Als voorbeeld, geschoten zonder bewerken of wat dan ook. In mijn ogen prachtig!
http://cwmvw.synology.me/photo/share/cKJzxGah
http://cwmvw.synology.me/photo/share/cKJzxGah
[ Voor 77% gewijzigd door vanWalsum op 28-07-2015 21:13 ]
[ Voor 77% gewijzigd door vanWalsum op 28-07-2015 21:13 ]
DaveD
Jazeker,bekende webshops kopen hun toestelen ook daar zoals studentmobiel,belsimpel.kickbakker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:33:
Beste mensen, ik ga binnenkort op vakantie naar Italie en zag daar dat de HTC M9 voor EUR 500,00 te verkrijgen is. Kunnen jullie bevestigen of deze telefoon dezelfde specificaties / software heeft als de M9 in Nederland?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Bedankt voor het antwoord. En weet iemand toevallig ook hoe je een revised model 810 v2.1 kan herkennen?Amaze86 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:53:
[...]
Jazeker,bekende webshops kopen hun toestelen ook daar zoals studentmobiel,belsimpel.
Daar ben ik ook benieuwd naar!kickbakker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:29:
[...]
Bedankt voor het antwoord. En weet iemand toevallig ook hoe je een revised model 810 v2.1 kan herkennen?
Heb namelijk geen zin om oude meuk te kopen.
DaveD
DaveD
Ligt hij bij jou in de kast??Rinaldootje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:51:
@Freaky_Angelus:
Kijk eens met Better Battery Stats, wat je drain veroorzaakt. Ik haal met 5.1 en firmware 2.10.401.1 nog steeds bijna 3 dagen op een lading.
DaveD
Nee, ik gebruik hem voor mail, telefoon en nog een heleboel andere zaken. Alleen niet om spelletjes te spelen (zal mijn leeftijd wel zijn, dat ik daar geen zin meer in heb) en Youtub filmpjes kijken, doe ik liever op een groter scherm
Hm is nog niet veel uit op te maken! Die van mij gaat 14 uur mee ongeveer. Speel ook geen spelletjes ivm leeftijd!Rinaldootje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:05:
[...]
Nee, ik gebruik hem voor mail, telefoon en nog een heleboel andere zaken. Alleen niet om spelletjes te spelen (zal mijn leeftijd wel zijn, dat ik daar geen zin meer in heb) en Youtub filmpjes kijken, doe ik liever op een groter scherm
[afbeelding]
DaveD
DaveD
Gebruik jij een custom rom of andere skin?Rinaldootje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:05:
[...]
[afbeelding]
DaveD
Ik heb een Asus tablet lader in gebruik. Die van de Nexus 7 eerste generatie.DaveD1109 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:11:
[...]
Hm is nog niet veel uit op te maken! Die van mij gaat 14 uur mee ongeveer. Speel ook geen spelletjes ivm leeftijd!welke lader gebruik jij? Gebruik zelf een universele. Misschien moet ik de originele maar is proberen!
Denk dat daar ook wel het een en ander mee heeft te maken. Ik ga het in de gaten houden nu op 5.1 anders morgen ook maar custom!Rinaldootje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:24:
[...]
Ik heb een Asus tablet lader in gebruik. Die van de Nexus 7 eerste generatie.
In mijn screenshot zie je dat ik sinds 30 juni een gemiddeld batterijleven van 2 dagen en 22 uur heb (Averages Per Complete Charge, onderin het beeld)
Ik gebruik geen skin, ik gebruik een customROM; de ViperROM.
Wel met de normale firmware.
Voordeel van een customROM is dat je al bij de installatie ervan, die dingen eruit kunt laten die je er niet in wilt hebben (zoals in mijn geval alles van Facebook en twitter).
DaveD
[ Voor 19% gewijzigd door Freaky_Angelus op 04-08-2015 14:43 ]
DaveD1109 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:13:
Update is hier aan het installeren trouwens! Benieuwd of dit verbetering gaat brengen.
Willen jullie nog a.u.b. laten weten welke ROM versie het geworden is? 2.7.X.1 of 2.10.X.1 ? Alvast bedankt!chou3 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:15:
Update is binnen. Ga hem installeren.
[ Voor 11% gewijzigd door Freaky_Angelus op 04-08-2015 16:01 ]
2.10.401.1. Bij mij ook zeker vlotter. Zelfs de preview van wat een zoe kan zijn in de galerij heeft haast.sdanny schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:23:
[...]
[...]
Willen jullie nog a.u.b. laten weten welke ROM versie het geworden is? 2.7.X.1 of 2.10.X.1 ? Alvast bedankt!
Hier 2.10.410.1sdanny schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:23:
[...]
[...]
Willen jullie nog a.u.b. laten weten welke ROM versie het geworden is? 2.7.X.1 of 2.10.X.1 ? Alvast bedankt!
DaveD
[ Voor 25% gewijzigd door Rinaldootje op 05-08-2015 08:16 ]
You sure???DaveD1109 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:29:
Hier 2.10.410.1
Oeps typefout!!!Freaky_Angelus schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:04:
[...]
You sure???
Iedereen lijkt 401 te hebben gehad, heb jij echt 410 gehad?
Ohw, 5.1 is nog beter op de accu... darn minder dan een procent per uur in standby (slaap) en hij loopt soepel. Erg blij hier
Tevens nog bedankt voor de info over die bug!
DaveD
[ Voor 31% gewijzigd door Freaky_Angelus op 06-08-2015 08:59 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Freaky_Angelus op 07-08-2015 09:52 ]
Welke ROM is dit? Ben er namelijk over aan het nadenken om ook eens voor een customROM te gaan ipv de standaard software die op je mobiel staat.Rinaldootje schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:25:
Met een customROM zou je er nog iets meer uit kunnen halen. De ROM die ik gebruik heeft ook de mogelijkheid om automatisch op bepaalde tijden naar en van Extreem Power Saving mode te gaan.
Ik gebruik de ViperROM. Deze staat bekend om zijn hoge customizing.Kern schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:08:
[...]
Welke ROM is dit? Ben er namelijk over aan het nadenken om ook eens voor een customROM te gaan ipv de standaard software die op je mobiel staat.
Dankjewel! Ik had Viper zelf ook al gevonden.. en dit sprak me inderdaad al erg aan. Echter heb ik nog nooit een customrom zelf geinstalleerd etc.. dus moet nog even goed uitzoeken hoe het allemaal moet/werkt voordat ik er aan begin.Rinaldootje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:44:
[...]
Ik gebruik de ViperROM. Deze staat bekend om zijn hoge customizing.
Wil je dat niet, dan kun je beter de ARHD ROM nemen. Deze is dichter bij de originele Sense gebleven.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Viper, heb in het verleden ook Xposed gebruikt om de Sense interface aan te passen, maar die vind ik nu allemaal terug in de Viper. Heb dus Xposed niet meer nodig.
Als je dat nog nooit gedaan hebt, raad ik je aan om je eerst heel goed in te lezen. Het is eigenlijk vrij makkelijk, als je weet waar je mee bezig bent.Kern schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:16:
[...]
Dankjewel! Ik had Viper zelf ook al gevonden.. en dit sprak me inderdaad al erg aan. Echter heb ik nog nooit een customrom zelf geinstalleerd etc.. dus moet nog even goed uitzoeken hoe het allemaal moet/werkt voordat ik er aan begin.
Cheers! Als ik morgen weer in het land ben en niet te moe ben zal ik de link gaan doornemenRinaldootje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:22:
[...]
Als je dat nog nooit gedaan hebt, raad ik je aan om je eerst heel goed in te lezen. Het is eigenlijk vrij makkelijk, als je weet waar je mee bezig bent.
Hier is een goed tutorial met video's, software en al wat je verder nodig hebt.
34 uur... Australia/New Zealand als plek van vertrek?Kern schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:14:
Cheers! Als ik morgen weer in het land ben en niet te moe ben zal ik de link gaan doornemen( waarschijnlijk te moe want dan 34uur wakker
)
Ik trek door tot 2300/0000 en zet me wekker om 0700 zodat ik meteen weer in normaal ritme ben ( 2 weken snachts werken fokt je hele lichaam en hersens op )Freaky_Angelus schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:58:
[...]
34 uur... Australia/New Zealand als plek van vertrek?
Ga je het halen tot 6 a 8 uur 's avonds (wakker blijven)? Meestal mijn beste methode om door de jetlag heen te komenSucces in ieder geval!
Whahahah 34 uur én tot bijna middernacht doorhalen. Held!Kern schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:15:
Ik trek door tot 2300/0000 en zet me wekker om 0700 zodat ik meteen weer in normaal ritme ben ( 2 weken snachts werken fokt je hele lichaam en hersens op )
Ik ben jaren geleden al begonnen met het gebruik van LBE security, ik weet het, het is Chinees (maar op XDA hebben ze er nog wel vertrouwen in) en blokkeer standaard oa automatisch opstarten en toegang tot IMEI en dergelijke. Een app moet van goede huize komen, willen ze toegang tot mijn IMEI mogen krijgen. (Laatst nog discussie daarover gehad met de makers van FlitsmeisterFreaky_Angelus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:12:
En, wat vinden we van de laatste b.s. beveiligingsrisico genaamd Certifi-gate?
Een app die je identiteit wil inzien, meteen data verstuurd bij scannen en die bij het leveren van meer informatie een formulier ingevuld wil hebben, maar volgens reacties nooit de informatie daarna naar je stuurt.
Gecombineerd met dat de 'beveiliging' een betaalde app is waar eigenlijk niemand (websites) van begrijpt hoe die je kan beschermen aangezien de lekken in de remote service apps zelf zitten.
DaveD
De filmkwaliteit vind ik tegenvallen. In vergelijking met andere toestellen is het beeld minder scherp.Freaky_Angelus schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:26:
Hmmmm, mag ik vrij direct gewoon vragen wat er precies tegenvalt?
Ik kom dan vanaf een M7 en heb mogelijk gewoon lagere verwachtingen.
DaveD
Nou volgende hoofdstuk m.b.t. bovenstaande. Vandaag het toestel op laten halen door HTC. Na de 5.1 update geen verbetering in de trilmotor. In de laatste paar weken voor de update naar 5.1 heeft de trilmotor vreemd genoeg een tijdje beter gepresteerd, daarna weer minderJorioz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:19:
[...]
Vandaag contact opgenomen met Cool Blue m.b.t. bovenstaande probleem. Niet verder gekomen.
Daarna met HTC gebeld. Via het "bellen" van *#*#3424#*#* kunnen vaststellen dat het een softwarematig probleem is (run vibration test): de trilfunctie zelf werkt opzich wel, alleen de intensiteit is zeer zwak (slechts 10% gok ik).
Ondanks een reset naar fabrieksinstellingen via het instellingenmenu, werd mij aangeraden om via hierna genoemde weg een fabrieksreset uit te voeren incl. het verwijderen van alle gebruikersbestanden. Dit omdat het wel eens voort kan komen dat de installatie van een update complicaties geeft.
- toestel uitzetten
- aan/uit + volume zachter ingedrukt houden
- reboot to bootloader (gebruik vol harder / zachter voor het selecteren van een optie, vervolgens aan/uit knop om te "klikken")
- boot to recovery mode
- wipe data/factory reset
Helaas heeft dit niet kunnen resulteren in een hogere trilintensiteit.
De HTC medewerker gaf hierna de keuze om mijn toestel ter reparatie op te sturen, maar rade aan te wachten op de 5.1 update die er binnenkort aankomt. Waarschijnlijk wordt hiermee het probleem verholpen.
Zie verder deze pagina voor meer tips bij bekende problemen:
http://www.androidauthority.com/htc-one-m9-problems-614416/
[ Voor 3% gewijzigd door Jorioz op 25-08-2015 13:33 ]
Ik moet mijn M9 waarschijnlijk ook op sturen voor reparatie aan de tril motor. Bij mij doet hij helemaal niks meer, zelfs niet via het test menu.Jorioz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:32:
[...]
Nou volgende hoofdstuk m.b.t. bovenstaande. Vandaag het toestel op laten halen door HTC. Na de 5.1 update geen verbetering in de trilmotor. In de laatste paar weken voor de update naar 5.1 heeft de trilmotor vreemd genoeg een tijdje beter gepresteerd, daarna weer minder![]()
Ben benieuwd naar het vervolg...
Ben wel blij met die update btw, accu gaat echt stukken langer mee! (dankzij veel minder actieve apps in standby)
Ik zie dit probleem op XDA ook meerdere keren voorbij komen.ricjuh schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:03:
[...]
Ik moet mijn M9 waarschijnlijk ook op sturen voor reparatie aan de tril motor. Bij mij doet hij helemaal niks meer, zelfs niet via het test menu.
DaveD
[ Voor 36% gewijzigd door DaveD1109 op 28-08-2015 15:36 ]
DaveD
DaveD
Ben in de tussentijd niet benaderd, dus ik neem aan dat het zoals verwacht garantiewerk is.Device HTC One M9, Serial No. @#%%, is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.
[ Voor 18% gewijzigd door Jorioz op 02-09-2015 10:05 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Freaky_Angelus op 03-09-2015 08:44 ]
[ Voor 31% gewijzigd door -aad- op 03-09-2015 18:36 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Jorioz op 05-09-2015 15:15 ]
Sorry, paar weken voor werk het land uit geweest..vanWalsum schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:34:
Heb een frustrerend probleem met de Foto's app van google. Maak er al enige tijd gebruik van om foto's te bekijken/bewerken. Echter kan ik sinds net geen foto's meer verwijderen. Hij zegt dat de app geen toegang heeft tot de sd. Kan nergens op Google een oplossing vinden!
Goed bezigFreaky_Angelus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:49:
[...]
Sorry, paar weken voor werk het land uit geweest..
Heb je het al opgelost gekregen of zit je er nog steeds mee? Ik vermoed dat de app bij een update zijn rechten is kwijt geraakt. Nu weet ik niet of die app veel instellingen heeft, maar verwijderen en opnieuw installeren zou de rechten moeten kunnen herstellen.
Tot de volgende Android is het individueel instellen van rechten aan een app niet makkelijk (laten we zeggen onmogelijk op de officiële route).
Laat even weten of het zo lukt!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Een update van mij: Tril functie lijkt zich zelf te hebben hersteld.. Aangezien ik nog geen tijd heb gehad om de reparatie procedure te starten het toestel gewoon gebruikt zonder trillen. Vanochtend de telefoon aangezet en opeens werkt de tril functie weerricjuh schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:03:
[...]
Ik moet mijn M9 waarschijnlijk ook op sturen voor reparatie aan de tril motor. Bij mij doet hij helemaal niks meer, zelfs niet via het test menu.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Toevallig na het kijken van je foto's zie ik dat ik het zelfde probleem hebCLB schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:46:
Hmm heb er nog weinig over gelezen hier op Tweakers (en nog niet verder gezocht) maar:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Vreemd, ik zie ze niet bij mijn HTC's (heb een M8 en een M9 in gebruik)CLB schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:46:
Hmm heb er nog weinig over gelezen hier op Tweakers (en nog niet verder gezocht) maar:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Haha nee gelukkig nietRinaldootje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:28:
Heb je de telefoon altijd in je kontzak zitten?
Bij één persoon hier op Tweakers ja op de identieke plek bij het SIMkaartslot.Prosac schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:40:
Ik heb dat scheuren van het "binnenwerk" eerder voorbij zien komen.
Volgens mij kreeg desbetreffende persoon een nieuw toestel.
[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 30-10-2015 17:11 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Je ziet maandag dat je scherm is gebarsten en je blijft je toestel gewoon gebruiken?Mnix91 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:48:
Sinds een augustus de One M9 in mijn bezit. Erg blij mee. Vanaf dag 1 een Spigen Neo Hybrid eromheen, helaas maandag tot de ontdekking gekomen dat het (saffier)glas is gebroken.
Vanmiddag voelde ik wat steken in mijn been, zit er een stukje saffierglas in mijn been!
Kwalijke zaak al zeg ik het zelf.
Ter verduidelijking: het gaat hier om het CAMERAGLAS. Voorzijde is gewoon Gorilla Glass.ricjuh schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:31:
[...]
Je ziet maandag dat je scherm is gebarsten en je blijft je toestel gewoon gebruiken?
Dat is hetzelfde als met een lekke band doorrijden en dan de banden fabrikant de schuld geven dat je velg is beschadigd.
Ik heb nog geen nieuws gezien dat HTC met de uitrol is begonnen, ik denk dat we nog wel ff moeten wachten hier in Nederland.Homewrecker schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:02:
Iemand al de 6.0 OTA gekregen?
T-Mobile heeft hem intern zelfs al goedgekeurd wat veelal maximaal nog 2 weken betekent voor de uitrol. Dus de OTA zit er echt aan te komen.ricjuh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:33:
Ik heb nog geen nieuws gezien dat HTC met de uitrol is begonnen, ik denk dat we nog wel ff moeten wachten hier in Nederland.
Bij HTC is het zelfs meestal zo (sinds de m7) dat de branded varianten eerder een nieuwe versie krijgen dan nonbranded toestellen. ik ben benieuwd.Freaky_Angelus schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:03:
[...]
T-Mobile heeft hem intern zelfs al goedgekeurd wat veelal maximaal nog 2 weken betekent voor de uitrol. Dus de OTA zit er echt aan te komen.
Niet dat er veel M8 en A9's hier zitten (als het goed is), maar die komen er ook al aan. HTC is goed bezig met deze uitrol wat dat betreft!
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb hem nog niet aangeboden gekregen. Ik las vorige week een artikel (kan ik niet meer vinden) waarin ze het er over hadden dat de uitrol nu gericht is op de VS en dat voor de rest van de wereld nog niet duidelijk was wanneer die aan de beurt was (en of Nederland dan vooraan staat of alsnog achteraan)...ricjuh schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:18:
http://www.androidpolice....one-a9-6-0-to-the-one-m9/
Iemand al de update naar 6.0 geïnstalleerd?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq