• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:23
MarioMark1541 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Hier ook op een iPhone een vertraging van de notificaties

Duurt een x aantal seconde
Waar ligt dit aan ?

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:25

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Mijn nest werkt al een jaar prima, maar alleen hard wired. Destijds kreeg ik de wireless al niet werkend, maar toen het lampje groen werd vond ik het wel prima.

Gister geprobeerd om alsnog wireless te connecten (dus van heat link naar thermostaat) maar dat lukt niet. Geen foutcodes, alleen de melding dat het niet lukt om verbinding te maken. De 2 hangen nog geen 3 meter uit elkaar. Wel wat muren en een verdieping ertussen...

Is er een manier om deze draadloze verbinding te 'helpen' of een of andere manier?

Edit:
ding op meerdere plekken gehangen, maar hij wil maar niet connecten. 1 muur, 1 deur en 1 verdieping zit er tussen...waarom connect ie niet?

Edit2:

Pairing gereset, thermostaat naast de heat link gelegd...nog steeds kan hij niet connecten. Geen foutmeldingen verder...

[Voor 21% gewijzigd door Tusk op 23-01-2021 13:31]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:41
Meer mensen waarbij de energie geschiedenis niet meer zichtbaar is in de app en via website van nest?

Op de nest zelf is alles prima te zien, WiFi verbinding is ook dik in orde.

Stop chasing the dream, you're already living it

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05
Qosmic schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:30:
Meer mensen waarbij de energie geschiedenis niet meer zichtbaar is in de app en via website van nest?

Lijkt een storing bij Google, op Twitter en Reddit zijn meer mensen met problemen:
I did call tech support about 3 hours ago and the tech was suspecting a server issue on their end was the problem. I have a service ticket generated and they indicated they would be contacting me back. Stay tuned.
https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:47
Qosmic schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:30:

Bij mij staat er inderdaad tm donderdag. Mis dus vrijdag en zaterdag.

• olafmol
  • Nu online
yes, bij mij zelfde issue. Vrijdag kreeg ik ineens een N81(?) storingsmelding in het scherm, die ook weer verdween, en vanaf dat moment zie ik ook geen history meer in de app of online. Er is iets kapot gegaan bij Google/Nest.

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-06 11:44
Ook ik heb geen energie geschiedenis meer in mijn app maar op de thermostaat kan ik de geschiedenis wel tot aan vandaag bekijken

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Is het bekend wat Google/Nest met de Protect wil? De V2 draait al heel wat jaren mee en ik heb het idee dat de voorraad bij de winkels ook aan het verdampen is. Via Marktplaats gaan ze ook als warme broodjes over de toonbank tegen aardig hoge prijzen.

Is dit product uitgefaseerd?

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:08
Cheesy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:30:
Is het bekend wat Google/Nest met de Protect wil? De V2 draait al heel wat jaren mee en ik heb het idee dat de voorraad bij de winkels ook aan het verdampen is. Via Marktplaats gaan ze ook als warme broodjes over de toonbank tegen aardig hoge prijzen.

Is dit product uitgefaseerd?
Ik zie nog behoorlijk wat aanbieders in de pricewatch en ook in de google store nog gewoon op voorraad. Ik zie niet duidelijk dat dit uitgefaseerd wordt.

Van de nest cams is wel bekend dat er later dit jaar nieuwe versies komen.

Overigens kan ik genoeg voorbeelden die wellicht wel interessant kunnen zijn voor een nieuwe protect. Protect met mesh wifi punt, protect die co2 en temperatuur kan meten, protect met google assistent..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:13
evleerdam schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Overigens kan ik genoeg voorbeelden die wellicht wel interessant kunnen zijn voor een nieuwe protect. Protect met mesh wifi punt, protect die co2 en temperatuur kan meten, protect met google assistent..
Precies hierom wacht ik op een V3. + dat ik hoop dat je zelf namen kan invoeren. Nu moet ie omroepen “rook beneden” omdat “rook in garage” niet kan. En zo zijn er wel meer namen die die niet standaard geprogrammeerd heeft.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05
--Niels-- schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Lijkt een storing bij Google, op Twitter en Reddit zijn meer mensen met problemen:

[...]

https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all
Bij mij werkt de geschiedenis weer.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 22:22

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Donstil schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:45:
Meer mensen waar de Nest Hello notificaties heel laat binnen komen? Hier een vertraging van c.a 30 minuten ongeveer.

Gelukkig heb ik de “ouderwetse” bel er nog aan maar zonder is het niet werkbaar.
Gelukkig geeft onze Google Home wel direct de notificaties, maar op mobiel is het allemaal erg traag. Ook de camera die we hebben hangen in de slaapkamer van onze kleinste geeft soms geen of erg laat een notificatie als hij huilt. Niet erg handig. Ik vroeg mij al af of ik misschien Aware moest nemen om dit allemaal beter te laten werken.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

evleerdam schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Ik zie nog behoorlijk wat aanbieders in de pricewatch en ook in de google store nog gewoon op voorraad. Ik zie niet duidelijk dat dit uitgefaseerd wordt.

Van de nest cams is wel bekend dat er later dit jaar nieuwe versies komen.

Ik zou vooral hopen dat ze de temperatuur meting gaan toepassen zodat hij kan meehelpen met het intrainen van de thermostaat. Wat tegenwoordig natuurlijk ook hip is om de luchtvervuiling binnen te meten.
swtimmer schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Gelukkig geeft onze Google Home wel direct de notificaties, maar op mobiel is het allemaal erg traag. Ook de camera die we hebben hangen in de slaapkamer van onze kleinste geeft soms geen of erg laat een notificatie als hij huilt. Niet erg handig. Ik vroeg mij al af of ik misschien Aware moest nemen om dit allemaal beter te laten werken.
Bij mij is dit uit zichzelf over gegaan, lijkt iets aan de Google kant dus.
Ik heb overigens Aware, dus dat is het helaas ook niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Voor zij die geïnteresseerd zijn in de Nest Hub Max heb ik trouwens onlangs een review uitgebracht. Fijn apparaatje :)

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:45
Vrij veel teleurstellingen heb ik met de Nest 3rd gen thermostat. Far sight functie is leuk, maar de opties zijn super beperkt, waarom mag ik alleen tijd, of alleen temperatuur weergeven, niet beide?

Nu heb ik net een paar weken seasonal savings gedraaid, leuke feature, maar nu het klaar is, krijg je niks terug, geen inzicht in wat ik nou bespaard heb of iets, helemaal niks.

Vreemde beperkingen allemaal.

• Reptile209
  • Laatst online: 07:44

Reptile209

- gers -

SCIxX schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:32:
Vrij veel teleurstellingen heb ik met de Nest 3rd gen thermostat. Far sight functie is leuk, maar de opties zijn super beperkt, waarom mag ik alleen tijd, of alleen temperatuur weergeven, niet beide?

Nu heb ik net een paar weken seasonal savings gedraaid, leuke feature, maar nu het klaar is, krijg je niks terug, geen inzicht in wat ik nou bespaard heb of iets, helemaal niks.

Vreemde beperkingen allemaal.
Dat inderdaad. Lijkt zo voor de hand te liggen om dat allemaal wat flexibeler te maken. Net zoals dit:
Reptile209 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:58:
Ik heb een Nest V3 thermostaat. Schema staat vast ingesteld, omdat ik onregelmatig thuis en afwezig ben. Is het mogelijk (bijv. via Google Assistant) om bijvoorbeeld al in de ochtend aan te geven dat de verwarming om 16u weer aan gaat, zonder het vaste schema aan te passen (eenmalig dus)?
Of dat je 's avonds de verwarming een uurtje langer aan wil, en dan gewoon terug naar de nachtstand in het lopende programma. Zelfs mijn oude Honeywell van 10 jaar geleden kon dat... :/ Of een schema van 2 weken ipv 1, omdat ik de ene week alleen ben en de tweede week de kinderen in huis heb. Compleet ander ritme, maar moet toch makkelijk in te voorzien zijn met een flexibel schema.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• olafmol
  • Nu online
De Nest Thermostaat is gewoon ongeveer het tegenovergestelde van Smart. Het is pure marketing. Daar kom je achter als ie al aan de muur hangt, helaas. Ecobee en Netatmo lijken de meest geavanceerde voor "tweakers".

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@olafmol kon vooral niet omgaan met het feit dat de temperatuur afwijkt. Lijkt mij iets cruciaal bij een thermostaat. Hij is bij mij snel op V&A geëindigd.

Default blanke hetero

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:24

sjaool

Every life should have 9 cats

Reptile209 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:12:
[...]

Dat inderdaad. Lijkt zo voor de hand te liggen om dat allemaal wat flexibeler te maken. Net zoals dit:

[...]

Of dat je 's avonds de verwarming een uurtje langer aan wil, en dan gewoon terug naar de nachtstand in het lopende programma. Zelfs mijn oude Honeywell van 10 jaar geleden kon dat... :/ Of een schema van 2 weken ipv 1, omdat ik de ene week alleen ben en de tweede week de kinderen in huis heb. Compleet ander ritme, maar moet toch makkelijk in te voorzien zijn met een flexibel schema.
Ik maak vooral gebruik van de thuis of weg functie en de GPS-locatie van mijn mobiel. Verder staat het programma vast in de thermostaat. Voor mij werkt dit prima omdat toch maar alleen ben. Als ik thuis kom hoe de cv niet perse op temperatuur te zijn. Binnen uurtje is hij toch op de gewenste temperatuur. Net in de weekenden verwamd de cv wel voor maar dat komt omdat ik thuis ben.

Ik vind inderdaad wel dat je zelf verder erg weinig aanpassingen kunt doen aan de Nest. Dat is wel jammer. Wil je dat dan ben je bij een van de andere merken beter af.

"When you grow up your heart dies"

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 16:29
Wij willen een Nest Hello aanschaffen maar hebben geen bel trafo, wel heb ik stroom dicht bij de deur. Werkt de Hello ook op 12v gelijkspanning? of moet het wisselspanning zijn?

• PeacekeeperNL
  • Niet online
-DUS- schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:28:
Wij willen een Nest Hello aanschaffen maar hebben geen bel trafo, wel heb ik stroom dicht bij de deur. Werkt de Hello ook op 12v gelijkspanning? of moet het wisselspanning zijn?
Er zit een micro-USB aansluiting achterop waarmee die gepowered kan worden, alleen bevestiging is dan een dingetje. Zelf toen bij mijn schoonmoeder een beltrafo geplaatst (had ze ook niet), was kleine moeite en kabel trekken was ook zo gedaan. Dat geen optie?

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Sinds een week mijn Nest Thermostat E vervangen door een Nest Learning Thermostat V3. Nu lees ik veel positieve reacties en recensies over het display. Ik vind het echter vies tegenvallen, dus twijfel of nu of mijn V3 wel goed is.

Van een afstand ziet het er prima uit. De thermostaat hangt op 1,5 meter van de grond op de plek van mijn oude thermostaat en daarna de Heatlink van de Thermostat E. Die 1,5 meter is ook de aanbevolen hoogte volgens de handleiding.

Zelf ben ik met 1.80 meter heel gemiddeld en kijk ik dichtbij dus neer op de thermostaat. En dan is de afleesbaarheid om je janken. Niet alleen de bolling van het scherm is dan irritant. Vooral de kijkhoek van het ips-scherm is zo slecht dat ik mij afvraag of het wel zo hoort. Ik hoor en lees er niets over, maar het kan toch niet zo zijn dat ik door de knieën moet om het scherm af te kunnen lezen?

Hieronder het scherm recht van voren:

Hieronder een foto van schuin boven:

Is dit normaal?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:13
KlaasjeNL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:31:
Sinds een week mijn Nest Thermostat E vervangen door een Nest Learning Thermostat V3. Nu lees ik veel positieve reacties en recensies over het display. Ik vind het echter vies tegenvallen, dus twijfel of nu of mijn V3 wel goed is.

Van een afstand ziet het er prima uit. De thermostaat hangt op 1,5 meter van de grond op de plek van mijn oude thermostaat en daarna de Heatlink van de Thermostat E. Die 1,5 meter is ook de aanbevolen hoogte volgens de handleiding.

Zelf ben ik met 1.80 meter heel gemiddeld en kijk ik dichtbij dus neer op de thermostaat. En dan is de afleesbaarheid om je janken. Niet alleen de bolling van het scherm is dan irritant. Vooral de kijkhoek van het ips-scherm is zo slecht dat ik mij afvraag of het wel zo hoort. Ik hoor en lees er niets over, maar het kan toch niet zo zijn dat ik door de knieën moet om het scherm af te kunnen lezen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is dit normaal?
Nope, als het echt zo is als op de foto is t niet normaal. Ik kan m goed aflezen bij die van ons.

• KlaasjeNL
  • Nu online
DCNY schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Nope, als het echt zo is als op de foto is t niet normaal. Ik kan m goed aflezen bij die van ons.
Het vreemde is dat ik een half uur later keek en het weer een stuk beter was. Nu ook. Alsof het bij fel daglicht een stuk problematischer is. Ik houd het even in de gaten. Alvast dank voor de reactie.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 22:23
Ik heb vanavond letterlijk "even" een nest thermostaat geïnstalleerd.

Heb een Nefit trendline hrc30. Heel wat artikelen gelezen dat mensen verbaasd zijn dat Open Therm niet werkt samen met Nefit. Ja het is eenzelfde techniek volgens mij maar het protocol is anders. Nefit noemt het EMS.

Eenmaal duidelijk dat ik de OT-EMS converter nodig had was het zo gedaan.

Stekker aan de Heatlink
Heatlink aan de converter
Converter aan de CV
Nest thermostaat aan de Heatlink.

Toch heb ik een vraagje. Ik heb nu een stekker gemaakt voor de Heatlink. Maar heb ook een 230v out op de CV. Had ik die voor de Heatlink kunnen gebruiken?

Verder is mijn nest ecosysteem al aardig compleet.

Ik heb ook een leuke computer..

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 23:28
Tranzy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:08:
Toch heb ik een vraagje. Ik heb nu een stekker gemaakt voor de Heatlink. Maar heb ook een 230v out op de CV. Had ik die voor de Heatlink kunnen gebruiken?
Dat was inderdaad ook gelukt
Echter niks mis met hoe jij het opgelost hebt

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25
KlaasjeNL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is dit normaal?
Lijkt me van niet.

https://tweakers.net/i/LskH-p_nnIfOBQZDJwUe7goqV6c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpyaLoXKqhAkAPx9nLgaWFSz.jpg?f=fotoalbum_small

• KlaasjeNL
  • Nu online
Vreemd genoeg doet hij het nu normaal... :? Maar even in de gaten houden. Dank voor je reactie _/-\o_

• FoundYa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-01 01:34
V3 aangesloten, Nest geeft aan hoelang hij nodig heeft om op temperatuur te komen. Verwarming gaan niet aan.

[Voor 80% gewijzigd door FoundYa op 13-02-2021 14:40]

• KlaasjeNL
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Vreemd genoeg doet hij het nu normaal... :? Maar even in de gaten houden. Dank voor je reactie _/-\o_

[Afbeelding]
Heb nu nog eens het scherm in de gaten gehouden en zolang ik niet aan de thermostaat zit, werkt het scherm prima. Nu veegde ik zaterdag wat stofjes van het scherm, en vielen het contrast en de kleuren weer weg. Hoe meer ik (zacht) over het scherm veegde, hoe vager het beeld werd. Keek ik later weer, was het weer normaal. Nog eens getest en nu bleef het scherm wel normaal. Later op de avond nog eens geprobeerd en het contrast viel weer weg. Alsof het een touchscreen is waarbij je met een veeg over het scherm het contrast kan aanpassen. (alleen omlaag en niet meer omhoog 8)7 )

Zondag de situatie nog eens kunnen simuleren en later op de dag weer niet. Ik kan het niet uitsluiten, maar heb niet het idee dat het komt doordat er druk op het paneel staat of iets dergelijks. Mogelijk is er nog een verschil tussen koude en warme omgevingstemperatuur en of de ketel aan het verwarmen is of niet. Wijziging van spanning op de thermostaat of wat dan ook. Ik kan de vinger niet op de zere plek leggen.

Iemand hier ervaring mee? Of anders het verzoek aan Nest Learning Thermostaat V3-eigenaren het verzoek om dit eens een paar keer te testen. Dus even de thermostaat een beetje aaien :$ en kijken of dit iets met het contrast doet. :Y

• PeacekeeperNL
  • Niet online
FoundYa schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:32:
V3 aangesloten, Nest geeft aan hoelang hij nodig heeft om op temperatuur te komen. Verwarming gaan niet aan.
Je issue inmiddels opgelost? Hoop van wel ;)
Eventueel de heatlink in test stand zetten, dan zou de CV ketel in ieder geval volcontinu moeten gaan blazen.

• PeacekeeperNL
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:18:
[...]

Heb nu nog eens het scherm in de gaten gehouden en zolang ik niet aan de thermostaat zit, werkt het scherm prima. Nu veegde ik zaterdag wat stofjes van het scherm, en vielen het contrast en de kleuren weer weg. Hoe meer ik (zacht) over het scherm veegde, hoe vager het beeld werd. Keek ik later weer, was het weer normaal. Nog eens getest en nu bleef het scherm wel normaal. Later op de avond nog eens geprobeerd en het contrast viel weer weg. Alsof het een touchscreen is waarbij je met een veeg over het scherm het contrast kan aanpassen. (alleen omlaag en niet meer omhoog 8)7 )

Zondag de situatie nog eens kunnen simuleren en later op de dag weer niet. Ik kan het niet uitsluiten, maar heb niet het idee dat het komt doordat er druk op het paneel staat of iets dergelijks. Mogelijk is er nog een verschil tussen koude en warme omgevingstemperatuur en of de ketel aan het verwarmen is of niet. Wijziging van spanning op de thermostaat of wat dan ook. Ik kan de vinger niet op de zere plek leggen.

Iemand hier ervaring mee? Of anders het verzoek aan Nest Learning Thermostaat V3-eigenaren het verzoek om dit eens een paar keer te testen. Dus even de thermostaat een beetje aaien :$ en kijken of dit iets met het contrast doet. :Y
Bij mijn v3 (inmiddels al een aardig oudje, van toen de v3 net uit kwam) geen problemen te constateren, ook niet met aaien oid. Ik zou haast denken dat je een defect hebt. Wat ik je zou aanraden is contact op te nemen met Nest support, het probleem voorleggen. Als je binnen je garantie zit (volgens mij wel toch?) dan is de kans redelijk aanwezig dat je een nieuwe krijgt opgestuurd.

Even de stappen doorlopen en je krijgt de opties om te bellen of te chatten.

• olafmol
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:18:
[...]

nee dit herken ik helemaal niet.... heb je al een factory reset gedaan? Ik denk dat het een hw defect is.

• Cheesy
  • Nu online
Vanavond een nest v3 opgehangen bij een bekende. Ik heb zelf een v1 dus dacht dat is vrij simpel. In principe was het zo gepiept, maar ik herken dit scherm niet. Is dit oké of is dit een error-symbool? Het is slecht te zien, maar het waterdruppel-logo is oranje Zowel offline als online nergens dit symbool in een handleiding te vinden. Ik heb het idee dat het met tapwater te maken heeft.

Betreft een combiketel, staat ook in de thermostaat als combiketel ingesteld. Aangesloten op OpenTherm. Ketel ondersteunt ook OpenTherm (merk ben ik alweer vergeten, maar in de handleiding van de ketel stond duidelijk OT).

Wel dit gevonden:
Als je een systeem met een OpenTherm-combiketel hebt en je Nest-thermostaat is hiervoor geschikt (check de tabel hierboven), kan je thermostaat mogelijk de warmwatertemperatuur regelen.

Tip: Je hoeft geen schema te maken om te regelen wanneer water wordt verwarmd, omdat combiketels water op aanvraag verwarmen.

[Voor 35% gewijzigd door Cheesy op 16-02-2021 21:42]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:48

dbzfan

Nee.

Cheesy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:28:
Vanavond een nest v3 opgehangen bij een bekende. Ik heb zelf een v1 dus dacht dat is vrij simpel. In principe was het zo gepiept, maar ik herken dit scherm niet. Is dit oké of is dit een error-symbool? Het is slecht te zien, maar het waterdruppel-logo is oranje Zowel offline als online nergens dit symbool in een handleiding te vinden. Ik heb het idee dat het met tapwater te maken heeft.

[Afbeelding]

Betreft een combiketel, staat ook in de thermostaat als combiketel ingesteld. Aangesloten op OpenTherm. Ketel ondersteunt ook OpenTherm (merk ben ik alweer vergeten, maar in de handleiding van de ketel stond duidelijk OT).

Wel dit gevonden:
Als je een systeem met een OpenTherm-combiketel hebt en je Nest-thermostaat is hiervoor geschikt (check de tabel hierboven), kan je thermostaat mogelijk de warmwatertemperatuur regelen.

Tip: Je hoeft geen schema te maken om te regelen wanneer water wordt verwarmd, omdat combiketels water op aanvraag verwarmen.
Legionella preventie volgens Google.

Staat de tap water temperatuur wel hoog genoeg?

Keertje aan en uit zetten anders.

• Cheesy
  • Nu online
dbzfan schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:02:
[...]
Legionella preventie volgens Google.

Staat de tap water temperatuur wel hoog genoeg?

Keertje aan en uit zetten anders.
Ah inderdaad, ik zie het nu ook.
Tapwater staat in nest op 60 graden (standaard dus).
Misschien is dit een ketel met een klein voorraadvat ofzo. Als ik er weer ben zet ik wel even uit en aan als het nog niet vanzelf oplost.

Helaas geen info over de kleur van dit symbool.
https://support.google.com/googlenest/answer/9243193?hl=nl

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Cheesy
  • Nu online
Via Reddit: It's the bacteria prevention feature. If you hot water hasn't been turned on for 48 hour it heats the water for 2 hours to kill off any Legionella bacteria.

https://www.reddit.com/r/...ts/725xb9/comment/dnfzoyg

Logisch gevolg dus bij een nieuwe installatie. Ik ben weer ontzorgt.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• freedom2020
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
PBox schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:13:
probleem opgelost! :) er bleek nog een instelling in de ketel te moeten worden aangepast via het servicemenu...dank voor jullie reacties!
Welke instelling heb je dan gewijzigd?

• jotabak
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik heb sinds vorige week problemen met mijn nest hello. Zowel op usb en 24 ac start de hello op en knippert de blauwe ring een paar keer en lijkt dan uit te vallen, dit herhaalt zich de hele tijd...

Ik heb al van alles getest en geprobeerd maar krijg de camera niet meer connect.

Dit heb ik geprobeerd/gemeten
-24v ac spanning op trafo en bedrading bel.
-usb poort
-reset

Wie herkent dit probleem en heeft er eventueel een oplossing voor?

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 23:14
Vorige week bij mij ook een nest v3 thermostaat opgehangen. Lijkt op zich allemaal te werken...tot halverwege de avond.. dan lijkt de thermostaat op hol te slaan...in de zin dat hij bijvoorbeeld op 20 graden staat...in de kamer is het 20.5....en toch begint ie enorm te stoken...gloeiende radiatoren.
Door de thermostaat onder de 20 graden te draaien gaat de verwarming wel uit.

Ik heb schema leren uitgezet en ook schema gereset....maar blijf het dagelijks ervaren.

Komt dit anderen bekend voor?

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-06 12:16
Na 8 maanden gebruik is één van mijn Nest Outdoor IQ's overleden. Gelukkig nog binnen garantietermijn. Vermoedelijk omdat deze camera niet meer te verkrijgen is, heb ik van de winkel shoptegoed ontvangen. Daar zou ik graag een nieuwe camera van kopen. Ik twijfel aan de 'gewone' Outdoor of wachten tot de nieuwe lijn camera's. Is daar al meer bekend over?

Zie ook bericht: nieuws: Google brengt dit jaar nieuwe lijn Nest-beveiligingscamera's uit

• Justinn1988
jotabak schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:44:
Ik heb sinds vorige week problemen met mijn nest hello. Zowel op usb en 24 ac start de hello op en knippert de blauwe ring een paar keer en lijkt dan uit te vallen, dit herhaalt zich de hele tijd...

Ik heb al van alles getest en geprobeerd maar krijg de camera niet meer connect.

Dit heb ik geprobeerd/gemeten
-24v ac spanning op trafo en bedrading bel.
-usb poort
-reset

Wie herkent dit probleem en heeft er eventueel een oplossing voor?
Ik heb ook last gehad van een uitvallende Hello, samen met meer problemen.

Bij het uitvallen, gaat dan het groene kleine lampje boven de camera heel snel knipperen? Heb je een gong in het circuit zitten? Test het dan eens zonder deze gong.

Ik heb sinds mei vorig jaar een Nest Hello en sinds een paar maanden ook problemen in combinatie met mijn oude gong, waaronder het fenomeen phantom ringing. Dacht eerst aan niet goed werkende trafo (gaf net geen 12 v ac af), maar nadat deze is vervangen door een gloednieuwe, viel de Hello nu weer 1 minuut na het aansluiten uit met alleen een snel knipperend groen lampje. Van 1 probleem nu 2 problemen gemaakt 8). Na wat meten geeft de nieuwe trafo nu 15-16 v ac af, wat binnen specificaties van de Nest Hello valt (tussen 12 en 24 v ac).

De uitvallende Hello lijkt iets te maken te hebben met de gong, want nadat ik in de app de 'Binnenbel' heb uitgezet, valt de Hello niet meer uit. Heb nu de oude gong geheel ontkoppeld en gebruik een Nest Mini als gong wat eigenlijk best goed werkt alleen vind ik het gonggeluid van de Mini veel te zacht. :|

Zo jammer allemaal, want het is echt gissen waar het aan ligt. Toch weer de trafo, is het de gong, een probleem in de bedrading of toch een probleem met de Nest Hello zelf (wellicht die witte puck die erbij zit)? :? Ik zou graag een luide draadloze gong van Nest zelf willen, maar die is er niet. Werking met een (ouderwetse) gong was voor mij toentertijd een plus om voor Nest te kiezen.

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-05 21:13
Misschien een domme vraag, maar ik wil een Nest Heat Link aansluiten, maar mijn cv heeft geen 230V uitgang. Na wat research gedaan te hebben begreep ik dat ik gewoon een kabel met stekker aan de Heat Link kan doen, maar hoe zit het dan met de volgorde van het fasedraad en nuldraad? Stekkers kan je op twee manieren inpluggen, waarbij afhankelijk van hoe je het inplugt de fasedraad en nuldraad anders zijn... is dat een probleem voor de Heat Link?

Daarnaast vroeg ik me af waar de aarde aansluiting in de Heat Link voor is. Moet ik die aansluiten op de aarde van het snoer?

• Reptile209
  • Laatst online: 07:44

Reptile209

- gers -

Uit je stopcontact komt 230V wisselspanning. Het maakt dus niet uit hoe om je de nul en de fase aansluit. Aarddraad van je snoer inderdaad verbinden met de aarde-aansluiting op de heatlink.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• Mrten
Ok, thanks! :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

Haan

dotnetter

Ik ben al een tijdje bezig met uit te zoeken wat een goede vervanger zou zijn voor de huidige standaard deurbel. Grootste probleem hiermee is dat de gong niet goed hoorbaar is in de woonkamer, zeker als er ook muziek aanstaat of de kinderen lekker drukk aan het spelen zijn.
Ik denk dat ik nu de Nest deurbel aan wil schaffen, maar voor ik dat doe wil ik graag nog twee dingen checken.
- beltrafo: ik heb nu een ABB 8v beltrafo in de meterkast, dat schijnt niet te werken, maar kan ik zo te zien gewoon vervangen voor deze?
- de huidige gong blijft wel gewoon werken? ik geloof van wel, maar ik kan het in beschrijvingen en reviews niet met 100% zekerheid vinden
Als het antwoord op beide vragen 'ja' is, zou ik dus (na vervangen van de beltrafo) in principe gewoon de huidige deurbel kunnen vervangen door de Nest en dan is het klaar?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Haan schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:10:
Ik ben al een tijdje bezig met uit te zoeken wat een goede vervanger zou zijn voor de huidige standaard deurbel. Grootste probleem hiermee is dat de gong niet goed hoorbaar is in de woonkamer, zeker als er ook muziek aanstaat of de kinderen lekker drukk aan het spelen zijn.
Ik denk dat ik nu de Nest deurbel aan wil schaffen, maar voor ik dat doe wil ik graag nog twee dingen checken.
- beltrafo: ik heb nu een ABB 8v beltrafo in de meterkast, dat schijnt niet te werken, maar kan ik zo te zien gewoon vervangen voor deze?
- de huidige gong blijft wel gewoon werken? ik geloof van wel, maar ik kan het in beschrijvingen en reviews niet met 100% zekerheid vinden
Als het antwoord op beide vragen 'ja' is, zou ik dus (na vervangen van de beltrafo) in principe gewoon de huidige deurbel kunnen vervangen door de Nest en dan is het klaar?
Beltrafo kan je inderdaad gewoon vervangen. Uiteraard wel de hoofdschakelaar uitschakelen tijdens het vervangen, of je moet een spannende coupe willen ;)

De huidige gong kan blijven werken middels de puck die wordt meegeleverd met de Nest Hello. Gewoon het aansluitschema volgen en het komt allemaal goed 8)7
Voordeel van de Nest Hello is dat je Google/Nest Home Mini's etc. ook als deurbel kan instellen.

De huidige deurbel kan je dan inderdaad gewoon vervangen met de Nest Hello, even ervan uitgaande dat je nu gewoon zo'n bedrade knop hebt. De draden daarvan kan je simpelweg hergebruiken.

Heb je zo voldoende antwoord op je vragen? :)

• Haan

Haan

dotnetter

@PeacekeeperNL Dat was wat ik wilde weten ja :)

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-06 14:40
Heeft iemand de nest thermostaat (V3) n80 error kunnen fixen ? .. ik heb al herstart en dat werkte goed voor aantal dagen maar nu krijg ik het weer

[Voor 8% gewijzigd door Karish op 11-03-2021 18:51]

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 19:23
Zelf zijn we ook aan het kijken naar een 'slimme' deurbel. Op dit moment hebben we een Aiphone maar deze is dus niet met Wi-Fi verbonden en is dus niet echt een slimme deurbel.

Bij de installatie van de Aiphone heb ik stroomvgetrokken van de garage naar de schermen van Aiphone en van daaruit naar de locatie waar de deurbel staat.

Nu vraag ik me af als de huidge transfo ook gebruikt kan worden met de Nest deurbel.
Hier zie je een foto van de transfo:

Kan deze hergebruikt worden of moet ik deze vervangen door iets anders?

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Racingboy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:14:
Zelf zijn we ook aan het kijken naar een 'slimme' deurbel. Op dit moment hebben we een Aiphone maar deze is dus niet met Wi-Fi verbonden en is dus niet echt een slimme deurbel.

Bij de installatie van de Aiphone heb ik stroomvgetrokken van de garage naar de schermen van Aiphone en van daaruit naar de locatie waar de deurbel staat.

Nu vraag ik me af als de huidge transfo ook gebruikt kan worden met de Nest deurbel.
Hier zie je een foto van de transfo:
[Afbeelding]

Kan deze hergebruikt worden of moet ik deze vervangen door iets anders?
Qua geleverd voltage lijkt in ieder geval te voldoen aan de vereiste spanning vanuit de Nest Hello. Dus in dat opzicht denk ik dat dat wel kan, ja, al is een opbouw/railtrafo natuurlijk netter (althans, dat is mijn mening ;) )

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Karish schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:48:
Heeft iemand de nest thermostaat (V3) n80 error kunnen fixen ? .. ik heb al herstart en dat werkte goed voor aantal dagen maar nu krijg ik het weer
Hi Karish,

Vervelend om te lezen dat je problemen hebt met je V3. Ik ga er al even vanuit dat je deze hulppagina reeds hebt geraadpleegd?

N80 lijkt in ieder geval aan te geven dat de vereiste draadloze verbinding niet wordt gedetecteert. Zitten de V3 en de Heat Link bij elkaar in de buurt, of hoe ver uit elkaar bevinden ze zich? En ook niet onbelangrijk, wat voor type woning heb je? (Nieuwbouw veroorzaakt vaker storingen).

Hoe lang heeft het initieel gewerkt? Als het voorheen al jaren werkte, zou het natuurlijk raar zijn als het nu ineens niet meer kan. Heb je misschien recent een nieuw huishoudelijk apparaat geplaatst?

In het slechtste geval kan je stap 4 uitvoeren, het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de opstelling. Let wel, hierbij gaat wel je ingestelde programma verloren, evenals andere gegevens.

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 03:28
Haan schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:10:
Beste Haan

Ik maak al een paar jaar gebruik van onderstaande beltrafo aangezien deze compacter en goedkoper is.
https://www.vekto.nl/beltrafo-15va
Ik heb tevens de bel vervangen voor onderstaande 24 v uitvoering:
https://www.conrad.nl/p/g...est&searchSuggest=product

Volgens bij moet bij het vervangen van de beltrafo naar 24v ook de bel hieraan voldoen.

Succes met deze info.

• Haan

Haan

dotnetter

Toch nog een vraagje over het aansluiten van de Nest Hello, ik lees steeds dat hij werkt met 12-24V, maar mijn trafo sluit je aan voor 12V of 24V, wat kies ik dan? Of kan het dan allebei?

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 16:09
Kan allebei, ik heb hem op 24V.

PVOutput Limelight 6750Wp

• Haan

Haan

dotnetter

Net de bel gecheckt nav de tip van @alteaxl , daar staat 8-16V op, dus dan zal ik de trafo toch maar beter op 12V aansluiten ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Deurbel is geïnstalleerd, werkt perfect :)
Was wel wat gepriegel her en der, nieuwe beltrafo was zo groot dat de halve meterkast heringericht moest worden :X Ook het aansluiten van de bel buiten moest een beitel aan te pas komen om e.e.a. goed te laten passen (handig dat er verlengstekkertjes worden bijgeleverd die veel te groot zijn om achter de bel te passen, hier moest dus een uitsparing in het kozijn voor worden gehakt 8)7 ). Maar goed, het hangt nu netjes en geeft prachtig haarscherp beeld en goed geluid dus ik ben vooralsnog erg tevreden.

• Ophidian
  • Nu online
En hier heeft inmiddels Nest IQ Outdoor nummer 3 het begeven.

Nummer 1 deed het van november 2018 tot oktober 2019
Nummer 2 van oktober 2019 tot januari 2020
Nummer 3 van januari 2020 tot vanavond 18.45

Niet echt te spreken over de bouwkwaliteit van de camera's. De Nest Hello is inmiddels ook al een keer vervangen...

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• pgaarts
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-05-2021
*knip*, hier is Vraag & Aanbod voor uitgevonden.

[Voor 93% gewijzigd door ThinkPad op 20-03-2021 09:36]

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:54
Goedemiddag,

Al enige tijd eigenaar van een Nest Outdoor Camera alleen nooit in de tuin opgehangen maar in de vensterbank gezet. Vanochtend toch maar eens opgehangen in de tuin.

Nu ben ik aan het kijken om mijn tuinlampen (Philips Hue) aan te laten gaan zodra de Nest Camera beweging detecteert in de nacht. De tuinlampen gaan nu om middernacht automatisch uit.

Via IFTTT is het niet meer mogelijk heb ik overal gelezen (ja, zijn beide met Google verbonden), maar is er nog wel een andere optie?

Alvast bedankt.

• Mrten
Sinds ik een Nest thermostaat (V3) heb geïnstalleerd (paar dagen geleden), staat er een waterdruppeltje in beeld (zie foto). Na wat googlen begreep ik dat dit "bacteria prevention" is, en werkt door water een aantal uur te verwarmen. Ik heb echter een cv-ketel zonder losse boiler o.i.d., dus de Nest kan niks verwarmen en het waterdruppeltje blijft in beeld staan. Is er een manier om deze feature uit te zetten, of begrijp ik het verkeerd?

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Even de nest helemaal uit zetten?

• Ophidian
  • Nu online
pLabel schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:00:
Goedemiddag,

Al enige tijd eigenaar van een Nest Outdoor Camera alleen nooit in de tuin opgehangen maar in de vensterbank gezet. Vanochtend toch maar eens opgehangen in de tuin.

Nu ben ik aan het kijken om mijn tuinlampen (Philips Hue) aan te laten gaan zodra de Nest Camera beweging detecteert in de nacht. De tuinlampen gaan nu om middernacht automatisch uit.

Via IFTTT is het niet meer mogelijk heb ik overal gelezen (ja, zijn beide met Google verbonden), maar is er nog wel een andere optie?

Alvast bedankt.
Niet via Nest iig. Ik zou een hue outdoor sensor ophangen.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:54
Ophidian schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:37:
[...]
Niet via Nest iig. Ik zou een hue outdoor sensor ophangen.
Ja, enige oplossing denk ik. Bedankt!

• Mrten
dbzfan schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:54:
Even de nest helemaal uit zetten?
Ik heb de stroom van de heat link en thermostaat eraf gehad, maar het komt steeds weer terug.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Mrten schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Ik heb de stroom van de heat link en thermostaat eraf gehad, maar het komt steeds weer terug.
Thermostaat helemaal uit gehad? Je kan hem opnieuw opstarten. Anders staat misschien je tapwater of CV temperatuur te laag ingesteld?

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Je moet in de settings wel het juiste systeem kiezen. Gok dat jij hebt gekozen voor diegene met boiler. Ff in de pro settings kijken wat je hebt gekozen en op de juiste zetten.

• Mrten
dbzfan schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:50:
[...]

Thermostaat helemaal uit gehad? Je kan hem opnieuw opstarten. Anders staat misschien je tapwater of CV temperatuur te laag ingesteld?
Ik heb de heat link van de stroom gehad, ik neem aan dat de thermostaat dan ook uit is.
swtimmer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:30:
Je moet in de settings wel het juiste systeem kiezen. Gok dat jij hebt gekozen voor diegene met boiler. Ff in de pro settings kijken wat je hebt gekozen en op de juiste zetten.
Hij staat op "Other", maar ik heb ook "Combi boiler" en "System boiler" geprobeerd.

Heating supply temperatuur staat op 65C, Hot water control staat uit.

Edit: Thermostaat opnieuw opgestart via de interface, en nu staat er een groen blaadje... Dat lijkt een stuk beter :)

[Voor 4% gewijzigd door Mrten op 21-03-2021 01:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Mrten schreef op zondag 21 maart 2021 @ 00:46:
[...]

Ik heb de heat link van de stroom gehad, ik neem aan dat de thermostaat dan ook uit is.

[...]

Hij staat op "Other", maar ik heb ook "Combi boiler" en "System boiler" geprobeerd.

[Afbeelding]

Heating supply temperatuur staat op 65C, Hot water control staat uit.

Edit: Thermostaat opnieuw opgestart via de interface, en nu staat er een groen blaadje... Dat lijkt een stuk beter :)
Geen dank ;)

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:24
iBood heeft de 3e generatie in een prima aanbieding. Ik zou hem eigenlijk wel willen aanschaffen, maar ben hem pas in december nodig. Is die aanbieding er nu omdat er een nieuwe versie aan komt? V3 is toch al 5 jaar en omdat ik hem niet nodig ben, zou ik in het geval van een nieuwe versie liever wachten.

• olafmol
  • Nu online
dimmak schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:11:
iBood heeft de 3e generatie in een prima aanbieding. Ik zou hem eigenlijk wel willen aanschaffen, maar ben hem pas in december nodig. Is die aanbieding er nu omdat er een nieuwe versie aan komt? V3 is toch al 5 jaar en omdat ik hem niet nodig ben, zou ik in het geval van een nieuwe versie liever wachten.
Tenzij je het leuk vindt om altijd een warme trui bij de hand te hebben omdat je Nest de temperatuur structureel 1,5-2graden celcius te hoog meet, zou ik toch voor een ander merk gaan. Mijn tip (ondanks het lelijke design) voor Tweakers is een Netatmo, die geeft je de meeste "tuning opties"

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 18:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als er al een vierde generatie zou komen zouden hadden we daar nu al wel wat van gehoord. Nest heeft eind vorig jaar een nieuw model aangekondigd (maar zitten ook wat haken en ogen aan, het is het net niet).

https://www.theverge.com/...ower-price-specs-features

@olafmol Waar haal je onderstaande info vandaan?
Tenzij je het leuk vindt om altijd een warme trui bij de hand te hebben omdat je Nest de temperatuur structureel 1,5-2graden celcius te hoog meet

[Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 24-03-2021 11:12]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• olafmol
  • Nu online
JoeZuCK schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:11:

@olafmol Waar haal je onderstaande info vandaan?

[...]
is (helaas, want ik ben ook een van de mensen die hier mee heeft moeten leren leven LOL) overal te vinden, er zijn zelfs als class-action lawsuits voorbereid maar door de licentievoorwaarden maken die weinig kans..maar lees hier maar eens door de honderden klachten en fotos:

https://support.google.com/googlenest/thread/19492058?hl=en

Hier op Tweakers ook genoeg over te vinden...

• PeacekeeperNL
  • Niet online
olafmol schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:48:
[...]

is (helaas, want ik ben ook een van de mensen die hier mee heeft moeten leren leven LOL) overal te vinden, er zijn zelfs als class-action lawsuits voorbereid maar door de licentievoorwaarden maken die weinig kans..maar lees hier maar eens door de honderden klachten en fotos:

https://support.google.com/googlenest/thread/19492058?hl=en

Hier op Tweakers ook genoeg over te vinden...
Klopt, maar houd er ook rekening mee dat klagen makkelijker gaat dan lof uitspreken. Zelf geen klachten met een verkeerde temperatuurweergave op mijn Nest Thermostat v3. En ik weet inderdaad dat er in dit topic een aantal keren voorbij is gekomen dat de temperatuur verkeerd wordt weergegeven. Maar ik lees er ook meer dan genoeg dat er niks aan de hand is.

• PeacekeeperNL
  • Niet online
iBood heeft de 3e generatie in een prima aanbieding. Ik zou hem eigenlijk wel willen aanschaffen, maar ben hem pas in december nodig. Is die aanbieding er nu omdat er een nieuwe versie aan komt? V3 is toch al 5 jaar en omdat ik hem niet nodig ben heb, zou ik in het geval van een nieuwe versie liever wachten.
Ik verwacht eigenlijk nog geen v4, anders had die geruchtenmolen waarschijnlijk allang gedraaid. iBood heeft gewoon een mooie actie gescoord. En is zeker een prima aanbieding imho. Nog steeds een stuk goedkoper dan wanneer de rode reus de BTW-weg ermee dagen heeft. Op je spaarrekening behaal je zo'n spaarrente helaas niet ;) Maar dan mis je wel een deel van je garantie, als het ware. (Als kanttekening, bij mij doet mijn v3 het inmiddels een jaar of 6 zonder problemen).

Trouwens nu ik er zo over nadenk is de E wellicht als een v4 te zien ;)
Of het andere goedkopere model welke op dit moment nog niet in NL te verkrijgen is. Via een US proxy is hij hier in de US Google Store te zien

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 17:56
Beste

Ik krijg mijn hello niet aan de praat.
IK heb er een ohmcat voedingsadapter aanhangen ,lampje knippert blauw.
De error code is NC021/NC0022 " volgens google bluetooth verbinding probleem.
Heb verder 2 protects, Google wifi,pixel5 en Google audio.
Ik zie wel tijdens installatie van de hello dat de protect beneden blauw gaat knipperen ,uit voorzorg allebei de protects verwijderd uit de nest app en van de stroom af gehaald ,en opnieuw geprobeerd zonder resultaat.
Reddit kom ik ook niet verder...iemand ? of is dit een gevalletje maandag.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:08
Over de nieuwe Nest cam, er is blijkbaar een FCC melding gedaan.

Daarin wordt het volgende gesuggereerd:

- Launch rond september
- Met accu
- Geen scherm (is opzich logisch, maar had het wel een scherm dan was het wellicht een soort Nest hub)

Lijkt erop alsof er dus een nieuwe cam komt op een accu. Nog niks bekend over nieuwe versies van de huidige cams.

https://9to5google.com/2021/03/28/new-google-nest-cam-fcc-2/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 17:56
Mijn probleem is opgelost.
was dus een maandagmorgen gevalletje.
Nieuwe besteld, oude retour.
Nieuwe installatie ging vlekkeloos.

[Voor 16% gewijzigd door jejeh op 31-03-2021 21:35]

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 00:58
Is de voorlooptemperatuur waar de Nest thermostaat het over heeft hetzelfde als de aanvoertemperatuur?

• Justinn1988
Ik heb een kapotte Nest Outdoor IQ camera vervangen door de 'gewone' Nest Outdoor. Prima ding eigenlijk! Deze verliest echter 2-3 keer per dag het wi-fi signaal. Hij hangt op dezelfde plek als de IQ die nooit het signaal verloor en met een TP-Link Deco M9 wifisysteem (4-pack) is het bereik op de plek gewoon goed.

Iemand tips?

• olafmol
  • Nu online
EnigmaNL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 00:13:
Is de voorlooptemperatuur waar de Nest thermostaat het over heeft hetzelfde als de aanvoertemperatuur?
yes

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-06 18:25

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Vraagje over de nest thermostaat:

De thermostaat is gevallen van de muur, nu knippert er een rood lampje.
Na de val zei de app geen connectie met wifi.
Is dan de wifi chip kapot? en kan dat gerepareerd worden?

Live your life to the Max 1.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:40
monster944 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:10:
Vraagje over de nest thermostaat:

De thermostaat is gevallen van de muur, nu knippert er een rood lampje.
Na de val zei de app geen connectie met wifi.
Is dan de wifi chip kapot? en kan dat gerepareerd worden?
Lijkt dat er iets met de batterij/voeding is:
Your thermostat has a red blinking light
A red blinking light means that the Nest’s battery is running low. It should turn back on automatically after the battery is charged. You can also speed up the process by disconnecting the thermostat display and plugging it into the USB port that came with your device. Once the Nest is recharged, reconnect the display by pressing it firmly onto the base until you hear it click into place.
Bron: https://www.robertbpayne....mostat-that-wont-turn-on/

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-06 15:39
ik heb mijn CV ketel in de badkamer hangen, de heat link moet in de buurt van de ketel hangen volgens handleiding, maar vraag me af of de damp van de douche wel lekker samenspeelt met die heat link. iemand daar ervaringen mee?

• olafmol
  • Nu online
mclegodude schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:56:
ik heb mijn CV ketel in de badkamer hangen, de heat link moet in de buurt van de ketel hangen volgens handleiding, maar vraag me af of de damp van de douche wel lekker samenspeelt met die heat link. iemand daar ervaringen mee?
De heatlink doet zelf niets met temp detectie ed, is puur een Wifi interface tussen je ketel en de Nest Thermostaat. Dus tenzij de omstandigheden in je badkamer de wifi negatief beïnvloeden, zie ik geen potentiele issues.

[Voor 10% gewijzigd door olafmol op 12-04-2021 18:56]

• PeacekeeperNL
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:55:
[...]

De heatlink doet zelf niets met temp detectie ed, is puur een Wifi interface tussen je ketel en de Nest Thermostaat. Dus tenzij de omstandigheden in je badkamer de wifi negatief beïnvloeden, zie ik geen potentiele issues.
Ik denk dat er voornamelijk op de negatieve impact van vocht op de werking danwel levensduur van de Heatlink.

@mclegodude
Bij mij hangt de heatlink buiten in een voormalig aardappelhok, samen met mijn CV ketel. Dit gaat vooralsnog prima, maar de luchtvochtigheid daar is natuurlijk drastisch lager dan in een badkamer. Mogelijk dat andere Tweakers hier wel ervaring mee hebben. Anders zit ik te denken, weet niet of hij in het zicht hangt of niet, maar om er een kastje omheen te bouwen om de boel af te sluiten. Ik kan me namelijk prima inbeelden dat de heatlink niet optimaal tegen vocht kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Dit gaat over de thermostaat, mss dat het ook geldt voor de heatlink:

Temperature
32° to 104°F (0° to 40°C)

Humidity
Up to 90% RH unpackaged

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:44
Vraag over de Heatlink Nest V3.

Op OpenTherm-ketel schema zie ik tussen de OT2 en T1 een klem voor aarde. Is het wel nodig om deze aan te sluiten?

Edit: antwoord gevonden in de handleiding

[Voor 13% gewijzigd door Wenzel op 21-04-2021 08:59]

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 08:46
Ik heb een Nest Hello Deurbel. Afgelopen woensdag een mail+melding dat deze offline was. In de Nest app gekeken en deed het toen gewoon, maar is nu toch weer offline.

Het kleine statuslampje bovenin KNIPPERT (snel) groen. Online allerlei betekenissen van lampjes te vinden, maar niet wat groen knipper betekent...

Zoeken op Google of bij Google Support levert niet op wat dit betekent.

Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 22:06
Heb een maand geleden via iBood de Nest Learning Thermostaat V3 aangeschaft. Vanwege verbouwing thuis gisteren pas begonnen met de installatie.

Kom er alleen niet helemaal uit. Woon in een jaren 70 woning met een CV ketel uit 1997 (staat op de planning om te vervangen). Kan de exacte modelnummer niet vinden maar het is een Nefit HR en echt een joekel van een ding. :D

Oude thermostaat hing in de woonkamer met twee draadjes. Een blauwe en een rode. Deze heb ik nu aangesloten op de "dock" van de Nest Thermostaat. Volgens mij kan ik hier weinig aan fout doen.

Situatie op zolder waar mijn CV ketel hangt is anders. De twee draden die ik in de dock heb geinstalleerd waren d.m.v. een plug aangesloten op de CV ketel. Ik heb de plug er tussenuit gehaald waardoor ik boven 4 dragen heb. Twee draden die van beneden komen en twee draden die vanuit de CV ketel komen. Ook de twee draden van de ketel zijn blauw en rood.

Ik heb de de rode draden en de blauwe draden met elkaar gekoppeld zodat ik twee kabels kan installeren op de heatlink. Ik krijg nu echter de H72 foutmelding. Na een beetje Googlen zie ik dat het iets met de voeding te maken heeft.

Wie o wie kan mij helpen? Ik zou niet weten hoe en waar ik stroom vandaan moet halen. De Heatlink heb ik nu voorzien van stroom middels de micro usb aansluiting, maar dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mark640
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-07-2021
Ozz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:36:
Heb een maand geleden via iBood de Nest Learning Thermostaat V3 aangeschaft. Vanwege verbouwing thuis gisteren pas begonnen met de installatie.

Kom er alleen niet helemaal uit. Woon in een jaren 70 woning met een CV ketel uit 1997 (staat op de planning om te vervangen). Kan de exacte modelnummer niet vinden maar het is een Nefit HR en echt een joekel van een ding. :D

Oude thermostaat hing in de woonkamer met twee draadjes. Een blauwe en een rode. Deze heb ik nu aangesloten op de "dock" van de Nest Thermostaat. Volgens mij kan ik hier weinig aan fout doen.

Situatie op zolder waar mijn CV ketel hangt is anders. De twee draden die ik in de dock heb geinstalleerd waren d.m.v. een plug aangesloten op de CV ketel. Ik heb de plug er tussenuit gehaald waardoor ik boven 4 dragen heb. Twee draden die van beneden komen en twee draden die vanuit de CV ketel komen. Ook de twee draden van de ketel zijn blauw en rood.

Ik heb de de rode draden en de blauwe draden met elkaar gekoppeld zodat ik twee kabels kan installeren op de heatlink. Ik krijg nu echter de H72 foutmelding. Na een beetje Googlen zie ik dat het iets met de voeding te maken heeft.

Wie o wie kan mij helpen? Ik zou niet weten hoe en waar ik stroom vandaan moet halen. De Heatlink heb ik nu voorzien van stroom middels de micro usb aansluiting, maar dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling.
Je moet de heatlink voorzien van 230V via de klemmen L & N op de heatlink (De 2 meest linkse). Via USB gaat niet. Dat kan soms via de ketel, maar makkelijker is gewoon een C7 apparaatsnoer opsnorren en daar de C7 connector afknippen, kabels strippen (eventueel voorzien van een adereindhulsje) en die onder de 2 klemmen schroeven.

Rood en blauw die van je oude thermostaat komen, en nu dus van Nest 'docking' die moet je onder T1 & T2 schroeven, die verzorgen vanaf de heatlink nu de spanning naar je thermostaat.

De andere 2 die uit je ketel komen die sluit je of op de OT aansluitingen van je heatlink aan als je ketel aangestuurd kan worden via OpenTherm, maar ik vermoed gezien je omschrijving dat je een Nefit Ecomline Classic hebt hangen (ik had 'm hier ook namelijk) en die babbelt geen OpenTherm. Dat kan wel, maar dan moet je er nog 2 'converters' meer tussen gaan schroeven.

Je kunt de ketel wel via simpel aan/uit aansturen, dan sluit je rood en blauw uit de ketel aan tussen 1 & 2, of 2 & 3. Uit m'n hoofd tussen 2 & 3. Mocht de ketel direct aanslaan als je ze daar op aansluit terwijl je thermostaat geen warmtevraag geeft, dan draadje van klem 3 even naar 1 verplaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 22:06
Mark640 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Je moet de heatlink voorzien van 230V via de klemmen L & N op de heatlink (De 2 meest linkse). Via USB gaat niet. Dat kan soms via de ketel, maar makkelijker is gewoon een C7 apparaatsnoer opsnorren en daar de C7 connector afknippen, kabels strippen (eventueel voorzien van een adereindhulsje) en die onder de 2 klemmen schroeven.

Rood en blauw die van je oude thermostaat komen, en nu dus van Nest 'docking' die moet je onder T1 & T2 schroeven, die verzorgen vanaf de heatlink nu de spanning naar je thermostaat.

De andere 2 die uit je ketel komen die sluit je of op de OT aansluitingen van je heatlink aan als je ketel aangestuurd kan worden via OpenTherm, maar ik vermoed gezien je omschrijving dat je een Nefit Ecomline Classic hebt hangen (ik had 'm hier ook namelijk) en die babbelt geen OpenTherm. Dat kan wel, maar dan moet je er nog 2 'converters' meer tussen gaan schroeven.

Je kunt de ketel wel via simpel aan/uit aansturen, dan sluit je rood en blauw uit de ketel aan tussen 1 & 2, of 2 & 3. Uit m'n hoofd tussen 2 & 3. Mocht de ketel direct aanslaan als je ze daar op aansluit terwijl je thermostaat geen warmtevraag geeft, dan draadje van klem 3 even naar 1 verplaatsen.
Ik was bang dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk was, maar je hebt hem perfect beantwoord. Ik heb OT achterwege gelaten omdat ik denk dat mijn CV ketel te oud is daar voor. Heb de draden van de CV ketel aangelosten op 2 & 3 en nog een C7 kabel aangesloten op de twee rechter aansluitingen.

Alles lijkt nu te werken, hij doet bij de thermostaat in ieder geval meer dan gisteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 00:43
Even een korte vraag waar ik niet zo snel antwoord op kan vinden. Ik heb zojuist een V3 thermostaat binnengekregen, deze ga ik morgen installeren in mijn nieuwe huis. Ik heb voorlopig nog geen internettoegang (Wel een oude router wat een lokaal wifi-netwerk verzorgd).

Mijn vraag: Kan ik mijn Nest wel gewoon out of the box installeren, of moet ik 'm eerst updaten voordat hij te gebruiken is (Mijn Hue Bridge had hier namelijk ook last van; die was onbruikbaar alvorens eerst te updaten)?

[Voor 6% gewijzigd door EG Mike op 14-05-2021 20:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:47
Ik ben momenteel bezig met het verbouwen van de woonkamer, dit leek mij de uitgelezen kans om de kabel van de thermostaat in een electraleiding te leggen en deze in een inbouwdoos te laten uitkomen. In theorie klinkt dit allemaal prima, maar ik kan nergens vinden hoe eenvoudig het is om de Nest thermostaat te bevestigen op een inbouwdoos.

Iemand die hier ervaring mee heeft of mij hier meer informatie over kan geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25
Xilion schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:27:
Ik ben momenteel bezig met het verbouwen van de woonkamer, dit leek mij de uitgelezen kans om de kabel van de thermostaat in een electraleiding te leggen en deze in een inbouwdoos te laten uitkomen. In theorie klinkt dit allemaal prima, maar ik kan nergens vinden hoe eenvoudig het is om de Nest thermostaat te bevestigen op een inbouwdoos.

Iemand die hier ervaring mee heeft of mij hier meer informatie over kan geven?
Er wordt ook een 'baseplate' meegeleverd bij de V3, dan zou het wel lukken. Maar of het mooi is?
Ik zou gewoon de kabel trekken en gewoon als 'een kabel uit muur' laten uitkomen. Dan komt de V3 ook beste tot z'n recht.
EG Mike schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:25:
Even een korte vraag waar ik niet zo snel antwoord op kan vinden. Ik heb zojuist een V3 thermostaat binnengekregen, deze ga ik morgen installeren in mijn nieuwe huis. Ik heb voorlopig nog geen internettoegang (Wel een oude router wat een lokaal wifi-netwerk verzorgd).

Mijn vraag: Kan ik mijn Nest wel gewoon out of the box installeren, of moet ik 'm eerst updaten voordat hij te gebruiken is (Mijn Hue Bridge had hier namelijk ook last van; die was onbruikbaar alvorens eerst te updaten)?
Ik had een tijdelijke hotspot gemaakt van m'n telefoon.

[Voor 30% gewijzigd door YoGi_Berra op 17-05-2021 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xilion
YoGi_Berra schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Er wordt ook een 'baseplate' meegeleverd bij de V3, dan zou het wel lukken. Maar of het mooi is?
Ik zou gewoon de kabel trekken en gewoon als 'een kabel uit muur' laten uitkomen. Dan komt de V3 ook beste tot z'n recht.

[...]

Ik had gehoopt dat de hart tot hart afstand tussen de schroefgaten van de basis overeen zouden komen met de maten van een inbouwdoos en zodoende deze daar direct op kon bevestigen. Kan de maten alleen nergens vinden in de handleidingen van Nest.

Wat jij zegt kan uiteraard altijd nog.

• PeacekeeperNL
  • Niet online
YoGi_Berra schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:50:
[...]

[...]

Die baseplate in het wit ziet er zo goedkoop uit. Zelf heb ik hem mat zwart gespoten, ziet er velen malen beter (en luxer) uit.
Had het nodig omdat de plek waar die kwam te hangen, hing voorheen zo'n groot, lomp ding van een thermostaat.

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Xilion schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Ik had gehoopt dat de hart tot hart afstand tussen de schroefgaten van de basis overeen zouden komen met de maten van een inbouwdoos en zodoende deze daar direct op kon bevestigen. Kan de maten alleen nergens vinden in de handleidingen van Nest.

Wat jij zegt kan uiteraard altijd nog.
Eigenlijk nooit echt over nagedacht.
Wellicht als ik me ooit verveel en ik nog van de Nest Thermostat v3 een review wil schrijven, dat ik dit puntje erin meeneem wat precies de maten zijn incl h-h afstanden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xilion
PeacekeeperNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Eigenlijk nooit echt over nagedacht.
Wellicht als ik me ooit verveel en ik nog van de Nest Thermostat v3 een review wil schrijven, dat ik dit puntje erin meeneem wat precies de maten zijn incl h-h afstanden.
@YoGi_Berra was zo vriendelijk om die maten op te meten. De baseplate is 60mm (hart tot hart van de schroeven) en een inbouwdoos die ik had liggen had ook dezelfde afmetingen.

Dus in theorie zou het moeten kunnen. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan om te voorkomen dat ik in de toekomst misschien iets wil ophangen wat een hart tot hart afstand heeft van <60mm of 70mm waarbij ik amper iets heb om in te schroeven.
Pagina: 1 ... 65 ... 69 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee