Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Hahahaha, je maakt je er wel extreem druk om... Ik wacht gewoon ff tot dat er meer en vooral echte reviews komen. Met de S5 en M8 was iedereen op voorhand ook voor de S5, uiteindelijk is de M8 bij veel meer mensen blijven hangen en heeft hij meer dan eens een award gekregen...

Je hebt nog meer dan een volledige maand om je vast te leggen op een S6 of bijvoorbeeld een M9.... er wordt vast meer duidelijk

Op je plaats en rust! ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:43
SaN schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat ik hetzelfde ga doen, maar ik ga dan oor de Oneplus One
One plus 2 komt in de zomer uit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:14:
[...]

Je hoort mij ook geen definitief oordeel vellen (weet wel beter dan dat), ik zeg alleen maar dat dit een domme zet van HTC was om het op deze manier te doen. Grootste minpunt van de M8 (en M7)? De camera. Eerste indruk van de M9? Slechte camera. Veel mensen redeneren op deze manier en schrijven de M9 dan gelijk af, en dat is mogelijk onterecht. Wat op het internet geschreven is blijft ook staan, je krijgt geen tweede kans om die slechte eerste indrukken weg te krijgen. Gemiste kans voor HTC en dat kan mogelijkerwijs (nieuwe) klanten kosten. Stel je voor dat de software gelijk goed was wat ervoor zou zorgen dat de foto's goed zouden zijn, zie je de headlines dan al?
Daar heb je wel een goed punt, ik had zelf ook liever gezien dat ze de UP sensor hadden gehouden.
Het is inderdaad slecht van HTC om niet meteen te wowen met de camera, aangezien ze dat met het design ook niet echt lukte. Heb zowiezo niet echt een wow gevoel. Had ik bij de S6 Edge wel een beetje, als ik eerlijk ben.
JanAd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:59:
[...]

Mijn interesse in de m9 begint serieus af te zwakken door wat ik zie bij de concurrentie. Een herwerkte m8 is gewoon niet hetzelfde als een echt nieuw topmodel.

Het al dan niet slagen van de camera gaat mij niet meer naar HTC doen terug keren denk ik. Ik heb nog niks besteld maar ik ben er vrij zeker van dat het geen m9 gaat zijn. ;w
Ik wil zowel de S6 als de M9 nog wel even bekijken als ze in de winkels liggen. Maar nu alles aardig bekend is ook kwa prijzen en dergelijke, denk ik dat ik eerder voor de M8 ga dan voor de M9. Ik wil eigenlijk niet weg bij HTC, camera is voor mij prima, en ik hou echt van Sense. Ik hoop stiekem nog steeds dat de ''ouwe'' M8 rond de ~300 komt te liggen, dan koop ik hem meteen.
Bullet NL schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:29:
Hahahaha, je maakt je er wel extreem druk om... Ik wacht gewoon ff tot dat er meer en vooral echte reviews komen. Met de S5 en M8 was iedereen op voorhand ook voor de S5, uiteindelijk is de M8 bij veel meer mensen blijven hangen en heeft hij meer dan eens een award gekregen...

Je hebt nog meer dan een volledige maand om je vast te leggen op een S6 of bijvoorbeeld een M9.... er wordt vast meer duidelijk

Op je plaats en rust! ;)
Hier heb je volkomen gelijk in, maar er was wel meer Buzz om de M8 heen, dan nu om de M9 is. Ik heb echt een Apple gevoel gekregen, dat dit de M8,5 is. En dan kondigen ze ook nog eens een M8s aan. Van wat ik heb ''gezien'' en gelezen, denk ik niet dat ik de overstap echt waard vind, om zoveel geld neer te leggen. Dan stap ik liever naar de M8.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ach ik ken mezelf.... Misschien ga ik wel voor een One Plus Two, of een LG G4, of toch een nieuwe Sony.....

Maar het kan ook maar zo een S6 Edge of toch de M9 worden...

Need more info! ;)

Bovendien heeft het in mijn ogen totaal geen zin om nu al een toestel te pre-orderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de meeste wachten tot minimaal 1 april voordat ze een knoop doorhakken, ook omdat nog steeds zulk nieuws blijft komen:
It seems that the E9 will be HTC's first smartphone to sport a Quad HD (1440 x 2560 pixels) display - one that measures 5.5 inches. However, unlike the M9, the One E9 won't use a Snapdragon processor, but a MediaTek one: a 64-bit, octa-core MT6795 processor clocked at 2.0 GHz. The One E9 should run Android 5.0 Lollipop with Sense 7.0 UI, while also featuring: BoomSound speakers, a 20 MP rear camera, 4 MP UltraPixel front-facing camera (or 13 MP, on some variants), 3 GB of RAM, and 32 GB of internal memory.
Bron: http://www.phonearena.com...unched-this-month_id66875

M9 met ronde sensor?
https://twitter.com/upleaks/status/573655226483240960
"When I look at the flagship [the M9], I see we're building the most premium device," Mackenzie said. "But I can't stop there. We have a huge announcement in middle to late march around extreme differentiation between Samsung and the iPhone. It solves key pain points."

Read more: http://uk.businessinsider...obiles?r=US#ixzz3Tc0B0jIZ
http://uk.businessinsider...3?utm_source=mobiles?r=US

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik weet niet of dit echt een lek is zoals vermeld of toch een render, maar het lijkt alsof de speakers onder de gleuf liggen?

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11024215_432826140213003_8915223861759506637_n.jpg?oh=c30365f3b7e8be5358876a8a610af2cb&oe=557E769D

bron: E9 Facebook pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC One M9 Plus gaat niet naar Europa komen, Asia-only is het laatste nieuws :)

En dat is een render van de M9 ja, niet van de aankomende One M9 Plus / Ace / Hima Plus :)

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 06-03-2015 15:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

CLB schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:16:
HTC One M9 Plus gaat niet naar Europa komen, Asia-only is het laatste nieuws :) En dat is een render :)
De benoeming als E9 kan ik dus naast me neerleggen?
Knikkeren we dat weer in de prullenbak :+

Edit:
CLB schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:16:
En dat is een render van de M9 ja, niet van de aankomende One M9 Plus / Ace / Hima Plus :)
Eeuwig zonde, ik vind die extra balk onderin tov de M7 echt een flink minpunt :|

[ Voor 32% gewijzigd door Zygivt op 06-03-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
De zwarte balk was ik ook liever kwijt, maar alle electronica moet wel een plaats hebben natuurlijk. De samsung heeft dat niet maar is toch niet kleiner. Daar lijkt de ruimte aan boven- en onderkant van het scherm weer groter, en dat met kleinere luidsprekers. Verder blijft htc m.i. het merk met de meeste uitstraling, ondanks de inhaalslag van Apple en Samsung

Voor wat betreft de camera (Ik ben ook niet tevreden over de foto's van mijn M7 bij weinig licht), vergeten we toch dat het hier om een telefoon gaat, of op zijn minst om een Multi - inzetbaar apparaat. HTC heeft blijkbaar andere zaken belangrijker gevonden. Goed genoeg voor een snapshot maar voor echt goede foto's blijf je aangewezen op een echte camera. Die zijn daar wel voor gemaakt. (overigens zie ik ook de samsungs en iphones echt niet als vervanging voor mijn fotocamera......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LongTallErne schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:30:
De zwarte balk was ik ook liever kwijt, maar alle electronica moet wel een plaats hebben natuurlijk. De samsung heeft dat niet maar is toch niet kleiner. Daar lijkt de ruimte aan boven- en onderkant van het scherm weer groter, en dat met kleinere luidsprekers. Verder blijft htc m.i. het merk met de meeste uitstraling, ondanks de inhaalslag van Apple en Samsung

Voor wat betreft de camera (Ik ben ook niet tevreden over de foto's van mijn M7 bij weinig licht), vergeten we toch dat het hier om een telefoon gaat, of op zijn minst om een Multi - inzetbaar apparaat. HTC heeft blijkbaar andere zaken belangrijker gevonden. Goed genoeg voor een snapshot maar voor echt goede foto's blijf je aangewezen op een echte camera. Die zijn daar wel voor gemaakt. (overigens zie ik ook de samsungs en iphones echt niet als vervanging voor mijn fotocamera......
En met zulke dingen kun je ook echt wel leven met die zwarte balk, denk ik dan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:29:
[...]

[video]
Dat is inderdaad bijna net zo handig als de home- en back-knop niet onscreen, maar op het zwarte balkje te hebben, zoals bij de HTC One M7:

Afbeeldingslocatie: http://thefusejoplin.com/wp-content/uploads/2014/11/Installing-BeanStalk-Android-4.4.4-KitKat-ROM-on-your-HTC-One-M7.jpg

*D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:33:
[...]

Dat is inderdaad bijna net zo handig als de home- en back-knop niet onscreen, maar op het zwarte balkje te hebben, zoals bij de HTC One M7:

[afbeelding]

*D
Heb de M7 zelf ook, en is inderdaad net zo handig, iets minder mooi, maar het zij zo.
Hoe meer en meer ik over de M9 zie, hoe meer ik denk dat ik hem toch ga halen, alhoewel dit mij het perfecte jaar lijkt om de vlaggenschepen over te slaan en te wachten op de volgende reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:37:
[...]

Heb de M7 zelf ook, en is inderdaad net zo handig, iets minder mooi, maar het zij zo.
Hoe meer en meer ik over de M9 zie, hoe meer ik denk dat ik hem toch ga halen, alhoewel dit mij het perfecte jaar lijkt om de vlaggenschepen over te slaan en te wachten op de volgende reeks.
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Dit jaar krijgen we voor het eerst 64-bit SoC's omdat de ondersteuning daarvan in Android 5.0 zit en dit zal in de komende jaren alleen maar meer een standaard worden. Daarnaast is Android 5.0 de grootste Android update in tijden (met name visueel) na jaren van iteratieve updates met kleine verbeteringen onder de kap. Om nog maar te zwijgen over de voordelen van LPDDR4, eMMC 5.0, h.265 (HEVC) en Cat.9 LTE ondersteuning en de kleinere procedés waar de SoC's nu op gemaakt worden bij de high-end SoC's.

Je kunt altijd blijven wachten, maar juist dit jaar lijkt het me een goed moment om een nieuwe smartphone aan te schaffen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
[...]

[video]
Volgens mij heeft de One nu met de laatste Sense het beste qua customizen als ik dit zo zie en de skins e.d. Misschien dat ik niet alles ga gebruiken, maar de mogelijkheid is ideaal.

Ik heb in ieder geval mijn pre-order geplaatst. Voor mij is het toch de gunmetal geworden, die ziet er best wel strak uit. Silver is wel het klassieke One, met de witte strepen (wat ik mooi vond bij mijn M7), maar de combi goud + glimmend zilver (niet mat zoals de M7 en M8 is me toch iets te flashy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
De vernieuwde DOTcase ziet er ook weer gelikt uit zeg. Ik zou niet snel kiezen voor een beschermhoesje vanwege het mooie design maar als het er eentje moet kiezen.. dan maar deze.

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:13
Het was een moeilijke keuze en was er van overtuigd dat het een HTC one M9 ging worden maar als ik deze vergelijk met de andere toestellen die uitkomen mist deze gewoon een aantal leuke features... helaas, het wordt de S6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto van de HTC M9 plus. Het zou een rare zet van HTC zijn mocht deze niet in Europa verkrijgbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: http://ww3.sinaimg.cn/bmiddle/ed33ed02jw1epwd5085haj20k00on413.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l1m1t schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:01:
[...]

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Dit jaar krijgen we voor het eerst 64-bit SoC's omdat de ondersteuning daarvan in Android 5.0 zit en dit zal in de komende jaren alleen maar meer een standaard worden. Daarnaast is Android 5.0 de grootste Android update in tijden (met name visueel) na jaren van iteratieve updates met kleine verbeteringen onder de kap. Om nog maar te zwijgen over de voordelen van LPDDR4, eMMC 5.0, h.265 (HEVC) en Cat.9 LTE ondersteuning en de kleinere procedés waar de SoC's nu op gemaakt worden bij de high-end SoC's.

Je kunt altijd blijven wachten, maar juist dit jaar lijkt het me een goed moment om een nieuwe smartphone aan te schaffen! :)
Die stappen worden elk jaar toch wel gezet? Nieuwe Android versie en dergelijke. Ik had bij de M9 niet echt een wow gevoel, dat had ik bij de M7 wel. Die moest ik hebben, de features, het design. Dat was een telefoon die schreeuwde koop mij. Dat heb ik nu bij de M9 totaal niet.

Heb ik dat nog eerder bij de Asus ZenFone 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:06:
Foto van de HTC M9 plus. Het zou een rare zet van HTC zijn mocht deze niet in Europa verkrijgbaar zijn.
Jij ging toch die chinees kopen xiaomi mi pro...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:52:
[...]

Jij ging toch die chinees kopen xiaomi mi pro...
Wat heeft dat ook maar enigszins te maken met het plaatsen van een afbeelding. Daarnaast bepaal ik zelf wel wat ik wel of niet koop. Dat doet ook niet ter zake met betrekking tot het bericht dat je quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:31:
[...]

Wat heeft dat ook maar enigszins te maken met het plaatsen van een afbeelding. Daarnaast bepaal ik zelf wel wat ik wel of niet koop. Dat doet ook niet ter zake met betrekking tot het bericht dat je quote.
Misschien dacht hij dat dat jouw telefoon was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Mark Moons heeft tijdens een interview laten weten dat er meer HTC One producten uitkomen, aangezien ik verwacht dat dit zeker geen model onder de HTC One M9 gaat zijn denk ik toch dat er een Europese tegenhanger komt van de HTC One M9plus.

Bijvoorbeeld een telefoon van 5,5" groot met bijbehorende topmodel specs, al was het maar vanuit het concurrentie oogpunt om tegengewicht te bieden in de klasse van de Galaxy Note 4 en de iPhone 6plus.

Nu het stof van de MWC neer gedaald is, sommige mensen een beetje op de wip zitten qua M9 (wel of niet doen) is het misschien toch verstandig om even af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:09:

Die stappen worden elk jaar toch wel gezet? Nieuwe Android versie en dergelijke. Ik had bij de M9 niet echt een wow gevoel, dat had ik bij de M7 wel. Die moest ik hebben, de features, het design. Dat was een telefoon die schreeuwde koop mij. Dat heb ik nu bij de M9 totaal niet.

Heb ik dat nog eerder bij de Asus ZenFone 2.
Het blijft me verbazen hoe vatbaar mensen zijn voor dat wow-effect, vaak ook versterkt door de media coverage en de promotionele uitingen daar om heen. Misschien heeft hij geen vernieuwd design of andere nieuwe features (zoals een qhd-scherm, vingerafdrukscanner of draadloos laden), maar vaak zijn dit enkel gimmicks die de tand des tijds toch niet overleven.

In dagelijks gebruik lijkt me dit gewoon de beste HTC smartphone tot dusver en onder die welbekende buitenkant van de One M9 zit een nieuwe smartphone die de komende jaren zeker nog wel relevant zal blijven.

Tuurlijk hoef je tegenwoordig niet te verwachten dat een smartphone langer mee gaat dan pak hem beet 3 jaar, maar sommigen gaan langer mee dan anderen. Al die punten die ik eerder noemde dragen daar mijns inziens aan bij m.b.t. de HTC One M9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l1m1t schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:07:
[...]

Het blijft me verbazen hoe vatbaar mensen zijn voor dat wow-effect, vaak ook versterkt door de media coverage en de promotionele uitingen daar om heen. Misschien heeft hij geen vernieuwd design of andere nieuwe features (zoals een qhd-scherm, vingerafdrukscanner of draadloos laden), maar vaak zijn dit enkel gimmicks die de tand des tijds toch niet overleven.

In dagelijks gebruik lijkt me dit gewoon de beste HTC smartphone tot dusver en onder die welbekende buitenkant van de One M9 zit een nieuwe smartphone die de komende jaren zeker nog wel relevant zal blijven.

Tuurlijk hoef je tegenwoordig niet te verwachten dat een smartphone langer mee gaat dan pak hem beet 3 jaar, maar sommigen gaan langer mee dan anderen. Al die punten die ik eerder noemde dragen daar mijns inziens aan bij m.b.t. de HTC One M9.
QHD-Scherm/Vingerafdruk/DraadloosLaden/Waterdicht zijn voor mij nou niet echt de dingen die mij het wow gevoel geven. Bij HTC was dat over het algemeen altijd het design, en Sense. Alleen had ik dat bij de M9 (een beetje begrijpelijk) niet helemaal. Ik heb hem nog niet vast gehad, dus ik sluit hem niet helemaal uit.

Ik heb voornamelijk toen de M7 gekocht voor het design, de ultrapixel en Zoe _/-\o_ . De M8 had weer wat leuks in vorm van 2 camera's. Dot View vind ik persoonlijk echt een leuke twist op je standaard flip covers, en Zoe _/-\o_ .

Ik doe zelf ongeveer 2 jaar met een telefoon, dan begin ik toch wel naar nieuwe telefoons te zoeken, dat hoeft echt niet een High-End toestel te zijn. Gewoon iets wat me aanspreekt. De M9 is een fantastische telefoon, dat zeker, en HTC is een geweldig bedrijf, ik wacht dan liever op de M10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Hmmm, de geruchten van de M9 Plus worden steeds concreter, voor mij een serieus alternatief voor de M9.....

Qua formaat ben ik met een Note 4 wel wat gewend. Ik hoop wel dat ze optische beeldstabilisatie toepassen op de Plus camera. De S810 soc is mij snel zat. Dus een mooi QHD scherm, van 5,3/5,5".... Ik zeg laat maar komen!

Het schijt trouwens dat dit scherm de reden is waarom de Plus niet tijdens de MWC is getoond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Die homebutton is wel erg lelijk vind ik,toch een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die Samsung Galaxy vingerafdruk-scanner ook een major no-no.
Wacht dan een jaartje totdat de eerste Qualcomm SenseID toestellen komen, niemand vind die zwarte balk erg als er een vingerafdrukscanner achter zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[video]
Ik zie het filmpje nu pas. Maar omg je kunt nu dus zelf de on-screen knoppen verbergen, zonder dat je hiervoor de device moet rooten? Zouden meer merken moeten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:33:
[...]

Ik zie het filmpje nu pas. Maar omg je kunt nu dus zelf de on-screen knoppen verbergen, zonder dat je hiervoor de device moet rooten? Zouden meer merken moeten doen.
Haha, ja OnePlus heeft dit al, daarbij kon je volgens mij ook kiezen tussen on-screen, of off-screen buttons. In Sense 7 kun je tot max 4 verschillende knoppen toewijzen, waarvan er 1 deze optie is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hopelijk komt die One M9 Plus wel naar Europa. Ik ben redelijk teleurgesteld in de Nexus 6 en Android 5.0. Ja het is prachtig, maar zit vol met kleine probleempjes. Ik ga denk terug naar HTC of Samsung. Ik dacht de S6 te nemen in Augustus als de reviews goed waren. Maar na het zien van de Plus ben ik toch terug bij HTC. Het qHD scherm mag me gestolen worden, maar ik vind de vinger afdruk scanner wel een must voor mijn volgende telefoon. ING heeft vandaag aangekondigd het in hun app te verwerken van Apple telefoons. Ik verwacht dat voor het eind van het jaar Rabobank hetzelfde doet met Apple en Samsung. Dus hopelijk ook met HTC mocht deze naar Nederland komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:31:
[...]

Hij vraagt zich toch gewoon af of jij niet dat ander toestel ging kopen? Hij zegt toch niet wat jij moet kopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 20:45
Ik lees op google weer berichten over de snapdragon 810 en de M9 die antutu niet kon draaien vanwege hitte.

Ik heb nu een Note 4 en die M9 trekt mij best wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
mcgloud schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:52:
Ik lees op google weer berichten over de snapdragon 810 en de M9 die antutu niet kon draaien vanwege hitte.

Ik heb nu een Note 4 en die M9 trekt mij best wel aan.
Heb je daar misschien een link van? Ik kom eigenlijk alleen maar elke keer dezelfde foto tegen van het Roemeense team wat bij de presentatie de test heeft geprobeerd te draaien, naast testen die wel gewoon zijn gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Het gebrek aan interesse ook op dit forum spreekt boekdelen over dit toestel. Zo ook bij de telecomgigant waar ik nu werk gaan de pijlen richting Samsung. HTC Heeft zich verslikt, tenminste dat zeggen de prognoses vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Sheik schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:33:
Het gebrek aan interesse ook op dit forum spreekt boekdelen over dit toestel. Zo ook bij de telecomgigant waar ik nu werk gaan de pijlen richting Samsung. HTC Heeft zich verslikt, tenminste dat zeggen de prognoses vooralsnog.
Hoewel dat best waar kan zijn; verwar een gebrek aan posts niet met een gebrek aan interesse. Over de Samsung valt imo nu eenmaal meer te praten en te discussiëren met de nieuwe functionaliteiten zoals bv. draadloos opladen en een Edge variant. De M9 is eigenlijk een M8 met geüpgrade specs en hardware (camera). Niks nieuws verder. Maar ja, de S6 schijnt inderdaad een stuk populairder te zijn/worden.

Desalniettemin wordt het voor mezelf waarschijnlijk een M9, ook al post ik zeer weinig in dit topic. ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik ben geen fanboy, van geen enkel merk al heb ik enorme afkeer tegen het voorheen budgetmerk Samsung. Echter...dat merk blijft me toch wel verbazen en steeds vaker en vaker. De features van de S6 en S6 Edge zijn legio, denk alleen al aan een simpele image stabilizer. Je mag dit echt verwachten bij de M9, maar ook dat ontbreekt. Het wordt toch moeilijk om de M9 verkocht te krijgen als er een Samsung naast staat. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:04

netblade

Sunrise

Ik denk dat iedereen de eerste echte reviews af aan het wachten is. Voor mij is batterijtijd echt een belangrijk punt. Plus dat ik wil zien of het de 50 euro tegenover een S6 waard is, gezien touchwiz ook met thema's gaan werken is hun skin al minder een probleem voor mij aan het worden.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Ben ook zeker geïnteresseerd en vindt het raar dat velen een heel ander uiterlijk van de One hadden verwacht. Een prima zaak deze in basis gelijk te houden, want het is gewoon een prachtig toestel. Degene die een heel nieuw ontwerp willen nemen dan toch gewoon Samsung of wat anders? Dat er weinig nieuws is toegevoegd als vingerafdrukscanner, waterdicht en draadloos laden boeit mij erg weinig. Een betere camera, extra geheugen erbij kunnen prikken en een nog strakkere look t.o.v. de M7 s voor mij voldoende. Nu afwachten het toestel zelf te bekijken en meer reviews afwachten. Persoonlijk vind ik de S6 niet echt aantrekkelijk voor zover je dat in filmpjes of foto's kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:33:
Ziet het er voortaan zo bij jullie op het werk uit:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jUfvZs01ePI]
Alleen zit iedereen met een S6 met grote ogen te kijken naar iemand met een iPhone 6, HTC One, of een Samsung Galaxy S <6

De HTC One M9 doet wat hij moet doen, en Sense t.o.v. Touchwizz is echt een verademing. Ik ben zelf ook niet zo heel enthousiast over de S6, ik had besloten niet voor een QHD scherm te gaan. Draadloos opladen en vingerafdruk-scanner hoeven (zeker in deze status van de producten) voor mij ook nog echt niet.

Leuk dat Samsung een andere kant op gaat, maar het is nog steeds dezelfde kant op. We proppen gewoon zoveel mogelijk sh*t in een toestel, gooien er een metalen randje omheen, en klaar. Dat is het idee dat ik bij de hele Galaxy reeks krijg. Dat plus het feit dat ook Samsung eigenlijk niks nieuws heeft laten zien, en natuurlijk dat QHD scherm + een kleine batterij en geen sd slot, doet mij denken dat ze het uiteindelijk gaan verliezen.

Kijk uiteindelijk maakt het niet uit wat er op papier staat, maar hoe hij de dag/maand/jaar doorkomt. Ik denk zelf dat mensen die een S6 pakken van een koude kermis thuis komen, vooral de gebruikers die upgraden vanaf een S5. Die ook bomvol zit met dingen die niemand gebruikt. + Samsung is gewoon een hypocriet bedrijf, dat (zie de S5 reclame boven) andere bedrijven belachelijk maakt voor dingen die zij later ook gewoon hebben.

P.S. Moet hier wel bij vermelden dat ik wel word gezien als HTC-Fanboy, en dat de afgelopen paar weken mijn stemming zo is gegaan:

Dat is gewoon een M8s > Hij is opzich wel mooi > Wat een prachtige telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Kijk uiteindelijk maakt het niet uit wat er op papier staat, maar hoe hij de dag/maand/jaar doorkomt. Ik denk zelf dat mensen die een S6 pakken van een koude kermis thuis komen, vooral de gebruikers die upgraden vanaf een S5. Die ook bomvol zit met dingen die niemand gebruikt.
Hoezo koude kermis? De s6 biedt één van de betere, zo niet beste camera van het moment, het beste scherm van het moment welke ook nog eens een stuk zuiniger is dan voorheen. Ook is het design nu al redelijk populair en hebben ze al een boel goodwill/naamsbekendheid wat meteen extra toestellen doet verkopen.
99% van de klanten kan een SD kaart niet boeien en de vinger scanner is nu eenmaal populair. Daarnaast lijkt deze het nu prima te doen.

De m9 biedt slechts meer van hetzelfde. Het enige wat "verbeterd" is, is nog redelijk twijfelachtig. Een middelmatige camera (vergeleken met de concurrentie) en een chipset waar tot nu toe redelijk wat gedoe om is. Voor de rest weinig nieuws t.o.v. de m8 (en m7). Voor de gemiddelde klant staat nieuw en anders vaak wel voor "hebben hebben", waarom zouden ze upgraden vanaf een m8? Daarnaast vind ik het tekenend dat HTC de m8 bewust downgrade met een mindere CPU, om zo de m9 wat beter uit de verf te laten komen/minder mensen de m8 te laten kiezen.

Uiteraard moet een definitief oordeel wachten tot er fatsoenlijke reviews uit zijn, eventueel met eigen ervaring, maar van wat ik nu hoor voorzie ik een absolute topper aan de kant van Samsung en een stuk minder rooskleurige resultaten aan de kant van HTC.
Daar waar Samsung verdiend op zijn falie kreeg na de s5, lijkt het geluisterd te hebben en ik denk dat ze weer flink zullen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

BPP

Fly-guy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:29:
[...]

99% van de klanten kan een SD kaart niet boeien en de vinger scanner is nu eenmaal populair.
Lekker makkelijk discussiëren zo. SD kaart is nu opeens niet meer boeiend. Een mindere accu is ook niet meer boeiend. QHD is nu opeens geweldig en maakt een wereld van verschil. Ja koekoek :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Hoezo koude kermis? De s6 biedt één van de betere, zo niet beste camera van het moment, het beste scherm van het moment welke ook nog eens een stuk zuiniger is dan voorheen. Ook is het design nu al redelijk populair en hebben ze al een boel goodwill/naamsbekendheid wat meteen extra toestellen doet verkopen.
99% van de klanten kan een SD kaart niet boeien en de vinger scanner is nu eenmaal populair. Daarnaast lijkt deze het nu prima te doen.

De m9 biedt slechts meer van hetzelfde. Het enige wat "verbeterd" is, is nog redelijk twijfelachtig. Een middelmatige camera (vergeleken met de concurrentie) en een chipset waar tot nu toe redelijk wat gedoe om is. Voor de rest weinig nieuws t.o.v. de m8 (en m7). Voor de gemiddelde klant staat nieuw en anders vaak wel voor "hebben hebben", waarom zouden ze upgraden vanaf een m8? Daarnaast vind ik het tekenend dat HTC de m8 bewust downgrade met een mindere CPU, om zo de m9 wat beter uit de verf te laten komen/minder mensen de m8 te laten kiezen.

Uiteraard moet een definitief oordeel wachten tot er fatsoenlijke reviews uit zijn, eventueel met eigen ervaring, maar van wat ik nu hoor voorzie ik een absolute topper aan de kant van Samsung en een stuk minder rooskleurige resultaten aan de kant van HTC.
Daar waar Samsung verdiend op zijn falie kreeg na de s5, lijkt het geluisterd te hebben en ik denk dat ze weer flink zullen stijgen.
Waar baseer je dat dan op? Zoals gezegd is de software van de HTC One m9 nog niet definitief:
We get FOTA's every 36-48 hours (thankfully, not requiring a full factory reset). The camera algorithms have improved stability and quality steadily since I first started with the unit in January. This past weekend's shots were exceptional.
Dat betere scherm heeft het waarschijnlijk wel, maar waar ik in mijn vorige post ook al zorgen over uitte is de kleine batterij. Heel leuk een vingerafruk scanner een een QHD scherm, maar die kun je niet gebruiken als je batterij leeg is :+

Mijn allereerste toestel was een Samsung Galaxy S1, daarna overgestapt op HTC. Hoe vaak ik sinds ik de M7 te horen krijg dat geen SD-slot en een vaste batterij zoo ouderwets is, is niet bij te houden. En dan nu, als Samsung die 2 grote pluspunten, waar zij gigantisch veel reclame over hebben gemaakt, weg halen, vind niemand het ineens erg :F . Nee, zeg dan ook, ja de One heeft een SD-Slot dus dat is beter, want het is ook beter, of ja, in ieder geval een stuk handiger, en anno 2015 toch wel echt een must..

Ik neem aan dat jij Sense nog nooit hebt gebruikt? En nog geen filmpjes hebt gezien over hoe vloeiend, en fijn Sense is om te gebruiken. Geen 3rd party launcher nodig. Kunnen jullie TouchWiz gebruikers nog wat van leren. Kan Apple nog wel wat van leren.
En als de ''gewone'' klant nieuw als hebben hebben ziet, waarom doet Samsung dan nog überhaupt mee? De enigste vernieuwing in de hele reeks zit in hun 6de toestel. Dat ook nog eens een glazen achterkant heeft als ik goed herinner, uhu innovatie ja.

Vind het erg jammer om te zien dat wat HTC ook doet het niet goed is, met de M7 en de M8 hebben ze de markt echt omgegooid. Met BoomSound, UltraPixel en nu ook de Vive laten ze zien dat zij het bedrijf zijn met de meeste innovatie. Misschien nu niet met de M9, maar sowieso met het bedrijf zelf. En iedereen blijft maar Samsung kopen, hoe hypocriet ze ook overkomen.

Ik hoop dat ze met de M10 weer een nieuwe ''revolutie'' beginnen net zoals met de M7. Dan zien mensen pas hoe ver de meeste bedrijven achterlopen op HTC.
BPP schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Lekker makkelijk discussiëren zo. SD kaart is nu opeens niet meer boeiend. Een mindere accu is ook niet meer boeiend. QHD is nu opeens geweldig en maakt een wereld van verschil. Ja koekoek :') :')
Haha dit dus _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BPP schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Ik heb niets over de laatste twee items gezegd, ik had het over de SD kaart. Daarnaast vind ik die argumenten weinig overtuigend, hoezo mindere batterij? Minder dan de s5? Minder dan wat technisch mogelijk is? Minder dan wat een random persoon graag zou zien? Uiteindelijk gaat het toch om hoe lang he ermee doet, niet wat het getalletje voor de mAh is? En als dat langer is dan met de s5, wat is het probleem?
Natuurlijk kun je stellen dat met altijd beter is, maar dat gaat op voor elk toestel. De m9 had ook een centimeter dikker kunnen zijn, doe je een week met het toestel. Uiteindelijk gaat het (mij) erom of het toestel kan voldoen aan mijn eisen en als het dat kan met een batterij ten grootte van een erwt, prima.
Ook over de resolutie heb ik niets gezegd. Van mij hoeft QHD ook niet per se. Sterker nog, gezien het stroomverbruik van een LCD scherm vind ik het verstandig van HTC dat ze bij 1080p gebleven zijn. Echter, in tegenstelling tot amoled, stad de LCD techniek redelijk stil. En als Samsung, zoals ze claimen, een QHD scherm hebben gemaakt die zuiniger is dan dat van de s5, ondanks de hogere resolutie, wat kan ik dan hebben tegen QHD. Wederom, als het toestel met die resolutie voldoet aan mijn (stroomverbruik)eisen, prima toch?

En ja, ik ben ervan overtuigd dat inderdaad 99% van de miljoenen Samsung gebruikers weinig tot niets geeft om een, toch al niet hot swappable, SD kaart.
Deels komt Samsung daar zelf mee naar voren (de vraag is geloof je WC eend?), maar ook ervaringen om mij heen.
Naast reacties hier op Tweakers ken ik niemand die zo'n kaart anders gebruikt dan eenmalig erin en nooit meer eruit, m.a.w. puur als extra "vast" intern geheugen.
Is mijn (beperkte) ervaring zaligmakend? Nee uiteraard niet, maar ik blijf erbij dat het aantal mensen dat de s6 niet koopt vanwege het ontbreken van die kaart extreem klein is. Daarnaast vermoed ik dat veel "klachten" die nu op tech sites geuit worden, vooral komen omdat verandering altijd lastig is en gebruikt worden om de keuze voor een ander type makkelijker te maken.

Persoonlijk had ik ook liever een SD kaart gezien, echter het inbouwen heeft ook nadelen. Ervaring leert me dat ik prima zonder kan (wat ik in het begin ook niet dacht).

Al met al kun je er dus prima over discussiëren (mits de toon tenminste volwassenen blijft)
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Waar baseer je dat dan op? Zoals gezegd is de software van de HTC One m9 nog niet definitief:
Zoals ik al zei, we moeten de reviews afwachten en eventueel zelf ermee spelen, maar het heeft mij weinig hoop als ik bij beide toestellen (s6 en m9), waarvan de software niet af is, al zo'n groot verschil zie. Daarnaast heeft de m9 geen ois, wat niet onoverkomelijk is, maar zet de m9 al wel op een kleine achterstand. Als laatste kregen we precies dezelfde verbannen bij de m7 en m8 en beide liggen ook nu nog achter op de concurrentie.
Dat betere scherm heeft het waarschijnlijk wel, maar waar ik in mijn vorige post ook al zorgen over uitte is de kleine batterij. Heel leuk een vingerafruk scanner een een QHD scherm, maar die kun je niet gebruiken als je batterij leeg is :+
Veruit de grootste verbruiker (bij mij) is het scherm, waarvan Samsung zelf zegt dat het zuiniger is dan de s5. Daarnaast claimen ze dat de chipset dat ook is. Reviews zullen laten zien in hoeverre ze vooruitgang geboekt hebben. En per persoon verschillen de eisen, als ik comfortabel de dag door kom, hoeft voor mij de batterij niet groter. Maar dat kan voor jou anders zijn.
Mijn allereerste toestel was een Samsung Galaxy S1, daarna overgestapt op HTC. Hoe vaak ik sinds ik de M7 te horen krijg dat geen SD-slot en een vaste batterij zoo ouderwets is, is niet bij te houden. En dan nu, als Samsung die 2 grote pluspunten, waar zij gigantisch veel reclame over hebben gemaakt, weg halen, vind niemand het ineens erg :F . Nee, zeg dan ook, ja de One heeft een SD-Slot dus dat is beter, want het is ook beter, of ja, in ieder geval een stuk handiger, en anno 2015 toch wel echt een must..
Ik ben begonnen met de HTC Desire en was een trouw aanhanger van de SD kaart. En ik zie zeker nog wel het nut ervan, maar een must wil ik het echt niet meer noemen, zeker niet met 32GB en hoger intern.
Jij hebt een andere ervaring, maar aangezien ik reageerde op de stelling "koude kermis" en Samsung die "gaat verliezen", ben ik van mening dat die kaart niet of nauwelijks daar een rol in gaat spelen.
Ik neem aan dat jij Sense nog nooit hebt gebruikt? En nog geen filmpjes hebt gezien over hoe vloeiend, en fijn Sense is om te gebruiken. Geen 3rd party launcher nodig. Kunnen jullie TouchWiz gebruikers nog wat van leren. Kan Apple nog wel wat van leren.
Ten eerste, ik ben geen touchwiz/Samsung gebruiker en ten tweede heb wel degelijk ervaring met sense. En ja, sense staat met kop en schouders boven touchwiz.
Echter ik zou beide niet gebruiken, tenminste zoveel mogelijk niet. Voor mij speelt het geen enkele rol
En als de ''gewone'' klant nieuw als hebben hebben ziet, waarom doet Samsung dan nog überhaupt mee? De enigste vernieuwing in de hele reeks zit in hun 6de toestel. Dat ook nog eens een glazen achterkant heeft als ik goed herinner, uhu innovatie ja.
Samsung heeft met de s5 de verkopen ook flink zien inzakken, naar mijn mening juist door het niet vernieuwen. Samsung had echter genoeg bekendheid om niet te verdwijnen. Iets wat HTC een stuk minder heeft.
En ook al is het design vergeleken met de gehele telefoon wereld niet heel innoverend, binnen de Samsung wereld slaat het redelijk een andere weg in. En gezien het marktaandeel van Samsung, kijken veel potentiële klanten alleen binnen die wereld.
Vind het erg jammer om te zien dat wat HTC ook doet het niet goed is, met de M7 en de M8 hebben ze de markt echt omgegooid. Met BoomSound, UltraPixel en nu ook de Vive laten ze zien dat zij het bedrijf zijn met de meeste innovatie. Misschien nu niet met de M9, maar sowieso met het bedrijf zelf. En iedereen blijft maar Samsung kopen, hoe hypocriet ze ook overkomen.
Wat mij betreft gokt HTC, op telefoon gebied, op de verkeerde paarden. Boomsound is echt een mooie techniek, maar hoe relevant is dat nog in de tijd van BT speakers?
Ultrapixel is een leuk idee, zeker nu in de frontcam een goed idee, maar presteerde gewoon slechter dan de concurrentie (in de handen van de gewone gebruiker). Daar tegenover staat dat Samsung weer enorme stappen maakt met amoled en chipsets.
Innovatie is leuk, maar het moet wel aansluiten op wat de klant wil (of je niet ze dat wijs maken).

Juist de vice en, in mindere mate, de fitness band doet mij denken dat ze de telefoon tak, zeker high end, opgeheven hebben en zo goedkoop mogelijk nog een graantje willen meepikken.
Ik hoop dat ze met de M10 weer een nieuwe ''revolutie'' beginnen net zoals met de M7. Dan zien mensen pas hoe ver de meeste bedrijven achterlopen
Het feit dat je dit zegt, ondersteunt redelijk mijn standpunt. Men verwacht meer, de m9 is niet genoeg.
Het voor lopen zie ik echter niet.

Voor de duidelijkheid, de m9 was, tot de presentatie, mijn volgende toestel. Samsung was bij voorbaat al afgeschreven, grotendeels vanwege de s5. Echter de m9 heeft mij gewoon niet zo gepakt, mede ook door de desastreus slechte presentatie (als het bedrijf al niet enthousiast overkomt, waarom zou ik daar dan zijn). Dat ik al keek is tekenend voor mij interesse, kijk nooit naar dat soort dingen.
Ik hoop van harte dat de m9 alsnog goed uit de reviews komt (inclusief camera) want ik blijf een lichte voorkeur houden voor HTC, echter zoals het er nu voorstaat, loopt de s6 gewoon voor in de race om mijn centen. Vooralsnog lijkt de m9 niet te voldoen aan mijn eisen/voorkeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 12-03-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Modbreak:Zoals de Topic Waarschuwing al aangeeft gaan we hier in ieder geval niet de discussie met elkaar betreffende verschillende toestellen behalve de HTC One M9. Bij hoge uitzondering staan we al een vergelijkings topic toe tussen de S6 en M9. Daar houden we het dan ook bij.

Berichten met als doel toch een discussie te voeren tussen de verschillende toestellen worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal niet weer de gehele post quoten, word een beetje veel zo.

Beetje flauw van je om te zeggen dat ze de High-End markt hebben opgegeven, vooral aangezien ze hem vorig jaar nog hadden overgenomen (kijkend naar het feit dat zowat elke review-er het de beste all-round telefoon vond). HTC is echt niet het enigste bedrijf dat probeert meer dingen te produceren dan enkel en alleen telefoon's.

Er is wel een groot verschil tussen meer hebben verwacht, of iets slecht noemen. De M9 is meer dan genoeg, niemand kan zeggen dat de M9 een te slechte batterij heeft, of een te slechte camera. Die dingen heeft het allemaal. En alles wat vorig jaar bij de M8 nog beter kon, is nu beter gemaakt. Ik geef eerlijk toe ik had graag meer willen zien, maar ze hebben meer dan genoeg in huis.

Tsja, wat Samsung zegt zal allemaal wel, geld natuurlijk voor elk bedrijf, ook HTC. Die uitspraken moet je maar met een korreltje zout nemen. Wat dat betreft zullen we nog even geduld moeten hebben tot de eerste echte metingen naar buiten komen.

Ik zit nu toch wel aardig te popelen om beidde toestellen in het echt te zien. De M9 zou wat meer van de randen van de M7 hebben, en wat meer de feel van de M8. Ben zeer benieuwd, ook of hij meteen uit mijn handen glijdt (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
mariikvt Take a deep breath. Je klinkt inderdaad als een enorme fanboy. Niets mis mee, maar probeer het objectief te houden. Jouw verwijzing naar het filmpje over de wall huggers kan ik overigens totaal niet plaatsen.

Ik ben HTC gebruiker sinds het eerste uur toen het merk zelfs Qtek heette. De M9 is een prachtig toestel, maar feit blijft dat er meer had ingezeten dan dat er nu is uitgekomen. Het toestel mist een unique sellingpoint tov de concurrentie. Dat bepaalt het verschil (door de massa) of het toestel wel of niet een succes wordt tov diezelfde concurrentie. Dan kan Sense nog zo vloeiend zijn, dat verkoopt niet.

HTC Weet dit en zal reageren met varianten op de M9 als het nieuwe fiscale jaar in gaat. De reden dat de M9 zo dicht bij de M8 is gebleven zal een interne aangelegenheid blijven.

Niet ieder jaar kunnen we een radicaal nieuw toestel verwachten, maar zoals ik eerder heb aangegeven is een unique sellingpoint vereist om het verschil te maken. Het bewijs heb ik, de telecombedrijven zetten alles op alles op de Galaxy / Note lijn de komende maanden. Ze verwachten geen piek bij de M9. De massa kan je dan als dom of ites dergelijks bestempelen, maar zonder de massa bestaat er straks geen HTC meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:41:
mariikvt Take a deep breath. Je klinkt inderdaad als een enorme fanboy. Niets mis mee, maar probeer het objectief te houden. Jouw verwijzing naar het filmpje over de wall huggers kan ik overigens totaal niet plaatsen.

Ik ben HTC gebruiker sinds het eerste uur toen het merk zelfs Qtek heette. De M9 is een prachtig toestel, maar feit blijft dat er meer had ingezeten dan dat er nu is uitgekomen. Het toestel mist een unique sellingpoint tov de concurrentie. Dat bepaalt het verschil (door de massa) of het toestel wel of niet een succes wordt tov diezelfde concurrentie. Dan kan Sense nog zo vloeiend zijn, dat verkoopt niet.

HTC Weet dit en zal reageren met varianten op de M9 als het nieuwe fiscale jaar in gaat. De reden dat de M9 zo dicht bij de M8 is gebleven zal een interne aangelegenheid blijven.

Niet ieder jaar kunnen we een radicaal nieuw toestel verwachten, maar zoals ik eerder heb aangegeven is een unique sellingpoint vereist om het verschil te maken. Het bewijs heb ik, de telecombedrijven zetten alles op alles op de Galaxy / Note lijn de komende maanden. Ze verwachten geen piek bij de M9. De massa kan je dan als dom of ites dergelijks bestempelen, maar zonder de massa bestaat er straks geen HTC meer.
Ik dacht altijd dat het design van de One serie het unieke sellingpoint was, en HTC brengt BoomSound en de UP frontcam natuurlijk naar voren als unieke sellingpoints. Of het dat ook echt is laat ik dan in het midden.

Wat betreft het filmpje, dat is een reclame van de Samsung Galaxy S5 over het feit dat zij als een van de weinige een vervangbare batterij hadden, en dat gebruikers van onder andere Apple, ''Wall Huggers'' waren omdat zij constant hun telefoon moesten opladen. Dan vind ik het zeer mooi om te zien hoe ze een van hun eigen gedoopte unieke sellingpoints zomaar weggooien. Daarom plaatste ik het filmpje, plus dat ik denk dat de batterij duur van een niet heel hoog niveau gaat worden, dat denk ik.

Volgens mij word de Galaxy reeks elk jaar goed verkocht, mede door het grote marketing budget. Daar is niks mis mee. Ik vind het alleen jammer dat HTC zo bekritiseerd word door onder andere jou, voor het maken van een prima telefoon. Ik denk dat de innovatie die we graag hadden gezien bij HTC, technisch niet mogelijk is, of op grote massa schaal nog niet mogelijk. Daarom denk ik dat we ook nog geen vingerafdruk scanner zien, volgens mij alleen op de Max. Omdat je dan een extra ''knop'' krijgt, wat denk ik dan tegenstrookt met de design filosofie van HTC. Ik denk dat HTC dan liever een jaar wacht tot het SenseID van Qualcomm kan gebruiken, zodat het achter de HTC knop kan, of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind het fanboy gehalte wel erg hoog hier.

Ik lees alle discussies rond iphone's, galaxy's en andere merken maar deze HTC discussie gaat nergens over. Jullie overulen de isheeps.

Dat HTC nu de wat mindere telefoon heeft is toch gewoon mogelijk. Dat heeft ieder merk toch wel een keer en dat heeft soms meer te maken dat de concurrentie wat beters heeft.

Waarschijnlijk is de S6 gewoon een top toestel, wat gelukkig ook logisch is na de tegenvallende verkoopcijfers van de S5.

De OneX was voor HTC ook geen topper en toen kwam de M7 die het tij deed keren. Voor Samsung wordt dat waarschijnlijk de S6.

Nogmaals sorry wil absoluut niet flamen of trollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:00:
Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind het fanboy gehalte wel erg hoog hier.

Ik lees alle discussies rond iphone's, galaxy's en andere merken maar deze HTC discussie gaat nergens over. Jullie overulen de isheeps.

Dat HTC nu de wat mindere telefoon heeft is toch gewoon mogelijk. Dat heeft ieder merk toch wel een keer en dat heeft soms meer te maken dat de concurrentie wat beters heeft.

Waarschijnlijk is de S6 gewoon een top toestel, wat gelukkig ook logisch is na de tegenvallende verkoopcijfers van de S5.

De OneX was voor HTC ook geen topper en toen kwam de M7 die het tij deed keren. Voor Samsung wordt dat waarschijnlijk de S6.

Nogmaals sorry wil absoluut niet flamen of trollen
Het is het HTC One M9 Topic, waar moet ik dan gaan zitten? :+

Effe alle gekheid op een stokje, de eerste reviews mogen nou toch wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel non-final modellen bij de reviewers, gewoon even geduld hebben.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:58:
Zal niet weer de gehele post quoten, word een beetje veel zo.

Beetje flauw van je om te zeggen dat ze de High-End markt hebben opgegeven, vooral aangezien ze hem vorig jaar nog hadden overgenomen (kijkend naar het feit dat zowat elke review-er het de beste all-round telefoon vond).
Tsja, ik weet niet waarom je het flauw vindt, het is nu eenmaal mijn indruk. Enerzijds gevoed door een niet echt spetterende presentatie en anderzijds door een (ogenschijnlijk) minimale inzet op dat vlak.
Ik zie namelijk een, op vrijwel alle uiterlijke vlakken, gelijke telefoon als de vorige versie niet als een indicatie dat ze er veel aandacht (lees geld) aan hebben willen besteden. Ook al kun je stellen dat de m8 et goed uitzag en men dichtbij dat uiterlijk wil blijven, met een beetje inzet kun je dat ook doen terwijl er toch wat nieuws komt. Durf ze eigenlijk niet te noemen, maar de befaamde renders laten dat goed zien.
Een camera update en een nieuwe chipset daargelaten is het voor 99% een m8. Wat mij betreft had er zoveel meer in gezeten.
Ook qua software is het minimaal. Als je als bedrijf een yelp suggestie op je homescreen als een van de speerpunten maakt, alsmede app suggesties, maak je mij niet enthousiast.
Er is wel een groot verschil tussen meer hebben verwacht, of iets slecht noemen. De M9 is meer dan genoeg, niemand kan zeggen dat de M9 een te slechte batterij heeft, of een te slechte camera. Die dingen heeft het allemaal. En alles wat vorig jaar bij de M8 nog beter kon, is nu beter gemaakt. Ik geef eerlijk toe ik had graag meer willen zien, maar ze hebben meer dan genoeg in huis.
Volgens mij heb ik niet gezegd dat de m9 slecht is. Wel dat ik verwacht (gebaseerd op de historie en de huidige verhalen) dat de m9 achterblijft bij de concurrentie en dat ik gewoonweg meer had verwacht.
En dat is precies wat jij ook zegt.
Tsja, wat Samsung zegt zal allemaal wel, geld natuurlijk voor elk bedrijf, ook HTC. Die uitspraken moet je maar met een korreltje zout nemen. Wat dat betreft zullen we nog even geduld moeten hebben tot de eerste echte metingen naar buiten komen.

Ik zit nu toch wel aardig te popelen om beidde toestellen in het echt te zien. De M9 zou wat meer van de randen van de M7 hebben, en wat meer de feel van de M8. Ben zeer benieuwd, ook of hij meteen uit mijn handen glijdt (A)
Het lijkt alsof ik graag de m9 af wil branden, maar juist het tegenovergestelde is waar. Zoals al vermeld, was de m9 de beoogde opvolger van mijn Nexus 4.

Helaas heeft het bedrijf mij niet enthousiast kunnen maken/houden en, hoe graag ik het ook wil, lijken andere merken nu op zijn minst mee te doen in de race. Iets wat ik niet had verwacht en wat me in HTC doet teleurstellen.

Ik hoop dan ook dat de echte reviews mij weer meer richting HTC doen neigen, aangezien het bedrijf me meer trekt. Echter ik kan maar één keer X honderd euro uitgeven en dat is wel aan een telefoon die mij het meeste waarde biedt, ongeacht de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Fly-guy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:17:
[...]
Tsja, ik weet niet waarom je het flauw vindt, het is nu eenmaal mijn indruk. Enerzijds gevoed door een niet echt spetterende presentatie en anderzijds door een (ogenschijnlijk) minimale inzet op dat vlak.
Ik zie namelijk een, op vrijwel alle uiterlijke vlakken, gelijke telefoon als de vorige versie niet als een indicatie dat ze er veel aandacht (lees geld) aan hebben willen besteden. Ook al kun je stellen dat de m8 et goed uitzag en men dichtbij dat uiterlijk wil blijven, met een beetje inzet kun je dat ook doen terwijl er toch wat nieuws komt. Durf ze eigenlijk niet te noemen, maar de befaamde renders laten dat goed zien.
Een camera update en een nieuwe chipset daargelaten is het voor 99% een m8. Wat mij betreft had er zoveel meer in gezeten.
Ook qua software is het minimaal. Als je als bedrijf een yelp suggestie op je homescreen als een van de speerpunten maakt, alsmede app suggesties, maak je mij niet enthousiast.

[...]

Volgens mij heb ik niet gezegd dat de m9 slecht is. Wel dat ik verwacht (gebaseerd op de historie en de huidige verhalen) dat de m9 achterblijft bij de concurrentie en dat ik gewoonweg meer had verwacht.
En dat is precies wat jij ook zegt.

[...]

Het lijkt alsof ik graag de m9 af wil branden, maar juist het tegenovergestelde is waar. Zoals al vermeld, was de m9 de beoogde opvolger van mijn Nexus 4.

Helaas heeft het bedrijf mij niet enthousiast kunnen maken/houden en, hoe graag ik het ook wil, lijken andere merken nu op zijn minst mee te doen in de race. Iets wat ik niet had verwacht en wat me in HTC doet teleurstellen.

Ik hoop dan ook dat de echte reviews mij weer meer richting HTC doen neigen, aangezien het bedrijf me meer trekt. Echter ik kan maar één keer X honderd euro uitgeven en dat is wel aan een telefoon die mij het meeste waarde biedt, ongeacht de fabrikant.
Sorry hoor, maar ik lees dat jij vind dat HTC weinig vernieuwingen heeft doorgevoerd. Maar volgens mij is alles op de behuizing en misschien het scherm na veranderd. Een RAM upgrade, camera upgrades (voor en achter), nieuwe speakers, een veel sneller SOC, sterkere accu, Gorilla Glass 4. Zo goed als alles wat HTC (intern) kon verbeteren hebben ze gedaan en dan durf jij te beweren dat er zo goed als niets is veranderd? Ja de buitenkant is nagenoeg onveranderd, maar intern heeft het alles wat een toestel anno 2015 kan hebben.

Ik hoor mensen van mensen dat de S6 zo veranderd is t.o.v. de S5. Op welk gebied. Glas en metaal (ja Sony, HTC en Apple hebben dat al drie jaar). Een vingerafdruksensor had de S5 ook al. Een goede camera? Ja dat had de S5 toch ook al?

Kijk, de S6 vind ik echt waar een prachttoestel en er is een grote kans dat ik voor het eerst een Samsung android ga nemen. Maar de M9 doet overall zeker niet onder voor de S6. Dat de S6 veel beter gaat verkopen dan de M9, ja dat zit er dik in. Dat is iets wat (helaas voor HTC) waarschijnlijk altijd zal blijven en dat weten ze bij HTC echt wel. Hun doel is dan ook niet om Samsung en Apple te overtreffen, maar om een kwalitatief toptoestel uit te brengen.

P.s Ik heb het nu puur over het toestel. Of het bedrijfsmatig slim is van HTC om een toestel uit te brengen die veel lijkt op het vorige weet ik niet en is mijn probleem ook niet eigenlijk. Kwalitatief gezien is de M9 net als de S6 een toptoestel. (imo)

[ Voor 6% gewijzigd door BPP op 12-03-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Allereerst, laten we de m9 niet met die andere telefoon vergelijken, voor je het weet wordt de mod echt boos en gaat het topic dicht. Dat zou zonde zijn. ;)
kan ik niet meer discussiëren over relatief nutteloze dingen zoals waaraan ik 700 euro mag gaan uitgeven
BPP schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:33:
[...]

Sorry hoor, maar ik lees dat jij vind dat HTC weinig vernieuwingen heeft doorgevoerd. Maar volgens mij is alles op de behuizing en misschien het scherm na veranderd. Een RAM upgrade, camera upgrades (voor en achter), nieuwe speakers, een veel sneller SOC, sterkere accu, Gorilla Glass 4. Zo goed als alles wat HTC (intern) kon verbeteren hebben ze gedaan en dan durf jij te beweren dat er zo goed als niets is veranderd? Ja de buitenkant is nagenoeg onveranderd, maar intern heeft het alles wat een toestel anno 2015 kan hebben.
Tsja, ik moet zeggen dat die uitspraak meer op het uiterlijk doelde dan de binnenkant. Echter dat uiterlijk is wel belangrijk, voor mij zeker en ik schat voor velen. Als ik een nieuwe auto koop, koop ik ook niet de auto die uiterlijk hetzelfde is. En zo zeker met een telefoon, tenzij het innerlijk (lees de techniek) iets zeer bijzonders biedt. En dat laatste zie ik niet in de m9.

En naast wat ik vind, ik neem aan dat jij ook toch ook wel inziet dat heel veel mensen het uiterlijk echt (zwaar) laten meespelen in hun beslissing? Zeker als de prijs weinig verschilt tussen bepaalde merken?

Natuurlijk hebben ze alles naar het 2015 niveau getild, maar meer ook niet.
Daarnaast is het de vraag in hoeverre bepaalde zaken nog wel aansluiten op de wensen van de klant. Leuk die speakers, maar met de gigantisch grote aantallen verkochte BT speakers weegt het nadeel (de zwarte balk met daardoor en log uiterlijk (persoonlijke mening)) nog wel op tegen het beoogde voordeel? Leuk een "grotere" batterij, maar de noch de afmeting, noch het aantal mAh boeit. Wat belangrijk is, is hoe lang doe je ermee. De 810 heeft een reputatie van heethoofd (aldus de geruchten), dus best kans dat je minder lang met de batterij doet.

Ik proef bij jou, en zeker bij mariikvt, eigenlijk dezelfde instelling als bij mij. Weer zeggen vrijwel hetzelfde, namelijk dat we meer verwacht hadden. Uiteindelijk zeggen we redelijk hetzelfde, ik ben alleen wat langdradiger.

De een wijdt dat aan voortbouwen op iets goeds, ik zie er meer stilstand is achteruitgang in. Als ik ga voor de m9, loop ik twee jaar met een telefoon welke ik al een dik jaar ken. En ik weet niet of ik dat wel wil.
Een telefoon is meer dan wat losse componenten, het uiterlijk, de beleving telt zwaar mee. Technisch is het een acceptabele telefoon voor 2015, echt als totaal pakket valt het (mij) tegen.
Dat de S6 veel beter gaat verkopen dan de M9, ja dat zit er dik in. Dat is iets wat (helaas voor HTC) waarschijnlijk altijd zal blijven.
Vergeet niet dat HTC in het begin van Android de koning was. Mochten de Nexus one maken, de originele Desire verkocht als een malle (tot voor kort nog in gebruik bij mijn moeder en bij mij thuis als "bewakings cam" en ook de direct daarna uitgekomen desire's deden het goed. En niet te spreken van de Windows mobile telefoons.
Echter die positie hebben ze uit handen gegeven. Deels omdat ze niet tegen de advertentie miljoenen konden van de concurrentie, maar ook zeker deels omdat hun aanbod gewoon niet goed genoeg was. En ik vrees dat ze met de m9 de opleving die ze hadden met de m7 en m8 niet kunnen voortzetten. Een beetje zoals na de Desire..

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 12-03-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Fly-guy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:24:
Allereerst, laten we de m9 niet met die andere telefoon vergelijken, voor je het weet wordt de mod echt boos en gaat het topic dicht. Dat zou zonde zijn. ;)
kan ik niet meer discussiëren over relatief nutteloze dingen zoals waaraan ik 700 euro mag gaan uitgeven

[...]
Tsja, ik moet zeggen dat die uitspraak meer op het uiterlijk doelde dan de binnenkant. Echter dat uiterlijk is wel belangrijk, voor mij zeker en ik schat voor velen. Als ik een nieuwe auto koop, koop ik ook niet de auto die uiterlijk hetzelfde is. En zo zeker met een telefoon, tenzij het innerlijk (lees de techniek) iets zeer bijzonders biedt. En dat laatste zie ik niet in de m9.

En naast wat ik vind, ik neem aan dat jij ook toch ook wel inziet dat heel veel mensen het uiterlijk echt (zwaar) laten meespelen in hun beslissing? Zeker als de prijs weinig verschilt tussen bepaalde merken?

Natuurlijk hebben ze alles naar het 2015 niveau getild, maar meer ook niet.
Daarnaast is het de vraag in hoeverre bepaalde zaken nog wel aansluiten op de wensen van de klant. Leuk die speakers, maar met de gigantisch grote aantallen verkochte BT speakers weegt het nadeel (de zwarte balk met daardoor en log uiterlijk (persoonlijke mening)) nog wel op tegen het beoogde voordeel? Leuk een "grotere" batterij, maar de noch de afmeting, noch het aantal mAh boeit. Wat belangrijk is, is hoe lang doe je ermee. De 810 heeft een reputatie van heethoofd (aldus de geruchten), dus best kans dat je minder lang met de batterij doet.

Ik proef bij jou, en zeker bij mariikvt, eigenlijk dezelfde instelling als bij mij. Weer zeggen vrijwel hetzelfde, namelijk dat we meer verwacht hadden. Uiteindelijk zeggen we redelijk hetzelfde, ik ben alleen wat langdradiger.

De een wijdt dat aan voortbouwen op iets goeds, ik zie er meer stilstand is achteruitgang in. Als ik ga voor de m9, loop ik twee jaar met een telefoon welke ik al een dik jaar ken. En ik weet niet of ik dat wel wil.
Een telefoon is meer dan wat losse componenten, het uiterlijk, de beleving telt zwaar mee. Technisch is het een acceptabele telefoon voor 2015, echt als totaal pakket valt het (mij) tegen.
Neem mij geen woorden in de mond. Ik vind de M9 een prachtig toestel die nogmaals niets onderdoet voor de S6. Uiterlijk is voor mij vooral een issue als de voorloper een gedrocht was, wat nu zeker niet het geval is. En ik heb geen idee of de algemene opinie op het uiterlijk af gaat, daar heb ik geen onderzoek naar gedaan. Een BMW ziet er al jaren hetzelfde uit, maar ook die wordt nog steeds verkocht als een malle. Om bij jouw voorbeeld van een auto te blijven. En enerzijds praat je over de algemene smartphonebezitter, anderzijds weer over zaken die een algemene klant toch helemaal niet boeit? Die kijkt juist naar het kaartje met specs. En ziet 20mp, een grotere accu, SD blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik moet wel zeggen dat ik Fly-guy wel snap. De M9 is een goede telefoon, maar lijkt er veel op de M8. Verder hebben de renders die verschenen zijn met een glazen voorzijde hele hoge verwachtingen geschept.

Ik denk mede hierdoor dat de huidige M9 tegen valt. Ik zelf heb dat gevoel ook wel.

Toch wordt het voor mij een M9. Vind het toch een mooi toestel. Heb nagedacht over een S6, maar ik ben niet gecharmeerd van de glazen achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gismo1979 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:37:
Ik moet wel zeggen dat ik Fly-guy wel snap. De M9 is een goede telefoon, maar lijkt er veel op de M8. Verder hebben de renders die verschenen zijn met een glazen voorzijde hele hoge verwachtingen geschept.

Ik denk mede hierdoor dat de huidige M9 tegen valt. Ik zelf heb dat gevoel ook wel.

Toch wordt het voor mij een M9. Vind het toch een mooi toestel. Heb nagedacht over een S6, maar ik ben niet gecharmeerd van de glazen achterzijde.
Het is niet dat ik Fly-Guy niet snap, in veel dingen heeft hij ook gelijk. Ik ben alleen van mening dat de meeste mensen die nu HTC kritiek geven op de keuze om kwa design niet al te veel innovatie toe te passen, dezelfde mensen zijn die dat nooit erg hebben gevonden bij een andere smartphone maker, of een andere product categorie. Beetje apart om te verwachten dat een bedrijf zijn gehele design filosofie in de prullenbak gooit omdat het anders te veel op het vorige toestel lijkt,wat toch de gehele bedoeling is?

De bedoeling is toch dat zo gauw jij een M7, M8, of M9 ziet jij zegt dat is de HTC One. Of als jij een Desire telefoon ziet, dat is de HTC Desire. Nou kunnen we tot in het oneindig discussiëren of ze wel of niet meer hadden moeten/kunnen/willen doen aan het design, naja dit is het, laten we het dan maar hier over hebben.

En de M9 is een prima telefoon, een verdomd prima telefoon. Ze hebben de problemen opgelost met de M8, en dit is het resultaat. De beste telefoon in de One serie tot nu toe. Een betere camera achterop, een snellere processor, UP naar voren, SD-slot, grote batterij, energiezuinig(?) scherm, een heel erg premium gevoel, betere bouwkwaliteit enz enz. Genoeg op de spec sheet.

Waarom kunnen we dan niet gewoon zeggen, goed gedaan HTC. Nee je hebt niks drastisch veranderd, nee je hebt geen grote risico's genomen, maar waarom zouden ze. Als ze al het beste toestel op de markt hadden (de M8), dat gigantisch veel lof om het design kreeg, waarom zou je dat dan drastisch gaan veranderen?

Robben doet al jaren hetzelfde, langs de zijlijn lopen, naar binnen snijden en schieten. Gaan we volgend jaar klagen over het feit dat hij hetzelfde doet als vorig jaar? Flauw voorbeeld, i know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Is er al een update hoe de camera tegenover het low light presteert? Gaat dit nog aangepast worden, want voor zover zag het er niet zo al te denderend uit.

Laat ik vooral hopen dat de gigantisch goede mic er nog in zit. Super kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Review op de FP:
reviews: HTC One M9: waar zijn de verbeteringen?

Vat mijn bedenkingen van de laatste paar posts redelijk samen:
Als je zoveel geld voor een telefoon vraagt, moet je een toestel kunnen bieden dat de concurrentie op alle vlakken aankan of zelfs voorbijstreeft. Dat doet de HTC One M9 bij lange na niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Fly-guy op 16-03-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
Heel vreemd allemaal. Eerst overall moord en brand over de o.a. de camera met software welke nog niet 'af' is. Nu komt er een review met een toestel welke ook niet volledig 'af' is. (ik ga niet zeggen of vermoeden dat de werkelijke versie die we in de handen krijgen wel of niet goed/perfect is). Maar dan weet je als HTC sowieso dat er negativiteit in de wereld komt. Ook al zou de definitieve al de concurrentie van de baan vegen, dit bericht blijft lang bij velen nog bij. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
HTC Moet nu wel met een antwoord komen, het toestel krijgt niet malse kritieken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18

JanAd

Wind’s howling

Na wat ik lees over het beeldscherm is dat toch wel de definitieve doodslag voor de m9 voor mij...

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:15:
HTC Moet nu wel met een antwoord komen, het toestel krijgt niet malse kritieken....
Ik vrees dat het antwoord al gegeven is. De m8 aanpassen naar een minder toestel (minder snelle CPU dan nu het geval is) en de m9 plus (of hoe het ding ook heet) niet in Europa uitbrengen. En dan maar hopen dat de gemiddelde HTC klant geen reviews leest en de mond op mond verhalen niet te erg tegen gaan vallen.

Antwoord voor langere termijn zal, vrees ik, zijn, geen m10 en inzetten op low/mid end toestellen of geheel uit de telefoon wereld weg (en inzetten op de fitness spullen plus virtual headset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

JanAd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:20:
Na wat ik lees over het beeldscherm is dat toch wel de definitieve doodslag voor de m9 voor mij...
Pff ik wilde het net zeggen. Ik zat nog te twijfelen tussen e M9 en de S6, omdat ik amoled ook niet zo geweldig vind als de meeste (degradatie, inbranden etc). Maar als ik die review zo lees dan is de M9 wel een no go geworden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Had een beter review gehoopt.

Zo te zien heeft htc verkeerde beslissingen gemaakt op een aantal fronten. Vind het knap dat ze hier groen licht voor hebben gegeven. Scoort op bepaalde punten slechter dan een m8. Je kan het dan zowat een devolutie noemen.

Ik denk ook dat er heel wat mensen zijn die dan toch de m8 gaan (gezien prijsverschil). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
DeeSung schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:42:
Had een beter review gehoopt.

Zo te zien heeft htc verkeerde beslissingen gemaakt op een aantal fronten. Vind het knap dat ze hier groen licht voor hebben gegeven. Scoort op bepaalde punten slechter dan een m8. Je kan het dan zowat een devolutie noemen.
Op bepaalde vlakken hadden ze ook geen echte keuze, qua chipset was het of de mediatek, of de Samsung CPU of deze snapdragon.
De mediatek heeft veel mindere gpu, Samsung hield zijn CPU voor zichzelf en een oudere snapdragon was niet 64 bit (niet echt boeiend, maar marketing technisch niet echt goed te praten).
Ik denk ook dat er heel wat mensen zijn die dan toch de m8 gaan (gezien prijsverschil). :'(
Vandaar dat ze de m8 ook gaan uitrusten met een (fors) tragere CPU, zodat je die keuze bijna niet meer kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18

JanAd

Wind’s howling

De laatste volwaardige m8 toestellen zullen nu wel de deur uit vliegen...

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:44
Niet mis, de kritiek op de M9 door tweakers!
Alles lijkt, zoals altijd, goed onderbouwd.

Ik wacht nog wat meer reviews af, maar kan me haast niet meer voorstellen dat deze telefoon in mijn broekzak gaat verdwijnen (wat ik eigenlijk wel van plan was).

Als dit topmodel het niet gaat halen ben ik bang dat HTC vanaf volgend jaar geen M10 meer uit zal brengen, maar ergens onder zoden komt te liggen naast Blackberry (qua telefoons in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:04
Dat er een minder scherm, een heethoofd van een processor en nog steeds een matige camera inzit is niet te snappen. Deze telefoon had eigenlijk niet uitgebracht mogen worden. HTC lijkt heel erg afhankelijk van haar leveranciers, deze telefoon werpt het bedrijf ver terug lijkt me. Er is bijna geen enkele reden om deze telefoon te prefereren boven een telefoon van de concurrentie. De adviesprijs is ook nog eens bezopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Jammer te zien dat HTC volledig de plank mis slaat met de M9. Heb me volle trots de M7 mogen gebruiken, maar de M9 valt toch wel erg tegen.

Ik wacht het nog even af als die uit komt wat de reacties dan zijn, maar ik verwacht er niet veel van. Jammer want had dit jaar graag nieuwe telefoon willen halen, maar verwacht dat ik toch nog maar even bij me Nexus 5 blijf hangen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Tr4nnel schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:36:
Dat er een minder scherm, een heethoofd van een processor en nog steeds een matige camera inzit is niet te snappen. Deze telefoon had eigenlijk niet uitgebracht mogen worden. HTC lijkt heel erg afhankelijk van haar leveranciers, deze telefoon werpt het bedrijf ver terug lijkt me. Er is bijna geen enkele reden om deze telefoon te prefereren boven een telefoon van de concurrentie. De adviesprijs is ook nog eens bezopen.
Er zijn 3 redenen om voor deze telefoon te gaan.

Uiterlijk
Software
Speakers

2 van deze redenen zijn menings gevoelig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
DeeSung schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:42:
[...]

Er zijn 3 redenen om voor deze telefoon te gaan.

Uiterlijk
Software
Speakers

2 van deze redenen zijn menings gevoelig :S
Als dat de 3 redenen zijn, dan kan je beter voor de huidige M8 gaan.
Reden: geld besparing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:09

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Wat een teleurstelling:
Slechter scherm (Ongelooflijk)
(Veel) kortere batterijduur
Een betere maar nog steeds matige camera.
Dat wordt geen M9 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Echt vreemd hoor dat het (pre productie) toestel zoveel steken laat vallen. Ik snap ook niet dat HTC een dergelijk model niet eerst zelf test alvorens aan Tweakers te overhandigen. Kan mijzelf niet voorstellen dat de camera dermate slecht zal zijn. Denk (en hoop) daarom dat het geteste model niet goed functioneert. Wat ook in de video wordt vermeld, zegt wel weer wat over de HTC QC bij een dergelijk product. Erg jammer dit maar wacht nog even op andere reviews alvorens het toestel helemaal "af te boeken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
Wow.. dat is een flink pijnlijke review zeg. Ook geschrokken van de accuduur. Ga nu toch wel ernstig twijfelen, maar idd, eerst even de andere reviews afwachten (ook die van de bv S6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Prosac2010 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:00:
Wow.. dat is een flink pijnlijke review zeg. Ook geschrokken van de accuduur. Ga nu toch wel ernstig twijfelen, maar idd, eerst even de andere reviews afwachten (ook die van de bv S6).
Volgens de GSMArena review een toptoestel. Alleen qua batterijduur niet de absolute top, maar gewoon "goed".

HTC stelt me hiermee wel een beetje teleur. De HTC One M8 was een topper, vooral qua batterij en soepelheid. Het enige wat ze moesten verbeteren was de camera.

En wat doen ze:

- Mindere accuduur
- Gevaarlijk heet
- Nog steeds een "meh" camera.

:?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Review liegt er niet om. Echter andere toestellen zoals de S6 zijn nog niet getest. Wie garandeert ons dat bijv. Samsung ook niet steken heeft laten vallen :?

HTC lijkt helaas een stuk afhankelijker van toeleveranciers te zijn dan Samsung.
Stop je een 810 in de S6 dan is die net zo slecht als in de M9. Samsung kan haar eigen Exynos cpu erin stoppen, maar dat kan HTC niet. HTC heeft geprobeerd de accuduur e te compenseren door iets grotere batterij erin te stoppen maar dat was onvoldoende.

Het gerucht vd hitte blijkt dus wel waar te zijn.

Schermkeuze begrijp ik niet, maar misschien ook daar geen keuze. :?

Evenmin snap ik niet waarom de camera zo slecht is. Het moet toch mogelijk zijn een betere te vinden :?

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 16-03-2015 18:33 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Jammer htc,hopelijk wordt de m10 op alle fronten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Ik heb een pre-order staan bij Coolblue, maar grote kans dat ik die ga annuleren. Ik had zo iets van "komt wel goed met de uiteindelijke modellen", maar dit biedt weinig hoop. Camera was voor mij belangrijke reden om niet voor de M8 te gaan en voor de M9, maar als zoveel dingen er op achteruit gaan t.o.v. de M8 ga ik zelfs als HTC-fan twijfelen. De drie genoemde dingen: speakers, software en looks overkomen dit dan niet meer genoeg voor mij (vooral speakers en Sense zijn voor mij relaxte dingen).
Order annuleren dus en kijken voor een M8 (de oude versies zijn vast nog wel genoeg te krijgen) of toch overstappen naar een ander merk. Misschien toch maar even lekker rondzoeken als alles in de winkel ligt. (Had me er zo op verheugd, nog maar twee weken... Wordt er bijna verdrietig van...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Pff wat falen ze hard zeg... dan nog maar een jaartje met mijn M7 doen. Doet het nog prima overigens hoor, 3 jaar moet geen probleem zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:04

netblade

Sunrise

Jammer HTC, ik heb maar de M8 besteld, om de camera geef ik niet zo veel, om de accuduur en stabiliteit van het toestel wel.
Ik ben benieuwd of er nog een M10 gaat komen na dit waarschijnlijke 'fiasco'.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Kan HTC deze klap nog aan? Je moet wel een hele slechte analist zijn om te denken dat de M9 een verkooptoppertje gaat worden. Wat als ze kappen....is het dan qua software updates nog slim om nu een M8 te kopen? Ik zie ze uit dit segment stappen. Op een gegeven moment zeggen de
investeerders ook toedeledokieeee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De tweakers review schrijft eigenlijk waar ik bang voor was. De warmteproductie en matige accuduur vallen mij toch tegen. Nu ook blijkt dat het scherm minder is dan de M8 is voor mij in ieder geval de reden dat ik toch van mijn keuze af zie. Voor mij geen M9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
http://www.nieuwemobiel.n...-vanwege-softwarebug.html Her valt te hopen voor htc dat het na de update opgelost geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Als het weer net zo als bij de M7 gaat wordt het elke keer met een week opgeschoven. Ik hoop voor HTC dat ze dit wel kunnen oplossen, anders zie ik het nog somberder in voor in ieder geval de mobiele tak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:30
Na vele twijfels tussen de M8 en M9 was de review doorslaggevend. Ik ben toch voor een M8 gegaan(nog vrij voordelig ook)! Ik denk dat HTC dat wel gaat merken, dat de M8 ineens wat beter verkoopt zo aan het eind van zn cyclus.

Erg teleurgesteld in HTC dit jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Sorry double post

[ Voor 89% gewijzigd door frozenflame_ op 16-03-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bo747
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 23:14
Hoewel batterijduur en fotokwaliteit nog kan verandered in het uiteindelijke product en komende updates (wat ook met de HTC one X gebeurde) ben ik toch wel aardig teleurgesteld in de M9 na het lezen van de tweakers review. Genoeg om in ieder geval af te zien van een pre-order.

Zonde, want de vooruitzichten waren goed. Goede kans dat ik binnenkort voor het eerst in 12 jaar zonder HTC door het leven ga.

[ Voor 0% gewijzigd door bo747 op 16-03-2015 20:50 . Reden: spellingsvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Intussen heeft het nieuws van de hoge temperatuur van de One M9 al bekende internationale sites gehaald

http://pocketnow.com/2015/03/16/one-m9-temperature
http://www.phonearena.com...ng-benchmark-test_id67286
http://9to5google.com/201...one-m9-gfxbench-overheat/

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Kudo's voor tweakers!
Wat als het gewoon een publiciteitsstunt is, en hij helemaal niet zo warm wordt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

JanAd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:49:
De laatste volwaardige m8 toestellen zullen nu wel de deur uit vliegen...
Ik heb er sinds vorige week een. Dit voelde ik al aankomen. :P

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
yannickie111 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:48:
[...]

Kudo's voor tweakers!
Wat als het gewoon een publiciteitsstunt is, en hij helemaal niet zo warm wordt? :P
Dan moet de bedenker van die stunt meteen zijn boeltje pakken, want dat werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:34
Saven schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:23:
[...] omdat ik amoled ook niet zo geweldig vind als de meeste (degradatie, inbranden etc) [..]
Degradatie en inbranden is echt iets van rond de S1/S2 en echt niet meer van deze tijd. OLED is zeker op kleine formaten met sprongen vooruit gegaan, iedere Samsung-generatie opnieuw.
Ik ga niet zeggen dat een OLED net zo lang mee gaat als een LCD, dat geloof ik ook niet, maar ik geloof ook niet dat je je smartphone langer dan 6 jaar gebruikt :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Hmpff nu ben ik wel een beetje in dubio.. dacht echt dat de M9 mijn nieuwe mobiel zou worden.. (gebruik nu nog steeds de M7 met veel plezier alleen accu begint echt minder te worden.)

Nog maar even de officiele release afwachten van de M9 en kijken of de reviews van dan iets anders te zeggen hebben. Anders toch maar kijken naar de S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 14:39
HTC gelooft er zelf nog wel in in ieder geval :P . Ik zou inderdaad de post-release reviews afwachten maar ik ben skeptisch over hoeveel dat nou kan veranderen. Toch wel apart dat blijkbaar de hardware ook nog niet definitief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 13:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Ze proberen het te verbergen ook xD https://twitter.com/urbanstrata/status/577547765523181568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
Lol, HTC gaat hard onderuit.

Ik betwijfel als het "final"product beter is en dat zou een harde klap voor HTC zijn als het niet beter is dan wat Tweakers nu getest heeft. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 17-03-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
M9 twitter

Go Arnoud!
Dat ze er niet blij mee zijn, snap ik. Maar om nu openbaar op twitter te vragen om het artikel offline te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Haha geweldig,kom maar op met die final build.Maar dan nog jammer van het mindere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Best pijnlijk dit, HTC verdiend dit als merk niet, aan de andere kant. Ze moeten gewoon deugdelijke producten leveren. Wanneer je zegt (uit monde van Mark Moons) dat je het succes van de M8 wil doorzetten met de M9, (qua feel en looks) moet je het onder de motorkap wel voor elkaar hebben.

Een veilige design keuze kan en mag dan niet negatief worden ingehaald door slechte materiaal keuzes, denk aan de camera, scherm en natuurlijk softwarematige tweaks die er voor zorgen dat de SD810 SoC een kooktoestel wordt.

Kortom, HTC moet nu iets doen, kom snel met software die in hun ogen wel "final" is of stel het product minimaal uit tot dat duidelijk is wat het probleem is met het door Tweakers geteste exemplaar.

Ook Qualcomm gaat niet vrij uit in deze, dit bedrijf heeft meer dan eens aangegeven dat hitte geen issue is met de SD810 soc. We weten inmiddels beter!

Afijn, ik schrijf HTC zeker niet af, was de m9 beter door de review van Tweakers gekomen was de aanschaf een no-brainer geweest. Nu wacht ik gewoon even af, ik heb de tijd.....

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.