Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 21:52
Vanmiddag heeft Coolblue mijn kapotte exemplaar ontvangen en vanmiddag is zelfs ook nog een nieuw exemplaar op de post gegaan.
Zonder gezeur, gemekker en geklaag... nee, gewoon 1 op 1 omgeruild. Echt een super service.

Thanks voor de tip van de Dot View, echter nu ik een nieuwe krijg zal er meteen een Spigen omheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen de nieuwe M9 in gebruik genomen icm de Spigen Neo Hybrid HTC One M9 Grijs. Ziet er erg strak uit.
Voelt solide. Zoals ik gewend ben van Spigen. De case komt met een mooie harde kunststof bumperrand. Die rand is in de kleur van de One M9; grijs.
Natuurlijk is nu de achterkant bedekt waardoor het design van de one M9 wat wegvalt.

Om ontopic te blijven.... Heb de nieuwe M9 bekeken op scheurtjes. Niets kunnen ontdekken. Hopelijk was dit gewoon een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt weer fijn Maaike, veel plezier ermee :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk jullie batterijtemperatuur? Bij mijn M9 (laatste firmware) is deze bij licht gebruik (browsen met Chrome, door menu's scrollen) zo'n 40/41 graden (zelfs met batterijbesparing aan). Is dit normaal?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:42
40/41°C is niet zo hoog, ligt wel aan het gebruik. Waar meet je mee?

De mijne komt (tijdens het laden en via Bluetooth muziek afspelen) amper boven de 33°C uit.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85777834/2015-06-17%2019.10.03-thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meet m.b.v. GSAM en Geekbench 3. Licht gebruik: Tweakers.net en XDA via Chrome bekijken. Het valt me op dat de temperatuur van de batterij maar heel langzaam daalt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 21:28 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik ben eigenlijk benieuwd of meer mensen met de update een verbetering hebben meegemaakt.

Persoonlijk haalde ik al 2,5 dag (3x overdag, 2x nacht) op een accu (laten we me gewoon een lichte gebruiker noemen), maar met de update is het nu fluitend 2,5 dag. T.o.v. mijn M7 is dat van 1,5 dag een flinke verbetering, maar 3 dagen nu (heb al 71 uur gehaald...) is wel erg ruim nu en 2,5 dag ruim is wel anders dan 2,5 dag krap.

Wat haalt de rest hier en hoeveel spaarzamer ben ik dan eigenlijk in vergelijking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:11
Ik houd de verhalen omtrent de update ook nog nauwlettend in de gaten, ben best geïnteresseerd in de M9. Alleen momenteel stoor ik me al mateloos aan de accuduur van mijn Nexus 5, waarmee ik hooguit 3u screen on time haal. Ik ben dus ook best benieuwd wat jullie resultaten zijn met de M9 na de laatste update!

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Merk eigenlijk weinig verschil met de accuduur. Ik haal er net zoveel uit als met de M7. Ik heb ook een M8 erbij (andere carrier, bijna zelfde software draait erop) en die doet veel langer met een acculading. Scherm is ook helderder. Prijsverschil tussen een M8 (dus geen M8s!) en de M9 is het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Laatst online: 17-09 19:14
Lijkt alsof ik een accubug heb met de nieuwe update. Haal de telefoon uit de lader en niet heel lang daarna zit ik nu al op 78%... Ga hem nu weer opladen en kijken hoelang het precies duurt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesserr op 19-06-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

In aansluiting op accu bugs heb ik sinds de 1.40.401.8 firmware ook issues met opladen van mijn M9. Na ruim 3 à 4 uur aan de lader blijft hij hangen op 81% en dit loopt niet verder op, hij laadt überhaupt al traag. Wanneer ik de telefoon even loskoppel en weer opnieuw in de lader prik, is deze binnen een half uurtje gewoon vol op 100%. Ik gebruik overigens een originele HTC lader.

Dit is me nu al twee keer overkomen, zijn er mensen die dit wellicht herkennen of zou er iets hardwarematig mis zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
Huidige stats onder firmware 1.40.401.8
Cpu temp idle: 30 graden, accu idle, 37
cpu temp load: 37 graden, accu load 37,5 (5 minuten lang 1080P film kijken).

Met de oude firmware kon ik 1,5 dag met de accu. Met de nieuwe 1 dag en 16~18 uur. (hou het maar bij 16 aan)
Ik moet wel zeggen met de volgende configuratie: Geen energiebesparing aan, Geen extreme energiebesparingsmodus, Geen slaapstand en misschien 1,5 uur per dag wifi aan. Geen GPS. Geen bluetooth. Wel 2 mail accounts die elke 15 minuten synchroniseren. Verder alle synchronisatie uit staan, geen weer, geen nieuws, geen blinkfeed etc etc. Nutteloze apps weggegooid. Google+, books, twitter etc. NFC software weggegooid. En luister ongeveer 2 uur per dag muziek ermee.

Geen laadproblemen (gehad) met oude en nieuwe software. Helemaal top!

[ Voor 4% gewijzigd door sdanny op 19-06-2015 13:44 . Reden: laden toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
GerriT schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:29:
In aansluiting op accu bugs heb ik sinds de 1.40.401.8 firmware ook issues met opladen van mijn M9. Na ruim 3 à 4 uur aan de lader blijft hij hangen op 81% en dit loopt niet verder op, hij laadt überhaupt al traag. Wanneer ik de telefoon even loskoppel en weer opnieuw in de lader prik, is deze binnen een half uurtje gewoon vol op 100%. Ik gebruik overigens een originele HTC lader.

Dit is me nu al twee keer overkomen, zijn er mensen die dit wellicht herkennen of zou er iets hardwarematig mis zijn....
Oh ik heb helemaal niet gecheckt of die uberhaupt de 100% wel heeft gehaald, misschien heb ik wel hetzelfde dan... Zal er beter op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Ik heb net zoals sdanny een heleboel meuk weggegooid aan nutteloze Google apps, daar zit een flinke verbetering in qua levensduur. Ik draai echter wel met BT altijd aan (automatisch op de auto) en laat 2x mail (15 of 30 min) + gmail (deze push sync, soms wint gmail het van de website zelf....) lopen

Echter, ik merk t.o.v. de M7 echt een wezenlijk verschil. De M7 haalde amper 1,5 dag met 4G netwerk en de M9 haalt dat gemakkelijk. Nu met update zeker (vannacht een app 2 uur lang vrolijk actief geweest en 15% accu verziekt, dus ik werd wakker met 21% op de teller.... En nu, op 5%, nog steeds werkend... Al gaat hij in de auto zo toch maar even aan de lader ;) )

Lijstje apps die uit staan:
Car
Chrome
Google One Time Init
Google Play Books
Google Play Games
Google Play Movies
Google Play Music
Google Play Newsstand
Google+
Google+ for Sense
Hangouts
HTC Video Chat Enhancement
Kid Mode
One Gallery
Peel Smart Remote
Twitter

En als maps weer irritant wild gaat zet ik die ook nog wel eens uit. Verder ben ik (ook uit luiheid) nog niet erachter waar Dot View uit kan, maar dat terzijde. De overige instellingen zitten hem in "slimme netwerkwissel", automatisch scannen naar wifi netwerken en dergelijken. Ook in gmail account (google) kan je je contacts niet automatisch laten syncen, wat ook effect heeft. Ik gebruik ook geen smartlock meer (werkte niet goed genoeg en nam wel accu weg), maar gebruik wel tap on screen.

Er zijn genoeg opties om in ieder geval de standby mogelijkheid uitgebreid te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Freaky_Angelus op 19-06-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Dot view uitzetten:

Settings ==> Apps ==> All ==> HTC Dot View op disabled zetten.

Ik heb hem in de Aroma installer van de CustomROM weg gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
GerriT schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:29:

Ik heb vannacht mijn telefoon aan de lader gehad, en volgens mij gaat hij dus wel naar de 100%, maar loopt die vanaf dan meteen weer leeg. Vanochtend op 87% de lsder eruit en erin gedaan en nu ging die inderdaad wel weer naar de 100%. Erg vaag probleem. Niemand last van verder, of doen jullie hem snachts niet in de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Jesserr schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:59:
[...]

Ik heb vannacht mijn telefoon aan de lader gehad, en volgens mij gaat hij dus wel naar de 100%, maar loopt die vanaf dan meteen weer leeg. Vanochtend op 87% de lsder eruit en erin gedaan en nu ging die inderdaad wel weer naar de 100%. Erg vaag probleem. Niemand last van verder, of doen jullie hem snachts niet in de lader?
De M9 gaat van zondag tm vrijdag elke nacht aan de lader. Zondagmiddag loop deze een keer leeg en gaat deze aan de lader. Geen batterij 'drain' zoals jij hebt, van eerste tot en met huidige software. Nu 1,5 uur van de stroom af en 97%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe kan ik bepaalde woorden automatisch laten veranderen naar het juiste? "Niet" wordt door de spellingscontrole omgezet naar "niet" en "te" wordt omgezet naar "tegen". Ik klik vaak dan als het woord aan dat gesuggereerd wordt, maar dat is een workaround.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 23:08
Outerspace schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:41:
Hoe kan ik bepaalde woorden automatisch laten veranderen naar het juiste? "Niet" wordt door de spellingscontrole omgezet naar "niet" en "te" wordt omgezet naar "tegen". Ik klik vaak dan als het woord aan dat gesuggereerd wordt, maar dat is een workaround.
Ik ben net naar het dit forum gegaan om hier over te posten. Ik vond het al opvallend dat er niet over gesproken werd terwijl dit toch echt mijn nummer 1 frustratie van de m9 is (ik kom van m7).

Ik wilde een bug indienen bij HTC maar kwam uiteindelijk in zo'n chat met een supportmedewerker en kreeg deze reactie:
Chris: "Ik heb een vraag over de tekstinvoer met woordvoorspelling. Naar mijn idee zit daar een fout in en werkt dit anders dan op mijn m7.
Als een woord bestaat (bijvoorbeeld "moet" of "te") dan mag dit naar mijn idee nooit vervangen worden door een woord dat niet bestaat (bv. "niet" of "tegen"). Dat doet de m9 wel waardoor ik constant verkeerde zinnen type. Ik wil weten of hier een setting voor is zodat ik dit aan kan passen (zonder gelijk de voorspelling en verbetering bij verkeerd getypte woorden uit te zetten). Als die setting er niet is wil ik hier een bug report voor indienen."
Tarik: Beste Chris, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Tarik: Heel vervelend om te horen dat u hier problemen mee ondervindt!
Tarik: Wij hebben hier ook andere meldingen over gehad en dit ligt nu bij onze ontwikkelaars. Wellicht dat de volgende update dit zal verhelpen.
Chris: dus een extra melding heeft geen invloed? bijvoorbeeld op prioriteit? :)
Chris: het is inderdaad een lastige bug, heb al vaak verkeerde berichten gestuurd
Tarik: Begrijp ik
Tarik: Het toetsenbord van uw toestel moet wennen aan gebruik van de klant.
Tarik: Ieder gebruik is verschillend.
Tarik: Maar wij hebben dit al voorgelegd bij de ontwikkelaars.
Chris: ok, dan wacht ik het verder af en hoop ik dat het in de volgende update komt.
Afwachten dus maar? Wel heel storend en voor mij dus een achteruitgang voor wat betreft de m7.
Camera vind ik niet zo belangrijk en formaat van m7 eigenlijk ook fijner... Ik hoop dus dat ze dit snel fixen en van mij weer een enthousiaste HTC gebruiker maken want dat ben ik sinds de eerste desire wel altijd al geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20
Vandaag even kunnen spelen met de grote broer van deze telefoon. HTC m9+. Het is een goede telefoon maar het scherm is wel scherper al dan wel lastig te zien. Maar de kleuren zijn echt minder dan bij de M9 of M8. Hij neigt veel meer naar blauw.

Vingerafdrukscanner werkt wel lekker maar niet zo vlot als ik zou willen.

Het ontwerp is wel mooi hij is unibody integenstelling tot de m9 hij voelt ook dunner maar hij is minder lekker beet te houden dan de m9 eigenlijk. Hij is eigenlijk niet veel groter dat valt me nog wel mee. Ik denk dat uiteindelijk de m9 nog niet eens een echt slecht telefoon is in vergelijking met de m9+

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 22:22
Sinds de update staat bij mij de trilfunctie een stuk zachter. Ook na een reset naar fabrieksinstellingen.
Meer mensen last van?

[ Voor 21% gewijzigd door Jorioz op 23-06-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cflink: ik ervaar exact hetzelfde. Ook met dezelfde woorden. Eigenlijk bloedirritant. Even wachten nog denk ik totdat dit opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:29:
@cflink: ik ervaar exact hetzelfde. Ook met dezelfde woorden. Eigenlijk bloedirritant. Even wachten nog denk ik totdat dit opgelost wordt.
Ja ik herken dit helemaal, maar ik heb ook al gezien wat de chat-support bedoelt. Als ik in het Nederlands een bericht begin te tikken heb ik geen te/tegen problemen, waar ik dat tijdens een Engels gesprek of gedeeltelijk gesprek wel heb.

Zo duurde het ook een hele tijd voordat ene Dan uit mijn lijst was en ik gewoon dan kon tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Ik heb ook het *te wordt tegen en *moet wordt niet..

Vandaag is er een custom rom android 5.1 uitgekomen. Rom basisversie 2.7.401.1

http://forum.xda-developers.com/one-m9/development/rom-maximushd-1-0-0-android-5-0-2-sense-t3076909

Hierin zou vanalles weer opgelost en verbeterd moeten zijn. Ik ga deze hopelijk donderdag of vrijdag testen en laat jullie weten of er verbeteringen zijn. Tenzij de officiele RUU uitkomt of een OTA, dan ga ik eerst daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
Een toetsenbord applicatie als tijdelijke oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
@Freaky_Angelus: Mja dat ben ik maar ten dele met je eens, uiteraard is het lastig, maar de regel dat een bestaand woord niet aangepast mag worden lijkt me internationaal wel houdbaar toch? Die "Dan" heb ik trouwens ook een tijdje gehad :-) die snap ik dan weer wel want ik vind het wel mooi als ie een naam uit zichzelf met een hoofdletter schrijf...

@sdanny: ben benieuwd! zie tot nu geen reden voor een custom rom, maar deze heeft dus wel Sense7, wellicht interessant. Wat is zijn jouw belangrijkste redenen om een custom rom te installeren?

@Doceia: Dat kan inderdaad als tijdelijke oplossing, maar wacht nog 1 update af. Ik vind het erg vreemd dat ik dat bij mijn m7 nooit heb overwogen en nu ineens nodig zou hebben. Klinkt niet als een vooruitgang ;-)

Ik heb er nog één: "al" wordt "als"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
@Cflink
Het gaat mij om: toetsenbord, hopende op betere camera (auto settings), en dat de telefoon direct kan ontwaken na indrukken powerbutton. (ik las op xda dat het laatste sowieso het geval was. En heb ff geen geduld voor de officiele OTA of RUU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Zojuist een update via de Play Store binnen gehaald van de app "HTC Camera". Misschien weer wat verbetering.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
@sdanny
Leg uit, wat bedoel je met ontwaken na indrukken powerbutton... Het zal aan mij liggen, maar ik snap echt niet waar je die knop anders voor gebruikt nu :P

@Cflink
En wat betreft het toestenbord, het gaat me om het leren van wat je aan het tikken bent. Als ik vaak genoeg al/als, te/tegen en Dan/dan loop te wijzigen, moet dat herkend worden. Dat gaat nu nog erg traag (het zit er wel in overigens) en leek bij de vorige versies Android minder het geval te zijn (M7 heeft dit ook gehad overigens, ergens bij 4.2/3 ging het fout).

Wat betreft de camera, tja... de automatische algorithmes zijn nog steeds niet geweldig en worden wel beter, maar ik blijf bij de manual mode. Eventueel nog in RAW als het dan nog best een interessante foto is. Ik maak echter zoveel foto's met de telefoon (sarcasme...) dat ik qua bestandsgrootte altijd in RAW zou kunnen gaan. Ben daar wel over verbaasd, het is niet dat dit zo opviel bij vorige telefoons, dus wat is er mis gegaan?

Van alle updates blijf ik echter wel van mening... Android M kan me niet snel genoeg komen om dan het core affinity / big.LITTLE probleem eens aan te pakken. Internet, Facebook, Whatsapp horen simpelweg niet op big te draaien, tenzij ik aan het multitasken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
@Freaky_Angelus
Er zit een vertraging in als je de powerbutton indrukt om het scherm aan te zetten.. Bij de vorige Romversies was dat altijd direct. En soms moet ik 2 a 3 seconden wachten voordat het toestel reageert nadat iemand heeft opgehangen. Heel vervelend. Was ook niet bij de vorige Roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

Er is een update uit voor HTC Sense Input Google Play: HTC Sense Input
Direct geïnstalleerd en hierna werden mijn Dutch en English dictionary automatisch bijgewerkt.

Resultaat bij mij is dat het moet/niet en te/tegen probleem met deze update is verholpen *O*

[ Voor 4% gewijzigd door GerriT op 24-06-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

GerriT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:18:
Er is een update uit voor HTC Sense Input Google Play: HTC Sense Input
Direct geïnstalleerd en hierna werden mijn Dutch en English dictionary automatisch bijgewerkt.

Resultaat bij mij is dat het moet/niet en te/tegen probleem met deze update is verholpen *O*
Ik kan het bevestigen, wat een genot.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
Ja inderdaad een camera en toetstenbord update!
Zou het dankzij mijn chatbericht geweest zijn? ;)

Eindelijk werkt het weer normaal en is mijn grootste M9 frustratie opgelost. Erg blij mee!
Ik merk nu ook dat ie de voorkeur aanpast als je een woord vaker gebruikt, waar Freaky_Angelus het ook over heeft. Dat merkte ik eerst niet, had namelijk al meerdere berichtjes gestuurd met "te te te te te te moet moet moet moet etc." :) maar zonder resultaat.

Welke trouwens ook fijn was: "bel" werd "bek". Kwam ik achter toen ik "ik bek je zo" naar collega had gestuurd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Dat... Cflink, kan goed en slecht uitpakken ;)

Het 'leren' ging mij wel te traag, dus ik snap dat het niet 'te merken' was in de basis, maar als op een gegeven moment er geen fouten meer langskomen begint het op te vallen.

En die powerknop, AHHHHHHHH ja dat had hij in het begin niet nee. Ach, persoonlijk irriteer ik me aan het feit dat sommige apps op big mogen draaien, dus alles LP is toch ruk in de basis. Android M staat toch echt mijn focus momenteel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Ik heb nu ongeveer een dag de nieuwe Android 5.1 erop staan. (Maximus HD 5). Dat is dezelfde gast van twitteraccount 'Llabtoofer' als ik het goed zie. Romversie 2.7.401.1. Dit i.c.m. de keyboard update van de playstore en ik vind dit echt geweldig:
- toetsenbord probleem is nu voor mij opgelost
- Geen vertraging scherm ontwaken na idle of bellen!
- Weer een stukje sneller/vloeiender (en het liep al fantastich!)
- Volgens mij is de camera weer beter geworden! Voor mij zijn de foto's mooier geworden met de auto functie.

Wat ik nogmaals erbij moet vermelden: Het toestel is geroot. Alle Google en overige zooi apps eraf. Geen energiebesparingen aan, geen slaapstand of dromenland. Animaties (vensterovergang etc) uitgezet. ( in 'opties voor ontwikkelaars' menu. Nóg snellere menu overgangen echt top. NFC weggegooid. Alle synchronisaties uitgezet behalve 2 mail accounts. Geen auto update voor wat dan ook. Geen cloud diensten. De blinkfeed pagina en de lege startscherm weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
En hoe is het met de autofocus/beeldstabilisatie van sinds de update?

Ben namelijk wel erg geschrokken van de video-opname vergelijkingen. Waarbij de S6 en iPhone6 ontzettend stabiel beeld afleveren, zag het er bij de M9 uit alsof iemand met parkinson stond te filmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
De fix van HTC Sense werkt bij mij nu eindelijk ook goed. De update van woensdag werkte voor mij niet, ik kreeg gewoon helemaal geen voorstelcorrecties meer. (Cache en gegevens wissen en opnieuw installeren werkte allemaal niet). De update van vandaag heeft het gelukkig opgelost. Heerlijk nu.
Verder bevalt hij tot nu toe prima. Accu houdt het bij mij prima uit.
GPS-tracking heb ik door eerdere problemen niet meer gebruikt, weet niet of dat probleem er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Prosac2010 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:04:
En hoe is het met de autofocus/beeldstabilisatie van sinds de update?

Ben namelijk wel erg geschrokken van de video-opname vergelijkingen. Waarbij de S6 en iPhone6 ontzettend stabiel beeld afleveren, zag het er bij de M9 uit alsof iemand met parkinson stond te filmen..
Ik heb dit weekend voor het eerst wat filmpjes gemaakt. Ik kan ook niet vergelijken voor mij met eerdere software versies maar het is zeker niet stabiel. De opnames van dichtbij met lichte kleuren valt het echt op dat het verre van stabiel is. Ik denk in jouw optiek en van de rest dat er niet veel tot misschien niets is veranderd. Ik zal eens kijken of ik vandaag wat youtube filmpjes kan vinden en iets vergelijkbaars kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
sdanny schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:13:
[...]

Ik heb dit weekend voor het eerst wat filmpjes gemaakt. Ik kan ook niet vergelijken voor mij met eerdere software versies maar het is zeker niet stabiel. De opnames van dichtbij met lichte kleuren valt het echt op dat het verre van stabiel is. Ik denk in jouw optiek en van de rest dat er niet veel tot misschien niets is veranderd. Ik zal eens kijken of ik vandaag wat youtube filmpjes kan vinden en iets vergelijkbaars kan maken.
Ik neem aan dat het geen achteruitgang is ten opzichte van de officiele rom van htc?

Nog een vraag, ik heb in het verleden veel geknooid met custom roms op mijn vorige HTC's, dus ben er weer even uit. Echter lijkt het me best leuk de MaximusHD rom te flashen, met android 5.1. Echter ik kan nergens een eenduidige handleiding vinden.

Ik lees termen als, s-off, unlocked bootloader, custom recovery, root. In het ene verhaal noemen ze de ene 2 dingen, in het andere verhaal de andere. Wat is nou wel en niet nodig om die MaximusHD rom te installeren, als hij gewoon stabiel draait.

Vroeger kon je nooit OTA updates installeren met custom roms, maar dit kan tegenwoordig wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
vanWalsum schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Ik neem aan dat het geen achteruitgang is ten opzichte van de officiele rom van htc?

Nog een vraag, ik heb in het verleden veel geknooid met custom roms op mijn vorige HTC's, dus ben er weer even uit. Echter lijkt het me best leuk de MaximusHD rom te flashen, met android 5.1. Echter ik kan nergens een eenduidige handleiding vinden.

Ik lees termen als, s-off, unlocked bootloader, custom recovery, root. In het ene verhaal noemen ze de ene 2 dingen, in het andere verhaal de andere. Wat is nou wel en niet nodig om die MaximusHD rom te installeren, als hij gewoon stabiel draait.

Vroeger kon je nooit OTA updates installeren met custom roms, maar dit kan tegenwoordig wel?
Ik draai zelf de ViperROM op mijn M9 (ook op mijn M8, maar dat is een andere thread :) ).
Allereerst moet je ervoor zorgen, dat je de laatste firmware draait 1.40.401.8 (About => Software Information => More => Build number)
Daarna kun je de telefoon via HTCDev unlocken om er een customROM op te zetten.
Wil je echter verder gaan, dan is S-off noodzakelijk (bijvoorbeeld een early build of gelekte build van de firmware draaien, dan is S-off wel noodzakelijk). Maar de meeste mensen hebben genoeg aan de unlock van HTCDev.

Vergat nog te melden, dat de ViperROM ook OTA updates heeft. Werkt prima _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Rinaldootje op 28-06-2015 13:21 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Rinaldootje schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:20:
[...]

Ik draai zelf de ViperROM op mijn M9 (ook op mijn M8, maar dat is een andere thread :) ).
Allereerst moet je ervoor zorgen, dat je de laatste firmware draait 1.40.401.8 (About => Software Information => More => Build number)
Daarna kun je de telefoon via HTCDev unlocken om er een customROM op te zetten.
Wil je echter verder gaan, dan is S-off noodzakelijk (bijvoorbeeld een early build of gelekte build van de firmware draaien, dan is S-off wel noodzakelijk). Maar de meeste mensen hebben genoeg aan de unlock van HTCDev.

Vergat nog te melden, dat de ViperROM ook OTA updates heeft. Werkt prima _/-\o_
Top! Voor de 5.1 rom heb ik dus wel s-off nodig, is de enige mogelijkheid 25 dollar betalen via sunshine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
vanWalsum schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:35:
[...]
Top! Voor de 5.1 rom heb ik dus wel s-off nodig, is de enige mogelijkheid 25 dollar betalen via sunshine?
Ja, tenminste nog wel en een andere verwacht ik ook niet. Wat is 25 dollar, als je weet, dat het team van Sunshine vele telefoons (in ons geval M9's) heeft moeten "bricken" om de S-Off te kunnen krijgen. Verder gaan ze natuurlijk door voor de nieuwere types en daar hebben ze ook geld voor nodig.

Op dit moment is mijn M9 bezig met het laden van de Android 5.1 ROM van Viper (die is net uitgekomen).
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Rinaldootje schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:15:
[...]

Ja, tenminste nog wel en een andere verwacht ik ook niet. Wat is 25 dollar, als je weet, dat het team van Sunshine vele telefoons (in ons geval M9's) heeft moeten "bricken" om de S-Off te kunnen krijgen. Verder gaan ze natuurlijk door voor de nieuwere types en daar hebben ze ook geld voor nodig.

Op dit moment is mijn M9 bezig met het laden van de Android 5.1 ROM van Viper (die is net uitgekomen).
Ben benieuwd :)
Laat even weten hoe hij draait! Ook of de camera een beetje snel laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
vanWalsum schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:03:
[...]
Laat even weten hoe hij draait! Ook of de camera een beetje snel laadt.
De camera staat er binnen anderhalve seconde :*)
Een hele grote verbetering. Ik liep er ook aan te ergeren, dat je niet even snel in staat was om een fotootje te maken.

Mis nog een aantal tweaks, maar die zullen ongetwijfeld de aankomende dagen gereleased worden (zoals de gemodificeerde Sense klok en het donkere thema, ik erger me vreselijk aan de kinderachtige kleurtjes en al het wit van Google zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:47
Sinds gisteren ook dit mooie toestel in gebruik genomrn! Helemaal top!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
Jorioz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:34:
Sinds de update staat bij mij de trilfunctie een stuk zachter. Ook na een reset naar fabrieksinstellingen.
Meer mensen last van?
Vandaag contact opgenomen met Cool Blue m.b.t. bovenstaande probleem. Niet verder gekomen.

Daarna met HTC gebeld. Via het "bellen" van *#*#3424#*#* kunnen vaststellen dat het een softwarematig probleem is (run vibration test): de trilfunctie zelf werkt opzich wel, alleen de intensiteit is zeer zwak (slechts 10% gok ik).

Ondanks een reset naar fabrieksinstellingen via het instellingenmenu, werd mij aangeraden om via hierna genoemde weg een fabrieksreset uit te voeren incl. het verwijderen van alle gebruikersbestanden. Dit omdat het wel eens voort kan komen dat de installatie van een update complicaties geeft.

- toestel uitzetten
- aan/uit + volume zachter ingedrukt houden
- reboot to bootloader (gebruik vol harder / zachter voor het selecteren van een optie, vervolgens aan/uit knop om te "klikken")
- boot to recovery mode
- wipe data/factory reset

Helaas heeft dit niet kunnen resulteren in een hogere trilintensiteit.
De HTC medewerker gaf hierna de keuze om mijn toestel ter reparatie op te sturen, maar rade aan te wachten op de 5.1 update die er binnenkort aankomt. Waarschijnlijk wordt hiermee het probleem verholpen.

Zie verder deze pagina voor meer tips bij bekende problemen:
http://www.androidauthority.com/htc-one-m9-problems-614416/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Alhoewel ik serieus voor het eerst in lange lange tijd het zelf flashen weer overweeg, is dit wederom uitsluitend vanwege hoe slecht een Android update me bevalt.

Ben daarom ook erg blij om te lezen in Jorioz zijn post 'wacht even op de 5.1 update' want omfg wat is LP een ellende. Tevens, balen Jorioz dat je trilfunctie zelf stuk lijkt. Succes met de reparatie, toch niet iets waar je op zit te wachten. Also, thnx via jou heb ik de HELP app gevonden (had ik echt nooit zelf gekeken voor hardware tests) en die is best nuttig als je wat wil controleren.

Ik zie trouwens wel iets interessants, ik haal vrij makkelijk 2 dagen en vaak zelfs een derde dag (dus 2,5 dag total) op een laadcyclus, maar.. Ik gebruik ook niet de nieuwe adapter, maar nog een echt oude HTC lader. Die laadt zeer traag en gedurende de nacht. In principe krijgt de accu zo beter en makkelijker zijn lading en zou hij daardoor langer vol kunnen houden.

Is er hier dus iemand die altijd met een quickcharge of i.i.g. die nieuwe lader die erbij zat (1.5A) heeft lopen laden en zou die een tijdje met een oudere 1A willen kijken of die iets merkt? Puur testje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
Ik niet, maar ik raad je aan om deze (is 2m, 3m ook beschikbaar) kabel te proberen als je kortere laadtijden wilt hebben.

24 AWG power kabel, kwalitatief goede kabel, voelt premium aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Voor mijn M7 gebruikte ik al een zeer zwakke lader die bij mijn Jabra headsetje hoort. Met het uitschakelen van opties als wifi en dataverbinding was na een nacht de telefoon altijd wel weer tussen de 90 en 100 %. Nu met mijn M9 komt ie hooguit tussen de 60 of 80 % na een nacht. De rest doe ik dan wel op het werk met de oude 1A oplader van HTC.

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
SindaPaus, als jij dan 60-80% op je M9 hebt, haal je dan ook maar een dag (dus elke dag lader) of wel langer?

Een koudere accu (langzamer geladen) is beter geladen en dit verschil is mogelijk een verklaring voor mijn toch vrij lange accuduur. Ik gebruik mijn M9 meer dan mijn M7 en haal langere dagen terwijl accu-testen allemaal het omgekeerde suggereren qua verbruik ;) (M8 > M7 ~ M9) Een koude accu laadt beter, dat is gewoon een feit, maar gezien dat er ook een update voor is geweest (terwijl mijn M9 nooit warm werd van laden... ik was al verbaasd) vroeg ik me af of er anderen zijn die dit eens willen bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Freaky_Angelus op 01-07-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ben ik dan een van de weinige, die met een hele oude lader (van mijn HD2 nog) anderhalf uur doe voor het opladen van 30% naar vol en dan vervolgens ruim 2 dagen(!) doe met die lading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Rinaldootje schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:07:
Ben ik dan een van de weinige, die met een hele oude lader (van mijn HD2 nog) anderhalf uur doe voor het opladen van 30% naar vol en dan vervolgens ruim 2 dagen(!) doe met die lading?
Nee!

Ik begon al te twijfelen aan of ik het goed uitlegde... Ik gebruik (waarschijnlijk) nog de lader van mijn Desire HD en heb dus hetzelfde (al start ik meestal onder de 10% pas).

Bedankt voor het geven van de eerste bevestiging van mijn theorie! Laad langzaam en haal dan ook beduidend langer. Ik vermoed ook dat dat wel een paar cycli zal kosten voordat je de potentie er volledig uithaalt, maar als het 'te snel laden' dus ook echt minder capaciteit betekent, nou mensen... zoek die oude lader maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Freaky_Angelus schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:25:
SindaPaus, als jij dan 60-80% op je M9 hebt, haal je dan ook maar een dag (dus elke dag lader) of wel langer?
Daar heb ik hem te kort voor. Ik ga er eens op letten.

Edit: en oplader van Jabra heeft maar 180 mA output i.p.v. 1 of 1,5 A.

[ Voor 11% gewijzigd door SindaPaus op 01-07-2015 14:12 ]

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Zelf gebruik ik mijn oude M7 lader met een extra lange Hema kabel. Laad in de nacht van va. 35% volledig op. In de ochtend laat ik de M9 nog even aan het sap wanneer ik hem gebruik. Dan loopt hij langzaam leeg, maar laadt niet meer op. Ook niet als ik hem een half uur niet gebruik. Haal ik de stekker er uit dan blijft hij zeker een minuut aangeven dat hij aan het laden is.
Voorzie ik hem.weer van prik blijft hij leeglopen. Verwissel ik de lader dan wilt hij wel weer.
Best bizar/bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
chou3 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:15:
Zelf gebruik ik mijn oude M7 lader met een extra lange Hema kabel. Laad in de nacht van va. 35% volledig op. In de ochtend laat ik de M9 nog even aan het sap wanneer ik hem gebruik. Dan loopt hij langzaam leeg, maar laadt niet meer op. Ook niet als ik hem een half uur niet gebruik. Haal ik de stekker er uit dan blijft hij zeker een minuut aangeven dat hij aan het laden is.
Voorzie ik hem.weer van prik blijft hij leeglopen. Verwissel ik de lader dan wilt hij wel weer.
Best bizar/bijzonder.
Gebruik eens de bijgeleverde kabel. Ik heb vroeger problemen gehad met (te) lange kabels of zeer goedkope aftermarket kabels. De M7 lader moet gewoon je telefoon binnen 2 uur naar 100% kunnen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb de beste ervaringen nog steeds met de originele HTC laders en kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb zo razend benieuwd wanneer wij de update naar 5.1 kunnen verwachten. Hoop op meer snelheid, mijn ouwe M7 voelt gekgenoeg zelfs veel snappier aan dan mijn nieuw M9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
vanWalsum schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:04:
Ik heb zo razend benieuwd wanneer wij de update naar 5.1 kunnen verwachten. Hoop op meer snelheid, mijn ouwe M7 voelt gekgenoeg zelfs veel snappier aan dan mijn nieuw M9.
Ik draai de laatste versie van de ViperROM (heeft de gelekte 5.1 versie) en is lekker snel. Het openen van apps lijkt zelfs iets sneller te gaan, maar het grootste verschil zit hem in het openen van de camera; anderhalve seconde later en ik kan foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
Rinaldootje schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Gebruik eens de bijgeleverde kabel. Ik heb vroeger problemen gehad met (te) lange kabels of zeer goedkope aftermarket kabels. De M7 lader moet gewoon je telefoon binnen 2 uur naar 100% kunnen opladen.
Laden doet hij prima. Het gekke is dat wanneer hij de 100% heeft aangetikt na een nacht laden, hij daarna "leeg loopt".

Moet zeggen dat de originele kabels snel stuk gaan. De vernieuwde kabel heeft een extra verdikking aan einde/begin. Hopelijk gaat hij daardoor langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
chou3 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:13:
[...]

Laden doet hij prima. Het gekke is dat wanneer hij de 100% heeft aangetikt na een nacht laden, hij daarna "leeg loopt".

Moet zeggen dat de originele kabels snel stuk gaan. De vernieuwde kabel heeft een extra verdikking aan einde/begin. Hopelijk gaat hij daardoor langer mee.
Als hij daarna snel leegloopt, heb je een app, die een "battery drain" veroorzaakt. Een app dus, die de "deep sleep" van je telefoon tegenhoudt.

Bij XDA-developers zijn meerdere threads, waar experts zitten, die je er bij kunnen helpen om de boosdoener te vinden. Een van de beste is Better Battery Stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Rinaldootje heeft helemaal gelijk én kijk ook even naar bijvoorbeeld het lijstje van app's die bij allemaal disabled staan (pagina terug). Android heeft nogal wat wilde app's die een hoop energie weten af te nemen. Wat dat betreft, ook al horen we hier als M9 fanboys een beetje te zitten, is dit erg jammer voor alle smartphones. Ook al S6 gebruikers gehad die amper een dag haalde (met amper SoT) vanwege dit soort onzin (of net na een update, waardoor ze een bloedhete telefoon + 2 uur accu haalden).

Het zijn dit soort dingen die met affiniteit instellen en betere permissie management (mijn voornaamste redenen tot het overwegen de M9 een rom te gaan geven) opgelost kunnen worden, hence waarom niet 5.1 maar 6 interessant gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
Rinaldootje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:54:
[...]
Als hij daarna snel leegloopt, heb je een app, die een "battery drain" veroorzaakt. Een app dus, die de "deep sleep" van je telefoon tegenhoudt.

Bij XDA-developers zijn meerdere threads, waar experts zitten, die je er bij kunnen helpen om de boosdoener te vinden. Een van de beste is Better Battery Stats.
Ik ga het even proberen. Haal makkelijk de dag met een lading. Maar alle beetjes helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik las op internet dat de m9 100gb gratis Google drive opslag had voor 2 jaar. Kan er op het toestel niets over vinden. Iemand hier het wel voor elkaar gekregen?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
DaveD1109 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:15:
Ik las op internet dat de m9 100gb gratis Google drive opslag had voor 2 jaar. Kan er op het toestel niets over vinden. Iemand hier het wel voor elkaar gekregen?
Oh ja, dat heb ik wel i.i.g.

En gezien de 25gb Dropbox vanuit de M7 actie net was afgelopen heb ik lopen hevelen. Ik weet alleen niet of het zozeer M9 specifiek is als actie, want ik heb er ook nooit iets over kunnen vinden. Heb het wel, maar durf je geen garantie te geven op dat een doorlopende actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
DaveD1109 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:15:
Klopt, ik kreeg de melding, toen ik de GDrive app opende op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hm heb contact met ze opgenomen hierover. Had het voor zover ik overal kan vinden wel moeten krijgen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40
Misschien is dit een oplossing voor jullie accu problemen?

http://www.neowin.net/new...lve-one-m9-battery-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Tja,

Al een tijdje niets meer gehoord over die laad problemen, maar laten we het hopen voor ze.

Stiekem wel enig genot in het feit dat, gezien mijn disabled list (2 pagina's nu terug?), er nu ook vanuit HTC wordt gezegd: Zet die Google troep maar uit!

Laten we hopen dat Android/Google ervan leert, want het is een beetje Windows ME / XP niveau.. Het werkt beter op Apple hardware én als je dan ook de toevoegingen uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ik heb die app gewoon op mijn telefoon staan, maar gebruik hem niet.
Ik zie hem ook niet terug in Better Battery Stats of GSAM Battery Monitor Pro. Ik haal ruim 2 dagen uit een acculading en ook het laadprobleem heb ik niet.

Hedenochtend heb ik firmware versie 1.40.401.8 vervangen door de developers firmware 2.8.617.4 en het lijkt alsof de M9 weer iets zuiniger met de lading omgaat. Nu is er nog niets te zeggen over die paar uur. Maar ben benieuwd hoe deze firmware me over een paar dagen bevalt. Tot nu toe lijkt alles prima te werken, ik heb op KPN 4G+ verbinding, mijn WiFi werkt op beide banden prima en ook de telefoon heeft niets aan kwaliteit ingeboet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:14

kgl

In navolging van Samsung (S6 en S6 edge) lijkt het erop dat HTC nu ook een 99 euro cashback heeft ingesteld op de M9.
Bron: www.kpn.com

Edit: net op m'n M7 een HTC Club pushmelding waarin de cashback ook wordt gemeld, met nu ook de voorwaarden: alleen bij KPN, Hi en Telfort, icm met abonnement.
http://www.htcpromoties.nl/nl-nl/

[ Voor 42% gewijzigd door kgl op 13-07-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Na contact te hebben gezocht met HTC via Twitter, heb ik ook de gratis 100gb drive opslag gekregen. Goede en snelle service van htc!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
DaveD1109 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:38:
Na contact te hebben gezocht met HTC via Twitter, heb ik ook de gratis 100gb drive opslag gekregen. Goede en snelle service van htc!!
Ja,

HTC is misschien niet foutloos, ze doen wel hun best fouten te herstellen. Ik ben erg te spreken over in ieder geval de moeite die ze doen om dingen te herstellen. Software ondersteuning, alsnog M7 updates (los van of dat nu nog wel 5.1 gaat worden) en ook de directe mate waarin ze via social media/chat te bereiken zijn staat bij mij als positief.

Mooi om te horen dat ze het je dus hebben toegekend! Tis wel een leuke hoeveelheid ruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Freaky_Angelus schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:42:
[...]

Ja,

HTC is misschien niet foutloos, ze doen wel hun best fouten te herstellen. Ik ben erg te spreken over in ieder geval de moeite die ze doen om dingen te herstellen. Software ondersteuning, alsnog M7 updates (los van of dat nu nog wel 5.1 gaat worden) en ook de directe mate waarin ze via social media/chat te bereiken zijn staat bij mij als positief.

Mooi om te horen dat ze het je dus hebben toegekend! Tis wel een leuke hoeveelheid ruimte :D
Nou inderdaad! Heb nu in Total 140gb! >:)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Hehe, jammer dat je dan maar 32gb standaard in de M9 hebt ;) Flinke sdcard geregeld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Ik heb sinds gisteravond een M9. Wat mij opviel, is dat mijn Asus RT-AC66U werd geconnect met 433 Mbit/sec linkspeed (zelfde als mijn M7 al deed). De Snapdragon 810 heeft 2-stream 802.11n/ac, dus ik had verwacht een linkspeed van 866 Mbit/sec te kunnen behalen. Weet iemand hoe dit zit?

De 4G verbinding is wel duidelijk sneller op de M9 trouwens.

Edit: al gevonden: http://www.anandtech.com/...tc-one-m9-review-part-2/4

"This chipset supports 2x2 802.11ac, but the One M9 only supports a maximum 433 Mbps physical link rate, which means that it’s only using a single spatial stream. I haven’t been able to find any information on the antenna configuration of the One M9, but it’s likely that HTC is only using a single antenna for WiFi on the One M9 which would make it similar to the One M7 and One M8 in that regard."

[ Voor 42% gewijzigd door kgl op 14-07-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Ondanks dat de top niet de 866 max is, heb ik wel beter bereik (ook op Wifi) gemerkt tussen M7 en M9. Je zou, maar zou graag ook horen of dat klopt, moeten merken dat de M9 ook veel langer op 4G draait qua accu. M7 vond 4G toch een zware dobber qua netwerk type.

Als advies zou ik wel zeggen, lees de thread door (of in ieder geval blader snel) voor wat tips links en rechts voor je accu en instellingen. Niet iedereen haalt 2~3 dagen op een accu, maar het is mogelijk (nu 58% sinds maandagochtend).

Maaruh, welkom bij de club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Freaky_Angelus schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:00:
Hehe, jammer dat je dan maar 32gb standaard in de M9 hebt ;) Flinke sdcard geregeld ofzo?
140gb drive opslag bedoelde ik. :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Ja weet ik wel, maar zonder extra SD kan dat niet syncen ;)

Zat te kijken, de 128Gb zijn nog wat duur maar begint wel aantrekkelijk te worden én 128Gb is wel echt een mooi getal... mooi getal, niks verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Freaky_Angelus schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:52:
Ja weet ik wel, maar zonder extra SD kan dat niet syncen ;)

Zat te kijken, de 128Gb zijn nog wat duur maar begint wel aantrekkelijk te worden én 128Gb is wel echt een mooi getal... mooi getal, niks verzameling!
Ze worden inderdaad steeds goedkoper! Geloof dat ze er ook al van 200gb zijn! :9~

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Toch mooi dat de M9 tot 2TB ondersteuning biedt, niet dat ze al bestaan, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Freaky_Angelus schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:03:
Ondanks dat de top niet de 866 max is, heb ik wel beter bereik (ook op Wifi) gemerkt tussen M7 en M9. Je zou, maar zou graag ook horen of dat klopt, moeten merken dat de M9 ook veel langer op 4G draait qua accu. M7 vond 4G toch een zware dobber qua netwerk type.
Ik heb inderdaad gemerkt dat het bereik van de WiFi op de M9 beter is. Ik heb nog niet kunnen waarnemen of de batterij van de M9 langer meegaat op 4G dan de M7. Met mijn M7 haalde ik eigenlijk altijd wel 2 dagen, soms 3. De M9 behaalt (tot nu toe) een vergelijkbare periode op de batterij.

Ik zie trouwens net dat HTC nu heeft aangekondigd dat de M9+ vanaf half augustus in nederland verkocht gaat worden (http://androidworld.nl/nieuws/htc-one-m9-plus-nederland/). Dit wordt een versie met de mediatek processor, maar met ondersteuning voor de juiste 4G banden in nederland (http://www.androidcentral.com/htc-one-m9-plus-specs).

[ Voor 20% gewijzigd door kgl op 16-07-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Prestatie wise kan de mediatek soc echt niet op tegen de Qualcomm soc.
Alle testen en reviews laten zien dat de prestatie echt stukken minder is.
Blijft over dat je méér betaalt voor duidelijk mindere prestaties en een qhd scherm en dual camera.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
http://www.htc.com/us/uh-oh-protection/?intcid=supnav_us

Iemand bekend met deze service van HTC voor Nederland? Kan er niets over vinden.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

snah001 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:09:
Prestatie wise kan de mediatek soc echt niet op tegen de Qualcomm soc.
Alle testen en reviews laten zien dat de prestatie echt stukken minder is.
Blijft over dat je méér betaalt voor duidelijk mindere prestaties en een qhd scherm en dual camera.
Inderdaad jammer dat ze de versie voor europa geen SD810 v2.1 hebben gegeven, zoals die nu al in de M9 geleverd wordt. Ze moesten toch al een nieuwe variant bouwen, aangezien de M9+ die in Azie verkocht wordt de europese LTE banden niet ondersteunt, en deze versie wel. De vingerafdrukscanner is wel echt een aanwinst, dat is eigenlijk het enige dat ik mis op de M9 (zeker ten opzichte van de S6).

Soms moet je testen en reviews trouwens ook wel met een korreltje zout nemen: ieder review over de M9 geeft aan dat het scherm slecht is en de batterijduur ondermaats. Zal onder de testcondities vast kloppen, maar in de praktijk vind ik het scherm (en ook de inkijkhoeken) prima, weinig verschil ten opzichte van mijn M7. De M9 gaat bij mij makkelijk 2 dagen mee op 1 batterijlading; tegenover de S6 van mijn vrouw die iedere avond opnieuw aan de lader mag (< 35% lading op dat moment), terwijl daarvan de accu prima werd beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
hehe,

Niet elke review :P de mijne niet ;)

Zit momenteel op 63% sinds gisterochtend (en zit nu herhaaldelijk dat te controleren) en hij zegt dus dat ik nu tot zondag moet halen... Ja, nou... even afwachten, maar het zou wat zijn, nieuw record!

De M9+ zou, netzoals de nu nieuw te produceren M9's, inderdaad die v2.1 moeten krijgen en volgens mij zou die dat ook prima moeten kunnen bijwerken dan. Het blijft jammer hoe zwak HTC in marketing is. Alleen al het feit dat ik alleen maar klachten hoor over S6's die 1 dag amper halen en dan zelf vrolijk 2 a 3 doe is een teken dat maximale belasting accu in een benchmark niet realistisch is.

Qua scherm vond ik wel verschil in de M9 t.o.v. de M7/M8... Vooral de kleuren zijn wat voller op de M7, snap ook niet dat dat gewisseld is. Ach ja, als dat het ergste is ;) De rest is met updates of al opgelost of zal met Android M hopelijk redelijk aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:40
DaveD1109 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:26:
http://www.htc.com/us/uh-oh-protection/?intcid=supnav_us

Iemand bekend met deze service van HTC voor Nederland? Kan er niets over vinden.
Die is er niet in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Zijn er eigenlijk al zaken bekend voor de opvolger?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
nvidia schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:34:
Zijn er eigenlijk al zaken bekend voor de opvolger?
Ik hoop het niet... Eerst de puntjes op de i zetten op de M9. Sinds afgelopen is er weer een nieuwe rom beschikbaar. de 2.10. nogwattes. Met fixes, performance en camera verbeteringen. ( en de performance met de huidige android 5.1 vind ik al top). Hopelijk vanavond erop zetten als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
sdanny schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:08:
Ik hoop het niet... Eerst de puntjes op de i zetten op de M9. Sinds afgelopen is er weer een nieuwe rom beschikbaar. de 2.10. nogwattes. Met fixes, performance en camera verbeteringen. ( en de performance met de huidige android 5.1 vind ik al top). Hopelijk vanavond erop zetten als ik tijd heb.
Welke rom bedoel jij, dat is niet de stock/branded varianten waar de rest van ons aan hangt he?

Maaruh, mooi om te horen dat het zo'n verbetering is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Freaky_Angelus schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:36:
[...]

Welke rom bedoel jij, dat is niet de stock/branded varianten waar de rest van ons aan hangt he?

Maaruh, mooi om te horen dat het zo'n verbetering is!
Ik zit nu op de Maximus hd 5. Dat is Android 5.1 met Rom versie 2.7.401.1. Vorige week is de Maximus hd 6 gereleased. Dit is Rom versie 2.10.401.1 Het is dan wel een custom rom maar het is bijna hetzelfde als het origineel. Ik ga proberen deze week de nieuwe rom te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Manmanman waar blijft die update toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Inderdaad!!!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Maaaanden getwijfeld. Maar na op XDA een beetje gelezen te hebben over instellingen van de camera en foto's gezien te hebben EN het idee dat het vooral een software-matig probleem is, de knoop doorgehakt en gekozen voor de M9.

Wat moet ik zonder een trouwe HTC. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salomon007
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06-2021
Wat zijn de ervaringen van jullie M9 gebruikers met de camera op het moment? Hier ook nog erg aan het twijfelen hem aan te schaffen. Vind HTC Sense erg prettig maar ben de camera van mijn M7 zo zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
salomon007 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:05:
Wat zijn de ervaringen van jullie M9 gebruikers met de camera op het moment? Hier ook nog erg aan het twijfelen hem aan te schaffen. Vind HTC Sense erg prettig maar ben de camera van mijn M7 zo zat.
Ik ben net terug van vakantie in Spanje, en de camera is mij super bevallen. Maakt gewoon prachtige foto's, zeker overdag. De software is het grootste euvel. Echter met de scherpte op -1 en de belichting op -0,5 maakt hij echt heel mooie foto's.

Ik wacht echt met smart op de 5.1 update, ben benieuwd wat de verbeteringen van de camera zijn. Ook kijk ik uit naar het moment dat smart-lock weer gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik had een xperia z3 compact en vind de camera van de m9 eigenlijk beter hoor. Ben super blij dat ik nu de m9 heb!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salomon007
Dank voor de reactie.

Ik heb reviews gelezen van de M9 en er lijken hier op tweakers wel marketing reviews tussen te staan. Ik ben daarom erg benieuwd naar de mening van echte gebruikers. Blij dat die camera toch wel goed zijn werk lijkt te doen. Zal eens kijken of ik foto's gemaakt met de M9 kan vinden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
salomon007 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:51:
Dank voor de reactie.

Ik heb reviews gelezen van de M9 en er lijken hier op tweakers wel marketing reviews tussen te staan. Ik ben daarom erg benieuwd naar de mening van echte gebruikers. Blij dat die camera toch wel goed zijn werk lijkt te doen. Zal eens kijken of ik foto's gemaakt met de M9 kan vinden op het web.
productreview: HTC One (M9) Zilver review door Freaky_Angelus

En doorlopend op T-Mobile: https://forum.t-mobile.nl...ikersreview-deel-1-254330
Met de camera-update van juni: https://forum.t-mobile.nl...2/index1.html#post1245494

Zo, weer genoeg zelf-promotie ;) maar ik ben erg blij met de RAW mogelijkheden en nu na meerdere camera updates zijn de oorspronkelijke euvels (kleuren) beduidend minder storend/aanwezig. Dus ja, ik ben erg tevreden met de camera.

-edit-
Marketing reviews? Tweakers (en dan zeker de 'officiele') is nog nooit zo pro-Samsung geweest als dit jaar. Weet niet helemaal wat Samsung de jongen heeft aangeboden, maar het komt dubieus over dit jaar want echt alles is wel mis, behalve het geweldige design van de S6/S6E...

[ Voor 12% gewijzigd door Freaky_Angelus op 28-07-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salomon007
Bedankt voor de links. Zal meteen kijken.
Geen marketing review door tweakers maar mensen die een account hebben aangemaakt op de dag van de review. Was mij niet eens opgevallen maar een andere tweaker wel en die postte het in een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
salomon007 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:51:
Dank voor de reactie.

Kijk eens op XDA-developers in de foto-topics, die hebben mij uiteindelijk overtuigd. Prima foto's als je de camera goed instelt. ISO zo laag mogelijk helpt al een boel.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.