Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:31:
[...]

Dit heeft puur met de hardware te maken. HTC heeft voor een andere fabrikant gekozen waardoor het scherm in de m9 slechter is dan die in de m8.
Wie maakt het scherm voor de M9 nu dan?

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 14:39
Ik heb ook begrepen dat in ieder geval het display van de M7 nog achteraf via software is gecalibreerd. De Nvidia SHIELD heeft ook een 'sRGB' optie later gekregen voor accuratere kleuren. Wellicht dat HTC ook nog wat probeert te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EzMe schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:09:
[...]

Wie maakt het scherm voor de M9 nu dan?
Dat zou ik niet weten. Ik heb het in ieder geval in de review van tweakers gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja, als de overige Galaxy reviews net zo positief zijn als op tweakers dan is dat wel een soort van doodsteek voor de M9 ..... :')

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Help!!!! schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:28:
Tja, als de overige Galaxy reviews net zo positief zijn als op tweakers dan is dat wel een soort van doodsteek voor de M9 ..... :')
Ik denk zelfs voor HTC. Ik heb de laatste jaren nog geen One overgeslagen en ook de Nexus 9 in huis :F maar ik ben bang..... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Volgens mij is de M9 gewoon een prima telefoon.
Nu ben ik zeker geen extreme gebruiker maar voor mij voldoet hij meer dan voldoende.
Het enige dat ik nog echt moet uitproberen is de camera bij weinig licht of tegenlicht (bv in een disco).
Verder ben ik tot nu toe dik tevreden.

Het batterijgebruik is beter dan mijn oude M7 (die het sinds de laatste update ook veel beter deed);
De camera is bij daglicht ruim voldoende (voor een telefoon. Als ik echte foto's wil maken pak ik sowieso een fotocamera)
Het wit in het beeldscherm is helderder dan bij het amoledscherm van mijn galaxy tab S !
Sense 7 werkt prima.
Het enige dat van mij had mogen blijven waren de "knoppen" die op de M7 altijd aanwezig waren.
Qua design stijgt hij voor mij nog steeds boven de concurrentie uit, al heeft Samsung wel een grote stap voorwaarts gedaan.

Kortom, na vier dagen "spelen", nog steeds geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Goed om te horen LongTallErne!

Beeldscherm is dus gewoon dikke prima? Hoorde al wel wat mensen klagen over een blauwe kleur, hoe is dit bij jou?

Het is jammer dat nog maar weinig mensen wat hebben laten weten over ervaringen met de M9.

Niet bang zijn op te posten :p.

Nou ik ben erg benieuwd naar de ervaringen in ieder geval! :)

[ Voor 8% gewijzigd door dennisk. op 01-04-2015 08:15 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Ben er bang voor dat gewoon weinig mensen hem uberhaupt hebben. De prijs is in ieder geval hier op Tweakers al een stuk omlaag, dus de kans dat ik hem neem is nog steeds aanwezig.
Komend weekend in de winkel langs m'n M7 leggen. Ik heb van de zaak een Galaxy S5, maar als ik dat scherm met de M7 vergelijk zijn de kleuren van de S5 juist weer gelig (wit is geen wit, maar echt met waas, helemaal goed te zien als je hem naast de M7 legt). Benieuwd of het zo'n verschil is.
De vergelijking van het scherm van de M8 en de M9 op XDA vond ik trouwens wel schokkend, flets beeld bij de M9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Modbreak:Ik heb een aantal berichten verwijderd waar in wordt verteld dat "iemand" toestel a of b heeft besteld. Dit soort berichten stellen we niet op prijs op het forum.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:51
netblade schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:12:
[...]

Dat is het probleem helaas niet, alle facebookafspraken staan gewoon in de agenda op de verjaardagen na. Dit was eerder wel zichtbaar in de agenda op zowel mijn M7 en M8, het is allemaal begonnen na die 'update wave' van de Facebook socialplugin.
Hier ook het probleem. Trouwens niet allemaal, een aantal staan er wel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide erg mooie devices, gewoonweg heel anders natuurlijk (duh)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AqysniPUcTq7J5EgWzaB6lTS/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mIZ03jUQeYaQqOB4vvC4jEv2/medium.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar een foto met beide schermen aan ;).

Maar zien er zeker allebei gaaf uit!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Net bij de Mediamarkt in Assen even de zilver/gouden M9 in handen gehad. Vind hem qua behuizing op de plaatjes mooier zullen we maar zeggen. Zou dan toch zeker de gunmetal nemen. Verder prettig vast te houden. Niet te licht, niet te zwaar. Scherm kwam prima op me over. In vergelijking met mijn Note 3 niet zoiets van wat is dit voor ellende. Werkte lekker vlot. S6/Edge zag ik zo snel niet liggen, dus kon helaas niet 1 op 1 vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:34

JanAd

Wind’s howling

Ik krijg net een update binnen op m'n HTC One m8 die veel functies van Sense 7 lijkt toe te voegen aan Sense 6... Ik kan nu ook thema's maken adhv een foto zo te zien. Blijkbaar ook app's per locatie ed...

Mooie update!!

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:04

netblade

Sunrise

CLB schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:43:
[afbeelding] [afbeelding]
Mijn persoonlijke mening is dat de Samsung er naast de M9 uitziet als een of andere speelgoedtelefoon. Misschien komt het ook door de kleur (een witte telefoon, bah) maar de eerste indruk is toch een dikke plus voor de M9.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05 15:58
Ik ben sinds dinsdag in het bezit van de M9. Hij heeft een M7 opgevolgd, die behoorlijk gehavend was na twee jaar gebruik en gemiddeld één keer per dag gevallen te zijn. Ik heb even de M8 overwogen, maar icm het verlengen van een abonnement betaal ik er niet veel meer dan 500 euro voor. Belangrijkste argumenten waren voor mij het design en de software, ik gebruik mijn telefoon redelijk intensief, maar niet in zwaarte qua applicaties of zo.

Eerste indruk tot zover:
- Het design is weer top, daar tippen weinig andere merken aan. Een collega die al jaren iPhones heeft zei heel typerend: dit is een Mercedes, die iPhone 6 van mij een Toyota.
- Scherm prima, geen 'wow-factor', maar scherp en doet wat het moet doen.
- Batterij komt makkelijk de dag door, ook bij intensief gebruik.
- Software uitstekend, Sense 7 werkt erg vlot en prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Gijs_ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:03:
Ik ben sinds dinsdag in het bezit van de M9. Hij heeft een M7 opgevolgd, die behoorlijk gehavend was na twee jaar gebruik en gemiddeld één keer per dag gevallen te zijn. Ik heb even de M8 overwogen, maar icm het verlengen van een abonnement betaal ik er niet veel meer dan 500 euro voor. Belangrijkste argumenten waren voor mij het design en de software, ik gebruik mijn telefoon redelijk intensief, maar niet in zwaarte qua applicaties of zo.

Eerste indruk tot zover:
- Het design is weer top, daar tippen weinig andere merken aan. Een collega die al jaren iPhones heeft zei heel typerend: dit is een Mercedes, die iPhone 6 van mij een Toyota.
Gelukkig toch nog positieve berichten, hoe gaat het met de hitte (afgezien van de firstboot waarbij je cpu's flink gebruikt worden door optimalisaties door ART) was het redelijk overtrokken of wordt deze warmer dan de M7? De M7 was namelijk onder zware belasting ook een heethoofd, de M8 houdt het wat koeler.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen wat betreft boomsound en de camera.
Merk je een groot verschil tussen de batterijduur van de M7 en M9?
Verder natuurlijk heel veel plezier met je nieuwe toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gijs_ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:03:

Eerste indruk tot zover:
Wat zijn jou ervaringen met de fotocamera ?

Ik hoor vrijwel overal dat die behoorlijk zuigt . Of het aan de sensor ( toshiba) of software ligt laat ik in het midden. Heb wat gebruikers foto's van de S6 gezien en daar zit een behoorlijke wow factor aan. Bijzonder goed namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ruffzz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:39:
[...]

Wat zijn jou ervaringen met de fotocamera ?

Ik hoor vrijwel overal dat die behoorlijk zuigt . Of het aan de sensor ( toshiba) of software ligt laat ik in het midden. Heb wat gebruikers foto's van de S6 gezien en daar zit een behoorlijke wow factor aan. Bijzonder goed namelijk....
Dus dit zuigt?
https://www.flickr.com/ph...3/sets/72157651646612476/

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor een telefoon van gemiddeld 700 euro anno 2015 ? Absoluut, dit zuigt big time. Zeker in vergelijking met de S6 is dit echt troep. En de Xperia S4 moet nog komen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Ruffzz op 03-04-2015 22:43 . Reden: Video link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Daar sluit ik me niet bij aan. De foto's van de M9 zien er erg goed uit. Een sterke verbetering ten opzichte van de vorige modellen.

Ik ben het er wel mee eens dat de Samsung S6 mooiere foto's maakt, maar dat doet de S serie al jaren.

Al met al is een telefoon om snel leuke plaatjes te schieten, waarbij een redelijk goede camera toch wel belangrijk is. De S6 maakt wellicht beteré foto's, maar die van de M9 zijn ook zeker wel acceptabel!

Dat is hoe ik erover denk :).

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Uit interesse, zijn de speaker grills nu wel van metaal of nog steeds een soort plastic, als op de M8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Acceptabel =/= erg goed. Dat laatste zijn ze i.i.g. zeer zeker niet imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:19:
[...]

Acceptabel =/= erg goed. Dat laatste zijn ze i.i.g. zeer zeker niet imho.
De foto's zoals getoond zijn gewoon prima en er is niet zo heel veel op aan te merken, Ze zijn dus veel beter dan acceptabel.... Wat niet wil zeggen dat er smartphones zijn die nog betere foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:31:
[...]
De foto's zoals getoond zijn gewoon prima en er is niet zo heel veel op aan te merken, Ze zijn dus veel beter dan acceptabel.... Wat niet wil zeggen dat er smartphones zijn die nog betere foto's maken.
Ze zijn inderdaad acceptabel/prima. Absoluut niet erg goed echter. Zeker niet voor een toestel uit dit segment/prijsklasse/die zich voordoet als zijnde trendsetter op fotografisch gebied op mobieltjes. Detail is ver te zoeken. Sure, postzegel formaat Facebook kiekjes zijn super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:35:
[...]

Ze zijn inderdaad acceptabel/prima. Absoluut niet erg goed echter. Zeker niet voor een toestel uit dit segment/prijsklasse/die zich voordoet als zijnde trendsetter op fotografisch gebied op mobieltjes. Detail is ver te zoeken. Sure, postzegel formaat Facebook kiekjes zijn super.
We worden het niet eens, gezien jouw persoonlijke mening is en anderen over de kwaliteit weer hun mening hebben. Ik vind het prima foto's, met mij heel veel anderen. Dat jij daar anders overdenkt is prima, maar maakt dit niet meteen een feit. Overigens net zoals dat mijn mening geen vaststaand feit is. Ik denk dat het verder een herhaling van zetten gaat worden en dat we er maar mee moeten stoppen. Immers wat voor de één goed is, is voor de ander niet goed genoeg.

Voor jouw geruststelling; De Samsung Galaxy S6 serie maakt inderdaad mooiere foto's, ik weet dat jij dit graag als reverentiekader wil zien, ondanks dat je het niet uitspreekt. Maar goed.... Deze krijg jij in je schoot geworpen ;)

Nogmaals, als iemand dit prima foto's vindt.... Laat het rusten, dat is zijn of haar persoonlijke mening en als we het op dit forum ergens niet over eens worden zijn het wel meningen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
netblade schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:17:
[...]

Gelukkig toch nog positieve berichten, hoe gaat het met de hitte (afgezien van de firstboot waarbij je cpu's flink gebruikt worden door optimalisaties door ART) was het redelijk overtrokken of wordt deze warmer dan de M7? De M7 was namelijk onder zware belasting ook een heethoofd, de M8 houdt het wat koeler.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen wat betreft boomsound en de camera.
Merk je een groot verschil tussen de batterijduur van de M7 en M9?
Mijn ervaring is dat de hitte bij normaal dagelijks gebruik geen enkel probleem ís.
Batterij gaat wel langer mee dan bij de M7 (en die had al een hele opleving sinds de laatste update).
De camera vind ik ruim voldoende, tenminste waar ik hem voor gebruik. Boomsound nog niet echt uitgeprobeerd. Was ook niet echt van plan mijn telefoon als soundblaster te gebruiken,
CLB schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:43:
[afbeelding] [afbeelding]
We zijn hier wel aan het zeuren over de zwarte HTC balk die veel te veel plaats inneemt maar als je de witte vlakken van de S6 er naast legt valt het allemaal best mee :P
dennisk. schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:14:
Goed om te horen LongTallErne!

Beeldscherm is dus gewoon dikke prima? Hoorde al wel wat mensen klagen over een blauwe kleur, hoe is dit bij jou?

Het is jammer dat nog maar weinig mensen wat hebben laten weten over ervaringen met de M9.

Niet bang zijn op te posten :p.

Nou ik ben erg benieuwd naar de ervaringen in ieder geval! :)
Nee hoor, ik heb (vind ik dan) absoluut geen last van een blauwe waas...
Beeldscherm is prima. Ik verwacht alleen misschien een probleem bij direct zonlicht.
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:35:
[...]

Als ik in mijn omgeving kijk, is dat ook precies waar de ruime meerderheid van de foto's voor wordt gebruikt.
Er zullen best telefoons zijn die betere foto's maken maar mijn advies is toch echt om een fotocamera aan te schaffen als je écht goede foto's wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 02-09 21:16
Meer vergelijk fotos tussen de s6 en m9 hier: http://pocketnow.com/2015...tc-one-m9-camera-shootout

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind de M9 in het gun metal grey erg strak! Qua looks scoort hij erg hoog. Wel vind ik de camera tegenvallen en hebben de verhalen rondom het terug klokken van de cpu ook niet veel goeds gedaan. Echter blijft het wel een heel aantrekkelijk toestel om te zien. Misschien toch een klein kansje als opvolger van mijn huidige toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb vrijdag het scherm gezien van de S6 Edge, de twijfel om mn M8 te vervangen voor de M9 is nu wel weg. De M9 gaat het zeker niet worden. Scherm van de S6 Edge is echt veel beter dan dat van de M9, gewoon geen vergelijk. Retescherp, kleuren veel mooier.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
Sinds vrijdag 27-03-2015 heb ik ook de M9. Net zoals user LongTallErne ben ik ook niet de meest extreme gebruiker. 750 Euro er voor neerleggen is ook teveel. Door een aanpassing van mijn abonnement en het op de zaak zetten betaal ik er onder de 500 Euro voor. Nog veel geld. Ik kom zelf van een HTC one X+ met een Custom rom: Viper (fantastisch!).

Een simpele opsomming voor mijzelf:
- 1,25 ~ 1,75 dag accu zonder de energiebesparing opties aan. ( in de 1,25 dag: 1+ uur normaal gebeld, 1+ uur VoIP gebeld, internetten, youtube en gespeeld met diverse apps. 2 uur muziek geluisterd. Niet op gegamed).
- De One X+ was al rete snel maar deze gaat nog ff lekkerder door de menu's heen.
- Geweldig geluid (voor een telefoon) mede door dubbele speakers en nu ook aan de voorkant. (had de HOX+ niet, aan de achterzijde)
- Eindelijk 4G (moet nog ergens benchmarken in een fatsoenlijk stadscentrum Had al wel 40Mbit gehaald ergens en ik weet dat het abonnements-gebonden is en er theoretisch er nog meer in moet zitten, maar dan nog).
- Wi-Fi weer sneller. (60 down en 35 up of Wi-Fi N 2.4GHZ)
- Camera, ik gebruik altijd de auto instellingen. Ik vind dat dit als allround voldoende moet zijn voor een telefoon want het is slechts een telefoon. De HOX+ maakte top foto's. Ik moet hier nog even wat meer mee spelen en vergelijken.
- scherm, Moet hier ook wat meer mee gaan vergelijken. Maar het valt niet echt op dat er een 'wit' probleem is voor nu. Zal hem naast de HOX+ leggen.
- Hartstikke blij dat er geen vingerscanner in zit! (i.t.t. de wensen van de massa).
- Hartstikke blij dat de usb en aux aansluiting onderaan en naast elkaar zitten! (wat een ergernis was dat op de HOX+)
- Verschrikkelijk dat de powerbutton aan de zijkant zit. Voor mij een doorn in het oog. Helaas is dat wel overal een beetje zo.
- Verder is de behuizing echt gaaf. Vond ik aan de foto's te zien aan de M8 ook. Heb de M9 in de Gun Metal grey kleur. Had liever de zilveren gehad maar de gouden rand :F hield mij meteen tegen.
- Heel blij dat ze aan dit ontwerp hebben vastgehouden. Ik vind het zelf totaal overbodig om elk jaar een ander design te nemen.
- Warmte. Je merkt dat bij intensief gebruik het toestel wel warmer wordt maar het is voor mij niet ernstig of zo erg om er een minpunt van te maken.

- Android 5.0.2
- Software 1.32.161.15 (heb het toestel niet geprobeerd met de originele firmware, meteen de update erop gezet (306 MB).

Nogmaals dit zijn mijn bevindingen. Dit toestel wordt veelal tegenover de M8 gezet. Dan kan ik best begrijpen dat de vooruitgang minimaal is en door enkele missers / schoonheidsfoutjes etc. misschien het toestel niet aan de verwachtingen kan tippen.

Ik probeer ergens in de komende dagen wat dingen te vergelijken en ervaring op te doen.

Wellicht niet de info waar de meesten op wachten maar hopelijk toch een soort van bijdrage kunnen leveren hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 21:52
Potverdikkie...mede door de post van sdanny wordt het steeds interessanter de M9 naast de iPhone 5s te gaan gebruiken privé. Voorliefde voor deze behuizing, heb een zwak voor rvs en geborsteld staal. Tja ;) Binnenkort een Samsung Galaxy S6 voor zakelijk gebruik (prive gebruik geen optie). Maakt de overstap ivm oa synchronisatie naar Android terug steeds aannemelijker. Ik blijf hier graag nog even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Gisteren in Dusseldorf de Samsung S6 (en Edge) vergeleken met de M9. Als 5 jaar trouwe HTC gebruiker zal ik maar niet ingaan op de veel sterkere eigenschappen van de Samsungs (scherm, camera).
Na een kwartiertje spelen met de M9 werd deze zo warm dat hij vastliep. Geen beweging meer te krijgen in de interface, de verkoopster heeft het toestel moeten vervangen met een nieuw exemplaar. Dit was voor mij de eerste kennismaking met de M9 en om eerlijk te zijn onderstreept dit voorval wel de terechte kritieken op de twijfelachtige 810 processor.
Als ik nu zou moeten kiezen werd het geen M9. Het toestel is qua performance, kwaliteit en "vooruitgang" in vergelijking met de nieuwe Samsungs meer midrange dan highend. Doet dat pijn als HTC liefhebber? Hell yes!

Update: Vergeten te melden dat de Touchwiz interface 4x haperde. Dat soort dingen maak ik nou nog steeds niet mee met mijn HTC One M7.

[ Voor 8% gewijzigd door Sheik op 05-04-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 15:16
Nou ik heb hem binnen, heel even getwijfeld door wat minder positieve reviews. Maar god wat een fijn toestel, batterijduur is gewoon prima te doen. Merk weinig verschil nog met mijn M7, echt heel warm is hij ook nog niet geworden en het loopt allemaal heerlijk soepeltjes.

camera vond ik niet heel slecht, stuk beter dan die van mijn M7 iniedergeval, verder doe ik daar zelf weinig mee.

Ik ben er echt ontzettend blij mee, voor diegenen die nog twijfelen, laat je niet gek maken, het is echt een schitterend toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Het is ook een schitterend toestel maar niet voor die prijs naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Sheik schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:41:
Het is ook een schitterend toestel maar niet voor die prijs naar mijn mening.
En niet als je een M8 hebt.....

Echt heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Sheik schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:08:
Gisteren in Dusseldorf de Samsung S6 (en Edge) vergeleken met de M9. Als 5 jaar trouwe HTC gebruiker zal ik maar niet ingaan op de veel sterkere eigenschappen van de Samsungs (scherm, camera).
Na een kwartiertje spelen met de M9 werd deze zo warm dat hij vastliep. Geen beweging meer te krijgen in de interface, de verkoopster heeft het toestel moeten vervangen met een nieuw exemplaar. Dit was voor mij de eerste kennismaking met de M9 en om eerlijk te zijn onderstreept dit voorval wel de terechte kritieken op de twijfelachtige 810 processor.
Als ik nu zou moeten kiezen werd het geen M9. Het toestel is qua performance, kwaliteit en "vooruitgang" in vergelijking met de nieuwe Samsungs meer midrange dan highend. Doet dat pijn als HTC liefhebber? Hell yes!

Update: Vergeten te melden dat de Touchwiz interface 4x haperde. Dat soort dingen maak ik nou nog steeds niet mee met mijn HTC One M7.
Hmmm moeilijk om achteraf allerlei theorieën te bedenken maar ik zou bijna zeggen dat je een M9 met oude firmware in de handen had. Of een oud prototype achtig iets. Maar dan nog. Zelfs tussen een perfect eindproduct kan er nog een defect toestel tussen zitten.
MaaikeO schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:53:
Potverdikkie...mede door de post van sdanny wordt het steeds interessanter de M9 naast de iPhone 5s te gaan gebruiken privé. Voorliefde voor deze behuizing, heb een zwak voor rvs en geborsteld staal. Tja ;) Binnenkort een Samsung Galaxy S6 voor zakelijk gebruik (prive gebruik geen optie). Maakt de overstap ivm oa synchronisatie naar Android terug steeds aannemelijker. Ik blijf hier graag nog even lezen.
Ik heb hetzelfde. Alleen al voor de look and feel is voor mij de HTC de koning. 750 Euro is deze niet waard. Eigenlijk gezegd zijn Apple en Samsung (s6 en edge) dat ook niet waard. Wellicht is deze dan nog het minst van de 3 zo'n bedrag waard. Maar als je door wat voor een manier dan ook het toestel voor (fors) minder kunt krijgen en je bent fan van top behuizing en sense, plus hoe de toestel verder werkt, dan is dit echt een top toestel. Ik laat dan nog even een twijfel over de camera en scherm even achterwege. Ben er zelf ook nog niet over uit. Maar het is een persoonlijke kwestie want ik moet hem oordelen op de prijs waarvoor ik hem heb gekocht. Voor jou moet die misschien wel 750 euro kosten en dan word het een appels met peren verhaal.

Edit 2: Ik zie dat ik niet zomaar plaatjes kan uploaden. Moet ik een dropbox of weet ik t voor een site gebruiken. Ik heb daar een hekel aan. Voor geïnteresseerden stuur een DM en dan mail ik ze of wat dan ook. Heb wit van de HOX+ en de M9 gezet. De M9 heeft toch duidelijk minder wit en is doffer zegmaar.

[ Voor 38% gewijzigd door sdanny op 05-04-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
sdanny schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:04:
Heb wit van de HOX+ en de M9 gezet. De M9 heeft toch duidelijk minder wit en is doffer zegmaar.
Ik heb gisteren mijn M7 naast de M9 in de Mediamarkt gelegd. In vergelijking had ik hetzelfde. Het wit op de M9 wat wat geliger (hetzelfde als dat ik op de Samsung S5 van de zaak heb, wit ook niet wit te krijgen). Hier en daar is het bij overige kleuren wel te zien, maar heb wat youtube filmpjes tegelijkertijd gekeken en daar kon ik weinig verschil zien.
De speakers zijn trouwens een behoorlijk stuk beter dan de M7. Kunnen harder en geluid is zuiverder.
Qua foto's: niet uitgebreid getest, maar met de scherpte op het laagst weinig "rotzooi" in de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik las dit:

HTC One M9 bijna net zo moeilijk te repareren als voorgangers

Hoeveel waarde moeten we hier dan aan hechten? Ik heb onlangs de rear cam van mijn oude M7 vervangen. Kind kan in principe de was doen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
OOp zich kan ik me wel voorstellen dat de M9 als een deceptie voelt voor de M8 gebruikers. Daar laat ik me dan ook niet over uit.
Ben geen die-hard Apple fan, echter wel 'verwend' met het gegeven dat ik gewoon nooit problemen met mijn telefoon heb. Stabiel, snel en betrouwbaar. Aardige foto's, dus prima!
De abonnementen met een iPhone vind ik echt heel duur. Kan verlengen momenteel en zal daar niet te lang mee wachten, want mijn abonnement verdwijnt nu bij Vodafone. Prijzen zijn op zich wel interessant voor in mijn situatie nu, ook met de M9. Over prijzen voor losse toestellen valt heel wat te discussiëren. Bij bepaalde merken betaal je al jaren grof geld en dat enkel voor de naam!

De samsung moet ik straks gaan gebruiken, maar niet met plezier. Ik vind samsung echt helemaal niks. Zou hier prive nooit een toestel van aanschaffen, hoe goed de reviews ook. Samsung is in de basis namelijk echt koning in het maken van goede producten, prijstechnisch interessant voor op de korte termijn. Kijk naar de wasmachines, het magnetron concept (keramische binnenkant) etc. Dat voert zo'n beetje in alle producten door. Ooit eens laten vertellen door een vertegenwoordiger en sindsdien...
Wacht nog even wat meerdere ervaringen af met de M9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
jagermeister schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:19:
Ik las dit:

HTC One M9 bijna net zo moeilijk te repareren als voorgangers

Hoeveel waarde moeten we hier dan aan hechten? Ik heb onlangs de rear cam van mijn oude M7 vervangen. Kind kan in principe de was doen.
Ik denk dat dit voor vrijwel alle nieuwe toestellen geldt. (net als bij auto's, je kunt zelf nog geen koplamp meer vervangen. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:10

kgl

Vandaag nog een M9 in handen gehad. De gunmetal grey uitvoering is erg mooi. De behuizing is naar mijn mening mooier dan die van de S6. Ik kan de aanschaf als M7 gebruiker echter niet voor mezelf verantwoorden; er zijn simpelweg te weinig verbeteringen. Met de lollipop update + Sense Home heb ik vrijwel dezelfde functionaliteit. De behuizing van de M7 doet niet onder. Het zou dus om de wat meer recente hardware moeten gaan (hogere klasse 4G ondersteuning en dual stream WiFi AC + betere camera). Dat is te weinig om 700+ Euro voor uit te geven.
HTC heeft wel punten bij me gescoord voor de nieuwe update. Maar of het marketingtechnisch handig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Morgen de aankondiging van de HTC one m9+. Ik ben benieuwd. Zijn nu de problemen van het scherm en hitte (accuduur)opgelost. En heb je nu een verbeterde camera? Hij kan sws geen ios hebben door de duo camera. Dus het wordt moeilijk .. Morgen zullen we het wel zien :)

[ Voor 7% gewijzigd door tweakerjunior op 08-04-2015 09:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
OIS, I presume. iOS is inderdaad lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Hahahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Laatst online: 04-09 18:15
Zit nu de lifestream te kijken en daar is zojuist de m9+ met idd een vingerreadscanner en dual cameraaangekondigd ze kondige nu nog een toptoestel aan alleen versta er niks van hahahaha
edit*
Die laatste is de e9+ die heeft iig een groter schermdan de m9+ 1 camera en is dunner en is wat ik kon zien ook van aluminium gemaakt

[ Voor 27% gewijzigd door jay enmo op 08-04-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Inmiddels is de HTC One M9+ officieel ongekondigd, maar tot dusver alleen verkrijgbaar in China!

De belangrijkste verbeteringen waren al een beetje bekend; een vingerafdrukscanner tussen de onderste speakers, een 5,2" Quad HD display en de terugkeer van de Duo Camera Module.

Wat mij betreft een interessant alternatief voor z'n Koreaanse concurrent, alleen biedt die waarschijnlijk nog steeds een betere camera en uiteraard draadloos laden met ondersteuning voor meerdere standaarden. Die twee voordelen kun je dan voor jezelf afwegen tegen de BoomSound speakers en het aluminium design.

Zeker in Gunmetal Grey met die ronde camera zou ik hem overwegen als hij hier makkelijk te verkrijgen zou zijn en de prijs niet te ver boven de GS6 zou liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Limit-NL op 08-04-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Is het niet vreemd dat HTC bij de one m9 afscheid neemt van de duo camera en hem weer gebruikt bij de m9+. En hoe wilt htc een quad HD aansturen met deze mediatek chip ? De gpu is niet bepaald sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Jammer dat die plus niet in Europa uitgeleverd gaat worden zoals het er nu naar uit ziet. Ben serieus wel erg te spreken over de laatste reviews die ik van de M9 gelezen heb. Zelf nog wat vergeleken in verschillende winkels. Zeer grote kans dat de M9 de opvolger van mijn iPhone5S wordt. Ik bekijk nog even wat VF me kan bieden. Wellicht worden komende weken de prijzen nog wat interessanter icm een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Het zou wel apart zijn als de M9+ alleen voor China is. Dit is toch meer de upgrade waar veel mensen op wachtten. Als deze goed gereviewed wordt dan zie ik 'm nog wel in Europa verschijnen als zoetmakertje voor de lauw ontvangen M9.

Nu woon ik in Laos dus mischien zie ik 'm hier wel langs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Nog meer dan prestaties ben ik ook benieuwd naar welke gedachte ligt achter bepaalde keuzes. Toen ze bijvoorbeeld voor ultrapixel camera's gingen lag de focus duidelijk op foto's in minder belichte situaties. Immers foto's van 4 mpx zijn gewoon veel te klein als je er meer wilt doen dan alleen op facebook zetten.

Vervolgens gaan ze daar een generatie stellig mee door om bij de M9 weer voor iets totaal anders te kiezen. Nu maakt het toestel in goed licht redelijke foto's (voor die prijs niet voldoende imho) en in minder belichte situaties (waar eerst dus de focus lag) is de afstand nog groter naar de concurrentie. Vervolgens brengen ze een + versie uit die ineens weer duo camera's heeft, en ook nog QHD. Waar ze nog een paar weken geleden riepen dat dat overkill is.

Heel doordacht is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:06:
Is gewoon een belachelijk slechte Photoshop, niets meer, niets minder.
En je zit er (weer) naast. Die afbeelding klopt exact met wat HTC aangekondigd heeft. Niets meer, niets minder.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HTC One M9+ heeft trouwens een fysieke homeknop. Eindelijk geen lelijke on-screen knoppen. En de geruchten doen de ronden dat de Europese versie met een Snapdragon 810 geleverd gaat worden. Ik vind het persoonlijk toch best tof uitzien.
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/179515-image/HTC-One-M9-Plus-official-images.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:55:
De HTC One M9+ heeft trouwens een fysieke homeknop. Eindelijk geen lelijke on-screen knoppen. En de geruchten doen de ronden dat de Europese versie met een Snapdragon 810 geleverd gaat worden. Ik vind het persoonlijk toch best tof uitzien.
[afbeelding]
Nou helaas, op deze renders zie je anders wel onscreen knoppen,
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000599754.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:00:
[...]

Nou helaas, op deze renders zie je anders wel onscreen knoppen,
[afbeelding]
Nee, dit zijn de officiële renders:
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/179498-image/HTC-One-M9-Plus-unveiling-images.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/179519-thumb/htc-one-m9-plus-h11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:03:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ah nice, maar ik vraag me af hoe je dan terug gaat, er is namelijk geen back of multitask knop zichtbaar, ik vraag me af hoe ze dat hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:04:
[...]

Ah nice, maar ik vraag me af hoe je dan terug gaat, er is namelijk geen back of multitask knop zichtbaar, ik vraag me af hoe ze dat hebben opgelost.
Gestures zoals in hun browser wellicht? Geen idee, maar zal niet lang duren tot er een video op Youtube verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:06:
[...]

Gestures zoals in hun browser wellicht? Geen idee, maar zal niet lang duren tot er een video op Youtube verschijnt.
Gestures lijken me onhandig werken, maar dat is mijn mening. ik ben heel benieuwd hoe ze het hebben opgelost, en vooral of het toestel ook in Europa uitkomt en met welke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Het toestel komt jammer genoeg niet in Europa uit. Net gelezen
http://www.allaboutphones...hult-one-m9-in-china.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:04:
En je zit er (weer) naast. Die afbeelding klopt exact met wat HTC aangekondigd heeft. Niets meer, niets minder.
Had gewoon niet verwacht dat een design-minded merk als HTC zo'n hideous ding echt zou uitbrengen.

Blijkbaar was ik inderdaad fout ja. Ze doen het gewoon wel. Oh well, wederom geen HTC voor mij, scheelt weer €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:03:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke plaatje voor de marketing, maar hij heeft gewoon onscreen knoppen hoor ;)

De home is alleen vingerafdruk, geen button!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Golf2vr6 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:53:
[...]

Leuke plaatje voor de marketing, maar hij heeft gewoon onscreen knoppen hoor ;)

De home is alleen vingerafdruk, geen button!
Pff dat zou wel slecht zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
HTC One M9 Review van @MKBHD https://youtu.be/5x6DELO6Sz4

[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-04-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Bedankt daar heb ik lang op gewacht :9. Hij is redelijk positief. Het enige grote nadeel is de camera. En hij vindt het scherm mooi.... terwijl het slechter is dan van de m8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Normaliter heeft hij altijd goede en voor zover mogelijk objectieve reviews maar deze kon ik niet goed plaatsen. De camera vindt hij heel erg slecht terwijl de anderen meer zoiets hebben van meeh. Hij gaat zelfs zo ver dat hij er niet in gelooft dat het met een update is op te lossen omdat gewoonweg de hardware ruk is.

Over het scherm en de accu is hij juist weer positiever dan anderen. Wat me trouwens wel is opgevallen dat je geen sreen on time kunt zien bij de batterij statistieken. Was dat ook zo bij de vorige modellen? Dat is juist een van de belangrijkste meetpunten om te kijken hoe goed een teostel met de accu omgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Franco10 op 09-04-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Je kon bij de vorige modellen geen screen on time zien. Eigenlijk is het best simpel. Je kan gwn een app installeren uit de playstore die alles analyseert. Bijvoorbeeld deze :https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsamlabs.bbm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Laatst online: 18-09 18:39
Franco10 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:52:
Normaliter heeft hij altijd goede en voor zover mogelijk objectieve reviews maar deze kon ik niet goed plaatsen. De camera vindt hij heel erg slecht terwijl de anderen meer zoiets hebben van meeh. Hij gaat zelfs zo ver dat hij er niet in gelooft dat het met een update is op te lossen omdat gewoonweg de hardware ruk is.

Over het scherm en de accu is hij juist weer positiever dan anderen. Wat me trouwens wel is opgevallen dat je geen sreen on time kunt zien bij de batterij statistieken. Was dat ook zo bij de vorige modellen? Dat is juist een van de belangrijkste meetpunten om te kijken hoe goed een teostel met de accu omgaat.
Ik zie wel gewoon screen on en screen off statistieken bij battery usage history bij mijn M9 hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Ja, zo kan je het ook bekijken ... Ik denk dat hij bedoeld dat er ergens in het menu de sot staat. En niet naar het balkje moet kijken hoe lang het scherm aan stond ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
In de youtube reacties staat nog een xda link over het 'tweaken' van de cam en voorbeelden. Wellicht de moeite waard om te kijken.

Edit: Link vergeten te plakken:

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=59821245&postcount=274

[ Voor 23% gewijzigd door sdanny op 09-04-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:52:

Wat mij vooral opviel is dat hij heel veel wakelocks had zo te zien. Toestel veel en vaak wakker als het scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Golf2vr6 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:30:
[...]

Wat mij vooral opviel is dat hij heel veel wakelocks had zo te zien. Toestel veel en vaak wakker als het scherm uit is.
Als social media beroemdheid heeft hij vast heel veel apps aan het syncen, dus dat verbaast mij niet zo. Wakelocks zijn trouwens zowel het mooie als de vloek van Android. Het is mooi om zo in detail te kunnen zien wat er gebeurd, maar soms ben je er zo op gefocust dat je je er aan gaat storen terwijl dat niet nodig is.
Jesserr schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:45:
[...]

Ik zie wel gewoon screen on en screen off statistieken bij battery usage history bij mijn M9 hoor...
Ik bedoelde dus eingelijk de sot; hoeveel heeft het scherm aangestaan.

Dat heeft Apple dan toch wel mooi voor elkaar voor haar fans. Je kan echt op geen enkele manier enige vorm van statistieken zien van de batterij. Stel ik haal het eind van de dag niet met mijn Android en iemand heeft met een iPhone 10% over voor het slapen gaan. De conclusie is dan snel gemaakt alhoewel het maar zo kan zijn dat de Android 5 uur sot heeft en de iPhone maar 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:37:
[...]

Als social media beroemdheid heeft hij vast heel veel apps aan het syncen, dus dat verbaast mij niet zo. Wakelocks zijn trouwens zowel het mooie als de vloek van Android. Het is mooi om zo in detail te kunnen zien wat er gebeurd, maar soms ben je er zo op gefocust dat je je er aan gaat storen terwijl dat niet nodig is.

[...]

Ik bedoelde dus eingelijk de sot; hoeveel heeft het scherm aangestaan.

Dat heeft Apple dan toch wel mooi voor elkaar voor haar fans. Je kan echt op geen enkele manier enige vorm van statistieken zien van de batterij. Stel ik haal het eind van de dag niet met mijn Android en iemand heeft met een iPhone 10% over voor het slapen gaan. De conclusie is dan snel gemaakt alhoewel het maar zo kan zijn dat de Android 5 uur sot heeft en de iPhone maar 2 uur.
Eigenlijk juist in te weinig detail. Juist omdat je nu niet kan zien wat de wakelock veroorzaakt en hoe vaak. Maar je hebt gelijk, je hoeft niet van elke wakelock in paniek te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
breaky73 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:31:
Het zou wel apart zijn als de M9+ alleen voor China is. Dit is toch meer de upgrade waar veel mensen op wachtten. Als deze goed gereviewed wordt dan zie ik 'm nog wel in Europa verschijnen als zoetmakertje voor de lauw ontvangen M9.

Nu woon ik in Laos dus mischien zie ik 'm hier wel langs komen :)
Ik heb meer geluk ik woon namelijk wel in China. Ik heb de inkoopdame al aan laten kloppen bij HTC dus ik zou het moeten horen waarneer hij binnen is. Alleen even kijken of je alles aan de gang gaat krijgen als je hem root.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Nog maar een review dan:

HTC One M9 – Master van Gavin's Gadgets Review
http://gavinsgadgets.com/...htc-one-m9-review-part-1/

Verbazingwekkend positief over de camera!?!?

[ Voor 14% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-04-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
HTC heeft stiekem de camera van de s6 erin gedaan :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Golf2vr6 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:03:
Nog maar een review dan:

HTC One M9 – Master van Gavin's Gadgets Review
http://gavinsgadgets.com/...htc-one-m9-review-part-1/

Verbazingwekkend positief over de camera!?!?
Worden we hier nou voor de gek gehouden of was dat voorheen het geval? Deze foto's zien er gewoon puik uit voor een mobiel. Alleen jammer dat hij geen foto's laat zien die met weinig licht zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Proof: update to HTC One M9 drastically improves camera

You’ve read our HTC One M9 review. Loved the phone, not so much the camera. Then HTC announced a software update that improved photo quality . We knew you’d want to see before and after comparisons immediately, so that’s exactly what we did: took a variety of photos, downloaded and installed the software update, then tried to duplicate those exact photos with those exact settings to see if the camera quality really did improve (spoiler: it did).

Based on: Software update 1.32.531.33 (88.6MB)

Before Update / After Update
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/04/M9-Photo-Comparison-City-Paper-640x376.jpg
This photo of the City Paper dispenser outside the City Pier in Fells Point (Baltimore, MD) shows an instant improvement in a pretty standard style outdoor pic.

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/04/M9-Photo-Comparison-Basketball-640x376.png
From this simple photo of a basketball outside of my garage you can quickly tell the difference: the update makes everything sharper.

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/04/M9-Photo-Comparison-Church-Doors-640x376.jpg
This photo of church doors near my house again proves the update not only improves photo clarity with greatly reduced grain, but the colors are much more lively and vibrant.

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/04/M9-Photo-Comparison-Bull-Painting-640x376.jpg

This photo was taken in a completely pitch black room using flash. Previously the M9 couldn’t handle this at all, but as you can see, the update provides a pretty decent photo considering non-existent lighting conditions.

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/04/M9-Photo-Comparison-Flowers-640x376.jpg
Everyone loves taking macro pics and the update improvements are seen in this area of photography as well. More color and more clarity.

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/04/M9-Photo-Comparison-Houses-640x376.jpg

This zoomed out photo of a colorful row of houses illustrates that near, far, wherever you are, I believe that the camera improves.

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/04/M9-Photo-Comparison-Sculpture-640x376.jpg

Indoors as well. My initial photo of this sculpture was blurry and quite frankly horrible, but after the update it fairs much better. Keep in mind that this picture was taken in low light.

Disclaimers

I want to point out a few important things before you draw any conclusions:

I only had one HTC One M9 unit for testing so I had to take the pictures, update the phone, and then take another round of similar pictures. This means that the after pictures were taken approximately 30 minutes later. The last pictures were taken around 5:30PM so it’s possible that changing sunlight for both outdoor and indoor photos had some effect.
It was a cloudy day… very cloudy with no direct sunlight popping through.
In some cases my house lighting may not have been identical, but I tried to match it as best as humanly possible in each photo
The front-facing selfie cam appears to be unaffected by this update
Regardless of these minor inconsistencies, I think it’s fairly obvious to tell that this M9 camera update boasts huge improvements. I wouldn’t say that this catapults the M9’s camera from terrible to outrageously awesome, but those who decided against the M9 primarily due to the camera should consider giving it a second look.

This is just a preliminary look at the camera update. We’ll be digging in deeper and updating our full M9 review as appropriate.

Gallery of full size images

The above photos were put side-by-side using comparison software. If you want to see the full, unedited and unfiltered images, I’ve posted them below. They should still be in before and after order, but to assuredly discern between photos taken before and after the update, please refer to the photo’s file name. (Or you can assume the better looking photo is the one that has been updated since that’s the case essentially every single time.)

Deze post is rechtstreeks van XDA gekopieerd: http://forum.xda-develope...=60016649&postcount=23742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Dat ziet er wel veelbelovend uit. Een wereld van verschil!

Het was inderdaad wel schandalig hoe de camera functioneerde bij de before pictures.. Een blur op elke foto is zelfs voor social media niet geschikt.

Erg knap dat HTC softwarematig de camera heeft weten te verbeteren.

Even afwachten of meer mensen ervaren dat de camera beter is geworden na de update.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanDyJ
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-05-2022
Nu volg Ik dit topic toch weer met meer interesse. Had de interesse wat verloren door de wat tegenvallende resultaten en me neergelegd bij n jaar sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
Het is goed dat HTC door middel van software updates de kwaliteit van de foto's weet te verbeteren. Je vraagt je alleen af waarom dat niet lukt voor het uitbrengen van de telefoon en het opsturen van een reviewexemplaar. Het scheelt ze toch een hoop mindere reviews wat de camera betreft. Juist belangrijk als je hoog van de toren blaast over de 20MP camera.

On another note: Hoewel het een prachtig toestel is, lekker snel en ik wel van de softwaretoevoegingen van HTC houd, sla ik deze toch over. Wellicht dat de M10 me kan overhalen mijn 6 Plus in te ruilen. Blijf een zwak houden voor HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Jeetje wat een verschil! Laat de update maar komen! Ik ben gisteren eventjes aan het spelen geweest. Ik heb totaal geen verstand van fotografie. Met de manual mode en een beetje uitproberen met de iso, scherpte verminderen en sluitertijd kreeg ik uiteindelijk na een paar pogingen een mooie foto. Wel specifiek voor die ene foto/situatie.. Wat een werk. Als dit zo effe met de update gaat met auto modus ben ik happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 21:05
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/30cyg46.png

Weet niet of dit nog een nieuwere update is.. dit artikel is van gisteren.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb de foto's goed bekeken, maar het blijft gewoonweg ondermaats. Ruis, dynamisch bereik etc. Op alle fronten scoort de camera (of software) heel slecht voor een vlaggenschip van deze prijs in 2015.
Het lijkt erop dat de post processing iets meer focus legt op sharpening, clarity en wat brightness en black sliders automatisch aanpast. Hierdoor krijg je nog steeds niet de details terug die de blown highlights veroorzaken (dynamisch bereik).
Ik heb geen idee of het maximale uit de camera wordt gehaald of dat de software nog op metname dynamisch bereik en ruis wat kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
De foto's na de update zijn ook niet bepaald een feest. Het is nog steeds ondermaats, maar niet meer schandalig (een waas alsof de lens vies is over elke foto). De software gaat achteraf heel hard werken om het in ieder geval er scherp uit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik vind het wazige van zijn 'voor' foto's erg overtrokken aanwezig. Zo erg heb ik het niet eerder gezien, misschien bij een enkele foto maar zeker niet in die hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
De camera ben ik ook niet zo bang voor, de foto's die ik heb gezien zien er gewoon puik uit ten opzichte van mijn HTC One X (waar het allemaal begon :+).

Waar ik alleen nog enige zorgen over heb is het beeldscherm. In veel reviews lees ik dat ze hetzelfde beeldscherm als de M8 hebben gebruikt, terwijl ik in andere reviews weer lees dat dit niet het geval is. Vervolgens wordt er soms weer het argument opgetakeld dat HTC verschillende fabrieken heeft, en dat de schermen uit deze fabrieken onderling ook schijnen te verschillen. Ik kan hier in ieder geval niet echt een goede conclusie uit trekken, vooral omdat de hoeveelheid gebruikersreviews bij deze telefoon een stuk lager ligt dan bij andere vlaggenschepen (ook in vergelijking met de M8).

Van wat ik tot nu toe heb gezien is het beeldscherm gewoon erg goed, alleen 'niet zo goed als de concurrentie'. Maar dat maakt mij weinig uit, want ik kom toch van een 3 jaar oude telefoon af...

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Op de foto's voor de update is er wel een erg overdreven "waas" elke keer..
Ik kan niet zeggen of er aan de foto's na de update nog extra gesleuteld is maar zoals ze er uitzien is dit voor de doorsnee mens een goede kwaliteit.

Goed om te zien dat HTC hard er aan werkt om het toestel toch beter te laten worden. Alleen ik snap niet dat dit niet allemaal van te voren is gedaan... stel dan de release uit. Er zijn nu zoveel slechte berichten over dit toestel op het net wat toch veel mensen afschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Het is wel heel rustig hier...zelf overweeg ik aanschaf toch nog ter vervanging van mijn M7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Ik heb hem afgelopen zaterdag gehaald, i.c.m. verlenging was het toch wel redelijk voordelig. (Zelfde abonnementsprijs, maar dan Vodafone RED en dus van 3G naar 4G) 400 euro bijbetaald.

Over het meeste is al genoeg gezegd denk ik en is gewoon zoals het is. Belangrijkste denk ik het scherm en de foto's
Het wit op het scherm is iets minder wit dan mijn M7 (geliger), maar niet storend voor mij. Qua helderheid is het scherm hetzelfde als de Samsung Galaxy S5 die ik van de zaak heb (en die is ook weer een tik geliger dan de M9, in vergelijking lijkt de M9 zelfs blauwig)
Wat betreft de foto's: Overdag zijn de foto's gewoon goed. Als je de verscherping naar beneden zet ziet het detail er heel goed uit. Contrastrijke foto's zijn ook prima, soms wel HDR nodig, maar dat ziet er dan ook prima uit. In het donker nog weinig foto's gemaakt, wel gemerkt dat scherpstellen wat minder goed gaat als er minder licht is. Foto's zal ik van de week online zetten.
Edit: Wat wel een beetje jammer is dat in de app Room for thought het scherpstellen net iets te snel gaat, maar dus niet scherp is... Gezien de aard van de app niet iets waar je wat aan kan doen...
Edit2: Nog een toevoeging wat betreft de hitte: Die is voor mij vergelijkbaar met mijn M7. Bij flink achter elkaar apps installeren en gamen wordt hij warmer, maar tot nu toe nooit oncomfortabel. Dat is voor mij in de praktijk de zwaarste belasting, dus geen probleem voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door -aad- op 13-04-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Boontjes schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:00:
Het is wel heel rustig hier...zelf overweeg ik aanschaf toch nog ter vervanging van mijn M7.
Stil is het hier zeker! had stiekem wel gehoopt op meer reviews etc. Zelf ben ik over een week weer terug in Nederland en ga dan ook de M9 halen. Gebruik nu de M7 2jaar+ en deze bevalt me supergoed en de M9 is sowieso een upgrade hiervan. Bang for bucks kan je waarschijnlijk beter voor de S6 gaan maar aangezien de knaken me niks boeit blijf ik lekker bij HTC.

Misschien wordt het tijd om mijn eerste product review te gaan schrijven als ik de M9 heb? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Kan iemand mij vertellen of de killswitch die in de Snapdragon 810 zit, of het werkt op de m9? Safeswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Kern schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:53:
[...]

Stil is het hier zeker! had stiekem wel gehoopt op meer reviews etc. Zelf ben ik over een week weer terug in Nederland en ga dan ook de M9 halen. Gebruik nu de M7 2jaar+ en deze bevalt me supergoed en de M9 is sowieso een upgrade hiervan. Bang for bucks kan je waarschijnlijk beter voor de S6 gaan maar aangezien de knaken me niks boeit blijf ik lekker bij HTC.

Misschien wordt het tijd om mijn eerste product review te gaan schrijven als ik de M9 heb? :D
Wel heel even gedacht aan de S6 Edge, maar Samsung is toch niet mijn ding. Het design van de One serie blijf ik prachtig vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Best stil hier, how come?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Wachtende op de camera-update zodat de M9 af is. En het liefst dat het scherm nog door een update wat gekalibreerd word. Maar vooral de camera heeft aandacht nodig. Verder helemaal blij met mijn M9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Laatst online: 12-08 15:21
pff nou ik vind het maar lastig om een keuze te maken, de m9 staat wel bovenaan maar met twijfel , de m8s is mischien ook wel interressant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
spridgets schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:22:
pff nou ik vind het maar lastig om een keuze te maken, de m9 staat wel bovenaan maar met twijfel , de m8s is mischien ook wel interressant..
Of misschien de Sony Z4 die komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Ben ook aan het twijfelen nog voor de M9, zou mooie opvolger zijn van mijn M7.
Maar Het niet hebben van OIS snap ik niet. Videobeelden zien er niet uit als ik filmpjes zie..

Eens kijken wat LG brengt met de G4.
Brouwkwaliteit, sense en de front speakers ga ik toch wel missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik ben eigenlijk wel klaar met de M9. HTC Gebruiker vanaf het eerste uur, nog erg blij met mijn M7, maar onlangs is deze kapot gevallen en doet het half half. Wil hem niet meer laten repareren.
Anyway, de M9 biedt simpelweg geen waar voor zijn dure geld. Ondanks dat ik Sense en de boomspeakers enorm ga missen, bieden andere merken betere opties dan HTC in mijn ogen. Op vrijwel alle onderdelen is de Samsung S6 (Edge) beter en zeker afgezet tegen de prijs. Alleen dat Touchwiz...maargoed dat is minder problematisch voor mij dan de hardwarematige falen / teleurstellingen van de M9 waar ik de hoofdprijs voor betaal. Ik wacht nog op de LG4 en dan ga ik mijn keuze definitief maken.

De reden dat het hier stil is en de reden dat de telecom aanbieder met de rode kleur hier vrijwel geen aandacht aan geeft zegt echt meer dan genoeg over dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
Sheik schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:21:
Ik ben eigenlijk wel klaar met de M9. HTC Gebruiker vanaf het eerste uur, nog erg blij met mijn M7, maar onlangs is deze kapot gevallen en doet het half half. Wil hem niet meer laten repareren.
Anyway, de M9 biedt simpelweg geen waar voor zijn dure geld. Ondanks dat ik Sense en de boomspeakers enorm ga missen, bieden andere merken betere opties dan HTC in mijn ogen. Op vrijwel alle onderdelen is de Samsung S6 (Edge) beter en zeker afgezet tegen de prijs. Alleen dat Touchwiz...maargoed dat is minder problematisch voor mij dan de hardwarematige falen / teleurstellingen van de M9 waar ik de hoofdprijs voor betaal. Ik wacht nog op de LG4 en dan ga ik mijn keuze definitief maken.

De reden dat het hier stil is en de reden dat de telecom aanbieder met de rode kleur hier vrijwel geen aandacht aan geeft zegt echt meer dan genoeg over dit toestel.
Is de M8 (niet de M8s) niet een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18
Sneu en oorverdovend stil hier inderdaad. M7 bezitters stappen over op Samsung S6 (edge) en M8 bezitters ook of houden gewoon de meer dan uitstekende m8. HTC heeft met de M9 niet voldoende kwaliteiten voor een overstap. De M10 moet echt beter.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.