dure sticks hebben vaak wel deze opties maar we hadden het over laag of midden segment toch? Vooral het midden segment zou baat kunnen hebben bij space sim gespecialiseerde sticks.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

De beste wensen mede citizens!
Hopelijk wordt 2015 niet alleen een gelukkig jaar, maar vooral een gezond jaar!

https://robertsspaceindus...e-Chairman-Happy-New-Year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Beste wensen voor 2015 allemaal :)
This coming year will be an even bigger year than 2014 – the FPS module will go live to backers, we will be giving our first drops of the Persistent universe, starting with the Planetside social module, the multi-crew Arena Commander and the first Episode of Squadron 42.
Dit jaar gaat er voor iedereen wel 'iets' leuks te doen zijn in SC :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:08:
Beste wensen voor 2015 allemaal :)
[...]
Dit jaar gaat er voor iedereen wel 'iets' leuks te doen zijn in SC :) .
Hopelijk kunnen we dit jaar in onze Carrack wandelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:50

Cogency

Ginnunga

Cygnitr0n schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:35:
[...]

Hopelijk kunnen we dit jaar in onze Carrack wandelen :*)
+1!

Waar komt dat ding eigenlijk te "liggen"? Worden de Hangars geupgrade of zweeft die ergens in de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Cogency schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:37:
[...]
+1!
Waar komt dat ding eigenlijk te "liggen"? Worden de Hangars geupgrade of zweeft die ergens in de ruimte?
Ik hoop het laatste, zou wel tof zijn, dichtbij een planeet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cygnitr0n schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Ik hoop het laatste, zou wel tof zijn, dichtbij een planeet 8)
Niet te dichtbij XD , anders heb je er maar heel kort plezier van. (Als je ongecontroleerd je decent maakt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Goede LotC.
Nieuw kantoor in duitsland.
En de battle arena uit "Enders Game" in SC :D

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/kxr00po6ijeenr/source/FPS_Battle_Arena.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.screenrant.com/wp-content/uploads/enders-game-trailer-battle-room.jpg

Misschien dat de carrack nog wel in de Hangar past, die hangars zijn best wel hoog/groot nu.

Oh en beste wensen allemaal!

[ Voor 13% gewijzigd door Facerafter op 01-01-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ook allemaal de beste wensen. .

En zou je denken de Carrack dit jaar., zou wel vet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cygnitr0n schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 08:44:
De beste wensen mede citizens!
Hopelijk wordt 2015 niet alleen een gelukkig jaar, maar vooral een gezond jaar!

https://robertsspaceindus...e-Chairman-Happy-New-Year
Die fan made Scavenger film was nog nieuw voor mij, wel vet gemaakt. Hoop dat het zo gaat werken:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3wAOqjBZ6dc]

Edit Search & Recue filmpj e van dezelfde gast:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p6iZS6d6Ftg]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:30
Dat ziet er echt super tof uit :D

Daarom baal ik eigenlijk wel dat ik ED heb gekocht, na dagje spelen heb ik het wel gezien... het is gewoon zo leeg. SC lijkt propvol met dingen te zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Basekid op 01-01-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:30:
Dat ziet er echt super tof uit :D

Daarom baal ik eigenlijk wel dat ik ED heb gekocht, na dagje spelen heb ik het wel gezien... het is gewoon zo leeg. SC lijkt propvol met dingen te zijn.
Het ene sluit het ander niet uit ;)

Dat vind ik ook het jammere aan ED, het wordt al snel grinden, en het MMO gedeelte waar ze mee adverteren is ver te zoeken. Echter het ziet er wel heel mooi uit (SC ook uiteraard), stuk lichter tov SC, en ik vind het zoveel lekkerder vliegen. Ik zou willen dat SC en ED gecombineed werden in één :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

E:D is gewoon nog niet klaar. Ik vind het zelf zo jammer dat ze het wel zo noemen.

Die filmpjes hierboven, ze geven de sfeer wel mooi, maar qua handelingen gebeurd er niet enorm veel.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Nieuwtje van Sandi FB:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RusxjOh.jpg
How many fuel tanks does a Starfarer need?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Galatic Guide "Nyx".
Éen van de vijf system van de PU Alpha.

https://robertsspaceindus.../14365-Galactic-Guide-Nyx

Ook altijd leuk om concept art van planetside te zien.
Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/733vl0wtmp977r/post_section_header/Nyx-1.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Facerafter op 02-01-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Facerafter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:49:
Galatic Guide "Nyx".
Éen van de vijf system van de PU Alpha.

https://robertsspaceindus.../14365-Galactic-Guide-Nyx

Ook altijd leuk om concept art van planetside te zien.
[afbeelding]
Lijkt me ook leuk om te zien hoe het langzaam levend wordt de stad. en dat er meer functionaliteiten aan toegevoegd worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Bornhald schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:55:
[...]

Lijkt me ook leuk om te zien hoe het langzaam levend wordt de stad. en dat er meer functionaliteiten aan toegevoegd worden etc.
Een timelapse video van een planetside locatie zou inderdaad best leuk zijn om te zien.
Larry did make an attempt to formally name the star’s three worlds Lou, Morgan and Ashley, apparently after three separate romantic conquests she was pursuing.As per normal policy, the UEE government has never recognized these namess, and they have never been widely used.
Jammer voor de Explorers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Zijn er nog gamepad users hier? Ik gebruik zelf een 360 controller al ging dat niet dadelijk van een leien dakje ;) AC 1.0 bracht wel wat verbetering.

Echter, het lukt me nog steeds niet te lukken gebruik te maken van de voordelen van gimballed weapons.
Knop R3 op de gamepad activeerd target focus. Ik krijg dan een dotted circle te zien die traag wat heen en weer danst maar nooit doel raakt. Ik doe nog steeds alle damage met de fixed guns op de wingtips ...

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Blijkbaar was er een comm-link over "Hades System" gepost maar daarna verwijdert.
Gelukkig hebben ze hem op reddit gekopieert!
http://www.reddit.com/r/s...uide_hades_system/cnbs1d3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Wat een 'kleine' tanks daar onder de Starfarer :P , of zullen dit de Tier I zijn. En zijn er grotere in de MISC shop beschikbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:03:
[...]

Wat een 'kleine' tanks daar onder de Starfarer :P , of zullen dit de Tier I zijn. En zijn er grotere in de MISC shop beschikbaar :+
Nog meer (Groter) :D
Het blijft een mooi schip, maar niet echt mijn ding.
Ik blijf me echter verbazen over de details. Echt dit maakt voor mij het 'spel' of we kunnen het virtuele universum noemen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonchat
ik hoop wel dat het nog speelbaar blijft ondanks dat ze zon hoog level of detail hebben. Ik weet dat het nu gebouwd word voor pc uit de toekomst maar toch.... ik zou het niet erg vinden om op bepaalde punten wat detail in te leveren om het spel soepeler te laten lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Brandonchat schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:27:
ik hoop wel dat het nog speelbaar blijft ondanks dat ze zon hoog level of detail hebben. Ik weet dat het nu gebouwd word voor pc uit de toekomst maar toch.... ik zou het niet erg vinden om op bepaalde punten wat detail in te leveren om het spel soepeler te laten lopen. :)
Het spel is eigenlijk in een soort "prototype" fase, je kan het amper pre-alpha noemen.
Grotendeels van de optimizaties moeten nog gedaan worden, LODs zitten er voor zover ik weet niet in of heel weinig. Optimizaties worden vaak in de eind fase van het spel gedaan Eind Alpha - Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat ik er een heb. Hoeveel Starfarers hebben we eigenlijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:55:
[...]

Blij dat ik er een heb. Hoeveel Starfarers hebben we eigenlijk? :?
minimaal 5
https://docs.google.com/s...IVu5o/edit#gid=2127632411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet!

Genoeg voor een 24/7 fuel delivery service dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een idee waar en wanneer vandaag de fps WIP wordt getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Dat kan nog wel een aantal uren duren.
Vaak worden die voor ons snachts/vroeg in de ochtend gepost.
Op AtV na ga ik er altijd vanuit dat het voor ons pas de dag erna erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Texturing the chaingun. Via Sandi FB:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zSdwmtw.jpg

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:58
Ik zal me bij deze ook maar even aanmelden hier, in de lijst en bij de org.

Na lang dubben toch de Avenger package + arena commander gekocht. SC is precies wat ik zoek in een game, hoop dat het gaat worden (beter natuurlijk) dan dat ze beloven :)

Raden jullie nog iets aan mbt de controle? Ik heb een PS3 controller, Logitech Extreme 3D Pro, PC en muis/tobo. Joystick lijkt me het mooiste maar het richten van de wapens gaat dan neem ik aan met de muis? Met een rechtshandige muis en rechtshandige joystick lijkt me dat niet heel prettig vliegen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
naaitsab schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:12:

Na lang dubben toch de Avenger package + arena commander gekocht. CZ is precies wat ik zoek in een game, hoop dat het gaat worden (beter natuurlijk) dan dat ze beloven :)

Raden jullie nog iets aan mbt de controle? Ik heb een PS3 controller, Logitech Extreme 3D Pro, PC en muis/tobo. Joystick lijkt me het mooiste maar het richten van de wapens gaat dan neem ik aan met de muis? Met een rechtshandige muis en rechtshandige joystick lijkt me dat niet heel prettig vliegen.
Hoi Naaitsab, welkom bij de club :) heb je zojuist toegevoegd in de organisatie.

Volgens mij bedoel je met CZ, SC of iets anders?

De Avenger is wel een heel fijn schip om mee te vliegen momenteel :) , de wapens moet nog wel wat aan gesleuteld worden. Maar de missiles maken momenteel veel goed :P . Voor controls is muis en tobo momenteel nog het beste om raak te schieten, zelf geen ervaring met een joystick/gamepad in SC dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Case_C schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:42:
[...]

Hoi Naaitsab, welkom bij de club :) heb je zojuist toegevoegd in de organisatie.
Volgens mij bedoel je met CZ, SC of iets anders?
Inderdaad, tijd voor meer koffie :+
De Avenger is wel een heel fijn schip om mee te vliegen momenteel :) , de wapens moet nog wel wat aan gesleuteld worden. Maar de missiles maken momenteel veel goed :P . Voor controls is muis en tobo momenteel nog het beste om raak te schieten, zelf geen ervaring met een joystick/gamepad in SC dus daar kan ik niets over zeggen.
Ik zat nog te twijfelen tussen de 325A en de Avenger. De Avenger lijkt wat meer all-round. Aangezien ik niet constant wil dogfigten maar ook wat meer 'Star Trek achtige dingen' wil doen (ontdekken en langere missies doen) leek de Avenger me een betere keus.

De Avenger heeft aan de voorkant wel een Gimbal mount dus daar zat ik een beetje mee. Maarja beetje rommelen met de controlls in free-flight kan geen kwaad.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

naaitsab schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:12:

Na lang dubben toch de Avenger package + arena commander gekocht. SC is precies wat ik zoek in een game, hoop dat het gaat worden (beter natuurlijk) dan dat ze beloven :)

Leuk man! Gaaf dat je hier nu ook bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ircghost schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:43:
[...]

Leuk man! Gaaf dat je hier nu ook bent ;)
Heeft even geduurd inderdaad :p Download is klaar en joystick staat klaar (d-pad knop naar boven lijkt defect :/ ) maar moet zo werken :+

Vanavond de boel eens aanslingeren, ben erg benieuwd :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

naaitsab schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:58:
[...]

Ik zat nog te twijfelen tussen de 325A en de Avenger. De Avenger lijkt wat meer all-round. Aangezien ik niet constant wil dogfigten maar ook wat meer 'Star Trek achtige dingen' wil doen (ontdekken en langere missies doen) leek de Avenger me een betere keus.

De Avenger heeft aan de voorkant wel een Gimbal mount dus daar zat ik een beetje mee. Maarja beetje rommelen met de controlls in free-flight kan geen kwaad.
De Avenger is zeker een goed schip. Heb er zelf een CF-227 PANTHER REPEATER erop gemount. Schiet lekker weg. Goed gebalanceerd. Zonder gimball dus. Heb de hele gimball nog niet echt onder de knie.

De 325A was voor de update een echte snelle fighter. Maar is al gedowngrade op AC1.0, doodzonde! De enige voordeel is wel de 2 Omnisky wapens. Twee keer schieten en kapot.

Voor 'Star Trek' achtige dingen ben je altijd welkom op 1 van onze Carracks :*)

De Mustang Delta is op dit moment nóg verkrijgbaar. Ook één van de betere fighters, echter heeft deze weinig armor/shield. Dat is de downside. De Avenger heeft daar een streepje voor.

Nou welkom bij de club dus maar. Mocht je ooit nadenken over een Hotas, dan raad ik zeker de x52, x52 Pro of x55 aan. :) *vliegt leuker dan muis en tobo*

Edit"
// Voor de moderators: Kan het 'Drive'-formulier worden bijgewerkt met de verschillende type Mustangs? Mijn dank is groot :)

-Mustang Alpha
-Mustang Beta
-Mustang Delta
-Mustang Gamma
-Mustang Omega

[ Voor 9% gewijzigd door DutchWalnut op 03-01-2015 14:13 . Reden: Toevoegen Mustang's aan Drive Formulier ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik heb even een vraag:

Is het een goed idee om de ES om te smelten naar €28 in game credits en daar 4 euro bij te doen om de MR plus te kopen?

ES >[Smelt]> (+4 euro) MR PLUS

De MR plus kan tenminste nog een beetje vechten, kan opzich goed van pas komen in de PU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Djesse8999 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:14:
Ik heb even een vraag:

Is het een goed idee om de ES om te smelten naar €28 in game credits en daar 4 euro bij te doen om de MR plus te kopen?

ES >[Smelt]> (+4 euro) MR PLUS

De MR plus kan tenminste nog een beetje vechten, kan opzich goed van pas komen in de PU
ligt er aan wat er in het pakket zit :)

als het een stand alone is en je hebt geen pakket waarom niet..

edit, je kan ook nog kijken naar de mustang alpha als je $40 uit wil gaan geven. die is even duur als de MR (of je neemt meteen een gratis CCU mee dan kan je altijd nog van gedachte wisselen)

wat me opvalt aan de LX is dat daar een jumpdrive bij zit. Nu is het mij een beetje onduidelijk geworden of dit dan betekend dat het een betere jumpdrive is, of dat het betekend dat er uberhaupt een bij zit. Het was in ieder geval vroeger zo dat als het er niet bij staat dan zit het er niet op.

Dus je zou dan $5 meer betalen voor een iets sneller en wentbaarder schip met minder schilden maar met een jumpdrive.. het is wat je zelf wil :D

[ Voor 45% gewijzigd door Bornhald op 03-01-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik ga geen mustang nemen, wil namelijk nog wel wat kunnen vervoeren ;)

Denk dat ik de ES toch maar om ga smelten, gaat me vooral om dat er iets betere wapens op zitten, dan kan ik me een beetje beter verdedigen mocht er ooit iemand mij gaan aanvallen.
Vanaf de MR kan je eventueel ook nog een CCU doen naar een betere, dat kan niet met de ES.
Ik heb het al gezegd, maar zodra de Drake Herald uit komt denk ik dat ik die neem :D (hangt wel een beetje van de prijs af maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Djesse8999 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:22:
Ik ga geen mustang nemen, wil namelijk nog wel wat kunnen vervoeren ;)

Denk dat ik de ES toch maar om ga smelten, gaat me vooral om dat er iets betere wapens op zitten, dan kan ik me een beetje beter verdedigen mocht er ooit iemand mij gaan aanvallen.
Vanaf de MR kan je eventueel ook nog een CCU doen naar een betere, dat kan niet met de ES.
Ik heb het al gezegd, maar zodra de Drake Herald uit komt denk ik dat ik die neem :D (hangt wel een beetje van de prijs af maargoed)
In de alpha past in ieder geval een freight container, dus die kan ook spul vervoeren. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PQBrd9G.png?2
Volgens mij heeft alleen de beta een living quarters zitten op de plaats waar de container moet, dus wellicht dat de andere varianten ook een container kunnen vervoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Bornhald op 03-01-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Oh niet gezien, ik heb de Aurora omgesmolten, dan ga ik zo snel mogelijk de Aurora MR kopen voor €16 als die weer beschikbaar is (door de verkoop van de Javelin Destroyers)

dan van MR naar Mustang Alpha naar LN naar Mustang Beta en dan eventueel naar de CL

Dan heb ik dus een Aurora CL voor €28 of Mustang Beta voor €24 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Djesse8999 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:57:
Oh niet gezien, ik heb de Aurora omgesmolten, dan ga ik zo snel mogelijk de Aurora MR kopen voor €16 als die weer beschikbaar is (door de verkoop van de Javelin Destroyers)

dan van MR naar Mustang Alpha naar LN naar Mustang Beta en dan eventueel naar de CL

Dan heb ik dus een Aurora CL voor €28 of Mustang Beta voor €24 :)
die schepen die voor $20 konden niet met RSI credits gekocht worden omdat deze: "voor nieuwe mensen" waren (volgens mij is het gros door bestaande betalende mensen gekocht, vandaar de quotes :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Oh dat zou jammer zijn, ik geloof je wel hoor, maar heb je een bron ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Djesse8999 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:01:
Oh dat zou jammer zijn, ik geloof je wel hoor, maar heb je een bron ofzo?
Zie ik zo 123 niet staan. maar staat me bij dat ik die melding kreeg, wellicht dat iemand anders bevestiging kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Bornhald schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:27:
[...]

Zie ik zo 123 niet staan. maar staat me bij dat ik die melding kreeg, wellicht dat iemand anders bevestiging kan vinden
Nee, staat er ook niet. Maar heeft Robert (of was het Ben?) wel gezegd in de Anniversary Sale video.
Ze wouden het niet doen van de credits omdat ze nieuwe spelers wouden aantrekken. Maar veel citizens hebben deze package gekocht voor later als NPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Youtube: Star Citizen: TrackIR Breakdown!

Volgensmij gaat Eyetracking best grote meerwaarde hebben in SC. Nu heb ik er zelf nog geen ervaring mee en vraag me dus een paar dingen af, ook omdat het best wel prijzig is en ik geen flightsims speel ofzo:
  • Heeft het echt veel meerwaarde?
  • Is het ook voor een wat meer casualgamer eenvoudig in te stellen en gebruiken?
  • Wat zijn de betere producten (Ik vond zelf TrackIR en Steelseries Sentry)
Ben benieuwd naar jullie verwachtingen / ervaringen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 04-01-2015 10:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Help!!!! schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:34:

Volgensmij gaat Eyetracking best grote meerwaarde hebben in SC. Nu heb ik er zelf nog geen ervaring mee en vraag me dus een paar dingen af, ook omdat het best wel prijzig is en ik geen flightsims speel ofzo:
  • Is het ook voor een wat meer casualgamer eenvoudig in te stellen en gebruiken?
Het filmpje geeft wel een leuke insight in hoe TrackIR werkt :) . Vind het een leuke toevoeging op gameplay, maar moet nog maar zien of ik het daadwerkelijk wil gebruiken.

Voor lange sessies heeft dit meer nu dan VR zoals de Oculus. Ben bang dat je daarmee toch om de zoveel tijd pauze moet nemen. Een 30" scherm met een mooie resolutie + trackIR is gewoon de beste oplossing voor langere sessies.

Welk product er het beste in is weet ik niet zo. Waarschijnlijk zal ik half dit jaar eens gaan kijken naar een nette oplossing hiervoor. Want het lijkt me wel een vette toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:43
Help!!!! schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:34:

Ik denk wel dat het meerwaarde heeft, het is in ieder geval een leuke manier van input die ik nog niet zo veel gebruikt zie worden. Het is overigens wel goed om onderscheid te maken tussen head tracking en eye tracking. Head tracking, zoals TrackIR, is het volgen van je hoofd door middel van bijvoorbeeld een camera of een gyroscoop/accelerometer. Eye tracking is het volgen van de positie en bewegingen van de ogen relatief tot het scherm. Je zou het kunnen zien als een stip die over het scherm beweegt.

Eye tracking, of gaze tracking, met bijvoorbeeld een SteelSeries Sentry is interessant maar niet praktisch als input methode. Tenminste, op het moment. Ik heb zelf een Eye Tribe tracker aangeschaft, best leuk ding om mee te spelen maar het laat ook een aantal problemen zien. De software die ze meeleveren maakt het mogelijk om de cursor je ogen te laten volgen bij wijze van test. Dat klinkt leuk, tot dat je er achter komt dat je ogen allerlei onvrijwillige bewegingen maken.

Waar het wel leuk voor is, wat je ook ziet op de site van SteelSeries Sentry, is heatmapping en analyse. Daarbij ga je proberen te achterhalen waar je ogen op focussen. Ik weet niet of het echt nut heeft voor een 'casual' speler, maar dit is wel leuk voor bijvoorbeeld grafische ontwerpen, bijvoorbeeld websites. Het kan ook leuk zijn voor game designers omdat ze dan een beetje een idee hebben waar de speler mee bezig is.

Terug naar head tracking, dit kan je al wel vrij goed gebruiken als input methode, zoals je ook in de video kan zien. Ik heb zelf helaas geen TrackIR of iets anders maar ik heb er redelijk goede verhalen over gehoord, alhoewel het wel even wennen schijnt te zijn. Naast TrackIR kan je ook zelf wat in elkaar knutselen met een gyroscoop en accelerometer, zie bijvoorbeeld EDTracker. Het is volgens mij wel iets lastiger in te stellen dan TrackIR. Ik heb ook geen idee of de resolutie/latency beter of slechter is, ligt ook wel aan welke componenten je gebruikt. Het is in ieder geval wel een goedkopere optie.

Ik weet nog niet of ik een TrackIR aan ga schaffen, ik denk het zelf niet. Misschien een gyroscoop/accelerometer combo, maar eigenlijk wil ik gewoon een goeie VR bril :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

rescla schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:07:
[...]

... maar eigenlijk wil ik gewoon een goeie VR bril :)
Dinsdag begint CES. Kijken of Oculus een nieuw prototype heeft.

"4K" gebogen OLED? 21:9? Eyetracking? DisplayPort? Stereo camera's voor je omgeving weer te kunnen geven? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
TNJ schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:22:
[...]

Dinsdag begint CES. Kijken of Oculus een nieuw prototype heeft.

"4K" gebogen OLED? 21:9? Eyetracking? DisplayPort? Stereo camera's voor je omgeving weer te kunnen geven? :9
Een 4K gebogen 21:9 gaat 'm helaas niet worden :P , Het dichtste wat je daarvoor in 21:9 kan creëren is een resolutie van 3840x1600 tegenover de huidige 3440x1440 op 21:9 schermen :P . 5040x2160 is wel een hele zware resolutie om op te gamen. Dat is een 5K 21:9 scherm, 't zou een mooie ontwikkeling zijn ... maar nog niet op deze CES helaas :'( .

Ik hoop erop dat de 3440x1440 gebogen schermen het dit jaar het helemaal gaan worden. (Waardoor de prijs kan zakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Case_C schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:18:
[...]

Het filmpje geeft wel een leuke insight in hoe TrackIR werkt :) . Vind het een leuke toevoeging op gameplay, maar moet nog maar zien of ik het daadwerkelijk wil gebruiken.

Voor lange sessies heeft dit meer nu dan VR zoals de Oculus. Ben bang dat je daarmee toch om de zoveel tijd pauze moet nemen. Een 30" scherm met een mooie resolutie + trackIR is gewoon de beste oplossing voor langere sessies.
Dat denk ik ook. Vind oculus veel belovend maar denk dat het nog wel een aantal generaties zal duren voordat het zodanig goed is dat ik er niet 'zeeziek' van wordt.
Welk product er het beste in is weet ik niet zo. Waarschijnlijk zal ik half dit jaar eens gaan kijken naar een nette oplossing hiervoor. Want het lijkt me wel een vette toevoeging.
Er zal vast best wel een redelijke groep Citizens zijn die hiermee gaan experimenteren. Ik vind het in ieder geval wel een hele interessante techniek. Ga het ook in de gaten houden.
Thanks voor de nuttige toevoeging, dat verschil tussen headtracking en eyetracking en de nadelen. Had me nog niet gerealiseerd dat dit twee verschillende dingen zijn.... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Zit hier op 2560x1080 te gamen, gaat prima op een HD7850

Merk wel dat als ik op de pc van mijn broertje game (om de mustang uit te testen) ik weer moet wennen aan de normale full hd resolutie.

Occulus rift lijkt me geweldig voor star citizen, vooral in de PU. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Djesse8999 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:44:
Zit hier op 2560x1080 te gamen, gaat prima op een HD7850

Merk wel dat als ik op de pc van mijn broertje game (om de mustang uit te testen) ik weer moet wennen aan de normale full hd resolutie.

Occulus rift lijkt me geweldig voor star citizen, vooral in de PU. :D
Heb dezelfde resolutie momenteel. De verhouding is ideaal om op te gamen en films te kijken :) . Het enige minpunt is het formaat, 29" is gewoon te klein voor een leuke 21:9 monitor. Daarom heb ik veel interesse in de nieuwe 34" monitoren die met deze beeldverhouding komen.

Oculus is volgens mij een leuke gimmick voor sommige "thrill" games, waarbij de atmosfeer en vlugge actie centraal staat. 30 minuten tot 1 uur gamen, daarna hebben je ogen volgens mij wel even rust nodig.
Een spel wat je 2 uur of langer wil spelen ga je niet op die manier spelen. Daarbij is het wisselen tussen 'lopen' en 'vliegen' waarbij je waarschijnlijk wil wisselen van invoermethode niet praktisch. Dan moet je gaan zoeken naar waar je keyboard en muis ligt :P . Het zal vast te doen zijn, maar makkelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
wordt de Thrustmaster T-Flight Hotas X nog niet herkent, ik zie hem er niet tussen staan dacht ik....? Het werkt nu maar een beetje, niet alle knoppen reageren bijvoorbeeld....

[ Voor 8% gewijzigd door Nightcrowy op 05-01-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nightcrowy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:30:
wordt de Thrustmaster T-Flight Hotas X nog niet herkent, ik zie hem er niet tussen staan dacht ik....? Het werkt nu maar een beetje, niet alle knoppen reageren bijvoorbeeld....
Heb je de Hotas X al bij control options geselecteerd uit de lijst? Het kan ook zijn dat deze joystick nog niet standaard in de lijst staat, dan kun je bij advanced zelf knoppen binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:04:
[...]

Heb je de Hotas X al bij control options geselecteerd uit de lijst? Het kan ook zijn dat deze joystick nog niet standaard in de lijst staat, dan kun je bij advanced zelf knoppen binden.
Dit is precies het geval, de T-Flight heeft geen default controls en zul je daarom ook niet in de lijst terug vinden. Er zit (rechts onderin?) een advanced button waar je alles zelf kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Zoals hierboven aangegeven wordt hij nog niet ondersteund. Er zijn al wel custom xml mappings beschikbaar om te gebruiken (door de community gemaakt).

https://forums.robertsspa...r-joystick-config-into-ac

Niet alleen voor de Hotas X maar ook geavanceerdere versies voor de Saitek devices bijvoorbeeld.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotas X zelf naar eigen believen configureren is mij redelijk gelukt. Het wijst zichzelf relatief vlot.
Met name het omdraaien van roll en turn zodat je meer a la E:D vliegt.
Strafen met POV hat vind ik ook fijner vliegen.
Pagina: 1 ... 6 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.