Ik ben het helemaal met je eens, ik vond de M8 niet echt mooi, maar de M9 weer welProsac2010 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:27:
[...]
Op een of andere manier oogt hij anders, minder rond? En wat minder slank? Geen idee hoe ik dat zo in tekst moet uitleggen, maar de M8 vond ik helemaal niks en de M9 vind ik wel mooi.
Misschien is mijn smaak nu een paar jaar later ook wel anders.
In het eerste filmpje dat uitgelekt is waren het allemaal zilveren versies:-aad- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:24:
[...]
Heeft iemand misschien een goed filmpje gezien van een vergelijking van de zilveren M9 en de zilveren M8? De filmpjes waarbij ze samen te zien zijn kan ik het niet goed vergelijken en bij andere is de M8 de gunmetal versie.
http://androidworld.nl/nieuws/filmpje-en-fotos-htc-one-m9/
https://vid.me/5zs2
Maar dat is mss niet zo duidelijk als je zou willen.
De rest is idd met de gunmetal versie

https://www.youtube.com/watch?v=BgUyvD19RiY
Euh? Die toestellen zijn zo goed als identiek?Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:37:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens, ik vond de M8 niet echt mooi, maar de M9 weer wel
Buiten dan de zilveren versie met een gouden rand.
De gunmetal versies zijn bijna niet uit elkaar te houden - buiten dan de vierkante camera - die ik persoonlijk zelfs lelijker vind met die zwarte rand.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Een paar jaar? De M8 is koud een jaar geleden geïntroduceerd.Prosac2010 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:27:
[...]
Op een of andere manier oogt hij anders, minder rond? En wat minder slank? Geen idee hoe ik dat zo in tekst moet uitleggen, maar de M8 vond ik helemaal niks en de M9 vind ik wel mooi.
Misschien is mijn smaak nu een paar jaar later ook wel anders.
Maar goed, feit is dat de M9 er op details anders uit ziet... Ik ben zelf heel benieuwd naar de prestaties van de camera. Verder kan je de M9 in mijn ogen onmogelijk een lelijke telefoon noemen. Dat is wel snor, zelf twijfel ik alleen nog een beetje, ik had graag een 5,5" telefoon gezien, maar dan echt een killer, de HTC tegenhanger van de Note 4 bijvoorbeeld, maar dan met de dual-speaker config e.d.
Cogitationis poenam nemo patitur
Het is en blijft inderdaad een hele mooie telefoon... maar het is en blijft een kopie van vorig jaar 
edit: op papier vind ik voorlopig wel dat de HTC er iets beter uitkomt dan de Samsung tegenhanger. Moest Samsung de Edge niet hebben uitgebracht dan had ik de m9 al besteld.
edit: op papier vind ik voorlopig wel dat de HTC er iets beter uitkomt dan de Samsung tegenhanger. Moest Samsung de Edge niet hebben uitgebracht dan had ik de m9 al besteld.
[ Voor 45% gewijzigd door JanAd op 03-03-2015 08:57 ]
ach jah.... Volkswagen Golf's evolueren qua uiterlijk ook mnimaal, iPhones, zelfde verhaal.... Misschien verwachten we wel te veel. Wat ik eigenlijk nog belangrijker vindt, hoe presteert het ding. De grootste concurrent van de M9 heeft gewoon twee modellen nodig, waarvan ik de standaard versie vele malen saaier vind dan de M9. De vraag is dus alsof een afgerond scherm opweegt tegen het luxe voorkomen van de M9.
HTC heeft de M9 heel zakelijk en cool op de markt willen zetten, de concurrentie gokt op twee paarden.... Tja... Overigens geloof ik dat alle toestellen nu op een dusdanig kwaliteitsniveau zijn gekomen dat je met geen van alles echt een slechte telefoon koopt. In mijn ogen gaat het dus alleen nog maar om persoonlijke voorkeuren.
HTC heeft de M9 heel zakelijk en cool op de markt willen zetten, de concurrentie gokt op twee paarden.... Tja... Overigens geloof ik dat alle toestellen nu op een dusdanig kwaliteitsniveau zijn gekomen dat je met geen van alles echt een slechte telefoon koopt. In mijn ogen gaat het dus alleen nog maar om persoonlijke voorkeuren.
Daar heb je helemaal gelijk in 
HTC als merk/brand spreekt mij vele malen meer aan dan Samsung, Apple of LG enz...
HTC als merk/brand spreekt mij vele malen meer aan dan Samsung, Apple of LG enz...
Belsimpel geeft een levertijd aan van 4 weken:

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB
Met "paar jaar" doelde ik natuurlijk op de mijn smaak t.o.v. de M7.
Overigens vind ik de Iphone6 en S6 ook wel erg mooi, maar ik vind de overstap naar telefonische IOS toch wel wat eng.
En de S6 verschilt voor mijn gevoel niet zoveel van de M9 en als HTC gebruiker blijf ik dan toch liever bij wat ik al ken op android-gebied.
Ik wacht de reviews nog wel even af en misschien dat met dat rekken dan Vodafone ook met een beter verlengingsbod komt.
Misschien overtuig ik mezelf wel dat de M7 ook nog prima mee kan (waar niks aan gelogen is vwb mijn gebruik).
Overigens vind ik de Iphone6 en S6 ook wel erg mooi, maar ik vind de overstap naar telefonische IOS toch wel wat eng.
Ik wacht de reviews nog wel even af en misschien dat met dat rekken dan Vodafone ook met een beter verlengingsbod komt.
Misschien overtuig ik mezelf wel dat de M7 ook nog prima mee kan (waar niks aan gelogen is vwb mijn gebruik).
Ik kreeg gisteren een mailtje van Coolbue aan dat ze bij een pre-order op 1 april leveren... Dus 4 weken zal idd kloppen.
Photo album taken with the HTC One M9 (non final hardware + software from last month)
Moet toch zeggen dat die er zeker niet verkeerd uitzien!
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Hier een vergelijking van de dualtone vs de gun gray-aad- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:24:
[...]
Heeft iemand misschien een goed filmpje gezien van een vergelijking van de zilveren M9 en de zilveren M8? De filmpjes waarbij ze samen te zien zijn kan ik het niet goed vergelijken en bij andere is de M8 de gunmetal versie.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ATppGKxB10Y]
Coolblue, die was het voordeligste met het abonnement wat ik wilde. Daarbij is hun service, toen ik problemen met mijn M8 had, echt grandioos!:)
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Mercie! Daarop zijn de toestellen eens echt goed te zien en het ziet er wel mooi uit als je de details zo bekijkt.jay enmo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:49:
[...]
Hier een vergelijking van de dualtone vs de gun gray
[video]
Je kunt je ook afvragen of je überhaupt een nieuwe telefoon wil als je nog geen jaar oude high-end M8 hebt. Wat verwacht je, binnen een jaar, voor spectaculair nieuws?Franco10 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:09:
[...]
Dat zeg ik dus hè, gewoon het domme gevoel van iets nieuws in handen hebben. Heb veel mensen in mijn omgeving die een M7 of een M8 hebben, bij de M9 heb ik niet het gevoel dat het nieuw is. Ik heb geen problemen met op elkaar lijkende modellen waaraan je kunt zien dat het familie van elkaar is. Drie jaar lang exact hetzelfde toestel met minimale veranderingen is wat anders. Als Apple deze stap had gezet heette de telefoon M8s en lachten 'wij' Androidgeeks de mensen die hiervoor in een slaapzak voor een store gaan liggen vierkant uit.
Hij is vanaf vandaag te pre-orderen bij Hi.
Zondag stond hij er ook al even op, maar nu toen was hij al verdwenen voordat ik mijn pre-order kon plaatsen.
Zondag stond hij er ook al even op, maar nu toen was hij al verdwenen voordat ik mijn pre-order kon plaatsen.
Hij staat er nu ook gewoon op.Robann schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:14:
Hij is vanaf vandaag te pre-orderen bij Hi.
Ik zat net namelijk te kijken. Maar bij coolblue is hij goedkoper dan bij hi.nl
[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 03-03-2015 12:39 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Hier staat een overzichtje met nog een paar winkels:
http://www.androidplanet.nl/nieuws/htc-one-m9-bestellen/
http://www.androidplanet.nl/nieuws/htc-one-m9-bestellen/
Gunmetal is wel een paar tintjes donkerder bij de M9, dan bij de M8-variant.JanAd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:45:
De gunmetal versies zijn bijna niet uit elkaar te houden
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Eensch. Kudos voor de merken die wel nieuwe dingen proberen, zoals een Edge, een veel groter scherm of de knoppen aan de achterkant. Dat soort dingen kunnen helpen om een bepaalde voorkeur te creëren. Ik zou best nog wel eens een toestel met een echt toetsenbord willen gebruiken, hoe goed SwiftKey en Fleksy etc. ook zijn, een echt toetsenbord vind ik veel fijner.BPP schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:52:
[...]
Zowel de Xperias, LG G series, Samsung Galaxy S series, Iphones en dus ook de HTC's hebben allemaal hetzelfde 'probleem'.
Vodafone heeft de telefoon ook nu staan i.c.m. een abonnement. 'losse toestelprijs €699,- . Maar zie nergens waar ik hem los kan krijgen.
Edit: ipv i.c.m. een M9 moet natuurlijk met een abonnement zijn.
Edit: ipv i.c.m. een M9 moet natuurlijk met een abonnement zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door sdanny op 03-03-2015 12:53 ]
Verwijderd
Dat noemt men geen ''probleem'' maar een design taal...BPP schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:52:
[...]
HTC heeft jou toch nooit kunnen overtuigen itt Samsung?![]()
Mijn keuze is nog lang niet gemaakt. De M7 was mijn laatste echte HTC toestel en ben daarna voor de OPO gegaan. Heb 2 dagen de M8 gehad en ondanks dat het een bloedmooi toestel is, was de downgrade 5'5 > 5 inch best wel groot en heb hem gelijk in de verkoop gezet. Ik wacht lekker op de G4 of ik blijf bij de OPO.
Daarnaast is er bijna geen innoverend merk meer kwa uiterlijk
Zowel de Xperias, LG G series, Samsung Galaxy S series, Iphones en dus ook de HTC's hebben allemaal hetzelfde 'probleem'.
HTC heeft een visie over de perfecte telefoon, en die moet er voor HTC gewoon goed uit zien.
Zoals al vaker is vermeld in dit topic zijn het voornamelijk technische beperkingen waardoor sommige dingen er precies hetzelfde uit zien.
Neem de zwarte balk, daar zitten alle beeldscherm drivers achter, BoomSound heeft ook amplifiers enz en dat zal ook ergens gelaten moeten worden.
Door de keuze voor de 20mp sensor van Toshiba, was er gewoon geen ruimte meer om er een duo-camera bij te plaatsen, dat kon gewoon letterlijk niet.Jeff Gordon @urbanstrata 4m4 minutes ago
A few useful M9 tidbits: water resistance is rated IPx3. It supports Quick Charge 2.0. The LCD panel circuitry is under the black bar.
Denk nou aub niet dat HTC heeft stil gezeten, we hebben het alleen niet gezien. We hebben wel gezien waar Samsung mee bezig is: De S6 Edge, wat we eigenlijk wel wisten gezien de Note Edge. En dat is het enigste verschil, Samsung heeft zijn toestel gewoon gelanceerd, HTC (denk ik) niet.. HTC weet wat het wil, weet (waarschijnlijk) hoe ze dat willen, en wanneer. Ze weten ook wat ze niet willen, en dat is een toestel uitbrengen dat niet gelijk doet denken aan HTC.Jeff Gordon @urbanstrata 4m4 minutes ago
PSA: HTC One M9 software isn't finished yet. We're working hard to finalize it, focusing especially on camera optimizations. More soon
Jeff Gordon @urbanstrata · 1h 1 hour ago
The HTC One M9 offers electronic image stabilization (EIS), which conserves internal component space vs. OIS. @swap002
Jeff Gordon @urbanstrata · 1h 1 hour ago
So instead of OIS, we can have things like EIS + a larger battery. @swap002
Nieuwe dingen proberen? Samsung?Franco10 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:48:
[...]
Eensch. Kudos voor de merken die wel nieuwe dingen proberen, zoals een Edge, een veel groter scherm of de knoppen aan de achterkant. Dat soort dingen kunnen helpen om een bepaalde voorkeur te creëren. Ik zou best nog wel eens een toestel met een echt toetsenbord willen gebruiken, hoe goed SwiftKey en Fleksy etc. ook zijn, een echt toetsenbord vind ik veel fijner.

Volgens mij had LG als eerste een buigbaar scherm(?, durf niet met zekerheid te zeggen).
En dan niet HTC noemen als bedrijf dat de andere kant op gaat?
- Eerste unibody design
- BoomSound
- UltraPixel
- Zoe
Ja, HTC heeft aardig teleurgesteld door eigenlijk niks nieuws te laten zien. Wil niet zeggen dat ze niks nieuws hebben. Ik heb hem zelf ook nog niet vast gehad, geld ook voor de S6.
Fanboy gehalte is aardig hoog merk ik. Ik ben persoonlijk gewoon niet van mening dat Samsung zijn kans heeft gepakt op HTC van de troon te stoten. Als de Edge een ''normale'' prijs had gehad, een SD slot en een vervangbare batterij, dan wel.Jeff Gordon @urbanstrata · now 1 minute ago
I think M9 has to be seen in person to fully appreciate its elegance. This phone screams "premium," and that's tough to convey in photos.
Ik heb zelf de M7, en hoewel een upgrade niet nodig is. Is de kans toch aardig groot dat hij hier ook gaat komen, ik weet alleen niet of ik ''mans'' genoeg ben voor goud
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 13:13 . Reden: Links en spelfouten. ]
Als ik hem bestel zal het in het zilver zijn - met de gouden rand erbijCLB schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:44:
[...]
Gunmetal is wel een paar tintjes donkerder bij de M9, dan bij de M8-variant.

Ik geloof er geen zak van dat deze even door "iemand zijn geschoten". Dat lijken me nog het meest foto's die er als samples standaard op staan.Steeldunes schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:15:
Photo album taken with the HTC One M9 (non final hardware + software from last month)
Verwijderd
spNk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:16:
[...]
Ik geloof er geen zak van dat deze even door "iemand zijn geschoten". Dat lijken me nog het meest foto's die er als samples standaard op staan.

http://www.theverge.com/2...e-m9-camera-sample-images
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 13:20 ]
Ik geloof het wel, zo bijzonder zijn de foto's nu ook weer niet. De kwaliteit is echter niet mis!spNk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:16:
[...]
Ik geloof er geen zak van dat deze even door "iemand zijn geschoten". Dat lijken me nog het meest foto's die er als samples standaard op staan.
Verwijderd
Schijnt dat de Two Tone van de grijze niet echt over wil komen op foto's, hier is het al wat meer te zien:JanAd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:14:
[...]
Als ik hem bestel zal het in het zilver zijn - met de gouden rand erbij

Er mogen geen personen standaard als samples op staan......dus dit zijn zeker gemaakte foto'sspNk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:16:
[...]
Goed, laat ik het anders zeggen... het zijn studio foto's. Niet random her en der point&click gemaakt - wat over het algemeen wel de bedoeling is met een smartphone.
Mooie pics! Valt me niet tegen.Steeldunes schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:15:
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Verwijderd
Studio foto's? Waar heb je het over?spNk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:43:
Goed, laat ik het anders zeggen... het zijn studio foto's. Niet random her en der point&click gemaakt - wat over het algemeen wel de bedoeling is met een smartphone.
Die ene foto is gewoon in een winkel genomen, en welke studio is groot genoeg voor een brug, of een toren?
https://www.flickr.com/ph.../in/set-72157650671608427
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 13:47 ]
Nou, vergelijk ze dan even met de foto's van the verge... zelfde software, dus resultaat zou ongeveer hetzelfde moeten zijn, maar dat is dus niet het geval.
Hij snapt gewoon niet dat er mensen zijn die weten hoe ze een goeie foto moeten schieten. Deze meneer weet hoe dat moet en daardoor zien de foto's er natuurlijk helemaal mooi uit.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:47:
[...]
Studio foto's? Waar heb je het over?
Die ene foto is gewoon in een winkel genomen, en welke studio is groot genoeg voor een brug, of een toren?
https://www.flickr.com/ph.../in/set-72157650671608427
Verwijderd
De software is nog niet final, zoals Golf2vr6, het hangt nu nog aardig af van de persoon die hem maakt.spNk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:49:
Nou, vergelijk ze dan even met de foto's van the verge... zelfde software, dus resultaat zou ongeveer hetzelfde moeten zijn, maar dat is dus niet het geval.
95% van de software optimalisatie is voor de camera. Dit toont gewoon goed aan wat die sensor kan, en wat jij over een maandje ook kunt
Hoe weet je nu of ze dezelfde software versie gebruiken. Op dit moment (en afgelopen week) is er elke dag wel een update geweest, zelfs meerdere keren per dag heb ik al gelezen. Als niet iPhone producten zou ik de Verge al helemaal niet serieus nemen.spNk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:49:
Ik snap dat zeker wel. Maar dat is niet point&click, iets dat 99,99% van de gebruikers wél zal doen.Golf2vr6 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:50:
[...]
Hij snapt gewoon niet dat er mensen zijn die weten hoe ze een goeie foto moeten schieten. Deze meneer weet hoe dat moet en daardoor zien de foto's er natuurlijk helemaal mooi uit.
Verwijderd
In dat opzicht is geen enkele foto die jij in reviews ziet een point & click foto tenzij anders aangeven.spNk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:56:
[...]
Ik snap dat zeker wel. Maar dat is niet point&click, iets dat 99,99% van de gebruikers wél zal doen.
Je moet zelf ook wel een beetje je best doen om de best mogelijke foto te maken, doe je dit niet, zou je niet moeten klagen over de camera.
Een ontzettend mooi toestel maar dat was de M8 ook al. Had het mooier gevonden als je die boxen niet meer had. Een functie die imho overbodig is op een telefoon als je ouder bent dan 16 en niet meer met je telefoon geluid fietst. Ze hadden de telefoon nog vele malen strakker kunnen maken dan.
Toch denk ik dat ik ga kijken of ik nu nog een M8 kan scoren met de 801 chip tegen een leuke prijs via werk. Scheelt toch 200 euro en qua performance merk je er niet zo heel veel van lijkt mij.
Toch denk ik dat ik ga kijken of ik nu nog een M8 kan scoren met de 801 chip tegen een leuke prijs via werk. Scheelt toch 200 euro en qua performance merk je er niet zo heel veel van lijkt mij.
Verwijderd
Ja ik zit hier ook nog te twijfelen, vooral omdat ik denk dat de M10 echt een toestel word dat je wilt hebben, met een wow effect.TiMMieJ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:59:
Een ontzettend mooi toestel maar dat was de M8 ook al. Had het mooier gevonden als je die boxen niet meer had. Een functie die imho overbodig is op een telefoon als je ouder bent dan 16 en niet meer met je telefoon geluid fietst. Ze hadden de telefoon nog vele malen strakker kunnen maken dan.
Toch denk ik dat ik ga kijken of ik nu nog een M8 kan scoren met de 801 chip tegen een leuke prijs via werk. Scheelt toch 200 euro en qua performance merk je er niet zo heel veel van lijkt mij..
Misschien een 1jarig abbo met een M8, of los kopen. Mezelf kennende kan ik ook goed de stad inlopen en met een M9 terug komen. Wil hem eerst effe zelf vast hebben. Heb zelf nog de M7 en met Lollipop kan die er ook nog makkelijk een jaar tegen aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 14:02 ]
Ik vind die dubbele speakers wel degelijk een toevoeging en na bijna twee jaar gewend te zijn aan stereo geluid en speakers die naar je toe zijn gericht (en niet naar achteren of naar onderen of zijkant) zou ik bijna niet meer zonder kunnen en telt dit heel zwaar mee.. ik denk echter wel dat HTC dit strakker uitgewerkt had kunnen hebben in de M9 a la Nexus 9.TiMMieJ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:59:
En nee ik zit niet op mijn fiets muziek te pompen

Als ik iets mis een mijn OPO zijn het wel de speakers.
Wat ik zonde blijf vinden is de zwarte balk.
Weet iig dat de M9 niet snel mijn OPO zal vervangen. Wacht nog even op de OPT.
En zie dan wel hoeveel de M9 gaat kosten.
Wat ik zonde blijf vinden is de zwarte balk.
Weet iig dat de M9 niet snel mijn OPO zal vervangen. Wacht nog even op de OPT.
En zie dan wel hoeveel de M9 gaat kosten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Een van de problemen voor mij om over te stappen van een HTC naar een ander merk is ook het geluid van het toestel. Nu, na de aankondiging van het 3e flagship uit de One serie mogen we toch wel concluderen dat HTC het speaker geluid van een smartphone het beste voor elkaar heeft.
Ik kan me daarom ook wel weer voorstellen waarom sommige leaks niet tot werkelijkheid zijn gekomen. Goed geluid heeft nu eenmaal ruimte nodig, onder de speakergrill van de HTC One serie zit deze ruimte. Ga je deze ruimte verkleinen, dan komt het geluid in gedring, Ik denk niet dat HTC hier concessies op wou doen.
Ik kan me daarom ook wel weer voorstellen waarom sommige leaks niet tot werkelijkheid zijn gekomen. Goed geluid heeft nu eenmaal ruimte nodig, onder de speakergrill van de HTC One serie zit deze ruimte. Ga je deze ruimte verkleinen, dan komt het geluid in gedring, Ik denk niet dat HTC hier concessies op wou doen.
Jij kijkt nooit even een youtube filmpje, dumpert of een voetbalwedstrijd? Ook dan voegen de speakers erg veel toe aan de beleving.TiMMieJ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:59:
Maar, bij de Desire Eye hebben ze ook boomsound ingebouwd, en deze heeft ook alleen maar 2 kleine gleufjes als speakers..Bullet NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:21:
[ Voor 33% gewijzigd door spNk op 03-03-2015 14:46 ]
Nee niet op mijn mobiel. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik inmiddels al weer heel wat tijd doe met een HTC 8S dus ben ook niet gewend dat er iets kan. Waar ik nu vooral van af wil is wachten op apps. Daarom ben ik aan het kijken naar een M8 of M9 maar gezien mijn eisen is denk ik de M8 al afdoende.spNk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:41:
[...]
Jij kijkt nooit even een youtube filmpje, dumpert of een voetbalwedstrijd? Ook dan voegen de speakers erg veel toe aan de beleving.
Dus qua speaker geluid ben ik niets gewend, en misschien wil ik straks niets anders meer hoor. Maar ik vind het wel zonde van het design zal ik maar zeggen
De zwarte balk vind ik (zoals meerder hier te lezen) een groot nadeel. De reden hiervoor is mij ook nog niet echt duidelijk
De boomsound speakers vind ik een leuk extratje, maar voor die keren dat ik filmpjes met geluid kijk. Is dit toch wel vaak in een openbare ruimte en doe ik dat uit fatsoen toch met oordopjes. Van mij hadden de speakers dus wel weg mogen blijven, maar ieder zijn ding.
Ik laat de bedrijven nog wel even sparren betreft de prijzen. Ik vertik het gewoon om bij te gaan betalen voor mijn toestel. Of ik moet een dusdanig bedrag zijn, waardoor mijn maandelijkse kosten lager blijven.
De boomsound speakers vind ik een leuk extratje, maar voor die keren dat ik filmpjes met geluid kijk. Is dit toch wel vaak in een openbare ruimte en doe ik dat uit fatsoen toch met oordopjes. Van mij hadden de speakers dus wel weg mogen blijven, maar ieder zijn ding.
Ik laat de bedrijven nog wel even sparren betreft de prijzen. Ik vertik het gewoon om bij te gaan betalen voor mijn toestel. Of ik moet een dusdanig bedrag zijn, waardoor mijn maandelijkse kosten lager blijven.
Dit neigt nogal naar spam.
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 03-03-2015 17:49 ]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Dat heb ik wel gemerkt toen ik van M7 naar Nexus5 ging. Het geluid is toch stuk minder, iets wat ik tot vandaag nog mis, tevens ook de positie van de speakers liggen doen vergeleken met Nexus 5 waar ik regelmatig een kommetje moet maken met me hand om iets te horen.Bullet NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:21:
Een van de problemen voor mij om over te stappen van een HTC naar een ander merk is ook het geluid van het toestel. Nu, na de aankondiging van het 3e flagship uit de One serie mogen we toch wel concluderen dat HTC het speaker geluid van een smartphone het beste voor elkaar heeft.
Voor mij is het eigenlijk wel duidelijk, mijn volgende telefoon gaat een M9 worden.
Rupsen, Rapsen.
In de review van Nutech gaven ze aan dat de M8 blikkerig overkwam vergeleken met de M9 terwijl die al op nummer 1 stond qua geluid. M9 schijnt minder hard te kunnen maar (nog) voller geluid 
http://www.nu.nl/mobiel/4...et-vernieuwde-camera.html
http://www.nu.nl/mobiel/4...et-vernieuwde-camera.html
[ Voor 18% gewijzigd door Kappade op 03-03-2015 23:24 ]
Wanneer komt de eerste echte hands-on test op Tweakers?

Verwijderd
Vind het wel jammer dat er niks bekend is over de Xperia Z4, wilde graag deze vergelijken met de HTC en op basis daarvan een keuze maken. Samsung is nog steeds geen optie door TouchWizz.
Mijn mening over de M9 dusver:
De M9 is een prachtig toestel. Zeker de Gunmetal versie. Ik had gehoopt dat het meer op de leaks zou lijken, maar dat maakt dit toestel nog niet lelijk. Natuurlijk baal ik wel van de zwarte rand. De SD kaart, FullHD scherm en de aan-knop naar de zijkant verplaatsen is een goede keuze geweest van HTC. Sense7 ziet er tot nu toe gewoon weer goed uit.
Nu was het enige echte grote kritiekpunt op de M8, de camera. Die was ten opzichte van de concurrentie wel iets minder. Maar er wordt hier wel onnodig gehaat vind ik.
Ik snap de kritiek "HTC staat bekend om zijn slechte camera's" totaal niet. Mijn M7 maakte prima foto's, bij slecht en goed licht. Door de UltraPixel technologie was inzoomen echter not done, dan kon je echt pixels gaan tellen.
Nu hebben ze diezelfde camera naar de voorkant geplaatst, waar je toch niet inzoomt, hele slimme keuze imo. Daarnaast is er achterop nu een 20,7MP camera, dus je kunt nu gewoon inzoomen zonder dat je (direct) pixels kunt tellen. Waarom mensen hier zeggen dat de modules slecht waren op de voorgaande HTC's is mij echt een raadsel. Alleen de pixelcount was een nadeel en dat hebben ze bij de M9 aangepakt. Ik heb er vertrouwen in dat bij het uiteindelijke product de software genoeg getweaked is.
Mijn mening over de M9 dusver:
De M9 is een prachtig toestel. Zeker de Gunmetal versie. Ik had gehoopt dat het meer op de leaks zou lijken, maar dat maakt dit toestel nog niet lelijk. Natuurlijk baal ik wel van de zwarte rand. De SD kaart, FullHD scherm en de aan-knop naar de zijkant verplaatsen is een goede keuze geweest van HTC. Sense7 ziet er tot nu toe gewoon weer goed uit.
Nu was het enige echte grote kritiekpunt op de M8, de camera. Die was ten opzichte van de concurrentie wel iets minder. Maar er wordt hier wel onnodig gehaat vind ik.
Ik snap de kritiek "HTC staat bekend om zijn slechte camera's" totaal niet. Mijn M7 maakte prima foto's, bij slecht en goed licht. Door de UltraPixel technologie was inzoomen echter not done, dan kon je echt pixels gaan tellen.
Nu hebben ze diezelfde camera naar de voorkant geplaatst, waar je toch niet inzoomt, hele slimme keuze imo. Daarnaast is er achterop nu een 20,7MP camera, dus je kunt nu gewoon inzoomen zonder dat je (direct) pixels kunt tellen. Waarom mensen hier zeggen dat de modules slecht waren op de voorgaande HTC's is mij echt een raadsel. Alleen de pixelcount was een nadeel en dat hebben ze bij de M9 aangepakt. Ik heb er vertrouwen in dat bij het uiteindelijke product de software genoeg getweaked is.
De camera in de M7 is prima als je niet persé met een spiegelreflex rond wilt lopen. Ik maak menig vakantiefoto met compact-camera én M7. Het verschil is wel te zien, maar kwalitatief heb ik er geen problemen mee en voldoet de M7 prima voor fotoboeken e.d.
Denk dat de klachten over de camera meer zit in de dingen die mensen NA het fotograferen willen (kunnen) doen met hun gemaakte foto’s en/of wat veeleisender zijn dan de gemiddelde gebruiker.
Denk dat de klachten over de camera meer zit in de dingen die mensen NA het fotograferen willen (kunnen) doen met hun gemaakte foto’s en/of wat veeleisender zijn dan de gemiddelde gebruiker.
Het gat tussen M7 en DSLR is wel errug groot. In dat gat zitten heul veel smartphones. Als je foto's in postzegel formaat wil blijven bekijken is er niets aan de hand, maar ik kan me herinneren dat zelfs bij foto's in de zon je bij de M7 meteen al pixels kon tellen als je ging inzoomen. Daar zijn ze gelukkig van afgestapt. Ultrapixel is overigens geen technologie, het is een marketingterm.Prosac2010 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:36:
De camera in de M7 is prima als je niet persé met een spiegelreflex rond wilt lopen. Ik maak menig vakantiefoto met compact-camera én M7. Het verschil is wel te zien, maar kwalitatief heb ik er geen problemen mee en voldoet de M7 prima voor fotoboeken e.d.
Dat ze nu bij de M9 voor de 'selfie-camera' een module gebruikt die beter werkt met minder licht kan ik wel goed begrijpen.
Postzegelformaat is ook wel weer wat overdreven natuurlijk.
Voor formaat achtergrond desktop of gewoon foto's in een fotoboek voldoet de kwaliteit van de camera in de M7 (en vergelijkbare toestellen) wat mij betreft prima.
Voor formaat achtergrond desktop of gewoon foto's in een fotoboek voldoet de kwaliteit van de camera in de M7 (en vergelijkbare toestellen) wat mij betreft prima.
Soms wil ik een heel klein beetje inzoomen en dat kan al niet zonder serieus zware pixelation bij de M7 en M8. Ben benieuwd of bij de M9 ook een groter dynamisch bereik mogelijk is (en/of verbeterde HDR-functie).
De Galaxy S3 die ik voor de M8 had, had serieus duidelijk een groter dynamisch bereik. Als je een scene voor je had met veel felle en donkere gebieden dan was alles wel enigszins te zien. Op de M8 is het gauw zo dat er een groot deel overbelicht of onderbelicht is. De HDR-functie biedt niet veel toegevoegde waarde verder. Bij de S3 werden foto's met HDR echt heel mooi, en waren ze zonder HDR beter dan de M8 mét. Kleuren bij de S3 waren ook mooier. Het zijn dus zeker niet alleen de pixels!
De Galaxy S3 die ik voor de M8 had, had serieus duidelijk een groter dynamisch bereik. Als je een scene voor je had met veel felle en donkere gebieden dan was alles wel enigszins te zien. Op de M8 is het gauw zo dat er een groot deel overbelicht of onderbelicht is. De HDR-functie biedt niet veel toegevoegde waarde verder. Bij de S3 werden foto's met HDR echt heel mooi, en waren ze zonder HDR beter dan de M8 mét. Kleuren bij de S3 waren ook mooier. Het zijn dus zeker niet alleen de pixels!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Zoals al heel vaak is gemeld in dit topic door onder andere mezelf, die zwarte balk moet daar zitten voor de beeldscherm drivers. Waar bij andere telefoons de beeldscherm drivers zitten, heeft HTC BoomSound speakers.Zygivt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:23:
De zwarte balk vind ik (zoals meerder hier te lezen) een groot nadeel. De reden hiervoor is mij ook nog niet echt duidelijk
Ik zelf schrok ook aardig voor wat je kwijt bent om een flagship in je broek te douwen, neig zelf toch wel erg naar de M8 nu.
Ik meen op XDA te hebben gelezen dat de HDR functie op de M9 een stuk is verbeterd, er word tot het moment van launch nog aardig wat verbeterd aan de camera van de M9.Sorcerer8472 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:52:
Soms wil ik een heel klein beetje inzoomen en dat kan al niet zonder serieus zware pixelation bij de M7 en M8. Ben benieuwd of bij de M9 ook een groter dynamisch bereik mogelijk is (en/of verbeterde HDR-functie).
Ik vond zelf de camera in de M7 icm met Zoe een heel vette uitwerking. Nu in Sense 7 met de Photo Editor hebben ze denk weer de spijker op de kop geslagen. Hoeveel slechte foto's ik met een of andere k*t filter voorbij zie komen is niet te tellen, vaak zijn die dan nog met front-cam gemaakt ook. Ook de eerste sample foto's (met brakke software) zien er heel belovend uit.
Ik denk dat als de eerste reviews naar buiten komen veel mensen zullen omslaan, ik verwacht zelf ook aardig wat van de batterij. Of dit allemaal genoeg is om mij over te halen de M9 te pakken weet ik niet, wachten we maar op de M10
Mooi stuk over de design gedachte:
De telefoon die gebruikt word in het filmpje:

Iemand die iets opvalt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 17:29 ]
Verwijderd
Beetje jammer dat je het dan meteen raadDeeSung schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:43:
Een zwarte antenne rand?

Dit is me niet ontgaan, maar wat bevind zich dan in die ruimte en waarom is deze ruimte wel nodig onder het scherm, maar niet boven?Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:06:
[...]
Zoals al heel vaak is gemeld in dit topic door onder andere mezelf, die zwarte balk moet daar zitten voor de beeldscherm drivers. Waar bij andere telefoons de beeldscherm drivers zitten, heeft HTC BoomSound speakers.
[...]
Omdat dat weer wel een designkeuze zal zijn, aansluiting aan het moederbord zit daar misschien enzovoort.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Zygivt schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:37:
[...]
Dit is me niet ontgaan, maar wat bevind zich dan in die ruimte en waarom is deze ruimte wel nodig onder het scherm, maar niet boven?
Onder de Speakers zitten de BoomSound speakers die natuurlijk meer ruimte innemen dan bij andere toestellen, hier hoort ook nog amplifier bij. Bovenin zit dan ook nog de camera module, en dan onder de zwarte HTC balk zitten dan de beeldscherm drivers. Zal drek kijken of ik een rontgen pic van de M8 kan vinden, kun je beetje zien hoe het ongeveer zit.CLB schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:38:
Omdat dat weer wel een designkeuze zal zijn, aansluiting aan het moederbord zit daar misschien enzovoort.

Dit is van de M8, hier kun je al goed zien hoe de speakers zitten.

Dit is de achterkant van een M8 display, zie je meteen waarom er een zwarte balk is.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 20:00 ]
Ik denk dat ik toch voor de M9 ga. Ik vraag me wel af of ik bij T-Mobile moet verlengen, dat gaat mij 45 p/m kosten(120 min, 2GB) +39 voor toestel via Coolblue. Kan ik beter wachten op een aanbieding van T-Mobile, opzeggen of is het een goede deal? Ik heb geen problemen met T-Mobile overigens
Of dat een goede deal is ligt o.a. aan je eisen en je budget. Kijk en vergelijk zou ik zeggen.
Hoi!
Ik wil eigenlijk niet meer dan 1100 uitgeven in totaal, dit komt dan op 1119, ook wel acceptabel. Goedkoper kan ik niet vinden met de databundel die ik wil (2GB dus), maar ergens vind ik het toch te duur. Had mijn M7 abbo voor 865 totaal met zelfde bundels(ook pre order). Ik verwacht natuurlijk niet dat ik het weer zo goedkoop kan krijgen, wel hoopte ik op een goede korting van T-Mobile aangezien ik verleng, nu krijg ik slechts 1 euro per maand korting.
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:06:
De telefoon die gebruikt word in het filmpje:
[afbeelding]
Iemand die iets opvalt![]()
Die wil ik! Zo wordt die antenne-rand nog acceptabel ook.
Ik zit erg te twijfelen of het de upgrade van M7 naar M9 wel waard is,
Het enige waar ik het voor zou doen is de accuduur, eventueel betere camera (die niet erg positief werd bevonden door the verge), en dat hij weer tiptop is (M7 van mij heeft nu een deukje in de achterkant).
Ik hoop dat er een beetje leuke aanbiedingen gaan komen.
Het enige waar ik het voor zou doen is de accuduur, eventueel betere camera (die niet erg positief werd bevonden door the verge), en dat hij weer tiptop is (M7 van mij heeft nu een deukje in de achterkant).
De iVerge zou ik niet te serieus nemen. Gewoon even de reviews afwachten. De software was verre van final heeft HTC duidelijk aangegeven!yannickie111 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:09:
Ik zit met hetzelfde, maar ben er al wel redelijk over uit dat ik hem ga nemen. Ik heb ook een flinke deuk, vind de camera upgrade wel een plus. Alles bij elkaar is het een telefoon waarbij ik me volgens mij niet aan kleine dingen hoef te ergeren en dus makkelijk 3 jaar vooruit kan. Met de M7 heb ik me ingehouden, omdat de camera gewoon niet aan m'n verwachtingen voldoet (ik hoef geen topkwaliteit, maar wel foto's waar ik achteraf nog wat mee kan behalve op Facebook zetten...).yannickie111 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:09:
Alleen nog een beetje twijfel tussen silver en gunmetal, waarbij ik neig naar de silver. Zaterdag even bij de M8 vergelijken en de knoop doorhakken... (beide zijn op het eerste gezicht glimmender dan de M8)
Hier is trouwens een mooie vergelijking tussen de M8 en M9, beide in silver:
YouTube: HTC One M9 Impressions!
Eerste keer dat me het meldingslampje opvalt, die zit nu dus rechts in de speaker (M7 links).
Over the verge ben ik het helemaal met je eens, maar de opmerking dat het nog geen finale software is, werd ook bij de m7 en m8 geuit en beide camera's, ook al kon je met moeite best leuke foto's nemen, lagen echt een stuk achter de concurrentie, ook, of mede, door de uiteindelijk finale software.Golf2vr6 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 07:58:
[...]
De iVerge zou ik niet te serieus nemen. Gewoon even de reviews afwachten. De software was verre van final heeft HTC duidelijk aangegeven!
Uiteraard moeten we de komende reviews afwachten, maar ik verwacht geen grote toename in kwaliteit t.o.v. de huidige foto's.
offtopic:
thnx, for the info
thnx, for the info
Edit: Ik was een beetje in de war, maar ik ben dus minder te spreken over de extra rij knoppen in de m8 en m9 tov de m7 (die de back en home toetsen naast het htc logo heeft gepositioneerd)
Ik heb de knoop door gehakt en wacht op de juiste aanbieding waarbij ik niet hoef bij te betalen voor het toestel icm een abonnement
[ Voor 18% gewijzigd door Zygivt op 05-03-2015 11:43 ]
Verwijderd
Ik zet zelf ook bij T-Mobile, zit daar nu 6 jaar. En de ''korting'' die ik krijg als ik verleng is €1 p/m minder op mijn data kosten... dat is het enigste probleem dat ik met T-Mobile heb.ArenjaZ schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:33:
Ik denk dat ik toch voor de M9 ga. Ik vraag me wel af of ik bij T-Mobile moet verlengen, dat gaat mij 45 p/m kosten(120 min, 2GB) +39 voor toestel via Coolblue. Kan ik beter wachten op een aanbieding van T-Mobile, opzeggen of is het een goede deal? Ik heb geen problemen met T-Mobile overigens
Ik wacht zelf eerst even wat de M8 moet gaan kosten met een 1 jarig abbo. Want het is toch wel aan de aardige dure kant tegenwoordig.
Die upgrade is het sowieso waard, maar de upgrade naar een M8 is ook niet mis. M7 kan zeker nog mee met de toestellen, maar je kunt hem niet echt met een M9 vergelijken.yannickie111 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:09:
Ik ben dan wel geen expert op het gebied van camera's, maar er zit nu een gloednieuwe Toshiba sensor in. Toshiba is wat ik lees nou niet de eerste de beste merk die er rond loopt. En de T4KA7 schijnt ook één van hun topmodellen te zijn. Dan zou je toch denken dat het voornamelijk aan de software ligt?Fly-guy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:56:
[...]
Over the verge ben ik het helemaal met je eens, maar de opmerking dat het nog geen finale software is, werd ook bij de m7 en m8 geuit en beide camera's, ook al kon je met moeite best leuke foto's nemen, lagen echt een stuk achter de concurrentie, ook, of mede, door de uiteindelijk finale software.
Uiteraard moeten we de komende reviews afwachten, maar ik verwacht geen grote toename in kwaliteit t.o.v. de huidige foto's.
Hoeft niet perse de sensor kan van een fantastische kwaliteit zijn, als de lenzen die ervoor liggen vervolgens bagger zijn vallen de foto's alsnog in het water.BPP schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:51:
[...]
Ik ben dan wel geen expert op het gebied van camera's, maar er zit nu een gloednieuwe Toshiba sensor in. Toshiba is wat ik lees nou niet de eerste de beste merk die er rond loopt. En de T4KA7 schijnt ook één van hun topmodellen te zijn. Dan zou je toch denken dat het voornamelijk aan de software ligt?
Een van de redenen dat foto's van iPhone vaak goed zijn is dat deze kwalitatief goede lenzen gebruiken, wat ruis voorkomt.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
Klopt, ze zijn het nog aan het verbeteren, maar de eerste foto's zien er goed uit. Heb er alle hoop in dat ding prachtige foto's gaat schieten.BPP schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:51:
[...]
Ik ben dan wel geen expert op het gebied van camera's, maar er zit nu een gloednieuwe Toshiba sensor in. Toshiba is wat ik lees nou niet de eerste de beste merk die er rond loopt. En de T4KA7 schijnt ook één van hun topmodellen te zijn. Dan zou je toch denken dat het voornamelijk aan de software ligt?
Valt me wel op dat iedereen lyrisch is over HTC Vive, het schijnt echt alle andere VR-brillen echt ten schande te zetten:
http://www.slashgear.com/...e-vr-wow-factor-04371898/
Tweakers is ook enthousiast:
http://tweakers.net/revie...-een-virtuele-wereld.html

En het is juist de software waar ik geen vertrouwen in heb. Er zijn meerdere toestellen met fatsoenlijke sensoren geweest waarbij het eindresultaat toch tegenviel.BPP schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:51:
[...]
Nogmaals, we moeten de reviews afwachten en hopelijk zit ik ernaast, maar de kwaliteit van de foto's op de m8 (en m7) stemmen mij niet hoopvol, vooral omdat ook daar software parten speelde.
Verwijderd
https://www.flickr.com/photos/jpenico/sets/72157650671608427/Fly-guy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:11:
[...]
En het is juist de software waar ik geen vertrouwen in heb. Er zijn meerdere toestellen met fatsoenlijke sensoren geweest waarbij het eindresultaat toch tegenviel.
Nogmaals, we moeten de reviews afwachten en hopelijk zit ik ernaast, maar de kwaliteit van de foto's op de m8 (en m7) stemmen mij niet hoopvol, vooral omdat ook daar software parten speelde.
Wat is er dan verkeerd aan deze foto's?
Deze foto's geven mij idd hoop.
Maar zou toch graag een productie model en een uitgebreide review willen zien.
De camera van een telefoon is niet heel belangrijk voor mij. Maar de reden dat de M7 uiteindelijk toch de deur uit ging was de camera en de paarse gloed.
De camera van een telefoon is niet heel belangrijk voor mij. Maar de reden dat de M7 uiteindelijk toch de deur uit ging was de camera en de paarse gloed.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Paarse gloed kun je laten repareren bij HTC, helaas geld dat niet voor mij vanwege mijn gebroken scherm.DarkSide schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:26:
Deze foto's geven mij idd hoop.
Het is nu afwachten tot de eerste echte reviews online komen. Maar ik zie het hoopvol in, hij schiet nu al fantastische foto's en ze hebben nog even.
Niets, net zoals er ook bijzonder goede foto's met de m8 (en m7) gemaakt kunnen worden, echter niet door de meeste bezitters onder de meeste omstandigheden. En dat soort foto's zouden in de betere reviews besproken moeten worden, niet dit soort foto's waarbij mogelijk de omstandigheden precies juist zijn (gemaakt).Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:23:
[...]
https://www.flickr.com/photos/jpenico/sets/72157650671608427/
Daarnaast zie je bij een aantal foto's, bijvoorbeeld het mannen gezicht, dat de software veel details uitvlakt en "smudged", waarschijnlijk t.g.v. een agressieve noise reductie.
Zijn de foto's beter dan op de m8? Vast, maar nog steeds (ver) achter op de concurrentie.
Zien er inderdaad zeer behoorlijk uit voor een telefoon.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:23:
[...]
Ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen zoveel "pixelpeepen" en zo'n hoge verwachting leggen bij de camera van een telefoon. De sensoren zijn zeer klein en de lenzen kunnen ivm ruimtebeperking ook al niet van geweldige kwaliteit zijn.
Ik zie genoeg telefoonfotos van verschillende mensen en telefoonmerken voorbij komen en vooral bij wat grotere afdrukken (15x20cm/20x30cm) ga je echt merken, vooral als het beschikbare omgevingslicht wat minder aanwezig is, dat zowel kwaliteit als kleurweergave achteruit holt. Zelfs een relatief budget point-and-shoot camera is veel beter op dit gebied.
Camera op de telefoon is zeker een leuke extra en heeft absoluut een meerwaarde aangezien je niet altijd je camera op zak (of tas) hebt, maar voor een beetje serieuzere werk, zelfs vakantie/familiekiekjes, zou ik er niet aan durven denken om ook een telefoon te gebruiken als vervanging van een (spiegelreflex) camera.
Verwijderd
Achter op de concurrentie? Als jij mooie foto's wilt schieten met een telefoon moet je niet de auto focus gaan gebruiken, dan zul je zelf aan de slag moeten om de ''omstandigheden precies juist'' te maken.Fly-guy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:31:
[...]
Niets, net zoals er ook bijzonder goede foto's met de m8 (en m7) gemaakt kunnen worden, echter niet door de meeste bezitters onder de meeste omstandigheden. En dat soort foto's zouden in de betere reviews besproken moeten worden, niet dit soort foto's waarbij mogelijk de omstandigheden precies juist zijn (gemaakt).
Daarnaast zie je bij een aantal foto's, bijvoorbeeld het mannen gezicht, dat de software veel details uitvlakt en "smudged", waarschijnlijk t.g.v. een agressieve noise reductie.
Zijn de foto's beter dan op de m8? Vast, maar nog steeds (ver) achter op de concurrentie.
Je denkt toch niet dat de foto's die je ziet van Samsung, Apple en dergelijke in de auto modus is gemaakt?
Ik gebruik(te) mijn M7 om al mijn foto's en dergelijke mee te schieten, voor mij en veel (main-stream) gebruikers is dat meer dan voldoende, wil je meer, moet je zoals je zegt gewoon een dedicated camera aanschaffen.bo747 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:32:
[...]
Zien er inderdaad zeer behoorlijk uit voor een telefoon.
Ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen zoveel "pixelpeepen" en zo'n hoge verwachting leggen bij de camera van een telefoon. De sensoren zijn zeer klein en de lenzen kunnen ivm ruimtebeperking ook al niet van geweldige kwaliteit zijn.
Ik zie genoeg telefoonfotos van verschillende mensen en telefoonmerken voorbij komen en vooral bij wat grotere afdrukken (15x20cm/20x30cm) ga je echt merken, vooral als het beschikbare omgevingslicht wat minder aanwezig is, dat zowel kwaliteit als kleurweergave achteruit holt. Zelfs een relatief budget point-and-shoot camera is veel beter op dit gebied.
Camera op de telefoon is zeker een leuke extra en heeft absoluut een meerwaarde aangezien je niet altijd je camera op zak (of tas) hebt, maar voor een beetje serieuzere werk, zelfs vakantie/familiekiekjes, zou ik er niet aan durven denken om ook een telefoon te gebruiken als vervanging van een (spiegelreflex) camera.
Dat gezegd te hebben, de beste camera is de camera die je bij je hebt. De M9 is loopt zeker niet achter op de S6 of i6 m.b.t. tot de camera, plus er zijn mensen die met een HTC One X nog wel betere foto's schieten dan mensen met een i6. Ligt niet alleen aan de camera.
Ja, ver echter zelfs. En ik heb het niet over "fabrieks" foto's, ik zie het dagelijk als foto's van de m8 en een iPhone/Galaxy vergelijk.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:38:
[...]
Achter op de concurrentie? Als jij mooie foto's wilt schieten met een telefoon moet je niet de auto focus gaan gebruiken, dan zul je zelf aan de slag moeten om de ''omstandigheden precies juist'' te maken.
Je denkt toch niet dat de foto's die je ziet van Samsung, Apple en dergelijke in de auto modus is gemaakt?
Ja, met wat moeite kun je prima foto's maken met een m8, echter dezelfde kwaliteit haal je veel sneller en makkelijker met een iPhone of Galaxy. De gemiddelde gebruiker haalt nu eenmaal betere resultaten met de concurrentie en ik vrees, maar dat is uiteraard een voorspelling, dat dat zo blijft.
En uiteraard zijn telefoon camera's geen dslr materiaal en moeten we niet teveel verwachten, echter ik kom nu van een nexus 4 met duidelijk mindere camera (wat me de laatste tijd tegenstaat) en als ik dan moet kiezen tussen de m9 en s6, dan telt de camera wel mee. Op alle andere (voor mij belangrijke) vlakken zijn ze voor mij redelijk gelijk en dan kan de camera de doorslaggevende factor zijn.
Dus deze flickr foto's zijn leuk, maar ik wacht eerst wat reviews af die waarschijnlijk beter laten zien waartoe de m9 in staat is (in de handen van een redelijk gemiddelde gebruiker
)
Verwijderd
Ik ben het met je eens dat we nu nog niks kunnen zeggen, daarom zeg ik ook dat het er veelbelovend uit ziet. Ik ben het alleen niet met je eens wat betreft de M8, die schoot ook prima foto's, in auto modus.Fly-guy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:46:
[...]
Ja, ver echter zelfs. En ik heb het niet over "fabrieks" foto's, ik zie het dagelijk als foto's van de m8 en een iPhone/Galaxy vergelijk.
Ja, met wat moeite kun je prima foto's maken met een m8, echter dezelfde kwaliteit haal je veel sneller en makkelijker met een iPhone of Galaxy. De gemiddelde gebruiker haalt nu eenmaal betere resultaten met de concurrentie en ik vrees, maar dat is uiteraard een voorspelling, dat dat zo blijft.
En uiteraard zijn telefoon camera's geen dslr materiaal en moeten we niet teveel verwachten, echter ik kom nu van een nexus 4 met duidelijk mindere camera (wat me de laatste tijd tegenstaat) en als ik dan moet kiezen tussen de m9 en s6, dan telt de camera wel mee. Op alle andere (voor mij belangrijke) vlakken zijn ze voor mij redelijk gelijk en dan kan de camera de doorslaggevende factor zijn.
Dus deze flickr foto's zijn leuk, maar ik wacht eerst wat reviews af die waarschijnlijk beter laten zien waartoe de m9 in staat is (in de handen van een redelijk gemiddelde gebruiker
)
Ik denk dat we wat andere eisen hebben wat betreft de camera, wat niet erg is.
Ik geef je groot gelijk dat veel mensen genoeg hebben aan een telefooncamera en ikzelf heb compositie en belichting veelal geleerd op de HTC one X die ik nog steeds gebruik.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:38:
[...]
Ik gebruik(te) mijn M7 om al mijn foto's en dergelijke mee te schieten, voor mij en veel (main-stream) gebruikers is dat meer dan voldoende, wil je meer, moet je zoals je zegt gewoon een dedicated camera aanschaffen.
Dat gezegd te hebben, de beste camera is de camera die je bij je hebt. De M9 is loopt zeker niet achter op de S6 of i6 m.b.t. tot de camera, plus er zijn mensen die met een HTC One X nog wel betere foto's schieten dan mensen met een i6. Ligt niet alleen aan de camera.
Voor Facebook, Whatsapp, Snapchat en zelfs kleine prints is zo'n camera vaak meer als voldoende. (vooral aangezien media als Whatsapp en Facebook de foto al doet comprimeren) Ik heb alleen soms het gevoel dat mensen zich blind staren op camerakwaliteit en zo een beetje het hele plaatje missen.
Met de Xperia Z3 kun je ook goede foto's maken, maar dat kan met meer toestellen als ze in handen zijn van mensen die verstand hebben van fotograferen MAAR het gaat erom dat iedereen een goede foto kan maken, dus in AUTO mode.
Een iPhone is hier gewoon hartstikke goed in en dat heeft waarschijnlijk grotendeels met de software te maken.
Foto's van M8 pik ik er makkelijk uit als ik kijk naar belichting en met name overbelichting bij tegenlicht. De Z3 idem dito. De Galaxy S5 heeft gewoon de beste HDR foto's en erg scherp maar is weer niet zo snel en bij weinig licht valt hij door de mand. De iPhone maakt gewoon altijd leuke foto's al geeft je het toestel aan een kind. De software berekent gewoon de beste instellingen voor de beste foto.
Dat is mijn ervaring met bovenstaande toestellen en natuurlijk kun je met al deze toestellen prachtige foto's maken als je weet waar je mee bezig bent. De Lumia's staan bekend om hun goede fotokwaliteit maar weinig mensen benutten die kwaliteit omdat het te ingewikkeld is. Het moet gewoon point&shoot zijn. Klaar.
Een iPhone is hier gewoon hartstikke goed in en dat heeft waarschijnlijk grotendeels met de software te maken.
Foto's van M8 pik ik er makkelijk uit als ik kijk naar belichting en met name overbelichting bij tegenlicht. De Z3 idem dito. De Galaxy S5 heeft gewoon de beste HDR foto's en erg scherp maar is weer niet zo snel en bij weinig licht valt hij door de mand. De iPhone maakt gewoon altijd leuke foto's al geeft je het toestel aan een kind. De software berekent gewoon de beste instellingen voor de beste foto.
Dat is mijn ervaring met bovenstaande toestellen en natuurlijk kun je met al deze toestellen prachtige foto's maken als je weet waar je mee bezig bent. De Lumia's staan bekend om hun goede fotokwaliteit maar weinig mensen benutten die kwaliteit omdat het te ingewikkeld is. Het moet gewoon point&shoot zijn. Klaar.
Ik ben zelf in het bezit van een M7 en ik ben het eens met Fly-guy. Sinds ik de telefoon heb, ervaar ik dat mensen met een iPhone of Samsung toestel veel makkelijker een mooi plaatje vastleggen. Daar waar je met de M7 vaak op het scherm zit te tikken om zaken scherp te krijgen, is het openen van de camera en nemen van een foto met een iPhone 5/Samsung S4 en hoger vaak genoeg.Ook OIS is een ontbrekende feature op de HTC, maar aanwezig op de iPhone en Samsung. Ik kan het filmpje even niet vinden maar daar zag je het verschil in video tussen M9 en S6. Het filmpje van de M9 leek net opgenomen door iemand met Parkison
Als ook deze keer de camera (ondanks 20mp) weer matig presteert in meerdere situaties, overweeg ik naar Samsung over te stappen. En eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat te zeggen. De fingerprint sensor en draadloos lader zette mij sowieso al aan het denken. Het zal afhangen van de camera en hoe Touchwiz bevalt.
De M9 is alleen zo verdomde mooi met dat fijne Sense. Hopelijk kan ik gewoon bij HTC blijven
C'mon HTC!
Als ook deze keer de camera (ondanks 20mp) weer matig presteert in meerdere situaties, overweeg ik naar Samsung over te stappen. En eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat te zeggen. De fingerprint sensor en draadloos lader zette mij sowieso al aan het denken. Het zal afhangen van de camera en hoe Touchwiz bevalt.
De M9 is alleen zo verdomde mooi met dat fijne Sense. Hopelijk kan ik gewoon bij HTC blijven
C'mon HTC!
[ Voor 21% gewijzigd door Kappade op 05-03-2015 15:43 ]
Aan deze foto's niks, maar het is wel erg naïef om te denken dat dit zomaar even snel geschoten plaatjes zijn. Ik ben bang dat dit eerder in de buurt komt...Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:23:
[...]
Trouwens helemaal eens met hierboven. Deze HTC zou gewoon minstens net zo goed moeten presteren als een vorig model Samsung/Apple.
Ik twijfel nu ook erg over wat ik ga doen. De grootste minpunten voor mij:
1. Geen draadloos laden. Lijkt me toch wel erg makkelijk om de telefoon gewoon op het nachtkastje te kunnen leggen.
2. Nog altijd niet echt geweldige foto's.
3. Toch de zwarte balk en de bezels. Als ze nou op zijn minst gewoon de vaste knoppen weer terug hadden gebracht op de zwarte balk...
4. De gouden rand. Erg persoonlijk natuurlijk, maar ik wil eigenlijk echt niet met een gouden telefoon lopen. Laat ik nou net het zilver op de speakers het uiterlijk van de HTC One laten bepalen... De gunmetal versie is ook wel aardig, maar ik vind het voor het model van de telefoon eigenlijk zonde om hem zo donker te maken.
Al met al zijn het geen enorme minpunten, maar oor mij genoeg om geen twee jaar met het toestel te willen doen tegen een flink bedrag per maand + bijbetaling.
Ik neig nu naar een tussenoplossing van een jaar. Nog een jaar met de huidige telefoon, of een goedkoper model met een kleine bijbetaling en een contract van een 12 maanden.
[ Voor 52% gewijzigd door SaN op 05-03-2015 19:19 ]
Ik ervaar juist geen problemen met het scherpstellen en het nemen van een foto met een M7, dat gaat altijd bijzonder snel. Vooral macro's kan ie erg netjes maken. Voor mij was het gebrek aan detail en resolutie een minpunt.
De M9 doet het al een stuk beter, maar op 100% zie je wel vreemde effecten hier en daar. Ik blijf hopen dat het aan de software ligt. Wel een stomme zet van HTC imho, de software had al af moeten zijn voor MWC, want nu praat heel het internet over tegenvallende prestaties, terwijl het misschien bij de final software een totaal ander verhaal is.
De M9 doet het al een stuk beter, maar op 100% zie je wel vreemde effecten hier en daar. Ik blijf hopen dat het aan de software ligt. Wel een stomme zet van HTC imho, de software had al af moeten zijn voor MWC, want nu praat heel het internet over tegenvallende prestaties, terwijl het misschien bij de final software een totaal ander verhaal is.
Verwijderd
Houd wel in gedachte dat ze een hele nieuwe sensor hebben. Ze hebben 2/3 jaar aan de UP sensor kunnen werken, en dat werkt meer dan prima nu. Geef ze minimaal tot de release voordat we hier uitspraken over gaan doen.SChief schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:11:
Ik ervaar juist geen problemen met het scherpstellen en het nemen van een foto met een M7, dat gaat altijd bijzonder snel. Vooral macro's kan ie erg netjes maken. Voor mij was het gebrek aan detail en resolutie een minpunt.
Draadloos laden had ik stiekem gezegd wel verwacht, vind het geen ramp dat het er niet op zit, maar inderdaad wel jammer.SaN schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:07:
[...]
Aan deze foto's niks, maar het is wel erg naïef om te denken dat dit zomaar even snel geschoten plaatjes zijn. Ik ben bang dat dit eerder in de buurt komt...
Trouwens helemaal eens met hierboven. Deze HTC zou gewoon minstens net zo goed moeten presteren als een vorig model Samsung/Apple.
Ik twijfel nu ook erg over wat ik ga doen. De grootste minpunten voor mij:
1. Geen draadloos laden. Lijkt me toch wel erg makkelijk om de telefoon gewoon op het nachtkastje te kunnen leggen.
2. Nog altijd niet echt geweldige foto's.
3. Toch de zwarte balk en de bezels. Als ze nou op zijn minst gewoon de vaste knoppen weer terug hadden gebracht op de zwarte balk...
4. De gouden rand. Erg persoonlijk natuurlijk, maar ik wil eigenlijk echt niet met een gouden telefoon lopen. Laat ik nou net het zilver op de speakers het uiterlijk van de HTC One laten bepalen... De gunmetal versie is ook wel aardig, maar ik vind het voor het model van de telefoon eigenlijk zonde om hem zo donker te maken.
Al met al zijn het geen enorme minpunten, maar oor mij genoeg om geen twee jaar met het toestel te willen doen tegen een flink bedrag per maand + bijbetaling.
Ik neig nu naar een tussenoplossing van een jaar. Nog een jaar met de huidige telefoon, of een goedkoper model met een kleine bijbetaling en een contract van een 12 maanden.
Wat betreft design, tjsa ik vind het schitterend. Wacht nog even met uitspraken doen over het goud voordat ik het zie, voor hetzelfde geld is het een echte toevoeging. Tsja ik vind de zwarte balk erg herkenbaar, natuurlijk zouden ze hem het liefst weg halen, maar als hij er dan toch moet zitten, ziet het er niet slecht uit.
Ik wacht zelf tot de release van de M9, dan kijken we maar is wat T-Mobile me kan aanbieden. Anders op zoek naar M8 (na de prijsverlaging) en een sim-only of iets dergelijks. Het is een zeer goeie telefoon, maar hij heeft me niet op voorrand hem laten kopen, dat deed de M7 wel.
Heb er ook over nagedacht om de M8 te nemen, echter is het verschil in totaal maar 230 euro(bij een 2 jaar aboo), ik ben voor dat bedrag wel bereid de M9 te nemen. Overigens kun je voor 602 euro in totaal een jaarabonnement voor de M8 krijgen(onbep bellen + 2GB) bij Vodafone. Ook wel aantrekkelijk eigenlijk..Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:37:
[...]
Ik zet zelf ook bij T-Mobile, zit daar nu 6 jaar. En de ''korting'' die ik krijg als ik verleng is €1 p/m minder op mijn data kosten... dat is het enigste probleem dat ik met T-Mobile heb.
Ik wacht zelf eerst even wat de M8 moet gaan kosten met een 1 jarig abbo. Want het is toch wel aan de aardige dure kant tegenwoordig.
Verwijderd
Komt omdat de M9 nog niet in de winkels ligt, ik wacht zelf tot in april. Neem aan dat de M8 dan al wel aardig is afgeprijsd.ArenjaZ schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:03:
[...]
Heb er ook over nagedacht om de M8 te nemen, echter is het verschil in totaal maar 230 euro(bij een 2 jaar aboo), ik ben voor dat bedrag wel bereid de M9 te nemen. Overigens kun je voor 602 euro in totaal een jaarabonnement voor de M8 krijgen(onbep bellen + 2GB) bij Vodafone. Ook wel aantrekkelijk eigenlijk..
Ik denk het niet eerlijk gezegd, volgens mij gaat HTC de M8 vervangen door de M8s, die weer 500 euro gaat kosten ondanks de downgraded processor. Maar je hebt me op een idee gebracht, een 1-jarig abonnement i.c.m de M9. (snap echt niet waarom dat nooit opkwam in meVerwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:06:
[...]
Komt omdat de M9 nog niet in de winkels ligt, ik wacht zelf tot in april. Neem aan dat de M8 dan al wel aardig is afgeprijsd.

Verwijderd
Oh ja, k*t. Hopen dat ik nog een ''ouwe'' M8 op de kop kan tikken. Want ik wil echt vrij zijn als de M10 komt.ArenjaZ schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:18:
[...]
Ik denk het niet eerlijk gezegd, volgens mij gaat HTC de M8 vervangen door de M8s, die weer 500 euro gaat kosten ondanks de downgraded processor. Maar je hebt me op een idee gebracht, een 1-jarig abonnement i.c.m de M9. (snap echt niet waarom dat nooit opkwam in me)
Qualcomm SenseID of een Irisscanner? QHD? Terug naar UP? Zwarte balk weg? Zo veel vragen, zo veel tijd.
Die jaarabo van Vodafone voor de M8 is niet eens zo'n slechte optie eigenlijk. Een M8 kost ongeveer 500~, dan betaal je voor de abonnement zelf nog 102(incl aansluitkosten) Is dat misschien niet wat voor jou?Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:24:
[...]
Oh ja, k*t. Hopen dat ik nog een ''ouwe'' M8 op de kop kan tikken. Want ik wil echt vrij zijn als de M10 komt.
Qualcomm SenseID of een Irisscanner? QHD? Terug naar UP? Zwarte balk weg? Zo veel vragen, zo veel tijd.
Ik vind het persoonlijk zo ontzettend jammer dat de M7 geen geweldige batterijduur heeft, anders zou ik waarschijnlijk gewoon gewacht hebben tot de M10
Verwijderd
Helaas behoort Vodafone niet tot de opties. Bijbetalen als ik over mijn data heen ben?ArenjaZ schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:30:
[...]
Die jaarabo van Vodafone voor de M8 is niet eens zo'n slechte optie eigenlijk. Een M8 kost ongeveer 500~, dan betaal je voor de abonnement zelf nog 102(incl aansluitkosten) Is dat misschien niet wat voor jou?
Ik vind het persoonlijk zo ontzettend jammer dat de M7 geen geweldige batterijduur heeft, anders zou ik waarschijnlijk gewoon gewacht hebben tot de M10

Tsja, er zijn genoeg opties om dat jaartje te overbruggen, kan ook kijken naar een OnePlus of iets dergelijks. Hoopte alleen op een fixe prijsdaling voor de M8, even afwachten hoe dat loopt met de M8S.
Je hoort mij ook geen definitief oordeel vellen (weet wel beter dan dat), ik zeg alleen maar dat dit een domme zet van HTC was om het op deze manier te doen. Grootste minpunt van de M8 (en M7)? De camera. Eerste indruk van de M9? Slechte camera. Veel mensen redeneren op deze manier en schrijven de M9 dan gelijk af, en dat is mogelijk onterecht. Wat op het internet geschreven is blijft ook staan, je krijgt geen tweede kans om die slechte eerste indrukken weg te krijgen. Gemiste kans voor HTC en dat kan mogelijkerwijs (nieuwe) klanten kosten. Stel je voor dat de software gelijk goed was wat ervoor zou zorgen dat de foto's goed zouden zijn, zie je de headlines dan al?Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:47:
[...]
Houd wel in gedachte dat ze een hele nieuwe sensor hebben. Ze hebben 2/3 jaar aan de UP sensor kunnen werken, en dat werkt meer dan prima nu. Geef ze minimaal tot de release voordat we hier uitspraken over gaan doen.
[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 05-03-2015 21:16 ]
Verwijderd
Ik koop gewoon de Xiaomi mi note pro voor €550 euro als die goed leverbaar is over 3 maanden. En daarna de opvolger van de M9. Heb nog de HTC One M8. Als die verkocht is zal het mij in totaal €250 euro kosten. Zonder import fee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 23:40 ]
Ik denk dat ik hetzelfde ga doen, maar ik ga dan oor de Oneplus OneVerwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:37:
Ik koop gewoon de Xiaomi mi note pro voor €550 euro als die goed leverbaar is over 3 maanden. En daarna de opvolger van de M9. Heb nog de HTC One M8. Als die verkocht is zal het mij in totaal €250 euro kosten. Zonder import fee.
[afbeelding]
Mijn interesse in de m9 begint serieus af te zwakken door wat ik zie bij de concurrentie. Een herwerkte m8 is gewoon niet hetzelfde als een echt nieuw topmodel.Kappade schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:32:
C'mon HTC!
Het al dan niet slagen van de camera gaat mij niet meer naar HTC doen terug keren denk ik. Ik heb nog niks besteld maar ik ben er vrij zeker van dat het geen m9 gaat zijn.

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.