CallmeGod schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:49:
Iemand ervaring met wifi nest + 1 point.
Nu via me glasvezel provider een platinum 7840 router die boven helemaal wegvalt qua verbinding.
Ik dacht ik zet op 1e verdieping een router tussen en die heb ik als AP point gezet.
Dit werkt wel, maar schakelt niet automatisch over en telkens wifi uit/aan zetten zit ik ook niet op te wachten.
Omdat ik heel het huis met Nest/google heb hangen leek me de Wifi nest een uitstekende keuze.
De 1e verdieping kan weg en de provider router kan ik de wifi uitzetten en alleen de Nest wifi aanzetten.
Of zie ik iets over het hoofd?
Heb sinds een maandje de Nest wifi + 1 point staan en dat werkt prima.
Setup is hetzelfde als bij jou: via de router van mijn provider heb ik op sommige plekken in mijn huis geen goede dekking. Had een extra range extender gekregen van mijn provider, maar dat werkte erg matig. Apparatuur ging steeds switchen tussen de 2 en verbindingen waren niet meer stabiel.
Opgelost door Nest wifi te gebruiken. Wifi van standaard router uitgezet en de Nest wifi ernaast. Het Nest wifi punt in het midden van mijn huis gezet. Nu overal een stabiele verbinding. Kan videobellen met mijn telefoon door het huis en als ik loop door het huis, switched mijn telefoon automatisch van het ene punt naar het andere zonder weg te vallen.
Er zitten ook wel wat nadelen aan ten opzichte van andere routers, denk aan:
- je kan niet kiezen of je verbinding wilt met 2.4Ghz of 5 Ghz, gaat automatisch.
- logging mogelijkheden zijn beperkt. App werkt prima maar je kan niet veel instellen
- geen dedicated backhaul, gaat ten koste van snelheid
- geen wifi 6
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.