Acties:
  • 0 Henk 'm!
[HTC One M9] Levertijden & Prijzen

HTC heeft op de vooravond van het Mobile World Congress de opvolger van de HTC One M8 aangekondigd. Deze One M9 lijkt sterk op zijn voorganger, maar is voorzien van Qualcomms nieuwe Snapdragon 810-octacore en een verbeterde camera.

HTC heeft veel van de eigenschappen van de One M8 behouden. Zo beschikt de One M9 over hetzelfde 5"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels en is de behuizing gekromd en gemaakt van aluminium. De afwerking van de randen is net even anders, waardoor het scherm meer op de behuizing lijkt te liggen. Verder is de volumeknop opgesplitst in twee losse knoppen en de aan-uitknop zit nu niet bovenop maar aan de zijkant. Boven en onder het scherm zijn wederom BoomSound-speakers geplaatst, die nu het Dolby Audio-label mogen dragen. Volgens HTC en Dolby zou het geluid voller en ruimtelijker moeten klinken.

De One M9 wordt aangedreven door een Snapdragon 810-octacore van Qualcomm. Deze 64bits-chip bestaat uit vier snelle Cortex A57-kernen op 2GHz en vier zuinige A53-cores op 1,5GHz, en wordt op een 20nm-procédé gefabriceerd. Het werkgeheugen bedraagt 3GB en er is standaard 32GB opslaggeheugen aanwezig, dat uitgebreid kan worden via het micro-sd-slot. Een 16GB-uitvoering van de M9 komt er niet.

De Ultrapixelcamera van de HTC One M7 en M8 is nog steeds aanwezig, maar nu aan de voorkant van het toestel. HTC stelt dat de hoge lichtgevoeligheid van de sensor goed van pas komt bij het maken van selfies. Als hoofdcamera heeft de fabrikant gekozen voor een 20-megapixelsensor van Toshiba. Die sensor is met 1/2.5" redelijk groot voor smartphonebegrippen.

HTC's nieuwste topmodel draait Android Lollipop, aangevuld met versie 7 van HTC's Sense-schil. Daarin is het nu mogelijk om thema's in te stellen en ook is de software zich nu bewust van de locatie van de gebruiker. Aan de hand daarvan kan het homescreen aangepast worden, zodat een gebruiker op het werk bijvoorbeeld andere app-icoontjes ziet dan thuis.

De HTC One M9 heeft een adviesprijs van 749 euro en moet vanaf 31 maart breed beschikbaar zijn.

Gerelateerde topics:Bedoeling topic:
Dit topic is ervoor om de aanschaf van de HTC One M9 te bespreken.
Ga jij hem los kopen, bij welke winkel, misschien wel importeren? Neem je een abonnement, heb jij een superabonnement gevonden, welke provider wil je of is sim-only + een los toestel misschien goedkoper?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

offtopic:
Complimenten voor de snelle TS

Zijn er toevallig tweakers die tweakers, die het toestel icm met een abonnement van +/- €50,- pm voor minder dan €100 zijn tegen gekomen? (2 jaar verlengen bij kpn/hi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt hem gratis met een 49.- abbo, wel maar 1 gig internet:

https://www.studentmobiel...tion_id=2404-337-0-9288-0

Hij komt sowieso pas rond de 31ste hier uit. Dus we hebben nog even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kan hem voor 99,- kopen als ik KPN verleng.
heb dan 10G internet en onbeperkt bellen. Met abbo prijs van 54,-
Zit erg te twijfelen of ik dat zal doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Ik moest bij Hi €150 bijleggen bij een abo van €45 in de maand (100 minuten en 2 GB data).

Vind ik wat fors dus ik wacht nog wel even af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:07
Twee tips voor KPN'ers. Als je spotify premium hebt, is het goedkoper om het duurste abo te nemen, want daar zit spotify bij inbegrepen. Als je los Spotify neemt bij het goedkoopste zorgeloos abo, dan is de toestelprijs 199. De hogere maandkosten van het duurste abo worden goedgemaakt door de lagere toestelprijs. Gister stond op de website 29, maar dit moet eigenlijk 49 zijn, zeiden ze aan de telefoon. Alsnog ben je dan over 24 maanden heen gezien goedkoper uit.

Tweede tip. Als je gaat verlengen bij KPN, altijd even bellen met de afdeling opzeggingen (dus nietnietniet met de afdeling verlengen). Bij afdeling verlengen kunnen ze alleen maar dingen aanvinken, bij afdeling opzeggingen kunnen ze je een aanbieding doen in de vorm van korting per maand (niet korting op aanschafprijs toestel).

[ Voor 3% gewijzigd door Jesserr op 05-03-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

DarkSide

theres no place like ::1

Heb al spotify via glasvezel. Maar de tip om op te zeggen is wel een goeie :-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Als je Gray wilt ipv de gouden kun je trouwens beter nog even wachten met bellen, want die kunnen ze nu nog niet aanklikken vanwege een foutje in het systeem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Jesserr schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:04:
[...]

Tweede tip. Als je gaat verlengen bij KPN, altijd even bellen met de afdeling opzeggingen (dus nietnietniet met de afdeling verlengen). Bij afdeling verlengen kunnen ze alleen maar dingen aanvinken, bij afdeling opzeggingen kunnen ze je een aanbieding doen in de vorm van korting per maand (niet korting op aanschafprijs toestel).
Dus wel korting op je abonnement, maar geen korting op de aanschafprijs?
Jesserr schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:35:
Als je Gray wilt ipv de gouden kun je trouwens beter nog even wachten met bellen, want die kunnen ze nu nog niet aanklikken vanwege een foutje in het systeem 8)7
Hier kwam ik gisteravond ook achter inderdaad.

Als je kpn/hi hebt en je wilt verlengen, dan kun je liever naar hi eindeloos gaan met 8gb. Toestelprijs is dan nog 59 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Beetje jammer dat de HTC One M9 nog niet bestelbaar is bij T-Mobile, die gaan vol voor de S6 met mooie actieprijzen voor nieuwe abonnees. Ook bij een website als www.gsmeasy.nl is de HTC One M9 nog niet te bestellen.

Zelf zit ik momenteel bij Vodafone, waar de HTC One M9 overigens al wel te bestellen is via de website. Mijn contract verloopt eind deze maand, maar ik hoopte nog ergens een mooiere deal te kunnen vinden dan de huidige verlengdeal die de Vodafone website me nu biedt. Dat is voor een Vodafone Red abonnement (onbep. bellen/smsen en 2GB internet) 24 maanden x 32 euro en daarbij nog €394,99 voor het toestel. Dat komt in totaal over twee jaar neer op €1168,-. Vind ik op zich geen verkeerde prijs, zeker omdat de S6 nog een stuk duurder is (bij T-Mobile overigens niet vanwege de huidige actie prijzen voor nieuwe abbo's), maar denk dat ik nog even afwacht of het toestel zelf via een andere website goedkoper te krijgen valt. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WickedWizard schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:24:
Vind ik op zich geen verkeerde prijs, zeker omdat de S6 nog een stuk duurder is
Ik heb soortgelijke prijzen met de S6 gezien bij KPN (5GB / onbeperkt bel/sms: 24x€34 + 1x € 339)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
WickedWizard schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:24:
Beetje jammer dat de HTC One M9 nog niet bestelbaar is bij T-Mobile, die gaan vol voor de S6 met mooie actieprijzen voor nieuwe abonnees. Ook bij een website als www.gsmeasy.nl is de HTC One M9 nog niet te bestellen.

Zelf zit ik momenteel bij Vodafone, waar de HTC One M9 overigens al wel te bestellen is via de website. Mijn contract verloopt eind deze maand, maar ik hoopte nog ergens een mooiere deal te kunnen vinden dan de huidige verlengdeal die de Vodafone website me nu biedt. Dat is voor een Vodafone Red abonnement (onbep. bellen/smsen en 2GB internet) 24 maanden x 32 euro en daarbij nog €394,99 voor het toestel. Dat komt in totaal over twee jaar neer op €1168,-. Vind ik op zich geen verkeerde prijs, zeker omdat de S6 nog een stuk duurder is (bij T-Mobile overigens niet vanwege de huidige actie prijzen voor nieuwe abbo's), maar denk dat ik nog even afwacht of het toestel zelf via een andere website goedkoper te krijgen valt. :)
Ook bij Vodafone schijnt het te lonen om even te bellen met afdeling opzeggingen voor korting van x bedrag per maand. Kan zo weer 100+ euro schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als klant van Vodafone krijg ik hem mee voor:
€47,- p.m. en eenmalig €89,-
€52,- p.m. en eemalig €0,-

Dit is met een Red abonnement, dus 2 gig internet en onbeperkt bellen en smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 03:13:
Als klant van Vodafone krijg ik hem mee voor:
€47,- p.m. en eenmalig €89,-
€52,- p.m. en eemalig €0,-

Dit is met een Red abonnement, dus 2 gig internet en onbeperkt bellen en smsen.
Ik zie hem voor 2 euro minder per maand? En ook gratis bij €45,- Red Essential abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Dat is F&F, die geeft 2 euro korting op de abo prijs. Zie het topic in AK.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:48
even kijken wat hij gaat kosten in Hk, ben daar volgende week
heb momenteel de note 4 in gebruik waar ik erg over tevreden ben maar wellicht is een ruil mogelijk :) >:)

[ Voor 5% gewijzigd door BigF25 op 09-03-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Señor Sjon schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:04:
Dat is F&F, die geeft 2 euro korting op de abo prijs. Zie het topic in AK.
Ah, natuurlijk, mijn bookmark gaat standaard naar F&F! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 15:25
Ik ben wel tevreden met kpn, 49 eu verleng - 5 eu ivm compleet = 44 eu en niks bijbetalen.

1056 totaal en dan 750 van de telefoon eraf = 300 voor 2 jaar 5.5gb onbeperkt sms&bel.

Ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Azerox schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:01:
Ik ben wel tevreden met kpn, 49 eu verleng - 5 eu ivm compleet = 44 eu en niks bijbetalen.

1056 totaal en dan 750 van de telefoon eraf = 300 voor 2 jaar 5.5gb onbeperkt sms&bel.

Ik ben tevreden.
En dat had dus 39 per maand kunnen zijn als je simpelweg even gebeld had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 15:25
Jesserr schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:05:
[...]

En dat had dus 39 per maand kunnen zijn als je simpelweg even gebeld had...
Verklaar u nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Jesserr schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:04:
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:49

kgl

Bij KPN krijg ik een veel slechter verlengingsaanbod: 54 euro voor onbeperkt / 5.5 GB. 99 euro eenmalig voor M9. Gezien de onzekerheid over de prestaties van de M9 doe ik dat dus mooi niet. Wel benieuwd waarom anderen een veel beter aanbod krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
kgl schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:01:
Bij KPN krijg ik een veel slechter verlengingsaanbod: 54 euro voor onbeperkt / 5.5 GB. 99 euro eenmalig voor M9. Gezien de onzekerheid over de prestaties van de M9 doe ik dat dus mooi niet. Wel benieuwd waarom anderen een veel beter aanbod krijgen...
49 euro is gewoon 1 abo goedkoper dan de 54...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Maar dat abonnement heeft geen 5.5 GB. En voor toestel moet in beide gevallen worden bijbetaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
kgl schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:31:
Maar dat abonnement heeft geen 5.5 GB. En voor toestel moet in beide gevallen worden bijbetaald...
Oh nu je het zegt, daar klopt iets niet dan! :?

Edit: tenzij hij die 5 euro korting die je krijgt als je belt met afdeling opzeggingen al erbij had gerekend (dus 54 - 5 korting van die afdeling = 49, 49 - 5 familie/compleet korting = 44)

[ Voor 27% gewijzigd door Jesserr op 20-03-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Lijkt me sterk, jij moest hem op deze mogelijkheid wijzen.
Morgen maar eens bellen met de afdeling retentie, en dit voorleggen.

[ Voor 85% gewijzigd door kgl op 20-03-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 15:05
Ik krijg net de bevestiging van Vodafone, dat mijn One M9 verstuurd is en ik hem dus morgen in huis heb.

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCvR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09-2023
Robvef schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:36:
Ik krijg net de bevestiging van Vodafone, dat mijn One M9 verstuurd is en ik hem dus morgen in huis heb.
Vandaag ook geleverd gekregen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vandaag gehad. Werd inderdaad warm! Maar ook meteen een update gekregen en daarna bleef hij koel. Eerste indruk: toch vrij groot en zwaar (hiervoor Nexus 5) en lijkt door exclusieve design dan ook weer kwetsbaar bij vallen. Nexus 5 is dan ook redelijk onverwoestbaar. Aluminium is ook even wennen in de hand.

Camera even getest. Niet meteen verrassende foto's gemaakt. Scherm is prima. Speakers... Tja, het is beter dan menig andere telefoon maar geweldig...

Accu vanuit de doos na 5 uurtjes op. Nu even de hele nacht laden.

Een hele mooie telefoon is het wel. Sense is weer wennen na stock-android. Maar iets missen doe ik nog niet.

Ik kijk nog even of ik hem ruil voor de Samsung S6. Size en gewicht + camera zouden daarbij de doorslag geven. Voor de rest is dit een prima upgrade vanaf Nexus 5. Meer info later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

KPN verlenging is nog belachelijker geworden. Abo onbeperkt bel/sms 5GB: 54 euro, toestel 149 euro eenmalig (was 99). Totaalprijs 1445 euro. Absurd. Een iPhone 6 16 GB is goedkoper!
Gezien de adviesprijs van de M9 (749 euro), is het abonnement dus 696 euro (29 euro per maand). Dat is nipt goedkoper dan een Sim-only (32.50 euro per maand).

Heel irritant ook dat die website de "compleet mobiel" korting van 5 euro per maand er overal af blijft trekken (dat is namelijk geen korting als het "familievoordeel" van 10 euro per maand vervalt...)

Ik hou voorlopig wel lekker mijn M7. Is nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
Iemand al van KPN geleverd gekregen? De website vermeldt nu levering vanaf 4 april, maar ik heb zelf geen melding gehad dat die dan daadwerkelijk geleverd wordt.

Edit: wordt morgen bezorgd!

[ Voor 8% gewijzigd door Jesserr op 03-04-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robann
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:13
Ik heb de mijne afgelopen zaterdag gekregen van KPN.
Helaas was het toestel defect; het ging niet aan.

Klantenservice gebeld, nu moet ik hem terugsturen, wachten op bevestiging dat hij is ontvangen, en dan een nieuwe bestellen. In plaats van een van de eerste met mijn preorder word ik dus een van de laatste met het toestel.
Lekker dan :(
Abbonement wat ik destijds had gekozen is niet meer leverbaar, hoesje wat bij de preorder kwam, ook niet meer.

Goed geregeld bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Al eerst wat langer opgeladen en dan nog eens geprobeerd? Soms zijn toestellen erg leeg en hebben ze eerst een halfuur walstroom nodig voor ze ook maar iets gaan doen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robann
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:13
Señor Sjon schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:30:
Al eerst wat langer opgeladen en dan nog eens geprobeerd? Soms zijn toestellen erg leeg en hebben ze eerst een halfuur walstroom nodig voor ze ook maar iets gaan doen.
Uiteraard, maar dat wilde ook niet baten. Ik denk dat ik hem 3 uur aan de lader(s) heb gehangen.
Er ging ook geen ledje branden wanneer de telefoon aan de opladen was aangesloten.
Verschillende laders en stopcontacten geprobeerd, maar hij bleef weigeren.
Pagina: 1