Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

Domme vraag misschien..... het lijkt op deze voorbeeld video alsof de gebeurtenis een paar seconden eerder start. Ik bedoel voordat de persoon echt in beeld komt. Voordat de camera echt iets gezien heeft bedoel ik.
Zorgt de software er voor dat bij een gebeurtenis de opname ongeveer 5 seconden eerder wordt gestart (bewaard) op de servers?
Dat zou natuurlijk ruim voldoende zijn voor 99% van de zaken die je eventueel zou willen terug zien.

Nu nog kunnen betalen met iDeal.... en dan ben ik helemaal om. (Was ik al hoor, ben erg tevreden met mijn Hello en buiten camera (de gewone).

[ Voor 12% gewijzigd door AvK op 13-05-2020 17:31 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Ad de Jong kun je ook via de cam gewoon gluren als je wilt met live feed? Of krijg je alleen beeld bij een event. En wat heb je precies gedaan voor nieuwe abonnement. Moest je idd eerst de oude cancelen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:29
JoeZuCK schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:07:
@Ad de Jong kun je ook via de cam gewoon gluren als je wilt met live feed? Of krijg je alleen beeld bij een event. En wat heb je precies gedaan voor nieuwe abonnement. Moest je idd eerst de oude cancelen?
Ja je kan gewoon live kijken en kiezen uit 2 manieren van het bekijken van de tijdlijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoQ0jRjs_1O61TvsbyuhHnWElKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4BZFLRDoYgS99DBqchM1dZu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mij vanmorgen gewoon aangemeld voor het nieuwe abonnement en ik kreeg binnen niet al te lange tijd deze mail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWssVZbXcstnuxUcfYs7axLR3eM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VOJEkVwb8aylILXXWi82y0Ka.png?f=fotoalbum_large

Hiervoor heb ik niets hoeven te doen, gaat allemaal automatisch.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Ad de Jong Bedankt voor de opheldering. Maar wat is 'gewoon' aanmelden. Waar en hoe meld je jezelf aan?

[ Voor 15% gewijzigd door JoeZuCK op 13-05-2020 19:18 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
JoeZuCK schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:18:
@Ad de Jong Bedankt voor de opheldering. Maar wat is 'gewoon' aanmelden. Waar en hoe meld je jezelf aan?
Hier dus: https://store.google.com/product/nest_aware

Edit: voordat de vraag komt, ja je kan ook inzoomen bij zowel het live beeld als ook bij een opnamen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhX_e3HcVDd0haGImePfnqaXZmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v9xPQQLQxFnQ7bR7SMJFOA9h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Ad de Jong op 13-05-2020 19:27 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nou net ook overgezet. Mijn bevestiging ziet er iets anders uit. Nu ff die Hello installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Voor wie continu live beeld wil zien en een Google Hub heeft....
Heb je meerdere camera's dan kan je die ik meen ook tegelijk laten zien.
Op tv lukt ook alleen dan dmv het casten van je browserscherm meen ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWbEiJ_xxpzJmpsGmbY1kQBooKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cE8ydtBRIldvroUjNvCon2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:39
daxy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Dit is een leuke verrassing die ik ook had! Heb je alles besteld, denk je alles klaar te hebben, blijkt het zo'n insteek ding te zijn!

Goed nieuws, het is wel op te lossen!
De nieuwe trafo kan je er gewoon op de din-rails klikken, dat gaat gewoon goed. Je moet alleen wel de trafo zelf voeden ipv de insteek gebruiken.

Je kan een blauwe en bruine draad uit de groep naast de trafo aansluiten (boven aan, zit nog ruimte) en die dan achter de din aansluitrails naar beneden halen en in de Gacia steken. Het is niet heel duidelijk te zien, maar zo heb ik het gedaan. Ik heb de draden even getekend, die gaan dus achterlangs.
[Afbeelding]
Thanks. Duidelijk. Binnenkort maar even stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Ik wil overstappen op de Nest Hello videodeurbel. Mijn huidige deurbel is ook draadloos, maar dan een ouderwetse KAKU.

Gevolg is dat er geen draad in mijn deurpost zit om de Hello op aan te sluiten. Dan zou ik dus een draad moeten trekken naar mijn meterkast, een trafo (24v) moeten installeren etc. Nu geeft Google zelf als optie om dan de “Indoor Power Adapter” te gebruiken, dat is een eenvoudige adapter aansluiting voor de Hello (https://support.google.com/googlenest/answer/9334421). Alleen als ik klik op de link naar hun eigen Google Store, dan zie ik deze nergens staan.

Iemand wel een goed werkende adapter (stekker) gevonden voor de Hello of is dat hele systeem afgekapt? Ninety7 had er ook een gemaakt, maar zoals ik hier lees is deze uit de handel gehaald (https://www.theverge.com/...pter-ninety7-google-store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Is er ook een optie ergens om uit verschillende ding dong geluidjes te kiezen als iemand aanbelt (Nest Hello).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
JoeZuCK schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:07:
Is er ook een optie ergens om uit verschillende ding dong geluidjes te kiezen als iemand aanbelt (Nest Hello).
Op de mobiel wel, daar kan je iedere beltoon aanhangen als je zou willen.
Via de Google Home's zou ik niet weten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Ad de Jong Nog een vraag. Iedere Hub, Home en Mini maakt geluid als er wordt aangebeld bij jou toch? Bij mij doet een Nest Mini het niet, maar de Google Home wel. Enig idee hoe dat kan?

Edit: fixed. Night Mode bleek de boosdoener.

Wat me opvalt is trouwens die blauwe ring toen ik thuis kwam in het donker. De bel smeekt practisch om gestolen te worden en nergens een optie om dat licht uit te zetten of zwakker te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door JoeZuCK op 16-05-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Net de Nest Wifi router besteld.
Sinds vorige week steeds vaker verbindingsproblemen in huis en de tuin.
Tot dan toe altijd gebruik gemaakt van mijn KPN modem die het eigenlijk altijd goed gedaan heeft.
Hopelijk heb ik nu een wat stabielere verbinding (vooral in de tuin).
Erg benieuwd.

Ik ben niet echt thuis in dit soort dingen aansluiten maar is het een kwestie van de WiFi in de KPN modem uitschakelen en de Nest op een netwerkpoort aansluiten en de aanwijzingen volgen of komt er nog wat meer bij kijken?
JoeZuCK schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:38:
wat me opvalt is trouwens die blauwe ring toen ik thuis kwam in het donker. De bel smeekt practisch om gestolen te worden en nergens een optie om dat licht uit te zetten of zwakker te maken.
Volgens mij is die inderdaad niet uit te schakelen'
Wel hier wat meer info gevonden: https://support.google.com/googlenest/answer/9268073

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmxWAqGjggjpK-X0sMEgDkQBJDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mD20V7G5wdJ2WIsHjyaqD1si.png?f=fotoalbum_large

Nice.... dit wist ik dus niet... o<:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1k3ThP0IA_c3Y_LgUTCX01cMpFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UFMcCH7Fvn7iZ0h8Kgxk698S.png?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mja, zou leuker zijn geweest als ze standaard wat belgeluiden in de app hadden staan waar je uit kon kiezen die vervolgens te horen zijn over je Google Home/Mini/Hub devices.

[ Voor 23% gewijzigd door JoeZuCK op 17-05-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Als je bedoeld als bel geluid op je telefoon dan kan je alle mp.3's etc kiezen.
In huis op de diverse Google/Nest Home/Mini/Hub dat zou inderdaad een aangename aanvulling zijn.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
CoachKoos schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:54:
Ik wil overstappen op de Nest Hello videodeurbel. Mijn huidige deurbel is ook draadloos, maar dan een ouderwetse KAKU.

Gevolg is dat er geen draad in mijn deurpost zit om de Hello op aan te sluiten. Dan zou ik dus een draad moeten trekken naar mijn meterkast, een trafo (24v) moeten installeren etc. Nu geeft Google zelf als optie om dan de “Indoor Power Adapter” te gebruiken, dat is een eenvoudige adapter aansluiting voor de Hello (https://support.google.com/googlenest/answer/9334421). Alleen als ik klik op de link naar hun eigen Google Store, dan zie ik deze nergens staan.

Iemand wel een goed werkende adapter (stekker) gevonden voor de Hello of is dat hele systeem afgekapt? Ninety7 had er ook een gemaakt, maar zoals ik hier lees is deze uit de handel gehaald (https://www.theverge.com/...pter-ninety7-google-store).
Je hoeft niet per se in je meterkast te komen. Zoals ik eerder zei kan je ook een 2din kastje halen, daar de transformator in zetten en gewoon een normaal stekker snoer eraan zetten. Als je een kast bij je voordeur hebt kan je het daar ook in wegwerken. Dan nog eventueel een deurbel erbij of via een Google Hub, maar dan heb je bij een adapter ook.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ophidian schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:45:
[...]

Je hoeft niet per se in je meterkast te komen.

Zoals ik eerder zei kan je ook een 2din kastje halen, daar de transformator in zetten en gewoon een normaal stekker snoer eraan zetten. Als je een kast bij je voordeur hebt kan je het daar ook in wegwerken. Dan nog eventueel een deurbel erbij of via een Google Hub, maar dan heb je bij een adapter ook.
Nee, de meterkast zou idd alleen zijn als ik met een beltrafo zou gaan werken. Maar toevallig zit daar ook het dichtsbijzijnde stopcontact :)

Optie van 2din met 220 stekker is handiger, hoef ik niet in de meterkast zelf te zitten.

De Hello is binnen, maar m'n adapter nog niet. Zag dat er een micro USB aansluiting achterop zit, dus aangesloten en geïnstalleerd en alles werkt gewoon.

Kan ik de Hello niet gewoon standaard op de USB aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 01:13
[...]

Dit is een leuke verrassing die ik ook had! Heb je alles besteld, denk je alles klaar te hebben, blijkt het zo'n insteek ding te zijn!

De nieuwe trafo kan je er gewoon op de din-rails klikken, dat gaat gewoon goed. Je moet alleen wel de trafo zelf voeden ipv de insteek gebruiken.

Je kan een blauwe en bruine draad uit de groep naast de trafo aansluiten (boven aan, zit nog ruimte) en die dan achter de din aansluitrails naar beneden halen en in de Gacia steken. Het is niet heel duidelijk te zien, maar zo heb ik het gedaan. Ik heb de draden even getekend, die gaan dus achterlangs.
[Afbeelding]
Misschien een simpele vraag, maar betekent het nog wat voor de groep naast de trafo als je de blauwe en bruine draad uit die groep op de trafo aansluit? Kan dat nergens kwaad voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 15:01
Mesque schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:03:
[...]

Misschien een simpele vraag, maar betekent het nog wat voor de groep naast de trafo als je de blauwe en bruine draad uit die groep op de trafo aansluit? Kan dat nergens kwaad voor?
In principe maakt dit niet uit. Als je een stopcontact in je meterkast hebt dan zie je die ook naar een van de groepen gaan. Je moet wel onder de 16 Ampere blijven, maar je zou elke normale groep kunnen gebruiken. Ik zou niet aan de groep met een kookplaat of zonnepanelen oid komen, maar elke andere kan gewoon. De Nest/trafo verbruiken niet zo veel dat je snel over de max load van een groep gaat.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb deze binnengekregen. Komt uit de US, dus nog niet in Nederland te koop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGJfLspGXLUkTTbOsYHlGtkDbQ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/slggkUeSkDJjV3UE5MztOxUS.jpg?f=user_large

Eerste snelle test is dat alle diensten netjes werken. Dus ook gewoon in Nederland, ondanks het product nog niet te koop is. Verder heeft de installatie een eigen batterij en intern netwerk. Dus handig voor als de stroom uitvalt of dieven de electra onklaar maken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Erhnam schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:12:

[Afbeelding]

Eerste snelle test is dat alle diensten netjes werken. Dus ook gewoon in Nederland, ondanks het product nog niet te koop is. Verder heeft de installatie een eigen batterij en intern netwerk. Dus handig voor als de stroom uitvalt of dieven de electra onklaar maken.
Heb je ook de sensors? Kan je daar IFTTT achtige routines mee opzetten zoals bijv de Hue kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
swtimmer schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Heb je ook de sensors? Kan je daar IFTTT achtige routines mee opzetten zoals bijv de Hue kan?
Sensors zitten er ook bij. Verder kan je ook de Nest Camera als sensor inzetten. Het opzetten van IFTTT achtige routines ben ik nog niet mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erhnam schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:12:

[Afbeelding]

Nice, welcome to the club! Heb de mijne nu anderhalf jaar. Let op met de powerkabel aan de achterzijde van het home station. Bij mij zit er kabelbreuk in, wat erin resulteert dat ik nu altijd wat wisselgeld onder de aansluiting heb liggen. Een normale USB-kabel werkt helaas niet, gaat de tamperprotection af en kan je het alarm niet meer inschakelen.
swtimmer schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Naar mijn weten werkt IFTTT in ieder geval niet met Nest. Verder kan ik mijn Hue niet meer koppelen aan Nest voor bijvoorbeeld brandalarm of dus dit alarmsysteem. Zoals @Erhnam al aangaf is het wel te koppelen met Nest camera's.

Zelf ga ik binnenkort waarschijnlijk nog een sensor en een tag uit de VS over laten komen, en tevens via service van Google proberen een nieuwe kabel te krijgen, alleen dat moet dan via een reshipper omdat ik helaas geen vrienden/familie in de VS heb.

Batterijen van de sensoren gaan goed lang mee in ieder geval, al is het helaas wel een specifiek maatje en zijn de sensoren blijkbaar kieskeurig qua merk en type batterij. Tzt dus maar een setje reserve bestellen.
Bereik van de sensoren valt me niks tegen overigens!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 12:54
Ik heb sinds een jaartje een Nest Thermostaat V3 en ben daar erg tevreden mee.

Echter vandaag, na een bezoekje van het jaarlijkse onderhoud aan de cv ketel blijkt dat de ketel bijna zonder water zat. Waarom geeft mijn Nest dit niet aan?

En nu komt het, ik ben even in de instellingen gaan kijken of ik daar iets kon vinden of je een dergelijke melding van te weinig water kan instellen. Hier ben ik ook bij Nest pro in de instellingen geweest en ben bang dat ik daar e.e.a veranderd heb. Om nu even te checken of alles nog goed staat vraag ik iemand hier even om hulp.

Ik heb een Nefit Baseline HR ketel. Nest vraagt aan mij wat ik heb:

Is dit een Combiketel of een CV ketel? (lijkt mij een combiketel maar vraag het toch maar even voor de zekerheid)

En bij keuze vloerverwarming of radiatoren : Wij hebben vloerverwarming beneden, en boven radiatoren.
Wat kies je dan?

De rest van de instellingen heb ik niet aangezeten en moet dus nog goed staan.

Kan iemand hier iets over roepen? :-)

[ Voor 11% gewijzigd door martin484 op 25-05-2020 15:36 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

@martin484 Combi is CV+warmwatervoorziening, dus die heb je inderdaad denk ik. Voor het type verwarming geef je vloerverwarming op, aangenomen dat de thermostaat in de ruimte met VV hangt.

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 25-05-2020 18:49 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 12:54
Reptile209 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:48:
@martin484 Combi is CV+warmwatervoorziening, dus die heb je inderdaad denk ik. Voor het type verwarming geef je vloerverwarming op, aangenomen dat de thermostaat in de ruimte met VV hangt.
Bedankt Reptile209!

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kleine crosspost : Workaholic in "Google Home"

Weet iemand of deze gong gaat passen op een Nest Hello? Moet er nog een aparte trafo komen in de meterkast? De RING deurbel is hier nu hier op aangesloten maar ik wil graag naar één eco systeem met Google ivm opnemen video etc.

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2016/01/03/IMG_2001.md.jpg

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 10:54
Workaholic schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:17:
Kleine crosspost : Workaholic in "Google Home"

Weet iemand of deze gong gaat passen op een Nest Hello? Moet er nog een aparte trafo komen in de meterkast? De RING deurbel is hier nu hier op aangesloten maar ik wil graag naar één eco systeem met Google ivm opnemen video etc.

[Afbeelding]
Hier zit al een trafo in de gong, deze geeft aan 220V en gaat over naar de daadwerkelijke gong. Enige probleem is dat de uitgaande specs niet duidelijk zijn van de trafo voor mij. Dit moet tussen de 10,6VAC en 24VAC zijn voor de Nest. Nu weet ik dat de Friedland trafo's veel aangeraden worden, dus de kans is aanwezig, maar daar heb je niets aan!
Als je een multimeter hebt, even meten op AC hoeveel volt er nu op staat, als dat onder de 10,6VAC is dan moet je waarschijnlijk een andere trafo kopen. Sowieso de specs even goed na zoeken. Ik zie dat het een geïntegreerde gong/trafo is.

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 31-05-2020 09:45 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Koldur schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Hier zit al een trafo in de gong, deze geeft aan 220V en gaat over naar de daadwerkelijke gong. Enige probleem is dat de uitgaande specs niet duidelijk zijn van de trafo voor mij. Dit moet tussen de 10,6VAC en 24VAC zijn voor de Nest. Nu weet ik dat de Friedland trafo's veel aangeraden worden, dus de kans is aanwezig, maar daar heb je niets aan!
Als je een multimeter hebt, even meten op AC hoeveel volt er nu op staat, als dat onder de 10,6VAC is dan moet je waarschijnlijk een andere trafo kopen. Sowieso de specs even goed na zoeken. Ik zie dat het een geïntegreerde gong/trafo is.
Thanks. Heb helaas geen multimeter beschikbaar. Zal even kijken of ik adv het type nummer wat kan achterhalen

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Iemand hier met een Nest cam indoor die mij iets meer kan vertellen of die cam een optie is als babycam icm de Google Hub?

En dan eigenlijk zonder Aware.

Het beeld kan ik gewoon oproepen op de Hub. Maar hoe zit het pushmeldingen op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Je krijgt een melding op alle aangesloten apparaten mits ingesteld.
Hetzelfde als bv de Hello die iets signaleert (beweging, geluiden, personen etc... mijn Hello herkend bv ook een kat die langs komt lopen of een mot die langs de camera komt fladderen).
En de indoor/outdoor camera doet hetzelfde.
Voor een indoor camera zal het met de meldingen dan meevallen maar van de Hello heb ik zo'n beetje alle meldingen uitstaan omdat die anders continu binnen blijven komen.

Nog een leuke tip al zal die ongetwijfeld eerder langs gekomen zijn: vanuit de browser kan je ook naar je Nest pagina (https://home.nest.com/) gaan en vanuit je Chrome browser kan je je camera beelden naar bv een Chromecast streamen op je tv.

Edit:
Ik kreeg net een mailtje binnen met onderstaand bericht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eU79CgE18w8JHWvJ6hWVnXCP5zM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IftCylPMsbKyITnkeVw79op1.png?f=fotoalbum_large

Daar zeg ik geen nee tegen 8) _/-\o_
IK had al geen spijt dat ik een Aware afgesloten had maar nu helemaal happy :)

[ Voor 27% gewijzigd door Ad de Jong op 02-06-2020 21:00 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Bij mij ook een kabelprobleem bij de Nest IQ Outdoor. Alleen de klantenservice reageert niet echt... Op Facebook even gechat maar na een tijdje geen reactie meer. Ook maar even via Twitter bericht gestuurd maar helaas ook daar nog geen reactie op ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
SkyFlyer schreef op maandag 24 juni 2019 @ 01:05:
[...]

Door veel gedoe dit weekend pas de nieuwe camera kunnen installeren en vanwege een bocht in de 16mm PVC buis kon ik wel de trekveer erdoorheen krijgen, maar niet de kabel van de IQ Outdoor. Oplossing was uiteindelijk de kabel door te knippen.

Voor toekomstige personen, die bleek verrassend eenvoudig, binnen zitten 3 kabels (2 dikke: rood en zwart en 1 dunne:geel). Volgens een site die ik tegenkwam zijn de rode en zwarte de stroomvoorziening, en de gele "communicatie" (?). In ieder geval heb ik ze binnen weer simpelweg met een kroonsteentje aan elkaar vastgemaakt en dan werkt het weer prima.

Op deze wijze kun je dus ook verlengen of in korten.
Ik wil ook een outdoor variant van de camera ophangen, op een plek waar al een loze leiding uitkomt. Dus deze verlengtip is zeker handig :)

Dat gaat over de IQ variant, die is wel een flink stuk duurder dan de gewone. Weet iemand hier of de kabel van die gewone ook doorknipbaar en verlengbaar is met de kroonsteentjesmethode?

Die IQ lijkt de kabel netjes verborgen te hebben, terwijl die er bij de gewone variant los aan lijkt te hangen. De beeldkwaliteit is vast ook veel beter enzo maar ik vind het toch een fors prijsverschil voor iets waar je in principe niet zo veel naar kijkt. Heeft die IQ variant nog meer voordelen behalve beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Jheroun schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Ik wil ook een outdoor variant van de camera ophangen, op een plek waar al een loze leiding uitkomt. Dus deze verlengtip is zeker handig :)

Dat gaat over de IQ variant, die is wel een flink stuk duurder dan de gewone. Weet iemand hier of de kabel van die gewone ook doorknipbaar en verlengbaar is met de kroonsteentjesmethode?

Die IQ lijkt de kabel netjes verborgen te hebben, terwijl die er bij de gewone variant los aan lijkt te hangen. De beeldkwaliteit is vast ook veel beter enzo maar ik vind het toch een fors prijsverschil voor iets waar je in principe niet zo veel naar kijkt. Heeft die IQ variant nog meer voordelen behalve beeldkwaliteit?
O.a. persoonsdetectie. Daarnaast is verschil in beeldkwaliteit natuurlijk wel handig als je het gezicht van de inbreker net wat scherper kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
[...]

[Afbeelding]
Hoeveel mm2 kabel heb je daarvoor gebruikt? Ik heb bijv. nog 2.5mm2 zachte kern liggen en wil m'n Arlo Doorbell binnenkort aansluiten op de nieuwe Gacia Beltrafo beltrafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
SgtDoggie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:55:
[...]
Hoeveel mm2 kabel heb je daarvoor gebruikt? Ik heb bijv. nog 2.5mm2 zachte kern liggen en wil m'n Arlo Doorbell binnenkort aansluiten op de nieuwe Gacia Beltrafo beltrafo
Die 2 kabels die ik getrokken heb leveren 220V aan de trafo dus NOOIT flexibele/zachte kern kabels gebruiken want die zijn voor zwakstroom. Gewoon even naar de bouwmarkt, hebben ze genoeg installatiedraad.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Hi all,

Zojuist kwam ik erachter dat mijn Nest thermostaat V2 niet meer reageert op het draaiwiel :( Zowel qua temp instelling als in het menu.
Een reset (10 sec ingedrukt houden) heeft niet geholpen. De 'klik' werkt dus wel nog.

Iemand nog een tip wat ik kan proberen om 'm te fixen? Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
daxy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Die 2 kabels die ik getrokken heb leveren 220V aan de trafo dus NOOIT flexibele/zachte kern kabels gebruiken want die zijn voor zwakstroom. Gewoon even naar de bouwmarkt, hebben ze genoeg installatiedraad.
Kijk, daarom vroeg ik het ook, bedankt! Toch blijft er nog een vraag openstaan hoeveel mm2 je dan voorstelt?
Ik zie installatiedraad met 2.5mm2 maar ook met 6mm2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
SgtDoggie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Kijk, daarom vroeg ik het ook, bedankt! Toch blijft er nog een vraag openstaan hoeveel mm2 je dan voorstelt?
Ik zie installatiedraad met 2.5mm2 maar ook met 6mm2
2.5mm
Dat is ook de enige die de Karwei heeft 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
frankdewildt schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:26:
Bij mij ook een kabelprobleem bij de Nest IQ Outdoor. Alleen de klantenservice reageert niet echt... Op Facebook even gechat maar na een tijdje geen reactie meer. Ook maar even via Twitter bericht gestuurd maar helaas ook daar nog geen reactie op ontvangen.
De chat werkt daarentegen wel erg goed, ze gaan een nieuwe kabel opsturen. Uiteindelijk goed geholpen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
B2 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:31:
[...]

O.a. persoonsdetectie. Daarnaast is verschil in beeldkwaliteit natuurlijk wel handig als je het gezicht van de inbreker net wat scherper kan krijgen :)
De iq outdoor variant heeft ook een betere IPX rating dan de gewone variant, 66 ipv 65. Dus die zal ook wat weerbestendiger zijn.

Ik ga voor die variant denk ik. Als ik de inhoud van de doos goed heb begrepen zit er eerst een stuk nest specifieke voeding in maar hangt dat weer gewoon aan een stroomkabel. Die stroom ga ik denk ik gewoon verlengen. Rondom ons huis zitten betonnen sierranden, die bieden voldoende overstek om netjes een kroonsteenoplossing in een waterdichte behuizing te hangen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Jheroun schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:28:
[...]

De iq outdoor variant heeft ook een betere IPX rating dan de gewone variant, 66 ipv 65. Dus die zal ook wat weerbestendiger zijn.

Ik ga voor die variant denk ik. Als ik de inhoud van de doos goed heb begrepen zit er eerst een stuk nest specifieke voeding in maar hangt dat weer gewoon aan een stroomkabel. Die stroom ga ik denk ik gewoon verlengen. Rondom ons huis zitten betonnen sierranden, die bieden voldoende overstek om netjes een kroonsteenoplossing in een waterdichte behuizing te hangen oid.
De kabel van de IQ is volgens mij bedoeld achter de camera naar binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik heb de Nest Hello en een (proef)abo op Aware genomen.

Nu heb ik diverse personen al geïdentificeerd, dus krijg meldingen waarbij diegene herkend worden.

Wat ik een nadeel vind is dat je niet Home gebruikers kan koppelen aan personen. De Hello geeft nu ook een melding als ik of mijn vrouw voor de deur staan. En dat zijn toevallig de 2 personen die ik vertrouw ;)

Of is dat wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-07 23:17
Mijn Nest Hub toont de laatste dagen vaker mijn agenda via een widget (volgens mij een nieuwe feature). Gekke is wel dat ik daar niet om heb gevraagd en ook in de app geen optie zie om dit te (de)activeren. Ben er niet zo gecharmeerd van dat die zo maar mijn prive agenda aan visite (dit ik echter door corona nu nauwelijks heb) zou tonen. Iemand een idee waar dit Google Home gedrag kan aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uygAVDS_hcaxrfiHVItTAZIZoyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7ZWoiyljKBvxm6LTvfQuBNm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
B2 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:10:
[...]

De kabel van de IQ is volgens mij bedoeld achter de camera naar binnen te halen.
Hij kan ook langs de zijkant, maar uiteindelijk heb ik hem recht naar achteren laten lopen. Ik heb door het kozijn van een raam een gat geboord en dat breed genoeg gemaakt voor de plug van de IQ. Voor het aansluiten van de hello had ik toch al een lange boor gekocht, die kon ik nu weer gebruiken.

Kennelijk had ik een heel oud filmpje gezien, daarin zat een voeding die ook buiten kon blijven. Das nu dus niet meer, de kabel van 7.5 meter moet binnen in een stopcontact. Anyhow, het hangt nu goed en beeld is ook prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
En we zijn weer live! Iemand had een foutje gemaakt en het topic per ongeluk op slot gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtDoggie
daxy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:56:
[...]

2.5mm
Dat is ook de enige die de Karwei heeft 😀
Nogmaals bedankt voor de aansluit en kabel tips!
Afgelopen weekend rustig de meterkast omgebouw op exact dezelfde wijze zoals je had beschreven. (ik heb ook een ABB meterkast + Gacia Beltrafo)
Uiteindelijk alles aangesloten, bleek de vrouw toch de mechanische chime te willen horen, dus dezelfde in 24v besteld en dat werkt nu ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Zijn er meer mensen met een Nest Cam IQ Indoor die de Assistent functie niet aan de praat krijgen?
Ik heb de camera heel wat resets gegeven, app verwijderd en z'n beetje alle opties van internet toegepast, maar na wat chatten met Nest zeggen ze: Sorry dat werkt niet in Nederland en hebben ze niet meer gereageerd. Ook de verkoper zegt nu: Google is leidend, dus sorry dat we er mee adventeren, maar we kunnen niks voor je betekenen.

Voor de rest werkt de camera prima en is hij netjes geintegreerd in de Nest Hub en dergelijke!
Ik vind het alleen heel storend dat er wel advertenties zijn in Nederland die reclame maken met de Google Assistent functie. Waaronder de Google store zelf en in dit geval de verkoper.

[ Voor 24% gewijzigd door Dubrillion op 15-06-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Laatst online: 20:58
Ik heb zojuist de Nest Hello besteld samen met de Gacia TF6 trafo. Dit omdat mijn huidige bel 8volt is. Maar nu kijk ik pas echt goed in mijn meterkast en volgens mij gaat die Gacia niet passen. Het is een oude stoppenkast met een oude trafo. Is de Gacia compatible of moet ik een andere trafo bestellen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykncBDus2bL0GgnivHYEV9Ugkh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KkxgW9diSftHN5nXjnpWVMi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
Daftz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:58:
Ik heb zojuist de Nest Hello besteld samen met de Gacia TF6 trafo. Dit omdat mijn huidige bel 8volt is. Maar nu kijk ik pas echt goed in mijn meterkast en volgens mij gaat die Gacia niet passen. Het is een oude stoppenkast met een oude trafo. Is de Gacia compatible of moet ik een andere trafo bestellen ?

[Afbeelding]
Daftz

De nieuwe beltrafo past aangezien deze dezelfde afmetingen heeft.
Ging bij bij mijzelf ook goed :) .

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
alteaxl schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 02:30:
[...]

Daftz

De nieuwe beltrafo past aangezien deze dezelfde afmetingen heeft.
Ging bij bij mijzelf ook goed :) .

Succes
Goed om te weten, dank voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Ik heb een vraagje over het luchtvochtigheidspercentage wat de Nest E-learning V3 aangeeft.
Ik heb de mechanische ventilatie aanstaan, beneden staan een aantal raampjes open maar toch blijft de thermostaat een luchtvochtigheidspercentage aangeven van 74%.

Dit is te hoog en wil ik graag lager hebben. Heeft iemand er ervaring mee dat de waardes die de Nest weergeeft niet juist zijn en veel afwijken ?

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Daftz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:58:

[Afbeelding]
Je moet een andere bestellen, 8V is te laag, moet minimaal 10,6V zijn en maximaal 24V:
4. Check the wire voltage
Nest Hello needs to be powered by wires delivering 16 - 24 V AC, and at least 10 VA (in North America) or 12 - 24 V AC and at least 8 VA (in Europe).
https://support.google.co...inuously%20record%20video.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Koldur schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Je moet een andere bestellen, 8V is te laag, moet minimaal 10,6V zijn en maximaal 24V:

[...]

https://support.google.co...inuously%20record%20video.
De TF6 heeft ook 24v output. Zojuist geïnstalleerd en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Daftz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Ahhh, sorry, dacht dat je nog steeds de vraag had over je huidige trafo, daar was mijn antwoord op bedoeld. Maar zie nu dat je inderdaad een andere trafo had besteld. Mooi dat het werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik heb sinds een week een Nest Cam IQ Outdoor hangen, maar ... ik irriteer me ontzettend aan een continue ruis / getik op de achtergrond. Op mijn iPhone is het wat beter te horen dan op een mijn PC, maar op beide aanwezig. Bij de verkoper gemeld, maar die zij dat het de wind was... Wind tikt meestal niet constant, plus ... het is ook binnen hoorbaar.

Mensen hier ervaringen mee?

Andere gerelateerde vraag: hoeveel microfoons heeft de Nest Cam IQ Outdoor nu echt? Op hun website speekt men van een microphone array van 3, maar ... er zitten 4 microfoon gaten in de camera 3 voorop en 1 onderop. En slecht 1 van deze microfoon neemt actief geluid op. Zijn de andere 2 (of 3) voor filteren ruis, wind en speaker feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Klaus_1250 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:19:
Ik heb sinds een week een Nest Cam IQ Outdoor hangen, maar ... ik irriteer me ontzettend aan een continue ruis / getik op de achtergrond. Op mijn iPhone is het wat beter te horen dan op een mijn PC, maar op beide aanwezig. Bij de verkoper gemeld, maar die zij dat het de wind was... Wind tikt meestal niet constant, plus ... het is ook binnen hoorbaar.
Ik hoor hier geen getik. Microfoon is wel erg gevoelig en pakt geluid snel op, dus misschien ergens iets anders wat tikt door de wind (kabeltje ergens los ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Nee, het is echt een ander soort geluid als een los kabeltje oid. En ik hoorde het ook binnen.

Hieronder een clipje van toen de camera nog even in de meterkast lag om in te stellen
https://video.nest.com/cl...443e1867c3e2de6beebe4.mp4

Was om 3 uur 's nachts, geen geluiden - ik hoor duidelijk een continue achtergrondgeluid. Exact hetzelfde geluid als nu de camera buiten hangt.

Ik dacht eerst dat de storing vanuit de meterkast kwam - maar buiten hangt de camera op een hoekpunt waar geen storingsbronnen in de buurt zijn (iig niet binnen 3 meter). Op mijn Nest Hello hoor ik dit geluid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Daftz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Hier ook een oude stoppenkast met dezelfde oude trafo. Wil hem ook vervangen maar kan nergens een hoofdschakelaar vinden om de volledige stoppenkast uit te zetten. Of denk ik te moeilijk? Daarnaast heb ik geen idee wat voor bedrading achter een beltrafo zit. Kan ook maar moeilijk info vinden. Wellicht dat jij me wat wijzer kan maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
Ik heb de aardlekschakelaar omgegooid, dan is de stroom eraf. Bij mij tenminste. Oude trafo zit met twee draden naar een groep vast en met twee draden richting de bel. Moest de nieuwe trafo op de kop monteren omdat dat zo uitkwam (draden te kort). Daarna van de bel 1 draad op 0 volt en de ander op 24 volt.

Moet alleen nog een nieuwe binnenbel op 24 volt. Heb al 1 keer gehad dat de notificatie van nest een halve minuut op zich liet wachten. En ja het was de pizzakoerier, die wil je niet laten wachten 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 18-09 16:32
Is er toevallig iemand met een 2nd gen Nest Thermostaat die voor mij kan opzoeken wat voor (USB) power adapter (voltage) hiervoor benodigd is? Online kan ik weinig vinden en de standaard 5V smartphone chargers geven niet genoeg soep.. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Enfer op 27-06-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 16:38
Is er iemand die met nest aware weleens een zwevend abonnement heeft gehad? (je nest aware zit vast aan een oud structuur die niet meer bestaat)

Huidige structuur / huisnaam verwijderd en een nieuwe aangemaakt maar doordat de leden eruit zijn je abonnement niet meer werkt?

alles op 1 en dezelfde Google account, blijkbaar zit het aware abonnement gekoppeld aan je Google account en je structuur / huisnaam.

Nu al 2 weken bezig met Nest en Google maar niemand schijnt het te kunnen oplossen en zit ik met een abonnement van nog 11 maanden die ik niet kan gebruiken.

ik heb als laatste optie zover ik weet dat ik de ING bel en me facturatie laat terug betalen omdat ze dit niet kunnen oplossen.

betreft het nieuwe aware abonnement vanuit de Google store gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Balskyy op 29-06-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Hoe reageert jullie Nest Hello na een stroomstoring? De mijne reageert niet, en blijft offline. Geen beeld, geen bel. Ik moest via de Nest app de WiFi verbinding weer instellen, waarna het weer werkte.

Beetje een afknapper. Je mag toch verwachten dat er weer verbinding met de WiFi wordt gemaakt als het signaal weer terug is, net als alle andere apparaten in huis. Stroomstoring heeft ongeveer drie kwartier geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Daftz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:35:
Hoe reageert jullie Nest Hello na een stroomstoring? De mijne reageert niet, en blijft offline. Geen beeld, geen bel. Ik moest via de Nest app de WiFi verbinding weer instellen, waarna het weer werkte.

Beetje een afknapper. Je mag toch verwachten dat er weer verbinding met de WiFi wordt gemaakt als het signaal weer terug is, net als alle andere apparaten in huis. Stroomstoring heeft ongeveer drie kwartier geduurd.
Geen problemen mee, werkt prima na een langdurige stroom verbreking. Misschien iets met de router/DHCP te maken? Kan ook een dingetje van de DHCP client van de Hello zijn dat deze te lang verwacht het IP adres te krijgen en daardoor niet werkt? Ik heb al mijn apparaten via mijn DHCP server een specifiek IP adres toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Koldur schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Geen problemen mee, werkt prima na een langdurige stroom verbreking. Misschien iets met de router/DHCP te maken? Kan ook een dingetje van de DHCP client van de Hello zijn dat deze te lang verwacht het IP adres te krijgen en daardoor niet werkt? Ik heb al mijn apparaten via mijn DHCP server een specifiek IP adres toegewezen.
Is bij jou dan ook de WiFi weggevallen, of alleen de stroom? Ik heb het idee dat de Hello sneller opstart dan dat het WiFi signaal er is en dan op een gegeven moment stopt met verbinding proberen te maken.

Reserved IP ga ik 'm ook geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Daftz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Is bij jou dan ook de WiFi weggevallen, of alleen de stroom? Ik heb het idee dat de Hello sneller opstart dan dat het WiFi signaal er is en dan op een gegeven moment stopt met verbinding proberen te maken.

Reserved IP ga ik 'm ook geven.
Ja, mijn router was helemaal uitgeschakeld. Ik gebruik zelf een router buiten die van de provider om en die start binnen twee minuten helemaal op. Dat Ziggo gedrocht doet daar een stuk langer over (als je al Ziggo hebt en daarbij geen eigen router gebruikt ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
Koldur schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Ja, mijn router was helemaal uitgeschakeld. Ik gebruik zelf een router buiten die van de provider om en die start binnen twee minuten helemaal op. Dat Ziggo gedrocht doet daar een stuk langer over (als je al Ziggo hebt en daarbij geen eigen router gebruikt ;)).
Ha, ja die Ziggo Connect neemt inderdaad zijn tijd. Maar daarnaast heb ik een Airport Express die een stuk sneller terug online is, en daar maakt de Hello verbinding mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Daftz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:03:
[...]

Ha, ja die Ziggo Connect neemt inderdaad zijn tijd. Maar daarnaast heb ik een Airport Express die een stuk sneller terug online is, en daar maakt de Hello verbinding mee.
Ik denk dat met een vast IP je probleem opgelost zal zijn. Ik had met het installeren van de Hello wel hetzelfde probleem gezien. Maar zet zelf altijd vrij snel IPs vast in mijn DHCP uit automatisme. Heb in het verleden namelijk dit wel eens als probleem gehad en het op deze manier opgelost. Bijkomend voordeel is dat je in een oogopslag kan zien of er "vreemde" devices connected zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Koldur schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat met een vast IP je probleem opgelost zal zijn. Ik had met het installeren van de Hello wel hetzelfde probleem gezien. Maar zet zelf altijd vrij snel IPs vast in mijn DHCP uit automatisme. Heb in het verleden namelijk dit wel eens als probleem gehad en het op deze manier opgelost. Bijkomend voordeel is dat je in een oogopslag kan zien of er "vreemde" devices connected zijn.
Helaas. Heb 'm een reseved IP gegeven en de stroom eraf gehaald maar als alles weer up is, blijft de Hello offline...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUK9rJO3vxdB8Wqh1jE4WVf6Tm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UlKiWJlkiABlYR8qhwEH0km.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Daftz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Helaas. Heb 'm een reseved IP gegeven en de stroom eraf gehaald maar als alles weer up is, blijft de Hello offline...

[Afbeelding]
Vreemd, bij mij echt geen probleem, toevallig afgelopen maandag nog stroom eraf moeten halen ivm zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
Koldur schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:23:
[...]

Vreemd, bij mij echt geen probleem, toevallig afgelopen maandag nog stroom eraf moeten halen ivm zonnepanelen.
Ah, nu ik jouw antwoord lees is ie opeens online. Blijkbaar doet ie dan toch een aantal pogingen om weer verbinding te krijgen. Eind goed al goed. Dank voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ter info, een functie voor Nest Thermostat gratis beschikbaar gemaakt in de VS en Canada. Ben benieuwd of dit ook naar de EU komt (vast, maar dan is de vraag wanneer) en wat het effect gaat zijn.

https://blog.google/produ...-savings-nest-thermostat/

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonKuijper
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06-2024
Heel veel kennis hier te vinden, ik probeer hier dus maar een simpele vraag beantwoord te krijgen.

Kan ik met de Nest thermostaat 3e generatie de temperatuur van mijn CV water instellen?

Ik heb in het hele huis vloerverwarming en wil het CV water niet warmer laten worden dan het voor de vloer nodig is. Dat spaart energie.

Mijn CV ketel is een Remeha Tzerra van een jaar of 8 oud.
De aansluiting is OpenTherm.
Ik had er een draadloze iSense bij waarmee ik het ketelwater kon instellen, hoe hoog hing af van de temperatuur buiten.
De iSense was een onding en werd steeds gammeler. De laatste maanden was het grote display niet meer goed te krijgen, ook niet met veel wringen en knijpen. Waarschijnlijk een slecht ‘zebra’ connectortje.
Niet erg, als je aan de knop draaide kwam er links in kleine letters ook de temperatuur.
Totdat dat gemaskeerd werd door de boodschap dat er over 2 maanden service nodig is, wat niet weg te krijgen was.

Om compatibiliteitsproblemen te voorkomen dacht ik er goed aan te doen om een Remeha eTwist te kopen.
Een achteruitgang want die is niet draadloos te koppelen.
Na installatie werkte alles wel, alleen kon ik nergens vinden hoe ik de temperatuur van het CV water kon instellen.
Uiteindelijk naar Remeha gemaild.
Antwoord: dat kan niet!
Op de Remeha website stond dat de eTwist volledige functionaliteit heeft.
Niet dus.
Een klacht ingediend bij Remeha, ik mag na installatie van een andere thermostaat de eTwist terugsturen.

Ik zoek nu dus een andere slimme thermostaat die met een app werkt.
Maar zoeken naar de boiler temperatuur is verschrikkelijk.
Duizenden hits gaan over de kamertemperatuur of de tapwater temperatuur.
Nooit over de temperatuur van het verwarmingswater.

Ik heb de Nest app geïnstalleerd, ik dacht dan kan ik zelf zien wat er kan.
Mis, je moet eerst de Nest hebben voor je wat kan doen.
Het Manual van de Nest gaat uitsluitend over installatie.
Ik heb geen Gebruikershandleiding kunnen vinden.

Tussen zoveel experts hier zit vast wel iemand die mij het antwoord kan geven op mijn vraag op de 2e regel van dit bericht.
Bedankt vast!
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:51
TonKuijper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:15:
Heel veel kennis hier te vinden, ik probeer hier dus maar een simpele vraag beantwoord te krijgen.

Kan ik met de Nest thermostaat 3e generatie de temperatuur van mijn CV water instellen?

Ik heb in het hele huis vloerverwarming en wil het CV water niet warmer laten worden dan het voor de vloer nodig is. Dat spaart energie.

Mijn CV ketel is een Remeha Tzerra van een jaar of 8 oud.
De aansluiting is OpenTherm.
Ik had er een draadloze iSense bij waarmee ik het ketelwater kon instellen, hoe hoog hing af van de temperatuur buiten.
De iSense was een onding en werd steeds gammeler. De laatste maanden was het grote display niet meer goed te krijgen, ook niet met veel wringen en knijpen. Waarschijnlijk een slecht ‘zebra’ connectortje.
Niet erg, als je aan de knop draaide kwam er links in kleine letters ook de temperatuur.
Totdat dat gemaskeerd werd door de boodschap dat er over 2 maanden service nodig is, wat niet weg te krijgen was.

Om compatibiliteitsproblemen te voorkomen dacht ik er goed aan te doen om een Remeha eTwist te kopen.
Een achteruitgang want die is niet draadloos te koppelen.
Na installatie werkte alles wel, alleen kon ik nergens vinden hoe ik de temperatuur van het CV water kon instellen.
Uiteindelijk naar Remeha gemaild.
Antwoord: dat kan niet!
Op de Remeha website stond dat de eTwist volledige functionaliteit heeft.
Niet dus.
Een klacht ingediend bij Remeha, ik mag na installatie van een andere thermostaat de eTwist terugsturen.

Ik zoek nu dus een andere slimme thermostaat die met een app werkt.
Maar zoeken naar de boiler temperatuur is verschrikkelijk.
Duizenden hits gaan over de kamertemperatuur of de tapwater temperatuur.
Nooit over de temperatuur van het verwarmingswater.

Ik heb de Nest app geïnstalleerd, ik dacht dan kan ik zelf zien wat er kan.
Mis, je moet eerst de Nest hebben voor je wat kan doen.
Het Manual van de Nest gaat uitsluitend over installatie.
Ik heb geen Gebruikershandleiding kunnen vinden.

Tussen zoveel experts hier zit vast wel iemand die mij het antwoord kan geven op mijn vraag op de 2e regel van dit bericht.
Bedankt vast!
Ton
Pagina 11 van de gebruikershandleiding staat hoe het moet?

PDF alert: https://www.remeha.nl/wp-...andleiding-Tzerra-Ace.pdf

Echter:
De CV aanvoertemperatuur kan alleen op deze wijze aangepast worden bij gebruik van een aan/uit thermostaat.

Belangrijk
De aanvoertemperatuur wordt automatisch aangepast bij gebruik
van een:
Weersafhankelijke regelaar
OpenTherm regelaar
eTwist modulerende thermostaat
De vraag is dus of het uberhaupt kan. Als je OpenTherm regelt, dan kan de ketel denk ik geen maximum aan.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonKuijper
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06-2024
Bedankt evleerdam

De eSense die ik vroeger op de Tzerra gebruikte kon het wel, dat was ook een OpenTherm type.
Het kan dus wel met het juiste commando, maar in de nieuwe eTwist zit de mogelijkheid niet meer.
De eTwist ziet er wel prachtig uit en heeft een app maar ik kijk toch liever eerst naar functionaliteit.
Ik heb in mijn leven al heel wat CV ketels meegemaakt maar ik heb nog nooit meegemaakt dat je de CV water temperatuur NIET kon instellen.

Natuurlijk regelt een slimme thermostaat het zelf maar ik wil wel het maximum kunnen instellen.

Op dit moment, terwijl er geen warmte wordt gevraagd, staat de CV watertemperatuur op 53,5 graden C.
Als dat de hele zomer zo blijft vind ik dat wel zonde van de energie en het geld.
Ik zit op mijn werk en heb ook al vele uren geen warm water getapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TonKuijper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:41:
Bedankt evleerdam

De eSense die ik vroeger op de Tzerra gebruikte kon het wel, dat was ook een OpenTherm type.
Het kan dus wel met het juiste commando, maar in de nieuwe eTwist zit de mogelijkheid niet meer.
De eTwist ziet er wel prachtig uit en heeft een app maar ik kijk toch liever eerst naar functionaliteit.
Ik heb in mijn leven al heel wat CV ketels meegemaakt maar ik heb nog nooit meegemaakt dat je de CV water temperatuur NIET kon instellen.

Natuurlijk regelt een slimme thermostaat het zelf maar ik wil wel het maximum kunnen instellen.

Op dit moment, terwijl er geen warmte wordt gevraagd, staat de CV watertemperatuur op 53,5 graden C.
Als dat de hele zomer zo blijft vind ik dat wel zonde van de energie en het geld.
Ik zit op mijn werk en heb ook al vele uren geen warm water getapt.
Je CV verbruikt toch pas gas/energie op het moment dat er vraag is, dus als jij je verwarming inschakelt danwel de warmwaterkraan inschakelt? Of heb je ook voor de warmwaterkraan op je CV-ketel een warmwater reservoir die constant op temperatuur blijft?

Bij mijn CV ketel (nu een jaar jong, een Tzerra Ace) verbruikt ie op een klein beetje stroom na niks, tot we, óf de verwarming aanzetten, óf warm water vragen. Hebben geen warmwater reservoir.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit er aan te denken de Honeywell Round Connected te vervangen voor iets slims.

Op dit moment vloerverwarming beneden waar ook de thermostaat hangt. Boven is de woonkamer, met een open trap. Daar hangen radiatoren.

Nu is het zo: we komen thuis, zetten de thermostaat op 23/24 graden en na een uurtje is het aangenamer beneden en boven goed warm (radiatoren werken toch sneller dan vloerverwarming).

Jammer dat het niet los van elkaar te regelen is en investeren is niet echt een optie omdat we hier niet lang meer denken te blijven wonen.

Gaat een Nest Thermostat E ons helpen het gemakkelijker te maken, in die zin: hoef ik straks niet meer naar beneden en om de thermostaat terug te draaien en kan ik een uur van te voren vast de warmte opvoeren?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:17:
Ik zit er aan te denken de Honeywell Round Connected te vervangen voor iets slims.

Op dit moment vloerverwarming beneden waar ook de thermostaat hangt. Boven is de woonkamer, met een open trap. Daar hangen radiatoren.

Nu is het zo: we komen thuis, zetten de thermostaat op 23/24 graden en na een uurtje is het aangenamer beneden en boven goed warm (radiatoren werken toch sneller dan vloerverwarming).

Jammer dat het niet los van elkaar te regelen is en investeren is niet echt een optie omdat we hier niet lang meer denken te blijven wonen.

Gaat een Nest Thermostat E ons helpen het gemakkelijker te maken, in die zin: hoef ik straks niet meer naar beneden en om de thermostaat terug te draaien en kan ik een uur van te voren vast de warmte opvoeren?
Volgens mij wel, maar heb zelf geen Thermostat E maar een V3, en verder geen vloerverwarming.
Maar zoals ik 'm lees is alles geheel via de CV geschakeld, en niet separaat gekoppeld. Dus dan kan dat als het goed is prima met de Thermostat E. Je kan er schema's mee plannen, net als met alle andere Nest Thermostats, en gewoon via de app (of via Hey Google, of Google Home) de ingestelde temperatuur aanpassen, ook als je van huis bent.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Volgens mij wel, maar heb zelf geen Thermostat E maar een V3, en verder geen vloerverwarming.
Maar zoals ik 'm lees is alles geheel via de CV geschakeld, en niet separaat gekoppeld. Dus dan kan dat als het goed is prima met de Thermostat E. Je kan er schema's mee plannen, net als met alle andere Nest Thermostats, en gewoon via de app (of via Hey Google, of Google Home) de ingestelde temperatuur aanpassen, ook als je van huis bent.
Bedankt zo snel. Net geïnstalleerd en doet wat het altijd deed. Alleen nu mogelijk via Google, de app of het display boven. Voorheen moesten we het niet vergeten en naar beneden aan de Honeywell draaien.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:30
THE_BASE schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:17:

Hier een modern A klasse huis, waar we van een honywell round naar een nest v3 gingen. De nest geeft bedieningscomfort, maar de round regelde de temperatuur beter/gelijkmatiger. Dat is grotendeels opgelost door de water stook temepratuur zo laag mogelijk in te stellen (nu 45 of 50 graden, was 60 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Weet iemand het volgende:

De Round hing aan de muur en stond standaard (in elk geval nu in de zomer) op zo'n 15 graden.

Ik heb nu de Nest op 'Uit' staan. Wanneer ik kies voor bijvoorbeeld 'Eco', dan is die temperatuur 9 graden. Maar ik hoor gelijk de vloerverwarming inschakelen, waardoor ik het idee heb dat ik begin te stoken.

Hoe werkt dit verschil?

Edit: Eco lijkt een combinatie met afwezigheid-functie. Daar wil ik niet aan beginnen. Ik zal van de winter een schema maken wanneer we thuis zijn en wanneer we niet thuis zijn. Dat is vrijwel elke week, elke dag, hetzelfde ritme.

Enig punt is nog: is UIT schadelijk voor de vloerverwarming of doet UIT niet anders dan een Round die op een lage temperatuur staat?

[ Voor 33% gewijzigd door THE_BASE op 05-07-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tuxxx schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Beste @yordy1985,

Zelf ben ik ook in afwachting op een Google Aware abonnement, maar ik wacht vooralsnog op de nieuwe abonnementsvorm.

Misschien is het wachten daarop voor jou ook een optie?

Gegroet, Tuxxx
En nog steeds zijn de nieuwe abonnementsvormen nog steeds niet beschikbaar gemaakt. Zit ik al die tijd zonder Nest Aware, wachtend... 8)7.

Imho, ongekend absurd van Google.

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
Tuxxx schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:17:
[...]

En nog steeds zijn de nieuwe abonnementsvormen nog steeds niet beschikbaar gemaakt. Zit ik al die tijd zonder Nest Aware, wachtend... 8)7.

Imho, ongekend absurd van Google.
1 prijs voor meerdere camera’s bedoel je? Die abonnementen zijn er al een tijdje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
DCNY schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:18:
[...]

1 prijs voor meerdere camera’s bedoel je? Die abonnementen zijn er al een tijdje hoor :)
Hallo DCNY,

Bedankt voor de heads-up, want ik heb dat nieuwsbericht totaal gemist (:F x oneindig).

Met vriendelijke groet,

Tuxxx

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuxxx schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Hallo DCNY,

Bedankt voor de heads-up, want ik heb dat nieuwsbericht totaal gemist (:F x oneindig).

Met vriendelijke groet,

Tuxxx
Is indd al eventjes uit. En momenteel krijg je, als ik me goed heug, een gratis Nest Mini bij het afsluiten van het nieuwe abonnement. Heb ik laatst een mailtje over gehad. Pin me er niet op vast haha

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
PeacekeeperNL schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Is indd al eventjes uit. En momenteel krijg je, als ik me goed heug, een gratis Nest Mini bij het afsluiten van het nieuwe abonnement. Heb ik laatst een mailtje over gehad. Pin me er niet op vast haha
Klopt! Ik heb recent de Nest Mini mogen ontvangen toen ik het nieuwe abonnement afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Daftz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Klopt! Ik heb recent de Nest Mini mogen ontvangen toen ik het nieuwe abonnement afsloot.
klopt ik ook.

Alleen me abonnement is zwevend maar kunnen ze schijnbaar maar moeilijk oplossen pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:51
[...]

Hallo DCNY,

Met vriendelijke groet,

Tuxxx
Is inderdaad in dit topic al voorbijgekomen, sinds 12 mei. Voor de volledigheid nog even het nieuwsartikel (staat onderin het artikel:

https://tweakers.net/nieu...nest-hub-met-39-euro.html
Google is dinsdag ook begonnen met het beschikbaar maken van het nieuwe Nest Aware-abonnement in Nederland. Daarbij wordt een abonnement gekoppeld aan een huishouden en niet aan een apparaat. De nieuwe formule werd eind vorig jaar aangekondigd.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 09:13
TonKuijper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:15:

Neen. Je kan wel de tapwater temperatuur instellen, maar niet je CV temperatuur limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
[...]

Hallo DCNY,

Met vriendelijke groet,

Tuxxx
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Sinds 2 dagen krijg ik geen notificatie meer als de Hello een persoon gezien heeft, hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Daftz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:47:
Sinds 2 dagen krijg ik geen notificatie meer als de Hello een persoon gezien heeft, hebben meer mensen daar last van?
Nee geen last van op het moment net nog een melding gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Daftz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:47:
Hier ook geen probleem.
Wat ik wel merk is dat de laatste weken het soms vrij lang duurt voordat je een melding krijgt. Normaal is dat een seconde of 5 a 6. Afgelopen weken zo nu en dan wel 30 seconden na dat ik zelf de deur ben uit gelopen.
De melding van aanbellen krijg ik wel vrijwel direct binnen. Anderhalve seconde of zo.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Same here, de melding lijken sinds een tijdje een stuk trager door te komen. Ook zijn de camera's de afgelopen tijd vaker offline geweest (zonder duidelijke reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
De notificatie voor personen werkt hier inmiddels weer. Geen idee waarom het even niet meer werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Klaus_1250 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:23:
Same here, de melding lijken sinds een tijdje een stuk trager door te komen. Ook zijn de camera's de afgelopen tijd vaker offline geweest (zonder duidelijke reden).
Ja klopt. Zaterdagavond (geloof ik) ging mijn camera in de achtertuin twee keer offline. Spanning er af en er weer op hielp. Had direct weer beeld. Het uitvallen gebeurde 2x binnen een half uur. Nu al weer dagen stabiel.
Vreemd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Even een vraagje waar ik zelf zo 123 niet achter kom.

Wij gebruiken thuis beide een iPhone waarin we allebei een persoonlijk agenda en een gedeelde agenda hebben. In totaal dus 3 apple agenda's.
Wat zijn hierin de mogelijkheden om deze op een Google nest Hub te weergeven?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik wil graag mijn RING deurbel vervangen voor een Google Nest Hello. Niet omdat ik ontevreden was over de RING, maar omdat ik graag mijn bestaand Nest Aware abbonement beter wil uitnutten ipv Ring + Google.

Kan iemand helpen met de installatie? Zie hieronder voor foto's van de bestaande situatie. Het is een woning van 2008 (dus niet heel oud). Voorzover ik kan zien - zie ik geen beltrafo of dergelijke in mijn meterkast zitten en de GONG geeft aan max 15w. Als ik de RING vervang voor de Google op basis van de bestaande bedrading - gaat dit dan werken inclusief Gong?

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/10/1.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/10/2.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/10/3.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/10/4.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/10/5.th.jpgAfbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/07/10/6.th.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 10-07-2020 10:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Workaholic schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:07:
Ik wil graag mijn RING deurbel vervangen voor een Google Nest Hello. Niet omdat ik ontevreden was over de RING, maar omdat ik graag mijn bestaand Nest Aware abbonement beter wil uitnutten ipv Ring + Google.

Kan iemand helpen met de installatie? Zie hieronder voor foto's van de bestaande situatie. Het is een woning van 2008 (dus niet heel oud). Voorzover ik kan zien - zie ik geen beltrafo of dergelijke in mijn meterkast zitten en de GONG geeft aan max 15w. Als ik de RING vervang voor de Google op basis van de bestaande bedrading - gaat dit dan werken inclusief Gong?

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding][Afbeelding]
Zo te zien zit de trafo in je gong. 15W is misschien wat aan de magere kant voor de Hello, maar proberen kan altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Loop ik dan geen risico op kortsluiting etc? Ik heb nogal wat spook verhalen gehoord over problemen met deze deurbel dat ik een beetje zenuwachtig ben geworden :D

Zou het verstandig zijn om een ander GONG aan te schaffen met ingebouwde trafo en 24v?

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 10-07-2020 10:46 ]

Mijn V&A

Pagina: 1 ... 61 ... 72 Laatste