• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:06
Ik heb er steeds last van dat mijn verwarmingsschema automatisch bewerkt wordt met (ik denk) oude instellingen.

Ik heb hem ingesteld op hele andere waarden dan vorig jaar.
Het kan een dag (of een paar) goed gaan maar ineens kan de temperatuur dan spontaan veel hoger worden en als ik ga kijken zie ik bij de zelf ingestelde waarden ineens weer "oude" tijden/temperaturen bij staan.

Autoschema staat aan.
Ik heb de app op diverse apparaten verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook al een paar keer alles verwijderd en opnieuw ingevoerd.

Edit:
Mocht het van toepassing zijn.
Model Display 3.4
Software 5.9.5-2
Geüpdatet 16 nov 2021

[Voor 8% gewijzigd door Ad de Jong op 03-10-2022 11:10]

Mijn profiel op Discogs

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40
Ad de Jong schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:07:
Ik heb er steeds last van dat mijn verwarmingsschema automatisch bewerkt wordt met (ik denk) oude instellingen.

Ik heb hem ingesteld op hele andere waarden dan vorig jaar.
Het kan een dag (of een paar) goed gaan maar ineens kan de temperatuur dan spontaan veel hoger worden en als ik ga kijken zie ik bij de zelf ingestelde waarden ineens weer "oude" tijden/temperaturen bij staan.

Autoschema staat aan.
Ik heb de app op diverse apparaten verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook al een paar keer alles verwijderd en opnieuw ingevoerd.

Edit:
Mocht het van toepassing zijn.
Model Display 3.4
Software 5.9.5-2
Geüpdatet 16 nov 2021
Autoschema uitzetten lijkt me dan. Die probeert "slim" te zijn.

• Ad de Jong
olafmol schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Autoschema uitzetten lijkt me dan. Die probeert "slim" te zijn.
Daar zat ik ook al aan te denken maar waarom plaatst die dan temperturen die een paar graden hoger liggen dan dat ik ingegeven heb?

Mijn profiel op Discogs

• olafmol
Ad de Jong schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken maar waarom plaatst die dan temperturen die een paar graden hoger liggen dan dat ik ingegeven heb?
Autoschema doet gewoon maar wat. Net zoals de meeste Nest “slimme” features. Helaas.

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:46
Ik ben hier helemaal nieuw in dit draadje en heb een vraag over m'n Google Nest Hub 2.

Deze heb ik van de week geïnstalleerd en ik wil de 'woon-werkverkeer informatie' gebruiken, dus gelijk deze stappen doorlopen.
Alleen als ik letterlijk vraag wat er op die pagina staat ('Hey Google, hoe ziet mijn woon-werkverkeer eruit?'), krijg ik als reactie: "Sorry, ik heb het niet begrepen".

Als ik vraag: "Hoelang is het naar werk", dan geeft ie wel een antwoord. Dus dat doet mij vermoeden dat de adressen goed staan.

Het vervelende is alleen dat hierdoor de Routine van bijv. Goedemorgen ook niet goed werkt, want daarin zit het woon-werkverkeer. Die wordt simpelweg overgeslagen.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Er is iets dat mij al een tijd dwars zit. Ik heb een Nest Hello deurbel (bedraad) waar ik verder geen klachten over heb, maar het probleem is dat de Nest app op mijn iPhone heel slecht werkt als ik op mijn eigen wifi ben verbonden :/ Heel vaak klapt ie er dan uit en moet ik weer inloggen, wat dan ook vaak niet eens lukt. Met wifi uit werkt het dan wel weer perfect.
Is dit iets waar meer mensen last van hebben?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:12
Raar probleem vandaag. De Nest app geeft verbindingsproblemen aan als ik op mijn Wifi zit. Via 5G geen probleem. Tevens is er 1 protect offline (vanmiddag drie stuks). De Protects zelf geven geen verbindingsproblemen als ik ze test. In mijn Unifi controller zijn alle protects verbonden en is verbindingsstatistiek 100%.

Andere ook issues vandaag?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier geen problemen, 2 protects en deurbel

Be Stronger Than Your Excuses

• Phusebox
  • Nu online
Ik heb al heel wat geprobeerd en gezocht, maar klopt het dat:
- een Nest Protect V2 niet te verbinden is met Google Home
- er geen enkele koppeling of actie mogelijk is met de Nest Protect V2 in Google Home?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:03
Phusebox schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:11:
Ik heb al heel wat geprobeerd en gezocht, maar klopt het dat:
- een Nest Protect V2 niet te verbinden is met Google Home
- er geen enkele koppeling of actie mogelijk is met de Nest Protect V2 in Google Home?
Klopt volgens mij
Nest Protect enkel via de Nest app zelf, deze zijn niet te integreren in Google Home app

• Tusk
  • Laatst online: 12-03 17:15

Tusk

Sticky Bomb likes you!

"activate 'the evening'

Ok, setting the living room to heat

wat dus niet bij 'the evening' hoort...

[Voor 20% gewijzigd door Tusk op 30-10-2022 13:01]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-02 09:47
Heeft iemand een idee waarom de Nest V3 wit al heel lang niet te krijgen is? Ik ben verhuisd en wil er weer 1 in mn nieuwe huis maar hij lijkt nergens meer te krijgen?

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-03 22:48
Momenteel heb ik een deurbel van het merk LSC (Action). Helaas alarmeert de deurbel zeer vaak onterecht.
Ondanks gebiedsafbakening en gevoeligheid op "laag". Vals alarm is constant bij harde wind en of bij regenachtig weer.

Het mooie van zo een deurbel is natuurlijk de alarmeer functie op je telefoon zodra er wat gedetecteerd wordt.
Helaas bij de LSC heb ik deze alarmering zeer snel uit gezet. Het is niet te doen als je dagelijks de telefoon hoort afgaan voor vals alarm.

Hoe is jullie ervaring met de Nest deurbel ?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

AvK

Ready Set Go

nickname89 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:40:
Momenteel heb ik een deurbel van het merk LSC (Action). Helaas alarmeert de deurbel zeer vaak onterecht.
Ondanks gebiedsafbakening en gevoeligheid op "laag". Vals alarm is constant bij harde wind en of bij regenachtig weer.

Het mooie van zo een deurbel is natuurlijk de alarmeer functie op je telefoon zodra er wat gedetecteerd wordt.
Helaas bij de LSC heb ik deze alarmering zeer snel uit gezet. Het is niet te doen als je dagelijks de telefoon hoort afgaan voor vals alarm.

Zo nu en dan een vals alarm. Bijvoorbeeld als er een vlinder op de camera gaat zitten. Ja ja, dat komt voor. Bij onstuimig weer wil er ook wel eens een melding komen. Vliegt er een boomblad ofzo voor de lens langs. En heel soms als de zon in een bepaalde hoek staat ziet de camera ineens mensen lopen waar die normaliter niet op reageert.

Kortom: Ik ben zeer tevreden met mijn Nest deurbel.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• KSR
  • Niet online
nickname89 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:40:

Ik heb een keer gehad dat er ja...een meeuw voorbij vloog en hier een mooi screenshot van kreeg.
Verder bijna geen last van valse meldingen, ook tevreden over deze deurbel.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-03 17:50
Ik overweeg over te gaan op de Nest deurbel, maar vind de oude Nest Hello eigenlijk mooier dan de nieuwe Nest Doorbell. Maar bij de nieuwe staat expliciet gemeld dat deze dieren kan herkennen, en pakketten, en dan daarop kan notificeren. Betekent dat dat de oude dat niet kan (ook niet met abonnement?)

De nieuwe heeft volgens mij geen preroll, klopt dat? Betekent dat dan niet dat hij steeds te laat is met opnemen?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb hier een Nest Hello. Die kan ook pakketten herkennen. Dieren weet ik zo niet. Heb al die onzin uit staan en krijg alleen meldingen als er daadwerkelijk een persoon voor de deur staat. Met of zonder pakket...

Met het opnemen en preroll en eventueel te laat zijn heb ik geen last.
Heb een abbo dat alleen maar opneemt wanneer er iets te zien is. Dus geen 24/24.
Een gebeurtenis wordt compleet van begin tot eind getoont. Weet niet precies hoe Nest (Google) dat doet maar ik vermoed dat ze stiekem wel constant opnemen maar als er dan niks gebeurt ze de opname na pak em beet 10 seconden niks (niets te zien) deleten. Als er wel wat gebeurt leggen ze het echt vast met een voortijd (hoe moet ik het uitleggen) van meerdere seconden. Zodanig dat wat er gebeurt ook echt van begin tot eind is vast gelegd.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• taldin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-02 21:45
Kan je een Google nest cam (indoor) linken zodat je andere devices aan en uit kan zetten aan de hand van een bewegingsmelding?

Wat ik eigenlijk wil is dat wanneer de camera onbekende personen detecteert dat dan bijvoorbeeld tv aangaat (via chromecast?) , google nest mini radio gaat spelen of lamp in huis ergens aan gaat (liefst nog in random patronen).

Is zoiets mogelijk?

• AvK

AvK

Ready Set Go

taldin schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:45:
Kan je een Google nest cam (indoor) linken zodat je andere devices aan en uit kan zetten aan de hand van een bewegingsmelding?

Wat ik eigenlijk wil is dat wanneer de camera onbekende personen detecteert dat dan bijvoorbeeld tv aangaat (via chromecast?) , google nest mini radio gaat spelen of lamp in huis ergens aan gaat (liefst nog in random patronen).

Is zoiets mogelijk?
Je kunt ook een sirene laten afgaan zodra er een onbekend persoon is gesignaleerd. Toch?
Op je telefoon bedoel ik dan he.
Zo werkt het systeem dacht ik.

• rik
Inmiddels wel twee indoor cams van Nest in gebruik, waardoor ik meer met de Google Home app moet gaan werken. Maar dat blijft een omslachtige app zeg, veel scrollen en simpele settings zoals IR-leds uit of aan die dan ver weg in menu’s zijn verstopt. In ieder geval op iOS. Er is een UI-update onderweg maar ik hoop eigenlijk dat er een dedicated beveiligings app komt.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:13
Hallo!
Sinds februari ben ik in het bezit van een Nest Gen 3 Thermostaat en die heb ik in April opgehangen.
Heeft heel goed gewerkt, tot ik laatst ineens zag dat de koppeling met de Heat Link niet meer bestaat... Geeft error code N80.
Nu heb ik al even gezocht en wat dingen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om de Nest en de Heat Link met elkaar te koppelen.
Ook niet als ik de Nest ongeveer naast de Heat Link hou...

Het enige wat ik nog niet gedaan heb, is een volledige factory reset, voornamelijk omdat ik er niet achter kom wat dat betekent als de koppeling dan ook niet werkt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Hoe zou dit op te lossen zijn? Of is de Heat Link stuk?

Blog

• olafmol
Ben.Hahlen schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:51:
Hallo!
Sinds februari ben ik in het bezit van een Nest Gen 3 Thermostaat en die heb ik in April opgehangen.
Heeft heel goed gewerkt, tot ik laatst ineens zag dat de koppeling met de Heat Link niet meer bestaat... Geeft error code N80.
Nu heb ik al even gezocht en wat dingen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om de Nest en de Heat Link met elkaar te koppelen.
Ook niet als ik de Nest ongeveer naast de Heat Link hou...

Het enige wat ik nog niet gedaan heb, is een volledige factory reset, voornamelijk omdat ik er niet achter kom wat dat betekent als de koppeling dan ook niet werkt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Hoe zou dit op te lossen zijn? Of is de Heat Link stuk?
Zie je nog wel een lampje branden op de Heatlink? En als je op de heatlink knopt drukt, gaat ie dan je cv ketel wel aanslingeren?

Ik vermoed dat er wat fabricage/productie issues met de recente heatlinks zijn, lees dit maar eens:

https://www.googlenestcom...k-replacement/ba-p/244671

• Ben.Hahlen
olafmol schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:47:
[...]

Zie je nog wel een lampje branden op de Heatlink? En als je op de heatlink knopt drukt, gaat ie dan je cv ketel wel aanslingeren?

Ik vermoed dat er wat fabricage/productie issues met de recente heatlinks zijn, lees dit maar eens:

https://www.googlenestcom...k-replacement/ba-p/244671
Ja, het gele lampje brand.
Als ik de Heat Link knop indruk, dan gaat hij inderdaad de CV aanzetten en gaan de andere twee lampjes ook branden.

Zal eens met CoolBlue contact opnemen...

Blog

• olafmol
Ben.Hahlen schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:14:
[...]

Ja, het gele lampje brand.
Als ik de Heat Link knop indruk, dan gaat hij inderdaad de CV aanzetten en gaan de andere twee lampjes ook branden.

Zal eens met CoolBlue contact opnemen...
Dan werkt de heatlink in ieder geval nog wel, maar lijkt er iets tussen de thermostaat unit en de heatlink niet te werken. Kan idd die defect zijn waar de google blog over spreekt.

• Ben.Hahlen
Goed...
Gisteren contact gehad met Coolblue, die verwezen mij door naar Google.

Met de Google Chat contact opgenomen, probleem uitgelegd, je kent het wel.
Kijk ik op de thermostaat, geeft die gewoon aan dat hij verbonden is met de Heat Link...
De Heat Link had ook zijn groene lampje gewoon aan, dus ik weet niet wat er is veranderd, maar het werkt iig weer...

Blog

• olafmol
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:57:
Goed...
Gisteren contact gehad met Coolblue, die verwezen mij door naar Google.

Met de Google Chat contact opgenomen, probleem uitgelegd, je kent het wel.
Kijk ik op de thermostaat, geeft die gewoon aan dat hij verbonden is met de Heat Link...
De Heat Link had ook zijn groene lampje gewoon aan, dus ik weet niet wat er is veranderd, maar het werkt iig weer...
Mooi! Fingers crossed :)

• rik
Nou hij hangt, de batterij versie van de Nest Doorbell. Twee issues wel: op de Nest hub klinkt bij aanbellen een aankondiging, maar er komt geen beeld. Wel een wit scherm. Hoort dit? :o)
En, als ik via de melding van Google Home (iOS) het beeld van de deurbel krijg, dan is deze behoorlijk ingezoomd. Zo dat de persoon uit beeld valt. Ik kan uitzoomen via pinchen, maar dat is niet heel handig natuurlijk. Ik kan geen setting vinden hiervoor, enig idee? De wedge gebruiken doe ik liever niet, want dan valt de halve tuin ook buiten de bewakingsmogelijkheden.

Edit: in de loop van de avond toont de Hub wel het beeld, mooi 👍

[Voor 6% gewijzigd door rik op 23-11-2022 20:24]

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-03 20:14
Hi, gisteren heb ik de Nest Thermostat v3 binnen gekregen. Geïnstalleerd en alles werkt prima.
Wat mij opvalt is dat de software op de Nest 5.9.5-2 is. Als ik online kijk, is de meest recente versie 6.2-27. Bij het updaten geeft de Nest aan dat er geen updates zijn. Iemand enig idee hoe het kan dat ik niet kan updaten naar de meest recente versie?

Model: Display-3.7

[Voor 52% gewijzigd door SURFivor op 24-11-2022 22:07. Reden: Extra toelichting]

Create happiness and make great memories!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:03
Hier zit ik ook nog op versie 5.9.5-2

• olafmol
SURFivor schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:55:
Hi, gisteren heb ik de Nest Thermostat v3 binnen gekregen. Geïnstalleerd en alles werkt prima.
Wat mij opvalt is dat de software op de Nest 5.9.5-2 is. Als ik online kijk, is de meest recente versie 6.2-27. Bij het updaten geeft de Nest aan dat er geen updates zijn. Iemand enig idee hoe het kan dat ik niet kan updaten naar de meest recente versie?

Model: Display-3.7
firmware versies zijn geografisch verschillend. Gen 3 voor EU zit op 5952. Dus dit klopt.

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:03
Heeft iemand al wat informatie over de Nest Doorbell Wired 2022?
Ik zie dat deze internationaal te bestellen is via
https://www.bhphotovideo....t_doorbell_wired_ivy.html
(10 dollar verzendkosten naar NL)
Maar ik vraag me af of dit goed gaat, en of er importtax betaald moet worden.

Gaat de nieuwe Nest Doorbell Wired uberhaupt in NL of DE released worden?

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-03 17:29
JWHtje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:05:
Heeft iemand al wat informatie over de Nest Doorbell Wired 2022?
Ik zie dat deze internationaal te bestellen is via
https://www.bhphotovideo....t_doorbell_wired_ivy.html
(10 dollar verzendkosten naar NL)
Maar ik vraag me af of dit goed gaat, en of er importtax betaald moet worden.

Gaat de nieuwe Nest Doorbell Wired uberhaupt in NL of DE released worden?
Bestellen en verzenden zal wel goed gaan, en invoerrechten zal je waarschijnlijk moetne betalen.

Het is meer de vraag of 'ie gaat werken op 8/12V wat in NL gangbaarder is.

Kwestie van tijd voordat 'ie in Nederland uitkomt.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05

KingCrash

Angry Rabbit

Zojuist contact opgenomen met Nest om te kijken wat er mogelijk is voor mijn nest hello doorbell. Nog geen 2 jaar oud, maar ziet er niet meer uit. Zitten er op nieuwe modellen nu andere coating of krijg ik bij een, hopelijk ,replacement hetzelfde?

Angry Rabbit

• Ad de Jong
Het lijkt wel of je de beschermfolie er nog niet afgehaald hebt.
Maar dat zal het wel niet zijn neem ik aan.

Mijn profiel op Discogs

• AvK

AvK

Ready Set Go

KingCrash schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:59:
Zojuist contact opgenomen met Nest om te kijken wat er mogelijk is voor mijn nest hello doorbell. Nog geen 2 jaar oud, maar ziet er niet meer uit. Zitten er op nieuwe modellen nu andere coating of krijg ik bij een, hopelijk ,replacement hetzelfde?[Afbeelding]
Mijn Nest Hallo is 3 jaar oud en vertoont een beetje hetzelfde maar lang niet zo erg.

• KSR
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem, en kreeg gewoon zonder problemen een nieuwe.

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

Ad de Jong schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:39:
Het lijkt wel of je de beschermfolie er nog niet afgehaald hebt.
Maar dat zal het wel niet zijn neem ik aan.
Hehe ik dacht/hoopte hier inderdaad op, maar helaas.
KSR schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:38:
Ik had hetzelfde probleem, en kreeg gewoon zonder problemen een nieuwe.
Ben erg benieuwd, ik lees wat verschillende verhalen online. Van een nieuwe Nest Hello tot 'jammer joh' .

Angry Rabbit

• hisdudeness91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-01 18:06
Goeiedag Tweakers,

Ik heb een tweedehands Google Nest Hello deurbel gekocht en inmiddles ontvangen. Nu heb ik zelf een 8V beltrafo, de ABB TS8/8 SWH. En ik zag eerder dat het mensen gelukt was in deze thread om het werkend te krijgen, maar met een hogere uitgangsspanning van tussen de 10v en 10,5v. Kan dit gevaarlijk zijn? Of niet gewenst, en waarom? Ik overweeg om het ook aan te sluiten of een andere beltrafo aan te schaffen.
Veenbrandt schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:46:
Ik heb van de week een Nest Hello gekocht. Via de website wordt aangegeven de 8V deurbeltrafo niet afdoende is. Het betreft een ABB TS8/8 SWH (https://www.elektramat.nl/0918006-haf-beltrafo-0918-006-stk/), echter wanneer ik de Hello aansluit krijg ik gewoon een blauwe ring en de deurbel werkt naar behoren. Ik kan beeld en geluid in hoge kwaliteit ontvangen en alles reageert vlot. In de app bij technische gegevens zie ik dat het voltage tussen de 10V en 10,5V ligt wat natuurlijk vreemd is als de uitgangsspaning maar maximaal 8V kan wezen +/- een kleine afwijking.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en of het een probleem is dat de spanning zo laag is? Verder ben ik ook benieuwd wat anderen in de app hebben staan qua spanning.
EvertG schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Ik heb hem vandaag geïnstalleerd, gewoon op mijn huidige beltrafo (8V) en het werkt gewoon.
Had al een nieuwe trafo besteld maar die komt morgen pas dus ik dacht vandaag, kijken hoever ik kom. Nou, ver genoeg dus en wat mij betreft kan die nieuwe trafo direct weer retour als alles zo blijft werken als nu.
Iemand anders had ook het onderstaande gevonden op de Google website:

Dit staat op de site vermeld:
Als een spanning tussen 10,8 en 30 V AC (in Europa) wordt gemeten, is de bedrading geschikt voor de Nest Hello.

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:53
hisdudeness91 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:31:
Goeiedag Tweakers,

Ik heb een tweedehands Google Nest Hello deurbel gekocht en inmiddles ontvangen. Nu heb ik zelf een 8V beltrafo, de ABB TS8/8 SWH. En ik zag eerder dat het mensen gelukt was in deze thread om het werkend te krijgen, maar met een hogere uitgangsspanning van tussen de 10v en 10,5v. Kan dit gevaarlijk zijn? Of niet gewenst, en waarom? Ik overweeg om het ook aan te sluiten of een andere beltrafo aan te schaffen.

[...]

[...]

Iemand anders had ook het onderstaande gevonden op de Google website:

Dit staat op de site vermeld:
Als een spanning tussen 10,8 en 30 V AC (in Europa) wordt gemeten, is de bedrading geschikt voor de Nest Hello.
Eigenlijk levert de ABB TS8/8 SWH net iets te weinig spanning (en kan geen kwaad in de zin dat het niet beschadigd), al helemaal in combinatie met een gong, echter de beltrafos kunnen altijd iets meer leveren, maar zoals gezegd is het geen garantie. Bij de eerste Nest werkte het goed, maar toen ik mijn tweede kreeg omdat deze helemaal verbladerde zoals hierboven, werkte de gong niet helemaal goed meer. Er kwam amper geluid uit. Vervolgens heb ik de beltrafo vervangen door de ABB TS 25/12-24C en vervolgens werkte alles weer naar behoren.

• hisdudeness91
Veenbrandt schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:01:
[...]

Eigenlijk levert de ABB TS8/8 SWH net iets te weinig spanning (en kan geen kwaad in de zin dat het niet beschadigd), al helemaal in combinatie met een gong, echter de beltrafos kunnen altijd iets meer leveren, maar zoals gezegd is het geen garantie. Bij de eerste Nest werkte het goed, maar toen ik mijn tweede kreeg omdat deze helemaal verbladerde zoals hierboven, werkte de gong niet helemaal goed meer. Er kwam amper geluid uit. Vervolgens heb ik de beltrafo vervangen door de ABB TS 25/12-24C en vervolgens werkte alles weer naar behoren.
Bedankt voor je reactie! Goed om te horen. Ikzelf heb geen gong nodig, ik zal de hub of mobiel gebruiken als melding.

En te weinig spanning om optimaal te werken bedoelje? Of had dit geen invloed op de kwaliteit/werking.

Denk je verder dat het brandgevaarlijk kan zijn of is dit niet het geval?

[Voor 5% gewijzigd door hisdudeness91 op 30-11-2022 13:36]

• Veenbrandt
hisdudeness91 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:34:
[...]

Bedankt voor je reactie! Goed om te horen. Ikzelf heb geen gong nodig, ik zal de hub of mobiel gebruiken als melding.

En te weinig spanning om optimaal te werken bedoelje? Of had dit geen invloed op de kwaliteit/werking.

Denk je verder dat het brandgevaarlijk kan zijn of is dit niet het geval?
Idd, te weinig om optimaal te kunnen werken i.c.m. met een gong, maar zolang je geen gele cirkel krijgt (aangevend dat er te weinig stroom is), dan is het prima.

Maar is het in ieder geval niet brandgevaarlijk.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-03 13:23

Tags NL

Harmful or Harmless?

olafmol schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:15:
[...]

firmware versies zijn geografisch verschillend. Gen 3 voor EU zit op 5952. Dus dit klopt.
Kwam hier om dezelfde vraag te stellen en daarom dus, die van mij wilde ook niet updaten...

https://powershellisfun.com

• hisdudeness91
Veenbrandt schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:50:
[...]

Idd, te weinig om optimaal te kunnen werken i.c.m. met een gong, maar zolang je geen gele cirkel krijgt (aangevend dat er te weinig stroom is), dan is het prima.

Maar is het in ieder geval niet brandgevaarlijk.
Bedankt voor je bericht. Helder.

Had vanmiddag de deurbel aangesloten, maar mijne gaf geen kik. Te weinig stroom toevoer vermoed ik, zal dus een andere trafo moeten kopen en monteren helaas. Is dat een beetje goed te doen? En waar moet ik op letten, als je me kan helpen :)

• grimreaper
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-03 14:09
Ik wil met een nest thermostaat koelen en verwarmen. Zover ik kan vinden kan alleen de Amerikaanse versie dit. Weet iemand een leverancier die deze levert? Of kan de eu versie dit ondertussen ook?

• Veenbrandt
hisdudeness91 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:51:
[...]

Bedankt voor je bericht. Helder.

Had vanmiddag de deurbel aangesloten, maar mijne gaf geen kik. Te weinig stroom toevoer vermoed ik, zal dus een andere trafo moeten kopen en monteren helaas. Is dat een beetje goed te doen? En waar moet ik op letten, als je me kan helpen :)
Allereerst zorgen dat je veilig werkt, dus de hoofdschakelaar uit. Mocht je de TS24/12-24 C kopen, dan is het kwestie van vier draden aansluiten. Deze trafo wordt niet gevoed door de rail, maar zul je vanaf de aardlekschakelaar moeten voeden (vanaf de bovenkant). De neutraal (blauwe draad) zul je in 7 moeten steken en de bruine draad in 3.

Aan de onderkant steek je de bruine draad in 10 en de blauwe draad in 14. Aan de kant van de deurbel maakt het volgens mij niet uit hoe je de draden aansluit, maar pin mij er niet op vast. Het is te lang geleden.

Uiteraard geldt het wel, uitvoeren op eigen risico :).

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Weet iemand of het mogelijk is om de nest hello op een of andere manier van afstand de bel af te laten gaan? Ik kan me zomaar voorstellen dat er een test functie voor bestaat, maar ik heb er niet iets van kunnen vinden. Het zou namelijk een fantastische feature zijn voor pakjesavond ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• AvK

AvK

Ready Set Go

Haan schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:16:
Weet iemand of het mogelijk is om de nest hello op een of andere manier van afstand de bel af te laten gaan? Ik kan me zomaar voorstellen dat er een test functie voor bestaat, maar ik heb er niet iets van kunnen vinden. Het zou namelijk een fantastische feature zijn voor pakjesavond ;)
Gewoon ouderwets de buren vragen. Maar dan wel met een rood wit kleed om hun heen....... :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:23

Eerte keer dat ik mij in dit topic mag melden. Heb sinds vandaag de Nest doorbell naast de voordeur hangen. Installatie was een eitje en het softwarematig instellen mocht ook geen naam hebben eigenlijk.

Merk wel dat het abonnement voor Nest Aware wel eens een must kan zijn. Wil de meldingen nog wat finetunen, maar ik verwacht dat ik wel nood ga hebben aan het instellen van zones die genegeerd moeten worden.

Maar eerste indruk is een hele positieve. Komt gevoelsmatig als een heel degelijk product over.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-03 16:10
De wired is te bestellen op amazon.com met shipping naar NL, zojuist zelf gedaan, ik kwam uit op 220,- incl. verzending/belasting. Er wordt enkel 12-24v ondersteund.

Ik wilde zelf per se de wired i.v.m. bekijken live video en de pre-recording voor beweging. Ik heb nu nog de Nest hello welke op zich prima werkt alleen de notificaties zijn soms echt drama wat betreft snelheid, dat lijkt volgens alle reviews opgelost te zijn bij deze 2e generatie.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47
Wom schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:06:
[Afbeelding]

Eerte keer dat ik mij in dit topic mag melden. Heb sinds vandaag de Nest doorbell naast de voordeur hangen. Installatie was een eitje en het softwarematig instellen mocht ook geen naam hebben eigenlijk.
Nu niet raar op staan te kijken als je post krijgt voor nummer 12 :P

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Oorgetuige
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-12-2022
Haell schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:08:
Zijn er andere mensen die momenteel problemen hebben met de activatie van Nest Protect V2 rookmelders?

2 verschillende omgevingen getest (default Telenet omgeving en omgeving met opnsense en unifi APs).
Activatie getest met 2 nest accounts en met Android toestellen en een iPad.

Protects zijn gereset, gesplitste ssids (2.4 & 5) en andere trouble shoot acties zijn uitgevoerd
Absoluut. Na een modemwissel krijg ik mijn twee nest protects niet meer toegevoegd in de nest-app, wat ik ook probeer. Ik heb alle 'oplossingen' nauwgezet doorlopen, maar helaas. Ik vind het erg jammer, want ik heb het gevoel dat ik nu met een gewone (maar veel te dure) rookmelder opgezadeld zit :| Ik zit trouwens ook bij Telenet en heb de nieuwe DOCSIS 3.1 WIRELESS modem.

[Voor 4% gewijzigd door Oorgetuige op 11-12-2022 09:35. Reden: Modemtype toegevoegd]

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-03 22:53
Ik had hem altijd mooi bedraad aangesloten.
Alleen het begon kouder te worden en ik zag dat hij moeite had met “opladen”.

Even eraf gekoppeld. Handmatig opgeladen.
Teruggezet, maar het lijkt wel of het laden niet werkt ivm het koude weer. Ook wat ik merk is dat “geluid binnenbel” staat uitgegrijsd. Dit werkte altijd, maar ik kan hem nu niet meer activeren.

Gaat om de hello 2021 versie

“ Bij temperaturen onder het vriespunt kan de lithium-ionaccu in je Google Nest-camera of -deurbel niet worden opgeladen”

Ik was benieuwd heeft de 2022 versie hier geen last van?

[Voor 22% gewijzigd door jzoin2 op 11-12-2022 12:09]

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:42
Oorgetuige schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:32:
[...]

Absoluut. Na een modemwissel krijg ik mijn twee nest protects niet meer toegevoegd in de nest-app, wat ik ook probeer. Ik heb alle 'oplossingen' nauwgezet doorlopen, maar helaas. Ik vind het erg jammer, want ik heb het gevoel dat ik nu met een gewone (maar veel te dure) rookmelder opgezadeld zit :| Ik zit trouwens ook bij Telenet en heb de nieuwe DOCSIS 3.1 WIRELESS modem.
Ik had een tijd geleden hetzelfde probleem ... Ik heb uit pure armoede alle Nests gereset en een dag zonder batterijen gezet, en toen één voor één weer toegevoegd en nu draaien ze al een maandje of drie weer normaal (hout vasthouden).

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

KingCrash schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:59:
Zojuist contact opgenomen met Nest om te kijken wat er mogelijk is voor mijn nest hello doorbell. Nog geen 2 jaar oud, maar ziet er niet meer uit. Zitten er op nieuwe modellen nu andere coating of krijg ik bij een, hopelijk ,replacement hetzelfde?[Afbeelding]
Even mijzelf quoten.
Na wat contact met Google Nest een gratis replacement aangeboden. Dit ondanks 25 mnd na aankoop. Erg netjes! _/-\o_ Nu weer even kijken hoe ik de bel loshaal :)

Angry Rabbit

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:09
Hier ook een probleem met de nest protect V2. Vandaag 2 stuks binnen gekregen. Gekocht omdat ze koppelbaar zijn en net wat slimmer dan de rookmelders die ik had. 1 stuk toevoegen gaat prima, ongeacht welke van de 2 ik toevoeg. Het gesodemieter begint als ik de 2de wil koppelen. Die lukt gewoon pertinent niet. Volgorde is via de nest app 1 -> een apparaat toevoegen, 2 -> QR code scannen, 3 -> vervolgens moet je op de knop drukken van de reeds "ingelezen" protect waarna deze verbinding zou moeten maken met de nieuwe protect die je wilt toevoegen. Nou je kunt op je hoofd gaan staan maar dat lukt dus gewoon niet. Constant de melding dat de wifi verbinding niet tot stand gebracht kan worden. Beide al een keer of 10 naar fabrieksinstellingen gezet, paar keer gewisseld in volgorde maar werken, ho maar. Ik leg ze nu maar even aan de kant want anders flikker ik ze nog door een raam heen hier. :(

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-03 22:53
Ik heb het deurbel draad (google) aangesloten op de trafo.
Trafo voorzien van 220v, maar alsnog laadt hij niet op.

Iemand een gouden tip?

Ik heb sowieso twee aderparen, eentje paar vd deurbel (google), maar ook eentje vd binnendeurbel. Ik dacht dat ik dan eerst tweemaal rood op 0v moest doen en tweemaal blauw op 24v. Maar dan gaat de binnendeurbel continu af.

Ik dacht ook aan 1x rood op 0 (binnendeurbel), en 1x rood op (24v) en de twee blauwe los van de trafo en elkaar lussen. Zo zat die op de pude trafo van 8v - toen deed ie het overigens wel. Maar tijdens de winterperiode laadde hij niet meer op plus binnenbel is uitgegrijsd.

[Voor 63% gewijzigd door jzoin2 op 28-12-2022 23:34]

• FWdeKlerk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-03 10:50
Op t randje van het oude jaar een nest thermostaat geprobeerd te installeren. Helaas krijg ik de heatlink niet draadloos verbonden met de thermostaat.

- Statuslampje op de heatlink is groen
- heb van alles geprobeerd, via de ketel, nu los met enkel N+L en T1+T2 aangesloten.

Ziet er allemaal leuk uit maar als de heatlink niet draadloos wil verbinden is er toch iets niet goed.

Wat doe ik fout? (Op de afbeelding een voorbeeld van het minutenlang ronddraaien....)
FWdeKlerk schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:01:
Op t randje van het oude jaar een nest thermostaat geprobeerd te installeren. Helaas krijg ik de heatlink niet draadloos verbonden met de thermostaat.

- Statuslampje op de heatlink is groen
- heb van alles geprobeerd, via de ketel, nu los met enkel N+L en T1+T2 aangesloten.

Ziet er allemaal leuk uit maar als de heatlink niet draadloos wil verbinden is er toch iets niet goed.

Wat doe ik fout? (Op de afbeelding een voorbeeld van het minutenlang ronddraaien....)[Afbeelding]
Is het spul nieuw, of heb je evt al geprobeerd het geheel een factory reset te geven?

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II. Een maand lang gratis internet bij Tweak? Gebruik mijn vriendenactie.

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:39

copykat

Good copy isn't bad

@FWdeKlerk
Das lang geleden dat ik t heb geïnstalleerd.
Controleer even of je twee units een ip adres verkrijgen op je router.
Zonder dat gebeurd er niks.
De bedrading naar de thermostaat is geloof ik alleen voeding en heeft geen communicatie functie.

net even gekeken.
nest heeft een ip adres en meld zich als "nest" en vermoedelijk is een "android" met ip adres je basis station.

[Voor 52% gewijzigd door copykat op 31-12-2022 19:18]

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FWdeKlerk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-03 10:50
@copykat en @PeacekeeperNL uiteindelijk werkte de factory reset na drie keer proberen... vreesde al voor een maandagmorgenmodel. Komende tijd even in de gaten houden, wel raar dat op een losse thermostaat de temperatuur in de woonkamer 17 graden is en volgens de nest is het 19 graden.

Anyway het werkt nu, dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!
FWdeKlerk schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:34:
@copykat en @PeacekeeperNL uiteindelijk werkte de factory reset na drie keer proberen... vreesde al voor een maandagmorgenmodel. Komende tijd even in de gaten houden, wel raar dat op een losse thermostaat de temperatuur in de woonkamer 17 graden is en volgens de nest is het 19 graden.

Nest geeft m zviw altijd wat enthousiaster weer, komt dacht ik doordat de interne batterij wat opwarmt en daardoor de thermostaat/gemeten temperatuur beïnvloedt.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II. Een maand lang gratis internet bij Tweak? Gebruik mijn vriendenactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• olafmol
FWdeKlerk schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:34:

Mooi dat het nu werkt. Je kunt de scherm helderheid zo laag mogelijk zetten, en ook hoevaak/wanneer het scherm oplicht. Dat scheelt al wat qua interne opwarming.

• Prosperot
  • Laatst online: 08:25

Prosperot

Today is a gift...

Ophidian schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:49:

Heb de snoeren van de thermostaat uit de CV ketel gehaald. Had nog een 0,75mm2 snoer liggen, overal netjes eindaderhulsjes opgezet en aangesloten en werkte direct met mijn Atag i36EC CV ketel.
Kan je ook de warmwater comfort stand uitzetten?? (kan wel via de atag one en app)

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:12
Prosperot schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Kan je ook de warmwater comfort stand uitzetten?? (kan wel via de atag one en app)
Niet via de Nest. Wel via de CV zelf.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Arjanski
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-03 10:25
Hoi allemaal,

Ik weet niet of het al eerder gepost is maar ik heb de "Google Nest (hub)" werkend met een Toon die geroot is. Ik zou eigenlijk in een nieuw topic een "kookboekje" (uitleg stap voor stap) willen posten maar ik zie nergens een knopje "new topic".

Ik heb als je zegt "zet toon op thuis" dat hij naar 19 graden gaat ( of wat jij wilt) en als ik zeg "zet toon op slapen" dan gaat hij op 15 graden.

Bij ifttt mag je 2 gratis applets gebruiken, dus vandaar, wil je meer mogelijkheden dan moet je iets betalen.

Maar waar kan ik een nieuw topic starten,?

Of is iemand mij voor geweest 😂😂😂

Dan baal ik een beetje, want 2 dagen aan het puzzelen geweest 😂😂😂😁

[Voor 7% gewijzigd door Arjanski op 09-01-2023 23:43]

• harrybeuker
  • Laatst online: 10:06
KingCrash schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:53:
[...]

Even mijzelf quoten.
Na wat contact met Google Nest een gratis replacement aangeboden. Dit ondanks 25 mnd na aankoop. Erg netjes! _/-\o_ Nu weer even kijken hoe ik de bel loshaal :)
Nice dit ga ik ook maar eens doen! Gewoom via google zelf? Ik heb hem gekocht bij coolblue namelijk en hij is 1.5 jaar oud

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

harrybeuker schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 00:52:
[...]

Nice dit ga ik ook maar eens doen! Gewoom via google zelf? Ik heb hem gekocht bij coolblue namelijk en hij is 1.5 jaar oud
Yes direct bij aan Google. Die van mij kwam ook bij Coolblue vandaan.

Angry Rabbit

Arjanski schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:41:

Maar waar kan ik een nieuw topic starten,?
Welkom op Tweakers ;)
In het Smarthome forum gedeelte kun je via deze link een nieuw topic aanmaken. Kun je vinden door naar het betreffende forum deel te gaan, en dan vind je bovenin "Nieuw topic".

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:01
Kozzmozz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:41:
Deze middag ging het 'lage batterij'-alarm af bij een van mijn Nest Protects modelnummer A13.
Niets speciaals dacht ik bij mezelf, haal deze even naar beneden, doe de batterijen eruit en bestel nieuwe.
Maar toen ik de laatste batterij eruit nam - deze op positie #6 - had ik bijna mijn vingers verbrandt.
Die laatste batterij was gloeiend heet en niet zonder handschoenen vast te houden.
Omdat het hier toch gaat om de originele Energizer Ultimate Lithium-batterij (toestel is van 10/11/2017)
en bovendien Lithium-batterijen licht ontvlambaar zijn, voor de zekerheid hem buiten op terrastegel laten afkoelen voor een paar uurtjes. Op het internet zijn er al meldingen gemaakt, maar niet echt een pasklaar antwoord te vinden. Zijn er mensen hier die dit ook hebben meegemaakt?
Hier zojuist hetzelfde gehad.
Nest Protect V2 batterij versie
Model A13
Productiedatum: 21/7/2017
Originele batterijen
Oververhitte batterij op positie 3
Software: 3.4.1rc1

Het gebeurde hier op de master bedroom in de nacht. Daardoor was ik er als de kippen bij. Binnen 5 minuten van de muur en batterijen eruit na eerste beeps. Batterij was te heet om vast te pakken. Na een kwartier buiten het apparaat was de batterij nog steeds 50 graden. Ben benieuwd of dit een brand had kunnen veroorzaken als ik niet in de buurt was geweest. Bizar dat een rookmelder een potentiële bron van brand is.

Heb ook snelle internet research gedaan en inderdaad veel meer gevallen gevonden, maar geen oplossing. Het is me niet duidelijk of het een batterijfout is of dat de hele unit beter weggegooid kan worden. Of zelfs de hele serie met zelfde productiedatum.

Hoe heb jij het opgelost?

edit: software versie toegevoegd

[Voor 1% gewijzigd door Strontvlieg op 21-01-2023 12:52. Reden: software versie toegevoegd]

Strontvlieg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:01:
[...]

Hier zojuist hetzelfde gehad.
Nest Protect V2 batterij versie
Model A13
Productiedatum: 21/7/2017
Originele batterijen
Oververhitte batterij op positie 3

Het gebeurde hier op de master bedroom in de nacht. Daardoor was ik er als de kippen bij. Binnen 5 minuten van de muur en batterijen eruit na eerste beeps. Batterij was te heet om vast te pakken. Na een kwartier buiten het apparaat was de batterij nog steeds 50 graden. Ben benieuwd of dit een brand had kunnen veroorzaken als ik niet in de buurt was geweest. Bizar dat een rookmelder een potentiële bron van brand is.

Heb ook snelle internet research gedaan en inderdaad veel meer gevallen gevonden, maar geen oplossing. Het is me niet duidelijk of het een batterijfout is of dat de hele unit beter weggegooid kan worden. Of zelfs de hele serie met zelfde productiedatum.

Hoe heb jij het opgelost?
Hm spannend. Heb zelf 3 van sept 2017. Waren het nog de originele batterijen, of reeds vervangen? Bij mij zitten de originele batterijen er nog in iig. Misschien straks toch eens checken hoe de batterijen aanvoelen...

Edit: Net even gecheckt, batterijen voelen (gelukkig) niet warm/heet aan. Ga ze alsnog preventief vervangen.

[Voor 4% gewijzigd door PeacekeeperNL op 21-01-2023 09:29]

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:01
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:55:
[...]

Hm spannend. Heb zelf 3 van sept 2017. Waren het nog de originele batterijen, of reeds vervangen? Bij mij zitten de originele batterijen er nog in iig. Misschien straks toch eens checken hoe de batterijen aanvoelen...

Edit: Net even gecheckt, batterijen voelen (gelukkig) niet warm/heet aan. Ga ze alsnog preventief vervangen.
Het waren de originele batterijen. Ik heb op een gegeven moment de batterijen er weer in gedaan. Wel alleen als ik in de buurt was. Het rare is dat alles nu weer normaal functioneert. De batterij wordt niet meer warm en de Nest rapporteert zelf weer een normale batterij status. Voor de zekerheid toch maar nieuwe batterijen besteld.

• SURFivor
Ik heb een dingetje met mijn Nest Thermostat v3.
Als ik in de app op mijn telefoon een schema instel met temperaturen, laten we zeggen op alle dagen de verwarming op 18 graden vanaf 20 uur, dan is dat schema anders als ik dit op de website open (home.nest.com). De afwijking is een halve graad dus op de website is een instelling soms 18,5 of 17,5 ipv 18. Als ik het bijstel via de website en vervolgens het schema op mijn telefoon bekijk, dan past zich dat ook weer aan. Dus als ik 17,5 op 18 zet, dan is de instelling op de app 18,5.

Herkennen mensen dit?

• SURFivor

• olafmol
SURFivor schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:53:
Als ik in de app op mijn telefoon een schema instel met temperaturen, laten we zeggen op alle dagen de verwarming op 18 graden vanaf 20 uur, dan is dat schema anders als ik dit op de website open (home.nest.com). De afwijking is een halve graad dus op de website is een instelling soms 18,5 of 17,5 ipv 18. Als ik het bijstel via de website en vervolgens het schema op mijn telefoon bekijk, dan past zich dat ook weer aan. Dus als ik 17,5 op 18 zet, dan is de instelling op de app 18,5.

Herkennen mensen dit?
Jazeker. Dat is een eeuwenoude bug die ook nooit gerepareerd zal worden vrees ik. Ik doe het altijd vanaf de app, dat lijkt het beste te werken.

• Reptile209
  • Laatst online: 11:28

Reptile209

- gers -

SURFivor schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:53:

Herkennen mensen dit?
Gokje: één van de twee (app of site) rekent op de achtergrond stiekem in °F in plaats van °C. Want:
* 17,5 °C = 63,5 °F
* 18,0 °C = 64,4 °F
* 18,5 °C = 65,3 °F

17,5 en 18,0 °C worden denk ik tot 64 °F afgerond en opgeslagen (met te weinig decimalen), en bij het terugrekenen ga je dan nat. Waarom je dan van 18 naar 18,5 gaat is niet helemaal duidelijk, mogelijk nog meer problemen met omrekenfactoren en precisie. #stommeamerikanen :+

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee