• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03 13:59
kontroll schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:54:
[...]

Inderdaad.
Vlug even gegoogled naar intergas hre opentherm, en kwam op volgende link terecht:
https://www.intergas-verw...-Kompakt-HRE-88557803.pdf

In hoofdstuk 10.2 zie je het elektrisch schema van die types (wel eerst even checken voor jouw specifiek toestel). Aan/uit zit op 6 & 7, opentherm zit op 11 & 12
Ah fantastisch! Ik ga dit weekend eens even kijken, dankjewel!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-03 19:53
Ik heb een Nest V3 die ik heb aangesloten op een Intergas Prestige (is feitelijk een Kombi Kompakt HR28).

De Heatlink heb ik via een stroomkabel van stroom voorzien. De 2 draden naar de kamerthermostaat heb ik op T1 en T2 van de Heatlink aangesloten.
De aansluitingen OT1 en OT2 heb ik verbonden met positie 11 en 12 van de X2 connector van de Intergas.

Boven bij de kamerthermostaat meet ik 14 volt op de aansluitingen van de grondplaat.

Het probleem: steeds verschijnt H72 op de Nest. Dit is een voedingprobleem (voeding is uitgeschakeld), maar hoe dan?
Er staat toch 14 volt op de aansluitpolen?
Als ik de Nest van de grondplaat afhaal en weer terugzet, lijkt het goed te gaan, maar na een paar minuten verschijnt de H72 melding weer.
Bij technische info staat bij:
Accu 3,694 V
Vusb 0,02 V
Vin: 3,96 V
Lin 200 mA

Iemand enig idee?

• Stiff81
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-02 06:33
Iemand enig idee welke draadjes ik moet gebruiken voor 't witte kastje?

• Ophidian
  • Laatst online: 22:51
@Stiff81 Rood en blauw, dat is de 12V.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Stiff81
Oké. Thanks voor je snelle reactie!
Maar van welke mag ik hem dan pakken. Foto 1 of van foto 2. En waarvoor is de gele?
(is een nieuw huis voor mij en niet erin thuis)

• Ophidian
Stiff81 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:09:
[...]

Oké. Thanks voor je snelle reactie!
Maar van welke mag ik hem dan pakken. Foto 1 of van foto 2. En waarvoor is de gele?
(is een nieuw huis voor mij en niet erin thuis)
Bij de gong zelf. Alleen ga je deze gong niet frituren als je deurbeltrafo 24V levert? Geel kan ik niet duidelijk terugvinden, maar lijkt iets met een 2e transmitter te zijn volgens de handleiding.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Ophidian
tijs67 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:33:
Ik heb een Nest V3 die ik heb aangesloten op een Intergas Prestige (is feitelijk een Kombi Kompakt HR28).

De Heatlink heb ik via een stroomkabel van stroom voorzien. De 2 draden naar de kamerthermostaat heb ik op T1 en T2 van de Heatlink aangesloten.
De aansluitingen OT1 en OT2 heb ik verbonden met positie 11 en 12 van de X2 connector van de Intergas.

Boven bij de kamerthermostaat meet ik 14 volt op de aansluitingen van de grondplaat.

Het probleem: steeds verschijnt H72 op de Nest. Dit is een voedingprobleem (voeding is uitgeschakeld), maar hoe dan?
Er staat toch 14 volt op de aansluitpolen?
Als ik de Nest van de grondplaat afhaal en weer terugzet, lijkt het goed te gaan, maar na een paar minuten verschijnt de H72 melding weer.
Bij technische info staat bij:
Accu 3,694 V
Vusb 0,02 V
Vin: 3,96 V
Lin 200 mA

Iemand enig idee?
Heb je hem zo aangesloten?

En is T1 op de heatlink ook T1 op de socket? Zelfde voor T2?

• Stiff81
Ophidian schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:24:
[...]

Bij de gong zelf. Alleen ga je deze gong niet frituren als je deurbeltrafo 24V levert? Geel kan ik niet duidelijk terugvinden, maar lijkt iets met een 2e transmitter te zijn volgens de handleiding.
Oké, ga ik bij de gong de draadjes lospielen.
Geen idee of hij gaat smelten oid. Wat kan ik er tegen doen/ aan veranderen?

• Ophidian
Stiff81 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:28:
[...]

Oké, ga ik bij de gong de draadjes lospielen.
Geen idee of hij gaat smelten oid. Wat kan ik er tegen doen/ aan veranderen?
Nee is niet meer relevant lees ik. Zie dat de Nest Hello tegenwoordig op 12V werkt.

• Stiff81
Ophidian schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:30:
[...]

Nee is niet meer relevant lees ik. Zie dat de Nest Hello tegenwoordig op 12V werkt.
Dank voor je reacties en ik ga vanmiddag hier mee verder 👍

• Stiff81
Ophidian schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:30:
[...]

Was ik nog een keer. Ik kom erachter dat ik een 8v transformator heb. Welke kan ik in de bouwmarkt halen km de boel aan 't werk te krijgen? (gamma hornbach praxis of karwei)

Ik heb een Eaton groepenkast.

[Voor 4% gewijzigd door Stiff81 op 15-11-2020 15:11]

• Edincer81
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-01-2021
Heren,

Ik heb al een tijdje Nest thermostaat(opentherm) icm awb thermomaster 2 ketel. Warm water is ingesteld op 60 graden (standaard). Echter in de schema is ingesteld op 00:00 tot 00:00 uur op alle dagen.

Is hij dan continue water aan het opwarmen?Kost dit dan niet energie?
Hoe hebben jullie de water schema ingesteld?

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 09:04

jefjef

learning by doing

Edincer81 schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:58:
Heren,

Ik heb al een tijdje Nest thermostaat(opentherm) icm awb thermomaster 2 ketel. Warm water is ingesteld op 60 graden (standaard). Echter in de schema is ingesteld op 00:00 tot 00:00 uur op alle dagen.

Is hij dan continue water aan het opwarmen?Kost dit dan niet energie?
Hoe hebben jullie de water schema ingesteld?
Dat is een goede vraag waar ik ook wel af en toe aan denk. Is het duurzamer/goedkoper om deze 24/7 op 60 te laten, of op te warmen op gezette tijden?

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:56

dbzfan

Nee.

Je ketel warmt toch alleen water op als je de kraan aanzet?

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-03 08:09
dbzfan schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:25:
Je ketel warmt toch alleen water op als je de kraan aanzet?
Sommige ketels beschikken over een kleine ingebouwde boiler die constant warm water ter beschikking houdt.

Er zijn blijkbaar pro's en cons aan beide oplossingen
https://www.ikgabouwen.be/een-ketel-met-of-zonder-boiler/

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:50

krouwen

Hardware Enthusiast

Iemand anders ook gemerkt dat de Nest cam IQ outdoor nergens meer te krijgen is?

Ben opzoek naar een nieuwe camera maar het lijkt er wel op alsof dit product ook discountinued is. Kan er alleen niks over vinden op google.

1 Nest outdoor cam is helaas overleden bij mij na aantal jaar.

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-03 09:56
Iemand ervaring met Nest doorbell?
Doorbell is online en werkend in nest app maar via de Google Home app is die helaas offline.
Ook al de deurbel verwijderd van de nest app en opnieuw aangemeld als nieuwe apparaat...

Beetje vervelend want nu gaat er geen enkele google device meer af als iemand aan belt..

• Gietijzer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-03 23:14
Valt mij ook op dat nest iq cam nergens te verkrijgen is. Hopelijk eerdaags wel.... Zie wel dat ze bij sommige mediamarkten ze nog in de winkel liggen. Maar om stad en land af te reizen is ook zo wat

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jaychunlai schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:57:
Iemand ervaring met Nest doorbell?
Doorbell is online en werkend in nest app maar via de Google Home app is die helaas offline.
Ook al de deurbel verwijderd van de nest app en opnieuw aangemeld als nieuwe apparaat...

Beetje vervelend want nu gaat er geen enkele google device meer af als iemand aan belt..
Was het niet zo dat die nog niet ondersteund wordt in de Google Home app? Afaik werken nog niet alle Nest producten met die app.

• Stiff81
Stiff81 schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:10:
[...]

Was ik nog een keer. Ik kom erachter dat ik een 8v transformator heb. Welke kan ik in de bouwmarkt halen km de boel aan 't werk te krijgen? (gamma hornbach praxis of karwei)

Mensen, inmiddels een trafo 24v ertussen zitten... Blijft m'n hello nogsteeds geel en af een toe blauw branden... Wie o wie kan mij helpen. Ben er wel een beetje klaar maar op deze manier...

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-03 09:56
Zaphara schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:59:
[...]

Was het niet zo dat die nog niet ondersteund wordt in de Google Home app? Afaik werken nog niet alle Nest producten met die app.
Kan me enigszins herinneren dat het wel een tijdje heeft gewerkt... krijg nu ook de announcements niet meer als er bijv. aangebeld wordt :(

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Gietijzer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:00:
Valt mij ook op dat nest iq cam nergens te verkrijgen is. Hopelijk eerdaags wel.... Zie wel dat ze bij sommige mediamarkten ze nog in de winkel liggen. Maar om stad en land af te reizen is ook zo wat
Bij coolblue staat er nu: nooit meer leverbaar.

Kan verder op google niks vinden er over. Zouden er nieuwe producten komen of gaan ze de cams ook helemaal stoppen.

• Xtinction89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:34

Een vraagje.. Opeens uit het niets heb ik een 'probleem' met mijn Nest Hello deurbel in de Nest app.

In de app heb ik onderaan het beeld een grijze balk en via de website van home.nest.com heb ik deze niet. Via de website zitten deze aan de bovenzijde en onderzijde.

In de app is hierdoor ook het beeld wazig tegenover het beeld via de website. Ook op de PC is het beeld via de website gewoon goed.
Als je kijkt zie je dat op de eerste foto (in de app) de blauw auto ook 'platter' is.
We hebben dit probleem op 2 telefoons.

Ik heb al allerlei instellingen gechecked, maar ik krijg het niet gevonden. Het is wel zo dat wanneer ik de kwaliteit op gemiddeld of laag zet, de balk weg is. Alleen vind ik het beeld dan wazig.

Ondertussen draait de hello nest al 'n jaar zonder probleem en vraag me dan ook af hoe dit kan.

Heeft een van julie misschien een idee?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
@Xtinction89 ik had eerder vandaag ook enorm slecht beeld in de Nest app.

Heeft zichzelf ondertussen opgelost.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xtinction89
Het probleem was er al 2 dagen.

Nadat ik eens op de iPad gekeken had in de app waar geen probleem was, werkt het opeens ook weer correct op de telefoons.

Gelukkig :)

[Voor 28% gewijzigd door Xtinction89 op 23-11-2020 09:06]

• Xtinction89
Het lijkt te zijn door het gebruik van 4G.
Zodra ik de Nest app gebruik terwijl we met 4G verbonden zijn, dan hebben we dit euvel.

Via WiFi is dit euvel er niet.

Vreemd, verschillende providers en beide onbeperkt internet.

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-03 19:15
Vraagje over m'n Nest V3 thermostaat met Remeha Calenta 40C

Aansluiting ging eigenlijk heel makkelijk, de bestaande draadjes die uitkwamen in de meterkast beneden gebruikt om de boel aan te sluiten en een losse stekker er aan gezet. De thermostaat zelf staat op zo'n standaard en is draadloos verbonden. Ging perfect zo!

Maar nu merk ik wel dat bij warm water vraag deze niet continue is. Na een minuut of 5 is 't om zeep en krijg ik geen warm water meer. Nu ben ik een vrij snelle doucher, maar m'n vriendin is er niet zo'n fan van. Nog een poging gedaan om haar te wijzen op het feit dat een koude douche goed is voor het lichaam, met als resultaat dat ik een stuk zeep naar m'n kop kreeg.

Kortom, valt hier wat aan te doen? Watertemperatuur staat op 65 graden en eigenlijk altijd op AAN.

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 11:59
Lyrics schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:40:

Aansluiting ging eigenlijk heel makkelijk, de bestaande draadjes die uitkwamen in de meterkast beneden gebruikt om de boel aan te sluiten en een losse stekker er aan gezet. De thermostaat zelf staat op zo'n standaard en is draadloos verbonden. Ging perfect zo!

Maar nu merk ik wel dat bij warm water vraag deze niet continue is. Na een minuut of 5 is 't om zeep en krijg ik geen warm water meer. Nu ben ik een vrij snelle doucher, maar m'n vriendin is er niet zo'n fan van. Nog een poging gedaan om haar te wijzen op het feit dat een koude douche goed is voor het lichaam, met als resultaat dat ik een stuk zeep naar m'n kop kreeg.

Kortom, valt hier wat aan te doen? Watertemperatuur staat op 65 graden en eigenlijk altijd op AAN.
Precies dit heb ik ook. Ik dacht de hele tijd dat ik het mij inbeeldde en dat het niets met de thermostaat te maken had.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
[...] Nog een poging gedaan om haar te wijzen op het feit dat een koude douche goed is voor het lichaam, met als resultaat dat ik een stuk zeep naar m'n kop kreeg.

Ik denk dat je gewoon op het juiste moment moet bukken of wegduiken voor dat stuk zeep :+ :+ :+

ow ow ow ow ow... sorry, wat zijn we weer flauw op de dinsdagochtend.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:04

bij mijn weten regelen de Europese Nest thermostaten niet je warm-water vraag, ze lezen hoogstens via OpenTherm de temperatuur van je warmwater uit, maar doen er verder niets mee. Dus als je bij warm water vraag na 5 minuten koud water krijgt moet je eens bij je CV ketel kijken of daar een melding/storing in beeld komt.

• Lyrics
olafmol schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:49:
[...]

bij mijn weten regelen de Europese Nest thermostaten niet je warm-water vraag, ze lezen hoogstens via OpenTherm de temperatuur van je warmwater uit, maar doen er verder niets mee. Dus als je bij warm water vraag na 5 minuten koud water krijgt moet je eens bij je CV ketel kijken of daar een melding/storing in beeld komt.
Heb nog een poging gedaan, maar een melding krijg ik niet. Dacht dat het misschien aan de Eco-stand van de ketel zelf lag, maar deze in Comfort-modus zetten mocht ook niet baten. Maar dat het aan de thermostaat zelf ligt lijk me ergens ook niet logisch. :?

• Lyrics
sslojko schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:
[...]

Precies dit heb ik ook. Ik dacht de hele tijd dat ik het mij inbeeldde en dat het niets met de thermostaat te maken had.
Ik bedenk mij nu iets, maar zal het morgen pas kunnen proberen. Voordat ik mijn Nest heb aangesloten zat er een Remeha iSense aan. Die heeft heel lang op Zomerstand gestaan vanwege verhuizen. Nu zag ik dit nog ergens staan:

Voor 't zelfde geldt staat dat inderdaad nog aan en moet dat met de iSense nog even bijgesteld worden. Da's een dingetje om morgen eens te proberen..

• Lyrics
Updeet: Hoewel de oude iSense nog op zomerstand stond ingesteld heeft dit verder geen invloed gehad op de ketel zelf. ik ga er zelf maar even vanuit dat het dus aan de ketel zelf ligt en niks met de Nest thermostaat.

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik ben nieuw in dit topic maar heb al wel vrij lang Nest producten zoals de thermostaat, cams en nu ook de Hello deurbel. Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met het volgende (nog niet kunnen vinden in dit topic maar misschien kijk ik er overheen):

Voor mijn Nest Cam IQ Indoor ben ik tijdens de verhuizing de stekker verloren (dat ronde ding waar je het snoer via USB-C in steekt) en ik kan nergens een vervanging vinden. Nest is zelf nogal moeilijk te bereiken en het werkt niet op gewone smartphone laders. Nu staat er expliciet dat je alleen de meegeleverde adapter mag gebruiken dus ik wil niet teveel gaan proberen met reserve adapters van laptops etc.

Heeft iemand dit meegemaakt en hoe ben je aan een vervangende adapter gekomen? Zou mooi zijn als ik die gewoon ergens in een shop kan bestellen want als ik op Nest moet wachten heb ik het idee dat volgend jaar zomer een keer klaar ben.

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Even een bookmark voor mijzelf. Ik ben de Google aanwezigheid wat aan het uitbreiden en wil eigenlijk nog drie Nest Protect's toevoegen. Wellicht dat in dit topic nog wat interessante nieuwtjes voorbij komen (v3).

Default blanke hetero

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:58
Ebayzo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:46:
Even een bookmark voor mijzelf. Ik ben de Google aanwezigheid wat aan het uitbreiden en wil eigenlijk nog drie Nest Protect's toevoegen. Wellicht dat in dit topic nog wat interessante nieuwtjes voorbij komen (v3).
Haha de protect V3 wacht ik al jaren op. Hopelijk dat dan de Nest Hello gekoppeld kan worden en de protects ook kunnen dienen als gong. Of dat ze gebruikt kunnen worden als Google Assistant. Ideeën genoeg, hopelijk leest Google mee ;)

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

DCNY schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:13:
[...]

Haha de protect V3 wacht ik al jaren op. Hopelijk dat dan de Nest Hello gekoppeld kan worden en de protects ook kunnen dienen als gong. Of dat ze gebruikt kunnen worden als Google Assistant. Ideeën genoeg, hopelijk leest Google mee ;)
Een prijsdaling van de V2 erdoor vind ik ook prima dan hoor ;)

Default blanke hetero

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:58
Ebayzo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:14:
[...]
Een prijsdaling van de V2 erdoor vind ik ook prima dan hoor ;)
Ja dat mag uiteraard ook. Ook een reden dat ik er nog geen heb is dat de protect enkel standaard benamingen voor kamers kan uitspreken. “Zolder” en “Garage” kent ie niet, wat ik ook wel vreemd vindt. Nu kun je ze “Boven” en “kelder” noemen maar dat schept verwarring bij alarm lijkt me..

Ik kijk het dus ook even aan. Heb nu in elke ruimte een goedkope pieper hangen, wil ooit ook aan de Nest Protect.

• olafmol
Anoniem: 196142 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:07:
Bij mij hangt het nog geen 7 mtr hemelsbreed van elkaar.. Vanavond weer precies het zelfde. In het begin loopt de aanvoer temperatuur mooi op richting 50 graden, regelt daarna mooi bij naar beneden. Op een gegeven moment als de gewenste temperatuur is bereikt of gepasseerd is gaat gaat hij door met stoken tot de voorloop temperatuur van 65 graden (ook op de ketel zichtbaar). Als ik de Nest dan naar beneden draai reageert de ketel niet en krijg ik het gele symbooltje met het vlammetje in beeld. Ondertussen stookt de ketel vrolijk door op de ingestelde voorloop temperatuur. Ook wanneer ik de heatlink reset gebeurt er niks, ketel stookt rustig door. Pas als de ketel aan/uit is geweest stopt hij met stoken. Daarna moet de nest nog worden herstart om het gele symbooltje weg te krijgen..

Was de nest maar zo probleemloos als de Isense.. :-/
ik loop nu (in 2020) nog steeds tegen dit probleem aan, alleen met een Nefit ketel, die wordt met True Radiant ook te lang en te warm doorgestookt, en komt dan uiteindelijk in een soort "hang" fase terecht.

Heb je dit ooit opgelost met de Nest? Of heb je gewoon een andere thermostaat gekocht?

• olafmol
Weet iemand of de Nest gen3 EU ook moduleert via OT als de "True Radient" functie uit staat? Of werkt ie dan als een Aan/Uit thermostaat en gaat ie direct naar de max ingestelde aanvoertemp?

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:19:
Ik ben nieuw in dit topic maar heb al wel vrij lang Nest producten zoals de thermostaat, cams en nu ook de Hello deurbel. Ik ben benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met het volgende (nog niet kunnen vinden in dit topic maar misschien kijk ik er overheen):

Voor mijn Nest Cam IQ Indoor ben ik tijdens de verhuizing de stekker verloren (dat ronde ding waar je het snoer via USB-C in steekt) en ik kan nergens een vervanging vinden. Nest is zelf nogal moeilijk te bereiken en het werkt niet op gewone smartphone laders. Nu staat er expliciet dat je alleen de meegeleverde adapter mag gebruiken dus ik wil niet teveel gaan proberen met reserve adapters van laptops etc.

Heeft iemand dit meegemaakt en hoe ben je aan een vervangende adapter gekomen? Zou mooi zijn als ik die gewoon ergens in een shop kan bestellen want als ik op Nest moet wachten heb ik het idee dat volgend jaar zomer een keer klaar ben.
Via bijvoorbeeld Facebook contact opnemen. Heb zelf via de chat van Google zelf toentertijd contact gehad met de Amerikaanse klantenservice, en dat ging zonder hassle. Helaas kon ik toen geen vervangende stroomkabel krijgen voor mijn Nest Secure (alarmsysteem), omdat ze vanuit de States niet naar de EU shippen. De Europese klantenservice kon mij ook niet verder helpen, aangezien het product überhaupt niet wordt aangeboden binnen de EU (en inmiddels ook in de VS eruit is).

Maar, van wat ik had begrepen, zodra je contact hebt doen ze niet moeilijk over het opsturen van een nieuwe powercable.
Stiff81 schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:10:
[...]

Inmiddels was je al geholpen las ik, maar ik heb onlangs bij mijn schoonmoeder de Nest Hello aangesloten, ook een Eaton groepenkast. Heb bij Vekto deze trafo besteld, werkt perfect, ook op 12v in te stellen.
Stiff81 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:05:
[...]

Mensen, inmiddels een trafo 24v ertussen zitten... Blijft m'n hello nogsteeds geel en af een toe blauw branden... Wie o wie kan mij helpen. Ben er wel een beetje klaar maar op deze manier...
Ik heb dit euvel zelf nog niet voorbij zien komen. Is het inmiddels opgelost?

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II. Een maand lang gratis internet bij Tweak? Gebruik mijn vriendenactie.

• SonOfGrey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-02 21:27
Hi all,

Ik heb een Nest Hello deurbel gekocht en dacht de bestaande voeding van mijn oude bel te gebruiken.

Dat lijkt niet te kunnen aangezien mijn oude Elro-parlofoon gevoed werd door een doorsnee DC-adapter van 15V in het stopcontact.

Ik heb dus geen bedrading van de deurbel naar de zekeringkast, en kan daar dus geen transfo steken.

Hebben jullie een idee waar en welke AC/AC-adapter ik kan kopen die gewoon in het stopcontact kan, en die qua specs moet werken met de Nest Hello deurbel?

Veel dank! _/-\o_

UPDATE: na heel wat zoeken blijkt dat dit soort adapters niet zo courant zijn. Maar ik vond er wel enkele, waaronder deze PeakTech 4123. Denken jullie dat die zou moeten werken?

[Voor 22% gewijzigd door SonOfGrey op 05-12-2020 21:20. Reden: bedrading > voeding]

• PeacekeeperNL
  • Niet online
SonOfGrey schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:48:
Hi all,

Ik heb een Nest Hello deurbel gekocht en dacht de bestaande voeding van mijn oude bel te gebruiken.

Dat lijkt niet te kunnen aangezien mijn oude Elro-parlofoon gevoed werd door een doorsnee DC-adapter van 15V in het stopcontact.

Ik heb dus geen bedrading van de deurbel naar de zekeringkast, en kan daar dus geen transfo steken.

Hebben jullie een idee waar en welke AC/AC-adapter ik kan kopen die gewoon in het stopcontact kan, en die qua specs moet werken met de Nest Hello deurbel?

Veel dank! _/-\o_

UPDATE: na heel wat zoeken blijkt dat dit soort adapters niet zo courant zijn. Maar ik vond er wel enkele, waaronder deze PeakTech 4123. Denken jullie dat die zou moeten werken?
Nieuwe bedrading trekken naar de meterkast geen optie? En anders zou ik haast denken, als je het met een stekker wilt doen, als je de ruimte achter de Hello hebt of kunt maken, een micro-usb en 5V adapter gebruiken.

Zelf voor mijn schoonmoeder nieuwe draden getrokken van de meterkast naar waar ze de deurbel wilde hebben. Is uiteindelijk erg netjes geworden, al zeg ik het zelf.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II. Een maand lang gratis internet bij Tweak? Gebruik mijn vriendenactie.

• olafmol
Zijn er hier mensen die een Nest gen3 thermostaat met een Nefit Smartline ketel icm opentherm convertor hebben draaien? En zo ja, hebben jullie True Radiant aanstaan, en zien jullie dan ook 0Y meldingen (geen storing, maar soort wachtstand) op je CV ketel?

Ik ben met Nest en Nefit in gesprek over deze meldingen, het lijkt er op dat de Nest OT berichten de Nefit ketel in een 0Y status brengen, ik wilde even kijken of er meer mensen dit zo ervaren.

BVD!

[Voor 27% gewijzigd door olafmol op 07-12-2020 09:23]

• McGti
  • Laatst online: 06-03 19:19
Tijdens cyber Monday een nest Thermostat E weten te scoren, deed de stekker in het stopcontact maar er gebeurde niets, geen verbinding met de app te krijgen niks. Vandaag geruild bij een filiaal (eerdere bestelling was online) en exact hetzelfde, er gebeurd niets. Óf ik doe wat ongelooflijk doms fout óf alle Mediamartken hebben kapotte nest thermostaat E's liggen.. Iemand een idee?

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13
@McGti Er gebeurde niets, breed begrip. Ging hij wel aan, of dat ook al niet?

• McGti
YoGi_Berra schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:56:
@McGti Er gebeurde niets, breed begrip. Ging hij wel aan, of dat ook al niet?
Inmiddels wel (door micro usb op de unit zelf aan te sluiten), kan hem helaas nog steefs niet toevoegen aan de app, (foutcode TD023) al andere telefoon en nieuwe account geprobeerd..

• kontroll

• McGti
Thanks, maar nee helaas, ga hem denk ik nog maar een keer omruilen - _-

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-03 17:26
Goedemiddag allen.

Sinds kort heb ik een 3-tal Protect sensoren hangen, bedraad. Via Homebridge kan ik in HomeKit de status van diverse sensoren zien, incl de motion sensor die wordt gebruikt om aanwezigheid van de bewoners te detecteren, oa voor nachtverlichting.

Die sensor wil ik graag gebruiken om wat zaken aan te sturen als bijv mijn Hue verlichting. Ik heb Nest zelf al eens doorgespit, maar zie niet direct een mogelijkheid de realtime status van deze sensor te zien. HomeKit blijft na een detectie continue hoog lijkt het, maar in realiteit zou dit niet zo moeten zijn.

Wellicht dat iemand hier al eens mee gespeeld heeft en mij meer info kan geven, links etc..

Bedankt alvast!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Xander
Xtinction89 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:34:
Het lijkt te zijn door het gebruik van 4G.
Zodra ik de Nest app gebruik terwijl we met 4G verbonden zijn, dan hebben we dit euvel.

Via WiFi is dit euvel er niet.

Vreemd, verschillende providers en beide onbeperkt internet.
https://www.androidpolice...o-quality-on-mobile-data/

• Xtinction89
@Xander Dankje, bij mij deed hij het alweer goed. Bij de vriendin nog niet.

Jammer dat Google op het moment van melden dus blijkbaar niet op de hoogte was van de werking van hun eigen app. Aangezien zij mij bleven verwijzen naar Samsung & Huawei >.<

• McGti
McGti schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:22:
Tijdens cyber Monday een nest Thermostat E weten te scoren, deed de stekker in het stopcontact maar er gebeurde niets, geen verbinding met de app te krijgen niks. Vandaag geruild bij een filiaal (eerdere bestelling was online) en exact hetzelfde, er gebeurd niets. Óf ik doe wat ongelooflijk doms fout óf alle Mediamartken hebben kapotte nest thermostaat E's liggen.. Iemand een idee?
Gewoon dikke pech, voor de 2e keer geruild en werkt zonder problemen

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07-2021
Hallo allemaal,

ik ben van plan om de Nest thermostaat V3 binnenkort aan te schaffen. Alleen wil ik hem op een standaard in huis zetten ipv op de plaats van de oude thermostaat. Als ik hem in een kast zoals die op onderstaand plaatje zet, kan dit dan de werking belemmeren? Ik heb wel gelezen dat ik hem niet op tochtige of te warme plekken of in direct zonlicht moet zetten en dat er niks in het directe zicht mag staan, maar er omheen zoals op onderstaande foto, is dat erg? De kast zoals hieronder is aan de achterkant gesloten.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13
stefan1187 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:57:
Hallo allemaal,

ik ben van plan om de Nest thermostaat V3 binnenkort aan te schaffen. Alleen wil ik hem op een standaard in huis zetten ipv op de plaats van de oude thermostaat. Als ik hem in een kast zoals die op onderstaand plaatje zet, kan dit dan de werking belemmeren? Ik heb wel gelezen dat ik hem niet op tochtige of te warme plekken of in direct zonlicht moet zetten en dat er niks in het directe zicht mag staan, maar er omheen zoals op onderstaande foto, is dat erg? De kast zoals hieronder is aan de achterkant gesloten. [Afbeelding]
Waarom een V3 en geen Thermostat E ? Deze is 'standaard' al op een standaard en de thermostaat (heatlink) hangt op de oude plek.

• olafmol
Maakt niet zoveel uit waar je em in huis hangt of plaatst, hij meet toch altijd mimimaal 1 graad Celsius te hoog. Is een al jaren bekend probleem waar Nest niets aan doet: https://support.google.com/googlenest/thread/19492058?hl=en

Ik zou voor iets anders gaan, ik ben zeer teleurgesteld in de Nest. Het is meer design en marketing dan iets anders, echt slim is ie ook niet, met een fluctuatie van 0,5 graden rond het setpoint, doorschieten, etc.

Honeywell of Tado zou nu ws mijn keus zijn met terugwerkende kracht. Ik weet het, niets is perfect maar de Nest geeft me een nare smaak. Als Ecobee in Nederland te koop zou zijn zou die em worden, maar die leveren alleen in Noord-Amerika op dit moment helaas.
stefan1187 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:57:
Hallo allemaal,

ik ben van plan om de Nest thermostaat V3 binnenkort aan te schaffen. Alleen wil ik hem op een standaard in huis zetten ipv op de plaats van de oude thermostaat. Als ik hem in een kast zoals die op onderstaand plaatje zet, kan dit dan de werking belemmeren? Ik heb wel gelezen dat ik hem niet op tochtige of te warme plekken of in direct zonlicht moet zetten en dat er niks in het directe zicht mag staan, maar er omheen zoals op onderstaande foto, is dat erg? De kast zoals hieronder is aan de achterkant gesloten. [Afbeelding]

[Voor 3% gewijzigd door olafmol op 14-12-2020 12:22. Reden: spelvout]

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07-2021
olafmol schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:18:
Maakt niet zoveel uit waar je em in huis hangt of plaatst, hij meet toch altijd mimimaal 1 graad Celsius te hoog. Is een al jaren bekend probleem waar Nest niets aan doet: https://support.google.com/googlenest/thread/19492058?hl=en

Ik zou voor iets anders gaan, ik ben zeer teleurgesteld in de Nest. Het is meer design en marketing dan iets anders, echt slim is ie ook niet, met een fluctuatie van 0,5 graden rond het setpoint, doorschieten, etc.

Honeywell of Tado zou nu ws mijn keus zijn met terugwerkende kracht. Ik weet het, niets is perfect maar de Nest geeft me een nare smaak. Als Ecobee in Nederland te koop zou zijn zou die em worden, maar die leveren alleen in Noord-Amerika op dit moment helaas.

[...]
Dat probleem van die 1 graad the hoog lees ik ook in reviews voorbij komen inderdaad. Hmm... misschien ook eens verder kijken dan. Dank voor de tip.

• Nadser
  • Laatst online: 08-01 00:54
Goedemorgen,

Even een vraag over de Nest Hello, ik heb deze netjes aangesloten en alles werkt. Ik heb ervoor gekozen om het eerst alleen met mij Arc te proberen en op die manier te horen of er iemand aanbelt.
Op dit moment hoor ik google assistant alleen zeggen dat er iemand voor de deur staat, ik hoor geen DINGDONG... iemand enig idee of dat wel mogelijk is?

Dus een dingdong via de slimme speakers van Google..

• PeacekeeperNL
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:18:
[...] Als Ecobee in Nederland te koop zou zijn zou die em worden, maar die leveren alleen in Noord-Amerika op dit moment helaas.

[...]
Importeren geen optie, via eBay ofzo? Ziet er wel interessant uit, maar ik ben blij met mijn Nest v3 ;)

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:21
Er is geen apart Nest thermostaat topic toch? Ik heb een Nest hangen die een eigen leven heeft. Handmatig schema aangemaakt waarbij ingesteld staat dat ik het om 18:30 20.5 graden wil hebben. Nu begint dat ding elke middag al te verwarmen naar die temperatuur. Pre-heaten snap ik maar niet 6 uur van te voren. Is er een ergens een setting die ik over het hoofd zie?

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 22:46
ZiSE schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:19:
Er is geen apart Nest thermostaat topic toch? Ik heb een Nest hangen die een eigen leven heeft. Handmatig schema aangemaakt waarbij ingesteld staat dat ik het om 18:30 20.5 graden wil hebben. Nu begint dat ding elke middag al te verwarmen naar die temperatuur. Pre-heaten snap ik maar niet 6 uur van te voren. Is er een ergens een setting die ik over het hoofd zie?
Wat staat er in je schema?
Kan zijn dat hier automatisch toevoegingen op zijn gezet obv auto learning.

Wat ook kan is dat je bv ‘s ochtends weg ga en later terug komt -> trigger voor verwarmen bij thuiskomt.

• ZiSE
ro3lie schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:54:
[...]

Wat staat er in je schema?
Kan zijn dat hier automatisch toevoegingen op zijn gezet obv auto learning.

Wat ook kan is dat je bv ‘s ochtends weg ga en later terug komt -> trigger voor verwarmen bij thuiskomt.
Nee ik heb het hele learning uitgezet, paar jaar geleden al. Het is puur handmatig geprogrammeerd, 10 uur 19,5 staat er in en dan ‘s avonds 20,5.

• --Niels--
  • Laatst online: 23:04
ZiSE schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:19:
Pre-heaten snap ik maar niet 6 uur van te voren. Is er een ergens een setting die ik over het hoofd zie?
Bij instellingen onder true radiant kun je dit instellen.

• ZiSE
--Niels-- schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:42:
[...]

Bij instellingen onder true radiant kun je dit instellen.
Merci, die had ik al op 1 uur gezet enige tijd geleden maar dat lijkt geen invloed te hebben.

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:01
Vorig jaar een Nest Hello geïnstalleerd. Zeer tevreden mee! Sinds een paar weken geeft de Nest Hello volledig willekeurig een 'ghost chime', dus dat de gong af gaat zonder dat de deurbel is ingedrukt en de app een notification geeft. Opvallend is dat de 'ghost chime' vooraf gaat aan een soort luid gezoem. Ik heb de Nest Hello samen met een geschikte trafo gekocht en geïnstalleerd op de bestaande gong. Dit heeft altijd goed gewerkt tot nu.

Iemand een idee om dit op te lossen?

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:26
ZiSE schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:42:
[...]

Merci, die had ik al op 1 uur gezet enige tijd geleden maar dat lijkt geen invloed te hebben.
Hier heb ik sinds kort ook last van. True Radiant staat ingesteld op maximaal 1 uur (dit is ruim voldoende en ik vind het niet heel erg als het een keer een halve graad kouder is dan de schema temperatuur). De Nest begint nu alleen plotseling rustig 2,5 uur van te voren al voor te verwarmen. Alles wat ik aanpas in de settings heeft geen effect (true radiant 1 uur, 2 uur of uit). Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder ook al last van had, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-02 09:51
Heb even een vraag. Ben een draak met CV zaakjes. Momenteel heb ik de Nest gen2 hangen. Die kreegik bij Essent als opvolger van de e-thermosaat. Een week later kwam de gen.3 uit. Die is wel modulair.

Nu vraag ik me af als ik gen2 door gen3 wil vervangen er nog veel moet gebeuren aan de kant van de ketel qua heatlink etc. Of dat alleen aan de muur een vervanging afdoende is. Of moet dus ivm het modulair aansturen er nog wat meer gebeuren dan alleen de thermostaat zelf vervangen?

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:32
Ik heb sinds gisteren een nest V3 maar blijft t scherm altijd oranje terwijl hij op temperatuur is

De ketel is wel afgeslagen !!

• kontroll
s.butterman schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:06:
Nu vraag ik me af als ik gen2 door gen3 wil vervangen er nog veel moet gebeuren aan de kant van de ketel qua heatlink etc. Of dat alleen aan de muur een vervanging afdoende is. Of moet dus ivm het modulair aansturen er nog wat meer gebeuren dan alleen de thermostaat zelf vervangen?
Meestal moet je de thermostaat (bij de Nest de Heatlink) in je ketel koppelen aan de Opentherm aansluitingen, in plaats van de on/off aansluitingen.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

MarioMark1541 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:51:
Ik heb sinds gisteren een nest V3 maar blijft t scherm altijd oranje terwijl hij op temperatuur is

De ketel is wel afgeslagen !!
Dat maakt niet uit.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-03 22:48

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

krouwen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:04:
Iemand anders ook gemerkt dat de Nest cam IQ outdoor nergens meer te krijgen is?

Ben opzoek naar een nieuwe camera maar het lijkt er wel op alsof dit product ook discountinued is. Kan er alleen niks over vinden op google.

Is hierover meer bekend? Die van mij is defect en wordt gecrediteerd door 50five, erg netjes maar ze geven aan deze camera nooit meer te kunnen leveren.

Heb alles van nest binnen en buiten dus baal daarvan. Komt er een andere of stopt Google met dit model?

• MarioMark1541
Maar zwart is op temperatuur oranje is verwarmen toch

• dbzfan

dbzfan

Nee.

MarioMark1541 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:27:
[...]

Maar zwart is op temperatuur oranje is verwarmen toch
Ja oranje is bijvoorbeeld ook op temperatuur houden.. dus langzaam zo nu en dan een klein beetje verwarmen.

• MarioMark1541
dbzfan schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:48:
[...]

Ja oranje is bijvoorbeeld ook op temperatuur houden.. dus langzaam zo nu en dan een klein beetje verwarmen.
Ah ik dacht dus dat hij dan echt helemaal zwart moest worden
Het gekke is wel dat de ketel gewoon uit is!

• olafmol
ZiSE schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:42:
[...]

Die max pre-heat periode werkt alleen voor ‘s nachts, ivm mogelijke geluidsoverlast vd ketel/leidingen.

Als je vindt dat het overdag te lang duurt moet je ws aan je cv ketel wat instellingen qua max temp en/of vermogen aanpassen. Let ook op dat je de voorloop (aanvoer) temp op de nest gelijk zet aan die van je cv ketel.

• olafmol
MarioMark1541 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:25:
[...]

Ah ik dacht dus dat hij dan echt helemaal zwart moest worden
Het gekke is wel dat de ketel gewoon uit is!
Dat zou je idd verwachten. Ik heb hetzelfde gedrag, het lijkt idd “by design” maar staat nergens zo gedocumenteerd.

Als je true radiant uitzet gedraagt de nest zich als een on/off thermostaat. Dan zie je ook dat ie weer op zwart gaat als ie de doel temp heeft gehaald. Als true radiant aanstaat gebruikt ie opentherm modulatie commando’s voor je ketel. En dan zie je ook dat ie heel lange periodes op oranje blijft, ook al is de ketel in een soort “pendel” stand gekomen (bij mij is dat 0Y op een nefit, waarbij de retour temp hoger of gelijk is aan de gevraagde aanvoer temp). De nest lijkt dan de boel in opwarmen modus te houden en laat de ketel omlaag moduleren, waardoor ie net niet ver genoeg over de doel temp heenschiet om de thermostaat weer op uit/zwart te krijgen. Als ik bij de sensor waardes kijk zie ik dat ie tot 0,1 graden boven de doel temp doorschiet, en tot 0,4 graden onder de doeltemp “zakt” totdat de ketel weer aanslaat. Een swing van 0,5 graden dus, conform de norm en specs van Nest (naar eigen zeggen).

Dat ie zo lang in “oranje” blijft is volgens mij vooral het gevolg van een terug modulerende ketel die zn werk goed doet, maar daardoor de Nest eigenlijk tegenwerkt omdat die net iets meer “overshoot” verwacht.

De true radiant algoritmes schijnen overigens met vloerverwarming gemodelleerd te zijn, daar kan het ook aan liggen mss.

• olafmol
dbzfan schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:48:
[...]

Het klopt alleen niet. Want nu krijg je foutieve data van je Nest. Die vertelt je nl doodleuk dat je bv 10 uur hebt lopen verhitten op een dag, terwijl de effectieve tijd dat je ketel daadwerkelijk heeft staan branden veel lager is. Kortom: het is een fout in het nest systeem (zoals er wel meer bugs en domme dingen inzitten). Zie ook mij andere post in deze thread over mijn gedachten hieromtrent.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41
Wij hebben al enige tijd de nest v3 thermostaat. Hoe kan het dat als wij de thermostaat een draai geven van 19 naar 21 deze vervolgens na zeg een half uur weer terug gaat naar 19 en dit niet vasthoud tot de volgende wijziging in het schema? Zeer ongewenst gedrag.

Thuis/afwezig uit
Auto schema uit
True radiant aan

[Voor 10% gewijzigd door Deef_K op 01-01-2021 17:09]

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 22:46
Deef_K schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:07:
Wij hebben al enige tijd de nest v3 thermostaat. Hoe kan het dat als wij de thermostaat een draai geven van 19 naar 21 deze vervolgens na zeg een half uur weer terug gaat naar 19 en dit niet vasthoud tot de volgende wijziging in het schema? Zeer ongewenst gedrag.

Thuis/afwezig uit
Auto schema uit
True radiant aan
Kijk in de app onder geschiedenis -> dag kiezen -> tijd

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41
Daar zie ik precies wat ik bedoel. Zelf ingesteld op 21 waarna nest deze zelf weer aanpast naar de schema dus naar 20 graden. Waarom blijft 21 dan niet actief?

Mijn schema is niet bijzonder

17.00 uur 19 graden
19.30 uur 20.5 graden
22.00 uur 15 graden

Als ik 17.30 handmatig 20.5 graden zet dan word deze later weer overruled door het schema naar 19 graden.

[Voor 39% gewijzigd door Deef_K op 01-01-2021 19:45]

• Kl4ploper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-03 05:11
Is de nest thermostaat v3 te combineren met een hue aanwezigheids sensor?

Heb al gelezen dat de sensor zelf vrij slecht reageert, of laat actie onderneemt. Ik zat t denken aan een situatie, dat als er bijv 15/30min geen beweging is de kachel lager/uit gaat. Dit is nu met de nest vrij slecht te regelen!

• Signum666
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03 18:38
Bigg Balls schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:05:
[...]

Is hierover meer bekend? Die van mij is defect en wordt gecrediteerd door 50five, erg netjes maar ze geven aan deze camera nooit meer te kunnen leveren.

Heb alles van nest binnen en buiten dus baal daarvan. Komt er een andere of stopt Google met dit model?
Hier nog iemand.. Had 2 IQ outdoor camera's hangen, maar niets anders dan problemen. Denk dat ik ze in totaal al een keer of 3 hebben moeten retourneren. Probleem is nu dus dat ik er geen meer vervangen kan krijgen. Baal er stevig van!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-03 15:00
@Signum666 @Bigg Balls

Nou het hoge woord is er uit, er komen nieuwe Nest camera's later dit jaar.

Google brengt dit jaar nieuwe lijn Nest-beveiligingscamera's uit

Er staat niet welke camera's een update krijgen (alhoewel dus de Nest Cam IQ Outdoor voor de hand ligt) en ook niet wanneer (behalve 'dit jaar').

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:16
Kl4ploper schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:05:

Heb al gelezen dat de sensor zelf vrij slecht reageert, of laat actie onderneemt. Ik zat t denken aan een situatie, dat als er bijv 15/30min geen beweging is de kachel lager/uit gaat. Dit is nu met de nest vrij slecht te regelen!
Helemaal mee eens. De aan-/afwezigheidsfunctie van Nest is echt bagger. Ik denk alleen niet dat je een externe sensor direct aan de Nest kan hangen (maar pin me er niet op vast).
Zelf heb ik dit opgelost door onze aanwezigheid in Home Assistant te gebruiken om de Home/Away van de Nest te schakelen. Dit is veel accurater!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

krouwen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:04:

Eindelijk antwoord: Nieuwsbericht Tweakers Nest Cam's

Zelf heb ik toch maar de gewone outdoor cam gekocht.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:34

CeesKees

I rest my Kees

Kl4ploper schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:05:

Geofencing geen optie?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:13
daxy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Dit is een leuke verrassing die ik ook had! Heb je alles besteld, denk je alles klaar te hebben, blijkt het zo'n insteek ding te zijn!

Goed nieuws, het is wel op te lossen!
De nieuwe trafo kan je er gewoon op de din-rails klikken, dat gaat gewoon goed. Je moet alleen wel de trafo zelf voeden ipv de insteek gebruiken.

Je kan een blauwe en bruine draad uit de groep naast de trafo aansluiten (boven aan, zit nog ruimte) en die dan achter de din aansluitrails naar beneden halen en in de Gacia steken. Het is niet heel duidelijk te zien, maar zo heb ik het gedaan. Ik heb de draden even getekend, die gaan dus achterlangs.
[Afbeelding]
@daxy @mrVB

Nog even op onderstaande terug komend op onderstaande posts van jullie. Ik heb inmiddels de Nest Hello en de Gacia beltrafo in huis gehaald en wil het gaan installeren, in mijn meterkast ziet het er momenteel zo uit als in onderstaande afbeelding (lijkt erg op die van jullie):

De draden die julle in met de beltrafo hebben verbonden zijn in alle groepen bij mij ook blauw en bruin, alleen in de groep naast de beltrafo is dit grijs en bruin. Daarnaast gaan de draden ergens naartoe boven in de groepenkast, hoe kan ik deze draden verbinden met de trafo, i.e. moet ik ze eerst ergens uithalen oid? Of moet ik juist aparte aansluitdraden toevoegen aan deze groep en de huidige aansluitdraden dus in stand laten?

Alvast veel dank voor jullie hulp!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:06
@Mesque Ik kan zo niet zien waar die grijze kabel (in de groep naast de trafo) naar toe gaat. Het lijkt me niet echt een goede kabel voor elektra dus dat wil je wel even na (laten) kijken.

Als het goed is heb je inderdaad ook zo'n bus-systeem die ik ook heb. Dat zou betekenen dat je groep en huidige trafo stroom uit de bus krijgen. Haal de trafo er maar eens uit, dan zie je dat hij pinnen heeft die in de bus steken. Je nieuwe trafo heeft dit systeem niet, vandaar dat je kabels moet trekken van de groep (blauw in N en bruin in L) naar de nieuwe trafo. Dit wordt even priegelen want het moet achter de bus langs (haal stroom van je meterkast voordat je dit doet!!!). Nu kan je dus de nieuwe trafo van stroom voorzien. Ik hoop dat het help!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Mesque
daxy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:57:
@Mesque Ik kan zo niet zien waar die grijze kabel (in de groep naast de trafo) naar toe gaat. Het lijkt me niet echt een goede kabel voor elektra dus dat wil je wel even na (laten) kijken.

Als het goed is heb je inderdaad ook zo'n bus-systeem die ik ook heb. Dat zou betekenen dat je groep en huidige trafo stroom uit de bus krijgen. Haal de trafo er maar eens uit, dan zie je dat hij pinnen heeft die in de bus steken. Je nieuwe trafo heeft dit systeem niet, vandaar dat je kabels moet trekken van de groep (blauw in N en bruin in L) naar de nieuwe trafo. Dit wordt even priegelen want het moet achter de bus langs (haal stroom van je meterkast voordat je dit doet!!!). Nu kan je dus de nieuwe trafo van stroom voorzien. Ik hoop dat het help!
Thanks en uiteraard haal ik alle stroom er vanaf voordat ik iets doe, toch bedankt ook voor de waarschuwing. :)

Het helpt me zeker wat verder, maar even voor de zekerheid, met de kabels trekken doel je dus op nieuwe kabels die ik in een van de groepen steek en onderin de trafo in plaats van kabels uit een van de groepen gebruiken die daar al in zitten (bijv uit de groep naast de groep met de grijze draad)?

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:06
Mesque schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Thanks en uiteraard haal ik alle stroom er vanaf voordat ik iets doe, toch bedankt ook voor de waarschuwing. :)

Het helpt me zeker wat verder, maar even voor de zekerheid, met de kabels trekken doel je dus op nieuwe kabels die ik in een van de groepen steek en onderin de trafo in plaats van kabels uit een van de groepen gebruiken die daar al in zitten (bijv uit de groep naast de groep met de grijze draad)?
Yup, inderdaad. Je hebt installatiedraad nodig (blauw en bruin solid core, ga ajb niet 2x blauw gebruiken bijvoorbeeld). Die steek je dan in de laatste groep naast de grijze kabel (blauw naast de grijze in de blauwe opening, bruin in de bruine opening natuurlijk). De andere kant van de kabels gaan onderin je nieuwe trafo (er van uitgaand dat daar de opening zit van je trafo).
De bovenkant van je nieuwe trafo is waar de bel-kabel in gaat.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Xander
Mesque schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:38:

De draden die julle in met de beltrafo hebben verbonden zijn in alle groepen bij mij ook blauw en bruin, alleen in de groep naast de beltrafo is dit grijs en bruin. Daarnaast gaan de draden ergens naartoe boven in de groepenkast, hoe kan ik deze draden verbinden met de trafo, i.e. moet ik ze eerst ergens uithalen oid? Of moet ik juist aparte aansluitdraden toevoegen aan deze groep en de huidige aansluitdraden dus in stand laten?
De draden die nu op de automaten zijn aangesloten gaan bovenaan de groepenkast je woning in. Als je daar iets van loshaalt werkt een deel van de installatie in de woning dus niet meer.

Dus ja je moet draden toevoegen.

Kies een logische groep om de bel op aan te sluiten (kijk even op de groepenverklaring als je die hebt), de groep het dichtst bij de trafo is niet per sé de meest logische. Het vermogen van een deurbel is verwaarloosbaar, maar je hebt waarschijnlijk eindgroepen specifiek voor de wasmachine, vaatwasser, oven etc., het is niet voordehandliggend of netjes om daar de deurbel bij te zetten. Kies liever de groep waar de verlichting en contactdozen van de hal op zitten ofzo.

Of een andere overweging: Sluit de deurbel niet aan achter dezelfde aardlekschakelaar als eventuele contactdozen of verlichting in de tuin. Het is voor kwaadwillenden kinderlijk eenvoudig om bij dat soort installatie de aardlekschakelaar te laten springen, dan wil je natuurlijk niet dat de camera ook uit valt...

Gebruik VD, dus met massieve kern.

Als je dergelijke vragen moet stellen vraag ik me af of je niet beter even iemand met iets meer kennis erbij kunt halen.

[Voor 10% gewijzigd door Xander op 06-01-2021 17:41]

• Mesque
Bedankt voor de duidelijke en snelle toelichting allebei, daarmee is het helder!

@Xander Voor alles moet een eerste keer zijn, dit is onze eerste eigen woning (hiervoor enkel gemeubileerde appartementen gehuurd) dus veel dingen heb ik voor het eerst uit moeten vogelen, waaronder ook dit dus nu. Ik zoek alles goed uit voordat ik iets ga doen, maar wil het uiteindelijk graag wel allemaal zelf leren/kunnen/begrijpen. Voor de benodigde kennis ben ik hier aan het juiste adres :)

[Voor 6% gewijzigd door Mesque op 06-01-2021 17:48]

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:20
Hallo medetweakers,

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nest learning V3 of de V4

Het Tado systeem kan niet omdat de radiatorknoppen niet te vervangen zijn hier (zonder ook leidingwerk te vervangen.

Ik heb een Bosch HRC 35 en een FR 100 thermostaat
De ketel zou uit zichzelf icm de thermostaat al modulerend moeten zijn,

Deze ketel kan geregeld worden via opentherm, welke noodzakelijk is voor bij het gebruik van een nest thermostaat?
Hiervoor heb ik wel een OTM4 module nodig.

Is dit makkelijk zelf te plaatsen in de HRC ketels?
Meer mensen waar de Nest Hello notificaties heel laat binnen komen? Hier een vertraging van c.a 30 minuten ongeveer.

Gelukkig heb ik de “ouderwetse” bel er nog aan maar zonder is het niet werkbaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

AvK

Ready Set Go

Ja klopt, de laatste week is het erg onregelmatig. Soms snel, soms 20 - 30 seconden vertraging.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

AvK schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:03:
Ja klopt, de laatste week is het erg onregelmatig. Soms snel, soms 20 - 30 seconden vertraging.
Mm daar is nog mee te leven, hier is het heel de week al 15 a 30 minuten vertraging 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• olafmol
Deef_K schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:42:
Daar zie ik precies wat ik bedoel. Zelf ingesteld op 21 waarna nest deze zelf weer aanpast naar de schema dus naar 20 graden. Waarom blijft 21 dan niet actief?

Mijn schema is niet bijzonder

17.00 uur 19 graden
19.30 uur 20.5 graden
22.00 uur 15 graden

Als ik 17.30 handmatig 20.5 graden zet dan word deze later weer overruled door het schema naar 19 graden.
probeer anders ff je schema te deleten, en als dat niet werkt je thermostaat te resetten.

Check ook even of je kijkt naar de daadwerkelijk (gemeten) of de ingestelde (doel) temperatuur. Dat kun je instellen op je thermostaat. Kan soms verwarrend werken.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:09

Reptile209

- gers -

Ik heb een Nest V3 thermostaat. Schema staat vast ingesteld, omdat ik onregelmatig thuis en afwezig ben. Is het mogelijk (bijv. via Google Assistant) om bijvoorbeeld al in de ochtend aan te geven dat de verwarming om 16u weer aan gaat, zonder het vaste schema aan te passen (eenmalig dus)?

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• MarioMark1541
Donstil schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:21:
[...]

Mm daar is nog mee te leven, hier is het heel de week al 15 a 30 minuten vertraging 8)7
Hier ook op een iPhone een vertraging van de notificaties

Duurt een x aantal seconde

• Christel55
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-01-2021
Hallo! Ik weet niet of het de bedoeling is om zomaar binnen te vallen, maar kan iemand mij misschien vertellen wat de voorlooptemperatuur inhoud?

Hij staat op 75 graden (hoofdverwarming is vloerverwarming, radiatoren boven (uit), badkamer, berging en gang.

Ons cv water heb ik op 60 graden gezet deze stond op 80 graden.

Ik ben aan het kijken hoe ik alles zuiniger ingesteld kan krijgen!

Heel erg bedankt alvast!
Pagina: 1 ... 64 ... 69 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee