Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Hoe "pre-release" is eigenlijk de software en/of hardware versie van de M9 die Tweakers in handen heeft?

Of hebben ze gewoon niet goed opgelet bij HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 02:46:
Best pijnlijk dit, HTC verdiend dit als merk niet, aan de andere kant.
Ach, ze hebben eerder hun goede positie uit handen gegeven, helemaal in het begin waren ze de koning van Android (en Windows mobile), maar inferieure toestellen na de eerste desire reeks gaven het weg. Nu lijken ze dat weer te gaan doen.
Kortom, HTC moet nu iets doen, kom snel met software die in hun ogen wel "final" is of stel het product minimaal uit tot dat duidelijk is wat het probleem is met het door Tweakers geteste exemplaar.
Dat gerucht gaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Ik mag voor HTC hopen dat ze van plan zijn toestel nr. 1 van die eerste Taiwanese batch met een koerier naar Tweakers te sturen zodat de review kan worden geüpdatet (Als het echt zo is dat alles door pre release software en hardware wordt veroorzaakt). En dan mag ik niet hopen dat de resultaten daarvan ook twijfelachtig zijn, want dan gaat HTC helemaal het afvoerputje in... (Nu kunnen ze het op twitter nog leuk verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
*weg* verwijzingen naar andere toestellen dan de HTC One doen we niet in dit topic

[ Voor 75% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18

JanAd

Wind’s howling

Aan die hete chipset gaan ze toch niks meer kunnen doen? Het toestel trager clocken bij hogere temperaturen? Daar gaan andere reviewers hen toch ook weer op afrekenen niet...

En wat als je bv je m9 in een HTC car cradle plaatst op je dashboard en er komt buiten het opladen nog eens wat zon op te staan?? Dan vliegt dat ding in brand... :o

Verder is de temperatuur niet het ergste, de slechtere/mindere batterij duur, het zichtbaar slechtere scherm. Dat allemaal bovenop een 'teleurstellend' ontwerp- voor vele -- Een zilveren versie die je enkel kan krijgen met een lelijke gouden rand... De camera die zelfs met betere software nooit meer dan matig zal worden (ik geloof niet in wonderen) Het telt nu wel heel zwaar op.

Het verklaart mss het gebrek aan echt enthousiasme bij de release presentie. Ze zagen de bui al hangen blijkbaar.

Trouwens respect voor T-net/Arnoud op Twitter!! _/-\o_

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
JanAd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:15:
Aan die hete chipset gaan ze toch niks meer kunnen doen? Het toestel trager clocken bij hogere temperaturen? Daar gaan andere reviewers hen toch ook weer op afrekenen niet...
Ze kunnen er zeker wel wat aan doen, de SoC wordt aangestuurd, software matig kun je hem zo aansturen dat hij niet of veel minder snel in de begrenzing loopt. Dit hoeft niet te betekenen dat je de clocksnelheid omlaag brengt. Overigens verwacht ik dat het hitte probleem wel onder controle wordt gebracht.
En wat als je bv je m9 in een HTC car cradle plaatst op je dashboard en er komt buiten het opladen nog eens wat zon op te staan?? Dan vliegt dat ding in brand... :o

Verder is de temperatuur niet het ergste, de slechtere/mindere batterij duur, het zichtbaar slechtere scherm. Dat allemaal bovenop een 'teleurstellend' ontwerp- voor vele -- Een zilveren versie die je enkel kan krijgen met een lelijke gouden rand... De camera die zelfs met betere software nooit meer dan matig zal worden (ik geloof niet in wonderen) Het telt nu wel heel zwaar op.

Het verklaart mss het gebrek aan echt enthousiasme bij de release presentie. Ze zagen de bui al hangen blijkbaar.

Trouwens respect voor T-net/Arnoud op Twitter!! _/-\o_
De accuduur kan ook in relatie staan tot de hoge temperatuur.... Je kan hier pas echt wat over zeggen met final software en mogelijke patches.

De keuzes voor het scherm en camera, daar zal wel met een antwoord of bewijzen dat het beter kan voor moeten worden gekomen.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Wat ik dus niet begrijp is waarom ze die toestellen dan opsturen?

Beetje kansloos om een half afgemaakt telefoon op te sturen naar tech sites.

Ze kunnen beter de volgende keer helemaal niets opsturen en pas wanneer de consumenten versie uit is volwaardige review units opsturen.

ook vindt ik het erg toevallig dat htc zijn deadline niet haalt. Alle verhalen lopen goed over op elkaar. Ik denk dat de telefoon mede hierdoor is uitgestelt (ze zijn het aan het onderzoeken nu).

Wat ik mij afvraag is wanneer tweakers dit probleem niet had gepost ze er zelf dan achter zouden zijn gekomen of dat mensen in huis eind maart gewoon een handkoker hadden gekocht.

[ Voor 48% gewijzigd door DeeSung op 17-03-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 19-09 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

DeeSung schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:35:
Wat ik dus niet begrijp is waarom ze die toestellen dan opsturen?

Beetje kansloos om een half afgemaakt telefoon op te sturen naar tech sites.

Ze kunnen beter de volgende keer helemaal niets opsturen en pas wanneer de consumenten versie uit is volwaardige review units opsturen.
Dit inderdaad, waarom zou een merk vroegtijdige toestellen maken met inferieure hardware en deze opsturen naar Tech en review sites.

Als je een prototype maakt wil je toch minimaal de vorige generatie verbeteren of qua scherm e.d. gelijk blijven. Je gaat mij niet wijs maken dat je expres inferieure hardware in een toestel stopt om (intern) te testen, ook al is het enkel voor software

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Deze review moet HTC toch serieus wat pre-orders gekost hebben... Ok, globaal gezien niet, maar toch, dit heeft schade aangericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
JanAd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:47:
Ok, globaal gezien niet [...]
Deze review is overgenomen op heel veel internationale sites en is meerdere keren op reddit voorbijgekomen.

Ik weet niet helemaal precies hoe zo'n review te werk gaat, maar HTC moest weten van de problemen die de m9 nu had. Als de finale software zoveel effect gaat hebben (waar ik geen snars van geloof), waarom geven ze die niet? Of, bij het nog niet af zijn daarvan, hebben ze geen nda tot deze versie af is?

Het is misschien wat voorbarig van Tweakers om met niet finale software al een review te doen, maar dat kan HTC verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:00
Ik denk niet dat het voorbarig is, je wil zo snel mogelijk een goede review van je product, helaas voor HTC, kan een review slecht uitvallen. Ook verwacht ik wel dat er veel mensen zijn die hun keuze op deze review baseren. Ik in ieder geval wel. Niemand maakt mij nog wijs dat 2 weken voor de release van een toestel de software nog niet final is. Er zijn dan al een aantal miljoen toestellen geproduceerd en onderweg.

OTA update wellicht, maar niet final, I call bullshit.

(Edit* Stiekem baal ik wel een beetje, ik had echt mijn zinnen gezet op de m9 na alle renders die ik online zag verschijnen. Na de teleurstelling die de presentatie van HTC heet en de daaropvolgende erg goede samsung, ga ik toch daar maar voor.)

[ Voor 19% gewijzigd door eniux op 17-03-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 17:20
Ik vind de review goed en ook wel terecht kritisch.
Alleen vind ik het jammer van deze opmerking:

"Het lijkt ons niet aannemelijk dat de hitteproductie op het laatste moment nog sterk ingedamd wordt, dat voor een beter scherm wordt gekozen of dat de camerakwaliteit omhooggaat."

Er kan zeker in de laatste weken nog wat gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:14:

"Het lijkt ons niet aannemelijk dat de hitteproductie op het laatste moment nog sterk ingedamd wordt, dat voor een beter scherm wordt gekozen of dat de camerakwaliteit omhooggaat."

Dat kan wel, maar dan moet HTC flink aan de bak met leveranciers.
De productie van de telefoon zal al flink op gang zijn en je kan heel lastig halverwege een productie nog hardware wijzigingen toe passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:14:

Alleen als ze gaan terugklokken en hardwarecomponenten vervangen. Het voelt als de M7 all-over-again.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Rubman schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Dat kan wel, maar dan moet HTC flink aan de bak met leveranciers.
De productie van de telefoon zal al flink op gang zijn en je kan heel lastig halverwege een productie nog hardware wijzigingen toe passen.
Dat de telefoon erg warm wordt onder stress maakt mij niet zo heel veel uit, maar een top toestel moet wel een top scherm hebben. HTC kennende wordt er met meerdere leveranciers gewerkt voor het scherm dus ik hoop dat dat in iedergeval snel gefixed kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoe komt tweakers eigenlijk aan deze phone? Komt die van HTC zelf? Dan hadden ze bij HTC de uitkomst kunnen weten.
Aan de andere kant, tweakers is voor mij geen maatstaf voor reviews en zeker niet als losstaande review.
Hoop voor HTC niet dat de uitkomst met een final versie vergelijkbaar is op meerdere goed aangeschreven sites.

Een eerste indruk maak je maar één keer dus zelfs als andere sites deze uitkomst niet onderschrijven, dan zal dit een negatieve invloed blijven houden.

edit: dubbelpost in post verwijderd. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 17-03-2015 10:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:04:
Hebben ze geen nda tot deze versie af is?
Tuurlijk wel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Heeft Tweakers dan deze review "illegaal" te vroeg gepubliceerd? (Niet volgens hun tweet).

Ik snap dat een fabrikant reviews op het net wil neven vlak voor het beschikbaar komen, maar HTC moest geven geweten hoe deze review dit zou zien, dit had toch nooit mogen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:34
Fly-guy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:48:
[...]

Heeft Tweakers dan deze review "illegaal" te vroeg gepubliceerd? (Niet volgens hun tweet).

Ik snap dat een fabrikant reviews op het net wil neven vlak voor het beschikbaar komen, maar HTC moest geven geweten hoe deze review dit zou zien, dit had toch nooit mogen gebeuren?
Volgens Arnoud op Reddit:
However, there were two sites who didn't really get this email: British PcAdvisor and Dutch blog AndroidPlanet, one of our competitors in the tech scene in Holland. We had an agreement with htc that we would publish if one or more websites broke the embargo, so that's what we did: publish it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een domper dit. Het enige wat mij zorgen baarde, was de camera module. Ik had toch echt niet verwacht dat het scherm, iets waar HTC sinds de M7 al in uitblonk, slechter is dan dat van de M8.

Tóch maar voor touchwizz gaan dan maar? Eigenlijk wil ik het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@Help!!! Wow een dubbelpost in 1 post :+

Ik verwacht niet dat Arnoud de review illegaal te vroeg online heeft gezet, hier zijn vaak strakke afspraken voor.
Daarnaast neem ik aan dat de test telefoon door HTC zelf geleverd wordt voor specifiek deze reden, dat ze dan een defect of niet af toestel sturen is gewoon erg slordig en mogen ze best op afgerekend worden.
Strak zou zijn als HTC een statement maakt om de beweringen van software die niet af is en onjuiste hardware configuraties waar te maken door een goed toestel te sturen naar Tweakers om de review opnieuw te kunnen doen en een "juiste" uitkomst te publiceren.

Nu wordt er vooral hard geroepen dat de review offline moet omdat er dingen niet goed zijn, maar als dit daadwerkelijk het toestel is is het gewoon proberen je hachje te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Daar snap ik dus niet. HTC weet dat een review op dit moment erg slecht over gaat komen, ik had iedereen dan een verbod opgelegd tot ik zeker wist dat ik alles uit de telefoon had gehaald wat mogelijk was.
Eventuele "illegale" lekken (welke je nooit echt tegenhoudt) kun je dan als dusdanig wegzetten, terwijl nu HTC toegestemd heeft (via een omweg) met deze review.
Vragen om deze dan weer terug te trekken maakt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Het is nu te laat, zoals Help!!! hierboven zegt, de slechte indruk is gemaakt... en de wrange smaak gaat niet meer weg voor wie het gelezen heeft.

Ik kan het voor mezelf nu echt niet meer goed praten om toch nog voor een m9 te kiezen. Niet na deze review, niet na al het eerdere nieuws, niet na het zien wat Samsung op tafel legt... en dan moeten andere concurrenten hun flagships zelfs nog uitbrengen. Dit gaat pijn doen voor HTC, dat is nu wel redelijk zeker.

Edit: ik bedenk me net, was er op 1 maart in sommige previews ookal geen sprake dat het scherm wat 'minder' leek van kleur en contrast?

[ Voor 13% gewijzigd door JanAd op 17-03-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Alle negatieve berichten op tweakers.net over de m9 lijkt er soms wel op alsof het door een Samsung fanboy is gemaakt. Ik vraag me af of het toestel die ik krijg daadwerkelijk zo presteert. Verder zit ik nog op een One X+ dus voor mij is het sowieso een upgrade. Heb expres de M8 overgeslagen. Andere merken hoef ik niet omdat ik een hele goeie aftesales ervaring heb bij HTC. Meerdere malen. Nog een paar weken en dan heb ik hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is natuurlijk zeer zeker niet waar :)

[ Voor 88% gewijzigd door CLB op 17-03-2015 10:51 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Azerox schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:39:
Alle negatieve berichten op tweakers.net over de m9 lijkt er soms wel op alsof het door een Samsung fanboy is gemaakt. Ik vraag me af of het toestel die ik krijg daadwerkelijk zo presteert. Verder zit ik nog op een One X+ dus voor mij is het sowieso een upgrade. Heb expres de M8 overgeslagen. Andere merken hoef ik niet omdat ik een hele goeie aftesales ervaring heb bij HTC. Meerdere malen. Nog een paar weken en dan heb ik hem!
De foto's laten weinig aan de verbeelding over. Maar ik heb geen aftersales ervaringen met Samsung, misschien is dat nog wel beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
Jeroenneman schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:04:
[...]

Volgens de GSMArena review een toptoestel. Alleen qua batterijduur niet de absolute top, maar gewoon "goed".
Heb je een link voor me? Ik vind alleen een hands-on..

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 18:15
Ik begin er steeds meer in te geloven dat HTC de M9 te vroeg heeft aangekondigd/ uit gaat brengen ,alleen maar omdat Samsung dit ook heeft gedaan . Er waren volgens de leaks nog minimaal 1 andere variant van de M9 die kwa specs beter is dan de M9 en die volgens de leaks later deze maand/jaar uitgebracht gaat worden . Dat HTC deze toestellen niet tegelijk uitbrengt , maar de M9 dus te vroeg gaat brengen is een strategische zet geweest die HTC alleen maar imago schade toebrengt . Ik hoop echt voor HTC dat de M9 uiteindelijk zo goed is als ze beweren en dat de variant die nog aangekondigd moet gaan worden de M9 wegblaast .

[ Voor 0% gewijzigd door jay enmo op 17-03-2015 14:03 . Reden: m8 moest m9 zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
jay enmo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:08:
Ik begin er steeds meer in te geloven dat HTC de M9 te vroeg heeft aangekondigd/ uit gaat brengen ,alleen maar omdat Samsung dit ook heeft gedaan ..
De time-to-market is in deze markt super belangrijk. Ben je eerst, dan win je
... Dat HTC deze toestellen niet tegelijk uitbrengt , maar de M8 dus te vroeg gaat brengen is een strategische zet geweest die HTC alleen maar imago schade toebrengt .
Kun je aangeven waaruit dit blijkt? En wat zou er zijn gebeurt als HTC het niet had gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door EzMe op 17-03-2015 13:21 ]

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er waren volgens de leaks nog minimaal 1 andere variant van de M9 die kwa specs beter is dan de M9
Een MediaTek-chipset beter noemen? Een QHD-display beter noemen? Ligt maar aan je eisen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CLB schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:30:
[...]

Een MediaTek-chipset beter noemen? Een QHD-display beter noemen? Ligt maar aan je eisen denk ik...
Ik heb vandaag een Tweet van upleaks voorbij zien komen dat er een hima variant met een Qualcomm SoC gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Hij komt best slecht uit de review moet ik zeggen. Mijn eerste indruk was dat we hier een M8s hadden, maar zelfs dat blijkt niet waar. Misschien had HTC weer zoals eerder gratis exemplaren moeten uitdelen aan reviewers 8)7

Waar HTC elk jaar hard zijn best doet om iets goeds neer te zetten dachten ze blijkbaar bij de goede ontvangst van de M8 dat ze het wel voor elkaar hadden. Niet dus. Voor elke fabrikant geldt eigenlijk wel in de huidige markt dat als ze het gevoel hebben dat ze er zijn, ze door de mand vallen. Alleen Apple kan zoiets flikken met de iPhone, omdat die mensen het toch wel kopen, ook al brengen ze een baksteen uit.

Dat het scherm, de accuduur en de prestaties zó ver achter blijven op zelfs oudere modellen is echt niet goed te praten. Al helemaal niet als je er 750 euro voor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:37:
[...]

Ik heb vandaag een Tweet van upleaks voorbij zien komen dat er een hima variant met een Qualcomm SoC gaat komen.
Weer de 810?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Geen idee, daar liet hij zich niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
Andere (Kamal Vaid) hebben nergens last van:

https://twitter.com/kamalvaid/status/577765744181710848

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Tja... wat moet je er mee? Heeft Tweakers toevallig een M9 gekregen uit een vroege voorserie, waarbij de geruchten van de SD810 heethoofd de kop op staken? Later modellen zijn mogelijk aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heeft Tweakers de review eigenlijk voor publicatie gedeelt met HTC :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Help!!!! schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:51:
Heeft Tweakers de review eigenlijk voor publicatie gedeelt met HTC :?
Nee, dat wordt nooit gedaan.
Tweakers heeft verder dan het eerder krijgen van review-apparatuur ook geen banden met welke fabrikant dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 19-09 17:20
Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:39:
Tja... wat moet je er mee? Heeft Tweakers toevallig een M9 gekregen uit een vroege voorserie, waarbij de geruchten van de SD810 heethoofd de kop op staken? Later modellen zijn mogelijk aangepast...
Tja, jullie kunnen niks doen aan jullie review, behalve dat stukje over dat het niet aannemelijk is dat HTC het nog weet op te lossen.

Zeker als nu blijkt dat andere reviews de hitte gevallen niet optreden en HTC heeft gezegd dat geen enkele review die nu online staat rechtvaardig is aan het eindproduct voor consumenten.
Dan zal je dat "niet aannemelijk" wel weg kunnen halen uit de review en gewoon wachten tot dat HTC met de oplossing komt. In plaats van met eigen conclusies te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:39:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat HTC bewust een slechte versie opstuurt om deze te laten reviewen. Hoe zou je dat in godsnaam aan je baas moeten uitleggen als je een review zoals deze leest?

En bovendien, als het goed is, is de productie al volop in gang. Een vroege voorserie zou dan een model moeten zijn die vele maanden terug ergens is uitgerold en lag te stoffen op een plankje. Het lijkt mij heel sterk dat HTC denkt; weet je wat, laten we deze nog niet goed werkende vroege versie opsturen naar een site voor een review waar veel van onze mogelijke klanten in NL hun mening op baseren.

Achteraf is het altijd ja uh dat komt nog wel goed dit is een vroege versie. Dat geloof ik niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:00:
[...]

Tja, jullie kunnen niks doen aan jullie review, behalve dat stukje over dat het niet aannemelijk is dat HTC het nog weet op te lossen.

Zeker als nu blijkt dat andere reviews de hitte gevallen niet optreden en HTC heeft gezegd dat geen enkele review die nu online staat rechtvaardig is aan het eindproduct voor consumenten.
Dan zal je dat "niet aannemelijk" wel weg kunnen halen uit de review en gewoon wachten tot dat HTC met de oplossing komt. In plaats van met eigen conclusies te komen.
De redactie welke het toestel hebben getest staan los van het team wat zich met het forum bezig houd.
We hebben wel regelmatig contact, maar hebben feitelijk niets met elkaar te maken.

Ik weet wel dat de redactie heel serieus is in dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat HTC bewust een slechte versie opstuurt om deze te laten reviewen. Hoe zou je dat in godsnaam aan je baas moeten uitleggen als je een review zoals deze leest?
Pech, een foutje, een vroeg voorserie exemplaar... Noem maar op, er zijn legio redenen te bedenken waarom er iets met het Tweakers exemplaar aan de hand is.

Wij, jij en ik kunnen dit never nooit niet uitsluiten....
En bovendien, als het goed is, is de productie al volop in gang. Een vroege voorserie zou dan een model moeten zijn die vele maanden terug ergens is uitgerold en lag te stoffen op een plankje. Het lijkt mij heel sterk dat HTC denkt; weet je wat, laten we deze nog niet goed werkende vroege versie opsturen naar een site voor een review waar veel van onze mogelijke klanten in NL hun mening op baseren.

Achteraf is het altijd ja uh dat komt nog wel goed dit is een vroege versie. Dat geloof ik niet zo.
Prima dat jij het niet geloofd, dat moet je zelf weten. Ik berust me nu zoveel mogelijk op feiten, andere reviewers krijgen hun exemplaar namelijk niet over de rooie. Schijnbaar is er toch verschil tussen de verschillende exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:54:
[...]

Nee, dat wordt nooit gedaan.
Tweakers heeft verder dan het eerder krijgen van review-apparatuur ook geen banden met welke fabrikant dan ook.
Nou ja, tweakers heeft vorig jaar nog een heel event met HTC gedaan waarbij M8’s werden weggegeven alsmede kortingsbonnen. Dus geen banden klopt in die zin niet.

Een review vantevoren delen en evt. comments vd fabrikant vermelden zie ik zelf niet als “banden hebben met”. Of als een aantasting vd onafhankelijkheid. Als site heb je nog steeds de vrijheid om te publiceren zoals je dat zelf wilt.

In dit geval hangt het ook wel samen met hoe Tweakers aan de telefoon gekomen is. Rechtstreeks van HTC of via een ander kanaal.

Als het rechtstreeks van HTC is, dan lijkt het me niet onlogisch dat als je rare zaken tegenkomt zoals de camera of hitte dat je met HTC checkt of het reviewexempaar misschien defect is.

Als het exemplaar van een 3e partij komt, lijkt het me ook niet heel raar, zeker in het geval je zowat de eerste bent wereldwijd die een uitgebreide review doet, dat je ruggespraak houdt met HTC. De impact van zo’n test is gewoon groot.

Anyway, ik ben dus heel benieuwd of andere reviews van goede sites het beeld uit deze review gaan bevestigen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:08:
Prima dat jij het niet geloofd, dat moet je zelf weten. Ik berust me nu zoveel mogelijk op feiten, andere reviewers krijgen hun exemplaar namelijk niet over de rooie. Schijnbaar is er toch verschil tussen de verschillende exemplaren.
Even los van hoe Tweakers een verkeerd exemplaar gekregen kan hebben.
Ik heb welgeteld 1 review gezien (althans een twitter pic van een duitser) waarbij de temp laag bleef.
Op welke manier getest is en welke apps er hiervoor gebruikt zijn is niet vermeld.

Op Tweakers werd heel duidelijk GFXBench genoemd als de boosdoener van het heet worden van de M9.
Dit heb ik echter ergens anders nog niet zo snel terug kunnen vinden. (heb ook niet heel intensief gezocht, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 14:39
Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:04:
[...]

De redactie welke het toestel hebben getest staan los van het team wat zich met het forum bezig houd.
We hebben wel regelmatig contact, maar hebben feitelijk niets met elkaar te maken.

Ik weet wel dat de redactie heel serieus is in dit soort zaken.
Wellicht dat er een verschil is tussen de toestellen die in de winkels gaan liggen en de Barcelona/review toestellen. HTC beweert in ieder geval dat ook de hardware nog niet definitief is. Ik kan het wel een beetje inzien dat ze een toestel zo snel mogelijk af wilden hebben zodat ze op tijd waren voor het grote announcement @ MWC.

Toch meld Arnoud ergens op Reddit dat ze drie exemplaren hebben getest, elk met het hitteprobleem. Ik denk dat het probleem dan toch bij de Snapdragon 810 ligt (of iig de eerdere modellen, want Qualcomm zit er ook naar te kijken). De LG Flex -> Flex 2 overgang had ook een flinke downgrade gekregen in batterijduur toen ze overgingen op de 810. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
  • Laatst online: 15-09 12:06
Ik heb een pre-order staan en door de review begin ik sterke twijfels te krijgen.

Vandaag is het volgende persbericht uitgebracht door HTC (o.a. http://www.androidplanet.nl/nieuws/htc-one-m9-reserveren/), dat de HTC One M9 al per 27 maart uitgeleverd gaat worden in Nederland. Door de problemen in de review van Tweakers en de softwareproblemen benoemd door HTC in Taiwan; lag dat niet in de lijn met mijn verwachting. Ook is het toestel vanaf vandaag al te 'bewonderen' bij Belcompany en een aantal Vodafone winkels.

Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke hard- en software resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Nja als het echt allemaal zo is, dan wil ik weer over op M8 natuurlijk.
Voorlopig blijft dat ook zo,

Daarnaast heeft HTC het dit jaar dan slecht uitgepakt, waar ze met de 'ONE' serie heel erg sterk staan/stonden, is het nu allemaal magertjes! Ik bedoel HTC was vroeger aan de top, en toe kocht ik al HTC, en nu nog steeds alleen dit jaar niet :( , maar HTC heeft in hun latere jaren toch de strijd verloren, en met de One serie moest dit weer goed opgepakt worden. En nu met de slechte reviews gaat het denk ik weer wat minder goed jammer genoeg :( ,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
InComrad schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:25:
Ik heb een pre-order staan en door de review begin ik sterke twijfels te krijgen.

Vandaag is het volgende persbericht uitgebracht door HTC (o.a. http://www.androidplanet.nl/nieuws/htc-one-m9-reserveren/), dat de HTC One M9 al per 27 maart uitgeleverd gaat worden in Nederland. Door de problemen in de review van Tweakers en de softwareproblemen benoemd door HTC in Taiwan; lag dat niet in de lijn met mijn verwachting. Ook is het toestel vanaf vandaag al te 'bewonderen' bij Belcompany en een aantal Vodafone winkels.

Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke hard- en software resultaten...
Je zal heus wel een hele goede telefoon krijgen, alleen door reviews kan iets opeens kapot gemaakt worden qua bekendheid etc, zoals jij nu opeens je twijfels hebt. Het eindproduct is altijd anders vaak dan het reviewproduct dat moet je wel weer in je achterhoofd hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:09

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Die hitte is tot daar aan toe (alleen bij zeer zware belasting). Maar dat neemt niet weg dat de camera weer tegenvalt, het scherm van mindere kwaliteit is en de accuduur minder is dan de M8. Deze drie zaken lijken mij niet aan een prematuur review exemplaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
  • Laatst online: 15-09 12:06
Officiële accessoires voor het toestel zijn vanaf vandaag te vinden inclusief prijzen op de webwinkel van HTC. (http://www.htcaccessoryst...p_htc_phone.aspx?i=274737)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
beschuit schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:34:
Die hitte is tot daar aan toe (alleen bij zeer zware belasting). Maar dat neemt niet weg dat de camera weer tegenvalt, het scherm van mindere kwaliteit is en de accuduur minder is dan de M8. Deze drie zaken lijken mij niet aan een prematuur review exemplaar liggen.
De camera wordt steeds beter. Er volgen steeds meer foto's van betere kwaliteit op internet. Het scherm ....dat is een heel groot struikelblok! Al gebruikt HTC al jaren diverse fabrikanten voor hun schermen en zat daar vaak ook een behoorlijk verschillend tussen.

Ik wacht wel op de review's van de grote sites met final modellen. Daarna trek ik wel een conclusie!

Oja morgen is er een HTC event, geen idee waar ze mee komen. Misschien wel gewoon introductie M9 voor de USA of misschien toch nog met iets leukers...

[ Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-03-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Golf2vr6 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:50:
[...]

Ik wacht wel op de review's van de grote sites met final modellen. Daarna trek ik wel een conclusie!
Dit dus..... Waarom je nu al vast pinnen op iets wat nog niet leverbaar is, overigens is dat net zo met het pre-orderen van toestellen van andere merken.

Daarbij is het altijd de vraag als het raadzaam is om een product te willen hebben uit een van de eerste series....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:54:
[...]

Dit dus..... Waarom je nu al vast pinnen op iets wat nog niet leverbaar is, overigens is dat net zo met het pre-orderen van toestellen van andere merken.

Daarbij is het altijd de vraag als het raadzaam is om een product te willen hebben uit een van de eerste series....
Vaak genoeg meegemaakt dat je ook niet in de eerste batch zit en hem dan wel gewoon in de winkel kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
De M7 was wat lastig leverbaar, de M8 was direct en overal voldoende op voorraad, ik zie niet in waarom dat nu met de M9 ook niet het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bo747
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 23:14
Nu begin ik me toch af te vragen hoe het zit met het model uit de review van Tweakers als je toch uit andere hoeken hoort dat er geen problemen zijn met hitte en dat deze review helemaal (nog) niet naar buiten mocht komen. Vooral als de bedoeling van HTC hiermee was dat deze versie totaal niet representatief zou kunnen zijn voor de uiteindelijke versie die dadelijk in de schappen gaat liggen.

Iemand heeft zich hier gigantisch in de vingers gesneden in ieder geval... tijd zal ons vertellen wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:59:
De M7 was wat lastig leverbaar, de M8 was direct en overal voldoende op voorraad, ik zie niet in waarom dat nu met de M9 ook niet het geval zou zijn.
Bij de S2, S3 en zat ik niet in de eerste batch en sinds de M7 haal ik ze gewoon in de winkel. De M7 en M8 beide op de eerste dag dat ze leverbaar waren in de winkel gehaald. Geen idee hoe het nu met de M9 gaat lopen, maakt ook niet uit voor mij want ik blijf bij mijn M8 met 20 euro sim only (2gb, 100min en spotify) totdat ik er van overtuigd ben dat de M9 een voortuitgang is. Anders zie ik wel wat er dit jaar nog voorbij komt of wacht op de M10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musiclover0206
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 19:54
Zoals vele andere mensen die een pre-order hebben geplaatst, ben ik ook zo mijn twijfels gaan krijgen na het lezen van de Tweakers-review. Ik las vanmiddag dat de HOM9 in diverse Vodafone winkels zou liggen (werkende exemplaren). Daarop besloten om eens een kijkje te gaan nemen, om zelf een oordeel te kunnen vellen over het toestel.

Allereerst gezegd hebbende; het is echt een pracht van een toestel, zeer mooi afgewerkt!

Verder heb ik de negatieve punten zoals genoemd werd in de review bekeken/getest.
- (Kan erg warm worden) Warm wordt 'ie zeker (bij zwaar gebruik) maar heet absoluut niet. Ik heb een AnTuTu test gedraaid (64-bit versie) en die kwam uit op 57331. Ik had het toestel de gehele tijd in mijn hand en geen moment het gevoel gehad dat 'ie te warm werd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pJsA3lS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t5OkfM8.jpg

- (Middelmatige beeldkwaliteit) Ik kom van een HOX (bijna 3 jaar oud) dus misschien ben ik niet de juiste persoon om het beeldkwaliteit te beoordelen. Mijn mening is dat het een mooi helder beeldscherm is met prima kijkhoeken.

- (Fotokwaliteit niet bijzonder) Ook hierbij geldt, ik kom van een HOX. Mening: Prima foto's, ook wanneer volledig ingezoomd is blijven de foto's helder en scherp.

- (Matige accuduur) Hier kan ik nog geen mening over uiten, gezien ik het toestel een kwartiertje in handen heb gehad.

- (Relatief duur) Dat klopt. Maar ik heb een mooie deal kunnen sluiten met verlenging van mijn abo :-)

Conclusie:
Ik laat mijn pre-order lekker staan en hoop het toestel eind deze maand binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Geweldig gedaan! _/-\o_

Het begint een beetje een soap te worden die m9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Ben erg benieuwd naar de modellen die uitgeleverd worden. Ik maak me niet echt zorgen over de slechte punten die worden genoemd in de review.

Tot nu toe is HTC me goed bevallen. Enige nadeel wat ik ervaar met HTC is Dynafix :+

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 19-09 16:44
Musiclover0206 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:14:
Zoals vele andere mensen die een pre-order hebben geplaatst, ben ik ook zo mijn twijfels gaan krijgen na het lezen van de Tweakers-review. Ik las vanmiddag dat de HOM9 in diverse Vodafone winkels zou liggen (werkende exemplaren). Daarop besloten om eens een kijkje te gaan nemen, om zelf een oordeel te kunnen vellen over het toestel.

Allereerst gezegd hebbende; het is echt een pracht van een toestel, zeer mooi afgewerkt!

Verder heb ik de negatieve punten zoals genoemd werd in de review bekeken/getest.
- (Kan erg warm worden) Warm wordt 'ie zeker (bij zwaar gebruik) maar heet absoluut niet. Ik heb een AnTuTu test gedraaid (64-bit versie) en die kwam uit op 57331. Ik had het toestel de gehele tijd in mijn hand en geen moment het gevoel gehad dat 'ie te warm werd.
[afbeelding]
[afbeelding]

- (Middelmatige beeldkwaliteit) Ik kom van een HOX (bijna 3 jaar oud) dus misschien ben ik niet de juiste persoon om het beeldkwaliteit te beoordelen. Mijn mening is dat het een mooi helder beeldscherm is met prima kijkhoeken.

- (Fotokwaliteit niet bijzonder) Ook hierbij geldt, ik kom van een HOX. Mening: Prima foto's, ook wanneer volledig ingezoomd is blijven de foto's helder en scherp.

- (Matige accuduur) Hier kan ik nog geen mening over uiten, gezien ik het toestel een kwartiertje in handen heb gehad.

- (Relatief duur) Dat klopt. Maar ik heb een mooie deal kunnen sluiten met verlenging van mijn abo :-)

Conclusie:
Ik laat mijn pre-order lekker staan en hoop het toestel eind deze maand binnen te krijgen.
Dat geeft toch weer een beetje hoop. Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke exemplaren gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
Ik kom van een HOX (bijna 3 jaar oud) dus misschien ben ik niet de juiste persoon om het beeldkwaliteit te beoordelen. Mijn mening is dat het een mooi helder beeldscherm is met prima kijkhoeken.
De M9 scoorde in de Tweakers review erg dramatisch hier, contrast zelfs flink slechter dan de One X (die zou rond de 1300:1 zitten) maar daarvoor moet je inderdaad wat kritisch kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Hmm fikse tegenvaller. Iemand enig idee waar een M8 te krijgen is die nog niet gedowngrade is?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:30
cv8x schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:06:
Hmm fikse tegenvaller. Iemand enig idee waar een M8 te krijgen is die nog niet gedowngrade is?
pricewatch: HTC One (M8) 16GB Grijs

Op nog heel veel plekken dus.

Heb m zelf gisteren besteld bij Coolblue i.c.m verlenging van abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Maar welke versie/type is de gedowngrade M8?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
cv8x schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:21:
Maar welke versie/type is de gedowngrade M8?
De M8s - exact hetzelfde als de M8 apart van de processor, bij de s-versie is dat ipv de Snapdragon 801 de Snapdragon 615.

Zolang er geen s achter staat en/of in de specificaties de SD 801 als processor staat aangegeven heb je de originele versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Dankjewel voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Wat ik niet snap is dat HTC zegt dat de software nog niet final is terwijl hij in een aantal winkels ligt voor demo (in NL).

Na de aankondiging van de M9 heb ik een nieuwe (geseald in doos) M8 gekocht van een mede-tweaker voor minder dan de helft van de advies prijs (M9).

64bit en "betere" camera is voor mij het niet waard om een 750 euro te betalen terwijl de voorloper (M8) net zo goed en misschien wel beter is.

[ Voor 54% gewijzigd door ChiMan op 17-03-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:21

SaN

ArenjaZ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:10:
[...]

pricewatch: HTC One (M8) 16GB Grijs

Op nog heel veel plekken dus.

Heb m zelf gisteren besteld bij Coolblue i.c.m verlenging van abo
Ga je nu nog twee jaar doen met de M8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead

[afbeelding]
[afbeelding]

[..]
De 55 graden uit dit bericht werd behaald door GFX Bench 10 minuten lang de 'Battery test' te laten draaien. De 2-3 minuten van een Antutu benchmark is daar natuurlijk niet mee te vergelijken.

Een beeldscherm beoordelen in een winkel met felle lampen aan het plafond is ook niet echt representatief. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31

[afbeelding]
[afbeelding]

Conclusie:
Je vergelijkt de m9 nu met de HTC One X en dan ga je er zeker op vooruit, maar het gaat er om dat het voor een high end toestel met een bedrag van 750 euro niet goed is of in ieder geval veel beter had gekund.

Het scherm van de m9 zal voor de meeste mensen goed zijn, maar het is volgens de review van tweakers slechter dan de m8 en zo ook bij andere punten zoals accuduur enz en dat is toch echt slecht.

Ben benieuwd als die final echt beter zal zijn, maar ik ga voor de s6 bij mijn nieuwe abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
De HTC One X had verschillende scherm leveranciers (Sharp en JDI volgens mij) dus dit kan bij de M9 ook zo zijn. Afwavhten dus op meer reviews (XDA bijvoorbeeld)

Blijven over de batterij duur en de warmte problemen. Je kunt doormiddel van software heel veel tweaken door optimalisatie en cpu throttling op de juiste momenten.

Ik denk dat HTC de M9 gewoon te snel in de winkels wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
breaky73 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 01:16:
De HTC One X had verschillende scherm leveranciers (Sharp en JDI volgens mij) dus dit kan bij de M9 ook zo zijn. Afwavhten dus op meer reviews (XDA bijvoorbeeld)

Blijven over de batterij duur en de warmte problemen. Je kunt doormiddel van software heel veel tweaken door optimalisatie en cpu throttling op de juiste momenten.

Ik denk dat HTC de M9 gewoon te snel in de winkels wilde hebben.
Je vergeet de camera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een slechte accu duur is gewoon heel irritant want je kunt het toestel niet gebruiken zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Dat is waar...zelfs een issue met onscherpte in de rechterhoek. Ik hoop echt dat dit exemplarisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 18:15
Volgens Upleaks word vandaag de HTC One M9+ aangekondigd met een QHD scherm en een MTK processor . Deze word eind Q1 begin Q2 uitgerold Ook in de EMEA landen , Dus ook in NL!

Confirmed:Hima_Ultra will be going to the market as HTC One M9+(not Plus), and I was wrong it will be available in EMEA too…

https://twitter.com/upleaks/status/578089434924511232

[ Voor 11% gewijzigd door jay enmo op 18-03-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ook hebben ze het (incl, Upleaks) het over de HTC One Hima Aero

http://htcblogitalia.it/f...aero-possibile-new-entry/

Deze schijnt wel met Snapdragon SoC in EU uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:24:
Ook hebben ze het (incl, Upleaks) het over de HTC One Hima Aero

http://htcblogitalia.it/f...aero-possibile-new-entry/

Deze schijnt wel met Snapdragon SoC in EU uit te komen.
Je post heeft een edit nodig ;-)

deze ook ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb vandaag ook even zitten bewonderen .
Ik moet je zeggen wat een verdomd mooi toestel weer , en ook licht. Ik had echt alsof ik een dummy aan het vasthouden was maar dat was het absoluut niet.

En snel is die zeker ging wat surfen en apps openen en sluiten echt allemaal vlekkeloos snel zonder haperingen of wat dan ook.

Het is jammer dat ik een lumia heb gekozen omdat ik dacht dat de m9 veel later uit zou komen, maar anders instant-buy voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
theduke1989 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:55:
Ik heb vandaag ook even zitten bewonderen .
Ik moet je zeggen wat een verdomd mooi toestel weer , en ook licht. Ik had echt alsof ik een dummy aan het vasthouden was maar dat was het absoluut niet.

En snel is die zeker ging wat surfen en apps openen en sluiten echt allemaal vlekkeloos snel zonder haperingen of wat dan ook.

Het is jammer dat ik een lumia heb gekozen omdat ik dacht dat de m9 veel later uit zou komen, maar anders instant-buy voor mij.
Ik verwacht trouwens ook een M9 met Windows Phone ;)

Even iets anders,

HTC komt met een nieuwe dienst; Uh Oh....

Een leuk initiatief, hoop dat het ook voor de Nederlandse markt beschikbaar komt!

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:10:
Een leuk initiatief, hoop dat het ook voor de Nederlandse markt beschikbaar komt!
Neauh, net als HTC Advantage ook USA-only met de mogelijkheid om te ruilen met kapot scherm.
Advantage is inmiddels wel naar Duitsland overgekomen, maar dan wordt die optie weer niet geboden.

NL :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CLB schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Neauh, net als HTC Advantage ook USA-only met de mogelijkheid om te ruilen met kapot scherm.
Advantage is inmiddels wel naar Duitsland overgekomen, maar dan wordt die optie weer niet geboden.

NL :N
Wat niet is kan nog komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
SaN schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:19:
[...]

Ga je nu nog twee jaar doen met de M8?
Eerlijk gezegd is er weinig mis met mijn M7 apart van het batterijleven, anders had ik daar meer dan twee jaar mee gedaan :). De abonnement die ik heb afgesloten is dermate voordelig dat ik 200 euro meer betaal dan een simonly, je zou het kunnen zien als 300 euro korting op het toestel. Dus ik kan altijd nog overwegen om de M10 simpelweg los aan te schaffen(zonder echt verlies te draaien). Maar ik denk dat de M8 makkelijk twee jaar mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musiclover0206
http://forum.xda-develope...=59539032&postcount=22046

Ben benieuwd of Tweakers nu een re-review gaat maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
Dan vraag ik me wel af wat ze hebben gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Dat is een flink stuk koeler en ik neem aan dat het automatisch een stuk beter is voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musiclover0206
https://twitter.com/LlabTooFeR/status/578459823643238400

Ook hier een bevestiging van de update (zie ook reacties van Arnoud Wokke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musiclover0206
Reyde schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:22:
[...]
Dan vraag ik me wel af wat ze hebben gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Dat is een flink stuk koeler en ik neem aan dat het automatisch een stuk beter is voor de accu.
Daarom ook mijn vraag of Tweakers het toestel opnieuw gaat reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Musiclover0206 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Daarom ook mijn vraag of Tweakers het toestel opnieuw gaat reviewen.
Ben ik ook benieuwd naar, en of dat dan nog gevolgen heeft voor de benchmarks. In de vriezer waren die een stuk lager hoger, benieuwd of dat effect nu via de software terug komt of dat die alsnog gewoon wordt afgeknepen.

[ Voor 7% gewijzigd door -aad- op 19-03-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dan blijft de vraag nog open hoe het met het 'slechte' scherm zit... en de camera prestaties natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
JanAd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:46:
Dan blijft de vraag nog open hoe het met het 'slechte' scherm zit... en de camera prestaties natuurlijk...
Los van de 'thermal improvements' zouden er ook 'camera improvements' in dezelfde update zitten. Geen idee hoeveel dat helpt natuurlijk. Maar het scherm vind ik ook het grootste punt als daadwerkelijk de hitteproblemen (en accu?) opgelost zijn. Onze Duitse buren hebben praktisch dezelfde problemen gemeld in hun review. Je kan alleen maar hopen dat ze voor één of andere reden goedkopere panelen voor de pre-release handsets hebben gebruikt maar die kans lijkt me erg klein ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat de hitte en camera problemen lijken te zijn opgelost. Dit geeft de man weer hoop. Echter ben ik nog teleurgesteld over het scherm. Waarom een stap terug nemen?

We wachten het maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR
  • Laatst online: 28-08 19:51

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Ik ben ook wel heel erg benieuwd of dat direct in verbinding staat met de accuduur van het toestel. Zou wel mooi zijn als dit ook "opgelost" is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoe zijn de hitte issues dan opgelost :? Lagere kloksnelheden :?

Of is leidt het herhalen van exacet dezelfde benchmark met zelfde clocks nu tot lagere temps.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
10 graden minder dat is toch wel een hele nette prestatie. Nog een paar tweaks en het wordt gewoon weer een top toestel.

Kwaliteit van het scherm wil ik zelf beoordelen want dit soort dingen zijn toch persoonlijk gebonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:36
Help!!!! schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:44:

Of is leidt het herhalen van exacet dezelfde benchmark met zelfde clocks nu tot lagere temps.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Voorlopig de pre-order maar even gecanceld. Voor zo'n bedrag verwacht ik een 'perfect' toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Help!!!! schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:44:

Iets lagere voltages op cpu/geheugen ?
Ik hoop echt dat ze er wat van weten te maken. Ik had echt mijn zinnen gezet op de M9 als vervanger van mijn M7, maar de eerste berichten zijn niet direct hoopgevend. Maar ik heb sterk het vermoeden dat als ik overstap dat ik Sense als de pest ga missen :(

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
DeXXoR schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:44:
Ik ben ook wel heel erg benieuwd of dat direct in verbinding staat met de accuduur van het toestel. Zou wel mooi zijn als dit ook "opgelost" is :)
Als je de boel terug gaat klokken dan verbruik je ook minder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ze hoeven helemaal niets aan de clocksnelheid gedaan te hebben. Een andere aansturing van de SoC, door bepaalde optimalisaties kan er al voor zorgen dat de SoC effectiever wordt gebruikt en dus minder warm wordt. Zonder dat dit ten koste van de prestaties gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Door optimalisaties haal je er toch meer performance uit, dan zou hij dus nog steeds (te) warm moeten worden? Er blijft anders een deel onbenut en komt neer op schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
Ben geen expert op dit gebied, maar de 810 heeft big.LITTLE dus wellicht dat voor een of andere reden alle acht cores bezig waren terwijl dit niet de bedoeling is. Er zijn vier specifiek voor high-performance en vier voor energiezuinige taken, het geheel geregeld door een energy aware scheduler. Misschien dat de software/firmware niet helemaal meewerkte op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:19
Reyde schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:17:
Ben geen expert op dit gebied, maar de 810 heeft big.LITTLE dus wellicht dat voor een of andere reden alle acht cores bezig waren terwijl dit niet de bedoeling is. Er zijn vier specifiek voor high-performance en vier voor energiezuinige taken, het geheel geregeld door een energy aware scheduler. Misschien dat de software/firmware niet helemaal meewerkte op dit gebied.
En de 810 heeft dan ook nog eens de functie dat ze alle 8 tegelijk gebruikt kunnen worden in tegenstelling tot oudere chips. Wss hierin mis in gegaan.

Daarbij in de Software update kunnen ook firmware update's zitten die het best allemaal een stuk beter kunnen maken, zonder dat er performance verloren gaat.
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.