Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46
Workaholic schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:45:
Loop ik dan geen risico op kortsluiting etc? Ik heb nogal wat spook verhalen gehoord over problemen met deze deurbel dat ik een beetje zenuwachtig ben geworden :D

Zou het verstandig zijn om een ander GONG aan te schaffen met ingebouwde trafo en 24v?
De Ring heeft 16 volt nodig en de Nest Hello 16 - 24 volt. Dus kortsluiting lijkt me uitgesloten.

Er zijn mensen die hun Hello zonder problemen op 16 volt hebben draaien. Ik heb 'm zelf op 24 volt omdat ik sowieso een nieuwe trafo nodig had (oude was slechts 8 volt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Helaas geen geel lampje of blauw lampje.

Lijkt dus geen stroom te krijgen. Iemand tips ?

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/10/image6593d9fd88e99dc8.md.png

Bedrading nagelopen - precies aangesloten volgens de handleiding en op dezelfde schroefjes in de gong.

Uitdaging is dus dat het plaatsen van een nieuwe trafo niet mogelijk is omdat deze in de gong zit en de bedrading die naar de meterkast loopt zit op een gedeelte groep.. moet dus opzoek naar een gong met 24v die helaas nergens te vinden is. Iemand suggesties hoe dit op te lossen?

[ Voor 86% gewijzigd door Workaholic op 10-07-2020 13:18 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:26

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik heb vandaag 3 Nest Protects geïnstalleerd via de Nest app, en daarbij ingelogd via mijn Google account, maar hoe krijg ik de Protects nou in Google Home te zien, want dat lukt me niet.....?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Csq5LH1KzCYrBVXXQ2JKNEAhmps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHUiyWzc8deAgfWbM2JSepDB.png?f=fotoalbum_large

Edit:
Heb via de chat contact met Nest, en die zeggen dat je de Protects nog niet in de GH app kunt zien, en ze weten ook niet wanneer dat wel kan.....ach tis niet anders, dan maar gewoon met de Nest App !

[ Voor 62% gewijzigd door robotjoek op 16-07-2020 16:56 ]

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:12:
Helaas geen geel lampje of blauw lampje.

Lijkt dus geen stroom te krijgen. Iemand tips ?

[Afbeelding]

Bedrading nagelopen - precies aangesloten volgens de handleiding en op dezelfde schroefjes in de gong.

Uitdaging is dus dat het plaatsen van een nieuwe trafo niet mogelijk is omdat deze in de gong zit en de bedrading die naar de meterkast loopt zit op een gedeelte groep.. moet dus opzoek naar een gong met 24v die helaas nergens te vinden is. Iemand suggesties hoe dit op te lossen?
Uiteindelijk opgelost door er een aparte trafo BOVEN de gong te plaatsen. Nu werkt alles goed behalve

- Wifi is niet sterk genoeg (dus soms is de camera offline of traag etc). Dit moet ik dus even oplossen met een versterker oid. Hoop dat het daarna wel een stuk vlotter gaat.

- ik heb 2 google home hubs (fotolijstje) maar krijg geen melding als iemand aanbelt op 1 en de andere wel.. Iemand een idee waar en hoe ik dit kan oplossen?

- Tevens de vraag of de hub ook geluid kan geven omdat de gong niet meer is aangesloten. Krijg dus op 1 beeld maar geen geluidssignaal. Is dat mogelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 17-07-2020 12:48 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robotjoek schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:10:
Ik heb vandaag 3 Nest Protects geïnstalleerd via de Nest app, en daarbij ingelogd via mijn Google account, maar hoe krijg ik de Protects nou in Google Home te zien, want dat lukt me niet.....?[Afbeelding]

Edit:
Heb via de chat contact met Nest, en die zeggen dat je de Protects nog niet in de GH app kunt zien, en ze weten ook niet wanneer dat wel kan.....ach tis niet anders, dan maar gewoon met de Nest App !
Vorige week of week daarvoor toevallig nieuwsartikel over gelezen, en het zit wel in de pijplijn, maar wanneer het gaat komen blijft de hamvraag. Geduld is een schone zaak. Nest app werkt ook prima in ieder geval.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23

AvK

Ready Set Go

Wou vandaag een Nest Aware abbo afsluiten met PayPal als betaalmiddel. Mijn zoon heeft zo'n account en die vond het goed dat hij hier aan mee werkte. Uiteraard betaal ik hem het geld terug.....
Tot mijn verbazing kon ik een gratis proef abbo afsluiten voor 30 dagen. Dus dat direct maar gedaan en heb nu tot 17 augustus een proef abbo van 30 dagen terug kijken. Dus als ik jullie zou zijn (degenen die nog geen abbo hebben), kijk even of je dat ook kan afsluiten, sowieso handig voor de vakantie.
Maar ik wou direct ook een jaar abbo afsluiten voor Eur 50,00 zoals gezegd via PayPal. Helaas is nog steeds de Credit Card de enige optie terwijl ik zeker weet dat je tot voorkort ook via Paypal kon betalen.
Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets verkeerd?
NB: Ik klik op mijn tablet op instellingen, Nest Aware, Abbo beheren, Abbo kiezen, Abbo nemen, 50 per jaar, en dan staat er geen PayPal optie tussen. Laat staan iDeal...... 8)7

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AvK schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:01:
Wou vandaag een Nest Aware abbo afsluiten met PayPal als betaalmiddel. Mijn zoon heeft zo'n account en die vond het goed dat hij hier aan mee werkte. Uiteraard betaal ik hem het geld terug.....
Tot mijn verbazing kon ik een gratis proef abbo afsluiten voor 30 dagen. Dus dat direct maar gedaan en heb nu tot 17 augustus een proef abbo van 30 dagen terug kijken. Dus als ik jullie zou zijn (degenen die nog geen abbo hebben), kijk even of je dat ook kan afsluiten, sowieso handig voor de vakantie.
Maar ik wou direct ook een jaar abbo afsluiten voor Eur 50,00 zoals gezegd via PayPal. Helaas is nog steeds de Credit Card de enige optie terwijl ik zeker weet dat je tot voorkort ook via Paypal kon betalen.
Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets verkeerd?
NB: Ik klik op mijn tablet op instellingen, Nest Aware, Abbo beheren, Abbo kiezen, Abbo nemen, 50 per jaar, en dan staat er geen PayPal optie tussen. Laat staan iDeal...... 8)7
Zover ik weet (zelf geen nest camera's, dus weet het alleen zoals ik het al tijden hier in het forum volg) vooralsnog uitsluitend CC mogelijk. Zowel PayPal alsook iDeal niet ondersteund.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 12:18
Iemand die mij hiermee kan helpen? Ik krijg geen reactie op mijn vraag daar. Tot ik net dit topic tegenkwam. Als iemand enig idee heeft?

Google nest Hello chime zoemt na installatie

Ondertussen heb ik tussen de 2 draadjes van de chime een weerstand hangen van 10ohm, 1/2W.

Deze zorgt ervoor dat de chime niet meer constant buzzt. Echter als de bel gaat wordt dit wel heel warm voor een korte periode.

Ook heb ik deze beltrafo besteld.
Gacia Beltrafo - Transformator voor Nest Hello

Vanop de website 50five die ook vele nest producten verkopen.

Deze trafo komt normaal morgen aan.
Ik wil dat het buzzen van de chime en de rest spanning stopt. Want dit lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:57
Ik krijg elke keer een foutmelding wanneer ik mijn Nest protect wil koppelen met mijn Hue lampen

Ik kom tot het inloggen op de site van Nest, dan wordt ik wel doorgestuurd naar de 'Works with Nest' maar als ik dan onderaan klik op 'Toestaan' krijg ik de volgende melding:

Oeps! We hebben een fout ontdekt. Probeer het opnieuw.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 15:57
FabianGTI schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:33:
Ik krijg elke keer een foutmelding wanneer ik mijn Nest protect wil koppelen met mijn Hue lampen

Ik kom tot het inloggen op de site van Nest, dan wordt ik wel doorgestuurd naar de 'Works with Nest' maar als ik dan onderaan klik op 'Toestaan' krijg ik de volgende melding:

Oeps! We hebben een fout ontdekt. Probeer het opnieuw.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Wat voor account heb je? Een oude Nest account of een nieuwe Google Home account. Works with Nest gaat eruit en werkt niet meer met de nieuwe Google Home accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:57
Klaus_1250 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Wat voor account heb je? Een oude Nest account of een nieuwe Google Home account. Works with Nest gaat eruit en werkt niet meer met de nieuwe Google Home accounts.
Ik heb nog het oude Nest account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-07 22:59
Workaholic schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:47:
[...]

- Tevens de vraag of de hub ook geluid kan geven omdat de gong niet meer is aangesloten. Krijg dus op 1 beeld maar geen geluidssignaal. Is dat mogelijk?
Ik weet niet of je er inmiddels achter bent, maar ja dit kan zeker. In de Nest app moet je het volgende zoeken. (mijn nest app is Engels, dus ken de Nederlandse termen niet zo 1,2,3)

- Zoek de deurbel
- Klik rechtsboven op tandwielicoontje
- Kies voor 'Visitor Announcements'
- Zet aan

Hiermee zal de deurbel iets uitspreken via Google Assistant enabled devices als ' *geluidje* "Someone's at <naam kamer waar deurbel hangt>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FabianGTI schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Ik heb nog het oude Nest account
Ik had ook nog het oude Nest account, maar kon het helaas ook niet meer koppelen. Mogelijk dat het komt doordat je nog niet de koppeling had gemaakt tussen Hue en Nest toen het nog wel werkte. Anyhoe, ik heb het al opgegeven 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:55
Hallo allemaal,

Wellicht dat iemand mij kan helpen?
Sinds kort hebben wij hier in huis de Google Nest video deurbel. Deze is middels de 12 volt lijn van mijn nieuwe transformator aangesloten (die ook nog de oude 8 volt heeft en de hogere 24 volt).

Nu heb ik de deurbel toegevoegd aan google home en de nest app. De diversen Google Home mini speakers en onze nieuwe Nest Hub geven keurig een melding dat er iemand aan de deur staat als er op de bel knop wordt gedrukt.

De telefoons deden dit ook in eerste instantie, maar nu niet meer (de overige speakers en hubs van Google / Nest dus nog wel). Het enige wat ik gedaan heb is de standaard naam van de deur bel (die op zijn Engels Front Door was) veranderd in Voordeur omdat dit voor mijn vader makkelijker is. Zeker weten of de naamswijziging het probleem veroorzaakt doe ik niet omdat ik niet helemaal goed opgelet heb wanneer dit probleem begon met optreden, maar het zou zomaar kunnen dat dit er wel mee te maken heeft. Ik heb de naam nog terug gezet naar Front door, maar dat heeft niet geholpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb online uiteraard alles na gelopen:
- https://support.google.com/googlenest/answer/9230121
- https://support.google.com/googlenest/answer/9210305
- https://support.google.com/googlenest/answer/7684543

Alvast bedankt voor de hulp.

Rcor

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 30-07-2020 21:41 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
c4coupe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:08:
Iemand die mij hiermee kan helpen? Ik krijg geen reactie op mijn vraag daar. Tot ik net dit topic tegenkwam. Als iemand enig idee heeft?

Google nest Hello chime zoemt na installatie

Ondertussen heb ik tussen de 2 draadjes van de chime een weerstand hangen van 10ohm, 1/2W.

Deze zorgt ervoor dat de chime niet meer constant buzzt. Echter als de bel gaat wordt dit wel heel warm voor een korte periode.
Heb je dit al opgelost?

Hoe heb je de boel aangesloten? Toch wel de meegeleverde chime connector gebruikt?

Een weerstand plaatsen zou niet nodig moeten zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:09
Ik heb sinds van de week een warmtepomp die ook kan koelen en ik ben opzoek naar een thermostaat die dat kan regelen.

Nu valt het mij op dat de Nest V3 thermostaat dat hier in Nederland niet kan maar als ik de installatie manual bekijk van de US Nest dan deze dat wel.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
rcor schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:38:
Hallo allemaal,

Wellicht dat iemand mij kan helpen?
Sinds kort hebben wij hier in huis de Google Nest video deurbel. Deze is middels de 12 volt lijn van mijn nieuwe transformator aangesloten (die ook nog de oude 8 volt heeft en de hogere 24 volt).

Nu heb ik de deurbel toegevoegd aan google home en de nest app. De diversen Google Home mini speakers en onze nieuwe Nest Hub geven keurig een melding dat er iemand aan de deur staat als er op de bel knop wordt gedrukt.

De telefoons deden dit ook in eerste instantie, maar nu niet meer (de overige speakers en hubs van Google / Nest dus nog wel). Het enige wat ik gedaan heb is de standaard naam van de deur bel (die op zijn Engels Front Door was) veranderd in Voordeur omdat dit voor mijn vader makkelijker is. Zeker weten of de naamswijziging het probleem veroorzaakt doe ik niet omdat ik niet helemaal goed opgelet heb wanneer dit probleem begon met optreden, maar het zou zomaar kunnen dat dit er wel mee te maken heeft. Ik heb de naam nog terug gezet naar Front door, maar dat heeft niet geholpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb online uiteraard alles na gelopen:
- https://support.google.com/googlenest/answer/9210305
- https://support.google.com/googlenest/answer/7684543

Alvast bedankt voor de hulp.

Rcor
Hier ook de nodige problemen.. alleen gek genoeg krijg ik het alleen op de home hub aan de praat en niet op de Google mini's (oud model). Enige idee?

heb je de app op de telefoons opnieuw geïnstalleerd?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Workaholic schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Hier ook de nodige problemen.. alleen gek genoeg krijg ik het alleen op de home hub aan de praat en niet op de Google mini's (oud model). Enige idee?

Nog niet geprobeerd... Wellicht een goed idee om te doen... Maar andere ideeën zijn ook welkom... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Workaholic schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:36:
[...]

De volledige reset inclusief ontkoppeling van de nest deurbel van ons google account, deïnstallatie van de nest app op telefoons en vervolgens alles opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd heeft alles opgelost. De telefoons geven nu weer een melding dat er iemand aan de deur staat als deze de bel knop indrukt... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blijkbaar had ik het bericht in het verkeerde forum gezet...

Had vorige week trouwens wel wat grappigs, en zag vanmorgen via mijn nieuwsfeed wel wat interessants erover, dat het blijkbaar een functie is die per ongeluk is aangezet die nu weer is uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFNFa5LB6vatqUa5Z1_VRxCfDqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFWPPgomU6EjCV72Kzi1wdr3.jpg?f=fotoalbum_large

Voornamelijk dat live meeluisteren is best geinig. Kon toen per keer 3 minuten lang live meeluisteren met mijn Home Mini. Inmiddels is de melding weer uit de geschiedenis van mijn apparaat verwijderd en niet langer toegankelijk.

Overigens was dit wel een heel erge false positive, want de bovenburen waren aan het boren. Het fragment (zelf 20 seconden durend) teruggeluisterd, en ik hoorde niks wat ik ook maar vond lijken op glasgerinkel.

Anderen hier toevallig ook een vergelijkbare melding gehad op/rond de 30e?

Overigens heb ik geen Nest Aware abonnement. Wel een Nest Secure alarmsysteem, maar dit was echt de Home Mini die het geluid detecteerde.

Links met info:
De link die ik initieel via Google in mijn feed kreeg.

Reddit-link van een gebruiker die een soortgeljik iets had ervaren.

Reactie van woordvoerder Google tegen Protocol.

[ Voor 3% gewijzigd door PeacekeeperNL op 06-08-2020 08:51 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02 19:26
Hallo,
Heb gisteren een nest mini gekocht ( nieuw ).
Krijg echter constant de melding dat de nest mini niet gevonden kan worden terwijl ik hem dus wel via de home app heb ingesteld en aangemeld op het netwerk.
Kreeg ook de melding dat de nest connected is...
Krijg ook de nest thermostaat niet aangemeld op de nest mini.
Ik denk dat dit met elkaar te maken heeft maar weet niet waar ik het zoeken moet.
Iemand hier een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZv7TmbYqLDGzb559P11oujxCSg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9dkvJA0KVHHMX8xB9rmZr0xE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vpnf82 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:43:
Hallo,
Krijg echter constant de melding dat de nest mini niet gevonden kan worden terwijl ik hem dus wel via de home app heb ingesteld en aangemeld op het netwerk.
Ik denk dat dit met elkaar te maken heeft maar weet niet waar ik het zoeken moet.

[Afbeelding]
Eventueel de Nest Mini resetten en nog een keer instellen, misschien dat dat het oplost. Is dit je eerste Nest Mini/Google speaker?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Hallo,

[Afbeelding]
Heb je misschien iets van client isolation / guest mode aanstaan op je wifi netwerk? Dan kunnen apparaten niet met elkaar communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Eventueel de Nest Mini resetten en nog een keer instellen, misschien dat dat het oplost. Is dit je eerste Nest Mini/Google speaker?
Al meerdere keren gedaan, en telkens met hetzelfde resultaat.
En ja , dit is mijn eerste mini speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:51:
[...]

Heb je misschien iets van client isolation / guest mode aanstaan op je wifi netwerk? Dan kunnen apparaten niet met elkaar communiceren.
Guest modus staat uit.
Client Isolation heb ik niet kunnen vinden in de router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
vpnf82 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Guest modus staat uit.
Client Isolation heb ik niet kunnen vinden in de router.
Welke router / accesspoint gebruik je precies?

Gok toch dat je het daar ergens moet zoeken, gezien de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Welke router / accesspoint gebruik je precies?

Gok toch dat je het daar ergens moet zoeken, gezien de foutmelding.
Ik heb de D-Link DIR 868L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-07 11:23
Hallo,

[Afbeelding]
Heeft misschien te maken met de 2.4 GHz en 5 GHz Wifi verbinding. Ik zou even forceren met beide 2.4 te gebruiken door misschien de 5 uit te zetten.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
vpnf82 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Ik heb de D-Link DIR 868L.
Heb even door de handleiding zitten bladeren maar kom ook weinig tegen...

Je zou inderdaad dit kunnen proberen:
evleerdam schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

Heeft misschien te maken met de 2.4 GHz en 5 GHz Wifi verbinding. Ik zou even forceren met beide 2.4 te gebruiken door misschien de 5 uit te zetten.
Of anders misschien deze instellingen eens langslopen: http://forums.dlink.com/index.php?topic=61792.0 (onder "Wireless Configuration").

Betreft problemen met een ander apparaat maar je weet het nooit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
Zal daar zo dadelijk eens naar kijken Xander.
Het vreemde is dat als ik de nest mini een vraag stel ook gewoon antwoord krijg waarvoor een werkende verbinding vereist is.
Bijvoorbeeld als ik vraag hoe laat het is of hoever van mijn woonplaats naar die van een familie lid is qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vpnf82 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:35:
Het vreemde is dat als ik de nest mini een vraag stel ook gewoon antwoord krijg waarvoor een werkende verbinding vereist is.
Bijvoorbeeld als ik vraag hoe laat het is of hoever van mijn woonplaats naar die van een familie lid is qua tijd.
Eventueel Google Home app geforceerd stoppen en de cache legen van de app op je telefoon en vervolgens herstarten? Heb je het al via een andere telefoon geprobeerd? Bij mij thuis met een 1e generatie Google Home mini heb ik het probleem ook geregeld (i.c.m. OnePlus 6), evenals problemen met casten. Maar dat probleem zit 'm echt in mijn toestel zelf, nog altijd niet achter overigens waar dat probleem hem zit, dat terzijde. Soms werkt het, soms niet.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
vpnf82 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:35:
Ja, dus de Nest heeft een prima werkende internetverbinding. Je telefoon ook. Alleen ze kunnen niet met elkaar communiceren.

Daarom moest ik denken aan iets als client isolation. Maar ja als je die optie niet hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Ja, dus de Nest heeft een prima werkende internetverbinding. Je telefoon ook. Alleen ze kunnen niet met elkaar communiceren.

Daarom moest ik denken aan iets als client isolation. Maar ja als je die optie niet hebt...
Buiten dat Xander, ik kan via de telefoon gewoon andere bekabelde en draadloze apparaten benaderen.
Kan gewoon in mijn nas komen zowel via het netwerk als via de externe toegang.
Ook draadloos printen is geen probleem....
Dus al met al een vreemde situatie.

Er is geen manier om in de Nest Mini te kijken ? software matig bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Eventueel Google Home app geforceerd stoppen en de cache legen van de app op je telefoon en vervolgens herstarten? Heb je het al via een andere telefoon geprobeerd? Bij mij thuis met een 1e generatie Google Home mini heb ik het probleem ook geregeld (i.c.m. OnePlus 6), evenals problemen met casten. Maar dat probleem zit 'm echt in mijn toestel zelf, nog altijd niet achter overigens waar dat probleem hem zit, dat terzijde. Soms werkt het, soms niet.
Ik heb de google home app al diverse malen geforceerd afgesloten en zelfs geheel verwijderd gehad, maar alles zonder resultaat.
Ook een andere telefoon geprobeerd ( zelf een S9 en een S8 geprobeerd ).
De S8 was zelfs nog in de fabrieks-stand....dus geen conflicten met evt andere apparaten.

Heb zelfs de router van mijn ziggo modem geprobeerd, deze is door niets en niemand in gebruik maar ook daarmee hetzelfde probleem.
Zou er een issue zijn met de Nest zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
vpnf82 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:39:
Heb zelfs de router van mijn ziggo modem geprobeerd, deze is door niets en niemand in gebruik maar ook daarmee hetzelfde probleem.
Just checking: je hebt dan zowel de Nest als je telefoon daarmee verbonden?

Ik weet het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Just checking: je hebt dan zowel de Nest als je telefoon daarmee verbonden?

Ik weet het ook niet meer...
Yep , beide met dat andere netwerk verbonden.

Denk dat ik de Nest ga omruilen, kijken of dat de oplossing is.

[ Voor 10% gewijzigd door vpnf82 op 07-08-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin0101
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-07 12:27
Meerdere mensen problemen met de nestcam outdoor iq

Lijkt wel over verhit
Hangt onder onze overkapping. Uit de zo'n.

Opeens was het beeld weg en weer terug.
Ik hem verwijdert. Nu lukt het toevoegen niet.

Hij geeft de code Nc0009 (15.5).

Groene lampje brand ook niet. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 14-07 11:23
kevin0101 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:48:
Meerdere mensen problemen met de nestcam outdoor iq

Lijkt wel over verhit
Hangt onder onze overkapping. Uit de zo'n.

Opeens was het beeld weg en weer terug.
Ik hem verwijdert. Nu lukt het toevoegen niet.

Hij geeft de code Nc0009 (15.5).

Groene lampje brand ook niet. Wat te doen?
Hij kan blijkbaar tot 45 graden celcius aan.

Stroom eraf en weer erop, werkt nog steeds niet?

https://support.google.com/googlenest/thread/40481155?hl=en

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin0101
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-07 12:27
Slechte zaak voor een buiten camera..

• Molier
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 20:21
Ervaar hetzelfde probleem. Is er al een oplossing bekend?
Vegetto schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:07:
[...]

Nu heb ik dit inmiddels al 2x gehad weer, met een tussenkomst van een paar weken, heel vreemd als ik dan de ketel van de stroom af gaat het weer paar weken goed..

betreft ATAG E325EC

iemand wel eens ervaren? kan me niet voorstellen dat het een aansluiting is anders had ie dat al gelijk weergegeven lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-07 09:38
Molier schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:50:
Ervaar hetzelfde probleem. Is er al een oplossing bekend?

[...]
Nee ik heb het tot op de dag van vandaag nog steeds, as we speak zelfs.. ik ga maar een nest monteur inschakelen denk ik, het blijft terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 12:18
Xander schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Heb je dit al opgelost?

Hoe heb je de boel aangesloten? Toch wel de meegeleverde chime connector gebruikt?

Een weerstand plaatsen zou niet nodig moeten zijn.
ik heb na 3 weken prullen, alles terug ingepakt en opgestuurd voor retour en geld terug.

Ik ben nu bezig met een plaatje te maken zodat de nest vooraan mooi bevestigd kan worden op de muur. Als dit af is, bestel ik een nieuwe nest en laat ik een pro komen. Maar ik ben voor 95% zeker dat die chime connector ruk was aangezien die constant stroom liet komen op de chime. Maar ik ga volgende keer gewoon een pro laten komen en hup. Heb al een nieuwe transfo gekocht die zeker werkt, de chime die we nu hebben zou moeten werken, maar de pro installer wist me te zeggen dat hij altijd chimes bijheeft. Ook hier wil ik liever onze originele houden, aangezien deze in de muur in een contactdoos verborgen zit, en we op die manier niet zo een lelijke chime op de muur moeten bevestigen.

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 22:42
Wel naar gezocht, maar niet 123 een oplossing kunnen vinden.

Heb onlangs een huis gekocht en de nest hello als deurbel gehaald na het vervangen van de beltrafo voor een 24v model de hello aangesloten.

Nu blijft alleen het groen status lampje bovenin knipperen,verder doet de bel niks. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Heb de gong er ook al tussenuit gehaald om te kijken of het daar aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Wij krijgen binnenkort de sleutel van onze nieuwe woning. Dit huis heeft een "officiele" voordeur in de hal die echter alleen door onbekenden wordt gebruikt. Er is namelijk ook een "artiesteningang" in de tweede hal naast de garage die meer gebruikt gaat worden. Beide deuren hebben nu een traditionele bel.

Ik wil bij BEIDE deuren een HELLO installeren. Kan dit onder 1 account of moet ik 2 gescheiden installaties doen (dus ook 2 keer een gong etc.)?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36

dbzfan

Nee.

Ik heb via een bekende een Nest thermostaat overgenomen, nu zag ik dat het kastje dat je aan de cv ketel moet aansluiten (Intergas xtreme) ook aan het netstroom moet... Moet je daar zelf een kabel voor fabriceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07 08:52
dbzfan schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:59:
Ik heb via een bekende een Nest thermostaat overgenomen, nu zag ik dat het kastje dat je aan de cv ketel moet aansluiten (Intergas xtreme) ook aan het netstroom moet... Moet je daar zelf een kabel voor fabriceren?
Ja, vreemd genoeg wel
Ze hadden daar inderdaad evengoed een aansluiting voor kunnen voorzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
Bij mij lijkt de Home/Away functie op de Nest V3 thermostaat niet te werken.
Nu werkt mijn vriendin redelijk dicht bij huis en heb ik dacht ik bij het installeren een kaart gezien met een gebied wat hij daarvoor gebruikt.
Ik kan dit alleen nergens weer vinden.
Zoek ik nu verkeerd of heb ik het me verbeeld en is er geen kaart? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Jup. Daar liep ik de eerste keer ook tegenaan. Je dient zelf een stekker er aan te koppelen. Gelukkig vrij eenvoudig te realiseren middels je lokale bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
Vergeet ook de kabel tussen de Opentherm aansluiting van je ketel en de module niet.
Bij de meeste woningen heb je een tweeaderige kabel lopen naar waar je de oude thermostaat op de muur hebt zitten.
Deze sluit je dan weer aan op de 12V van de module en deze sluit je aan op de adapter plaat van de Nest thermostaat. (Zo word hij opgeladen)

De 230V kun je vaak ook bij de ketel aansluiting weg pakken.
Scheelt een extra stekker want ik heb bij de CV ketel ook maar 1 stopcontact zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:59

Gaitman

The Real One

Na vervanging van de Nest Hello ivm met defect krijg ik de nieuwe niet werkend in de Home app. Ik krijg daar de melding reageert niet. Wat heb ik o.a. al gedaan:
- Opnieuw koppelen in de Home app
- koppelingen in de Nest app weggehaald en opnieuw gekoppeld.
- In de Nest app bezoekersmeldinge uit en weer aan gezet.

Ik krijg dus ook geen aankondiging meer op mijn Home mini's en geen beeld op mijn hub. Behalve als ik zeg voordeur laten zien dan krijg ik wel het beeld van de deurbel. Ook werkt de deurbel in de Nest app verder ook gewoon.

Op mijn telefoon van mijn vrouw heb ik het ook geprobeerd. Maar ook daar de melding: "Reageert niet"

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Gaitman schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:16:
Na vervanging van de Nest Hello ivm met defect krijg ik de nieuwe niet werkend in de Home app. Ik krijg daar de melding reageert niet. Wat heb ik o.a. al gedaan:
- Opnieuw koppelen in de Home app
- koppelingen in de Nest app weggehaald en opnieuw gekoppeld.
- In de Nest app bezoekersmeldinge uit en weer aan gezet.

Ik krijg dus ook geen aankondiging meer op mijn Home mini's en geen beeld op mijn hub. Behalve als ik zeg voordeur laten zien dan krijg ik wel het beeld van de deurbel. Ook werkt de deurbel in de Nest app verder ook gewoon.

Op mijn telefoon van mijn vrouw heb ik het ook geprobeerd. Maar ook daar de melding: "Reageert niet"
Ik heb geen nieuwe Hello, maar op dit moment krijg ik ook geen aankondigingen meer op de home speakers.
De Hello en Home speakers al gereset. Allemaal niet geholpen.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:40
Iemand die eens het volgende wil testen op Hello deurbel: indoor chime aanzetten, dan quiet time activeren voor 30 min.
Na 31min kijken, quiet time zou niet meer actief moeten staan op livestream, dan naar settings kijken of de indoor chime weer geactiveerd staat.

Bij mij blijft die de laatste week uit staan na het automatisch verstrijken van de quiet time. Enkel manueel quiet time vroeger stoppen (of opnieuw aan en af na verloop van tijd) doet het wel, of rechtstreeks in de settings de chime weer aan zetten.

Edit: meldingen home hub en gsm werken wel zoals het hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Hakki op 27-08-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb deze week een Nest Hello aangesloten voor naast mijn thermostaat en rookmelders (en met Hoobs in Homekit).

Nu valt mij echter in het donker op dat de ring rond de bel knop best wel fel is.

Kan ik dat nog ergens dimmen? Of helemaal uitschakelen?

Zo hangt hij wel erg voor het grijpen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hakki schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:59:
Iemand die eens het volgende wil testen op Hello deurbel: indoor chime aanzetten, dan quiet time activeren voor 30 min.
Na 31min kijken, quiet time zou niet meer actief moeten staan op livestream, dan naar settings kijken of de indoor chime weer geactiveerd staat.

Bij mij blijft die de laatste week uit staan na het automatisch verstrijken van de quiet time. Enkel manueel quiet time vroeger stoppen (of opnieuw aan en af na verloop van tijd) doet het wel, of rechtstreeks in de settings de chime weer aan zetten.

30 minuten geactiveerd. Na 45 de Indoor chime nog uit.
Lijkt hier dus ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Thx voor de test, had dat vermoeden wel.

Lichtsterkte kan je niet instellen of uitschakelen. Licht gaat feller als er beweging gedetecteerd werd, als je ver genoeg weg blijft, is het subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hakki schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:04:
Thx voor de test, had dat vermoeden wel.

Lichtsterkte kan je niet instellen of uitschakelen. Licht gaat feller als er beweging gedetecteerd werd, als je ver genoeg weg blijft, is het subtiel.
Aah perfect. Ik stond er idd naast en dus in het camera veld.

Zag er nu een beetje “jat mij maar. Ik hang hier” uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:17

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mwah subtiel wil ik het niet noemen. Je ziet het echt wel en valt op.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Hakki schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:59:

Opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-07 00:01
Advies voor diegene die ingegaan zijn op het vernieuwingsaanbod van de eerste generatie Nest Aware naar de nieuwe Google versie....

Bij mij wordt al 3 maanden op rij het " oude" Nest aware afgeschreven.
Ik ben in contact met Google en ze bekennen het probleem maar een oplossing hebben ze nog niet.

Check dus je creditcardgegevens of ook Nest Aware 1e generatie niet ook nog afgeschreven wordt naast de nieuwe Google Nest Aware abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-07 17:15
Iemand enig idee hoe het zit met de beschikbaarheid van de Nest Protects? Er zijn nog maar heel weinig bedrijven die de Protects verkopen volgens de Pricewatch. Ligt dit gewoon door de productie en Corona of beginnen deze EOL te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlxRoelofs schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:35:
Iemand enig idee hoe het zit met de beschikbaarheid van de Nest Protects? Er zijn nog maar heel weinig bedrijven die de Protects verkopen volgens de Pricewatch. Ligt dit gewoon door de productie en Corona of beginnen deze EOL te raken?
Bij Media Markt, Coolblue en de Google Store zie ik ze in ieder geval nog volop op voorraad staan. Ergens lijkt het me wel logisch als ze nu een beetje EOL zijn. Daarnaast meen ik me te herinneren dat er geruchten de ronde gingen over een opvolger, maar ik weet dat niet zeker.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-07 17:15
PeacekeeperNL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:50:
[...]

Bij Media Markt, Coolblue en de Google Store zie ik ze in ieder geval nog volop op voorraad staan. Ergens lijkt het me wel logisch als ze nu een beetje EOL zijn. Daarnaast meen ik me te herinneren dat er geruchten de ronde gingen over een opvolger, maar ik weet dat niet zeker.
Het valt me vooral op dat hij steeds vaker uitverkocht raakt. Alsof de voorraad niet meer snel genoeg aangevuld kan worden. Omdat ik me niet kan voorstellen dat deze producten nu overdreven in trek zijn, schieten bij mij alleen Corona of EOL nog te binnen.

Bij de Mediamarkt is hij bijvoorbeeld momenteel uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 19:58
De Nest Hello is nu bij de Makro in de aanbieding voor € 204,-. Aardige korting lijkt me zo…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 17:04
Goedemiddag,

Sinds een week heb ik een nieuwe CV ketel (Remeha Avanta 28C CW4) en nu heb ik zojuist een nieuwe Nest V3 aangesloten d.m.v. openthem.

Dit is allemaal vlekkeloos en goed gegaan (ik had voorheen een V1, dus wist al hoe ik het e.e.a. moest aansluiten).

Nu heb ik wat vraagjes over het instellen van de Nest op deze ketel:

Als ketel type heb ik 'anders' gekozen zodat de CV werkt met opentherm en warmwater met aan/uit, is dit correct? In eerste instantie had ik combiketel gekozen en warmwater op 60 graden gezet, echter lijkt het dan in de app of het warmwater de hele tijd aan het verwarmen is, terwijl dit alleen nodig is op aanvraag?

De aanlooptemperatuur heb ik op 60 graden gezet, ik had het vermoeden dat dit de aanvoertemperatuur is die je ook in de ketel kan instellen? Deze heb ik namelijk ook op 60 graden staan.

Bedankt! :D

[ Voor 13% gewijzigd door victoryo op 18-09-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 18:49
victoryo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:02:
Goedemiddag,

Sinds een week heb ik een nieuwe CV ketel (Remeha Avanta 28C CW4) en nu heb ik zojuist een nieuwe Nest V3 aangesloten d.m.v. openthem.

Dit is allemaal vlekkeloos en goed gegaan (ik had voorheen een V1, dus wist al hoe ik het e.e.a. moest aansluiten).

Nu heb ik wat vraagjes over het instellen van de Nest op deze ketel:

Als ketel type heb ik 'anders' gekozen zodat de CV werkt met opentherm en warmwater met aan/uit, is dit correct? In eerste instantie had ik combiketel gekozen en warmwater op 60 graden gezet, echter lijkt het dan in de app of het warmwater de hele tijd aan het verwarmen is, terwijl dit alleen nodig is op aanvraag?

De aanlooptemperatuur heb ik op 60 graden gezet, ik had het vermoeden dat dit de aanvoertemperatuur is die je ook in de ketel kan instellen? Deze heb ik namelijk ook op 60 graden staan.

Bedankt! :D
Dat is hier hetzelfde ingesteld bij onze ketel (Vaillant-hrSolide 24-28 C), warm water vraag is alleen als de kraan open staat, maar er mag altijd warm water gevraagd worden, en dus altijd aan.

Hier hadden we wel last van flinke temperatuur verschillen bij warm houden van de kamer. De nest regelt pas bij plus en min een graad. We hebben de laagste stook temperatuur opgezocht en ingesteld op de nest, dat is tussen de 45 en 50 graden in een A woning. Verwarming loopt nu wel lekker, en ook wat zuiniger lijkt het. We hebben hem nu bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victoryo
satya schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:13:
[...]

Dat is hier hetzelfde ingesteld bij onze ketel (Vaillant-hrSolide 24-28 C), warm water vraag is alleen als de kraan open staat, maar er mag altijd warm water gevraagd worden, en dus altijd aan.

Hier hadden we wel last van flinke temperatuur verschillen bij warm houden van de kamer. De nest regelt pas bij plus en min een graad. We hebben de laagste stook temperatuur opgezocht en ingesteld op de nest, dat is tussen de 45 en 50 graden in een A woning. Verwarming loopt nu wel lekker, en ook wat zuiniger lijkt het. We hebben hem nu bijna een jaar.
Bedoel je dan dat bij jullie de Nest ook ingesteld is op 'anders'?

Hoe heb je dit 'altijd aan' voor het warmwater geregeld? Bij mij staat hij nu altijd uit in de app terwijl de instelling op aan/uit staat. Het warmwater werkt overigens wel gewoon.

De enige manier waarop ik hem direct aan kan krijgen is dmv een schema, maar staat de ketel dan niet altijd het water te verwarmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekejoeke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:45
Je hebt een combiketel en zo moet dat ook op nest ingesteld worden, het water wordt alleen verwarmd naar ingestelde temperatuur als je ergens een kraan open zet. Dus op vraag. Hij laat gewoon de temperatuur van het water zien maar is niet altijd actief aan het verwarmen. Deze instelling zul je op de cv-ketel moeten doen. Wil je conform dan kun je instellen dat ketel 1 keer in de zoveel tijd water opstookt, wil je zuinigheid dan alleen wisselaar verwarmen bij vraag. Sommige ketels hebben een lerende stand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 18:49
victoryo schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:41:
[...]
Bedoel je dan dat bij jullie de Nest ook ingesteld is op 'anders'?

Hoe heb je dit 'altijd aan' voor het warmwater geregeld? Bij mij staat hij nu altijd uit in de app terwijl de instelling op aan/uit staat. Het warmwater werkt overigens wel gewoon.

De enige manier waarop ik hem direct aan kan krijgen is dmv een schema, maar staat de ketel dan niet altijd het water te verwarmen?
Idd anders, maar de nest heeft de neiging soms raar er mee om te springen, wat jij aangeeft heb ik ook een keer gehad. Herstart de nest eerst eens, en stel het dan opnieuw in. De voorloop temperatuur staat op 45 graden zag ik net.

Volgens mij kregen we dat verwarmings schema (en iets met boost) voor warmwater bij de instelling combiketel.

google ook even op je ketelnaam en nest instellingen, komen soms bruikbare tips uit voort. Of je combiketel of anders moet kiezen is soms type afhangkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victoryo
Toekejoeke schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:10:
Je hebt een combiketel en zo moet dat ook op nest ingesteld worden, het water wordt alleen verwarmd naar ingestelde temperatuur als je ergens een kraan open zet. Dus op vraag. Hij laat gewoon de temperatuur van het water zien maar is niet altijd actief aan het verwarmen. Deze instelling zul je op de cv-ketel moeten doen. Wil je conform dan kun je instellen dat ketel 1 keer in de zoveel tijd water opstookt, wil je zuinigheid dan alleen wisselaar verwarmen bij vraag. Sommige ketels hebben een lerende stand
Bedankt voor je reactie.
Ik heb hem nu als combiketel ingesteld en de Nest even herstart.

Als ik nu in de app kijk zie ik warmwater op oranje staan met verwarnen op 60 graden. Dit moet ik dus eigenlijk negeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q806C-Grjf0yc9IzPj_TXAsBayU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OQKutLWihl0ean3sSKtWaA4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekejoeke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:45
Ja, aan betekend niet dat de ketel het water daadwerkelijk verwarmt naar de ingestelde warm water temperatuur. Kijk maar eens naar het aantal graden dat het water aangeeft na een aantal uur zonder warmtevraag. Je kunt de tapwater instellingen het best via de ketel instellen.

Dit is tenminste hoe ik het gedaan heb, en zie in mijn gasverbruik alleen bij vraag van warm water een piek(je) ontstaan. Mochten andere tweakers het op een andere manier aanraden wat “beter” is houd ik mij ook aanbevolen

• Extreme smell
  • Laatst online: 22:07
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een Nest thermostaat aan te schaffen. Nu het koudere weer langzaamaan weer deze kant op komt wordt het dan toch tijd om de knoop door te hakken.

Waar ik over twijfel; is de V3 thermostaat anno 2020 nog wel een verstandige keuze? De V3 is inmiddels alweer een aantal jaar oud, maar koop ik dan nu geen verouderde hardware?

Hoe zit dat met de temperatuur die vaak te hoog aangegeven wordt, is dit tegenwoordig verholpen/minder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 12:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Extreme smell schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:56:
Hoe zit dat met de temperatuur die vaak te hoog aangegeven wordt, is dit tegenwoordig verholpen/minder?
Ik heb een V3 maar hier totaal geen last van. De thermostaat geeft dezelfde temperatuur aan als alle andere thermometers in mijn woonkamer.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-07 13:52
Ik zit een beetje in met de aansluiting van een Nest Thermostaat in m'n maag.

Ketel (Remeha Calenta) staat op zolder, kabel liep vanaf daar op een redelijk nette manier tot in de meterkast. Vanaf daar was 't echt drama. De vorige bewoners hadden 'm vrij slordig overal langs, onder en over gelegd. Zag er werkelijk niet uit. Voorlopig heb ik de Remeha iSense thermostaat dan ook in de meterkast zelf gehangen omdat ie toch niet nodig was. Zomerstandje aan en prima. Maar nu 't langzaamaan wat kouder aan het worden is moet ik er toch maar eens naar kijken. Dus draadloos it is. Maar het is allemaal van beton. Qua WiFi-signaal is het boven net uit te houden, maar op zolder is 't echt matig. Dus da's ook minder voor een draadloze thermostaat.

Uiteindelijk kom ik toch bij een Nest uit. Andere draadloze opties zijn even meh, en een iSense RF vind ik vrij prijzig voor wat je er voor krijgt. Kan ik de hub eventueel in de meterkast zelf hangen en gebruik maken van de kabel die er nu al ligt? Er zit daar nog een stopcontact om dat apparaat van voeding te voorzien. Dan hangt ie beneden op enkele meters van de thermostaat zelf. Waar ik dan trouwens een tafelhouder voor koop. Of zou dat te ver zijn? Of mis ik dan evt. kabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:17

JoeZuCK

_Fonz > all.

Extreme smell schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:56:
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een Nest thermostaat aan te schaffen. Nu het koudere weer langzaamaan weer deze kant op komt wordt het dan toch tijd om de knoop door te hakken.

Waar ik over twijfel; is de V3 thermostaat anno 2020 nog wel een verstandige keuze? De V3 is inmiddels alweer een aantal jaar oud, maar koop ik dan nu geen verouderde hardware?

Lees geruchten dat V4 dit jaar nog wordt aangekondigd.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lyrics schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:33:
Ik zit een beetje in met de aansluiting van een Nest Thermostaat in m'n maag.

Ketel (Remeha Calenta) staat op zolder, kabel liep vanaf daar op een redelijk nette manier tot in de meterkast. Vanaf daar was 't echt drama. De vorige bewoners hadden 'm vrij slordig overal langs, onder en over gelegd. Zag er werkelijk niet uit. Voorlopig heb ik de Remeha iSense thermostaat dan ook in de meterkast zelf gehangen omdat ie toch niet nodig was. Zomerstandje aan en prima. Maar nu 't langzaamaan wat kouder aan het worden is moet ik er toch maar eens naar kijken. Dus draadloos it is. Maar het is allemaal van beton. Qua WiFi-signaal is het boven net uit te houden, maar op zolder is 't echt matig. Dus da's ook minder voor een draadloze thermostaat.

Uiteindelijk kom ik toch bij een Nest uit. Andere draadloze opties zijn even meh, en een iSense RF vind ik vrij prijzig voor wat je er voor krijgt. Kan ik de hub eventueel in de meterkast zelf hangen en gebruik maken van de kabel die er nu al ligt? Er zit daar nog een stopcontact om dat apparaat van voeding te voorzien. Dan hangt ie beneden op enkele meters van de thermostaat zelf. Waar ik dan trouwens een tafelhouder voor koop. Of zou dat te ver zijn? Of mis ik dan evt. kabels?
Volgens mij moet dat wel kunnen, die lijnen misbruiken. Volgens mij hoeven die kabels, naast de signalen te transporteren, vrij weinig belastbaarheid aan te kunnen. Dus in dat opzicht zou dat volgens mij een prima oplossing zijn. Dat laatste muurtje zou hij dan prima door moeten kunnen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
JoeZuCK schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:18:
[...]

Lees geruchten dat V4 dit jaar nog wordt aangekondigd.
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar, waar vind ik die geruchten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Extreme smell schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:00:
[...]

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar, waar vind ik die geruchten?
Hier een voorbeeld.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extreme smell
Het Google hardware event staat gepland op 30 september, dus voor mij iig de moeite om dat even af te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 12:24
Hallo leute,

Voor jullie informatie, maar dat wisten jullie vast al; Google viert vandaag haar verjaardag en je krijgt 22% korting in de shop... best interessant!

Er is échter een winkel op dit moment interessanter met een bundel aanbieding en dat betreft TINK, maar ik weet niet of ik de korting goed begrijp:

Google Nest Cam Outdoor 2-pack + Gratis Google Nest Hub
https://www.tink.nl/googl...-2er-pack-google-nest-hub

Wanneer ik dit in de mand gooi, moet ik €369,95 betalen. (Dus voor 2 Nest Cam Outdoor + gratis nest hub)

Als ik dit bij google samenstel INCL de 22% korting, kom ik daar nog niet in de buurt, namelijk €427,43

Lees ik de TINK aanbieding goed? Krijg ik inderdaad 2 Nest outdoor cams+ een Hub voor dat geld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor zij die interesse hebben in de Nest Hub Max, ik heb 'm zojuist via de Franse store besteld (heeft gewoon EU stekker) voor 178 euro met de 22% korting (met de code GOOGLEBDAY22). Bij bestelgegevens moet je wel even opletten:

Bij postcode 00000 invoeren. Bij plaatsnaam je postcode, plaatsnaam en Nederland (of The Netherlands) ingeven.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:29
peerke1987 schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:13:
Hallo leute,

Voor jullie informatie, maar dat wisten jullie vast al; Google viert vandaag haar verjaardag en je krijgt 22% korting in de shop... best interessant!

Er is échter een winkel op dit moment interessanter met een bundel aanbieding en dat betreft TINK, maar ik weet niet of ik de korting goed begrijp:

Google Nest Cam Outdoor 2-pack + Gratis Google Nest Hub
https://www.tink.nl/googl...-2er-pack-google-nest-hub

Wanneer ik dit in de mand gooi, moet ik €369,95 betalen. (Dus voor 2 Nest Cam Outdoor + gratis nest hub)

Als ik dit bij google samenstel INCL de 22% korting, kom ik daar nog niet in de buurt, namelijk €427,43

Lees ik de TINK aanbieding goed? Krijg ik inderdaad 2 Nest outdoor cams+ een Hub voor dat geld?
Lijkt me weinig fout aan te lezen? TINK heeft nog meer aanbieden online staan, dus zou best kunnen. Lekker gebruik van maken dus, alvast veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ObHjXzPZ4EIc828SDvBMMLrSUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuCMp7YNjZJmumvn0SSXFXpD.jpg?f=fotoalbum_large

Een vraag, ik heb sinds mei een Nest Thermostat E. Deze is aangesloten op de stadsverwarming.

Beneden is vloerverwarming en hangt de Heat Link, boven zijn radiatoren en staat de Thermostat E.

Ik heb gevraagd de temperatuur naar 25 graden te brengen (vandaag is een testdag). Zoals te zien is in de afbeelding is het boven bijna zo ver en beneden nog lang niet. Met vloerverwarming is dat in ons huis ook vrijwel niet haalbaar. Maar ik wil graag dat hij stopt als het beneden aangenaam is en niet als het boven is bereikt. Is daar iets mee te doen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

PeacekeeperNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:22:
Voor zij die interesse hebben in de Nest Hub Max, ik heb 'm zojuist via de Franse store besteld (heeft gewoon EU stekker) voor 178 euro met de 22% korting (met de code GOOGLEBDAY22). Bij bestelgegevens moet je wel even opletten:

Bij postcode 00000 invoeren. Bij plaatsnaam je postcode, plaatsnaam en Nederland (of The Netherlands) ingeven.
Helaas net de bevestiging gehad dat mijn order is geannuleerd. Het trucje met postcode 00000 lijkt niet meer te werken :( heel erg jammer toch weer.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Helaas geen nieuwe Nest thermostaat geïntroduceerd op het Google hardware event. Dan zit er voorlopig geen nieuwe aan te komen ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomF
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 19:41
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Bosch HRC II en ik heb een OTM 4 aangeschaft. Alles geïnstalleerd zoals beschreven en vervolgens de Heat link aangesloten op de OTM module zelf. Maar de ketel begint gelijk met voluit stoken met een A8 melding, en Nest blijft maar een H73 melding geven. Na contact met Bosch parameter 7.f ingesteld op 1 (bij aan uit moet deze op 4)

Aan uit schakeling doet het goed, op pin 2/3 van de cv.

Nest 3 is bedraad aangesloten

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door TomF op 01-10-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbsz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-10-2020
Hi tweakers,

Ik heb een aantal vragen m.b.t. het installeren van een Nest Thermostat V3 op een Nefit NXT Proline.

Gisteravond heb ik de Heat Link van de nest aan de ketel gehangen. Mijn ketel heeft OpenTherm en dus heb ik geen Nefit OpenTherm Converter nodig voor de Nest. Ik heb de Opentherm draden aangesloten op "OT1" en "OT2" op de heat link. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZCjE5goWm97B6iPOAYknciI-v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idHVAxDLySE4rvBsW2JVfykH.jpg?f=fotoalbum_large

Het liefst wil ik de thermostaat in de woonkamer aan de muur hebben hangen dus ik heb ook de T1 en T2 draden aangesloten, maar daar kreeg ik steeds de melding dat de Nest geen voeding had. Dus laat ik dit nog maar even en gebruik ik een simpele usb om de Nest van stroom te voorzien.

Nu liggen zowel de Nest als de Heat Link op zolder in de buurt van de ketel, wel op enige afstand van elkaar. De Heat Link geeft een gele led die blijft branden en de Nest stelt in het installatieproces dat de Heat Link niet kan worden gevonden. Ik heb de Heat link al meerdere malen in- en uitgeschakeld, steeds komt dezelfde gele led weer tevoorschijn en kan de Nest de Heat Link niet vinden (foutcode H71).

Mis ik iets of hebben jullie nog tips om het installatieproces wel te kunnen voltooien? Ik hoor het graag! Onderstaand nog foto's van de Nest & de aansluitingen van de Nefit NXT Proline.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_oPYz3d7kjmf9O69-vZDIaUldQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSqDDFTdjs0m5spRE6ON4Jol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HZMPnTadkE9XjNsjoKj-47iLWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMBiSEF3zMPmNP4bxXacEXWf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbsz
Misschien heb ik de aansluitingen op de ketel niet goed gedaan en kan de Heat Link daardoor uberhaupt niet in de juiste modus komen om te connecten met het thermostaat.. Hoop dat een van jullie kennis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Extreme smell schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:27:
Helaas geen nieuwe Nest thermostaat geïntroduceerd op het Google hardware event. Dan zit er voorlopig geen nieuwe aan te komen ben ik bang..
Ik heb er hier het tweede model of zo hangen. Hangt al een jaar of 4. Wat is de meerwaarde van een nieuwere versie? Ik zet er de cv mee aan en uit. That’s it…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Kan iets gemist hebben, maar heb je de voeding wel aangesloten?
de eerste 2 schroefjes horen voedings kabels onder te zitten, gewoon een 230VAC aansluiting

Plaatje van inet:
Afbeeldingslocatie: https://www.domotica-blog.nl/media/xt1phsv2/nest-thermostaat-heatlink-installatie.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door freggell op 02-10-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbsz
freggell schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Kan iets gemist hebben, maar heb je de voeding wel aangesloten?
de eerste 2 schroefjes horen voedings kabels onder te zitten, gewoon een 230VAC aansluiting

Plaatje van inet:
[Afbeelding]
Thanks voor je reactie freggell. De heat link (het kastje) kan ook voeding krijgen vanuit een micro-usb, maar je kan het inderdaad beter doen met een 230 VAC dus dat ga ik alsnog doen naar aanleiding van jouw bericht.

Blijkbaar kan een Heat Link ook geen factory reset doen als deze niet met 230 VAC is aangesloten en laat dat nou net moeten gebeuren om de heat link weer te kunnen pairen met de Nest Thermostaat.

Dankjewel, ik kan verder en zal laten weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Serena schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb er hier het tweede model of zo hangen. Hangt al een jaar of 4. Wat is de meerwaarde van een nieuwere versie? Ik zet er de cv mee aan en uit. That’s it…
Zou natuurlijk zonde zijn als ik er nu een koop en over een maand ligt er een nieuwere/verbeterde versie ik de schappen voor dezelfde prijs.

Het valt me wel op dat er een aantal kleuren bij sommige winkels (bol.com/mediamarkt/BCC) uitverkocht zijn. Zal hij dan toch EOL raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Extreme smell schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Zou natuurlijk zonde zijn als ik er nu een koop en over een maand ligt er een nieuwere/verbeterde versie ik de schappen voor dezelfde prijs.

Het valt me wel op dat er een aantal kleuren bij sommige winkels (bol.com/mediamarkt/BCC) uitverkocht zijn. Zal hij dan toch EOL raken?
Ik interpreteerde het alsof je er al eentje hebt hangen. Als je er nog geen hebt is dat natuurlijk andere koek…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik ben bezig met Google om mijn Nest Hello vervangen te krijgen. Coating aan de voorzijde laat los. Ze willen hem vervangen, maar de RMA verloopt nou niet echt soepel. Moest mijn account omzetten naar een Google account zodat ik eerst een nieuwe Hello kon krijgen en dan de oude opsturen. Bij een oorspronkelijk Nest account moest ik hem eerst opsturen. Lekker makkelijk ook zonder deurbel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZ10PNJghQVkC1CB27A1q3Uv6Ws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kNeq0JagZjfzEIK5eTR4pdT6.jpg?f=user_large

Bij het omzetten is het account naar een gmail account omgezet, maar zijn ze ook alle correspondentie naar het gmail account gaan sturen. Dus de RMA link die maar 72 uur geldig is had ik even niet gezien.

Nou hebben ze al 2 keer een nieuwe RMA link opgestuurd, echter krijg ik niks... Deze week maar weer contact opnemen, irritant genoeg.

Tevens de Atag One thermostaat vervangen voor een V3. De Atag was verre van slim. Begon te laat met stoken, behoorlijke afwijking in meting van temperatuur (die dit jaar nog meer was toegenomen), en had redelijk vaste waarden voor de modulatie. Zou volgens de One nog steeds 22,7 graden in huis zijn zonder verwarming, volgens externe sensor was het meer rond de 19-20. Als je hem dan op 23,5 graden zette, dan stookte de CV ketel de CV temperatuur naar 32 graden. Maar voordat die een beetje koud water terug kreeg uit de vloer had de One de CV ketel al weer af laten slaan. De V3 stookt een stuk beter door, vloer voelt warmer en huis is veel behagelijker. CV aanvoertemp staat nog op 50 graden voor de radiator in de badkamer, maar deze winter eens proberen met 40 graden. Als dat lukt voor de woonkamer, dan kan er een warmtepomp komen. De slaapkamers verwarm ik zo nodig met een lucht/lucht warmtepomp.

Heb de snoeren van de thermostaat uit de CV ketel gehaald. Had nog een 0,75mm2 snoer liggen, overal netjes eindaderhulsjes opgezet en aangesloten en werkte direct met mijn Atag i36EC CV ketel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3-JJ0eoaRTny_Xx3DtRjKWTa9o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nHrp8kwejGK8wVBBtU0Kij14.jpg?f=user_large
Aansluiting op de BUS aansluiting in de CV ketel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0a2R5mj1uzYxlD6JZGc9w-dDKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GaNCwfDX5iTvjfFjljPIyU2B.jpg?f=user_large
Heatlink aansluitingen

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 22:42
Oeh heeft Google een omruil service dat zd eerst een nieuwe sturen? Ik heb een nest waar vanaf begin het geluid niet goed van functioneerde (microfoon en speaker werken niet met praten, het gekke is wel dat het geluidje als je aan belt wel door de speaker komt).

Maar Google support raadde mij aan om contact met de winkel op te nemen en dat stel ik uit omdat ik dan idd geen bel heb haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbsz
Gurbsz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Thanks voor je reactie freggell. De heat link (het kastje) kan ook voeding krijgen vanuit een micro-usb, maar je kan het inderdaad beter doen met een 230 VAC dus dat ga ik alsnog doen naar aanleiding van jouw bericht.

Blijkbaar kan een Heat Link ook geen factory reset doen als deze niet met 230 VAC is aangesloten en laat dat nou net moeten gebeuren om de heat link weer te kunnen pairen met de Nest Thermostaat.

Dankjewel, ik kan verder en zal laten weten of het gelukt is!
Aansluiten van de Google Nest Thermostaat is inmiddels gelukt. Ik miste inderdaad alleen een 230 VAC aansluiting, vervolgens moest ik de Heat Link knop 20 seconden inhouden en kon de Thermostaat pairen met de Heat link. Thermostaat werkt goed, ben er erg blij mee en dank voor de hulp hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olmo2603
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-10-2020
Hi all,

Mijn eerste post en direct een vraagje. Ik heb een appartement gekocht wil graag een slimme thermostaat. De Nest leek me een goede optie, maar volgens mij is het niet compatibel met mijn opstelling (ik heb een A en B draad). Zie foto's. Kan iemand wellicht adviseren wat voor slimme thermostaat er wel bij mij thuis zou passen?

Many thanks alvast!

Met vriendelijke groet,

Olmo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0ffbI7GeCgMa88w6GQFwS-k9Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b26xwQtv0yl2T5ywPnlEPn7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6blgzVpT16fPuLqdb6nC7kfMqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2EyEfxyx2cwJi4Rmkmqn0F5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
Olmo2603 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:50:
Hi all,

Mijn eerste post en direct een vraagje. Ik heb een appartement gekocht wil graag een slimme thermostaat. De Nest leek me een goede optie, maar volgens mij is het niet compatibel met mijn opstelling (ik heb een A en B draad). Zie foto's. Kan iemand wellicht adviseren wat voor slimme thermostaat er wel bij mij thuis zou passen?

Many thanks alvast!

Met vriendelijke groet,

Olmo [Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier op Tweakers wordt verwacht dat je een beetje moeite doet en je inleest voordat er klakkeloos vragen gepost worden.

Wellicht moet je je even inlezen in de Nest, dan zul je vrij snel er achter komen dat je een zogenaamde Heatlink bij de CV-ketel dient te plaatsen. De bestaande draden die nu uit de muur komen dienen vervolgens als voedingsdraden voor het scherm van de Nest thermostaat.

Zo te zien heb je nu een modulerende thermostaat en dien je de heatlink modulerend aan te sluiten.

Razer in "Het algemene Nest Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 15:56
Heb via marktplaats een Nest Protect op netvoeding gekocht. Echter zonder de 230 V-kabelstekker zie ik nu. Weet iemand waar ik deze los kan kopen? Of wat voor connector dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:45
Is het nu de Nest accounts overgezet zijn naar Google accounts nog mogelijk om Nest Protects te koppelen met Philips Hue? Zodat bij rook de lampen aan gaan? Of is die functie er ook vakkundig uitgesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCNY schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:04:
Is het nu de Nest accounts overgezet zijn naar Google accounts nog mogelijk om Nest Protects te koppelen met Philips Hue? Zodat bij rook de lampen aan gaan? Of is die functie er ook vakkundig uitgesloopt?
Werkt niet meer helaas 8)7

Mijn reviews al gezien?

Pagina: 1 ... 62 ... 71 Laatste