[PC] Star Citizen - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 99 Laatste
Acties:
  • 224.775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:36:
[...]

Nog steeds is die kloof tussen backen en pledgen veel te groot. Enfin we zien het wel.
????? Er is geen enkel verschil tussen deze twee termen. Het maakt niet of je via de kickstarter of website hebt gebackt, je krijgt hetzelfde, zolang je het maar in dezelfde tijdspanne hebt gedaan (zoals al vermeld).

[...]
naaitsab schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:36:
Je krijgt niks, je koopt een schip + package :P De kans om schepen met echt geld te kunnen kopen zal straks met release echt wel aanwezig zijn. Wellicht verkapt als koop-blabla-punten-met-echt-geld-voor-dit-schip maar er zijn genoeg mensen die liever echt geld omzetten in ingame geld dan zelf dagen gaan questen/minen.
Waarom zouden mensen die niet backen wel rewards moeten krijgen?? Deze mensen consumeren de game gewoon na release net zoals ik nu far cry 4 koop. Er is een verschil tussen mogelijk maken dat de game gemaakt wordt en consumeren.

Daarnaast zal je maandelijks maar een beperkt aantal credits met echt geld kunnen kopen, niet genoeg voor een schip. Het vrijspelen van het schip in-game gaat dus sneller dan wachten tot je eindelijk genoeg credits met echt geld kan kopen (en als je dat doet, waar koop je die game dan voor???).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:05

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

dahakon schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:53:
Om op het laatste terug te komen, je koopt geen schip, je pledged een hoeveelheid geld om de ontwikkeling van Star Citizen gaande te houden. Afhankelijk van hoeveel je pledged, krijg je een schip als kado. Je kunt ook niets uitgeven nu en wachten tot het spel daadwerkelijk live gaat, om dan voor 45 dollar (of meer) het spel te kopen, om vervolgens eerst een schip moeten te gaan verdienen/regelen. Dat hoef je door nu te pledgen dus niet meer te doen, je kunt gelijk met je schip aan de slag. De andere schepen? Ja, die kun je ook gaan verdienen.
Toch interessant om te zien dat deze discussie op gang komt. Nu ik vanalles om SC zit uit te vogelen begin/begon ik me af te vragen of er geen verkapt 'pay to win' principe achter zou zitten (dan al niet bewust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Laatst online: 13-09 15:58
Sumerechny schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:58:
[...]

Toch interessant om te zien dat deze discussie op gang komt. Nu ik vanalles om SC zit uit te vogelen begin/begon ik me af te vragen of er geen verkapt 'pay to win' principe achter zou zitten (dan al niet bewust).
Realiseer wel dat de pledge store op moment van release (waarschijnlijk al daar voor) offline gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Denk niet dat het pay to win wordt zover ik alle info heb gezien hoor.

Is er iemand die mij een beetje op weg kan helpen met de bediening, ik heb de thrustmaster t flight hotas x en begin sterretjes te zien doordat er nog niets is ingesteld in de bedieningsopties dus alles staat op no e.d.
Kan denk ik wel een hoop afkijken bij elite misschien? Bedankt alvast!

[ Voor 8% gewijzigd door Nightcrowy op 26-01-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik hoop dat als het spel uit komt je alleen nog maar items kan kopen voor de looks, denk hierbij aan:
  • Sprays
  • Posters
  • Meubels
  • Pakken
Zou wel de mooiste oplossing zijn imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het huidige plan is dat je alleen een gelimiteerd aantal credits per maand kan kopen als de game live gaat, je kan dan niet meer direct items kopen zoals in de crowdfundfase. Maarja een en ander zou kunnen veranderen door ervaringen. Ik verwacht dat het vrijwillig subscriben ook nog wel door gaat na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Laten we aub niet nog eens een pay to win discussie houden. Sinds de laatste 4x dat deze discussie is voorbij gekomen is letterlijk niks veranderd in wat er gezegd en gesteld is. Dus ga aub zoeken in dit en het vorige topic. Dan is elk argument dat te bedenken valt al eens gezegd.

En Naaitsab, er is een heel duidelijk verschil tussen iemand die vanaf dag 1 (x) heeft gezegd.. joh ik doe mee en iemand die er later bijkomt toen al veel meer duidelijk was (minder risico) en gewoon minder lang erbij zit. Daar mag die langere backer echt wel wat (voornamelijk) flair voor terugkrijgen.

Die paar dingen die niet flair zijn kunnen alle gebruikers, naar alle waarschijnlijkheid erg makkelijk ook zelf terugkopen in het spel. Maar alles zal per definitie te kopen zijn voor alle spelers later. Dus niks oneerlijk, gewoon een bedankje voor het al zolang steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

Zoals Mac zegt, je kan alleen maandelijks een beperkt aantal ingame geld kopen van je eigen echte geld,verder bijna niks of goodies (cosmetisch spul ingame of merchandise).

Er zit verder ook geen vooruitgangssysteem in star citizen, je levelt niet en alles us beschikbaar om te kopen.
Hoe je de beste wordt in de game, is 100% afhankelijk van je eigen skill en vaardigheden met het schip waar je in vliegt.

Ik zie eigenlijk het nut ook niet in het beste zijn in de game. Mijn doel is voornamelijk het sociale aspect van deze MMO, namelijk het rondvliegen met een stel maten en dat mooi gesynchroniseerd krijgen.
Dat kun je met geen geld in de wereld kopen ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 10:05

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ircghost schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:24:
Laten we aub niet nog eens een pay to win discussie houden. Sinds de laatste 4x dat deze discussie is voorbij gekomen is letterlijk niks veranderd in wat er gezegd en gesteld is. Dus ga aub zoeken in dit en het vorige topic. Dan is elk argument dat te bedenken valt al eens gezegd.
Excuus, mijn idee was niet om een discussie aan te slingeren. De eindeloze forum discussies ergeren mij ook wel eens bij tijden...Ik zal het topic eens gaan doorspitten. SC ziet er i.e.g. erg goed uit en biedt zeker veel mogelijkheden, ik blijf het in de gaten houden!

(en zal geen discussies proberen aan te slingeren O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Fordox schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:26:
Ik zie eigenlijk het nut ook niet in het beste zijn in de game. Mijn doel is voornamelijk het sociale aspect van deze MMO, namelijk het rondvliegen met een stel maten en dat mooi gesynchroniseerd krijgen.
_/-\o_ Amen en daarbij zullen we het ook laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Fordox schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:30:
Ik ben echt nét te laat met mn pledge voor die cooling system :(
Dan maken jullie eindelijk eens kans :9
Fordox schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:26:
Welke is het nu Fordox? })

Just kidding here ^^

Maar goed, pledge rewards krijg je bij Star Citizen dus gewoon naar aanleiding van wanneer je in de pledge-(ruimte)boot bent gestapt, wel zo eerlijk en wel zo transparant. Het zijn simpelweg kleine leuke dingetjes die de boel een beetje aankleden en een paar handige items die je anders moet kopen met wat credits. Ik blijf me altijd maar weer afvragen waarom dat altijd zoveel stof moet doen laten opwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:57:
Er is geen enkel verschil tussen deze twee termen. Het maakt niet of je via de kickstarter of website hebt gebackt, je krijgt hetzelfde, zolang je het maar in dezelfde tijdspanne hebt gedaan (zoals al vermeld).
Ircghost schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:24:
En Naaitsab, er is een heel duidelijk verschil tussen iemand die vanaf dag 1 (x) heeft gezegd.. joh ik doe mee en iemand die er later bijkomt toen al veel meer duidelijk was (minder risico) en gewoon minder lang erbij zit. Daar mag die langere backer echt wel wat (voornamelijk) flair voor terugkrijgen.
Backen (2012 periode) en pledgen zijn 2 hele verschilende dingen. Pledgen is ook anders dan straks het spel kopen als het uit komt. Als ze volgende week zeggen van joe we stoppen ermee zijn de pledgers net zo hard 'genaaid' als de backers. Dus die logica gaat ook niet op.

Dus ja ik vind dat een pledger ook wat mag krijgen en niet zoals nu buiten in de kou mag staan, dat hij/zij niet hetzelfde krijgt als een 'day-1' backer lijkt me verder vrij logisch. En pay2win is heel wat anders dan ingame credits kopen zoals bij de meeste MMO's kan. Pay2win is dat je OP x wapen of OP y schip enkel met echt geld kan kopen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik... snap de discussie niet helemaal. Backen en pledgen zijn twee woorden voor dezelfde actie.
Kan je vertellen wat het verschil is naar jouw mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metalkai schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:44:
Ik... snap de discussie niet helemaal. Backen en pledgen zijn twee woorden voor dezelfde actie.
Dit. Ik snap het ook niet. Bedoel je het verschil tussen original backer en latere backer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

naaitsab schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:39:

Backen (2012 periode) en pledgen zijn 2 hele verschilende dingen. Pledgen is ook anders dan straks het spel kopen als het uit komt. Als ze volgende week zeggen van joe we stoppen ermee zijn de pledgers net zo hard 'genaaid' als de backers. Dus die logica gaat ook niet op.

Dus ja ik vind dat een pledger ook wat mag krijgen en niet zoals nu buiten in de kou mag staan, dat hij/zij niet hetzelfde krijgt als een 'day-1' backer lijkt me verder vrij logisch. En pay2win is heel wat anders dan ingame credits kopen zoals bij de meeste MMO's kan. Pay2win is dat je OP x wapen of OP y schip enkel met echt geld kan kopen.
Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen :P.

1. Backer & Pledger is hetzelfde : je investeert in het spel, en bij een besteding van (volgens mij 35 dollar) krijg je er ook het hele spel bij.
2. Je hebt Original backer, early backer? en nu normale backer: dit is afhankelijk van welke stadium je bent begonnen met backen/pledgen.
3. Vanaf het moment dat jij hebt gebacked/pledged krijg je alle 'unlocks' die worden behaald bij de volgende milestone.

Dus, ik ben een normale backer van net na de 30miljoen geloof ik. Dit houdt in dat ik bijvoorbeeld bij milestone 42 de gave handdoek heb gekregen. Maar ik heb niet de milestone flairs gekregen van alles tot en met de 30miljoen. Logisch want ik was er toen nog niet.

Dus ik snap niet wat er mis is aan dit systeem.. je krijgt als backer nu alles wat er vanaf moment dat je joined wordt gegeven aan de backers van dat moment. Zowel iemand die vanaf dag 1 als iemand die eergisteren heeft gebacked zal hetzelfde cadeau/flair krijgen bij de volgende milestone.

p.s. het kan zijn dat niet al mijn terminologie 100% accuraat is, dit neemt echter niet weg dat de rest van het verhaal gewoon klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 26-01-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Volgens mij is zelfs het original en early backer systeem weg. Dat was tijdelijk in plaats zodat degene die er vroeg bij waren wat korting kregen. Nu zijn als het goed is alle prijzen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Metalkai schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:44:
Ircghost schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:58:
Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen :P.

1. Backer & Pledger is hetzelfde : je investeert in het spel, en bij een besteding van (volgens mij 35 dollar) krijg je er ook het hele spel bij.
Of ze misbruiken de term bij RSI maar de termen pledgen en backen zijn taaltechnisch wel degelijk iets anders. Als je iets backed steun je een project zonder dat er een werkend product uit kan komen als de funding faalt, in dit geval door een crowdfunding campaign. Als pledger is er een product wat je terug krijgt ('onderpand'). In dit geval een WIP versie van het spel.

Ik zie bij RSI ook enkel de term backer gebruikt worden alsof ze spreken over de 'early-backer' over de latere pledge pakketten/leden lees je nada. Bij de pledge afhandeling staat er ook wederom dat je specifiek een pledge pakket hebt gekocht en bedankt daarvoor, weer nada beschreven over backen en eventuele bonussen. Dus daaruit trek ik de conclusie dat ze wel degelijk een streep trekken tussen de mensen die via de vroegere backers projecten via RSI en kickstarter iets hebben gekocht en mensen die recenter een pledge pakket hebben gekocht dat die geheel buiten de boot vallen.

Maargoed we zien het wel, zal het hier verder ook bij laten. Bonus zou een leuk gebaar zijn maar gaat meer om het uiteindelijke spel, wat hopelijk niet teleur gaat stellen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:04:
[...]

[...]

Of ze misbruiken de term bij RSI maar de termen pledgen en backen zijn taaltechnisch wel degelijk iets anders. Als je iets backed steun je een project zonder dat er een werkend product uit kan komen als de funding faalt, in dit geval door een crowdfunding campaign. Als pledger is er een product wat je terug krijgt ('onderpand'). In dit geval een WIP versie van het spel.

Ik zie bij RSI ook enkel de term backer gebruikt worden alsof ze spreken over de 'early-backer' over de latere pledge pakketten/leden lees je nada. Bij de pledge afhandeling staat er ook wederom dat je specifiek een pledge pakket hebt gekocht en bedankt daarvoor, weer nada beschreven over backen en eventuele bonussen. Dus daaruit trek ik de conclusie dat ze wel degelijk een streep trekken tussen de mensen die via de vroegere backers projecten via RSI en kickstarter iets hebben gekocht en mensen die recenter een pledge pakket hebben gekocht dat die geheel buiten de boot vallen.

Maargoed we zien het wel, zal het hier verder ook bij laten. Bonus zou een leuk gebaar zijn maar gaat meer om het uiteindelijke spel, wat hopelijk niet teleur gaat stellen.
Hoe het taaltechnisch ook zit. Dat verschil in betekenis wordt helemaal niet gemaakt bij CIG. Latere backers vallen helemaal niet buiten de boot. Ze krijgen "iets" minder reward dan original backers, maar in essentie krijgen ze hetzelfde pakket en zijn ze net zo goed backer met dezelfde rechten. Dit verhaal slaat nogal de plank mis. Maar goed lijkt me niet zo nuttig om er verder over door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Even kijken of Roccat Power Grid iets is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Als je graag 2 jaar Insurance wil op je toestellen, dan is nu je kans *O* *O* *O*

Als voorbeeld, van de LX - Anniversary naar Hornet Tracker.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uRpGKnt.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LQ2vCCw.png

Werkt met 300i series
Werkt met Gamma, Delta
Werkt met Avenger
Werkt met Hornet Series
Werkt met Cutlass Series

Zou zeggen doe je voordeel er mee :*)

En hier het bewijs. Heb het zelf gestest natuurlijk :9

LX naar Avenger:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3NJzsVQ.png

LX naar Delta:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tX64yeG.png

[ Voor 19% gewijzigd door DutchWalnut op 26-01-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Hee mensen,

ik heb nog een vraagje betreft die anniversary sale. Als ik zo`n Freelancer MIS (militia) zou aanschaffen voor 1 februari, met dus een verzekering erbij van 24 maanden, kan ik die dan ook nog ombouwen naar de DUR variant met zo`n upgrade?
Zodat ik toch die 24 maanden garantie behoud?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:45
Nee, helaas kan dat niet. Je kan alleen 'omhoog' upgraden. Wat je wel kan doen is een Aurora LX, M50 of een 350R(?) aanschaffen en deze later CCUen wanneer de DUR speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:55
IMa34 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 01:37:
Hee mensen,

ik heb nog een vraagje betreft die anniversary sale. Als ik zo`n Freelancer MIS (militia) zou aanschaffen voor 1 februari, met dus een verzekering erbij van 24 maanden, kan ik die dan ook nog ombouwen naar de DUR variant met zo`n upgrade?
Zodat ik toch die 24 maanden garantie behoud?

Alvast bedankt! :)
Die 24 maanden verzekering is helaas niet te verkrijgen op de DUR. Waarschijnlijk zal er bij de release van 2.0 ook wel weer een Anniversary sale komen, waarbij verscheidende multi-crew CCU's beschikbaar zijn met 2 jaar garantie. Hoewel 'wij' er dan 20% meer voor mogen neertellen...

Voor iedereen die de 300i nog in z'n hangar had, terwijl hij die niet had. Dat was een loaner voor de problemen die de Aurora gehad 'schijnt' te hebben. :P

Hij is nu weer uit de hangar verdwenen.

https://robertsspaceindus...WARRANTY-SERVICE-COMPLETE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

He Case_C,

Sorry van gisteren joh, ik had je Party Invite wel gekregen maar wist bij *** niet wat ik moest doen.
Ik maar "J" drukken tot ik een ons woog....

Bleek omdat ik achter het stuur zat in m'n hangar dat hij het niet deed. Pas na een Googletje kwam ik erachter... 8)7 8)7 *stom stom

Dus volgende keer even een coop! :9

EDIT:

Even een vraagje:
Freelancer MAX smelten naar MIS? En kan je dan later terug naar MAX met 2 jaar verzekering?

[ Voor 21% gewijzigd door DutchWalnut op 27-01-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Het nieuwe schema van de week.
Monday January 26th
- 10 For the Chairman
- PAX South Photos
- Aurora Warranty Service Receipt

Tuesday January 27th
- Meet the Devs: John Erskine
- PAX South: Keynote Video

Wednesday January 28th
- Fan Spotlight: Voice Attack Profiles Volume 2
- Vault Update: Terra Location Art
- PAX South: Panel 1

Thursday January 29th
- Around the Verse
- Reverse the Verse
- PAX South: Panel 2

Friday January 30th
- PAX South: Panel 3
- Design Deep Dive: mobiGlas
PAX video's, jammer genoeg nog geen townhall.
mobiGlas design document en Art van Terra... toevallig en subscriber hier die zo lief is om die met ons te delen :D?
Cygnitr0n schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:31:

EDIT:

Even een vraagje:
Freelancer MAX smelten naar MIS? En kan je dan later terug naar MAX met 2 jaar verzekering?
Ik snap je niet helemaal? Je wilt een upgrade naar de MIS en dan weer later terug naar de MAX? Downgraden kan voor zo ver ik weet niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Facerafter op 27-01-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:39:
Het nieuwe schema van de week.

[...]

PAX video's, jammer genoeg nog geen townhall.
mobiGlas design document en Art van Terra... toevallig en subscriber hier die zo lief is om die met ons te delen :D?
Die PAX video's zijn de townhall. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:41:
[...]

Die PAX video's zijn de townhall. :)
Nee toch? Ik dacht dat dat 2 aparte events waren
Je hebt gelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Facerafter op 27-01-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:49
Het waren wel twee aparte events maar volgens mij waren ze niet aanwezig op de PAX maar hadden ze een townhall event daar naast net zoiets zoals ze vorig jaar deden met de Gamescom.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Ja ok, maar ik dacht (geen idee waarom) dat ze het normale SC event op PAX hadden en daarnaast nog is townhall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cygnitr0n schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:31:
He Case_C,

Sorry van gisteren joh, ik had je Party Invite wel gekregen maar wist bij *** niet wat ik moest doen.
Ik maar "J" drukken tot ik een ons woog....

Bleek omdat ik achter het stuur zat in m'n hangar dat hij het niet deed. Pas na een Googletje kwam ik erachter... 8)7 8)7 *stom stom

Dus volgende keer even een coop! :9

EDIT:

Even een vraagje:
Ja Ircghost en ik zaten Vanduul Swarm te doen :P , we dachten laten we het proberen, wie weet komt hij er bij.

Een CCU die een down-grade is gaat er waarschijnlijk niet komen. Dus waarschijnlijk gaat die logica helaas niet op...
Eoi Telemnar Asks: Do you plan on any of the larger ships, i.e. the Starfarer or Carrack, to be hangar ready in 2015?

Starfarer I'd say yes, I don't know about the Carrack, I'd have to check our ship schedule. The SF is definitely a yes as it's one of the ships that is being worked on now and has a place in SQ42, which is out this year, so it obviously has to be finished for hangars and flight before that. Our biggest challenge with other ships like the Carrack is the sheer amount of work that has to go into making them and getting them ready for Hangars and flight. We're hiring, any great 3D hard modellers out there get us a yell, we're ramping up our UK branch with those positions too. We had a ship summit very recently, where we sorted out not only the plan for which ships go where and how to build them, but we have a whole technique now for building the bigger ships with the retaliator as a prototype. We're sorting out ways to make them look like pre-rendered assets while being rendered real-time. The retaliator is a prototype for not only multi-crew functionality but for much more stuff we look for in the bigger ships. We have a total of 12 vehicle modelling specialists at the moment, but we're looking for more to hire, you guys want space-ships and we want to build them!
Carrack nooooooo, :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:52:
Ja ok, maar ik dacht (geen idee waarom) dat ze het normale SC event op PAX hadden en daarnaast nog is townhall.
Ze hadden inderdaad alleen de townhall. Wel verwarrend van ze om het PAX te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:56:
[...]

Ja Ircghost en ik zaten Vanduul Swarm te doen :P , we dachten laten we het proberen, wie weet komt hij er bij.

Een CCU die een down-grade is gaat er waarschijnlijk niet komen. Dus waarschijnlijk gaat die logica helaas niet op...

[...]

Carrack nooooooo, :'(
Ja, ik heb het wel gezien.. maar was gewoon een domme actie van mijn kant. Want wou graag een potje Swarm doen! Volgende keer beter.

Jammer dat dat niet gaat. Dan maar bij de MAX blijven om wat UEC te verdienen.

Ja, ik hoorde het.. de Carrack waarschijnlijk niet Hangar ready dit jaar. Maar goed, de PU komt dan ook pas volgend jaar. Ook al is de timetable Q4 2015. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
http://www.littletinyfrog...DirectX_12_oversimplified
Dit is trouwens ook een mooi stukje informatie over DX12, vanuit Star Citizen willen ze daar zo spoedig mogelijk op overstappen. Gezien je geen next-gen game kan maken wanneer je op DX11 blijft steken :P .

X99 Build incoming als DX12 komt :P.

edit: spelvout te vinden in de quotes :z

[ Voor 21% gewijzigd door Case_C op 27-01-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:04:
Dit is trouwens ook een mooi stukje informatie over DX12, vanuit Star Citizen willen ze daar zo spoedig mogelijk op overstappen. Gezien je geen next-gen game kan maken wanneer je op DX11 blijft steken :P .

X99 Build incomming als DX12 komt :P.
Ik zou er tot volgend jaar mee wachten. Bij de PU zal je wel alles uit de kast moeten halen.

Iemand een paar schoenen? Via Sandi FB:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10923671_806194576100497_335949607424440055_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:04:

X99 Build incomming als DX12 komt :P.
Dx12 gaat wel locked zijn aan Windows 10 heb ik begrepen, maar je kunt vanuit win 7/8 straks gratis upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Klopt ja, binnen een jaar van de release van W10 kan je gratis upgraden vanuit W7 en W8.1. Maar DirectX 12 komt waarschijnlijk pas na de release van W10. De W10 technical preview is al bekend dat die nog een aantal maanden door gaat. Dus misschien bij PU Alpha DirectX12 er wel is ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:12:
[...]

Dx12 gaat wel locked zijn aan Windows 10 heb ik begrepen, maar je kunt vanuit win 7/8 straks gratis upgraden.
Windows 10 is wel beter dan 8.1.

Installatie was gewoon absurd snel, nog geen 5 minuten (op een SSD). Alleen het personaliseren duurde wat langer. Heb hem nu in de VM draaien. Alleen houd ik niet van de geïntegreerde IE zoekbalk op de taakbalk. (Valt vast wel uit te schakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:20:
Klopt ja, binnen een jaar van de release van W10 kan je gratis upgraden vanuit W7 en W8.1. Maar DirectX 12 komt waarschijnlijk pas na de release van W10. De W10 technical preview is al bekend dat die nog een aantal maanden door gaat. Dus misschien bij PU Alpha DirectX12 er wel is ;P
Voor zover bekend wordt Windows 10 geleverd met DX12 erin gebakken. Ze horen allebei in het najaar van dit jaar uit te komen. Ik ben benieuwd wat DX12 met de performance van Star Citizen gaat doen, de developers schijnen er al warm van te worden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
batumulia schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:24:
[...]

Voor zover bekend wordt Windows 10 geleverd met DX12 erin gebakken. Ze horen allebei in het najaar van dit jaar uit te komen. Ik ben benieuwd wat DX12 met de performance van Star Citizen gaat doen, de developers schijnen er al warm van te worden.
Ja erin gebakken maar ik dacht dat ik gelezen had dat hij pas later echt gebruikt kon worden en niet direct op de release.
Ben nog niet helemaal wakker, ging over een ander programma.

[ Voor 6% gewijzigd door Facerafter op 27-01-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:26:
[...]

Ja erin gebakken maar ik dacht dat ik gelezen had dat hij pas later echt gebruikt kon worden en niet direct op de release.
Ben nog niet helemaal wakker, ging over een ander programma.
Klopt volgens mij moet SC er wel support voor leveren, maar ik neem aan dat developers eerder toegang krijgen dan consumenten.

edit: Dan zijn we nu ook nieuwschierig naar welk programma :+

Vraag me dan af wat een I7-5820K op 4,4Ghz aan frames kan winnen ten opzichte van een I7-4770K na DX12. (Gezien meer cores dan ook daadwerkelijk betere GPU perfermance zou kunnen betekenen )

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 27-01-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:37:
Vraag me dan af wat een I7-5820K op 4,4Ghz aan frames kan winnen ten opzichte van een I7-4770K na DX12. (Gezien meer cores dan ook daadwerkelijk betere GPU perfermance zou kunnen betekenen )
Eerst zien dan geloven :p Mocht wel eens tijd worden dan DirectX ook low-level API's gaat ondersteunen. Al vind ik het spel vrij goed draaien, de laadtijden vallen me wel zwaar tegen, zelfs vanaf een SSD.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
naaitsab schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Eerst zien dan geloven :p Mocht wel eens tijd worden dan DirectX ook low-level API's gaat ondersteunen. Al vind ik het spel vrij goed draaien, de laadtijden vallen me wel zwaar tegen, zelfs vanaf een SSD.
De laadtijden zijn een beetje de showstoppers voor mij. Ik zou graag dagelijks willen spelen... maar met die laadtijden.. nee bedankt.

Ik zit nog steeds te wachten op de Mantle ondersteuning, vind het toch een beetje jammer dat zo weinig games het ondersteunen. Het is misschien wel extra werk voor alleen de AMD GPU's maar het scheelt wel heel erg in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:21:
[...]

De laadtijden zijn een beetje de showstoppers voor mij. Ik zou graag dagelijks willen spelen... maar met die laadtijden.. nee bedankt.

Ik zit nog steeds te wachten op de Mantle ondersteuning, vind het toch een beetje jammer dat zo weinig games het ondersteunen. Het is misschien wel extra werk voor alleen de AMD GPU's maar het scheelt wel heel erg in performance.
Gezien hun samenwerking met AMD kan de Mantle Support niet te lang uitblijven lijkt mij. Dat is toch een (naast free-sync) van de parade-paardjes van AMD, niet meer dan logisch dat het in de next gen game ingebakken zit.

By the way, gaat free-sync nu voor alle/de meeste monitoren werken, of moet de monitor er wel degelijk iets van support voor hebben? (Geen hardware als G-Sync, maar software matig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier trouwens nog een dev comment over DX12:

https://forums.robertsspa.../4303119/#Comment_4303119
Hi Whiplash,

The Windows 10 announcement is certainly very interesting for us as it suggests we might get a better take-up of DX12 than we'd otherwise have expected (as DX12 is locked to Win10). Adding DX12 support is no small task for such a large and fully featured engine & game, however it's also an extremely high priority for us because everything about our game design seems to increase the number of objects we need to deal with and one of the main benefits of DX12 is to significantly reduce the per-object CPU cost of rendering (often the bottleneck for games). Of course there are other funky effects and features we could implement with DX12, but how much time we spend on R'n'D for DX12-only features will be proportional to how many users are running DX12, and this latest announcement gives me more hope we'll be pushing DX12 features sooner rather than later.

Cheers,

Ali Brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Gezien hun samenwerking met AMD kan de Mantle Support niet te lang uitblijven lijkt mij. Dat is toch een (naast free-sync) van de parade-paardjes van AMD, niet meer dan logisch dat het in de next gen game ingebakken zit.

By the way, gaat free-sync nu voor alle/de meeste monitoren werken, of moet de monitor er wel degelijk iets van support voor hebben? (Geen hardware als G-Sync, maar software matig?)
Ik heb de vraag gesteld in het Ask a Developer forum of ze eral mee bezig zijn :)
Maarja kan ook zijn dat ze wachten tot PU? Dat de programming zich nu focust op andere dingen (double float point precision bijv.)

Volgens mij is er wel hardware voor nodig (Ik dacht iets in de display poorten) Free sync maakt gebruik van Adaptive Sync, wat alleen in de nieuwe DisplayPort versie zit. maar in tegenstelling tot G-Sync is Free-Sync (op dat stukje hardware na) gratis. Bij G-Sync word er nog aardig wat betaald voor licensing aan nVidia.

EDIT: Had ik niet eens aangedacht maar Free Sync is natuurlijk ook alleen weer beschikbaar met AMD GPU's. Ik heb een 290X en wou nog een nieuwe monitor.. misschien even wachten tot er meer Free-Sync supported monitors komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Facerafter op 27-01-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:31:
[...]
EDIT: Had ik niet eens aangedacht maar Free Sync is natuurlijk ook alleen weer beschikbaar met AMD GPU's. Ik heb een 290X en wou nog een nieuwe monitor.. misschien even wachten tot er meer Free-Sync supported monitors komen.
http://wccftech.com/nvidia-promises-support-freesync/

Debunk? :P Hopelijk dan toch, want nVidia kaarten hebben toch iets mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
FreeSync komt inderdaad ooit een keer naar Nvidia kaarten. Niemand weet wanneer want Nvidia is er niet zo happig op om met AMD samen te werken. Maar we zullen het zien. Ik las bij de buren overigens dat je voor volledige benutting van DX12 een nieuwe videokaart nodig gaat hebben, dus dat wordt weer sparen en hopelijk dat ik tegen die tijd mijn 780Ti nog voor een leuke prijs kwijt kan :)

Maar goed voor Star Citizen wil ik wel een aantal hardwarematige upgrades doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Debunk? :P Hopelijk dan toch, want nVidia kaarten hebben toch iets mijn voorkeur.
Oh? Dat wist ik niet, rare move van nVidia om de technologie van de concurrent te gaan ondersteunen die het gratis aanbieden. Terwijl je het zelf dezelfde technologie verkoopt tegen een redelijk grote betaling? Misschien gewoon de nVidia GPU's niet buiten te sluiten als Free Sync erg populair word?

Ik vind dat je vaak bij AMD meer waard voor je geld krijgt en bij nVidia toch meer voor het merk betaald.
Bij de laatste 900 serie is dat wel wat minder maar daar voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ze gebruiken toch de CryEngine? Beetje vreemde conclusie dat het erg complex gaat worden. Neem aan dat CryTek de engine gewoon update naar DX12. As ze de engine dusdanig gemod hebben dat het niet te updaten valt is dat een beetje een vreemde actie van de kant van RSI.
Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:43:
[...]

G-Sync is een complexer stukje techniek. Als ik de reviews mag geloven is Free-sync niet in staat dezelfde resultaten te bieden. Hoop eerder dat Nvidia en AMD samen met de betere monitor boeren in zee gaan om een goedkopere oplossing voor G-Sync te gaan vinden maar dat geef ik weinig kans. Of we moeten Free-Sync 2.0 afwachten en hopen dat het open-source wordt (aka Nvidia gaat het ook ondersteunen).

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:47:
[...]

Oh? Dat wist ik niet, rare move van nVidia om de technologie van de concurrent te gaan ondersteunen die het gratis aanbieden. Terwijl je het zelf dezelfde technologie verkoopt tegen een redelijk grote betaling? Misschien gewoon de nVidia GPU's niet buiten te sluiten als Free Sync erg populair word?

Ik vind dat je vaak bij AMD meer waard voor je geld krijgt en bij nVidia toch meer voor het merk betaald.
Bij de laatste 900 serie is dat wel wat minder maar daar voor..
We gaan nu wel erg off-topic btw :P

Bij nVidia betaal je niet voor het merk, maar voor de betere prestaties. De laatste tijd kwam na elke release van een nieuwe GTX serie een price-drop van AMD om de competitie aan te gaan.
naaitsab schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:52:
[...]

Ze gebruiken toch de CryEngine? Beetje vreemde conclusie dat het erg complex gaat worden. Neem aan dat CryTek de engine gewoon update naar DX12. As ze de engine dusdanig gemod hebben dat het niet te updaten valt is dat een beetje een vreemde actie van de kant van RSI.
Ze gebruiken CryEngine omdat dat de engine was die grafisch op dat moment het verste voor liep. Die engine is bedoeld voor FPS, echter hebben ze hem zo omgebouwd dat het mogelijk gaat zijn om ruimtes van vele miljoen km's te maken. Dat is wel iets anders als een map van 5x5 km waar je op rond kan lopen.

Kort gezegd, het is heel logisch dat ze de engine gigantisch verbouwd hebben. De keus voor CryEngine heeft CR volgens mij wel een aantal keer beargumenteerd, dat is wss op de RSI site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:58:
[...]

Bij nVidia betaal je niet voor het merk, maar voor de betere prestaties. De laatste tijd kwam na elke release van een nieuwe GTX serie een price-drop van AMD om de competitie aan te gaan.
Dit is natuurlijk niet helemaal waar. :P Je betaalt vaak wel voor het merkje. De vorige generatie nvidia waren zwaar overpriced voor niet veel betere prestaties. Net zoals de huidige Asus ROG scherm waar je imo behoorlijk voor het merkje betaalt. Maarja gaat een beetje off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
naaitsab schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:52:
[...]

[...]

G-Sync is een complexer stukje techniek. Als ik de reviews mag geloven is Free-sync niet in staat dezelfde resultaten te bieden. Hoop eerder dat Nvidia en AMD samen met de betere monitor boeren in zee gaan om een goedkopere oplossing voor G-Sync te gaan vinden maar dat geef ik weinig kans. Of we moeten Free-Sync 2.0 afwachten en hopen dat het open-source wordt (aka Nvidia gaat het ook ondersteunen).
Tot nu toe support alleen Unreal Engine 4 DX12 en binnenkort ook Unity. Er is nog niks gezegd over CryEngine. Ook hebben ze de engine moeten modden, hoe wil je anders een FPS engine gebruiken voor een Space Sim? Ze hebben hem gebruikt vanwege de graphics.

Voor zo ver ik weet doen ze vrij wel het zelfde. G-sync is zelf wel goedkoop maar nvidia die heeft er een licensing van ~100 € erop gegooit.
[...]

[...]

Ze gebruiken CryEngine omdat dat de engine was die grafisch op dat moment het verste voor liep. Die engine is bedoeld voor FPS, echter hebben ze hem zo omgebouwd dat het mogelijk gaat zijn om ruimtes van vele miljoen km's te maken. Dat is wel iets anders als een map van 5x5 km waar je op rond kan lopen.

Kort gezegd, het is heel logisch dat ze de engine gigantisch verbouwd hebben. De keus voor CryEngine heeft CR volgens mij wel een aantal keer beargumenteerd, dat is wss op de RSI site te vinden.
Moet toch ook een keer kunnen? Klopt wel een beetje maar het word tijd dat AMD weer is een nieuw serie/model uitbrengt. De R9 200 serie komt uit November (?) 2013. Dus is een klein beetje outdated dus dan is een price drop ook niet zo heel erg gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:04:
[...]

Moet toch ook een keer kunnen? Klopt wel een beetje maar het word tijd dat AMD weer is een nieuw serie/model uitbrengt. De R9 200 serie komt uit November (?) 2013. Dus is een klein beetje outdated dus dan is een price drop ook niet zo heel erg gek.
Binnenkort 300 serie als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
[...]

Tot nu toe support alleen Unreal Engine 4 DX12 en binnenkort ook Unity. Er is nog niks gezegd over CryEngine. Ook hebben ze de engine moeten modden, hoe wil je anders een FPS engine gebruiken voor een Space Sim? Ze hebben hem gebruikt vanwege de graphics.

Voor zo ver ik weet doen ze vrij wel het zelfde. G-sync is zelf wel goedkoop maar nvidia die heeft er een licensing van ~100 € erop gegooit.
[...]
Die 100€ komt ook doordat er meer dedicated hardware in het scherm zit voor G-Sync, maar het klopt wel dat er waarschijnlijk ook flink licensing fees overheen gaan.

De R300 zal me benieuwen, vooral de TDP verschillen doen mij tegenwoordig interesseren. (Gezien dat toch grotendeels de heat-output in je kast regelt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:11:
[...]

Die 100€ komt ook doordat er meer dedicated hardware in het scherm zit voor G-Sync, maar het klopt wel dat er waarschijnlijk ook flink licensing fees overheen gaan.

De R300 zal me benieuwen, vooral de TDP verschillen doen mij tegenwoordig interesseren. (Gezien dat toch grotendeels de heat-output in je kast regelt :P .
Ik hoop dat AMD wat dat betreft wat leert en niet meer van die hitte/lawaai bakken maakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:12:
[...]

Ik hoop dat AMD wat dat betreft wat leert en niet meer van die hitte/lawaai bakken maakt. :P
Je kan nog altijd een geluidsdichte kast en water koeling kopen :D

EDIT:
Maar lawaai heb ik niet zo'n last van, het is meer de hitte en stroom verbruik waar ze wat aan moeten doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Facerafter op 27-01-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:11:
[...]

//offtopic
Inderdaad telt voor mij ook de TDP hard mee. Je mag dan wel 100 goedkoper zijn (tegenwoordig minder) maar weegt het op tegen je stroomkosten? Uiteindelijk betaal je de rekening wel.
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Je kan nog altijd een geluidsdichte kast en water koeling kopen :D
Waterkoeling is per definitie niet beter dan Lucht. Tegenwoordig met de techniek is het gewoon hetzelfde of lucht is soms beter. (*Geld uiteraard niet voor een grafische kaart, daar is water echt beter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Cygnitr0n schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:15:
[...]

//offtopic
Inderdaad telt voor mij ook de TDP hard mee. Je mag dan wel 100 goedkoper zijn (tegenwoordig minder) maar weegt het op tegen je stroomkosten? Uiteindelijk betaal je de rekening wel.

[...]

Waterkoeling is per definitie niet beter dan Lucht. Tegenwoordig met de techniek is het gewoon hetzelfde of lucht is soms beter. (*Geld uiteraard niet voor een grafische kaart, daar is water echt beter.)
Ik neem aan dat je het daar over het stroom verbruik hebt van de AMD kaarten? Ik hoop dat ze daar ook wel wat aan gaan doen. Daar had nvidia natuurlijk wel een hele grote verbetering met de 900 serie.

We hebben het natuurlijk over grafische kaarten hé :P

EDIT: Om toch nog een een beetje on-topic te blijven, ik deze "vertalingen" van 10ftc altijd wel geniaal.
http://www.reddit.com/r/s..._for_the_chairman/co1suc8

[ Voor 10% gewijzigd door Facerafter op 27-01-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:17:
[...]

Ik neem aan dat je het daar over het stroom verbruik hebt van de AMD kaarten? Ik hoop dat ze daar ook wel wat aan gaan doen. Daar had nvidia natuurlijk wel een hele grote verbetering met de 900 serie.

We hebben het natuurlijk over grafische kaarten hé :P
Jup, de AMD kaarten zijn echte energie slurpers. Bij Nvidia hebben ze dat beter onder controle, die kijken niet alleen naar prestatie maar ook naar efficiëntie. De 900 serie is gewoon de 700 serie maar dan efficienter, er is echt niets anders dan een paar Mhz omhoog met minder TDP.

Ja, haha, laten we het maar niet over CPU's hebben. :9

//Ontopic:

Q3. OH GOD I SPENT HUNDREDS OF DOLLARS ON FUCKING CONCEPT ART AND IT'S THE YEAR IN OUR LORD 2015 AND YOU STILL HAVEN'T PUT THE STARFARER AND CARRACK IN THE HANGAR GOD CHRIS WHAT THE FUCK.
A3. Starfarer yes. Foundry 42 is using it in Episode 1, probably as a juicy juicy target. Carrack WAS FUCKING CONCEPT ART A FEW MONTHS AGO WE HAVE A LOT MORE WORK THAN PEOPLE YOUR GOD DAMN MARY SUE FIREFLY ENTERPRISE LOVE CHILD WILL JUST HAVE TO WAIT. Oh by the way we're hiring.

_/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door DutchWalnut op 27-01-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab

Cryengine kan voor meerdere dingen gebruikt worden, het is geen pure FPS engine. Echter die unieke dingen zoals de zwaartepunten en ruimteschip physics zijn inderdaad erin 'gemod'. Vraag me af of ze dat als API hebben gedaan of daadwerkelijk de engine zelf hebben aangepast. Optie 2 geeft inderdaad problemen met upgraden als CryTek met een DX12 update komt.
Er zit natuurlijk een deeltje R&D kosten en marge in verwerkt maar de G-sync module zelf is wel degelijk een prijzig stukje software. Er zit een hele custom scaler in. De techniek is mooi maar op dit moment is het gewoon brak. Free-Sync is het net niet en G-sync is te duur om algemeen te implementeren. Altijd jammer dat soort merk-gebonden features.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
naaitsab schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:23:
[...]

Cryengine kan voor meerdere dingen gebruikt worden, het is geen pure FPS engine. Echter die unieke dingen zoals de zwaartepunten en ruimteschip physics zijn inderdaad erin 'gemod'. Vraag me af of ze dat als API hebben gedaan of daadwerkelijk de engine zelf hebben aangepast. Optie 2 geeft inderdaad problemen met upgraden als CryTek met een DX12 update komt.

[...]

Er zit natuurlijk een deeltje R&D kosten en marge in verwerkt maar de G-sync module zelf is wel degelijk een prijzig stukje software. Er zit een hele custom scaler in. De techniek is mooi maar op dit moment is het gewoon brak. Free-Sync is het net niet en G-sync is te duur om algemeen te implementeren. Altijd jammer dat soort merk-gebonden features.
Ik denk niet dat de engine die ze voor Star Citizen nog echt Cry Engine genoemt mag worden omdat De engine zo zwaar is gemod (6DOF, Double Float point precision, etc.). CIG heeft ook redelijk aantal Crytek medewerkers in dienst die daar dus ook aan mee helpen. Cry Engine is toch echt wel gefocused op FPS games.

Kan misschien wel zijn dat R&D marge in zit maar AMD heeft de technologie ook ontwikkeld en bied het gratis aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Facerafter op 27-01-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:29:
[...]

Ik denk niet dat de engine die ze voor Star Citizen nog echt Cry Engine genoemt mag worden omdat De engine zo zwaar is gemod (6DOF, Double Float point precision, etc.). CIG heeft ook redelijk aantal Crytek medewerkers in dienst die daar dus ook aan mee helpen. Cry Engine is toch echt wel gefocused op FPS games.
Dan is de laatste logische stap.. een eigen engine met CryEngine als basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Waterkoeling voor de overwinning.

Ik wacht op dx12 en dan komt er hier een watergekoelde monsterbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Cygnitr0n schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:30:
[...]

Dan is de laatste logische stap.. een eigen engine met CryEngine als basis.
Ik denk dat ze daar niet zo heel ver vandaan zitten maar toch zult met opstarten etc. CryEngine genoemt moeten worden. Ze gebruiken immers de bron code van Cry Engine anders zouden ze denk ik met copyright problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:29:
Kan misschien wel zijn dat R&D marge in zit maar AMD heeft de technologie ook ontwikkeld en bied het gratis aan?
De achterliggende techniek is anders :p Free-sync 'hackt' zichzelf in de ingebouwde scaler. G-sync is een extra custom scaler die het scherm aanstuurt. Dat 'hacken' levert niet hetzelde resultaat op als de losse module. De AMD aanpak is puur software matig, Nvidia heeft software én hardware moeten ontwikkelen en was hier ruim een jaar eerder mee, in tech land is dat een lange tijd. Ben wel benieuwd of de volgende generatie Free-Sync wel de gewenste resultaten geeft, dan zou het mooi zijn als Nvidia dat ook overneemt.
Gaat wel een beetje offtopic zo :+

Was er al wat concreets bekend over het wisselen van magazijnen inflight? Die 500 kogels gaat 'm niet worden, dan zal de eerste upgrade voor mijn Avenger een gimbal energy kanon worden :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
naaitsab schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:46:
[...]
Was er al wat concreets bekend over het wisselen van magazijnen inflight? Die 500 kogels gaat 'm niet worden, dan zal de eerste upgrade voor mijn Avenger een gimbal energy kanon worden :p
on-topic reply,

De 2x500 kogels zijn ruim voldoende in Vanduul Swarm, gezien je elke 4 rounds een refill krijgt.

Zodra je eerste clip leeg is reload hij automatisch (5sec.) Daarna kan je weer 500 keer knallen.

Gisteren samen met Ircghost gespeeld, en de Avenger heeft behoorlijk wat kills kunnen maken. De distortion cannons zijn zeer goed voor het depleten van shields. Daarna doet de Tigerstreik een stuk meer damage :D .

edit:
oh ja, en ik vlieg nu met alle weapon gimbals locked. Dus de Tigerstreik schiet net als de Suckerpunches recht vooruit.

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 27-01-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
naaitsab schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:46:
[...]

De achterliggende techniek is anders :p Free-sync 'hackt' zichzelf in de ingebouwde scaler. G-sync is een extra custom scaler die het scherm aanstuurt. Dat 'hacken' levert niet hetzelde resultaat op als de losse module. De AMD aanpak is puur software matig, Nvidia heeft software én hardware moeten ontwikkelen en was hier ruim een jaar eerder mee, in tech land is dat een lange tijd. Ben wel benieuwd of de volgende generatie Free-Sync wel de gewenste resultaten geeft, dan zou het mooi zijn als Nvidia dat ook overneemt.
Gaat wel een beetje offtopic zo :+

Nvidia was hier misschien eerder mee maar het is eigenlijk bijna niet aangeslagen vanwege het hoge prijskaartje. Alleen de high-end monitors hebben hem en die zijn dan vaak al overpriced. (Asus ROG)

Niet inflight maar je kan in de hangar ammo wisselen. Volgens mij zei iemand dat er een ammo box van 1000 was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:54:
[...]

on-topic reply,

De 2x500 kogels zijn ruim voldoende in Vanduul Swarm, gezien je elke 4 rounds een refill krijgt.

Zodra je eerste clip leeg is reload hij automatisch (5sec.) Daarna kan je weer 500 keer knallen.

Gisteren samen met Ircghost gespeeld, en de Avenger heeft behoorlijk wat kills kunnen maken. De distortion cannons zijn zeer goed voor het depleten van shields. Daarna doet de Tigerstreik een stuk meer damage :D .

edit:
oh ja, en ik vlieg nu met alle weapon gimbals locked. Dus de Tigerstreik schiet net als de Suckerpunches recht vooruit.
Bij mij kwam ik na ronde 2 zonder ammo te staan, na 1 mag was ik klaar :+ Was dat geen bug in de Avenger? Maar nog steeds een beetje scheef tegen een energy wapen die schijnbaar onbeperkt kan schieten als je 'm tussendoor even op laat laden.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar het 'even' opladen duurt wel even, vooral als je motor (dus koeling neem ik aan?) stuk is. Gisteren duurde het al een paar minuten en dan was nog niet eens de helft van de hitte er af, en die schiet je er binnen enkele seconde weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
naaitsab schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:09:
[...]

Bij mij kwam ik na ronde 2 zonder ammo te staan, na 1 mag was ik klaar :+ Was dat geen bug in de Avenger? Maar nog steeds een beetje scheef tegen een energy wapen die schijnbaar onbeperkt kan schieten als je 'm tussendoor even op laat laden.
De Avenger kan momenteel wel heel lang blijven schieten zonder overheating problemen. In dat opzicht is je damage-output een stuk beter :) .
Ircghost schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:12:
Maar het 'even' opladen duurt wel even, vooral als je motor (dus koeling neem ik aan?) stuk is. Gisteren duurde het al een paar minuten en dan was nog niet eens de helft van de hitte er af, en die schiet je er binnen enkele seconde weer bij.
Met energy-weapons dat is :) , ballistic ftw.
(i know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het was ook een response op Naaitsab die het oneerlijk vond dat energy weapon niet depleten, maar dus wel takke snel oververhitten waardoor je niks meer kunt voor een lange periode. Je kunt dus korter schieten en moet lang wachten tot het weer goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ircghost schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:12:
Spray-and-pray gaat inderdaad niet werken. Dat hebben ze wel netjes afgevangen, echter zal je met een ernergy weapon niet zonder ammo komen te staan. Als de boel oververhit is moet je de boel af laten koelen, bij ammo ben je dan gewoon het zaadje :p Maar het blijft natuurlijk een alpha build, wellicht komt er net als rocket 'rekken' dat je in je ruim kan neerzetten waar magazijnen uit gehaald kunnen worden. Dan kom je tenminste niet na een paar kills zonder ammo te staan :p Ga er vanuit dat de gemiddelde missie wel meer mobs bevat dan een paar waves uit Vanduul.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond 20.00 trouwens AMA van CR op reddit (2pm EST).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Nog bedankt voor de reacties trouwens over die Freelancer. :)
Ik zal eens kijken of ik nog een ship erbij neem voor 1 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ook updaten in het Google doc he! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Fordox schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:36:
ook updaten in het Google doc he! :p
Waar? Hier? GoT SC invullen maarrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Beetje jammer dat de pie-charts nog steeds niet kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ze hebben eindelijk de ES naar MR upgrade erin https://robertsspaceindus...s/Aurora-ES-To-MR-Upgrade
Heb al een Anniversary LX gekocht dus heb m niet meer nodig, maar is wel goed dat ie er is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Djesse8999 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:56:
Ze hebben eindelijk de ES naar MR upgrade erin https://robertsspaceindus...s/Aurora-ES-To-MR-Upgrade
Heb al een Anniversary LX gekocht dus heb m niet meer nodig, maar is wel goed dat ie er is :Y
De LX kan je het beste kopen.. ook als je ooit wil CCU-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Cygnitr0n schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:00:
[...]

De LX kan je het beste kopen.. ook als je ooit wil CCU-en :)
Méh, hij kost nu 45 dollar ipv 25 ;) , dus beter koop je gewoon niks. (Tot release natuurlijk ivm VAT.)

Nog 150.000 dollar en dan gaan ze over de 71 miljoen... dat blijft maar gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Case_C op 27-01-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Méh, hij kost nu 45 dollar ipv 25 ;) , dus beter koop je gewoon niks. (Tot release natuurlijk ivm VAT.)

Nog 150.000 dollar en dan gaan ze over de 71 miljoen... dat blijft maar gaan.
En we horen maar niets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
En dan te bedenken dat er in het begin werd afgevraagt of we de 6miljoen wel zouden halen om de laatste stretch goal te unlocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Vrijdag is er een design document over de mobiGlass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Die zijn toch al redelijk oud?

EDIT: Jup, Oktober 2014. (Zie nu pas dat de titel Citizen Con is... -.-'')

[ Voor 13% gewijzigd door Facerafter op 27-01-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CitizenCon, dat is vorig jaar ja.

Edit: al gespot.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Case_C schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:18:
[...]

Microwave gun for only 1099 ftw! :D
Ugh...
maak het ALSJEBLIEFT 1100, ***gedoe ook met die verkooptruucjes, in games hoort da nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Fordox schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:25:
[...]

Ugh...
maak het ALSJEBLIEFT 1100, kutgedoe ook met die verkooptruucjes, in games hoort da nie
Waarom niet, immersion op alles... dus ook in de winkels :P .

Ben ook wel meer benieuwd naar de high-res panel filmpjes van Townhall,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

flikker op :') het rekent voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

haha, met je eens Fordox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ben eerder benieuwd naar het persistence universe :+ Leuk die features maar gaat nog wel even duren zo ben ik bang ;(

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
naaitsab schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:30:
Ben eerder benieuwd naar het persistence universe :+ Leuk die features maar gaat nog wel even duren zo ben ik bang ;(
Mwuah niet echt. De mobiGlass is eigenlijk gewoon een glorified menu.
Zie je ook aan de foto's het is gewoon een menu die er bijzonder uit ziet en zich aan de immersion houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Wie doen er vanavond weer mee met een rondje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Facerafter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Mwuah niet echt. De mobiGlass is eigenlijk gewoon een glorified menu.
Zie je ook aan de foto's het is gewoon een menu die er bijzonder uit ziet en zich aan de immersion houd.
Het gaat me meer om wanneer het spel te spelen valt :p Leuk die AC maar dat vind ik vrij snel vervelen. Ik ga er vanuit dat ze het spel updaten met nieuwe sectoren. Als ze een gigantisch universum met "werkende" planeten willen maken zijn we nog wel flink wat jaartjes verder als ik zie hoe gedetailleerd die planeten zijn aan het eerder getoonde CitizenCon filmpje. Als ze kleiner beginnen en daarna als het spel live is meer gebieden toevoegen zou dat wel een mooie tussenweg zijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Dat gaan ze ook doen voor de pledge spelers, er komt eind van het jaar een 5 stelsel pu tje geloof ik gehoord te hebben tijdens de presentatie van de pu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Er stond inderdaad een alpha achtige playtest voor de PU in de planning. Ben erg benieuwd. :9

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fordox schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:33:
Wie doen er vanavond weer mee met een rondje? :)
Kan er wel bij zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Een update in de TS wat betreft het wachtwoord voor de Star-Citizen group hierin :) .

Fordox sofort melden auf TS!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hVFIxeyKZ3Nvf7lT4ojjhGnf/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 43% gewijzigd door Case_C op 27-01-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fordox melden op TS.
Pagina: 1 ... 13 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.