Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
CLB schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:03:
Ik vind hem wel erg snel, erg warm worden hoor...
Afgelopen week 10 minuten HangOut-videoconference = warm
Even tien minuten een simpel spelletje spelen zoals Clash of Clans = warm

Looks zijn wel echt heel strak en toestel is erg fijn, maar die warmte, hmm hmm.
Hier puur geen last van als ik 10min+ CoC speel dat hij warm is en ook niet bij ander gebruik dat hij echt warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
CLB schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:03:
Ik vind hem wel erg snel, erg warm worden hoor...
Afgelopen week 10 minuten HangOut-videoconference = warm
Even tien minuten een simpel spelletje spelen zoals Clash of Clans = warm

Looks zijn wel echt heel strak en toestel is erg fijn, maar die warmte, hmm hmm.
Had de Sensation ook wel wat last van, los van het feit dat een heel warm toestel niet fijn is (en extreme hitte kan de levensduur van de SoC en Accu verminderen.

Tis gewoon K... met de huidige generatie telefoons, de S6 heeft een moah accu en dan heb ik het nog niet over het scherm. Bij de One M9 zijn er ook genoeg dingen waarom ik zeg, doe maar niet.....

Ik zit te denken om nu maar weer terug te gaan naar mijn Note 4, 1 jaartje.... HTC Moet wel wat goed te maken te hebben na de M9 en Samsung.... Tja.... Kwaliteit issues.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:12:
Had de Sensation ook wel wat last van
Ja m'n One X en One X+ werden ook weleens warm, maar polycarbonaat / aluminium is net weer anders.
M'n abonnement is verlengd met een Sim Only, ook omdat ik nog geen keuze kon maken. S6 Edge vind ik fantastisch qua uiterlijk, maarja Samsung. De LG G4 lijkt me een mooie device, maar groot en niet voor mij.

Van die ene metalen Sony-render werd ik wel :9~, maar nu loop ik voorlopig met de One M9. Mag over twee maandjes m'n abbo omzetten van Sim Only, naar een 'volwaardig abbo', we zien dan wel wat het wordt :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
Wat mij opvalt is dat de M9 in geen enkele winkel die ik ben geweest aanstond en of aangezet kon worden. Alle andere toestellen konden aan en waren de de accu niet van leeg. De betreffende medewerkers melden dat dit alleen bij de M9 een probleem was, dat die 9 van de 10 keer niet opgeladen was. Ik heb dus nog steeds niet een M9 in werking gezien en kunnen beoordelen.....

Ik moet wel zeggen dat de afwerking weer een stukje hoger ligt en de te tekortkomingen van het design van de M8 (als die er al waren) zijn opgelost of nog mooier zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
Bullet NL schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:12:
[...]
Tis gewoon K... met de huidige generatie telefoons, de S6 heeft een moah accu en dan heb ik het nog niet over het scherm.
Begrijp ik het goed dat je het scherm van de S6 mwah vind? Ik moest zeggen dat ik dat juist één van de dikke plussen vond! Veel mooie kleuren (/me loves OLED), goede kijkhoeken, heel helder en natuurlijk de resolutie (al zou ik FullHD ook prima vinden)
Vjenne-ICT schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:26:
Wat mij opvalt is dat de M9 in geen enkele winkel die ik ben geweest aanstond en of aangezet kon worden. Alle andere toestellen konden aan en waren de de accu niet van leeg.
Vandaag in de Mediamarkt deden ze het gewoon allemaal. Misschien een tip voor je?

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
EzMe schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:35:
[...]

Begrijp ik het goed dat je het scherm van de S6 mwah vind? Ik moest zeggen dat ik dat juist één van de dikke plussen vond! Veel mooie kleuren (/me loves OLED), goede kijkhoeken, heel helder en natuurlijk de resolutie (al zou ik FullHD ook prima vinden)

[...]

Vandaag in de Mediamarkt deden ze het gewoon allemaal. Misschien een tip voor je?
Bedankt voor de tip, maar laatst in de Mediamarkt Hengelo geweest, maar daar waren de oplaadproblemen en lieten ze mij gewoon als potentiële klant weg gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
Vjenne-ICT schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:26:
Wat mij opvalt is dat de M9 in geen enkele winkel die ik ben geweest aanstond en of aangezet kon worden. Alle andere toestellen konden aan en waren de de accu niet van leeg. De betreffende medewerkers melden dat dit alleen bij de M9 een probleem was, dat die 9 van de 10 keer niet opgeladen was. Ik heb dus nog steeds niet een M9 in werking gezien en kunnen beoordelen.....

Ik moet wel zeggen dat de afwerking weer een stukje hoger ligt en de te tekortkomingen van het design van de M8 (als die er al waren) zijn opgelost of nog mooier zijn gemaakt.
Het is mij ook opgevallen dat de m9 uit stond overall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
Vjenne-ICT schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor de tip, maar laatst in de Mediamarkt Hengelo geweest, maar daar waren de oplaadproblemen en lieten ze mij gewoon als potentiële klant weg gaan.....
Meeh 8)7

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste kenners,

Mijn vrouw heeft een htc one m9.
Leuk toetsel. Maar haar idee toch wel veel kinder ziektes tov de one m8.
Zoals het woordeboek dat is waardeloos.
zo heeft ze nog een lijstje. (ik hoor niet alles aan :).).

Maar vroeg ze mij of ik eens kon uitzoeken of het mogelijk is om het ontgrendelen van het toestel is te veranderen.
Ze wil graag hebben dat je eerst op de aan/uit knop drukt en dat je dan over het scherm moet vegen om te ontgrendelen. Dit werkt momenteel maar nu komt het probleem. als het scherm uit is en je veegt van onder naar boven over het scherm gaat het scherm aan en het toestel gaat uit de vergrendelstand.
Is dit laatste uit te zetten? of te omzeilen met een bepaalde ondergrendel modus. Ik heb al wat liggen google (op de HTC site vind je geen nuttige informatie) en ook wat in de instellingen liggen zoeken maar tot op heden nog niet gevonden.

Iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23
Denthis schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:41:
Beste kenners,

Maar vroeg ze mij of ik eens kon uitzoeken of het mogelijk is om het ontgrendelen van het toestel is te veranderen.
Ze wil graag hebben dat je eerst op de aan/uit knop drukt en dat je dan over het scherm moet vegen om te ontgrendelen. Dit werkt momenteel maar nu komt het probleem. als het scherm uit is en je veegt van onder naar boven over het scherm gaat het scherm aan en het toestel gaat uit de vergrendelstand.
Is dit laatste uit te zetten? of te omzeilen met een bepaalde ondergrendel modus. Ik heb al wat liggen google (op de HTC site vind je geen nuttige informatie) en ook wat in de instellingen liggen zoeken maar tot op heden nog niet gevonden.

Hmm, ik heb een One M7 met daar op een custom rom welke gebaseerd is op de M9, ook ik heb erg veel problemen met het toetsenboard. Lijkt me dus echt een HTC dingentje...

Je kan de vergrendel stand als het goed is uit zetten in de instellingen (beveiliging) volgens mij blijven de gestures dan gewoon werken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Bullet NL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:42:
[...]

Hmm, ik heb een One M7 met daar op een custom rom welke gebaseerd is op de M9, ook ik heb erg veel problemen met het toetsenboard. Lijkt me dus echt een HTC dingentje...

Je kan de vergrendel stand als het goed is uit zetten in de instellingen (beveiliging) volgens mij blijven de gestures dan gewoon werken.
Ja heb daar al eens zitten zoeken. Maar het is mij nog niet gelukt.
Ja het toetsenbord leert ook geen woorden bij of dat het automatish de woorden gebruikt die je het vaak gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Beste kenners,

Zijn dat niet de gestures die je uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Drowzz schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 07:56:
[...]

Zijn dat niet de gestures die je uit kan zetten?
geen idee, ik ga vanavond eens kijken op haar telefoon of ik iets kan vinden van gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Beste kenners,

De gestures voor motion launch zijn uit te zetten. Ik zal het even voor je uitleggen hieronder. Omzeilen is verder niet nodig ;).

Instellingen -> Scherm en slepen -> Gebaren voor Motion Launch -> Scherm wekken met Motion Launch gebaren uitvinken.

Dat zou aan de wensen van je vrouw moeten voldoen.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
dennisk. schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:08:
[...]

De gestures voor motion launch zijn uit te zetten. Ik zal het even voor je uitleggen hieronder. Omzeilen is verder niet nodig ;).

Instellingen -> Scherm en slepen -> Gebaren voor Motion Launch -> Scherm wekken met Motion Launch gebaren uitvinken.

Dat zou aan de wensen van je vrouw moeten voldoen.
dank voor de uitleg, heb dit door geappt. kijken of het haar lukt en of dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Graag gedaan. Zelf heb ik de HTC One M8, maar helaas nog wel met Sense 6 en 5.0.1.

Ik verwacht echter niet dat dit dermate zal afwijken bij de M9 dat bovengenoemde oplossing niet meer tussen de instellingen staat.

Hopelijk staat de instelling er tussen :)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
dennisk. schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:09:
Graag gedaan. Zelf heb ik de HTC One M8, maar helaas nog wel met Sense 6 en 5.0.1.

Ik verwacht echter niet dat dit dermate zal afwijken bij de M9 dat bovengenoemde oplossing niet meer tussen de instellingen staat.

Hopelijk staat de instelling er tussen :)
Instelling staat er tussen en het probleem ja opgelost.
Nu nog hopen op een update voor het woordenboek want dat is ook verschrikkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Anders installeer je toch gewoon een ander toetsenbord? Ben al tijden tevreden swiftkey gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
spNk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:05:
Anders installeer je toch gewoon een ander toetsenbord? Ben al tijden tevreden swiftkey gebruiker.
Ander toetsenbord lost het probleem met het woordenboek toch niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 16:38
Denthis schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Een toetsenbord als Swiftkey - maar ook Fleksy en Swype bijvoorbeeld - maakt gebruik van zijn eigen woordenboek en leert ook van jouw typen. Hoe langer je het gebruikt, hoe beter de voorspellingen en de autocorrect wordt. Het Google-toetsenbord is ook een goed alternatief op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:30
Ik wil mijn HTC One M9 Rooten, Dat heb ik bij mijn vorige HTC`s ook gedaan. Heb altijd Android Revolution HD er op gehad. Maar ik sta ook open voor een andere ROM

Dus ik ben benieuwd welke ROM jullie gebruiken. En welke jullie aanraden (heb het liefst een Sense 7 ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
NickC schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:34:
Ik wil mijn HTC One M9 Rooten, Dat heb ik bij mijn vorige HTC`s ook gedaan. Heb altijd Android Revolution HD er op gehad. Maar ik sta ook open voor een andere ROM

Dus ik ben benieuwd welke ROM jullie gebruiken. En welke jullie aanraden (heb het liefst een Sense 7 ROM).
Ik heb weliswaar geen HTC One M9, maar op mijn M7 was ik altijd erg te spreken over MaximusHD. Erg stabiel, met een goede batterijduur. Tegen stock-Sense aan, maar met wat handige toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Voorheen had ik geen problemen met het toetsenbord met de HTC One M7. Sinds de upgrade naar M8 merk ik ook dat het toetsenbord vervelend werkt. Een voorbeeld is tijdens het swypen verkeerde woorden aantikken om een alternatief te selecteren. Die mogelijkheid mist bij mij sinds de M8.. Wel erg jammer, daar het erg praktisch was. Ben benieuwd of dit ook wordt opgelost in toekomstige updates, hoop het wel! Heb zelf ook Swiftkey geprobeerd, maar dat vond ik maar niets.

Kan me denk ik wel voorstellen wat je bedoelt met de M9.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Laatst online: 14-09 21:08
Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn M9 geen WiFi netwerken meer ziet. Na een reboot zijn ze wel weer zichtbaar. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb mijn M9 nu een maandje en op het begin heb ik helemaal geen issues gehad met het woordenboek maar sinds een week ofzo na het instaleren van een update voor 'HTC Sense Input' is het ook achteruit gegaan. Soms pakt die gewoon heel andere woorden terwijl ik heel iets anders type. Eerder op de M7 met een custom ROM had ik dit issue ook niet. Ik hoop dat ze dit snel oplossen.

Misschien gewoon 'HTC Sense Input' verwijderen...?

[ Voor 6% gewijzigd door promo-1 op 16-05-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
promo-1 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:19:
Ik heb mijn M9 nu een maandje en op het begin heb ik helemaal geen issues gehad met het woordenboek maar sinds een week ofzo na het instaleren van een update voor 'HTC Sense Input' is het ook achteruit gegaan. Soms pakt die gewoon heel andere woorden terwijl ik heel iets anders type. Eerder op de M7 met een custom ROM had ik dit issue ook niet. Ik hoop dat ze dit snel oplossen.

Installeer SwiftKey, superfijn toetsenbord, ben je van alle ellende af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
promo-1 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:19:
Ik gebruik zo'n 2 jaar Touchpal, erg goede toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Iemand al de HTC media link HD aan de praat gekregen met zijn M9? Heb de media link gereset (5 sec knop ingedrukt houden) en met 3 vingers over het scherm van beneden naar boven geveegd. Krijg hem niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
vanWalsum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:22:
[...]

Installeer SwiftKey, superfijn toetsenbord, ben je van alle ellende af!
Ja I know maar heb verder niks te klagen over het toetsenbord van HTC, is pas sindskort dat het woordenboek vreemd doet. En blijf liever bij het native sense toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
DwightKSchrute schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Een toetsenbord als Swiftkey - maar ook Fleksy en Swype bijvoorbeeld - maakt gebruik van zijn eigen woordenboek en leert ook van jouw typen. Hoe langer je het gebruikt, hoe beter de voorspellingen en de autocorrect wordt. Het Google-toetsenbord is ook een goed alternatief op Android.
we hebben nu het google toetsenbord geprobeerd.
Lijkt inderdaad beter te werken. alleen mist ze nu haar pijltjes die het HTC toetsenbord wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:42
Denthis schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Ik ben al jaren een SwiftKey gebruiker. Nog uit de tijd, dat hetgekocht moest worden. Had zelfs de tablet en de telefoon versie toentertijd gekocht. Als betalende gebruiker kreeg je, toen ze "gratis" werden een thema cadeau van ze.

Voordeel van SwiftKey, als je een dropbox gebruiker bent, is dat je woordenboek online (in de SwiftKey cloud) gesynchroniseerd wordt en dat kun je over meerdere devices laten doen. Ik heb net mijn M7 ingeruild voor de M9 en heb alle voorspellingen weer terug. Zonder eerst weer de leercurve door te gaan.

Als je de pijltjes zoekt, of de numerieke toetsen boven het qwerty toetsenbord, kun je allemaal aan en uit zetten in SwiftKey. Er zijn genoeg (betere) alternatieven voor het HTC toetsenbord. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Rinaldootje op 17-05-2015 20:23 . Reden: Aanvulling over de pijltjes toetsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:03
Heeft niks met dropbox te zien die Swiftkey cloud hoor.

http://swiftkey.com/en/more-about-cloud/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Bedankt, was in de war met andere software.
Heb mijn reactie hierboven aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Iemand die weet of er nog updates omtrent de camera op het programma staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
NickC schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:34:

Als je veel wil tweaken dan is ViperOneM9 waarschijnlijk een goede keuze.

http://venomroms.com/htc-one-m9/
http://forum.xda-develope...1-0-0-tweaks-hub-t3072773

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Vandaag de zilvere m9 besteld, toch voor dit toestel gekozen boven de andere 2 vanwege het design en htc sense.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
Nog bedankt voor de CID!

En dit is echt goed nieuws! De kleuren lijken ook beter over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 21:52
Hier nog een overstapper.
Van de iPhone 5S naar een HTC One M9. Ondanks de teleurstellende reviews toch verlengd met deze telefoon die als het goed is morgen geleverd wordt.
Het eigenzinnige en unieke design van de M9 staat me wel aan. Daarnaast moet ik op mijn werk ook gebruik gaan maken van Android. De One M9 was by far het fijnste toestel dat ik heb geprobeerd in de winkels en getwijfeld... dat heb ik heel erg lang. Sense home was toch ook wel doorslaggevend.
Ooit eens van de iPhone 4 naar Sony Xperia Z, dat was het niet. Blackberry Z10, helemaal een fiasco en dan nu weer de gewaagde stap van iOS naar Android.
Waarom HTC en de M9? Wegens het geweldige design! Overal zie je bij mij rvs en geborsteld staal terug, dus nu ook in de telefoon qua looks. Geen M8... gewoon omdat ik toch geen HTC referentiekader heb. Ben erg benieuwd hoe het toestel me gaat bevallen. Nogmaals, de praktijk zal het moeten uitwijzen, maar ik ben op zich gunstig gestemd.
Mocht het me toch niet bevallen? De stap naar Apple o.i.d. is zo weer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Toestel gisteren ontvangen, na ontvangst meteen melding van systeem update. Nu zit ik op versie 1.32.161.15
Helaas nog een oudere versie dan die op xda, maar ik ben zeer tevreden over het toestel tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ricjuh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:12:
Toestel gisteren ontvangen, na ontvangst meteen melding van systeem update. Nu zit ik op versie 1.32.161.15
Helaas nog een oudere versie dan die op xda, maar ik ben zeer tevreden over het toestel tot nu toe!
Vreemd, de mijne draait op 1.32.401.15.

Ik moet zeggen dat ik ook heel tevreden ben over dit toestel. Ik kom zelf ook van de iPhone af. Recentelijk geswitched naar de Huawei P8, maar daar werkte de GPS niet van. Ik wilde toch graag weer naar Android en na het retourneren van de Huawei voor de M9 gekozen.

Ik ben fan van het design en de bouwkwaliteit. Telefoon voelt echt heel solide aan. Het scherm ziet er wel iets groener en minder fel uit dan de M8 van mijn collega, maar ervaar dit niet als probleem. Het oogt allemaal superscherp en de kleuren zijn uniform.

De speakers doen ook goed hun best. Aangezien ik thuis regelmatig youtube filmpjes bekijk een dikke +.

Ik snap de negatieve reviews wel een beetje als je zelf een M8 hebt, maar heb wel het gevoel dat ze toch een aantal puntjes verbeterd hebben.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40
ricjuh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:12:
Dat is ook de firmware voor Vodafone branded toestellen, die hebben allemaal het cijfer .161 (bij HTC in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Upbeat schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:54:
[...]

Dat is ook de firmware voor Vodafone branded toestellen, die hebben allemaal het cijfer .161 (bij HTC in ieder geval).
Toestel komt inderdaad via Vodafone. Twijfel wel om het toestel te rooten, mis toch paar kleine dingen die ik op mijn oude Z1 met cyanogenmod wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ben nu ook bijna om om toch van een M7 over te stappen naar de M9.

Mijn twijfel was nog altijd tussen de Samsung S6 en de M9.
Samsung S6: betere prestaties, beter scherm, beter accu, betere camera. Maar geen goede speakers, kinderachtige interface & kleuren en geen SD kaart mogelijkheid.
M9: Sd kaart mogelijkheid, speakers, mooi design. Maar wat me tegenhoud is de batterijduur, de camera lijkt volgens de testen tegen te vallen, de matige prestaties in de verschillende tests en dat het wellicht niet echt een gevoel geeft van een nieuwe telefoon omdat ik van de M7 overkom.

Dus mijn vragen zijn:
- Is de batterijduur echt zo dramatisch als in de testen met normaal gebruik? En als je films kijkt, zal hij dan echt zo veel sneller leeg zijn dan de S6 zoals getest door tweakers?
- Zal het als een verbetering voelen als je van een M7 overstap, of heb je niet echt dat gevoel dat je een nieuwe telefoon hebt?
- Is de camera echt zo matig? Of zal ik komend van de M7 juist de fotos als een super sprong zien? Ik zag dat het ook veel met de SW te maken had, dus dit kan wellicht nog worden aangepast in de toekomst. Echter de optische beeldstabilisatie zal er niet meer inkomen.

Hoor het graag zodat ik mijn uiteindelijke keuze kan maken :)

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

RommelD schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:29:

Samsung S6: betere prestaties, beter scherm, beter accu, betere camera. Maar geen goede speakers, kinderachtige interface & kleuren en geen SD kaart mogelijkheid.
M9: Sd kaart mogelijkheid, speakers, mooi design. Maar wat me tegenhoud is de batterijduur, de camera lijkt volgens de testen tegen te vallen, de matige prestaties in de verschillende tests en dat het wellicht niet echt een gevoel geeft van een nieuwe telefoon omdat ik van de M7 overkom.

Dus mijn vragen zijn:
- Is de batterijduur echt zo dramatisch als in de testen met normaal gebruik? En als je films kijkt, zal hij dan echt zo veel sneller leeg zijn dan de S6 zoals getest door tweakers?
- Zal het als een verbetering voelen als je van een M7 overstap, of heb je niet echt dat gevoel dat je een nieuwe telefoon hebt?
- Is de camera echt zo matig? Of zal ik komend van de M7 juist de fotos als een super sprong zien? Ik zag dat het ook veel met de SW te maken had, dus dit kan wellicht nog worden aangepast in de toekomst. Echter de optische beeldstabilisatie zal er niet meer inkomen.

- Batterij duur ben ik zeer tevreden over. Ik kom van een Xperia Z1 dus helaas geen vergelijking met de M7, maar ik haal makkelijk een hele dag en soms 1,5 dag op een batterij lading.

- Camera is gewoon voldoende, ook beter in donkere omgeving dan de Xperia Z1. Echter heb ik enkel nog foto's genomen in auto mode, dus geen ervaring met de handmatige instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
chou3 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:44:
Iemand al de HTC media link HD aan de praat gekregen met zijn M9? Heb de media link gereset (5 sec knop ingedrukt houden) en met 3 vingers over het scherm van beneden naar boven geveegd. Krijg hem niet te zien.
M9 is niet compatibel met medialink, zal dus helaas niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Laatst online: 17-09 14:03

Ch3cker

Testlab Teamlead

Heb je dit zelf ervaren? Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de speakers van de S6 echt meer dan prima zijn. Buiten de speakers om snap ik dan alsnog niet waarom je überhaupt een M9 zou overwegen als je deze afweging hebt gemaakt. De S6 is op alle punten beter, dan moet je het design van de M9 echt heel veel mooier vinden of het SD kaart slot super belangrijk vinden. Wegen deze punten zwaarder dan alle andere positieve punten van de S6 tov de M9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ch3cker schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:21:
[...]

Heb je dit zelf ervaren? Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de speakers van de S6 echt meer dan prima zijn. Buiten de speakers om snap ik dan alsnog niet waarom je überhaupt een M9 zou overwegen als je deze afweging hebt gemaakt. De S6 is op alle punten beter, dan moet je het design van de M9 echt heel veel mooier vinden of het SD kaart slot super belangrijk vinden. Wegen deze punten zwaarder dan alle andere positieve punten van de S6 tov de M9?
Wellicht weegt het ook mee dat ik gewoon niet graag een Samsung heb. Maar ik lijk langzaam geen keuze meer te hebben :) De Samsung lijkt toch op alle vlakken beter. Als jij zeg dat de speakers niet zoveel verschil maken, dan zou dus alleen de SD kaart het verschil maken (naast design natuurlijk) en de Interface van Samsung.

Maar ik kan normaal een andere schil over de S6 gooien lijkt me om een minder kinderachtige interface te krijgen toch?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023

Dus mijn vragen zijn:

Ook hier nog steeds aan het twijfelen... de S6 kan ik toch niet op overstappen. Sense en design vind ik toch erg mooi aan de M9. Wat me tegenhoudt is niet goed uit te leggen, maar vooralsnog ga ik lekker door met mijn M7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik ben echt erg blij met de M9, maakt bij goed licht overdag prachtige foto's, in het donker wat minder. Maar als je hem goed stil vast hebt gaat dat ook prima. Daarentegen heb ik niks aan te merken op de accu. Het design is geweldig, de interface en de speakers zijn geweldig. En de ultrapixel selfie camera maakt het af. Natuurlijk hadden ze beter de sensor van de S6 aan de achterkant kunnen gebruiken, maar dat is ook werkelijk het enige puntje van kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Nog steeds tevreden met mijn M9 en steeds meer mensen om mij heen beginnen spijt te krijgen dat ze voor de S6 zijn gegaan en niet zoals mij voor de M9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
En ik ben ook sinds dag 1 erg blij met mijn M9. Ik kom er nogmaals eerlijk voor uit dat het triest is dat het toestel met niet afgeronde software werd gereleased. Een 'misser' kan nog wel vind ik maar we zien de gevolgen ervan. Heb er nogmaals spijt van dat ik niet over nagedacht had om een non branded toestel te halen. Maar na 't rooten en de EU 1.32.401.17 rom erop is t top :) .

Check dit even: https://twitter.com/LlabTooFeR/status/605015333116776448

Ziet er veelbelovend de nieuwe 1.40 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Boontjes schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:00:
[...]

Ook hier nog steeds aan het twijfelen... de S6 kan ik toch niet op overstappen. Sense en design vind ik toch erg mooi aan de M9. Wat me tegenhoudt is niet goed uit te leggen, maar vooralsnog ga ik lekker door met mijn M7.
Ik ben overstag, ik ga overstappen naar de Samsung. De Sense kan je met Novalauncher weer vervangen. En het design is anders ja, maar wellicht na 2 jaar is het ook wel mooi om een ander design te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
RommelD schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:50:
[...]

Ik ben overstag, ik ga overstappen naar de Samsung. De Sense kan je met Novalauncher weer vervangen. En het design is anders ja, maar wellicht na 2 jaar is het ook wel mooi om een ander design te hebben.
Succes! Wedden dat je hem gaat missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
vanWalsum schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:21:
[...]

Dat denk ik toch stiekem ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Boontjes schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:59:
[...]

Dat denk ik toch stiekem ook >:)
Die HTC's zijn net als een mooie vrouw, ze zijn niet altijd even aardig, maar aan het eind van het liedje krijg je er toch wat mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
vanWalsum schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:12:
[...]

Die HTC's zijn net als een mooie vrouw, ze zijn niet altijd even aardig, maar aan het eind van het liedje krijg je er toch wat mee....
Zo is het maar net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Doceia schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:15:
[...]

M9 is niet compatibel met medialink, zal dus helaas niet werken.
Daar was ik wel bang voor. Gelukkig heb je voor €33 een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

vanWalsum schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:21:
[...]

Ik ga niet meer terugkijken :) Dit is weer een nieuwe ervaring en ten minste weer wat om uit te zoeken en te leren :)

En aangezien ik de aankomende 3.5 week veel moet reizen is de betere batterij (ook tijdens films kijken) toch wel een grote plus :p

Wellicht over 2 jaar weer een HTC. Als ze nu een M8 met een betere camera hadden uitgebracht als zijnde de M9, dan was het de M9 geworden...

HTC heeft de plank toch heel erg mis geslagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Voor mij was de reden om voor de M9 te kiezen het feit dat ik absoluut geen Amoled scherm meer wil hebben. Ik gebruik het scherm te veel en langer dan een half jaar kan ik een Samsung niet gebruiken zonder dat het scherm burnin gaat vertonen. De eerste Samsung met LCD zou hoog op mijn verlanglijst staan.

Neemt niet weg dat ik zeer tevreden ben over de M9. Ook wel over de camera. Ik snap eerlijk gezegd niet waar de negatieve vibe rond dit toestel vandaan komt. De prijs is wel te hoog, maar de bouw kwaliteit en afwerking is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:53
Zit nog met een Note 3, zwaar aan et twijfelen om M9 los te kopen over 2 maanden of toch te wachten op de M10

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Zelf ga ik wachten op de M10. Heb momenteel net een paar maanden de M8 in gebruik en die bevalt nog erg goed. Zal waarschijnlijk ook garantie op worden gegeven tot de M10 wordt aangekondigd, dus heb nog de ruimte om te wachten.

Hoop dat de M10 met wat verbeteringen komt ten opzichte van de M8. Gezien de M9 verwacht ik dat HTC er alles aan zal doen om de M10 neer te zetten als een toptoestel, zoals de M7 toentertijd ook werd ontvangen.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:53
Ja beter komt de M10 met een betere final firmware. En betere 20MP camera, van Sony bijvoorbeeld. SDcard slot houden. Waarschijnlijk 3GB ram, nieuwe Snapdragon, qHD scherm, sd-card, 5,2", sense8 android m.
Ik wacht denk ik maar op M10... tenzij M9 over 2-3 maanden mooi prijsje op marktplaats heeft.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:28
Kern schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:16:
Nog steeds tevreden met mijn M9 en steeds meer mensen om mij heen beginnen spijt te krijgen dat ze voor de S6 zijn gegaan en niet zoals mij voor de M9.
Waarom dan? Ben wel benieuwd wat hun overwegingen zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Kern schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:16:
Ik denk dat ik ruim 10 mensen heb gesproken met een S6, waarvan misschien de helft voor het eerst een Samsung toestel gebruikt. Zonder uitzondering zijn ze allemaal laaiend enthousiast over het toestel. Waarom zeggen die mensen om je heen dat ze liever een M9 willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:51
Van de week de overstap gemaakt van mijn nexus 6 (64gb) naar de HTC one m9. Was wel weer even wennen na 3 generaties nexus devices gehad te hebben. Stiekem altijd spijt gehad van me nexus 6 omdat deze blauw was. Daarbij kreeg ik ook last van mijn hand door de grote. Dus nu toch echt voor de looks gekozen. Ik moet zeggen dat Sense echt in de jaren vooruit gegaan is! Mijn laaste htc device was een Evo 3d maar daar was vooral in het begin met sense 3.0 een drama.

Al met al erg tevreden met het toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:36
HTC geeft nu zelf ook toe dat de M9 een flop is. Gelukkig zijn ze er zelf ook achter en daarom komen ze in het najaar met een nieuwe "Hero"
Hopenlijk kan dit toestel de blamerende M9 gauw doen vergeten voor de M10 zijn opwachting maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Zit je nou te trollen? Geef eens een linkje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
http://www.nu.nl/mobiel/4...s-slechte-prestaties.html
Wang verontschuldigde zich voor de slechte prestaties van de afgelopen maanden. De beurskoers van het bedrijf staat op z'n laagste punt in ruim twaalf jaar en de nieuwe HTC One M9 werd gematigd ontvangen vanwege het uitblijven van noemenswaardige veranderingen ten opzichte van de One M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Dat is niet toegeven, dat zijn nog steeds de reviews die vinden dat er te weinig verandering te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lees dat artikel, de bestuursvoorzitter vindt dat ze niet goed gepresteerd hebben en significante verbeteringen in de high-end modellen moeten zitten. Ergo, huidige model voldoet niet. Ze zijn denk ik verrast door de S6 en hebben ook sterk geleund op de 810 processor. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat er een SnapDragon miskleun gemaakt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Señor Sjon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:15:
Lees dat artikel, de bestuursvoorzitter vindt dat ze niet goed gepresteerd hebben en significante verbeteringen in de high-end modellen moeten zitten. Ergo, huidige model voldoet niet. Ze zijn denk ik verrast door de S6 en hebben ook sterk geleund op de 810 processor. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat er een SnapDragon miskleun gemaakt zou worden.
We hebben het neem ik aan over de laatste alinea. Het niet goed presteren gaat over het financiele gedeelte en ze belooft verbeteringen in innovatie en ontwerp. Nergens staat dat ze toegegeven hebben dat de M9 een slecht toestel is. Maar goed, mierenneukerij. De verkopen spreken boekdelen en ze doen natuurlijk niet voor niets dit soort uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik moet helaas mijn positieve gevoel over de M9 naar beneden bijstellen. Er komt langzaamaan steeds meer stof onder mijn beeldscherm te zitten. Tussen het glas en het LCD zeg maar. Allemaal links onderin. Vanmiddag maar even langs de winkel aangezien ik nog in de eerste 14 dagen zit. Ik dacht dat het probleem met stofdeeltjes achter het glas inmiddels iets van het verleden zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

Ik ben over mijn M9 erg tevreden, maar loop ook tegen veel irritaties aan omdat het een Vodafone branded toestel is. Qua hardware en looks zou ik geen ander toestel willen. :>

Nu wil ik deze graag flashen met een EU Stock Rom 1.32.401.17 en geschikt maken voor OTA updates, maar heb hier geen enkele ervaring mee, kan iemand wellicht zeggen of ik onderstaande stappen goed heb begrepen?

- Bootloader unlocken via HTCdev (done)
- Toestel Rooten (via TWRP Nandroid backup maken)
- Toestel S-off maken (om de CID te veranderen van VODAPE17 naar HTC__E31 voor OTA updates)
- EU Stock Rom RUU 1.32.401.17 flashen (is deze overigens in het Nederlands te zetten?)
- Hierna indien gewenst toestel weer locken en S-on

Mijn grootste wens is gewoon een out of the box toestel wat OTA updates kan binnenhalen zonder afhankelijk van Vodafone te zijn, die momenteel nog geen enkele update hebben uitgebracht voor de M9 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
GerriT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:09:
Ik ben over mijn M9 erg tevreden, maar loop ook tegen veel irritaties aan omdat het een Vodafone branded toestel is. Qua hardware en looks zou ik geen ander toestel willen. :>

Nu wil ik deze graag flashen met een EU Stock Rom 1.32.401.17 en geschikt maken voor OTA updates, maar heb hier geen enkele ervaring mee, kan iemand wellicht zeggen of ik onderstaande stappen goed heb begrepen?

- Bootloader unlocken via HTCdev (done)
- Toestel Rooten (via TWRP Nandroid backup maken)
- Toestel S-off maken (om de CID te veranderen van VODAPE17 naar HTC__E31 voor OTA updates)
- EU Stock Rom RUU 1.32.401.17 flashen (is deze overigens in het Nederlands te zetten?)
- Hierna indien gewenst toestel weer locken en S-on

Mijn grootste wens is gewoon een out of the box toestel wat OTA updates kan binnenhalen zonder afhankelijk van Vodafone te zijn, die momenteel nog geen enkele update hebben uitgebracht voor de M9 :(
Ik had ook zon waardeloze Vodafone rom erop en idd denk maar niet dat je updates krijgt.

Kijk even hier, met filmpjes en alles: http://forum.xda-developers.com/one-m9/general/videos-ultimate-guides-s-off-root-t3072131

Ik heb S-off met de Sunshine app geregeld ( kost wel 25 Dollar..). Ik las vorige week ook ergens dat er nu nog een methode was dacht ik. Hoe dat werkt weet ik niet. Zoek even verder op XDA. Ik heb zelf mijn CID veranderd in HTC__001, dit is de WWE en zit bij de pool die als een van de eersten de updates zou moeten krijgen. De EU Stock Rom RUU 1.32.401.17 is gewoon in NL te zetten, draai hem nu ook met Root en dat is fantastisch. Ik zit nu op de Ruu 1.40.401.8 te wachten. Deze doet het nog beter met de accu en camera.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT

GerriT

Dusss......

Thanks sdanny!

Even een noob vraagje van mijn kant. Wat zijn de voorwaarden voor OTA updates? Zijn Root en S-on spelbrekers in dit geval?
Of krijg je gewoon OTA updates wanneer je een Stock RUU hebt geïnstalleerd en je CID compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Ik dacht dat je alleen S-ON moet zijn. (bootloader locked). Ik hoop dat ik dit goed zeg. Kijk even op dit twitter kanaal: https://twitter.com/LlabTooFeR/with_replies Hier vind je, wel voor een ander toestel, maar ik dacht ook dat ze het over de M9 zeiden dat je bootloader weer moet locken. Verder durf ik het niet te zeggen. Als je wat vind dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT

GerriT

Dusss......

Ik heb mijn M9 zojuist succesvol geflashed naar 1.32.401.17 door middel van deze guide ook weer helemaal stock gemaakt (software status official, locked & S-on): http://forum.xda-develope...-100-stock-s-off-t3091730
Het hele process was inderdaad best eenvoudig met de juiste NOOB guides. Ik heb ook 25 dollar voor Sunshine betaald, deze kan ik gewoon weer hergebruiken mocht ik opnieuw s-off willen....

Wat een verschil met die Vodafone meuk zeg, geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier al een OTA-update gehad naar software-versie 1.40.401.5?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

GerriT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:14:
Ik heb mijn M9 zojuist succesvol geflashed naar 1.32.401.17 door middel van deze guide ook weer helemaal stock gemaakt (software status official, locked & S-on): http://forum.xda-develope...-100-stock-s-off-t3091730
Het hele process was inderdaad best eenvoudig met de juiste NOOB guides. Ik heb ook 25 dollar voor Sunshine betaald, deze kan ik gewoon weer hergebruiken mocht ik opnieuw s-off willen....

Wat een verschil met die Vodafone meuk zeg, geweldig :)
Dit klinkt heel interessant, toch maar eens doorlezen vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT

GerriT

Dusss......

CLB schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:50:
Iemand hier al een OTA-update gehad naar software-versie 1.40.401.5?
Volgens deze link https://twitter.com/LlabTooFeR/with_replies is hij losgelaten voor Europa! :)
Heb hem zelf nog niet gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT

GerriT

Dusss......

ricjuh schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:14:
[...]

Dit klinkt heel interessant, toch maar eens doorlezen vanavond..
Het is ook erg interessant, als je nog vragen hebt dan kan ik je altijd (proberen te) helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daarom hier de vraag, heb nog geen enkele Nederlander gezien met de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:28:
[...]

Ja daarom hier de vraag, heb nog geen enkele Nederlander gezien met de update...
Ik heb hem, nog geen wifi in de buurt en 526 MB iets te gortig voor mijn 4G bundel :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XKjOer2T5dHOggqTMCLnUF3x/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-06-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool! NL-toestel of geïmporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:13:
[...]

Cool! NL-toestel of geïmporteerd?
Zie PM, NL toestel van Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg tevreden over de M9. Zag vanochtend tot mijn schrik een breukje in de behuizing. Rechts bovenin, in metalen randje langs het scherm lopende richting het simkaart slot. Gebruik de M9 nu een kleine twee weken, in de dot view cover, niet gevallen of ergens tegenaan gestoten. Balen natuurlijk. Retour zending aangemeld bij Coolblue. Benieuwd wat er mee gaat gebeuren. Duidelijk dat ik niet akkoord ga mega spontane breukjes in de behuizing in ieder geval.

Kan er even geen foto van maken, maar vond wel dit op Internet:
http://www.gsminfo.nl/blog/reviews/7314/htc-one-m9-review
Hiermee is het te vergelijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar een foto van de breuk. Het simkaartslot zit links toch? Bedoel je het randje langs het glas?

Je link naar een review snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt...betreft het randje langs het glas. Wanneer je het toestel voor je houdt aan de rechterzijde en dan loopt het scheurtje door in de richting van het simkaart slotje. Ergo...dit kan ook het SD slot zijn. Weet uit mijn hoofd even niet wat waar precies zit.

Link naar de review omdat men bij het testtoestel ook last had van spontane scheurtjes. Foto volgt als camera opgeladen is. Kan de telefoon toch pas volgende week inzenden aangezien ik aankomend weekend pas een reserve toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Jahoor hier ook de update binnen! Toestel besteld via Coolblue. Softwareversie 1.40.401.8!

Camera lijkt net wat anders, scenes zijn minder overbelicht. Ook gaat hij net wat beter om met licht op de achtergrond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Zojuist op mijn Vodafone toestel ook update binnen gekregen. 1.40.161.8 (487MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Laat vooral weten hoe het met de foto's en autofocus gaat na de update. Ik roep wel aldoor dat ik voor de S6 ga, maar ben vrij huiverig voor een ander merk. :+
Maar de vergelijkingsfilmpjes tussen S6, Iphone 6 en M9 vwb de camera houden me tegen de M9 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Zojuist mijn software veranderd van RUU 1.32.401.17 (s-off, root, etc) naar 1.32.401.15 stock. Cid had ik al aangepast naar HTC__001. Direct de ota melding voor software 1.40.401.8 :). Nu aan het downloaden. Ben beniewd. Daarna meteen weer rooten om de rotzooi eraf te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb sinds een week een nieuwe One M8 in gebruik maar heb ook nog een splinternieuwe HTC ONE M9 in verpakking en al liggen.

Ik twijfel alleen om deze te gaan te gebruiken omdat de One M8 een zeer fijn toestel is en de One M9 zo zijn dingetjes heeft, zoals de hitte probleempjes en de accuduur die in de Tweakers review zeker 20%-30% minder is dan de One M8. Dat zal voor mij ruim te kort zijn helaas.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Quad schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:39:
Ik heb sinds een week een nieuwe One M8 in gebruik maar heb ook nog een splinternieuwe HTC ONE M9 in verpakking en al liggen.

Ik twijfel alleen om deze te gaan te gebruiken omdat de One M8 een zeer fijn toestel is en de One M9 zo zijn dingetjes heeft, zoals de hitte probleempjes en de accuduur die in de Tweakers review zeker 20%-30% minder is dan de One M8. Dat zal voor mij ruim te kort zijn helaas.
Ik heb ze allebei in gebruik. De M8 heeft de zakelijke SIM en de M9 mijn privé SIM (ik weiger om de zaak mijn privé nummer te geven en vice versa, ik houd dat liever gescheiden).

Beide toestellen hebben S-Off en super CID. Ik draai op beide toestellen de ViperROM en heb voor beide niets dan lof. De M8 doet het langer op een accu lading, maar de camera van de M9 is weer beter.

Het is dat ik de M9 bij mijn verlenging kreeg. Anders was ik bij de M8 gebleven. Maar als je hem toch hebt liggen, zou ik het aanraden om hem in gebruik te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Rinaldootje schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:22:
[...]

Ik heb ze allebei in gebruik. De M8 heeft de zakelijke SIM en de M9 mijn privé SIM (ik weiger om de zaak mijn privé nummer te geven en vice versa, ik houd dat liever gescheiden).

Beide toestellen hebben S-Off en super CID. Ik draai op beide toestellen de ViperROM en heb voor beide niets dan lof. De M8 doet het langer op een accu lading, maar de camera van de M9 is weer beter.

Het is dat ik de M9 bij mijn verlenging kreeg. Anders was ik bij de M8 gebleven. Maar als je hem toch hebt liggen, zou ik het aanraden om hem in gebruik te nemen :P
Thanks voor je antwoord. :)
Ik geef niet zo heel veel om de camera, die van de One M8 voldoet voor mij ruimschoots. De accuduur vind ik wel van belang en die van de M9 zal mij niet gaan bekoren ben ik bang, ook de schermkwaliteit lijkt overall minder te zijn. Voorlopig blijft die lekker dicht zitten. ;D

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Zoals beloofd... bij deze een foto van het scheurtje in de behuizing van mijn M9.
Telefoon is verzonden naar Coolblue. Erg benieuwd naar de afhandeling. Scheurtje is net op 14 dagen grens ontdekt.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto540-ZMRLRLTN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
MaaikeO schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:27:
Zoals beloofd... bij deze een foto van het scheurtje in de behuizing van mijn M9.
Telefoon is verzonden naar Coolblue. Erg benieuwd naar de afhandeling. Scheurtje is net op 14 dagen grens ontdekt.
[afbeelding]
Ik zie dat je de Dot View cover er om hebt, bevalt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
De Dot View Cover bevalt me goed, echter vermoed ik dat deze niet zo bestendig is tegen normaal gebruik.
Komt wat kwestbaar over.
Ben de hoesjes van Spigen gewend en die hebben enkele covers waarin de telefoon volledig beschermd wordt. Dus geen kwetsbare blootliggende randjes en dergelijke. Dat is met de Dot View Cover wel. Ik wacht even de afhandeling van Coolblue af aangaande mijn gescheurde M9, maar wellicht dat ik een deze dagen een Spigen cover bestel, omdat ik daarmee voor mezelf gewoon net wat meer bescherming heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Als je op een Spigen overgaat, vergeet dan niet om de dotview software uit te schakelen. Er kunnen rare dingen gebeuren als je die aan laat staan en je de case er niet omheen hebt zitten.

Heb een customROM en heb dat bij de installatie al gelijk weggelaten. Vond de dotview een leuke gimmick, maar niet echt aanvullend op het gebruik (zelfs tegengesteld eigenlijk).
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.