Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de twee genoemde toestellen:Er zijn dus al twee losse topics over beide nieuwe vlaggenschepen, maar daar zie je het toch weer vaak gebeuren. Dit toestel is beter dan dat dat toestel, want zus, zo, bladiebla. Beide toestellen zijn gewoonweg mooi te noemen, welk toestel jou kan bekoren kan alleen jijzelf bepalen, maar is zeker discussie-waardig.

Waar HTC heeft gekozen voor een niet heel verfrissend design is de hardware voorzien van mooie upgrades voornamelijk op het gebied van de camera. Waar Samsung altijd geassocieerd werd met polycarbonaat en glimmend plastic heeft de fabrikant dit jaar gekozen voor een een design van aluminium en glas, waarbij wel wat concessies gemaakt moesten worden, bijvoorbeeld qua accu of microSD-slot.

Alletwee de toestellen zijn nog niet op de markt, dus goed reviews vergelijken gaat nog niet op. Toch alvast een topic, want de reviews zullen in de komende weken toch echt goed gaan verschijnen.

Dit topic is dan ook bedoeld om onder fijne omstandigheden en met begrip voor elkaar te discussiëren over deze twee high-end devices. Natuurlijk kunnen ook andere toestellen aangehaald worden, van de huidige generatie of aankomende, denk bijvoorbeeld aan LG en Sony die later dit jaar zullen komen.

Mocht dat niet goed gaan en uitlopen in een groot bash- en flametopic, zijn we helaas snel klaar en gaat het op slot. Je mag uiteraard je voorkeur uitspreken voor een toestel, maar gebruik hiervoor dan goede argumen- ten. Een toestel afschieten kan natuurlijk ook, maar houd het uiteraard netjes, gebruik daarvoor argumenten en nogmaals; respecteer ieders mening! Onderstaand lijstje qua hardware geeft:

HTC One M9Samsung Galaxy S6
ChipsetSnapdragon 810Exynos 7420
Aantal cores8 - octacore8 - octacore
CPU snelheid1,9GHz1,9GHz
GPU chipsetAdreno 430Mali T760
Intern geheugen32GB32GB/64GB/128GB
Flash geheugenJaNee
Werkgeheugen3GB3GB
Glonass-ondersteuningJaJa
BehuizingAluminiumAluminiumen glas
Schermtype5,0" Super LCD35,1" Super AMOLED
Schermresolutie1920x10802560x1440
Camera achterkant20.7 megapixel16.0 megapixel
Camera voorkant4.0 Ultrapixel5.0 megapixel
Fysieke cameraknopNeeNee
GSM-frequenties MHz850, 900, 1800, 1900850, 900, 1800, 1900
NL'se LTE-supportJaJa
Accu / verwijderbaar2840mAh / nee2550mAh / nee
Afmetingen 144,6 x 69,7 x 9,6mm143,4 x 70,5 x 6,8mm
Gewicht 157 gram138 gram
BijzonderhedenUltrapixel-camera / infrarood / stereospeakersInfrarood / draadloos opladen / vingerprintscanner / RGB-ledje
NotificatieledjeAchter speakergrillLinksboven naast speaker
Websites*klik**klik*
Topic op Tweakers*klik**klik*

Poll: Welke smartphones van de twee geniet jouw voorkeur?
HTC One M9
Samsung Galaxy S6
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393977&layout=2&sort=prc

Whatabout my opinion:
Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van de Samsung, onder andere door het materiaalgebruik wat me gewoonweg erg chique lijkt. Daarnaast ben ik wat gadget-gevoelig en draadloos laden en een touchbased-fingerprintsensor spreken me dan ook wel aan. Het design vind ik zo op het eerste gezicht erg fraai en TouchWiz is een stuk afgelankt. Dat laatste moet ik wel uitvoering in het echt gaan bekijken want ik heb deze software-skin altijd een draak gevonden dus ben benieuwd in hoeverre ik dat nu nog vind...

De niet verwisselbare accu vind ik al jaren geen probleem meer, het microSD-kaartslot is best een gemis, maar 32GB compenseert dat al grotendeels. Eigenlijk wil ik dan wel voor de 64GB-versie gaan, we will see.

Gewoon discussiëren met goede argumenten en niet bashen en flamen dus :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De HTC One M9 heeft in je overzicht 13GB opslag? Tikfoutje denk ik?

Tsja, voor mij is het vooral een kwestie van uiterlijk want qua prestaties zullen ze beide prima zijn. Ik heb nu een HTC One M7. De M9 is dan 'meer van hetzelfde' en eigenlijk vind ik hem minder mooi en vooral wat kitscheriger dan de M7.

Qua techniek zijn ze naar mijn idee gelijkwaardig. Beide zijn razendsnel, beide hebben zoveel opslag als je wilt (en wilt betalen). Beide schermen zullen haarscherp zijn; voor normaal gebruik zie je het verschil tussen Full HD en QHD toch niet. De Samsung schijnt qua processor wat sneller te zijn, maar heeft meer pixels aan te sturen waardoor ik gok dat ze in de praktijk dezelfde prestaties hebben.

Het wel/niet vervangen van batterijen, sd-kaartjes etc. vind ik niet relevant want dat doe ik zelf toch niet. 32 GB is voor mij genoeg opslag (maar ik speel geen gigantische spellen). Ik heb nog nooit een extra batterij gekocht. Voor festivals ofzo heb ik een powerbank dus dat maakt ook al niet uit. Wat betreft de al dan niet te kleine batterijen, laten we de reviews maar afwachten. Ik heb een lader in de auto, dus eigenlijk boeit het voor mij persoonlijk niet zoveel.

De HTC One M7 en M8 hadden (in mijn ervaring) ontzettend slechte camera's, maar dat lijkt nu ook wel opgelost te zijn. De Samsung lijkt ook een prima camera te hebben. Het verschil in diafragma en megapixels is niet zo groot. Uiteindelijk blijven het telefooncameraatjes, geen DSLRs waarmee je haarscherpe foto's maakt met verschillen in scherptediepte etc.

Beide zijn jammer genoeg niet waterdicht, maar dat maakt dus ook geen verschil.

Dan komt het dus op de uitstraling neer. Ik vind de S6 een stuk chiquer overkomen en ik wil wel weer iets anders dan ik al heb, dus later dit jaar verwacht ik wel een S6 te kopen. Maar dan hopelijk wel een stukje goedkoper dan de 700,- die hij nu minimaal kost. :)

De S6 Edge vind ik fantastisch mooi om te zien, maar ik ben bang dat ik die te gauw kapot laat vallen. ;)

edit: Wat ik wel jammer vind aan de HTC One M9, is dat er geen 'fysieke' knoppen naast het HTC-logo zitten. Mijn M7 heeft dat wel, en de Samsung S6 heeft dat ook nog. Nu ben je steeds de onderste 100 pixels van je scherm kwijt aan die knoppen, en dat verschil merk je best wel. Als ze het op de M7 konden, moet het ook op de M9 kunnen. Maarja, Google wil het niet?

[ Voor 20% gewijzigd door willemd op 04-03-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48

BPP

Ik vind ze allebei wel mooi eigenlijk, maar neig toch richting de HTC. Ze zijn beide even lang, maar het scherm is maar 2mm (diagonaal) breder. Vind ik nog redelijk meevallen gezien de zwarte bak en boomsoundspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zou alleen al om Sense voor de M9 gaan. Ik heb nu een M8 trouwens en heb absoluut nog geen behoefte aan een nieuwe telefoon, maar ben wel benieuwd naar uitgebreide reviews van beide toestellen. Vind het van Samsung altijd zo dom dat die skin zo'n warboel is en ook nog eens lelijk is IMO. Ze zijn er geloof ik ook wel van om nutteloze half-werkende features toe te voegen, HTC is altijd wat meer recht toe recht aan met dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Leoh-Paard schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:50:
De HTC One M9 heeft in je overzicht 13GB opslag? Tikfoutje denk ik?

...

edit: Wat ik wel jammer vind aan de HTC One M9, is dat er geen 'fysieke' knoppen naast het HTC-logo zitten. Mijn M7 heeft dat wel, en de Samsung S6 heeft dat ook nog. Nu ben je steeds de onderste 100 pixels van je scherm kwijt aan die knoppen, en dat verschil merk je best wel. Als ze het op de M7 konden, moet het ook op de M9 kunnen. Maarja, Google wil het niet?
Was nogal een lange post dus heb maar stukje gequote.

We zullen moeten wachten totdat er echt reviews komen van mensen die hem een maand hebben gebruikt. Ik kan me voorstellen dat een QHD scherm i.c.m met een kleine batterij een probleem kan gaan veroorzaken.
Ik heb totaal geen idee hoe lang Samsung zegt dat je ermee kan doen, maar ik ben er een klein beetje sceptisch over.

Na wat bedenk tijd te hebben gehad, en aardig wat foto's/filmpjes te hebben bekeken ben ik wat terug gekrabbeld. HTC heeft er voor gekozen om de One serie instant bekend te maken. Of je de M7, M8, of de M9 ziet, je weet meteen dat is een HTC One, en dan bedoelen ze het vaak goed.

Het is alleen jammer dat Samsung wel met een refresh komt(dit is was zwaar nodig daar niet van), zo komt het over alsof HTC niks heeft gedaan afgelopen jaar. Terwijl dit natuurlijk wel het geval is.

Voor mij en ik denk vele anderen ook, is TouchWizz al genoeg reden om geen Samsung te kopen. Ik weet dat ze het ''slimmer'' hebben gemaakt, maar het probleem was niet dat TouchWizz niet snel was. Het ziet er gewoon niet uit, vind ik.

BoomSound, de camera experience, het premium gevoel, Sense( en dan vooral de aanpasbaarheid van Sense, tot aan de on-screen knoppen toe ) hebben mij doen besluiten om in ieder geval dit jaar lekker bij HTC te blijven, of dat met een M8(S) of een M9 word weet ik nog niet.

Wat betreft on-screen knoppen, ik denk dat inderdaad door Google's design gedachte komt, en dat HTC zich er wel aan wil houden?

Met betrekking tot de camera, tsja. Ik vond dat je met de M7 nog wel fantastische foto's kunt schieten. Ik ben ook van mening dat UP mits goed is uitgewerkt, zoveel beter is dan MP.
Foto's van de M8:

https://www.flickr.com/ph...3/sets/72157643769963843/

Ik denk dat het uiteindelijk gaat neerkomen op gebruikersgemak, want laten we eerlijk zijn. De een kan dan wel sneller zijn, of betere foto's schieten, maar het zijn allebij beesten van telefoons. Welke je ook kiest, kan haast niet verkeerd zijn.

Ik denk alleen dat de gebruiks vriendelijkheid bij HTC wat groter is, dat plus het aanpasbare gaat het denk winnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Vind de design van de M9 een stuk mooier. Heb op dit moment zelf een M7 en Note 4. Vind qua software HTC ook een streepje voor hebben. Ook de updates komen sneller. En boomsound is gewoon onmisbaar geworden alsook de hogere voltage op de audio output jack.

Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen in batterijduur. De M9 heeft een grotere accu, minder pixels om aan te sturen en ook minder helderheid nodig. Daarnaast vraag ik me af hoe zuinig de Exynos is. Op papier is die met 14nm en 8 cores eventueel zuiniger dan de SD810, maar Qualcomm heeft toch iets meer ervaring in het maken van chipsets.

[ Voor 8% gewijzigd door SAWYER op 04-03-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik neigde naar de m9, maar de s6 edge is toch wel erg mooi. De SD kaart en de niet verwijderbare batterij boeien me niet, komende van een nexus4, al had ik verwacht toen ik daarnaar overstapte dat me dat wel zou gaan tegenvallen, maar heb beide geen moment gemist).
Ik ga tegen die tijd wel naar de MM om ze beide eens in mijn handen te vergelijken.
Boom sound kan mij niet echt boeien, maar de vingerafdruk sensor ook niet echt. Camera vind ik wel wat toevoegen en ben nog niet overtuigd van de kwaliteit van HTC.

[ Voor 19% gewijzigd door Fly-guy op 04-03-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er komen allerlei valide punten voorbij hier, maar qua software snap ik ze niet helemaal.

Zowel op je Samsung als op je HTC kan je toch gewoon kiezen voor alternatieve launchers? Ikzelf draai bijvoorbeeld Nova Launcher op mijn M7 omdat ik Sense niet zo boeiend vind (en die gimmick Blinkfeed in de oorspronkelijke firmware ook niet weg kon halen). Er zijn allerlei verschillende alternatieven die goed werken en niks of weinig kosten.

Dan zie je met normaal gebruik bijna niks van TouchWiz of van Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Leoh-Paard schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:11:
Er komen allerlei valide punten voorbij hier, maar qua software snap ik ze niet helemaal.

Zowel op je Samsung als op je HTC kan je toch gewoon kiezen voor alternatieve launchers? Ikzelf draai bijvoorbeeld Nova Launcher op mijn M7 omdat ik Sense niet zo boeiend vind (en die gimmick Blinkfeed in de oorspronkelijke firmware ook niet weg kon halen). Er zijn allerlei verschillende alternatieven die goed werken en niks of weinig kosten.

Maar ik wil najuist Sense, dat zit gewoon zo goed in elkaar, niet nodig om een 3rd party launcher te gebruiken.
Heb je Sense 5.0 al, volgens mij heeft Sense 6.0 al een verwijderbare BlinkFeed.?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:11:
Uhm best wel wat, instellingen-menu's, sliders, knoppen, notificatiepaneel enzovoort...
Zijn veel oplossingen voor en er is veel in te stellen, maar TouchWiz of Sense is pas 'weg' met custom ROM.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn S3 doet het nog prima, waarom 899€ aan S6 uitgeven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:14:
Mijn S3 doet het nog prima, waarom 899€ aan S6 uitgeven? ;)
S6 is een stuk goedkoper (<700 euri)

En voor mij meer dan genoeg redenen om mijn M& in te ruilen voor een S6 of M9 of S6 edge. Welke het wordt weet ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
De S6 heeft op het eerste zicht mijn voorkeur.

Dat is puur op de specs en uiterlijk gebaseerd.
Dat er geen SD kaart in kan boeit me niet.

Maar dat wil niet zeggen dat ik ga pre-orderen.
Eerst de reviews afwachten, dan de prijzen laten zakken en dan misschien één van de twee kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:40
[YouTube: http://youtu.be/5i_V_tzRxkk]

[YouTube: http://youtu.be/2-wAGryj9tg]

[ Voor 35% gewijzigd door Resinman op 04-03-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een noob vraag;

Als mijn S3 vast loopt en niks meer wilt doen, moet ik altijd batterij eruit halen en weer erin doen.
Hoe gaat dit bij de S6 dan? Is er een dedicated Reset knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwestie van een bepaalde knoppencombinatie ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:50:
Even een noob vraag;

Als mijn S3 vast loopt en niks meer wilt doen, moet ik altijd batterij eruit halen en weer erin doen.
Hoe gaat dit bij de S6 dan? Is er een dedicated Reset knop?
Yup, waarschijnlijk een seconde of 10 de power knop indrukken.
Zo zijn er behoorlijk wat mogelijkheden, al dan niet samen met de vollume toets, menu knop en proximity sensor.

Ik heb ooit een telefoon vast laten lopen in de recovery, hij zat helemaal vast, wou niet door starten naar de ROM en de hardreset deed het ook niet meer. Met een zaklamp de waarde van de proximity naar zijn max brengen, om hem daar na met de powerknop te resetten

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Ouch! De m9 wordt hier wel even afgedroogd zeg! Uiteraard moet de praktijk dit nog laten blijken maar wederom voor mij de bevestiging dat de s6 edge de goede keuze is (jep, is besteld dus cognitieve dissonantie all the way ;))

Zonder gekheid, beide toestellen zijn gewoon goed met plus- en minpunten... Uiteraard voor een ieder op andere vlakken maar onder aan de streep is voor mij de s6 dit jaar de winnaar.

Ik ben overigens benieuwd wat LG en Sony nog gaan doen op korte termijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Dit jaar is het samsung s6 edge mede door al die extra veranderingen, ga weer sinds jaren een samsung kopen mochten de reviews over de batterij positiev zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Amaze86 op 04-03-2015 20:18 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik mis in de eerste post toch een aantal dingen van de s6.

De S6 heeft:
14nm Processor
LPDDR4 RAM
UF2 flash Opslag
OIS en f/1.9 Camera
Gorilla Glas 4
Mali-T760 GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Amoled >>>>>>>> LCD, imho. Dus de keuze is voor mij vrij gemakkelijk :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ondanks dat de afmetingen van beide toestellen niet heel veel afwijken, moet ik zeggen dat ik de m9 er wel fors groter uit vind zien (op de foto's en video's), een stuk logger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:26:
Ik mis in de eerste post toch een aantal dingen van de s6.
Gelukkig kun je me DM'en...
Tevens ga ik niet alles daar neerplempen, het is een topic geen Wiki-page ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 04-03-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Bovendien hoeft dat niet, we hebben namelijk al de toestel specifieke topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

M2M schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:26:
Amoled >>>>>>>> LCD, imho. Dus de keuze is voor mij vrij gemakkelijk :)
behalve dat amoled veel te blauw is en wit dus ook niet wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat nog steeds zo? Inmiddels al profielen toch?
Tevens lees ik veelal heeeeeel erg goed nieuws over dit scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Saven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:32:
behalve dat amoled veel te blauw is en wit dus ook niet wit
Amoled ontwikkeling heeft niet stil gestaan. Scherm in de Note 4 is al absurd goed, S6 hopelijk eender of misschien zelfs wéér beter. Niets is zo indrukwekkend als een (goed) Amoled scherm.

"Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy Note 4 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It matches or breaks new records in Smartphone display performance for: Highest Absolute Color Accuracy, Highest Screen Resolution, Infinite Contrast Ratio, Highest Peak Brightness, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and the smallest Brightness Variation with Viewing Angle. Its Color Management capability provides multiple Color Gamuts – a major advantage that is not currently provided by any of the other leading Smartphones. The Galaxy Note 4 delivers uniformly consistent all around Top Tier display performance: it is the first Smartphone display to ever get all Green (Very Good to Excellent) Ratings in all test and measurement categories (except one Yellow for a Brightness Variation with Average Picture Level) since we started the Display Technology Shoot-Out article Series in 2006, an impressive achievement for a display. The Galaxy Note 4 has again raised the bar for top display performance up by another notch."

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note4_ShootOut_1.htm

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 10-09 23:09
Fly-guy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:34:
Ondanks dat de afmetingen van beide toestellen niet heel veel afwijken, moet ik zeggen dat ik de m9 er wel fors groter uit vind zien (op de foto's en video's), een stuk logger.
Valt mij ook op ja, vind de S6 daarnaast stukken slanker (logisch, want dat is die ook iets) ogen. Moet zeggen dat de Edge me trouwens ontzettend gaaf lijkt. Al is het waarschijnlijk voor het overgrote deel een gimmick, knappe marketing etc., dat is echt een toestel wat eruit springt en er m.i. fraai uitziet. Wil die graag eens in het echt aan de tand voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
De standaard S6 vindt ik echt helemaal niets, ondanks het voor Samsung nieuwe matriaal gebruik vindt ik hem veel te simpel. Voor de Edge ben ik nog wel te porren, maar heb nu diverse hands-ons gezien en elke keer valt mij op hoe het scherm spiegelt op en in de kromming. Ik hoop dat dit een dingetje is wat extra opvalt van wege het feit dat er een camera tussen zit.

Overigens is het wel logisch dat het scherm zou gaan spiegelen, het licht breekt natuurlijk onder een andere hoek op het scherm.

Weet hier iemand al hoe groot het Edge scher is zonder de "hoeken" Hebben we het dan over 5" i.p.v. 5,1 of gaat er nog meer effectieve ruimte verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13

Roytoch

Nietes

Bullet NL schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:38:
[..] elke keer valt mij op hoe het scherm spiegelt op en in de kromming. Ik hoop dat dit een dingetje is wat extra opvalt van wege het feit dat er een camera tussen zit.
Veel van de foto's die je nu ziet langskomen zijn van de beursvloer ook, daar heb je extreem felle lichtbakken boven hangen. Daardoor zien die toestellen er veel spiegelender uit dan ze echt zijn.

Dan nog zal in de kromming wel wat spiegeling zichtbaar zijn inderdaad, maar dit is wel een extra factor :)

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:43

JanAd

Wind’s howling

Ik vraag me vooral af hoe stevig die S6 Edge gaat zijn..

Persoonlijk vind ik het ookwel handig dat Samsung al wearebles op de markt heeft. Mijn Fitbit Flex is zowat versleten en ik was aan het uitkijken naar de HTC Grip - maar die viel tegen en komt wss niet uit in Europa. Dus als ik voor de Edge zou gaan kan ik deze natuurlijk ook gebruiken:
http://www.samsung.com/us/mobile/wearable-tech/all-products
Dat is een leuke upgrade tov het Fitbit aanbod.

Edit: Ah, ik wist niet dat Samsung een 'dotview' achtige case had in een Syfy stijl:
Foto's 6 en 7
One last flip-style case is a hard plastic one that's a similar material to the back-only cases but has a hard flip cover with a chrome or mirror finish and bold colors. While the cover isn't transparent normally, when you close it on the screen it interacts in such a way that you get a basic clock and information from your phone shining through it. It's a neat trick, and a good balance between having a full-coverage flip case and an S View window on the front.
Bron: http://www.androidcentral...6-and-s6-edge-accessories

[ Voor 108% gewijzigd door JanAd op 06-03-2015 10:07 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik had veel schrik voor Touchwiz, maar deze beelden vallen best mee vind ik.
Ik had de beelden gisteren in de S6 topic gezet. Maar hier past het ook wel omdat er wss vele zijn die, zoals ik, Sense gewoon zijn en niet goed weten wat te verwachten van TW.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CF197V_21nk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek32
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-07 16:42
Ik vind ze geen van beide echt indrukwekkend. Ik ben al niet zo'n fan van het metaal van HTC, maar een achterkant van glas? Waarom? Wat is er ergonomisch of überhaupt voordelig aan een glazen achterkant? Voeg daar ook nog een nutteloos hoge resolutie aan toe, en touchwiz, en je hebt mij weggejaagd.
HTC ziet er wat beter uit, maar nog steeds niet geweldig. Zoals gezegd zie ik het nut van metaal niet, maar de telefoon wordt er ook niet per se veel slechter van. Maar verder vind ik dat er erg weinig verbeteren is tov de M8 op de camera na, en die gebruik ik haast nooit. Daarnaast is die two-tone finish gewoon lelijk, en waarom er nog steeds een rand met alleen een HTC-logo op zit snap ik ook niet, maar verder lijkt hij vooral 'oké' en nergens echt 'goed.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
jellek32 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:57:
Ik vind ze geen van beide echt indrukwekkend. Ik ben al niet zo'n fan van het metaal van HTC, maar een achterkant van glas? Waarom?
Waarom? Omdat de goegemeente zat te janken dat plastic niet meer kon. Dus speelt Samsung in op de markt en komt (ondermeer) met de glazen achterkant.
Echter loop nu sinds het begin met de Nexus 4 rond, ook met een glazen achterkant en zo erg is het allemaal niet. Ja, vast wat breekbaarder (al is die van mij nog puntgaaf en misschien moeten we niet afgaan op de talloze gebarsten iphone4's) en ik vind het wel wat hebben. Mocht het te glad zijn, kan er altijd nog een skin overheen, waardoor je ook nog eens van design/look kan wisselen.
Persoonlijk had het glas van mij ook niet gehoeven en had het ook en verwijderbaar plastic cover mogen zijn, maar het is bij lange na niet het eind van de wereld, alsmede de niet verwijderbare batterij en het missen van de SD kaart (beide ook op de nexus4 en hoe erg ik het ook vreesde in het begin, heb ze beide uiteindelijk geen seconde gemist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ach jah, het zelfde gaat op de de HTC One serie, de M9 is gewoon een mooi toestel, netjes afgewerkt, eigenlijk een allemans vriend, maar ook hier verschillende de smaken over.

Ik vindt het te vroeg om me nu al vast te pinnen op een toestel, pre-orderen heeft geen zin, ze zijn er toch nog niet, bovendien weet ik gewoon zeker dat de prijzen vrij snel naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 13:39
Ik ben erg benieuwd naar de batterijduur van de S6 vs de M9, denk dat ik daar voornamelijk de keuze vanaf laat hangen. Ik ga sowieso niet preorderen, vodafone friends and family past zich meestal vrij snel aan en heb nog zo'n code liggen.

daarnaast snap zie ik de toegevoegde waarde van de kromming van het scherm van de edge versie op dit moment nog niet echt. afgezien van het feit dat het mooi is want ik leg nooit mijn scherm naar beneden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Het lijkt er gewoon echt op dat Samsung weer een echte topper gemaakt heeft. Ik ben ontzettend benieuwd naar de uitgebreide reviews. Heb tot zover alleen maar Nexus toestellen gehad (behalve die idioot grote 6), maar ik zie in dit nieuwe toestel toch wel een behoorlijke kanshebber om de Nexus 5 te vervangen. De HTC M9 gaat het sowieso niet worden is m'n eerste indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 13:39
Lol die foto met de ballon lult die gozer echt uit zn nek, de foto van de S6 is echt een stuk scherper dan die van de iphone 6, wat niet raar is met optische stabilisatie overigens maar toch. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 18:15
(jarig!)
De foto's van de Samsung zijn duidelijk beter dan die van de HTC . Verwacht ook bij zowel HTC als Samsung geen spectaculaire verbetering als de camera software klaar is . Het is leuk dat HTC er een 20mp camera in heeft gezet alleen jammer dat de foto's zo van belabberde kwaliteit zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jay enmo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:55:
De foto's van de Samsung zijn duidelijk beter dan die van de HTC . Verwacht ook bij zowel HTC als Samsung geen spectaculaire verbetering als de camera software klaar is . Het is leuk dat HTC er een 20mp camera in heeft gezet alleen jammer dat de foto's zo van belabberde kwaliteit zijn .
Precies. Het gaat om de foto kwaliteit, niet om het aantal megapixels. Zie Apple maar met 'slechts' 8 megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
(jarig!)
Nou ja er zit wat mij betreft wel een ondergrens in het aantal megapixels hoor die 4 mega(ultra) pixel van de M7 en M8 vond ik in sommige situaties toch echt te weinig . 8 MP is denk ik toch echt een ondergrens voor een smartphone van nu .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het wel een makkelijke keus. Ze zijn beide zeer snel en mooi ( vind de htc net wat mooier maar dat is van je smaak afhankelijk ).

Alleen het feit dat Samsung besloten heeft om het SD slot eruit te halen en er 2560x1440 scherm van te maken en dat ook nog met een kleinere accu. |:( ;w

Verder vind ik dat Samsung zich wel op veel punten verbeterd heeft, zonde van sommig beslissing.

Maar voor mij dus een M9, dit word vast weer een top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:02
Mijn iPhone 4 van bijna 5 jaar oud gaat er nu dan toch ook echt aan geloven. Had nog niet echt de behoefte om iets nieuws te kopen als meneer niet stuk zou gaan, maar de mate waarin hij nu toch echt traag begint te worden en met name de traagheid van whatsapp inclusief crashes begint me toch echt op te vreten.

Ik keek heel erg uit naar de M9 als vervanging, maar op basis van de tot dusver uitgebrachte reviews komt de S6 op vrijwel alle fronten het beste uit de bus. Het enige echt grote heikelpuntje wat ik nog even afwacht is de accuduur. Ben erg benieuwd hoe zwaar dat belachelijk QHD scherm dat verkleinde accutje leeg trekt van de S6.

Ook nog even wachten op een hands-on experience voor de definitieve aankoop, maar op puur rationele beslissing lijk ik toch op Samsung uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb mijn oog ook op beide toestellen. Doe het nu met de (sublieme) Note4, maar vind die soms toch echt iets te groot en zwaar, m.n. one-handed.

Hiervoor zowel de M7 als M8 gehad. De M8 was echt veel te slippery.

Ik vraag mij hardop af hoe de S6 en M9 zich tot elkaar verhouden als het gaat om een gladde achterkant?

Ps de S6 wint het naar mijn smaak tov de M9 op diverse punten, maar ik wacht nog even totdat beide toestellen uit zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 08-03-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hoe zit het tegenwoordig overigens met de slijtage van amoled schermen? Tot en met de S3 ging dat vrij snel omdat de blauwe pixels het snel begaven (wat binnen een paar maanden al zorgde voor een heel ander beeld).. Is dat nog steeds zo? Heb het vanaf de S4 niet meer bijgehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 14:39
Saven schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:07:
Hoe zit het tegenwoordig overigens met de slijtage van amoled schermen? Tot en met de S3 ging dat vrij snel omdat de blauwe pixels het snel begaven (wat binnen een paar maanden al zorgde voor een heel ander beeld).. Is dat nog steeds zo? Heb het vanaf de S4 niet meer bijgehouden :P
Voor zover ik weet zit daar weinig tot geen verandering in. Dat is ook de reden dat ik nu meer naar IPS smartphones kijk omdat ik nogal lang doe met m'n telefoons. Ik heb nu een Galaxy S2 sinds releasedag en dat is echt geen prettig gezicht. Ontzettend groen en vervaagd. Tenslotte zit de Android balk er permanent in gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:02
Hmm goed punt, heb ik nog niet eerder over gehoord. Is dat echt zo'n issue bij amoled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik kwam ook ergens tegen dat draadloos laden niet heel best is voor je batterij op termijn. De inductieladers zouden meer warmte genereren wat op den duur weer slecht is voor een batterij.

Weet niet of het juist is.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm...en nu wordt de One M9 Plus ook nog eens in de mix gegooid ;)

Dat zou een toestel worden met groter scherm, waarschijnlijk 5.3" met QHD resolutie. En verder een Home button met fingerprint scanner. Verwachting is half maart de aankondiging.

Blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar dat is een vast gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

dafmay schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:14:
Hmm...en nu wordt de One M9 Plus ook nog eens in de mix gegooid ;)

Dat zou een toestel worden met groter scherm, waarschijnlijk 5.3" met QHD resolutie. En verder een Home button met fingerprint scanner. Verwachting is half maart de aankondiging.

Blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar dat is een vast gegeven :)
Lol heb ff gekeken op Google maar wat is die homebutton lelijk geplaatst zeg _O- desalniettemin weer een extra potentiele keuze vanwege de fingerprint scanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:18:
[...]

Lol heb ff gekeken op Google maar wat is die homebutton lelijk geplaatst zeg _O- desalniettemin weer een extra potentiele keuze vanwege de fingerprint scanner :)
Mee eens, de eerste afbeeldingen doen mij nog niet echt warm worden ;) Maar...een M9 met QHD scherm van max 5.3" is imo perfect. De S6 heeft bij mij momenteel de voorkeur boven de M9 vanwege het de scherm resolutie (en voor een deel Amoled tov IPS).

We gaan het zien...keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ips vs. amlod, ik zie ips niet als nadeel, Amoled is mooi, maar doet me altijd heel erg denken aan Samsung TV's van een aantal jaar terug. De kleuren zijn veel te uitgesproken, IPS is wat rustiger. Maar goed, dit is geheel persoonlijk, kan voor een anders natuurlijk heel anders zijn.

De M9 Plus zou voor mij zeker een alternatief zijn, een 20Mp camera met optische beeldstabilisatie zou ook erg fijn zijn! Dat een SD810 soc iets langzamer zou zijn dan een Samsung soc, ach.... dat maakt me niet uit, de nieuwe generatie telefoons is al zo snel dat je dit verschil toch niet meer merkt.

Een M9 Plus zou voor mij dus de voorkeur hebben boven een S6, S6 Edge en de M9!

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 09-03-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:36:
Ips vs. amlod, ik zie ips niet als nadeel, Amoled is mooi, maar doet me altijd heel erg denken aan Samsung TV's van een aantal jaar terug. De kleuren zijn veel te uitgesproken, IPS is wat rustiger. Maar goed, dit is geheel persoonlijk, kan voor een anders natuurlijk heel anders zijn.

De M9 Plus zou voor mij zeker een alternatief zijn, een 20Mp camera met optische beeldstabilisatie zou ook erg fijn zijn! Dat een SD810 soc iets langzamer zou zijn dan een Samsung soc, ach.... dat maakt me niet uit, de nieuwe generatie telefoons is al zo snel dat je dit verschil toch niet meer merkt.

Een M9 Plus zou voor mij dus de voorkeur hebben boven een S6, S6 Edge en de M9!
Yep...voor mij M9 Plus > S6 > M9. De S6 Edge valt voor mij sowieso af.

Mbt de Samsung Amoled schermen. Op mijn Note4 zijn er totaal 4 verschillende settings, waarvan Basic zeer super-natuurgetrouwe kleuren laat zien. Dat wordt ook bevestigd in de diverse reviews. Alle overige settings geven inderdaad erg oververzadigde kleuren, zoals we kennen van Samsung amoled schermen uit het verleden. Kortom, tegenwoordig heb je met een Samsung amoled scherm een superscherm in huis. Zwart=zwart en de kleurweergave het beste van alle huidige mobiele toestellen. Het enige is de 100% brightness, dat is bij amoled vaak iets minder dan op IPS schermen. Daar doet de nieuwe S6 het dan weer erg goed (600nits oid...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Het probleem van de amoled-schermen zoals op de vorige pagina besproken zit hem vooral in de slijtage van de schermen. Binnen een paar maanden al krijgt (iig de s2 en s3) zo'n scherm een veel groenere tint omdat de blauwe subpixels een stuk minder fel kunnen branden. Dat compenseren ze enigszins softwarematig door de algehele helderheid terug te schroeven, maar ook dat kan maar tot een bepaald punt helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Op dit moment is het scherm in de s6 simpelweg superieur... Je moet hem, tenzij je het mooi vindt, wel van dynamische kleuren afhalen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC M9 voor mij. Dan maar geen AMOLED, dan maar niet de resolutie die in mijn 27" iMac zit, dan maar niet een Vingerafdruk scanner.

Maar die Samsun is leeeeeelijk. Trouwens HTC is vandaag al besteld. ;-) No turning back now.
Hij vervangt de heerlijke Nexus 5 die nu 1,5 jaar dienst heeft gedaan. Ik heb nog gewacht op de Nexus 6 maar die was me echt te groot.

Ik denk dat die trend nu wel stopt bij 5.0 inch. Een enkele fabrikant zal nog naar de 5.5+ gaan maar 6 wordt het niet meer. Phablets are out.

Ik kan niet wachten op mijn 5e HTC (3e met Android)!
Als die Desire niet zo overhit raakte van de GPS was het altijd HTC gebleven.
Baal dan ook van de uitstap naar die Moto Droid Razr, al was die ook 2 jaar in trouwe dienst (langste ooit!!!).

HTC One M9, ik hou jullie op de hoogte van de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn One M7 is bijna 2 jaar en en kan binnenkort dan ook een nieuw toestel uitzoeken.
Erg veel plezier gehad van de M7 en hij vertoont nog steeds geen mankementen, maarja.. toch wil ik een nieuw toestel :D

Htc One M9 voor mij:
+ Bewezen degelijke bouw
+ HTC Sense
+ Groot aanbod custom roms
+ Micro-sd slot
- Buttons op scherm
- Camera
- Zwaar
- Dik

Samsung S6 Edge voor mij:+ Touchscreen aan de zijkant (geeft voor mij een hoog hebben, hebben, hebben gevoel)
+ Kleiner/dunner (Alleen wel hopen dat hij niet buigt in je broekzak.)
+ Lichter
+ Capacitieve buttons
+ Vingerafdrukscanner
- Achterkant van glas
- Touchwiz
- 250 Euro extra bijbetalen (wat ik niet direct kan verantwoorden)

Waar ik niks over kan zeggen is de accuduur. HTC One heeft een hogere capaciteit en minder pixels die stroom verbruiken. Samsung zegt op zijn beurt weer dat de 14nm cpu erg zuinig is.

Lastige keuze, maar als ik naar de prijs kijk en mijn persoonlijke goede ervaringen met HTC, lijkt de M9 de voorkeur te hebben. Gelukkig heb ik nog een aantal weken en kan ik de daadwerkelijke ervaringen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat ik wel grappig vind is dat men commentaar heeft op het feit dat de M9 veel lijkt op de M8, maar hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de (voorkant van de) S6 en S5. Heb zelf een Note 3 en ondanks dat het een top telefoon is, heeft Touchwiz en alle gimmicks (die ik standaard uitzette) me totaal niet kunnen bekoren, vandaar ook een custom Rom zonder al teveel voor mij overbodige zaken.

Ten tijde van de aanschaf van de Note al getwijfeld om een M7 aan te schaffen, maar de mindere camera hield me toch tegen. Nu men dat heeft aangepakt staat de M9 op dit moment op nr. 1 als vervanger eind dit jaar. SD-card wel of niet is niet belangrijk voor me met 32GB intern. Verwisselbare accu is ook geen must. Kwa looks staat de M9 op eenzame hoogte wat mij betreft. Alleen nog afwachten waar Sony en LG mee komen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik heb flink getwijfeld tussen de M9 en S6. Uiteindelijk ben ik voor de S6 gegaan. De M7 en M8 heb ik gehad en altijd het ontwerp prachtig gevonden. De M8 weg gedaan omdat ik deze te langwerpig en glad vond. Ik was mij steeds bewust ervan dat ie uit m'n hand kon glippen en dat vond ik uiteindelijk toch best irritant worden. En omdat het toestel aan de lange kant is was de gewichtsverdeling niet optimaal en gebruik met 1 hand was daardoor imo niet optimaal/onhandig.

Daarna mijn allereerste Samsung toestel aangeschaft, de Note 4. Eigenlijk m.n. vanwege het prachtige QHD scherm en de supergoede camera. Het formaat...tja, daar heb ik mezelf overheen moeten zetten haha ;) Maar goed na een aantal maanden moet ik zeggen het went, maar het is altijd aanwezig...nog altijd blijf ik het toestel flink aan de zware en grote kant vinden. Met 1 hand bedienen gaat, maar is uiteraard beperkt (ook al kun je van diverse Samsung handigheidjes gebruikmaken). Het scherm daarentegen blijft iedere keer weer een genot om te zien!

Wat verder echt opvalt, en in reactie op de vragen van Floris-K hieronder, is dat de batterijduur van de Note4 echt uitstekend is. Ook al zijn er 515 pixels aan te sturen, ik doe met gemak minimaal 2 volle dagen op 1 accu...bij normaal tot behoorlijk gebruik van de telefoon. Uiteraard zit er een behoorlijke accu in, maar toch...de accuduur is erg goed te noemen.

Het wachten was dus op de M9 en S6.

Ik zie de voor- en nadelen eigenlijk exact zoals Floris-K al aangaf, dus heb daarover weinig toe te voegen.

Persoonlijk vind ik de M9 qua ontwerp minder dan ik had verwacht/gehoopt, vooral ook door het opstaande randje en de two-tone kleurstelling. Verder is er weinig vernieuwends tov de M8, maar dat kun je 2 kanten op bekijken...omdat het ontwerp van de M8 al zo goed was was er wat mij betreft eigenlijk niet veel aan te passen. Ik had gehoopt op een toestel met betere hoogte/breedte verhouding (sowieso minder langwerpig) en ietsje lichter qua gewicht had gemogen. En ik had echt gehoopt op een QHD scherm. De camera schijnt in de eerste (preview) tests niet super uit de verf te komen, dus daar heb ik dan al snel m'n bedenkingen. Dat is nog even afwachten tot de reviews verschijnen van de echte toestellen in april.

De S6 daarentegen vind ik een mooi, vernieuwend ontwerp, en lijkt mooi handzaam op het 1e gezicht. De glazen achterkant had niet gehoeven voor mij, maar goed. De camera schijnt weer uitmuntend te zijn, op gelijke hoogte met de Note4, als ook het QHD scherm (nu vanwege het kleinere formaat nog meer pixels). Het geheugen is niet uitbreidbaar, maar wel razendsnel. De vingerprint scanner heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt. Enfin...voor mij kwam de S6 als beste uit de bus.

En nu is het wachten totdat mijn pre-order op 10 april wordt opgeleverd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Na de review van de m9 vandaag op de frontpage zal de beslissing voor veel mensen gemaakt zijn denk ik... in het voordeel van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup lijkt mij ook. En alle reviews van de M9 en S6 bij elkaar opgeteld ben ik in ieder geval volledig overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Nog 25 dagen wachten op mijn S6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De review van de M9 is vernietigend zeg ! Vooral dat de chip onaangenaam warm kan worden. Ik heb dat soms al met mijn M7 en de M8 van mijn vriendin, terwijl die twee niet echt bekend staan hierom.

Ben op zich best bereid over te stappen na jaaaaaren HTC over naar een Samsung telefoon. Ik laat echter iedere week wel een keer mijn telefoon vallen en met een glazen achterkant is dat niet echt tof. De HTC telefoons konden het stuk voor stuk allemaal hebben (HTC Desire, HTC Sensation, HTC One M7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanAd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:17:
Na de review van de m9 vandaag op de frontpage...
Een review van een toestel met software die de consument nooit gaat krijgen, hmmja hmmja.
Neemt natuurlijk niet alles weg, maar waarom een pre-productie model testen en dat online knallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus het scherm zo blijkt uit sommige reviews zou van minder goede kwaliteit zijn dan het scherm van de M8. Met name kleurweergave en helderheid. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Door een andere paneel leverancier te gebruiken.

Tja, als HTC dan persé bij een 1080p scherm wil blijven, dan zou ik zeggen doe het dan ook goed! Ik vind dit een zeer merkwaardige achteruitgang van HTC 8)7

Nee, na de Note4 met subliem QHD scherm komt er bij mij geen HTC meer totdat uit reviews duidelijk blijkt dat het scherm vergelijkbaar is met de super-amoled schermen van Samsung (specifiek van de Note4 en S6). Ik ben bang dat dit helaas nog wel ff kan gaan duren (lcd ligt ver achter op de kwaliteit van super amoled).

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 17-03-2015 14:18 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
@dafmay: Ze proberen op allerlei manieren kosten te besparen,helaas nu het mindere scherm wat ik ook niet snap.Erg dom van htc,denk dat er weinig veranderd in de final versie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
(jarig!)
Volgens Upleaks word vandaag de HTC One M9+ aangekondigd met een QHD scherm en een MTK processor . Deze word eind Q1 begin Q2 uitgerold Ook in de EMEA landen , Dus ook in NL!

Confirmed:Hima_Ultra will be going to the market as HTC One M9+(not Plus), and I was wrong it will be available in EMEA too…

https://twitter.com/upleaks/status/578089434924511232

Misschien is dit dan een betere optie voor degene die absolute een htc willen en ook een QHD scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
jay enmo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:54:
Volgens Upleaks word vandaag de HTC One M9+ aangekondigd met een QHD scherm en een MTK processor . Deze word eind Q1 begin Q2 uitgerold Ook in de EMEA landen , Dus ook in NL!

Confirmed:Hima_Ultra will be going to the market as HTC One M9+(not Plus), and I was wrong it will be available in EMEA too…

https://twitter.com/upleaks/status/578089434924511232

Misschien is dit dan een betere optie voor degene die absolute een htc willen en ook een QHD scherm
Eerder heeft upleaks al laten eten dat de M9+ ook met een Quallcom soc geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat nieuws was inderdaad eerder ook al bekend gemaakt. Mooi dat de M9+ ook naar NL komt. Anyway...ik heb al de knoop doorgehakt en ben voor de S6 gegaan. De M9+ kan overigens best eens een maatje groter zijn (5.5").

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:04:
Eerder heeft upleaks al laten eten dat de M9+ ook met een Quallcom soc geleverd gaat worden.
Heb je precieze tweet voor me, can't find it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
(jarig!)
HTC One M9 Plus(Hima_Ultra)

Hima_Ultra will be exclusive to Asian market, Snapdragon variant(for EMEA/USA) seems cancelled.

Was het laatste wat upleaks heeft gemeld betreft de sd in de M9+

Nu er tóch een EMEA uitrol komt zou je gaan denken aan toch een sd versie alleen upleaks heeft het in zijn laatste leak alleen nog over de MTK in de M9+

[ Voor 3% gewijzigd door jay enmo op 18-03-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
We gaan de discussie over een HTC One M9 (Ace, Hima, Ultra, Plus) model weer richting het One M9 topic brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Objectieve punten:

HTC M9

- Camera
- warmte (wat misschien met gamen voelbaar wordt)
- minder snelle soc (wat in praktijk denk ik niet merkbaar is)
- minder scherm wat vooral buiten in zonlicht een probleem kan zijn. Reflectie??

+ speakers geluid

S6

+ Camera
+ Beeldscherm
+ Accuduur
+ draadloos laden
+ Fast Charging
+ Snelle soc
+ Snel geheugen
+ Vingerafdruk sensor

- geen sd kaart slot
- waarschijnlijk minder goed geluid tov M9

Natuurlijk mis ik nog zaken als simpelweg bellen en signaal ontvangst.

Subjectieve zaken zijn design, materiaalkeuze en skin.

Eerlijk gezegd voor mij een no-brainer tenzij je een fanboy bent.Misschien dat ik wat vergeten ben.

De S6 tov iPhone6 is lastiger vanwege het OS maar zaken als camera, accu, beeldscherm (helderheid,reflectie enz.) en design/materiaal zijn ze behoorlijk aan elkaar gewaagd waarbij de S6 denk ik in het voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Je lijstje klopt niet helemaal, de S6 en M9 delen het zelfde snelle interne geheugen... In de 32GB versies zit dan ook geen verschil. Wanneer je een S6 64Gb t.o.v. de M9 32Gb +32Gb SD zet wel, maar ook de M9 komt als 64Gb.

Overigens zijn wat punten die je opgeeft arbitrair. Denk bijvoorbeeld aan het scherm, AMOLed kan nog steeds in branden.... Doe je 1 of 2 jaar met je telefoon, dan gaat dit vermoedelijk geen probleem zijn. Ben je van plan om je telefoon langer te gaan gebruiken dan kan dit wel een probleem op gaan leveren.

Ander punt, ben je een genegen om je telefoon te voorzien van een custom rom, dan heeft het verleden bewezen dat je iets gunstiger zit met een telefoon met een Qualcomm SoC. Ondanks dat de chipset van de S6 onlangs root toegang heeft gekregen.

Het soort + en - lijstjes zoals hierboven zijn vooral gedreven op persoonlijke voorkeur, daarmee ook de vraag hoe objectief de punten zijn. Maar goed, dat is natuurlijk een discussie die niets met de telefoons te maken hebben en we hier ook niet moeten gaan voeren.

Overigens, HTC komt met Uh Oh, een soort van verzekering van je mobiel, gebeurd er iets mee dan vervangen ze hem "kosteloos"

Hoe de details zijn heb ik nog niet helemaal duidelijk, maar het zo wel een leuk initiatief zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:13
Garret1410 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:26:
Objectieve punten:

HTC M9

- Camera
- warmte (wat misschien met gamen voelbaar wordt)
- minder snelle soc (wat in praktijk denk ik niet merkbaar is)
- minder scherm wat vooral buiten in zonlicht een probleem kan zijn. Reflectie??

+ speakers geluid
HTC heeft ook quickcharge.. Qualcomm quickcharge 2.0 techniek
M9 heeft betere custom rom support.

SN810 heeft betere ontvangst (3G/4G etc)

[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 18-03-2015 14:10 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 22:48

BPP

Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:08:
Je lijstje klopt niet helemaal, de S6 en M9 delen het zelfde snelle interne geheugen... In de 32GB versies zit dan ook geen verschil. Wanneer je een S6 64Gb t.o.v. de M9 32Gb +32Gb SD zet wel, maar ook de M9 komt als 64Gb.

Overigens zijn wat punten die je opgeeft arbitrair. Denk bijvoorbeeld aan het scherm, AMOLed kan nog steeds in branden.... Doe je 1 of 2 jaar met je telefoon, dan gaat dit vermoedelijk geen probleem zijn. Ben je van plan om je telefoon langer te gaan gebruiken dan kan dit wel een probleem op gaan leveren.

Ander punt, ben je een genegen om je telefoon te voorzien van een custom rom, dan heeft het verleden bewezen dat je iets gunstiger zit met een telefoon met een Qualcomm SoC. Ondanks dat de chipset van de S6 onlangs root toegang heeft gekregen.

Het soort + en - lijstjes zoals hierboven zijn vooral gedreven op persoonlijke voorkeur, daarmee ook de vraag hoe objectief de punten zijn. Maar goed, dat is natuurlijk een discussie die niets met de telefoons te maken hebben en we hier ook niet moeten gaan voeren.

Overigens, HTC komt met Uh Oh, een soort van verzekering van je mobiel, gebeurd er iets mee dan vervangen ze hem "kosteloos"

[video]

Hoe de details zijn heb ik nog niet helemaal duidelijk, maar het zo wel een leuk initiatief zijn.
De opvolger van HTC Advantage wat alleen in de VS was. Zou voor dit niet anders zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hoezo is de accuduur van de S6 een pluspunt? Zijn er al reviews uitgekomen waar dat uit blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Daarnet op kopen geklikt voor een zwarte S6 64 Gb, ik was nog zo van plan om meerdere review af te wachten :X

De camera van de S6 + scherm in de (pre)views hebben mij over gehaald. Nu hopen dat ik er geen spijt van krijg.

Enfin, kan nog steeds annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Vanaf 20/3 - dit weekend dus - is de S6/Edge te bezichtigen in oa de Mediamarkt en de Vandenborre...
http://www.samsung.com/be/galaxys6/ (in NL ook)

Ik ga kijken en wss zal de bestelling bij mij dan ook snel volgen.

Is de HTC ook al ergens te zien?

[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 18-03-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ligt al in genoeg winkels, verschillende Vodafone-filialen bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
JanAd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:39:
Vanaf 20/3 - dit weekend dus - is de S6/Edge te bezichtigen in oa de Mediamarkt en de Vandenborre...
http://www.samsung.com/be/galaxys6/ (in NL ook)

Ik ga kijken en wss zal de bestelling bij mij dan ook snel volgen.

Is de HTC ook al ergens te zien?
Ik heb de HTC One M9 al gezien, naast de eerder genoemde Vodafone winkels kan dat ook bij veel Belcompany filialen. Ik zou gewoon van tevoren even bellen om er zeker van te zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik moet in België zoeken ;) Belcompany, slechte ervaringen mee. Ik weet er in de regio niet direct eentje zijn. Zal het eens opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limit-NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:47:
Naast de eerder genoemde Vodafone winkels kan dat ook bij veel Belcompany filialen.
Ajaa klopt, Vodafone owned Belcompany :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
dafmay schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:46:
Plus het scherm zo blijkt uit sommige reviews zou van minder goede kwaliteit zijn dan het scherm van de M8. Met name kleurweergave en helderheid. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Door een andere paneel leverancier te gebruiken.

Tja, als HTC dan persé bij een 1080p scherm wil blijven, dan zou ik zeggen doe het dan ook goed! Ik vind dit een zeer merkwaardige achteruitgang van HTC 8)7

Nee, na de Note4 met subliem QHD scherm komt er bij mij geen HTC meer totdat uit reviews duidelijk blijkt dat het scherm vergelijkbaar is met de super-amoled schermen van Samsung (specifiek van de Note4 en S6). Ik ben bang dat dit helaas nog wel ff kan gaan duren (lcd ligt ver achter op de kwaliteit van super amoled).
Dat LCD ver achter ligt op Amoled is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Er zijn de laatste jaren top telefoons met sublieme LCD's uitgerold. (Ik heb hier een bijvoorbeeld een Blackberry Z10 liggen met erg goed LCD scherm)

Wat ik hoop is dat HTC net zoals met voorgaande modellen gebruik maakt van verschillende scherm leveranciers. Het is nog even afwachten dus op meerdere reviews, voor we echt een oordeel kunnen vellen. :)

Ik heb een lichte voorkeur voor de HTC met als enigste reden de sd kaart slot.

[ Voor 3% gewijzigd door breaky73 op 19-03-2015 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breaky73 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 05:14:
Wat ik hoop is dat HTC net zoals met voorgaande
modellen gebruik maakt van verschillende scherm leveranciers.
Ik hoop het eigenlijk niet, krijg je weer die ellenlange lijsten met testen..
Ik heb hem bij Studentmobiel en heb JDI-scherm, ik bij PDA-shop van week 07 en heb een Sharp blabla.

Hoop gewoon dat er één leverancier is, van één goed display ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
CLB schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:19:
[...]

Ik hoop het eigenlijk niet, krijg je weer die ellenlange lijsten met testen..
Ik heb hem bij Studentmobiel en heb JDI-scherm, ik bij PDA-shop van week 07 en heb een Sharp blabla.

Hoop gewoon dat er één leverancier is, van één goed display ;)
Dat is waar...maar als dat zo is dan hoop ik echt dat Tweakers een Maandag morgen exemplaar in bezit heeft!

En aan de andere kant is het ook wel leuk om als Tweaker te weten wat voor hardware je telefoon heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Brad Pitt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:47:
[...]

Dit is gewoon bewezen/getest met professionele apparatuur d.m.v. gestandaardiseerde methoden.

Dat je dan alsnog LCD mooier vindt, of een LCD tv mooier dan een plasma kán, maar is persoonlijke voorkeur.
Er is helemaal niks bewezen welke technologie beter is. LCD (IPS) en Amoled hebben beiden hun voor en nadelen. En persoonlijk heb ik niks tegen Amoled. Ik heb een Nokia met een heel mooi Amoled scherm en een Blackberry met een heel mooi LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Brad Pitt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:53:
[...]

Come again?

"Highest Absolute Color Accuracy"
Ik geloof dat dus gewoon niet. Ik weet niet wat Samsung met die schermen doet, maar die oversaturatie en dat contrast op Samsung telefoons maken het gewoon geen fijne kijkervaring voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Dit topic is weer open, echter; Het haantjes gedrag betreffende verschillende schermen is nu afgelopen!

Net de review van Androidautority gezien; http://www.androidauthori...-galaxy-s6-review-595233/

Ik zit toch een beetje met het accu verbruik van de telefoon, in het filmpje kon je zien dat hij 12 uur kon halen met normaal gebruik (zonder energie besparingsmaatregelen)

Verder was hij heel positief, maar toch... ik vraag me af hoe de relatief kleine accu zich gaat houden...
Met de 32 Gb variant heb je nog zo'n 24 a 25 Gb vrij voor eigen opslag. Zou je dan niet meteen voor een 64Gb model moeten gaan?

[ Voor 71% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:39:
Dit topic is weer open, echter; Het haantjes gedrag betreffende verschillende schermen is nu afgelopen!

Net de review van Androidautority gezien; http://www.androidauthori...-galaxy-s6-review-595233/

Ik zit toch een beetje met het accu verbruik van de telefoon, in het filmpje kon je zien dat hij 12 uur kon halen met normaal gebruik (zonder energie besparingsmaatregelen)

Verder was hij heel positief, maar toch... ik vraag me af hoe de relatief kleine accu zich gaat houden...
Met de 32 Gb variant heb je nog zo'n 24 a 25 Gb vrij voor eigen opslag. Zou je dan niet meteen voor een 64Gb model moeten gaan?
Deze opmerkingen zijn voor iedere persoon verschillend natuurlijk.

Als je iets meer accu wil hebben moet je voor de M9 gaan.

Verder weet je zelf wat je aan geheugen nodig hebt.

Vroeger had ik altijd een sd kaart nodig vanwege muziek. Nu heb ik spotify en gebruik ik niet zoveel geheugen meer.

Volgensmij krijg je bij samsung flagships ook One Drive of Dropbox tegoed van 50GB. (weet niet zeker). Zelf ben ik niet zo van de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:45:
[...]

Deze opmerkingen zijn voor iedere persoon verschillend natuurlijk.

Als je iets meer accu wil hebben moet je voor de M9 gaan.

Verder weet je zelf wat je aan geheugen nodig hebt.

Vroeger had ik altijd een sd kaart nodig vanwege muziek. Nu heb ik spotify en gebruik ik niet zoveel geheugen meer.

Volgensmij krijg je bij samsung flagships ook One Drive of Dropbox tegoed van 50GB. (weet niet zeker). Zelf ben ik niet zo van de cloud.
Natuurlijk zijn benodigde (vrije) geheugen ruimte zeer persoonlijk.
Ik constateer alleen in een filmpje dat de S6 zelf aan geeft dat hij 12 uur met een accu lading doet.
Ik geeft natuurlijk nergens aan dat jij dit als nadeel moet vinden.
Zelf wacht ik sowieso met een nieuwe telefoon tot dat er meer duidelijkheid is over de nieuwe Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Natuurlijk zijn benodigde (vrije) geheugen ruimte zeer persoonlijk.
Ik constateer alleen in een filmpje dat de S6 zelf aan geeft dat hij 12 uur met een accu lading doet.
Ik geeft natuurlijk nergens aan dat jij dit als nadeel moet vinden.
Zelf wacht ik sowieso met een nieuwe telefoon tot dat er meer duidelijkheid is over de nieuwe Z4.
Zo bedoelde ik t niet. Dacht dat je aant het twijfelen was tussen de S6 of M9.

Voor mij maken die paar mins niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Twijfel is een groot woord, de S6 en de M9 hebben beide onvoldoende in huis om me nu al te overtuigen.
Vandaar dat de Z4 ook en optie zou kunnen zijn, net als de opvolger van de Note 4.... Kortom, ik sta er vrij neutraal in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:05:
Twijfel is een groot woord, de S6 en de M9 hebben beide onvoldoende in huis om me nu al te overtuigen.
Vandaar dat de Z4 ook en optie zou kunnen zijn, net als de opvolger van de Note 4.... Kortom, ik sta er vrij neutraal in ;)
Waarom zit je er dan mee dat de accu van de s6 te klein oogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:20:
[...]

Waarom zit je er dan mee dat de accu van de s6 te klein oogt?
Omdat ik het liefst een telefoon heb met de specs van de S6 (en nog en aantal andere dingen) met een zo'n groot mogelijke accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:21:
[...]

Omdat ik het liefst een telefoon heb met de specs van de S6 (en nog en aantal andere dingen) met een zo'n groot mogelijke accu?
Dan is de s6 niet voor jou en is het beter om te wachten.

Echter al moet er tussen de s6 en m9 gekozen worden denk ik dat ondanks de grotere accu van de m9 er weinig verschil in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeSung op 20-03-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:49:
[...]

Dan is de s6 niet voor jou en is het beter om te wachten.

Echter al moet er tussen de s6 en m9 gekozen worden denk ik dat ondanks de grotere accu van de m9 er weinig verschil in zit.
Das nou precies het probleem met de huidige generatie top modellen (S6 en M9)
Beide zijn het prima toestellen, maar.... Ze hebben beide ook hun nadelen.
Ik heb het niet eens over processorkracht oid, ze zijn beide meer dan snel genoeg.
Voor de M9 gaat het mij om de camera zonder IOS, accu en temperatuur hebben ze al gefixt zo te lezen.
Voor de S6 zit ik inderdaad met de accu grote en het ontbreken van een SD slot, ben er inmiddels achter dat dit wel fijn is. En niet onbelangrijk, een SD slot maakt een toestel natuurlijk ook goedkoper.

Een combinatie van een Note 4, S6 en M9 lijkt mij ideaal...

de SoC van de M6, accu en schermgrote van de Note 4, reslolutie van de S6, geluid, SD-slot en software van de M9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:58:
[...]

Das nou precies het probleem met de huidige generatie top modellen (S6 en M9)
Beide zijn het prima toestellen, maar.... Ze hebben beide ook hun nadelen.
Ik heb het niet eens over processorkracht oid, ze zijn beide meer dan snel genoeg.
Voor de M9 gaat het mij om de camera zonder IOS, accu en temperatuur hebben ze al gefixt zo te lezen.
Voor de S6 zit ik inderdaad met de accu grote en het ontbreken van een SD slot, ben er inmiddels achter dat dit wel fijn is. En niet onbelangrijk, een SD slot maakt een toestel natuurlijk ook goedkoper.

Een combinatie van een Note 4, S6 en M9 lijkt mij ideaal...

de SoC van de M6, accu en schermgrote van de Note 4, reslolutie van de S6, geluid, SD-slot en software van de M9...
We kunnen alleen maar dromen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:07:
[...]

We kunnen alleen maar dromen. :+
Maar zeg nou zelf, dat zou toch een ideaal toestel zijn?

Pagina: 1 2 Laatste