![]() Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de twee genoemde toestellen:Er zijn dus al twee losse topics over beide nieuwe vlaggenschepen, maar daar zie je het toch weer vaak gebeuren. Dit toestel is beter dan dat dat toestel, want zus, zo, bladiebla. Beide toestellen zijn gewoonweg mooi te noemen, welk toestel jou kan bekoren kan alleen jijzelf bepalen, maar is zeker discussie-waardig. Waar HTC heeft gekozen voor een niet heel verfrissend design is de hardware voorzien van mooie upgrades voornamelijk op het gebied van de camera. Waar Samsung altijd geassocieerd werd met polycarbonaat en glimmend plastic heeft de fabrikant dit jaar gekozen voor een een design van aluminium en glas, waarbij wel wat concessies gemaakt moesten worden, bijvoorbeeld qua accu of microSD-slot. Alletwee de toestellen zijn nog niet op de markt, dus goed reviews vergelijken gaat nog niet op. Toch alvast een topic, want de reviews zullen in de komende weken toch echt goed gaan verschijnen. Dit topic is dan ook bedoeld om onder fijne omstandigheden en met begrip voor elkaar te discussiëren over deze twee high-end devices. Natuurlijk kunnen ook andere toestellen aangehaald worden, van de huidige generatie of aankomende, denk bijvoorbeeld aan LG en Sony die later dit jaar zullen komen. Mocht dat niet goed gaan en uitlopen in een groot bash- en flametopic, zijn we helaas snel klaar en gaat het op slot. Je mag uiteraard je voorkeur uitspreken voor een toestel, maar gebruik hiervoor dan goede argumen- ten. Een toestel afschieten kan natuurlijk ook, maar houd het uiteraard netjes, gebruik daarvoor argumenten en nogmaals; respecteer ieders mening! Onderstaand lijstje qua hardware geeft:
Poll: Welke smartphones van de twee geniet jouw voorkeur? • HTC One M9 • Samsung Galaxy S6 Whatabout my opinion: Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van de Samsung, onder andere door het materiaalgebruik wat me gewoonweg erg chique lijkt. Daarnaast ben ik wat gadget-gevoelig en draadloos laden en een touchbased-fingerprintsensor spreken me dan ook wel aan. Het design vind ik zo op het eerste gezicht erg fraai en TouchWiz is een stuk afgelankt. Dat laatste moet ik wel uitvoering in het echt gaan bekijken want ik heb deze software-skin altijd een draak gevonden dus ben benieuwd in hoeverre ik dat nu nog vind... De niet verwisselbare accu vind ik al jaren geen probleem meer, het microSD-kaartslot is best een gemis, maar 32GB compenseert dat al grotendeels. Eigenlijk wil ik dan wel voor de 64GB-versie gaan, we will see. Gewoon discussiëren met goede argumenten en niet bashen en flamen dus |
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit