• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

Bommes

Capo del formaggio

Bij onze AH lagen de Nest 2 mini is de aanbieding bak (€24,50) dus heb ik er 2 mee genomen.
Meteen ook een Hue starter kit besteld en nu alles binnen en al een beetje mee aan het instellen gegaan.
Google Home gekoppeld aan mijn spotify account en aan de Hue.

Ik heb een routine gemaakt voor op de baby kamer maar ik krijg 2 dingen niet voor elkaar.
Als eerste de routine:
  1. Hey google welterusten Sera
  2. Instelling voor lampen aanpassen: Lamp op kinderkamer aanzetten
  3. Scenes aanpassen: Selecteer scene sterrenlicht
  4. Media volume aanpassen: volume 30%
  5. Muziek afspelen: speel playlist baby sleep voor 1 minuut
Dit werkt tot nu toe redelijk goed.
Het koste wat moeite om de juiste playlist afgespeeld te krijgen.
In eerste instantie had ik een playlist van iemand anders: "Baby Sleep".
Maar die geeft te veel hits in de zoek resultaten op spotify dus dan was het maar een gok welke lijst er af gespeeld werd :P
Ook als de naam van de playlist te lang is of spaties bevat dan kan het wel eens niet werken.
Dan werd er soms wel de juiste lijst gevonden maar stopte het afspelen niet na 1 minuut.
Nu heb ik de playlist die ik wilde hebben gekopieerd naar een "eigen" ;list die een unieke (tot nu toe dan toch) naam zonder spaties heeft.

Echter hoe krijg ik nou die Hue lamp gedimd na een x tijd?
Want in een google home routine is de muziek opdracht altijd de laatste, je kunt er niets achter aan zetten.
Dus ik heb het vermoeden dat ik iets in moet stellen in de Hue scene??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s.butterman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:46:
Weet iemand of het erg complex is om de v2 te vervangen door de v3? Wil graag naar modulair toe dus heb de 3 besteld. :)
Weet niet of je CV ketel opentherm heeft, dus daar zou een verschil in kunnen zitten. De V2 heeft dacht ik geen opentherm ondersteuning en zal nu dus via on/off geschakeld zitten. Dit kun je in principe zo overzetten, maar als je ketel opentherm ondersteunt zal dat denk ik prettiger zijn (voor de portemonnee, uiteindelijk).

Anders dan dat zal het draadjes omprikken zijn, kkdwd :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:06:
Bij onze AH lagen de Nest 2 mini is de aanbieding bak (€24,50) dus heb ik er 2 mee genomen.
Meteen ook een Hue starter kit besteld en nu alles binnen en al een beetje mee aan het instellen gegaan.
Google Home gekoppeld aan mijn spotify account en aan de Hue.

Ik heb een routine gemaakt voor op de baby kamer maar ik krijg 2 dingen niet voor elkaar.
Als eerste de routine:
  1. Hey google welterusten Sera
  2. Instelling voor lampen aanpassen: Lamp op kinderkamer aanzetten
  3. Scenes aanpassen: Selecteer scene sterrenlicht
  4. Media volume aanpassen: volume 30%
  5. Muziek afspelen: speel playlist baby sleep voor 1 minuut
Dit werkt tot nu toe redelijk goed.
Het koste wat moeite om de juiste playlist afgespeeld te krijgen.
In eerste instantie had ik een playlist van iemand anders: "Baby Sleep".
Maar die geeft te veel hits in de zoek resultaten op spotify dus dan was het maar een gok welke lijst er af gespeeld werd :P
Ook als de naam van de playlist te lang is of spaties bevat dan kan het wel eens niet werken.
Dan werd er soms wel de juiste lijst gevonden maar stopte het afspelen niet na 1 minuut.
Nu heb ik de playlist die ik wilde hebben gekopieerd naar een "eigen" ;list die een unieke (tot nu toe dan toch) naam zonder spaties heeft.

Echter hoe krijg ik nou die Hue lamp gedimd na een x tijd?
Want in een google home routine is de muziek opdracht altijd de laatste, je kunt er niets achter aan zetten.
Dus ik heb het vermoeden dat ik iets in moet stellen in de Hue scene??
De verlichting gedurende x minuten op scène y inschakelen? Hier werkt het met de verlichting in ieder geval als ik zeg 'Hey Google, turn on ceiling light for 1 minute' (sorry, heb mijn assistant in het Engels staan).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue.Shift
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 13:06
Hoi allemaal, normaal ben ik meer een lurker en post ik nooit wat. Maar ik denk dat ik een probleem hem met mijn Nest V3 en ik ben benieuwd naar ervaringen van andere nest V3 (liefst copper) gebruikers.

Mijn Nest ring draait heel moeilijk en ik ben benieuwd of anderen dat ook hebben. Volgens de verkoper (Tink) is dat normaal maar het voelt niet goed. Vanzelfsprekend is die niet gevallen voor of na de installatie, dit was al zo out of the box. (Box was geseald btw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfuk_8YVSItIwH5GyhWiRRs7Kls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdYopWUxpMRPYMA0AJr5JnX0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:12
Blue.Shift schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:48:
Hoi allemaal, normaal ben ik meer een lurker en post ik nooit wat. Maar ik denk dat ik een probleem hem met mijn Nest V3 en ik ben benieuwd naar ervaringen van andere nest V3 (liefst copper) gebruikers.

Mijn Nest ring draait heel moeilijk en ik ben benieuwd of anderen dat ook hebben. Volgens de verkoper (Tink) is dat normaal maar het voelt niet goed. Vanzelfsprekend is die niet gevallen voor of na de installatie, dit was al zo out of the box. (Box was geseald btw)

[Afbeelding]
Ja heb ik ook..heb gewoon een witte gen3, maar de ring loopt aan. Als ik er een beetje aan draai of aan trek gaat het wel beter, maar tis niet perfect nee. Heel moeilijk draaien doet ie niet, maar je voelt gewoon op sommige stukken dat ie wat strakker draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue.Shift
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 13:06
olafmol schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:59:
[...]

Ja heb ik ook..heb gewoon een witte gen3, maar de ring loopt aan. Als ik er een beetje aan draai of aan trek gaat het wel beter, maar tis niet perfect nee. Heel moeilijk draaien doet ie niet, maar je voelt gewoon op sommige stukken dat ie wat strakker draait..
Dank voor je reply! Ik ga hem denk ik retouren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08 12:20
We hebben een Intergas 24\18 HRE nog geen 3 jaar. Vloerverwarming met plaatwisselaar voor de woonkamer, 3 groepen. In de woonkamer staan nog een radiator en een convectorput beiden voor 94% dicht gezet anders is het zo snel warm dat de vloer geen kans krijgt.

Verdeler is nieuw, en het gehele systeem is schoongespoeld.

Onze cv slaat constant in stand 1, te warm. Ik heb diverse geprobeerd op de ketel, maar blijft 1 geven terwijl de vraag rond de 40 a 45 graden is vanuit de Nest-thermostaat E "True Radiant" komt.

Zet ik de True Radiant van de thermostaat uit dan gaat de ketel als het ware op aan\uit en niet meer moduleren op een laag pitje. Dan stookt hij vol vermogen tot het warm is en gaat dan weer uit. Zakt het 0.5 graden onder de ingestelde temp. in de woonkamer gaat hij weer vol vermogen.

Het lijkt ons dat dit meer gas kost dan de gehele dag doorpruttelen.

Werkt true radiant niet meer met Intergas samen of doe ik iets verkeerd.

UPDATE 04-12-2021

Het probleem opgelost i.s.m. Intergas en NEST support. True Radiant ofwel modulatie niet gebruiken, maar uitzetten zodat de thermostaat als aan\uit kan functioneren. De ketel moduleert tegen de nest modulatie in en dat geeft de oververhitting\storing.

Ook i.v.m. een verdeler met plaatswisselaar heeft de Intergas ketel een constante pompdruk nodig i.p.v. een min en max pompstand, Dus en instelling moet bij 3. en c. altijd gelijk zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Eldijomo op 04-12-2021 11:17 . Reden: Oplossing gekregen ]

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Eldijomo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:34:
We hebben een Intergas 24\18 HRE nog geen 3 jaar. Vloerverwarming met plaatwisselaar voor de woonkamer, 3 groepen. In de woonkamer staan nog een radiator en een convectorput beiden voor 94% dicht gezet anders is het zo snel warm dat de vloer geen kans krijgt.

Verdeler is nieuw, en het gehele systeem is schoongespoeld.

Onze cv slaat constant in stand 1, te warm. Ik heb diverse geprobeerd op de ketel, maar blijft 1 geven terwijl de vraag rond de 40 a 45 graden is vanuit de Nest-thermostaat E "True Radiant" komt.

Zet ik de True Radiant van de thermostaat uit dan gaat de ketel als het ware op aan\uit en niet meer moduleren op een laag pitje. Dan stookt hij vol vermogen tot het warm is en gaat dan weer uit. Zakt het 0.5 graden onder de ingestelde temp. in de woonkamer gaat hij weer vol vermogen.

Het lijkt ons dat dit meer gas kost dan de gehele dag doorpruttelen.

Werkt true radiant niet meer met intergas samen of doe ik iets verkeerd.
Heb je in de Nest instellingen aangegeven dat het om vloerverwarming gaat, en heb je de "voorloop temperatuur" ook goed (lager) ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Oké, ik wist niet dat er een instelling kon worden gedaan in de Nest thermostaat E module. Kun je me vertellen waar ik het vind en wat ik zou moeten instellen. Deze info is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Eldijomo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:00:
Oké, ik wist niet dat er een instelling kon worden gedaan in de Nest thermostaat E module. Kun je me vertellen waar ik het vind en wat ik zou moeten instellen. Deze info is nieuw voor mij.
Die instellingen vind je onder "apparatuur/equipment" en dan bij Pro:

https://support.google.co...hl=nl#zippy=%2Capparatuur

https://support.google.co...zippy=%2Cpro-setup-openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Ik moet een code ingeven bij pro, die heb ik niet. Hoe kom ik er aan?

Ik heb wel een voorloop temp gevonden onder instellingen. Die staat op 75 graden. Ik weet geheel niet wat deze temp. inhoud. Welke temp moet ik dan instellen en wat is het effect. Heb het geprobeerd op 50, maar de cv loopt gewoon door naar 50 en schiet op 1.

Ook vreemd dat je geen keuze hebt bij instellingen dat je radiatoren en vloerverwarming hebt. Wat vul je dan in voor het systeem?

[ Voor 16% gewijzigd door Eldijomo op 27-11-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:26
Beste Allemaal,

Excuses als ik zomaar binnen kom vallen.
Ik heb een 3rd gen Nest Learning Thermostat. Deze is met de woning gekomen.
Vanaf dag 1 heb ik de nest op Eco mode gezet, dit heeft 1.5 jaar zo gestaan, zit in een tussen verdieping en ik heb het niet snel kou

In de tussentijd is mijn vriendin ingestrokken bij mij, en die heeft het vreselijk koud haha. Nu ben ik er dus achter gekomen dat de Nest kan leren en zelf een schema kan opstellen. Maar gezien ik het altijd op ECO mode hebt vraag ik me af of de nest dat wel kan.

Mijn vraag is eingelijk.
Wat zou een energie/gas vriendelijke schema zijn? Als hij de hele avond uit staat denk ik niet dat het verstandig is om hem in de ochtend al op 24 graden te zetten neem ik aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 19:52
Eldijomo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:20:
Ik moet een code ingeven bij pro, die heb ik niet. Hoe kom ik er aan?

Ik heb wel een voorloop temp gevonden onder instellingen. Die staat op 75 graden. Ik weet geheel niet wat deze temp. inhoud. Welke temp moet ik dan instellen en wat is het effect. Heb het geprobeerd op 50, maar de cv loopt gewoon door naar 50 en schiet op 1.

Ook vreemd dat je geen keuze hebt bij instellingen dat je radiatoren en vloerverwarming hebt. Wat vul je dan in voor het systeem?
Nee je moet naar Instellingen - Apparatuur - Doorgaan en dan Pro Configuratie. Dus niet naar Instellingen en dan Pro, want dat is voor Nest Pro Installateurs. (geen idee btw wat je daar nog meer kan doen)

[ Voor 5% gewijzigd door r_buren op 27-11-2021 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb in mijn Home omgeving mijn vrouw uitgenodigd.
Ze heeft Google home op haar Android telefoon geïnstalleerd.
Daarin ziet ze enkel de 2 Nest mini's die we op dit moment hebben geïnstalleerd staan.
De Hue lampen ziet ze echter niet, terwijl ik doe wel in mijn Home app hebben staan.

Hoe dat dit kan, kan ik niet echt vinden.
Moet ze dan ook de Hue app op haar telefoon installeren??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sakurakilla schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:
Beste Allemaal,

Excuses als ik zomaar binnen kom vallen.
Ik heb een 3rd gen Nest Learning Thermostat. Deze is met de woning gekomen.
Vanaf dag 1 heb ik de nest op Eco mode gezet, dit heeft 1.5 jaar zo gestaan, zit in een tussen verdieping en ik heb het niet snel kou

In de tussentijd is mijn vriendin ingestrokken bij mij, en die heeft het vreselijk koud haha. Nu ben ik er dus achter gekomen dat de Nest kan leren en zelf een schema kan opstellen. Maar gezien ik het altijd op ECO mode hebt vraag ik me af of de nest dat wel kan.

Mijn vraag is eingelijk.
Wat zou een energie/gas vriendelijke schema zijn? Als hij de hele avond uit staat denk ik niet dat het verstandig is om hem in de ochtend al op 24 graden te zetten neem ik aan
In ieder geval van eco modus afhalen, en dan de thermostaat laten leren aan de hand van hoe jullie 'm een tijdje handmatig instellen.

Zelf heb ik ingesteld staan dat ie van 1200 tot 2200 uur tot 18 graden verwarmt, en 2200 tot 1200 op 16 graden staat (ik werk zelf altijd in de ochtend, mijn partner wordt zelf pas laat wakker dus vroeg stoken is bij ons niet noodzakelijk). De leidinggevende zet vervolgens vaak nog 's avonds de thermostaat toch weer wat warmer dan de ingestelde 18, en ook na 2200 nog eens. Vandaar dat ik nog een extra signaal om middernacht heb dat ie op 16 graden moet.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:20:
Ik heb in mijn Home omgeving mijn vrouw uitgenodigd.
Ze heeft Google home op haar Android telefoon geïnstalleerd.
Daarin ziet ze enkel de 2 Nest mini's die we op dit moment hebben geïnstalleerd staan.
De Hue lampen ziet ze echter niet, terwijl ik doe wel in mijn Home app hebben staan.

Hoe dat dit kan, kan ik niet echt vinden.
Moet ze dan ook de Hue app op haar telefoon installeren??
Uitgenodigd op basis van haar Google-account neem ik even aan? Bij ons werkt het gewoon goed. Weet niet meer wat ik toen, paar jaar terug daarvoor heb gedaan precies, maar kan goed zijn dat zodra zij de uitnodiging heeft geaccepteerd je haar nog onderdeel moet maken van de woongroep of nog rechten moet geven wellicht.

Bij mij is de leidinggevende ook beheerder (zie dat ik dat niet eens kan aanpassen). Vanavond kan ik eventueel nog wat testen als je wilt en er niet uitkomt. Heb op mijn andere device nog een ander Google account staan die (nog) geen onderdeel is van mijn huishouden, kan ik even uitvogelen hoe of wat.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb het al opgelost met spraak commando's
Ze kan nu in elke ruimte gewoon de smart verlichting lichten aan en uit zetten door iets te ropen in de richting van de Nest.
In de huiskamer heb ik nog 2 recepten aangemaakt:
film is alle verlichting gedimd en in een toffe paarse gloed
Lezen is alle verlichting in een sfeer stand maar toch fel genoeg om te lezen.

Overigens heb ik nu nog 2 E14 smartlampen bij gekocht.
Geen Hue maar Wizz lampen, die zijn via de Nest ook gewoon mee te nemen in de programma's.
Die kosten maar een 10 per stuk bij de Praxis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:46:
Ik heb het al opgelost met spraak commando's
Ze kan nu in elke ruimte gewoon de smart verlichting lichten aan en uit zetten door iets te ropen in de richting van de Nest.
In de huiskamer heb ik nog 2 recepten aangemaakt:
film is alle verlichting gedimd en in een toffe paarse gloed
Lezen is alle verlichting in een sfeer stand maar toch fel genoeg om te lezen.

Overigens heb ik nu nog 2 E14 smartlampen bij gekocht.
Geen Hue maar Wizz lampen, die zijn via de Nest ook gewoon mee te nemen in de programma's.
Die kosten maar een 10 per stuk bij de Praxis.
Als dit het Hue ervaringen&discussie topic was, was je echt aan het vloeken in de kerk ;)
Maar fijn dat het is gelukt haha. Spraakcommando's zijn wel zo makkelijk.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Heb onlangs een nieuwe ketel gekregen, Nefit Proline NXT HRC 24. Daarvoor had ik een oude Nefit waarbij ik dus alleen aan/uit kon.

Klopt mijn gedachte goed met onderstaande aansluitschema?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEcN6hG33Y6rI_tYHIdW-bdi1aQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hfV7Ucw6LLiDrXw9as8q0SrX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door s.butterman op 30-11-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:34:
[...]

Weet niet of je CV ketel opentherm heeft, dus daar zou een verschil in kunnen zitten. De V2 heeft dacht ik geen opentherm ondersteuning en zal nu dus via on/off geschakeld zitten. Dit kun je in principe zo overzetten, maar als je ketel opentherm ondersteunt zal dat denk ik prettiger zijn (voor de portemonnee, uiteindelijk).

Anders dan dat zal het draadjes omprikken zijn, kkdwd :)
Ja ik heb nu een Nefit NXT HRC 24. Klopt mijn aanname voor onderstaande schema? Dan moet ik de hub vervangen. De nieuwe heeft trouwens geen Nest logo viel me op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEcN6hG33Y6rI_tYHIdW-bdi1aQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hfV7Ucw6LLiDrXw9as8q0SrX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s.butterman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:52:
[...]

Ja ik heb nu een Nefit NXT HRC 24. Klopt mijn aanname voor onderstaande schema? Dan moet ik de hub vervangen. De nieuwe heeft trouwens geen Nest logo viel me op.

[Afbeelding]
De polariteit van opentherm maakt zviw niks uit in ieder geval, dus volgens mij klopt het schema verder wel.
De 3A zekering bij de voeding, hoe kom je daar zo bij trouwens? (Gewoon puur interesse vraag, heb het bij mijn Nest namelijk niet)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:04:
[...]

De polariteit van opentherm maakt zviw niks uit in ieder geval, dus volgens mij klopt het schema verder wel.
De 3A zekering bij de voeding, hoe kom je daar zo bij trouwens? (Gewoon puur interesse vraag, heb het bij mijn Nest namelijk niet)
Gheghe was een gejat plaatje. Zit bij mij dus gewoon een reguliere stekker aan vanuit L N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
Gisteren heb ik de battery doorbell gekoppeld. Was nog aardig pielen en telkens herhalen met zoeken totdat hij hem ineens wel toevoegde. Alleen als ik nu in de home app naar de bel ga krijg ik de meldin:

Activeer dit apparaat opnieuw om live beelden te zien.

Ik had hem al even verwijderd en dus met een hoop opnieuw pogen eindelijk weer toegevoegd maar dan blijft die melding komen. Iemand dit dit issue herkent?

Maak gebruik van Ziggo met daarachter een Deco Mesh netwerk en met testen ligt de bel praktisch óp een van de Deco's.

De bel is volledig opgeladen. Daarvoor gaf hij de melding dat het activeren opnieuw moest na volledig opladen. Dat kan het dus ook niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s.butterman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:17:
Gisteren heb ik de battery doorbell gekoppeld. Was nog aardig pielen en telkens herhalen met zoeken totdat hij hem ineens wel toevoegde. Alleen als ik nu in de home app naar de bel ga krijg ik de meldin:

Activeer dit apparaat opnieuw om live beelden te zien.

Ik had hem al even verwijderd en dus met een hoop opnieuw pogen eindelijk weer toegevoegd maar dan blijft die melding komen. Iemand dit dit issue herkent?

Maak gebruik van Ziggo met daarachter een Deco Mesh netwerk en met testen ligt de bel praktisch óp een van de Deco's.

De bel is volledig opgeladen. Daarvoor gaf hij de melding dat het activeren opnieuw moest na volledig opladen. Dat kan het dus ook niet meer zijn.
Eventueel een factory reset van de deurbel doen en opnieuw installeren? (Heb zelf geen slimme deurbel, dus kan in dat opzicht helaas niet verder helpen ;w )

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
Ben aardig om aan het gaan qua nest producten :)

Wat wel een gemis is, de rookmelder. Komend jaar verplicht per huishouden op iedere woonlaag. Heb nu simpele 'domme' praxis melders en een Ali tuya melder.

Maar de Nest beschikt helaas niet over een gas detector. Zou me wel fijn lijken in de keuken voor het gasfornuis. Via ali een tuya apparaatje besteld die dat wel doet alleen brak de mini usb connector gelijk al van het printplaatje af bij aansluiten #prul maar goed dat was ook een gok...

Zou mooi zijn als Google naast CO en rook een gas detectie ook op zou nemen. Nu vind ik het nog niet veel meerwaarde hebben tov een goedkopere slimme rookmelder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
s.butterman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:57:
Ben aardig om aan het gaan qua nest producten :)

Wat wel een gemis is, de rookmelder. Komend jaar verplicht per huishouden op iedere woonlaag. Heb nu simpele 'domme' praxis melders en een Ali tuya melder.

Maar de Nest beschikt helaas niet over een gas detector. Zou me wel fijn lijken in de keuken voor het gasfornuis. Via ali een tuya apparaatje besteld die dat wel doet alleen brak de mini usb connector gelijk al van het printplaatje af bij aansluiten #prul maar goed dat was ook een gok...

Zou mooi zijn als Google naast CO en rook een gas detectie ook op zou nemen. Nu vind ik het nog niet veel meerwaarde hebben tov een goedkopere slimme rookmelder.
Die Nest Protects zijn erg fijn en geven je heel veel rust. Ik zou niet graag een goedkopere 'slimme' rookmelder willen hebben. Wat maakt ze nou 'slim'? Dat ze een Zigbee-koppeling oid hebben?

Wat pas echt slim is, is dat je melder je 's-nachts met rust laat, zichzelf checkt (zelfs de soundcheck gaat elke maand automatisch), je van te voren meldt dat het alarm kan afgaan omdat er een beetje rook is gedetecteerd en vooral: een melder die je verteld waar er stront aan de knikker is.

Leuk dat je gekoppelde rookmelders allemaal tegelijkertijd kan laten afgaan, maar fijner vind ik het dat er ook nog wordt verteld dat er rook is gedetecteerd op zolder. Dan weet je in ieder geval waar je wel en niet moet zijn.

Ik raad je die dingen echt aan als je gewoon rust en vertrouwen wilt hebben in plaats van een of andere Chinese gadget van AliExpress. Maar ieder zijn ding.

En ja, gasdetectie. Ik heb zelf inductie maar kan me voorstellen dat het fijn is. Meeste gasstellen zijn toch beveiligd voor als de vlam uitgaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:27
Ik hou ook van gadgets, maar ik heb mijn rookmelder het liefst zo dom mogelijk, dan is de kans kleiner dat hij het niet doet door een software bug op het moment dat je hem nodig hebt. Als mijn gordijnen een keer niet dicht gaan, mijn haard een keer niet aan gaat, of mijn lampen een keer niet aangaan als ik dat wil is te overzien. Aangezien ik dat allemaal al wel een keer meegemaakt heb, maakt dat mijn vertrouwen in een smart rookmelder niet zo hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

AvK

Ready Set Go

FrankRicard schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:26:
Ik hou ook van gadgets, maar ik heb mijn rookmelder het liefst zo dom mogelijk, dan is de kans kleiner dat hij het niet doet door een software bug op het moment dat je hem nodig hebt. Als mijn gordijnen een keer niet dicht gaan, mijn haard een keer niet aan gaat, of mijn lampen een keer niet aangaan als ik dat wil is te overzien. Aangezien ik dat allemaal al wel een keer meegemaakt heb, maakt dat mijn vertrouwen in een smart rookmelder niet zo hoog
En zo is het!
Heb hier op elke verdieping en elke kamer zo'n zogenaamde domme rookmelder hangen.
Als ik slaap hoor ik ze allemaal heel goed (wanneer het batterijtje leeg is).
Mocht de brand ontstaan in je meter kast dan valt je internet weg...... Hoezo veilig.

Blijven nadenken mensen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

AvK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:40:
[...]

En zo is het!
Heb hier op elke verdieping en elke kamer zo'n zogenaamde domme rookmelder hangen.
Mocht de brand ontstaan in je meter kast dan valt je internet weg...... Hoezo veilig.

Blijven nadenken mensen.
Ze zijn niet helemaal van gisteren bij Google/Nest hoor... ;)
Nest-melders zijn niet afhankelijk van een werkende internetverbinding om te alarmeren. Je krijgt de beste "beleving" als internet het wel doet (alarmering op de app), maar de melders zelf gaan gewoon staan gillen hoor. Bovendien meen ik me te herinneren dat ze een eigen mesh-netwerkje maken, zodat ook bij uitval van de router alle melders in alarm gaan.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reptile209 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:29:
[...]

Ze zijn niet helemaal van gisteren bij Google/Nest hoor... ;)
Nest-melders zijn niet afhankelijk van een werkende internetverbinding om te alarmeren. Je krijgt de beste "beleving" als internet het wel doet (alarmering op de app), maar de melders zelf gaan gewoon staan gillen hoor. Bovendien meen ik me te herinneren dat ze een eigen mesh-netwerkje maken, zodat ook bij uitval van de router alle melders in alarm gaan.
Klopt, ze maken een eigen mesh netwerk. Daarnaast gaat de batterij versie verdraaid lang mee, en de 220v versie heeft een back-up batterij, dus stroomvoorziening is ook geen issue.

Maar eenieder moet uiteraard doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Ik ben zelf heel erg blij met mijn Nest Protect, die o.a. automatisch de CV ketel uit zet zodra die af gaat.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:19
AvK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:40:
[...]

En zo is het!

Blijven nadenken mensen.
Die 'domme' rookmelders gingen bij mij op de gekste tijden af (en ja, ook snachts.) Je schrik jezelf de pleuris als ze afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attotje
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik had al enige tijd een Nest v3 thermostaat in gebruik in on/off mode. in de hoop om in de toekomst meer energie te gaan besparen heb ik de verbindingen in de ketel & heatlink aangepst naar de opentherm slots & in de nest instellingen ook voor opentherm gekozen.

De CV is een Bulex THEMACONDENS F37/50, welke zowel verwarming als warm water regelt. Door de nieuwe instellingen regelt de Nest thermostaat nu dus ook het warm water.
Op de app zie ik dat hij constant warm water opwarmt naar 60 graden wat me niet erg zuinig lijkt? Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk hoe dit juist werkt & hoe ik het optimaal moet instellen?

Los van de water optie had ik ook nog willen vragen of er andere instellingen zijn die ik nu moet aanpassen voor een efficienter gebruik? Ik heb bijvoorbeeld true radiant nu ge-activeerd. Auto schema gebruik ik niet aangezien ik thuis werk gewoon; ingesteld dat de temperatuur om 07:00 op 21graden moet staan & naar eco gaat om 23:00.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

attotje schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:30:
Ik had al enige tijd een Nest v3 thermostaat in gebruik in on/off mode. in de hoop om in de toekomst meer energie te gaan besparen heb ik de verbindingen in de ketel & heatlink aangepst naar de opentherm slots & in de nest instellingen ook voor opentherm gekozen.

De CV is een Bulex THEMACONDENS F37/50, welke zowel verwarming als warm water regelt. Door de nieuwe instellingen regelt de Nest thermostaat nu dus ook het warm water.
Op de app zie ik dat hij constant warm water opwarmt naar 60 graden wat me niet erg zuinig lijkt? Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk hoe dit juist werkt & hoe ik het optimaal moet instellen?

Los van de water optie had ik ook nog willen vragen of er andere instellingen zijn die ik nu moet aanpassen voor een efficienter gebruik? Ik heb bijvoorbeeld true radiant nu ge-activeerd. Auto schema gebruik ik niet aangezien ik thuis werk gewoon; ingesteld dat de temperatuur om 07:00 op 21graden moet staan & naar eco gaat om 23:00.

Alvast bedankt voor jullie tips!
60 Graden is erg laag. Denk aan Legionella enzo. Moet je wel koud bij mengen als je gaat douchen???
Bij mij staat de water temperatuur op 80 graden. Maar ik heb dan ook geen warm water voorraad potje in mijn CV ketel zitten. Deze warmt alleen maar als je heet water nodig hebt. (Intergas).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

AvK schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:53:
[...]

60 Graden is erg laag. Denk aan Salmonella enzo. Moet je wel koud bij mengen als je gaat douchen???
Bij mij staat de water temperatuur op 80 graden. Maar ik heb dan ook geen warm water voorraad potje in mijn CV ketel zitten. Deze warmt alleen maar als je heet water nodig hebt. (Intergas).
Je bedoeld legionella om te voorkomen dient je ketel op minimaal 60 graden te zijn ingesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

I stand corrected. Zal het aanpassen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

volgens mij mag minimaal 55graden ook wel.

@attotje ik zie in het cv ketel tunen topic best wel wat info voorbij komen voor instellingen met een Nest thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attotje
AvK schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:53:
[...]

60 Graden is erg laag. Denk aan Legionella enzo. Moet je wel koud bij mengen als je gaat douchen???
Ik heb idd mengranen in bad/douche, hoe moet ik 60graden interpreteren? Gaat mijn nest ervoor zorgen dat het warm water nu niet boven de 60graden verwarmd wordt in de CV als ik ga douchen of gewoon warm water neem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attotje
Bommes schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:57:
volgens mij mag minimaal 55graden ook wel.

@attotje ik zie in het cv ketel tunen topic best wel wat info voorbij komen voor instellingen met een Nest thermostaat.
Ok, ga ik daar eens kijken bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
attotje schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb idd mengranen in bad/douche, hoe moet ik 60graden interpreteren? Gaat mijn nest ervoor zorgen dat het warm water nu niet boven de 60graden verwarmd wordt in de CV als ik ga douchen of gewoon warm water neem? :)
Volgens mij is de bedoeling van die instelling dat het warm (tap) water altijd op deze temperatuur is. Je kunt het volgens mij ook middels een tijdschema instellen. Je kunt het ook gewoon uitzetten en je CV ketel het werk laten doen. Ik vermoed dat de instellingen op de CV ketel zelf altijd prio krijgen cq overrulen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik verwees naar dat CV tunen topic omdat:
Sommige ketels hebben een eco stand waarin het tapwater op ingeleerde momenten warm gehouden wordt.
Dus niet 24/7 op 60 graden maar enkel als het ding denk dat jij warm water nodig hebt.
Zo heb ik mijn ketel ook ingesteld, niet via een nest thermostaat maar rechtsreeks op de ketel zelf.

Zo zijn er nog talloze tips en truuks om je gas verbruik lager te krijgen, alleen een Nest er aan kopellen is vaak niet het maximale wat je er uit kunt halen.
Zelfs zonder heel veel moeite kun je toch wel aanzienlijk wat instellingen tweaken die al dan niet een grote besparing opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is volgens mij ook afhankelijk van of je CV een warm water reservoir heeft. Mijn ketel staat op 55 graden warm water, maar heeft geen reservoir om warm te houden. Alleen on demand dat het water wordt verwarmd.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
PeacekeeperNL schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:28:
Het is volgens mij ook afhankelijk van of je CV een warm water reservoir heeft. Mijn ketel staat op 55 graden warm water, maar heeft geen reservoir om warm te houden. Alleen on demand dat het water wordt verwarmd.
Klopt, is bij mij ook zo. Ik heb een Nefit Smartline, die heeft geen boiler, maar is een "doorstromer". Daar kun je instellen op de Nest wat je wilt, maar de ketel instellingen bepalen gewoon wanneer en hoe warm het tapwater wordt verwarmd. De Nest geeft alleen aan op welke temp er gemeten wordt, dus puur "display".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attotje
Dank voor de reacties en tips, ik heb opentherm nu een 10tal uurtjes in gebruik maar de thermostaat heeft nu reeds 2x draadloze verbinding verloren met the heatlink.
Er is zowel een bedrade als draadloze verbinding beschikbaar.

Is draadloos een vereiste voor opentherm? Er zitten 2 kamers tussen beide toestellen dus draadloos kan idd niet super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
attotje schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:13:
Dank voor de reacties en tips, ik heb opentherm nu een 10tal uurtjes in gebruik maar de thermostaat heeft nu reeds 2x draadloze verbinding verloren met the heatlink.
Er is zowel een bedrade als draadloze verbinding beschikbaar.

Is draadloos een vereiste voor opentherm? Er zitten 2 kamers tussen beide toestellen dus draadloos kan idd niet super zijn.
Zover ik weet niet. Bedraad is voldoende dacht ik, maar zeker weten doe ik dit niet.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
PeacekeeperNL schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:16:
[...]

Zover ik weet niet. Bedraad is voldoende dacht ik, maar zeker weten doe ik dit niet.
Zit de heatlink op voldoende afstand van de ketel? Volgens mij staat in de handleiding iets van 1 a 1,5m Ivm storingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
olafmol schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:20:
[...]

Zit de heatlink op voldoende afstand van de ketel? Volgens mij staat in de handleiding iets van 1 a 1,5m Ivm storingen oid.
offtopic:
Ik vermoed verkeerde bericht gequote ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attotje
olafmol schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:20:
[...]

Ik schat een goeie 60cm maar bij aan/uit heb ik dit probleem nooit gehad. Zal eerst eens proberen te verbinden via alleen bedraad.

Edit: aanpassen naar alleen bedraad blijkt niet mogelijk blijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door attotje op 20-12-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attotje
Bij het nakijken deze ochtend (verwarming gaat aan om 07:30) stel ik toch vast dat zelf nu de nest via opentherm werkt de CV toch op 65 graden staat te branden om 2 graden verschil te overbruggen. Ook als de temperatuur op een halve graad na bereikt was stond de CV nog op 64 graden.

Ik had verwacht dat bij het moduleren op de CV juist lagere temperaturen te zien & zeker voor het overbruggen van kleine verschillen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
attotje schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:25:
[...]

Ik schat een goeie 60cm maar bij aan/uit heb ik dit probleem nooit gehad. Zal eerst eens proberen te verbinden via alleen bedraad.

Edit: aanpassen naar alleen bedraad blijkt niet mogelijk blijkbaar.
In de thermostaat onder hardware kan je kijken of en hoe de heatlink “mesh” verbinding is, mss geeft dit wat inzicht? Probeer anders ook een reset van de thermostaat (10sec ring indrukken totdat ie op zwart gaat en herstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
attotje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:27:
Bij het nakijken deze ochtend (verwarming gaat aan om 07:30) stel ik toch vast dat zelf nu de nest via opentherm werkt de CV toch op 65 graden staat te branden om 2 graden verschil te overbruggen. Ook als de temperatuur op een halve graad na bereikt was stond de CV nog op 64 graden.

Ik had verwacht dat bij het moduleren op de CV juist lagere temperaturen te zien & zeker voor het overbruggen van kleine verschillen of zie ik dat verkeerd?
Welkom in de wondere wereld van de Nest. De algoritmes en stooklijnen zijn volledige black box.

Ik vroeg me vanochtend ook al hetzelfde af: doet de Nest wel iets met buiten temperatuur meting? Tis nu -2 itt 4 a 6 graden eerder deze week, en de Nest trueradiant staat doodleuk met dezelfde CV water temp te stoken als eerder deze week in de ochtend, rond de 60 graden. Dat gaat natuurlijk niet vliegen.

Merken meer mensen dit gedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nee want ik heb geen nest thermostat maar ik lees het wel (veel) vaker.
Voor mij genoeg reden om voorlopig even bij mijn Honeywell aan/uit thermostaat te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Bommes schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:13:
[...]

Nee want ik heb geen nest thermostat maar ik lees het wel (veel) vaker.
Voor mij genoeg reden om voorlopig even bij mijn Honeywell aan/uit thermostaat te houden.
Ik kan de Nest gewoon in on/off zetten door trueradiant uit te zetten, maarja.

Ben wel benieuwd of andere modulerende thermostaten direct de veranderde buitentemp meenemen in de stooklijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnley
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 13:35
Iemand nog problemen ondervonden dat de nest thermostaat die niet meer op de gevraagde tijd aan zijn temperatuur komt? Ik verwacht 21 graden tegen 7u s'morgens maar dat haalt hij nu pas tegen 9u30, waardoor we amper 17.5 hebben om 7u.

Onze nest begint sedert enkele dagen te laat met warmen (pas 30min op voorhand) en geraakt pas 2 uur later dan gevraagd aan de ingestelde temperatuur. De laatste jaren ging dit goed. Wij hebben vloerverwarming dus opwarmen gaat traag zoals normaal. Maar dan moet de Nest wél op tijd in gang schieten.

True radiant staat nog steeds aan, er werden geen instellingen gewijzigd.

Houdt Nest al dan niet rekening met de buitentemperatuur?? Bij vrieskou mag hij alvast vroeger starten maar dat doet hij helemaal niet...

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:15
Stijnley schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:19:
Iemand nog problemen ondervonden dat de nest thermostaat die niet meer op de gevraagde tijd aan zijn temperatuur komt? Ik verwacht 21 graden tegen 7u s'morgens maar dat haalt hij nu pas tegen 9u30, waardoor we amper 17.5 hebben om 7u.

Onze nest begint sedert enkele dagen te laat met warmen (pas 30min op voorhand) en geraakt pas 2 uur later dan gevraagd aan de ingestelde temperatuur. De laatste jaren ging dit goed. Wij hebben vloerverwarming dus opwarmen gaat traag zoals normaal. Maar dan moet de Nest wél op tijd in gang schieten.

True radiant staat nog steeds aan, er werden geen instellingen gewijzigd.

Houdt Nest al dan niet rekening met de buitentemperatuur?? Bij vrieskou mag hij alvast vroeger starten maar dat doet hij helemaal niet...

Iemand tips?
Als je kamer 2.5 uur bezig is om op te warmen is het dan niet veel voordeliger om de verwarming aan te laten op de gewenste temperatuur zodat hij alleen soms een beetje bij hoeft te verwarmen?
Ik heb zelf ook van alles getest met de nest v3 en vloerverwarming maar een constante temperatuur van 20 graden koste mij minder gas dan een 3 graden verlaging in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idanue schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:29:
[...]

Als je kamer 2.5 uur bezig is om op te warmen is het dan niet veel voordeliger om de verwarming aan te laten op de gewenste temperatuur zodat hij alleen soms een beetje bij hoeft te verwarmen?
Ik heb zelf ook van alles getest met de nest v3 en vloerverwarming maar een constante temperatuur van 20 graden koste mij minder gas dan een 3 graden verlaging in de nacht.
Was met vloerverwarming sws niet beter/zuiniger om redelijk constante temperatuur aan te houden?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:15
PeacekeeperNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:31:
[...]

Was met vloerverwarming sws niet beter/zuiniger om redelijk constante temperatuur aan te houden?
Yup, kleine verlaging van 1 graad oid maakt niet veel uit maar als je hem veel verder naar beneden zet kost het je erg veel energie om de hele vloermassa weer op te warmen.

Als je voor niet al te veel geld het verbruik wil bijhouden dan kan ik een HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter aanraden. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
PeacekeeperNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:31:
[...]

Idd met vloerverwarming zou ik geen nachtverlaging doen.

De Nest heeft wel recent een firmware update gehad, mss is dat de oorzaak van het veranderde gedrag? Probeer eens een reset door de draairing 10sec ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
Goedendag, ik heb vandaag de Nest thermostaat v3 geïnstalleerd. Klopt het dat deze thermostaat 2 zichtbare sensoren heeft? Of heb ik wellicht te maken met 1 bubbel onder het scherm en 1 zichtbare sensor?

Edit: klopt zo te zien! De heatlink van mijn eerste was defect geraakt dus zojuist een nieuwe opgehaald en die heeft het ook!

Ik vroeg mij af of het kwaad kan dat ik geen adereindhulzen heb gebruikt om de heatlink aan te sluiten?

En verder: super tevreden over de thermostaat! Zo zie je maar weer, iets extra's betalen en je krijgt er kwaliteit voor terug. Wat een super thermostaat en app vergeleken met Honeywell en vooral Intergas!!

[ Voor 55% gewijzigd door turkeyhakan op 25-12-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:46:
Goedendag, ik heb vandaag de Nest thermostaat v3 geïnstalleerd. Klopt het dat deze thermostaat 2 zichtbare sensoren heeft? Of heb ik wellicht te maken met 1 bubbel onder het scherm en 1 zichtbare sensor?

Edit: klopt zo te zien! De heatlink van mijn eerste was defect geraakt dus zojuist een nieuwe opgehaald en die heeft het ook!

Ik vroeg mij af of het kwaad kan dat ik geen adereindhulzen heb gebruikt om de heatlink aan te sluiten?

En verder: super tevreden over de thermostaat! Zo zie je maar weer, iets extra's betalen en je krijgt er kwaliteit voor terug. Wat een super thermostaat en app vergeleken met Honeywell en vooral Intergas!!
Geen adereindhulsen maakt niks uit, uitgaande van dat je normale draden hebt gebruikt. Ik heb bij mijn CV schakeldraad gebruikt voor de OT, en een oude stekker met gevlochten koperen kern voor de stroomvoorziening. Ging in mijn vorige woning een paar jaar goed, en in mijn huidige woning ook.

[ Voor 56% gewijzigd door PeacekeeperNL op 27-12-2021 10:08 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
PeacekeeperNL schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:07:
[...]

Geen adereindhulsen maakt niks uit, uitgaande van dat je normale draden hebt gebruikt. Ik heb bij mijn CV schakeldraad gebruikt voor de OT, en een oude stekker met gevlochten koperen kern voor de stroomvoorziening. Ging in mijn vorige woning een paar jaar goed, en in mijn huidige woning ook.
De Heatlink heb ik met normaal draad aangesloten op 230V. Echter zonder adereindhulsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:11:
[...]

De Heatlink heb ik met normaal draad aangesloten op 230V. Echter zonder adereindhulsen..
Hoeft m.i. niet, als het werkt dan werkt het.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
Iemand die qua afwezigheidsfunctie heeft kunnen ontdekken of je hem wel uit kan laten gaan als je van huis bent maar los van het automatisch inschakelen? Wil niet dat als ik voor ik naar mijn werk ga en even voorbij denkt dat ik er ben en dan lekker gaat tetteren. Van de week deed hij dat toen ik thuis was maar in een lekker vastlopend zonnetje achter het raam zat thuis.

Voorheen kon je die twee los van elkaar gebruiken. Nu lijkt het er op dat als je autodetectie wilt doen je het voor beiden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:37
Zojuist mijn Nest doorbell geplaatst, is het altijd zo dat deze er supermakkelijk af te pakken en mee te nemen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

jasperz89 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:55:
Zojuist mijn Nest doorbell geplaatst, is het altijd zo dat deze er supermakkelijk af te pakken en mee te nemen is?
Correct!

Het is wel zo dat iemand anders niks aan jouw deurbel heeft omdat deze gekoppeld is aan jouw account.

[ Voor 26% gewijzigd door AvK op 11-01-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58
AvK schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Correct!

Het is wel zo dat iemand anders niks aan jouw deurbel heeft omdat deze gekoppeld is aan jouw account.
Heel gemakkelijk valt mee, ik heb beelden dat iemand het midden in de nacht aan het proberen is...en het gelukkig niet gelukt is 8)7
Maar met een klein tooltje is het idd heel eenvoudig, zoals bij de meeste deurbellen met camera, zeker de types die je moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
weertenaar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Heel gemakkelijk valt mee, ik heb beelden dat iemand het midden in de nacht aan het proberen is...en het gelukkig niet gelukt is 8)7
Maar met een klein tooltje is het idd heel eenvoudig, zoals bij de meeste deurbellen met camera, zeker de types die je moet opladen.
Dan gaat er bij mij iets niet goed. Geen tooltje nodig namelijk maar gewoon er af te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

jasperz89 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:13:
[...]

Dan gaat er bij mij iets niet goed. Geen tooltje nodig namelijk maar gewoon er af te pakken.
Dan zit ie niet goed vastgeklikt. Normaal zou je met een paperclip oid de deurbel via het gaatje onderin moeten ontgrendelen. Kijk daar even naar of er niet ergens een draadje geklemd zit of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
AvK schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Dan zit ie niet goed vastgeklikt. Normaal zou je met een paperclip oid de deurbel via het gaatje onderin moeten ontgrendelen. Kijk daar even naar of er niet ergens een draadje geklemd zit of zoiets.
Ik kan alleen met het pinnetje aan de bovenkant een palletje indrukken maar daarmee gebeurt er vrij weinig.
Kan hem er zo vanaf meenemen… morgen maar even verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Die van mij zit aardig vast en kan inderdaad alleen op een normale manier dan met een pinnetje worden verwijderd.
Als je hem erin druk moet je een klikje horen

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:54
Ik heb ook zojuist de Nest Doorbell geïnstalleerd, en heb alle events detectie uit staan (drukke stoep voor de deur, is niet chill als iedereen gefilmd wordt de hele tijd). Maar ik wil wel graag dat 'ie start met filmen als er aangebeld wordt. Hoe zet ik dat aan?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
jasperz89 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:34:
[...]

Ik kan alleen met het pinnetje aan de bovenkant een palletje indrukken maar daarmee gebeurt er vrij weinig.
Kan hem er zo vanaf meenemen… morgen maar even verder naar kijken.
Google heeft helaas niet het ketting mechanisme bij de bel wat bij de outdoor cam wel zit. Had voor mijn Nest zo'n Ali bel. Die zat meer vanuit de behuizing met een schroefje in de post vast waardoor het minder makkelijk ging.

Wel heb ik motion aan staan dus staat iemand die er aan begint er wel meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 20:57
Sinds kort wonen wij in een nieuwe woning en hiervoor hebben we twee Nest (wired) deurbellen aangeschaft.

Deze heb ik volgens schema aangesloten op de bestaande voor en achterbel, maar met nieuwe trafo (die hier in het topic eerder genoemd werd), gezien de huidige 1A trafo niet zou voldoen. Vervolgens de voordeur bel aangesloten en in de Nest app toegevoegd zonder problemen.

Maar nu sluit ik de tweede aan en kan ik deze niet toevoegen aan de Nest App (error waarbij hij naar andere nest devices zoekt voor gegevensoverdracht). Hier heb ik een tweede trafo uiteindelijk voor aangesloten omdat ik dacht dat de stroomtoevoeg mogelijk een probleem vormde (twee Nest's op één trafo). Maar het probleem blijft bestaan, na verwijderen van de voordeur bel in Nest en toevoegen achterdeur ging dit wel succesvol maar nu kan ik de voordeur bel met hetzelfde probleem niet toegevoegd krijgen.

Als last resort de deurbel direct in de meterkast aangesloten (dicht bij de al reeds verbonden deurbel), daar kon hij even gekoppeld worden en verbinden. Maar na een minuut viel de verbinding weg en na het verplaatsen na de andere locatie (dus stroom er af, herstart deubel) krijgt deze ook niet opnieuw verbinding.

Iemand tips/tricks hoe ik alsnog/toch de twee deurbellen tegelijk in de Nest app kan koppelen?

Edit: Opgelost! Door middel van een powerbank op een halve meter naast de wel functionerende deurbel gehouden. Daar het hele set-up proces doorlopen en nu lijkt alles (voorlopig) naar wens te werken :D

[ Voor 7% gewijzigd door tokko1 op 13-01-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Ik geraak er niet uit.
Aangezien ik aan straatkant woon heb ik mijn zone verkleind, maar ik wil liever enkel opname activatie als iemand op de knop drukt.

Waar staat die schakelaar in Google Home? thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:56
Op mijn Nest v3 heb ik Home/Away assist gekoppeld aan mijn iPhone. Als ik (veel) later thuis kom staat de Nest op Away, maar is wel gaan verwarmen. Klopt dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:54
Spacewide schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:11:
Ik geraak er niet uit.
Aangezien ik aan straatkant woon heb ik mijn zone verkleind, maar ik wil liever enkel opname activatie als iemand op de knop drukt.

Waar staat die schakelaar in Google Home? thanks!
Ik had dus dezelfde vraag, maar na een paar keer testen is mijn conclusie dat dat out of the box werkt. Dus als je bij "events" alles uitzet, dan gaat 'ie wel opnemen bij aanbellen.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_satede
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Hallo, bij mij is de heatlink defect, weet iemand waar ik een nieuwe kan kopen ? Als ik google vind ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rob_satede schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:44:
Hallo, bij mij is de heatlink defect, weet iemand waar ik een nieuwe kan kopen ? Als ik google vind ik niks
In het topic al eens voorbij gekomen, dus zou zeker adviseren even te zoeken.

Los worden ze niet verkocht zover ik weet, maar neem in ieder geval even contact op met de (Nederlandse) klantenservice van Google, zijn vaak wel behulpzaam.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 01:13
jasperz89 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:55:
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een cover voor je deurbel aanschaffen (ook ter bescherming tegen regen etc. wellicht goed), waardoor je eerst de cover van de deurbel moet afhalen om de paperclip er aan de onderkant in te steken. De cover zit er namelijk best strak op. Uiteraard houdt dat iemand die hem heel graag wil stelen niet tegen, maar het maakt het in ieder geval iets minder makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:49

sanook

_/-\o_

Sinds een paar dagen heb ik een Nest V3 thermostaat, deze is aangesloten op mijn Intergas Xtreme 30 ketel. Voorheen had ik de Intergas ComfortTouch thermostaat waarover ik in het begin wel mijn twijfels had. Grootste nadeel van de Intergas is voor mij dat ik via Domoticz en/of Google Home de temperatuur niet kan regelen (uitlezen gaat wel in Domoticz, maar temperatuur wijzigen lukt niet).
Na verloop van tijd werd ik steeds meer tevreden over de Intergas Thermostaat, hij liet de ketel meestal heel rustig zijn werk doen.

De reden dat ik een Nest heb aangeschaft heb is omdat mijn vrouw op haar zaak graag ook een thermostaat wil die op afstand te regelen is, mijn idee was om de Intergas die thuis hing naar haar zaak te verhuizen want daar is een Intergas HRE ketel dus dat zou ook prima moeten werken daar (dit wil ik komende week gaan doen). Dan kon ik voor thuis een Nest kopen zodat ik via Google Home eenvoudig te temperatuur in kan stellen en wijzigen.

Helaas ben ik na een paar dagen nog niet erg tevreden over de Nest. Allereerst de temperatuur die hij aangeeft is pak hem beet een graad te hoog. Wel makkelijk om mijn vrouw nu te overtuigen dat de thermostaat écht op 21 staat als ze het weer eens koud heeft, maar ik heb toch liever een realistische temperatuur (liefst zelfs nog met een offset zoals ik dit eerder had op mijn Netatmo on/off thermostaat)
Maar wat ik niet voor elkaar krijg, en als ik op Amerikaanse fora kijk zie ik dat anderen dit probleem ook hebben (sinds kort), en dat is dat ik het voorverwarmen niet uitgeschakeld krijg. True Radiant staat aan (want anders moduleert hij niet) en staat op 0 uur. Dit zou volgens de Google website moeten werken.Ik heb ook geprobeerd om Auto Schema aan/uit te zetten maar dit heeft ook geen invloed. Ik blijf merken dat de thermostaat (iig) een half uur van te voren al gaat verwarmen. Dit is voor mij ongewenst.

Zijn er anderen die dit ook hebben en zo ja, zou het kunnen dat dit inderdaad pas sinds kort zo is en dat het met een firrmware versie te maken zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
Rob_satede schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:44:
Heb je de nieuwe versie met opentherme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
sanook schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:28:
Sinds een paar dagen heb ik een Nest V3 thermostaat, deze is aangesloten op mijn Intergas Xtreme 30 ketel. Voorheen had ik de Intergas ComfortTouch thermostaat waarover ik in het begin wel mijn twijfels had. Grootste nadeel van de Intergas is voor mij dat ik via Domoticz en/of Google Home de temperatuur niet kan regelen (uitlezen gaat wel in Domoticz, maar temperatuur wijzigen lukt niet).
Na verloop van tijd werd ik steeds meer tevreden over de Intergas Thermostaat, hij liet de ketel meestal heel rustig zijn werk doen.

De reden dat ik een Nest heb aangeschaft heb is omdat mijn vrouw op haar zaak graag ook een thermostaat wil die op afstand te regelen is, mijn idee was om de Intergas die thuis hing naar haar zaak te verhuizen want daar is een Intergas HRE ketel dus dat zou ook prima moeten werken daar (dit wil ik komende week gaan doen). Dan kon ik voor thuis een Nest kopen zodat ik via Google Home eenvoudig te temperatuur in kan stellen en wijzigen.

Helaas ben ik na een paar dagen nog niet erg tevreden over de Nest. Allereerst de temperatuur die hij aangeeft is pak hem beet een graad te hoog. Wel makkelijk om mijn vrouw nu te overtuigen dat de thermostaat écht op 21 staat als ze het weer eens koud heeft, maar ik heb toch liever een realistische temperatuur (liefst zelfs nog met een offset zoals ik dit eerder had op mijn Netatmo on/off thermostaat)
Maar wat ik niet voor elkaar krijg, en als ik op Amerikaanse fora kijk zie ik dat anderen dit probleem ook hebben (sinds kort), en dat is dat ik het voorverwarmen niet uitgeschakeld krijg. True Radiant staat aan (want anders moduleert hij niet) en staat op 0 uur. Dit zou volgens de Google website moeten werken.Ik heb ook geprobeerd om Auto Schema aan/uit te zetten maar dit heeft ook geen invloed. Ik blijf merken dat de thermostaat (iig) een half uur van te voren al gaat verwarmen. Dit is voor mij ongewenst.

Zijn er anderen die dit ook hebben en zo ja, zou het kunnen dat dit inderdaad pas sinds kort zo is en dat het met een firrmware versie te maken zou kunnen hebben?
Ik zou auto schema in ieder geval uitschakelen, die kan echt hele gekke dingen doen, en dan is het lastig om een goed schema te krijgen/houden. Gewoon zelf instellen dus.

TrueRadiant is bedoeld om met vertragingen te werken voor het opwarmen (niet voor het afkoelen helaas). De setting voor voorverwarmen werkt alleen 's nachts, het is bedoeld om 's nachts niet te lang teveel lawaai van het opwarmen te krijgen. Maar ik snap wel soort van dat TrueRadiant niet met 0 uur kan werken, omdat er altijd een opwarm tijd is, en dat probeert TrueRadiant juist mee te nemen.

Ik vermoed dat die 0 uur setting dus niet werkt omdat je het niet tijdens nachtelijke uren gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Toch wel apart dat je dat voorverwarmen dan niet uit kan schakelen, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt...
Als je True Radiant uitzet verwarmt ie weliswaar niet meer voor, maar dan ben je ook je modulatie kwijt en werkt ie als een ON/OFF thermosstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
sanook schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:05:
Toch wel apart dat je dat voorverwarmen dan niet uit kan schakelen, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt...
Als je True Radiant uitzet verwarmt ie weliswaar niet meer voor, maar dan ben je ook je modulatie kwijt en werkt ie als een ON/OFF thermosstaat.
Klopt, maar als je NU van 18 graden naar 20 graden wilt gaan, valt er toch niets te moduleren? Dan gaat ie gewoon op max vermogen staan branden, niet anders dan aan/uit. En de ketel kan zelf ook terug moduleren op vermogen als de retour temp dichterbij de aanvoer temp komt.

Het hele idee van TrueRadiant is juist dat ie uitrekent adhv buitentemperatuur (al vraag ik me serieus af hoeveel het algoritme daar daadwerkelijk rekening mee houdt, maargoed), eerdere opwarming van je huis etc. hoeveel tijd er nodig is om op tijdstip X op temp Y te komen. Als je dat niet wilt, dan heb je volgens mij genoeg aan een aan/uit thermostaat en een modulerende ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

olafmol schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Als je dat niet wilt, dan heb je volgens mij genoeg aan een aan/uit thermostaat en een modulerende ketel.
Dat zou inderdaad kunnen, maar op andere Thermostaten (zoals netatmo of intergas comfort touch) kan het wel uitgeschakeld worden, en blijkbaar op de Nest niet. Dat vind ik dan een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
sanook schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen, maar op andere Thermostaten (zoals netatmo of intergas comfort touch) kan het wel uitgeschakeld worden, en blijkbaar op de Nest niet. Dat vind ik dan een minpunt.
Eens. De Nest heeft een beetje een "Apple" strategie: zo min mogelijk config, en zo veel mogelijk "opiniated" en automatisch. Viel mij ook wat tegen, maar het werkt nu en ik kom er zo min mogelijk aan.

Als je echt tweakability wilt zou ik naar Netatmo kijken, al vind ik die echt heel lelijk qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

olafmol schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Eens. De Nest heeft een beetje een "Apple" strategie: zo min mogelijk config, en zo veel mogelijk "opiniated" en automatisch. Viel mij ook wat tegen, maar het werkt nu en ik kom er zo min mogelijk aan.

Als je echt tweakability wilt zou ik naar Netatmo kijken, al vind ik die echt heel lelijk qua design.
Met mijn vorige ketel had ik de Netatmo en daar was ik zeer tevreden over, maar heb nu een modulerende ketel. De modulerende Netatmo is een beetje een apart verhaal geloof ik, werkt niet met dezelfde web interface e.d. en kan er ook niet veel info over vinden verder.
Misschien moet ik me ook kaaar overgeven aan Google en op langere termijn nog eens kijken wat ik er dan van vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
sanook schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Met mijn vorige ketel had ik de Netatmo en daar was ik zeer tevreden over, maar heb nu een modulerende ketel. De modulerende Netatmo is een beetje een apart verhaal geloof ik, werkt niet met dezelfde web interface e.d. en kan er ook niet veel info over vinden verder.
Misschien moet ik me ook kaaar overgeven aan Google en op langere termijn nog eens kijken wat ik er dan van vind.
Ik zou het even proberen...alternatief kun je ook naar een Honeywell Chronotherm gaan, bewezen tech.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

olafmol schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:17:
[...]

En de Nest mist wat mij betreft 2 basale functies:
- na starten nachtverlaging wil ik vanavond gedurende 2 uur blijven verwarmen, want ik heb bezoek (en dus niet door het programma aan te moeten passen, of er zelf aan te denken hem weer laag te zetten)
- ik ga om 10.00 weg in het weekend, maar verwacht dat ik om 18.00 weer thuis ben en dan wil ik een warm huis binnenlopen. Dus kunnen aangeven dat ik eenmalig op tijd x temperatuur y wil.
Met de tweede functionaliteit kan je de eerste trouwens ook afdekken. Echt zonde dat ze dat er niet in hebben zitten, desnoods via de app of Google assistent.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Reptile209 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:34:
[...]

- na starten nachtverlaging wil ik vanavond gedurende 2 uur blijven verwarmen, want ik heb bezoek (en dus niet door het programma aan te moeten passen, of er zelf aan te denken hem weer laag te zetten)
- ik ga om 10.00 weg in het weekend, maar verwacht dat ik om 18.00 weer thuis ben en dan wil ik een warm huis binnenlopen. Dus kunnen aangeven dat ik eenmalig op tijd x temperatuur y wil.
Met de tweede functionaliteit kan je de eerste trouwens ook afdekken. Echt zonde dat ze dat er niet in hebben zitten, desnoods via de app of Google assistent.
Ja dat zou handig zijn! Ik wil ook graag een temp-sensor offset, en een temp display die de daadwerkelijke gemeten sensor waarde laat zien, ipv afgerond op 0,5 graden.

Ook het verhogen van de minimale TrueRadiant temp ivm radiatoren die een bepaalde minimum water temp nodig hebben is een hele belangrijke.

Maar ik zie Google eigenlijk niets veranderen aan hun Nest feature-set...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Reptile209 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:34:
[...]

Dat eerste kun je toch eenvoudig oplossen door bv om 0u (of een ander tijdstip waarvan je zeker weet dat je al in bed ligt) nog een setting te maken voor de nacht temperatuur?
De Netatmo (niet modulerend) had een tijdelijke setting die dan X minuten (instelbaar) werkt en daarna weer terug gaat naar de programma instelling.. Die vond ik ideaal, want als ik op de Nest bv om 14:55 iets verander wordt dat om 15u overruled door het programma, óf als de volgende setting pas om 21u is blijft ie de hele dag op die tijdelijke instelling staan.
Wat ik ook nog mis op de Nest is een manual instelling als je af wilt wijken van het programma, bv als je een werkdag thuis bent (ouderwetse Chronoterm had 'vandaag als zondag', maar ook 'temperatuur continu')

edit: nav de post van @olafmol ben ik nu naar de Honeywell Lyric T6 aan het kijken. Zo te zien heeft die alle opties die ik zou willen. Dan hoeft Google niet voor mij te denken (ben teveel een control freak vrees ik), en ook via Google Home en Domoticz in te stellen.

[ Voor 11% gewijzigd door sanook op 22-01-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuffles
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-08 13:14
Weet iemand of deze beltrafo goed genoeg is voor de Nest deurbel battery?

https://www.abbconnect.nl/details/index.aspx?id=330922

Primaire spanning (volt) 230
Secundaire spanning 1 (volt) 8
Secundaire stroomsterkte 1 (ampère) 1

[ Voor 45% gewijzigd door Shuffles op 24-01-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zij die nog Nest spul willen kopen, de BTW dagen van de rode reus zijn weer bezig. Ik heb zojuist een extra Nest Protect gescoord met productiedatum augustus 2021 :) ik ben blij.

Overigens voor zij die niet weten hoe je dit kunt zien aan de buitenkant: check het serienummer: xxxxxxxxWWYYxxxx. Deze geven de week en het jaartal van productie, in mijn geval 3421 :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:11

Haan

dotnetter

Shuffles schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:26:
Weet iemand of deze beltrafo goed genoeg is voor de Nest deurbel battery?

https://www.abbconnect.nl/details/index.aspx?id=330922

Primaire spanning (volt) 230
Secundaire spanning 1 (volt) 8
Secundaire stroomsterkte 1 (ampère) 1
Ik ben geen expert, maar ik vind dit voor de doorbell
Nest Doorbell (batterij)
Spanning 8 tot 24 V AC
Stroom 10 tot 40 VA

De trafo waar je naar linkt levert maar 8W wat sowieso minder is dan 10VA. Maar of dat heel veel uitmaakt durf ik niet te zeggen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb een 'oude' Nest outdoor cam hangen en heb een Nest Aware abonnement voor 30 dagen opslag.
Als ik in de Google Home app onder instellingen > Nest Aware kijk, staat daar dat ik geen geschikt apparaat heb voor Aware.

Wat gaat hier mis? Ik heb wel een Aware abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

PeacekeeperNL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:00:
Voor zij die nog Nest spul willen kopen, de BTW dagen van de rode reus zijn weer bezig. Ik heb zojuist een extra Nest Protect gescoord met productiedatum augustus 2021 :) ik ben blij.

Overigens voor zij die niet weten hoe je dit kunt zien aan de buitenkant: check het serienummer: xxxxxxxxWWYYxxxx. Deze geven de week en het jaartal van productie, in mijn geval 3421 :)
Ik heb er dus ook eentje, maar de geschiedenis zie ik niet terug in de Google hub.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:28
Hey allemaal

Ik heb mijn ouders laatst een Google Nest Mini cadeau gedaan (ze luisteren graag radio 4, maar omdat Ziggo gestopt is met analoog signaal, hadden ze een nieuw apparaatje nodig). Nou wist ik dat de geluidskwaliteit van de Nest Mini helemaal prima is voor mijn ouders en ze zijn er dus ook heel blij mee..

Anyways... waarom vertel ik dit allemaal?...

Er is wel iets raars aan de hand. De Google Nest verteld namelijk vrijwel uitsluitend één en dezelfde mop!!
Ok, Google, vertel een mop: en dan iedere keer die mop van de bestek la die zich ergert aan de opscheplepel... (met heel sporadisch één andere mop)

Dit is natuurlijk onaanvaardbaar!!

Heeft iemand enig idee waar ik de oorzaak van dit probleem moet zoeken?
Voordat ik bij m'n ouders op bezoek kwam om ze ermee te helpen, had mijn vader zelf de Google Nest al geïnstalleerd/verbonden met de WiFi. Ik weet dus niet precies of hij in dat proces misschien iets verkeerd gedaan heeft.

Verder heb ik overigens geen gebreken ontdekt. De Nest is goed verbonden met internet, want "ze" geeft verder overal antwoord op. Radio werkt ook prima. Alleen die moppen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb de nest thermostaat V3. Heeft iemand hier ook last dat de home/away functie niet goed werkt, de locatie rechten staan goed in de nest app maar applicatie zegt het volgende: "we hebben paar dagen niets gehoord van je mobiel gehoord ... Apparaat wordt niet meer gebruikt voor thuis /afwezig functie " .

Heb btw een pixel 6 pro toestel

[ Voor 5% gewijzigd door Karish op 08-02-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Karish schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:14:
Heeft iemand hier ook last dat de home/away functie niet goed werkt, de locatie rechten staan goed in de nest app maar applicatie zegt het volgende: "we hebben paar dagen niets gehoord van je mobiel gehoord ... Apparaat wordt niet meer gebruikt voor thuis /afwezig functie "

Heb btw een pixel 6 pro toestel
Volgens mij werkt die functie vrijwel nooit goed.
Wisselende berichten inderdaad. Ben er nog niet achter waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
AvK schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Volgens mij werkt die functie vrijwel nooit goed.
Wisselende berichten inderdaad. Ben er nog niet achter waar dat aan ligt.
Is er onlangs een update geweest, dit heeft namelijk altijd goed gewerkt hiervoor.
Pagina: 1 ... 67 ... 72 Laatste