Hoe "pre-release" is eigenlijk de software en/of hardware versie van de M9 die Tweakers in handen heeft?
Of hebben ze gewoon niet goed opgelet bij HTC?
Of hebben ze gewoon niet goed opgelet bij HTC?
Ach, ze hebben eerder hun goede positie uit handen gegeven, helemaal in het begin waren ze de koning van Android (en Windows mobile), maar inferieure toestellen na de eerste desire reeks gaven het weg. Nu lijken ze dat weer te gaan doen.Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 02:46:
Best pijnlijk dit, HTC verdiend dit als merk niet, aan de andere kant.
Dat gerucht gaat ook.Kortom, HTC moet nu iets doen, kom snel met software die in hun ogen wel "final" is of stel het product minimaal uit tot dat duidelijk is wat het probleem is met het door Tweakers geteste exemplaar.
[ Voor 75% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2015 08:12 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ze kunnen er zeker wel wat aan doen, de SoC wordt aangestuurd, software matig kun je hem zo aansturen dat hij niet of veel minder snel in de begrenzing loopt. Dit hoeft niet te betekenen dat je de clocksnelheid omlaag brengt. Overigens verwacht ik dat het hitte probleem wel onder controle wordt gebracht.JanAd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:15:
Aan die hete chipset gaan ze toch niks meer kunnen doen? Het toestel trager clocken bij hogere temperaturen? Daar gaan andere reviewers hen toch ook weer op afrekenen niet...
De accuduur kan ook in relatie staan tot de hoge temperatuur.... Je kan hier pas echt wat over zeggen met final software en mogelijke patches.En wat als je bv je m9 in een HTC car cradle plaatst op je dashboard en er komt buiten het opladen nog eens wat zon op te staan?? Dan vliegt dat ding in brand...![]()
Verder is de temperatuur niet het ergste, de slechtere/mindere batterij duur, het zichtbaar slechtere scherm. Dat allemaal bovenop een 'teleurstellend' ontwerp- voor vele -- Een zilveren versie die je enkel kan krijgen met een lelijke gouden rand... De camera die zelfs met betere software nooit meer dan matig zal worden (ik geloof niet in wonderen) Het telt nu wel heel zwaar op.
Het verklaart mss het gebrek aan echt enthousiasme bij de release presentie. Ze zagen de bui al hangen blijkbaar.
Trouwens respect voor T-net/Arnoud op Twitter!!
Cogitationis poenam nemo patitur
[ Voor 48% gewijzigd door DeeSung op 17-03-2015 08:51 ]
Dit inderdaad, waarom zou een merk vroegtijdige toestellen maken met inferieure hardware en deze opsturen naar Tech en review sites.DeeSung schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:35:
Wat ik dus niet begrijp is waarom ze die toestellen dan opsturen?
Beetje kansloos om een half afgemaakt telefoon op te sturen naar tech sites.
Ze kunnen beter de volgende keer helemaal niets opsturen en pas wanneer de consumenten versie uit is volwaardige review units opsturen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Deze review is overgenomen op heel veel internationale sites en is meerdere keren op reddit voorbijgekomen.JanAd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:47:
Ok, globaal gezien niet [...]
[ Voor 19% gewijzigd door eniux op 17-03-2015 09:16 ]
Dat kan wel, maar dan moet HTC flink aan de bak met leveranciers.Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:14:
Ik vind de review goed en ook wel terecht kritisch.
Alleen vind ik het jammer van deze opmerking:
"Het lijkt ons niet aannemelijk dat de hitteproductie op het laatste moment nog sterk ingedamd wordt, dat voor een beter scherm wordt gekozen of dat de camerakwaliteit omhooggaat."
Er kan zeker in de laatste weken nog wat gefixt worden.
Alleen als ze gaan terugklokken en hardwarecomponenten vervangen. Het voelt als de M7 all-over-again.Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:14:
Ik vind de review goed en ook wel terecht kritisch.
Alleen vind ik het jammer van deze opmerking:
"Het lijkt ons niet aannemelijk dat de hitteproductie op het laatste moment nog sterk ingedamd wordt, dat voor een beter scherm wordt gekozen of dat de camerakwaliteit omhooggaat."
Er kan zeker in de laatste weken nog wat gefixt worden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat de telefoon erg warm wordt onder stress maakt mij niet zo heel veel uit, maar een top toestel moet wel een top scherm hebben. HTC kennende wordt er met meerdere leveranciers gewerkt voor het scherm dus ik hoop dat dat in iedergeval snel gefixed kan worden.Rubman schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:17:
[...]
Dat kan wel, maar dan moet HTC flink aan de bak met leveranciers.
De productie van de telefoon zal al flink op gang zijn en je kan heel lastig halverwege een productie nog hardware wijzigingen toe passen.
[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 17-03-2015 10:38 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tuurlijk welFly-guy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:04:
Hebben ze geen nda tot deze versie af is?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heeft Tweakers dan deze review "illegaal" te vroeg gepubliceerd? (Niet volgens hun tweet).
Volgens Arnoud op Reddit:Fly-guy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:48:
[...]
Heeft Tweakers dan deze review "illegaal" te vroeg gepubliceerd? (Niet volgens hun tweet).
Ik snap dat een fabrikant reviews op het net wil neven vlak voor het beschikbaar komen, maar HTC moest geven geweten hoe deze review dit zou zien, dit had toch nooit mogen gebeuren?
However, there were two sites who didn't really get this email: British PcAdvisor and Dutch blog AndroidPlanet, one of our competitors in the tech scene in Holland. We had an agreement with htc that we would publish if one or more websites broke the embargo, so that's what we did: publish it.
Verwijderd
Daar snap ik dus niet. HTC weet dat een review op dit moment erg slecht over gaat komen, ik had iedereen dan een verbod opgelegd tot ik zeker wist dat ik alles uit de telefoon had gehaald wat mogelijk was.
[ Voor 13% gewijzigd door JanAd op 17-03-2015 10:07 ]
[ Voor 88% gewijzigd door CLB op 17-03-2015 10:51 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De foto's laten weinig aan de verbeelding over. Maar ik heb geen aftersales ervaringen met Samsung, misschien is dat nog wel beter.Azerox schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:39:
Alle negatieve berichten op tweakers.net over de m9 lijkt er soms wel op alsof het door een Samsung fanboy is gemaakt. Ik vraag me af of het toestel die ik krijg daadwerkelijk zo presteert. Verder zit ik nog op een One X+ dus voor mij is het sowieso een upgrade. Heb expres de M8 overgeslagen. Andere merken hoef ik niet omdat ik een hele goeie aftesales ervaring heb bij HTC. Meerdere malen. Nog een paar weken en dan heb ik hem!
Heb je een link voor me? Ik vind alleen een hands-on..Jeroenneman schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:04:
[...]
Volgens de GSMArena review een toptoestel. Alleen qua batterijduur niet de absolute top, maar gewoon "goed".
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
[ Voor 0% gewijzigd door jay enmo op 17-03-2015 14:03 . Reden: m8 moest m9 zijn ]
De time-to-market is in deze markt super belangrijk. Ben je eerst, dan win jejay enmo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:08:
Ik begin er steeds meer in te geloven dat HTC de M9 te vroeg heeft aangekondigd/ uit gaat brengen ,alleen maar omdat Samsung dit ook heeft gedaan ..
Kun je aangeven waaruit dit blijkt? En wat zou er zijn gebeurt als HTC het niet had gedaan?jay enmo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:08:
... Dat HTC deze toestellen niet tegelijk uitbrengt , maar de M8 dus te vroeg gaat brengen is een strategische zet geweest die HTC alleen maar imago schade toebrengt .
[ Voor 4% gewijzigd door EzMe op 17-03-2015 13:21 ]
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Een MediaTek-chipset beter noemen? Een QHD-display beter noemen? Ligt maar aan je eisen denk ik...jay enmo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:08:
Er waren volgens de leaks nog minimaal 1 andere variant van de M9 die kwa specs beter is dan de M9
Ik heb vandaag een Tweet van upleaks voorbij zien komen dat er een hima variant met een Qualcomm SoC gaat komen.CLB schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:30:
[...]
Een MediaTek-chipset beter noemen? Een QHD-display beter noemen? Ligt maar aan je eisen denk ik...
Weer de 810?Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:37:
[...]
Ik heb vandaag een Tweet van upleaks voorbij zien komen dat er een hima variant met een Qualcomm SoC gaat komen.
Geen idee, daar liet hij zich niet over uit.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nee, dat wordt nooit gedaan.Help!!!! schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:51:
Heeft Tweakers de review eigenlijk voor publicatie gedeelt met HTC
Tja, jullie kunnen niks doen aan jullie review, behalve dat stukje over dat het niet aannemelijk is dat HTC het nog weet op te lossen.Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:39:
Tja... wat moet je er mee? Heeft Tweakers toevallig een M9 gekregen uit een vroege voorserie, waarbij de geruchten van de SD810 heethoofd de kop op staken? Later modellen zijn mogelijk aangepast...
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat HTC bewust een slechte versie opstuurt om deze te laten reviewen. Hoe zou je dat in godsnaam aan je baas moeten uitleggen als je een review zoals deze leest?Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:39:
Tja... wat moet je er mee? Heeft Tweakers toevallig een M9 gekregen uit een vroege voorserie, waarbij de geruchten van de SD810 heethoofd de kop op staken? Later modellen zijn mogelijk aangepast...
De redactie welke het toestel hebben getest staan los van het team wat zich met het forum bezig houd.Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:00:
[...]
Tja, jullie kunnen niks doen aan jullie review, behalve dat stukje over dat het niet aannemelijk is dat HTC het nog weet op te lossen.
Zeker als nu blijkt dat andere reviews de hitte gevallen niet optreden en HTC heeft gezegd dat geen enkele review die nu online staat rechtvaardig is aan het eindproduct voor consumenten.
Dan zal je dat "niet aannemelijk" wel weg kunnen halen uit de review en gewoon wachten tot dat HTC met de oplossing komt. In plaats van met eigen conclusies te komen.
Pech, een foutje, een vroeg voorserie exemplaar... Noem maar op, er zijn legio redenen te bedenken waarom er iets met het Tweakers exemplaar aan de hand is.Franco10 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:02:
[...]
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat HTC bewust een slechte versie opstuurt om deze te laten reviewen. Hoe zou je dat in godsnaam aan je baas moeten uitleggen als je een review zoals deze leest?
Prima dat jij het niet geloofd, dat moet je zelf weten. Ik berust me nu zoveel mogelijk op feiten, andere reviewers krijgen hun exemplaar namelijk niet over de rooie. Schijnbaar is er toch verschil tussen de verschillende exemplaren.En bovendien, als het goed is, is de productie al volop in gang. Een vroege voorserie zou dan een model moeten zijn die vele maanden terug ergens is uitgerold en lag te stoffen op een plankje. Het lijkt mij heel sterk dat HTC denkt; weet je wat, laten we deze nog niet goed werkende vroege versie opsturen naar een site voor een review waar veel van onze mogelijke klanten in NL hun mening op baseren.
Achteraf is het altijd ja uh dat komt nog wel goed dit is een vroege versie. Dat geloof ik niet zo.
Nou ja, tweakers heeft vorig jaar nog een heel event met HTC gedaan waarbij M8’s werden weggegeven alsmede kortingsbonnen. Dus geen banden klopt in die zin niet.Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:54:
[...]
Nee, dat wordt nooit gedaan.
Tweakers heeft verder dan het eerder krijgen van review-apparatuur ook geen banden met welke fabrikant dan ook.
PC Specs
Even los van hoe Tweakers een verkeerd exemplaar gekregen kan hebben.Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:08:
Prima dat jij het niet geloofd, dat moet je zelf weten. Ik berust me nu zoveel mogelijk op feiten, andere reviewers krijgen hun exemplaar namelijk niet over de rooie. Schijnbaar is er toch verschil tussen de verschillende exemplaren.
Wellicht dat er een verschil is tussen de toestellen die in de winkels gaan liggen en de Barcelona/review toestellen. HTC beweert in ieder geval dat ook de hardware nog niet definitief is. Ik kan het wel een beetje inzien dat ze een toestel zo snel mogelijk af wilden hebben zodat ze op tijd waren voor het grote announcement @ MWC.Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:04:
[...]
De redactie welke het toestel hebben getest staan los van het team wat zich met het forum bezig houd.
We hebben wel regelmatig contact, maar hebben feitelijk niets met elkaar te maken.
Ik weet wel dat de redactie heel serieus is in dit soort zaken.
Je zal heus wel een hele goede telefoon krijgen, alleen door reviews kan iets opeens kapot gemaakt worden qua bekendheid etc, zoals jij nu opeens je twijfels hebt. Het eindproduct is altijd anders vaak dan het reviewproduct dat moet je wel weer in je achterhoofd hebben!!InComrad schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:25:
Ik heb een pre-order staan en door de review begin ik sterke twijfels te krijgen.
Vandaag is het volgende persbericht uitgebracht door HTC (o.a. http://www.androidplanet.nl/nieuws/htc-one-m9-reserveren/), dat de HTC One M9 al per 27 maart uitgeleverd gaat worden in Nederland. Door de problemen in de review van Tweakers en de softwareproblemen benoemd door HTC in Taiwan; lag dat niet in de lijn met mijn verwachting. Ook is het toestel vanaf vandaag al te 'bewonderen' bij Belcompany en een aantal Vodafone winkels.
Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke hard- en software resultaten...
De camera wordt steeds beter. Er volgen steeds meer foto's van betere kwaliteit op internet. Het scherm ....dat is een heel groot struikelblok! Al gebruikt HTC al jaren diverse fabrikanten voor hun schermen en zat daar vaak ook een behoorlijk verschillend tussen.beschuit schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:34:
Die hitte is tot daar aan toe (alleen bij zeer zware belasting). Maar dat neemt niet weg dat de camera weer tegenvalt, het scherm van mindere kwaliteit is en de accuduur minder is dan de M8. Deze drie zaken lijken mij niet aan een prematuur review exemplaar liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-03-2015 15:55 ]
Dit dus..... Waarom je nu al vast pinnen op iets wat nog niet leverbaar is, overigens is dat net zo met het pre-orderen van toestellen van andere merken.Golf2vr6 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:50:
[...]
Ik wacht wel op de review's van de grote sites met final modellen. Daarna trek ik wel een conclusie!
Vaak genoeg meegemaakt dat je ook niet in de eerste batch zit en hem dan wel gewoon in de winkel kan halen.Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:54:
[...]
Dit dus..... Waarom je nu al vast pinnen op iets wat nog niet leverbaar is, overigens is dat net zo met het pre-orderen van toestellen van andere merken.
Daarbij is het altijd de vraag als het raadzaam is om een product te willen hebben uit een van de eerste series....
Bij de S2, S3 en zat ik niet in de eerste batch en sinds de M7 haal ik ze gewoon in de winkel. De M7 en M8 beide op de eerste dag dat ze leverbaar waren in de winkel gehaald. Geen idee hoe het nu met de M9 gaat lopen, maakt ook niet uit voor mij want ik blijf bij mijn M8 met 20 euro sim only (2gb, 100min en spotify) totdat ik er van overtuigd ben dat de M9 een voortuitgang is. Anders zie ik wel wat er dit jaar nog voorbij komt of wacht op de M10.Bullet NL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:59:
De M7 was wat lastig leverbaar, de M8 was direct en overal voldoende op voorraad, ik zie niet in waarom dat nu met de M9 ook niet het geval zou zijn.
Dat geeft toch weer een beetje hoop. Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke exemplaren gaan wordenMusiclover0206 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:14:
Zoals vele andere mensen die een pre-order hebben geplaatst, ben ik ook zo mijn twijfels gaan krijgen na het lezen van de Tweakers-review. Ik las vanmiddag dat de HOM9 in diverse Vodafone winkels zou liggen (werkende exemplaren). Daarop besloten om eens een kijkje te gaan nemen, om zelf een oordeel te kunnen vellen over het toestel.
Allereerst gezegd hebbende; het is echt een pracht van een toestel, zeer mooi afgewerkt!
Verder heb ik de negatieve punten zoals genoemd werd in de review bekeken/getest.
- (Kan erg warm worden) Warm wordt 'ie zeker (bij zwaar gebruik) maar heet absoluut niet. Ik heb een AnTuTu test gedraaid (64-bit versie) en die kwam uit op 57331. Ik had het toestel de gehele tijd in mijn hand en geen moment het gevoel gehad dat 'ie te warm werd.
[afbeelding]
[afbeelding]
- (Middelmatige beeldkwaliteit) Ik kom van een HOX (bijna 3 jaar oud) dus misschien ben ik niet de juiste persoon om het beeldkwaliteit te beoordelen. Mijn mening is dat het een mooi helder beeldscherm is met prima kijkhoeken.
- (Fotokwaliteit niet bijzonder) Ook hierbij geldt, ik kom van een HOX. Mening: Prima foto's, ook wanneer volledig ingezoomd is blijven de foto's helder en scherp.
- (Matige accuduur) Hier kan ik nog geen mening over uiten, gezien ik het toestel een kwartiertje in handen heb gehad.
- (Relatief duur) Dat klopt. Maar ik heb een mooie deal kunnen sluiten met verlenging van mijn abo :-)
Conclusie:
Ik laat mijn pre-order lekker staan en hoop het toestel eind deze maand binnen te krijgen.
De M9 scoorde in de Tweakers review erg dramatisch hier, contrast zelfs flink slechter dan de One X (die zou rond de 1300:1 zitten) maar daarvoor moet je inderdaad wat kritisch kunnen kijken.Musiclover0206 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:14:
Ik kom van een HOX (bijna 3 jaar oud) dus misschien ben ik niet de juiste persoon om het beeldkwaliteit te beoordelen. Mijn mening is dat het een mooi helder beeldscherm is met prima kijkhoeken.
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
pricewatch: HTC One (M8) 16GB Grijscv8x schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:06:
Hmm fikse tegenvaller. Iemand enig idee waar een M8 te krijgen is die nog niet gedowngrade is?
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
De M8s - exact hetzelfde als de M8 apart van de processor, bij de s-versie is dat ipv de Snapdragon 801 de Snapdragon 615.cv8x schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:21:
Maar welke versie/type is de gedowngrade M8?
[ Voor 54% gewijzigd door ChiMan op 17-03-2015 23:10 ]
Ga je nu nog twee jaar doen met de M8?ArenjaZ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:10:
[...]
pricewatch: HTC One (M8) 16GB Grijs
Op nog heel veel plekken dus.
Heb m zelf gisteren besteld bij Coolblue i.c.m verlenging van abo
De 55 graden uit dit bericht werd behaald door GFX Bench 10 minuten lang de 'Battery test' te laten draaien. De 2-3 minuten van een Antutu benchmark is daar natuurlijk niet mee te vergelijken.Musiclover0206 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:14:
Zoals vele andere mensen die een pre-order hebben geplaatst, ben ik ook zo mijn twijfels gaan krijgen na het lezen van de Tweakers-review. Ik las vanmiddag dat de HOM9 in diverse Vodafone winkels zou liggen (werkende exemplaren). Daarop besloten om eens een kijkje te gaan nemen, om zelf een oordeel te kunnen vellen over het toestel.
Allereerst gezegd hebbende; het is echt een pracht van een toestel, zeer mooi afgewerkt!
Verder heb ik de negatieve punten zoals genoemd werd in de review bekeken/getest.
- (Kan erg warm worden) Warm wordt 'ie zeker (bij zwaar gebruik) maar heet absoluut niet. Ik heb een AnTuTu test gedraaid (64-bit versie) en die kwam uit op 57331. Ik had het toestel de gehele tijd in mijn hand en geen moment het gevoel gehad dat 'ie te warm werd.
[afbeelding]
[afbeelding]
- (Middelmatige beeldkwaliteit) Ik kom van een HOX (bijna 3 jaar oud) dus misschien ben ik niet de juiste persoon om het beeldkwaliteit te beoordelen. Mijn mening is dat het een mooi helder beeldscherm is met prima kijkhoeken.
[..]
Je vergelijkt de m9 nu met de HTC One X en dan ga je er zeker op vooruit, maar het gaat er om dat het voor een high end toestel met een bedrag van 750 euro niet goed is of in ieder geval veel beter had gekund.Musiclover0206 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
- (Fotokwaliteit niet bijzonder) Ook hierbij geldt, ik kom van een HOX. Mening: Prima foto's, ook wanneer volledig ingezoomd is blijven de foto's helder en scherp.
- (Matige accuduur) Hier kan ik nog geen mening over uiten, gezien ik het toestel een kwartiertje in handen heb gehad.
- (Relatief duur) Dat klopt. Maar ik heb een mooie deal kunnen sluiten met verlenging van mijn abo :-)
Conclusie:
Ik laat mijn pre-order lekker staan en hoop het toestel eind deze maand binnen te krijgen.
Je vergeet de camerabreaky73 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 01:16:
De HTC One X had verschillende scherm leveranciers (Sharp en JDI volgens mij) dus dit kan bij de M9 ook zo zijn. Afwavhten dus op meer reviews (XDA bijvoorbeeld)
Blijven over de batterij duur en de warmte problemen. Je kunt doormiddel van software heel veel tweaken door optimalisatie en cpu throttling op de juiste momenten.
Ik denk dat HTC de M9 gewoon te snel in de winkels wilde hebben.
Verwijderd
Dat is waar...zelfs een issue met onscherpte in de rechterhoek. Ik hoop echt dat dit exemplarisch is.
[ Voor 11% gewijzigd door jay enmo op 18-03-2015 09:28 ]
Je post heeft een edit nodig ;-)Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:24:
Ook hebben ze het (incl, Upleaks) het over de HTC One Hima Aero
http://htcblogitalia.it/f...aero-possibile-new-entry/
Deze schijnt wel met Snapdragon SoC in EU uit te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2015 11:58 ]
Ik verwacht trouwens ook een M9 met Windows Phonetheduke1989 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:55:
Ik heb vandaag ook even zitten bewonderen .
Ik moet je zeggen wat een verdomd mooi toestel weer , en ook licht. Ik had echt alsof ik een dummy aan het vasthouden was maar dat was het absoluut niet.
En snel is die zeker ging wat surfen en apps openen en sluiten echt allemaal vlekkeloos snel zonder haperingen of wat dan ook.
Het is jammer dat ik een lumia heb gekozen omdat ik dacht dat de m9 veel later uit zou komen, maar anders instant-buy voor mij.
[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2015 13:29 ]
Neauh, net als HTC Advantage ook USA-only met de mogelijkheid om te ruilen met kapot scherm.Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:10:
Een leuk initiatief, hoop dat het ook voor de Nederlandse markt beschikbaar komt!
Wat niet is kan nog komen.CLB schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:35:
[...]
Neauh, net als HTC Advantage ook USA-only met de mogelijkheid om te ruilen met kapot scherm.
Advantage is inmiddels wel naar Duitsland overgekomen, maar dan wordt die optie weer niet geboden.
NL
Eerlijk gezegd is er weinig mis met mijn M7 apart van het batterijleven, anders had ik daar meer dan twee jaar mee gedaan
Dan vraag ik me wel af wat ze hebben gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Dat is een flink stuk koeler en ik neem aan dat het automatisch een stuk beter is voor de accu.Musiclover0206 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:18:
http://forum.xda-develope...=59539032&postcount=22046
Ben benieuwd of Tweakers nu een re-review gaat maken....
Daarom ook mijn vraag of Tweakers het toestel opnieuw gaat reviewen.Reyde schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:22:
[...]
Dan vraag ik me wel af wat ze hebben gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Dat is een flink stuk koeler en ik neem aan dat het automatisch een stuk beter is voor de accu.
Ben ik ook benieuwd naar, en of dat dan nog gevolgen heeft voor de benchmarks. In de vriezer waren die een stuk lager hoger, benieuwd of dat effect nu via de software terug komt of dat die alsnog gewoon wordt afgeknepen.Musiclover0206 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:23:
[...]
Daarom ook mijn vraag of Tweakers het toestel opnieuw gaat reviewen.
[ Voor 7% gewijzigd door -aad- op 19-03-2015 11:45 ]
Los van de 'thermal improvements' zouden er ook 'camera improvements' in dezelfde update zitten. Geen idee hoeveel dat helpt natuurlijk. Maar het scherm vind ik ook het grootste punt als daadwerkelijk de hitteproblemen (en accu?) opgelost zijn. Onze Duitse buren hebben praktisch dezelfde problemen gemeld in hun review. Je kan alleen maar hopen dat ze voor één of andere reden goedkopere panelen voor de pre-release handsets hebben gebruikt maar die kans lijkt me erg kleinJanAd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:46:
Dan blijft de vraag nog open hoe het met het 'slechte' scherm zit... en de camera prestaties natuurlijk...
Verwijderd
PC Specs
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Voorlopig de pre-order maar even gecanceld. Voor zo'n bedrag verwacht ik een 'perfect' toestel.Help!!!! schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:44:
Hoe zijn de hitte issues dan opgelostLagere kloksnelheden
Of is leidt het herhalen van exacet dezelfde benchmark met zelfde clocks nu tot lagere temps.
Iets lagere voltages op cpu/geheugen ?Help!!!! schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:44:
Hoe zijn de hitte issues dan opgelostLagere kloksnelheden
Of is leidt het herhalen van exacet dezelfde benchmark met zelfde clocks nu tot lagere temps.
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Als je de boel terug gaat klokken dan verbruik je ook minder stroom.DeXXoR schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:44:
Ik ben ook wel heel erg benieuwd of dat direct in verbinding staat met de accuduur van het toestel. Zou wel mooi zijn als dit ook "opgelost" is
En de 810 heeft dan ook nog eens de functie dat ze alle 8 tegelijk gebruikt kunnen worden in tegenstelling tot oudere chips. Wss hierin mis in gegaan.Reyde schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:17:
Ben geen expert op dit gebied, maar de 810 heeft big.LITTLE dus wellicht dat voor een of andere reden alle acht cores bezig waren terwijl dit niet de bedoeling is. Er zijn vier specifiek voor high-performance en vier voor energiezuinige taken, het geheel geregeld door een energy aware scheduler. Misschien dat de software/firmware niet helemaal meewerkte op dit gebied.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq