Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

maniac2003 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:02:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Voorlopig de pre-order maar even gecanceld. Voor zo'n bedrag verwacht ik een 'perfect' toestel.
Same here, heb ook de pre-order gecanceld voor de M9. Ben nu gegaan voor de Galaxy S6....

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Dit is nu al de zoveelste keer dat HTC achteraf allemaal updates en aanpassingen moet doen om een fatsoenlijk toestel te krijgen. Bij een eerdere One was de fotokwaliteit erg slecht en moest er ook meteen na lancering een update aan te pas komen. Ik snap niet zo goed wat de gedachte hierachter is. Kunnen ze nou niet zo goed testen of willen ze koste wat kost tegelijk met Samsung het toestel op de markt brengen.

Was het zelfs niet zo dat een batch toestellen spleetjes hadden tussen het metaal of iets dergelijks. Ik zou zeggen vergeet de race met andere merken en focus je om een toestel helemaal af te hebben voordat je het op de markt brengt. Anders heb je zoals nu dat veel mensen de pre-order annuleren.

[ Voor 186% gewijzigd door PaT op 20-03-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achteraf? Het toestel ligt niet eens in de winkels, niet echt achteraf dunkt me :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 16:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:34
Tweakers had die review gewoon nooit mogen publiceren..
Ik vind het echt belachelijk dat er geen banner bij staat. (of preview ipv review noemen oid)

Als HTC zegt dat de final (software) versie vanaf eind maart in de winkels ligt, ga je toch niet van een halfgebakken versie een review maken en deze NOG STEEDS over laten komen alsof dit de final versie is?

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik las al dat met een update die onlangs naar de retail versies is gestuurd het probleem met overheating al opgelost is. En ik ben benieuwd hoe het scherm er uit ziet in mijn ogen. Meten is mooi maar het echte oog geeft toch meer duidelijkheid. Ik ben nog steeds zeer tevreden en zou hem niet stoppen voor een S6. HTC all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
SmiGueL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:00:
Ik vind het echt belachelijk dat er geen banner bij staat. (of preview ipv review noemen oid)

Als HTC zegt dat de final (software) versie vanaf eind maart in de winkels ligt, ga je toch niet van een halfgebakken versie een review maken en deze NOG STEEDS over laten komen alsof dit de final versie is?
Waarom zou je die half afgebakken versie al opsturen naar diverse tech sites. HTC is hier zelf schuldig aan. Eerlijk gezegd is dat echt een domme zet. Zeker omdat ze al geen marketing budget hebben, moeten ze het van de techsites hebben. Desnoods verleng je de embargo tot aan de release date en zorg je er voor dat alle techsites de juiste exemplaren krijgen met de juiste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hadden ze het wel vermeld dat het niet om een final software versie ging. Of misschien is het zelfs niet door tweakers gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 14:39
DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:59:
Desnoods verleng je de embargo tot aan de release date
Dit hebben ze dus gedaan (tot volgende Maandag), alleen Tweakers had een andere afspraak dat als één of twee reviews online gingen (waarvan één weer offline ging en de ander relabeled als 'hands-on') dat ze het mochten publiceren. Vind het dan alsnog een beetje flauw om dan alsnog te publiceren ookal is het duidelijk dat het niet de bedoeling is, maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Ik denk dat Tweakers letterlijk op een fout in de firmware/software is gestuit waarvan HTC echt niet wist dat deze in de pre-release software zat. Of, gezien de reacties die op het Tweakers stuk is gekomen, Tweakers bijvoorbeeld door een fout, echt een heel vroeg toestel heeft gehad.

Overigens kan het warm worden van de telefoon ook een Qualcomm dingentje zijn....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Neemt niet weg dat ze nog steeds een review online hebben staan waarbij het overkomt alsof ze de final versie in handen hebben, maar waarbij ze donders goed weten dat er nog improvement updates komen voordat hij in de schappen komt te liggen.

Begrijp me niet verkeerd; Het is echt een goede review! _/-\o_ (zoals we van Wout gewend zijn)

En gezien de testresultaten is hij door het mindere scherm/accuduur/temperatuur/matige camera ook écht geen 4,5 sterren waard, waar de M8 die wel kreeg. Dus de conclusie is momenteel niet meer dan logisch.
Maar wss worden minstens de helft van deze problemen aangepakt voordat hij in de winkel komt te liggen, dus een disclaimer dat de review nog een update krijgt volgende week lijkt me wel op zijn plaats..

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 21-03-2015 03:03 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51
[b][message=43937870,noline]
Maar minstens de helft van deze problemen worden aangepakt voordat hij in de winkel komt te liggen, dus een disclaimer dat de review nog een update krijgt volgende week lijkt me wel op zijn plaats..
HTC benadrukt dat het exemplaar dat wij getest hebben niet compleet identiek is aan het model dat in de winkels komt te liggen en dat er dus probleempjes kunnen optreden. Daarnaast geeft het bedrijf aan dat het momenteel nog aan optimalisaties in de software werkt voordat het toestel de winkelschappen bereikt. Het lijkt ons niet aannemelijk dat de hitteproductie op het laatste moment nog sterk ingedamd wordt, dat voor een beter scherm wordt gekozen of dat de camerakwaliteit omhooggaat. Mocht dat wel het geval zijn, dan zullen we deze review bijwerken.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:59:
[...]

Waarom zou je die half afgebakken versie al opsturen naar diverse tech sites. HTC is hier zelf schuldig aan. Eerlijk gezegd is dat echt een domme zet. Zeker omdat ze al geen marketing budget hebben, moeten ze het van de techsites hebben. Desnoods verleng je de embargo tot aan de release date en zorg je er voor dat alle techsites de juiste exemplaren krijgen met de juiste software.
In Duitsland is het embargo verlengd inderdaad (http://www.inside-handy.d...stbericht-veroeffentlicht). Ik denk dat heel veel mensen de pre-order hebben geannuleerd door de review van Tweakers. Het heeft mijn inziens twee kanten die hier werden weerspiegeld. Je kan als fabrikant beter niet zo'n toestel ter review opsturen en misschien had Tweakers beter kunnen wachten.

Aan de andere kant; de camera viel tegen, de accuduur was in vergelijking met de M8 maar zozo, scherm was aanzienlijk minder... en HTC denkt dat dit alles met 1 update verholpen is? Ik ben bang dat voor die dingen geen update helpt.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tweakers heeft bij mijn weten (nog) niet bevestigd dat het door hen geteste toestel ook daadwerkelijk rechtstreeks bij HTC vandaan kwam.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Help!!!! schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:51:
^
Tweakers heeft bij mijn weten (nog) niet bevestigd dat het door hen geteste toestel ook daadwerkelijk rechtstreeks bij HTC vandaan kwam.
Dit is normaal gesproken wel de gang van zaken, HTC stelt een of een aantal toestellen ter beschikking die voor een bepaalde periode getest mogen worden. Dit kan ook de reden zijn waarom we nu nog geen aanvulling op de gepubliceerde resultaten hebben. HTC zal ongetwijfeld wachten met het sturen van nieuwe testtoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
De M9 sale is gestart in Taiwan. ( http://www.phonearena.com...on-sale-in-Taiwan_id67484

En hier nog een review van de M9 tegen de S6 voor de geene die het nog niet gezien hadden. ( http://www.technobuffalo....martphone-readers-choice/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
Kern schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:43:
De M9 sale is gestart in Taiwan. ( http://www.phonearena.com...on-sale-in-Taiwan_id67484

En hier nog een review van de M9 tegen de S6 voor de geene die het nog niet gezien hadden. ( http://www.technobuffalo....martphone-readers-choice/ )
Je weet dat dat gewoon twee hands-ons zijn met daaronder een tabel waarin de specificaties worden vergeleken, toch? Plus, dat mag natuurlijk gewoon hier..

[ Voor 8% gewijzigd door Ch3cker op 22-03-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Nu.nl heeft ook een review geplaatst.

Die melden.

Een accu dat minder lang meegaat dan de m8.

Camera is goed, maar minder dan de note4 en iphone 6.

Geluid is zachter maar voller dan de m8.

Scherm is minder dan de m8.

Hitte probleem zijn hun niet tegengekomen.

Ongeveer de zelfde conclusie als Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android Authority meld een net boven gemiddelde batterij. Gemiddeld gebruik ongeveer een anderhalve dag.
Android Authority, The Verge en Android Central melden beide dat de camera nog steeds zijn minpunten hebben

(http://www.androidcentral.com/htc-one-m9-review)
(http://www.androidauthority.com/htc-one-m9-review-596044/)
(http://www.theverge.com/2015/3/22/8272727/htc-one-m9-review)

Ze hebben alle drie natuurlijk ook wel veel goeds te melden. Zo geeft TheVerge de display een 10 en ook Android Authority is er volgens mij over te spreken wat ik zo zag (al gaf android central aan dat er een groenige gloed over het scherm zit, welke alleen opvalt als je ze naast elkaar ziet). Die zien dus niet het mindere display die Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
http://nl.hardware.info/r...-m9-review-bekend-gezicht

Ook hier wordt melding gemaakt van de accu-duur, welke feitelijk gewoon niet goed is voor accu van de grote die de M9 heeft. Ook het display kwalificeert Hardware.info als mindere dan die van de M8,

Tot op heden heb ik het gevoel dat HTC zich zelf enorm te kort doet met de m9, ze zullen nu echt met antwoorden moeten gaan komen. De M8 is geroemd door vriend en vijand, volgens velen het beste Android toestel tot dan toe.

In mijn ogen schept dit ook wel verwachtingen voor de m9, ik ben benieuwd als de keuzes als die voor de m9 gemaakt zijn o.a. met het vertrek van Peter Chou te maken hebben, HTC stond altijd bekend om haar innovatie.

Zelf wacht ik met een nieuw toestel tot dat er meer duidelijk is over de m9+ en/of Sony Z4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hardware info noemt naast scherm en camera ook de batterijduur. Ook hier een prefinal exemplaar maar het is de vraag of deze punten opgelost kunnen worden…

Het lijkt nu wel duidelijk dat de M9 op belangrijke punten minder is dan de M8. En als je dan de hoge prijs nog meeneemt dan is dat wel echt een vrij trieste constatering.
Erg jammer want HTC heeft vaak onwijs fijne toestellen.

De hamvraag is nu wel een beetje of dit mismanagement is geweest of dat ze niet echt anders konden omdat ze geen betere opties bij de toeleveranciers hadden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:09

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Wanneer je toestellen geroemd worden (M7, M8) met een grote klacht: de camera kwaliteit, hoe haal je het als HTC dan in je hoofd om een M9 uit te brengen waar alle reviews over zeggen dat het de camera niet goed is. Onvoorstelbaar.
Het lijkt mij een (te duur) toestel voor nieuw HTC gebruikers. Maar er is geen enkele reden om van een M8 over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18

JanAd

Wind’s howling

Dit is héél pijnlijk aan het worden... Ik zou het na deze reviews niet meer durven te riskeren om er 700+ euro aan te besteden.

Ik ga voor de S6... al is het met pijn in m'n toenmalige HTC-fanboy hart.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beschuit schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:17:
Hoe haal je het als HTC dan in je hoofd om een M9 uit te brengen...
Omdat je afhankelijk bent van verschillende hardware-leveranciers misschien.
Waarbij je niet even een Samsung-sensor kunt aanschaffen, maar kiest voor Toshiba?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
beschuit schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:17:
Wanneer je toestellen geroemd worden (M7, M8) met een grote klacht: de camera kwaliteit, hoe haal je het als HTC dan in je hoofd om een M9 uit te brengen waar alle reviews over zeggen dat het de camera niet goed is. Onvoorstelbaar.
Het lijkt mij een (te duur) toestel voor nieuw HTC gebruikers. Maar er is geen enkele reden om van een M8 over te stappen.
Dit snap ik dus ook niet, die hele keuze met camera's. Begrijpen ze het daar niet helemaal of hebben ze het geld niet om een goede module te kopen.

Foto's die je in minder licht maakt zijn met een smartphone sowieso matig, bij sommige minder dan bij andere, maar altijd nog matig. Met ultrapixels was het iets beter dan de rest, maar foto's in goed licht waren ook in postzegelformaat waardoor je geen details kon zien.

Foto's buiten kunnen juist erg goed zijn, soms zelfs net zo goed als een digitale fotocamera. Ik zou me vooral daar op focussen omdat je daar echt goede resultaten kunt behalen. De M7 was een gok, niet echt succesvol. Dan ga je toch nog door bij de M8 met datzelfde principe om bij de M9 weer totaal iets anders te doen wat weer niet goed is.

Ik snap het niet zo waarom ze niet gewoon bij een goede leverancier een module kopen en erin drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 18:15
Wat ik begreep van 1 van de reviews is dat de matige foto's bij weinig licht deels te maken heeft met het ontbreken van OIS waardoor de ISO waardes omhoog moeten worden gegooid

[ Voor 16% gewijzigd door jay enmo op 23-03-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:44
Voor een dikke 700 euro verwacht ik een toestel dat aan alle kanten perfect is, en toch (ook al zijn het kleine stapjes) beter is dan het voorgaande topmodel.
Ik zit er nu na de reviews nog eerder aan te denken om een M8 te kopen met een 1-jarig abonnement dan een M9....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Laatst online: 14-09 18:02
Androidplanet is redelijk positief over de accuduur. http://www.androidplanet.nl/reviews/htc-one-m9-review/
Ik had gehoopt dat HTC een OLED paneel zou gebruiken, zo valt de zwarte balk minder op. Verkoopt Samsung ze niet aan andere bedrijven? En zijn zij de enige die Oled panelen maken? LG maakt ze ook maar dan gebogen volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20
Is natuurlijk ook gewoon het opnieuw testen waard, nadat de hitteproblemen zijn opgelost.
55 graden of 40 graden.
Dat scheelt aanzienlijk in batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
Er valt geen pijl op te trekken op de accu prestaties . De een zegt dat ze minder zijn en androidplanet vertelt nu doodleuk dat ze weer boven gemiddeld zijn

Accuduur: anderhalf tot twee dagen

Screenshot_2015-03-16-13-01-00De HTC One M9 is voorzien van een grotere accu (2840 mAh) en een energiezuinigere processor dan zijn voorganger. De M8 kan op één acculading ruim een dag vooruit, maar de M9 gaat daar met gemak overheen. Na een dag zwaar gebruik – met internetten, mailen en video’s streamen – blijft nog ruim 40 procent van de accu over. Pas na anderhalve dag geeft de accu de geest, al kun je met de bespaarstand ingeschakeld nog een aantal uur eruit persen.

De prima accuduur is enerzijds te danken aan de efficiëntere hardware en het feit dat HTC het toestel niet van een hogere schermresolutie heeft voorzien. Anderzijds werkt de automatische helderheid prima. Deze is bij veel smartphones te fel, waardoor er onnodig veel energie wordt verspild. Dat is bij de M9 niet het geval.

Komt het einde in zicht, dan kun je (desgewenst automatisch) de slaapmodus inschakelen, die bij langere inactiviteit de dataconnectie uitschakelt. Ook is er een krachtige energiebesparingsmodus, waarbij je alleen nog toegang hebt tot de belangrijkste apps. De telefoon schakelt enkel de dataconnectie in als het scherm ook is ingeschakeld, waardoor je met zeer laag accupercentage gemakkelijk uren vooruit kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Laatst online: 14-09 18:02
jay enmo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:51:
Er valt geen pijl op te trekken op de accu prestaties . De een zegt dat ze minder zijn en androidplanet vertelt nu doodleuk dat ze weer boven gemiddeld zijn

Accuduur: anderhalf tot twee dagen

Screenshot_2015-03-16-13-01-00De HTC One M9 is voorzien van een grotere accu (2840 mAh) en een energiezuinigere processor dan zijn voorganger. De M8 kan op één acculading ruim een dag vooruit, maar de M9 gaat daar met gemak overheen. Na een dag zwaar gebruik – met internetten, mailen en video’s streamen – blijft nog ruim 40 procent van de accu over. Pas na anderhalve dag geeft de accu de geest, al kun je met de bespaarstand ingeschakeld nog een aantal uur eruit persen.

De prima accuduur is enerzijds te danken aan de efficiëntere hardware en het feit dat HTC het toestel niet van een hogere schermresolutie heeft voorzien. Anderzijds werkt de automatische helderheid prima. Deze is bij veel smartphones te fel, waardoor er onnodig veel energie wordt verspild. Dat is bij de M9 niet het geval.

Komt het einde in zicht, dan kun je (desgewenst automatisch) de slaapmodus inschakelen, die bij langere inactiviteit de dataconnectie uitschakelt. Ook is er een krachtige energiebesparingsmodus, waarbij je alleen nog toegang hebt tot de belangrijkste apps. De telefoon schakelt enkel de dataconnectie in als het scherm ook is ingeschakeld, waardoor je met zeer laag accupercentage gemakkelijk uren vooruit kunt.
Ligt het verschil in accuduur niet aan verschillende modellen ...? Of batches...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
Er is maar 1 model van de M9 en de Batches lijken mij dat er nog maar 1 Batch is uitgegeven . wel kunnen ze natuurlijk op verschillende firmware versies draaien tijdens de review . Maar het lijkt me dat ze hem testen met de laatste firmware.

[ Voor 14% gewijzigd door jay enmo op 23-03-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

In de tal van verschillende reviews die ik ben tegengekomen van de M9 is bij allen de accuduur onder de maat, in vergelijking met bijvoorbeeld S6 en M8.... waarschijnlijk hanteert AP een hele andere manier van testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

BPP

Franco10 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:53:
[...]

Dit snap ik dus ook niet, die hele keuze met camera's. Begrijpen ze het daar niet helemaal of hebben ze het geld niet om een goede module te kopen.

Foto's die je in minder licht maakt zijn met een smartphone sowieso matig, bij sommige minder dan bij andere, maar altijd nog matig. Met ultrapixels was het iets beter dan de rest, maar foto's in goed licht waren ook in postzegelformaat waardoor je geen details kon zien.

Foto's buiten kunnen juist erg goed zijn, soms zelfs net zo goed als een digitale fotocamera. Ik zou me vooral daar op focussen omdat je daar echt goede resultaten kunt behalen. De M7 was een gok, niet echt succesvol. Dan ga je toch nog door bij de M8 met datzelfde principe om bij de M9 weer totaal iets anders te doen wat weer niet goed is.

Ik snap het niet zo waarom ze niet gewoon bij een goede leverancier een module kopen en erin drukken.
Was dit niet één van de nieuwste modellen van Toshiba? Geen kleine speler lijkt mij. En waarom focus jij je zoveel op de M9 als jij je keuze allang gemaakt hebt? Of nouja, er is bij jou nooit een keuze geweest.
Steeffoon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:21:
In de tal van verschillende reviews die ik ben tegengekomen van de M9 is bij allen de accuduur onder de maat, in vergelijking met bijvoorbeeld S6 en M8.... waarschijnlijk hanteert AP een hele andere manier van testen.
Als ik de reviews zo doorneem valt het trouwens wel mee hoe slecht de M9 is. Theverge geeft hem gewoon een nette 8,3. En het scherm een 10. Camera is wel minder.

[ Voor 17% gewijzigd door BPP op 23-03-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
De camera steekt enkele mm's uit itt de m8, naast de m8 ziet hij er wel kleiner en eleganter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.allaboutphones...22/htc-one-m9-review.html

Zijn niet zo positief over het scherm, camera de batterij onder zwaar gebruik en geven ook melding over wisselende prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

fout

[ Voor 97% gewijzigd door BPP op 23-03-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

En kwa leesbaarheid in de zon en vanaf opzij gezien.
Zelf denk ik dat er meer een negatieve sfeer lijkt te hangen rond de M9.
Misschien niet helemaal terecht.

Zelf wil ik hem graag IRL zien en dan conclusies trekken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Scherm
Het scherm van de M9 is dus geen QHD-scherm, maar een full HD-scherm. Op een formaat van vijf inch betekent dat echter nog steeds een haarscherpe weergave, dus dat is geen groot probleem. De telefoon loopt wat dat betreft vooral op papier achter op de Samsung Galaxy S6. Het bespaart zelfs wat batterij en processorkracht en is in die zin misschien best een handige keuze van HTC.

Over de verdere weergave van het scherm zijn we gematigd positief. De One M9 heeft een mooi scherm, dat staat buiten kijf. Maar de helderheid is iets minder dan we gehoopt hadden en de kleuren zijn wat koud en flets. Dat laatste is iets dat je vooral ziet als je de M9 naast een ander toestel legt en zal verder niet storen. De helderheid is voor bijna alle gebruiksscenario's prima, maar in de volle zon is de telefoon wat minder goed leesbaar dan we hadden gehoopt. Ook de kijkhoek is niet perfect, vooral als je vanaf een van de hoeken naar het display kijkt komt er een lichte, witte waas overheen. Het zijn allemaal geen gigantische problemen, maar het zorgt er wel voor dat de M9 niet echt een indrukwekkend display heeft.

Als je het scherm van de One M9 op zichzelf bekijkt, wat je als gebruiker waarschijnlijk zult doen, is het een mooi display. Maar alles bij elkaar is de kwaliteit wel wat minder dan die van de beste schermen op de markt. Sterker nog: als je de One M9 naast de One M8 legt dan is het scherm duidelijk minder. De M8 heeft een hoger contrast, levendigere kleuren en een hogere helderheid. Gezien de positionering van de M9 als beste smartphone van HTC is dat een tegenvaller.
Ik vind dat ze het best goed relativeren. Ze melden dat hij door geen QHD alleen op papier achterloopt op de S6, en dat FHD eigenlijk best een goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

yannickie111 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:47:
[...]

[...]

Ik vind dat ze het best goed relativeren. Ze melden dat hij door geen QHD alleen op papier achterloopt op de S6, en dat FHD eigenlijk best een goede keuze is.
Klopt, my bad. Dacht dat de review al ophield na de specslijst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Joostje123 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:32:
Is natuurlijk ook gewoon het opnieuw testen waard, nadat de hitteproblemen zijn opgelost.
55 graden of 40 graden.
Dat scheelt aanzienlijk in batterij duur.
Dat is dan ook gewoon opnieuw getest, zoals gemeld. De resultaten zijn in de oude review verwerkt. In onze browsingtest ging de M9 8 minuten langer mee (verwaarloosbaar), in de videotest ongeveer een uur langer. Zelfs met deze update blijven de resultaten ondermaats, helemaal vergeleken met de M8. De conclusie van Androidplanet met betrekking tot de accuduur lijkt me dan ook compleet uit de duim gezogen. Ze hebben geen accutest gedaan en dus ook geen objectieve resultaten om hun bevindingen te staven.

Wat Theverge.com over het scherm zegt klopt :
The same can be said for the M9’s 5-inch, 1080p display and front-facing speakers. The screen is color accurate and bright enough for outdoor use. It doesn’t have as many pixels as other smartphone displays, but it’s dense enough that it’s impossible to see any individual pixels or jagginess with the naked eye.
Alleen zijn dat niet de enige punten waarop je een scherm beoordeelt. De kijkhoeken zijn niet ideaal en slechter dan bij de M8. Ook is het contrast ondermaats en ook hier slechter dan bij de M8. Zo een scherm dan een 10 geven lijkt mij niet terecht.

[ Voor 37% gewijzigd door Ch3cker op 23-03-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
jay enmo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:00:
Er is maar 1 model van de M9 en de Batches lijken mij dat er nog maar 1 Batch is uitgegeven . wel kunnen ze natuurlijk op verschillende firmware versies draaien tijdens de review . Maar het lijkt me dat ze hem testen met de laatste firmware.
Toch vind ik het apart dat er gebenched is met versie Android 5.0.1, terwijl er volgens mij 5.0.2 op de final versie zou komen te staan? (dacht iig al screenshots te hebben gezien)

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 23-03-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anandtech's initial review staat er ook:

http://anandtech.com/show...tc-one-m9-review-part-1/7

en helaas is de conclusie niet zo goed....

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 23-03-2015 17:56 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Na de flop van de Nexus 9 nu ook tegenvallende prestaties van de M9. Als dye hard HTC fan krijg ik hier toch wel buikpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zwaar teleurstellend inderdaad, maar eigenlijk was het mij na de eerste review van Tweakers al wel duidelijk. Want natuurlijk kun je zeker nog wat schaven met software maar fundamentele hardware problemen er mee oplossen gaat simpelweg niet lukken. Ze hebben gewoon een chip in de M9 gezet die vrij veel energie verbruikt en daaraan gekoppeld snel heet wordt. En dan heb ik het nog niet over de camera die nog steeds minder is dan die van de concurrentie en het scherm dat voor een telefoon in deze prijsklasse gewoon matig is.

Natuurlijk is de M9 ondanks deze punten echt geen enorm slecht toestel maar voor een dikke 700 verwacht je gewoon veel en veel meer. Ik heb de knoop in ieder geval doorgehakt om nog een jaar met mijn M7 te doen. Heb inmiddels een nieuw sim only abonnement voor een jaar afgesloten en ga volgend jaar wel weer eens kijken waar HTC dan eventueel mee komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:12:
Natuurlijk is de M9 ondanks deze punten echt geen enorm slecht toestel maar voor een dikke 700 verwacht je gewoon veel en veel meer.
Dit is het 'm, was de m9 neergezet als (upper) mid range, dan was het een prima toestel. Maar voor 700 euro kun je veel beter (subjectief) krijgen.
Hetzelfde met de N9, ook die is te duur voor wat je eigenlijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 23:09

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musiclover0206
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 19:54
Laten we nog niet te snel conclusies trekken van de reeds geplaatste reviews. Ik vermoed dat het gros nog met de oude softwareversie zijn gedraaid.

Er is volgens een bekende leaker op Twitter gisteren een nieuwe softwareupdate (OTA) van 327MB uitgekomen. Zie: https://twitter.com/LlabTooFeR/status/580004089091747840

De update is op 23 mrt. 2015 gepushed. Ik geloof niet dat de meeste reviewers zo snel een complete review kunnen schrijven. Vandaar mijn vermoeden dat de reviews van gisteren nog met de oudere softwareversie zijn.

Ik verwacht trouwens van een update van 327MB een hoop verbeteringen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Nu weet ik zo niet hoe het met de ROM versie volgordes zit (ik weet dat die soms apart loopt. :P), maar AndroidCentral kreeg al eerder een ~300MB update. :)
LlabTooFeR
HTC One M9 receives first OTA update. ROM version is 1.32.401.15
AndroidCentral
running Android 5.0.2, mostly on software build 1.32.401.6. We received a software update (build 1.32.401.214) March 19 that addressed thermal concerns while benchmarking, gaming and during software updates (more on that in a bit), as well as improvements to camera processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:27
Dat de kijkhoek van zijkant wat minder goed is, kan ook als een pluspunt gezien worden.. moeilijker meelezen ;)

Het minder goede foto's maken, kan ook aan software liggen? Als je bijvoorbeeld Camera FV-5 gebruikt, kan het misschien al beter zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door SuperVeloce op 24-03-2015 15:53 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musiclover0206
SmiGueL schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:00:
Nu weet ik zo niet hoe het met de ROM versie volgordes zit (ik weet dat die soms apart loopt. :P), maar AndroidCentral kreeg al eerder een ~300MB update. :)
Je quote zelf het stukje van AC dat zij de update van 19 maart hebben gebruikt (1.32.401.214). De update waar ik het over heb (1.32.401.15), is van 23 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
  • Laatst online: 15-09 12:06
Musiclover0206 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:48:
[...]

Je quote zelf het stukje van AC dat zij de update van 19 maart hebben gebruikt (1.32.401.214). De update waar ik het over heb (1.32.401.15), is van 23 maart.
Iemand anders heeft op Twitter aan @LlabTooFeR hetzelfde gevraagd, gezien de nieuwere update een lager versienummer lijkt te hebben. Dit heeft te maken met test & pers toestellen tegenover retail modellen:
@LlabTooFeR
@arnehess This update was released for TEST and PRESS devices. Retail devices got .15 only today.
https://twitter.com/LlabTooFeR/status/580013179838853120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Al met al verwacht ik dat de M9 nog reuze mee kan vallen in de toekomst. Misschien de eerste paar batches even afwachten om te zien wat HTC evt. gaat veranderen.

Ben tot nu toe altijd tevreden wat HTC betreft. Mooie toestellen.

Softwarematig zal er iig nog veel getweaked kunnen worden. Zoals ook te zien is bij het hitteprobleem.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
dennisk. schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:55:
Softwarematig zal er iig nog veel getweaked kunnen worden. Zoals ook te zien is bij het hitteprobleem.
Ja dat hitte probleem hebben ze inderdaad opgelost in software maar heb je ook gezien wat de impact van deze 'oplossing' is op de performance?

Ik blijf erbij, natuurlijk kun je dingen fixen en finetunen in de software maar de eerste reviews laten helaas wel gewoon duidelijk zien dat de Snapdragon 810 simpelweg geen geweldige chip is. Hij gebruikt te snel te veel stroom en wordt daarom ook te snel heet. Dat is iets wat je nooit gaat kunnen fixen met software helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:06:
[...]

Ja dat hitte probleem hebben ze inderdaad opgelost in software maar heb je ook gezien wat de impact van deze 'oplossing' is op de performance?

Ik blijf erbij, natuurlijk kun je dingen fixen en finetunen in de software maar de eerste reviews laten helaas wel gewoon duidelijk zien dat de Snapdragon 810 simpelweg geen geweldige chip is. Hij gebruikt te snel te veel stroom en wordt daarom ook te snel heet. Dat is iets wat je nooit gaat kunnen fixen met software helaas.
Dat is inderdaad zo. Vraag me echter wel af hoe erg dit in de praktijk zal blijken. De gemiddelde gebruiker zal het toestel niet continu stresstesten.

Verder sluit ik me aan bij je standpunt wat de Snapdragon 810 betreft. Het is jammer dat HTC met de M9 de dupe is geworden van het falen van de 810.

Ik blijf voorlopig nog fijn bij de M8. Misschien in de toekomst een M10? :*)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Na nu verschillende reviews gelezen te hebben kan ik het volgende eruit halen:

Camera kwaliteit: Prima bij voldoende daglicht, maar slechter dan de concurrenten bij minder licht.
Prestaties: Niet veel beter of soms slechter dan een Snapdragon 805
Batterijduur: Middelmatig
Scherm: Te koud afgesteld. (teveel blauw)

Persoonlijk vind ik een van de belangrijkste dingen dat een scherm goed is afgesteld bij een top model van 700 Euro. Als HTC een slider voor de kleurtemperatuur kan programeren dan is dat grote plus! Of gewoon uitgebreide calibratie tools meeleveren voor de mensen die dat nodig vinden.

Verder vind ik de Snapdragon 810 gewoon een probleem. Ik hoop echt dat de nieuwe LG G4 en Sony Z4 een andere chipset aan boord hebben (maar ben bang van niet)

Het is nog steeds een topmodel in mijn ogen, maar wel eentje die pas na een paar revisies echt top kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.nowhereelse.fr/wp-content/uploads/2015/03/Date-Sortie-HTC-One-M9-Plus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

HTC heeft het in mijn ogen hard verpest, na bijna twee jaar nog steeds erg tevreden te zijn met mijn M7 was ik erg benieuwd naar de M9.

De allereerste teleurstelling van de onjuiste renders kon ik nog mee leven, maar dat de M9 gewoon nauwelijks veel beter is en op sommige punten zelfs slechter is dan de M8 vind ik ronduit belachelijk.

Al twee jaar wordt de One door allerlei reviewers als een bijna perfecte telefoon beoordeeld, met als enige minpunt de 'slechtere' camera. En wat doet HTC, die gooit er een nog brakkere camera module in. Als ik de foto en video voorbeelden opzoek breekt mijn klomp gewoon van hoe slecht het is (dan heb ik nog liever de 4 Ultrapixel camera). En dan zeker vergeleken met bijvoorbeeld de S6 die qua fotos en videos gewoon net zo goed/beter is dan de iPhone6.

En dan heb je het scherm, ook deze is in de M9 gewoon een dikke downgrade vergeleken met de M8. Minder contrast, mindere kleurverzadiging en gewoon slechtere kijkhoeken.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2dgoun6.jpg

Lekker bezig HTC, ga dan toch naar S6 kijken die gewoon erg dikke specs heeft en er voor de verandering wel een mooi ontwerp heeft en een TouchWiz die ook erg verbeterd schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
De hertest van ons exemplaar is gedaan met de laatste update, die heeft software versie 1.32.401.214 en android versie 5.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Kan je dan ook niet beter de oude benches er ook tussen hebben staan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
Tja.... Wat ze zouden verbeteren zou dan de camera zijn. Ook spreken ze over een ander scherm wat dus ook een ''Plus'' (woordgrapje) zou zijn. Die vingerprintscanner moet wel net als bij de S6 zijn. Dus zonder swipe. Dan kan de M9 Plus nog wat klanten winnen. Ik heb het idee dat er een hoop naar de S6 overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Dubrillion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Tja.... Wat ze zouden verbeteren zou dan de camera zijn. Ook spreken ze over een ander scherm wat dus ook een ''Plus'' (woordgrapje) zou zijn. Die vingerprintscanner moet wel net als bij de S6 zijn. Dus zonder swipe. Dan kan de M9 Plus nog wat klanten winnen. Ik heb het idee dat er een hoop naar de S6 overstappen.
De m9 plus wordt niet voor niets in Beijing gepresenteerd, ik verwacht niet dat deze snel/ooit bij de phonehouse in ons land/Europa zal komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Fly-guy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:31:
[...]

De m9 plus wordt niet voor niets in Beijing gepresenteerd, ik verwacht niet dat deze snel/ooit bij de phonehouse in ons land/Europa zal komen te liggen.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Het is een gok van mij, maar al voor de uitkomen van de m9 waren er geruchten over een plus versie met een mediatek chipset voor de aziatische markt.

Het feit dat deze ook in Azië gepresenteerd wordt, doet mij vermoeden dat dat gerucht klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Later werd dit weer onderuit gehaald, ook EMEA... Time will tell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musiclover0206
Ch3cker schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:43:
De hertest van ons exemplaar is gedaan met de laatste update, die heeft software versie 1.32.401.214 en android versie 5.0.2.
Er is deze week een nieuwere versie uitgekomen (1.32.401.15). Zou je met deze update de benchmarks opnieuw willen doen? Ik zou het in ieder geval zeer waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Musiclover0206 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:00:
[...]

Er is deze week een nieuwere versie uitgekomen (1.32.401.15). Zou je met deze update de benchmarks opnieuw willen doen? Ik zou het in ieder geval zeer waarderen!
Helaas is ons exemplaar inmiddels al onderweg terug naar HTC. :)
Señor Sjon schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:50:
Kan je dan ook niet beter de oude benches er ook tussen hebben staan?
Hoe bedoel je dit?

[ Voor 22% gewijzigd door Ch3cker op 25-03-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ch3cker schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:47:
[...]

[...]

Hoe bedoel je dit?
Ik heb zo'n vermoeden dat er dit jaar ook geen reviewactie voor gebruikers van tweakers zal komen voor de M9 :+ Denk niet dat HTC daar geld in gaat steken dit jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musiclover0206
Jammer dat Tweakers na de update alleen de benchmarks opnieuw heeft gedraaid. Het lijkt er namelijk op dat ze ook aan de camera hebben gewerkt: https://twitter.com/shen/status/580805241593053185?s=09
En dit is nog met de update van 19-maart gebeurd (1.32.401.214), een post eerder van mij kan je zien dat er alweer een nieuwer update beschikbaar is (sinds 23-maart) van 327MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Musiclover0206 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:21:
Jammer dat Tweakers na de update alleen de benchmarks opnieuw heeft gedraaid. Het lijkt er namelijk op dat ze ook aan de camera hebben gewerkt: https://twitter.com/shen/status/580805241593053185?s=09
En dit is nog met de update van 19-maart gebeurd (1.32.401.214), een post eerder van mij kan je zien dat er alweer een nieuwer update beschikbaar is (sinds 23-maart) van 327MB.
Het is nogal een verschil in die foto's. Mooi om te zien dat HTC toch het nodige met updates kan oplossen.

Nu ben ik vooral erg benieuwd naar het beeldscherm van de toestellen die worden uitgeleverd.

Er is nog hoop, bij mij tenminste. Vind het ook een prachtig toestel, erg prettig dat die wat compacter is dan de M8, al is het verschil minimaal.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
[...]

[...]

Hoe bedoel je dit?
Je hebt denk ik de benches met de oude firmware vervangen door de nieuwe. Het is interessant om te zien wat de update in cijfers in de benchmarks deed t.o.v. de oude, alleen de oude is niet meer zichtbaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Laatst online: 25-07-2021
SmiGueL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:00:

Ik vind dat je grotendeels gelijk hebt. Mensen lezen de titels en kijken plaatjes. Bij negatieve toon haakt men al snel af zeker i.c.m. andere website vermoedens/geruchten. Ik heb het helemaal gelezen en geluisterd en ik vond ook zo overkomen dat dit de 'winkelversie' is. Bij andere producten zelfs buiten smartphones is het ook mogelijk af te vragen waar de verbeteringen zijn. Een laptop gaat ook niet van een rechthoek naar een ronde vorm. Van alles krijg je gewoon weer iets meer.

Tot en met vandaag is XX% nog speculatie en elke dag is het nog heisa zonder dat alle feiten er zijn (oftewel een definitieve versie). Voor Tweakers en HTC is missie 1 geslaagd, dat is aandacht. Tweakers kan hier niet in verliezen en heeft met internationale aandacht goed gewonnen. HTC heeft even meer last dan voordeel (momenteel?).

De vraag hoe is dit gekomen en waarom blijft helaas altijd onduidelijk.

Dit is gewoon mijn mening/kijk erop. Ik vind het wel slecht dat na de beroerde presentatie het product nog niet af is en dit soort taferelen kunnen gebeuren.

Wel mijn complimenten dat HTC wel een stukje identiteit houdt en niet met de vingerscanner hype meegaat althans tot en met nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

sdanny schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:10:
[...]
Wel mijn complimenten dat HTC wel een stukje identiteit houdt en niet met de vingerscanner hype meegaat althans tot en met nu toe.
Deze schijnt wel in/op de M9+ te zitten

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Maar.. wordt de review nog wel aangepast dan?

Want de benchmarks zijn zoals het er nu staat nog gewoon op versie 5.0.1 gedraaid.
Ook de foto's zijn zo te zien van de oude firmware.
Zijn de accutesten eigenlijk wel opnieuw gedraaid?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
SmiGueL schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:53:
[...]

Maar.. wordt de review nog wel aangepast dan?

Want de benchmarks zijn zoals het er nu staat nog gewoon op versie 5.0.1 gedraaid.
Ook de foto's zijn zo te zien van de oude firmware.
Zijn de accutesten eigenlijk wel opnieuw gedraaid?..
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen zijn de accutests opnieuw gedaan, en zijn alle benchmarks ook opnieuw gedaan. Deze zijn ook in de review verwerkt. 5.0.1 staat dus fout in de review, ik zal Wout even vragen om het aan te passen. De foto's zijn inderdaad nog met de oude firmware gemaakt. Met de nieuwe firmware hebben we echter dezelfde foto's gemaakt, en daar kwamen precies dezelfde dingen naar voren als in de foto's die er nu bij staan.
Señor Sjon schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:59:
[...]

Je hebt denk ik de benches met de oude firmware vervangen door de nieuwe. Het is interessant om te zien wat de update in cijfers in de benchmarks deed t.o.v. de oude, alleen de oude is niet meer zichtbaar.
Deze zijn inderdaad vervangen, maar behalve het resultaat van GFXBench zijn daar eigenlijk geen andere resultaten uitgekomen dan met de eerdere firmware. Om verwarring in onze BenchDB te voorkomen hebben we daar alleen de resultaten van de laatste firmware ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Laatst online: 25-07-2021
Zojuist per mail door Vodafone geïnformeerd dat morgen de M9 afgeleverd word. Ben benieuwd. :)
Edit: afzender DynaGroup Woerden. Dus neem aan dat ik het juist heb?

[ Voor 26% gewijzigd door sdanny op 26-03-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
sdanny schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:52:
Zojuist per mail door Vodafone geïnformeerd dat morgen de M9 afgeleverd word. Ben benieuwd. :)
Edit: afzender DynaGroup Woerden. Dus neem aan dat ik het juist heb?
Ik ook, maar dan met vodafone onlineactivatie als afzender.

Ik ben benieuwd naar het toestel. Mijn eisen liggen niet zo hoog als in de diverse reviews dus ik denk dat het een prima opvolger voor mijn M7 is. (ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat de kijkhoek zo zwaar wordt veroordeeld want ik kijk 99,9% van de tijd gewoon nagenoeg recht op het scherm ;-))....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
LongTallErne schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:04:
[...]

Ik ook, maar dan met vodafone onlineactivatie als afzender.

Ik ben benieuwd naar het toestel. Mijn eisen liggen niet zo hoog als in de diverse reviews dus ik denk dat het een prima opvolger voor mijn M7 is. (ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat de kijkhoek zo zwaar wordt veroordeeld want ik kijk 99,9% van de tijd gewoon nagenoeg recht op het scherm ;-))....
Ik denk dat het ook best een goed toestel zou zijn, als opvolger voor de M7. Maar het is mij, zoals het er nu naar uitziet, geen 750 euro waard. Ik verwacht een top toestel voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
yannickie111 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:17:
[...]

Ik denk dat het ook best een goed toestel zou zijn, als opvolger voor de M7. Maar het is mij, zoals het er nu naar uitziet, geen 750 euro waard. Ik verwacht een top toestel voor die prijs.
Klopt, tenminste als ik het toestel los zou kopen.
Bij verlenging van mijn abbo merk ik dat natuurlijk toch minder.

Ik acht dit nog steeds een top toestel. De S6 is misschien op een aantal punten beter maar ik ben nu eenmaal geen samsung fan. Ik erger me regelmatig aan de homeknop van mij (overigens verder perfecte) samsung tablet. Bij een telefoon is dat nog vervelender.
En voor ècht goede foto's gebruik ik een fotocamera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:21

SaN

LongTallErne schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:48:
[...]

Klopt, tenminste als ik het toestel los zou kopen.
Bij verlenging van mijn abbo merk ik dat natuurlijk toch minder.

Ik acht dit nog steeds een top toestel. De S6 is misschien op een aantal punten beter maar ik ben nu eenmaal geen samsung fan. Ik erger me regelmatig aan de homeknop van mij (overigens verder perfecte) samsung tablet. Bij een telefoon is dat nog vervelender.
En voor ècht goede foto's gebruik ik een fotocamera :P
Waarom merk je dat minder? Een abonnement met deze telefoon is veel duurder dan met een goedkopere telefoon.

Ik heb zelf de knoop doorgehakt en ben voor een OnePlus One gegaan. Voorlopig voor 1 jaar. Ik verwacht dat HTC zich nog eens achter de oren krabt, en zich dit jaar weer wat meer gaat bezig houden met de doorontwikkeling van hun vlaggenschip.

Deze telefoon is gewoon het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd hoe de reacties zullen zijn van mensen die het toestel in het dagelijks leven gebruiken. Een test zoals die in reviews (previews) wordt gedaan is leuk, maar vaak niet echt van toepassing. De enige nuttige test is in mijn ogen de batterijtest en het maken van foto's. Benchmarken doet de gemiddelde gebruiker toch niet. Neemt uiteraard niet weg dat dit wel een goede manier is om het toestel te testen. Dit is alleen mijn kijk op dergelijke reviews.

De mensen die het toestel mogen ontvangen binnenkort: Veel plezier en laat vooral wat weten in dit topic :)!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specsboost
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-01-2021
Lastig. Het is wel een mooi toestel en zeker een waardige opvolger voor mijn One X+. Deze werkt overigens nog steeds prima met custom rom revolution HD 8.0 stabiel, erg snel en veel tweak mogelijkheden. De M9 is wat te duur voor wat je er voor krijgt. Ik ben teleurgesteld in meerdere punten. Het scherm, waarom moet deze nou minder zijn dan de M8. En waarom is de kleur weergave anders. Heel apart. Daarnaast is het jammer dat de SD810 zo heet kan worden en de accuduur weer minder is als de M8. Ik denk dat er nog wel het e.e.a geüpdate zal worden en anders zal een goede custom veel kunnen oplossen. Maar voor nu is het nog maar even afwachten :-(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
Upleaks heeft zojuist naar het lijkt een persrender van deHTC One M9+ gelekt.
https://twitter.com/upleaks/status/581717268200955904

[ Voor 4% gewijzigd door jay enmo op 28-03-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Niet verkeerd, vind die onderste knop alleen een beetje vreemd. Doet mij voor de rest aan m'n One max denken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Dat is wel een geweldige combinatie van kleuren als je het mij vraagt. Zeker een gaaf toestel, maar vraag me af waarom er voor is gekozen om dit toestel weer Duo camera te geven.

Hopelijk heeft HTC de zwarte balk benut met touch buttons, maar zal wel niet..

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend mijn M9 ontvangen van Coolblue, wat een top toestel! Strak design, Sense 7 weer clean en scherm is prima. Het enige waar ik me zorgen om maak is de batterij, maar even afwachten hoe deze in de praktijk functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een homebutton met on-screen knoppen, belachelijk.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/15/02/m9-plus-press/gsmarena_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 22:35
Waarom belachelijk? In sense 7 kun je je on screen knoppen kiezen, dus je hoeft niks dubbel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Is gewoon een belachelijk slechte Photoshop, niets meer, niets minder.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jopie schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:04:
Waarom belachelijk?
In sense 7 kun je je on screen knoppen kiezen, dus je hoeft niks dubbel te hebben.
Die je voor elke 'terug' ofzo eerst op moet laten poppen, leuk maar werkzaam, gok van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

CLB schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:12:
[...]

Die je voor elke 'terug' ofzo eerst op moet laten poppen, leuk maar werkzaam, gok van niet...
Mwah.. het went. Ik draai sense 7 nu op mijn M8 en heb er geen last van.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Is het iemand ook opgevallen dat de bij de standaard HTC agenda (widget) de Facebookverjaardagen niet meer worden weergegeven? Hij geeft wel de events weer waar ik de status aanwezig heb staan. Ik heb Facebook al verwijderd en opnieuw toegevoegd. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:04

netblade

Sunrise

chou3 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:42:
Is het iemand ook opgevallen dat de bij de standaard HTC agenda (widget) de Facebookverjaardagen niet meer worden weergegeven? Hij geeft wel de events weer waar ik de status aanwezig heb staan. Ik heb Facebook al verwijderd en opnieuw toegevoegd. Iemand een oplossing?
Klopt dit komt ook voor bij de M7 en M8, HTC maakt er momenteel een rotzooi van wat betreft de 'social plugin'. Er zal ongetwijfeld wel weer een update uitkomen, we wachten weer af.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
chou3 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:42:
Misschien dit:
  1. Ga naar Agenda
  2. Druk op de 3 stipjes rechtsboven
  3. Druk op Accounts (Multi-agenda)
  4. Selecteer hier wat je wilt laten weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:04

netblade

Sunrise

chipzakje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:18:
[...]

Misschien dit:
  1. Ga naar Agenda
  2. Druk op de 3 stipjes rechtsboven
  3. Druk op Accounts (Multi-agenda)
  4. Selecteer hier wat je wilt laten weergeven
Dat is het probleem helaas niet, alle facebookafspraken staan gewoon in de agenda op de verjaardagen na. Dit was eerder wel zichtbaar in de agenda op zowel mijn M7 en M8, het is allemaal begonnen na die 'update wave' van de Facebook socialplugin.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 18-09 10:24
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:59:
Een homebutton met on-screen knoppen, belachelijk.
[afbeelding]
Volgens de geruchten is het dan ook geen home button, maar alleen een vingerafdrukscanner.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fer00
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-08-2020
Ik heb nu de M8 en wilde heel graag de M9, maar twijfel nu toch. In de winkel zag ik dat het scherm toch een andere kleurtemperatuur heeft dan de M8. Op de M8 is wit wit, maar op de M9 is wit een beetje blauwig. Heeft dit met de software te maken of is dit echt hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
De M9 is doordat het een Qualcom chip is wel gemakkelijker S-Off te krijgen en ook te rooten.
Dat zal met de M9+ moeilijk of niet (S-Off) gaan daar Mediatek de zaak heeft dichtgetimmerd.
I.i.g. kun je met een custom kernel zoals ElementalX de kleurverhoudingen achteraf wijzigen en instellen zoals je dat zelf het prettigste vindt net zoals dat nu ook bij de M8 kernel kan.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fer00 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:22:
Ik heb nu de M8 en wilde heel graag de M9, maar twijfel nu toch. In de winkel zag ik dat het scherm toch een andere kleurtemperatuur heeft dan de M8. Op de M8 is wit wit, maar op de M9 is wit een beetje blauwig. Heeft dit met de software te maken of is dit echt hardware?
Dit heeft puur met de hardware te maken. HTC heeft voor een andere fabrikant gekozen waardoor het scherm in de m9 slechter is dan die in de m8.
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.