Nieuwe dotview:
Daar geraakt te makkelijk stof in (aan de achterkant). De achterzijde van mijn m8 staat vol met kleine 'gatjes' door die case...
Nee, dat koop ik nooit meer!
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Verwijderd
Vind zelf die transparante achterkant er ook maar goedkoop uit zien.JanAd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:24:
[...]
Daar geraakt te makkelijk stof in (aan de achterkant). De achterzijde van mijn m8 staat vol met kleine 'gatjes' door die case...
Nee, dat koop ik nooit meer!
idd, die meegeleverde zooi heb ik gebruikt tot de dotview uitkwam... Niet mooi. Nadat de dotview de achterkant toch al had beschadigd heb ik geen hoesje meer gebruikt. De achterkant heeft nu flink wat krassen, maar na die eerste putjes in het metaal kon het mij niet veel meer schelen... - met dank aan die dotview case dus, want ik ben normaal behoorlijk voorzichtig met zo'n duur toestel.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:25:
[...]
Vind zelf die transparante achterkant er ook maar goedkoop uit zien.
HTC gaat van elk jaar een totaal ander vlaggenschip naar ieder jaar hetzelfde vlaggenschip.
Verwijderd
Altijd nog beter dan die iPhone cases die nog net even laten zien dat er een Apple logo opstaat.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:25:
[...]
Vind zelf die transparante achterkant er ook maar goedkoop uit zien.
Die M9 ziet er zeer gelikt uit, maar is inderdaad slechts een kleine upgrade van de M8. De M9 is wat de M8 had moeten zijn als je kijkt naar camera e.d.
Ik heb de M7 en overweeg de M9 te halen.
Maar wat ik dus kansloos aan de M9 vind is die zwarte HTC balk en dan heb je daarboven nog is de onscreen toetsen (vorige / home) enz.
Mijn M7 heeft dat pijltje en home in die blak zitten waar HTC op staat.
Waarom kan dat nu niet gewoon? scheelt weer scherm ruimte.
Het is het een of het ander, of die balk weg, of de onscreen toetsten naar die balk moven...
Kom op HTC go fix..
Maar wat ik dus kansloos aan de M9 vind is die zwarte HTC balk en dan heb je daarboven nog is de onscreen toetsen (vorige / home) enz.
Het is het een of het ander, of die balk weg, of de onscreen toetsten naar die balk moven...
Kom op HTC go fix..
Be nice, You Assholes :)
Ik blijf t vreemd vinden dat mensen hier maar blijven 'klagen' over die kleine upgrade, Apple doet dat ieder jaar en daar is dan vervolgens iedereen h-e-l-e-m-a-a-l lyrisch over... Tja, misschien ligt dat ook wel een beetje aan de presentatie #TaiwaneesEngelsisnietteverstaanVerwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:28:
Die M9 ziet er zeer gelikt uit, maar is inderdaad slechts een kleine upgrade van de M8. De M9 is wat de M8 had moeten zijn als je kijkt naar camera e.d.

Verwijderd
Ik ben ook geen fan van Apple hoor, mooi spul maar veel te duur. En verder maakt het natuurlijk niet uit als het slechts een kleine upgrade is, zolang het ding zijn werk goed doet is er niets aan de hand.B_Swinkels schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:36:
[...]
Ik blijf t vreemd vinden dat mensen hier maar blijven 'klagen' over die kleine upgrade, Apple doet dat ieder jaar en daar is dan vervolgens iedereen h-e-l-e-m-a-a-l lyrisch over... Tja, misschien ligt dat ook wel een beetje aan de presentatie #TaiwaneesEngelsisnietteverstaan
Verwijderd
Ik denk dat mensen vergeten dat de mensen die hier zitten daarom geen Apple hebben, ik ben nooit lyrisch geweest over een Apple product, om de reden dat wat zij Innovatief noemen, niet innovatief is. En dat is het punt nu bij de M9 ook. En die presentatie, man man man,B_Swinkels schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:36:
[...]
Ik blijf t vreemd vinden dat mensen hier maar blijven 'klagen' over die kleine upgrade, Apple doet dat ieder jaar en daar is dan vervolgens iedereen h-e-l-e-m-a-a-l lyrisch over... Tja, misschien ligt dat ook wel een beetje aan de presentatie #TaiwaneesEngelsisnietteverstaan

https://twitter.com/upleaks/status/572071047320612866Hima_Ultra will be exclusive to Asian markets, it will launch at press conference in China, which release M9 series for Chinese market.
Die zwarte balk moet, daar zitten de benodigheden voor BoomSound.3DDude schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:36:
Ik heb de M7 en overweeg de M9 te halen.
Kom op HTC go fix..
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 18:04 ]
Toch jammer. Meer kan ik niet zeggen.
Als ik een nieuwe auto koop verwacht ik een toch iets vernieuwd design. Niet hezelfde met een nieuwe motor.
Laten we eerlijk zijn die HTC balk had weg gemoeten. Het toestel is al groot genoeg tov concurrentie.
Dit is een M8s om een Apple term te gebruiken.
Als ik een nieuwe auto koop verwacht ik een toch iets vernieuwd design. Niet hezelfde met een nieuwe motor.
Laten we eerlijk zijn die HTC balk had weg gemoeten. Het toestel is al groot genoeg tov concurrentie.
Eens, maar:Garret1410 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:06:
Toch jammer. Meer kan ik niet zeggen.
De VW Golf 7 was ook een facelift van de Golf 6 die een facelift was van een Golf 5
Aan de ene kant vind ik het jammer, aan de andere kant was de M8 natuurlijk al een beest van een model. Het gros van de mensen is teleurgesteld omdat die zwarte balk er nog zit. Als die was weggehaald was het dan opeens wel een compleet ander toestel? Klinkt bij mij een beetje als het veranderen om het veranderen.
Jammer dat htc 3 jaar lang hetzelfde model gebruikt. Ik had ook gehoopt op iets nieuws. Het blijft echter wel een zeer mooie smartphone.
Ik ben benieuwd hoeveel performanceverschil er is tussen een 1080p en 2K scherm is met de snapdragon 810.
Ik ben benieuwd hoeveel performanceverschil er is tussen een 1080p en 2K scherm is met de snapdragon 810.
Verwijderd
Nee dit is totaal begrijpelijk. Het is een design taal. Die is ingezet met de M7, verder is geëvolueerd met de M8, en nu weer een stapje verder is gekomen. Helaas is dat laatste stapje (schijnbaar) niet zo'n super grote stap, een half stapje.whistleblazer schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:16:
Jammer dat htc 3 jaar lang hetzelfde model gebruikt. Ik had ook gehoopt op iets nieuws. Het blijft echter wel een zeer mooie smartphone.
Dat plus een verschrikkelijke presentatie heeft bij mij toch wel een beetje het enthousiasme weggeslagen wat ik had. Het is een super mooie telefoon, met geweldige specs. Het is gewoon niet wat ik had verwacht, en dat ligt waarschijnlijk meer aan mij, dan aan HTC. Op die presentatie na dan.
Hij is vanaf April beschikbaar in Duitsland voor €750.
It seems that a pic leaked from @evleaks is Chinese model:)
https://twitter.com/upleaksEnd of this month, we will see all-new HTC M9 series for China and HTC China Sense:P
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 18:25 ]
Maar de enige stap is toch eigenlijk de gouden rand? Ik krijg hier niet het gevoel dat iemand daar warm van wordt. Het is jammer dat het niet meer te doen is om een abonnement voor 1 jaar te nemen, dan had ik gewoon een jaartje met de m8 gedaan. Twee jaar vind ik echt te lang voor dat toestel.
De Z4 komt pas in de zomer, dat is voor mij te laat. Dan moet ik nog een maand of 5 met een te duur abonnement doen... Lastig. Misschien een tweedehands M8 los kopen en dan een simonly van mijn huidige provider erbij voor een jaar.
De Z4 komt pas in de zomer, dat is voor mij te laat. Dan moet ik nog een maand of 5 met een te duur abonnement doen... Lastig. Misschien een tweedehands M8 los kopen en dan een simonly van mijn huidige provider erbij voor een jaar.
[ Voor 64% gewijzigd door SaN op 01-03-2015 18:28 ]
Frans Bauer en Jannes wel waarschijnlijk.SaN schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:25:
Maar de enige stap is toch eigenlijk de gouden rand? Ik krijg hier niet het gevoel dat iemand daar warm van wordt.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Dan is er toch nog sprake van een facelift en het verschil zie je. Nu zie ik geen verschil afgezien van de knopjes.-aad- schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:10:
[...]
Eens, maar:
De VW Golf 7 was ook een facelift van de Golf 6 die een facelift was van een Golf 5
Naar mijn bescheiden mening maken ze het Samsung wat makkelijker. Een mens wil gewoon wat nieuws en met Apple vergelijken gaat niet op vind ik.
Een iphone heeft gewoon een cult status verworven. Zolang dat logo zichtbaar is, is het goed voor bepaalde mensen.
Pre-order is mogelijk...
http://www.gsmstore.be/product/569200/htc-one-m9-zilver.html
Ik zal hem wss wel bestellen...
http://www.gsmstore.be/product/569200/htc-one-m9-zilver.html
Ik zal hem wss wel bestellen...
HTC Launches One M9: Hands-On by Anandtech:
http://www.anandtech.com/...c-launches-one-m9-handson
http://www.anandtech.com/...c-launches-one-m9-handson
[ Voor 30% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-03-2015 18:47 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Heeft de M9 ook gorilla glass 4? Net als de galaxy s6
yeschipzakje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:48:
Heeft de M9 ook gorilla glass 4? Net als de galaxy s6
Bij de zilveren versie is toch enkel de rand goud? Of de hele front? Op sommige foto's oa bij Coolblue zelf is dat erg onduidelijk...
Alleen de rand. Op de foto's is de gouden rand onder sommige camerahoeken zeer goed te zien, als de hoek anders is zie je op de foto bijna niet dat het goud is.JanAd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:05:
Bij de zilveren versie is toch enkel de rand goud? Of de hele front? Op sommige foto's oa bij Coolblue zelf is dat erg onduidelijk...
Ik ga toch even wachten met bestellen. De Samsung S6 Edge bevalt me ook wel en die liggen over 10 dagen in de winkel. Dan kan ik die eerst eens bekijken, bij HTC moeten we toch nog een maand wachten...
never mind...
never mind...
[ Voor 5% gewijzigd door JanAd op 01-03-2015 19:25 ]
Hoe enthousiast ik ook was, ik wacht het nu maar even af. Nu zijn er al verhalen dat de camera toch weer tegenvalt en ik moet eerst maar zien dat de batterij en CPU wel voldoende zijn.
Dat in combinatie met prijs en eventueel beschikbaarheid kan het zo maar zijn dat ze mij toch niet als klant krijgen, wat wel in de planning lag.
Dat in combinatie met prijs en eventueel beschikbaarheid kan het zo maar zijn dat ze mij toch niet als klant krijgen, wat wel in de planning lag.
Voor Samsung is 10 april de datum...JanAd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:20:
Ik ga toch even wachten met bestellen. De Samsung S6 Edge bevalt me ook wel en die liggen over 10 dagen in de winkel. Dan kan ik die eerst eens bekijken, bij HTC moeten we toch nog een maand wachten...
Ah crap... miskeken op de datum... my bad...
http://www.cnet.com/news/a-day-with-htc-one-m9s-new-cameras/
edit:
Ja, ik las daar net iets over op Cnet... maarja... CnetFly-guy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:21:
Hoe enthousiast ik ook was, ik wacht het nu maar even af. Nu zijn er al verhalen dat de camera toch weer tegenvalt en ik moet eerst maar zien dat de batterij en CPU wel voldoende zijn.

edit:
Zal mij maar een Fitbit Charge gaan halen dan..Called the HTC Grip, it'll be a US-only product arriving this spring for $199.
[ Voor 97% gewijzigd door JanAd op 01-03-2015 19:33 ]
Theverge meldt het ook:JanAd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:25:
Ah crap... miskeken op de datum... my bad...
[...]
Ja, ik las daar net iets over op Cnet... maarja... Cnet![]()
http://www.theverge.com/2...c-one-m9-hands-on-previewHTC’s One M9 is the world’s most beautiful disappointment
The design is still gorgeous, the camera is still mediocre
Regrettably, my initial impression of this camera is not a positive one. Image noise is present in most of my pictures, and low-light photography is basically a disaster. I was reminded of BlackBerry’s consistently inadequate cameras in the devices that preceded the Passport. Like them, the HTC One M9 lacks optical image stabilization[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 01-03-2015 20:04 ]
Ik weet niet goed wat ik er van moet denken, aan de ene kant is de nieuwe M9 waarschijnlijk een geweldige telefoon aangezien HTC de zwakkere punten van de toch al erg goede M8 aangepakt heeft (camera + standaard opslag).
Van de andere kant ontbreekt in mijn ogen wel een beetje een echte verbetering aan het design of bijvoorbeeld een verbetering van de accu capaciteit of een extra functie als een vingerafdruk sensor. Ik had eigenlijk het meeste gehoopt op een design zonder zwarte rand en anders dat de zwarte rand in elk geval weer gebruikt zouden worden voor capacitieve knoppen zoals in mijn huidige M7. Nu heb je eerst een dikke zwarte rand met het HTC logo erin en dan nog eens een keer een zwart stuk in het scherm waar alleen de knoppen zitten. Die twee dingen samen vind ik het er wat lomp uit laten zien.
Ik ga nog eens nadenken, was vooraf zeker van plan de M9 zo snel mogelijk te gaan bestellen als opvolger van mijn M7 maar eigenlijk gezegd valt het nu toch een beetje tegen. Zeker in combinatie met de forse adviesprijs van 749 euro. De Samsung S6 zie ik niet als alternatief omdat Samsung nog steeds niets gedaan heeft aan hun afschuwelijk lelijke skin rond Android.
Wellicht voorlopig toch nog maar de M7 houden
Van de andere kant ontbreekt in mijn ogen wel een beetje een echte verbetering aan het design of bijvoorbeeld een verbetering van de accu capaciteit of een extra functie als een vingerafdruk sensor. Ik had eigenlijk het meeste gehoopt op een design zonder zwarte rand en anders dat de zwarte rand in elk geval weer gebruikt zouden worden voor capacitieve knoppen zoals in mijn huidige M7. Nu heb je eerst een dikke zwarte rand met het HTC logo erin en dan nog eens een keer een zwart stuk in het scherm waar alleen de knoppen zitten. Die twee dingen samen vind ik het er wat lomp uit laten zien.
Ik ga nog eens nadenken, was vooraf zeker van plan de M9 zo snel mogelijk te gaan bestellen als opvolger van mijn M7 maar eigenlijk gezegd valt het nu toch een beetje tegen. Zeker in combinatie met de forse adviesprijs van 749 euro. De Samsung S6 zie ik niet als alternatief omdat Samsung nog steeds niets gedaan heeft aan hun afschuwelijk lelijke skin rond Android.
Wellicht voorlopig toch nog maar de M7 houden
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 01-03-2015 20:07 ]
Uhm... TouchWiz is hartstikke aangepast, bevat minder bloatware en is het 'lichtste' ooit...ik222 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:05:
De Samsung S6 zie ik niet als alternatief omdat
Samsung nog steeds niets gedaan heeft aan hun afschuwelijk lelijke skin rond Android.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ja het is nu afwachten hoe TouchWiz in de praktijk werkt. Ik ben zelf nooit warm geworden van de hele TouchWiz omgeving. Is puur persoonlijk. Dat het de ''lichtste'' ooit is, zegt mij daarom ook vrij weinig. In eerste opzicht is er niet heel veel aan veranderd.CLB schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:08:
[...]
Uhm... TouchWiz is hartstikke aangepast, bevat minder bloatware en is het 'lichtste' ooit...
Sense lijkt wat dat betreft wel aardig ontwikkeld te zijn, volledig aanpasbaar, tot aan de on screen buttons, heel veel foto editing opties. Het is even afwachten hoe de M9 zijn foto's schiet maar het ziet er tot nu toe prima uit.
Ik ook zeer zeker niet, maar in plaats van tientallen voorgeïnstalleerde apps zijn het er nu een tiental...Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:11:
Ja het is nu afwachten hoe TouchWiz in de praktijk werkt. Ik ben zelf nooit warm geworden van de hele TouchWiz omgeving. Is puur persoonlijk. Dat het de ''lichtste'' ooit is, zegt mij daarom ook vrij weinig. In eerste opzicht is er niet heel veel aan veranderd.
Alles is voor de rest via de Play Store of Samsung Store te installeren, wat natuurlijk niemand wil
Dat moet de gehele snelheid weer ten goede komen en volgens de hand-ons is dat meer dan prima...
Afwachten, zelf testen en bekijken inderdaad, maar dit is ook bij TouchWiz een aardige ommezwaai.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Productsite:
http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one-m9/
http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one-m9/
Tja ... Na mijn m7 heeft htc me echt verloren. Ik was bij de release vd m8 overgestapt naar de s5(ook niet zaligmakend!) maar nu verliezen ze echt tov samsung imho. Met de edge komen ze bij samsung wel met iets vernieuwends zowel visueel als functioneel. Daarnaast is de camera van de htc nog steeds gemiddeld wat niet past bij een highend telefoon, jammer... erg jammer. S6 edge, here I come!
Ps. Dat hele touchwizz verhaal vind ik niet zo interessant daar ik sinds jaren nova launcher gebruik die het overgrote deel visueel aanpast en niet zwaar is.
Ps. Dat hele touchwizz verhaal vind ik niet zo interessant daar ik sinds jaren nova launcher gebruik die het overgrote deel visueel aanpast en niet zwaar is.
[ Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 01-03-2015 20:33 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Hier kun je nog geen uitspraken over doen totdat de eerste reviews komen met een final build model. In elke preview zeggen ze dat de software nog niet af is. Dit geld ook voor de S6, het is afwachten tot de eerste reviews komen.renzo4000 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:32:
Tja ... Na mijn m7 heeft htc me echt verloren. Ik was bij de release vd m8 overgestapt naar de s5(ook niet zaligmakend!) maar nu verliezen ze echt tov samsung imho. Met de edge komen ze bij samsung wel met iets vernieuwends zowel visueel als functioneel. Daarnaast is de camera van de htc nog steeds gemiddeld wat niet past bij een highend telefoon, jammer... erg jammer. S6 edge, here I come!
Hier heb je gelijk in, maar verwacht geen wonderen... Htc heeft helaas geen goed cv als het om camera's gaat, hoe mooi de technieken op papier zijn(zoals de ultrapixel techniek).
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja dat klopt maar uiterlijk is er niets veranderd als ik het artikel op de frontpage lees. Dat betekent dus dat het er nog steeds uitziet een stuk kinderspeelgoed met al die felle kleuren en ronduit lelijke iconen. Natuurlijk is dat een kwestie van smaak maar Sense is een stuk strakker en mooier in mijn ogen.CLB schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:08:
[...]
Uhm... TouchWiz is hartstikke aangepast, bevat minder bloatware en is het 'lichtste' ooit...
Het begint over de hele lijn precies wat tegen te vallen.
Het uiterlijk is jammer, maar aangezien de m8 ook een mooi toestel was kan ik daar best mee leven.
Maar dan zit je bij de keuze van Silver al direct met een gouden rand.
Bij Gray zie ik niks van een zwarte rand, dus dan is het onderscheid met de m8 al helemaal weg.
De rear camera blijkt tegen te vallen...
En uit dat artikel van de The Verge word ik ook niet bepaald vrolijk over sommige vernieuwingen in Sence 7.
http://www.theverge.com/2...c-one-m9-hands-on-preview
Mijn laatste toestel van Samsung was de D900. Ik ga geen pre-order plaatsen en mooi de vergelijkingen afwachten. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer die S6 Edge me bevalt.
Jammer HTC want ik was echt een hondstrouwe fanboy
Het uiterlijk is jammer, maar aangezien de m8 ook een mooi toestel was kan ik daar best mee leven.
Bij Gray zie ik niks van een zwarte rand, dus dan is het onderscheid met de m8 al helemaal weg.
En uit dat artikel van de The Verge word ik ook niet bepaald vrolijk over sommige vernieuwingen in Sence 7.
Mijn laatste toestel van Samsung was de D900. Ik ga geen pre-order plaatsen en mooi de vergelijkingen afwachten. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer die S6 Edge me bevalt.

The Verge, tja..... Erg gekleurd qua hun meningen altijd....JanAd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:54:
Het begint over de hele lijn precies wat tegen te vallen.
Laten we nu even afwachten met afbranden van de M9, natuurlijk.... het toestel heeft niet de uiterlijke klapper gemaakt, maar als ik eerlijk ben is het nog steeds het mooiste toestel op de markt.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik lees de verkeerde dingen vandaag precies
Mee eens, als ik een nieuw toestel koop dan gaat het ook zeker de M9 worden.Bullet NL schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:33:
[...]
The Verge, tja..... Erg gekleurd qua hun meningen altijd....
Laten we nu even afwachten met afbranden van de M9, natuurlijk.... het toestel heeft niet de uiterlijke klapper gemaakt, maar als ik eerlijk ben is het nog steeds het mooiste toestel op de markt.
Alleen ben ik er nog niet uit of de geringe vooruitgang wel het vervangen van de M7 kan rechtvaardigen voor mij.
JanAd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:54:
The verge is nogal een... tja. Hier een hands on van Anandtech, die ik toch wel wat hoger heb staan.HTC representatives stated that the camera tuning, especially in low light were far from final so it remains to be seen if these issues remain in the final product.
Overigens, wat ik erg jammer vind is dat ze de aan knop naar de zijkant verplaatst hebben. Dat heeft mijn werk telefoon ook (een SGS3 mini) en vind ik verschrikkelijk irritant (spontaan indrukken in je broek enzo).
Anadtech zegt ook nog:
"HTC representatives stated that the camera tuning, especially in low light were far from final so it remains to be seen if these issues remain in the final product."
Dat heb ik bij the Verge nergens gelezen en kan mogelijk eea verklaren. Ik hoop écht op een goede camera dit jaar maar voor ik besluit wacht ik nog even de plaatjes af van de definitieve software.
Ik moet wel zeggen, de Samsungs hebben mij andere jaren nooit kunnen bekoren en stond de HTC One steevast boven aan mijn lijstje maar dit jaar flirt ik stiekem al een beetje met de Edge.
"HTC representatives stated that the camera tuning, especially in low light were far from final so it remains to be seen if these issues remain in the final product."
Dat heb ik bij the Verge nergens gelezen en kan mogelijk eea verklaren. Ik hoop écht op een goede camera dit jaar maar voor ik besluit wacht ik nog even de plaatjes af van de definitieve software.
Ik moet wel zeggen, de Samsungs hebben mij andere jaren nooit kunnen bekoren en stond de HTC One steevast boven aan mijn lijstje maar dit jaar flirt ik stiekem al een beetje met de Edge.
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Daarentegen zei men dat ook over de m7 en de m8 en beide zijn geen top camera's (geworden). Ik verwacht dan ook zeker niet, ook al zal de kwaliteit mogelijk toenemen, dat de m9 in de top van de telefoon camera's komt te staan.EzMe schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:09:
Anadtech zegt ook nog:
HTC kan gewoon geen sterke camera voor elkaar krijgen, zoals Sony, Samsung en apple dat wel kunnen.
Daar vrees ik ook een beetje voor. Voor de eerste keer in jaren begint Samsung er beter uit te zien. Ik ga de reviews goed in het oog houden, maar ik vrees dat HTC dit jaar wel eens zwarte sneeuw gaat zien... en een m10... gaat die er dan nog komen?
Je leest echt langs alle kanten dat mensen teleurgesteld zijn in HTC en dat Samsung zich herpakt lijkt te hebben.
Je leest echt langs alle kanten dat mensen teleurgesteld zijn in HTC en dat Samsung zich herpakt lijkt te hebben.
vond de HTC al prachtig, waar HTC het nu nog kan winnen is de batterij (zonder een note te vergelijken)
LG Flex 2 : 3000 mAh battery met dezelfde proc als de htc one m9
HTC one : 2840 mAh battery maar full hd en geen qhd
Samsung S6 : 2550 mAh battery maar met de exynos
ik zie hier nog wel een winst voor de htc door zijn lagere reso (hoog genoeg imho)
Ik heb nu een M7 en batterij doet het nogs teeds een hele dag, al is het onder lollipop wel iets minder geworden.
LG Flex 2 : 3000 mAh battery met dezelfde proc als de htc one m9
HTC one : 2840 mAh battery maar full hd en geen qhd
Samsung S6 : 2550 mAh battery maar met de exynos
ik zie hier nog wel een winst voor de htc door zijn lagere reso (hoog genoeg imho)
Ik heb nu een M7 en batterij doet het nogs teeds een hele dag, al is het onder lollipop wel iets minder geworden.
Bears and Bulls
Uh, is het niet zo dat HTC met de M7 al geluisterd heeft naar de klant door een luxere metalen behuizing te nemen? Is de sense skin niet hartstikke overzichtelijk en super snel?
Is de M8 niet ook hetgeen dat de mensen wilden? Vette alumninium casing, prachtig geluid, nagenoeg perfect beeldscherm? Ok de camera is minder, maar dat was ook het enige.
Nu met de M9 is de M8 geperfectioneerd: nóg beter scherm (als dat al beter kon), de aan/uit knop makkelijker bereikbaar, niet met de 2560x1440-hype meegedaan maar gewoon fullHD (dus langere accuduur en theoretisch sneller), de boel is zuiniger geworden door andere SOC, een grotere accu, een nieuwe reguliere (20mpix) camera.....
Buiten het feit dat mensen zo vallen over dat HTC-logo in het scherm (mij boeit het niet, ik zou liever de "knoppen" back, home en recent apps terug willen in die fixed rand), is er eigenlijk toch helemaal niks wat slecht is aan deze nieuwe telefoon, toch?
Als je al iets moet noemen wat ze beter in acht moeten nemen, dan is het het waterdicht-zijn.
Is de M8 niet ook hetgeen dat de mensen wilden? Vette alumninium casing, prachtig geluid, nagenoeg perfect beeldscherm? Ok de camera is minder, maar dat was ook het enige.
Nu met de M9 is de M8 geperfectioneerd: nóg beter scherm (als dat al beter kon), de aan/uit knop makkelijker bereikbaar, niet met de 2560x1440-hype meegedaan maar gewoon fullHD (dus langere accuduur en theoretisch sneller), de boel is zuiniger geworden door andere SOC, een grotere accu, een nieuwe reguliere (20mpix) camera.....
Buiten het feit dat mensen zo vallen over dat HTC-logo in het scherm (mij boeit het niet, ik zou liever de "knoppen" back, home en recent apps terug willen in die fixed rand), is er eigenlijk toch helemaal niks wat slecht is aan deze nieuwe telefoon, toch?
Als je al iets moet noemen wat ze beter in acht moeten nemen, dan is het het waterdicht-zijn.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Velen mensen (hier) verwachtten gewoon een nieuw design, aan de hand van de render van @EVleaks.
De One M9 is gewoonweg een prachtige device, maar brengt weinig vernieuwing qua uiterlijk voor velen.
'Leken' gaan naar de BelCompany en zijn blij met hun M9, want die is mooi, hier zitten de techgeeks die door elkaar worden opgehitst, want dit kan toch allemaal niet. Ik ben erg van het design en zou me (weer) storen aan die zwarte balk, neemt niet weg dat ik uiteraard de M9 even ga bekijken, want die gunmetal lijkt me tof.
Wat betreft features, draadloos opladen zoals de manier van Samsung, daar zeg ik toch geen nee tegen...
De One M9 is gewoonweg een prachtige device, maar brengt weinig vernieuwing qua uiterlijk voor velen.
'Leken' gaan naar de BelCompany en zijn blij met hun M9, want die is mooi, hier zitten de techgeeks die door elkaar worden opgehitst, want dit kan toch allemaal niet. Ik ben erg van het design en zou me (weer) storen aan die zwarte balk, neemt niet weg dat ik uiteraard de M9 even ga bekijken, want die gunmetal lijkt me tof.
Wat betreft features, draadloos opladen zoals de manier van Samsung, daar zeg ik toch geen nee tegen...
Dat vraag ik me af, in hoeverre een leek bereid is vrijwel dezelfde telefoon te kopen die ze al hadden. De wereld van de smartphones is en blijft een wereld van twee merken, apple en Samsung. En dat is niet alleen qua marktaandeel, maar ook qua naamsbekendheid.CLB schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:06:
'Leken' gaan naar de BelCompany en zijn blij met hun M9, want die is mooi, hier zitten de techgeeks die door elkaar worden opgehitst, want dit kan toch allemaal niet.
Natuurlijk verkopen HTC, lg, Sony etc wel, maar schiet een willekeurig persoon aan en grote kans dat ze niet verder komen dan de eerste twee merken.
Nu gaat zo'n persoon naar de belcompany en ziet een goedkopere s6 (adviesprijs) van een merk die ze kent, met een betere camera (tenminste dat is het idee in mijn, absoluut beperkte, kring) en inmiddels ook met "luxe" materialen, waarom zou ze dan voor een m9 kiezen?
Daarnaast zijn er ook leken die al een m8 hebben, waarom zouden die een m9 kiezen? Ik denk dat de meesten hun (Android) telefoon primair op uiterlijk (plus merk) kiezen en twee keer dezelfde telefoon voor x honderd euro gaan ze echt niet doen.
De m9 biedt niets wat het doet uitsteken boven de concurrentie/Samsung. Te duur, te weing speciaals en qua uiterlijk te gelijk aan de m8 om de grote massa te doen overlopen.
Ik vrees voor een slecht jaar voor htc. Op safe spelen werkt niet in deze gekke smartphone wereld, dat heeft Samsung gezien toen ze op safe speelden met de s5.
Verwijderd
Te duur? Een goedkopere telefoon van een bekend merk? Bronnen?
Want volgens mij worden ze gewoon dezelfde prijs, ik meen zelf gelezen te hebben dat de S6 €50 duurder is.
En het is nu ook zeker niet dat de S6 veel veranderd is, glazen achterkant ala Nexus 4, voorkant ala S5, en de zijkant ala iPhone....
Als EvLeaks geen render had gelekt was er niks aan de hand geweest, zoals al veel mensen zeggen, de M8/M9 is gewoon een van de mooiste toestellen die er op de markt te verkrijgen is.
De Edge vind ik persoonlijk ook wel vet, maar als ik me alleen al bedenk wat je daar voor kwijt bent, los of i.c.m. een abbo, haak ik al af. Gaat me iets te ver. Dat plus het feit dat het ''nieuw'' is doet me even wachten.
Ik vind zelf dat een smartphone minimaal twee jaar mee moet, kan ik nog met M7 door het leven? Ja. Maar na twee jaar ben ik zelf gewoon toe aan iets anders. Of dat de M9 word weet ik niet.
Zit er nu meer aan te twijfelen om misschien een mid-range phone voor één jaar te pakken en nog even te wachten.
Ik denk dat we sowieso moeten wachten totdat de echte reviews komen van mensen die een maand met de apparaten hebben rondgelopen. Een kleinere accu en een QHD scherm kan nog wel eens een hele slechte zet zijn geweest van Samsung, is weet natuurlijk niet hoe de Exynos chip in elkaar zit, maar ik heb mijn twijfels. En ik moet echt eerst TouchWiz in mijn handen hebben gehad, heel leuk en aardig dat ze wat bloatware hebben weggegooid, maar als het er nog steeds zo ''kiddy'' uit ziet pas ik sowieso.
M.b.t. tot de camera, HTC zei het zelf ook al. De beste camera is de camera in je zak...
Nu ik twee jaar een HTC One M7 heb gehad, moet ik uitbreidbaar geheugen hebben.
Want volgens mij worden ze gewoon dezelfde prijs, ik meen zelf gelezen te hebben dat de S6 €50 duurder is.
En het is nu ook zeker niet dat de S6 veel veranderd is, glazen achterkant ala Nexus 4, voorkant ala S5, en de zijkant ala iPhone....
Als EvLeaks geen render had gelekt was er niks aan de hand geweest, zoals al veel mensen zeggen, de M8/M9 is gewoon een van de mooiste toestellen die er op de markt te verkrijgen is.
De Edge vind ik persoonlijk ook wel vet, maar als ik me alleen al bedenk wat je daar voor kwijt bent, los of i.c.m. een abbo, haak ik al af. Gaat me iets te ver. Dat plus het feit dat het ''nieuw'' is doet me even wachten.
Ik vind zelf dat een smartphone minimaal twee jaar mee moet, kan ik nog met M7 door het leven? Ja. Maar na twee jaar ben ik zelf gewoon toe aan iets anders. Of dat de M9 word weet ik niet.
Zit er nu meer aan te twijfelen om misschien een mid-range phone voor één jaar te pakken en nog even te wachten.
Ik denk dat we sowieso moeten wachten totdat de echte reviews komen van mensen die een maand met de apparaten hebben rondgelopen. Een kleinere accu en een QHD scherm kan nog wel eens een hele slechte zet zijn geweest van Samsung, is weet natuurlijk niet hoe de Exynos chip in elkaar zit, maar ik heb mijn twijfels. En ik moet echt eerst TouchWiz in mijn handen hebben gehad, heel leuk en aardig dat ze wat bloatware hebben weggegooid, maar als het er nog steeds zo ''kiddy'' uit ziet pas ik sowieso.
M.b.t. tot de camera, HTC zei het zelf ook al. De beste camera is de camera in je zak...
Nu ik twee jaar een HTC One M7 heb gehad, moet ik uitbreidbaar geheugen hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 09:44 ]
De Samsung S6 vind ik niet bijzonder. Hij oogt nog steeds als een ouderwetse S6 (aka saai) imo. Niets mis mee, maar ook niet onderscheidend. Ja het gebruik van glas en metaal juich ik uiteraard wel toe, maar dat doen HTC, Apple en Sony al jaren. Origineel is het dus ook niet. En dat hoeft ook niet, maar waar je voorgaande jaren vaak hoorde dat het metaal van HTC snel deuken kon veroorzaken en het glas van Sony snel kon breken en plastic veel duurzamer was, is het bij de Samsung fans nu opeens geweldig.JanAd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:30:
Daar vrees ik ook een beetje voor. Voor de eerste keer in jaren begint Samsung er beter uit te zien. Ik ga de reviews goed in het oog houden, maar ik vrees dat HTC dit jaar wel eens zwarte sneeuw gaat zien... en een m10... gaat die er dan nog komen?
Als een 'leek' met een M8 loopt gaat je hele verhaal zeker op!Fly-guy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:21:
Dat vraag ik me af, in hoeverre een leek bereid is vrijwel dezelfde telefoon te kopen die ze al hadden.
[VERHAAL]
Dan de vraag of een leek altijd met het beste van het beste op zak loopt of toch 'n midranger pakt...
Verwijderd
Dit, ik begin steeds meer het Apple fanboy gevoel te krijgen bij Samsung, want alles wat dat bedrijf doet is ineens geweldig. Terwijl daar ook bijna 0.0 innovatie inzit, dat Edge idee zat er toch ook al in bij de Note 4? Met meer functionaliteit als is me niet vergis.BPP schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:54:
[...]
De Samsung S6 vind ik niet bijzonder. Hij oogt nog steeds als een ouderwetse S6 (aka saai) imo. Niets mis mee, maar ook niet onderscheidend. Ja het gebruik van glas en metaal juich ik uiteraard wel toe, maar dat doen HTC, Apple en Sony al jaren. Origineel is het dus ook niet. En dat hoeft ook niet, maar waar je voorgaande jaren vaak hoorde dat het metaal van HTC snel deuken kon veroorzaken en het glas van Sony snel kon breken en plastic veel duurzamer was, is het bij de Samsung fans nu opeens geweldig.![]()

So much innovation, so wow.
Tuurlijk wel, die ''leek'' pakt de 128GB versie van de S6 Edge, aftikken met die marsCLB schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:56:
[...]
Als een 'leek' met een M8 loopt gaat je hele verhaal zeker op!
Dan de vraag of een leek altijd met het beste van het beste op zak loopt of toch 'n midranger pakt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 09:59 ]
Verwijderd
Eerst, kon je dat zeggen ja, Apple is duur.. Goed, maar duur.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:38:
[...]
Ik ben ook geen fan van Apple hoor, mooi spul maar veel te duur. En verder maakt het natuurlijk niet uit als het slechts een kleine upgrade is, zolang het ding zijn werk goed doet is er niets aan de hand.
Tegenwoordig is dat net even iets anders, als je naar de prijzen kijkt van de HTC M9 en de Galaxy S6, zijn deze ook wel echt akelig prijzig, vooral de S6 edge..
Door alles zo te lezen en te volgen verander ik nog meer van mening dan een vrouw van schoenen...
Zucht... HTC maakt het ons moeilijk dit jaar.
Had HTC niet zo op safe gespeeld was het een no-brainer. Maar ik wou de zilveren versie en krijg er nu goud bij opgedrongen. De Gunmetal versie is dan bijna een kloon van m'n huidige m8 - en dat wil ik dan ook weer niet.
Allez, dit gaat een lange maand worden. Waar ik zowat klaar zat om de HTC One m9 direct te bestellen ga ik nu al zeker afwachten tot half april en goed vergelijken.
en ik zal niet de enige zijn zo te lezen... en dat is alvast geen goed nieuws voor HTC.
Ik zal de discussies hier goed blijven volgen!
Zucht... HTC maakt het ons moeilijk dit jaar.
Inderdaad... Samsung heeft met de Edge een toestel vast dat techgeeks alla mezelf wel aantrekt, hoewel de batterij en Touchwiz mij voorlopig wat afschrikken.CLB schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:06:
Velen mensen (hier) verwachtten gewoon een nieuw design, aan de hand van de render van @EVleaks.
Had HTC niet zo op safe gespeeld was het een no-brainer. Maar ik wou de zilveren versie en krijg er nu goud bij opgedrongen. De Gunmetal versie is dan bijna een kloon van m'n huidige m8 - en dat wil ik dan ook weer niet.
Allez, dit gaat een lange maand worden. Waar ik zowat klaar zat om de HTC One m9 direct te bestellen ga ik nu al zeker afwachten tot half april en goed vergelijken.
en ik zal niet de enige zijn zo te lezen... en dat is alvast geen goed nieuws voor HTC.
Ik zal de discussies hier goed blijven volgen!
Verwijderd
Ik (en wat mensen op XDA) heb(ben) toch sterk het gevoel alsof alles wat HTC dit jaar heeft gedaan, niet terug is te zien bij de M9. Er zijn denk nog teveel restricties op het gebied van techologie, denk aan de zwarte balk voor de beeldscherm drivers en BoomSound, geen duo-camera omdat deze niet paste enz.
Ik twijfel er toch sterk aan een mid range toestel te halen, en rustig te wachten op de M10. Ik denk dat deze net als de M7 gaat worden, een nieuw statement.
Dit neemt natuurlijk niks weg van het feit dat het een grote upgrade is vanaf een M7 gezien, eigenlijk vanaf de M8 ook wel. Ik ben alleen bang dat ik straks spijt heb van de M9.
Ik twijfel er toch sterk aan een mid range toestel te halen, en rustig te wachten op de M10. Ik denk dat deze net als de M7 gaat worden, een nieuw statement.
Dit neemt natuurlijk niks weg van het feit dat het een grote upgrade is vanaf een M7 gezien, eigenlijk vanaf de M8 ook wel. Ik ben alleen bang dat ik straks spijt heb van de M9.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 11:10 ]
Ik twijfel op dit moment (zoals zoveel) tussen de M9 en de S6 als vervanger van mijn, inmiddels veel te trage, Galaxy Nexus. HTC wint het eigenlijk, al is het al vanwege de looks, het scherm, de accu en de software. Maar toch mis ik eigenlijk 1 feature die voor mij zwaar weegt en dat is de fingerprint reader. Ik snap niet dat ze die er niet in hebben verwerkt.
Het typen van wachtwoorden en slepen van patroontjes is, in mijn ogen, alweer zo ouderwets. Je unlocked dat ding 20x per uur en als ik zie hoe mijn collega's met iPhones gebruik maken van hun TouchID ben ik toch enigzins jaloers.
Mocht de S6 nou goedkoper blijken (adviesprijs is al €50 lager) en de accuduur ontloopt elkaar niet veel, dan ga ik toch sterk twijfelen.
Het typen van wachtwoorden en slepen van patroontjes is, in mijn ogen, alweer zo ouderwets. Je unlocked dat ding 20x per uur en als ik zie hoe mijn collega's met iPhones gebruik maken van hun TouchID ben ik toch enigzins jaloers.
Mocht de S6 nou goedkoper blijken (adviesprijs is al €50 lager) en de accuduur ontloopt elkaar niet veel, dan ga ik toch sterk twijfelen.
Verwijderd
Dit is een probleem dat eigenlijk alleen ''zakenmensen'' hebben, kan me anders niet echt indenken waarom je uberhaupt een lock nodig hebt. Ben de enigste die mijn telefoon in mijn broekzak gebruikt.The Realone schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:14:
Ik twijfel op dit moment (zoals zoveel) tussen de M9 en de S6 als vervanger van mijn, inmiddels veel te trage, Galaxy Nexus. HTC wint het eigenlijk, al is het al vanwege de looks, het scherm, de accu en de software. Maar toch mis ik eigenlijk 1 feature die voor mij zwaar weegt en dat is de fingerprint reader. Ik snap niet dat ze die er niet in hebben verwerkt.
Hoewel ik jouw telefoongebruik niet ken, vind ik dit toch wel een enigzins verontrustende opmerking. Natuurlijk, zolang niemand anders erbij kan behalve jijzelf is er niks aan de hand. Maar die beveiliging is er juist voor om niet meteen je hele leven met als je privéfoto's, filmpjes, email, berichten, bankierenapps en weet ik wat nog meer, op straat te hebben liggen wanneer je hem kwijt raakt of als ie gejat wordt.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Dit is een probleem dat eigenlijk alleen ''zakenmensen'' hebben, kan me anders niet echt indenken waarom je uberhaupt een lock nodig hebt. Ben de enigste die mijn telefoon in mijn broekzak gebruikt.
Ik gebruik mijn toestel zowel privé als zakelijk en voor dat laatste is het inderdaad verplicht je telefoon te beveiligen/encrypten om bedrijfsgegevens te beschermen. Maar ik moet er niet aan denken dat ik mijn telefoon kwijt raak en al mijn privédata voor het grijpen ligt.
Verwijderd
Nou zijn mijn privéfoto's niet zo heel spannend...The Realone schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:26:
[...]
Hoewel ik jouw telefoongebruik niet ken, vind ik dit toch wel een enigzins verontrustende opmerking. Natuurlijk, zolang niemand anders erbij kan behalve jijzelf is er niks aan de hand. Maar die beveiliging is er juist voor om niet meteen je hele leven met als je privéfoto's, filmpjes, email, berichten, bankierenapps en weet ik wat nog meer, op straat te hebben liggen wanneer je hem kwijt raakt of als ie gejat wordt.
Ik gebruik mijn toestel zowel privé als zakelijk en voor dat laatste is het inderdaad verplicht je telefoon te beveiligen/encrypten om bedrijfsgegevens te beschermen. Maar ik moet er niet aan denken dat ik mijn telefoon kwijt raak en al mijn privédata voor het grijpen ligt.
Ik begrijp je volkomen, alleen staat er nou niet iets op mijn telefoon dat niemand mag zien. Wat betreft de bankrekening heb je gelijk, maar ook dat is niet zo heel erg interessant, en makkelijk te blokkeren. Voor mij is totaal overbodig, maar snap je punt. Denk alleen dat dit niet mogelijk is/was door BoomSound.
Ik kan dan weer niet begrijpen hoe je je telefoon ''kwijt'' raakt. Hoe dan? Dat hij gejat word kan altijd, maar denk niet dat het dan om je gegevens gaat. Plus je privé data ligt sowieso voor het oprapen, zo goed is het allemaal niet beschermd.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 11:30 ]
Na die teleurstelling van gisteren ben ik eigenlijk erg blij met mijn M8. Het design is nog steeds top en zo geweldig beter is de M9 domweg niet. Ook de Samsung S6/edge blijkt wat tegen te vallen als ik de eerste meningen zo hoor. De M8 zal sense 7 ook krijgen dus ook dat is mooi. Hebben meer M8 bezitters dit ?
Smartphones zijn volwassen geworden. Het is logisch dat je tegenwoordig meer evolutie dan revolutie ziet.
Zie het vd positieve kant. Je kunt makkelijk 2 jaar met een huidige high end doen
Zie het vd positieve kant. Je kunt makkelijk 2 jaar met een huidige high end doen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Als mijn telefoon gejat zou worden gaat het mij juist wel om de gegevens. Een nieuwe telefoon kan je altijd weer kopen, die gegevens liggen voor altijd op straat zonder lock en andere beveiligingsmaatregelen.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:30:
[...]
Nou zijn mijn privéfoto's niet zo heel spannend...
Ik begrijp je volkomen, alleen staat er nou niet iets op mijn telefoon dat niemand mag zien. Wat betreft de bankrekening heb je gelijk, maar ook dat is niet zo heel erg interessant, en makkelijk te blokkeren. Voor mij is totaal overbodig, maar snap je punt. Denk alleen dat dit niet mogelijk is/was door BoomSound.
Ik kan dan weer niet begrijpen hoe je je telefoon ''kwijt'' raakt. Hoe dan? Dat hij gejat word kan altijd, maar denk niet dat het dan om je gegevens gaat. Plus je privé data ligt sowieso voor het oprapen, zo goed is het allemaal niet beschermd.
Plus dat je met toegang tot een e-mailaccount behoorlijk wat schade kan veroorzaken. Probeer maar weer eens toegang te krijgen als overal je wachtwoord is veranderd.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:59:
[...]
Als mijn telefoon gejat zou worden gaat het mij juist wel om de gegevens. Een nieuwe telefoon kan je altijd weer kopen, die gegevens liggen voor altijd op straat zonder lock en andere beveiligingsmaatregelen.
Ik heb er even een nachtje rustig over na kunnen denken, ik wacht even de reviews af van de M9 en S6, alhoewel de S6 hier door dat touchwiz er nog steeds uit ziet als een kermis en dat eigenlijk een dikke afknappert is neem ik hem wel mee in de vergelijking.
Tot 21 juni heb ik de tijd om te beslissen, anders doe ik nog een jaartje met mijn M7 welke afgezien van het ontbreken van LTE900 prima zijn werk doet. (foto's van telefooncamera's geef ik weinig om)
Tot 21 juni heb ik de tijd om te beslissen, anders doe ik nog een jaartje met mijn M7 welke afgezien van het ontbreken van LTE900 prima zijn werk doet. (foto's van telefooncamera's geef ik weinig om)
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Verwijderd
Dit dus. Als iemand eenmaal toegang heeft tot mijn gmail account heb ik een zeer groot probleem. Dan kun je namelijk al je accounts kwijt zijn, en dan kan er inderdaad nogal veel schade aangericht worden.-aad- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:06:
[...]
Plus dat je met toegang tot een e-mailaccount behoorlijk wat schade kan veroorzaken. Probeer maar weer eens toegang te krijgen als overal je wachtwoord is veranderd.
Mensen zijn hier ondertussen toch wel bekend dat Android 5 smart lock heeft in de beveiliging waar je plaatsen kunt instellen waar je niet gelockt bent? Er is dus geen enkele reden om je telefoon niet te locken. Voeg vervolgens je thuis en werk(school) locatie toe en op die plaatsen is je telefoon nooit gelockt. Verlaat je thuis/werk is ie gelijk beveiligd. Zeer handig en maakt een vingerafdruk scanner een stuk minder noodzakelijk.
Zit op de M9, M8 en M7!!!
Let erop dat als ze je telefoon jatten en voor duizenden euro's naar dure buitenlandse nummers bellen, jij die kosten mag betalen.
En jij komt nooit op plekken met zakkenrollers, jouw telefoon kan nooit gejat worden?Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Dit is een probleem dat eigenlijk alleen ''zakenmensen'' hebben, kan me anders niet echt indenken waarom je uberhaupt een lock nodig hebt. Ben de enigste die mijn telefoon in mijn broekzak gebruikt.
Let erop dat als ze je telefoon jatten en voor duizenden euro's naar dure buitenlandse nummers bellen, jij die kosten mag betalen.
[ Voor 38% gewijzigd door Xanion op 02-03-2015 13:26 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
En hoe zit het met batterij als je locatie continue aan staat?Xanion schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:21:
[...]
Mensen zijn hier ondertussen toch wel bekend dat Android 5 smart lock heeft in de beveiliging waar je plaatsen kunt instellen waar je niet gelockt bent? Er is dus geen enkele reden om je telefoon niet te locken. Voeg vervolgens je thuis en werk(school) locatie toe en op die plaatsen is je telefoon nooit gelockt. Verlaat je thuis/werk is ie gelijk beveiligd. Zeer handig en maakt een vingerafdruk scanner een stuk minder noodzakelijk.
[...]
En jij komt nooit op plekken met zakkenrollers, jouw telefoon kan nooit gejat worden?
Dat vreet zo ontzettend weinig, heb je geen last van.n2theb schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:24:
[...]
En hoe zit het met batterij als je locatie continue aan staat?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Mijn locatie instellingen staan sowieso op standaard (dus hoge precisie), maar zie geen echte invloed van de smartunlock op mijn batterij leven.n2theb schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:24:
[...]
En hoe zit het met batterij als je locatie continue aan staat?
Het werkt echter als een malle, thuis zelden tot nooit meer een code/patroon te hoeven invullen en bij verbinding met een BT apparaat (kan een speaker zijn, maar ook een fitnessband bijvoorbeeld) werkt het precies hetzelfde.
Dus tenzij ze inbreken in mijn huis/auto kunnen ze niet makkelijk bij mijn gegevens. Een vingerafdrukding heb ik ook zeker niet nodig.
Zelf twijfel ik enorm tussen de S6 en de M9. Op het moment heb ik zelf een M7 en wil ik de overstap maken naar een nieuw model. Iemand enig idee wanneer ze meer over deze toestellen los laten? Welke processoren zijn eigenlijk nou beter?
Mijn voorkeur gaat wel meer naar Sense dan naar Touchwiz. Vooral omdat ik Sense met Lollipop goed vind werken en hier Touchwiz een stapje achteruit vind. Bepaalde specs van de S6 vind ik dan wel weer handig zoals de camera. Maar de M9 heeft ook weer aardig standaard dingen die de M7 niet had. Zoals de "KnockOn" (wake up call door dubbel te klikken) op het scherm waardoor je scherm aangaat. Dit soort dingen vind ik wel handig en zijn ook wel de redenen waarom ik de overstap wil maken naar een nieuw model. Prijzen maken mij niet veel uit.
Mijn voorkeur gaat wel meer naar Sense dan naar Touchwiz. Vooral omdat ik Sense met Lollipop goed vind werken en hier Touchwiz een stapje achteruit vind. Bepaalde specs van de S6 vind ik dan wel weer handig zoals de camera. Maar de M9 heeft ook weer aardig standaard dingen die de M7 niet had. Zoals de "KnockOn" (wake up call door dubbel te klikken) op het scherm waardoor je scherm aangaat. Dit soort dingen vind ik wel handig en zijn ook wel de redenen waarom ik de overstap wil maken naar een nieuw model. Prijzen maken mij niet veel uit.
HTC One M9: vanaf 1 april.
Samsung Galaxy S6 (Edge): vanaf 10 april
Zover ik weet tenminste.
Samsung Galaxy S6 (Edge): vanaf 10 april
Zover ik weet tenminste.
Verwijderd
-aad- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:06:
[...]
Plus dat je met toegang tot een e-mailaccount behoorlijk wat schade kan veroorzaken. Probeer maar weer eens toegang te krijgen als overal je wachtwoord is veranderd.
Ik zal het stukje er nog is bij pakken wat ik heb getypt, want volgens mij heeft niemand het echt gelezen:Xanion schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:21:
[...]
En jij komt nooit op plekken met zakkenrollers, jouw telefoon kan nooit gejat worden?
Ik heb het hier over mezelf, ik als 22jarige student heb vrij weinig op mijn telefoon staan wat nou echt gevoelig is. Ik kan me voorstellen dat dit wel zo is voor anderen, zoals ik ook al eerder aangaf.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:30:
[...]
Nou zijn mijn privéfoto's niet zo heel spannend...
Voor mij is het gewoon niet nodig om mijn telefoon te locken. En mijn telefoon word niet uit mijn broekzak gestolen, dat kan wel. Maar dan is het een overval, vind ik wat anders dan diefstal.
[sarcasm]Bij diefstal is de telefoon onbewaakt achter gelaten. Wanneer doe je dat? Ik heb mijn telefoon altijd bij me, dat plus het feit dat ze naast mijn Gmail, die ik zelden gebruik om te mailen, want ik mail niet echt. Bankgegevens, tsja, ze kunnen misschien een keer naar de MacDonalds maar daar houd het dan toch echt ver mee op. En mijn Donkey Kong save game, dat zou wel echt balen zijn [/sarcasm]
Ik begrijp dat mensen dit graag zien, ik begrijp ook waarom het er niet op zit. HTC denkt (denk ik) dat BoomSound een grotere hit is dan een vingerafdrukscanner, en ik denk dat ze daarin gelijk hebben.
Ik zeg niet dat ik persé geen vingerafdruk scanner wil, ik zeg alleen dat ik op dit moment het niet echt nodig heb. Ik vind zo'n samsung achtige knop ook niet ''mooi''.
Edit:
http://www.slashgear.com/...creens-touch-id-02371505/
Hierin laten ze zien dat een mogelijk van deze technologie is om het in een toucscreen te verwerken. Dan wordt het ineens een heel ander verhaal.
Op naar de 820 dus...
It'll be pushed alongside the Snapdragon 810 and Snapdragon 425, however, though will work with 400, 600, and 800 series chips. Qualcomm expects the biometrics to show up in devices from the second half of 2015, though isn't naming names.
More impressive, perhaps, could be the range of implementation options Qualcomm's system opens up. Since the ultrasonic waves can be fired through a material - glass, metal, and sapphire were all namechecked during Qualcomm's keynote - it means you could integrate the sensor behind a touchscreen, in the casing of a phone, or the body of a smartwatch.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 14:20 ]
Jammer genoeg Is er nog niets bekend over een One M9 Max.
Ik vind het 5" scherm et Wat te klein. Heb al 3,5 jaar een note (de Note 1 en 2 gehad en heb nu een Note 3) en wil eigenlijk niet meer kleiner.
Maar vind het design van Samsung maar niets en de vorige One Max was veel te lomp door de te grote randen rondom het scherm.
Dus ik hoopte op een M9 Max van 5,5"
Ik vind het 5" scherm et Wat te klein. Heb al 3,5 jaar een note (de Note 1 en 2 gehad en heb nu een Note 3) en wil eigenlijk niet meer kleiner.
Maar vind het design van Samsung maar niets en de vorige One Max was veel te lomp door de te grote randen rondom het scherm.
Dus ik hoopte op een M9 Max van 5,5"
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik meen gisteren gelezen te hebben dat de Plus versie alleen voor de Aziatische markt zou verschijnen...
KnockOn werkt bij mij 1 van de 5 keer niet. Dan zit je als een gek te kloppen en moet je uiteindelijk toch de aanknop gebruiken. Dat je het even weetn2theb schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:38:
Zelf twijfel ik enorm tussen de S6 en de M9. Op het moment heb ik zelf een M7 en wil ik de overstap maken naar een nieuw model. Iemand enig idee wanneer ze meer over deze toestellen los laten? Welke processoren zijn eigenlijk nou beter?
Of hij gaat uit zichzelf aan in je broekzak en je zit allerlei vage Google-searches te doen vanuit je broekzak. Echt hilarisch en eng wat het ding uit zichzelf deed
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Die knock-on functie is niet echt nuttig imo. Het werkt te vaak niet fatsoenlijk. Ik gebruik het daarom zelden tot nooit.
[ Voor 19% gewijzigd door JanAd op 02-03-2015 15:12 ]
Exact dat ja. De M8 is snel, vloeiend en de foto's zijn ok, de telefoon ziet er goed uit en blijft voorlopig bijgewerkt worden. Ik zie geen enkele reden om te klagen dat ik niet gewacht heb op de M9NeWSJuNK schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:51:
Na die teleurstelling van gisteren ben ik eigenlijk erg blij met mijn M8. Het design is nog steeds top en zo geweldig beter is de M9 domweg niet. Ook de Samsung S6/edge blijkt wat tegen te vallen als ik de eerste meningen zo hoor. De M8 zal sense 7 ook krijgen dus ook dat is mooi. Hebben meer M8 bezitters dit ?
KnockOn werkt niet? Daar heb ik écht nog nooit last van gehad? Misschien vergeet je dat ie alleen werkt als je je telefoon (iets) schuin houdt, zoals bijvoorbeeld wanneer je 'm vasthoudtSorcerer8472 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:05:
[...]
KnockOn werkt bij mij 1 van de 5 keer niet. Dan zit je als een gek te kloppen en moet je uiteindelijk toch de aanknop gebruiken. Dat je het even weet
Of hij gaat uit zichzelf aan in je broekzak en je zit allerlei vage Google-searches te doen vanuit je broekzak. Echt hilarisch en eng wat het ding uit zichzelf deed
Nu de powerknop verhuist is, is daarop drukken wss even snel
[ Voor 3% gewijzigd door JanAd op 02-03-2015 15:18 ]
Oh ja joh?Arnoud Wokke @arnoudwokke · 3m 3 minutes ago
Scoop: HTC kondigt naast de One M9 nóg een high-end telefoon aan op #MWC15. Zodirect, exclusief op @tweakers
Oh gaat dus om de M8s

[ Voor 11% gewijzigd door Freshnezz op 02-03-2015 15:51 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Misschien heb je hier iets aan?n2theb schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:38:
HTC One M9 vs. Samsung Galaxy S6: de verschillen: https://www.droidapp.nl/t...ng-galaxy-s6-verschillen/
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Verwijderd
Inderdaad, beetje apart dat ze hier mee komen aanzetten terwijl ze een stevige Desire line up. Hopen dat de ''gewone'' M8 nog goedkoper word. Dan is de keuze snel gemaakt.Fly-guy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:57:
[...]
Dei mag in de verste verte geen high end genoemd worden.
Bedankt. Hier heb ik zeker iets aan!Steeffoon schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:19:
[...]
Misschien heb je hier iets aan?
HTC One M9 vs. Samsung Galaxy S6: de verschillen: https://www.droidapp.nl/t...ng-galaxy-s6-verschillen/
What is behind the fake Qualcomm Snapdragon 810 overheating rumors?
http://semiaccurate.com/2...n-810-overheating-rumors/
http://semiaccurate.com/2...n-810-overheating-rumors/
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Zo, ik blijf voorlopig nog wel bij m'n One Max hangen.
M9 is absoluut prachtig, maar de eerste berichten over de camera zijn niet zo lovend helaas.. Enige wat ik graag wil stelen is de nieuwe clock/weather widget op het home screen.
[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 02-03-2015 19:43 ]
Ik heb in ieder geval de knoop door gehakt. Voor mij wordt het de M9 in gunmetal uitvoering. Ben er alleen nog niet uit of ik er een dot cover bij koop of een lederen hoesje.
Kom zelf vanaf een One S en de camera van de m8 houdt mij tegen om daarvoor te gaan. Ik verwacht geen super foto's van een smartphone, maar die van de M8 vind ik niet goed genoeg.
De S6 is mijn smaak niet en de edge is in mijn ogen niet meer dan een gimmick.
Kom zelf vanaf een One S en de camera van de m8 houdt mij tegen om daarvoor te gaan. Ik verwacht geen super foto's van een smartphone, maar die van de M8 vind ik niet goed genoeg.
De S6 is mijn smaak niet en de edge is in mijn ogen niet meer dan een gimmick.
Zojuist de HTC One M9 als pre-order besteld. Gunmetal Grey met KPN abonnement. Ik ben erg benieuwd! Ik kan niet wachten, ook al heb ik nu de HTC One M8
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb zelf ook getwijfeld of ik wel of niet een dotview zou doen, en de HTC prijs deed me toch wel een beetje schrikken. Na wat zoekwerk heb ik toen een niet-HTC goedkope Chinese versie gekocht (€10 ipv €40), welke redelijk goed bevalt. Nu ga ik een echte dotview kopen, die inmiddels aardig in prijs gedaald is (€20 ongeveer geloof ik).Gismo1979 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:53:
Ben er alleen nog niet uit of ik er een dot cover bij koop of een lederen hoesje.
Mij bevalt het in ieder geval erg goed, als je twijfelt zou ik zo'n goedkoop Chinees ding kopen en later beslissen.
Nu ik meerdere beelden heb gezien van de M9 begin ik toch wel te twijfelen.. Heb de M7 en vond de M8 niet mooi en de M7 voldeed nog prima (voldoet eigenlijk nog steeds wel). Maar de M9 is wel een plaatje zeg en ik neig er naar om toch maar weer een nieuwe telefoon bij de verlenging van het abonnement te nemen.
De m8 niet mooi vinden maar de M9 wel? Die vat ik niet aangezien ze nagenoeg hetzelfde zijn, qua uiterlijk.Prosac2010 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:00:
Nu ik meerdere beelden heb gezien van de M9 begin ik toch wel te twijfelen.. Heb de M7 en vond de M8 niet mooi en de M7 voldeed nog prima (voldoet eigenlijk nog steeds wel). Maar de M9 is wel een plaatje zeg en ik neig er naar om toch maar weer een nieuwe telefoon bij de verlenging van het abonnement te nemen.
Zou de m9 al ergens te zien zijn in een winkel voordat hij daadwerkelijk leverbaar is in Nederland?
Waar als ik vragen mag?Steeffoon schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:56:
Zojuist de HTC One M9 als pre-order besteld. Gunmetal Grey met KPN abonnement. Ik ben erg benieuwd! Ik kan niet wachten, ook al heb ik nu de HTC One M8
Dat zal wel niet denk ik. Ik ga toch zeker wachten tot ik hem ergens kan vast pakken en m'n m8 er eens naast leggen. Ik denk dat ik gewoon 11/4 -ik heb die week toch vakantie- ofzo naar de lokale mediamarkt ga en de S6 Edge en de m9 eens grondig ga uitproberenSaN schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:03:
Zou de m9 al ergens te zien zijn in een winkel voordat hij daadwerkelijk leverbaar is in Nederland?
Ik blijf struikelen over het identieke uiterlijk, heel het 'nieuwe gsm' gevoel is compleet weg bij de m9 als je al een m8 hebt imo.
Waar ik hem tot nu toe heb gezien is Coolblue, Belsimpel en Amazon.de, allemaal tegen dezelfde prijs (ik heb toedertijd mijn M7 via Amazon besteld vanwege vertraging in Nederland...)
Heeft iemand misschien een goed filmpje gezien van een vergelijking van de zilveren M9 en de zilveren M8? De filmpjes waarbij ze samen te zien zijn kan ik het niet goed vergelijken en bij andere is de M8 de gunmetal versie.
Als ik het zo zie lijkt de zilveren M9 meer "echt zilver" uiterlijk ten opzichte van mijn M7, hij lijkt meer te glimmen. Als de M9 wat dat betreft op de M8 lijkt kan ik op basis van de M8 kijken of me dat bevalt. (De gunmetal lijkt ook behoorlijk te glimmen, maar kan het eigenlijk niet goed genoeg zien op de filmpjes)
Op een of andere manier oogt hij anders, minder rond? En wat minder slank? Geen idee hoe ik dat zo in tekst moet uitleggen, maar de M8 vond ik helemaal niks en de M9 vind ik wel mooi.jagermeister schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:59:
[...]
De m8 niet mooi vinden maar de M9 wel? Die vat ik niet aangezien ze nagenoeg hetzelfde zijn, qua uiterlijk.
Misschien is mijn smaak nu een paar jaar later ook wel anders.
Let op:
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.
Disscussie over de verschillen tussen de One M9 en de S6 mogen hier: [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6 plaats vinden.