Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:05

AvK

Ready Set Go

Is er al nieuws wanneer het nieuwe Nest Aware abbo in het leven wordt geroepen? Ik bedoel daarmee dat ik een poos terug gelezen heb dat het tarief niet meer per camera wordt samengesteld (dus per camera een bedrag) maar een vast tarief per account.
En kunnen we dan ook eindelijk betalen met iDeal of een gewone bank overschrijving (ik heb geen creditcard, en die komt er ook niet.... :+ )

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:04
AvK schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:51:
Is er al nieuws wanneer het nieuwe Nest Aware abbo in het leven wordt geroepen? Ik bedoel daarmee dat ik een poos terug gelezen heb dat het tarief niet meer per camera wordt samengesteld (dus per camera een bedrag) maar een vast tarief per account.
En kunnen we dan ook eindelijk betalen met iDeal of een gewone bank overschrijving (ik heb geen creditcard, en die komt er ook niet.... :+ )
Begin 2020 werd mij op twitter verteld.. Maar die zeiden een flinke tijd terug ook dat Nest secure in 2019 zou komen.. Dus kan nog wel ff duren :/

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Vraagje : Als ik een Nest Camera scoor, kan ik hem dan ook gebruiken zonder dat abo? Of ben ik echt verplicht een abo te nemen om iets terug te kijken? Kan dat niet helemaal duidelijk vinden

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:42

B2

wa' seggie?

DennusB schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:46:
Vraagje : Als ik een Nest Camera scoor, kan ik hem dan ook gebruiken zonder dat abo? Of ben ik echt verplicht een abo te nemen om iets terug te kijken? Kan dat niet helemaal duidelijk vinden
Je hebt een abonnement op Nest Aware nodig om terug te kijken inderdaad.

• AvK

AvK

Ready Set Go

DennusB schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:46:
Je kunt em prima gebruiken.
Alleen kan je niet langer dan 3 uur terug kijken en dan alleen naar thumbnails / foto's.
Abbo is dus eigenlijk 'verplicht' om het goed te kunnen gebruiken.
Zelf wil ik graag een abbo nemen voor een paar dagen terug kijken. Helaas maakt Nest het erg moeilijk voor de gemiddelde Europeaan om op eenvoudige wijze een abbo af te kunnen sluiten..... 8)7

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Sharky1977
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 04-02 11:09
Hallo,

Ik ben van plan om een Google Nest v3 aan te schaffen en aan te sluiten op een Nefit Smartline.
Op dit moment wordt deze aangestuurd door een Nefit Moduline 30 thermostaat, welke middels een "RCC module" intern in de ketel is aangesloten.

Vraag: Is deze "Moduline RCC" module vergelijkbaar met de OT convertor, kan ik deze gewoon laten zitten en verder de Thermolink en Nest op aansluiten. Of moet ik een nieuwe OT convertor aanschaffen?

Alvast bedankt voor antwoord...!

• Furiousz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-02 15:30
AvK schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Je kunt em prima gebruiken.
Alleen kan je niet langer dan 3 uur terug kijken en dan alleen naar thumbnails / foto's.
Abbo is dus eigenlijk 'verplicht' om het goed te kunnen gebruiken.
Zelf wil ik graag een abbo nemen voor een paar dagen terug kijken. Helaas maakt Nest het erg moeilijk voor de gemiddelde Europeaan om op eenvoudige wijze een abbo af te kunnen sluiten..... 8)7
Huh, wat is er lastig aan dan? Vorige week een Nest Hello opgehangen, na 1 dag gelijk een abonnement genomen om 5 dagen terug te kunnen kijken. Heeft mij welgeteld 2 minuten gekost.

[edit]

Ah....je bedoeld dat je alleen met een creditcard kunt betalen.....dat is inderdaad wel jammer

Furiousz wijzigde deze reactie 24-01-2020 19:23 (7%)

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• J0ris
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04-02 18:52
YoGi_Berra schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:21:
@J0ris De Nest V3 werkt modulerend op OpenTherm.
Beste, kan het dat mijn ketel standaard geen OpenTherm ondersteund? Ik zie geen aansluitingen hiervoor namelijk.

Werkt via OpenTherm even goed als via de vaste thermostaat van de fabrikant zelf?

Alvast bedankt.

Grtn, Joris

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:43

sjaool

Every life should have 9 cats

J0ris schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:05:
Beste, weet er iemand of een nest v3 modulerend werkt met een (opentherm) Bulex Thermomaster T30/35 ?

Alvast bedankt.
De nieuwe Bulex ketels werken niet meer met Opentherm maar met E-bus. De Nest is dus niet als Opentherm thermostaat te gebruiken.
quote: Bulex
Tegenwoordig werken alle Bulex cv-ketels en modulerende Bulex thermostaten met het E-bus signaal. Bulex heeft vroeger echter cv-ketels gemaakt die met het OpenTherm signaal werken, deze ketels zijn niet compatibel met de nieuwe kamerthermostaten.
Dit staat op deze pagina vermeld.

"When you grow up your heart dies"

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Onlangs een andere woning gekocht en daar zit een Valliant ketel 24 - 28 C in met een Nest (3de generatie).

Helaas is er kortsluiting ontstaan door de elektricien en was zowel de ketel als nest heatlink doorgebrand.
nest
aanlsuiting 2/3 gaan naar de ketel, T1/T2 naar de nest.

De heat link gaat niet aan met de stekker, lijken wat onderdelen doorgebrand aan die kant van de printplaat.
Via de micro usb aansluiting lijkt de heat link wel aan te gaan, echter geen communicatie met de nest thermostaat.
Is de heat link los te vervangen ?

Viper® wijzigde deze reactie 28-01-2020 14:09 (6%)

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-02 18:02

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Viper® schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:08:
Onlangs een andere woning gekocht en daar zit een Valliant ketel 24 - 28 C in met een Nest (3de generatie).

Helaas is er kortsluiting ontstaan door de elektricien en was zowel de ketel als nest heatlink doorgebrand.
[Afbeelding: nest]

De heat link gaat niet aan met de stekker, lijken wat onderdelen doorgebrand aan die kant van de printplaat.
Via de micro usb aansluiting lijkt de heat link wel aan te gaan, echter geen communicatie met de nest thermostaat.
Wellicht via Marktplaats of na contact met Google/Nest dat je een nieuwe kan aanschaffen, maar ik vermoed dat compleet nieuw goedkoper gaat zijn. Wel knap vervelend trouwens.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-02 22:24
Viper® schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:08:

[Afbeelding: nest]

Valt mij op dat je via aan/uit de ketel aanstuurt en niet via opentherm, is je ketel te oud of is hier gewoon niet bij nagedacht?

Hier dezelfde ketel van 2005 en aangestuurd via opentherm.

Contact opnemen met Google, misschien kunnen hun je aan een nieuwe heatlink helpen SC6.

• Viper®
  • Niet online
satya schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:59:
[...]

Valt mij op dat je via aan/uit de ketel aanstuurt en niet via opentherm, is je ketel te oud of is hier gewoon niet bij nagedacht?

Hier dezelfde ketel van 2005 en aangestuurd via opentherm.

Contact opnemen met Google, misschien kunnen hun je aan een nieuwe heatlink helpen SC6.
Goeie vraag, ik zat er onbewust ook al naar te kijken. Het is een Valliant VHR 24 - 28 C.
Volgens mij is dat de HrSolide serie en is die ook modulerend dmv de opentherm standaard.

Ik zal eens informeren bij google, anders haal ik gewoon een simpele vervangende zoals:
https://www.hornbach.nl/s...2018/6667494/artikel.html

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:31

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb de zelfde vailliant en er zit een OT module in.
Gebruiksaanwijzing en installatie manual downloaden (staat precies in wat je moet doen om OT te gebruiken.)

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• Viper®
  • Niet online
copykat schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:10:
Ik heb de zelfde vailliant en er zit een OT module in.
Gebruiksaanwijzing en installatie manual downloaden (staat precies in wat je moet doen om OT te gebruiken.)
Ok, ik kwam wel dit tegen ergens
Werken alle modulerende cv-ketels met OpenTherm?

Nee, niet alle modulerende cv-ketels werken met OpenTherm. Fabrikanten zoals Atag, Nefit en Vaillant gebruiken een eigen communicatie-protocol.
Dit heeft tot gevolg dat een modulerende thermostaat van Honeywell hier niet op kan worden toegepast.
https://www.kamerthermostaatkopen.nl/aan_uit_of_moduleren/

Een honeywell zoals de link van eerder werkt dus mogelijk niet icm opentherm en deze valliant.

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-02 22:24
Viper® schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:25:

Een honeywell zoals de link van eerder werkt dus mogelijk niet icm opentherm en deze valliant.
Kijk eens hoe oud je ketel is, die van mij is van 2005 en heeft opentherm, is standaard vanaf 2003 of 2004 dacht ik gelezen te hebben.

Check wel even het draadje met de ketel hier op tweakers, in het menu moet de optie opentherm ook aangezet worden.

Nest V3 via OpenTherm op hrSOLIDE VHR 24-28C probleem
Vaillant HR 24-28C & Opentherm

• Vegetto
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:26
Vegetto schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:32:
Raar sinds zondag dus opentherm aangesloten dagen prima kunnen bedienen kom ik beneden zie ik staan H153 geen opentherm gedetecteerd... Wat zou dat nou kunnen zijn?
Nu heb ik dit inmiddels al 2x gehad weer, met een tussenkomst van een paar weken, heel vreemd als ik dan de ketel van de stroom af gaat het weer paar weken goed..

betreft ATAG E325EC

iemand wel eens ervaren? kan me niet voorstellen dat het een aansluiting is anders had ie dat al gelijk weergegeven lijkt mij?

• sjaool

sjaool

Vegetto schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:07:
[...]

Nu heb ik dit inmiddels al 2x gehad weer, met een tussenkomst van een paar weken, heel vreemd als ik dan de ketel van de stroom af gaat het weer paar weken goed..

betreft ATAG E325EC

iemand wel eens ervaren? kan me niet voorstellen dat het een aansluiting is anders had ie dat al gelijk weergegeven lijkt mij?
Ik heb een paar maanden geleden een keer een H-melding gehad. Dit was vlak na een firmware-update. Daarna de heleboel opnieuw opgestart en sinds die tijd de melding niet meer gezien.

• -Casper
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:16
Ik heb sinds 2 maanden oid dat mijn nest e thermostat opeens offline is. Herstarten van de thermostaat lost het probleem op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mijn nest account is (nog) niet gemigreerd naar een Google account, mocht dat uitmaken.

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Ik heb een Nefit Trendline II met OpenTherm converter, en wil daarop een Nest V3 aansluiten. Kom er niet helemaal uit.

Klopt dit?

Ketel > opentherm converter > OT poorten van de Heatlink

T1 en T2 op Heatlink > T1 en T2 van thermostaatplaat

En moet ik op L en N nou echt zelf een stekker naar netstroom gaan fröbelen? 😬 Waar is die micro USB-poort op de Heatlink voor?

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Bij de bouw van een nieuwe woning kreeg ik de vraag op welke hoogte ik de deurbel wil hebben. Aangezien ik deze aansluiting wil gebruiken voor een Nest Hello vroeg ik mij af wat de ideale hoogte is. Op internationale fora wordt vaak een hoogte van 105-145cm geadviseerd, maar laat ik nu net in het land met gemiddeld genomen het langste volk wonen. ;)

Welke hoogte hanteren jullie?

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
sOid schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:24:
Ik heb een Nefit Trendline II met OpenTherm converter, en wil daarop een Nest V3 aansluiten. Kom er niet helemaal uit.

Klopt dit?

Ketel > opentherm converter > OT poorten van de Heatlink

T1 en T2 op Heatlink > T1 en T2 van thermostaatplaat
Klopt.
En moet ik op L en N nou echt zelf een stekker naar netstroom gaan fröbelen?
Officieel moet de installateur die je uiteraard braaf hebt ingeschakeld dat doen ;)
Waar is die micro USB-poort op de Heatlink voor?
Denk firmware-updates ofzo.

• sOid
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Klopt.

[...]

Officieel moet de installateur die je uiteraard braaf hebt ingeschakeld dat doen ;)

[...]

Denk firmware-updates ofzo.
Ok tnx! Ik heb het dus gisteren ook door installateur laten doen, zonder succes. Maar het was voor hem de eerste keer en hij begreep ‘t blijkbaar ook niet helemaal.

Hij sloot de heatlink direct op netstroom aan met de bijgeleverde USB-adapter op de micro-USB poort. Geen gekke gedachte, maar dat werkte dus niet. Enig idee of dat kwaad kan?

(Ik vind het overigens belachelijk dat gebruiker/installateur er zelf een netstroomkabel aan moet maken. Product van effin’ 200 euro.)

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:15:
[...]

Hij sloot de heatlink direct op netstroom aan met de bijgeleverde USB-adapter op de micro-USB poort. Geen gekke gedachte, maar dat werkte dus niet. Enig idee of dat kwaad kan?
Zal wel geen kwaad kunnen, ik ga er vanuit dat ze gewoon de USB-standaarden hanteren. Dus dan komt de spanning uit de adapter ook alleen op de pinnetjes van de Nest die bedoeld zijn voor spanning.

• misterdjus
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:49
Opzich snap ik het wel van die stekker die je er zelf aan moet maken. Als ik in de handleiding kijk zie ik namelijk dat je hem in sommige gevallen ook kan laten schakelen met je ketel.

Ik heb ook zelf gewoon zo'n pc voedingsstekker uit elkaar geknipt en aan de heatlink gemaakt. De kabels vanuit mijn ketel (vaillant VHR NL 34/3 5L) van de OT module in de OT1 en OT2 van de heatlink. Vervolgens de draden van de oude thermostaat in de T1 en T2 en de boel weer aangezet. Als je even goed kijkt is het minder lastig dan het lijkt. Gelijk ook maar even een nest hello geïnstalleerd :) Even het huis een beetje slimmer maken.

Ik had nog even gebeld met support over de nieuwe abonnementen maar deze zijn nog niet beschikbaar en er is ook nog niet bekend wanneer wel. Toch maar een jaar abonnement afgesloten want je kan straks kosteloos annuleren en over naar het nieuwe abonnement. Allen zelf even downloaden wat je aan beelden wilt bewaren want deze gaan waarschijnlijk verloren.

hoi

• sOid
  • Niet online
@Osiris Wederom dank!

@misterdjus Deels mee eens, in het kader van milieuvriendelijkheid (aan de andere kant: er worden meer dingen meegeleverd die lang niet iedereen gebruikt). Maar niet voor het installatiegemak. Heb je kabeleindhulsjes aan die pc-stekker gemaakt voor je de Heatlink aansloot? En heb je ook de aarde aangesloten?

Edit: toch nog een aanvullende vraag. Op p22 van de installatiehandleiding (https://nest.com/support/...tallation-Guide-nl-nl.pdf) staat bij de 230v-aansluiting een 3A zekering (of weerstand?) in het schema. Maar hoe moet ik dit lezen? Zit die zekering al in de Heatlink of zo?

sOid wijzigde deze reactie 02-02-2020 10:22 (34%)

• misterdjus
Ik heb er geen zekering tussen. Ga er vanuit dat al het nodige hiervoor in de meterkast zit.

Ik heb wel de aarde draad aangesloten. Volgens mij hoeft het niet want ik zag veel voorbeelden van mensen met maar 2 draden. Denk dat het niet zoveel uit maakt.

BTW voor de OT op de ketel ook een pc kabel gebruikt... Die kabels zijn multi inzetbaar :D

misterdjus wijzigde deze reactie 02-02-2020 13:53 (19%)

hoi

• Alferinkie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11-02 10:18
Goedemorgen,

De Nest thermostaat V3 moet in principe op de plek worden geplaatst waar de 'oude' thermostaat zat ivm de signaal draden. Wanneer de voorkeur uitgaat naar een andere plek word er verwezen naar de 'Nest Stand' om de thermostaat van stroom te kunnen voorzien.

Het nadeel daarvan vind ik dat de thermostaat dan niet aan de muur kan worden gemonteerd.

Is het mogelijk de thermostaat van continue stroom te voorzien, terwijl deze aan de muur gemonteerd is, bijvoorbeeld gebruik makend van de USB aansluiting of de manier waarop de 'Nest Stand' ook 'aangesloten' is?

Achter de muur waar de thermostaat gemonteerd zou worden zit de meterkast waar een stroomaansluiting kan worden gemaakt.

Samengevat;
Is er een manier om de thermostaat op een andere locatie te plaatsen dan de oude, zonder gebruik te maken van de stand. Een continue stroomtoevoer te hebben met muurmontage.

• sjaool

sjaool

Alferinkie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 07:50:
Samengevat;
Is er een manier om de thermostaat op een andere locatie te plaatsen dan de oude, zonder gebruik te maken van de stand. Een continue stroomtoevoer te hebben met muurmontage.
Ja, dit is mogelijk maar dan moet je een nieuwe thermostaatkabel aanleggen naar de plek waar je de Nest V3 wil ophangen. Dan krijgt de Nest V3 gewoon zijn stroom via de thermostaatkabel.

Btw. ik heb ook geen zekering tussen de HeatLink en het netsnoer geplaatst. Ik maak gebruik van OpenTherm en er wordt geen 220V geschakeld via de HeatLink. Een zekering lijkt mij in zo'n geval overbodig.

• EricNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-02 13:35
Misschien stel ik nu een hele stomme vraag, maar ik ben me even aan het oriënteren op het gebied van de Nest Hello. Moet de Nest Hello zelf ook verbinden met je wifi netwerk? Ik heb in mijn huis prima dekking met een tweetal Unifi AP's, maar bij de voordeur is het wel een beetje "mwah".

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL 

• AvK

AvK

Ready Set Go

Je hebt wifi nodig.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Alferinkie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 07:50:
Goedemorgen,

De Nest thermostaat V3 moet in principe op de plek worden geplaatst waar de 'oude' thermostaat zat ivm de signaal draden. Wanneer de voorkeur uitgaat naar een andere plek word er verwezen naar de 'Nest Stand' om de thermostaat van stroom te kunnen voorzien.

Het nadeel daarvan vind ik dat de thermostaat dan niet aan de muur kan worden gemonteerd.

Is het mogelijk de thermostaat van continue stroom te voorzien, terwijl deze aan de muur gemonteerd is, bijvoorbeeld gebruik makend van de USB aansluiting of de manier waarop de 'Nest Stand' ook 'aangesloten' is?

Achter de muur waar de thermostaat gemonteerd zou worden zit de meterkast waar een stroomaansluiting kan worden gemaakt.

Samengevat;
sjaool schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Ja, dit is mogelijk maar dan moet je een nieuwe thermostaatkabel aanleggen naar de plek waar je de Nest V3 wil ophangen. Dan krijgt de Nest V3 gewoon zijn stroom via de thermostaatkabel.

[...]
Zelf in mijn studentenflat had ik 'm gewoon met micro-USB van stroom voorzien, zonder een nieuwe thermostaatkabel aan te leggen. Nadeel was dat er dus wel een USB-kabel over mijn muur liep, maar voor een studentenflat was dat geen issue. De bevestigingsring heeft ook namelijk een aansluiting voor micro-USB, en dan loopt de kabel naar beneden onder de Nest v3. Met wat kunde is dit uiteraard ook gewoon netjes weg te werken. Voedingsbron hoeft niet extreem veel amps te kunnen leveren, maar daarvoor is ook de originele bijgeleverde USB-stekker te gebruiken.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• sjaool

sjaool

@PeacekeeperNL Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik meende ergens ook gelezen te hebben op een Google website dat OpenTherm beter zou werken als de HeatLink en Thermostaatmodule alleen draadloos met elkaar verbonden zijn. Ik heb alleen nergens op het internet een onderbouwing kunnen vinden of dit ook daadwerkelijk het geval is.

• Fruitschaal
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:30
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:47:
Ik wil uit Amerika een Nest Hello halen, aangezien ze daar voor een beduidend lagere prijs verkrijgbaar zijn. Werkt deze ook probleemloos in Nederland? Als ik rondkijk op Google zie ik dat er ook andere Europeanen (Duitsers en Zweden) hem geïmporteerd hebben en zij kunnen ‘m probleemloos gebruiken. Heeft er iemand hier ook een Amerikaanse Nest Hello? :)
Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Heb je de Hello geimporteerd en werkend gekregen?

PSN: Fruitschaaltje

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:40
EricNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:43:
Misschien stel ik nu een hele stomme vraag, maar ik ben me even aan het oriënteren op het gebied van de Nest Hello. Moet de Nest Hello zelf ook verbinden met je wifi netwerk? Ik heb in mijn huis prima dekking met een tweetal Unifi AP's, maar bij de voordeur is het wel een beetje "mwah".
Wat versta je onder mwah 😀

Mijn Hello hangt ook zo'n 3-4m van mijn Unifi AP in de woonkamer af en dit gaat gewoon goed in mijn nieuwbouw huis (2019). Het AP is midden in de woonkamer geplaatst naar de achtertuin gericht op de muur, dus "wegkijkend" van de voordeur.

De Hello heeft RX-rate 26Mbps en TX-rate 78Mbps en Signal 42% (-74 dBm).
Beeldkwaliteit staat op Hoog en ik heb nog nooit een melding gehad dat hij offline is. Mijn Nest Outdoor Camera daarentegen die buiten in het raamkozijn naar de achtertuin hangt (en dus in line-of-sight is met het AP) wil wel eens offline raken.

• EricNL
  • Laatst online: 13-02 13:35
daxy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Wat versta je onder mwah 😀

Mijn Hello hangt ook zo'n 3-4m van mijn Unifi AP in de woonkamer af en dit gaat gewoon goed in mijn nieuwbouw huis (2019). Het AP is midden in de woonkamer geplaatst naar de achtertuin gericht op de muur, dus "wegkijkend" van de voordeur.

De Hello heeft RX-rate 26Mbps en TX-rate 78Mbps en Signal 42% (-74 dBm).
Beeldkwaliteit staat op Hoog en ik heb nog nooit een melding gehad dat hij offline is. Mijn Nest Outdoor Camera daarentegen die buiten in het raamkozijn naar de achtertuin hangt (en dus in line-of-sight is met het AP) wil wel eens offline raken.
Ik zal zo eens meten bij m'n voordeur, maar ik gok dat m'n signaal daar ergens tussen de -60dBm en -70dBm uit komt. Als jouw Hello met -74dBm nog nooit offline is geweest dan is die verbinding wel straks. Mijn Hello zou een meter of 10 á 12 van m'n Unifi Pro komen te hangen met 1 muur/deur er tussen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL 

• BlueForce
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 04-02 16:16

BlueForce

Kijk je niet naast...

Ik ben stilletjes aan het google nest ecosysteem aan het inrollen en ben dan ook sterk geïnteresseerd in de Nest Hello deurbel.

Ik stoot echter op één probleem. De huidige deurbel hangt zo laag dat een nest hello gewoon het kruis van de persoon voor de deur zou filmen.
Geen idee wat de vorige eigenaar bezielde.

Ik heb dus 2 oplossingen waar ik zelf kan op komen.
1. Voegen uitslijpen, deurbel kabel verlengen, terug dichtvoegen en ermee leven dat er een lelijk kleurverschil op de voegen zit.
2. Aan de binnenkant van de muur heb ik 2 schakelaars en één lege plek waar 230V toekomt. Van daaruit kan ik los door de muur en aftakken. Probleem, de Hello zal vooral rook geven op 230V.

De tweede optie lijkt mij echter de interessantste, echter kan ik nergens een transfo vinden die zou volstaan voor de hello en daarbij ook nog eens in een "muur potje" zou passen van een wanschakelaar.

Iemand een idee hoe ik alsnog een hello zou kunnen gaan gebruiken aangezien ik geen zin heb om een Ring 2 op batterij te gaan hangen...

Ik hoop echt dat er iemand een oplossing kan voorstellen aangezien ik niet weet wat ik nog kan doen.

Wie laatst lacht heeft de mop niet begrepen.

• Fruitschaal
BlueForce schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:32:
Ik ben stilletjes aan het google nest ecosysteem aan het inrollen en ben dan ook sterk geïnteresseerd in de Nest Hello deurbel.

Ik stoot echter op één probleem. De huidige deurbel hangt zo laag dat een nest hello gewoon het kruis van de persoon voor de deur zou filmen.
Geen idee wat de vorige eigenaar bezielde.

Ik heb dus 2 oplossingen waar ik zelf kan op komen.
1. Voegen uitslijpen, deurbel kabel verlengen, terug dichtvoegen en ermee leven dat er een lelijk kleurverschil op de voegen zit.
2. Aan de binnenkant van de muur heb ik 2 schakelaars en één lege plek waar 230V toekomt. Van daaruit kan ik los door de muur en aftakken. Probleem, de Hello zal vooral rook geven op 230V.

De tweede optie lijkt mij echter de interessantste, echter kan ik nergens een transfo vinden die zou volstaan voor de hello en daarbij ook nog eens in een "muur potje" zou passen van een wanschakelaar.

Iemand een idee hoe ik alsnog een hello zou kunnen gaan gebruiken aangezien ik geen zin heb om een Ring 2 op batterij te gaan hangen...

Ik hoop echt dat er iemand een oplossing kan voorstellen aangezien ik niet weet wat ik nog kan doen.
Wellicht door het kozijn? Overigens moet je je oude deurbel toch weghalen, dus dat moet je bijwerken en krijg je toch een kleurverschil. Dus in the end moet je toch verven 8)7

• BlueForce
  • Laatst online: 04-02 16:16

BlueForce

Kijk je niet naast...

Fruitschaal schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:43:
[...]

Wellicht door het kozijn? Overigens moet je je oude deurbel toch weghalen, dus dat moet je bijwerken en krijg je toch een kleurverschil. Dus in the end moet je toch verven 8)7
Het kleine deurbelletje en de bijhorende kabel wegwerken is net wat anders dan voeg uitslijpen voor een hoogte van 40cm. Het is namelijk in de muur gemonteerd naast de deur. Was het maar zo simpel als via het kozijn gaan.

Wie laatst lacht heeft de mop niet begrepen.

• Fruitschaal
BlueForce schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:52:
[...]

Het kleine deurbelletje en de bijhorende kabel wegwerken is net wat anders dan voeg uitslijpen voor een hoogte van 40cm. Het is namelijk in de muur gemonteerd naast de deur. Was het maar zo simpel als via het kozijn gaan.
Tjah, ik weet niet hoe jouw voordeur uitziet. Zelf heb ik gat geboord op ooghoogte naast het kozijn in de muur. Ik heb schuin naar binnen geboord zodat het binnen naast het houten kozijn uitkomt.
Mijn oude bel zit midden op de deur. Dus die moet ik nog weghalen en de deur bijwerken/verven.

• misterdjus
Waarom voer je de kabel niet door het oude gat en laat je hem dan precies in de hoek van je kozijn naar boven lopen? Des noods alleen de 2 gestripte draadjes. Vervolgens maak je een mooi kit randje in die hoek en je ziet er bijna niks meer van? Bij mij zit er naast het houten kozijn stenen muur en zou dat kunnen. Weet niet of het bij jou een optie is.

hoi

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
mits112 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:20:
Heeft iemand goede documentatie met betrekking tot integratie van Nest Protect in bijvoorbeeld Homey of Domoticz?
De documentatie die ik tot nu toe heb kunnen vinden, ik zit met dezelfde vraag, is dat de Nest API niet meer ondersteund wordt en niet meer werkt.
Ik hoef de Nest thermostaat niet per sé aan te sturen, maar zou wel graag de kamertemperatuurontwikkeling en stookacties monitoren.

• sOid
  • Niet online
@misterdjus Bedankt voor de foto's, duidelijk zo :)
sjaool schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Btw. ik heb ook geen zekering tussen de HeatLink en het netsnoer geplaatst. Ik maak gebruik van OpenTherm en er wordt geen 220V geschakeld via de HeatLink. Een zekering lijkt mij in zo'n geval overbodig.
Even om er zeker van te zijn dat ik je goed begrijp: je bedoelt dat er sowieso geen 220V wordt geschakeld via de Heatlink, toch? Of heeft dat met OpenTherm te maken en zou de Heatlink in een andere opstelling wel 220 kunnen schakelen?

• sjaool

sjaool

sOid schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:40:
@misterdjus Bedankt voor de foto's, duidelijk zo :)

[...]

Even om er zeker van te zijn dat ik je goed begrijp: je bedoelt dat er sowieso geen 220V wordt geschakeld via de Heatlink, toch? Of heeft dat met OpenTherm te maken en zou de Heatlink in een andere opstelling wel 220 kunnen schakelen?
Bij OpenTherm wordt er inderdaad geen hogere spanning geschakeld. OpenTherm is maximaal 42V gelijkstroom. In andere opstellingen kan er wel een hogere spanning geschakeld worden dat zijn de contacten 1 t/m 6 op de HeatLink.

Zie ook pagina 19 en 25 van de handleiding. Nominale belasting voor relais: 100-240 V~, 50-60 Hz, 3 A resistief of 1 A inductief. Ik lees nu wel dat bij gebruik van T1 en T2 deze geaard moeten worden. Ik heb dit bij mijn installatie niet gedaan en kan ook niet echt een noodzakelijke reden hiervoor bedenken. Misschien dat iemand anders hier een zinnig antwoord op heeft?

sjaool wijzigde deze reactie 05-02-2020 00:54 (22%)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Aarding heeft twee redenen:
1 persoonlijke beveiliging: bij lekstromen geen spanningsopbouw op een frame dat geïsoleerd is tov ground en dat jij dan de "conductor" word bij aanraking. (bijv. wasmachines zijn berucht, een on-geaarde wasmachine kan dodelijk zijn en vroeger zaten ze buiten de lekschakelaar (30mA "persoons"-beveiliging.) omdat ze "vaak" door vocht en condens iets doorsloegen/lekte naar metalenframe. waardoor de lekschakelaar onnodig omsloeg.)
2 voorkomen van " gestapelde " spanningen. Spanning tov de "nul" is variabel: als er veel stroom door de nul gaat komt er een inductieweerstand/veldweerstand die een spanning op de nul geeft met slechte contacten kan dit oplopen. Door de aarde (mits goed aangelegd) is er een "vaste"meetwaarde. Er loopt immers geen stroom door de aarddraad, (normaliter) dus er is ook geen inductie spanning. ergo een stabielere meting en of stuurspanning.

12V kan onder bepaalde omstandigheden al dodelijk zijn dus de 1A en 3A zeker! (100mA kan al dodelijk zijn) Dus als het verlangt word is het slim om het ook te doen.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Mag ik vragen wat de actiluele status is tussen de koppeling van Nest Protect (de rookmelder) en Google Home (speakers)? Als ik Google kom ik letterlijk tien verschillende antwoorden tegen, maar volgens mij is hier ook nogal wat in veranderd het afgelopen jaar, zeker met de migratie naar Google accounts.

Lijkt mij logisch én makkelijk als bij een (brand) melding m'n speakers ook een melding geven...

• B2

B2

wa' seggie?

FabianNL schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:00:
Mag ik vragen wat de actiluele status is tussen de koppeling van Nest Protect (de rookmelder) en Google Home (speakers)? Als ik Google kom ik letterlijk tien verschillende antwoorden tegen, maar volgens mij is hier ook nogal wat in veranderd het afgelopen jaar, zeker met de migratie naar Google accounts.

Lijkt mij logisch én makkelijk als bij een (brand) melding m'n speakers ook een melding geven...
Heel kort : Geen.

Er is alleen een koppeling tussen Protect en Nest Camera’s. En dat vind ik ook raar inderdaad.

• ro3lie
  • Laatst online: 11:17
FabianNL schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:00:

Deze volg ik even. Ben ook benieuwd.
Je hebt nog wel een koppeling met Hue (lampen op rood)

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• sjaool

sjaool

copykat schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:06:
Aarding heeft twee redenen:
1 persoonlijke beveiliging: bij lekstromen geen spanningsopbouw op een frame dat geïsoleerd is tov ground en dat jij dan de "conductor" word bij aanraking. (bijv. wasmachines zijn berucht, een on-geaarde wasmachine kan dodelijk zijn en vroeger zaten ze buiten de lekschakelaar (30mA "persoons"-beveiliging.) omdat ze "vaak" door vocht en condens iets doorsloegen/lekte naar metalenframe. waardoor de lekschakelaar onnodig omsloeg.)
2 voorkomen van " gestapelde " spanningen. Spanning tov de "nul" is variabel: als er veel stroom door de nul gaat komt er een inductieweerstand/veldweerstand die een spanning op de nul geeft met slechte contacten kan dit oplopen. Door de aarde (mits goed aangelegd) is er een "vaste"meetwaarde. Er loopt immers geen stroom door de aarddraad, (normaliter) dus er is ook geen inductie spanning. ergo een stabielere meting en of stuurspanning.

12V kan onder bepaalde omstandigheden al dodelijk zijn dus de 1A en 3A zeker! (100mA kan al dodelijk zijn) Dus als het verlangt word is het slim om het ook te doen.
Klopt. Maar de HeatLink is sowieso dubbel geïsoleerd en in mijn geval wordt er geen 220V geschakeld en er loopt zeker te weten geen 3A stroom door de apparaten. Vooral ook omdat mijn Icy thermostaat ook via OpenTherm was aangesloten en daar ook geen aarde nodig was. Maar goed, mocht ik een keer was tijd vinden zal ik eens een aardleiding trekken van de HeatLink naar de aarde in de cv-ketel. :)

• sOid
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:35:
[...]

Klopt. Maar de HeatLink is sowieso dubbel geïsoleerd en in mijn geval wordt er geen 220V geschakeld en er loopt zeker te weten geen 3A stroom door de apparaten. Vooral ook omdat mijn Icy thermostaat ook via OpenTherm was aangesloten en daar ook geen aarde nodig was. Maar goed, mocht ik een keer was tijd vinden zal ik eens een aardleiding trekken van de HeatLink naar de aarde in de cv-ketel. :)
Is aansluiten van een netsnoer met aardedraad op de HeatLink niet voldoende dan? (Mits aangesloten op wcd met randaarde, uiteraard :+)

• PBox
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 15-02 09:30
Hallo allemaal,

ik heb mijn Nest thermostaat geïnstalleerd, maar heb een raar probleem. Als ik de thermostaat lager zet slaat de ketel aan en als ik de thermostaat hoger zet dan slaat hij af. Alles werkt precies andersom dus...
De installateur heeft geen idee hoe dit kan. We hebben alles geprobeerd en op internet gezocht, maar geen oplossing.

Heeft iemand van jullie misschien een briljante ingeving? Ik heb een Bosch HRC II 42 cv ketel en de Nest is via aan/uit aangesloten.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!

• B2

B2

wa' seggie?

PBox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:02:
Hallo allemaal,

ik heb mijn Nest thermostaat geïnstalleerd, maar heb een raar probleem. Als ik de thermostaat lager zet slaat de ketel aan en als ik de thermostaat hoger zet dan slaat hij af. Alles werkt precies andersom dus...
De installateur heeft geen idee hoe dit kan. We hebben alles geprobeerd en op internet gezocht, maar geen oplossing.

Heeft iemand van jullie misschien een briljante ingeving? Ik heb een Bosch HRC II 42 cv ketel en de Nest is via aan/uit aangesloten.

Wellicht een hele “domme” opmerking maar heb je de signaaldraden al eens andersom aangesloten?

• PBox
Hoi, dank voor je reactie. ja, we hebben alle draden al een keer andersom aangesloten

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:58

Reptile209

- gers -

Hallo allemaal,

Er is een schema voor NO (normally open) en voor NC (normally closed) thermostaat. Bij de ene gaat het contact in de thermostaat dicht als de brander aan moet, bij de ander gaat hij open. Ik denk dat je daar het verkeerde schema hebt gepakt.

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• sjaool

sjaool

sOid schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:45:
[...]

Is aansluiten van een netsnoer met aardedraad op de HeatLink niet voldoende dan? (Mits aangesloten op wcd met randaarde, uiteraard :+)
Yep, maar ik gebruik een splitter voor de HeatLink en een switch die daar ook staan aangezien er maar een dubbel geaarde wandcontactdoos bij mijn ketel is aangelegd. ;)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

sOid schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:45:
[...]

Aangezien je CV randaarde moet hebben zou dit vrij eenvoudig moeten zijn.

• sojony
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14-02 22:21
Hallo allemaal,

Hallo, heb je weerstand geplaatst? Zie handleiding.
En weet je zeker dat je niet op de opentherm aansluiting zit (mits deze module is ingebouwd)

• PBox
Hoi, ik lees niets in de handleiding over een weerstand. Waar zou deze dan moeten worden geplaatst? open therm aansluiting zit er nog niet op (binnenkort wel).

• PBox
probleem opgelost! :) er bleek nog een instelling in de ketel te moeten worden aangepast via het servicemenu...dank voor jullie reacties!

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hallo allemaal,

Dat klinkt alsof je de Nest op een NC contact aangesloten hebt zitten ipv op NO.

iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 40GB | Radeon Pro 580 8GB | 1TB SSD | OS X Mojave

• yordy1985
  • Laatst online: 12:56
Hallo allemaal,

Ik kan een Google Nest Hello overnemen, maar deze komt uit de VS. Werkt deze dan wel gewoon in Nederland?

• Joris Peters
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-02 11:27
yordy1985 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:02:
Hallo allemaal,

Ik kan een Google Nest Hello overnemen, maar deze komt uit de VS. Werkt deze dan wel gewoon in Nederland?
Die van mij komt ook uit de VS en werkt als een zonnetje.

• yordy1985
Joris Peters schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Die van mij komt ook uit de VS en werkt als een zonnetje.
Bedankt voor je reactie!

• JeanJeremy
  • Laatst online: 17-02 22:37

JeanJeremy

broer van Ron

Wat ik zo raar vindt van Google (en dit zie je nu ook terug bij Nest). Dat ze altijd enorm slecht producten lanceren en gebruik maken van een eco-systeem. Reden dat ik het denk is de discussie die ik volg met zowel Google Stadia als Nest. Laat de 1e even voor wat het is, maar ...

Ik heb 3x een Protect hangen en enorm blij mee. Echt meerwaarde dan “standaard” domme rookmelder. Zou graag een Nest Secure willen en 2 Nest IQ camera’s maar
- Nest Secure tot nader orde niet beschikbaar in NL
- Nest Secure integreert niet met Protect (audio en sensoren)
- Nest Secure integreert niet met IQ cam
- Nest Aware plan voor IQ cams heeft 2019 een gunstiger nieuw abbo model aangekondigd vanaf begin 2020 maar komt tot op heden maar niet verder dan “soon more”

Laat ik even de Google Home app rusten waar ik naast mijn ChromeCasts dan wel weer mijn Hue kan integreren, maar niet mijn Nest spullen.

Net als met Google Cloud, Stadia heb ik ook bij Nest het gevoel dat ze het halfbakken doen. En dat weerhoudt me verder te investeren in 1 Nest eco systeem omdat ze net zo goed de stekker ook hier kunnen uittrekken.

Hoe zien jullie dat ? 🤔

JeanJeremy wijzigde deze reactie 16-02-2020 21:05 (6%)

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• B2

B2

wa' seggie?

JeanJeremy schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:54:
Wat ik zo raar vindt van Google (en dit zie je nu ook terug bij Nest). Dat ze altijd enorm slecht producten lanceren en gebruik maken van een eco-systeem. Reden dat ik het denk is de discussie die ik volg met zowel Google Stadia als Nest. Laat de 1e even voor wat het is, maar ...

Ik heb 3x een Protect hangen en enorm blij mee. Echt meerwaarde dan “standaard” domme rookmelder. Zou graag een Nest Secure willen en 2 Nest IQ camera’s maar
- Nest Aware plan voor IQ cams heeft 2019 een gunstiger nieuw abbo model aangekondigd vanaf begin 2020 maar komt tot op heden maar niet verder dan “soon more”

Laat ik even de Google Home app rusten waar ik naast mijn ChromeCasts dan wel weer mijn Hue kan integreren, maar niet mijn Nest spullen.

Net als met Google Cloud, Stadia heb ik ook bij Nest het gevoel dat ze het halfbakken doen. En dat weerhoudt me verder te investeren in 1 Nest eco systeem omdat ze net zo goed de stekker ook hier kunnen uittrekken.

Hoe zien jullie dat ? 🤔
Er is naar mijn mening een duidelijk verschil zichtbaar tussen Nest en Google Nest. Alle oude Nest devices (cams, protect, thermostaat) werken goed samen. Maar niet erg goed met Google Nest (hubs, speakers en Chromecast).

De Google Nest Hub Max is het eerste apparaat wat beide “merken” combineert. Nog niet geweldig, maar het werkt.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is.

• DCNY

Hoe zien jullie dat ? 🤔
Eens. Nest is een stilstaand bedrijf. Zelden nieuwe features, enkel zaken die eruit gesloopt worden. Nieuwe opzet Nest Aware zou begin 2020 komen. Nu is "begin 2020" relatief, maar ik moet het nog zien. De Apple TV app hebben ze gesloopt en werkt al maanden niet meer. ITTT eruit gesloopt. Ten tijde van de intro van de Nest Hello eens aan de klantenservice gevraagd of er een samenwerking met Hue zou komen zodat de lamp aangaat als er iemand aanbelt. Kreeg te horen: "misschien binnenkort, hou de social media en nieuwsbrief in de gaten" Jaren verder, nog niets.. Sowieso is dat een standaard antwoord, want heb m de jaren erna nog regelmatig voorbij zien komen.

'T is dat ik Ring totaal niet vertrouw met hun schandalen de laatste tijd anders was ik al lang over gestapt.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Hoe zien jullie dat ? 🤔
Van wat ik meen te herinneren online te hebben gelezen werken de Nest Cams (ook die van de Nest Hub Max) samen met de Nest Secure. Helaas heb ik de cams nog niet zelf, is me voor nu nog even buiten het budget.

Bij de aankoop van mijn woning heb ik verder een Nest Secure geïmporteerd, en moet zeggen dat het prima werkt. Wel jammer dat het inderdaad niet samenwerkt met de Nest Protect, maar anderzijds, ik heb die op batterij, dus dat moet je niet willen.

• yordy1985
Hallo iedereen,

Ik heb sinds gister de Nest Hello. Ik wil daar voor een Nest Aware abonnement aanschaffen, echter lijkt het alleen met een Credit Card te kunnen. Eigenlijk ben ik niet van plan om dit te gaan aanschaffen. Weet iemand een andere oplossing?

• B2

B2

wa' seggie?

yordy1985 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:54:
Hallo iedereen,

Ik heb sinds gister de Nest Hello. Ik wil daar voor een Nest Aware abonnement aanschaffen, echter lijkt het alleen met een Credit Card te kunnen. Eigenlijk ben ik niet van plan om dit te gaan aanschaffen. Weet iemand een andere oplossing?
Volgens mij is het alleen CreditCard inderdaad. Heb je geen mogelijkheid bij je bank om een creditcard te nemen? Of bv bij bunq een debit Mastercard?

• yordy1985
B2 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:12:
[...]

Volgens mij is het alleen CreditCard inderdaad. Heb je geen mogelijkheid bij je bank om een creditcard te nemen? Of bv bij bunq een debit Mastercard?
Wij zijn momenteel bezig met het overzetten van onze Hypotheek en wil daarom niet een extra BKR registratie wat voor ons negatief kan uitpakken.

• YoGi_Berra
  • Laatst online: 12:59
@yordy1985

Zie hier een overzicht met betaalmogelijkheden. Pay Pal zou dus eventueel kunnen.

• yordy1985
YoGi_Berra schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:15:
@yordy1985

Zie hier een overzicht met betaalmogelijkheden. Pay Pal zou dus eventueel kunnen.
Klopt heb ik ook naar gekeken en heb Pay Pal ook toegevoegd maar voor een Nest Aware is dat niet mogelijk. Krijg ook een bevestiging vanuit Google dat een Aware abonnement alleen met een Credit Card kan.

• B2

B2

wa' seggie?

yordy1985 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Wij zijn momenteel bezig met het overzetten van onze Hypotheek en wil daarom niet een extra BKR registratie wat voor ons negatief kan uitpakken.
Creditcard is geen BKR registratie. In ieder geval mijn Rabocard en Bunq MasterCard niet.

• DCNY
B2 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Creditcard is geen BKR registratie. In ieder geval mijn Rabocard en Bunq MasterCard niet.
Klopt, mits je m op ineens betalen achteraf zet. Bij gespreid betalen wordt het een lening en komt het wel in BKR.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
yordy1985 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:19:
[...]

Klopt heb ik ook naar gekeken en heb Pay Pal ook toegevoegd maar voor een Nest Aware is dat niet mogelijk. Krijg ook een bevestiging vanuit Google dat een Aware abonnement alleen met een Credit Card kan.
N26 "credit"card. Kun je geld op storten en gebruiken als een creditcard.
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True