Acties:
  • 0Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 15:07
Net een nest protect geïnstalleerd, alles werkt maar wordt niet gezien in de Google home app...
Is het normaal of heb ik wat gemist?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:29
chulin schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:15:
Net een nest protect geïnstalleerd, alles werkt maar wordt niet gezien in de Google home app...
Is het normaal of heb ik wat gemist?
De Nest Protects hebben al jaren geen koppeling meer met Google Home. Philips zegt dat het ooit terug komt, maar dat beloven ze al zo'n 2 jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 15:07
AlxRoelofs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:20:
[...]

De Nest Protects hebben al jaren geen koppeling meer met Google Home. Philips zegt dat het ooit terug komt, maar dat beloven ze al zo'n 2 jaar.
Ok, bedankt 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04
zijn er mensen die een Grothe 24083 Grot Alarmbel LTW 1171A 24V AC hebben aangesloten op hun google nest hello? Ik krijg het niet voor elkaar om deze gong tussen mijn nest hello te zetten. Ik heb een schema van een reviewer overgenomen maar nog wil die niet reageren. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McKnight
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-03 16:15
Ik heb nu al geruime tijd gezocht op internet en ik kan het antwoord niet vinden. Ik wil mijn rookmelder in de woonkamer en open keuken vervangen door een Nest Protect V2. Momenteel zijn al mijn huidige ‘domme’ rookmelders aan elkaar gekoppeld. Is de Nest ook gekoppeld met de ‘domme’ melders als ik hem aansluit op het punt in de keuken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-03 03:45
harrybeuker schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:57:
zijn er mensen die een Grothe 24083 Grot Alarmbel LTW 1171A 24V AC hebben aangesloten op hun google nest hello? Ik krijg het niet voor elkaar om deze gong tussen mijn nest hello te zetten. Ik heb een schema van een reviewer overgenomen maar nog wil die niet reageren. Iemand nog tips?
harrybeuker

Ik heb met de Nest Hello dezelfde bel in gebruik zonder enig probleem.
Gewoon aansluiten zoals nest aangeeft. Ik neem aan dat je gebruik maak van een 24 volt AC trafo.

Succes

[Voor 28% gewijzigd door alteaxl op 02-06-2021 03:03]

• harrybeuker
alteaxl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 02:43:
[...]

harrybeuker

Gewoon aansluiten zoals nest aangeeft. Ik neem aan dat je gebruik maak van een 24 volt AC trafo.

Succes[Afbeelding]
Ik ga nog een poging wagen. Stel je in de app ook nog wat in? Heb jij de setup van nest gelijk gedaan inc bel? Ik voeg namelijk na een maand de nel pas toe. Wellicht moet ik de hele install nog eens doen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:00
McKnight schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:55:
Ik heb nu al geruime tijd gezocht op internet en ik kan het antwoord niet vinden. Ik wil mijn rookmelder in de woonkamer en open keuken vervangen door een Nest Protect V2. Momenteel zijn al mijn huidige ‘domme’ rookmelders aan elkaar gekoppeld. Is de Nest ook gekoppeld met de ‘domme’ melders als ik hem aansluit op het punt in de keuken?
Hoe zijn je domme rookmelders nu aan elkaar gekoppeld dan?

Daarnaast, nest protects kan je toevoegen in de google home app of nest app, maar rookmelders van een ander merk kan je daar niet toevoegen. Althans, sowieso geen domme rookmelders en domme rookmelders kan je dus sowieso niet koppelen met een protect.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• McKnight
evleerdam schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:03:
[...]

Hoe zijn je domme rookmelders nu aan elkaar gekoppeld dan?

Daarnaast, nest protects kan je toevoegen in de google home app of nest app, maar rookmelders van een ander merk kan je daar niet toevoegen. Althans, sowieso geen domme rookmelders en domme rookmelders kan je dus sowieso niet koppelen met een protect.
Mijn huis is in 2010 gebouwd en alle kamers hebben een rookmelder. Deze zijn bedraad met netstroom (bruin en blauw en een zwarte schakeldraad). Als een melder af gaat, gaan ze allemaal af. In de woonkamer / keuken hangt een thermische rookmelder omdat de optische regelmatig af ging bij grillen etc.

Maar ik begrijp dus dat de Nest protect niet geschakeld kan worden met de de 'domme' rookmelders.

• evleerdam
McKnight schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Mijn huis is in 2010 gebouwd en alle kamers hebben een rookmelder. Deze zijn bedraad met netstroom (bruin en blauw en een zwarte schakeldraad). Als een melder af gaat, gaan ze allemaal af. In de woonkamer / keuken hangt een thermische rookmelder omdat de optische regelmatig af ging bij grillen etc.

Maar ik begrijp dus dat de Nest protect niet geschakeld kan worden met de de 'domme' rookmelders.
Inderdaad, want domme rookmelders hebben per definitie geen wifi, dus je kan ze niet aan je netwerk / in de app hangen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• McKnight
evleerdam schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Inderdaad, want domme rookmelders hebben per definitie geen wifi, dus je kan ze niet aan je netwerk / in de app hangen.
Nee, dat snap ik. Maar ik had gehoopt (ik kon het nergens vinden / lezen, dus vandaar hoopte ik) dat de protect een optie/ingang had dat deze geschakeld kon worden en toch deze melding door kon geven. "Een van uw domme rookmelders gaat af" O-)

Blijkbaar gaat het signaal van de domme rookmelders gewoon via 220 draad.

Maar Google wil gewoon dat je overal een protect ophangt en die aan elkaar koppeld

[Voor 14% gewijzigd door McKnight op 02-06-2021 09:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-03 03:45
harrybeuker schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 05:37:
[...]

Ik ga nog een poging wagen. Stel je in de app ook nog wat in? Heb jij de setup van nest gelijk gedaan inc bel? Ik voeg namelijk na een maand de nel pas toe. Wellicht moet ik de hele install nog eens doen
Beste harrybeuker

Ik heb de setup gelijk gedaan inc. bel.
Tevens moet je even kijken in de app of de bel aanstaat.

Succes met deze tips.

• harrybeuker
alteaxl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:56:
[...]

Beste harrybeuker

Ik heb de setup gelijk gedaan inc. bel.
Tevens moet je even kijken in de app of de bel aanstaat.

Succes met deze tips.
dank je wel! ik ga de app verwijderen en de hele installatie nog een keer proberen.
ik moet even wachten op iemand die mij kan helpen met aansluiten. ik zal mijn resultaat posten hier

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
Is het ondertussen al mogelijk om de Nest temperatuur sensor te koppelen met een V3 thermostaat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:01
Nou, ik ben toch wel klaar met Nest. Na een overleden Outdoor IQ camera, wif-fi problemen met een (gewone) Outdoor camera, ghost chimes met de Nest Hello, is nu ook de Nest Learning Thermostat overleden, of althans de Heat Link daarvan.

Die krijgt opeens geen 230V stroom meer, LED lampjes zijn uit en ontvang foutcode H72 op de thermostaat zelf. De Heat Link is natuurlijk niet los te verkrijgen en ik zit nét niet meer in de garantieperiode (mei 2019 aangeschaft). Er loopt een best uitgebreid topic op het Google forum met mensen met exact hetzelfde probleem (zie: hier).

Ik ga proberen contact op te nemen met Google/Nest. Kijken of ze iets kunnen betekenen, maar ik ga in elk geval niet nog eens 200+ euro neerleggen voor een nieuwe thermostaat. Ik vind het zo jammer en ben erg teleurgesteld, want het zijn in potentie mooie producten.

Ben een tijd gigantisch fan geweest, maar zou Nest nu nooit aanraden aan anderen. :/

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:17
Afgelopen week heb ik een nieuwe cv ketel gekregen van het type Nefit Proline NxT HRC24 CW4.
Deze heeft OpenTherm ondersteuning (zonder extra converter of zo wat ik wel eens lees bij andere Nefit modellen)
Aan deze ketel heb ik een Nest V3 gekoppeld. Doormiddel van veel topics (waaronder dit topic) lezen en google zoeken heb ik volgens mij de Heatlink goed aangesloten (zie plaatje)

In de Nest V3 krijg ik het alleen niet voor elkaar om bij Instellingen - Apparatuur - Pro Configuratie de bediening aan te passen naar OpenTherm. Als ik dat doe krijg ik een H73 foutmelding.
En of ik dat nou doe bij CV ketel of bij Ketel, bij beide komt de H73 foutmelding.

Ik heb hem nu ingesteld als Ketel (maar of dat goed is ??) en Aan/Uit en dan krijg ik een extra optie voor warm water en die zie ik in de Nest App op mijn telefoon ook. En dat is mooi maar ik wil OpenTherm bediening, heb niet voor niks de V3 gekocht en de V2 verkocht.

Ik heb na veel lezen de heatlink al eens gereset, de Nest V3 compleet gereset, alle kabels los gehad en opnieuw gechecked en aangesloten, een geaarde stroomkabel op N en L van de heatlink aangesloten en de aarde draad op het aarde gaatje van de Heatlink. De kabel naar de cv heb ik ook gechecked,die zit echt op de goede aansluiting met een oranje soort van vierkant stekkertje.

De verwarming doet het ook, als ik op de knop op de heatlink druk gaat ie ook verwarmen. En ook als ik de Nest via de app of via de Nest zelf op een hogere temperatuur zet gaat dat prima. De radiatoren worden snel warm.

Enige wat ik niet heb gedaan is de kabel van kachel door de muur naar thermostaat vervangen omdat ja die kabel door de muur loopt en ik bij een groot gedeelte niet bij kan. En die kabel heeft het met de V2 altijd prima gedaan.

Ik zit er aan te denken om een Nest Pro aan te vragen maar eerst ff kijken of hier nog een briljant antwoord uit komt.

[Voor 12% gewijzigd door r_buren op 14-07-2021 22:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-03 08:09
r_buren schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:15:
Deze heeft OpenTherm ondersteuning (zonder extra converter of zo wat ik wel eens lees bij andere Nefit modellen)
Aan deze ketel heb ik een Nest V3 gekoppeld. Doormiddel van veel topics (waaronder dit topic) lezen en google zoeken heb ik volgens mij de Heatlink goed aangesloten (zie plaatje)
Op het eerste zicht lijkt de heatlink correct bekabeld.
Maar ben je zeker dat je ook de Opentherm aansluitingen van je ketel gebruikt hebt, ipv de aan/af aansluitingen? Want dat kunnen we natuurlijk niet zien op je plaatjes.

Modulerend:

Aan/uit:

[Voor 24% gewijzigd door kontroll op 15-07-2021 00:04]

• r_buren
kontroll schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:50:
[...]

Op het eerste zicht lijkt de heatlink correct bekabeld.
Maar ben je zeker dat je ook de Opentherm aansluitingen van je ketel gebruikt hebt, ipv de aan/af aansluitingen? Want dat kunnen we natuurlijk niet zien op je plaatjes.

Modulerend:
[Afbeelding]

Aan/uit:
[Afbeelding]
Ik heb ff een fotootje gemaakt van hoe het nu aangesloten is. En bij de plek waar ie nu aangesloten is staat OT. Maar dit komt niet overeen met wat jouw plaatjes vertellen.

Dus dit moet ik van het weekend eens (dat vrijdag al begint) eens uit gaan zoeken. Thanx voor je antwoord.

EDIT: kon nog niet slapen met dit in mijn hoofd :) Ik heb dus ff verder gezocht maar denk dat jouw plaatjes uit de Nefit Proline komen en die van mij is een Nefit Proline NxT HRC24 CW4 en daar ziet het schema er zo uit

Dus als ik die bekijk klopt mijn manier van aangesloten zijn.

[Voor 14% gewijzigd door r_buren op 15-07-2021 00:53. Reden: Plaatje van Nefit Proline NxT HRC24 CW4 installatie handleiding toegevoegd]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:04
hmm aansluitingen zien er correct uit. Heb je de Nest firmware al eens proberen up te daten? Harde factory reset van Nest gedaan?

• r_buren
Ja hij heeft de laatste firmware en heb al reset gedaan van nest en van heatlink. Maar niks helpt.

EDIT: Een Nest Pro (OneDomus) heeft het probleem binnen een half uurtje opgelost. Bleek dat het kabeltje van ketel naar heatlink niet helemaal goed was. Als hij een multimeter erop zetten deed het ene kabeltje piep maar de andere kant. Hij heeft het kabeltje opnieuw gestript aan beide kanten en weer aangesloten en daarna werkte de OpenTherm connectie. Yay _/-\o_

[Voor 65% gewijzigd door r_buren op 06-08-2021 14:26]

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-03 08:09
r_buren schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:34:
[...]

EDIT: kon nog niet slapen met dit in mijn hoofd :) Ik heb dus ff verder gezocht maar denk dat jouw plaatjes uit de Nefit Proline komen en die van mij is een Nefit Proline NxT HRC24 CW4 en daar ziet het schema er zo uit
Inderdaad, excuses !
Was ook al laat bij mij

Jouw aansluiting lijkt inderdaad correct

• harrybeuker
alteaxl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 02:43:
[...]

harrybeuker

Succes[Afbeelding]
vandaag weer enkele uren bezig geweest en aangesloten zoals op deze tekening. We denken dat de beltrafo niet goed wijs is. Deze geeft 28,5 volt af ipv 24 en de grothe gong gaat dan ook brommen als we hem aansluiten op de 24 volt. Net een nieuwe beltransformator gekocht van emat en die komt dit weekend binnen. Ik mag toch hopen dat dit de oplossing is want ik zou anders niet meer weten hoe we die gong aan de praat moeten krijgen. De huidige beltrafo betreft een dure rakker van 40 euro van friedland (was een combi deal van coolblue). Ik heb nu een emat 24v gekocht voor 13 euro.

[Voor 7% gewijzigd door harrybeuker op 22-07-2021 09:36]

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
harrybeuker schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:35:
[...]

vandaag weer enkele uren bezig geweest en aangesloten zoals op deze tekening. We denken dat de beltrafo niet goed wijs is. Deze geeft 28,5 volt af ipv 24 en de grothe gong gaat dan ook brommen als we hem aansluiten op de 24 volt. Net een nieuwe beltransformator gekocht van emat en die komt dit weekend binnen. Ik mag toch hopen dat dit de oplossing is want ik zou anders niet meer weten hoe we die gong aan de praat moeten krijgen. De huidige beltrafo betreft een dure rakker van 40 euro van friedland (was een combi deal van coolblue). Ik heb nu een emat 24v gekocht voor 13 euro.
Bij mijn schoonmoeder ook zo'n emat 24v geïnstalleerd incl gong, werkt als een zonnetje. Hopelijk is het voor jou de oplossing!

Al zou ik verwachten dat bij de combideal van CB het toch wel zou moeten werken 8)7 misschien is de geleverde trafo DOA?

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II. Een maand lang gratis internet bij Tweak? Gebruik mijn vriendenactie.

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 21:18
Wachten duurt lang op de nieuwe outdoor beveiligingscamera van Nest…
Ik heb de Nest Hello en wil eigenlijk alles bij Nest houden.
Zit nu te twijfelen voor de Arlo 4.
Hmm, ik blijf nog wel 2 maanden wachten op nieuws van een lancering van de nieuwe nest lijn…

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• PeacekeeperNL
  • Niet online
MillZ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:02:
Wachten duurt lang op de nieuwe outdoor beveiligingscamera van Nest…
Ik heb de Nest Hello en wil eigenlijk alles bij Nest houden.
Zit nu te twijfelen voor de Arlo 4.
Hmm, ik blijf nog wel 2 maanden wachten op nieuws van een lancering van de nieuwe nest lijn…
nieuws: Google introduceert Nest-deurbel met accu en nieuwe Nest Camera-produ...

Je gebeden zijn gehoord ;)

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II. Een maand lang gratis internet bij Tweak? Gebruik mijn vriendenactie.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:58

Punt 3 laat wel zien dat ze de Nest App gaan uitfaseren, en dat we t moeten doen met die draak van een Google Home-app :/

Weet iemand uberhaupt hoe je daarin de 24/7 feed terug kan kijken zoals je ook kan scrollen in de Nest app? Ik heb Nest Aware plus.

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-03 22:11
Even een vraagje ten behoeve van een beveilingscamera, ik gebruik nu een amazon echo show met een xiaomi camera(maakt even niet uit wat voor camera) maar daarbij blijft het beeld van de camera maar ongeveer 2 minuten op de echo show te zien. Hoe zit dat met een nest hub icm met een beveiligingscamera?
Blijft het camerabeeld van een beveiligingscamera non stop op de nest hub te zien, of schakelt die ook na enkele minuten weer uit?

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-03 22:48

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wat zijn de reactie hier over de nieuwe nest camera?

https://store.google.com/nl/product/nest_cam_battery?hl=nl

Ik had gehoopt op een nieuwe IQ outdoor maar die staat er helaas niet tussen.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:32
Iemand al ervaringen met de nieuwe Google doorbell?

Is de beeldkwaliteit anders dan de originele is hij sneller ?

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 12:09
MarioMark1541 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:43:
Iemand al ervaringen met de nieuwe Google doorbell?

Is de beeldkwaliteit anders dan de originele is hij sneller ?
Ik ben ook erg benieuwd.. Heb dat ding al een paar keer in mijn winkel mandje gehad maar wil nog iets meer hands-on reviews zien. Hopelijk komen deze na vandaag binnen aangezien het product vanaf vandaag geleverd kan worden. Volgens Coolblue kan de Doorbell + Cam combi al morgen in huis zijn.

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:31
Ik kan het nergens terugvinden maar de nieuwe doorbell van Nest wordt elders (US bv) gelanceerd in 4 kleuren terwijl Europa zo te zien het moet stellen met enkel de witte variant.
Er zijn wel meerdere artikelen in de US store die hier niet beschikbaar zijn waardoor ik vreres dat wij hier slechts 1 kleurmogelijkheid zullen krijgen.

Had iemand elders al iets gelezen ivm de release van de andere kleuren?

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jullie ook opgevallen dat het belgeluid via de Nest speakers anders is van de Nest Hello deurbel?

Kan ook nergens de deurbel theme veranderen.

[Voor 19% gewijzigd door JoeZuCK op 25-08-2021 12:33]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 22:44
Mooie negatieve ervaring vandaag met de Googlestore. Mijn nest protect moest vervangen worden dus twee nieuwe besteld. Krijg ik vandaag de beide protect’s binnen, 1 met een productie datum van wk35 2017, de ander week 29 2018! Kortom er is al 30% levensduur van de ene en 40 % van de andere af!

Ik dacht het slim te doen direct via Google maar dat had ik dus beter niet kunnen doen. Kortom ze gaan retour!

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• PeacekeeperNL
  • Niet online
MXL schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:48:
Mooie negatieve ervaring vandaag met de Googlestore. Mijn nest protect moest vervangen worden dus twee nieuwe besteld. Krijg ik vandaag de beide protect’s binnen, 1 met een productie datum van wk35 2017, de ander week 29 2018! Kortom er is al 30% levensduur van de ene en 40 % van de andere af!

Ik dacht het slim te doen direct via Google maar dat had ik dus beter niet kunnen doen. Kortom ze gaan retour!
Dit issue had ik toen ik bij MediaMarkt toentertijd had besteld. Erg vervelend en helaas wordt er dan niks met de prijs gedaan... In mijn geval ging het om 2 jaar van de levensduur...

Maar je zou inderdaad verwachten als je rechtstreeks bij de leverancier bestelt, dat je toch wel de nieuwste hebt...

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 21:18
Iemand al ervaringen met de nieuwe camera’s van nest met accu?
Ben bang dat ze in een koude winter niet lang meegaan

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
Ik heb hier een duo pack hangen en na een week is de camera voor net geen 50% meer maar achter nog 83%.
Voor moet ik nog een voedingskabel voor bestellen.

Wat mij wel erg tegenvalt is de beeldkwaliteit bij inzoomen.
Ik kan mijn kenteken op amper 5 meter afstand amper tot niet lezen.
Het nachtbeeld valt mij ook tegen al zou dat meer te maken kunnen hebben met de lantaarnpaal die vrij fel schijnt en dat het nachtbeeld daar moeite mee heeft.
Ik ga vanavond eens kijken als ik dat uitschakel of dat niet beter is.

Overdag met voldoende licht en niet inzoomen valt het allemaal best mee met de kwaliteit, ik kan mij ook niet voorstellen dat het aan de camera's ligt maar eerder aan de situatie hier maar wat dan wel weet ik niet.
Meer dan voldoende snelheid van het WiFi netwerk (Google Nest met 1 extra WiFi punt) die aan een KPN modem hangt.
De instellingen geven ook een "ok/Great connection" aangeeft.

Mijn IQ indoor cam hangt op nog geen 40 cm (gescheiden door de buitenmuur) van de outdoor cam en die doet het perfect.

Ik twijfel nog of ik het terug gaan sturen of niet.

Ps, ik heb er wel de losse Antidiefstalbevesting bijgenomen voor de zekerheid.
Vooral aan de voorzijde durfde ik het toch niet zomaar los te laten hangen.

Mijn profiel op Discogs

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-03 10:07
Coolblue heeft de opvolger van de nest cam indoor al op de website staan

https://www.coolblue.nl/p...est-cam-indoor-wired.html

gaat nu ook dieren en mensen onderscheiden en is voorzien van HDR

• Ad de Jong
Ik heb de duo camera's toch gehouden en ik ga voor de camera voor dan ook een voedingskabel bestellen.
Achter gaat de camera al 2 weken mee en staat op 67%, logisch ook omdat hier veel minder (lees) amper mensen of dieren komen behalve als ik zelf buiten kom of mijn kat.

Voor heb ik de camera inmiddels aan de lader hangen (stond op 9%) wat ook weer logisch is omdat die veel meer geactiveerd wordt door mensen die voorbij komen.
Ik heb wel een gebied aangegeven (waar mij wagen altijd staat) maar als ik weg ben dan wandelen mensen over dat stukje parkeerplaats en dan krijg je dus een melding.
Nadeel van die antidiefstalbevestiging is dat die er nu maar los bij hangt zolang je de camera aan het laden bent ( een goede 4 uur als ie op 10% staat). Het ziet er dan echt niet uit en dan pas valt het veel meer op dat er iets hangt.

Ik heb ook nog de Nest app op de telefoon maar hierin worden deze camera's niet aangegeven.
Toevoegen moet via de Home app maar daar staan ze al in.
Op een 1 of andere manier worden ze dus niet toegevoegd in de Nest app.

Mijn profiel op Discogs

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-02 15:03
Ik heb advies nodig van de community (alvast bedankt).
Te regelmatig (eens per 1 a 2 weken) zegt mn Nest Learning Thermostat dat er geen verbinding mogelijk is met de Heat Link (code=h71). De Heat Link hangt 1 meter van de CV ketel en op zolder, en dat is best ver van de Nest.

Ik heb gekozen voor de draadloze versie, omdat de thermostaatdraad vlak bij de TV uit de muur komt.
Sinds kort is dit een OLED die best wat warmte genereerd, dus die plek is niet echt ideaal. Daarom een draadloze installatie.

Ideetje:als ik de Heat Link in der woonkamer (naast/achter/onder de TV) de TV plaats, zou afstand geen obstakel meer hoeven te zijn. Maar kan de thermostaatkabel dit wel aan is mijn vraag. De OT1 en 2 krijgen 42 volt, en dat zou misschien wel wat veel kunnen zijn.

Misschien heeft nog iemand anders een briljant idee, waardoor ik niet in de kou kom te staan ;)

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:34

CeesKees

I rest my Kees

Het idee is toch dat je de heatlink daar ophangt waar normaal je thermostaat zou zijn?

En dan je Nest thermostaat waar je dan ook wil.

Deze zorgen samen voor de juiste temperatuur. Dus ook al geeft je tv veel warmte af, de apparaten samen regelen de temperatuur

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• olafmol
CeesKees schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:05:
Het idee is toch dat je de heatlink daar ophangt waar normaal je thermostaat zou zijn?

Deze zorgen samen voor de juiste temperatuur. Dus ook al geeft je tv veel warmte af, de apparaten samen regelen de temperatuur
mijn heatlink zit gewoon naast de CV ketel (op zolder), en de thermostaat zit beneden in de woonkamer. Ze praten via draadloos netwerk met elkaar voor zover ik weet.

Mijn nest thermostaat krijgt stroom (12v?) via het draadje dat vanaf de ketel naar beneden loopt...

[Voor 8% gewijzigd door olafmol op 26-09-2021 14:15]

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:24

Processorkoeler

Geen stock koeler

Hoi allemaal. Ik overweeg om een Nest V3 te kopen i.c.m. een nieuwe CV-ketel. Alleen schrok ik toen ik in diverse topics (en online) las dat de Nest een temperatuurafwijking van 1 tot 2 graden Celcius geeft. Is dat nog actueel? Hij komt aan de muur via bestaande bedrading en dan boven de heatlink.

Had nog de tip gekregen om verwarmingswater op een lage temperatuur retour te laten gaan (watertemp lager) en verwarmingswater op eco, dus alleen bij warmwatervraag. Werkt dat met die Nest, of gaat dat via de ketel?

• olafmol
Processorkoeler schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 00:03:
Hoi allemaal. Ik overweeg om een Nest V3 te kopen i.c.m. een nieuwe CV-ketel. Alleen schrok ik toen ik in diverse topics (en online) las dat de Nest een temperatuurafwijking van 1 tot 2 graden Celcius geeft. Is dat nog actueel? Hij komt aan de muur via bestaande bedrading en dan boven de heatlink.

Had nog de tip gekregen om verwarmingswater op een lage temperatuur retour te laten gaan (watertemp lager) en verwarmingswater op eco, dus alleen bij warmwatervraag. Werkt dat met die Nest, of gaat dat via de ketel?
al die tips en tweaks lossen niks op, de afwijking is een designfout.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:17

SD5k

>4&X

Processorkoeler schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 00:03:

Die van mij heeft een afwijking van ongeveer 1 graad, heb ik zelf geen problemen mee eigenlijk, na een paar keer proberen weet je wel welke temperatuur comfortabel voelt.

Waar ik wel problemen mee heb is de kwaliteit van het product (al 2 keer omgeruild) maar boven alles de erg lastig bereikbare klantenservice, vooral telefonisch is dat echt een drama.

• harrybeuker
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:50:
[...]

Bij mijn schoonmoeder ook zo'n emat 24v geïnstalleerd incl gong, werkt als een zonnetje. Hopelijk is het voor jou de oplossing!

Al zou ik verwachten dat bij de combideal van CB het toch wel zou moeten werken 8)7 misschien is de geleverde trafo DOA?
de beltrafo vervangen en een emat24v er nu tussen. Eindelijk hebben we het aansluitschema wel goed. Als ik op de deurbel druk dan doet die het alleen met de oude gong alsware, echter dit is 8v en die is nu er mee gestopt naar een paar keer (ook logisch :D). Als ik de grothe 24v gong eraan doe dan gaat het niet goed. Op de 1 of andere manier vind die de beltrafo niet leuk. Even gemeten en vanaf de 12v poort geeft die 16volt door. En vanaf de 24v poort geeft die 27volt door. Dit is een afwijking van 3 a 4 volt. De 12v poort is niet sterk genoeg om de grothe gong aan te sturen en de 24v poort geeft te veel volt door waardoor de gong blijft hangen. Begin er nu wel goed flauw van te worden. Heeft iemand nog een tip voor een gong die 24-30 volt aan kan? wellicht kan ik hem daar wel mee aansturen. Ik zou in ieder geval nooit een trafo kopen die coolblue aanbied icm de combo van de deurbel want dat is niks

• harrybeuker
MrN schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

4. Verify the type of chime (e.g. mechanical or electrical).
If you are using a mechanical chime ensure Chime Duration is set to Off.

Danku het was deze instelling.
Ik heb een grothe 24v chong die trillt en buzzt ook als een malle. Set je hem dan uit die setting of aan? Geen idee of het een mechanical chime is.

ik ga nu deze gong kopen van honeywell. En het aansluiten zoals hier
YouTube: Nest Hello | Honeywell Wireless deurbel DIY

word vervolgd

[Voor 17% gewijzigd door harrybeuker op 26-09-2021 08:57]

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-02 15:03
CeesKees schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:05:

De thermostaat meet de temperatuur; de heatlink niet.
Normaliter hangt de heatlink vlak bij de CV ketel, en de thermostaat in de woonkamer, met een kabel ertussen..

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:45
harrybeuker schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:50:
[...]

Ik heb een grothe 24v chong die trillt en buzzt ook als een malle. Set je hem dan uit die setting of aan? Geen idee of het een mechanical chime is.

word vervolgd
Uitzetten helemaal.

• harrybeuker
harrybeuker schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:50:
[...]

word vervolgd
wat een drama. Heb dat setje gekocht van honeywell maar hij doet het nog steeds niet
Ik heb Binnenbel Aan/uit de blauwe slider aan staan
Heb je een elektronische bel heb ik op Aan staan en dan op 3 seconden gezet

Ik denk dat ik maar een installateur erbij ga vragen die mij het hele zaakje gaat fixen of opnieuw aansluiten. Ben er nu al zo lang mee bezig dat ik er nu wel enorm van baal.

Stroom valt ook weg op de nest lijkt het. Nu is de camera weer offline. Ik ga denk ik maar 100 euro over de balk gooien voor een nest pro installateur.

[Voor 12% gewijzigd door harrybeuker op 28-09-2021 20:48]

• DCNY
2022:
- Oude Nestcams in Google home app
- Nieuwe bedrade Nest Hello
- Desktopversie Google Home

Bron:
Twitter @madebygoogle
https://www.googlenestcom...Nest-customers/ba-p/17122

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-03 09:00
Vandaag is "enge geluiden" weer beschikbaar als thema deurbel voor de Hello. Iemand hem al aangezet?

Ik heb hem ingeschakeld, maar blijf de gewone gong horen. Voordat ik de bel even een resetje geef, vraag ik mij af of het wel aan mijn Hello ligt of dat Google het nog niet heeft aangepast in de cloud. Iemand?

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij werkt de enge geluiden wel

Be Stronger Than Your Excuses

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:41
Goedenavond mede-Tweakers.

Ik ben in het bezit van heel wat Google speakers, brandmelders, camera's en een deurbel. Eigenlijk best tevreden over. Jammer dat de nieuwe camera niet in de Nest App zit, maar dat terzijde.

Mijn Nest Hub verloor veel de verbinding met mijn wifi router. De router staat 2m verderop, is nog geen jaar oud en up to date. De Nest Hub toch besloten om te resetten. Alleen nu krijg ik voor geen mogelijkheid de Hub meer verbonden met de wifi routers. Ook de routers factory reset en alle apparaten doen het nog, behalve de Nest Hub. Elke keer geeft hij aan dat hij verbonden is met WiFi. Als laatste moet hij dan met de telefoon verbinden. Dan geeft hij aan dat de wifi op de telefoon en Hub op hetzelfde wifi kanaal moet zitten, maar toch verbindt hij dan niet.

Iemand een idee? We gebruiken de Nest Hub als schermpje voor foto herinneringen, maar ook als babyfoon voor de Nest Camera in de kinderkamer.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:34

CeesKees

I rest my Kees

Per ongeluk de ene op het 2.4 en het andere op het 5ghz kanaal?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Dubrillion
  • Laatst online: 18:41
CeesKees schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:54:
Per ongeluk de ene op het 2.4 en het andere op het 5ghz kanaal?
Nee dat ging goed. Heb het zowel op 2.4 als op de 5ghz geprobeerd

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Ter info voor de geïnteresseerden, iBood heeft vandaag de Nest Hub 2e generatie icm de nieuwe battery doorbell in de aanbieding voor 199.95+5.95 verzendkosten.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:19
Ik heb op Google's verjaardag 2 mooie Nest Protects gescoord. Die ik nu probeer te installeren.

Echter weigert de Nest te verbinden aan wat voor netwerk dan ook. Zowel mijn Unifi setup als het modem zelf in 2,4ghz only. "Er is iets fout gegaan, probeer het over een paar uur nog eens" P000 (0.65) aldus de app.
Ik zou niet weten wat ik nog kan doen :P

Ben er inmiddels ook achter dat ze nog maar 4 jaar 'houdbaar' zijn, ondanks dat ik ze nieuw bij Google zelf heb gekocht. Neig er dus na de hele zooi maar terug te sturen, wat een aanfluiting...

• DCNY
Richh schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:59:

Ben er inmiddels ook achter dat ze nog maar 4 jaar 'houdbaar' zijn, ondanks dat ik ze nieuw bij Google zelf heb gekocht. Neig er dus na de hele zooi maar terug te sturen, wat een aanfluiting...
Als je geen 60% korting heb gehad zou ik ze mooi terugsturen.

Wordt sowieso tijd dat ze deze krengen een update geven.

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Ik ben van een tamelijk ongerelateerd product een review aan het tikken, en ik besef me (aan de hand van wat ik tik) dat ik hier nog niet eerder een foto heb gedeeld van de backplate van mijn Nest Thermostat V3. Initieel hadden wij een witte backplate. Van mijn buurman kreeg ik de zijne, omdat hij die toch niet nodig had, en deze heb ik vervolgens zwart gespoten.

Voor de geïnteresseerden de stappen die ik heb gevolgd:
  • Ontvetten met StMarc conform voorschrift, dus naderhand ook met water afgenomen.
  • Met de hand schuren met P120, daarna schuren P240 en daarna P320. Eventueel (heb ik niet gedaan, wellicht dat ik dat op een later moment alsnog ga doen) hierna nog met P600 schuren.
  • Hierna geprimerd met Edding kunststof primer. Twee lagen en tussen de lagen door licht opgeschuurd met P320. Als je tot P600 gaat, hiermee tussendoor opschuren.
  • Daarna met Edding Permanent Spray 901 diepzwart mat afgespoten, wederom tussen elke laag lichtjes opgeschuurd. Volgens mij heb ik in totaal drie lagen gedaan, maar dat weet ik niet zeker meer.
Voorgeschreven staat dat je een extra laag moet aanbrengen wanneer de verf nog nat is, 1 tot 2 minuten wachttijd. Dit heb ik niet gedaan in ieder geval. Het spuiten kan ik van harte aanbevelen om dat op een mooie, droge en (relatief) windstille dag buiten te doen, om een kliederboel binnen te voorkomen.

Foto van het eindresultaat (als ik me niet vergis zelfs pre-corona, dus al een flinke tijd terug):

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
Even een vraagje over de nest van de 1e generatie. Ik kan deze voor een klein bedrag overnemen maar is deze nog goed bruikbaar? Dus nog compatibel met de huidige app etc…

• PeacekeeperNL
  • Niet online
sjaak81 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:57:
Even een vraagje over de nest van de 1e generatie. Ik kan deze voor een klein bedrag overnemen maar is deze nog goed bruikbaar? Dus nog compatibel met de huidige app etc…
Welk nest product bedoel je dan, de Nest Thermostat V1? Zviw is die nog steeds ondersteund met de Nest app. Maar is dan ook denk ik de vraag hoe oud je CV is, omdat de V1 volgens mij geen OpenTherm ondersteunt. Ditbwas dacht ik pas vanaf de V2.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:41:
Ik ben van een tamelijk ongerelateerd product een review aan het tikken, en ik besef me (aan de hand van wat ik tik) dat ik hier nog niet eerder een foto heb gedeeld van de backplate van mijn Nest Thermostat V3. Initieel hadden wij een witte backplate. Van mijn buurman kreeg ik de zijne, omdat hij die toch niet nodig had, en deze heb ik vervolgens zwart gespoten.

Voor de geïnteresseerden de stappen die ik heb gevolgd:
  • Ontvetten met StMarc conform voorschrift, dus naderhand ook met water afgenomen.
  • Met de hand schuren met P120, daarna schuren P240 en daarna P320. Eventueel (heb ik niet gedaan, wellicht dat ik dat op een later moment alsnog ga doen) hierna nog met P600 schuren.
  • Hierna geprimerd met Edding kunststof primer. Twee lagen en tussen de lagen door licht opgeschuurd met P320. Als je tot P600 gaat, hiermee tussendoor opschuren.
  • Daarna met Edding Permanent Spray 901 diepzwart mat afgespoten, wederom tussen elke laag lichtjes opgeschuurd. Volgens mij heb ik in totaal drie lagen gedaan, maar dat weet ik niet zeker meer.
Voorgeschreven staat dat je een extra laag moet aanbrengen wanneer de verf nog nat is, 1 tot 2 minuten wachttijd. Dit heb ik niet gedaan in ieder geval. Het spuiten kan ik van harte aanbevelen om dat op een mooie, droge en (relatief) windstille dag buiten te doen, om een kliederboel binnen te voorkomen.

Foto van het eindresultaat (als ik me niet vergis zelfs pre-corona, dus al een flinke tijd terug):
[Afbeelding]
Mag ik vragen waarom je hem niet zonder backplate heb geinstalleerd?

• PeacekeeperNL
  • Niet online
YoGi_Berra schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Mag ik vragen waarom je hem niet zonder backplate heb geinstalleerd?
Tuurlijk mag je dat vragen!

Toen ik deze woning kocht zat er nog een redelijk antieke Honeywell op die behoorlijk breed was (zo'n rechthoekige kast). De vorige bewoner had hier omheen behangen, in plaats van de thermostaat demonteren tijdens het behangen (vraag me niet hoe ze dit hebben gedaan).

De backplate past precies hier overheen, met nog geen millimeter speling aan de zijkanten.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
PeacekeeperNL schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Tuurlijk mag je dat vragen!

Toen ik deze woning kocht zat er nog een redelijk antieke Honeywell op die behoorlijk breed was (zo'n rechthoekige kast). De vorige bewoner had hier omheen behangen, in plaats van de thermostaat demonteren tijdens het behangen (vraag me niet hoe ze dit hebben gedaan).

De backplate past precies hier overheen, met nog geen millimeter speling aan de zijkanten.
Ik heb pas geleden de Nest thermostaat bij mijn schoonouders geïnstalleerd met die backplate om dezelfde reden(alleen betrof het hier stucwerk).
Echt een lelijke oplossing.
Wanneer je een huis koopt, gooi je toch een nieuw behangetje of iets dergelijks tegen de muur?

• PeacekeeperNL
  • Niet online
patrickt35 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Ik heb pas geleden de Nest thermostaat bij mijn schoonouders geïnstalleerd met die backplate om dezelfde reden(alleen betrof het hier stucwerk).
Echt een lelijke oplossing.
Wanneer je een huis koopt, gooi je toch een nieuw behangetje of iets dergelijks tegen de muur?
Ligt o.a. aan je budget. Ik had toen net mijn eerste woning gekocht en moest dusdanig overbieden dat er weinig budget over bleef, daarna zag het er voor de rest allemaal prima uit en heb ik eerste halve jaar nog met die oude thermostaat gedaan.

Toen ik een nieuwe CV ketel kocht, heeft de monteur gelijk mijn oude Nest Thermostat aangesloten en ingesteld.

Wij vinden deze zwarte backplate best prima staan. Tuurlijk, zonder was mooier geweest, maar zwart vinden wij op onze blauwe muur mooier dan dat goedkoper ogende witte.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb 6x de nest protect gekocht om me oude rookmelders te vervangen.
Ik heb ze aangemeld in de nest app en zie ze daar ook.
Maar koppelen aan de Google home appukt niet.
Als ik de nest app wil koppelen moet ik email en ww opgeven maar deze kloppen niet volgens de app.
Als ik op internet kijk zou de protect vanaf 2020 in de home app moeten kunnen.
Maar andere zeggen dat dat weer niet kan.
Maakt me niet uit dat ze alleen in de nest app kunnen maar hoe krijg ik ze ook bij mijn vriendin op de telefoon ?
Als je iemand in je huis wil toevoegen dan stuurt ie je door naar de home app maar daar kan ik de nest weer niet koppelen.
Dacht lekker makkelijk alles van Google maar ze maken het er niet gemakkelijker op.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• r_buren
chucky666 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:26:
Als ik de nest app wil koppelen moet ik email en ww opgeven maar deze kloppen niet volgens de app.
Maakt me niet uit dat ze alleen in de nest app kunnen maar hoe krijg ik ze ook bij mijn vriendin op de telefoon ?
Als je iemand in je huis wil toevoegen dan stuurt ie je door naar de home app maar daar kan ik de nest weer niet koppelen.
Dacht lekker makkelijk alles van Google maar ze maken het er niet gemakkelijker op.
Ik heb twee Nest Protect batterij en beide staan ze ALLEEN maar in de Nest App. Heb ze nog nooit in de home app gezien.

• KSR
  • Niet online
Dan zal je misschien toch een ander wachtwoord hebben?
Ik heb ze zowel in de Nest app als in de Home app

Be Stronger Than Your Excuses

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:09
chucky666 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:26:
In het verleden is mijn nest account gemigreerd naar Google, vanaf dat moment was mijn thermostaat daar ook zichtbaar... Moet er zoiets misschien gebeuren?

• Ad de Jong
Het loopt niet altijd netjes naast elkaar.
Zo heb ik mijn nieuwe oplaadbare camera's niet in de Nest app staan maar wel in de Home app.
Ik heb nog steeds niet kunnen vinden waar ik een eventuele video op zou kunnen slaan iets wat met de Nest app zeer eenvoudig is.
Al moet ik wel zeggen dat ik er nog steeds niet echt ingedoken ben om het uit te zoeken.

En ik zie mijn Nest Protect ook niet in de Home app.

Mijn profiel op Discogs

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Zover ik weet kon de Nest Protect niet in de Home app, maar zoals ik dus lees heeft @KSR ze wel zichtbaar in de Home app. Ik ga ook nog eens wat verder koekeloeren :)

• Ad de Jong
PeacekeeperNL schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:33:
Zover ik weet kon de Nest Protect niet in de Home app, maar zoals ik dus lees heeft @KSR ze wel zichtbaar in de Home app. Ik ga ook nog eens wat verder koekeloeren :)
Dan ben ik erg benieuwd hoe @KSR dat voor elkaar gekregen heeft.
Ik kom (zover ik heb kunnen zien) nergens die optie tegen.

Iets anders, ik kan via de Nest app gemaakte filmpjes opslaan, maar de nieuwe camera's kunnen daar niet in toegevoegd worden.
Die kan ik dus alleen in de Home app bekijken, maar ik kom nergens de optie tegen om een gebeurtenis op te slaan.
Iemand die hier de oplossing voor heeft?
Gelukkig nog niet nodig gehad maar het zou soms wel eens fijn kunnen zijn.

Mijn profiel op Discogs

• Audiowaste
  • Laatst online: 16:22
Twee jaar geleden heb ik de Nest Thermostaat aangesloten als volgt:
  • Stroom: blauwe kabel op N in de Heat Link en bruine kabel op L in de Heat Link.
  • Thermostaat: Op T1 en T2
  • CV: Op OT1 en OT2 met daartussen een EMS-OT Converter.
Dit heeft bijna twee jaar prima gewerkt tot gisteren, toen kreeg ik opeens de melding te zien "De voeding voor deze thermostaat is uitgeschakeld. Meer info op nest.com/h72". In eerste instantie had ik de kabel van de CV-ketel gesplitst zodat deze voeding gaf aan zowel de CV ketel als de Heat Link. Doorgemeten maar er stond gewoon 230v op.

De lampjes van de Heat Link branden niet en ook wanneer ik de knop induw gebeurt er niets. Het lijkt er op dat er geen spanning gaat van de Heat Link naar de CV ketel. Mijn eerste vermoeden is dan dat ofwel de EMS-OT Converter defect is ofwel de Heat Link. Dat laatste vermoeden wordt versterkt doordat er ook iets rammelt in de Heat Link. Heeft iemand misschien nog andere ideeën of is toch echt de Heat Link defect?

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Audiowaste schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:14:
Twee jaar geleden heb ik de Nest Thermostaat aangesloten als volgt:
  • Stroom: blauwe kabel op N in de Heat Link en bruine kabel op L in de Heat Link.
  • Thermostaat: Op T1 en T2
  • CV: Op OT1 en OT2 met daartussen een EMS-OT Converter.
Dit heeft bijna twee jaar prima gewerkt tot gisteren, toen kreeg ik opeens de melding te zien "De voeding voor deze thermostaat is uitgeschakeld. Meer info op nest.com/h72". In eerste instantie had ik de kabel van de CV-ketel gesplitst zodat deze voeding gaf aan zowel de CV ketel als de Heat Link. Doorgemeten maar er stond gewoon 230v op.

De lampjes van de Heat Link branden niet en ook wanneer ik de knop induw gebeurt er niets. Het lijkt er op dat er geen spanning gaat van de Heat Link naar de CV ketel. Mijn eerste vermoeden is dan dat ofwel de EMS-OT Converter defect is ofwel de Heat Link. Dat laatste vermoeden wordt versterkt doordat er ook iets rammelt in de Heat Link. Heeft iemand misschien nog andere ideeën of is toch echt de Heat Link defect?
Klinkt als defecte Heat Link, en dat komt geregeld voor, ook in dit topic helaas. Die dingen zijn ook niet/slecht los te verkrijgen...

In principe, zodra je 230V op de N/L poort van de heat link zet, zou deze moeten opstarten (lampjes moeten weergeven).

• Audiowaste
  • Laatst online: 16:22
PeacekeeperNL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:33:
[...]
Klinkt als defecte Heat Link, en dat komt geregeld voor, ook in dit topic helaas. Die dingen zijn ook niet/slecht los te verkrijgen...

In principe, zodra je 230V op de N/L poort van de heat link zet, zou deze moeten opstarten (lampjes moeten weergeven).
Ik heb gisteren nog contact gehad met Google Nest support, enkele vragen beantwoord en een formuliertje ingevuld en klaar. Ik krijg een nieuwe toegestuurd en zodra die is geïnstalleerd hoef ik de oude pas retour te sturen.

Ook de eventuele kosten om een vervangende thermostaat te plaatsen worden vergoed net zoals het plaatsen van de nieuwe Heat Link.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
Sinds enkele dagen de nest v3 en het is mij opgevallen dat de nest boven de ingestelde temperatuur verwarmt. Als voorbeeld, ik stel de thermostaat in op 20 en mijn digitale thermostaat geeft aan dat het 21,5 is voordat de nest uitgaat.

Is dit gebruikelijk?

• olafmol
Untouchablezz20 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:34:
Sinds enkele dagen de nest v3 en het is mij opgevallen dat de nest boven de ingestelde temperatuur verwarmt. Als voorbeeld, ik stel de thermostaat in op 20 en mijn digitale thermostaat geeft aan dat het 21,5 is voordat de nest uitgaat.

Is dit gebruikelijk?
Ws moet hij nog leren. Neem aan dat TrueRadiant aanstaat en dat je opentherm gebruikt? Check ook ff dat bij apparatuur de juiste instellingen gekozen zijn, dus cv ketel en radiatoren of vloerverwarming etc.
normaliter slaat de Nest 0,2 a 0,3 boven de gezette temp af, dus afhankelijk van hoeveel warme er nog in je systeem zit wordt het nog warmer. Het trueradiant systeem lijkt niet echt lekker te werken dus. Maar hij moet nog wel Ff bijtrekken bij jou.

• Untouchablezz20
olafmol schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:50:
[...]

Ws moet hij nog leren. Neem aan dat TrueRadiant aanstaat en dat je opentherm gebruikt? Check ook ff dat bij apparatuur de juiste instellingen gekozen zijn, dus cv ketel en radiatoren of vloerverwarming etc.
normaliter slaat de Nest 0,2 a 0,3 boven de gezette temp af, dus afhankelijk van hoeveel warme er nog in je systeem zit wordt het nog warmer. Het trueradiant systeem lijkt niet echt lekker te werken dus. Maar hij moet nog wel Ff bijtrekken bij jou.
Trueradiant heb ik uitgezet en inderdaad opentherm. Is het beter om True radiant aan te zetten, zodat het systeem kan leren? Blijft het scherm oranje nadat hij de temp heeft gehaald of betekent oranje dat er nog steeds gas verbruikt wordt?

Bij apparaat staat radiatoren. Ik heb geen vloerverwarming.

• olafmol
Untouchablezz20 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

Trueradiant heb ik uitgezet en inderdaad opentherm. Is het beter om True radiant aan te zetten, zodat het systeem kan leren? Blijft het scherm oranje nadat hij de temp heeft gehaald of betekent oranje dat er nog steeds gas verbruikt wordt?

Bij apparaat staat radiatoren. Ik heb geen vloerverwarming.
Ik zou trueradiant aanzetten. Daarmee houdt ie rekening met opwarmtijd van je huis, buitentemperatuur etc. In principe wordt het daar efficiënter van. Hij leert ongeveer 1 week en dan zegt ie “ready” bij trueradiant.

Oranje betekent dat ie om warmte vraagt. Hoeft niet perse te betekenen dat de ketel ook warmte geeft, bv als de ketel pendelt kan de Nest best wel om warmte vragen maar staat de ketel gewoon in de wachtstand. Er is beperkte 2 weg communicatie.

UPDATE: En helemaal optimaal lijken die TrueRadiant algoritmes ook niet te werken trouwens, hij slaat pas af als ie 0,2-0,3 graden C boven de te bereiken temperatuur is, en slaat pas weer aan als ie er 0,5C onder zit, er zit dus best veel "swing" in . Ze zeggen dat ze dat doen zodat de ketel minder vaak aan en uit moet, en dus minder slijtage krijgt...tja... ikzelf vind het niet slim, want uiteindelijk kost het je meer gas denk ik, en is er minder comfort, omdat je de trage verwarmings/afkoelings karakteristieken van radiatoren niet goed gebruikt. Maarja, het is wat het is.

[Voor 24% gewijzigd door olafmol op 01-11-2021 08:48]

• Untouchablezz20
olafmol schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:58:
[...]

Ik zou trueradiant aanzetten. Daarmee houdt ie rekening met opwarmtijd van je huis, buitentemperatuur etc. In principe wordt het daar efficiënter van. Hij leert ongeveer 1 week en dan zegt ie “ready” bij trueradiant.

Oranje betekent dat ie om warmte vraagt. Hoeft niet perse te betekenen dat de ketel ook warmte geeft, bv als de ketel pendelt kan de best wel om warmte vragen maar staat de ketel gewoon in de wachtstand. Er is beperkte 2 weg communicatie.
Dankjewel, ik ga het weer aanzetten. Wat heb jij bij maximale tijdsduur van True radiant?

• olafmol
Untouchablezz20 schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:15:
[...]

Dankjewel, ik ga het weer aanzetten. Wat heb jij bij maximale tijdsduur van True radiant?
Je bedoelt "pre heat"? Ik heb die op 2 uur, overigens is deze tijd alleen voor 's nachts, om te voorkomen dat je CV ketel de hele nacht staat te branden en dit geluidsoverlast geeft. Overdag schijnt ie die tijdslimiet te negeren.

Als het "leerproces" is afgelopen ziet het er ongeveer zo uit, met time to temp en true radiant beiden op "ready"

[Voor 33% gewijzigd door olafmol op 01-11-2021 08:53]

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:21
Hallo Tweakers:

2 weken geleden gaf de Nest Rookmelder aan dat de Batterijen vervangen moeten worden. Zo gezegd zo gedaan. Echter geeft hij nu weer aan dat de Batterijen vervangen moeten worden. Ik heb dus mogelijk de verkeerde batterijen?

Welke batterijen moeten wij in de Nest plaatsen zodat hij weer voor langere tijd mee kan gaan?

• evleerdam
Jboy1991 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 06:20:
Hallo Tweakers:

2 weken geleden gaf de Nest Rookmelder aan dat de Batterijen vervangen moeten worden. Zo gezegd zo gedaan. Echter geeft hij nu weer aan dat de Batterijen vervangen moeten worden. Ik heb dus mogelijk de verkeerde batterijen?

Welke batterijen moeten wij in de Nest plaatsen zodat hij weer voor langere tijd mee kan gaan?
Lithium batterijen heb je nodig. Die dingen zijn goed duur.

• 11leon
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Na een hele dag het internet afspitten kom ik hier voor hulp.

Met de huidige energieprijzen en de nieuwe wetenschap dat vloerverwarming ‘s nachts terugzetten wel wat zou kunnen opleveren, ben ik me gaan verdiepen in slimme thermostaten en is mijn oog gevallen op de nest v3. Maar ik heb wat vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

Situatie: nieuwbouwhuis (2017), drie verdiepingen met in elke kamer vloerverwarming en een aparte thermostaat. De cv ketel is een Atag uit de Q serie. De thermostaat beneden zou ik willen vervangen.

De thermostaat is samen met de andere aangesloten op een regelunit die op zijn beurt de ketel aan en uit zet en de verschillende zones bestuurt. Mijn conclusie na het bekijken van alle stekkers en draden en na het lezen van de nest handleiding is dat ik de kabels van de thermostaat uit die unit moet hebben om in de heat link te stoppen en niet direct op de ketel.

Vraag 1: is dit correct?

De aansluitingvan de thermostaat die in die regelunit gaan bestaat uit drie kabels, rood blauw en geel. De eerste twee zijn gemerkt L en N en de gele heeft alleen een pijltje erbij staan. Ik kan verder niet vinden wat dat zou betekenen anders dan op internet gesproken wordt over voeding voor het thermostaat kastje.

Vraag 2: hoe moeten deze drie (of wellicht minder als er een overbodig is) worden gestoken in de heat link en welke positie?

Alvast bedankt!

• loonatick78
  • Laatst online: 22-03 12:39
Ja volgens mij wel.
11leon schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:12:

Vraag 2: hoe moeten deze drie (of wellicht minder als er een overbodig is) worden gestoken in de heat link en welke positie?
Is het niet makkelijker te kijken hoe je huidige thermostaat aangesloten zit en hierop verder te borduren?

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Vraagje, ik heb een UTP kabel gebruikt voor de verbinding van de heatlink naar de Open Therm aansluiting van mijn kachel (+- 1 meter) gewoon 1 adertje per aansluiting.
Nu las ik ergens dat er 42V door heen gaat. Kan dit door een UTP kabel of gaat dit problemen opleveren?

Alles werkt wel zoals het zou moeten...

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

AvK

Ready Set Go

kaasaanfiets schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:36:
Vraagje, ik heb een UTP kabel gebruikt voor de verbinding van de heatlink naar de Open Therm aansluiting van mijn kachel (+- 1 meter) gewoon 1 adertje per aansluiting.
Nu las ik ergens dat er 42V door heen gaat. Kan dit door een UTP kabel of gaat dit problemen opleveren?

Alles werkt wel zoals het zou moeten...
Daar zijn ze voor gemaakt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• 11leon
[...]

Is het niet makkelijker te kijken hoe je huidige thermostaat aangesloten zit en hierop verder te borduren?
Bedankt voor je antwoord!
De thermostaat zit dus met drie draden waar de nest er 2 heeft. Nou zou dat geen probleem zijn omdat die via dat nest schakelkastje gaan, maar dan moet er van daaruit drie draden naar de vloerverwarming schakelkast gaan. Ik kan hierover op internet niets vinden, enkel over aansluitingen van het nest kastje direct op de ketel.

• loonatick78
11leon schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:58:
[...]

Bedankt voor je antwoord!
De thermostaat zit dus met drie draden waar de nest er 2 heeft. Nou zou dat geen probleem zijn omdat die via dat nest schakelkastje gaan, maar dan moet er van daaruit drie draden naar de vloerverwarming schakelkast gaan. Ik kan hierover op internet niets vinden, enkel over aansluitingen van het nest kastje direct op de ketel.
Van welk merk is je thermostaat en is je verdeelunit?

• 11leon
Allebei van Möhlenhoff, Alpha direct komfort.

De foto is van de hoofdunit, het omcirkelde is waar de thermostaat binnenkomt.

• loonatick78
Ik denk niet dat je je Nest hier rechtstreeks op aan kunt sluiten. Zie onderstaande tekst:

Ingang [rm-BUS] ruimtethermostaten
Functie: Het aansturen van Heating-Zones op basis van de gewenste- en werkelijke ruimtetemperatuur Type: Digitale, BUS, als ruimtetemperatuuropnemer
Werking: Op basis van faseverschuivingsmodulatie (FSK) worden de gekoppelde Heating-Zones met een pulsweidtemodulatie aangestuurd, de aansturingsduur wordt bepaald als een PI regelaar.

Hierbij de link naar het gehele document: https://docplayer.nl/57984415-Mohlenhoff-alpha2-rf-bus.html

Nog een link met een aansluitschema: https://www.vloerverwarmi..._2_RF_Documentatie_NL.pdf

Nog een vraagje:
Wat is de toegevoegde waarde van een Nest als je overal vloerverwarming hebt liggen, deze zet je hooguit een graadje lager als je er niet bent. Persoonlijk staat hij bij mij altijd (dag/nacht) ingesteld op 20° en als het koud aanvoelt zet ik hem een graadje hoger.
Je CV is anders met bijverwarmen veel meer energie kwijt, dan als hij hem netjes op temperatuur houdt.

[Voor 29% gewijzigd door loonatick78 op 15-11-2021 15:17]

• 11leon
Bedankt voor de links, zulke gedetailleerde informatie was ik nog niet tegen gekomen in mijn zoektocht. Ik denk dat ik het maar moet laten zitten, zoals je daarna ook vraagt ‘waarom’, het is eigenlijk niet nodig.

Om antwoord te geven op je vraag, ik heb me de laatste tijd wat verdiept in wel of niet aan de temperatuur zitten met vloerverwarming zoals ik heb. Hier kwam niks uit dus wilde de proef op de som nemen door het met zo’n apparaat te laten regelen (ok, het kost wel wat maar het gadget niveau maakt veel goed)
Maar als het niet eenvoudig wat draadjes wisselen is, is het de moeite inderdaad niet waard.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

• loonatick78
Er zal voor jou CV vast ook wel een thermostaat te krijgen zijn die je via de app kan bedienen. Volgens mij hebben nagenoeg alle fabrikanten die nu.

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022
Heeft iemand van jullie ook zo een enorme last van die W5 error die de nest thermostaat V3 al sinds 2019 plaagt. Ik zit ondertussen aan mijn 2de vervangtoestel en alweer heb ik na een paar weken de error. Echt hopeloos dit! Bovendien zegt Google niet te kunnen garanderen dat mijn volgende toestel de error niet zal gooien.
Heeft iemand tips? Zijn bepaalde modeljaren geimpacteerd?

• olafmol
olivierrr schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:05:
Heeft iemand van jullie ook zo een enorme last van die W5 error die de nest thermostaat V3 al sinds 2019 plaagt. Ik zit ondertussen aan mijn 2de vervangtoestel en alweer heb ik na een paar weken de error. Echt hopeloos dit! Bovendien zegt Google niet te kunnen garanderen dat mijn volgende toestel de error niet zal gooien.
Heeft iemand tips? Zijn bepaalde modeljaren geimpacteerd?
Gelukkig maar 1 a 2 x tegenkomen, ik vermoed dat het iets met bepaalde types wifi/router is. Heb je de firmware op de laatste EU versie? (5.9.5-2) ? Ook al een hard reset geprobeerd? Bij mij zit op op mijn TPLink deco mesh, die in AP mode naar mijn KPN Experia gaat, op de 5GHz wifi, met ip 192.168.2.2, en dat gaat goed.

Ik zag wel dit: https://www.engadget.com/...wifi-error-070131820.html

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-02 09:51
Weet iemand of het erg complex is om de v2 te vervangen door de v3? Wil graag naar modulair toe dus heb de 3 besteld. :)

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-02 22:58
Ik heb sinds kort een Nest v3 thermostaat, maar het valt mij op dat deze wel heel erg vroeg begint te verwarmen. Ik heb TrueRadiant ingeschakeld (op 0 uur gezet, maar ik lees hierboven dat dat overdag geen verschil maakt). Mijn doordeweekse planning is:
  • 18.00 uur - 19 graden
  • 23.00 uur - 16 graden
Vanmiddag om 13:40 begon het voorverwarmen al, terwijl het op dat moment volgens de thermostaat 18 graden was. Om ongeveer 16.00 uur was de kamer opgewarmd naar 19 graden, 2 uur te vroeg dus. Ik zie dit nu enkele dagen gebeuren. Bij TrueRadiant in de app staat 'ready', maar echt goed lijkt dit niet te werken. Heeft iemand een idee?

• olafmol
RuntimeError schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:19:
Ik heb sinds kort een Nest v3 thermostaat, maar het valt mij op dat deze wel heel erg vroeg begint te verwarmen. Ik heb TrueRadiant ingeschakeld (op 0 uur gezet, maar ik lees hierboven dat dat overdag geen verschil maakt). Mijn doordeweekse planning is:
  • 18.00 uur - 19 graden
  • 23.00 uur - 16 graden
Vanmiddag om 13:40 begon het voorverwarmen al, terwijl het op dat moment volgens de thermostaat 18 graden was. Om ongeveer 16.00 uur was de kamer opgewarmd naar 19 graden, 2 uur te vroeg dus. Ik zie dit nu enkele dagen gebeuren. Bij TrueRadiant in de app staat 'ready', maar echt goed lijkt dit niet te werken. Heeft iemand een idee?
Hmmm irritant. Heb je al een reset geprobeerd? 10 seconden de thermostaat ingedrukt houden. Heb je alle instellingen goed staan? Bv radiator of vloerverwarming? Opentherm of on/off?

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-02 22:58
olafmol schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:44:
[...]

Hmmm irritant. Heb je al een reset geprobeerd? 10 seconden de thermostaat ingedrukt houden. Heb je alle instellingen goed staan? Bv radiator of vloerverwarming? Opentherm of on/off?
De thermostaat staat inderdaad wel op OpenTherm en ingesteld op radiatoren. Een reset gaat mijn volgende stap worden. Wordt daarmee ook de historie van TrueRadiant gereset?

• olafmol
RuntimeError schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:29:
[...]

De thermostaat staat inderdaad wel op OpenTherm en ingesteld op radiatoren. Een reset gaat mijn volgende stap worden. Wordt daarmee ook de historie van TrueRadiant gereset?
Nee, True Radiant en alle "learning" data van een Nest is niet te resetten, blijft steeds behouden "in the cloud" en wat je nu ook doet, alle instellingen van je CV ketel aanpassen bv, hij houdt gewoon de originele learning data. Heel irritant. Vermoedelijk kun je het wel helemaal resetten door een nieuw account/huishouden aan te maken en de Nest daarmee te connecten na een factory reset.
Pagina: 1 ... 66 ... 69 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee