PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Scherm is gewoon prima en mooi helder, batterijduur niet anders dan anders (kom makkelijk de dag door), de telefoon voelt stevig aan en is mooi afgewerkt (zelfs het gouden randje vind ik mooi, wat overigens meer op koper lijkt), in combinatie met de dot view cover helemaal super, telefoon is gewoon snel en wordt zeker niet te warm en daarnaast is de combinatie android/sense gewoon perfect.
Dan heb je tot slot nog de camera. Deze maakt voor de normale gebruiker gewoon prima foto's, in ieder geval voor mij. Als ik ergens professionele foto's van wil maken, gebruik ik wel een echte fotocamera.
Uitbreidingsmogelijkheden via SD is ook nog eens fijn! Als HTC fan heb ik in ieder geval niet het idee dat ik het nu met een minder toestel moet doen.
Maar goed, ieder zijn mening uiteraard. Vooral de telefoon kopen waar je jezelf het fijnste bij voelt.
Ik denk niet dat het een slechte telefoon is maar de vooruitgang tov de M8 is minimaal. Je verwacht ieder jaar weer een nieuw WOW effect. Zoals eigenlijk ieder jaar het geval is geweest bij HTC. Tenminste dat had ik. Ieder jaar vond ik het weer de moeite waard om een nieuwe te kopen. Dit jaar jaar hebben ze dit nagelaten. Vandaar de tegenvaller.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:22:
Ik weet echt niet zo goed waarom iedereen zo negatief is over de M9. Ik heb hem in ieder geval een tijdje in gebruik nu en vind het een super toestel. Ik heb altijd al HTC's gehad (touch pro2, sensation, M7) en zie niet in waarom deze minder zou moeten zijn.
Scherm is gewoon prima en mooi helder, batterijduur niet anders dan anders (kom makkelijk de dag door), de telefoon voelt stevig aan en is mooi afgewerkt (zelfs het gouden randje vind ik mooi, wat overigens meer op koper lijkt), in combinatie met de dot view cover helemaal super, telefoon is gewoon snel en wordt zeker niet te warm en daarnaast is de combinatie android/sense gewoon perfect.
Dan heb je tot slot nog de camera. Deze maakt voor de normale gebruiker gewoon prima foto's, in ieder geval voor mij. Als ik ergens professionele foto's van wil maken, gebruik ik wel een echte fotocamera.
Uitbreidingsmogelijkheden via SD is ook nog eens fijn! Als HTC fan heb ik in ieder geval niet het idee dat ik het nu met een minder toestel moet doen.
Maar goed, ieder zijn mening uiteraard. Vooral de telefoon kopen waar je jezelf het fijnste bij voelt.
Maar kom je van een M7 dan zou ik het zeker doen. Ik sla met pijn in mijn hart een jaar over... Of misschien dan toch eens een ander merk proberen? P8max?

Is de camera update nog steeds niet beschikbaar in EU dan? o.osdanny schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:30:
[...]
Wachtende op de camera-update zodat de M9 af is. En het liefst dat het scherm nog door een update wat gekalibreerd word. Maar vooral de camera heeft aandacht nodig. Verder helemaal blij met mijn M9.
Zou me niks verbazen als die er niet meer gaat komen.NeWSJuNK schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:33:
De M10 moet echt beter.
Ik heb nu een HTC m8. Ik denk niet dat ik zo een twee drie ga overstappen op een m9 het verschil is gewoon te klein. Ik ben nog wel bereid te kijken naar een m9+. Ik werk in China dus dat zou niet zo'n probleem moeten vormen. Ik vraag me echt serieus af waarom ze de M9 released hebben, als ze ook zoiets hebben als een m9+ dan heb ik het niet over de naam maar gewoon over het feit dat als je er een snapdragon 810 instopt je volgens mij gewoon een waardige opvolger had gehad. Nu is het een beetje aanmodderen en dat zie je hier op het forumMichele_M_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:34:
[...]
Ik denk niet dat het een slechte telefoon is maar de vooruitgang tov de M8 is minimaal. Je verwacht ieder jaar weer een nieuw WOW effect. Zoals eigenlijk ieder jaar het geval is geweest bij HTC. Tenminste dat had ik. Ieder jaar vond ik het weer de moeite waard om een nieuwe te kopen. Dit jaar jaar hebben ze dit nagelaten. Vandaar de tegenvaller.
Maar kom je van een M7 dan zou ik het zeker doen. Ik sla met pijn in mijn hart een jaar over... Of misschien dan toch eens een ander merk proberen? P8max?
Nickname KasPlantje.
Hoe kan ik trouwens zien welke versie van de camera-software er op staat?
Helaas niet. Het is geen nieuw toestel meer en dus is de ondersteuning op OS updates minder lang dan bij de M9.
Bij instellingen, Apps, camera. Maar de belangrijkste update is een firmware update.-aad- schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:38:
Ik ga komende zaterdag denk ik een poging doen voor een fatsoenlijke review. Hij bevalt me nog steeds goed. Vooral de vorm van de telefoon voor wat betreft het beethouden begint me steeds meer te bevallen. Net een tikje anders dan de M7 en net een tikje lekkerder.
Hoe kan ik trouwens zien welke versie van de camera-software er op staat?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
+ punten voor mij ten opzichte van M7(M8)
vorm
geluid
camera
batterij
snelheid
sd-kaart
heet wordt hij helemaal niet, ook bij langdurig gebruik.
aan/uit knop positie
sense blijft goed
- punten:
wat ik alleen slecht vind is dat scherm helderheid gewoon slecht is t.o.v. van de M8
hier heb ik ook contact over gehad met HTC chat, gaven ze aan dat het nieuw scherm was met gorilla glass 4. en dat ik maar in de winkel moest vergelijken met andere m9
Maar Z4 is ook wel een interessante telefoon, ook SN810, stereo front speakers, sd-card, water dicht, goede camera.. benieuwd wanneer ze deze aankondigen.
Mja liefst ga ik wel voor de M9... ik wacht wel ff wat maandjes, dan via marktplaats nieuwe One M9 kopen, iemand die met verlenging voor M9 kiest en die gelijk verkoopt
[ Voor 31% gewijzigd door SuperVeloce op 16-04-2015 21:03 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik heb nu namelijk twee keer gehad dat de GPS tijdens het hardlopen wegvalt (met Runkeeper). De eerste keer was halverwege de kwart marathon in Rotterdam. Mooi kut dat ik de rest van de route niet goed heb gelogd (met dank aan tijdsregistratie heb ik wel m'n tijd...) Nu had ik het net weer tijdens het hardlopen, na een halve kilometer al weggevallen. Dit keer wel mijn M7 meegenomen als back-up gelukkig (omdat ik er al bang voor was, maar zo snel niet verwacht).
De eerste keer zag ik toen ik het door had al dat op moment van kijken het signaal gewoon goed was. Tijdens de wedstrijd had ik geen zin het verder uit te zoeken.
De tweede keer hetzelfde: GPS signaal was gewoon goed, maar het viel me nu op dat mijn netwerk helemaal was weggevallen. Activiteit op pauze en weer aanzetten hielp niet, ik moest helemaal opnieuw een activiteit starten.
Ik hoop echt dat het niet met de M9 te maken heeft en door Runkeeper komt, maar ik ben bang voor het ergste. Juist omdat hij verder goed bevalt is dit nog kutter. Nu kan ik beginnen met testen of ik het probleem kan traceren...
Zou het kunnen dat hij bij hitte GPS en netwerk uitschakeld? Zal een batterij app installeren om dat ook te kunnen checken...
Probeer eens TomTom Go navigatie, kan je gratis downloaden en max 75km mee rijden (gratis, voor onbeperkt reizen met die app, moet je betalen)-aad- schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:20:
Ik ben misschien (ik hoop het niet) tegen het eerste echte concrete probleem met mijn M9 aangelopen.
Ik heb nu namelijk twee keer gehad dat de GPS tijdens het hardlopen wegvalt (met Runkeeper). De eerste keer was halverwege de kwart marathon in Rotterdam. Mooi kut dat ik de rest van de route niet goed heb gelogd (met dank aan tijdsregistratie heb ik wel m'n tijd...) Nu had ik het net weer tijdens het hardlopen, na een halve kilometer al weggevallen. Dit keer wel mijn M7 meegenomen als back-up gelukkig (omdat ik er al bang voor was, maar zo snel niet verwacht).
De eerste keer zag ik toen ik het door had al dat op moment van kijken het signaal gewoon goed was. Tijdens de wedstrijd had ik geen zin het verder uit te zoeken.
De tweede keer hetzelfde: GPS signaal was gewoon goed, maar het viel me nu op dat mijn netwerk helemaal was weggevallen. Activiteit op pauze en weer aanzetten hielp niet, ik moest helemaal opnieuw een activiteit starten.
Ik hoop echt dat het niet met de M9 te maken heeft en door Runkeeper komt, maar ik ben bang voor het ergste. Juist omdat hij verder goed bevalt is dit nog kutter. Nu kan ik beginnen met testen of ik het probleem kan traceren...
Zou het kunnen dat hij bij hitte GPS en netwerk uitschakeld? Zal een batterij app installeren om dat ook te kunnen checken...
Kijken of die met bijv TomTom ook snel uitvalt of gewoon blijft werken.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!
Ik heb die niet niet geprobeerd, maar ik krijg de indruk dat het met navigatie geen groot probleem is, omdat hij maar kort wegvalt. Zal het wel proberen of het signaal dan weg blijft (misschien omdat je GPS dan pauze moet geven o.i.d.)SuperVeloce schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:46:
[...]
Probeer eens TomTom Go navigatie, kan je gratis downloaden en max 75km mee rijden (gratis, voor onbeperkt reizen met die app, moet je betalen)
Kijken of die met bijv TomTom ook snel uitvalt of gewoon blijft werken.
Kan er op youtube ook nog niet veel over vinden. Volgens mij is de update nog niet eens uit in US.Boedha schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:50:
Is de update voor het foto gebeuren ook al beschikbaar in Europa?
Kern schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:59:
[...]
Is de camera update nog steeds niet beschikbaar in EU dan? o.o
Het is nog veel erger allemaal..sk0o schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:21:
[...]
Kan er op youtube ook nog niet veel over vinden. Volgens mij is de update nog niet eens uit in US.

Wtf... hoe kan dat in hemelsnaam niet bekent zijn bij hun? Heel vreemd iig..sdanny schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:05:
[...]
[...]
Het is nog veel erger allemaal..Ik heb deze week contact opgenomen met HTC NL. Het is voor hun onbekend dat er problemen zijn met de camera en er komen geen updates eraan. 'Over een paar maanden krijgt het toestel een update naar android 5.1'
![]()
.... Dan maar hopen dat de cam update er in zit of dat er toch nog eerder wat gaat gebeuren.
Er komt vast wel een omweg om de Camera update te krijgen.
HTC One M9 (Europe) receives maintenance update. ROM version is 1.32.401.17 (90.3MB)
SIDN even nageslagen, beetje vreemde registratiedetails.Arcastin schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:24:
Had me een tijdje terug ingeschreven voor de HTC One M9 testsessie via de HTC Club app, en heb zojuist een mailtje gekregen dat ik een winnaar ben. Nu moet ik wat gegevens (naam, adres, telnr, handtekening) naar hun email-adres opsturen (@htc-marketing.nl). Ik weet echter niet of dit nu fake (bijv. email spoofed), of echt is. Iemand anders ervaring, zelfde situatie, of advies?
Ik zou HTC zelf eerst even bellen hierover, vragen om een handtekening per mail voor iets wat 'gratis' is gaat er bij mij niet in.Domeinnaam htc-marketing.nl
Status actief
Houder Mea Group
Administratieve contactpersoon support@indigio.nl
Registrar Indigio
Dobbestraat 23
1411VW Naarden
Nederland
Technische contactpersonen support@indigio.nl
DNSSEC nee
Domeinnaamservers ns1.indigio.net
ns2.indigio.net
Datum registratie 2012-11-19
Datum laatste wijziging 2015-02-07
Administratie door NL Domain Registry
[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 20-04-2015 16:06 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
gegevens van naam, adres, telnr, opsturen kan wel begrijpen maar ook handtekening!!! ??? Niet doen dus.Arcastin schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:24:
Had me een tijdje terug ingeschreven voor de HTC One M9 testsessie via de HTC Club app, en heb zojuist een mailtje gekregen dat ik een winnaar ben. Nu moet ik wat gegevens (naam, adres, telnr, handtekening) naar hun email-adres opsturen (@htc-marketing.nl). Ik weet echter niet of dit nu fake (bijv. email spoofed), of echt is. Iemand anders ervaring, zelfde situatie, of advies?
Geloof echter dat de actieperiode sowieso nog loopt tot 30 april.
Hmm aanmelden kan niet meer, ik zie in HTC club niets meer staan over een actie met de m9 in ieder gevaldennisk. schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:30:
Het klinkt niet als zuivere koffie. Toevallig weet ik aan welke actie je hebt deelgenomen. Zelf heb ik mij ook aangemeld.
Ik heb ook aan de actie meegedaan. In de app heb ik bij vouchers de actie gevonden en hij loopt inderdaad tot 30 april.dennisk. schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:30:
Het klinkt niet als zuivere koffie. Toevallig weet ik aan welke actie je hebt deelgenomen. Zelf heb ik mij ook aangemeld.
een usb to go kabeltje, dan kun je gewoon je hd aansluiten en zou het moeten werkenBen1987 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:08:
weet iemand wat ik nodig heb om een externe hd aan te sluiten op deze telefoon (ivm films meenemen op vakantie) ?
Zojuist mijn telefoon maar via recovery gereset..
Iemand dezelfde ervaring?
[ Voor 41% gewijzigd door promo-1 op 21-04-2015 16:13 ]
Ik heb in het verleden kaartjes gewonnen via HTC voor een feest en dat emailadres eindigde ook op @htc-marketing.nl. Net opgezocht in mijn mailbox! Dus lijkt me wel safe.Arcastin schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:24:
Wat voor mij werkte was:
- Google Account ontkoppelen
- Google play data clear
- Google play services data clear
- Downloads data clear
- Reboot
- Account koppelen
- Play store starten
Die error meldingen verschenen zo snel achter elkaar dat ik daar niet eens tijd voor zou hebben maar heb nu hetzelfde bereikt met een factory reset, gelukkig had ik een backup gemaakt.Rushleader schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:47:
Die com.google.process.gapps is een probleem binnen android. Google voor de gein maar is
Wat voor mij werkte was:
- Google Account ontkoppelen
- Google play data clear
- Google play services data clear
- Downloads data clear
- Reboot
- Account koppelen
- Play store starten
Verwijderd
foto's maakt hij met de nieuwe update wel beter en goed genoeg voor een toestel. batterij wordt zeker niet heet, batterij gaat anderhalf erg lang genoeg mee. Sense 7 is een schat onder tussen
Voor het rest functioneert het toestel prima en %100 beter dan HTC One m8, het is wel FullHd maar 4k heeft ook niet zo heel veel verschil op een toestel en is ook niet te zien met bloot ogen en is zeker meer batterij verlies bijna voor niks eigenlijk. Ik vindt deze toestel top en is t/m cent waard wat ik heb betaald.
Is erg snel tot nu toe denk het toestel niet eens een seconden
Verwijderd
foto's maakt hij met de nieuwe update wel beter en goed genoeg voor een toestel. batterij wordt zeker niet heet, batterij gaat anderhalf dag erg lang genoeg mee. Sense 7 is een schat onder tussen
Voor het rest functioneert het toestel prima en %100 beter dan HTC One m8, het is wel FullHd maar 4k heeft ook niet zo heel veel verschil op een toestel en is ook niet te zien met bloot ogen en is zeker meer batterij verlies bijna voor niks eigenlijk. Ik vindt deze toestel top en is t/m cent waard wat ik heb betaald.
Is erg snel tot nu toe, het toestel denkt niet eens een seconden
Nee hoor ik ben ook hartstikke tevreden en het issue hierboven heeft meer met android te maken dan de phone. Maar welke update bedoel je m.b.t. de camera? Ik zit nog steeds op 1.32.401.15 en voor mij is er nog geen nieuwe update beschikbaar.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:07:
Ben ik de enige dat geen problemen ervaart met de HTC One M9?
foto's maakt hij met de nieuwe update wel beter en goed genoeg voor een toestel. batterij wordt zeker niet heet, batterij gaat anderhalf dag erg lang genoeg mee. Sense 7 is een schat onder tussen
Is erg snel tot nu toe, het toestel denkt niet eens een secondenik tik applicatie en hij is al voor mij. Deze monster is sneller dan ik
Ook de hardware knoppen zijn veel minder fijn dan de on screen knoppen van de M8 / M9.
Waarom? De hardware knoppen druk ik in een spel per ongeluk in, dat gebeurt met de on screen knoppen niet.
Wat vind ik in de winkel opvallend? Van de S6 staan in de Phonehouse al demonstratie versies, met een S6 en S6 Edge naast elkaar, maar de HTC standaard is nog voorzien van een M8, daar wordt niks nieuws gepromoot.
[ Voor 21% gewijzigd door jopie op 22-04-2015 16:19 ]
Ja, kostte wat moeite maar dan heb je ook wat, had geen zin in factory reset dus dan maar zo.promo-1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:40:
[...]
Die error meldingen verschenen zo snel achter elkaar dat ik daar niet eens tijd voor zou hebben maar heb nu hetzelfde bereikt met een factory reset, gelukkig had ik een backup gemaakt.
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:07:
Ben ik de enige dat geen problemen ervaart met de HTC One M9?
Is erg snel tot nu toe, het toestel denkt niet eens een secondenik tik applicatie en hij is al voor mij. Deze monster is sneller dan ik
Verwijderd
Heb hiervoor contact opgezocht met HTC, mijn collega had deze gehad en jammer genoeg ik niet.promo-1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:16:
[...]
Nee hoor ik ben ook hartstikke tevreden en het issue hierboven heeft meer met android te maken dan de phone. Maar welke update bedoel je m.b.t. de camera? Ik zit nog steeds op 1.32.401.15 en voor mij is er nog geen nieuwe update beschikbaar.
Volgens hun worden deze gedeeltelijk uitgedeeld met het Imeinummer volgorde ofzo. Dus eerste 1000 M9 zodra deze klaar is volgende 1000 en dan de volgende 1000. ( 1000 is maar een getal het kan best meer zijn.) Maak je geen zorgen je krijgt hem vast heel binnen kort
Verwijderd
bedoel je Android versie? Andoid 5.0.2 heb ik momenteel op mijn toestel. Tussendoor over de update, alle HTC One M9's krijgen deze op het toestel te zien t/m eind April / begin Mei.Boedha schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:07:
Welke versie heb jij dan nu op je telefoon staan?
[...]
Kom op heeft niemand hier sociaal media pagina's van HTC bekeken? Twitter en Facebook?
Hier heb je zulke informaties neem een kijkje
De Android versie is niet interessant voor de kwaliteit van de foto's, ik heb ook 5.0.2 . Het gaat om het softwarenummer onder instellingen, ik heb 1.32.401.15. Dit is namelijk je firmware waarmee o.a. je camera wordt aangestuurd.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:18:
[...]
bedoel je Android versie? Andoid 5.0.2 heb ik momenteel op mijn toestel. Tussendoor over de update, alle HTC One M9's krijgen deze op het toestel te zien t/m eind April / begin Mei.
Kom op heeft niemand hier sociaal media pagina's van HTC bekeken? Twitter en Facebook?
Hier heb je zulke informaties neem een kijkje
Dan hebben jullie het nog beter voor elkaar dan wat ik nu heb. Toen ik mijn M9 kreeg zat er 1.32.161.7 firmware erop. Maar de 1.32.161.15 was al beschikbaar gesteld met de overhitting fix. Deze meteen geinstalleerd en sindsdien geen updates gekregenpromo-1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:24:
[...]
De Android versie is niet interessant voor de kwaliteit van de foto's, ik heb ook 5.0.2 . Het gaat om het softwarenummer onder instellingen, ik heb 1.32.401.15. Dit is namelijk je firmware waarmee o.a. je camera wordt aangestuurd.

Verwijderd
Het is een kwestie van een beetje afwachtensdanny schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:42:
[...]
Dan hebben jullie het nog beter voor elkaar dan wat ik nu heb. Toen ik mijn M9 kreeg zat er 1.32.161.7 firmware erop. Maar de 1.32.161.15 was al beschikbaar gesteld met de overhitting fix. Deze meteen geinstalleerd en sindsdien geen updates gekregen. (toestel gekregen op 27-03)
Waarschijnlijk heb jij een branded m9, kan dat kloppen? De branded en unbranded versies hebben ook verschillende firmware versies namelijk en dat wil nog niet zeggen dat je een oudere versie hebt.sdanny schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:42:
[...]
Dan hebben jullie het nog beter voor elkaar dan wat ik nu heb. Toen ik mijn M9 kreeg zat er 1.32.161.7 firmware erop. Maar de 1.32.161.15 was al beschikbaar gesteld met de overhitting fix. Deze meteen geinstalleerd en sindsdien geen updates gekregen. (toestel gekregen op 27-03)
Dan heb je in de verkeerde winkels gekeken want ik heb ze wel gezien. Zelfs in de mediamarkt op een kopstelling waar reclame werd gemaakt en een HTC demo erop draaide.jopie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:16:
Wat vind ik in de winkel opvallend? Van de S6 staan in de Phonehouse al demonstratie versies, met een S6 en S6 Edge naast elkaar, maar de HTC standaard is nog voorzien van een M8, daar wordt niks nieuws gepromoot.
[ Voor 25% gewijzigd door Boedha op 22-04-2015 21:26 ]
Check de link hieronderBoedha schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:21:
Wat is de branded code voor T-Mobile.. ik heb nu een HTC_031 cid nummer en voorzover ik kan zien is geen branded phone..
http://droider.eu/2015/03...-phone-is-branded-or-not/
Ik denk dat je gelijk hebt. Toestel via Vodafone. Cid getter zegt 'VODAPE17'.promo-1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:51:
[...]
Waarschijnlijk heb jij een branded m9, kan dat kloppen? De branded en unbranded versies hebben ook verschillende firmware versies namelijk en dat wil nog niet zeggen dat je een oudere versie hebt.
Maar een handtekening geven alvorens ik iets heb ontvangen? Dat is toch gewoon vragen om moeilijkheden? Denk bijv. aan identiteitsfraude.Upbeat schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:28:
[...]
Ik heb in het verleden kaartjes gewonnen via HTC voor een feest en dat emailadres eindigde ook op @htc-marketing.nl. Net opgezocht in mijn mailbox! Dus lijkt me wel safe.
Handtekening lijkt me inderdaad ook erg vreemd. Zeker omdat dit geen enkele toegevoegde waarde heeft bij het opsturen van een telefoon. Identiteit bevestigen door middel van een handtekening is ook niet nodig, daar HTC nimmer kan weten welke handtekening er in je paspoort staat. Of die moet je dan natuurlijk ook even kopiëren en meesturen XD.
Sowieso even contact opnemen met HTC Nederland bij twijfel. Zij kunnen allicht meer vertellen over eventueel de actie en anders wel over het e-mailadres.
Ik heb nog niks opgestuurd omdat ik hiervoor wat schichtig was en mensen in mijn directe omgeving hebben mij sterk afgeraden om een handtekening nu al op te sturen.
Ik zou gewoon alles opsturen behalve de handtekening, kijken hoe ze reageren.Arcastin schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:00:
@dennisk. & @-aad- Het vreemde is ook dat ik het toestel in bruikleen zou krijgen voor 4 weken, en als ik binnen die 4 weken 4-5 uitgebreide reviews heb geschreven (op o.a. tweakers, kieskeurig) en hier van bewijs lever, mag ik het toestel houden. Zonder kosten. Dit is een typisch gevalletje van "te mooi om waar te zijn", maar zo heel af en toe kunnen dit soort gevallen wél waar zijn.
Ik heb nog niks opgestuurd omdat ik hiervoor wat schichtig was en mensen in mijn directe omgeving hebben mij sterk afgeraden om een handtekening nu al op te sturen.
Ik zou toch even bellen met HTC, dan weet je het in ieder geval zeker. Gegevens opsturen is nooit prettig als je niet weet wat voor doel het heeft. Als het daadwerkelijk HTC is en je hebt het toestel gewonnen dan zou dat erg gaaf zijn natuurlijk. Is wel de moeite waard om het even te checken bij HTC zelf
Je weet zo wat er gebeurt, dit is iets dat HTC nooit zou vragen. Wat ze gaan doen is dat ze al je gegevens invullen in een document, doen alsof je het hebt getekend (wat je stuurde je handtekening door), en zonder dat je weet waar ze jouw handtekening op plaatsen ben je bij je pietje genomenArcastin schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:00:
@dennisk. & @-aad- Het vreemde is ook dat ik het toestel in bruikleen zou krijgen voor 4 weken, en als ik binnen die 4 weken 4-5 uitgebreide reviews heb geschreven (op o.a. tweakers, kieskeurig) en hier van bewijs lever, mag ik het toestel houden. Zonder kosten. Dit is een typisch gevalletje van "te mooi om waar te zijn", maar zo heel af en toe kunnen dit soort gevallen wél waar zijn.
Niet doen! En indien HTC aangeeft dat dit daadwerkelijk de manier van werken is, zou ik zelf er niet op ingaan... Te gevaarlijk - je moet weten wat je tekent!
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Dit is de bijlage die ik zou moeten ondertekenen (zonder formatting): http://privatepaste.com/d2845124d8nvidia schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:49:
[...]
Je weet zo wat er gebeurt, dit is iets dat HTC nooit zou vragen. Wat ze gaan doen is dat ze al je gegevens invullen in een document, doen alsof je het hebt getekend (wat je stuurde je handtekening door), en zonder dat je weet waar ze jouw handtekening op plaatsen ben je bij je pietje genomen.
Niet doen! En indien HTC aangeeft dat dit daadwerkelijk de manier van werken is, zou ik zelf er niet op ingaan... Te gevaarlijk - je moet weten wat je tekent!
Daarnaast heb ik navraag gedaan bij de afzender (reviews@htc-marketing.nl dus). Deze zei dat mijn email adres gekoppeld was aan die van mijn HTC Club, wat ook klopt.
Heb hier nog altijd gemengde gevoelens bij, omdat ik het heel tof zou vinden om een dergelijk toestel te reviewen (en mogelijk zelfs te houden!), maar aan de andere hand geef ik wel vrij veel gegevens ineens. Daarnaast is het ook niet moeilijk om alles te koppelen, i.v.m. social media, en zo een profiel op te stellen (foto is zo op te sporen, al timmer ik wel alles zo goed mogelijk dicht). Zoals eerder vermeld: identiteitsfraude.
[ Voor 3% gewijzigd door Arcastin op 23-04-2015 14:03 ]
:-p
[ Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 24-04-2015 09:12 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
als ik nu ook weer dit lees;
http://arstechnica.com/ga...ragon-810s-heat-problems/
Ik ben nu een aantal dagen in bezit van een M9 en moet zeggen "zeer tevreden" ik heb zeker getwijfeld na het lezen van verschillende reviews. ik had hiervoor een M7 en vind het een enorme vooruitgang.
hij voelt zeer luxe aan een het scherm is gewoon goed. trek je niet teveel aan van wat je allemaal leest het is een zeer degelijk toestel. over de foto's ook deze zijn goed ik heb er niks op aan te merken.
http://gavinsgadgets.com/...tc-one-m9-camera-samples/
Accu: telefoon vanmorgen om 06:00uur van lader en nu nog 42% over redelijk intensief gebruikt.
Ik heb gekozen voor de kleur "Dark Grey" personlijk vond ik deze mooier dan zilver.
veel succes met de keuze!!
Concreet is mijn vraag of ik voor de M9 of toch beter voor de M8 moet gaan? Zit er bij de M9 ook standaard een hoesje bij zoals bij de M8?
[ Voor 10% gewijzigd door Vjenne-ICT op 29-04-2015 20:08 ]
Ik heb precies dezelfde mail ontvangen en ook ik twijfel over de echtheid van deze actie. Ben je er in middels al achter of dit een echte actie is of oplichterij?Arcastin schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:00:
De mail is volgens mij echt.Nishal schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:52:
[...]
Ik heb precies dezelfde mail ontvangen en ook ik twijfel over de echtheid van deze actie. Ben je er in middels al achter of dit een echte actie is of oplichterij?
Check de reviews van de M9 eens op de web-sites waar ze vragen om de reviews te plaatsen.
Je kan zelf de conclusies trekken.
Geen idee. Mijn testsessie is inmiddels weggegeven aan iemand anders omdat ik niets heb opgestuurd. Heb alleen duidelijk gemaakt dat het contact erg inconsistent was en dat ik de boel niet vertrouwde. Wellicht is er inderdaad een échte testsessie gaande en was ik een doelwit van een mogelijke oplichtersbende, wellicht heb ik zojuist een kans op een gratis HTC M9 gemist. Wie weet. Ik lig er in ieder geval niet over wakker.Nishal schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:52:
[...]
Ik heb precies dezelfde mail ontvangen en ook ik twijfel over de echtheid van deze actie. Ben je er in middels al achter of dit een echte actie is of oplichterij?
Niemand die deze vragen kan/wil beantwoorden?Vjenne-ICT schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:04:
Ik kan weer een nieuwe telefoon uitzoeken en mijn oog is gevallen op de M9, maar de slechte accu duur en het scherm dat minder is dan de M8 houd mee momenteel tegen om deze tel aan te schaffen.
Concreet is mijn vraag of ik voor de M9 of toch beter voor de M8 moet gaan? Zit er bij de M9 ook standaard een hoesje bij zoals bij de M8?
http://www.allaboutphones...vs-htc-one-m8-review.htmlVjenne-ICT schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:04:
Ik kan weer een nieuwe telefoon uitzoeken en mijn oog is gevallen op de M9, maar de slechte accu duur en het scherm dat minder is dan de M8 houd mee momenteel tegen om deze tel aan te schaffen.
Ik haal makkelijk 2 dagen met een lading. Zit zeker om de 10 min op mijn telefoon. Moet wel melden dat ik bijna nooit de WiFi aan heb staan ( verbruik 3,5 gig per maand) En er zit geen bumper bij zoals bij de M8.Vjenne-ICT schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:04:
Mwe, ik vind deze jongens nou nooit echt overtuigend overkomen.
Wat me wel opvalt dat de inkijkhoeken op hun M9 echt van Sony niveau zijn (imo waardeloos).
Qua batterijduur ligt het maar net aan het gebruik volgens mij. |k haal de ene keer 2 dagen waar ik op de andere dag net aan een dag red met mijn M8
Wees blij. Die bumper was niet alleen ontzettend lelijk, hij zorgde ook voor gigantisch veel kleine krasjes op de zijkanten van de telefoon.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Daarom ben ik ook voor de M8 gegaan. De camera neem ik dan wel voor lief.netblade schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:18:
[...]
Mwe, ik vind deze jongens nou nooit echt overtuigend overkomen.
Wat me wel opvalt dat de inkijkhoeken op hun M9 echt van Sony niveau zijn (imo waardeloos).
Qua batterijduur ligt het maar net aan het gebruik volgens mij. |k haal de ene keer 2 dagen waar ik op de andere dag net aan een dag red met mijn M8
Same ik vond de M9 te duur voor wat het bood, en ik had liever een SD808 gezien zoals bij de LGG4. Dat had de stabiliteit ten goede gekomen (warmteontwikkeling)Vjenne-ICT schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:31:
[...]
Daarom ben ik ook voor de M8 gegaan. De camera neem ik dan wel voor lief.
Denk dat het een oplichtersbende is geweest. Op het moment dat je bij HTC wat hebt gewonnen dan merk je het echt wel. Over eventuele reviews, dat kan ook fake zijn geweest.Arcastin schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:54:
[...]
Geen idee. Mijn testsessie is inmiddels weggegeven aan iemand anders omdat ik niets heb opgestuurd. Heb alleen duidelijk gemaakt dat het contact erg inconsistent was en dat ik de boel niet vertrouwde. Wellicht is er inderdaad een échte testsessie gaande en was ik een doelwit van een mogelijke oplichtersbende, wellicht heb ik zojuist een kans op een gratis HTC M9 gemist. Wie weet. Ik lig er in ieder geval niet over wakker.
Het opsturen van een losse handtekening is not-done en zal ook nimmer van je worden gevraagd.
Zelf heb ik twee jaar geleden een HTC One M7 gewonnen bij HTC. Was een erg leuke actie trouwens (het raden van de winkel waar de toestellen werden weggegeven). Niet vergelijkbaar met een reviewactie, maar het was tot in de puntjes geregeld. Vertrouwd gevoel en niet het idee dat iets niet klopte.
Wat de One M9 betreft. Het is inderdaad jammer dat er weinig over wordt gesproken. Kan zijn dat het toestel tegenvalt of juist dat mensen stil zijn omdat het toestel goed werkt. Al met al is het uiterlijk wel mooi en het innerlijk niet slecht.
Ik denk dat er best veel mensen teleurgesteld zijn in het resultaat en dan liever een 'betere' M8(s) kopen. Ook de adviesprijs is gewoon 100 euro te hoog voor wat je krijgt. Het ontwerp blijft wel mooi, maar voor het derde jaar op rij hetzelfde model maken...dennisk. schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:02:
[...]
Wat de One M9 betreft. Het is inderdaad jammer dat er weinig over wordt gesproken. Kan zijn dat het toestel tegenvalt of juist dat mensen stil zijn omdat het toestel goed werkt. Al met al is het uiterlijk wel mooi en het innerlijk niet slecht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De M9 is kwa ontwerp en bouwkwaliteit gewoon weer een stap verder zonder aan het basisontwerp al te veel te wijzigen.
Voor mij en vele anderen is er absoluut geen noodzaak het model sterk te wijzigen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Helemaal mee eens, maar het slechtere scherm weerhoudt me vooralsnog dat hoge bedrag uit te geven mijn M7 te vervangen. Ben er stil van en toch wel teleurgesteld.snah001 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:31:
Er is een merk telefoon dat al 6 jaar van hetzelfde model/ontwerp gebruik blijft maken en daarover hoor je niemand, integendeel daar zijn ze net lovend over.
De M9 is kwa ontwerp en bouwkwaliteit gewoon weer een stap verder zonder aan het basisontwerp al te veel te wijzigen.
Voor mij en vele anderen is er absoluut geen noodzaak het model sterk te wijzigen.
Reden om voor de M8 te kiezen waren de volgende argumenten;
- M9 minder scherm, is ook echt niet een klein beetje ook
- Downgraden van GPU i.v.m. warmte ontwikkeling
- Accu M9 gaat minder lang mee
- Prijs M9 staat niet in verhouding voor wat je krijgt
Design is goed, maar als je met de markt mee wil moet je inderdaad niet zo lang op een design bouwen.
Willen ze echt met de markt mee (Samsung S6 Edge) moet HTC met een nieuw design komen die alles onder de motorkap moet perfect zijn en natuurlijk een AMOLED scherm. Ik vind dat ze nu te veel op de SENSE schil en het ontwerp leunen.
Inmiddels is bevestigd de M9+ ook in Thailand verkrijgbaar wordt deze maandGerGio schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:01:
[...]
Ik heb meer geluk ik woon namelijk wel in China. Ik heb de inkoopdame al aan laten kloppen bij HTC dus ik zou het moeten horen waarneer hij binnen is. Alleen even kijken of je alles aan de gang gaat krijgen als je hem root.
HTC is niet echt populair in Laos. Ik kan hier alleen de goedkopere modellen krijgen op het moment. Maar ik ga toch regelmatig naar Thailand dus dat is het probleem niet.
Nu is het nog wat meer reviews afwachten van zowel de M9+ en de LG G4
Dan vlieg ik liever naar thailand om er daar een te halen. Dan heb ik al die Chinese meuk er niet op staan.breaky73 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 06:17:
[...]
Inmiddels is bevestigd de M9+ ook in Thailand verkrijgbaar wordt deze maanden wel voor een advies prijs van ongeveer 671 euro
HTC is niet echt populair in Laos. Ik kan hier alleen de goedkopere modellen krijgen op het moment. Maar ik ga toch regelmatig naar Thailand dus dat is het probleem niet.
Nu is het nog wat meer reviews afwachten van zowel de M9+ en de LG G4
Ik heb hier nu een M8 die voldoet prima maar die Chinese Apps liggen me nog steeds niet
Nickname KasPlantje.
Een tip, het viel me op dat coolblue met afstand de goedkoopste was met abonnementen in combinatie met vodafone. Ik betaal 308 euro bij, en 50 euro per maand voor een vodafone super abonnement met 7gb data, voor 12 maanden.
Toestel is lekker snel en werkt erg fijn. Beeldscherm is een flinke verbetering vanaf de M7. De accuduur vind ik ook prima, ondanks alle horrorverhalen. Ander pluspunt is het geluid, dat is voor telefoonbegrippen echt heel goed.
Verwijderd
Nu heb ik op de M9 dezelfe Widget Agenda welke ook al gekoppeld is aan Facebook, maar nu geeft hij maar een handjevol verjaardagen per maand aan i.p.v. ze allemaal (vandaag bijvoorbeeld 3, morgen 6 etc etc, maar het enige wat hij aangeeft is een verjaardag voor komende zondag).
Hoe krijg ik het ingesteld dat hij alle verjaardagen overneemt in de agenda? Kan iemand mij hiermee helpen?
(is dit een instelling bij facebook of bij de agenda welke ik gemist hebt?)
Natuurlijk al de instellingen van de M7 naast die van de M9 gelegd, maar helaas nog niet gevonden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 12:59 ]
Dat is al een maand niet meer goed geïmplementeerd, had de vraag al bij HTC neergelegd maar deze weten het ook niet. Misschien heeft facebook het een en ander aan hun api veranderd?Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:57:
Vraag: Op mijn M7 werd in de Agenda Widget alle verjaardagen getoond van o.a. Facebook.
Nu heb ik op de M9 dezelfe Widget Agenda welke ook al gekoppeld is aan Facebook, maar nu geeft hij maar een handjevol verjaardagen per maand aan i.p.v. ze allemaal (vandaag bijvoorbeeld 3, morgen 6 etc etc, maar het enige wat hij aangeeft is een verjaardag voor komende zondag).
Hoe krijg ik het ingesteld dat hij alle verjaardagen overneemt in de agenda? Kan iemand mij hiermee helpen?
(is dit een instelling bij facebook of bij de agenda welke ik gemist hebt?)
Verwijderd
Verdorie! Ik heb er op mijn M7 geen problemen mee (nog steeds niet), alleen op de M9 dus (die heb ik pas sinds zaterdag). Facebook instellingen zijn ook hetzelfde. Kunnen we nog ergens anders met deze vraag terecht of is er een andere app/widget welke de agenda op deze manier weergeeft? Kijken of die dan wel werkt...netblade schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:15:
[...]
Dat is al een maand niet meer goed geïmplementeerd, had de vraag al bij HTC neergelegd maar deze weten het ook niet. Misschien heeft facebook het een en ander aan hun api veranderd?
Ik ben daar ook tegenaan gelopen, frustreerde me wel een beetje. De instellingen waren bij mij op het eerste gezicht ook hetzelfde. Het aan en uitvinken van verjaardagen (die optie zit in de M9 wel onder de Google-account in de widget) geeft geen verschil. Op mijn M7 kan je bij de Google-account niks instellingen (alleen die aan of uitzetten). Er zit dus ergens een verschil in de API, misschien de Facebook plugin die in Sense 7 anders werkt?Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:24:
[...]
Verdorie! Ik heb er op mijn M7 geen problemen mee (nog steeds niet), alleen op de M9 dus (die heb ik pas sinds zaterdag). Facebook instellingen zijn ook hetzelfde. Kunnen we nog ergens anders met deze vraag terecht of is er een andere app/widget welke de agenda op deze manier weergeeft? Kijken of die dan wel werkt...
Van het weekend er even ingedoken en uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen door de verjaardagen van vrienden in de Google Calender (via de website) te koppelen (Facebook heeft hier zelf een uitleg van, link zal ik nog opzoeken). Vervolgens kan je die aanvinken in de widget en komen ze er weer erin te staan. Ze staan dan in je agenda alleen niet als verjaardag, maar als regulier all-day event. Voor mij nu voldoende. Als het goed is worden nieuwe verjaardagen/nieuwe contacten op deze manier ook gesynct.
Edit: de link https://www.facebook.com/help/152652248136178
Alleen kan je exporteren niet aanklikken, maar moet je de link kopieren, die kan je vervolgens in Google Calender linken.
https://support.google.com/calendar/answer/37100
[ Voor 7% gewijzigd door -aad- op 04-05-2015 16:04 ]
Oh dat zou goed kunnen dat het aan de M9 software ligt, deze staat namelijk ook via xda op mijn M8, m'n M7 is even uitgeleend aan iemand dus ik kan het daar niet op controleren. Ik heb er eerlijk gezegd mee leren leven, ik check nu af en toe op facebook zelf wie er die week jarig zijn, verder vind ik de software van de M9 perfect!Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:24:
[...]
Verdorie! Ik heb er op mijn M7 geen problemen mee (nog steeds niet), alleen op de M9 dus (die heb ik pas sinds zaterdag). Facebook instellingen zijn ook hetzelfde. Kunnen we nog ergens anders met deze vraag terecht of is er een andere app/widget welke de agenda op deze manier weergeeft? Kijken of die dan wel werkt...
Verwijderd
Geweldig-aad- schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:02:
[...]
Ik ben daar ook tegenaan gelopen, frustreerde me wel een beetje. De instellingen waren bij mij op het eerste gezicht ook hetzelfde. Het aan en uitvinken van verjaardagen (die optie zit in de M9 wel onder de Google-account in de widget) geeft geen verschil. Op mijn M7 kan je bij de Google-account niks instellingen (alleen die aan of uitzetten). Er zit dus ergens een verschil in de API, misschien de Facebook plugin die in Sense 7 anders werkt?
Van het weekend er even ingedoken en uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen door de verjaardagen van vrienden in de Google Calender (via de website) te koppelen (Facebook heeft hier zelf een uitleg van, link zal ik nog opzoeken). Vervolgens kan je die aanvinken in de widget en komen ze er weer erin te staan. Ze staan dan in je agenda alleen niet als verjaardag, maar als regulier all-day event. Voor mij nu voldoende. Als het goed is worden nieuwe verjaardagen/nieuwe contacten op deze manier ook gesynct.
Edit: de link https://www.facebook.com/help/152652248136178
Alleen kan je exporteren niet aanklikken, maar moet je de link kopieren, die kan je vervolgens in Google Calender linken.
https://support.google.com/calendar/answer/37100
Bedankt voor de oplossing!

Bron: http://www.androidauthori...rst-april-6-yeras-606192/
Hopelijk gaat de Vive het dadelijk goed doen..
[ Voor 9% gewijzigd door EzMe op 06-05-2015 15:47 ]
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Ik was het vanavond zat, heb zelf niet nagedacht over de branded toestellen dat het nog langer duurt dat je de updates krijgt, heb alles geunlocked en draai nu de EU rom stock 1.32.401.17 met root. Ik kwam van de 1.32.161.15 (zonder de camera update). Dus gelijk alle zooi eraf en wat is dat toch weer heerlijk. Ff zien hoe dit bevalt anders weer een custom rom.
Ik heb hem via Coolblue met een vodafone abonnement besteld, dus volgens mij non-branded. Draai nu op softwareversie 1.32.401.15. Ik snap echt alle commotie niet omtrent de M9, het is echt een briljant fijne telefoon. En een slechte Accu? Ik haal er net zoals mijn M8 het einde van de dag mee. En of ik dan nog 20 of 15% over heb maakt me niks uit. Gisteravond heb ik hem op extreme energiebesparing gezet omdat ik geen zin had om m'n lader op te halen, echter moest de wekker wel af gaan. Na een nacht op de energiebesparing ging hij van 15% naar 11%, wat wil je nog meer. Wat betreft de frontcamera, maakt overdag gewoon erg mooie foto's, alleen een update lijkt me toch leuk. Hopelijk gaan ze er nog mee aan de slag bij HTC.sdanny schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:11:
@ vanWalsum: Welkom bij de club!. Heb je een branded of een non branded toestel? Welke software versie heb je?
Ik was het vanavond zat, heb zelf niet nagedacht over de branded toestellen dat het nog langer duurt dat je de updates krijgt, heb alles geunlocked en draai nu de EU rom stock 1.32.401.17 met root. Ik kwam van de 1.32.161.15 (zonder de camera update). Dus gelijk alle zooi eraf en wat is dat toch weer heerlijk. Ff zien hoe dit bevalt anders weer een custom rom.
Goed te horen! Je weet zelf ook wel waar het om draait: Marketing, contracten aka geld geld geld. Natuurlijk ook de keiharde cijfers en ik kan niet ontkennen dat andere toestellen op diverse gebieden op de 'cijfertest' hoger/beter scoren. Maar ik vind zelf het ook weer zoals alle voorgaande one's tm sensation tm de HD2 weer briljant! Ik heb zelfs een keer met wat minder gebruik 2,25 dag met de accu gedaan zonder de energiebesparingen aan. 24/7 data verbinding aan. Normaal haal ik minimaal 1,5 dag. Gezien je versie ben je momenteel voor west Europa up to date volgens mij.vanWalsum schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:34:
[...]
Ik heb hem via Coolblue met een vodafone abonnement besteld, dus volgens mij non-branded. Draai nu op softwareversie 1.32.401.15. Ik snap echt alle commotie niet omtrent de M9, het is echt een briljant fijne telefoon. En een slechte Accu? Ik haal er net zoals mijn M8 het einde van de dag mee. En of ik dan nog 20 of 15% over heb maakt me niks uit. Gisteravond heb ik hem op extreme energiebesparing gezet omdat ik geen zin had om m'n lader op te halen, echter moest de wekker wel af gaan. Na een nacht op de energiebesparing ging hij van 15% naar 11%, wat wil je nog meer. Wat betreft de frontcamera, maakt overdag gewoon erg mooie foto's, alleen een update lijkt me toch leuk. Hopelijk gaan ze er nog mee aan de slag bij HTC.
Zou je voor mij a.u.b. willen kijken welke CID je hebt? Ik denk zelf i.i.g. een CID voor 'HTC-WWE' (HTC__001 bijv.). Kan met een gratis appje zoals 'Simple CID getter.
Er staat HTC_031sdanny schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:29:
[...]
Goed te horen! Je weet zelf ook wel waar het om draait: Marketing, contracten aka geld geld geld. Natuurlijk ook de keiharde cijfers en ik kan niet ontkennen dat andere toestellen op diverse gebieden op de 'cijfertest' hoger/beter scoren. Maar ik vind zelf het ook weer zoals alle voorgaande one's tm sensation tm de HD2 weer briljant! Ik heb zelfs een keer met wat minder gebruik 2,25 dag met de accu gedaan zonder de energiebesparingen aan. 24/7 data verbinding aan. Normaal haal ik minimaal 1,5 dag. Gezien je versie ben je momenteel voor west Europa up to date volgens mij.
Zou je voor mij a.u.b. willen kijken welke CID je hebt? Ik denk zelf i.i.g. een CID voor 'HTC-WWE' (HTC__001 bijv.). Kan met een gratis appje zoals 'Simple CID getter.
Afgelopen week 10 minuten HangOut-videoconference = warm
Even tien minuten een simpel spelletje spelen zoals Clash of Clans = warm
Looks zijn wel echt heel strak en toestel is erg fijn, maar die warmte, hmm hmm.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.