• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 09:07
Misschien een beetje domme vraag maar krijg het niet gevonden in dit forum. Sinds vandaag heb ik een Nest thermostaat V3 hangen met opentherm regeling richting mijn cv (Remeha Avanta).

Als ik vanavond ga slapen, draai ik dan de temperatuur op de nest omlaag of zet ik de eco-stand aan of maakt dat beide niet uit?

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:51

dbzfan

Nee.

ruudbosch83 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:07:
Misschien een beetje domme vraag maar krijg het niet gevonden in dit forum. Sinds vandaag heb ik een Nest thermostaat V3 hangen met opentherm regeling richting mijn cv (Remeha Avanta).

Als ik vanavond ga slapen, draai ik dan de temperatuur op de nest omlaag of zet ik de eco-stand aan of maakt dat beide niet uit?
Ik zet verwarmen altijd op uit.. maar je kan ook de temperatuur volgens mij gewoon omlaag draaien.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Reptile209

- gers -

ruudbosch83 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:07:

Je kan hem beter naar de nachttemperatuur draaien als je gaat slapen. Na een paar dagen maakt de nest dan een weekprogramma voor je voor het aan en uitschakelen van de CV. Als je hem omlaag zet of op eco, dan pikt het programma het volgende schakelmoment mee. Als je hem uit zet, dan blijft hij uit tot je hem zelf weer aan zet (handig voor vakantie, zomer, enz).

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 09:07
Reptile209 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Je kan hem beter naar de nachttemperatuur draaien als je gaat slapen. Na een paar dagen maakt de nest dan een weekprogramma voor je voor het aan en uitschakelen van de CV. Als je hem omlaag zet of op eco, dan pikt het programma het volgende schakelmoment mee. Als je hem uit zet, dan blijft hij uit tot je hem zelf weer aan zet (handig voor vakantie, zomer, enz).
Ok dan draai ik hem naar de nachttemperatuur. Dank voor de uitleg!

En hebben jullie true radiant aan staan en zo ja hoe lang?

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
@ruudbosch83 True Radiant staat bij mij nog steeds op 2u. Maar dit is echt huis afhankelijk. Sowieso een beetje trial&error met de V3.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Reptile209 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Is dit ook beter als je hem op onregelmatige tijden aan en uit zet? Wij hebben niet echt een standaard ritme.. zo ja, dan ga ik ook gewoon de temperatuur snachts omlaag draaien ipv hem op "uit" zetten...

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iets meer nieuws over Thermostat v4:

https://www.theverge.com/...ar-sensor-motion-controls

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 12:20
Als het klopt dat de V4 ( of de Thermostat E V2) volledig uit plastic bestaat dan zal ik toch nog een V3 aanschaffen. Juist de premium bouwkwaliteit is een van de redenen dat ik een Nest als smart thermostaat wil.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Extreme smell schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:21:
[...]

Als het klopt dat de V4 ( of de Thermostat E V2) volledig uit plastic bestaat dan zal ik toch nog een V3 aanschaffen. Juist de premium bouwkwaliteit is een van de redenen dat ik een Nest als smart thermostaat wil.
Same here.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Barre12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10-2020
Ben al een paar dagen aan het zoeken, maar kan niks vergelijkbaar vinden waar ik mee zit. Wss zijn er nog mensen die dit voorhebben, benieuwd hoe ik dit kan aanpakken.

Dus, nest v3 in woonkamer, ketel van Atag, aangesloten via Opentherm, alles werkt prima, huiskamer wordt mooi warm.De radiatoren hebben klassieke thermostatische kranen, die op de plekken waar het warm moet worden helemaal open staan (slaapkamers niet, dus daar dicht)

Nu, in onze badkamer willen we dat het op een bepaald moment vd dag een paar graden warmer is dan in onze huiskamer. Laat ons zeggen dat het smorgens beneden 21 graden is, dan wil ik dat er op weekdagen de badkamer tussen 7 en 8 smorgens 24 graden is (vrouwlief enzo :-) ). Met de radiatorkraan id badkamer helemaal open, haal ik nauwelijks 20graden (radiator wordt wel beetje warm/lauw, maar dan ook enkel wanneer er warm water gevraagd werd in functie van de nest thermosaat beneden. Dus als de thermostaat beneden niet opspringt, dan blijven alle andere radiatoren ook koud.

Ik had gelezen dat Nest ook sensoren verkocht om aan dit euvel te voldoen, maar die worden in Europe blijkbaar niet ondersteund. dus. Geen oplossing.

Heeft er iemand dit op een andere manier kunnen oplossen? Ik was aan het denken om additioneel deze kit van Netatmo https://www.amazon.de/-/e...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1 bij te installeren , naast de Nest dus. Dat zou kunnen werken, maar mss is er een simpelere manier?

Was niet van plan om de Nest te vervangen, want in principe werkt ie goed, alleen niet helemaal 100% wat ik wil. Mss dat een netatmo thermostaat de oplossing is, maar die blijkt niet met opentherm te werken... keuzes keuzes....

[Voor 0% gewijzigd door Barre12 op 09-10-2020 17:00. Reden: tijpo]

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10
Volgende week krijgen we kunststof kozijnen incl. een nieuwe voordeur. Waar nu nog de oude deurbel op zit. Een mooi moment om dus over te schakelen op een Nest Hello. :D

Nu heb ik de Hello dit weekend besteld, maar zal de trafo nog vervangen moeten worden. Nu ben ik niet heel onhandig, maar met het knoeien aan een groepenkast heb ik geen ervaring. Daarom even de vraag of de huidige trafo door elke willekeurige (voor Nest geschikte) beltrafo kan worden vervangen. Ik zie namelijk nogal wat prijsverschillen en ben vooral benieuwd of elke trafo in mijn Eaton Holec groepenkast gaat passen.

Even een foto van de huidige situatie:

Verder ben ik even benieuwd welke mogelijkheden er zijn mbt het koppelen met Home speakers en Hubs. Op elke kamer hebben we een speaker of Hub, maar is het mogelijk om de bel overdag op alle speakers en Hubs af te laten gaan en na een bepaald tijdstip bijvoorbeeld niet meer op de kamer van de kinderen? En is er per tijdstip te variëren met het volume?

[Voor 14% gewijzigd door KlaasjeNL op 10-10-2020 20:58]

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Nu de eerste week echt de verwarming aan. Onze nest V3 gooit de temperatuur vol open waardoor de temperatuur snel naar de gewenste temperatuur stijgt, met een overschoot van een halve graad. Vervolgens slaat je uit voor een aantal uren totdat het weer onaangenaam koud wordt en hij weer aanslaat. Hij is verbonden via opentherm maar hij lijkt niet lekker te moduleren.. ketel is een nieuwe Intergas..

Temperatuur van ketel staat op 70 graden max.

[Voor 5% gewijzigd door dbzfan op 10-10-2020 21:48]

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:37

B2

wa' seggie?

dbzfan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:47:
Nu de eerste week echt de verwarming aan. Onze nest V3 gooit de temperatuur vol open waardoor de temperatuur snel naar de gewenste temperatuur stijgt, met een overschoot van een halve graad. Vervolgens slaat je uit voor een aantal uren totdat het weer onaangenaam koud wordt en hij weer aanslaat. Hij is verbonden via opentherm maar hij lijkt niet lekker te moduleren.. ketel is een nieuwe Intergas..

Heat link goed aangesloten op de opentherm klemmen? Ik heb ook een V3 icm een Intergas 36/30 maar ervaar niet echt jouw probleem.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

B2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Heat link goed aangesloten op de opentherm klemmen? Ik heb ook een V3 icm een Intergas 36/30 maar ervaar niet echt jouw probleem.
Heb ik wel doorgeven aan de monteur.. in het scherm van de nest staat ook opentherm...

• B2

B2

wa' seggie?

True Radiant toevallig op 1 uur staan?

• dbzfan

dbzfan

Nee.

B2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

True Radiant toevallig op 1 uur staan?
Nee op uit.. en geen schema ingesteld..

• B2

B2

wa' seggie?

dbzfan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Nee op uit.. en geen schema ingesteld..
Dan zou ik dat maar eens doen, zet het eens op 2 uur en stel een schema in.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

B2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Dan zou ik dat maar eens doen, zet het eens op 2 uur en stel een schema in.
Wij werken onregelmatige diensten dus een schema werkt niet.. maar dat zou het moduleren toch niet in de weg moeten staan?

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-06 03:27
KlaasjeNL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:32:
Volgende week krijgen we kunststof kozijnen incl. een nieuwe voordeur. Waar nu nog de oude deurbel op zit. Een mooi moment om dus over te schakelen op een Nest Hello. :D

Nu heb ik de Hello dit weekend besteld, maar zal de trafo nog vervangen moeten worden. Nu ben ik niet heel onhandig, maar met het knoeien aan een groepenkast heb ik geen ervaring. Daarom even de vraag of de huidige trafo door elke willekeurige (voor Nest geschikte) beltrafo kan worden vervangen. Ik zie namelijk nogal wat prijsverschillen en ben vooral benieuwd of elke trafo in mijn Eaton Holec groepenkast gaat passen.

Even een foto van de huidige situatie:
[Afbeelding]

Verder ben ik even benieuwd welke mogelijkheden er zijn mbt het koppelen met Home speakers en Hubs. Op elke kamer hebben we een speaker of Hub, maar is het mogelijk om de bel overdag op alle speakers en Hubs af te laten gaan en na een bepaald tijdstip bijvoorbeeld niet meer op de kamer van de kinderen? En is er per tijdstip te variëren met het volume?
Beste Klaasje
Onderstaande beltrafo werkt bij mij al lange tijd perfect met de Hello.
Deze word in de groepenkast op de rail geklikt en op de 24volt aansluitingen verbonden met de Hello.
https://www.vekto.nl/beltrafo-15va .

Succes met deze keuze.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010

CeesKees

I rest my Kees

Het kan zijn dat de thermostaat nog in de learn modus staat. Dus even aan het ontdekken is hoe lang je huis er over doet om op te warmen/af te koelen.

Of je ketel staat niet op moduleren, maar op on/off.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

CeesKees schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Het kan zijn dat de thermostaat nog in de learn modus staat. Dus even aan het ontdekken is hoe lang je huis er over doet om op te warmen/af te koelen.

Of je ketel staat niet op moduleren, maar op on/off.
Ik wacht het nog even af.. nest heeft ook een standaard te hoge temperatuur aan..

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 08:28
O_Tiby schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 02:50:
Heb via marktplaats een Nest Protect op netvoeding gekocht. Echter zonder de 230 V-kabelstekker zie ik nu. Weet iemand waar ik deze los kan kopen? Of wat voor connector dit is?
Niemand die mij kan helpen? :-(

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
O_Tiby schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Niemand die mij kan helpen? :-(
Heb je Google/Nest al bereikt hiervoor?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Die nieuwe Nest Thermostaat ziet er ook goed uit!
https://store.google.com/us/product/nest_thermostat?hl=en-US

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• legolas82
  • Laatst online: 08-05 15:43
Ik heb een klein probleem met de aansluiting van mijn v3 op stadsverwarming.
Heatlink en nest functioneren, maar de regelklep van de stadsverwarming reageert niet op open/dicht.

Aansluitingen:
Stekker gemaakt voor heatlink
Bruin en zwart van heatlink T1 en T2 naar nest.
Bruin Zwart van regelklep (Honeywell vc8015) in heatlink 1 en 2
Adapter (tr vc001) van regelklep met blauwe draad met de contrastekkers die er al aanzaten naar regelklep.

Alles lijkt te werken , behalve het meest essentiële (open dicht van regelklep). Heb ik ergens een fout gemaakt?

• Extreme smell
  • Laatst online: 26-05 12:20
Ik was in eerste instantie bang dat het een plastic budget thermostaat zou worden, terwijl de V3 juist zo aanspreekt vanwege zijn premium afwerking. Maar ik moet toegeven dat hij best wel geslaagd is. Zeker de mirror finish vind ik erg gaaf.
Jammer is dat hij niet meer zo smart is omdat hij niet meer self-learning is, maar aan de ervaringen te lezen werkte dit niet altijd even goed.

Ik ben benieuwd wanneer hij naar de Benelux komt.

[Voor 37% gewijzigd door Extreme smell op 12-10-2020 21:59]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:15
Heb een Nest Protect v1 (~ 5 jaar) die niet meer fris is. Al 2x brandalarm 's nachts en 3x overdag. Hangt niet in een stoffige omgeving. Achterplaatje afgehaald en schoongemaakt maar probleem blijft. Afgeschreven of nog garantie? Wel balen voor een relatief duur ding (houdbaarheid is nog niet verlopen, 7 jaar).

Sowieso vind ik het erg onstabiele dingen. Ik heb 3x een v1 en 1x een v2, met die laatste nog geen problemen dus toch maar vervangen voor een v2?

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:23:
Heb een Nest Protect v1 (~ 5 jaar) die niet meer fris is. Al 2x brandalarm 's nachts en 3x overdag. Hangt niet in een stoffige omgeving. Achterplaatje afgehaald en schoongemaakt maar probleem blijft. Afgeschreven of nog garantie? Wel balen voor een relatief duur ding (houdbaarheid is nog niet verlopen, 7 jaar).

Sowieso vind ik het erg onstabiele dingen. Ik heb 3x een v1 en 1x een v2, met die laatste nog geen problemen dus toch maar vervangen voor een v2?
Ik zou in ieder geval even contact opnemen met Google Nest support, mogelijk dat zij hierin iets voor je kunnen betekenen. Maar een upgrade naar V2 is sowieso volgens mij niet het slechtste wat je kan overkomen.
Daarnaast zegt iets mij dat de V1 maar 7 jaar werkte, i.t.t. de V2. Maar dit weet ik even niet zeker.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• matthijsqt
  • Laatst online: 12-05 13:23
Nice! Is er al een bepaald gerucht of/wanneer deze naar Europa komt? Welk kanaal kan ik hiervoor het beste volgen?

• KlaasjeNL
Ik heb nu thuis de Nest Hello en een nieuwe beltrafo liggen. Gisteravond eens het installatieproces rustig doorgeklikt en daarbij wordt naar de belaansluiting (de witte puk) verwezen.

Nu wil ik de oude gong helemaal verwijderen en alle notificaties gewoon via de telefoon en Home-apparaten laten lopen. In hoeverre is de belaansluiting dan nodig bij de installatie? Ik ging ervan uit dat ik de Nest Hello direct op de 12/24v van de beltrafo kon aansluiten, maar lees tegenstrijdige berichten die aangeven dat de beltrafo dan al dan niet een korte piekspanning krijgt die op termijn voor problemen kan zorgen. Maar dit zou weer te voorkomen zijn door in de app de optie om oude gong aan te sturen volledig uit te schakelen?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:45
Ik heb een Sonos Beam en meerdere Nest Mini’s. Als de bel gaat gaat deze over de Sonos en de Mini’s. Is er een mogelijkheid dat ie over 1 mini gaat? En niet over de andere mini’s Sonos?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand het volgende wat betreft Nest Thermostat (E):

Het werkt via een aan/uit-systeem i.c.m. vloerverwarming en radiatoren (via stadsverwarming). De ECO-functie getest, maar elke keer als de temperatuur in huis onder bijvoorbeeld 20 graden komt, slaat de verwarming aan, daarna weer uit. Een paar uur later weer aan, dan weer uit. In mijn optiek kost dit meer energie en dus geld dan gewoon continue aan laten staan, toch?

Wat ik eigenlijk wil is er niet continue naar hoeven kijken. Het is 's morgens erg koud in huis en rond 15 uur zet ik de verwarming maar even aan. Rond 18 uur mag 'ie uit en blijft het de rest van de dag behaaglijk.

Wat is nu de beste manier om stroom te besparen: continue laten draaien of toch aan zetten wanneer nodig?

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Check je instellingen; hoe laag is je eco. Hoe lang is je true radiant ingesteld; hoe hoog is je aanvoertemperatuur.

Nest zegt zelf de meest efficiente manier te vinden, maar is bij aan/uit nog wel afhankelijk van jouw input.

Daarnaast is het systeem nog aan het leren.

Geef het een week of 2 om jou en je huis te begrijpen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:08
THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:30:
Weet iemand het volgende wat betreft Nest Thermostat (E):

Het werkt via een aan/uit-systeem i.c.m. vloerverwarming en radiatoren (via stadsverwarming). De ECO-functie getest, maar elke keer als de temperatuur in huis onder bijvoorbeeld 20 graden komt, slaat de verwarming aan, daarna weer uit. Een paar uur later weer aan, dan weer uit. In mijn optiek kost dit meer energie en dus geld dan gewoon continue aan laten staan, toch?

Wat ik eigenlijk wil is er niet continue naar hoeven kijken. Het is 's morgens erg koud in huis en rond 15 uur zet ik de verwarming maar even aan. Rond 18 uur mag 'ie uit en blijft het de rest van de dag behaaglijk.

Wat is nu de beste manier om stroom te besparen: continue laten draaien of toch aan zetten wanneer nodig?
Ik snap het niet helemaal. Je hebt stadsverwarming, dus aan/uit en geen moduleren.

Waarom wil je het water dan continu laten draaien? Dan wordt het toch veel te warm? Om een normale temperatuur te krijgen zal het systeem continu uit en aan moeten gaan.

Daarnaast, wat @CeesKees zegt, je systeem moet nog leren en zodra hij een beetje geleerd heeft hoe snel je huis opwarmt, dan zal hij waarschijnlijk iets vaker aangaan zodat je minder overshoots en undershoots hebt.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• THE_BASE
  • Niet online
CeesKees schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:19:
Check je instellingen; hoe laag is je eco. Hoe lang is je true radiant ingesteld; hoe hoog is je aanvoertemperatuur.

Nest zegt zelf de meest efficiente manier te vinden, maar is bij aan/uit nog wel afhankelijk van jouw input.

Daarnaast is het systeem nog aan het leren.

Geef het een week of 2 om jou en je huis te begrijpen.
Dank je wel.

Het is nu zo ingesteld dat de verwarming altijd 'aan' staat. Ik had het eerst niet door en zette het continue uit. Nu is er geen verschil met uit of 17 graden, want hij slaat pas aan als het onder de 17 graden is in huis en dat is het niet.

Kortom: ik laat hem staan in de normale stand. De temperatuur is ingesteld op 17 graden, dat is de ECO-stand ook.

True Radiant staat op 1 uur, normaliter is dat (voorheen) genoeg om het huis op te warmen.

Wellicht snap ik het systeem niet zo, ik weet het zelfs wel zeker. In denk nu in elk geval dat Nest zelf inschakelt als de temperatuur minder is dan 17 graden in huis (dat is het niet snel hier).

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• THE_BASE
  • Niet online
evleerdam schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Ik snap het niet helemaal. Je hebt stadsverwarming, dus aan/uit en geen moduleren.

Waarom wil je het water dan continu laten draaien? Dan wordt het toch veel te warm? Om een normale temperatuur te krijgen zal het systeem continu uit en aan moeten gaan.
Dat zou ik creëren als ik de standaardtemperatuur op 22 graden in stel. Dan gaat hij steeds aan en uit. Maar dat lijkt me net met 17 graden, zoals hierboven al gezegd wordt het dat niet snel in huis. Hoop dat ik het principe nu goed snap en goed heb ingesteld.

• alteaxl
KlaasjeNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:03:
Ik heb nu thuis de Nest Hello en een nieuwe beltrafo liggen. Gisteravond eens het installatieproces rustig doorgeklikt en daarbij wordt naar de belaansluiting (de witte puk) verwezen.

Nu wil ik de oude gong helemaal verwijderen en alle notificaties gewoon via de telefoon en Home-apparaten laten lopen. In hoeverre is de belaansluiting dan nodig bij de installatie? Ik ging ervan uit dat ik de Nest Hello direct op de 12/24v van de beltrafo kon aansluiten, maar lees tegenstrijdige berichten die aangeven dat de beltrafo dan al dan niet een korte piekspanning krijgt die op termijn voor problemen kan zorgen. Maar dit zou weer te voorkomen zijn door in de app de optie om oude gong aan te sturen volledig uit te schakelen?
Beste Klaasje

Ik heb bij de Hello onderstaande bel geïnstalleerd.
https://www.conrad.nl/p/g...est&searchSuggest=product
Alleen notificatie via de home apparaten en telefoon is niet handig aangezien de aan beller dan dit niet hoort en denkt dat de bel het niet doet.
Maak zelf de keuze hoe of wat.

Succes

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

alteaxl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 03:54:
[...]

Beste Klaasje

Ik heb bij de Hello onderstaande bel geïnstalleerd.
https://www.conrad.nl/p/g...est&searchSuggest=product
Alleen notificatie via de home apparaten en telefoon is niet handig aangezien de aan beller dan dit niet hoort en denkt dat de bel het niet doet.
Maak zelf de keuze hoe of wat.

Succes
Wat een onzin. De bel zelf maakt ook een geluidje als je aanbelt. Heb de irritante gong eruit gesloopt, puck is niet aangesloten en alles loopt via de Google speakers.

• KlaasjeNL
JoeZuCK schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:46:
[...]

Wat een onzin. De bel zelf maakt ook een geluidje als je aanbelt. Heb de irritante gong eruit gesloopt, puck is niet aangesloten en alles loopt via de Google speakers.
Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik heb een gong, dus laat hem vooralsnog wel gewoon hangen. Alternatief is dat ik de gong verwijder, maar dan moet ik de hal ook opnieuw sauzen. 8)7 Ik neem hem dus wel op in het circuit, maar schakel hem uit via de app. Dit is immers toch mogelijk?

Dan nog even het volgende. Momenteel heb ik in de woonkamer een Nest Hub. Die ga ik dadelijk gebruiken om te zien wie er voor de deur staat als er wordt aangebeld. Nu heb ik echter op zolder een werkkamer en dan is het ook wel handige om te zien wie er aanbelt. (ook al kan dit natuurlijk ook allemaal met de telefoon)

Maar we zijn hier thuis ook best fanatiek met videobellen. Voornamelijk de kinderen met de opa's en oma's. En de kinderen gebruiken de Hub in de woonkamer regelmatig om filmpjes op te kijken als ze het niet eens worden over wat er op tv wordt gekeken. Dus... Heb ik maar een Hub Max besteld. :)

Mijn vraag is nu: De Max komt dadelijk op de plek van de huidige Hub te staan. De Hub gaat dan naar de werkkamer. Is het dan mogelijk om op de Hub constant het beeld te streamen dat de camera van de Hub Max registreert? Om zodoende bijvoorbeeld de kinderen in de gaten te houden terwijl ik boven aan het werk ben?

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Dank je wel.

Het is nu zo ingesteld dat de verwarming altijd 'aan' staat. Ik had het eerst niet door en zette het continue uit. Nu is er geen verschil met uit of 17 graden, want hij slaat pas aan als het onder de 17 graden is in huis en dat is het niet.

Kortom: ik laat hem staan in de normale stand. De temperatuur is ingesteld op 17 graden, dat is de ECO-stand ook.

True Radiant staat op 1 uur, normaliter is dat (voorheen) genoeg om het huis op te warmen.

Wellicht snap ik het systeem niet zo, ik weet het zelfs wel zeker. In denk nu in elk geval dat Nest zelf inschakelt als de temperatuur minder is dan 17 graden in huis (dat is het niet snel hier).
Jij gebruikt de thermostaat als oude "handmatige" thermostaat.

Daar valt je winst een beetje weg volgens mij.

Als je een schema instelt (of als je schema is geleerd) dan pas is de toegevoegde waarde van een NEST waarneembaar. Ook met je aanwezigheid.

Je eco kan nog lager; wellicht scheelt dat qua aan/uit gaan.
ook zou ik de true radiant langer instellen. Het systeem ontdekt zelf wel wat de werkelijke opwarmtijd is.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

KlaasjeNL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik heb een gong, dus laat hem vooralsnog wel gewoon hangen. Alternatief is dat ik de gong verwijder, maar dan moet ik de hal ook opnieuw sauzen. 8)7 Ik neem hem dus wel op in het circuit, maar schakel hem uit via de app. Dit is immers toch mogelijk?
Die gong kun je gewoon uit het circuit halen (draadjes lostrekken) en laten hangen idd mocht je ooit eens verhuizen. Uitschakelen in de app heb ik geen idee; lijkt me stug (maar ja heb dan ook niet die puck aangesloten).

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 15:14
Nou ik heb ook een Nest Hello gekocht en wil hem morgen samen met een vriend gaan installeren.
Ik ben geen techneut dus heb zijn technische en elektrotechnische kennis hierbij nodig.
Nu ben ik aan het zoeken in de meterkast maar vind ik nergens de fysieke bel , gong of chime waar in de videos van Google en andere partijen naar verwezen wordt.

Waar moet ik de google belaansluiting aansluiten?
Is deze in mijn situatie uberhaupt wel nodig?
Zou ik volstaan met simpel de bel zelf aan de voordeur plaatsen en klaar?

Ter illustratie heb ik fotos bijgevoegd:

Bedankt voor jullie reacties en excuus als het niet slim overkomt.
Ik hem simpelweg geen zin in brand of andere schade in huis en vraag het liever hier aan de specialisten.

• MrN
Nou veel verder ben ik niet gekomen de draden naar de deurbel liggen los alleen heb ik en de vriend die me wilde helpen geen idee waat we dit moeten aansluiten.

Zie bijlages:

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
MrN schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:31:
Nu ben ik aan het zoeken in de meterkast maar vind ik nergens de fysieke bel , gong of chime waar in de videos van Google en andere partijen naar verwezen wordt.
Dat ding wat tring of ding-dong doet? :?

Kan ook buiten de meterkast in de gang ofzo hangen natuurlijk. Bel aan (in de oude situatie) en luister waar het geluid vandaan komt?
Ter illustratie heb ik fotos bijgevoegd:

[Afbeelding]
Als ik het me goed herinner uit de installatie instructies heeft de Hello 16 tot 24V nodig. Die 8V transformator gaat dus niet werken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MrN
Ja dat de transformator vervangen moet worden ben ik al achtergekomen. Iemand hier een aanrader voor een goede transformator die bij een bouwmarkt is te halen? Of is elke met een hoger voltage geschikt?

Nee die bel of gong is er niet meer en de draad van de oude deurbel naar binnen is ook niet aangelsoten op de meterkast zie de laatste 2 fotos. Dit is nog door de oude eigenaar gedaan vermoedt ik maar hoe en waarom weet ik niet. Ik woon hier inmiddels 6 jaar en er is letterlijk nergens een fysieke bel of gong. Vraag is waar de loshangende kabel straks op moet worden aangesloten.

Gaan dus nog wel wat dingen nodig zijn voor alles gaat werken.

[Voor 39% gewijzigd door MrN op 17-10-2020 14:09]

• PeacekeeperNL
  • Niet online
MrN schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:02:
Ja dat de transformator vervangen moet worden ben ik al achtergekomen. Iemand hier een aanrader voor een goede transformator die bij een bouwmarkt is te halen? Of is elke met een hoger voltage geschikt?

Nee die bel of gong is er niet meer en de draad van de oude deurbel naar binnen is ook niet aangelsoten op de meterkast zie de laatste 2 fotos. Dit is nog door de oude eigenaar gedaan vermoedt ik maar hoe en waarom weet ik niet. Ik woon hier inmiddels 6 jaar en er is letterlijk nergens een fysieke bel of gong. Vraag is waar de loshangende kabel straks op moet worden aangesloten.

In de OP staan een aantal geschikte trafo's benoemd iig

• KlaasjeNL
MrN schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:02:

Gisteren bij mij de Hello aangesloten en beltrafo vervangen. Ben ook geen techneut, maar viel mij heel erg mee.

Als je geen gong hebt, moet je nagaan of je die überhaupt wilt gaan gebruiken of dat je enkel meldingen op je telefoon wilt ontvangen en daarnaast mogelijk de bel wilt laten overgaan op een Nest Mini of iets dergelijks.

Ik heb wel een gong en die heb ik ook aangesloten, maar in de app weer uitgeschakeld. De bel gaat bij mij nu dus over op mijn slimme speakers en ik krijg een melding op mijn telefoon.

Maar even terug naar jouw situatie: eerst een beltrafo regelen. Er is een aantal voorgesteld in dit topic. Ik heb zelf gekozen voor een Gacia, maar anderen zullen ook werken. Deze heb ik: https://www.vekto.nl/belt...2npQevEAQYASABEgLpkfD_BwE

In jouw situatie trek je de oude beltrafo uit de meterkast en plaats je de nieuwe (kun je zo vastklikken op de dinrail). Als het goed is lopen er nu 2 draden van 1 van je automaten(stoppen) naar de oude beltrafo. Die trek je uit de oude beltrafo en stop je in onderkant van de nieuwe.

Op de bovenkant van de nieuwe beltrafo heb je 4 ingangen. 0, 8, 12 en 24 volt. 1 kabel naar de deurbel (maakt niet uit welke) stop je in de 0 en de andere in de 12 of 24 (ik heb hem in 24v, maar 12 moet ook werken). Er moet dus sowieso een dubbele draad van de beltrafo naar de bel (het knopje waar je op drukt) lopen. Is die draad er niet, dan zul je die nog moeten trekken. Belkabel kun je wel bij de bouwmarkt halen. Ik heb vernomen dat er ook speakerkabel voor gebruikt wordt, maar dat is niet handig te steken. Je zou ook nog 2 korte installatiekabels op de 0 en 12/24 kunnen aansluiten en die kunnen verlengen dmv een kroonsteen. En dan dus een dunnere kabel naar de bel trekken.

Buiten aan de muur even kijken waar het knopje zit. Daar komen 2 draadjes naar buiten die je in de Hello schroeft.

En dat is het, mits je geen gong plaatst. Plaats je wel een gong, dan moet de 'puk' er nog tussen. Al kun je die er sowieso tussenplaatsen, ook zonder gong.

Ga je een gong plaatsen, dan kun je beter eerst een schemaatje googlen voor het aansluiten van een reguliere bedrade deurbel met gong en vervolgens ga je met de installatie van de Hello aan de gang.

Niet vergeten de hoofdschakelaar in de meterkast even uit te schakelen. ;) Succes!

[Voor 9% gewijzigd door KlaasjeNL op 19-10-2020 12:42]

• MrN
Bedankt voor de uitgebreide toelichting dit waardeer ik heel erg !!

Er komt zo een vriend met elektrotechnische achtergrond om alles te installeren.

Ik geef een update zodra het gelukt is.

• KlaasjeNL
Is het bij de Hello ergens mogelijk om in te stellen op welke smart speaker de bel te horen is? Op dit moment gaat hij op alle speakers over, ook op bijvoorbeeld de kinderkamer. En dat wil ik juist niet, zeker niet 's avonds. Daarnaast heb ik in de woonkamer een Hub en een Mini en gaat hij op beide over, maar niet precies tegelijk. Dus hoort je de speakers door elkaar praten dat er iemand voor de deur staat.

Ik heb mij suf zitten googlen, gezocht in de Nest-app en in de Home-app, maar kan nergens een optie vinden om de Hello aan bepaalde speakers te koppelen. Kan dit gewoon niet of zie ik iets over het hoofd?

• MrN
Ik zal straks als het aangesloten is voor je kijken of ik het uit kan vinden.

Koppelt het automatisch dan?

Is het misschien mogelijk voor de kinderkamer een aparte account aan te maken en de deurbel daarin niet op te nemen/?

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 12:36
JoeZuCK schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:46:
[...]

Heb je geen last van delay tussen het werkelijke aanbellen en het geluid op de speakers? Ik vind de vertraging tussen het aanbellen en de notificatie op mijn telefoon te lang namelijk om enkel daar op af te gaan.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• KlaasjeNL
MrN schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:15:
Ik zal straks als het aangesloten is voor je kijken of ik het uit kan vinden.

Koppelt het automatisch dan?

Is het misschien mogelijk voor de kinderkamer een aparte account aan te maken en de deurbel daarin niet op te nemen/?
Hij koppelt inderdaad automatisch. Althans, na het instellen van de Nest wordt je doorgeleid naar de Home-app om hem aan een huis toe te voegen. Dat heb ik gedaan en daarna is hij gekoppeld. Je kan hem ook nog in een bepaalde ruimte plaatsen enz, net zoals elk Home-apparaat.

Een aparte account of apart huis zou het misschien oplossen, maar dat wil ik juist niet. Ik wil nu alles centraal vanaf elke speaker kunnen aansturen en niet geconfronteerd worden met speakers, Chromecasts of Hubs die niet worden herkend omdat ze in een andere groep/huis/account zitten.

Het lijkt mij niet uitzonderlijk dat er een wens is om de bel op geselecteerde speakers over te laten gaan, dus als die optie er al is, waarom zit hij dan zo goed verstopt?

• KlaasjeNL
Team-RiNo schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Heb je geen last van delay tussen het werkelijke aanbellen en het geluid op de speakers? Ik vind de vertraging tussen het aanbellen en de notificatie op mijn telefoon te lang namelijk om enkel daar op af te gaan.
Mwa, die vertraging is bij mij hooguit 2 seconden. Dat zullen geen 2 seconden zijn waardoor ik net iemand aan de deur mis. Bovendien gaat de bel aan de buitenkant wel direct af, dus lijkt het voor de beller alsof er direct iets gebeurt.

[Voor 26% gewijzigd door KlaasjeNL op 19-10-2020 16:42]

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

KlaasjeNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Mwa, die vertraging is bij mij hooguit 2 seconden. Dat zullen geen 2 seconden zijn waardoor ik net iemand aan de deur mis. Bovendien gaat de bel aan de buitenkant wel direct af, dus lijkt het voor de beller alsof er direct iets gebeurt.
@Team-RiNo Idd, kan ik beamen.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:45
KlaasjeNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:
Is het bij de Hello ergens mogelijk om in te stellen op welke smart speaker de bel te horen is? Op dit moment gaat hij op alle speakers over, ook op bijvoorbeeld de kinderkamer. En dat wil ik juist niet, zeker niet 's avonds. Daarnaast heb ik in de woonkamer een Hub en een Mini en gaat hij op beide over, maar niet precies tegelijk. Dus hoort je de speakers door elkaar praten dat er iemand voor de deur staat.

Ik heb mij suf zitten googlen, gezocht in de Nest-app en in de Home-app, maar kan nergens een optie vinden om de Hello aan bepaalde speakers te koppelen. Kan dit gewoon niet of zie ik iets over het hoofd?
Deze vraag heb ik onlangs ook gesteld, maar helaas nog geen antwoord gevonden. Ben bang dat dat niet kan...

• MrN
Nou alles werkt uiteindelijk alleen de nieuw aangeschafte deurbel gong etc geeft een zoemend geluid bij het indrukken. De Nieuwe trafo is aangesloten op 24V is dit mogelijk teveel voor deze gong?
Naar mijn weten heb ik alles wel goed aangesloten, zie bijlages:

• KlaasjeNL
MrN schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:50:
Nou alles werkt uiteindelijk alleen de nieuw aangeschafte deurbel gong etc geeft een zoemend geluid bij het indrukken. De Nieuwe trafo is aangesloten op 24V is dit mogelijk teveel voor deze gong?
Naar mijn weten heb ik alles wel goed aangesloten, zie bijlages:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt mij sterk dat het aan de gong ligt. Daarvoor zijn verder geen beperkingen oid opgegeven. Check anders even dit draadje waarin een aantal oorzaken worden genoemd/oplossingen worden aangedragen:

https://support.google.com/googlenest/thread/12898639?hl=en

• MrN
Misschien een domme vraag maar hoe koppel ik de nest hub aan de deurbel?

Ik kom er nu nog niet uit, de online handleiding van google volg ik maar is me niet erg duidelijk.

Bedankt voor de tip trouwens!!!

[Voor 20% gewijzigd door MrN op 20-10-2020 17:27]

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 10:34
MrN schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:22:
Misschien een domme vraag maar hoe koppel ik de nest hub aan de deurbel?

Ik kom er nu nog niet uit.

Bedankt voor de tip trouwens!!!
Het moet andersom 😀
  • Open de Nest App
  • Open de Nest Hello stream
  • Settings
  • Bezoekersmeldingen (zet deze aan)
  • That's it

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• MrN
Dankje, het werkt nu excuus voor de domme vraag, het internet had een heel ander verhaal.

Oke volgende vraag mijn deurbel hangt van origine erg laag de hoek is wel goed.
Ik zoek dus een wig maar dan om hem de deurbel schuin omhoog te laten wijzen.
Bestaat dit ook? Ik kan het namelijk niet vinden.

[Voor 72% gewijzigd door MrN op 20-10-2020 17:35]

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

AvK

Ready Set Go

MrN schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:30:
Dankje, het werkt nu excuus voor de domme vraag, het internet had een heel ander verhaal.

Oke volgende vraag mijn deurbel hangt van origine erg laag de hoek is wel goed.
Ik zoek dus een wig maar dan om hem de deurbel schuin omhoog te laten wijzen.
Bestaat dit ook? Ik kan het namelijk niet vinden.
Volgens mij bestaat dat inderdaad niet.
Zelf wou ik mijn Hello juist een klein beetje naar beneden laten 'kijken'. Dat heb ik opgelost door een iets langer schroefje te gebruiken en daar een rubber tule overheen te schuiven. Een moertje oid kan natuurlijk ook.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• MrN
Beneden bestaat wel die heb ik al gevonden zie ook:

https://www.amazon.nl/Wan...id=pla-925013719856&psc=1

• MrN
KlaasjeNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Lijkt mij sterk dat het aan de gong ligt. Daarvoor zijn verder geen beperkingen oid opgegeven. Check anders even dit draadje waarin een aantal oorzaken worden genoemd/oplossingen worden aangedragen:

https://support.google.com/googlenest/thread/12898639?hl=en
4. Verify the type of chime (e.g. mechanical or electrical).
If you are using a mechanical chime ensure Chime Duration is set to Off.

Danku het was deze instelling.

• MrN
Hoe hebben jullie Google Aware afgesloten ik heb namelijk geen creditcard!

• Xander
  • Nu online
Monteer je die toch gewoon ondersteboven?

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 21:41

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

KlaasjeNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:
In de Google Home-app, onder de instellingen van je speaker/hub waar je geen notificaties op wilt, zet je ‘Niet storen’ op Aan

[Voor 3% gewijzigd door MadDog2K op 21-10-2020 18:57]

• MrN
MrN schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:40:
Hoe hebben jullie Google Aware afgesloten ik heb namelijk geen creditcard!
Niemand?

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

• MrN
Ja lekker is dat ik zal er wel 1 moeten bestellen dan helaas.

• KlaasjeNL
MadDog2K schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

In de Google Home-app, onder de instellingen van je speaker/hub waar je geen notificaties op wilt, zet je ‘Niet storen’ op Aan
Die optie ken ik inderdaad, maar dan ontvangen die speakers helemaal geen meldingen meer. Dus ook geen interne meldingen waar ik zelf controle over heb. Ik wil juist meldingen uitschakelen waar ik geen controle over heb, zoals iemand die aanbelt.

Inmiddels de vraag ook in de support community van Google gevonden en daar blijkt dat ik niet de enige ben die zo'n (relatief basale) optie wenst. Maar het blijkt dus niet te bestaan.

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 21:41

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

KlaasjeNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:10:

Die optie ken ik inderdaad, maar dan ontvangen die speakers helemaal geen meldingen meer. Dus ook geen interne meldingen waar ik zelf controle over heb.
Aha ok, jammer. Wat voor soort meldingen zijn dat dan bijvoorbeeld?

• KlaasjeNL
MadDog2K schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

Aha ok, jammer. Wat voor soort meldingen zijn dat dan bijvoorbeeld?
De kinderen roepen als het eten klaar is. ;)

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:49
Ik was al even met Google bezig in verband met de coating die loslaat van mijn Nest Hello. De procedure was wat onduidelijk, maar nu heb ik een nieuwe kunnen bestellen. Er wordt dan wel een bedrag gereserveerd op je CC, maar als de oude Nest bel terug is wordt deze niet definitief gemaakt. Morgen dus even naar UPS brengen.

Oude Nest Hello was nog geen 2 jaar oud, maar al flink gehavend. Bizar eigenlijk...

Nu wel een nieuw Nest Aware abonnement, kon de oude niet meer doorzetten. Maar zag dat ik een gratis Mini speaker kreeg nu :+

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ophidian schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:41:
Ik was al even met Google bezig in verband met de coating die loslaat van mijn Nest Hello. De procedure was wat onduidelijk, maar nu heb ik een nieuwe kunnen bestellen. Er wordt dan wel een bedrag gereserveerd op je CC, maar als de oude Nest bel terug is wordt deze niet definitief gemaakt. Morgen dus even naar UPS brengen.

Oude Nest Hello was nog geen 2 jaar oud, maar al flink gehavend. Bizar eigenlijk...
[Afbeelding]

Nu wel een nieuw Nest Aware abonnement, kon de oude niet meer doorzetten. Maar zag dat ik een gratis Mini speaker kreeg nu :+
Om dat soort praktijken (hopelijk) te voorkomen heb ik deze erop zitten.

Zie dat ze bezig zijn met een iets nieuwer ontwerp zodat het gaatje bij het infrarood licht iets groter is zodat camerabeelden in het donker ook iets beter belicht zijn. Het eerste ontwerp (waar Coolblue 25 euro voor durft te vragen) heeft deze opening voor het infrarood licht niet (en is slecht ontworpen dus).

Dit is het nieuwere ontwerp blijkbaar.

En dit is waar je ver van weg moet blijven.

[Voor 23% gewijzigd door JoeZuCK op 23-10-2020 08:59]

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 21:27
Na het installeren van de nest 3 thermostaat zie ik constant het gele tekentje met een druppel erin. Dit ipv het blaadje. Enig google speurwerk leverde mij niets op en in de handleidingen die bijgevoegd zitten kan ik ook niets vinden. Iemand een suggestie?

Never mind, legionella na een briljante zoek ingeving haha.

[Voor 4% gewijzigd door Viper_4111 op 27-10-2020 17:17]

Geen informatie beschikbaar

• MrN
Nou alles leek goed te gaan maar ik heb een irritante zoem in mijn beltrafo.
Ik heb de trafo al van 24v naar 12V gezet maar dit heeft niet geholpen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Zie onderstaande fotos:

• MrN
Iemand? Puk lijkt me goed aangesloten heb ik ook al geprobeerd om de draden te wisselen etc. Allemaal geen oplossing.

Beltrafo is goed aangesloten. wisselen van 12 naar 24 of omgekeerd biedt geen oplossing.

• PeacekeeperNL
  • Niet online
MrN schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:22:
Iemand? Puk lijkt me goed aangesloten heb ik ook al geprobeerd om de draden te wisselen etc. Allemaal geen oplossing.

Beltrafo is goed aangesloten. wisselen van 12 naar 24 of omgekeerd biedt geen oplossing.
Zou zelf denken dat er wellicht iets mis is met de beltrafo (een defect). Maar dat weet ik niet zeker. Mogelijk iemand anders hier.

In ander nieuws:
Google heeft een streep gezet door het Nest Secure alarmsysteem :(

Een beetje jammer weer...

• MrN
Ja de beltrafo is nieuw aangeschaft het zou kunnen maar het lijkt me sterk.

Beltrafo is trouwens aanbevolen voor gebruik in combinatie met google nest.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 13:25
Goedemorgen mede-Tweakers.

Ik heb netjes overal in huis Nest speakers hangen en een IQ indoor camera (die nog steeds geen Assistent ondersteund blijkbaar...).

Nu heb ik opeens sinds een week als ik aan de speakers vraag wat op te zetten op Spotify dat hij zegt: ik kan nog niks van Spotify afspelen.... Dat deed hij natuurlijk wel. In de Home app staat Spotify nog netjes gekoppeld en geen andere muziek app als voorkeur.

Ik kan het nog wel casten, maar dat haalt een beetje het idee van een slimme speaker weg volgens mij! Iemand anders die hier last van heb en weet hoe je dit kan oplossen?

• lsp
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 08:25
fritsjof schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:25:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een Nest Learning Thermostat V3 en heb een aansluit-vraag:

Ik heb de handleiding (PDF) van de Atag ketel bekeken maar het woord 'Fase' komt er niet in voor. De aansluitingen op de ketel zien er als volgt uit:
[Afbeelding]

(ik hoop dat het plaatje werkt - in het voorbeeld helaas niet).

Als iemand een idee/suggestie heeft dan hoor ik het graag, bij voorbaat dank! _/-\o_
Ik heb een ATAG A ketel, met dezelfde connector. Nu zit de ATAG thermostaat op de bovenste blauwe BUS connector. Ik wil deze vervangen door een Nest, moet deze op de on/of zwarte connector of op de blauwe bus connector?

Alvast bedankt.
Paar maanden terug heb ik een Nest Hello aangesloten.
Alles werkte prima, tot ik afgelopen week een nieuw Wifi netwerk heb aangesloten.

Ik moest al mijn Nest producten uiteraard opnieuw koppelen en dus ook de deurbel (die heb ik moeten resetten). Nu heb ik echter wat vreemds, sinds die tijd door de interne bel het niet meer.

Misschien een domme vraag hoor maar hoe werkt dat met die witte "puck" bij de interne bel, moet je dat ding nog opnieuw aan de hello koppelen nadat deze een reset gehad heeft?

Want in de app staat de bel aan en ook staat de app niet in stilte tijd ofz.

Edit: Bel eraf en draadjes tegen elkaar werkt ook.

Edit2: Oke ruk, blijkt iets van een bug in de software te zijn o.i.d.
Dit was de oplossing:

For those having an issue with the mechanical/electric chime not sounding, here's something I stumbled on that got mine working again.

Go into the settings. Go down to the Chime duration setting and turn it on. Try pressing the doorbell. If the chime sounds, continue to trigger the button until you hear the default 1 second delay. It will be a audible hesitation of the second tone of the chime if you have a two tone doorbell. Turn off the electronic chime setting and see if your door chime continues to work afterward.

That's what I did to get my chime working again. So far, it has continued to work and the indoor chime On/off setting has started to work again too.

[Voor 53% gewijzigd door Donstil op 03-11-2020 16:41]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:08
Heeft er nog iemand tips voor een goede en goedkope batterij voor de nest protect?

Batterijen zijn op hier en de protect gaf aan dat er lithium batterijen in moeten. Nu heb ik tegen beter weten in er alkaline batterijen in gedaan, maar nu na een week dus weer de melding dat de batterijen op zijn. Dan toch maar op zoek naar lithium batterijen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• MrN
MrN schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:10:
Ja de beltrafo is nieuw aangeschaft het zou kunnen maar het lijkt me sterk.

Beltrafo is trouwens aanbevolen voor gebruik in combinatie met google nest.
Nou ik heb een bredere beltrafo gekocht. Ga ook nog hetzelfde model nog een keer halen.
De bredere past namelijk niet in de kast.

• alteaxl
MrN schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:55:
[...]

Nou ik heb een bredere beltrafo gekocht. Ga ook nog hetzelfde model nog een keer halen.
De bredere past namelijk niet in de kast.
Beste

Ik heb zelf al 2 en half jaar onderstaande beltrafo in gebruik met de Nest Hello.
Dit zonder problemen en is ook 15VA i.p.v. 8VA dus een grote vermogen.
https://www.vekto.nl/beltrafo-15va
Misschien is het handig om hier eens naar te kijken aangezien deze wat breedte betreft
gelijk was als de bestaande 8V beltrafo.

Succes

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Iemand ervaring, bijv @alteaxl, welke gong het goedkoopst is en compatible is met de Hello? Deze bijv?

https://www.hornbach.nl/s...D117/4116223/artikel.html

• MrN
Dag Nick,

Dit model heb ik ook in gebruik zonder problemen.
En zoals te zien is past de Puk van Google mooi in de Gong.
Gezien de Gong ook op batterijen kan werken en ik deze niet nodig heb werkt dit dus perfect.

• MrN
Het zoemen is opgelost door de nieuwe trafo.
Vermoedelijk is de oude trafo defect geleverd er zit ook iets in dat beweegt bij licht schudden.

• Xander
  • Nu online
N1ckk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:23:
Iemand ervaring, bijv @alteaxl, welke gong het goedkoopst is en compatible is met de Hello? Deze bijv?

https://www.hornbach.nl/s...D117/4116223/artikel.html
Ik heb dezelfde gong in gebruik.

Echter:
- De gong werkt op 8 tot 16V
- De Nest Hello werkt op 16 tot 24V

Dus eigenlijk moet je dan een 16V trafo hebben. Die heb ik dan ook maar één geplaatst maar die zijn niet bepaald gangbaar.

@MrN heeft dezelfde gong op een 24V trafo, blijkbaar gaat dat goed. Wellicht overlijdt het ding wat sneller dan anders.

edit:
Hmm, de specs van de gong zeggen zelfs 8-12V. In mijn gong staat echter 8-16V net zoals in die van MrN.

[Voor 12% gewijzigd door Xander op 06-11-2020 13:12]

• B2

B2

wa' seggie?

Vanmorgen een Nest Indoor cam aangesloten die ik via Marktplaats van iemand heb overgenomen (herinnering aan mijzelf: niet meer doen). Maar deze heeft een raar beeld.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
B2 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:07:
Vanmorgen een Nest Indoor cam aangesloten die ik via Marktplaats van iemand heb overgenomen (herinnering aan mijzelf: niet meer doen). Maar deze heeft een raar beeld.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

[Afbeelding]
Lijkt erop dat de sensor achter de lens is losgeschoten.

http://www.xbmcfreak.nl/

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb een 3e generatie Nest Learning Thermostat aangesloten op mijn OpenTherm combiketel met een kleine boiler. Ik hoopte erop dat ik een warmwaterschema in kon stellen en het verwarmen van de boiler zou kunnen stoppen als er niemand thuis is. Het enige wat ik lijk te kunnen is de temperatuur van het tapwater instellen.

De reden is energiebesparing, want de ketel lijkt nu elke 15 minuten die boiler weer op temp te brengen. Dat is te voorkomen om de ketel in de 'holiday mode' te zetten, maar dat is niet zo praktisch en dan doet de Nest ook niet zoveel meer.

Moet ik de ketel anders instellen om de thermostaat de mogelijkheid te geven om dit te regelen of vraag ik gewoon teveel? De ketel is een oudere AWB ThermoMaster 2 HR uit 2001.

Mogelijk moet ik me erbij neerleggen dat deze ketel dat niet kan, maar met welke nieuwe ketel met een kleine boiler kan ik dit wel? Het zal niet al te lang meer duren voordat deze ketel vervangen dient te worden.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

AvK

Ready Set Go

edgarv schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:56:
Ik heb een 3e generatie Nest Learning Thermostat aangesloten op mijn OpenTherm combiketel met een kleine boiler. Ik hoopte erop dat ik een warmwaterschema in kon stellen en het verwarmen van de boiler zou kunnen stoppen als er niemand thuis is. Het enige wat ik lijk te kunnen is de temperatuur van het tapwater instellen.

De reden is energiebesparing, want de ketel lijkt nu elke 15 minuten die boiler weer op temp te brengen. Dat is te voorkomen om de ketel in de 'holiday mode' te zetten, maar dat is niet zo praktisch en dan doet de Nest ook niet zoveel meer.

Moet ik de ketel anders instellen om de thermostaat de mogelijkheid te geven om dit te regelen of vraag ik gewoon teveel? De ketel is een oudere AWB ThermoMaster 2 HR uit 2001.

Mogelijk moet ik me erbij neerleggen dat deze ketel dat niet kan, maar met welke nieuwe ketel met een kleine boiler kan ik dit wel? Het zal niet al te lang meer duren voordat deze ketel vervangen dient te worden.
Geen. Moderne ketels hebben geen interne boiler meer. En mocht er toch nog een exemplaar verkrijgbaar zijn dan wil je die niet. Ongevraagd advies: Kijk eens naar Intergas CV ketels.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 13:52
Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds kort een Intergas HRE ketel die OpenTherm ondersteunt, in combinatie met de nieuwste Google Nest Thermostaat.

Deze heb ik middels de Heat Link aangesloten op mijn ketel (twee draadjes voor de stroom, twee draadjes naar de ketel (in OpenTherm poorten op de Heat Link) en twee draadjes naar de thermostaat).

Dit werkt prima om de verwarming aan te zetten (temperatuur op de Nest verhogen en huppakee) maar de temperatuur daadwerkelijk regelen (kouder/warmer) lukt niet. Het blijft heel warm.

Dit lijkt er dus op (denk ik) dat het OpenTherm stuk niet goed werkt, toch? Is dat een kwestie van rood/blauw in de OpenTherm omwisselen en kijken of die het dan wel doet?

Op dit moment zit het zo aangesloten:

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Morfang schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:09:
Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds kort een Intergas HRE ketel die OpenTherm ondersteunt, in combinatie met de nieuwste Google Nest Thermostaat.

Deze heb ik middels de Heat Link aangesloten op mijn ketel (twee draadjes voor de stroom, twee draadjes naar de ketel (in OpenTherm poorten op de Heat Link) en twee draadjes naar de thermostaat).

Dit werkt prima om de verwarming aan te zetten (temperatuur op de Nest verhogen en huppakee) maar de temperatuur daadwerkelijk regelen (kouder/warmer) lukt niet. Het blijft heel warm.

Dit lijkt er dus op (denk ik) dat het OpenTherm stuk niet goed werkt, toch? Is dat een kwestie van rood/blauw in de OpenTherm omwisselen en kijken of die het dan wel doet?

Op dit moment zit het zo aangesloten:

[Afbeelding]
Rood/blauw maakt niet uit hoe je ze aansluit, dus dat is het niet. Soms moet je wel aan de kant van je ketel de draadjes in een andere aansluiting doen voor opentherm, ik denk dat het daar nu mis gaat.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Op mijn Intergas Xtreme ketel is de aan/uit aansluiting dezelfde als de opentherm aansluiting.

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 13:52
Reptile209 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:40:
[...]

Rood/blauw maakt niet uit hoe je ze aansluit, dus dat is het niet. Soms moet je wel aan de kant van je ketel de draadjes in een andere aansluiting doen voor opentherm, ik denk dat het daar nu mis gaat.
Ik heb maar één aansluiting op mijn ketel, rechts is de stroom en links is de draadjes naar de HeatLink:

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Morfang schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:44:
[...]

Ik heb maar één aansluiting op mijn ketel, rechts is de stroom en links is de draadjes naar de HeatLink:

[Afbeelding]
Die draadjes zitten ergens aan de electronica van de ketel geschroefd O-) . Bij mijn oude Nefit moest ik in het binnenwerk van de ketel in een blokje met schroefaansluitingen de draadjes van het aan/uit contact naar OpenTherm zetten. Of je thermostaat alsnog op aan/uit zetten.

• kontroll
  • Laatst online: 01-06 23:28
Reptile209 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:08:
[...]

Die draadjes zitten ergens aan de electronica van de ketel geschroefd O-) . Bij mijn oude Nefit moest ik in het binnenwerk van de ketel in een blokje met schroefaansluitingen de draadjes van het aan/uit contact naar OpenTherm zetten. Of je thermostaat alsnog op aan/uit zetten.
Inderdaad.
Vlug even gegoogled naar intergas hre opentherm, en kwam op volgende link terecht:
https://www.intergas-verw...-Kompakt-HRE-88557803.pdf

In hoofdstuk 10.2 zie je het elektrisch schema van die types (wel eerst even checken voor jouw specifiek toestel). Aan/uit zit op 6 & 7, opentherm zit op 11 & 12

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

https://9to5google.com/20...-home-theater-chromecast/

Bluetooth van de TV via de Nest Audio kent bij mij veel delay (ook niet echt goed gelijk te krijgen). Als bovenstaand uitgebracht wordt zal ik weer eens kijken of de lippen overeenkomen met de spraak (lipsync).

Pagina: 1 ... 63 ... 69 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee