Als ik jou was zou ik hem eerst eens op de bestaande trafo aansluiten. Ik heb hem aangesloten op de standaard 8va trafo IPV op een trafo met 12va zoals staat aangegeven en het werkt gewoon naar behoren. Een nieuwe trafo kun je altijd nog kopen.Shuffles schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:26:
Weet iemand of deze beltrafo goed genoeg is voor de Nest deurbel battery?
https://www.abbconnect.nl/details/index.aspx?id=330922
Primaire spanning (volt) 230
Secundaire spanning 1 (volt) 8
Secundaire stroomsterkte 1 (ampère) 1
Dat is mijn bestaande trafo.49euro schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:29:
[...]
Als ik jou was zou ik hem eerst eens op de bestaande trafo aansluiten. Ik heb hem aangesloten op de standaard 8va trafo IPV op een trafo met 12va zoals staat aangegeven en het werkt gewoon naar behoren. Een nieuwe trafo kun je altijd nog kopen.
Iemand die wellicht weet of het mogelijk is om de Nest Protect ook en alarm te laten geven op bij de Nest Mini of Nest Hub?
Omdat ik zelf de Nest Protect niet hoor had ik gehoopt wat meer (geluid) vermogen op mijn nachtkastje te zetten, maar ik krijg de alarmen daar niet op ingesteld.
Omdat ik zelf de Nest Protect niet hoor had ik gehoopt wat meer (geluid) vermogen op mijn nachtkastje te zetten, maar ik krijg de alarmen daar niet op ingesteld.
Weet iemand of een nest heat link zowel opentherm als het ingebouwde relais kan schakelen?
Dus kan ik bij warmtevraag de ketel via opentherm aansturen en tegelijkertijd via het relais in de heat link een klep laten schakelen?
Alvast bedankt.
Dus kan ik bij warmtevraag de ketel via opentherm aansturen en tegelijkertijd via het relais in de heat link een klep laten schakelen?
Alvast bedankt.
Voor zo ver ik weet is dit niet mogelijk, maar zou wel handig zijn.BasvanS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:20:
Iemand die wellicht weet of het mogelijk is om de Nest Protect ook en alarm te laten geven op bij de Nest Mini of Nest Hub?
Maar dat ding maakt aardig wat herrie vind ik.
Zou ook leuk zijn als je de geschiedenis terug kan zien in de Google hub
Be Stronger Than Your Excuses
Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn Nest probleem.
In ons huis hebben wij een Nest Hello deurbel en 2 rookmelders. Eergisteren ging er iets fout tijdens de installatie van een tweede Philips Hue Bridge, waardoor mijn Hue account ontkoppelt werd van Google Home. Het weer koppelen lukte niet en met heel veel gepruts en contact met de Google helpdesk deed deze het spontaan weer (yay).
Nu hebben we echter een ander probleem: het viel ons op dat we geen melding kregen toen iemand aanbelde. Ik ging in de Nest app kijken en zag dat mijn apparaten weg waren. Ik heb toen uitgelogd en weer ingelogd en toen kwam ik op de 'huis instellen' de pagina. Ik heb daar mijn huis geselecteerd en de stappen doorlopen, maar ik krijg steeds de melding 'Er is een probleem met het verbinden met de Nest service'. En soms gaat hij zonder melding weer terug naar de huis instellen pagina. Kortom, ik kan mijn huis met bestaat de nest apparaten niet linken. Wat wel lukt is de optie nieuwe huis aanmaken, alleen dan zou ik alle apparaten opnieuw moeten toevoegen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zit er niet op te wachten om een nieuw huis te maken met alle problemen die ik heb gehad met Philips Hue. Mijn oude/bestaande huis moet toch gewoon te koppelen zijn?
In ons huis hebben wij een Nest Hello deurbel en 2 rookmelders. Eergisteren ging er iets fout tijdens de installatie van een tweede Philips Hue Bridge, waardoor mijn Hue account ontkoppelt werd van Google Home. Het weer koppelen lukte niet en met heel veel gepruts en contact met de Google helpdesk deed deze het spontaan weer (yay).
Nu hebben we echter een ander probleem: het viel ons op dat we geen melding kregen toen iemand aanbelde. Ik ging in de Nest app kijken en zag dat mijn apparaten weg waren. Ik heb toen uitgelogd en weer ingelogd en toen kwam ik op de 'huis instellen' de pagina. Ik heb daar mijn huis geselecteerd en de stappen doorlopen, maar ik krijg steeds de melding 'Er is een probleem met het verbinden met de Nest service'. En soms gaat hij zonder melding weer terug naar de huis instellen pagina. Kortom, ik kan mijn huis met bestaat de nest apparaten niet linken. Wat wel lukt is de optie nieuwe huis aanmaken, alleen dan zou ik alle apparaten opnieuw moeten toevoegen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zit er niet op te wachten om een nieuw huis te maken met alle problemen die ik heb gehad met Philips Hue. Mijn oude/bestaande huis moet toch gewoon te koppelen zijn?
Nog meer mensen met een Nest deurbel die nu met regen en storm een valse melding krijgen dat er iemand voor de deur staat? Kijk ik via de camera zie ik alleen een grote waterdruppel.
Vanmorgen om 7 uur ja. Waarschijnlijk een opgewaaid blad dat precies voor de camera langsging of een dikke regendruppel...... Dat kan gebeuren.KSR schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:05:
Nog meer mensen met een Nest deurbel die nu met regen en storm een valse melding krijgen dat er iemand voor de deur staat? Kijk ik via de camera zie ik alleen een grote waterdruppel.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hier zojuist voor het eerst dankzij storm FranklinKSR schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:05:
Voorheen nooit een valse melding gehad als er iemand in de tuin stond, maar nu met deze stormen 3x . Ik heb zones ingesteld en dat werkt prima.
Van blaadjes geen last hier.
Van blaadjes geen last hier.
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb inmiddels 2x een Nest Outdoor hangen. De kwaliteit is echter gewoon slecht qua beeld. Mijn vermoeden is, dat dit aan de netwerkverbinding ligt.
Nu valt mij op, dat ik mijn 5Ghz netwerk niet kan zien wanneer ik ze (opnieuw) probeer te vinden.
Maargoed, op 2.4Ghz haal ik ruim 70mbit, wat volgens mij ook voldoende moet zijn.
Ik heb er een EAP225 op 3 meter naast hangen. Deze haalt zelfs via mijn telefoon en laptop via wifi 200/200 wat gelijk is aan mijn abbonement. Zelfs als ik aanzienlijk verder ga staan dan de camera's.
Zie hieronder een voorbeeldplaatje qua pixels..
/f/image/DOtX23qjWgp3b1LB7HooJAHD.png?f=fotoalbum_large)
De "Kwaliteit en bandbreedte" settings staan al op "Hoog".
Iemand dezelfde issues?
Nu valt mij op, dat ik mijn 5Ghz netwerk niet kan zien wanneer ik ze (opnieuw) probeer te vinden.
Maargoed, op 2.4Ghz haal ik ruim 70mbit, wat volgens mij ook voldoende moet zijn.
Ik heb er een EAP225 op 3 meter naast hangen. Deze haalt zelfs via mijn telefoon en laptop via wifi 200/200 wat gelijk is aan mijn abbonement. Zelfs als ik aanzienlijk verder ga staan dan de camera's.
/f/image/DOtX23qjWgp3b1LB7HooJAHD.png?f=fotoalbum_large)
Iemand dezelfde issues?
Try not to become a man of success but a man of value.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar..St4ck3r schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:15:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb inmiddels 2x een Nest Outdoor hangen. De kwaliteit is echter gewoon slecht qua beeld. Mijn vermoeden is, dat dit aan de netwerkverbinding ligt.
[Afbeelding]
Iemand dezelfde issues?
Zelf ook last van de in mijn optiek slechte beeldkwaliteit met mijn outdoor IQ…
Ik heb 2x de "Nest Cam (outdoor of indoor, batterij)" en de kwaliteit van het beeld viel mij zwaar tegen.
Inmiddels in de voortuin de camera constant aangesloten op netstroom en die kwaliteit is een stuk beter geworden.
In de achtertuin overweeg ik dit ook te gaan doen ondanks dat ik dit voor de accuduur niet hoef te doen.
Daar krijg ik veel minder meldingen.
Het is dat die kabels zo duur zijn anders had ik het al lang gedaan.
Edit: zijn er mensen die een alternatief voor deze kabel gevonden hebben?
Inmiddels in de voortuin de camera constant aangesloten op netstroom en die kwaliteit is een stuk beter geworden.
In de achtertuin overweeg ik dit ook te gaan doen ondanks dat ik dit voor de accuduur niet hoef te doen.
Daar krijg ik veel minder meldingen.
Het is dat die kabels zo duur zijn anders had ik het al lang gedaan.
Edit: zijn er mensen die een alternatief voor deze kabel gevonden hebben?
[ Voor 21% gewijzigd door Ad de Jong op 27-02-2022 11:45 ]
Wat is jullie instelling omtrent aanwezigheid detectie voor de nest app. Gebruiken jullie de nest app hiervoor of de google home?
Ik hoor graag
Ik hoor graag
Ik beide, maar dat komt ook omdat sommige producten hier niet met de nest app werken, en andere weer niet meer de home app (zoals mijn nest secure). Aanwezigheid detectie is hier overigens meer fout dan juist...Karish schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:46:
Wat is jullie instelling omtrent aanwezigheid detectie voor de nest app. Gebruiken jullie de nest app hiervoor of de google home?
Ik hoor graag
Mijn reviews al gezien?
Volgens mij is het niet mogelijk om aanwezigheidsdetectie van beide apps te gebruiken op één apparaat. Als ik in de Nest app aangaf dat hij mijn aanwezigheid moet detecteren, en dat vervolgens ook in de Home app doe, is het direct daarna in de Nest app weer uitgeschakeld. Omgekeerd is dat ook het geval.PeacekeeperNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:58:
[...]
Ik beide, maar dat komt ook omdat sommige producten hier niet met de nest app werken, en andere weer niet meer de home app (zoals mijn nest secure). Aanwezigheid detectie is hier overigens meer fout dan juist...
Ik gebruik momenteel de Nest app, aangezien ik alleen een 1st Gen Nest Outdoor Cam heb. Locatiedetectie van twee telefoons, maar werkt nog niet naar volle tevredenheid. Gaat meestal een paar dagen goed, en dan wordt locatie van één van de telefoons niet meer doorgegeven.
Sinds deze morgen werkt bij mij geen enkele Google speaker meer (2x Nest Mini, 1x Nest Audio, 1x Nest Hub 2nd gen). Bij de speakers krijg ik de melding "Er is iets verkeerd gegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw",de Nest Hub blijft hangen op het laadscherm. Aan mijn netwerk is niets veranderd, en alle andere toestellen die met het internet verbonden zijn, werken zonder problemen.
Ik heb zonet een van de Mini's gereset maar als ik die opnieuw wil instellen via de Home app, krijg ik bij het bevestigen van de voorwaarden dat er iets is fout gelopen bij het koppelen van mijn account.
Ben ik momenteel de enige met dit probleem, of is het een algemene storing?
Ik heb zonet een van de Mini's gereset maar als ik die opnieuw wil instellen via de Home app, krijg ik bij het bevestigen van de voorwaarden dat er iets is fout gelopen bij het koppelen van mijn account.
En ja, net nadat ik dit gepost hebt, werkt de hele zwik weer ... Excuses voor de vervuiling van het topic ...

[ Voor 77% gewijzigd door Elpenoor op 29-03-2022 06:50 ]
Ik heb midden in de nacht mijn Nest Hub (wekker) herstart omdat er een zwart scherm was. Denk dat het iets wereldwijds was.Elpenoor schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 06:43:
Sinds deze morgen werkt bij mij geen enkele Google speaker meer (2x Nest Mini, 1x Nest Audio, 1x Nest Hub 2nd gen). Bij de speakers krijg ik de melding "Er is iets verkeerd gegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw",de Nest Hub blijft hangen op het laadscherm. Aan mijn netwerk is niets veranderd, en alle andere toestellen die met het internet verbonden zijn, werken zonder problemen.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Vanmorgen was mijn Nest Hub V2 de weg kwijt, wellicht de hele nacht al. Spanning af/op herstelde de boel, vooralsnog gaat het goed.
ik zat te kijken voor de Google Nest Protect
Maar nu zag ik bij bol.com ( of cool Blue) dat edze nog maar updates krijgt tot 2025.
Beetje zonde dan voor die 3 jaar ( toch) veel geld ui te geven.
Wie weet hoe het na 2025 gaat?
Maar nu zag ik bij bol.com ( of cool Blue) dat edze nog maar updates krijgt tot 2025.
Die melders blijven gewoon werken, vanmiddag haal ik er zelfs nog 2 bij aangezien het straks op elke verdieping verplicht is.chimera2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:30:
ik zat te kijken voor de Google Nest Protect
Hier precies hetzelfde, voor de zekerheid zet ik ook het alarm op mijn telefoon.Serena schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Ik heb midden in de nacht mijn Nest Hub (wekker) herstart omdat er een zwart scherm was. Denk dat het iets wereldwijds was.
Onze Nest Cams (nieuwe generatie) gaan automatisch aan als we allen niet thuis zijn/het huis verlaten. Nu wil ik ze graag óók via een routine aan en uit laten gaan resp 's avonds en 's ochtends (als we wel thuis zijn). Maar ik kan de cams niet vinden in de "actions" lijst van de routines (in de Google Home iOS app). Waar/hoe kan ik dit doen?
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Ik wil graag een slimme deurbel aanschaffen. Ik heb reeds twee camera's en ook nest aware dus de aan te schaffen deurbel kan daarin mee.
Ik weet nu alleen niet of ik een Nest Hello of Nest Doorbell moet kopen.
De 160 graden beeldhoek, de hogere resolutie en de 24/7 videogeschiedenis van de Hello spreken me aan en daarom zou ik voor de Hello willen kiezen.
Maar zie ik niet iets over het hoofd dat ik juist voor het oudere model wil gaan? Wat zijn jullie gedachten / ervaringen?
Ik weet nu alleen niet of ik een Nest Hello of Nest Doorbell moet kopen.
De 160 graden beeldhoek, de hogere resolutie en de 24/7 videogeschiedenis van de Hello spreken me aan en daarom zou ik voor de Hello willen kiezen.
Maar zie ik niet iets over het hoofd dat ik juist voor het oudere model wil gaan? Wat zijn jullie gedachten / ervaringen?
Mijns inziens is de Hello nog altijd een prima keuze, zeker als je de bedrading (lees, oude deurbel) hebt liggen. 24/7 van stroom voorzien ten opzichte van de Doorbell die op batterij werkt. Die laatste heeft uiteraard ook zo zijn voordelen, maar mijn persoonlijke smaak gaat voor de Hello, vanwege de externe voedingsbron.
Mijn reviews al gezien?
De Nest Doorbell kan je ook bedraden.
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Ik wil ook graag een Nest thermostaat gaan gebruiken. Momenteel heb ik een simpele Honeywell thermostaat die ik enkel met de hand kan bedienen. De meest domme thermostaat die er maar bestaat. In mijn vorige woning had ik een thermostaat waar ik programma's in kon zetten.
De reden dat ik nu een slimme thermostaat wil is omdat ik wil dat de ketel niks doet als ik niet thuis ben, programma's wil kunnen instellen, op afstand alvast het huis kan verwarmen als ik onderweg naar huis ben etc.
Momenteel is mijn situatie als volgt: Ik heb onlangs een oud huis gekocht waar ik beneden wil beginnen met renoveren. Momenteel woon ik op de eerste etage. De huidige thermostaat (bedraad) hangt beneden in de woonkeuken. Hier ben ik alleen als ik ga koken. Deze ruimte is dus niet representatief om te beoordelen of mijn woning voldoende warm is, aangezien ik 90% van de tijd op de etage ben.
Met de Nest thermostaat kan ik de thermostaat dus lekker boven neerzetten en gaat de ketel pas stoken als de 'woonkamer' boven te koud wordt.
Nu lees ik echter op verschillende plekken dat de thermostaat de temperatuur niet goed weergeeft in verband met de batterij die warm wordt. Bestaat dat probleem nog steeds met de nieuwste Nest thermostaat?
Zit de Heatlink er altijd standaard bij?
Mijn ketel is een Intergas Kombi Kompakt HRE 24/18.
De reden dat ik nu een slimme thermostaat wil is omdat ik wil dat de ketel niks doet als ik niet thuis ben, programma's wil kunnen instellen, op afstand alvast het huis kan verwarmen als ik onderweg naar huis ben etc.
Momenteel is mijn situatie als volgt: Ik heb onlangs een oud huis gekocht waar ik beneden wil beginnen met renoveren. Momenteel woon ik op de eerste etage. De huidige thermostaat (bedraad) hangt beneden in de woonkeuken. Hier ben ik alleen als ik ga koken. Deze ruimte is dus niet representatief om te beoordelen of mijn woning voldoende warm is, aangezien ik 90% van de tijd op de etage ben.
Met de Nest thermostaat kan ik de thermostaat dus lekker boven neerzetten en gaat de ketel pas stoken als de 'woonkamer' boven te koud wordt.
Nu lees ik echter op verschillende plekken dat de thermostaat de temperatuur niet goed weergeeft in verband met de batterij die warm wordt. Bestaat dat probleem nog steeds met de nieuwste Nest thermostaat?
[ Voor 3% gewijzigd door GrazendeKoe op 16-04-2022 12:10 ]
Ja er zit een (kleine) afwijking in (volgens mij). Maar dat went, je kunt er gewoon rekening mee houden door in te stellen op de temp die comfortabel aanvoelt. Voor de rest tevreden over de nest gen 3 (die kwam idd met heatlink), al gebruik ik al die automagische features niet behalve predictive heating.GrazendeKoe schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:06:
Ik wil ook graag een Nest thermostaat gaan gebruiken. Momenteel heb ik een simpele Honeywell thermostaat die ik enkel met de hand kan bedienen. De meest domme thermostaat die er maar bestaat. In mijn vorige woning had ik een thermostaat waar ik programma's in kon zetten.
Geen idee mbt de nieuwe Nest E.
Ik heb nu al een paar keer in de Nest app het schema aangepast (temperatuur en tijden gewijzigd) en dat gaat even goed en dan staan er ineens weer andere instellingen in.
Soms lijkt het wel een soort van Backup die er tussen geplaatst wordt maar niet alles wordt terug gezet.
Bv ik heb van de winter de standaard temperatuur op 20,5 graden staan, ik heb nu al die temperaturen met 1 graad verlaagd en wat tijden aangepast.
Ofwel de hoogste temperatuur is dan 19,5.
Spontaan staat er dan bij verschillende dagen weer hier en daar 20,5 graden bij.
Soms lijkt het wel een soort van Backup die er tussen geplaatst wordt maar niet alles wordt terug gezet.
Bv ik heb van de winter de standaard temperatuur op 20,5 graden staan, ik heb nu al die temperaturen met 1 graad verlaagd en wat tijden aangepast.
Spontaan staat er dan bij verschillende dagen weer hier en daar 20,5 graden bij.
Heb je de auto schedule nog aanstaan?Ad de Jong schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:01:
Ik heb nu al een paar keer in de Nest app het schema aangepast (temperatuur en tijden gewijzigd) en dat gaat even goed en dan staan er ineens weer andere instellingen in.
Inmiddels uitgezet. Met dit weer niet meer nodig.
Eventueel nodig zet ik de verwarming wel handmatig aan.
Maar die stond inderdaad nog aan ja.
Is dat de oorzaak van de wijzigingenAd de Jong schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:37:
[...]
Inmiddels uitgezet. Met dit weer niet meer nodig.
Eventueel nodig zet ik de verwarming wel handmatig aan.
Maar die stond inderdaad nog aan ja.
Mijn reviews al gezien?
Ik zat er ook al aan te denken.PeacekeeperNL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:29:
[...]
Is dat de oorzaak van de wijzigingenzelf al sinds jaar en dag de automatische leerstand uitgeschakeld.
Zou best kunnen omdat het wel rare tijden zijn maar de afgelopen 2 jaar zeer veel thuis geweest en dan komen ze vrij aardig overeen.
Ik heb even een vraag over het gebruik van de Nest Protect.
In mijn huishouden zijn er vier personen die graag melding op hun device willen als er bijv. rook wordt waargenomen door een protect. Welke app meld dit? Moet iedereen de Nest app daarvoor hebben, of juist de Google Home app?
Dus is de volgorde; eerst iederen via Google Home aan het huishouden laten toevoegen en daarna iedereen de Nest app laten downloaden en daarin laten inloggen de juiste methode? Alvast dank!
In mijn huishouden zijn er vier personen die graag melding op hun device willen als er bijv. rook wordt waargenomen door een protect. Welke app meld dit? Moet iedereen de Nest app daarvoor hebben, of juist de Google Home app?
Dus is de volgorde; eerst iederen via Google Home aan het huishouden laten toevoegen en daarna iedereen de Nest app laten downloaden en daarin laten inloggen de juiste methode? Alvast dank!
[ Voor 30% gewijzigd door forto op 20-04-2022 23:06 ]
Meldingen van Nest protect komen nog via de Nest app. Hier kun je als nieuwe gebruiker inloggen met een Google account. Hier toevoegen/aanmaken is dus de juiste methode.forto schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:39:
Ik heb even een vraag over het gebruik van de Nest Protect.
Mijn reviews al gezien?
Dankjewel! Omdat ik vanuit de Nest-app juist werd doorverwezen naar de Home-app om leden toe te voegen, vond ik het wat onduidelijk.PeacekeeperNL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 05:19:
[...]
Meldingen van Nest protect komen nog via de Nest app. Hier kun je als nieuwe gebruiker inloggen met een Google account. Hier toevoegen/aanmaken is dus de juiste methode.
Je hebt een Google account gebruikt om in te loggen, daarmee zit je ‘Nest huis’ gekoppeld aan je ‘Google huis’.forto schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:34:
[...]
Dankjewel! Omdat ik vanuit de Nest-app juist werd doorverwezen naar de Home-app om leden toe te voegen, vond ik het wat onduidelijk.
Vroegâh, toen Nest nog niet van Google was, moest je een Nest account hebben en al je gezinsleden ook. Met de migratie naar Google is het er niet perse duidelijker op geworden inderdaad, maar dit verklaart het hopelijk een beetje.
Ik had voorheen de Nest Hello bedraad, sinds ik verhuisd ben de versie met batterij. Voorheen ging er een meldingsgeluid samen met een heftig trilsignaal (gelijk aan als ik gebeld wordt) af op mijn telefoon als er werd aangebeld, die was niet te missen. Nu hoor ik slechts het standaard signaal voor meldingen zonder trillen, waardoor ik al een paar keer de bel heb gemist. In de instellingen zie ik enkel dat je meldingen aan- of uit kan zetten. Iemand een idee of dit ergens aan te passen is?
[ Voor 3% gewijzigd door coazter op 21-04-2022 10:40 ]
Ben ik ook wel benieuwd naar, heb het ook niet kunnen vindencoazter schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:23:
Ik had voorheen de Nest Hello bedraad, sinds ik verhuisd ben de versie met batterij. Voorheen ging er een meldingsgeluid samen met een heftig trilsignaal (gelijk aan als ik gebeld wordt) af op mijn telefoon als er werd aangebeld, die was niet te missen. Nu hoor ik slechts het standaard signaal voor meldingen zonder trillen, waardoor ik al een paar keer de bel heb gemist. In de instellingen zie ik enkel dat je meldingen aan- of uit kan zetten. Iemand een idee of dit ergens aan te passen is?
Is er een mogelijkheid dat ik op een scherm constant mijn beide Nest outdoor camera’s kan tonen? Liefst de deurbel ook nog in beeld.
Zoja, op welk scherm kan dit?
Zoja, op welk scherm kan dit?
Blijft wel slecht van Google dat ze in NL geen betaaloptie bieden via Google Pay credits of Ideal. Heb een nest doorbell, twee hubs, binnen cam en thermostaat en sommige dingen uit het abbo vind ik wel interessant maar is dus met geen mogelijkheid te krijgen. Een creditcard ga ik niet aan en daarbij zijn de prepaid kaarten van merken die ze hier accepteren ook nog eens aardig duur in jaarlijkse of eenmalige kosten.
N26..... Kost helemaal noppes.s.butterman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:11:
Blijft wel slecht van Google dat ze in NL geen betaaloptie bieden via Google Pay credits of Ideal. Heb een nest doorbell, twee hubs, binnen cam en thermostaat en sommige dingen uit het abbo vind ik wel interessant maar is dus met geen mogelijkheid te krijgen. Een creditcard ga ik niet aan en daarbij zijn de prepaid kaarten van merken die ze hier accepteren ook nog eens aardig duur in jaarlijkse of eenmalige kosten.
Lijken ze niet te accepteren:
e accepteren:
American Express
MasterCard
Visa
Discover (alleen VS)
JCB (alleen Japan en VS)
Visa Electron (alleen buiten de VS)
PayPal (Spanje, behalve voor betalen zonder account; Australië, Japan en de VS)
Google Pay-saldo (alleen VS en VK)
Google Store Financing
Google Store-tegoed (Australië, Canada, Duitsland, Japan, VK en VS)
@s.butterman een N26 card is dus gewoon een MasterCard en wordt wel geaccepteerd.
Er zijn talloze gratis debetkaarten (prepaid creditcards) die doen wat je wil. Sommige kaarten van fintech startups kennen cashbacks waardoor je zelfs kan verdienen op die kaarten.
Vele zijn wel Visa-kaarten, welke niet in iedere supermarkt geaccepteerd wordt. Maar: dus wel door Google
Er zijn talloze gratis debetkaarten (prepaid creditcards) die doen wat je wil. Sommige kaarten van fintech startups kennen cashbacks waardoor je zelfs kan verdienen op die kaarten.
Vele zijn wel Visa-kaarten, welke niet in iedere supermarkt geaccepteerd wordt. Maar: dus wel door Google
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Deze middag ging het 'lage batterij'-alarm af bij een van mijn Nest Protects modelnummer A13.
Niets speciaals dacht ik bij mezelf, haal deze even naar beneden, doe de batterijen eruit en bestel nieuwe.
Maar toen ik de laatste batterij eruit nam - deze op positie #6 - had ik bijna mijn vingers verbrandt.
Die laatste batterij was gloeiend heet en niet zonder handschoenen vast te houden.
Omdat het hier toch gaat om de originele Energizer Ultimate Lithium-batterij (toestel is van 10/11/2017)
en bovendien Lithium-batterijen licht ontvlambaar zijn, voor de zekerheid hem buiten op terrastegel laten afkoelen voor een paar uurtjes. Op het internet zijn er al meldingen gemaakt, maar niet echt een pasklaar antwoord te vinden. Zijn er mensen hier die dit ook hebben meegemaakt?
Niets speciaals dacht ik bij mezelf, haal deze even naar beneden, doe de batterijen eruit en bestel nieuwe.
Maar toen ik de laatste batterij eruit nam - deze op positie #6 - had ik bijna mijn vingers verbrandt.
Die laatste batterij was gloeiend heet en niet zonder handschoenen vast te houden.
Omdat het hier toch gaat om de originele Energizer Ultimate Lithium-batterij (toestel is van 10/11/2017)
en bovendien Lithium-batterijen licht ontvlambaar zijn, voor de zekerheid hem buiten op terrastegel laten afkoelen voor een paar uurtjes. Op het internet zijn er al meldingen gemaakt, maar niet echt een pasklaar antwoord te vinden. Zijn er mensen hier die dit ook hebben meegemaakt?
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Ik heb een vreemd probleem met mijn Nest V3
Ik ben net verhuist en ben van een remeha avanta 28c naar een intergas hre 28/24 ketel gegaan.
Voorheen had ik altijd het idee dat de huidige temperatuur in beeld stond en als ik er aan draaide dat je dan het standaard temp regel scherm kreeg.
Nu staat hij standaard op het temperatuur regel scherm met een groen blaadje en ik kan dit met geen mogelijkheid wijzigen. Je kan de settings wat je wil zien in de opties van de nest zelf aanpassen maar er wijzigt niks.
De Nest geeft wel aan verbinding met de bridge (naam even kwijt) te hebben. De radiatoren worden ook gewoon warm als ik hem op een hogere temperatuur draai. Dus dat lijkt allemaal te werken.
Ik ben net verhuist en ben van een remeha avanta 28c naar een intergas hre 28/24 ketel gegaan.
Voorheen had ik altijd het idee dat de huidige temperatuur in beeld stond en als ik er aan draaide dat je dan het standaard temp regel scherm kreeg.
Nu staat hij standaard op het temperatuur regel scherm met een groen blaadje en ik kan dit met geen mogelijkheid wijzigen. Je kan de settings wat je wil zien in de opties van de nest zelf aanpassen maar er wijzigt niks.
De Nest geeft wel aan verbinding met de bridge (naam even kwijt) te hebben. De radiatoren worden ook gewoon warm als ik hem op een hogere temperatuur draai. Dus dat lijkt allemaal te werken.
Staat ie mss op eco stand?kaasaanfiets schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:10:
Nest geeft inderdaad (voor zover ik zelf heb kunnen vinden) alleen de ingestelde temperatuur weer, niet de huidige. Bijzondere keuze, ook dat je het niet kan aanpassen, maar zo zijn er wel meer dingen die ik niet handig uitgewerkt vind voor zo'n duur apparaat.kaasaanfiets schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:10:
Zo scherp als een voetbal!
Wij hebben een Google Nest Hello aangesloten op een Emat 24v 8-12-24v beltrafo.
Nest Hello is aangesloten op de 0v en 12v aansluiting. De beltrafo maakt een irritant brommend geluid. Iemand enig idee?
Ik heb de kabels al geswitched, etc. ... maar dat biedt geen soulaas, de Nest Hello werkt wel naar behoren.
Iemand enig idee?
Nest Hello is aangesloten op de 0v en 12v aansluiting. De beltrafo maakt een irritant brommend geluid. Iemand enig idee?
Ik heb de kabels al geswitched, etc. ... maar dat biedt geen soulaas, de Nest Hello werkt wel naar behoren.
Iemand enig idee?
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Had ik ook last van, door tips in dit forum de gong vervangen door een 24v variant en nest ook aangesloten op 24v trafoVidra schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:49:
Wij hebben een Google Nest Hello aangesloten op een Emat 24v 8-12-24v beltrafo.
Iemand enig idee?
https://www.conrad.nl/nl/...est&searchSuggest=product
Ik heb geen gong aangesloten ... alleen beltrafo & nest hellomark_gl schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:39:
[...]
Had ik ook last van, door tips in dit forum de gong vervangen door een 24v variant en nest ook aangesloten op 24v trafo
https://www.conrad.nl/nl/...est&searchSuggest=product
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Bij mij maakte de gong juist het brom geluid 😋Vidra schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:45:
[...]
Ik heb geen gong aangesloten ... alleen beltrafo & nest hello
Vraag over mogelijke koppeling tussen een alarmsysteem t.b.v. inbraakbeveiliging en de koppeling met Nest Protects v2.
Ik overweeg een connected inbraakbeveiliging aan te schaffen. Omdat ik al 5 Nest Protects v2 in huis heb, lijkt het mij prettig als deze gekoppeld kunnen worden. Maakt een hoop extra lawaai en omdat ze verdeeld zijn over het hele huis heeft een inbreker ze ook niet 1-2-3 uitgeschakeld.
Ik weet dat de mogelijkheid bestaat met Nest Secure, alleen is die productlijn niet meer leverbaar. Heeft iemand ervaring met een ander systeem dat op dezelfde manier kan koppelen met de Nest Protects en bijvoorbeeld ook de bewegingsensor van de Protect kan gebruiken om het alarm te triggeren?
Ik overweeg een connected inbraakbeveiliging aan te schaffen. Omdat ik al 5 Nest Protects v2 in huis heb, lijkt het mij prettig als deze gekoppeld kunnen worden. Maakt een hoop extra lawaai en omdat ze verdeeld zijn over het hele huis heeft een inbreker ze ook niet 1-2-3 uitgeschakeld.
Ik weet dat de mogelijkheid bestaat met Nest Secure, alleen is die productlijn niet meer leverbaar. Heeft iemand ervaring met een ander systeem dat op dezelfde manier kan koppelen met de Nest Protects en bijvoorbeeld ook de bewegingsensor van de Protect kan gebruiken om het alarm te triggeren?
Ik heb een nest hello maar heb bij beweging een delay van ongeveer 9 a 10 seconden
Als er aan gebeld wordt gaan de nest hubs na 3 seconden af
Is dit normaal ? En hoe zit dit bij jullie
Ik neem aan via je telefoon of tablet een vertraging bij beweging? En dan via WiFi of 5G ?MarioMark1541 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:32:
Ik heb een nest hello maar heb bij beweging een delay van ongeveer 9 a 10 seconden
Ik heb zones ingesteld en zodra er iemand in die zone van mijn tuin komt heb ik binnen 2 a 3 seconden een melding op mijn telefoon.
Gaat de bel over duurt het ongeveer 1 a 2 seconden voordat ik beeld heb op mijn hubs.
Een enkele keer is er wat meer vertraging maar valt opzich wel mee.
Over zowel WiFi als 4gKSR schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:08:
[...]
Ik neem aan via je telefoon of tablet een vertraging bij beweging? En dan via WiFi of 5G ?
Ik heb zones ingesteld en zodra er iemand in die zone van mijn tuin komt heb ik binnen 2 a 3 seconden een melding op mijn telefoon.
Gaat de bel over duurt het ongeveer 1 a 2 seconden voordat ik beeld heb op mijn hubs.
Een enkele keer is er wat meer vertraging maar valt opzich wel mee.
Hoe krijg ik de meldingen van de nest hello enkel in de Google Home app?
Ik gebruik nu nog de nest app
Ik wil graag 1 app gebruiken daar de deurbel wel te zien is in Google Home
Ik heb dus de oude deurbel (nest hello)
Ik gebruik nu nog de nest app
Ik wil graag 1 app gebruiken daar de deurbel wel te zien is in Google Home
Ik heb dus de oude deurbel (nest hello)
Zijn er andere mensen die momenteel problemen hebben met de activatie van Nest Protect V2 rookmelders?
2 verschillende omgevingen getest (default Telenet omgeving en omgeving met opnsense en unifi APs).
Activatie getest met 2 nest accounts en met Android toestellen en een iPad.
Protects zijn gereset, gesplitste ssids (2.4 & 5) en andere trouble shoot acties zijn uitgevoerd
2 verschillende omgevingen getest (default Telenet omgeving en omgeving met opnsense en unifi APs).
Activatie getest met 2 nest accounts en met Android toestellen en een iPad.
Protects zijn gereset, gesplitste ssids (2.4 & 5) en andere trouble shoot acties zijn uitgevoerd
Ik ben aan het kijken voor een deurbel met video en uiteraard staat de Google Doorbell ook op het lijstje. Wat ik echter niet kan vinden is het volgende:
Ik heb nu een deurbel, eenvoudige knop, met daarachter een gong die enkel met een batterij werkt (een 9V blok en die gaat makkelijk 8 jaar mee blijkbaar). Nu wil ik deze bestaande gong behouden, kan ik de draadjes van de Google Doorbell hiervoor simpelweg verbinden met de gong?
Ik heb nu een deurbel, eenvoudige knop, met daarachter een gong die enkel met een batterij werkt (een 9V blok en die gaat makkelijk 8 jaar mee blijkbaar). Nu wil ik deze bestaande gong behouden, kan ik de draadjes van de Google Doorbell hiervoor simpelweg verbinden met de gong?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb een Itho Daalderop Cool Cube hybride warmtepomp en een Nest v3 met de nieuwste firmware. Het is een hybride warmtepomp met koelfunctie. Ik heb overal in huis radiatoren met meer vermogen opgehangen zodat ik behoorlijk veel overcapaciteit heb. Ik heb dus geen vloerverwarming maar wel dezelfde opbrengst uit de radiatoren.
Standaard is een hybride warmtepomp al niet te kiezen in de menu's en kies ik dus maar voor een opentherm combiketel, maar een koelfunctie heb je dan niet terwijl het systeem dat wel ondersteunt.
Is er een manier om dit op 1 of andere manier toch in de Nest voor elkaar te krijgen? Dus modulerend met koelfunctie?
Standaard is een hybride warmtepomp al niet te kiezen in de menu's en kies ik dus maar voor een opentherm combiketel, maar een koelfunctie heb je dan niet terwijl het systeem dat wel ondersteunt.
Is er een manier om dit op 1 of andere manier toch in de Nest voor elkaar te krijgen? Dus modulerend met koelfunctie?
Heeft iemand wel eens een voedingsadapter voor de nest hello gebruikt? Hoe is dat bevallen?
Zijn er nog meer mensen die de Google Nest Doorbell (battery) hebben en deze hebben aangesloten op de beltrafo? Ik maak gebruik van deze trafo:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
8V + 2A, dus voldoet ruim aan de minimum eisen van 8V + 10VA. Toch loopt de accu binnen een maand leeg. Ik heb het batterijgebruik ingesteld op "Gebalanceerd". Ik woon aan een vrij rustige weg, dus het is niet zo dat deze de hele dag aan het opnemen is. Ervaren nog meer mensen dit probleem? En zo niet, welke trafo gebruiken jullie dan (geen idee of een "sterkere" trafo nog wat uit zou maken)?
Edit: Een sterkere trafo (12V + 2A = 24VA) ertussen gezet en tot nu toe lijkt die niet meer leeg te lopen
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
8V + 2A, dus voldoet ruim aan de minimum eisen van 8V + 10VA. Toch loopt de accu binnen een maand leeg. Ik heb het batterijgebruik ingesteld op "Gebalanceerd". Ik woon aan een vrij rustige weg, dus het is niet zo dat deze de hele dag aan het opnemen is. Ervaren nog meer mensen dit probleem? En zo niet, welke trafo gebruiken jullie dan (geen idee of een "sterkere" trafo nog wat uit zou maken)?
Edit: Een sterkere trafo (12V + 2A = 24VA) ertussen gezet en tot nu toe lijkt die niet meer leeg te lopen
[ Voor 7% gewijzigd door Rax op 02-08-2022 07:46 ]
Wij hebben op dit moment smartlife camera’s. Helaas springen die regelmatig op offline. Dus zijn we op zoek naar goede beveiligingscamera’s, 1 voor buiten en 1 voor binnen. Welke (van Google) zouden jullie adviseren en wat heb ik er verder bij nodig.
(Als dit niet het juiste plekje is om deze vraag te stellen, sorry en verwijder maar).
(Als dit niet het juiste plekje is om deze vraag te stellen, sorry en verwijder maar).
Ik kon niet direct een antwoord vinden op het volgende probleem. Ik heb een Nest Cam Battery gekocht om mijn pup in de gaten te houden. In tegenstelling tot mijn Nest deurbel en mijn verwachting, kan ik de camera geen melding laten triggeren op geluid (alleen maar op beweging).
Daarnaast kon ik de app alleen maar in Google Home instellen. Heb hier gelezen dat dit nu de nieuwe standaard is. Maar ontbreekt deze mogelijkheid gewoon in deze app?
Als oplossing dacht ik het beeld/geluid naar mijn Google Hub te streamen. Maar die gaan na verloop van tijd gewoon in standby. Dus is ook niet echt een werkende oplossing.
Daarnaast kon ik de app alleen maar in Google Home instellen. Heb hier gelezen dat dit nu de nieuwe standaard is. Maar ontbreekt deze mogelijkheid gewoon in deze app?
Als oplossing dacht ik het beeld/geluid naar mijn Google Hub te streamen. Maar die gaan na verloop van tijd gewoon in standby. Dus is ook niet echt een werkende oplossing.
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Ik heb een probleem die ik niet kan vinden.
Ik heb een Google Nest Hub, en als ik vraag de apparaten te synchroniseren dan zegt hij aan het eind, "Ik kan twee apparaten niet vinden, probeer deze opnieuw te installeren"
Ik heb me rot gezocht en bij b.v. Homey, Sonos etc opnieuw ingelogd, maar hij blijft met die melding komen.
Alle telefoons en tablets gedaan, maar ik kan nergens vinden welke 2 apparaten het nu zijn.
Alles werkt wel goed, maar wil het toch weten waar het nou zit.
Ik heb een Google Nest Hub, en als ik vraag de apparaten te synchroniseren dan zegt hij aan het eind, "Ik kan twee apparaten niet vinden, probeer deze opnieuw te installeren"
Ik heb me rot gezocht en bij b.v. Homey, Sonos etc opnieuw ingelogd, maar hij blijft met die melding komen.
Alle telefoons en tablets gedaan, maar ik kan nergens vinden welke 2 apparaten het nu zijn.
Laatste foto lijkt wat lijm te zitten. Maar verder, moet ie heel blijven? Is natuurlijk wel wenselijk, maar in het ergste geval eraf slopen.miicker schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:36:
Vraagje, morgen krijg ik mijn Nest deurbel binnen. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn bestaande deurbel er het beste af kan halen? Ik zie nergens een schroef of iets zitten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ergens kan ik me inbeelden dat je het deel bij het drukkertje eraf kan draaien, anderzijds wellicht met matte deel dat dat geklemd zit. Dat laatste heb ik bijvoorbeeld met mijn deurklinken in huis. Zie je ook niks aan af, maar zit vrij stevig geklemd.
Wellicht like so

Bron
Op die site lijken alle verdekte zo te werken. Kan zijn dat de lijm de boel tegenhoudt.
[ Voor 8% gewijzigd door PeacekeeperNL op 16-08-2022 23:49 ]
Mijn reviews al gezien?
Thanks! Liefst hou ik hem heel, zodat mocht ik verhuizen ik hem terug kan zetten.PeacekeeperNL schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:43:
[...]
Laatste foto lijkt wat lijm te zitten. Maar verder, moet ie heel blijven? Is natuurlijk wel wenselijk, maar in het ergste geval eraf slopen.
Ergens kan ik me inbeelden dat je het deel bij het drukkertje eraf kan draaien, anderzijds wellicht met matte deel dat dat geklemd zit. Dat laatste heb ik bijvoorbeeld met mijn deurklinken in huis. Zie je ook niks aan af, maar zit vrij stevig geklemd.
Wellicht like so
[Afbeelding]
Bron
Op die site lijken alle verdekte zo te werken.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik ben er nog steeds niet achter, dus als iemand een idee heeft?KSR schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:32:
Ik heb een probleem die ik niet kan vinden.
Het valt me net opeens op dat mijn bedrade Nest Hello deurbel flink warm wordt, bijna zo warm dat het oncomfortabel is als je je hand er op legt. Is dat normaal?
Het valt me ook op dat de plastic coating aan het afbrokkelen is rond de belknop en camara.
Het valt me ook op dat de plastic coating aan het afbrokkelen is rond de belknop en camara.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Even in navolging op mijn reactie. De deurbel hangt inmiddels. @Haan ook hier viel me op dat hij aardig warm is.
:strip_exif()/f/image/qpkf0Z2OLXYvHsOnJSom2t0P.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ontkom ik er niet aan dat hij een stuk van dat muurtje aan de rechterkant op de foto op beeld zet. Overdag is dat ook niet storend, maar snachts gooit hij daar een bak IR licht op, waardoor dat gedeelte overbelicht wordt en de rest minder goed zichtbaar is. Is er een manier om dit op te lossen?
Ik heb de wig al geïnstalleerd, dus schuiner kan ik hem niet plaatsen. Hier het beeld dat ik 's nachts heb (ik heb de straat en huizen geblurred omdat ik niet wil dat mensen kunnen herkennen waar ik woon.
:strip_exif()/f/image/XIRQNjrQUd0jB5W8b23VGM3h.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier is dus duidelijk een stuk van de muur te zien en je ziet goed dat dit behoorlijk belicht wordt.
:strip_exif()/f/image/qpkf0Z2OLXYvHsOnJSom2t0P.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ontkom ik er niet aan dat hij een stuk van dat muurtje aan de rechterkant op de foto op beeld zet. Overdag is dat ook niet storend, maar snachts gooit hij daar een bak IR licht op, waardoor dat gedeelte overbelicht wordt en de rest minder goed zichtbaar is. Is er een manier om dit op te lossen?
Ik heb de wig al geïnstalleerd, dus schuiner kan ik hem niet plaatsen. Hier het beeld dat ik 's nachts heb (ik heb de straat en huizen geblurred omdat ik niet wil dat mensen kunnen herkennen waar ik woon.
:strip_exif()/f/image/XIRQNjrQUd0jB5W8b23VGM3h.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier is dus duidelijk een stuk van de muur te zien en je ziet goed dat dit behoorlijk belicht wordt.
Twee suggesties (en misschien heeft iemand anders nog een beter plan):miicker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:42:
Even in navolging op mijn reactie. De deurbel hangt inmiddels. @Haan ook hier viel me op dat hij aardig warm is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
* maak zelf een groter wigje (of frut er nog wat opvulling tussen) om de bel verder te draaien
* plak of schroef een mat plaatje tegen de bakstenen dat weinig of geen IR reflecteert. Moet je even uitproberen wat er werkt.
En als nabrander: had je hem niet beter op het schuine deel van je kozijn kunnen zetten? Evt zelfs met een wigje om hem iets minder schuin te zetten (dus meer evenwijdig aan de gevel)? Maar dat is nu waarschijnlijk te laat, omdat je al gaatjes in het vlakke deel gemaakt hebt?
Zo scherp als een voetbal!
Thanks voor je antwoorden! Misschien kan ik hem nog iets schuiner monteren. Ik ga er naar kijken.Reptile209 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:49:
[...]
Twee suggesties (en misschien heeft iemand anders nog een beter plan):
* maak zelf een groter wigje (of frut er nog wat opvulling tussen) om de bel verder te draaien
* plak of schroef een mat plaatje tegen de bakstenen dat weinig of geen IR reflecteert. Moet je even uitproberen wat er werkt.
En als nabrander: had je hem niet beter op het schuine deel van je kozijn kunnen zetten? Evt zelfs met een wigje om hem iets minder schuin te zetten (dus meer evenwijdig aan de gevel)? Maar dat is nu waarschijnlijk te laat, omdat je al gaatjes in het vlakke deel gemaakt hebt?
Het schuine gedeelte was helaas niet echt een optie, omdat de bedrading uit de muur komt rechts, die loopt dus niet via het kozijn.
Nog even een ander vraagje, als ik een melding krijg van een persoon die voor de deur staat of langs loopt (maar niet aanbelt) dan kan ik daarvan geen bewegend beeld zien, alleen even een statisch beeld (foto). Klopt dat? Of is het op een of andere manier wel mogelijk om een korte clip te bekijken?
Voor mijn Google accu doorbell heb ik op internet een aftermarket wig gekocht met een grotere hoek. Die zijn vast ook voor deze deurbel te krijgen?
Ik verwacht dat als je abo hebt dat je wel bewegende beelden kan terugkijken. Zonder denk ik niet, maar heb zelf geen deurbel van nest dus zeker weten doe ik dit niet.miicker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:57:
Nog even een ander vraagje, als ik een melding krijg van een persoon die voor de deur staat of langs loopt (maar niet aanbelt) dan kan ik daarvan geen bewegend beeld zien, alleen even een statisch beeld (foto). Klopt dat? Of is het op een of andere manier wel mogelijk om een korte clip te bekijken?
Mijn reviews al gezien?
Als je geen abbo hebt dan zie je inderdaad alleen een thumbnail.miicker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:57:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Alweer een Nest Hello vraagje. Kon het voor mij bevredigende antwoord helaas nergens vinden.
Ik heb een Nest Hello deurbel gekocht i.c.m. een nieuwe trafo aangezien ik een ABB 8V trafo heb. Zoals zovelen volgens mij heb ik een trafo van 0-12-24v gekocht van Emat. Tevens wil ik mijn huidige en simpele (zoemer) gong blijven gebruiken.
De 240v kabels kan ik prima in de nieuwe trafo aansluiten, maar in mijn huidige trafo zitten 4 ‘aders’ (blauw en rood) die van de huidige belknop en gong komen. Een rood/blauwe naar de knop en een rood/blauwe naar de gong.
Nu begrijp ik dat ik de kabels van de knop (straks dus de Nest Hello) in de 0 en 12 of 24v moet steken, kleur schijnt niet uit te maken. Waar laat ik dan echter de blauw/rode kabels van de gong? Want met de speciaal meegeleverde gong connecter zou ik mijn huidige gong wel moeten kunnen blijven gebruiken als het goed is.
Mijn huidige trafo (waarvan ik hoop dat de stroomkabels lang genoeg zijn omdat ze nu bovenin zitten en straks onderin):
:strip_exif()/f/image/I9kPvk2Vm2QD3ReClify5Aau.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die dit helder heeft? Bvd!
Edit: bel geinstalleerd op 12v alleen de gong blijft zoemen. Dit is niet te doen zo… die moet ik dus ook vervangen denk ik
Edit 2: nu op 24v gezet en de bromtoon/ratel is weg maar wel een zoemend geluid aanwezig. Ga dus wel een 24v Grothe gong bestellen. Overigens lees ik dat de Hello zowel op 2.4ghz als 5ghz kan maar mijn 5ghz vindt ie net terwijl de router er bijna naast hangt. Ook biet handmatig helaas.
Ik heb een Nest Hello deurbel gekocht i.c.m. een nieuwe trafo aangezien ik een ABB 8V trafo heb. Zoals zovelen volgens mij heb ik een trafo van 0-12-24v gekocht van Emat. Tevens wil ik mijn huidige en simpele (zoemer) gong blijven gebruiken.
De 240v kabels kan ik prima in de nieuwe trafo aansluiten, maar in mijn huidige trafo zitten 4 ‘aders’ (blauw en rood) die van de huidige belknop en gong komen. Een rood/blauwe naar de knop en een rood/blauwe naar de gong.
Nu begrijp ik dat ik de kabels van de knop (straks dus de Nest Hello) in de 0 en 12 of 24v moet steken, kleur schijnt niet uit te maken. Waar laat ik dan echter de blauw/rode kabels van de gong? Want met de speciaal meegeleverde gong connecter zou ik mijn huidige gong wel moeten kunnen blijven gebruiken als het goed is.
Mijn huidige trafo (waarvan ik hoop dat de stroomkabels lang genoeg zijn omdat ze nu bovenin zitten en straks onderin):
:strip_exif()/f/image/I9kPvk2Vm2QD3ReClify5Aau.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die dit helder heeft? Bvd!
Edit: bel geinstalleerd op 12v alleen de gong blijft zoemen. Dit is niet te doen zo… die moet ik dus ook vervangen denk ik

Edit 2: nu op 24v gezet en de bromtoon/ratel is weg maar wel een zoemend geluid aanwezig. Ga dus wel een 24v Grothe gong bestellen. Overigens lees ik dat de Hello zowel op 2.4ghz als 5ghz kan maar mijn 5ghz vindt ie net terwijl de router er bijna naast hangt. Ook biet handmatig helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door remzor op 24-08-2022 17:23 ]
Opremzor schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:14:
Overigens lees ik dat de Hello zowel op 2.4ghz als 5ghz kan maar mijn 5ghz vindt ie net terwijl de router er bijna naast hangt. Ook biet handmatig helaas.
https://support.google.com/googlenest/answer/9259110?hl=nl kan je zien dat de Nest deurbellen alleen in de VS 5Ghz doen

MadDog2K schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:48:
[...]
Op
https://support.google.com/googlenest/answer/9259110?hl=nl kan je zien dat de Nest deurbellen alleen in de VS 5Ghz doen

Hij werkt aardig nu en toevallig vandaag nog een nieuwe Grothe gong van 24v opgehangen wegens het zachte gezoem van de vorige gong. Het enige waar ik me wat aan stoor is de vertraging van 3-4 sec. tussen aanbellen en notificatie. Hier had ik eerder 1-2 sec. verwacht.
Benieuwd waar ze mee komen mbt de nieuwe deurbellen later.
Wie kan helpen? Sinds kort doet mijn Nest raar: ook al staat ie op “away” dan nog schakelt ie op het geprogrammeerde schema. Voor zover ik me kan herinneren was de away stand altijd zo dat ie dan het schema negeerde. Of mis ik ergens iets?
Na het gebruiken van de zoekfunctie ga ik het toch vragen.
Zojuist Nest protect rookmelders opgehangen. Ik had gelezen dat je ze kon verbinden met Hue verlichting. Op een redelijk makkelijke manier. Ik had dus niet gelezen dat dit vanaf 2020 is gestopt. Oef.
Kan ik de rookmelders nog koppelen via iOS iPhone app met opdrachten of op een andere manier aan Hue verlichting?
Bij detectie rook > alle lampen aan?
Zojuist Nest protect rookmelders opgehangen. Ik had gelezen dat je ze kon verbinden met Hue verlichting. Op een redelijk makkelijke manier. Ik had dus niet gelezen dat dit vanaf 2020 is gestopt. Oef.
Kan ik de rookmelders nog koppelen via iOS iPhone app met opdrachten of op een andere manier aan Hue verlichting?
Niet dat ik weet, maar wellicht heb ik nog iets gemist. Ik vind het wel enorm jammer en eigenlijk ook een gemiste kans, daar het een enorme bevordering voor de veiligheid is.Citroentaart schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:41:
Na het gebruiken van de zoekfunctie ga ik het toch vragen.
Zojuist Nest protect rookmelders opgehangen. Ik had gelezen dat je ze kon verbinden met Hue verlichting. Op een redelijk makkelijke manier. Ik had dus niet gelezen dat dit vanaf 2020 is gestopt. Oef.![]()
Wellicht dat het terugkomt met de komst van Matter.
Op Android zou wellicht via Tasker een profiel aangemaakt kunnen worden, waarmee verlichting wordt geactiveerd wanneer er een notificatie van Nest binnenkomt ivm gedetecteerde rook.
Mijn reviews al gezien?
Dat is wel echt balen ja. Bij mijn vorige Netatmo melders werkte het wel. Kon ik het gewoon via Homekit instellen.PeacekeeperNL schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:00:
[...]
Niet dat ik weet, maar wellicht heb ik nog iets gemist. Ik vind het wel enorm jammer en eigenlijk ook een gemiste kans, daar het een enorme bevordering voor de veiligheid is.
Wellicht dat het terugkomt met de komst van Matter.
Op Android zou wellicht via Tasker een profiel aangemaakt kunnen worden, waarmee verlichting wordt geactiveerd wanneer er een notificatie van Nest binnenkomt ivm gedetecteerde rook.
Is het niet gewoon simpel via Google Home app op een iOS device te regelen?
Iemand die weet hoe ik mijn Nest kan koppelen in Google Home? Mijn outlook login pakt hij niet meer een met het Google account pakt ie hem ook niet. Nu krijg ik mijn rookmelders en thermostaat niet in de Home app
Niet dat ik weet, helaas...Citroentaart schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:14:
[...]
Is het niet gewoon simpel via Google Home app op een iOS device te regelen?
Mijn reviews al gezien?
Om even mezelf te beantwoordenolafmol schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:48:
Wie kan helpen? Sinds kort doet mijn Nest raar: ook al staat ie op “away” dan nog schakelt ie op het geprogrammeerde schema. Voor zover ik me kan herinneren was de away stand altijd zo dat ie dan het schema negeerde. Of mis ik ergens iets?
Ik denk dat het moet lukken via een 'homebridge' oplossing. Dan kan dat via die oplossing in homekit gezet worden.
Ik heb een zeer irritant probleem met mijn nest audio speakers en nest hubs. Ze blokkeren namelijk steeds uit het niets (of mogelijk na een update) "explicit tracks".
Soms lost een restart het op, soms de filters aan/uit zetten, maar steeds vaker moet ik de boel een factory reset geven...
Zo'n beetje alle oplossing geprobeer die ik met Google kon vinden, iemand die nog een tip heeft?
--Edit
Zal je altijd zien, je post hier en je vind nog een mogelijke oplossing.. Schijnbaar lost het probleem zich ook op door een explicit nummer op te vragen via de voice assistant.. Net geprobeerd en ik kan inderdaad weer explicit nummers draaien..
Soms lost een restart het op, soms de filters aan/uit zetten, maar steeds vaker moet ik de boel een factory reset geven...
Zo'n beetje alle oplossing geprobeer die ik met Google kon vinden, iemand die nog een tip heeft?
--Edit
Zal je altijd zien, je post hier en je vind nog een mogelijke oplossing.. Schijnbaar lost het probleem zich ook op door een explicit nummer op te vragen via de voice assistant.. Net geprobeerd en ik kan inderdaad weer explicit nummers draaien..
[ Voor 24% gewijzigd door DutchHammer op 26-09-2022 10:31 ]
He Donstil. Heb jij een HOOBS kastje gekocht? Ik zit er ook even naar te kijken. Ik twijfel tussen een Homebrigde en een Hoobs om de Nest mee aan te sluiten op homekit..Donstil schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:58:
Ik heb deze week een Nest Hello aangesloten voor naast mijn thermostaat en rookmelders (en met Hoobs in Homekit).
Nu valt mij echter in het donker op dat de ring rond de bel knop best wel fel is.
Kan ik dat nog ergens dimmen? Of helemaal uitschakelen?
Zo hangt hij wel erg voor het grijpen.
Nou ik heb uiteindelijk alleen de image gekocht maar dat was voor ik erachter kwam dat je ook gewoon hoobs kunt installeren en alles wat hoobs betaald aanbied alleen voor het gemak is.Citroentaart schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:59:
[...]
He Donstil. Heb jij een HOOBS kastje gekocht? Ik zit er ook even naar te kijken. Ik twijfel tussen een Homebrigde en een Hoobs om de Nest mee aan te sluiten op homekit..
Mocht je met hoobs aan de slag gaan (hoobs is eigenlijk niet meer dan Homebridge met een schil) dan zou ik daar beginnen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
aha. Ik heb geen Raspberry Pi ter beschikking. Ik dacht het op een iMac of MacBook Air te installeren maar die gaan in sluimerstand en dan werkt het niet. Staan verder wel altijd aan..maargoed sluimerstand he.Donstil schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:05:
[...]
Nou ik heb uiteindelijk alleen de image gekocht maar dat was voor ik erachter kwam dat je ook gewoon hoobs kunt installeren en alles wat hoobs betaald aanbied alleen voor het gemak is.
Mocht je met hoobs aan de slag gaan (hoobs is eigenlijk niet meer dan Homebridge met een schil) dan zou ik daar beginnen.
1 kastje van Hoobs leek me wel erg makkelijk. Of een RB Pi aanschaffen.. en dan daar homebridge op zetten... via een image. Is volgens mij ook een kwestie van een image op een SD zetten en dan er in knallen en klaar.
Ja homebridge kan ook, of je installeert hoobs via die link als je toch de pi gekocht hebt.Citroentaart schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:13:
[...]
aha. Ik heb geen Raspberry Pi ter beschikking. Ik dacht het op een iMac of MacBook Air te installeren maar die gaan in sluimerstand en dan werkt het niet. Staan verder wel altijd aan..maargoed sluimerstand he.
1 kastje van Hoobs leek me wel erg makkelijk. Of een RB Pi aanschaffen.. en dan daar homebridge op zetten... via een image. Is volgens mij ook een kwestie van een image op een SD zetten en dan er in knallen en klaar.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Pi wordt het niet denk ik... niet leverbaar..Donstil schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:32:
[...]
Ja homebridge kan ook, of je installeert hoobs via die link als je toch de pi gekocht hebt.
ervaring met installeren op een Mac?
Beste mensen, Het hele Google concept met alles wat mogelijk kan zijn is een farce,
Ik ben allang blij dat ik een melding zodra iemand door het beeld loopt.
En detecteren dat er iets door je beeld loopt werkt redelijk goed.
Ik ben allang blij dat ik een melding zodra iemand door het beeld loopt.
En detecteren dat er iets door je beeld loopt werkt redelijk goed.
FYI, er schijnt een mogelijk defect te zijn in de Heatlinks van de Nest 3th gen learning thermostats die in UK/EU zijn verkocht, geen idee wat precies, maar er lijkt een replacement programma te zijn opgestart:
https://www.googlenestcom...k-replacement/ba-p/244671
[ Voor 8% gewijzigd door olafmol op 28-09-2022 09:27 ]
Al lijkt het erop dat het dan via een Nest Pro moet worden vervangen, moet je zelf betalen en een refund aanvragen wat volgens een reactie in het topic best een tijd kan duren.olafmol schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:27:
FYI, er schijnt een mogelijk defect te zijn in de Heatlinks van de Nest 3th gen learning thermostats die in UK/EU zijn verkocht, geen idee wat precies, maar er lijkt een replacement programma te zijn opgestart:
Dit is wel een goede tip in dat geval:
BronThis is what I did, go here:
https://support.google.com/googlenest/gethelp?hl=en
Click through, when you get to step 3 you’ll be able to go on Live Chat. I did that, spent 15 mins with a very helpful agent, and they’re arranging a visit from Boxt to replace my broken HeatLink (only the broken one, no mention of a systemic program to replace all my others)
Mijn reviews al gezien?