Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Krijg vandaag een update binnen 3.35 (stock rom)
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Gisteravond gehad... prachtige resultaat van een vastloper vlak voor het "apps optimaliseren" gedeelte... Eerste keer voor me dat een HTC update vastloopt, maar goed...

Als je dit leest VOOR de update, backup backup backup... ik ben zeg maar alles kwijt :D

Ennuh "Android's backup opties" blijken ook maar 50% te werken. Hele aparte vorm van nummers kwijt. Mensen van +5 jaar in het boek zijn weg, mensen van 2 maanden geleden weer wel. Raar selectief gedrag. Ach, positief gesproken is mijn toestel weer lekker leeg (en na als een malle alles uitzetten) en lekker spaarzaam :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Freaky_Angelus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:50:
Mensen van +5 jaar in het boek zijn weg, mensen van 2 maanden geleden weer wel. Raar selectief gedrag.
Het hangt er maar net vanaf waar die contacten staan opgeslagen. Als deze staan opgeslagen op de telefoon zijn ze inderdaad weg, maar heb je ze opgeslagen bij Google Contacts of een ander account. Dan ben je ze niet kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:17:
Het hangt er maar net vanaf waar die contacten staan opgeslagen. Als deze staan opgeslagen op de telefoon zijn ze inderdaad weg, maar heb je ze opgeslagen bij Google Contacts of een ander account. Dan ben je ze niet kwijt.
Helaas, leuk de theorie maar in de praktijk is er iets op zijn bek gegaan en zijn er dus nummers verdwenen... Ik denk serieus dat het puur een corrupt bestand is geweest en dat zou namelijk ook wat issues van een tijdje terug verklaren. Ik sla alle nummers altijd onder hetzelfde type sync op en toch zijn daar nu nummers tussenuit. Whatsapp pakt altijd de sync over... daarom stonden ze bij whatsapp nog wel (en zo heb ik die nummers terug (grotendeels), maar geen van de twee andere syncs hebben de nummers bewaard. Er kwam een oude "telefoon" list terug (ook niet compleet én hier miste ook nog steeds nummers) via Google backup, etc. Het is nu een samengeraapt lijstje, maar... ik lijk 99% te hebben. De rest belt wel, uiteindelijk.

Geeft verder niet, gewaarschuwd persoon telt voor twee en... de volgende update krijgt eerst een backup... tijdje terug dat ik dat standaard deed ;) dus best goed om dat weer in te stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Freaky_Angelus op 03-11-2016 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Freaky_Angelus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:16:
[...]
Helaas, leuk de theorie maar in de praktijk is er iets op zijn bek gegaan en zijn er dus nummers verdwenen...
Vervelend dat het bij jou dan niet goed gegaan is. Mijn contacten heb ik altijd onder Google Contacts staan en dit gaat echt al jaren goed. Je moet natuurlijk wel voor zorgen dat je telefoon recentelijk gesynchroniseerd heeft.

Gelukkig heb je het meeste wel terug kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Ach ja... dit is het ergste wat me met een M9 is gebeurd... ik vind het zo wel prima en het is goed om te onthouden dat je niet blind moet denken "staat wel veilig op mijn mobiel".

Het is ook zo vreemd... nummers die missen zijn nummers die al in mijn vorige mobiel stonden... Hele aparte corruptie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Freaky_Angelus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:11:
Het is ook zo vreemd... nummers die missen zijn nummers die al in mijn vorige mobiel stonden... Hele aparte corruptie...
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Ach wellicht heeft een Google medewerker gezien dat je die toch nauwelijks tot niet bereikt, dus dat het nodig was om ze te verwijderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik weet niet perse of dit de juiste plek is. Maar ik heb nog een M9 liggen waar de vibrator van kapot is en het scherm aan diggelen ligt.

*Knip*. Waardeoordelen doen we niet op het forum.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 07-11-2016 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:29:
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Ach wellicht heeft een Google medewerker gezien dat je die toch nauwelijks tot niet bereikt, dus dat het nodig was om ze te verwijderen :P
LOL, van die momenten dat je de aanbiedingen op alu-folie gaat controleren ;)

De positieve kant is echter dat na de reset + opnieuw alles africhten de eerste grap is dat ik over de afgelopen 24 uur slechts 21% accu heb verbruikt.... Toegegeven met zeer weinig sot, maar dit was wel een nieuw record op mijn eigen zuinigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
M'n M9 crashed ineens als ik hem wil opstarten, hij blijft hangen bij het HTC ONE logo. Het maakt niet uit wat ik doe, ik kom er niet langs. Heb ook de wipe cache geprobeerd maar ook dat hielp niet (in recovery mode).

Het enige wat nu overblijft is een hard reset vrees ik... maar is er nog een manier om m'n data te redden?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ligt eraan wat je met data bedoeld.
Als je foto's e.d. bedoeld en die staan op de eventueel aanwezige SDkaart dan haal je die er gewoon even uit.
Bij een factory reset bestaat de kans dat de data op de interne SDkaart gewist wordt dus als je daar geen backup van hebt kunnen die dus weg zijn.
Als je jouw eigen instellingen en de instellingen van geïnstalleerde apps bedoeld die ben je dan i.d.d. kwiijt.
Echter als je op het toestel ervoor gezorgd hebt dat via je google account backups gemaakt zijn dan worden die na fabrieksreset weer automatisch geïnstalleerd als je daarvoor tijdens de setup na herstart voor kiest.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ok heb maar gewoon gereset. Had geen backups maar ja zo boeiend is het ook weer niet. M'n foto's werden wel gesynced met dropbox dus dat is niet zo erg. Kut HTC :( maar goed na al die jaren eerste keer crash, wel meteen een harde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Dit weekend ook een bizarre ervaring. Mijn telefoon kantelde het scherm niet meer automatisch (auto-rotate). IJken van de G-sensor werkte wel maar hardware diagnose via "help" gaf steeds "failed". En auto-rotate werkte steevast niet.

Vervolgens lees ik op internet de tip om de telefoon ff vanaf een paar cm op een tafel of vloerkleed te laten vallen. De wanhoop nabij dit maar geprobeerd. Telefoon ff van een cm of 5 plat op het bureau laten vallen. Scherm naar beneden.
En jawel.. de boel werkt weer na een calibratie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
YoshiBignose schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:58:
Ok heb maar gewoon gereset. Had geen backups maar ja zo boeiend is het ook weer niet. M'n foto's werden wel gesynced met dropbox dus dat is niet zo erg. Kut HTC :( maar goed na al die jaren eerste keer crash, wel meteen een harde.
Ja, dat was dus die update... Ding blijft hangen bij apps updaten of nog net ervoor.... het One scherm waarin je niet ziet dat hij apps probeert te updaten. Harde reset was het bij mij ook... sindsdien wel een nieuw record accuduur en alles loopt nog soepeler, maar ook hier 70% van foto's en dus (zoals hierboven staat) nummers kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaad.... poep troep.... nou ja, life goes on. Nog geen zin om de M10 te halen, te weinig voordelen. Wacht nog wel een ronde :P als ie maar niet weer gaat crashen bij een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik twijfel om de m9 aan te schaffen... Ik heb momenteel een HTC m8 die goed bevalt. Echter vind ik de HTC 10 nog een beetje duur. De M9 is nu voor 365 te koop, wat niet super veel is...

Zouden jullie het toestel nog een keer aanschaffen?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Je gaat er niet echt op vooruit en qua scherm ga je er zelfs op achteruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

retlaw schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:56:
Ik twijfel om de m9 aan te schaffen... Ik heb momenteel een HTC m8 die goed bevalt. Echter vind ik de HTC 10 nog een beetje duur. De M9 is nu voor 365 te koop, wat niet super veel is...

Zouden jullie het toestel nog een keer aanschaffen?
Zou het echt niet doen, sla altijd een generatie over dan ga je er echt op vooruit. Beter spaar je door of ga je voor een 2e handse, of via veiling site, aanbieding, friday of kijk eens naar import uit HongKong daar is die ook goedkoper.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Als ik echt zou moeten kiezen en een betere camera zou krijgen, dan ging ik zonder nadenken weer voor een M7 of die eerste Desire S, nog altijd de beste toestellen die ik heb gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Prosac op 23-11-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
goede middag allemaal.
Goede kerst gehad?
Ik was wat rond aan het snuffelen op xda
En ik kwam erachter dat ze in Amerika android 7.0 sinds de 26
Voor de unlocked htc one m9 aan het uitrollen waren
Dus ik ben benieuwd wanneer hij in Nederland uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Nou... ik heb zojuist Android 7 ontvangen op mijn M9....

In tegenstelling tot vorige keer foutloos qua update (dus onnodig, soort van, backup lopen draaien) en wat mij opvalt... Rete-snel....

Sense draait beduidend soepeler en sneller. Lijkt zowel hogere fps te hebben als ook lichter als overlay te zijn. Ben erg benieuwd of de rest dat ook zo ervaart. Laat horen dus ;) Android 7 + M9 bevalt de eerste uren in ieder geval enorm (eens kijken wanneer het tegen begint te vallen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan Android 7 niet installeren :S Het downloaden gaat prima, maar wanneer ik m installeer stopt ie bij 25%
Heb de cache geleegd, batterij opgeladen, meer ruimte gemaakt en de telefoon een poos uitgelaten. Niks schijnt te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
uhhhhhhh.....

Nu liep het wel heel langzaam en heb ik met argus ogen zitten staren naar hoe vaak die opnieuw opstartte etc., maar hij liep wel voorbij 25%... Daar bleef hij wel lang op staan (meerdere malen dat hij wat leek te hangen), maar hij kwam er voorbij.

Het is naar, maar je kan een fact. reset doen om er omheen te gaan. Zou ik, als je nog kan (je kon ruimte maken???) wel echt alles backuppen... want je bent het anders kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik de update naar 7.0 gedownload en sindsdien is er niets meer met de telefoon te beginnen. Ik krijg om de 3 seconden de melding dat com.android.phone is gestopt en verder lijken alle contacten weg te zijn en kan ik ook niet meer bellen. Iemand een oplossing?

Gr. Longneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-08 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:30:
Vanmiddag heb ik de update naar 7.0 gedownload en sindsdien is er niets meer met de telefoon te beginnen. Ik krijg om de 3 seconden de melding dat com.android.phone is gestopt en verder lijken alle contacten weg te zijn en kan ik ook niet meer bellen. Iemand een oplossing?

Gr. Longneck
Ik had het zelfde, enigste oplossing was voor mij een factory reset...
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.