Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Als voorbeeld, geschoten zonder bewerken of wat dan ook. In mijn ogen prachtig!

http://cwmvw.synology.me/photo/share/cKJzxGah

[ Voor 77% gewijzigd door vanWalsum op 28-07-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salomon007
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06-2021
Leuk om te zien, dank jullie wel voor de links. Zitten inderdaad hele goede foto's tussen. Wordt toch wel weer heel interessant die M9. Binnenkort maar even aanraken in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:47
Zo 128gb micro sd besteld uit china. Kijken of dat gaat werken. Zal mijn bevindingen hier plaatsen !!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Hebben meer mensen sinds de laatste HTC Service Pack update spontaan minder accuduur??

Heb de update van een paar dagen geleden verwijderd en tot mijn ergernis (want ik vermoede dat ik gelijk had) schiet ineens mijn accuduur weer omhoog. Njaa, niet omhoog, maar de power-lijn wordt flink meer horizontaal en suggereert een langere duur mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rundfunk28
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 16:09
Beste mensen, ik ga binnenkort op vakantie naar Italie en zag daar dat de HTC M9 voor EUR 500,00 te verkrijgen is. Kunnen jullie bevestigen of deze telefoon dezelfde specificaties / software heeft als de M9 in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
kickbakker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:33:
Beste mensen, ik ga binnenkort op vakantie naar Italie en zag daar dat de HTC M9 voor EUR 500,00 te verkrijgen is. Kunnen jullie bevestigen of deze telefoon dezelfde specificaties / software heeft als de M9 in Nederland?
Jazeker,bekende webshops kopen hun toestelen ook daar zoals studentmobiel,belsimpel.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
LlabTooFeR ‏@LlabTooFeR · 31 jul.

M9 EU 5.1 update is postponed to "Early August".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rundfunk28
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 16:09
Amaze86 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:53:
[...]

Jazeker,bekende webshops kopen hun toestelen ook daar zoals studentmobiel,belsimpel.
Bedankt voor het antwoord. En weet iemand toevallig ook hoe je een revised model 810 v2.1 kan herkennen?
Heb namelijk geen zin om oude meuk te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
kickbakker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

Bedankt voor het antwoord. En weet iemand toevallig ook hoe je een revised model 810 v2.1 kan herkennen?
Heb namelijk geen zin om oude meuk te kopen.
Daar ben ik ook benieuwd naar!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Morgen start de roll out van de 5.1 update!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Tja, ik denk dat de v2.0 en v2.1 geen verschil gaan uitmaken in dagelijks gebruik en als je 'verbeteringen' zoekt je meer naar Android mag kijken...

Ben al een week bezig om te achterhalen welke app er sinds vorige week een wakelock aan laat staan en mijn accuduur naar 1 a 1,5 dag heeft teruggebracht. Dankzij tuning haal ik ondanks dat nog steeds een volle dag, maar ik kon 3 dagen (72~80 uur, maar dat is met laden de derde nacht niet handig) met vrij veel gemak halen. Nu een wake-lock en bye bye accuduur...

Ik zou me drukker maken om Android dan om de SoC en dan is 5.1 gewoon een stap dichter bij de M versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:42
@Freaky_Angelus:

Kijk eens met Better Battery Stats, wat je drain veroorzaakt. Ik haal met 5.1 en firmware 2.10.401.1 nog steeds bijna 3 dagen op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Rinaldootje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:51:
@Freaky_Angelus:

Kijk eens met Better Battery Stats, wat je drain veroorzaakt. Ik haal met 5.1 en firmware 2.10.401.1 nog steeds bijna 3 dagen op een lading.
Ligt hij bij jou in de kast??

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
DaveD1109 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:54:
[...]
Ligt hij bij jou in de kast??
Nee, ik gebruik hem voor mail, telefoon en nog een heleboel andere zaken. Alleen niet om spelletjes te spelen (zal mijn leeftijd wel zijn, dat ik daar geen zin meer in heb) en Youtub filmpjes kijken, doe ik liever op een groter scherm :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85777834/2015-08-04%2010.02.02-small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Rinaldootje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Nee, ik gebruik hem voor mail, telefoon en nog een heleboel andere zaken. Alleen niet om spelletjes te spelen (zal mijn leeftijd wel zijn, dat ik daar geen zin meer in heb) en Youtub filmpjes kijken, doe ik liever op een groter scherm :P

[afbeelding]
Hm is nog niet veel uit op te maken! Die van mij gaat 14 uur mee ongeveer. Speel ook geen spelletjes ivm leeftijd! :P welke lader gebruik jij? Gebruik zelf een universele. Misschien moet ik de originele maar is proberen! ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Update is hier aan het installeren trouwens! Benieuwd of dit verbetering gaat brengen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Rinaldootje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

[afbeelding]
Gebruik jij een custom rom of andere skin?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Update is binnen. Ga hem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
DaveD1109 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:11:
[...]

Hm is nog niet veel uit op te maken! Die van mij gaat 14 uur mee ongeveer. Speel ook geen spelletjes ivm leeftijd! :P welke lader gebruik jij? Gebruik zelf een universele. Misschien moet ik de originele maar is proberen! ;)
Ik heb een Asus tablet lader in gebruik. Die van de Nexus 7 eerste generatie.
In mijn screenshot zie je dat ik sinds 30 juni een gemiddeld batterijleven van 2 dagen en 22 uur heb (Averages Per Complete Charge, onderin het beeld)

Ik gebruik geen skin, ik gebruik een customROM; de ViperROM.
Wel met de normale firmware.

Voordeel van een customROM is dat je al bij de installatie ervan, die dingen eruit kunt laten die je er niet in wilt hebben (zoals in mijn geval alles van Facebook en twitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Rinaldootje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

Ik heb een Asus tablet lader in gebruik. Die van de Nexus 7 eerste generatie.
In mijn screenshot zie je dat ik sinds 30 juni een gemiddeld batterijleven van 2 dagen en 22 uur heb (Averages Per Complete Charge, onderin het beeld)

Ik gebruik geen skin, ik gebruik een customROM; de ViperROM.
Wel met de normale firmware.

Voordeel van een customROM is dat je al bij de installatie ervan, die dingen eruit kunt laten die je er niet in wilt hebben (zoals in mijn geval alles van Facebook en twitter).
Denk dat daar ook wel het een en ander mee heeft te maken. Ik ga het in de gaten houden nu op 5.1 anders morgen ook maar custom!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Hey Rinaldootje,

Toevallig had ik GSam vandaag nog geprobeerd, maar die gebruikte meer stroom dan de rest van mijn mobiel (iets met dat ik niet meteen de pro kocht denk ik dan maar :P en mogelijk het monitoren ofzo). Daar bleek wel uit dat het in system zou moeten zitten, wat mij tot een wederom wipe cache + reboot bracht en... geen idee wat het was, maar de wake-lock is na de laatste reboot weg en de levensduur is terug.

@Dave,
Ik zit ook op 3 dagen gemiddeld (al heb ik dan nog niet GSam Pro die dat kan aantonen) en gebruik ook de telefoon voor niet meer dan status updates. Mijn SoT zal ook wel laag liggen met andere, maar zelfs met wake-lock aan haalde ik nog prima de volle dag. Nu mijn wake-lock weg is doet hij het weer prima. Van 7:00 tot 11:00 was 13%, van 11:00 tot 13:00 1%.

Enige voordeel wat de perm. wake-lock mij bracht was dat "ach hij moet vanavond toch aan de lader, laten we eens wat meer onzin erop uitvoeren" en ik de afgelopen dagen wel echt constant muziek aan het luisteren was (want thuis de radio aanzetten was moeite t.o.v. de dopjes die ik al in had).

edit: ok, ik heb hem ook... al dacht ik dat T-Mobile deze nog eerst zou moeten goedkeuren... MOOI! Nu bezig!

edit2:
Dave, ik had eigenlijk vanaf het begin al een goede levensduur: link en dat heeft enkel wat 'trainen' gekost...

edit3:
Dingen die opvallen:
- Reageert nog sneller, nog? ja nog...
- Scherm time-out (dat je dus amper kan ophangen) is opgelost

[ Voor 19% gewijzigd door Freaky_Angelus op 04-08-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
DaveD1109 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:13:
Update is hier aan het installeren trouwens! Benieuwd of dit verbetering gaat brengen.
chou3 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:15:
Update is binnen. Ga hem installeren.
Willen jullie nog a.u.b. laten weten welke ROM versie het geworden is? 2.7.X.1 of 2.10.X.1 ? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
2.10.401.1 bij mij

[ Voor 11% gewijzigd door Freaky_Angelus op 04-08-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Bij mij ook 2.10.401.1

De M9 voelt een stuk rapper aan, nu al een goeie verbetering! Begin steeds blijer te worden met m'n M9, al is het alleen al dat in dankzij een 64gb SD kaartje nooit hoef na te denken of ik nog wel genoeg geheugen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
sdanny schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

[...]

Willen jullie nog a.u.b. laten weten welke ROM versie het geworden is? 2.7.X.1 of 2.10.X.1 ? Alvast bedankt! :)
2.10.401.1. Bij mij ook zeker vlotter. Zelfs de preview van wat een zoe kan zijn in de galerij heeft haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
sdanny schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

[...]

Hier 2.10.410.1

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Voor hen, die nog twijfelen om te upgraden (en daarbij dus ook firmware 2.10.401.1 krijgen), deze update plet ook de Stagefright bug.

Kortom, een hele goede reden dus om te upgraden!

[Edit]
Meer info hier: klik (wel Engels, maar het is dus de media bug, waar nu zoveel over te doen is)

[ Voor 25% gewijzigd door Rinaldootje op 05-08-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
You sure???

Iedereen lijkt 401 te hebben gehad, heb jij echt 410 gehad?

Ohw, 5.1 is nog beter op de accu... darn minder dan een procent per uur in standby (slaap) en hij loopt soepel. Erg blij hier ;)

Tevens nog bedankt voor de info over die bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Freaky_Angelus schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:04:
[...]

You sure???

Iedereen lijkt 401 te hebben gehad, heb jij echt 410 gehad?

Ohw, 5.1 is nog beter op de accu... darn minder dan een procent per uur in standby (slaap) en hij loopt soepel. Erg blij hier ;)

Tevens nog bedankt voor de info over die bug!
Oeps typefout!!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
Bedankt allemaal! Dan lopen we nu allemaal gelijk op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Hehe,

Geeft niks, maar vond het wel vreemd. Vind een aantal animaties best leuk (flipclock effect op locked screen) en hij lijkt nog iets rigoureuzer te zijn met standby (zie een widget opnieuw geladen worden, werd nooit eerder zo naar de achtergrond geduwd).

Wat dat betreft, morgen (als hij vanacht weer op de lader gaat) ben ik benieuwd wat de verwachting zal zijn. Ook de problemen (screen time-out) die nu verholpen zijn maken het toestel wel merkbaar beter. Beetje jammer aan de ene kant, maar darn dit ding is hardware matig goed.

-edit- (ik zal braaf mijn laatste reactie wijzigen i.p.v. een nieuwe)
Zijn jullie ook zo ongelooflijk aan het lachen dat de HTC One M9 momenteel de enige telefoon is die niet door Stagefright geraakt kan worden? Tenminste, ik heb nog niet gehoord dat andere al gepatched zijn en, tenzij je zelf Cyanogenmod hebt draaien, zitten die dus nog te wachten.

Om Jochem Myer aan te halen: Ik lach me de ballen uit mijn string!

Nee de HTC One M9 is zo slecht nog niet ;) Lang leve HTC's update divisie!

[ Voor 31% gewijzigd door Freaky_Angelus op 06-08-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier ook super tevreden over de update. Batterijduur lijkt een stuk beter dan voorheen. Sinds vanmorgen 06:30 uit de lader en nu nog 72%.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Update heeft me 2 dingen weten te tonen:
- 0,8 % per uur verbruik in standby
- Verbeterde duratie naar 3 dagen

Onderstaande screenshot zit wel 1 maar aan... Ik had de telefoon gisteren thuis laten liggen toen ik naar werk ging. Kwam 10 uur later thuis en toen was er 8% weg. Dus op Wifi in standby en ongebruikt minder dan een procent per uur is goed.

Ik haalde met uitdaging 2,5 dag en soms genoeg om in een slaap/standby die 72 uur wel te halen, maar nu wordt er wel meer verwacht. Gezien ik gisteravond dus wel alles mocht inhalen wat ik overdag gemist had (inclusief telefoon gesprekken), had ik eind van de avond toch het 'normale' punt voor slapen gaan bereikt (vrij dicht bij de voorgaande 80~81 nu met een 83%).

Ik ben nog benieuwd of de verwachting flink bijsteld als ik vandaag vaker overdag kijk, maar ik merk in ieder geval aantoonbare verbeteringen. Voor mensen die de M9 actiever gebruiken zal dit waarschijnlijk weinig meerwaarde leveren, want dan is het gewoon nog steeds een SD810 die hyper-actief cores aanslingert om dingen zo snel mogelijk te verwerken.

batt-stats
-edit-
Fuck Tweakers forum.. Ik vraag om een link met thumbnail bij upload, krijg die niet en krijg daarna bitching geklaag over dat het plaatje te groot is? Fix je eigen upload!

Zo, dat moest er even uit! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Freaky_Angelus op 07-08-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Thumbnails moet jezelf aanmaken (helaas), ik stop ze in mijn public folder van dropbox en zet de link dan in het bericht als plaatje.

Met een customROM zou je er nog iets meer uit kunnen halen. De ROM die ik gebruik heeft ook de mogelijkheid om automatisch op bepaalde tijden naar en van Extreem Power Saving mode te gaan. Die laat ik aan het eind van de avond ingaan en 's ochtends weer uit gaan. Ik kan dan een accuverbruik in 7 uur hebben van 4%. De telefoon gaat dan alleen over als ik gebeld wordt. Voor berichtjes en andere ongein gebeurt er dan niets (de data staat dan ook uit). Tenslotte slaap ik en wil niet gestoord worden door whatsapp berichten of (spam) emails van de andere kant van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Hehe, de upload voor het plaatje gaf een mogelijkheid, leverde die dan weer niet en bij posting stond er een 1920x1080 plaatje in beeld... dus ik had even wat frustratie die best genoteerd mag worden ;)

Buiten dat ik vandaag weer iets heb dat een wake-lock levert (of in ieder geval vrij regelmatig het probeert) is deze versie dus heerlijk ja. Zelf heb ik een mute app die hetzelfde idee heeft, alleen niet naar extreme mode en dus op stil gaat. Je kan me ook niet wakker bellen (want dat foutje andere kant wereld ook al gehad).

We zien het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Rinaldootje schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:25:

Met een customROM zou je er nog iets meer uit kunnen halen. De ROM die ik gebruik heeft ook de mogelijkheid om automatisch op bepaalde tijden naar en van Extreem Power Saving mode te gaan.
Welke ROM is dit? Ben er namelijk over aan het nadenken om ook eens voor een customROM te gaan ipv de standaard software die op je mobiel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Kern schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:08:
[...]
Welke ROM is dit? Ben er namelijk over aan het nadenken om ook eens voor een customROM te gaan ipv de standaard software die op je mobiel staat.
Ik gebruik de ViperROM. Deze staat bekend om zijn hoge customizing.
Wil je dat niet, dan kun je beter de ARHD ROM nemen. Deze is dichter bij de originele Sense gebleven.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Viper, heb in het verleden ook Xposed gebruikt om de Sense interface aan te passen, maar die vind ik nu allemaal terug in de Viper. Heb dus Xposed niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Rinaldootje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik de ViperROM. Deze staat bekend om zijn hoge customizing.
Wil je dat niet, dan kun je beter de ARHD ROM nemen. Deze is dichter bij de originele Sense gebleven.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Viper, heb in het verleden ook Xposed gebruikt om de Sense interface aan te passen, maar die vind ik nu allemaal terug in de Viper. Heb dus Xposed niet meer nodig.
Dankjewel! Ik had Viper zelf ook al gevonden.. en dit sprak me inderdaad al erg aan. Echter heb ik nog nooit een customrom zelf geinstalleerd etc.. dus moet nog even goed uitzoeken hoe het allemaal moet/werkt voordat ik er aan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Kern schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:16:
[...]

Dankjewel! Ik had Viper zelf ook al gevonden.. en dit sprak me inderdaad al erg aan. Echter heb ik nog nooit een customrom zelf geinstalleerd etc.. dus moet nog even goed uitzoeken hoe het allemaal moet/werkt voordat ik er aan begin.
Als je dat nog nooit gedaan hebt, raad ik je aan om je eerst heel goed in te lezen. Het is eigenlijk vrij makkelijk, als je weet waar je mee bezig bent.
Hier is een goed tutorial met video's, software en al wat je verder nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Rinaldootje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Als je dat nog nooit gedaan hebt, raad ik je aan om je eerst heel goed in te lezen. Het is eigenlijk vrij makkelijk, als je weet waar je mee bezig bent.
Hier is een goed tutorial met video's, software en al wat je verder nodig hebt.
Cheers! Als ik morgen weer in het land ben en niet te moe ben zal ik de link gaan doornemen :) ( waarschijnlijk te moe want dan 34uur wakker 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Kern schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:14:
Cheers! Als ik morgen weer in het land ben en niet te moe ben zal ik de link gaan doornemen :) ( waarschijnlijk te moe want dan 34uur wakker 8)7 )
34 uur... Australia/New Zealand als plek van vertrek?

Ga je het halen tot 6 a 8 uur 's avonds (wakker blijven)? Meestal mijn beste methode om door de jetlag heen te komen ;) Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Freaky_Angelus schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:58:
[...]

34 uur... Australia/New Zealand als plek van vertrek?

Ga je het halen tot 6 a 8 uur 's avonds (wakker blijven)? Meestal mijn beste methode om door de jetlag heen te komen ;) Succes in ieder geval!
Ik trek door tot 2300/0000 en zet me wekker om 0700 zodat ik meteen weer in normaal ritme ben ( 2 weken snachts werken fokt je hele lichaam en hersens op )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Kern schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:15:
Ik trek door tot 2300/0000 en zet me wekker om 0700 zodat ik meteen weer in normaal ritme ben ( 2 weken snachts werken fokt je hele lichaam en hersens op )
Whahahah 34 uur én tot bijna middernacht doorhalen. Held!

Had met 27 uur vanuit LA het al lastig tot 8 uur, laat staan dat ik dat nog een 4 uur extra tot middernacht had geprobeerd ;) An sich kan ik die wat langere nacht wel hebben (echt maar 7 uur nodig?) ter opvang van de 27~30 uur die je ervoor hebt gehad én een beetje Tweaker heeft toch al geen ritme. Dat gamen / college volgen en bijna om de dag je ritme verleggen vanwege je rooster heeft toch nut gehad. 0 ritme, het kan echt om de dag verlegd worden :D

Maar we horen het morgen wel ;) voor nu succes!

OT:
En, wat vinden we van de laatste b.s. beveiligingsrisico genaamd Certifi-gate?

Een app die je identiteit wil inzien, meteen data verstuurd bij scannen en die bij het leveren van meer informatie een formulier ingevuld wil hebben, maar volgens reacties nooit de informatie daarna naar je stuurt.

Gecombineerd met dat de 'beveiliging' een betaalde app is waar eigenlijk niemand (websites) van begrijpt hoe die je kan beschermen aangezien de lekken in de remote service apps zelf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Freaky_Angelus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:12:
En, wat vinden we van de laatste b.s. beveiligingsrisico genaamd Certifi-gate?

Een app die je identiteit wil inzien, meteen data verstuurd bij scannen en die bij het leveren van meer informatie een formulier ingevuld wil hebben, maar volgens reacties nooit de informatie daarna naar je stuurt.

Gecombineerd met dat de 'beveiliging' een betaalde app is waar eigenlijk niemand (websites) van begrijpt hoe die je kan beschermen aangezien de lekken in de remote service apps zelf zitten.
Ik ben jaren geleden al begonnen met het gebruik van LBE security, ik weet het, het is Chinees (maar op XDA hebben ze er nog wel vertrouwen in) en blokkeer standaard oa automatisch opstarten en toegang tot IMEI en dergelijke. Een app moet van goede huize komen, willen ze toegang tot mijn IMEI mogen krijgen. (Laatst nog discussie daarover gehad met de makers van Flitsmeister :) ). Ik installeer niet zomaar een app en geef ze dan gelijk maar overal toestemming voor. Als je dat in acht houdt, dan ben je op de goede weg en kan je minder snel iets overkomen (een regelmatige (NANDroid) backup is ook nooit weg). Ik beweer niet, dat he veilig bent, maar een goede dosis gezond verstand helpt wel. Als je bijvoorbeeld een patience spelletje toegang verleent tot je adresboek, wifi en data-netwerk, kun je er vanuit gaan, dat het meer is dan alleen maar een patience spelletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Dacht vandaag een stukje te filmen maar wat is de kwaliteit slecht zeg!! Alleen 4k is redelijk. Baal daar wel een beetje van!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Hmmmm, mag ik vrij direct gewoon vragen wat er precies tegenvalt?

Ik kom dan vanaf een M7 en heb mogelijk gewoon lagere verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Freaky_Angelus schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:26:
Hmmmm, mag ik vrij direct gewoon vragen wat er precies tegenvalt?

Ik kom dan vanaf een M7 en heb mogelijk gewoon lagere verwachtingen.
De filmkwaliteit vind ik tegenvallen. In vergelijking met andere toestellen is het beeld minder scherp.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 22:22
Jorioz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:19:
[...]

Vandaag contact opgenomen met Cool Blue m.b.t. bovenstaande probleem. Niet verder gekomen.

Daarna met HTC gebeld. Via het "bellen" van *#*#3424#*#* kunnen vaststellen dat het een softwarematig probleem is (run vibration test): de trilfunctie zelf werkt opzich wel, alleen de intensiteit is zeer zwak (slechts 10% gok ik).

Ondanks een reset naar fabrieksinstellingen via het instellingenmenu, werd mij aangeraden om via hierna genoemde weg een fabrieksreset uit te voeren incl. het verwijderen van alle gebruikersbestanden. Dit omdat het wel eens voort kan komen dat de installatie van een update complicaties geeft.

- toestel uitzetten
- aan/uit + volume zachter ingedrukt houden
- reboot to bootloader (gebruik vol harder / zachter voor het selecteren van een optie, vervolgens aan/uit knop om te "klikken")
- boot to recovery mode
- wipe data/factory reset

Helaas heeft dit niet kunnen resulteren in een hogere trilintensiteit.
De HTC medewerker gaf hierna de keuze om mijn toestel ter reparatie op te sturen, maar rade aan te wachten op de 5.1 update die er binnenkort aankomt. Waarschijnlijk wordt hiermee het probleem verholpen.

Zie verder deze pagina voor meer tips bij bekende problemen:
http://www.androidauthority.com/htc-one-m9-problems-614416/
Nou volgende hoofdstuk m.b.t. bovenstaande. Vandaag het toestel op laten halen door HTC. Na de 5.1 update geen verbetering in de trilmotor. In de laatste paar weken voor de update naar 5.1 heeft de trilmotor vreemd genoeg een tijdje beter gepresteerd, daarna weer minder 8)7

Ben benieuwd naar het vervolg...

Ben wel blij met die update btw, accu gaat echt stukken langer mee! (dankzij veel minder actieve apps in standby)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorioz op 25-08-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Vervelend om te horen, maar hopelijk lukt het met de service en reparatie wel.

Qua 5.1 hetzelfde gevoel al zat ik toch al lang op mijn accu ;) Ik haal wel vaker de derde dag nu al zaten de beste correcties in power saver die ik weer kon instellen op 5% en wat kleine puntjes op de i die fout waren gegaan in een eerdere update.

M9, ik snap dat vanuit een M8 het niet de beste update is, maar voor mij met een M7... Ik ben zeer blij (en v.2.0 SD810, mijn M7 wordt (nog steeds) warmer dus... ook daar geen spijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Jorioz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Nou volgende hoofdstuk m.b.t. bovenstaande. Vandaag het toestel op laten halen door HTC. Na de 5.1 update geen verbetering in de trilmotor. In de laatste paar weken voor de update naar 5.1 heeft de trilmotor vreemd genoeg een tijdje beter gepresteerd, daarna weer minder 8)7

Ben benieuwd naar het vervolg...

Ben wel blij met die update btw, accu gaat echt stukken langer mee! (dankzij veel minder actieve apps in standby)
Ik moet mijn M9 waarschijnlijk ook op sturen voor reparatie aan de tril motor. Bij mij doet hij helemaal niks meer, zelfs niet via het test menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
ricjuh schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Ik moet mijn M9 waarschijnlijk ook op sturen voor reparatie aan de tril motor. Bij mij doet hij helemaal niks meer, zelfs niet via het test menu.
Ik zie dit probleem op XDA ook meerdere keren voorbij komen.
Vraagje: als je hem restart, voel je dan tijdens het witte scherm ook geen trillen? Want dan is het echt een hardware fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
Bij mij wel, maar heel zwak.
Via de test kunnen vaststellen dat de telefoon op commando wel/niet trilt. Soms leek de trilmotor intensiever te gaan werken als ik de test erg lang door liet gaan. Daarna zwakte hij weer af.
Ik heb het vermoeden dat er een link is met het erg warm worden van het toestel (voor de update). Bepaalde stoffen (lijm o.i.d.) zijn door het warm worden verzwakt of misschien wel deels over de trilmotor heen gevloeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hmm die van mij trilt helemaal niet meer!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Het vage is is dat hij wel trilt bij opstarten. Voer ik de test uit dan niet evenals de stille modus.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Harde reset heeft het bij mij opgelost!
Edit: is inmiddels weer gestopt met werken!

[ Voor 36% gewijzigd door DaveD1109 op 28-08-2015 15:36 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ben er inmiddels achter gekomen dat de trilmotor niet werkt als energiebesparing aan staat.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Dave, nog enige update sindsdien of werkt het naar behoren (ga even positief denken ;) )

Jorioz, is hij al terug inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
ja hier werkt hij gewoon. De trilmotor wordt kennelijk uitgeschakeld als je energiebesparing aan zet.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
Kreeg vanmiddag een mailtje van HTC:
Device HTC One M9, Serial No. @#%%, is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.
Ben in de tussentijd niet benaderd, dus ik neem aan dat het zoals verwacht garantiewerk is.

edit: zojuist een mail gekregen dat het toestel morgen thuis gebracht wordt.
25-8 opgehaald
3-9 retour
is opzich netjes

[ Voor 18% gewijzigd door Jorioz op 02-09-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Ik heb deze zomer tijdens mijn vakantie goed kunnen merken dat de warmteproductie nog steeds een issue is.
Een aantal keer het ik heel goed kunnen merken dat als hij warm/heet was de snelheid helemaal dicht sloeg. Nauwelijks vooruit te branden. Dat het in een tropisch land was helpt natuurlijk niet, maar jammer dat het zo sterk merkbaar is.
Verder heb ik gemerkt dat langdurig filmen ook een issue kan zijn. Ik heb een filmpje gemaakt van de landing van een vliegtuig (dat was na installatie van de laatste update) en na iets van 5/6 minuten begon hij tijdens het filmen te haperen, wat in de video helaas ook te zien is (om de grofweg seconde heel even een freeze). Ik kan het nog wel redelijk laten zien en zo spannend is een landing niet, maar op zo'n manier kan je een filmpje niet meer normaal gebruiken. Uit m'n hoofd gezegd is het een Full-HD film (geen 4K).

Verder ben ik overigens nog wel tevreden en heb ik sowieso geen spijt van de overstap van mijn M7.

• Freaky_Angelus
Hmmm, dat is vrij naar...

Werd de M9 ook echt warm tijdens het langdurig filmen, want anders lijkt het me meer een opslag probleem (problemen met wegschrijven). In dat laatste geval gaat mijn vraag over waar je het opsloeg... intern of op een microSD en in het geval van het laatste... welk type, want als die niet de data bij kan houden, dan gaat het haperen ja.

En nee, probeer niet de M9 te verdedigen, meer te achterhalen of het te voorkomen is voor iedereen die meeleest. Ik heb dit namelijk (nog) nooit meegemaakt.

btw
filmen van vliegtuigen is niet altijd even handig ;) (locatie vliegveld etc) aangezien sommige landen wat vervelende wetgevingen kunnen hebben. Wikipedia heeft slechts een heel klein lijstje bij fotografie staan, maar het legt wel uit wat ik bedoel.

[ Voor 24% gewijzigd door Freaky_Angelus op 03-09-2015 08:44 ]

• -aad-
Hij werd inderdaad behoorlijk warm, ervoor had ik hem ook al even aan volgens mij (afwachtend op het goede moment), dus het scherm was al wat opgewarmd. Ik had op dat moment nog wel voldoende ruimte (gok rond 1,5GB vrij, dus niet al te veel). Opgeslagen op intern geheugen, heb nog geen SD kaart. Ik zal het betreffende stuk vandeweek uit het filmpje knippen en online zetten, kan je goed zien wat het effect is.

Ik heb eigenlijk niet nagedacht over het filmen van de locatie (het was in Houston en de USA heeft denk ik niet de ruimste regels wat dat betreft....), meer dat de maatschappij er geen probleem van maakte dat je je toestel gebruikte. Merkte ten opzichte van vorig jaar dat ze nu vooral grote electronica uit willen. (wifi in het vliegtuig ftw :) )

Edit
Bij deze een ingekorte video. Hier zie je de overgang van normaal beeld naar het haperen (vanaf ongeveer 0:45 in deze video). De totale video is 9:33. Dit is vanaf 5:00. Het resterende deel is hetzelfde als de tweede minuut van deze video. Als ik goed kijk kan ik voorafgaand aan de haperingen ook al een beetje zien dat de video al niet te soepel loopt. Juist omdat de haperingen gaandeweg erger (regelmatiger en langer) worden denk ik dat het vooral aan de steeds hogere warmte ligt. Ik heb tijdens mijn vakantie aardig wat filmpjes gemaakt, maar dit is de enige keer dat ik het heb gezien.

YouTube: HTC One M9 lagging video due to heat issue

[ Voor 31% gewijzigd door -aad- op 03-09-2015 18:36 ]

• vanWalsum
Super irritant dat ge-haper ;). Ik zie dat je een lichte waas aan de bovenkant hebt, het camera glaasje van de M9 wordt bij het minste al vet, van je vingers bijvoorbeeld. Ik heb al de gewoonte om zowat voor iedere foto even m'n shirt langs het glaasje te halen om geen waas te krijgen. Werkt positief uit op elke foto of video.

• -aad-
Klopt ja, regelmatig schoonmaken... In de video kan je trouwens ook iets zien zitten dat op de sensor zit (rechts midden) Beetje lastig op te lossen... Eigen schuld denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Hmmm, het kan warmte zijn, maar ik denk meer de opslag. Reden hiervoor is dat het cyclisch is in zijn gedrag waar warmte veel minder stabiel zou moeten stotteren. Het lijkt ook erg op mijn eerste HD camera waar de SD te langzaam voor bleek (net zoals mijn oude laptop die geen hardware ondersteuning had voor afspelen).

Verder zie ik inderdaad ook een zwart stipje in de opname, maar die zit niet altijd op dezelfde plek. Dat zou wel warmte kunnen zijn (foutief verwerken data) al ook daar weer, waarom nou specifiek steeds daar... Hou dat in de gaten, want dat valt in ieder geval onder garantie dus als dat vaker gebeurt opsturen ;)

Wat betreft ruimte, 1.5 Gb is niet veel op 32Gb en video-opnames zijn ook niet geheel klein wat bij fragmentatie betekent dat de video in stukjes moet worden verdeeld. Dat levert problemen op met wegschrijven en zou in combinatie met een buffer dan dit soort problemen kunnen krijgen. Een buffer probleem zal zeer cyclisch gaan stotteren, al verbaasd me hoe stabiel deze stottering is (als je kijkt naar de tussenperiode) en dat dit gebeurt bij flash-geheugen...

Voor video (en zeker langere opnames) zou ik zeker een sd-card aanraden met genoeg snelheid. De M9 heeft niet het snelste interne geheugen, maar voor video zou het wel echt snel genoeg moeten zijn. Ik kan geen 100% zeker antwoord geven, want warmte zou met throttling dit ook kunnen veroorzaken alleen is throttling veel onstabieler in zijn gedrag én veel sneller in schakkelen... Verder zou zelfs in een zwaar gefragmenteerd systeem de controller van het geheugen dit aan moeten kunnen, dus ik durf gewoon niet al te hard te zeggen dat het niet de warmte was.

Heb je toevallig nog andere momenten gehad (niet zozeer met video) dat de warmte echt throttling problemen toonde in het gebruik? En ter controle, je hebt de M9 niet in een zeer dik hoesje zitten dat als een perfect truitje hem warmt houdt?

Je mag overigens ook gewoon zeggen "jammer, maar is wel goed" dan sluiten we het af ;) Merk dat ik al meteen in de 'let's fix it' modus schiet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Ik zou ook zeker de ruimte niet uitsluiten. Aan het eind van de vakantie liep hij continue te zeuren dat er niet genoeg ruimte was (wel elke keer met wat opschonen en verwijderen kunnen verhelpen). Ik ga zeker een sd-kaart kopen om van dat gezeur af te zijn, kost toch niks tegenwoordig.

Ik heb er bij gebruik geen hoesje omheen zitten, alleen een sleeve voor als ik hem wegleg. Ik heb deze vakantie ook wel een paar momenten gehad bij ander gebruik dat de snelheid flink terug liep en hij dus inderdaad aan het throttlen was, ook op momenten dat hij flink warm was (nog beet te houden, maar een perfect apparaat om je handen op te warmen...)

Op dit moment heb ik nog niet de acute noodzaak voor een oplossing, omdat het qua video maar 1 keer is gebeurd en ik nu in het dagelijkse gebruik ook (nog) niks merk. Als niemand anders dit heeft gehad is het ook een beetje lastig om het probleem te traceren. (ik ga misschien dit weekend nog eens proberen om het te reproduceren. Zijn toch havendagen hier in Rotterdam, dus een goed excuus om te gaan filmen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Hehe,

Ik zal om me heen kijken of ik nog iemand onnodig veel zie filmen met een M9 ;)

Mijn M9 is beduidend leger (ik dump alles wat ik wil bewaren naar pc en ledig wat ik niet wil bewaren) dus ik zal eens kijken. Mijn M7 is echter nog steeds warmer als ik daar iets mee doe (kreeg in het uiterste zweterige handen ervan) en de M9 had wat mij betreft wel iets warmer mogen worden. Zeker in Houston kan ik bedenken dat de huidige throttling op een te lage temperatuur werkt.

Qua microSD is het tevens handig aangezien je dan ook niet al te bang hoeft te zijn bij een reset na een update (al heb ik dat nog nooit hoeven doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
Kies voor een snelle microSD kaart!

Ik heb laatst deze gekocht: Samsung 128GB micro SD EVO UHS-I Class 10 48MB/s

Opslaan op interne opslag gaat zonder vertraging, opslaan op SD kaart duurt heeft duidelijk iets vertraging.
Je kunt je indenken wat het verschil is met video opnames.

Ik sla m'n foto's nu gewoon intern op, al het andere op de SD kaart. Maar als ik dit vooraf geweten had, had ik een snellere gekocht

Om mijn eerdere posts af te ronden:
Er is een nieuwe trilmotor in mijn M9 gezet, werkt weer top!

[ Voor 17% gewijzigd door Jorioz op 05-09-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Heb een frustrerend probleem met de Foto's app van google. Maak er al enige tijd gebruik van om foto's te bekijken/bewerken. Echter kan ik sinds net geen foto's meer verwijderen. Hij zegt dat de app geen toegang heeft tot de sd. Kan nergens op Google een oplossing vinden!

• Freaky_Angelus
vanWalsum schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:34:
Heb een frustrerend probleem met de Foto's app van google. Maak er al enige tijd gebruik van om foto's te bekijken/bewerken. Echter kan ik sinds net geen foto's meer verwijderen. Hij zegt dat de app geen toegang heeft tot de sd. Kan nergens op Google een oplossing vinden!
Sorry, paar weken voor werk het land uit geweest..

Heb je het al opgelost gekregen of zit je er nog steeds mee? Ik vermoed dat de app bij een update zijn rechten is kwijt geraakt. Nu weet ik niet of die app veel instellingen heeft, maar verwijderen en opnieuw installeren zou de rechten moeten kunnen herstellen.

Tot de volgende Android is het individueel instellen van rechten aan een app niet makkelijk (laten we zeggen onmogelijk op de officiële route).

Laat even weten of het zo lukt!

• vanWalsum
Freaky_Angelus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:49:
[...]

Sorry, paar weken voor werk het land uit geweest..

Heb je het al opgelost gekregen of zit je er nog steeds mee? Ik vermoed dat de app bij een update zijn rechten is kwijt geraakt. Nu weet ik niet of die app veel instellingen heeft, maar verwijderen en opnieuw installeren zou de rechten moeten kunnen herstellen.

Tot de volgende Android is het individueel instellen van rechten aan een app niet makkelijk (laten we zeggen onmogelijk op de officiële route).

Laat even weten of het zo lukt!
Goed bezig ;).

Heb de app opnieuw geïnstalleerd, toen werkte het weer even. Maar na een dag was het weer raak helaas. Dus ben weer overgestapt naar de HTC galerij app. De rechten stonden goed, met lees en schrijf rechten naar de SD. Ik wacht een update af via de play store, en ga het dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penoza
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2020
Probleempje met mijn mail op mijn nieuwe M9.Ik heb 3 mail adressen( imap accounts)toegevoegd.
Wanneer ik echter mail ontvang op voor één bepaald mailadres dan komt deze mail binnen op alle 3 de accounts.Wanneer een mail bedoeld is voor 1@telenet.be,dan mag die toch niet binnenkomen op 2@telenet.be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Over die video: zwarte stipje ziet eruit als vuil op de sensor, haperingen zien eruit als storagetraagheid. Bij hitte zou je veel grotere problemen krijgen. Ook zou je dat bijvoorbeeld in de zon heel snel moeten krijgen.

Hoe complexer de scene is die je met je telefoon opneemt (veel huizen op grote afstand in beeld, bomen, etc.) hoe meer data hij weg moet schrijven. Mijn SGS6 had een keer hetzelfde probleem, dat hij het net niet op tijd weggeschreven kreeg, wellicht omdat een andere app op de achtergrond dingen loopt te doen...

Ik dacht trouwens dat de M9 optische beeldstabilisatie had, maar het lijkt er niet echt op?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
M9 heeft geen OIS, dus dat klopt dat je dat niet ziet.

Kan inderdaad nog zijn dat de storage ook door andere apps werd aangesproken en zou ook verklaren waarom ik het niet heb weten te reproduceren. Ik ben ook vrij agressief op het afsluiten van apps, maar dan blijft het raar.

Wat betreft Penoza,

Kan het zijn dat je in de folder van alle drie aan het kijken bent? Je kan met de Mail app van HTC namelijk ook in een soort "inbox van alle accounts" kijken. Dat scheelt te moeten switchen tussen accounts, maar kan in dit geval verklaren waarom je denkt dat ze allemaal in 1 folder binnen komen. Links bovenin op menu (3 streepjes) en dan op folder naast het account drukken. Je kan, bovenaan, ook op alle accounts gaan klikken en dan dus de gezamenlijke inbox bekijken.

Hopelijk is dit het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penoza
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2020
Ik selecteer elk adres apart,niet alles samen.In ieder adres apart ontvang ik dus al dezelfde mails die voor één bepaald adres bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Ok..... Dat zou niet zo moeten zijn. Synchroniseren ze ook naar de andere emailaccounts toe?

Dat helpt tussen "lokaal in 1 map zichtbaar" en "alles gaat naar 1 map en synchroniseert daarna".

Eerste zou nog kunnen als je settings verkeerd staan en je om een vage reden alles in 1 map opslaat. Beetje verbaasd, want het zou niet zo moeten gaan. Waarschijnlijk is het snelste om alle accounts te verwijderen en opnieuw in te stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

ricjuh schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Een update van mij: Tril functie lijkt zich zelf te hebben hersteld.. Aangezien ik nog geen tijd heb gehad om de reparatie procedure te starten het toestel gewoon gebruikt zonder trillen. Vanochtend de telefoon aangezet en opeens werkt de tril functie weer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm heb er nog weinig over gelezen hier op Tweakers (en nog niet verder gezocht) maar :X :
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/umnbriOhichhTAGzcsr3BqYc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VRDJTQKIM9CvhYSX1c5pD4NY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gIrjBo5NMuxEVHi3aZWdK3B6/thumb.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:33
CLB schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:46:
Hmm heb er nog weinig over gelezen hier op Tweakers (en nog niet verder gezocht) maar :X :
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Toevallig na het kijken van je foto's zie ik dat ik het zelfde probleem heb ;( . Zouden ze dit onder garantie repareren? Hoe gaat HTC om met S-Off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Ik heb deze symptomen niet op mijn m9. Ben wel benieuwd wat HTC hier mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
CLB schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:46:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Vreemd, ik zie ze niet bij mijn HTC's (heb een M8 en een M9 in gebruik)
Heb je de telefoon altijd in je kontzak zitten? Het lijkt mij iets, dat het huis onder spanning gezeten heeft en het zit precies op de bovenste/onderste randen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Ik heb dat scheuren van het "binnenwerk" eerder voorbij zien komen. Volgens mij kreeg desbetreffende persoon een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rinaldootje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:28:
Heb je de telefoon altijd in je kontzak zitten?
Haha nee gelukkig niet ;)
Prosac schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:40:
Ik heb dat scheuren van het "binnenwerk" eerder voorbij zien komen.
Volgens mij kreeg desbetreffende persoon een nieuw toestel.
Bij één persoon hier op Tweakers ja op de identieke plek bij het SIMkaartslot.
Die overige twee scheurtjes meldde desbetreffende persoon niet. Zal HTC eens mailen.
Is namelijk niet mijn persoonlijke toestel, ook al loop ik er al maanden mee, eens kijken hoe of wat.

Tevens ken ik deze 'cracks' wel van meerdere HTC-toestellen, waaronder de HTC One Mini 2.

[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 30-10-2015 17:11 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Ik heb ook last van scheuren in hetzelfde deel van de behuizing. Al even geleden was mij opgevallen dat ik (opeens?) een scheur had bovenin in het midden van de speakergrill. Naar aanleiding van de foto's heb ik nu verder gekeken en ben ik er achter gekomen dat ik onderin ook scheurtjes heb zitten, links net onder de streep en rechts net boven de streep. Links is voor zover ik kan zien nog niet helemaal doorgescheurd. Ik heb dus geen scheur bij de simkaartslot. Ik zal vanavond foto's maken.

Ik heb mijn telefoon helaas een paar keer ongelukkig laten vallen, dus ik heb het daar maar op geschoven. Ik wil hem in ieder geval niet voor reparatie aanbieden, met het risico dat het op valschade wordt geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnix91
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 20:36
Sinds een augustus de One M9 in mijn bezit. Erg blij mee. Vanaf dag 1 een Spigen Neo Hybrid eromheen, helaas maandag tot de ontdekking gekomen dat het (saffier)glas is gebroken.
Vanmiddag voelde ik wat steken in mijn been, zit er een stukje saffierglas in mijn been!
Kwalijke zaak al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Mnix91 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:48:
Sinds een augustus de One M9 in mijn bezit. Erg blij mee. Vanaf dag 1 een Spigen Neo Hybrid eromheen, helaas maandag tot de ontdekking gekomen dat het (saffier)glas is gebroken.
Vanmiddag voelde ik wat steken in mijn been, zit er een stukje saffierglas in mijn been!
Kwalijke zaak al zeg ik het zelf.
Je ziet maandag dat je scherm is gebarsten en je blijft je toestel gewoon gebruiken? :F

Dat is hetzelfde als met een lekke band doorrijden en dan de banden fabrikant de schuld geven dat je velg is beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnix91
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 20:36
ricjuh schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:31:
[...]

Je ziet maandag dat je scherm is gebarsten en je blijft je toestel gewoon gebruiken? :F

Dat is hetzelfde als met een lekke band doorrijden en dan de banden fabrikant de schuld geven dat je velg is beschadigd.
Ter verduidelijking: het gaat hier om het CAMERAGLAS. Voorzijde is gewoon Gorilla Glass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Hoe de .... heb je het cameraglas weten te breken?

Tenzij je hem echt herhaaldelijk hebt laten vallen, of wel extreem ongelukkig, zou ik in dit geval echt zeggen, even mee terug gaan. Als dat glas niet onder spanning heeft gestaan, dan kan het niet anders.

En kwalijke zaak... ja en nee.. eerder uitzonderlijke zaak ;)

Laat weten zeg, want dit is wel een extreem nieuw soort euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saffierglas is gewoon breekbaar as far as I know hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Ja.... maar hoe :P

Gorilla glas is ook breekbaar, kijk maar eens naar die prachtige iPhones die toch echt bijna kunstwerken zijn. Ik ben gewoon verbaasd dat je dat kleine stukje in nota bene een vrij uitstekend gedeelte (ter bescherming, behuizing of wat dan ook) weet te breken.

En omdat ik dat vrij apart vind (hopelijk mag dat :P je weet maar nooit op het internet) zou ik daar wat aandacht aan besteden. Dat stukje glas, door zijn afmetingen en behuizing, mag echt niet zomaar breken. Dus tenzij de schroevendraaier er op stond zou ik iig HTC eens benaderen met "zegguh... Que??" en eens navragen of dit niet een beetje aparte situatie is. Wat foto's van je toestel om te tonen dat er echt bijna tot geen externe schade zichtbaar is (desnoods even poetsen dus op krasjes ;) btw, tandpasta is een goed zacht polijstmiddel want een echte deuk van valschade blijft toch zichtbaar) en dat dit niet mag.

Dus, vandaar mijn vraag over herhaaldelijk laten vallen ;)

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Iemand al de 6.0 OTA gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Ik heb nog geen nieuws gezien dat HTC met de uitrol is begonnen, ik denk dat we nog wel ff moeten wachten hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
ricjuh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:33:
Ik heb nog geen nieuws gezien dat HTC met de uitrol is begonnen, ik denk dat we nog wel ff moeten wachten hier in Nederland.
T-Mobile heeft hem intern zelfs al goedgekeurd wat veelal maximaal nog 2 weken betekent voor de uitrol. Dus de OTA zit er echt aan te komen.

Niet dat er veel M8 en A9's hier zitten (als het goed is), maar die komen er ook al aan. HTC is goed bezig met deze uitrol wat dat betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

Freaky_Angelus schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:03:
[...]

T-Mobile heeft hem intern zelfs al goedgekeurd wat veelal maximaal nog 2 weken betekent voor de uitrol. Dus de OTA zit er echt aan te komen.

Niet dat er veel M8 en A9's hier zitten (als het goed is), maar die komen er ook al aan. HTC is goed bezig met deze uitrol wat dat betreft!
Bij HTC is het zelfs meestal zo (sinds de m7) dat de branded varianten eerder een nieuwe versie krijgen dan nonbranded toestellen. ik ben benieuwd.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Net twee updates geïnstalleerd voor HTC-apps met als change log compatibiliteit met Android 6.0 (DLNA en HTC Connect). Ik hoop dat dat betekent dat binnen afzienbare tijd ze de OTA gaan uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Ik zie net op XDA dat CM13 rom is uitgebracht voor de M9. Dus hopelijk zal HTC zelf ook snel de update uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Inmiddels meer dan 1 week op MM voor de M9 (3.35.401.12 build) als tester voor Maximus Rom op XDA.
Ziet er allemaal goed uit echter soms werkt de een of andere app nog niet goed met MM en daar kan HTC ook niks aan doen.
Accu gebruik is toch wel verbeterd, met stock kernel 0,3%/h verbruik tijdens sleep en SOT gemiddeld zo'n 5 uur zonder spelletjes maar met 5 push mail accounts, facebook push, whatsapp, Tapatalk en browsing.
Wellicht release begin volgende week.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

http://www.androidpolice....one-a9-6-0-to-the-one-m9/

Iemand al de update naar 6.0 geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Ik heb hem nog niet aangeboden gekregen. Ik las vorige week een artikel (kan ik niet meer vinden) waarin ze het er over hadden dat de uitrol nu gericht is op de VS en dat voor de rest van de wereld nog niet duidelijk was wanneer die aan de beurt was (en of Nederland dan vooraan staat of alsnog achteraan)...
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.