BPP schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:54:
[...]
Lekker makkelijk discussiëren zo. SD kaart is nu opeens niet meer boeiend. Een mindere accu is ook niet meer boeiend. QHD is nu opeens geweldig en maakt een wereld van verschil. Ja koekoek

Ik heb niets over de laatste twee items gezegd, ik had het over de SD kaart. Daarnaast vind ik die argumenten weinig overtuigend, hoezo mindere batterij? Minder dan de s5? Minder dan wat technisch mogelijk is? Minder dan wat een random persoon graag zou zien? Uiteindelijk gaat het toch om hoe lang he ermee doet, niet wat het getalletje voor de mAh is? En als dat langer is dan met de s5, wat is het probleem?
Natuurlijk kun je stellen dat met altijd beter is, maar dat gaat op voor elk toestel. De m9 had ook een centimeter dikker kunnen zijn, doe je een week met het toestel. Uiteindelijk gaat het (mij) erom of het toestel kan voldoen aan mijn eisen en als het dat kan met een batterij ten grootte van een erwt, prima.
Ook over de resolutie heb ik niets gezegd. Van mij hoeft QHD ook niet per se. Sterker nog, gezien het stroomverbruik van een LCD scherm vind ik het verstandig van HTC dat ze bij 1080p gebleven zijn. Echter, in tegenstelling tot amoled, stad de LCD techniek redelijk stil. En als Samsung, zoals ze claimen, een QHD scherm hebben gemaakt die zuiniger is dan dat van de s5, ondanks de hogere resolutie, wat kan ik dan hebben tegen QHD. Wederom, als het toestel met die resolutie voldoet aan mijn (stroomverbruik)eisen, prima toch?
En ja, ik ben ervan overtuigd dat inderdaad 99% van de miljoenen Samsung gebruikers weinig tot niets geeft om een, toch al niet hot swappable, SD kaart.
Deels komt Samsung daar zelf mee naar voren (de vraag is geloof je WC eend?), maar ook ervaringen om mij heen.
Naast reacties hier op Tweakers ken ik niemand die zo'n kaart anders gebruikt dan eenmalig erin en nooit meer eruit, m.a.w. puur als extra "vast" intern geheugen.
Is mijn (beperkte) ervaring zaligmakend? Nee uiteraard niet, maar ik blijf erbij dat het aantal mensen dat de s6 niet koopt vanwege het ontbreken van die kaart extreem klein is. Daarnaast vermoed ik dat veel "klachten" die nu op tech sites geuit worden, vooral komen omdat verandering altijd lastig is en gebruikt worden om de keuze voor een ander type makkelijker te maken.
Persoonlijk had ik ook liever een SD kaart gezien, echter het inbouwen heeft ook nadelen. Ervaring leert me dat ik prima zonder kan (wat ik in het begin ook niet dacht).
Al met al kun je er dus prima over discussiëren (mits de toon tenminste volwassenen blijft)
Zoals ik al zei, we moeten de reviews afwachten en eventueel zelf ermee spelen, maar het heeft mij weinig hoop als ik bij beide toestellen (s6 en m9), waarvan de software niet af is, al zo'n groot verschil zie. Daarnaast heeft de m9 geen ois, wat niet onoverkomelijk is, maar zet de m9 al wel op een kleine achterstand. Als laatste kregen we precies dezelfde verbannen bij de m7 en m8 en beide liggen ook nu nog achter op de concurrentie.
Dat betere scherm heeft het waarschijnlijk wel, maar waar ik in mijn vorige post ook al zorgen over uitte is de kleine batterij. Heel leuk een vingerafruk scanner een een QHD scherm, maar die kun je niet gebruiken als je batterij leeg is

Veruit de grootste verbruiker (bij mij) is het scherm, waarvan Samsung zelf zegt dat het zuiniger is dan de s5. Daarnaast claimen ze dat de chipset dat ook is. Reviews zullen laten zien in hoeverre ze vooruitgang geboekt hebben. En per persoon verschillen de eisen, als ik comfortabel de dag door kom, hoeft voor mij de batterij niet groter. Maar dat kan voor jou anders zijn.
Mijn allereerste toestel was een Samsung Galaxy S1, daarna overgestapt op HTC. Hoe vaak ik sinds ik de M7 te horen krijg dat geen SD-slot en een vaste batterij zoo ouderwets is, is niet bij te houden. En dan nu, als Samsung die 2 grote pluspunten, waar zij gigantisch veel reclame over hebben gemaakt, weg halen, vind niemand het ineens erg

. Nee, zeg dan ook, ja de One heeft een SD-Slot dus dat is beter, want het is ook beter, of ja, in ieder geval een stuk handiger, en anno 2015 toch wel echt een must..
Ik ben begonnen met de HTC Desire en was een trouw aanhanger van de SD kaart. En ik zie zeker nog wel het nut ervan, maar een must wil ik het echt niet meer noemen, zeker niet met 32GB en hoger intern.
Jij hebt een andere ervaring, maar aangezien ik reageerde op de stelling "koude kermis" en Samsung die "gaat verliezen", ben ik van mening dat die kaart niet of nauwelijks daar een rol in gaat spelen.
Ik neem aan dat jij Sense nog nooit hebt gebruikt? En nog geen filmpjes hebt gezien over hoe vloeiend, en fijn Sense is om te gebruiken. Geen 3rd party launcher nodig. Kunnen jullie TouchWiz gebruikers nog wat van leren. Kan Apple nog wel wat van leren.
Ten eerste, ik ben geen touchwiz/Samsung gebruiker en ten tweede heb wel degelijk ervaring met sense. En ja, sense staat met kop en schouders boven touchwiz.
Echter ik zou beide niet gebruiken, tenminste zoveel mogelijk niet. Voor mij speelt het geen enkele rol
En als de ''gewone'' klant nieuw als hebben hebben ziet, waarom doet Samsung dan nog überhaupt mee? De enigste vernieuwing in de hele reeks zit in hun 6de toestel. Dat ook nog eens een glazen achterkant heeft als ik goed herinner, uhu innovatie ja.
Samsung heeft met de s5 de verkopen ook flink zien inzakken, naar mijn mening juist door het niet vernieuwen. Samsung had echter genoeg bekendheid om niet te verdwijnen. Iets wat HTC een stuk minder heeft.
En ook al is het design vergeleken met de gehele telefoon wereld niet heel innoverend, binnen de Samsung wereld slaat het redelijk een andere weg in. En gezien het marktaandeel van Samsung, kijken veel potentiële klanten alleen binnen die wereld.
Vind het erg jammer om te zien dat wat HTC ook doet het niet goed is, met de M7 en de M8 hebben ze de markt echt omgegooid. Met BoomSound, UltraPixel en nu ook de Vive laten ze zien dat zij het bedrijf zijn met de meeste innovatie. Misschien nu niet met de M9, maar sowieso met het bedrijf zelf. En iedereen blijft maar Samsung kopen, hoe hypocriet ze ook overkomen.
Wat mij betreft gokt HTC, op telefoon gebied, op de verkeerde paarden. Boomsound is echt een mooie techniek, maar hoe relevant is dat nog in de tijd van BT speakers?
Ultrapixel is een leuk idee, zeker nu in de frontcam een goed idee, maar presteerde gewoon slechter dan de concurrentie (in de handen van de gewone gebruiker). Daar tegenover staat dat Samsung weer enorme stappen maakt met amoled en chipsets.
Innovatie is leuk, maar het moet wel aansluiten op wat de klant wil (of je niet ze dat wijs maken).
Juist de vice en, in mindere mate, de fitness band doet mij denken dat ze de telefoon tak, zeker high end, opgeheven hebben en zo goedkoop mogelijk nog een graantje willen meepikken.
Ik hoop dat ze met de M10 weer een nieuwe ''revolutie'' beginnen net zoals met de M7. Dan zien mensen pas hoe ver de meeste bedrijven achterlopen
Het feit dat je dit zegt, ondersteunt redelijk mijn standpunt. Men verwacht meer, de m9 is niet genoeg.
Het voor lopen zie ik echter niet.
Voor de duidelijkheid, de m9 was, tot de presentatie, mijn volgende toestel. Samsung was bij voorbaat al afgeschreven, grotendeels vanwege de s5. Echter de m9 heeft mij gewoon niet zo gepakt, mede ook door de desastreus slechte presentatie (als het bedrijf al niet enthousiast overkomt, waarom zou ik daar dan zijn). Dat ik al keek is tekenend voor mij interesse, kijk nooit naar dat soort dingen.
Ik hoop van harte dat de m9 alsnog goed uit de reviews komt (inclusief camera) want ik blijf een lichte voorkeur houden voor HTC, echter zoals het er nu voorstaat, loopt de s6 gewoon voor in de race om mijn centen. Vooralsnog lijkt de m9 niet te voldoen aan mijn eisen/voorkeuren.
[
Voor 4% gewijzigd door
Fly-guy op 12-03-2015 15:34
]