Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnMartijn schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:54:
Sinds een kleine twee weken hebben wij thuis de Nest geïnstalleerd. Helaas is de ervaring nog niet super positief. De vertraging is bijna 10 tot 15 seconden. Terwijl ik overal lees dat dit 1 a 3 seconden 'hoort' te zijn.
Nu heb ik het vermoeden dat dit te maken heeft met het Mesh netwerk van de TP-Links (Deco m9 plus). Hoe kan ik deze vertraging verkleinen? Ik draai de laatste softwareversie volgens de Nest Hello app.
Ik weet niet of je ook nog een 'eigen' wifi netwerk van je providers modem hebt? Eventueel daarmee proberen om te kijken of je dan nog steeds last hebt van de vertraging?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Misschien zit ik hier verkeerd of ben ik echt dom, maar ik kan het ook niet in de opening post lezen. Klopt het dat je alleen een abonnement voor nest aware kan afsluiten als je een creditcard bezit? Ik wil graag mijn maand proefperiode die gisteren is afgelopen omzetten in een 50euro per jaar abonnement.

Ik krijg echter geen paypal optie aangeboden ook al is dat de enige betaalmethode die ik toegevoegd heb in mijn googleaccount. Ik wordt gedwongen creditcard gegevens op te geven tijdens het afrekenen en die heb ik en wil ik niet uit principe.

Mocht dat zo zijn dan is dit een giga miskoop die ik gedaan heb. Dit staat ook echt nergens aangegeven van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:56
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:18:
[...]

Ik weet niet of je ook nog een 'eigen' wifi netwerk van je providers modem hebt? Eventueel daarmee proberen om te kijken of je dan nog steeds last hebt van de vertraging?
Zojuist aangepast en ook gestrest. Het scheelt wel wat. Nu duurt het nog ongeveer 5 seconden.
Maakt de fysieke afstand tussen de bel en de router nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:30:
Misschien zit ik hier verkeerd of ben ik echt dom, maar ik kan het ook niet in de opening post lezen. Klopt het dat je alleen een abonnement voor nest aware kan afsluiten als je een creditcard bezit? Ik wil graag mijn maand proefperiode die gisteren is afgelopen omzetten in een 50euro per jaar abonnement.

Ik krijg echter geen paypal optie aangeboden ook al is dat de enige betaalmethode die ik toegevoegd heb in mijn googleaccount. Ik wordt gedwongen creditcard gegevens op te geven tijdens het afrekenen en die heb ik en wil ik niet uit principe.

Mocht dat zo zijn dan is dit een giga miskoop die ik gedaan heb. Dit staat ook echt nergens aangegeven van te voren.
Is in dit topic al meerdere keren voorbij gekomen (zoek op 'credit' en je komt ze tegen). AFAIK zonder creditcard niet mogelijk om Nest Aware af te sluiten. Maar wellicht is het mogelijk om bij je bank een (gratis) (digitale) creditcard aan te vragen. Volgens mij is dit bij o.a. Bunq een optie.
MartijnMartijn schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:05:
[...]

Zojuist aangepast en ook gestrest. Het scheelt wel wat. Nu duurt het nog ongeveer 5 seconden.
Maakt de fysieke afstand tussen de bel en de router nog uit?
Ah excuus, ik dacht dat je de Nest Thermostat zou bedoelen ;) De Nest Hello heb ik zelf niet, maar genoeg andere Tweakers hier die 'm wel hebben en er wat over kunnen zeggen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
PeacekeeperNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:56:
[...]

Is in dit topic al meerdere keren voorbij gekomen (zoek op 'credit' en je komt ze tegen). AFAIK zonder creditcard niet mogelijk om Nest Aware af te sluiten. Maar wellicht is het mogelijk om bij je bank een (gratis) (digitale) creditcard aan te vragen. Volgens mij is dit bij o.a. Bunq een optie.

[...]

Ah excuus, ik dacht dat je de Nest Thermostat zou bedoelen ;) De Nest Hello heb ik zelf niet, maar genoeg andere Tweakers hier die 'm wel hebben en er wat over kunnen zeggen.
Oke nou toch bedankt voor het antwoord. Dan gaat dit wanproduct linea recta de vuilnis in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:57:
[...]
Oke nou toch bedankt voor het antwoord. Dan gaat dit wanproduct linea recta de vuilnis in. :)
Als ie het vuilnis in gaat, dan houd ik mijn prullenbak van harte aanbevolen hahah 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
Inmiddels al iets bekend over de nieuwe Nest Aware vormen (1 abo voor meerdere camera’s)

Rondje Googlen levert niet veel op.. Google neemt “begin 2020” wel erg ruim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
Iemand ook problemen met verbinding maken met de Nest deurbel? Via verbonden apparaten staat deze keurig in de lijst. Alle storingen geeft wel aan dat er een storing is.

Rest van de Google/nest producten werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

CallmeGod schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:34:
Iemand ook problemen met verbinding maken met de Nest deurbel? Via verbonden apparaten staat deze keurig in de lijst. Alle storingen geeft wel aan dat er een storing is.

Rest van de Google/nest producten werken wel.
Kan hier gewoon verbinding maken.
Camara en geluid werken normaal.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Probleem lijken opgelost.
Alleen kan ik plotseling de deurbel niet meer aanroepen via de hub.

Kan iemand dit testen, me schoonvader heeft dit exact ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30
Mijn brandalarm boven blijft maar afgaan. Geen rook of stoom aanwezig. Wat zijn de beste vervolgstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

DCNY schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:36:
Inmiddels al iets bekend over de nieuwe Nest Aware vormen (1 abo voor meerdere camera’s)

Rondje Googlen levert niet veel op.. Google neemt “begin 2020” wel erg ruim
Ik dacht dat die er al was, moet je wel je Nest account naar Google account omzetten las ik. Nog niet gedaan. Jij wel? En vervolgens kun je het nieuwe abbo niet afsluiten?

[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 09-04-2020 22:59 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
JoeZuCK schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:56:
[...]

Ik dacht dat die er al was, moet je wel je Nest account naar Google account omzetten las ik. Nog niet gedaan. Jij wel? En vervolgens kun je het nieuwe abbo niet afsluiten?
Heb ik gedaan, maar nog steeds niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

DCNY schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 06:09:
[...]

Heb ik gedaan, maar nog steeds niet mogelijk...
Hoe bestaat het. Lees op Reddit dat Google even wacht. Vanwege Corona zouden er minder mensen op de helpdesk zitten en niet kunnen ondersteunen bij de uitrol is de verklaring..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:27
Zelf heb ik de Hello maar een vriendin van mij zit vast in het buitenland en heeft op het moment de Hello en een IQ indoor cam en vandaag komt daar de outdoor cam bij.
Omdat zij dus noodgedwongen (veel) langer niet thuis kunnen komen willen ze graag een abonnement afsluiten (voor langere periode gezien het prijs voordeel) alleen is het ook mogelijk om die meteen na het verschijnen van het nieuwe abonnement om te zetten of moet je dat jaar eerst afmaken?
Dan is het per maand afsluiten misschien beter al weet nog niemand hoe lang het duurt wanneer de nieuwe komt.
En mocht je het wel eerder over kunnen sluiten wat met het teveel betaalde abonnementskosten?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Weet iemand toevallig hoe effectief een Nest te werk gaat wanneer je op de begane grond vloerverwarming hebt en op de overige verdiepingen radiatoren? Of is het beter om een tweede Nest aan te schaffen en deze op de overige verdiepingen te monteren?

Ik heb al hier en daar gekeken op Google maar nog geen soort gelijke situatie gevonden waarin ik mijzelf bevind. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Nemean op 12-04-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deef_K schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:06:
Mijn brandalarm boven blijft maar afgaan. Geen rook of stoom aanwezig. Wat zijn de beste vervolgstappen?
Hi Deef_K, ik zag nog geen antwoord op je vraag, dus ik zal eens kijken of ik je er wat verder mee kan helpen. Is het een eerste of tweede generatie Nest Protect? Zit ie wellicht tegen het eind van zijn levensduur, dat de sensor misschien aan het eind van zijn Latijn is? Hier vind je de (Engelse) support voor het proberen op te lossen van problemen met valse alarmen.
Succes!
Ad de Jong schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:59:
Zelf heb ik de Hello maar een vriendin van mij zit vast in het buitenland en heeft op het moment de Hello en een IQ indoor cam en vandaag komt daar de outdoor cam bij.
Omdat zij dus noodgedwongen (veel) langer niet thuis kunnen komen willen ze graag een abonnement afsluiten (voor langere periode gezien het prijs voordeel) alleen is het ook mogelijk om die meteen na het verschijnen van het nieuwe abonnement om te zetten of moet je dat jaar eerst afmaken?
Dan is het per maand afsluiten misschien beter al weet nog niemand hoe lang het duurt wanneer de nieuwe komt.
En mocht je het wel eerder over kunnen sluiten wat met het teveel betaalde abonnementskosten?
Ik denk dat je je antwoord alleen via de Google klantenservice kan krijgen, voor zover ze info hebben en toezeggingen kunnen doen.

[ Voor 27% gewijzigd door PeacekeeperNL op 14-04-2020 14:05 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:02:
[...]
Ik denk dat je je antwoord alleen via de Google klantenservice kan krijgen, voor zover ze info hebben en toezeggingen kunnen doen.
Klopt ik heb ondertussen iemand kunnen spreken daar en je kan nu gewoon een abonnement afsluiten, zodra het nieuwe abonnement beschikbaar is kan je die nemen.
Het teveel betaalde bedrag wordt dan gebruikt voor het nieuwe abonnement.
Inmiddels zelf voor mijn Nest Hello ook maar 1 af gesloten.
Die vriendin van mij heeft voor haar camera's als het goed is inmiddels ook een abonnement genomen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

Ad de Jong schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:57:
[...]

Klopt ik heb ondertussen iemand kunnen spreken daar en je kan nu gewoon een abonnement afsluiten, zodra het nieuwe abonnement beschikbaar is kan je die nemen.
Het teveel betaalde bedrag wordt dan gebruikt voor het nieuwe abonnement.
Inmiddels zelf voor mijn Nest Hello ook maar 1 af gesloten.
Die vriendin van mij heeft voor haar camera's als het goed is inmiddels ook een abonnement genomen.
En kunnen we dan in Nederland met iDeal betalen?
Weet zeker dat er massa's NEST gebruikers zijn die met alle plezier een abbo willen nemen maar geen Credit kaart hebben (en die ook niet gaat aanschaffen).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
AvK schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:27:
[...]

Weet zeker dat er massa's NEST gebruikers zijn die met alle plezier een abbo willen nemen maar geen Credit kaart hebben (en die ook niet gaat aanschaffen).
Geen idee, niet naar gevraagd. Niet aan gedacht.
Ik heb er nog even een berichtje aan gewaagt.
Wordt vervolgd.

Edit:
En ik heb al een reactie.
"Hallo Ad, bedankt voor je vraag. Op dit moment is enkel Credit Card beschikbaar als betaalmethode. Er is nog geen zicht op het feit of er in de toekomst andere betaalmethoden beschikbaar komen."

[ Voor 21% gewijzigd door Ad de Jong op 14-04-2020 17:46 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

AvK schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:27:
[...]

Nederland is sowieso geen credit card land. Dat komt ook omdat iDeal hier zo ingeburgerd is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:51
Voor degene met een Nest Cam, de videokwaliteit wordt tijdelijk verlaagd. Je kan het zelf wel weer ongedaan maken.

https://tweakers.net/nieu...andbreedte-te-sparen.html

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Is het mogelijk om in de Nest app de volgorde van de camera's aan te passen?
Nu zie je als eerste de achtertuin, keuken en dan de deurbel.
Het mooiste zou zijn voordeur, keuken en achtertuin.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor het aansluiten van mijn nest hello heeft de bestaande beltrafo niet genoeg oomph, dus ik heb een nieuwe besteld. Ik had een los topic geopend maar kennelijk leeft dit hier beter ;)

Als ik het goed heb begrepen kan ik de hello ook gewoon zonder gong installeren toch? Ons huis zit vol met homes, daarop wil ik wel graag horen als er gebeld wordt (los van de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Jheroun schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:01:
Voor het aansluiten van mijn nest hello heeft de bestaande beltrafo niet genoeg oomph, dus ik heb een nieuwe besteld. Ik had een los topic geopend maar kennelijk leeft dit hier beter ;)

Als ik het goed heb begrepen kan ik de hello ook gewoon zonder gong installeren toch? Ons huis zit vol met homes, daarop wil ik wel graag horen als er gebeld wordt (los van de app).
Ik heb hier ook geen losse gong/bel meer hangen.
Als er aangebeld wordt dan gaan de Google Home's en de telefoon over.
Is voor mij voldoende.
(1x Home, 3x Home mini, 1x Hub en dus mijn telefoon).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Helder. De trafo is onderweg dus ik ga het binnenkort zien. Helaas kan ik de oude bel niet vervangen omdat die ingebouwd zit in een huisnummertegel dus het wordt een parallel systeem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik heb met dit weer een Home Mini die ik vrij eenvoudig aankan (qua stopcontact) en die heb ik nu ook mee naar buiten genomen.
Alle voordelen die je er binnen van hebt dan ook buiten.
Wel iedere avond netjes weer mee naar binnen :)

Edit: geen idee of je zo'n ding eventueel ook met een powerbank goed kan gebruiken?
Zou wel moeten kunnen lijkt mij.
Dan helemaal gemakkelijk als je buiten geen stroom hebt maar wel WiFi.

[ Voor 29% gewijzigd door Ad de Jong op 16-04-2020 14:31 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Transformator is binnen en gelukkig werkt het ook ;)

Wel enorm rare 'wrong password' errors in de nest app tijdens de setup. Wachtwoord was uiteraard wel goed. Na een uurtje googlen kwam ik gelukkig iemand tegen met hetzelfde probleem, bleek dat ik 'auto optimise network' in mijn ubiquiti setup moest uitzetten. Bijzonder brakke foutmelding om dat te kunnen ontdekken |:(

Anyhow, de bel geeft beeld. Nu alles nog netjes ophangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hallo mede-Nestgebruikers,

Ter verificatie, kan het kloppen dat de nieuwe abonnementsvorm van Google Nest nog steeds niet actief is?

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Tuxxx schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:48:
Hallo mede-Nestgebruikers,

Ter verificatie, kan het kloppen dat de nieuwe abonnementsvorm van Google Nest nog steeds niet actief is?
Klopt helemaal.
https://store.google.com/product/nest_aware

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Wow, is dat nog steeds niet actief? Ik heb die spullen net hangen dus had nog niet naar de abonnementen gekeken maar vorig mij was ik vorig jaar al op de hoogte van die nieuwe abonnementen. Even wachten met activity zones dan nog maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Jheroun schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:51:
Wow, is dat nog steeds niet actief? Ik heb die spullen net hangen dus had nog niet naar de abonnementen gekeken maar vorig mij was ik vorig jaar al op de hoogte van die nieuwe abonnementen. Even wachten met activity zones dan nog maar :)
Ik denk dat de reden gezocht moet worden in de huidige situatie.
Het omschakelen zou geen probleem zijn maar de helpdesk die nu onderbezet is zal het probleem eerder zijn.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Balskyy op 21-04-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Laatst online: 22:23
Vandaag een monteur van Nest Pro bij mij geweest om de Nest Hello opnieuw te installeren. Deze heb ik afgelopen jaar van Tweakers.net ontvangen bij een Smarthome Security make over.
De oude was destijds netjes op 24V gezet maar mijn Honeywell omvormer kon uiteindelijk daar niet tegen. Wat blijkt 24V is te veel voor de Honeywell omvormer met gevolg dat ook de Nest Hello kapot ging.

Oplossing van de Nest Pro monteur alles op 12V zetten. De Nest Hello is geschikt hiervoor na een automatische firmware update. Werkt nu perfect met de nieuwe Honeywell omvormer, want de oude was echt kaduuk.

Voeding die ik had was de enige juiste kreeg ik te horen. Dit is de Casia TF 15VA.
Succes...

O ja, nieuwe abonnementvorm is voorlopig uitgesteld door helaas het Coronavirus. Ze hadden alles klaar staan, maar Google heeft dit om deze reden voorlopig gestopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Wimhaw op 20-04-2020 20:12 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Wimhaw schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:09:

O ja, nieuwe abonnementvorm is voorlopig uitgesteld door helaas het Coronavirus. Ze hadden alles klaar staan, maar Google heeft dit om deze reden voorlopig gestopt.
Waar heb je dat vandaan? Kan er vrij weinig over vinden. Op de site staat nog “begin 2020” en op Twitter geeft support enkel aan dat het “zeer binnenkort” komt. Dit geven ze echter al n paar maanden aan en als ik vraag of ze iets specifieker kunnen zijn zeggen ze dat ze t zelf ook niet weten..

Ik moet t nog zien gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Wimhaw Ik begrijp ff wat niet. De Beltrafo werkt toch als een voeding? En wat is een Honeywell omvormer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Laatst online: 22:23
@DCNY Over het nieuwe abonnement: heb ik van de monteur gehoord. Gezien zijn positie geloof ik hem wel.

@JoeZuCK Je hebt gelijk de voeding die ik bedoel is inderdaad de beltrafo van 12V-24V voeding.
Zoek op honeywell omvormer (zie google) om een draadloze bel van Honeywell gongs zoals de 300/500 en 900 serie aan te sturen in combinatie met een Nest Hello. Als je een vaste 24V gong hebt hoef je deze niet te gebruiken.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Wimhaw Had al gegoogled :). Bedoeling hier is de bel over de Nest Mini en Google Home te laten schallen.

Wat die monteur zei, had ik 10 april al in dit topic geplaatst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:18
De HeatLink van mijn Nest V3 is onlangs doorgebrand (waterschade) waardoor de thermostaat onbruikbaar is geworden.
Weet iemand of een HeatLink ergens los verkrijgbaar is? En of dat überhaupt zou werken (zijn ze op elkaar afgestemd)?

Ik kan online geen informatie hierover vinden helaas .

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Spasm schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:14:
De HeatLink van mijn Nest V3 is onlangs doorgebrand (waterschade) waardoor de thermostaat onbruikbaar is geworden.
Weet iemand of een HeatLink ergens los verkrijgbaar is? En of dat überhaupt zou werken (zijn ze op elkaar afgestemd)?

Ik kan online geen informatie hierover vinden helaas .
Ai dat is vervelend.. heb je al contact gehad met Nest/Google support? Wellicht zijn ze coulant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
zxop4932 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:17:
[...]

Ai dat is vervelend.. heb je al contact gehad met Nest/Google support? Wellicht zijn ze coulant!
Nee maar de Nest was al in ons huis aanwezig toen we het kochten.

Dus ik denk dat er geen garantie meer op zit.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Spasm schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:23:
[...]

Oké! Ik zou toch even bellen; je weet maar nooit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:12
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht met grondwarmtepomp. Kan een Nest daar zonder problemen goed mee samen werken?

Als dat het geval is overweeg ik om hier voordat ik de woning verkoop de oude thermostaat weer op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spasm schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:23:
[...]

Inderdaad wat @zxop4932 zegt, gewoon proberen. Zijn erg coulant. _/-\o_

Gelijk nog een vraag, zijn er mensen die hier een Nest Hub Max hebben? Zo ja, hoe bevalt die? Ik wil er volgende maand één vanuit Frankrijk importeren :)
Alvast bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door PeacekeeperNL op 23-04-2020 18:57 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
PeacekeeperNL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:50:
[...]

Ok, misschien toch eens proberen. Hoe kom ik met ze in contact?

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spasm schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:54:
[...]

Via Nest Support. Zijn verschillende contactmogelijkheden. Zelf prefereer ik chat altijd, maar telefonisch kan ook.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Spasm schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:54:
[...]

Als je Twitter hebt: https://twitter.com/googlenesthelp
Toevallig vandaag opgezocht voor een vriendin die een probleempje had met haar Indoorcam.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
PeacekeeperNL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:58:
[...]

Via Nest Support. Zijn verschillende contactmogelijkheden. Zelf prefereer ik chat altijd, maar telefonisch kan ook.
Thanks! Vanwege corona is bellen niet mogelijk op het moment en ook de chat was niet beschikbaar.
Heb dus maar een mail gestuurd, fingers crossed.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spasm schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:57:
[...]

Thanks! Vanwege corona is bellen niet mogelijk op het moment en ook de chat was niet beschikbaar.
Heb dus maar een mail gestuurd, fingers crossed.
Chat kan ook komen door het tijdstip. Overdag, kantoortijden, is het volgens mij wel beschikbaar. Maar mail werkt ook! Let us know :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
PeacekeeperNL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:50:
Beste PeacekeeperNL

Ik heb de Nest Hub Max al sinds november 2019.
Deze werkt prima geen enkel probleem en besteld bij Fnac in Frankrijk.

Succes

Gelijk nog een vraag, zijn er mensen die hier een Nest Hub Max hebben? Zo ja, hoe bevalt die? Ik wil er volgende maand één vanuit Frankrijk importeren :)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@PeacekeeperNL Is deze Nest Hub Max dan de US versie? Of zit er een EU stekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoeZuCK schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:09:
@PeacekeeperNL Is deze Nest Hub Max dan de US versie? Of zit er een EU stekker bij.
Zit dan een eu stekker bij. Is officieel uit in Frankrijk.

Wilde eerst een Britse importeren, maar dan ben ik, en een dief van mijn eigen portemonnee, en zit er een andere stekker op.
(Moest even zoeken naar de reactie, zag alleen een quote haha)
Top bedankt. Ik ga eens zoeken wat voor partij fnac is. Die zullen denk ik niet naar NL versturen? Haha

Edit: helaas verzenden ze indd alleen naar België of Luxemburg. Beetje jammer :'(

[ Voor 33% gewijzigd door PeacekeeperNL op 24-04-2020 11:16 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
PeacekeeperNL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:24:
[...]

Chat kan ook komen door het tijdstip. Overdag, kantoortijden, is het volgens mij wel beschikbaar. Maar mail werkt ook! Let us know :)
Helaas pindakaas er zat nog garantie op tot 2018. Zolang kon hij het niet oprekken :)

Een Heatlink is helaas ook niet los te bestellen. Ik denk ik via Marktplaats een Nefit Easy op de kop ga proberen te tikken. Waarschijnlijk heeft het dan ook niet veel nut om de huidige Nest met defect heatlink te koop aan te bieden :(

Bedankt voor jullie hulp !

[ Voor 10% gewijzigd door Spasm op 24-04-2020 14:20 ]

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
[quote]JoeZuCK schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:09:

JoeZuCK

Is voorzien van EU stekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alteaxl
[quote]PeacekeeperNL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:36:
[...]

Zit dan een eu stekker bij. Is officieel uit in Frankrijk.

Wilde eerst een Britse importeren, maar dan ben ik, en een dief van mijn eigen portemonnee, en zit er een andere stekker op.

[...]

(Moest even zoeken naar de reactie, zag alleen een quote haha)
Top bedankt. Ik ga eens zoeken wat voor partij fnac is. Die zullen denk ik niet naar NL versturen? Haha

Edit: helaas verzenden ze indd alleen naar België of Luxemburg. Beetje jammer :'(

PeacekeeperNL

De Nest Hub Max is voorzien van EU stekker en je kan deze bestellen bij Fnac.com.
Fnac.be levert inderdaad niet naar Nederland.
https://www.fnac.com/Sear...e+home+hub+max&sft=1&sa=0

Succes _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door alteaxl op 25-04-2020 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poof gone, niet meer nodig :)

[ Voor 95% gewijzigd door PeacekeeperNL op 26-04-2020 18:23 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 08:23

Reptile209

- gers -

PeacekeeperNL schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:43:
Iemand hier die nog een basisplaat voor de thermostaat heeft waar die verder niks meer mee doet? Bij voorkeur omgeving Apeldoorn/Deventer :)

Dan bedoel ik deze:
[Afbeelding]

Ik wil er namelijk eentje zwart of antraciet spuiten, alleen weet ik niet hoe de verf gaat pakken en of het resultaat er mag wezen, vandaar dat ik liever een reserve achter de hand houd.

Zijn er hier mensen die hem hebben gespoten?
Reactie mag evt via pb.

Alvast bedankt!
Is dat niet gewoon een generieke basisplaat van de Gamma? Ik heb de mijne gewoon direct op de muur zitten, dus het is niet een speciaaltje van Nest denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELXgJQpH43y9AitXJZfFq_YmNbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54dTEgyS7vjjap9ci8ZIUQXx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 25-04-2020 19:12 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reptile209 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:10:
[...]

Is dat niet gewoon een generieke basisplaat van de Gamma? Ik heb de mijne gewoon direct op de muur zitten, dus het is niet een speciaaltje van Nest denk ik.
[Afbeelding]
Nee is specifiek van Nest, zit een uitsparing in waar de bevestigingsplaat van de thermostaat precies op past (en dan ook geen beweging meer in te krijgen is).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:51
Reptile209 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:10:
[...]
Ik heb de mijne gewoon direct op de muur zitten, dus het is niet een speciaaltje van Nest denk ik
Zo’n basisplaat zit normaal standaard in de doos van een Nest thermostaat.
Misschien heb jij er nog eentje zitten zonder dat je het weet, waarmee je Peacekeeper kunt helpen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 08:23

Reptile209

- gers -

kontroll schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:08:
[...]

Zo’n basisplaat zit normaal standaard in de doos van een Nest thermostaat.
Misschien heb jij er nog eentje zitten zonder dat je het weet, waarmee je Peacekeeper kunt helpen? :*)
Niet gezien volgens mij, maar is al weer dik 2 jaar geleden. En ongeacht de kleur, vind ik het er niet uitzien eerlijk gezegd. :X

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reptile209 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:15:
[...]

Niet gezien volgens mij, maar is al weer dik 2 jaar geleden. En ongeacht de kleur, vind ik het er niet uitzien eerlijk gezegd. :X
Had liever ook glad op de muur gehad, maar dat gaat 'm in deze oude woning niet echt worden. Die muur is pulp, en heb geen zin om eerst de muur te fixen en dan de ruimte opnieuw te behangen ;) In dat opzicht is dat plaatje dan wel netter. Alleen het management wil graag een antraciete of matzwarte plaat, alleen wil ik dan toch graag een onbewerkte achter de hand houden voor als het management (zoals wel vaker) beslist dat wit toch wel mooier was. 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 14:09
Ik overweeg een nest thermostaat te kopen, probleem is dat waar hij komt te hangen geen kabel vanaf de cv is. Ik kan een netspanning adapter gebruiken maar ik vind het niet mooi.
Omdat ik een stopcontact precies onder de “zweet spot” hebt dacht ik aan een inbouw module en heb ik deze gevonden....

https://www.lampentotaal....1X8AlbEAQYBCABEgLlRvD_BwE

Mijn vraag, gaat het werken of zie ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chulin schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:43:
Ik overweeg een nest thermostaat te kopen, probleem is dat waar hij komt te hangen geen kabel vanaf de cv is. Ik kan een netspanning adapter gebruiken maar ik vind het niet mooi.
Omdat ik een stopcontact precies onder de “zweet spot” hebt dacht ik aan een inbouw module en heb ik deze gevonden....

Eventueel draadloos monteren met een Nest Stand een optie?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 14:09
PeacekeeperNL schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:35:
[...]

Eventueel draadloos monteren met een Nest Stand een optie?
Ik wil hem liever aan de muur hebben
chulin schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:43:

Iemand?

[ Voor 48% gewijzigd door chulin op 28-04-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
Wat ben ik blij dit topic tegen te komen zeg... ik zit al weken naar informatie te zoeken over wat ik nu aan moet! :) Ik had al eerder in een ander topic mijn issue aangekaart waarbij @lothar me een goede tip gaf, maar wilde het hier voor alle zekerheid nog even dubbel checken gezien de vele reacties op de "doorvoer" temperatuur.

Het topic met dezelfde vraag overigens, voor de geïnteresseerden: Kapotlood in "Nest V3 - Vloerverwarming - welke aanvoertemperatuur?"

Goed, de vraag, even opgesomd in lijstjes:
  • Een aannemer heeft bij mij gedeeltelijke vloerverwarming geinstalleerd met een pomp die zelf de doorvoer-temperatuur mengt. Dat is nagenoeg dezelfde als in deze link: https://www.robotclimate....-groeps-upm3/category/10/
  • Deze aannemer heeft op de CV-ketel toen de doorvoertemperatuur voor de verwarming ingesteld op 52°C, wat genoeg was om alle vertrekken gewoon warm te krijgen. Die temperatuur stelde hij zo in met de opmerking dat dit echt voldoende moest zijn (en dat was het ook).
  • Enkele weken terug heb ik een Nest-installateur op bezoek gehad, en die stelde de doorvoer op de Nest V3 in op 40°C, met de opmerking dat als dat hoger gezet wordt "de boel klapt". Klonk destijds vreemd, maar goed... hij is de installateur dus die heb ik op z'n blauwe ogen geloofd.
  • Nu worden de vertrekken met een radiator niet echt lekker warm. De radiatoren worden wel warm, maar niet "heet" zoals voorheen. Ik ben dus geneigd op de Nest V3 deze doorvoer weer terug te zetten op dezelfde temperatuur zoals deze destijds op de CV-ketel was ingesteld, namelijk 52°C.
Een TLDR vraag dus: kan ik veilig, zonder leidingwerk e.d. te slopen, de doorvoer temperatuur op de Nest van 40°C naar de voorheen gebruikte 52°C zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Goedemiddag mede-Tweakers.

Afgelopen Kerst heb ik een Nest mini, Home speaker en Nest Hub geplaatst. Alles geinstalleerd via de Google Home app. Werkt perfect. Nu heb ik gisteren een Nest Cam IQ indoor aangesloten. Geinstalleerd via de Nest app. De Home appt ziet de camera, ik kan tegen de Nest Hub zeggen dat hij de camera beelden moet tonen en de camera zelf werkt perfect via de Nest app. Alleen krijg ik de Assisstent niet aan de praat in de camera. Tijdens de installatie wordt gevraagd of ik de Assisstent wil activeren alleen dan vind hij geen apparaten. Ik zit dan op hetzelfde WiFi netwerk als de camera, want die ben ik dan toch op dat moment aan het installeren. Na 5 pogingen met ''geen apparaten gevonden'' wilde ik verder, want die kleine Uk wilde gaan slapen (hij hangt in de babykamer). Alleen ik krijg dus met geen mogelijkheid de Assistent aan de praat. Ik krijg niet in de Nest app de optie om hem aan te zetten. In de Home app vind hij geen extra Assistent apparaten, maar als ik een extra apparaat wilt koppelen komt ook de optie niet op Nest te koppelen. Terwijl daar wel 3 Assistent apparaten en slimme verlichting gekoppeld staan. Ik heb expres voor de duurdere IQ cam gekozen vanwege deze functie, omdat ik al slimme verlichting en rolluiken in de babykamer heb.

Het probleem heb ik al bij Google neer gelegd en tot op heden heb ik nog een nuttige oplossing gehad. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Op welke taal staat je assistent? Dit maakt soms uit voor de gewenste functies.
Dubrillion schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:28:
Goedemiddag mede-Tweakers.

Afgelopen Kerst heb ik een Nest mini, Home speaker en Nest Hub geplaatst. Alles geinstalleerd via de Google Home app. Werkt perfect. Nu heb ik gisteren een Nest Cam IQ indoor aangesloten. Geinstalleerd via de Nest app. De Home appt ziet de camera, ik kan tegen de Nest Hub zeggen dat hij de camera beelden moet tonen en de camera zelf werkt perfect via de Nest app. Alleen krijg ik de Assisstent niet aan de praat in de camera. Tijdens de installatie wordt gevraagd of ik de Assisstent wil activeren alleen dan vind hij geen apparaten. Ik zit dan op hetzelfde WiFi netwerk als de camera, want die ben ik dan toch op dat moment aan het installeren. Na 5 pogingen met ''geen apparaten gevonden'' wilde ik verder, want die kleine Uk wilde gaan slapen (hij hangt in de babykamer). Alleen ik krijg dus met geen mogelijkheid de Assistent aan de praat. Ik krijg niet in de Nest app de optie om hem aan te zetten. In de Home app vind hij geen extra Assistent apparaten, maar als ik een extra apparaat wilt koppelen komt ook de optie niet op Nest te koppelen. Terwijl daar wel 3 Assistent apparaten en slimme verlichting gekoppeld staan. Ik heb expres voor de duurdere IQ cam gekozen vanwege deze functie, omdat ik al slimme verlichting en rolluiken in de babykamer heb.

Het probleem heb ik al bij Google neer gelegd en tot op heden heb ik nog een nuttige oplossing gehad. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
sheane schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:18:
Op welke taal staat je assistent? Dit maakt soms uit voor de gewenste functies.

[...]
Gewoon op Nederlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 00:02
N.v.t.

[ Voor 95% gewijzigd door NLCrEaTiVe op 05-05-2020 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Nest wifi nu ook eindelijk beschikbaar in Nederland.

https://tweakers.net/nieu...-nederland-en-belgie.html

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Helaas werkt IFTTT niet meer met de Nest. Wat ik graag zou programmeren is dat op basis van de weersverwachting ik de Nest kan begrenzen. Wat wij nu vaak hebben is dat op warmere/zonnige dagen de nest behoorlijk aan het stoken gaat in de ochtend en dat hij daardoor de woning te heet maakt. Ook zetten wij op dit soort dagen meer ramen open wat soms ook zorgt dat de nest denkt -> stoken!

Allemaal vrij makkelijk weg te werken door iedere dag een rule te laten lopen die op basis van de max van die dag mijn nest op eco zet of niet.

Is er nog een manier om ziets in elkaar te krijgen? In de Google Home rules zie ik dit soort if/else statements niet en ook in de Nest app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:39
Aangezien ik binnenkort de Nest Hello aan zal schaffen, dacht ik hier wat voorbereidingen voor te treffen door mijn beltrafo vast te vervangen.
Ik heb daarom de Gacia beltrafo van 50five aangeschaft en wilde deze vandaag installeren.

Ik kom er alleen achter dat mijn huidige beltrafo van een stekerbare variant is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkh4_gd32kGlVJ5Dil7hU-S7cSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xml0VU7CWLV6dZRoo12rJxlV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KgX7tPueVqRxgMGM0n6btnOZ3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uimmc8QtQLGxPkWC8b3yYlik.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2K-1Yi4MuFj29zQnQQinsfCPms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0TPog0llMHxYg92n802bWIT.jpg?f=fotoalbum_tile

Iemand enig idee hoe ik dit aansluit? De draden naar de gong en knop snap ik wel. Maar waar haal ik nu de voeding vandaan die ik onderin de trafo steek?

Ik dacht van tevoren dat het een makkie zou zijn, maar misschien laat ik het toch maar uitbesteden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@mrVB Dus die van Gacia zou je buiten de meterkast om op de wand moeten monteren oid?

Ikzelf heb de handel nog niet aangesloten (wacht op de nieuwe Nest Aware abonnement), maar ik heb deze besteld (aangezien ik alles van Abb heb):

Abb Veiligheidstrafo 12-24V 10va

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gjtmhxc/IMG-20200505-174734-copy-8072-1231.jpg

Zelf ben ik A-technisch, maar deze zou moeten passen lijkt me? Er zit geen fysieke aan-uit knop op wat de gong betreft, maar die sloop ik er dan ook helemaal tussenuit. Ik laat de Google Home en Nest Mini's in huis een geluid maken als er wordt aangebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
JoeZuCK schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:51:
(wacht op de nieuwe Nest Aware abonnement)
Dat deed ik dus ook maar ik heb voor mijn deurbel toch de stap gezet en dat had ik eerder moeten doen.
Werkt echt veel fijner.
En zodra het nieuwe abonnement uitkomt kan je die oversluiten wordt het resterende bedrag verrekend.
Natuurlijk als je meerdere producten hebt dan is het even bekijken welke je aan het abonnement toevoegt totdat het nieuwe abonnement komt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ad de Jong schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:54:
[...]

En zodra het nieuwe abonnement uitkomt kan je die oversluiten wordt het resterende bedrag verrekend.
Natuurlijk als je meerdere producten hebt dan is het even bekijken welke je aan het abonnement toevoegt totdat het nieuwe abonnement komt.
Hoe werkt dat? Is dat jou toegezegd? Heb je een bron? En wat bedoel je met je laatste zin? Als je de eerste zin zou lezen zou het volgens jou toch niet uitmaken? Alles wordt toch achteraf verrekend volgens jou (krijg je je geld terug ofzo)? Of bedoel je dat als je 10 camera's a 5 euro per maand gaat koppelen dat het de spuigaten uit gaat lopen (qua financïen) oid?

Overigens net nadat ik hem kocht komt Ubiquiti met zijn deurbel.. (ja hoor!! :( :+ ). Nou ja gaat Nest Hello op Marktplaats >:).

[ Voor 9% gewijzigd door JoeZuCK op 05-05-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
JoeZuCK schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Hoe werkt dat? Is dat jou toegezegd? Heb je een bron? En wat bedoel je met je laatste zin? Als je de eerste zin zou lezen zou het volgens jou toch niet uitmaken? Alles wordt toch achteraf verrekend volgens jou (krijg je je geld terug ofzo)? Of bedoel je dat als je 10 camera's a 5 euro per maand gaat koppelen dat het de spuigaten uit gaat lopen (qua financïen) oid?

Overigens net nadat ik hem kocht komt Ubiquiti met zijn deurbel.. (ja hoor!! :( :+ ). Nou ja gaat Nest Hello op Marktplaats >:).
Onderstaande heb ik vernomen via twitter n.a.v. een vraag die ik had.
Ik maak hieruit op dat het bedrag wat ik nu betaald heb verrekend gaat worden met het nieuwe abonnement op het moment dat ik die afsluit.
Of lees ik dat verkeerd?
Is dat niet zo dan is het in het ergste geval dat ik er een jaar aan vast zit en pas over een jaar het nieuwe abonnement kan nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYnCjHIOdhhMT5-uNaOnOoINbII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0oQftFwcLIsmX0QtcfFbyPSw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7qPHO9A5V3oWDrK0xxtJJA_B2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QpN5K91hr7K0WSQF5cUyYBAH.png?f=fotoalbum_large

De verschillen tussen de huidige en de nieuwe Aware abonnementen.
https://support.google.com/googlenest/answer/9546397?hl=nl

Als je het huidige abonnement neemt dan betaal je per cam die je in het abonnement wil opnemen.
Met het nieuwe abonnement betaal je per huis dus het maakt dan niet uit of je dan 1 cam of 5 (etc) hebt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:39
JoeZuCK schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:51:
@mrVB Dus die van Gacia zou je buiten de meterkast om op de wand moeten monteren oid?

Ikzelf heb de handel nog niet aangesloten (wacht op de nieuwe Nest Aware abonnement), maar ik heb deze besteld (aangezien ik alles van Abb heb):

Abb Veiligheidstrafo 12-24V 10va

[Afbeelding]

Zelf ben ik A-technisch, maar deze zou moeten passen lijkt me? Er zit geen fysieke aan-uit knop op wat de gong betreft, maar die sloop ik er dan ook helemaal tussenuit. Ik laat de Google Home en Nest Mini's in huis een geluid maken als er wordt aangebeld.
Met die ABB trafo die jij hebt gekocht krijg ik hetzelfde probleem volgens mij. Ook die is niet stekerbaar en zal dus 230v moeten krijgen via draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Iemand ervaring met wifi nest + 1 point.
Nu via me glasvezel provider een platinum 7840 router die boven helemaal wegvalt qua verbinding.
Ik dacht ik zet op 1e verdieping een router tussen en die heb ik als AP point gezet.

Dit werkt wel, maar schakelt niet automatisch over en telkens wifi uit/aan zetten zit ik ook niet op te wachten.
Omdat ik heel het huis met Nest/google heb hangen leek me de Wifi nest een uitstekende keuze.

De 1e verdieping kan weg en de provider router kan ik de wifi uitzetten en alleen de Nest wifi aanzetten.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
CallmeGod schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:49:
Iemand ervaring met wifi nest + 1 point.
Nu via me glasvezel provider een platinum 7840 router die boven helemaal wegvalt qua verbinding.
Ik dacht ik zet op 1e verdieping een router tussen en die heb ik als AP point gezet.

Dit werkt wel, maar schakelt niet automatisch over en telkens wifi uit/aan zetten zit ik ook niet op te wachten.
Omdat ik heel het huis met Nest/google heb hangen leek me de Wifi nest een uitstekende keuze.

De 1e verdieping kan weg en de provider router kan ik de wifi uitzetten en alleen de Nest wifi aanzetten.
Of zie ik iets over het hoofd?
Heb sinds een maandje de Nest wifi + 1 point staan en dat werkt prima.

Setup is hetzelfde als bij jou: via de router van mijn provider heb ik op sommige plekken in mijn huis geen goede dekking. Had een extra range extender gekregen van mijn provider, maar dat werkte erg matig. Apparatuur ging steeds switchen tussen de 2 en verbindingen waren niet meer stabiel.

Opgelost door Nest wifi te gebruiken. Wifi van standaard router uitgezet en de Nest wifi ernaast. Het Nest wifi punt in het midden van mijn huis gezet. Nu overal een stabiele verbinding. Kan videobellen met mijn telefoon door het huis en als ik loop door het huis, switched mijn telefoon automatisch van het ene punt naar het andere zonder weg te vallen.

Er zitten ook wel wat nadelen aan ten opzichte van andere routers, denk aan:
- je kan niet kiezen of je verbinding wilt met 2.4Ghz of 5 Ghz, gaat automatisch.
- logging mogelijkheden zijn beperkt. App werkt prima maar je kan niet veel instellen
- geen dedicated backhaul, gaat ten koste van snelheid
- geen wifi 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
evleerdam schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:37:
[...]

Heb sinds een maandje de Nest wifi + 1 point staan en dat werkt prima.

Setup is hetzelfde als bij jou: via de router van mijn provider heb ik op sommige plekken in mijn huis geen goede dekking. Had een extra range extender gekregen van mijn provider, maar dat werkte erg matig. Apparatuur ging steeds switchen tussen de 2 en verbindingen waren niet meer stabiel.

Opgelost door Nest wifi te gebruiken. Wifi van standaard router uitgezet en de Nest wifi ernaast. Het Nest wifi punt in het midden van mijn huis gezet. Nu overal een stabiele verbinding. Kan videobellen met mijn telefoon door het huis en als ik loop door het huis, switched mijn telefoon automatisch van het ene punt naar het andere zonder weg te vallen.

Er zitten ook wel wat nadelen aan ten opzichte van andere routers, denk aan:
- je kan niet kiezen of je verbinding wilt met 2.4Ghz of 5 Ghz, gaat automatisch.
- logging mogelijkheden zijn beperkt. App werkt prima maar je kan niet veel instellen
- geen wifi 6
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Ik was al aan het twijfelen aan een mesh setup en/of een wifi 6 router.

Ik heb rond de 40 wifi punten in huis , mededank aan alle smart devices en de Sonos wifi speakers.
Nu is het verre van optimaal , en ben bereid om max €300 uit te geven voor een complete set.

Mocht je overnieuw doen, zou je dan voor een nest wifi gaan of een losstaande wifi router ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
CallmeGod schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:45:
[...]

Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Ik was al aan het twijfelen aan een mesh setup en/of een wifi 6 router.

Ik heb rond de 40 wifi punten in huis , mededank aan alle smart devices en de Sonos wifi speakers.
Nu is het verre van optimaal , en ben bereid om max €300 uit te geven voor een complete set.

Mocht je overnieuw doen, zou je dan voor een nest wifi gaan of een losstaande wifi router ?
Ik zou weer voor een Nest wifi gaan. Voor mij waren de eisen:

- Makkelijke setup
- Niet te duur (max 300 euro)
- Stabiele verbinding (mesh, uitbreidbaar)

Nest wifi voldoet aan alle eisen.

Wat niet in mijn eisen stond waren:

- Wifi 6 (heb nog geen apparaten die dat ondersteunen),
- Hoge snelheid (internet komt hier sowieso met met max 100 Mb/s binnen, dus snellere verbinding dan dit is niet nodig)
- Veel instelmogelijkheden (hoef geen uitgebreide monitoring of instellingen, moet vooral makkelijk zijn)
- Utp aansluitingen op de points (ik wil geen kabels trekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Zijn hier mensen die een Nest Outdoor IQ hebben? Zo ja, ik heb alleen een 230v aansluiting aan de buitenmuur. Zijn er mensen die hetzelfde hebben? Hoe hebben jullie dat opgelost?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Erhnam schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:25:
Zijn hier mensen die een Nest Outdoor IQ hebben? Zo ja, ik heb alleen een 230v aansluiting aan de buitenmuur. Zijn er mensen die hetzelfde hebben? Hoe hebben jullie dat opgelost?
Geen IQ Outdoor maar ik heb bij een vriendin een IQ Indoor en een normale Outdoor opgehangen en dat was kinderspel.
De Outdoor heeft een lange kabel die je gewoon op het stopcontact kan aansluiten ik neem aan dat dit niet (veel) verschilt met de IQ.
Edit: het is gewoon zaak dat je buiten een stopcontact ook een goed WiFi signaal hebt buiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Ad de Jong op 11-05-2020 13:23 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ah zo. Waar ik meer mee zit is dat er uit de buitengevel alleen 230 komt. Dus waar normaal een buitenlamp op gezet zou worden. Nu kan ik daar weer een stopcontact op monteren, maar dan bungelt er een 3 meter lange kabel weer onder. Is niet zo'n mooi gezicht, dus vandaar dat ik mij afvroeg hoe andere mensen een IQ outdoor rechtstreeks op 230 hebben gezet.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CallmeGod
Vandaag de Nest wifi Router + 1 point aangeschaft.
Werkt fantastisch, 10 minuten installatie en alles draait naar behoren.
(behalve met Sonos, ticket loopt bij Support).

Snelheid is door heel het huis zelfs op zolder 247 Mbit (abbo 250Mbit).
Zeer attent mee, ben de dure aanschaf bijna vergeten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CallmeGod op 12-05-2020 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nieuws: Google verlaagt prijs van Nest Hub met 39 euro

Aldus het artikel is tevens het nieuwe Nest Aware abonnement beschikbaar. Even ter info :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik snap er niets van. Ik ben gemigreerd van een Nest account naar Google account. Heb ik nu automatisch dan het nieuwe Nest Aware abonnement?

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 12-05-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoeZuCK schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:59:
Ik snap er niets van. Ik ben gemigreerd van een Nest account naar Google account. Heb ik nu automatisch dan het nieuwe Nest Aware abonnement?
`
Van wat ik hiervoor heb gelezen verwacht ik van wel, maar ik denk dat de klantenservice raadplegen geen kwaad kan.
Zelf nog geen Nest Aware abonnement benodigd. Misschien zodra ik over 2 à 3 weken de Nest Hub Max heb.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zit trouwens een addertje onder het gras. Met de 5 euro abbo kun je niet meer 24/7 live feed kijken. Alleen maar events. Nou daar dus helemaal overheen gekeken. Leuk hoor dat nieuwe abbo, maar is alleen voordelig als je 3 of meer Nest camera's hebt. En ik dacht dus gemigreerd te zijn, maar kan dus nog altijd live feed kijken (omdat mijn oude abonnement tot augustus loopt vermoed ik).

Volgens de faq; Dus als ik het goed begrijp, moet ik als ik over wil stappen eerst mijn huidige abonnement cancelen en dan op de nieuwe abonneren. En ergens anders staat dat je een nieuwe kan afsluiten en het geld wat resteert van oude automatisch wordt verrekend. Google maakt leuke producten, maar hun communicatie naar mensen toe is echt drama.

[ Voor 36% gewijzigd door JoeZuCK op 12-05-2020 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
mrVB schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:08:
Aangezien ik binnenkort de Nest Hello aan zal schaffen, dacht ik hier wat voorbereidingen voor te treffen door mijn beltrafo vast te vervangen.
Ik heb daarom de Gacia beltrafo van 50five aangeschaft en wilde deze vandaag installeren.

Ik kom er alleen achter dat mijn huidige beltrafo van een stekerbare variant is.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit aansluit? De draden naar de gong en knop snap ik wel. Maar waar haal ik nu de voeding vandaan die ik onderin de trafo steek?

Ik dacht van tevoren dat het een makkie zou zijn, maar misschien laat ik het toch maar uitbesteden. ;(
Maak het jezelf niet te moeilijk, die trafo hoeft niet per se in je meterkast te hangen. Haal zo'n 2din kastje. Sluit de 230 kant gewoon met een stekker snoer aan zodat je hem in een stopcontact kan steken. Hier ook gedaan en werkt prima. :+ Of eventueel een zelfde 2 din kastje als je meterkast, direct naast je meterkast hangen en van 1 van de groepen de draden naar de trafo trekken.
Erhnam schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:25:
Hier een IQ outdoor, niet direct op de 230 overigens. Maar overweeg wel serieus of je de IQ outdoor moet willen. Hier binnen 1 jaar al twee stuks plotseling dood. Lijkt toch niet zo waterdicht als hij zou moeten zijn. :(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Met dat nieuwe €5,- abo, zie je dan wel bewegende clips of is dat tzelfde als nu 3u terugkijken? Want dan ga ik wel voor de €10,- abo. Huidige 3uur terugkijken heb je imo vrij weinig aan. Iemand die al n nieuwe abo heeft afgesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
JoeZuCK schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:27:
Zit trouwens een addertje onder het gras. Met de 5 euro abbo kun je niet meer 24/7 live feed kijken. Alleen maar events. Nou daar dus helemaal overheen gekeken. Leuk hoor dat nieuwe abbo, maar is alleen voordelig als je 3 of meer Nest camera's hebt. En ik dacht dus gemigreerd te zijn, maar kan dus nog altijd live feed kijken (omdat mijn oude abonnement tot augustus loopt vermoed ik).

Volgens de faq; Dus als ik het goed begrijp, moet ik als ik over wil stappen eerst mijn huidige abonnement cancelen en dan op de nieuwe abonneren. En ergens anders staat dat je een nieuwe kan afsluiten en het geld wat resteert van oude automatisch wordt verrekend. Google maakt leuke producten, maar hun communicatie naar mensen toe is echt drama.
Ik denk dat je alsnog verkeerd leest, je kan altijd 24/7 live feed bekijken,

Waar jij het over hebt met 24/7 is videogeschiedenis. Heb duurdere abo kan tot 10 dagen terug kijken en dan alle beelden. Het goedkope abo kan alleen events terug kijken. Live kijken kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 15:01
mrVB schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:08:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Dit is een leuke verrassing die ik ook had! Heb je alles besteld, denk je alles klaar te hebben, blijkt het zo'n insteek ding te zijn!

Goed nieuws, het is wel op te lossen!
De nieuwe trafo kan je er gewoon op de din-rails klikken, dat gaat gewoon goed. Je moet alleen wel de trafo zelf voeden ipv de insteek gebruiken.

Je kan een blauwe en bruine draad uit de groep naast de trafo aansluiten (boven aan, zit nog ruimte) en die dan achter de din aansluitrails naar beneden halen en in de Gacia steken. Het is niet heel duidelijk te zien, maar zo heb ik het gedaan. Ik heb de draden even getekend, die gaan dus achterlangs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJvk62B1x2UZGJwZVgAPHNutkXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ws4Z0j9EPqsjoRjrOzEozIiZ.png?f=fotoalbum_large

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 01:13
daxy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Dit is een leuke verrassing die ik ook had! Heb je alles besteld, denk je alles klaar te hebben, blijkt het zo'n insteek ding te zijn!

Goed nieuws, het is wel op te lossen!
De nieuwe trafo kan je er gewoon op de din-rails klikken, dat gaat gewoon goed. Je moet alleen wel de trafo zelf voeden ipv de insteek gebruiken.

Je kan een blauwe en bruine draad uit de groep naast de trafo aansluiten (boven aan, zit nog ruimte) en die dan achter de din aansluitrails naar beneden halen en in de Gacia steken. Het is niet heel duidelijk te zien, maar zo heb ik het gedaan. Ik heb de draden even getekend, die gaan dus achterlangs.
[Afbeelding]
Veel dank! Ik heb precies dezelfde situatie. Dit is mijn eerste koopwoning en ik ben nog niet zo ervaren in de meterkast. Is dit een fluitje van een cent of is het als leek beter iemand te vragen om dit even te doen of in ieder geval mee te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 15:01
Fluitje van een cent wil ik niet zeggen, maar als je vaker elektra aanlegt en lampen/schakelaars aansluit dan moet dit ook wel lukken. Alle stroom er af, kabels niet te kort knippen voordat je ze gaat trekken, dan moet het lukken. Eerst kabels aansluiten op de groep, dan op de trafo en dan pas de trafo er op klikken, dat werkt het makkelijkst. Maarrr... als je twijfelt of geen ervaring hebt, misschien kan je dan wel beter iemand even vragen 😀

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Net het nieuwe abonnement afgesloten.
Ik kreeg netjes een mailtje binnen met onderstaande melding.
Net een paar weken terug het oude abonnement afgesloten en nu dus alles netjes overgezet naar het nieuwe abonnement.
De app geeft nu ook netjes 30 dagen geschiedenis aan ipv de 5 dagen voorheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWssVZbXcstnuxUcfYs7axLR3eM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VOJEkVwb8aylILXXWi82y0Ka.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Ad de Jong op 13-05-2020 13:47 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

evleerdam schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:37:
[...]

Ik las van Rachid (Google) dat je ook meerdere router punten kan plaatsen in het huis, die hebben wel een backhaul. Dan blijven ze ook in mesh werken. Dus ik koop een pakket met router en punt, en dan koop ik er nog een losse router bij voor op mijn kantoor thuis. Die kan ik dan ook gelijk doorlussen naar m'n PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Op Reddit lees ik dat je met het nieuwe abonnement niet langer 24/7 opname hebt, maar op basis van events (gedetecteerd geluid of beweging). Als dit klopt, is de tekst op de website wel zeer misleidend.

Wat mij betreft een reden om zeker niet over te stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Ad de Jong schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:46:
Net het nieuwe abonnement afgesloten.
Ik kreeg netjes een mailtje binnen met onderstaande melding.
Net een paar weken terug het oude abonnement afgesloten en nu dus alles netjes overgezet naar het nieuwe abonnement.
De app geeft nu ook netjes 30 dagen geschiedenis aan ipv de 5 dagen voorheen.
[Afbeelding]
En heb je dan echt bewegende beelden met de videogeschiedenis van gebeurtenissen? Of zijn dat de screenshots die je ook hebt als je geen abo hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Tanooki schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:35:
Op Reddit lees ik dat je met het nieuwe abonnement niet langer 24/7 opname hebt, maar op basis van events (gedetecteerd geluid of beweging). Als dit klopt, is de tekst op de website wel zeer misleidend.

Wat mij betreft een reden om zeker niet over te stappen..
Wat ik begrijp (hier de vergelijking tussen de abonnementen: https://store.google.com/product/nest_aware) heb je bij het goedkope abonnement 30 dagen videogeschiedenis van gebeurtenissen en bij het duurdere abonnement 60 dagen geschiedenis van gebeurtenissen en 10 dagen video geschiedenis van zowel beeld als geluid.
Mijn ervaring is dat de gebeurtenissen (voor mij dan) meer dan voldoende zijn als je ziet hoeveel er al opgenomen wordt. Als de zon achter de wolken tevoorschijn komt dan krijg ik al een melding.
Plus als je meerdere apparaten hebt zitten die nu in 1 abonnement ipv dat je voor ieder een los abonnement moet nemen.

Edit:
DCNY schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:40:
[...]

En heb je dan echt bewegende beelden met de videogeschiedenis van gebeurtenissen? Of zijn dat de screenshots die je ook hebt als je geen abo hebt?
Het zijn echte bewegende beelden en geluid.

Edit 2:
@DCNY voorbeeldje van mijn Nest Hello:

[ Voor 17% gewijzigd door Ad de Jong op 13-05-2020 16:35 ]

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1 ... 60 ... 72 Laatste