In België is hij ook uitgerold.
Na een half jaar gebruik besloten om de One M9 weg te doen en terug te gaan naar Apple.
Het is een schitterende toestel de M9, werkt wat dat betreft echt voortreffelijk...
Echter in het half jaar dat ik de M9 nu gebruik, moet ik hem voor de tweede maal retour zenden.
Het eerste exemplaar had een scheurtje in de behuizing. Is toen netjes omgeruild voor een nieuwe. Nu is de trilmotor sinds een dag of vijf kapot. Het vertrouwen voor mij in HTC is weg. Natuurlijk kun je pech hebben, maar voor mij is dit genoeg de M9 te laten repareren en te verkopen. Geen Android meer voor mij.
Het is een schitterende toestel de M9, werkt wat dat betreft echt voortreffelijk...
Echter in het half jaar dat ik de M9 nu gebruik, moet ik hem voor de tweede maal retour zenden.
Het eerste exemplaar had een scheurtje in de behuizing. Is toen netjes omgeruild voor een nieuwe. Nu is de trilmotor sinds een dag of vijf kapot. Het vertrouwen voor mij in HTC is weg. Natuurlijk kun je pech hebben, maar voor mij is dit genoeg de M9 te laten repareren en te verkopen. Geen Android meer voor mij.
Jammer, maar twee keer repareren in zo'n tijdsbestek is nooit fijn inderdaad...
Hier ook drie scheurtjes in het toestel, heb ik al eerder gepost, nog niks mee gedaan, lamzak dat ik ben.
Hier ook drie scheurtjes in het toestel, heb ik al eerder gepost, nog niks mee gedaan, lamzak dat ik ben.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heren een vraagje, ik heb net de officiële update naar Android 6.0 binnengekregen, allemaal goed gegaan hoor ondanks dat het wel even duurde, eerst de pre-Android 6 update en daarna de Android 6 update zelf alles bij elkaar 1,30 uur geduurd denk ik.
Maar nu valt het mij op dat bij de volume instellingen de optie berichten weg is en ik kan die nergens meer vinden in de instellingen in de 5.0.1 software was dit een optie, dus als ik nu het volume van mijn telefoon (ivm het gebeld kunnen worden uiteraard) op 2/3 heb staan komen mijn Messenger of Telegram berichten net zo hard binnen iets dat ik persoonlijk enorm irritant vindt, ik wil het berichten volume op 0 hebben tijdens werktijd maar wil het natuurlijk wel kunnen horen als ik gebeld wordt.
Iemand hier een oplossing voor..?
Maar nu valt het mij op dat bij de volume instellingen de optie berichten weg is en ik kan die nergens meer vinden in de instellingen in de 5.0.1 software was dit een optie, dus als ik nu het volume van mijn telefoon (ivm het gebeld kunnen worden uiteraard) op 2/3 heb staan komen mijn Messenger of Telegram berichten net zo hard binnen iets dat ik persoonlijk enorm irritant vindt, ik wil het berichten volume op 0 hebben tijdens werktijd maar wil het natuurlijk wel kunnen horen als ik gebeld wordt.
Iemand hier een oplossing voor..?
Zo, de M9 is binnen (gehaald met de mediamarkt btw-actie
).
Wat een geweldige telefoon! Werd wel heel warm tijdens het opladen en gebruik van mn Cardboard, toen het toestel maar even uitgezet.
Review komt binnenkort.
Wat een geweldige telefoon! Werd wel heel warm tijdens het opladen en gebruik van mn Cardboard, toen het toestel maar even uitgezet.
Review komt binnenkort.
Ook na de update een uitdaging...
Muziek staat op externe SD en gebruik de ingebakken speler om muziek te luisteren.
Als ik die nu na de update open kan hij geen muziek vinden. Lijkt erop alsof ie dus op een verkeerd pad zoekt maar kan niet vinden waar ik kan instellen of aanpassen.
Iemand die hier al tegenaan gelopen is en weet hoe dit aan te pakken?
Muziek staat op externe SD en gebruik de ingebakken speler om muziek te luisteren.
Als ik die nu na de update open kan hij geen muziek vinden. Lijkt erop alsof ie dus op een verkeerd pad zoekt maar kan niet vinden waar ik kan instellen of aanpassen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
@brick - nieuw uit de doos... alle updates al doorlopen dan? Iets wat Android eigen is, is nogal ADHD gretig alles starten na updates, dus kijk vooral even welke apps er veel stroom verbruiken en richt het dan af.
@saffie - nee, ik gebruik de interne speler bijna nooit om die reden... Hoezo gewoon een map opzoeken en afspelen? Dus ik kan je er niet mee helpen sorry...
Wat ik wel tegenkwam was overigens dat de "power saver" optie nu standaard aan kan staan zonder dat het een icoontje geeft. Aangezien ik nog niet helemaal over 6.0 uit ben (gezien meer opties tot rechten, maar minder qua proces beheren), heb ik die nu standaard aangezet. Ben wat teleurgesteld in hoe energie goed het werkt, in ieder geval de branded variant...Doze treedt te weinig in en ik weet gewoon dat er shit aanstaat die niet aan hoeft te staan, maar mijn System Panel app kan in 6.0 minder 'zien'.
@saffie - nee, ik gebruik de interne speler bijna nooit om die reden... Hoezo gewoon een map opzoeken en afspelen? Dus ik kan je er niet mee helpen sorry...
Wat ik wel tegenkwam was overigens dat de "power saver" optie nu standaard aan kan staan zonder dat het een icoontje geeft. Aangezien ik nog niet helemaal over 6.0 uit ben (gezien meer opties tot rechten, maar minder qua proces beheren), heb ik die nu standaard aangezet. Ben wat teleurgesteld in hoe energie goed het werkt, in ieder geval de branded variant...Doze treedt te weinig in en ik weet gewoon dat er shit aanstaat die niet aan hoeft te staan, maar mijn System Panel app kan in 6.0 minder 'zien'.
Toestel startte op in 5.0, heb meteen de update naar 5.1 en 6.0 gedaan (en toen factory reset).Freaky_Angelus schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:51:
@brick - nieuw uit de doos... alle updates al doorlopen dan? Iets wat Android eigen is, is nogal ADHD gretig alles starten na updates, dus kijk vooral even welke apps er veel stroom verbruiken en richt het dan af.
Accu lijkt significant beter dan mn Nexus 5, dwz 15/20% meer ofzo (zonder energiebesparing). Google services slurpt hier wel veel meer batterij dan op mn N5 zeg...
Ja brick.... Google services is een vreter, maar.. je kan alles wat je niet gebruikt natuurlijk disablen of beperken in machtigingen 
Overigens, ik ben er nog niet over uit hoe ik mijn telefoon weer onder controle krijg
6.0 had beter moeten zijn qua accu dan 5.1, maar ik had 5.1 toch beter afgericht
Overigens, ik ben er nog niet over uit hoe ik mijn telefoon weer onder controle krijg
Komt zeker door Doze die roet in het eten gooit van je trainingmanierFreaky_Angelus schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:22:
Ja brick.... Google services is een vreter, maar.. je kan alles wat je niet gebruikt natuurlijk disablen of beperken in machtigingen
Overigens, ik ben er nog niet over uit hoe ik mijn telefoon weer onder controle krijg6.0 had beter moeten zijn qua accu dan 5.1, maar ik had 5.1 toch beter afgericht
Die machtigingen ga ik ns naar kijken
Beste allen,
Ik krijg sinds een paar dagen om de 30 seconden de melding 'Google Play-services is gestopt.' Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Ik heb al geprobeerd om alle updates te verwijderen en toen weer opnieuw up te daten, maar dit hielp ook niet.
Uitschakelen is geen optie, omdat dan al mijn Google apps(Gmail, Maps, Agenda etc.) het niet meer doen.
Wie kan mij helpen?
Ik krijg sinds een paar dagen om de 30 seconden de melding 'Google Play-services is gestopt.' Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Ik heb al geprobeerd om alle updates te verwijderen en toen weer opnieuw up te daten, maar dit hielp ook niet.
Uitschakelen is geen optie, omdat dan al mijn Google apps(Gmail, Maps, Agenda etc.) het niet meer doen.
Wie kan mij helpen?
Je draait gewoon de standaard software? Dan zou ik via HTC Sync Manager een backup maken en je toestel resetten.PF96 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:25:
Beste allen,
Wie kan mij helpen?
Als je een custom rom draait moet je even de juiste Gapps flashen
An sich ben ik bang dat Ricjuh gelijk gaat hebben, maar ik heb een bloedhekel aan meteen factory resets te doen 
Je kan anders nog een wipe cache proberen. Misschien is het puur een corrupte instelling en dan is die schoon opnieuw inladen genoeg.
Laat sowieso even weten, meesten hier vinden afleiding van werk heerlijk
(of spreek ik voor alleen mezelf)
Je kan anders nog een wipe cache proberen. Misschien is het puur een corrupte instelling en dan is die schoon opnieuw inladen genoeg.
Laat sowieso even weten, meesten hier vinden afleiding van werk heerlijk
Jaa ik heb gewoon de standaard software. custom roms heb ik me nooit in verdieptricjuh schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:32:
[...]
Je draait gewoon de standaard software? Dan zou ik via HTC Sync Manager een backup maken en je toestel resetten.
Als je een custom rom draait moet je even de juiste Gapps flashen
Ik zal eerst de wipe cache proberen, wat houdt dit precies in? En is er een kans dat ik bestanden kwijt raak?Freaky_Angelus schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:32:
An sich ben ik bang dat Ricjuh gelijk gaat hebben, maar ik heb een bloedhekel aan meteen factory resets te doen
Laat sowieso even weten, meesten hier vinden afleiding van werk heerlijk(of spreek ik voor alleen mezelf)
Sorry heb niet heel veel kennis op dit gebied

No problemo.PF96 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:04:
Ik zal eerst de wipe cache proberen, wat houdt dit precies in? En is er een kans dat ik bestanden kwijt raak?
Sorry heb niet heel veel kennis op dit gebied
Nee een cache wipe is uitsluitend je actieve geheugen blanco gooien en bij de volgende herstart van de telefoon alle instellingen dus schoon inlezen. (Technisch iets anders, maar dit is mooi uitgelegd).
Truc is soms wat lastig, maar ik leg hem stapsgewijs even uit... Lees dit eerst een keer door en daarna pas iets proberen!!
- Zet je telefoon uit (dus geen herstart)
- Zet hem aan door power + volume omlaag tegelijk ingedrukt te houden voor +/- 5 a 10 seconden (je ziet logo HTC in zwarte achtergrond)
- selecteer "reboot to bootloader" met volume knoppen, bevestig met power knop (dit blijft de methode)
- selecteer "boot to recovery mode"
- Let op.. je eindigt op een scherm met een rood driehoekje... hier komt de grap:
- Hou power ingedrukt en druk volume omlaag en dan volume omhoog in... Anders krijg je het menu niet te zien.
- selecteer "Wipe cache partition"
En selecteer uitsluitend die optie met de volume knoppen en doe dit kalm... Factory reset staat er vlak naast
- Bevestig dit met yes... (geen idee waarom hier sinds Android 6 een beveiliging bij zit... 5.1 heeft deze vraag iig niet).
- selecteer "reboot system now"
En je bent er doorheen en dan heb je (net zoals ik zojuist) je cache leeg gegooid. In principe zouden al je toggles, apps en meuk er gewoon moeten blijven staan, maar heb wel een keer meegemaakt dat bijna alles foetsie was. Dat is vervelend (widgets en meuk herindelen), maar beter dan alle bestanden kwijt
Ze hebben het wel in Android 6 moeilijker gemaakt zeg....
[ Voor 8% gewijzigd door Freaky_Angelus op 02-02-2016 17:52 ]
Ik wist niet eens dat er een recovery beschikbaar was op de standaard softwareFreaky_Angelus schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:46:
[...]
Ze hebben het wel in Android 6 moeilijker gemaakt zeg....

Maar lekker duidelijk stappenplan!
Ik kan me niet herinneren of jij ook al gezegend was met de M9 toen er nog 5.0 op stond, maar... dat was zo stabiel dat ik om de week (soms elk weekend) een wipe cache deed. Ik kan het stappenplan redelijk dromenricjuh schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:55:
Ik wist niet eens dat er een recovery beschikbaar was op de standaard software![]()
Maar lekker duidelijk stappenplan!
Zo is er ook tussen 5.0 en 5.1 die extra stap gekomen om voorbij het driehoek icoontje te komen en nu een extra bevestiging "yes" nodig om de wipe cache uit te kunnen voeren.
Het spreekt niet in het voordeel van Android dat ik deze wijzigingen kan opnoemen op basis van ervaringen, maar het is wel 1 van de redenen waarom ik de M9 flink verdedig. De 'mankementen' zijn echt vrij beperkt qua hardware en liggen vooral bij Android en de eigenlijk de camera app (naja, in het begin).
Ik had een pre-order uitstaan sinds Februari vorig jaar
Ik had eigenlijk niet heel veel problemen met 5.0 en 5.1. Maar ik had altijd een custom rom op mijn Xperia Z1 en miste toch wel een aantal features. Daarom eind december een AOSP rom geflashed via XDA.
Ik had eigenlijk niet heel veel problemen met 5.0 en 5.1. Maar ik had altijd een custom rom op mijn Xperia Z1 en miste toch wel een aantal features. Daarom eind december een AOSP rom geflashed via XDA.
Nadat mijn M7 de geest heeft gegeven, heb ik besloten om de M9 aan te schaffen. Heb deze bij Bol.com gekocht en vandaag ontvangen.
Nadat ik de doos uit de verpakkingsfolie te heb gehaald, viel mij opviel dat er aan de zijkant van de doos "HTC One M9_Demo Unit (Gold on silver)" op de sticker staat beschreven, en dat de doos volledig wit is t.o.v deze doos:

Na het openen van de doos, zat er geen folie om het toestel heen. Die lag in het bakje eronder.
Mijn vraag is of dit toestel wel exact dezelfde hardware heeft als de rest of dat er misschien nog "schoonheidsfoutjes" onder de motorkap zou kunnen zitten.
Voor de rest lijkt ie wel normaal te functioneren, al moet ik eerst wel wachten tot ik een nieuwe nano simkaart heb ontvangen om hem echt te kunnen gebruiken.
Nadat ik de doos uit de verpakkingsfolie te heb gehaald, viel mij opviel dat er aan de zijkant van de doos "HTC One M9_Demo Unit (Gold on silver)" op de sticker staat beschreven, en dat de doos volledig wit is t.o.v deze doos:

Na het openen van de doos, zat er geen folie om het toestel heen. Die lag in het bakje eronder.
Mijn vraag is of dit toestel wel exact dezelfde hardware heeft als de rest of dat er misschien nog "schoonheidsfoutjes" onder de motorkap zou kunnen zitten.
Voor de rest lijkt ie wel normaal te functioneren, al moet ik eerst wel wachten tot ik een nieuwe nano simkaart heb ontvangen om hem echt te kunnen gebruiken.
Inmiddels wipe cache gedaan, bedankt voor je duidelijke uitleg top! Helaas krijg ik nog steeds de melding..
Nu aan het twijfelen tussen factory reset of een custom rom
Dat klinkt wel heel erg als een reviewmodel die techjournalisten aangeboden krijgen, lekker retourneren.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Niks nuttigs aan toe te voegen, fout van bol.com en meteen het bestelde eisen.CLB schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:56:
Dat klinkt wel heel erg als een reviewmodel die techjournalisten aangeboden krijgen, lekker retourneren.
Even heel bot gesteld, niet alleen zijn de nieuwere versie met een v.2.1 SD810 SoC uitgevoerd (wat, ook al deel ik de mening niet dat de 2.0 versie te warm wordt, wel een verbeterde versie is die koeler loopt
Zal prima werken, is geen koop die je dacht te doen (en desnoods bieden ze maar 50% korting aan
@Ricjuh,
Nouja, voor het nog niet duidelijk was.. Ik heb een bloedhekel aan random processen en onnodige batterij misbruik. Ik merkte dat na 1 a 2 weken Android 5.0 gewoon vol liep met ellende en de boel trager werd en de accuduur korter. Bij 5.1 deed ik dat uit gewoonte de eerste week nog wel, maar merkte vrij snel dat het bijna nooit nodig was. Nu bij 6.0 een keer gedaan (wat trouwens wel positief uitviel even terzijde) vanwege de uitleg, maar niet per se nodig lijkt te zijn.
@PF96,
Ja... factory reset is sneller te realiseren dan een rom, maar als je toch een rom zou overwegen... Ik ben er te lui / onervaren in (het een komt door het ander zeg maar), maar als ik lees wat anderen hier halen is het wel iets om te overwegen.
[ Voor 33% gewijzigd door Freaky_Angelus op 02-02-2016 17:50 ]
CLB schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:56:
[...]
Helaas, morgen maar terug sturen. Zal toelichten dat dit een demo toestel is en hopen dat ik daarna wel een retail versie krijg.Freaky_Angelus schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:42:
[...]
Niks nuttigs aan toe te voegen, fout van bol.com en meteen het bestelde eisen.
Even heel bot gesteld, niet alleen zijn de nieuwere versie met een v.2.1 SD810 SoC uitgevoerd (wat, ook al deel ik de mening niet dat de 2.0 versie te warm wordt, wel een verbeterde versie is die koeler loopt), maar sowieso is een M9 die niet voorzien is van alle stickers, plakkers en andere 'fresh out of the box' meuk, simpelweg geen nieuw toestel.
Zal prima werken, is geen koop die je dacht te doen (en desnoods bieden ze maar 50% korting aan)
In de tussentijd maar wat langer op m'n oude Desire werken

Waar kan je zien of je toestel de nieuwe SoC heeft?
Er zal vast iemand een handige app kunnen adviseren, maar in de basis zou elke nieuwe M9 van een 2.1 inmiddels moeten zijn voorzien. In juli werd er gezegd dat alle OEM's 2.1 gebruikten/ontvingen.
Er zit vooral op bandbreedte van het geheugen verschil, voor de rest heb ik weinig indrukwekkend verschil gezien (zie link), maar... nieuwer is nieuwer en je koopt tenslotte een nieuwe telefoon. Zeker geen Demo model, dus de SoC zie ik niet als een reden.. Dat Demo gedeelte en het feit dat het niet in de verpakking zat zoals het hoort is meer de reden. Daarnaast, je hebt toch 14 dagen annulering ter beschikking... Dus ze kunnen kiezen, stuur echt een nieuwe of het wordt gewoon geannuleerd.
Ter info: http://www.anandtech.com/...snapdragon-810-v2-and-v21
Er zit vooral op bandbreedte van het geheugen verschil, voor de rest heb ik weinig indrukwekkend verschil gezien (zie link), maar... nieuwer is nieuwer en je koopt tenslotte een nieuwe telefoon. Zeker geen Demo model, dus de SoC zie ik niet als een reden.. Dat Demo gedeelte en het feit dat het niet in de verpakking zat zoals het hoort is meer de reden. Daarnaast, je hebt toch 14 dagen annulering ter beschikking... Dus ze kunnen kiezen, stuur echt een nieuwe of het wordt gewoon geannuleerd.
Ik heb de app CPU-Z gevonden om info van SoC te kunnen zien. Daar geeft hij aan dat de GPU op 630 MHz draait. Volgens het artikel zou het dan betekenen dat ik versie 2.1 heb. Of begrijp ik het verkeerd?Freaky_Angelus schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:50:
Er zal vast iemand een handige app kunnen adviseren, maar in de basis zou elke nieuwe M9 van een 2.1 inmiddels moeten zijn voorzien. In juli werd er gezegd dat alle OEM's 2.1 gebruikten/ontvingen.
Mijn toestel is een van de eerste, van april 2015. Is het dan logisch? Die versie is toch echt een hardwarematig andere versie?
Versie heeft niets met de werkelijke snelheid van dat moment te maken. Klokt gewoon terug als je minder gebruik maakt. In de basis zou een 'oude' versie van maart/april de 2.0 moeten/kunnen zijn en per juli werd er via twitter door HTC gemeld dat elk toestel 2.1 zou moeten hebben. Er is wat onduidelijkheid of alle M9's 2.1 hebben, maar zeker de nieuwere versies zouden dus de nieuwere variant moeten hebben.-aad- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:47:
Ik heb de app CPU-Z gevonden om info van SoC te kunnen zien. Daar geeft hij aan dat de GPU op 630 MHz draait. Volgens het artikel zou het dan betekenen dat ik versie 2.1 heb. Of begrijp ik het verkeerd?
Mijn toestel is een van de eerste, van april 2015. Is het dan logisch? Die versie is toch echt een hardwarematig andere versie?
Sorry dat dit nu weer speelt, het was meer een "argument" om bol.com gewoon aan te spreken met "hey, demo versie, niet nieuw in de doos en oud model met 'slechte' cpu, zo werkt het niet he!"
Als je het wil weten moet je meer moeite doen en ik heb me nooit verdiept in hoe ik het kan uitlezen (omdat het me technisch interessant is, maar niet om werkelijk in mijn toestel te controleren). Zal vast iemand vaak genoeg op XDA komen die je kan uitleggen hoe.
Als ik een nieuwe M9 heb ontvangen, zal ik eens kijken of het te achterhalen is. Je kan wel zien wanneer die uit de fabriek kwam.
Zolang die het maar goed doet, dat is het belangrijkste
Zolang die het maar goed doet, dat is het belangrijkste
Oplossing gevonden door alle mappen met muziek erin, op de root van de SD te plaatsen in een map die Music heet.Saffie_time schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:31:
Ook na de update een uitdaging...
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Voorheen kon je je Facebook account linken met de contacten in je telefoon. Hierdoor had je altijd een update in de profielen zoals de foto's. Klopt het dat je dat nu niet meer kan doen als je de update hebt binnengehaald? Oude contacten hebben nog een foto staan.
Update na een demo unit te hebben ontvangen:
Na het retour sturen van de demo unit, had ik eerst een ruil aangevraagd maar deze gister geannuleerd omdat de prijs bij bol.com met 40 euro is verlaagt, en het even zal duren voordat zij de demo unit retour hebben en dan pas een nieuwe sturen.
Dus gister een nieuwe bestelt zodat ik die vandaag in ontvangst kan nemen, en zoals ik eigenlijk al had verwacht... weer een demo unit.
En de folie die om de toestel heen hoort, lag weer in het bakje eronder.
Het lijkt erop dat ze een partij demo units hebben opgekocht.
Deze gaat ik toch maar in gebruik nemen, en maar contact met bol.com opnemen. Misschien zijn ze bereid voor een compensatie.
De software versie staat op 1.32.401.3, is dit de versie die werd meegeleverd toen het toestel net uitkwam?
Na het retour sturen van de demo unit, had ik eerst een ruil aangevraagd maar deze gister geannuleerd omdat de prijs bij bol.com met 40 euro is verlaagt, en het even zal duren voordat zij de demo unit retour hebben en dan pas een nieuwe sturen.
Dus gister een nieuwe bestelt zodat ik die vandaag in ontvangst kan nemen, en zoals ik eigenlijk al had verwacht... weer een demo unit.

En de folie die om de toestel heen hoort, lag weer in het bakje eronder.
Het lijkt erop dat ze een partij demo units hebben opgekocht.
Deze gaat ik toch maar in gebruik nemen, en maar contact met bol.com opnemen. Misschien zijn ze bereid voor een compensatie.
De software versie staat op 1.32.401.3, is dit de versie die werd meegeleverd toen het toestel net uitkwam?
[ Voor 14% gewijzigd door Mistersamson op 06-02-2016 12:20 ]
Potverdrie. Leg ik gisteren mijn telefoon neer, zie ik gewoon 3 scheuren springen in het glas van de camera. Nadere inspectie leerde mij vervolgens dat er toch die scheurtjes in de behuizing zijn ontstaan..
maar ff contact opnemen met HTC.
maar ff contact opnemen met HTC.
Dat is wel heel naar zeg... Ik ben verbaasd dat het nu al de tweede hier is die dat weet/kan/moet melden.
Heb je toevallig een hoesje? Heb zelf een Nillkin minimaal skin geval (DealExtreme a 10 euro) en mogelijk helpt dat voorkomen. Mijn camera raakt de tafel er niet door...
Wat betreft "positief" verhaal (want daarvoor kwam ik langs) kan ik wel melden dat Greenify + Saver + OCD gedrag mijn telefoon vrij enthousiast weet te krijgen inmiddels!
Heb je toevallig een hoesje? Heb zelf een Nillkin minimaal skin geval (DealExtreme a 10 euro) en mogelijk helpt dat voorkomen. Mijn camera raakt de tafel er niet door...
Wat betreft "positief" verhaal (want daarvoor kwam ik langs) kan ik wel melden dat Greenify + Saver + OCD gedrag mijn telefoon vrij enthousiast weet te krijgen inmiddels!

Booten naar download mode. Daar heb je een technisch overzicht van jouw M10.Mistersamson schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:43:
[...]
Helaas, morgen maar terug sturen. Zal toelichten dat dit een demo toestel is en hopen dat ik daarna wel een retail versie krijg.
In de tussentijd maar wat langer op m'n oude Desire werken
Waar kan je zien of je toestel de nieuwe SoC heeft?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb er inderdaad altijd een hoesje om. Dotview.Freaky_Angelus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:29:
Dat is wel heel naar zeg... Ik ben verbaasd dat het nu al de tweede hier is die dat weet/kan/moet melden.
Daarom verbaasde het me ook.
Darn, die zou wel "dik" genoeg moeten zijn dat de camera niks kan raken.
Ik heb dit toestel ongeveer een maand (iets langer) geleden gekocht, met het idee in mn achterhoofd dat de M10 eraan komt.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:51:
Is het nog aangeraden dit toestel aan te schaffen, omdat over 2 maanden de m10 uitkomt?
Tot nu toe ben ik ervan overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Als ik zo de M10 leaks zie, en dan de prijs van de M9 tov de verwachte prijs van de M10, zou ik nu nogsteeds voor de M9 kiezen.
Nope, ik zit nog steeds op stock... of beter gesteld... branded stock 
Het was na de MM update wel even schoppen en dingen onder controle krijgen, want Doze is echt te traag met inschakelen. Echter, inmiddels zit ik weer braaf op 2 a 3 dagen accu (beetje afhankelijk wat ik doe) en kom ik dusdanig makkelijk de dagen door dat zelfs op intensieve dagen ik niet na 1 dag er doorheen ben.
Tuurlijk, per persoon, maar qua telefoon voldoet hij prima. Alleen de IP68 gerucht bij de M10 is interessant, al heeft dat meer met werk te maken en de mogelijke 'plons' niet ondenkbaar is.
Het was na de MM update wel even schoppen en dingen onder controle krijgen, want Doze is echt te traag met inschakelen. Echter, inmiddels zit ik weer braaf op 2 a 3 dagen accu (beetje afhankelijk wat ik doe) en kom ik dusdanig makkelijk de dagen door dat zelfs op intensieve dagen ik niet na 1 dag er doorheen ben.
Tuurlijk, per persoon, maar qua telefoon voldoet hij prima. Alleen de IP68 gerucht bij de M10 is interessant, al heeft dat meer met werk te maken en de mogelijke 'plons' niet ondenkbaar is.
M'n powerbutton is lammerdelam en werkt nu totaal niet meer 
Toen ik het toestel kreeg was het vaak al wat behelpen, maar hij deed het tenminste nog.
Vandeweek even proberen te laten fixen bij Dynafix, als het toestel nu uitvalt is het gedaan
Toen ik het toestel kreeg was het vaak al wat behelpen, maar hij deed het tenminste nog.
Vandeweek even proberen te laten fixen bij Dynafix, als het toestel nu uitvalt is het gedaan
Verwijderd
heb net mn nieuwe M9 binnen, maar hij staat nu standaard ingesteld op engels, maar ik kan hem nergens instellen naar het nederlands, weet iemand hoe ik hem toch naar het nederlands kan krijgen?
EDIT: OPGELOST
EDIT: OPGELOST
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 19:13 ]
Inmiddels fixed, kon viavia even tussendoor terecht, gelukkig het knopje / mechanisme, geen andere gekheid.CLB schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:48:
M'n powerbutton is lammerdelam en werkt nu totaal niet meer
Ben inmiddels toch wel gewend aan het toestel, mooie looks, prima schermpje, accuduur is goed, Marsh-mallow draait heerlijk, camera is goed voor de snapshotjes, ding reageert altijd snel, wordt niet meer warm. Had toch erg zonde geweest als het knopje niet gemaakt had kunnen worden, dan had het toestel nagenoeg naar de sloop kunnen gaan. Of dan had ik zelf moeten gaan kloten met reparatie, bad idea is dat
Nieuw record, paasweekend was heerlijk sloom!
en de link met overzicht... ja ik deed dus ook weinig
3 dagen en 12 uur
en de link met overzicht... ja ik deed dus ook weinig
3 dagen en 12 uur
[ Voor 31% gewijzigd door Freaky_Angelus op 28-03-2016 20:45 ]
Is er een manier om de infraroodsensor te testen, zonder televisie...
Via het testmenu zie ik geen infraroodtest, heb het idee dat die kaduuk is...
Via het testmenu zie ik geen infraroodtest, heb het idee dat die kaduuk is...
Goede vraag...
Enige wat ik me kan bedenken is een videocamera gebruiken die IR leds kan zien (dus die zijn filter kan wegklappen), want heb eigenlijk nooit gekeken of een smartphone IR leds kan zien...
Verder, waarom specifiek zonder tv? Doet hij dat niet?
Enige wat ik me kan bedenken is een videocamera gebruiken die IR leds kan zien (dus die zijn filter kan wegklappen), want heb eigenlijk nooit gekeken of een smartphone IR leds kan zien...
Verder, waarom specifiek zonder tv? Doet hij dat niet?
Noop, gok dat ze intern wat verkloot hebben met het maken van de powerbutton.
Ding reageert niet meer, op geen enkele televisie of audioset, waar dat voorheen wel zo was
Ding reageert niet meer, op geen enkele televisie of audioset, waar dat voorheen wel zo was
Dat is wel goed klote....
Geen M7 als reserve
doet het zo'n 20 dagen als afstandsbediening
Maaruh, even serieus, neem aan dat je wel even terug gaat hiervoor of 'boeit' het niet genoeg?
Geen M7 als reserve
Neauh, toestel is een developer-versie van HTC zelf, zonder garantie.
Dat m'n knopje werd gefixed was al viaviavia en gratis, dan maar even zonder infrarood, helaas.
Of zelf maar een keer uit elkaar slopen om wat te checken, maar dat komt misschien wel als ik 'n nieuwe telefoon heb
Dat m'n knopje werd gefixed was al viaviavia en gratis, dan maar even zonder infrarood, helaas.
Of zelf maar een keer uit elkaar slopen om wat te checken, maar dat komt misschien wel als ik 'n nieuwe telefoon heb
[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 29-03-2016 21:40 ]
Als je de tijd hebt, loop eens rondje Mediamarkt.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Naja, die M10 ziet er bijzonder interessant uit wat mij betreft dus zou het begrijpen als je "ons verlaat" hier
Gelukkig zie ik voor het werk vele smartphones en devices, lastig hoor...
De Xperia X Performance en One 10 hebben de voorkeur, maar die zijn er beide nog niet
Ik zie bij m9 opeens een barst in de metalen behuizing precies boven de front camera. Het glas van de camera is niks mee aan de hand, toestel is verder niet gevallen of gestoten.
Ik zal vanmiddag contact opnemen met HTC om te kijken wat ze zeggen.
Opsturen naar Dynafix is het antwoord vermoed ik.ricjuh schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:58:
Ik zie bij m9 opeens een barst in de metalen behuizing precies boven de front camera. Het glas van de camera is niks mee aan de hand, toestel is verder niet gevallen of gestoten.
Daar ligt die van mij nu sinds het weekend ook. Wegens de haarscheurtjes en de breuk van het glas voor de camera.
Dan heb jij geluk.Prosac schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:01:
[...]
Opsturen naar Dynafix is het antwoord vermoed ik.![]()
Daar ligt die van mij nu sinds het weekend ook. Wegens de haarscheurtjes en de breuk van het glas voor de camera.
Ik heb de mijne opgestuurd om het saffierglas van de camera te laten maken.
Dat is al heel lang gebarsten maar ik heb gewacht met opsturen omdat ik hem dan zo lang kwijt ben en geen vervangtoestel had. Via een collega nu een toestel gekregen dus ik stuur hem op.
Ik krijg vandaag te horen dat het niet onder de garantie valt omdat er gebruikersschade is...
Ik ben serieus pissed off want als ik hem terug wil zonder reparatie moet ik alsnog 36€ betalen.
Dat slaagt helemaal nergens op.
Ik heb geen bericht gehad, alleen maar van HTC dat het toestel deze week wordt teruggestuurd. Mogelijk komt dynafix nog met een rekening.
Vermoedelijk heb ik idd mazzel vanwege die haarscheuren. Aangezien mijn vrouw een nieuw toestel wilde hebben voor haar verjaardag, heb ik die maar vervroegd voor haar aangeschaft (Oneplus X, heerlijk toestel btw) en gebruik ik die tijdens de HTC-loze dagen.
Sowieso bizar hoe snel dat is gegaan dat je niks meer kan zonder je mobiel.
Vermoedelijk heb ik idd mazzel vanwege die haarscheuren. Aangezien mijn vrouw een nieuw toestel wilde hebben voor haar verjaardag, heb ik die maar vervroegd voor haar aangeschaft (Oneplus X, heerlijk toestel btw) en gebruik ik die tijdens de HTC-loze dagen.
Sowieso bizar hoe snel dat is gegaan dat je niks meer kan zonder je mobiel.
Ik heb ook slechte ervaring met Dynafix, dus toch maar even wachten met opsturen denk ik. Het is niet echt heel storend in gebruik.Homewrecker schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:59:
[...]
Dan heb jij geluk.
Ik heb de mijne opgestuurd om het saffierglas van de camera te laten maken.
Dat is al heel lang gebarsten maar ik heb gewacht met opsturen omdat ik hem dan zo lang kwijt ben en geen vervangtoestel had. Via een collega nu een toestel gekregen dus ik stuur hem op.
Ik krijg vandaag te horen dat het niet onder de garantie valt omdat er gebruikersschade is...
Ik ben serieus pissed off want als ik hem terug wil zonder reparatie moet ik alsnog 36€ betalen.
Dat slaagt helemaal nergens op.
Mijn m9 is terug. Ziet er keurig uit. De haarscheurtjes zijn weg en het cameraglas is gemaakt. Kostenloos. Al met al is het toestel ongeveer 5 werkdagen bij Dynafix geweest.
Ik dacht even dat ik een nieuwe had gekregen, maar nadere inspectie leerde mij dat een klein schilfertje uit de behuizing aan de onderkant er nog steeds uit lag.
Ik dacht even dat ik een nieuwe had gekregen, maar nadere inspectie leerde mij dat een klein schilfertje uit de behuizing aan de onderkant er nog steeds uit lag.
Als er mensen zijn die de HTC 10 overwegen, leuke ontwikkeling: http://anandtech.com/show...0-battery-storage-results
In de nieuwe browser test van Anandtech komt de 10 flink sterker naar voren, maar als je de oude tests bekijkt en dan ziet waar de M9 en 10 t.o.v. elkaar staan lijkt er iets niet te kloppen. Ja inderdaad, die synthetische tests zijn niet realistisch!
HTC 10 zou dus inderdaad best lang mee moeten kunnen gaan en zelfs voor de zwaardere gebruiker echt wel een volle dag moeten kunnen betekenen (8 uur non-stop browsen??? Ergens op de dag wijk je toch wel...)
In de nieuwe browser test van Anandtech komt de 10 flink sterker naar voren, maar als je de oude tests bekijkt en dan ziet waar de M9 en 10 t.o.v. elkaar staan lijkt er iets niet te kloppen. Ja inderdaad, die synthetische tests zijn niet realistisch!
HTC 10 zou dus inderdaad best lang mee moeten kunnen gaan en zelfs voor de zwaardere gebruiker echt wel een volle dag moeten kunnen betekenen (8 uur non-stop browsen??? Ergens op de dag wijk je toch wel...)
Mijn M9 heeft een rare dode pixel achtige afwijking in het scherm sinds gister. Al snel contact gehad met HTC en kan hem opsturen, heb nog garantie.
Nu is mijn phone S-Off en geroot met een custom ROM. Iemand ervaring met HTC reparatie en die weet of ze moeilijk gaan doen? Het gaat om een hardware defect natuurlijk. Weinig zin om alles terug te draaien eerlijk gezegd
Nu is mijn phone S-Off en geroot met een custom ROM. Iemand ervaring met HTC reparatie en die weet of ze moeilijk gaan doen? Het gaat om een hardware defect natuurlijk. Weinig zin om alles terug te draaien eerlijk gezegd
Vandaag bericht op Facebook van HTC Nederland dat we ook Android N gaan krijgen:
"Het leven wordt nog net iets lekkerder, want Android N komt naar de HTC 10, HTC One A9 en HTC One M9!"
Moet ik wel eerst eens aan de slag met M installeren op m'n M9.. Omdat ik geroot ben werkt OTA niet en heb niet zo'n zin om alles weer opnieuw in te moeten gaan stellen. Misschien dat ik Flashfire eens ga proberen.
"Het leven wordt nog net iets lekkerder, want Android N komt naar de HTC 10, HTC One A9 en HTC One M9!"
Moet ik wel eerst eens aan de slag met M installeren op m'n M9.. Omdat ik geroot ben werkt OTA niet en heb niet zo'n zin om alles weer opnieuw in te moeten gaan stellen. Misschien dat ik Flashfire eens ga proberen.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Zit er nog een beetje leven in dit topic? 
In ieder geval is er op XDA een ontwikkelaar die de HTC 10 rom geport heeft naar de M9. Hoewel de rom nog in het Alpha-stadium is, functioneert ie op mijn M9 als een stock rom.
Linkje: http://forum.xda-develope...m9-android-6-0-1-t3388123 Ikzelf heb eerst de rom.zip geinstalleerd en daarna de update.zip die ergens te vinden is in het topic.
Ik moet wel zeggen dat de eerste dag de rom wat instabiel was (toen ik mijn app backups aan het terugzetten was reageerde Sense heel traag) maar na een reboot en een nachtje opladen draait de rom naar mijn mening vloeiender dan de Stock 6.0.
Deze nieuwe rom is trouwens gebasseerd op Android 6.0.1 én heeft Dolby Audio (welke naar mijn mening beter klinkt dan de versie op de Stock M9).
In ieder geval is er op XDA een ontwikkelaar die de HTC 10 rom geport heeft naar de M9. Hoewel de rom nog in het Alpha-stadium is, functioneert ie op mijn M9 als een stock rom.
Linkje: http://forum.xda-develope...m9-android-6-0-1-t3388123 Ikzelf heb eerst de rom.zip geinstalleerd en daarna de update.zip die ergens te vinden is in het topic.
Ik moet wel zeggen dat de eerste dag de rom wat instabiel was (toen ik mijn app backups aan het terugzetten was reageerde Sense heel traag) maar na een reboot en een nachtje opladen draait de rom naar mijn mening vloeiender dan de Stock 6.0.
Deze nieuwe rom is trouwens gebasseerd op Android 6.0.1 én heeft Dolby Audio (welke naar mijn mening beter klinkt dan de versie op de Stock M9).
Vanavond eens kijken, ik gebruik momenteel CandySix op AOSP base waar ik ook zeer tevreden over ben.brick5492 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:12:
Zit er nog een beetje leven in dit topic?
Ik moet wel zeggen dat de eerste dag de rom wat instabiel was (toen ik mijn app backups aan het terugzetten was reageerde Sense heel traag) maar na een reboot en een nachtje opladen draait de rom naar mijn mening vloeiender dan de Stock 6.0.![]()
Mijn m7 is af, microfoon doet het niet meer mensen horen me dubbel en verstaan me niet meer, batterij is binnen paar uur leeg of kapt al bij 30%.
Tijd om verder te kijken.. Aangezien ik altijd htc gehad heb kan ik niet echt wennen aan bijv een scherm van samsung.
De htc 10 vind ik eerlijk gezegd wat duur voor wat hij bied. Had liever een ip67 gezien. Vandaar de m9 nu op t oog... 400€ eigenlijk ook nog wel tikkie aan de dure kant gevoelsmatig en hij is niet overal meer te krijgen lijkt wel als ik in de pwatch kijk?
Advies van jullie uit na al gebruik van misschien een jaar, op dit moment gewoon nog een goede koop? Ondanks de haarscheurtjes, camera en accu.
Tijd om verder te kijken.. Aangezien ik altijd htc gehad heb kan ik niet echt wennen aan bijv een scherm van samsung.
De htc 10 vind ik eerlijk gezegd wat duur voor wat hij bied. Had liever een ip67 gezien. Vandaar de m9 nu op t oog... 400€ eigenlijk ook nog wel tikkie aan de dure kant gevoelsmatig en hij is niet overal meer te krijgen lijkt wel als ik in de pwatch kijk?
Advies van jullie uit na al gebruik van misschien een jaar, op dit moment gewoon nog een goede koop? Ondanks de haarscheurtjes, camera en accu.
Hmm €400 voor de One M9 zou ik niet meer doen hoor...
Maakt de keus niet makkelijkerCLB schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:49:
Hmm €400 voor de One M9 zou ik niet meer doen hoor...
Zou het ook niet meer doen inderdaad. Voor die prijs heb je al een hoop leuke andere toestellen. Kijk bijvoorbeeld naar de OnePlus (2/3/X). Maar ik kan je wel aanraden om een topic aan te maken in Mobile Aankoopadviesforum.
Hehe,
400 voor de M9 is nu een jaar later hoog... Zal ook ik toegeven, maar hoe positief die OnePlus versie whatever ook door anderen worden ervaren, ik was niet overtuigd als ik ze in mijn handen had. (Niet allemaal in mijn handen, maar een vriend van me gaat door de OnePlus serie zoals ik door HTC's ga)
De M9 is een prima toestel en een geweldige upgrade vanuit de M7 (zelfde stap gedaan), maar nu een jaar oud en dan snap ik je punt wel. Ik heb geen twijfel/spijt van mijn M9, maar HTC valt niet veel verder dan dit. De M7 deed redelijk hetzelfde en slechts de M8 is nu met 250 redelijk goedkoop... Maar met slechts 16gb interne opslag ga je spijt krijgen. Als je echt twijfelt, zou ik iets goedkoops voor een jaartje kiezen en kijken wat de 11 gaat doen (of tot wanneer de 10 goedkoop genoeg is geworden voor je gevoel).
400 voor de M9 is nu een jaar later hoog... Zal ook ik toegeven, maar hoe positief die OnePlus versie whatever ook door anderen worden ervaren, ik was niet overtuigd als ik ze in mijn handen had. (Niet allemaal in mijn handen, maar een vriend van me gaat door de OnePlus serie zoals ik door HTC's ga)
De M9 is een prima toestel en een geweldige upgrade vanuit de M7 (zelfde stap gedaan), maar nu een jaar oud en dan snap ik je punt wel. Ik heb geen twijfel/spijt van mijn M9, maar HTC valt niet veel verder dan dit. De M7 deed redelijk hetzelfde en slechts de M8 is nu met 250 redelijk goedkoop... Maar met slechts 16gb interne opslag ga je spijt krijgen. Als je echt twijfelt, zou ik iets goedkoops voor een jaartje kiezen en kijken wat de 11 gaat doen (of tot wanneer de 10 goedkoop genoeg is geworden voor je gevoel).
MIsschien heeft iemand hier ervaring mee. Dit weekend is mijn M9 uitgevallen nadat de accu compleet leeg was gelopen. Kabeltje bleek stuk. Enfin. De telefoon opgeladen, maar de camera is wel ontzettend traag sindsdien. Meekantelen van de digitale knoppen duurt lang en als ik de foto wil nemen is het niet meer instant, maar duurt het bijna 2 tot 3 seconden voordat de foto daadwerkelijk genomen wordt. Neem ik een foto via bijvoorbeeld whattsapp, heb ik deze vertraging niet.
Telefoon herstarten en camera-app uitschakelen werkt niet.. wat gaat hier mis?
Op XDA developers is men er van overtuigd, dat het de HTC Speak update is, die laatst is uitgebracht. Ook wordt de recente update van HTC PSN (push notifications) er van beschuldigt.Prosac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:33:
MIsschien heeft iemand hier ervaring mee. Dit weekend is mijn M9 uitgevallen nadat de accu compleet leeg was gelopen. Kabeltje bleek stuk. Enfin. De telefoon opgeladen, maar de camera is wel ontzettend traag sindsdien. Meekantelen van de digitale knoppen duurt lang en als ik de foto wil nemen is het niet meer instant, maar duurt het bijna 2 tot 3 seconden voordat de foto daadwerkelijk genomen wordt. Neem ik een foto via bijvoorbeeld whattsapp, heb ik deze vertraging niet.
Probeer een voor een te deinstalleren en probeer het opnieuw.
Lees voor de grap eens de laatste pagina van het M8 ervaringen topic.Prosac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:33:
Heren, dank u! Het was even zoeken naar de app, maar na verwijderen en herstarten was dat de oplossing.
Vodafone heeft voor de M9 voor enkele regio's een 3.50 Rom uitgebracht met Android Security update van 1 juni 2016.
Alleen HTC zelf nog niet voor WWE etc.
Als je de app Stagefright Detector draait zul je zien hoeveel lekken er zijn op dit moment.
De 10 heeft de update (naast andere patches) al 2 weken geleden gehad
Alleen HTC zelf nog niet voor WWE etc.
Als je de app Stagefright Detector draait zul je zien hoeveel lekken er zijn op dit moment.
De 10 heeft de update (naast andere patches) al 2 weken geleden gehad
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Met alle respect, alleen Zimperium toont sinds een update van hun altijd lekken bij iedereen... Ze waren na de update vorige jaar weg.... Was zeker niet de bedoelingsnah001 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:13:
StageFright Lookout zegt 0 lekken
StageFright ESET zegt 0
SF Super Tools zegt 0 op ook CVE's die Zimperium wel aanhaalt
Dus uhm... Anders gebruik je gewoon Zimperium niet meer... Het blaat bedrijfje wat opzettelijk de informatie vroegtijdig publiceerde om "Google te dwingen" en toevallig ook zo apps als oplossing kon aanbieden.
Lookout en ESET zijn verouderde apps, ESET laatst bijgewerkt dec 2015 en Lookout in augustus 2015.
Nu niet direct betrouwbaar.
Deze lekken zijn van begin 2016 en waren ook niet zichtbaar voor Stagefright Detector van dec 2015.
Pas na een update in mei j.l. waren deze te zien!!
Je hoeft met deze info natuurlijk niks te doen hoor!
Maar wat is wijs.....
Deze lekken zijn van begin 2016 en waren ook niet zichtbaar voor Stagefright Detector van dec 2015.
Maar wat is wijs.....
[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 07-07-2016 09:57 ]
Ik doet ook niks met die info, want Zimperium vertrouw ik absoluut niet... en wat wijs is is o.a. zelf na te denken.snah001 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:56:
Lookout en ESET zijn verouderde apps, ESET laatst bijgewerkt dec 2015 en Lookout in augustus 2015.
Maar wat is wijs.....
De updates van hun toonden iedere keer 'lekken' waar ik de update al had. Nog erger, zij hadden een update nodig om mijn update te herkennen vorig jaar zomer. Succes ermee, ze kijken puur naar jouw rom en kijken in een db om te zien wat er dan volgens hun mis zou zijn. Leuk dat jouw rom dus al herkend wordt als 'veilig' ik vind het hele gezwam wel genoeg geweest. Zimperium wilde even goed cashen met hun oplossing en dat viel dus tegen, nu hebben ze gewoon meer en meer aandacht nodig en de lekken die ze aanhalen zijn bijna belachelijk onrealistisch te noemen...
Overigens, je vergat om die derde nog te ontkrachten... diegene die specifiek dezelfde CV meldingen als veilig aanhaalt
Krijg vandaag een update binnen 3.35 (stock rom)
Ben benieuwd
Ben benieuwd
Gisteravond gehad... prachtige resultaat van een vastloper vlak voor het "apps optimaliseren" gedeelte... Eerste keer voor me dat een HTC update vastloopt, maar goed...
Als je dit leest VOOR de update, backup backup backup... ik ben zeg maar alles kwijt
Ennuh "Android's backup opties" blijken ook maar 50% te werken. Hele aparte vorm van nummers kwijt. Mensen van +5 jaar in het boek zijn weg, mensen van 2 maanden geleden weer wel. Raar selectief gedrag. Ach, positief gesproken is mijn toestel weer lekker leeg (en na als een malle alles uitzetten) en lekker spaarzaam
Als je dit leest VOOR de update, backup backup backup... ik ben zeg maar alles kwijt
Ennuh "Android's backup opties" blijken ook maar 50% te werken. Hele aparte vorm van nummers kwijt. Mensen van +5 jaar in het boek zijn weg, mensen van 2 maanden geleden weer wel. Raar selectief gedrag. Ach, positief gesproken is mijn toestel weer lekker leeg (en na als een malle alles uitzetten) en lekker spaarzaam
Het hangt er maar net vanaf waar die contacten staan opgeslagen. Als deze staan opgeslagen op de telefoon zijn ze inderdaad weg, maar heb je ze opgeslagen bij Google Contacts of een ander account. Dan ben je ze niet kwijt.Freaky_Angelus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:50:
Mensen van +5 jaar in het boek zijn weg, mensen van 2 maanden geleden weer wel. Raar selectief gedrag.
Helaas, leuk de theorie maar in de praktijk is er iets op zijn bek gegaan en zijn er dus nummers verdwenen... Ik denk serieus dat het puur een corrupt bestand is geweest en dat zou namelijk ook wat issues van een tijdje terug verklaren. Ik sla alle nummers altijd onder hetzelfde type sync op en toch zijn daar nu nummers tussenuit. Whatsapp pakt altijd de sync over... daarom stonden ze bij whatsapp nog wel (en zo heb ik die nummers terug (grotendeels), maar geen van de twee andere syncs hebben de nummers bewaard. Er kwam een oude "telefoon" list terug (ook niet compleet én hier miste ook nog steeds nummers) via Google backup, etc. Het is nu een samengeraapt lijstje, maar... ik lijk 99% te hebben. De rest belt wel, uiteindelijk.rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:17:
Het hangt er maar net vanaf waar die contacten staan opgeslagen. Als deze staan opgeslagen op de telefoon zijn ze inderdaad weg, maar heb je ze opgeslagen bij Google Contacts of een ander account. Dan ben je ze niet kwijt.
Geeft verder niet, gewaarschuwd persoon telt voor twee en... de volgende update krijgt eerst een backup... tijdje terug dat ik dat standaard deed
[ Voor 18% gewijzigd door Freaky_Angelus op 03-11-2016 08:19 ]
Vervelend dat het bij jou dan niet goed gegaan is. Mijn contacten heb ik altijd onder Google Contacts staan en dit gaat echt al jaren goed. Je moet natuurlijk wel voor zorgen dat je telefoon recentelijk gesynchroniseerd heeft.Freaky_Angelus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:16:
[...]
Helaas, leuk de theorie maar in de praktijk is er iets op zijn bek gegaan en zijn er dus nummers verdwenen...
Gelukkig heb je het meeste wel terug kunnen halen.
Ach ja... dit is het ergste wat me met een M9 is gebeurd... ik vind het zo wel prima en het is goed om te onthouden dat je niet blind moet denken "staat wel veilig op mijn mobiel".
Het is ook zo vreemd... nummers die missen zijn nummers die al in mijn vorige mobiel stonden... Hele aparte corruptie...
Het is ook zo vreemd... nummers die missen zijn nummers die al in mijn vorige mobiel stonden... Hele aparte corruptie...
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Ach wellicht heeft een Google medewerker gezien dat je die toch nauwelijks tot niet bereikt, dus dat het nodig was om ze te verwijderenFreaky_Angelus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:11:
Ik weet niet perse of dit de juiste plek is. Maar ik heb nog een M9 liggen waar de vibrator van kapot is en het scherm aan diggelen ligt.
*Knip*. Waardeoordelen doen we niet op het forum.
*Knip*. Waardeoordelen doen we niet op het forum.
[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 07-11-2016 10:49 ]
LOL, van die momenten dat je de aanbiedingen op alu-folie gaat controlerenrens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:29:
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Ach wellicht heeft een Google medewerker gezien dat je die toch nauwelijks tot niet bereikt, dus dat het nodig was om ze te verwijderen
De positieve kant is echter dat na de reset + opnieuw alles africhten de eerste grap is dat ik over de afgelopen 24 uur slechts 21% accu heb verbruikt.... Toegegeven met zeer weinig sot, maar dit was wel een nieuw record op mijn eigen zuinigheid!
M'n M9 crashed ineens als ik hem wil opstarten, hij blijft hangen bij het HTC ONE logo. Het maakt niet uit wat ik doe, ik kom er niet langs. Heb ook de wipe cache geprobeerd maar ook dat hielp niet (in recovery mode).
Het enige wat nu overblijft is een hard reset vrees ik... maar is er nog een manier om m'n data te redden?
Het enige wat nu overblijft is een hard reset vrees ik... maar is er nog een manier om m'n data te redden?
Facts don't care about your feelings
Ligt eraan wat je met data bedoeld.
Als je foto's e.d. bedoeld en die staan op de eventueel aanwezige SDkaart dan haal je die er gewoon even uit.
Bij een factory reset bestaat de kans dat de data op de interne SDkaart gewist wordt dus als je daar geen backup van hebt kunnen die dus weg zijn.
Als je jouw eigen instellingen en de instellingen van geïnstalleerde apps bedoeld die ben je dan i.d.d. kwiijt.
Echter als je op het toestel ervoor gezorgd hebt dat via je google account backups gemaakt zijn dan worden die na fabrieksreset weer automatisch geïnstalleerd als je daarvoor tijdens de setup na herstart voor kiest.
Als je foto's e.d. bedoeld en die staan op de eventueel aanwezige SDkaart dan haal je die er gewoon even uit.
Bij een factory reset bestaat de kans dat de data op de interne SDkaart gewist wordt dus als je daar geen backup van hebt kunnen die dus weg zijn.
Als je jouw eigen instellingen en de instellingen van geïnstalleerde apps bedoeld die ben je dan i.d.d. kwiijt.
Echter als je op het toestel ervoor gezorgd hebt dat via je google account backups gemaakt zijn dan worden die na fabrieksreset weer automatisch geïnstalleerd als je daarvoor tijdens de setup na herstart voor kiest.
Ok heb maar gewoon gereset. Had geen backups maar ja zo boeiend is het ook weer niet. M'n foto's werden wel gesynced met dropbox dus dat is niet zo erg. Kut HTC
maar goed na al die jaren eerste keer crash, wel meteen een harde.
Dit weekend ook een bizarre ervaring. Mijn telefoon kantelde het scherm niet meer automatisch (auto-rotate). IJken van de G-sensor werkte wel maar hardware diagnose via "help" gaf steeds "failed". En auto-rotate werkte steevast niet.
Vervolgens lees ik op internet de tip om de telefoon ff vanaf een paar cm op een tafel of vloerkleed te laten vallen. De wanhoop nabij dit maar geprobeerd. Telefoon ff van een cm of 5 plat op het bureau laten vallen. Scherm naar beneden.
En jawel.. de boel werkt weer na een calibratie.
Vervolgens lees ik op internet de tip om de telefoon ff vanaf een paar cm op een tafel of vloerkleed te laten vallen. De wanhoop nabij dit maar geprobeerd. Telefoon ff van een cm of 5 plat op het bureau laten vallen. Scherm naar beneden.
En jawel.. de boel werkt weer na een calibratie.
Ja, dat was dus die update... Ding blijft hangen bij apps updaten of nog net ervoor.... het One scherm waarin je niet ziet dat hij apps probeert te updaten. Harde reset was het bij mij ook... sindsdien wel een nieuw record accuduur en alles loopt nog soepeler, maar ook hier 70% van foto's en dus (zoals hierboven staat) nummers kwijt.YoshiBignose schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:58:
Ok heb maar gewoon gereset. Had geen backups maar ja zo boeiend is het ook weer niet. M'n foto's werden wel gesynced met dropbox dus dat is niet zo erg. Kut HTCmaar goed na al die jaren eerste keer crash, wel meteen een harde.
Inderdaad.... poep troep.... nou ja, life goes on. Nog geen zin om de M10 te halen, te weinig voordelen. Wacht nog wel een ronde
als ie maar niet weer gaat crashen bij een update...
Ik twijfel om de m9 aan te schaffen... Ik heb momenteel een HTC m8 die goed bevalt. Echter vind ik de HTC 10 nog een beetje duur. De M9 is nu voor 365 te koop, wat niet super veel is...
Zouden jullie het toestel nog een keer aanschaffen?
Battle.net || Strava
Je gaat er niet echt op vooruit en qua scherm ga je er zelfs op achteruit..
Zou het echt niet doen, sla altijd een generatie over dan ga je er echt op vooruit. Beter spaar je door of ga je voor een 2e handse, of via veiling site, aanbieding, friday of kijk eens naar import uit HongKong daar is die ook goedkoper.retlaw schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:56:
Ik twijfel om de m9 aan te schaffen... Ik heb momenteel een HTC m8 die goed bevalt. Echter vind ik de HTC 10 nog een beetje duur. De M9 is nu voor 365 te koop, wat niet super veel is...
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Als ik echt zou moeten kiezen en een betere camera zou krijgen, dan ging ik zonder nadenken weer voor een M7 of die eerste Desire S, nog altijd de beste toestellen die ik heb gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door Prosac op 23-11-2016 15:55 ]
goede middag allemaal.
Goede kerst gehad?
Ik was wat rond aan het snuffelen op xda
En ik kwam erachter dat ze in Amerika android 7.0 sinds de 26
Voor de unlocked htc one m9 aan het uitrollen waren
Dus ik ben benieuwd wanneer hij in Nederland uit komt
Goede kerst gehad?
Ik was wat rond aan het snuffelen op xda
En ik kwam erachter dat ze in Amerika android 7.0 sinds de 26
Voor de unlocked htc one m9 aan het uitrollen waren
Dus ik ben benieuwd wanneer hij in Nederland uit komt
Nou... ik heb zojuist Android 7 ontvangen op mijn M9....
In tegenstelling tot vorige keer foutloos qua update (dus onnodig, soort van, backup lopen draaien) en wat mij opvalt... Rete-snel....
Sense draait beduidend soepeler en sneller. Lijkt zowel hogere fps te hebben als ook lichter als overlay te zijn. Ben erg benieuwd of de rest dat ook zo ervaart. Laat horen dus
Android 7 + M9 bevalt de eerste uren in ieder geval enorm (eens kijken wanneer het tegen begint te vallen
)
In tegenstelling tot vorige keer foutloos qua update (dus onnodig, soort van, backup lopen draaien) en wat mij opvalt... Rete-snel....
Sense draait beduidend soepeler en sneller. Lijkt zowel hogere fps te hebben als ook lichter als overlay te zijn. Ben erg benieuwd of de rest dat ook zo ervaart. Laat horen dus
Verwijderd
Ik kan Android 7 niet installeren
Het downloaden gaat prima, maar wanneer ik m installeer stopt ie bij 25%
Heb de cache geleegd, batterij opgeladen, meer ruimte gemaakt en de telefoon een poos uitgelaten. Niks schijnt te helpen...
Heb de cache geleegd, batterij opgeladen, meer ruimte gemaakt en de telefoon een poos uitgelaten. Niks schijnt te helpen...
uhhhhhhh.....
Nu liep het wel heel langzaam en heb ik met argus ogen zitten staren naar hoe vaak die opnieuw opstartte etc., maar hij liep wel voorbij 25%... Daar bleef hij wel lang op staan (meerdere malen dat hij wat leek te hangen), maar hij kwam er voorbij.
Het is naar, maar je kan een fact. reset doen om er omheen te gaan. Zou ik, als je nog kan (je kon ruimte maken???) wel echt alles backuppen... want je bent het anders kwijt.
Nu liep het wel heel langzaam en heb ik met argus ogen zitten staren naar hoe vaak die opnieuw opstartte etc., maar hij liep wel voorbij 25%... Daar bleef hij wel lang op staan (meerdere malen dat hij wat leek te hangen), maar hij kwam er voorbij.
Het is naar, maar je kan een fact. reset doen om er omheen te gaan. Zou ik, als je nog kan (je kon ruimte maken???) wel echt alles backuppen... want je bent het anders kwijt.
Verwijderd
Vanmiddag heb ik de update naar 7.0 gedownload en sindsdien is er niets meer met de telefoon te beginnen. Ik krijg om de 3 seconden de melding dat com.android.phone is gestopt en verder lijken alle contacten weg te zijn en kan ik ook niet meer bellen. Iemand een oplossing?
Gr. Longneck
Gr. Longneck
Ik had het zelfde, enigste oplossing was voor mij een factory reset...Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:30:
Vanmiddag heb ik de update naar 7.0 gedownload en sindsdien is er niets meer met de telefoon te beginnen. Ik krijg om de 3 seconden de melding dat com.android.phone is gestopt en verder lijken alle contacten weg te zijn en kan ik ook niet meer bellen. Iemand een oplossing?
Gr. Longneck
Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.