Ik ben bezig met Google om mijn Nest Hello vervangen te krijgen. Coating aan de voorzijde laat los. Ze willen hem vervangen, maar de RMA verloopt nou niet echt soepel. Moest mijn account omzetten naar een Google account zodat ik eerst een nieuwe Hello kon krijgen en dan de oude opsturen. Bij een oorspronkelijk Nest account moest ik hem eerst opsturen. Lekker makkelijk ook zonder deurbel...
Bij het omzetten is het account naar een gmail account omgezet, maar zijn ze ook alle correspondentie naar het gmail account gaan sturen. Dus de RMA link die maar 72 uur geldig is had ik even niet gezien.
Nou hebben ze al 2 keer een nieuwe RMA link opgestuurd, echter krijg ik niks... Deze week maar weer contact opnemen, irritant genoeg.
Tevens de Atag One thermostaat vervangen voor een V3. De Atag was verre van slim. Begon te laat met stoken, behoorlijke afwijking in meting van temperatuur (die dit jaar nog meer was toegenomen), en had redelijk vaste waarden voor de modulatie. Zou volgens de One nog steeds 22,7 graden in huis zijn zonder verwarming, volgens externe sensor was het meer rond de 19-20. Als je hem dan op 23,5 graden zette, dan stookte de CV ketel de CV temperatuur naar 32 graden. Maar voordat die een beetje koud water terug kreeg uit de vloer had de One de CV ketel al weer af laten slaan. De V3 stookt een stuk beter door, vloer voelt warmer en huis is veel behagelijker. CV aanvoertemp staat nog op 50 graden voor de radiator in de badkamer, maar deze winter eens proberen met 40 graden. Als dat lukt voor de woonkamer, dan kan er een warmtepomp komen. De slaapkamers verwarm ik zo nodig met een lucht/lucht warmtepomp.
Heb de snoeren van de thermostaat uit de CV ketel gehaald. Had nog een 0,75mm2 snoer liggen, overal netjes eindaderhulsjes opgezet en aangesloten en werkte direct met mijn Atag i36EC CV ketel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nHrp8kwejGK8wVBBtU0Kij14.jpg?f=user_large)
Aansluiting op de BUS aansluiting in de CV ketel
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GaNCwfDX5iTvjfFjljPIyU2B.jpg?f=user_large)
Heatlink aansluitingen