Sumerechny schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:24:
Hey mensen, twee korte vragen..
Is SC geschikt om enigszins casual te spelen? Ik zoek weer even wat anders dan de (voor mij) standaard games.
Vanmorgen sprak ik een vriend en het leek ons beiden wel iets om een space sim met coop mogelijkheden aan te schaffen. Weet CS daar ook een goede draai aan te geven? Of kunnen we beter naar een andere game kijken?
Star Citizen is momenteel nog in alpha, dus als je voor 'nu direct' een game zoekt om co-op te spelen zijn er hoogst waarschijnlijk wel betere opties (niet persé in de categorie space-sim).
Op dit moment kan je al samenspelen in de Arena Commander, daarin zitten verschillende opties zoals co-op vs. AI (Vanduul Swarm), Battle-royale (free-for-all), Team-Deathmatch, Capture the Core, Races over verschillende circuits (Dit is op een planeet, en het vliegen is daardoor een stuk moeilijker doordat je schip anders reageert als in de ruimte).
De lobbysystem die momenteel in SC zit werkt momenteel erg goed, hoewel het vinden van een match nog wel eens moeilijk kan zijn. (Dit is tijdens 1.0, de 1.0.1 patch schijnt dit te verhelpen)
Het mooie van SC is dat casual play zeker mogelijk gaat zijn, ook later in de PU (Persistent Universe). Je hebt dan de mogelijkheid om NPC's op het schip van je vrienden over te nemen (wanneer ze daar toestemming voor geven). Op die manier kan je dus ook samen spelen wanneer je eigen character een paar systems verder zit, en het een uur kan duren voor je elkaar ingame kan ontmoeten.
Daarnaast blijven de Simulaties als Arena Commander in de PU ook bestaan, waardoor je makkelijk een game kan starten met vrienden zonder risico's voor je ingame-character.
Verder zorgt de ingame diversiteit van SC er ook voor dat je niet continue hoeft te dogfighten. Afhankelijk van de mogelijkheden van je schip kan je verschillende activiteiten uitvoeren: exploration, trading, bounty-hunting, piracy, mining, repairing, medic, salvaging, ground-combat/ship-combat e.d.
Als je schip groot genoeg is, is het zelfs mogelijk om geboard te worden door piraten of slavers. Die je dan middels een beetje tactisch FPS natuurlijk kan verslaan. (Als je erop voorbereid bent tenminste)
De multi-crew schepen zijn wel een van de onderdelen van SC die het spel zo mooi maken voor co-op. In zo'n situatie kan 1 persoon het schip besturen, en de ander een turret besturen, of targeting computers besturen.
Maar goed ik ga alweer veel te lang door

, SC heeft een berg potentie voor coöp play. En de huidige voortgang van het project beloofd veel goeds voor het eind-product.
Als je het spel wil spelen kan ik je het beste dit pakket aanraden, daar kan je nu al mee in AC en dus coöp spelen.
https://robertsspaceindus...s/Arena-Commander-Starter
Dit is een starter-pakket, en dus geen high-end schip wat er bij de andere pakketten zit. Maar op die manier kan je wel leuk naar een doel toewerken in de PU zelf. In jouw geval waarschijnlijk een multi-crew schip.
Verder staat in de TS ook gigantisch veel informatie over de game

.
edit: Een niet zo kort antwoord op 2 korte vragen

, hopelijk heb ik het een beetje beantwoord.
Nice dan zijn we al op z'n minst met 4 man

, nog iemand erbij en we moeten Team Deathmatch oid gaan doen
Ik heb mijn LX al klaarstaan
[
Voor 6% gewijzigd door
Case_C op 25-01-2015 18:54
]