dat zeggen ze al jaren maar er gebeurt amper wat. Dus nu even op zoek naar 2 camera's die het wel onder de nest app doenrik schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:58:
Volgens mij komt die Nest app te vervallen en worden alle devices op termijn geïntegreerd in de Home app. Die Home app echter, kan me totaal niet bekoren. (Gebrek aan functionaliteit, het overal moeten scrollen door overmatige whitespace en alles in lijstvorm willen tonen, en alles in hagelwit, tja ik ben er nog steeds niet van.)
Dat lost de usability issues van de app niet op helaas.Panzer Dean schreef op zondag 23 juli 2023 @ 16:00:
[...]
De Home app is al een tijdje in dark mode te krijgen hoor
Idd ook mijn bevinding, het duurt allemaal erg lang, altijd. Zelfs fok’ups worden pas na lange tijd weer teruggedraaid/gefixt, bizar gewoon. Zo zit ik hier nog steeds met een Nest Hub, huidige generatie, gekocht bij de mediamarkt, die niet naar Nederlands te krijgen is, ondanks het opvolgen van alle tips. Een Home Hub 1st gen die ik ook heb, heeft geen issues.harrybeuker schreef op zondag 23 juli 2023 @ 16:11:
[...]
dat zeggen ze al jaren maar er gebeurt amper wat. Dus nu even op zoek naar 2 camera's die het wel onder de nest app doen
Tip/ opgelost/ solved:
Google Nest Thermostaat V3
Luchtvochtigheidssensor (humidity sensor)
Ik heb lang last gehad van een luchtvochtigheid sensor die niet functioneerde.
Het uitwisselen van de nest zelf werkte ook niet. Wat blijkt. Op Reddit https://www.reddit.com/r/...&utm_content=2&utm_term=1 had iemand gevonden dat de base waarop de nest is gemonteerd blijkbaar ook de sensoren huisvest waarmee alles wordt bepaald.
Als je die dus vervangt dan werkt het dus wel.
Zo heb ik dat ook gedaan.
Wil je tips DM mij dan even.
Google Nest Thermostaat V3
Luchtvochtigheidssensor (humidity sensor)
Ik heb lang last gehad van een luchtvochtigheid sensor die niet functioneerde.
Het uitwisselen van de nest zelf werkte ook niet. Wat blijkt. Op Reddit https://www.reddit.com/r/...&utm_content=2&utm_term=1 had iemand gevonden dat de base waarop de nest is gemonteerd blijkbaar ook de sensoren huisvest waarmee alles wordt bepaald.
Als je die dus vervangt dan werkt het dus wel.
Zo heb ik dat ook gedaan.
Wil je tips DM mij dan even.
[ Voor 19% gewijzigd door Braaaii op 28-07-2023 11:23 . Reden: Typos ]
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Ik wil graag nog een paar Nest Protect rookmelders bijkopen voor thuis. Ik lees dat ze 10 jaar meegaan. Maar aangezien google andere Nest producten al niet meer ondersteund, hoe kan ik er vanuit gaan dat deze nog 10 jaar ondersteund worden? Zal google de support zomaar beeindigen?
De diepe krochten van Google zijn ondoorgrondelijk... Dus hoe lang de ondersteuning zal blijven... Joost mag het weten. Google kan zomaar ineens de kronkel in de kop krijgen en Nest Protect (ook) naar het kerkhof verwijzen...saken schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:44:
Ik wil graag nog een paar Nest Protect rookmelders bijkopen voor thuis. Ik lees dat ze 10 jaar meegaan. Maar aangezien google andere Nest producten al niet meer ondersteund, hoe kan ik er vanuit gaan dat deze nog 10 jaar ondersteund worden? Zal google de support zomaar beeindigen?
Mijn reviews al gezien?
|PeacekeeperNL schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:34:
[...]
De diepe krochten van Google zijn ondoorgrondelijk... Dus hoe lang de ondersteuning zal blijven... Joost mag het weten. Google kan zomaar ineens de kronkel in de kop krijgen en Nest Protect (ook) naar het kerkhof verwijzen...
Dank voor het antwoord. Vroeg me daarnaast nog af of Duitse Nest Protect rookmelders ook in Nederland zouden werken?
Zou niet weten waarom niet.saken schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:08:
[...]
|
Dank voor het antwoord. Vroeg me daarnaast nog af of Duitse Nest Protect rookmelders ook in Nederland zouden werken?
Let wel bij aankoop (als je fysiek in de winkel doet) dta je adhv het serienummer checkt wat de productiedatum is. De rookmelder werkt 10 jaar na productiedatum. Hierover heb ik in mijn review meer info vermeld.
Mijn reviews al gezien?
Ik heb een Nest aware plus abonnement maar waar kan ik de 24/7 videogeschiedenis van de afgelopen 10 dagen raadplegen? Heb me al suf gezocht in de home app.
Zelf geen abo, maar voor mijn Nest Hub Max is het de camera selecteren in de Nest app en dan eronder staat de tijdlijn met in mijn geval gebeurtenissen met stills.IceQbe75 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:35:
Ik heb een Nest aware plus abonnement maar waar kan ik de 24/7 videogeschiedenis van de afgelopen 10 dagen raadplegen? Heb me al suf gezocht in de home app.
Mijn reviews al gezien?
Meer mensen bij wie het beeld van de Nest Cam sinds juni belabberd is? In juni is fw v1.67 geïnstalleerd. Slecht beeld ‘s nachts. Zowel IR als normaal. Sinds een week of twee fw v1.69 en het lijkt wel of er vaseline op de lens zit ‘s nachts. Ergo, nog slechter beeld. Ik lees hier alleen weinig klachten. Op de Google Nest Community heel veel klachten.
:strip_exif()/f/image/euVixpRyxMUedQaqpe6L9w6C.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergroot de foto maar eens door erop te klikken.
Vergroot de foto maar eens door erop te klikken.
[ Voor 19% gewijzigd door CreativeS op 30-09-2023 19:58 ]
Hier geen klachten, het is niet beter of slechter geworden in ieder geval.CreativeS schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:13:
Meer mensen bij wie het beeld van de Nest Cam sinds juni belabberd is? In juni is fw v1.67 geïnstalleerd. Slecht beeld ‘s nachts. Zowel IR als normaal. Sinds een week of twee fw v1.69 en het lijkt wel of er vaseline op de lens zit ‘s nachts. Ergo, nog slechter beeld. Ik lees hier alleen weinig klachten. Op de Google Nest Community heel veel klachten.
[Afbeelding]
/f/image/wiryZI7hQI5iBY2UngyCKhEy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oE9yB1PpaNstsWgGeHLW32vE.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat om ‘s avonds en ‘s nachts, je weet wel… de duisternis. Overdag is er geen probleem met de beeldkwaliteit nee, behalve wat overbelichting.
[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 25-09-2023 15:16 ]
Excuses niet goed gelezen.CreativeS schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:42:
Het gaat om ‘s avonds en ‘s nachts, je weet wel… de duisternis. Overdag is er geen probleem met de beeldkwaliteit nee.
Even teruggekeken en hier ook minder scherp maar het lijkt wel condens te zijn.
Nee, het beeld is echt zo belabberd. Geen condens of vaseline op de lensAd de Jong schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:46:
Excuses niet goed gelezen.
Even teruggekeken en hier ook minder scherp maar het lijkt wel condens te zijn.
Hi All,
We overwegen om een nest 3 aan te schaffen maar na een heleboel reviews lijkt het allemaal erg negatief; klopt dit?
We overwegen om een nest 3 aan te schaffen maar na een heleboel reviews lijkt het allemaal erg negatief; klopt dit?
Laatste tijd in de gaten gehouden en inderdaad ik heb er ook last van jammer genoeg.CreativeS schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:59:
[...]
Nee, het beeld is echt zo belabberd. Geen condens of vaseline op de lensVeel gehoorde klacht. Daarnaast gaan de kosten voor Nest Aware omhoog. Google zegt dat er niets aan de hand is, maar dat is natuurlijk onzin.
Iedereen weet dat de Nest thermostaat niet perfect de temperatuur aangeeft. Hoe zit het met die luchtvochtigheidmeter? Die geeft bij mij nu 70% aan maar heb niet het idee dat er zoveel vocht bij me in de lucht zit. Is de luchtvochtigheidmeter van de Nest thermostaat wel accuraat?
Geen antwoord op je vraag. Maar ik heb een Awair Element en die geeft afgelopen dagen (of zelfs afgelopen weken) aan dat de luchtvochtigheid hier binnen tussen 65% en 70% zit. En een raam opzetten helpt niet, dan gaat hij nog hogerGrazendeKoe schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:38:
Iedereen weet dat de Nest thermostaat niet perfect de temperatuur aangeeft. Hoe zit het met die luchtvochtigheidmeter? Die geeft bij mij nu 70% aan maar heb niet het idee dat er zoveel vocht bij me in de lucht zit. Is de luchtvochtigheidmeter van de Nest thermostaat wel accuraat?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
De thermostaat geeft 74% aan en 2 Govee sensoren (huis en slaapkamer) geven 72% & 74% aan al voelt het niet zo.GrazendeKoe schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:38:
Ik zou zeggen dat ie misschien een paar % af zou kunnen wijken maar zoveel scheelt het niet met de andere hier in huis.
Hmm luchtvochtigheid van 60% of hoger is niet bepaald goed binnenklimaat... Ik moet maar eens zoeken hoe ik dat naar beneden ga krijgen.
We zitten in een weersomslag. 60% of hoger (hier binnen momenteel 68% - buiten 90%) is volkomen normaal. Over een paar dagen doe je de kachel weer aan en is het opgelost.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dag Tweakers,
Ik ben bezig met het afronden van het verbouwen van mijn huis, hiervoor ben ik aan het kijken naar welke thermosstaat ik wil gaan plaatsen. Enige probleem, ik heb in mijn oneindige wijsdom geen nieuwe thermostaat kabel in de muur getrokken. Wél heb ik een extra inbouwdoos in de muur zitten waar ik een aansluiting op 230 volt kan realiseren.
In een moment van waanzin/genialiteit bedacht ik het volgende idee om een Nest thermostaat V3 te gebruiken:
Het plaatsen van een klein 5v trafo'tje zoals deze in de beschikbare inbouwdoos, vervolgens een tof houdertje 3d-printen waar ik de nest thermosstaat op zou kunnen plaatsen boven op deze inbouwdoos en ten slotte een zeer kort usb kabeltje gebruiken om de thermosstaat te verbinden met de trafo.
Ik weet nog steeds niet of dit geniaal of malloot is en ik heb helaas nog geen nest thermosstaat in mijn bezit om te kijken of dit kwa kabel logistiek en usb-poort-bereikbaarheid zal lukken, hebben jullie hier wellicht enige inzichten over?
Ik ben bezig met het afronden van het verbouwen van mijn huis, hiervoor ben ik aan het kijken naar welke thermosstaat ik wil gaan plaatsen. Enige probleem, ik heb in mijn oneindige wijsdom geen nieuwe thermostaat kabel in de muur getrokken. Wél heb ik een extra inbouwdoos in de muur zitten waar ik een aansluiting op 230 volt kan realiseren.
In een moment van waanzin/genialiteit bedacht ik het volgende idee om een Nest thermostaat V3 te gebruiken:
Het plaatsen van een klein 5v trafo'tje zoals deze in de beschikbare inbouwdoos, vervolgens een tof houdertje 3d-printen waar ik de nest thermosstaat op zou kunnen plaatsen boven op deze inbouwdoos en ten slotte een zeer kort usb kabeltje gebruiken om de thermosstaat te verbinden met de trafo.
Ik weet nog steeds niet of dit geniaal of malloot is en ik heb helaas nog geen nest thermosstaat in mijn bezit om te kijken of dit kwa kabel logistiek en usb-poort-bereikbaarheid zal lukken, hebben jullie hier wellicht enige inzichten over?
Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem. Accu laad niet op a/d wand wel via een laadsnoer. Accu is hierna na een paar uur leeg. Heb ook terug gezet naar fabrieksinstellingen. Mijn installateur heeft mij gevraagd om hem op alleen draadloos verbinden te zetten, maar dat lukt niet volledig, hij geeft draadloos en met draad aan. Het apparaat is ook al een keer omgeruild omtrent dit probleem. Weet iemand de oplossing?
Wij hebben in huis 5 Nest Mini's liggen, dacht versies 2.
Sinds een paar weken luisteren ze een heel stuk slechter naar spraak commando's. Met name die van mijn vrouw worden meestal genegeerd, wat dat betreft niets vreemds in dit huishouden
Zeker bij muziek uitschakelen (streaming radio) blijven ze meestal stug door spelen. De commando's eigen wel waargenomen want de muziek pauzeert even om daarna weer vrolijk verder te tetteren.
Dit trouwens bij zowel mijn vrouw als ik.
Ook stopt het casten regelmatig ineens uit het niets. Soms keer op keer, super irritant. Radio luisteren is dan gewoon niet te doen.
Tenzij ik vanuit de betreffende radio app (Kink of npo2) cast naar de speakergroepen.
Ook is er de laatste tijd soms een plop hoorbaar via de Nestjes. Zo een plop die je vroeger ook hoorde als je microfoon kabeltje uit je stereo trok voordat je het ding uitgezet had. Dit overigens alleen bij de Nests, niet bij de Chromecast die in de stereo zit geplugd.
Ik heb een aantal van Nest als eens herstart, geen verandering.
Complete reset heb ik nog niet geprobeerd.
Iemand een idee??
In het kort:
muziek blijft spelen na commando uit
Plopjes tijdens de muziek weergave op de Nests
Random stoppen van steaming radio.
Die was zeg eens wat een half jaar geleden nog niet.
In onze huis setup/hardware is niets veranderd. Behalve dat T-Mobile Odido is geworden.
Sinds een paar weken luisteren ze een heel stuk slechter naar spraak commando's. Met name die van mijn vrouw worden meestal genegeerd, wat dat betreft niets vreemds in dit huishouden

Zeker bij muziek uitschakelen (streaming radio) blijven ze meestal stug door spelen. De commando's eigen wel waargenomen want de muziek pauzeert even om daarna weer vrolijk verder te tetteren.
Ook stopt het casten regelmatig ineens uit het niets. Soms keer op keer, super irritant. Radio luisteren is dan gewoon niet te doen.
Tenzij ik vanuit de betreffende radio app (Kink of npo2) cast naar de speakergroepen.
Ook is er de laatste tijd soms een plop hoorbaar via de Nestjes. Zo een plop die je vroeger ook hoorde als je microfoon kabeltje uit je stereo trok voordat je het ding uitgezet had. Dit overigens alleen bij de Nests, niet bij de Chromecast die in de stereo zit geplugd.
Iemand een idee??
In het kort:
In onze huis setup/hardware is niets veranderd. Behalve dat T-Mobile Odido is geworden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Is het ook mogelijk om (alle) Nest Protect (v2) tijdelijk uit te zetten?
Ik heb er 1 in de keuken hangen, alleen deze wil wel eens afgaan met gebruik van de Instapot (stoom releasen) of airfryer.
Je hebt wel de optie 'Een alarm uitzetten' maar dan moet je het alarm uitschakelen via de knop op de melder zelf (zoal ik de omschrijving lees).
Liefste zou ik zien dat ik de melders voor een x tijd zou kunnen uitschakelen, zodat ik niet vergeet om de melders weer aan te zetten.
Ik heb er 1 in de keuken hangen, alleen deze wil wel eens afgaan met gebruik van de Instapot (stoom releasen) of airfryer.
Je hebt wel de optie 'Een alarm uitzetten' maar dan moet je het alarm uitschakelen via de knop op de melder zelf (zoal ik de omschrijving lees).
Liefste zou ik zien dat ik de melders voor een x tijd zou kunnen uitschakelen, zodat ik niet vergeet om de melders weer aan te zetten.
:strip_exif()/f/image/5VoJJG6sZ3kZp09aEOKMSn9N.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb in ons huis (oplevering 2018) op elke verdieping zo'n gekoppelde brandmelder hangen, leuk, maar ik heb liever Nest Protect V2's hangen eigenlijk. Iemand enig idee of die maat overeen komt qua mounting bracket?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
In de instellingen heb je in ieder geval een optie "Steam Check", controleer in ieder geval even of die aan staat. Bij onze stoomoven en airfryer gelukkig geen problemen, dus in theorie zou het dan ook bij jou goed moeten gaan, me dunkt.Marc3l schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:09:
Is het ook mogelijk om (alle) Nest Protect (v2) tijdelijk uit te zetten?
Mijn reviews al gezien?
Meten is weten. Maar ik verwacht de schroefgaten sowieso niet, maar dat is kwestie van nieuwe gaten boren. Belangrijkste is dat de 230v draden werken en de juiste spanning geven. Koppeldraad gebruikt de netstroom uitvoering dacht ik verder niet.DennusB schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:28:
[Afbeelding]
Ik heb in ons huis (oplevering 2018) op elke verdieping zo'n gekoppelde brandmelder hangen, leuk, maar ik heb liever Nest Protect V2's hangen eigenlijk. Iemand enig idee of die maat overeen komt qua mounting bracket?
Handleiding eventueel vlug via de koele blauwe vrienden.
Mijn reviews al gezien?
Ah thanks maar helaas staat die al op 'Aan'.PeacekeeperNL schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:46:
[...]
In de instellingen heb je in ieder geval een optie "Steam Check", controleer in ieder geval even of die aan staat. Bij onze stoomoven en airfryer gelukkig geen problemen, dus in theorie zou het dan ook bij jou goed moeten gaan, me dunkt.
Sinds vandaag een Nest Cam op netvoeding aangesloten thuis. Installatie ging allemaal prima en in de Google Home app vind ik clips van bewegingen etc.
Maar ik zoek nog naar de 24/7 beelden, die volgens mij in het Google Nest Aware abonnement behoort te zitten. Google levert me vooralsnog niets op.
Waar vind ik de 24/7 beelden terug?
Maar ik zoek nog naar de 24/7 beelden, die volgens mij in het Google Nest Aware abonnement behoort te zitten. Google levert me vooralsnog niets op.
Waar vind ik de 24/7 beelden terug?
Gisteren zag ik dat mijn Nest Protects een oranje ring gaven bij het naar bed gaan, en in de app zag ik ook dat ze offline waren voor 2 dagen. Vreemd, aangezien ik niets heb aangepast aan mijn wifi en netwerk, en andere devices waaronder een Google hub en Nest thermostaat wel gewoon online zijn.
Bij pogen de wifi opnieuw in te stellen kwam de melding p021 (6021)
Alles herstart, telefoon, ziggo router etc, maar geen resultaat. Beiden bleven offline.
Handmatig de wifi test gestart door de knop in te drukken, geen resultaat.
Uiteindelijk maar de protects weggegooid uit mijn account en beiden een factory reset gegeven.
Opnieuw instellen gaat goed tot het eind, dan komt error p009 (0.80) dat ze niet aan mijn account kunnen worden toegevoegd. De stappen die worden aangegeven hiervoor om dit op te lossen ook doorlopen, maar wederom zonder resultaat.
Verder geprobeerd
Google dns instellen in mijn router (sagemcom van Ziggo), las deze tip ergens
Poort 11025 open te zetten, hiervoor een poort trigger gemaakt
Vanaf een ander device geprobeerd in te stellen (ipad)
Dit alles zonder resultaat, en ook nog na iedere poging een reset gedaan te hebben.
Kortom, ik heb hier nu 2 bakstenen liggen die plotseling offline zijn gegaan na jaren probleemloos gewerkt te hebben. Iemand nog een idee?
Alles herstart, telefoon, ziggo router etc, maar geen resultaat. Beiden bleven offline.
Uiteindelijk maar de protects weggegooid uit mijn account en beiden een factory reset gegeven.
Opnieuw instellen gaat goed tot het eind, dan komt error p009 (0.80) dat ze niet aan mijn account kunnen worden toegevoegd. De stappen die worden aangegeven hiervoor om dit op te lossen ook doorlopen, maar wederom zonder resultaat.
Verder geprobeerd
Dit alles zonder resultaat, en ook nog na iedere poging een reset gedaan te hebben.
Kortom, ik heb hier nu 2 bakstenen liggen die plotseling offline zijn gegaan na jaren probleemloos gewerkt te hebben. Iemand nog een idee?
Ze nog een keer of 2, 3 een factory reset geven en opnieuw toevoegen. Het kost wat tijd, maar het is mijn ervaring dat het bijzonder genoeg verschil maakt... Na mijn verhuizing deden ze initieel ook moeilijkJeroenV_ schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:04:
Gisteren zag ik dat mijn Nest Protects een oranje ring gaven bij het naar bed gaan, en in de app zag ik ook dat ze offline waren voor 2 dagen. Vreemd, aangezien ik niets heb aangepast aan mijn wifi en netwerk, en andere devices waaronder een Google hub en Nest thermostaat wel gewoon online zijn.
Verder geprobeerd
Mijn reviews al gezien?
Ok thanks, klinkt apart maar zal het proberen.PeacekeeperNL schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:08:
[...]
Ze nog een keer of 2, 3 een factory reset geven en opnieuw toevoegen. Het kost wat tijd, maar het is mijn ervaring dat het bijzonder genoeg verschil maakt... Na mijn verhuizing deden ze initieel ook moeilijk
Heb ze nu net tot 3x toe achter elkaar gereset zonder een poging ertussendoor te doen. Probeer het zo over een uurtje opnieuw; als ik het nu probeer en het werkt weer niet vrees ik dat ze door het raam naar buiten gaan
====
Update:
1 protect is nu online
Als ik de andere toe wil voegen lukt dat alleen maar als de 1e wil helpen, maar dat wil ie dus niet.
De fouten variëren tussen p013 (4078) en p024 (6021) als hij wil verbinden met degene die al online is.
Inmiddels degene die niet online komt al tig keer gereset, bluetooth aan/uit, mobiele data aan/uit etc, maakt allemaal niet uit.
Wat ook opvalt; een veiligheidstest uitvoeren vanuit de app op degene die online aangeeft lukt niet "de veiligheidscontrole kan niet worden gestart". Op de protect zelf een complete test uit laten voeren gaat wel gewoon goed.
En, wat opvalt: hij geeft in de techinfo een bepaald ip aan, dat ip staat niet in het rijtje van verbonden apparaten in het modem.
Begint nu een heeeel klein beetje irritant te worden

[ Voor 40% gewijzigd door JeroenV_ op 18-11-2023 12:42 ]
Sinds deze post 2 dingen aangepast:Bommes schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:44:
Wij hebben in huis 5 Nest Mini's liggen, dacht versies 2.
Sinds een paar weken luisteren ze een heel stuk slechter naar spraak commando's. Met name die van mijn vrouw worden meestal genegeerd, wat dat betreft niets vreemds in dit huishouden![]()
Iemand een idee??
In het kort:
- Wifi van router van de provider uitgeschakeld, 1 extra UniFi schoteltje er bij gehangen in huis (er hing er al eentje).
- Alle "vaste" clients een vast ip adres gegeven.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb een Nest Doorbell, maar ik zit al een tijdje met een vraag over de gezichtsherkenning.
In hoeverre mag ik mensen aan de gezichtsherkenning toevoegen zonder dat ik eventueel gezeik krijg met privacy wetgeving?
Er zijn namelijk naast familie en vrienden ook wat mensen die wekelijks langskomen. Deze verschijnen telkens in de Home app tussen de "onbekende gezichten". Tot nu toe negeer ik dit en verwijder ik deze onbekenden één keer in de zoveel tijd zodat de melding verdwijnt.
Wat aanvullende informatie:
In hoeverre mag ik mensen aan de gezichtsherkenning toevoegen zonder dat ik eventueel gezeik krijg met privacy wetgeving?
Er zijn namelijk naast familie en vrienden ook wat mensen die wekelijks langskomen. Deze verschijnen telkens in de Home app tussen de "onbekende gezichten". Tot nu toe negeer ik dit en verwijder ik deze onbekenden één keer in de zoveel tijd zodat de melding verdwijnt.
- Familie en vrienden zijn op de hoogte dat ik ze in de gezichtsherkenning heb opgeslagen en hebben hier geen problemen mee.
- Camera is niet op de openbare weg gericht. Wel gedeeltelijk op de voordeur van onze bejaarde buren omdat de voordeuren richting elkaar staan. Ze hebben hier geen problemen mee en zijn er eigenlijk wel blij mee dat wij hun voordeur ook een soort van in de gaten houden. Wel vallen ze buiten het bereik van de gezichtsherkenning.
- Voordeur is voorzien van een sticker die duidelijk maakt dat er camerabeveiliging aanwezig is.
https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection
Zou me er niet zo druk om maken. Genoeg openbare camera’s van de gemeente/politie. Zolang zij de boel mbt privacy en beveiliging niet op orde hebben ga ik me er ook niet druk om maken.TheBlackestCrow schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:51:
Ik heb een Nest Doorbell, maar ik zit al een tijdje met een vraag over de gezichtsherkenning.
- Familie en vrienden zijn op de hoogte dat ik ze in de gezichtsherkenning heb opgeslagen en hebben hier geen problemen mee.
- Camera is niet op de openbare weg gericht. Wel gedeeltelijk op de voordeur van onze bejaarde buren omdat de voordeuren richting elkaar staan. Ze hebben hier geen problemen mee en zijn er eigenlijk wel blij mee dat wij hun voordeur ook een soort van in de gaten houden. Wel vallen ze buiten het bereik van de gezichtsherkenning.
- Voordeur is voorzien van een sticker die duidelijk maakt dat er camerabeveiliging aanwezig is.
Zelf heb ik alle PostNL/DHL mensen opgeslagen onder “de postbode” en alle Picnicbezorgers onder “Picnic” Wordt meestal netjes omgeroepen: “de postbode staat bij de voordeur”
Wacht, je vraag is “wat mag”. Hmm, dat weet ik eigenlijk niet

Zolang je het voor jou handig is en je het op je eigen telefoon houdt lijkt mij er niks aan de hand. Het is toch voor eigen gebruik? Pas als je 'misbruik' gaat maken van wat je weet / vastlegt creëer je een probleem voor jezelf en die anderen. Tenminste zo kijk ik daar naar.TheBlackestCrow schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:51:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja. Alles van Nest.boyette schreef op zondag 19 november 2023 @ 07:41:
is dit topic ook voor nest cam?
ik heb een probleem met Nest aware
ik heb nest aware plus
daarbij kan je dus 24/7 alles terug kijken
soms zijn er gebeurtenissen die langer duren dan de clips
geen idee waarom
de tussenliggende beelden heb ik dan toch via plus maar omdat er geen gebeurtenis van is kan ik die niet downloaden
iemand die dit herkent ?
ik heb nest aware plus
daarbij kan je dus 24/7 alles terug kijken
soms zijn er gebeurtenissen die langer duren dan de clips
geen idee waarom
de tussenliggende beelden heb ik dan toch via plus maar omdat er geen gebeurtenis van is kan ik die niet downloaden
iemand die dit herkent ?
Ook een dagje alles laten inwerken heeft geen resultaat.JeroenV_ schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:25:
[...]
De fouten variëren tussen p013 (4078) en p024 (6021) als hij wil verbinden met degene die al online is.
Inmiddels degene die niet online komt al tig keer gereset, bluetooth aan/uit, mobiele data aan/uit etc, maakt allemaal niet uit.
Wat ook opvalt; een veiligheidstest uitvoeren vanuit de app op degene die online aangeeft lukt niet "de veiligheidscontrole kan niet worden gestart". Op de protect zelf een complete test uit laten voeren gaat wel gewoon goed.
En, wat opvalt: hij geeft in de techinfo een bepaald ip aan, dat ip staat niet in het rijtje van verbonden apparaten in het modem.
De app zegt dat de ene dus netjes online is, maar een test uitvoeren vanuit de app werkt nog steeds niet.
Ook de 2e toevoegen weigert omdat hij niet kan verbinden met de 1e met nog steeds die 2 errors.
Om moedeloos van te worden
Hoe makkelijk is het om met de Nest Hub andere apparaten aan te sturen via Homey? (Vraag ook gesteld in het Homey topic) Ik snap dat je apparaten die met Googe Home geïntegreerd kunnen worden eenvoudig kunt koppelen en die vanuit de hun kunt besturen. Ik wil het echter ook als dashboard gebruiken om bepaalde acties te activeren als iets gebeurt.
schijnt dat google toch niet helemaal op de hoogte is van de problemen met nest cams sinds de migratie naar google home
hang al meer dan anderhalf uur met ze aan de lijn en ze zijn verbaasd over een aantal dingen..
kennelijk melden maar weinig mensen issues
hang al meer dan anderhalf uur met ze aan de lijn en ze zijn verbaasd over een aantal dingen..
Ik laatst aan de lijn gehangen mbt de kwaliteit die na een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd (van 's nachts tot 's morgens) een stuk minder is.boyette schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:15:
schijnt dat google toch niet helemaal op de hoogte is van de problemen met nest cams sinds de migratie naar google home
Komt doordat mijn WiFi niet sterk genoeg is zeggen ze.
Overdag niet meer of minder signaal en dan zijn de beelden wel gewoon goed.
Bij beide normaal beeld dus geen nachtzicht aan staan.
Dit gaat dan om 2x de Nest Cam (outdoor of indoor, batterij).
Mijn indoor camera en deurbel hebben nergens last van.
denk dat je dit issue hebtAd de Jong schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:20:
[...]
Ik laatst aan de lijn gehangen mbt de kwaliteit die na een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd (van 's nachts tot 's morgens) een stuk minder is.
Komt doordat mijn WiFi niet sterk genoeg is zeggen ze.
Overdag niet meer of minder signaal en dan zijn de beelden wel gewoon goed.
Bij beide normaal beeld dus geen nachtzicht aan staan.
Dit gaat dan om 2x de Nest Cam (outdoor of indoor, batterij).
Mijn indoor camera en deurbel hebben nergens last van.
https://www.theverge.com/...e-error-message-europe-uk
Die van mij blijven wel online alleen de kwaliteit is een heel stuk minder.boyette schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:28:
[...]
denk dat je dit issue hebt
https://www.theverge.com/...e-error-message-europe-uk
Volgens mij heb ik dit probleem hier ook al eerder voorbij zien komen en is het mij daarna ook pas opgevallen.
Zolang ik geen reden heb om naar de beelden/opnames te kijken valt mij dit ook niet op vandaar dat het nog niet eerder was opgevallen.
als de kwaliteit van de beelden alleen omlaag gaat zou ik idd ook denken aan een wifi probleem
ik heb zoiets persoonlijk nooit meegemaakt
Dat zou normaal ook mijn eerste gedachte zijn alleen er veranderd hier door de dag heen niet veel qua WiFi/internet gebruik.boyette schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:45:
als de kwaliteit van de beelden alleen omlaag gaat zou ik idd ook denken aan een wifi probleem
En het is alleen als het donkerder begint te worden.
Geprobeerd te spelen met night modus?Ad de Jong schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:46:
[...]
Dat zou normaal ook mijn eerste gedachte zijn alleen er veranderd hier door de dag heen niet veel qua WiFi/internet gebruik.
hmm als het donkerder begint te worden komen ook meer mensen thuis van hun werk en worden wifis meer belast..Ad de Jong schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:46:
[...]
Dat zou normaal ook mijn eerste gedachte zijn alleen er veranderd hier door de dag heen niet veel qua WiFi/internet gebruik.
maar het kan misschien ook wat anders zijn
welke cams heb je precies?
Nog niet mbt dit probleem.Black-Death schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:47:
[...]
Geprobeerd te spelen met night modus?
Ik gebruik die bewust niet omdat dit niet werkt met de lantaarnpaal die dichtbij staat.
Maar ik zou het vanavond hiervoor wel eens kunnen proberen.
In de achtertuin waar het compleet donker is heb ik hem ook niet in gebruik (de night modus) omdat het beeld weer niet te gebruiken is zodra de buitenlamp aanspringt.
Maat voor beide misschien toch maar weer eens gaan spelen hiermee.
Wie weet is er op dat gebied wel wat verbeterd.
Edit:
De Nest Cam indoor/outdoor batterijboyette schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:52:
[...]
hmm als het donkerder begint te worden komen ook meer mensen thuis van hun werk en worden wifis meer belast..
maar het kan misschien ook wat anders zijn
welke cams heb je precies?
Edit: beide continu aan de stroom hangen dmv originele kabels.
[ Voor 27% gewijzigd door Ad de Jong op 20-11-2023 11:57 ]
Ik heb dat ook zoAd de Jong schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:53:
[...]
Nog niet mbt dit probleem.
Ik gebruik die bewust niet omdat dit niet werkt met de lantaarnpaal die dichtbij staat.
Maar ik zou het vanavond hiervoor wel eens kunnen proberen.
In de achtertuin waar het compleet donker is heb ik hem ook niet in gebruik (de night modus) omdat het beeld weer niet te gebruiken is zodra de buitenlamp aanspringt.
Maat voor beide misschien toch maar weer eens gaan spelen hiermee.
Wie weet is er op dat gebied wel wat verbeterd.
die auto functie dat werkt niet als er straatverlichting is dan kan je hem beter fixed in the dagmodus hebben staan.
Dus ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft
Exact hierom dus.boyette schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:54:
[...]
Ik heb dat ook zo
die auto functie dat werkt niet als er straatverlichting is dan kan je hem beter fixed in the dagmodus hebben staan.
Dus ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft
Compleet donker wil ik niet zeggen maar zodra het iets te licht is werkt die night vison niet lekker.
ja of dan gaat die continu schakelen tussen dag en nacht en dan heb je geen goed beeldAd de Jong schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:56:
[...]
Exact hierom dus.
Compleet donker wil ik niet zeggen maar zodra het iets te licht is werkt die night vison niet lekker.
Ik heb een Nest Cam IQ Outdoor en vier Nest Protects, die allemaal in de Nest app staan. Nu heb ik mijn Nest-account naar Google gemigreerd maar ik merk nu dat ik in de Google Home app twee huizen heb: "Thuis" en "Mijn straat" - de laatste werd blijkbaar overgenomen uit mijn oude Nest-account. Ik veronderstel dat ik alle Nest-producten uit de Nest-app zal moeten verwijderen om ze dan aan "Thuis" te kunnen koppelen?
Je kan ze volgens mij ook aan beide koppelen.
Ik heb eens om wat te proberen 2 huizen aangemaakt 😄
Ah, dat wist ik niet, moet ik even uitzoeken dan!Ad de Jong schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:48:
Ik zie wellicht iets over het hoofd, maar ik vind nergens hoe ik mijn Nest-apparaten aan twee Google homes kan koppelen zonder ze te resetten ...Ad de Jong schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:48:
je kan heel weinig wijzigen met welk nest apparaat ook zonder te resettenElpenoor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:24:
[...]
Ik zie wellicht iets over het hoofd, maar ik vind nergens hoe ik mijn Nest-apparaten aan twee Google homes kan koppelen zonder ze te resetten ...
protectors
cams
moeten allemaal volledige reset voor wijzigen wifi of account
alleen thermostaat geeft eigen display
[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 22-11-2023 02:44 ]
Ik kwam er maar niet uit, en heb inderdaad maar de hele boel gereset - gelukkig ging dat deze keer zonder problemen.boyette schreef op woensdag 22 november 2023 @ 02:44:
[...]
je kan heel weinig wijzigen met welk nest apparaat ook zonder te resetten
Update over mijn Nest Protect issues:
Vond een topic waarin Google aangeeft dat er idd issues zijn momenteel: https://www.googlenestcom...009-0-80-error/m-p/550117
Vond een topic waarin Google aangeeft dat er idd issues zijn momenteel: https://www.googlenestcom...009-0-80-error/m-p/550117
We are aware of an issue causing a small number of Nest Protect 2nd gen devices to go offline in the Nest app, and are working to roll out a fix as soon as possible. Your Nest Protect devices will continue to function as a smoke and carbon monoxide alarm while offline.
dat is is 1 van de zeer irritante dingenElpenoor schreef op woensdag 22 november 2023 @ 06:06:
[...]
Ik kwam er maar niet uit, en heb inderdaad maar de hele boel gereset - gelukkig ging dat deze keer zonder problemen.
Google heeft heel veel functies uit nest gesloopt sinds het gemigreerd is naar home
Goedemorgen, ik zit al een tijdje eraan te denken om alle rookmelders in huis te vervangen voor Google Nest Protect's. De huidige melders zijn aan vervanging toe, en het feit dat de Protects ook koolmonoxide meten, hard op spreken, en een lampje hebben spreekt mij aan.
Ik heb wel 2 vraagjes waarvan ik bij de 2e vraag eigenlijk niet goed het antwoord kan vinden.
1. Ik neem aan dat ik zowel bedraad, als op batterij, door elkaar kan gebruiken gezien ze toch met elkaar verbinden?
2. Is het met de V2 inmiddels al mogelijk om deze te koppelen aan andere slimme apparaten, bijvoorbeeld Philips Hue om de lichten aan te doen?
Dank alvast.
Ik heb wel 2 vraagjes waarvan ik bij de 2e vraag eigenlijk niet goed het antwoord kan vinden.
1. Ik neem aan dat ik zowel bedraad, als op batterij, door elkaar kan gebruiken gezien ze toch met elkaar verbinden?
2. Is het met de V2 inmiddels al mogelijk om deze te koppelen aan andere slimme apparaten, bijvoorbeeld Philips Hue om de lichten aan te doen?
Dank alvast.
1. jaNemm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:09:
Goedemorgen, ik zit al een tijdje eraan te denken om alle rookmelders in huis te vervangen voor Google Nest Protect's. De huidige melders zijn aan vervanging toe, en het feit dat de Protects ook koolmonoxide meten, hard op spreken, en een lampje hebben spreekt mij aan.
Dank alvast.
2. je wil de lichtpad functie koppelen met de Hue wanneer je die inschakelt ?
dat gaat nooit
je kunt hooguit de Hue aan Google home toevoegen maar zover ik weet zijn de protects nog echt van nest
en de koppeling tussen hue en nest is er sowieso niet
hoe zou je die dan willen aansturen ?
@boyette er zit toch wel degelijk een koppeling tussen Hue en Google Home, en dus de nest.
Tenminste de Nest Mini's hier in huis luisteren naar welke lamp ik aan wil en de betreffende Hue of Wiz lamp gaat aan.
Tenminste de Nest Mini's hier in huis luisteren naar welke lamp ik aan wil en de betreffende Hue of Wiz lamp gaat aan.
dat is wat andersBommes schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:28:
@boyette er zit toch wel degelijk een koppeling tussen Hue en Google Home, en dus de nest.
de protects zijn niet gemigreerd naar home
die blijven in nest
daarnaast is de lichtfunctie in de protects ook niet iets wat je zomaar zou kunnen aansturen in home mocht de protect daar al in komen en ook niet in nest
dat is meer een setting waar je wel toegang toe hebt maar geen sturing
dus dat zijn nog heel veel stappen en als ik zie hoe de migratie van de cams verloopt van nest naar home dan zou ik zeggen forget it
dat gaat nooit gebeuren
Ik denk dat mijn vraag verkeerd is begrepenboyette schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:18:
[...]
1. ja
2. je wil de lichtpad functie koppelen met de Hue wanneer je die inschakelt ?
dat gaat nooit
je kunt hooguit de Hue aan Google home toevoegen maar zover ik weet zijn de protects nog echt van nest
en de koppeling tussen hue en nest is er sowieso niet
hoe zou je die dan willen aansturen ?
Wat ik bedoel is dat als de rookmelders bijvoorbeeld afgaan door rook ontwikkeling, deze een teken kan doorgeven aan de Hue bridge of ander station, die vervolgens de Hue lampen in huis aan doet.
Ik las op internet dat dit heeft gewerkt, maar toen is er iets veranderd aan de kant van Google. Ik vroeg mij af of iemand hier inmiddels weer ervaring mee heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Nemm op 24-11-2023 13:40 ]
aah dat is inderdaad een totaal andere vraag ..Nemm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:39:
[...]
Ik denk dat mijn vraag verkeerd is begrepenmijn fout.
Wat ik bedoel is dat als de rookmelders bijvoorbeeld afgaan door rook ontwikkeling, deze een teken kan doorgeven aan de Hue bridge of ander station, die vervolgens de Hue lampen in huis aan doet.
Ik las op internet dat dit heeft gewerkt, maar toen is er iets veranderd aan de kant van Google. Ik vroeg mij af of iemand hier inmiddels weer ervaring mee heeft.
maar ook dat is denk ik niet zomaar mogelijk.. zowat alles gaat automatisch af als er brand is wat van Google is
thermostaat slaat op brand en tilt
alle telefoons en tablets die op dezelfde Google account zijn gaan af
en de tablet gaat op brand
cameras beginnen te roepen
melders geven licht
wat jij bedoelt is dit denk ik
https://www.besteslimmero...koppelen-aan-philips-hue/
Iemand die een stap voor stap uitleg heeft hiervan?boyette schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:53:
[...]
In de Home app staat de rookmelder niet in in de Nest app wel maar nergens een optie om een "bij alarm" in te stellen.
Of ik zie iets over het hoofd.
Er staat wel mooi:
"Het koppelen van je Nest Protect rookmelder aan Philips Hue is kinderspel met deze stappen:
1. Ga naar de Google Home app.
2. Volg in de app de stappen om je Nest Protect te koppelen met Philips Hue.
3. Stel in wat er moet gebeuren bij alarm. (Knipperende verlichting, of alle lampen aan zodat je door de rook weg kunt komen.)
4. Je Nest Protect is gekoppeld aan je slimme verlichting!"
Maar die stap 2 kan ik al niet vinden.
[ Voor 34% gewijzigd door Ad de Jong op 24-11-2023 14:17 ]
Dat is inderdaad wat ik bedoel. En het bericht van @Ad de Jong is tevens ook waarom ik opzoek ben naar meer informatie. Ik lees her en der verschillende berichten over het niet kunnen koppelen.boyette schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:53:
[...]
Ik kan me vergissen, maar de Works with Hue functionaliteit is er dacht ik jaren geleden al uitgesloopt.Ad de Jong schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:15:
[...]
Iemand die een stap voor stap uitleg heeft hiervan?
In de Home app staat de rookmelder niet in in de Nest app wel maar nergens een optie om een "bij alarm" in te stellen.
Of ik zie iets over het hoofd.
Er staat wel mooi:
"Het koppelen van je Nest Protect rookmelder aan Philips Hue is kinderspel met deze stappen:
1. Ga naar de Google Home app.
2. Volg in de app de stappen om je Nest Protect te koppelen met Philips Hue.
3. Stel in wat er moet gebeuren bij alarm. (Knipperende verlichting, of alle lampen aan zodat je door de rook weg kunt komen.)
4. Je Nest Protect is gekoppeld aan je slimme verlichting!"
Maar die stap 2 kan ik al niet vinden.
In hoeverre het met bijvoorbeeld Home Assistant nog mogelijk is om werkend te krijgen, kan ik echter niks over zeggen omdat ik daar geen ervaring mee heb. Maar by default is het, zviw, niet meer mogelijk op een normale manier de boel te koppelen voor in geval van brand of CO.
Mijn reviews al gezien?
Weet iemand hoe het zit met het muten/tijdelijk uitzetten van Nest Protect rookmelders? Ik geef soms thuis nog wel eens een feestje en dan staat er een rookmachine aan, beetje irritant als die melders dan de hele tijd af gaan haha
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
eerst naar nest gaan dan naar de protect dan naar settingsDennusB schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:50:
Weet iemand hoe het zit met het muten/tijdelijk uitzetten van Nest Protect rookmelders? Ik geef soms thuis nog wel eens een feestje en dan staat er een rookmachine aan, beetje irritant als die melders dan de hele tijd af gaan haha
silencing alarms inschakelen
dan dit volgen
https://support.google.co...341084372-2867605071&rd=1
Daar zijn een aantal topics over op het Google-forum. 1.65 was perfect. 1.67 was bagger en 1.69 is redelijk… alleen ‘s nachts is nog dramatisch. Lijkt wel of er vaseline op de lens zit. Google zegt dat er niets aan de hand is.Ad de Jong schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:39:
Die van mij blijven wel online alleen de kwaliteit is een heel stuk minder.
Volgens mij heb ik dit probleem hier ook al eerder voorbij zien komen en is het mij daarna ook pas opgevallen.
Zolang ik geen reden heb om naar de beelden/opnames te kijken valt mij dit ook niet op vandaar dat het nog niet eerder was opgevallen.
Maar inderdaad, je leest erg weinig klachten. Alsof men nooit de beelden checkt. Heb nu beide camera’s op nachtbeeld, maar het laat nog veel te wensen over.
Inderdaad nachtbeeld is ondanks de lantaarnpaal wel wat beter dan voorheen en in dit geval beter dan het normale beeld.CreativeS schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:58:
[...]
Daar zijn een aantal topics over op het Google-forum. 1.65 was perfect. 1.67 was bagger en 1.69 is redelijk… alleen ‘s nachts is nog dramatisch. Lijkt wel of er vaseline op de lens zit. Google zegt dat er niets aan de hand is.
[Afbeelding]
Maar inderdaad, je leest erg weinig klachten. Alsof men nooit de beelden checkt. Heb nu beide camera’s op nachtbeeld, maar het laat nog veel te wensen over.
Zou het normale beeld net zo scherp zijn als overdag dan was dat nog steeds de beste optie maar het is inderdaad net wij jij ook zegt alsof er vaseline overheen zit.
Dit alleen als het donker is, het beeld nu is gewoon goed.
Vanmorgen toen ik wakker werd stond mijn nest uiteraard uit, temperatuur was 11,5 graden, kan ik ergens in de app of op de thermostaat instellen dat hij niet lager mag dan een bepaalde temperatuur als hij uit staat?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik neem aan dat je dit bedoelt?racoon schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:46:
Vanmorgen toen ik wakker werd stond mijn nest uiteraard uit, temperatuur was 11,5 graden, kan ik ergens in de app of op de thermostaat instellen dat hij niet lager mag dan een bepaalde temperatuur als hij uit staat?
:strip_exif()/f/image/4SzDhRv4ANvMKoLR5wHNgmwJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Dit zit in de Nest app.
Tandwieltje rechts bovenin.
[ Voor 3% gewijzigd door Ad de Jong op 01-12-2023 10:52 ]
Maar stond de thermostaat op Eco of op Uit? In het laatste geval gaat hij alleen stoken bij het bereiken van de Veiligheidstemperatuur.racoon schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:53:
Zo staat hij ingesteld, echter gaat hij toch nog naar 11,5 graden[Afbeelding]
Zo scherp als een voetbal!
Op afwezig, dus uitReptile209 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:11:
[...]
Maar stond de thermostaat op Eco of op Uit? In het laatste geval gaat hij alleen stoken bij het bereiken van de Veiligheidstemperatuur.
Dit dus, uit is ook uit (tot de beveiligingstemperatuur).
in de zomer staat ie hier ook uit maar voor de rest op Eco.
Als ik het goed begrijp kost eco stand wel geld/gas verbruikAd de Jong schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:53:
[...]
Dit dus, uit is ook uit (tot de beveiligingstemperatuur).
in de zomer staat ie hier ook uit maar voor de rest op Eco.
Volgens mij alleen als hij aanspringt en dat is dan dus alleen als de temperatuur onder de ingestelde (ECO) temperatuur komt.racoon schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:56:
[...]
Als ik het goed begrijp kost eco stand wel geld/gas verbruik
Ga je bv een tijd(je) op vakantie dan gebruik je de "uit" stand (correct me if i'm wrong) in de andere gevallen gebruik je de ECO stand.
Tenminste zo heb ik het altijd begrepen en gebruikt.
Mijn ECO stand is vrij laag en het was vanmorgen amper 15 graden in huis, als ik zag hoelang hij nodig had om het een beetje op temperatuur te krijgen zit ik eraan te denken om de minimum temperatuur wat te verhogen.
Bedankt voor je reactieAd de Jong schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:00:
[...]
Volgens mij alleen als hij aanspringt en dat is dan dus alleen als de temperatuur onder de ingestelde (ECO) temperatuur komt.
Ga je bv een tijd(je) op vakantie dan gebruik je de "uit" stand (correct me if i'm wrong) in de andere gevallen gebruik je de ECO stand.
Tenminste zo heb ik het altijd begrepen en gebruikt.
Mijn ECO stand is vrij laag en het was vanmorgen amper 15 graden in huis, als ik zag hoelang hij nodig had om het een beetje op temperatuur te krijgen zit ik eraan te denken om de minimum temperatuur wat te verhogen.
Voor de verjaardag van mijn moeder kwam mijn zus op het idee om haar een digitaal fotolijstje te geven.
Ik heb zelf de Hub 1&2 en weet hoe ik ze thuis moet instellen maar waar ik geen ervaring mee heb is zijn die ook vanaf een andere locatie in te stellen?
Het idee is dat ik die indien mogelijk van mij thuis af kan benaderen of kan dat alleen vanuit het netwerk bij haar thuis.
Moeders loopt richting de 80 en daar kan en wil ik ook niets aan vragen of proberen te leren om te gaan hiermee.
Ik kan in de "Home" app een nieuw huis aanmaken en daar moet ik dan ook de Hub instellen.
In Google Photo's een gedeeld album aanmaken waarin diverse personen foto's kunnen toevoegen die dan dus op het scherm van de Hub voorbijkomen.
De microfoon wordt uitgeschakeld (ik heb ze een keertje een Nest Mini gegeven wat erg vermakelijk was maar daar kan ze totaal niet mee overweg en stond er maar overbodig bij op het vermaak van ons na als we op bezoek waren :-P).
Doel is dus foto's die rouleren en na een in te stellen tijd ('s nachts) de tijd in beeld, het beheer wat ik doe op afstand, en het toevoegen van foto's door zussen en kleinkinderen).
Is dit allemaal mogelijk?
Ik heb zelf de Hub 1&2 en weet hoe ik ze thuis moet instellen maar waar ik geen ervaring mee heb is zijn die ook vanaf een andere locatie in te stellen?
Het idee is dat ik die indien mogelijk van mij thuis af kan benaderen of kan dat alleen vanuit het netwerk bij haar thuis.
Moeders loopt richting de 80 en daar kan en wil ik ook niets aan vragen of proberen te leren om te gaan hiermee.
Ik kan in de "Home" app een nieuw huis aanmaken en daar moet ik dan ook de Hub instellen.
In Google Photo's een gedeeld album aanmaken waarin diverse personen foto's kunnen toevoegen die dan dus op het scherm van de Hub voorbijkomen.
De microfoon wordt uitgeschakeld (ik heb ze een keertje een Nest Mini gegeven wat erg vermakelijk was maar daar kan ze totaal niet mee overweg en stond er maar overbodig bij op het vermaak van ons na als we op bezoek waren :-P).
Doel is dus foto's die rouleren en na een in te stellen tijd ('s nachts) de tijd in beeld, het beheer wat ik doe op afstand, en het toevoegen van foto's door zussen en kleinkinderen).
Geen idee, maar wij hebben onze (schoon)ouders een Frameo lijstje gegevenAd de Jong schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:53:
Voor de verjaardag van mijn moeder kwam mijn zus op het idee om haar een digitaal fotolijstje te geven.
https://frameo.net/
Geen poespas, foto's droppen vanaf een app. Kunnen ze zelf doen, maar kan jij dus ook doen van een afstandje. Werkt vlekkeloos (na even prutsen met instellen)
Ja.Ad de Jong schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:53:
...
lang verhaal
...
Je koppelt zo'n apparaat aan je Google account en beheert hem met de app op je phone.
In principe is alle communicatie via het internet.
Alleen de initiele setup, moet je het apparaat wel instellen op de lokale Wifi.
Dat is (denk ik) 1 ding wat je echt op locatie moet doen.
Daarna, alles op afstand via de app.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Waarschijnlijk is er in de tussentijd toch iets gewijzigd...Ad de Jong schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:22:
Inderdaad nachtbeeld is ondanks de lantaarnpaal wel wat beter dan voorheen en in dit geval beter dan het normale beeld.
Zou het normale beeld net zo scherp zijn als overdag dan was dat nog steeds de beste optie maar het is inderdaad net wij jij ook zegt alsof er vaseline overheen zit.
Dit alleen als het donker is, het beeld nu is gewoon goed.
Gisteren kon ik eindelijk weer zones instellen en vanavond leek het beeld in 'nachtmodus' wel wat beter.
Toch 'nachtmodus' uitgezet en warempel, het is weer als vanouds.
[ Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 15-12-2023 06:30 ]
Wij hebben een Vaillant ketel uit 2012 met een aan/uit schakeling. Wij willen hierop de nest thermostaat hangen. Kun je met een aan uit schakeling ook gewoon het tapwater instellen e.d? We willen verder ook geen programmas instellen of door hemzelf regelen. Wij willen hem zelf aanzetten en uit, dit kan gewoon via de app? Heel simpel dus, enige reden dat we hem willen is dat we hem uit kunnen zetten als we weg zijn of al eerder uit bed kunnen aanzetten. Ik lees online alleen maar info over open therm, vandaar de vraag over aan uit schakeling.
We hebben nu een honeywell modulation, maar als we deze op programma hebben staan. Gaat deze midden in de nacht stoken terwijl het programma uit staat. Zetten we de thermostaat op continu en bedienen we hem handmatig is er niks aan de hand.
We hebben nu een honeywell modulation, maar als we deze op programma hebben staan. Gaat deze midden in de nacht stoken terwijl het programma uit staat. Zetten we de thermostaat op continu en bedienen we hem handmatig is er niks aan de hand.
[ Voor 18% gewijzigd door Eendenreetx op 17-12-2023 09:38 ]
neeEendenreetx schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:33:
Wij hebben een Vaillant ketel uit 2012 met een aan/uit schakeling. Wij willen hierop de nest thermostaat hangen. Kun je met een aan uit schakeling ook gewoon het tapwater instellen e.d? We willen verder ook geen programmas instellen of door hemzelf regelen. Wij willen hem zelf aanzetten en uit, dit kan gewoon via de app? Heel simpel dus, enige reden dat we hem willen is dat we hem uit kunnen zetten als we weg zijn of al eerder uit bed kunnen aanzetten. Ik lees online alleen maar info over open therm, vandaar de vraag over aan uit schakeling.
dan kan je het tapwater niet besturen
Volgens mij stuurt zo'n ketel onafhankellijk van wat voor soort Thermostaat aansturing dan ook zij eigen tapwater aan. Dat is een vaste instelling op de ketel. Bij voorkeur 65 graden ivm Legionella.
de Nest thermostaat kan de tapwater temperatuur wijzigen in de ketel mits OpenTherm gebruikt wordtAvK schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:18:
[...]
Volgens mij stuurt zo'n ketel onafhankellijk van wat voor soort Thermostaat aansturing dan ook zij eigen tapwater aan. Dat is een vaste instelling op de ketel. Bij voorkeur 65 graden ivm Legionella.
Is dat zo? Niet op de ketel van genoemde volgens mij.
Daarbij zou je niet moeten willen dat een Nest of wat voor modern apparaat ook.... je tapwater reguleert.
Dat moet een vaste instelling zijn. Om genoemde reden.
Daarbij zou je niet moeten willen dat een Nest of wat voor modern apparaat ook.... je tapwater reguleert.
ik heb zon ding en dat kan zeker welAvK schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:22:
Is dat zo? Niet op de ketel van genoemde volgens mij.
of de specifieke ketel dat ook ondersteunt heb ik niet gecontroleerd en dat was ook niet nodig om de vraag te beantwoorden
de Nest kan het maar alleen in OpenTherm modus
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 17-12-2023 22:24 ]
Maar nu hangt er een honeywell modulation. Als ik de stekker eruit trek en op de ketel het tapwater omhoog draai, blijft het laag. Ik moet altijd handmatig op de thermostaat de temperatuur omhoog zetten naar 65. Daarom twijfel ik nu ook even om een nest te nemen.
welke ketel is het exact ?Eendenreetx schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:35:
Maar nu hangt er een honeywell modulation. Als ik de stekker eruit trek en op de ketel het tapwater omhoog draai, blijft het laag. Ik moet altijd handmatig op de thermostaat de temperatuur omhoog zetten naar 65. Daarom twijfel ik nu ook even om een nest te nemen.
Blijkt bij thuiskomst dat de modulerende chip erin zit en de nest kan dus wel worden aangesloten.
Kan de nest ook op handmatige worden ingesteld? Dus geen slimme programma’s en gewone programma’s, als ik naar huis rijdt wil ik dit zelf op de mobiel instellen.
Kan de nest ook op handmatige worden ingesteld? Dus geen slimme programma’s en gewone programma’s, als ik naar huis rijdt wil ik dit zelf op de mobiel instellen.
ja geen probleemEendenreetx schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:28:
Blijkt bij thuiskomst dat de modulerende chip erin zit en de nest kan dus wel worden aangesloten.
je kan alles uitzetten en dat ding bedienen met je telefoon
ook tapwater via je telefoon
[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 18-12-2023 18:31 ]