Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:14
https://www.coolblue.nl/p...ohxnvW5Y38ahoCLtwQAvD_BwE

Eerste resultaat, zijn er vast meer.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:04
Eerste resultaat ongetwijfeld, maar niet voor Nest ;)

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-02 18:02

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Okay... Hopen dat iemand het herkent en hopelijk een oplossing heeft... Mijn thermostaat heb ik met een schema staan, maar dit schema past zichzelf aan, maar dan niet a la smart methode. Hij gaat altijd terug naar een oud schema van me wat ik eerder had... En dat is rete irritant omdat het niet altijd gebeurt... En het dus ineens begon af te koelen in huis.
Iemand die hier ook last van heeft? Alvast bedankt :)

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• mitsumark
  • Laatst online: 14:14
DCNY schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:13:
[...]
Eerste resultaat ongetwijfeld, maar niet voor Nest ;)
Werkt allemaal met Google assistent, niet?

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
mitsumark schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:47:
[...]

Werkt allemaal met Google assistent, niet?
Hij moet met Google Nest werken... :?

---edit---
Je kunt wel een slimme thermostaatknop open hebben staan, maar als de (hoofd) Google Nest geen warmte vraagt, dan wordt de radiator nog niet warm...

barrymossel wijzigde deze reactie 11-12-2019 08:57 (28%)
Reden: toevoeging

• Monkeydancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-02 19:05
Heeft iemand dezelfde ervaring met nest hello deurbell i.c.m. honeywell dw313xx? Ik heb alles aangesloten het werkt maar zodra je heel snel achter elkaar op de bel drukt gaat de honeywell niet meer af. Ik heb alles netjes in serie aangesloten met belaansluiting. Heeft iemand er hier ook last van?

P.S: opgelost. Nest hello gaat niet goed samen met gongs met batterijen. Gong wordt nu gevoed met perm. 12v.

Monkeydancer wijzigde deze reactie 11-12-2019 21:10 (21%)

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:31

copykat

Good copy isn't bad

Net een Nest V3 aangesloten en ik heb een beetje keuze stresss ;-)

Nest App geinstalleerd en keuze 1 nest account of google inlog?
Je kunt slechts één Google-account aan één Nest-account koppelen.

Moet ik nu eerst een nest acount maken of gewoon onze "huis" gmail gebruiken voor de account aan temaken?

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:42

B2

wa' seggie?

copykat schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:18:
Net een Nest V3 aangesloten en ik heb een beetje keuze stresss ;-)

Nest App geinstalleerd en keuze 1 nest account of google inlog?
Je kunt slechts één Google-account aan één Nest-account koppelen.

Moet ik nu eerst een nest acount maken of gewoon onze "huis" gmail gebruiken voor de account aan temaken?
Nest account heeft geen voordelen meer (api access werkt niet meer) dus ik zou gewoon voor een Google account gaan als je dat al hebt.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ah , ok ik las dat ik met de "googe Home" app mensen van mijn gezin kon toevoegen zodat ze de thermostaat kunnen bedienen?
moet ik de home app gebruiken om iedereen toegang te geven aan de thermostaat?

En moet de home app op het zelfde gmail account zitten als de nest app?
(of kan het een andere zijn voor de home app en dat ik via die de huisgenoten/gezinsleden toevoeg aan de nest app?)

koppelen van gezin is een beetje onduidelijk. (iedereen heeft een gmail account maar ik wil niet dat de kids inregel rechten krijgen maar wel een thuis/vanhuis signaal afgeven. als ik dat instel.

copykat wijzigde deze reactie 13-12-2019 20:09 (73%)

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:59
@copykat Je kan de kinderen een 'home-entry' account geven. Hierbij kunnen ze eigenlijk niks, behalve bijdrage toevoegen aan de home/away ( en wat andere dingetjes). Maar dat is denk ik wel wat jij zoekt.

Of als het android gebruikers zijn kan ze beperken in het gebruik van de app.

bron

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-02 22:24
De Nest Learning thermostaat v3 is nu lekker goedkoop, iemand een idee wat de bodemprijzen bij de aanbiedingen zijn, en of hij tot 199€ zou kunnen zakken?

• YoGi_Berra
Kocht hem tijdens de blackfriday/CyberMonday aanbieding voor 169,- (vorig jaar).
Daarna niet echt veel lager gezien.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

blackfriday dit jaar 189,- in NL.
schijnt in engeland goedkoper te zijn.

@YoGi_Berra
Thanks, ja android gebruikers. Ga binne kort ff kijken hoe ik dit instel.

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-02 10:42
1942jan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:54:
ik krijg sinds zaterdagavond geen input meer in in mijn Nest thermostaat en buienradar.

In script met de opdracht performLogin de volgende foutmelding : Request failed for https://home.nest.com returned code 406. Truncated server response: <html><head><title>406 Not

Regel 16 van het script : var response = JSON.parse(UrlFetchApp.fetch('https://home.nest.com/user/login', options).getContentText());

Wat kan dit zijn ? Hoe los ik dit op.
Het lijkt er op dat Nest de toegang via API weer open gezet heeft en ik krijg weer data binnen!!!
:9

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-02 09:24
sjaool schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:52:
Ik lees dit op de website van Google Nest:

[...]

Wat is hier nu precies van waar? Dit omdat ik nu de Nest V3 via de bedrading van mijn oude thermostaat op de HeatLink heb aangesloten. Betekent dit nu dat OpenTherm niet goed zou werken? De Nest V3 is nu namelijk zowel bedraad als draadloos op de HeatLink aangesloten.

De Nest V3 is nu nog aan het leren bij mij thuis en ik hoop dat ECO en Afwezig functie zich goed gaan aanpassen want de afgelopen week kwam ik iedere keer in een koud huis thuis (ECO 15 graden). :P
Ben ook wel benieuwd. Al wat meer over gevonden?
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:47:
Ik wil uit Amerika een Nest Hello halen, aangezien ze daar voor een beduidend lagere prijs verkrijgbaar zijn. Werkt deze ook probleemloos in Nederland? Als ik rondkijk op Google zie ik dat er ook andere Europeanen (Duitsers en Zweden) hem geïmporteerd hebben en zij kunnen ‘m probleemloos gebruiken. Heeft er iemand hier ook een Amerikaanse Nest Hello? :)
Ze zeggen zelf dat dat niet kan. Je mist dan de Heat Link die je nodig blijkt te hebben.
De meeste videos die ik vond op het internet gingen over de US versie.
Hier is echter een goede installatievideo welke de EU versie laat zien;

YouTube: NEST LEARNING THERMOSTAT INSTALLATION - How To Wire

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:43

sjaool

Every life should have 9 cats

@ixl85 helaas ben ik hier nog niks wijzer geworden. Wat dat betreft is Nest (Google) behoorlijk vaag. Ook over hoe ze nu eigenlijk bepalen hoe een programma wordt samengesteld.

Ik had ook verwacht dat de Nest zo slim zou zijn om te detecteren wanneer de Eco-stand weer uit zou moeten schakelen in verband met thuiskomst. Helaas doet hij dat niet. Als ik bijvoorbeeld elke dag om 17:30 uur de deur binnenstap dan zou hij toch zo slim moeten zijn om te weten dat ik het dan graag warm heb. :P

"When you grow up your heart dies"

• B2

B2

wa' seggie?

sjaool schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:35:
@ixl85 helaas ben ik hier nog niks wijzer geworden. Wat dat betreft is Nest (Google) behoorlijk vaag. Ook over hoe ze nu eigenlijk bepalen hoe een programma wordt samengesteld.

Ik had ook verwacht dat de Nest zo slim zou zijn om te detecteren wanneer de Eco-stand weer uit zou moeten schakelen in verband met thuiskomst. Helaas doet hij dat niet. Als ik bijvoorbeeld elke dag om 17:30 uur de deur binnenstap dan zou hij toch zo slim moeten zijn om te weten dat ik het dan graag warm heb. :P
Helaas is de ETA functie al een tijdje niet meer werkend. Echter als je elke dag om 17.30 de temperatuur omhoog zet neemt ie dat na enige tijd wel op in z’n schema.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:43

sjaool

Every life should have 9 cats

B2 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:44:
[...]

Helaas is de ETA functie al een tijdje niet meer werkend. Echter als je elke dag om 17.30 de temperatuur omhoog zet neemt ie dat na enige tijd wel op in z’n schema.
Ik heb een programma staan dat om 17:30 uur de temperatuur weer naar 19 graden moet maar ik heb ook Eco aan staan. Dus dan werkt het helaas niet en dan zou die ETA functie toch wel heel handig zijn. Ik kan de temperatuur natuurlijk ook met de hand omhoog zetten maar dat lijkt niet de bedoeling van een slimme zelflerende thermostaat. :P

Dit topic op Support Google beschrijft wel zo'n beetje mijn "probleem". Er wordt daar wel een link geplaatst naar Early On en hoe dat werkt. Maar die werkt dus niet zolang de thermostaat in Eco staat. Niet echt handig. Ik hoop dus dat ze met een oplossing komen in een toekomstige update.

Verleden week wel een update gehad en meteen de beruchte H73 error. De boel allemaal opnieuw opgestart en het was weer goed. :)

sjaool wijzigde deze reactie 20-12-2019 16:56 (28%)

"When you grow up your heart dies"

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14:40
Ik heb nu een Nest Hello deurbel. Installatie was op zich een fluitje van een cent. Ik snap alleen niet waarom ik de zogenaamde belaansluiting moet installeren. Dat is dat ronde dingetje dat tussen de draden naar de klingel gaat. Wat doet het? Onderbreekt deze een signaal? Geeft ie zelf geluid?

• B2

B2

wa' seggie?

Raindeer schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:51:
Ik heb nu een Nest Hello deurbel. Installatie was op zich een fluitje van een cent. Ik snap alleen niet waarom ik de zogenaamde belaansluiting moet installeren. Dat is dat ronde dingetje dat tussen de draden naar de klingel gaat. Wat doet het? Onderbreekt deze een signaal? Geeft ie zelf geluid?
Dat hoeft niet.

• Vimana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:59

Vimana

Que...?

Raindeer schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:51:
https://www.reddit.com/r/...st_hello_chime_connector/
Chime connector is essentially a switch to separate the chime onto its own circuit from the doorbell. Allows constant power flow to the Nest Hello without the chime being included.

Prevents the chime from having constant power while allowing the camera to constantly operate and record.

The Hello would still work without the chime connector, but protects unintended voltage from being directed through the chime. If the doorbell pulls a little more power to record or otherwise, it may set off the doorbell inadvertently.

Also found out, multiple chimes wired in series will not work with the Chime Connector. Multiple chimes wired in parallel will work with the Chime Connector.
Heb al meer gelezen dat veel mensen een werkende Hello hebben zonder Chime connecter, maar bij enkelen wil nog wel eens de Hello kort uitvallen op het moment dat de deurbel wordt ingedrukt.

Maar zolang het zo bij jou werkt: If it ain't broke...

I will beat a rod... Till a tank empties.

• Raindeer
  • Laatst online: 14:40
Ah, dit was wat ik niet kon vinden... Maar ja, dit klinkt logisch. Het is een onderbreker, zodat er niet permanent stroom op de gong staat, zodat de deurbel/camera wel continu stroom kan trekken, maar de gong niet continu afgaat. Vandaar ook dat je een stille periode in kunt stellen. Ik zie direct een nieuw voordeel dat marketing kan gebruiken: De bel die werkt met je baby's slaapje! :-) (ja, komt er net een mailtje van Google Nest binnen, waar ze precies dit voordeel benadrukken. Ik hou mijn mond al |:( 8)7 )
Heb al meer gelezen dat veel mensen een werkende Hello hebben zonder Chime connecter, maar bij enkelen wil nog wel eens de Hello kort uitvallen op het moment dat de deurbel wordt ingedrukt.

Maar zolang het zo bij jou werkt: If it ain't broke...
Ik blijf overal vanaf en volg netjes de handleiding. Zoals je merkt ik weet niet genoeg van elektronica om zelf met schakelingen te klooien. Ik snapte gewoon niet wat het ding geacht werd te doen.

Raindeer wijzigde deze reactie 23-12-2019 14:45 (5%)
Reden: De marketeers van Google zijn beter dan ik dacht.

• 1942jan
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09:25
Maatje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:59:
[...]

Het lijkt er op dat Nest de toegang via API weer open gezet heeft en ik krijg weer data binnen!!!
:9
bij mij werkt het nog niet.
log jij ook in met google account
welk script heb jij ?

1942jan wijzigde deze reactie 26-12-2019 13:38 (3%)

• Vegetto
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:26
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar of het mogelijk is zonder wit rondje aan te sluiten morgen komt mijn nieuwe beltrafo binnen en heb geen chime (wel Google home) maar heb ook een schema gezien waarbij je hem tussen je kabels zet ook al heb je geen chime, kortweg is hij nodig of niet?

• B2

B2

wa' seggie?

Vegetto schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:22:
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar of het mogelijk is zonder wit rondje aan te sluiten morgen komt mijn nieuwe beltrafo binnen en heb geen chime (wel Google home) maar heb ook een schema gezien waarbij je hem tussen je kabels zet ook al heb je geen chime, kortweg is hij nodig of niet?
Nee als je geen chime gebruikt is het niet nodig. Kwestie van de draadjes uit je beltrafo aansluiten op de nest Hello.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:05
Hier heeft de tweede Nest IQ Outdoor al na twee maanden de geest gegeven. Je ziet over de nacht dat hij steeds vaker offline gaat en sinds vanochtend doet hij niks meer.

De eerste heeft het 10 maanden volgehouden... kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven :/

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• B2

B2

wa' seggie?

Ophidian schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:11:
Hier heeft de tweede Nest IQ Outdoor al na twee maanden de geest gegeven. Je ziet over de nacht dat hij steeds vaker offline gaat en sinds vanochtend doet hij niks meer.

De eerste heeft het 10 maanden volgehouden... kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven :/
Je leest het vaker inderdaad, meestal schijnt het de kabel te zijn. Heb je die al nagekeken?
Volgens mij doet Nest niet moeilijk qua omruilen.

• DCNY
B2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:52:
[...]

Je leest het vaker inderdaad, meestal schijnt het de kabel te zijn. Heb je die al nagekeken?
Als je al contact met ze krijgt. Per mail (volgens mij) niet te bereiken. Telefonisch is me ook nog niet gelukt, heb na 15 minuten maar opgehangen en op Twitter hebben ze zoveel accounts dat het maar gokken is wie je moet hebben.

• B2

B2

wa' seggie?

DCNY schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:54:
[...]

Als je al contact met ze krijgt. Per mail (volgens mij) niet te bereiken. Telefonisch is me ook nog niet gelukt, heb na 15 minuten maar opgehangen en op Twitter hebben ze zoveel accounts dat het maar gokken is wie je moet hebben.
Twitter via @googlenest werkt prima. (Engels)

• Ophidian
B2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:52:
[...]

Ga ik vanavond proberen, maar ben er bang voor. Heb Opzich niks met Nest te maken, Coolblue heeft hem geleverd namelijk. Maar ook al doen ze niet moeilijk over omruilen, ik wil niet 2-3 keer per jaar een camera op moeten hangen :/

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• B2

B2

wa' seggie?

Ophidian schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:47:
[...]

Ga ik vanavond proberen, maar ben er bang voor. Heb Opzich niks met Nest te maken, Coolblue heeft hem geleverd namelijk. Maar ook al doen ze niet moeilijk over omruilen, ik wil niet 2-3 keer per jaar een camera op moeten hangen :/
Ik zou het even testen met een andere kabel. Ik heb gemerkt dat Nest niet moeilijk doet met het opsturen van accessoires. Dat scheelt weer een hele camera monteren :)

• Maatje
1942jan schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:24:
[...]

bij mij werkt het nog niet.
log jij ook in met google account
welk script heb jij ?
Wat ik begrepen heb is dat als je overgestapt bent op inloggen met google account je script sowieso niet meer werkt. Je kunt dan geen inlogcodes meer meegeven via je script....

• Ophidian
B2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:53:
[...]

Ik zou het even testen met een andere kabel. Ik heb gemerkt dat Nest niet moeilijk doet met het opsturen van accessoires. Dat scheelt weer een hele camera monteren :)
Nee is echt dood. Reageert nergens meer op. Ik snap je punt, maar heb niet een dergelijke dure camera gekocht om elke paar maanden geen beeld te hebben en hem van de muur te moeten schroeven ;) zo maar even met coolblue overleggen.

• 1942jan
Maatje schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:05:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat als je overgestapt bent op inloggen met google account je script sowieso niet meer werkt. Je kunt dan geen inlogcodes meer meegeven via je script....
Ja dat klopt, is dat ook mogelijk op te lossen ?

• B2

B2

wa' seggie?

1942jan schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:46:
[...]

Nee voorlopig niet. Wachten tot en of Google hun API open gaat zetten. Maar ik verwacht niet dat er zulke uitgebreide mogelijkheden als bij Nest komen.

• satty
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-02 13:27
Ik heb zojuist Hello Bel geinstalleerd, alles werkt zoals het zou moeten, enkel wil ik de wig er tussen plaatsen daar hij bij de voordeur net niet pakt, hoe kan ik de bel los krijgen van de wandsteun? Hij zit behoorlijk goed vast. Ik ben bang dat wanneer ik kracht gebruik deze wordt gesloopt:-)

• Unknown
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
satty schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:00:
Ik heb zojuist Hello Bel geinstalleerd, alles werkt zoals het zou moeten, enkel wil ik de wig er tussen plaatsen daar hij bij de voordeur net niet pakt, hoe kan ik de bel los krijgen van de wandsteun? Hij zit behoorlijk goed vast. Ik ben bang dat wanneer ik kracht gebruik deze wordt gesloopt:-)
Er zit een gaatje aan de onderkant, als je deze indrukt komt de bel weer los van de plaat aan de deur/muur.

• B2

B2

wa' seggie?

satty schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:00:
Met een pinnetje aan de onderkant :)

• satty
top, thx. Ik ga meteen aan de slag:-)

• Maatje
1942jan schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:46:
[...]

geen idee... daar is mijn kennis qua scripting en api's te kort voor.

• Kebabkever
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03-01 12:39
Hallo mede tweakers!

Beste wensen allemaal allereerst!

Ik wilde vandaag mijn nieuwe speeltje aansluiten (Nest V3) op mijn CV ketel (foto 3). Maar ik kom er niet uit en weet niet wat ik moet aansluiten op de heatlink. Google levert voor mijn type cv niet veel op en kom ook niet echt uit de beschrijving.

CV ketel is aangesloten met stekker in stopcontact en begrijp dat ik die voeding moet aansluiten op de heatlink?

Kan iemand mij hierbij helpen? :)

Foto 1
1

Foto 2
2

Foto 3

Foto 4

Kebabkever wijzigde deze reactie 02-01-2020 14:43 (21%)

Live by the drop

• satya
Kebabkever schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:38:
Hallo mede tweakers!

Beste wensen allemaal allereerst!

Ik wilde vandaag mijn nieuwe speeltje aansluiten (Nest V3) op mijn CV ketel (foto 3). Maar ik kom er niet uit en weet niet wat ik moet aansluiten op de heatlink. Google levert voor mijn type cv niet veel op en kom ook niet echt uit de beschrijving.

CV ketel is aangesloten met stekker in stopcontact en begrijp dat ik die voeding moet aansluiten op de heatlink?

Kan iemand mij hierbij helpen? :)

Foto 1
[Afbeelding: 1]

Foto 2
[Afbeelding: 2]

Foto 3
[Afbeelding: cv ketel gegevens]

Foto 4
[Afbeelding: Heatlink]
Zorgen dat er spanning komt op je Heatlink (230volt), de eerste twee aansluitingen (boekje volgen)

Zorgen dat de de OT aansluitingen van je Heatlink verbindt met de OT aansluitingen van je CV (oranje/geel), polariteit maakt niet uit. (ook volgens boekje)

Zorgen dat je de laatste twee aansluitingen verbind met je thermostaat, polariteit maakt wel uit T1 op T1 en T2 op T2 (staat op de voet van je thermostaat) (dus boekje volgen)

Dat zou het moeten zijn, of in je ketel zou je opentherm moeten enabelen, maar dat weet ik niet voor jou ketel.

Succes.

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:17
satya schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:48:
[...]

Zorgen dat je de laatste twee aansluitingen verbind met je thermostaat, polariteit maakt wel uit T1 op T1 en T2 op T2 (staat op de voet van je thermostaat) (dus boekje volgen)
Ook dit maakt niet uit; kan je gewoon aansluiten hoe het uitkomt. Kan dus mis gaan...

• Monkeydancer
Hoe is jullie ervaring met aftersales en garantieafhandeling? bij mij is het echt een drama. Ik heb recent een bel gekocht. Geïnstalleerd, en alles werkte...totdat de verbinding wegviel en niks meer werkte. Ik heb vervolgens alles geprobeerd, doorgemeten, getest etc. Home verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu zit ik met een kapotte deurbel en een nest aware abonnement.

Ik wil vervolgens gelijk mijn nest aware abonnement stopzetten, maar omdat er geen apparaten in google home toegevoegd is, kan ik mijn abonnement niet annuleren.

Ik neem contact op met Nest. Heb 1 uur en 45 minuten aan de lijn gezeten om de technische problemen op te lossen. Alles wat ze naliepen heb ik gedaan. Zij konden niks voor mij betekenen en hebben mijn probleem niet opgelost. Sterker nog, ze zouden terugbellen, wat ze niet gedaan hebben. Ze verwijzen mij naar Google Play Store voor mijn Nest Aware problemen.

Ik dus contact opgenomen met Google Play Store. Heb een uur aan de lijn gezeten. Google Play Store verwijst me weer terug naar Nest en zeggen dat het een technische issue is en dat ze mijn abonnement niet kunnen stopzetten als de deurbel kapot is. Dat is toch te zot voor woorden?

Dus wees gewaarschuwd.

Dus als je 1 kapotte deurbel hebt en verder geen andere nest producten en je verwijdert deze uit je google home, dan kan je je lopende abonnement niet meer stopzetten. Dit is wel het slechtste wat ik ooit meegemaakt hebt. Ik kan ook niet via mijn creditcard maatschappij Nest Aware afschrijvingen stopzetten. Ik moet dan de betaling betwisten en bewijzen dat ik alles op alles geprobeerd heb om het probleem op te lossen.

Zie hier

• B2

B2

wa' seggie?

Monkeydancer schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:21:
Hoe is jullie ervaring met aftersales en garantieafhandeling? bij mij is het echt een drama. Ik heb recent een bel gekocht. Geïnstalleerd, en alles werkte...totdat de verbinding wegviel en niks meer werkte. Ik heb vervolgens alles geprobeerd, doorgemeten, getest etc. Home verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu zit ik met een kapotte deurbel en een nest aware abonnement.
Mijn ervaring met aftersales is vrij goed. Via aftersales heb ik extra wig gekregen (gratis) om een betere hoek voor een van mijn geinstalleerde Nest Hello's te krijgen. Was geen enkel probleem, gratis opgestuurd.

Maar als je Hello niet goed is, en het is een technisch probleem met de bel (meestal is het trouwens de beltrafo die niet de juiste spanning levert) dan kun je dit toch gewoon via garantie afhandelen bij je leverancier? Dan lijkt mij het stoppen van je aware abonnement ook niet noodzakelijk?

• Monkeydancer
B2 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:27:
[...]

Mijn ervaring met aftersales is vrij goed. Via aftersales heb ik extra wig gekregen (gratis) om een betere hoek voor een van mijn geinstalleerde Nest Hello's te krijgen. Was geen enkel probleem, gratis opgestuurd.

Maar als je Hello niet goed is, en het is een technisch probleem met de bel (meestal is het trouwens de beltrafo die niet de juiste spanning levert) dan kun je dit toch gewoon via garantie afhandelen bij je leverancier? Dan lijkt mij het stoppen van je aware abonnement ook niet noodzakelijk?
Het is niet de beltrafo, heb alles doorgemeten en de trafo is nieuw. Alles heeft goed gewerkt.

Ik heb het inmiddels al teruggestuurd. Ik wil het product niet meer, maar ik kan mijn abonnement niet stopzetten op dit moment, omdat Google Home niet meer het apparaat ziet staan. Ik kan het ook niet toevoegen en hierdoor kan ik het abonnement ook niet meer stopzetten, want een vereiste is dat een abonnement gekoppeld moet zijn aan een nest apparaat om deze stop te kunnen zetten.

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:43

crimby

PSN: Crimby

Ik ben aan het overwegen om mijn evohome van honeywell de deur uit te doen en te vervangen voor Nest. Dit voornamelijk vanwege de Nest protect.
Nu een paar vragen die ik zo niet op het grote internet kon vinden:
- kan Nest protect meldingen naar derden sturen? Bv naar de buren of familie leden. Ivm koolmonoxide zou dat fijn zijn.
- sluit nest de cv ketel af bij een melding of enkel de gas vraag?
- naar mijn weten is koolmonoxide een gas dat laag bij de grond blijft terwijl rook stijgt. Waar zou je zo iets dan moeten hangen?
- wat is de ervaring met nest icm iOS en Homekit?

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Monkeydancer schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:47:
[...]

Het is niet de beltrafo, heb alles doorgemeten en de trafo is nieuw. Alles heeft goed gewerkt.

Ik heb het inmiddels al teruggestuurd. Ik wil het product niet meer, maar ik kan mijn abonnement niet stopzetten op dit moment, omdat Google Home niet meer het apparaat ziet staan. Ik kan het ook niet toevoegen en hierdoor kan ik het abonnement ook niet meer stopzetten, want een vereiste is dat een abonnement gekoppeld moet zijn aan een nest apparaat om deze stop te kunnen zetten.
Dat is trouwens wel knap knudde... als je dus geen product meer hebt, kan je het abonnement voor dat product welke je niet meer hebt niet stopzetten... te gek voor woorden 8)7
crimby schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:27:
Ik ben aan het overwegen om mijn evohome van honeywell de deur uit te doen en te vervangen voor Nest. Dit voornamelijk vanwege de Nest protect.
- kan Nest protect meldingen naar derden sturen? Bv naar de buren of familie leden. Ivm koolmonoxide zou dat fijn zijn.
- naar mijn weten is koolmonoxide een gas dat laag bij de grond blijft terwijl rook stijgt. Waar zou je zo iets dan moeten hangen?
- Naar mijn weten niet, maar mogelijk dat anderen hier meer weten. Volgens mij alleen naar leden van je gezin.
- Zover ik weet wordt je ketel dan, zover de Nest dit kan, uitgeschakeld, alsof je in de Nest app de thermostaat op uit zet.
- CO is nagenoeg even zwaar als lucht, waardoor het gelijkmatig verspreidt. Een losse CO-melder wordt aangeraden om op gezichtshoogte te plaatsen (ter hoogte van je bed in je slaapkamer, en ter hoogte van je gezicht als je op de bank zit in de woonkamer bijvoorbeeld). Hier meer info over waar te plaatsen.
- Kan ik je niet zeggen helaas. Ik zit volledig in Android.

Zelf heb ik mijn Nest Protects boven de deurposten hangen.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:43

crimby

PSN: Crimby

PeacekeeperNL schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:54:

[...]

- Naar mijn weten niet, maar mogelijk dat anderen hier meer weten. Volgens mij alleen naar leden van je gezin.
- Zover ik weet wordt je ketel dan, zover de Nest dit kan, uitgeschakeld, alsof je in de Nest app de thermostaat op uit zet.
- CO is nagenoeg even zwaar als lucht, waardoor het gelijkmatig verspreidt. Een losse CO-melder wordt aangeraden om op gezichtshoogte te plaatsen (ter hoogte van je bed in je slaapkamer, en ter hoogte van je gezicht als je op de bank zit in de woonkamer bijvoorbeeld). Hier meer info over waar te plaatsen.
- Kan ik je niet zeggen helaas. Ik zit volledig in Android.

Zelf heb ik mijn Nest Protects boven de deurposten hangen.
Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord!
Een combinatie van de rook en koolmonixode melder heeft dan weinig nut lijkt me. In dat geval zou ik er voor kunnen kiezen om 1 protect aan te schaffen en deze bij de CV ketel te hangen op een neutrale hoogte waarbij de melder zowel rook als koolmonoxide detecteerd.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

crimby schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord!
Een combinatie van de rook en koolmonixode melder heeft dan weinig nut lijkt me. In dat geval zou ik er voor kunnen kiezen om 1 protect aan te schaffen en deze bij de CV ketel te hangen op een neutrale hoogte waarbij de melder zowel rook als koolmonoxide detecteerd.
Nou het kan dus in principe wel, aangezien CO zich gelijkmatig over de ruimte verdeeld. Ideaal is anders uiteraard. Zelf ben ik blij dat mijn CV-ketel gewoon buiten zit, dat ik geen kans heb om CO-vergiftiging op te lopen door een defect aan de CV-ketel.

• Matsy103
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 10-01 16:48
Hallo iedereen, mijn beste wensen voor 2020 :-)

Ik heb een Nest V3 aangekocht voor onze Weishaupt WTC 25 condensatieketel.
Heb de HEAT LINK aangesloten volgens het boekje ( combiketel 230v )

=> alles werkt naar behoren

MAAR

Als de temperatuur in de kamer is bereikt, en de HEAT LINK met als gevolg de brander uitzet, is er géén warm kraantjeswater. ( doorstromingsprincipe )

Enkel warm kraantjeswater als de verwarming aan het branden is?
Of kan ik ergens een lus bijsteken om dit op te lossen?

Bedankt voor jullie reactie!

• satya
crimby schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:27:
Geen idee, ik vind de nest protect een schandalig duur product. Voor hetzelfde geld hang je vier detectoren op in je woning. En niet vergeten, elke 10 jaar moet je sowieso een nieuwe kopen, of dat nu de goedkopere zijn of de Nest. Staat gewoon op de doos.

• satya
Matsy103 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:47:
Hallo iedereen, mijn beste wensen voor 2020 :-)

Ik heb een Nest V3 aangekocht voor onze Weishaupt WTC 25 condensatieketel.
Heb de HEAT LINK aangesloten volgens het boekje ( combiketel 230v )

=> alles werkt naar behoren

MAAR

Als de temperatuur in de kamer is bereikt, en de HEAT LINK met als gevolg de brander uitzet, is er géén warm kraantjeswater. ( doorstromingsprincipe )

Enkel warm kraantjeswater als de verwarming aan het branden is?
Of kan ik ergens een lus bijsteken om dit op te lossen?

Bedankt voor jullie reactie!
Daar heb je verschillende oplossingen voor.

Bij mij staat de ketel (een vaillant) op combiketel, ik kan dan wel de temp van het tapwater instellen)

Je kan hem ook op anders zetten en dan de regeling van het tapwater al dan niet door de Nest laten regelen, hier hadden wij dat ook, en dan met ik op de app op boost drukken op warm water te hebben. Niet handig.

• DCNY
satya schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:39:
[...]

Geen idee, ik vind de nest protect een schandalig duur product. Voor hetzelfde geld hang je vier detectoren op in je woning. En niet vergeten, elke 10 jaar moet je sowieso een nieuwe kopen, of dat nu de goedkopere zijn of de Nest. Staat gewoon op de doos.
Ondanks dat ik ook interesse heb in de Nest Protect (6 stuks) ben ik het wel met je eens. De reden dat ik ze nog niet heb ik dat ik ze ook te prijzig vind, en je ze om de 10 jaar moet vervangen...

Iemand die de grote voordelen kan vertellen van de protects?

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

DCNY schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Ondanks dat ik ook interesse heb in de Nest Protect (6 stuks) ben ik het wel met je eens. De reden dat ik ze nog niet heb ik dat ik ze ook te prijzig vind, en je ze om de 10 jaar moet vervangen...

Ik vind het fijn dat het met de Nest Thermostat samenwerkt, en dat ik een melding op mijn telefoon krijg, dat ie maandelijks zelfchecks doet.

Ja ze zijn duur, maar als je ze bijv. met de MediaMarkt geen BTW-dagen koopt, scheelt het al fors. Enig nadeel, de mijne waren toen al een jaartje oud. Na de vervaldatum op het apparaat werkt de Nest Protect niet meer, wordt ie softwarematig uitgeschakeld.

• satya
[...]

Misschien de woningverzekering wat goedkoper? Onze woning is van het bouwbesluit na 2005, daar zit een verplicht brandmeld systeem in. Vier detectoren op het lichtnet die met elkaar babbelen en allemaal gaan gillen als het mis is.

• JoJo_nl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08-02 10:51
[...]

Ze praten tegen je. Dr zit n erg fijn nachtlampje ingebouwd. CO melder ingebouwd welke los ook duur zijn.Via eigen netwerk en internet verbonden zodat je ze met app en automatisch kan testen (test zichzelf regelmatig op goede werking). Het geeft eerst n waarschuwing voordat ie echt afgaat, handig als je tosti aanbrand. Je kan via nest app zien en krijgt melding als stroom er af ligt of batterijen nog goed zijn. Zijn gekeurd volgens nieuwste voorschriften. Binnenkort google home directe verbinding zodat je routines kan maken.
En t leukste, het maakt je domotica installatie blitser.
Echt nodig ? Nee . Maar de nachtverlichting is uitermate handig en t werkt foutloos, iets wat andere domotica melders nog niet echt voor mekaar hebben.

If something sucks make it better...

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-02 20:50
Dit is wel bijzonder gedrag: in de nest-app ingesteld dat het om 17 uur 21 graden moet zijn, maar op 1 of andere manier besluit het "true radiant"-algoritme dat er om 13:15 al moet begonnen worden met stoken:

En dat zorgt voor onnodig veel gasverbruik, 4.40m2 om precies te zijn, terwijl het ook onder deze weersomstandigheden, een dag eerder, met 2 kuub kon: screenshot.

De max duration maar eens even wat terugschuiven:

Hebben meer mensen deze ervaring?

• empireq
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 09:36
Ik heb op dit moment een ketel van intergas, welke bestuurd wordt door Watts icm een vloerverwarming. Ik kan de regelaar niet lager zetten dan 5 graden.

Bij Nest is het mogelijk om de regelaar wel op 0 graden te zetten.

Mijn vraag is, mag je je vloerverwarming op 0 graden zetten of moet een vloerverarming constant een bepaald minimaal graden bereiken?

• Matsy103
satya schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Daar heb je verschillende oplossingen voor.

Bij mij staat de ketel (een vaillant) op combiketel, ik kan dan wel de temp van het tapwater instellen)

Je kan hem ook op anders zetten en dan de regeling van het tapwater al dan niet door de Nest laten regelen, hier hadden wij dat ook, en dan met ik op de app op boost drukken op warm water te hebben. Niet handig.
OK, maar dit wil zeggen dat mijn brander wel permanent moet aangestuurd worden, en niet zoals nu volgens het plan als aan/uit geschakeld. ?

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Kaspers schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:18:
Dit is wel bijzonder gedrag: in de nest-app ingesteld dat het om 17 uur 21 graden moet zijn, maar op 1 of andere manier besluit het "true radiant"-algoritme dat er om 13:15 al moet begonnen worden met stoken:

[Afbeelding]

En dat zorgt voor onnodig veel gasverbruik, 4.40m2 om precies te zijn, terwijl het ook onder deze weersomstandigheden, een dag eerder, met 2 kuub kon: screenshot.

[Afbeelding]

Mag ik vragen waar de eerste afbeelding vandaan komt? Ik mis juist dit inzicht bij Nest namelijk... O-)

• satya
Matsy103 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:11:
[...]

OK, maar dit wil zeggen dat mijn brander wel permanent moet aangestuurd worden, en niet zoals nu volgens het plan als aan/uit geschakeld. ?
Je brander wordt modulerend aangestuurd voor de CV functie op basis van warmtevraag.
Voor warm water is de brander altijd beschikbaar, of volgens een instelbaar programma.

• Matsy103
satya schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:30:
[...]

Je brander wordt modulerend aangestuurd voor de CV functie op basis van warmtevraag.
Voor warm water is de brander altijd beschikbaar, of volgens een instelbaar programma.
Dag Satya,

inderdaad, maar nu is CV overbrugd door de heat link.
Als de heat link zegt dat de temperatuur bereikt is, schakelt die alles uit. dus ook warm water.

• B2

B2

wa' seggie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb de max duration op 2 uur staan. Misschien dat het nog wel naar 1 uur kan, maar mijn gedachte was dat de ketel dan 's ochtends rustig aan kan doen.

• endless
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit zou zomaar onderdeel kunnen zijn van het zelflerende algoritme. Hij wil zeker zijn dat het om 17 uur warm is dus zet hem te vroeg aan. Daarbij kan ie wel meten hoe lang het duurt voor de kamer op temperatuur is, en die data zou ik volgende keer kunnen gebruiken.

Maar dit natuurlijk een aanname. :-)

• J0ris
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04-02 18:52
Beste, weet er iemand of een nest v3 modulerend werkt met een (opentherm) Bulex Thermomaster T30/35 ?

Alvast bedankt.

• YoGi_Berra
@J0ris De Nest V3 werkt modulerend op OpenTherm.

• Kaspers
FabianNL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:19:
Mag ik vragen waar de eerste afbeelding vandaan komt? Ik mis juist dit inzicht bij Nest namelijk... O-)
Uiteraard: dit is grafana; open source monitoring tool. Ik lees hiermee DSMR-reader uit (met daartussen home-assistant). Laat maar weten wanneer je meer details wilt weten.

• Kaspers
B2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:42:
Ik heb de max duration op 2 uur staan. Misschien dat het nog wel naar 1 uur kan, maar mijn gedachte was dat de ketel dan 's ochtends rustig aan kan doen.
Die gedacht heb ik ook; overigens zie ik bij de menu optie wel vermeld staan dat de instelling louter voor de nacht geldt. Misschien dan toch maar True Radiant uitschakelen, en rekening houden met opwarmtijd in 't schema.
endless schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:51:
Dit zou zomaar onderdeel kunnen zijn van het zelflerende algoritme. Hij wil zeker zijn dat het om 17 uur warm is dus zet hem te vroeg aan. Daarbij kan ie wel meten hoe lang het duurt voor de kamer op temperatuur is, en die data zou ik volgende keer kunnen gebruiken.

Maar dit natuurlijk een aanname. :-)
Hij heeft al 1.5 jaar de tijd gehad om zijn algoritme te perfectioneren; blijkbaar speelt hij extreem op 'safe', ten koste van 't gas-gebruik..

Kaspers wijzigde deze reactie 07-01-2020 19:36 (36%)

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:53
Tijd dus om je gasverbruik te monitoren.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-02 16:06

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je een vloerverwarming? Bij mij begint die namelijk ook behoorlijk vroeg, maar dat moet ook om de temperatuur er in te krijgen.

• Kaspers
Cyleo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:51:
Heb je een vloerverwarming? Bij mij begint die namelijk ook behoorlijk vroeg, maar dat moet ook om de temperatuur er in te krijgen.
Nee, geen vloerverwarming, we hebben reguliere convectoren.

• endless
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Kaspers schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:14:
[...]

Hij heeft al 1.5 jaar de tijd gehad om zijn algoritme te perfectioneren; blijkbaar speelt hij extreem op 'safe', ten koste van 't gas-gebruik..
In dat geval lijkt dat me niet meer van toepassing nee..

• satya
Matsy103 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Dag Satya,

inderdaad, maar nu is CV overbrugd door de heat link.
Als de heat link zegt dat de temperatuur bereikt is, schakelt die alles uit. dus ook warm water.
Vreemd Matsy,
Heb je de instelling combiketel gebruikt en werkt het dan?
Stuur je aan via opentherm?
Staat de instelling voor aangesloten apparatuur op anders?

• Matsy103
satya schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Vreemd Matsy,
Heb je de instelling combiketel gebruikt en werkt het dan?
Stuur je aan via opentherm?
Staat de instelling voor aangesloten apparatuur op anders?
Instelling staat op combiketel.
NIet via opentherm.
Ik denk dat ik een schakeling moet maken dat mijn brander permanent stroom krijgt en dus warm tapwater kan leveren, in combinatie met de verwarming die pas aanslaagt als ik het vraag via de thermostaat. Nu zet de thermostaat de hele brander af als de temperatuur bereikt is.

grts

• kontroll
  • Laatst online: 08:45
Matsy103 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:16:
[...]
NIet via opentherm.
Ik denk dat ik een schakeling moet maken dat mijn brander permanent stroom krijgt en dus warm tapwater kan leveren, in combinatie met de verwarming die pas aanslaagt als ik het vraag via de thermostaat. Nu zet de thermostaat de hele brander af als de temperatuur bereikt is.
Ik vermoed dat je een combiketel hebt met een kleine ingebouwde boiler met warm water?
Als je online wat rondkijkt, zie je dat de Nest daar soms wat problemen mee heeft.

Je kan eens proberen in de instellingen van je nest te duiken. In plaats van te kiezen voor een combi, kies je voor 'anders' en stel je daar in dat je enkel je verwarming via de Nest wil aansturen.
De aansturing van het warm water laat hij dan met rust.

• satya
Matsy103 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:16:
[...]

NIet via opentherm.

grts
Je kan ook de instelling "Anders" nog proberen. Dan kun je de ketel en WW apart configureren, meerdere opties mogelijk. SC6

• Matsy103
kontroll schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:54:
[...]

Ik vermoed dat je een combiketel hebt met een kleine ingebouwde boiler met warm water?
Als je online wat rondkijkt, zie je dat de Nest daar soms wat problemen mee heeft.

Je kan eens proberen in de instellingen van je nest te duiken. In plaats van te kiezen voor een combi, kies je voor 'anders' en stel je daar in dat je enkel je verwarming via de Nest wil aansturen.
De aansturing van het warm water laat hij dan met rust.
Hoj, geen part boilertje maar met een platenwarmtewisselaar waar de leidingen doorlopen.
Ik probeer later eens op " anders " te zetten maar ben voorzichtig om geen brokken te maken..

mvg

• satty
Ik heb een vraagje, ik woon in Almere, heb stadsverwarming via Vattenfall, heb redelijk wat Google stuff en wil de nest v3 thermostaat via coolblue bestellen en laten installeren, heb ook vloerverwarming door Feenstra laten plaatsen. Ik heb onder de trap voor de vloerverwarming een thermostaat waar ik de temperatuur kan instellen. Bij de meterkast heb ik in de gang een draaiknop met 5 standen waar ik de temperatuur kan regelen. Heeft iemand hier advies over? Zou ik een afspraak kunnen maken om de bestelling kunnen doen en laten plaatsen? Alvast bedankt.

• TitaTovenaartje
  • Laatst online: 11-01 01:27
Kan je eigenlijk de nest v3 aansluiten op een heel oude mazoutketel/brander?
Kan daar geen duidelijk antwoord over vinden

• frituurvetpet
  • Laatst online: 16-02 11:02
Heeft men hier de Nest V3 learning thermostat? Ik krijg mn ketel niet aangestuurd..

De nest geeft signalen naar de heatlink, de heatlink een groen lampje. Die koppeling lijkt dus goed te zijn. Maar als de Nest zegt dat ie aan het verwarmen is, slaat de ketel niet aan, niks.

Ik heb een Remeha Tzerra Ace en de signaaldraadjes vanuit de heatlink heb ik daar op de R-bus aansluiting aangesloten, geheel volgens handleiding. Ik heb op de heatlink zowel de aansluiting 2+3 (On/Off) en OT1+OT2 (OpenTherm) geprobeerd.

Iemand hier een idee?

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb hem werkend aan een vailiant open therm.
Wat wel merkbaar is , is de modulerende methode. Ik heb de ketel temp (cv doorvoertemperatuur) op 70graden gezet.
De brander word regelmatig op pause gezet. Knipperend hekje geeft aan dat cv water is 40graden( branderwachttijd actief.) cv pomp is actief.
De radiatoren worden zo minder "heet".
Heb in het leer schema de lage temp markers er tussen uit gehaald. Om spontane drops te verminderen.

Moet denk ik de voetventielen van radiatoren opnieuw instellen om meer warmte naar woonkamer te dirigeren.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

frituurvetpet schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:42:
Heeft men hier de Nest V3 learning thermostat? Ik krijg mn ketel niet aangestuurd..

De nest geeft signalen naar de heatlink, de heatlink een groen lampje. Die koppeling lijkt dus goed te zijn. Maar als de Nest zegt dat ie aan het verwarmen is, slaat de ketel niet aan, niks.

Ik heb een Remeha Tzerra Ace en de signaaldraadjes vanuit de heatlink heb ik daar op de R-bus aansluiting aangesloten, geheel volgens handleiding. Ik heb op de heatlink zowel de aansluiting 2+3 (On/Off) en OT1+OT2 (OpenTherm) geprobeerd.

Iemand hier een idee?
Ik moest een brug, draadje, op nieuw terug plaatsen op de oorspronkelijke aansluiting van de klok thermostaat.
In de handleiding is afbeelding 25, op BL een draadbrug getekend. Pagina 30, "blokkerende ingang"
Check dat even.
https://www.remeha.nl/-/m...andleiding-tzerra-ace.pdf

copykat wijzigde deze reactie 11-01-2020 19:58 (7%)

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 20:06
TitaTovenaartje schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 01:19:
Kan je eigenlijk de nest v3 aansluiten op een heel oude mazoutketel/brander?
Kan daar geen duidelijk antwoord over vinden
Heeft die ketel gewoon een aan/uit schakeling? Dan kan het gewoon.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

frituurvetpet schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:42:

Iemand hier een idee?
Ik heb de remeha tzerra ace 28c CW4. Werkt perfect bij mij. Weet niet of je ook precies dit type hebt? Eventueel kan ik morgen foto maken van de aansluiting bij mij.

• frituurvetpet
copykat schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:53:
[...]

Ik moest een brug, draadje, op nieuw terug plaatsen op de oorspronkelijke aansluiting van de klok thermostaat.
In de handleiding is afbeelding 25, op BL een draadbrug getekend. Pagina 30, "blokkerende ingang"
Check dat even.
https://www.remeha.nl/-/m...andleiding-tzerra-ace.pdf
Thanks, even gekeken maar dit heb ik ook al zo.

Dus
PeacekeeperNL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:19:
[...]

Ik heb de remeha tzerra ace 28c CW4. Werkt perfect bij mij. Weet niet of je ook precies dit type hebt? Eventueel kan ik morgen foto maken van de aansluiting bij mij.
Ik zou inderdaad graag een foto van jouw aansluiting zien, want ik heb exact die ketel icm de Nest V3. Alvast bedankt.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

frituurvetpet schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:16:

[...]

Ik zou inderdaad graag een foto van jouw aansluiting zien, want ik heb exact die ketel icm de Nest V3. Alvast bedankt.
Alstu, hopelijk kan je er iets mee. Mocht je meer info of iets nodig hebben, stuur dan even pb'tje zodat we het topic niet onnodig vervuilen :)

Nest schuin

PeacekeeperNL wijzigde deze reactie 12-01-2020 13:52 (10%)

• frituurvetpet
PeacekeeperNL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Alstu, hopelijk kan je er iets mee. Mocht je meer info of iets nodig hebben, stuur dan even pb'tje zodat we het topic niet onnodig vervuilen :)

[Afbeelding: Nest detail]

[Afbeelding: Nest overzicht]
Hm... ik heb hem exact zo aangesloten. PB gestuurd.

• frituurvetpet
Gevonden! Geen idee waarom, maar in de settings van de Remeha stond 'CV-functie' op 0 ipv 1...

• Emphast
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:46
Bol.com kortingen op o.a. Nest cams:

Nest cam indoor: EUR 149 (goedkoopste pricewatch EUR 159 - 50five.be)
Nest cam outdoor: EUR 179 (goedkoopste pricewatch EUR 209 - Coolblue)
Nest cam IQ: EUR 279 (goedkoopste pricewatch EUR 298 - 50five.be)
Nest cam IQ outdoor: EUR 329 (goedkoopste pricewatch EUR 379 - Coolblue)

• mits112
  • Laatst online: 07:59
Heeft iemand goede documentatie met betrekking tot integratie van Nest Protect in bijvoorbeeld Homey of Domoticz?

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:53

racoon

mooowwww

Sinds lange tijd de Nest thermostaat versie 2, gister is mijn cv ketel gerepareerd omdat hij lekte en de radiator warm blijft ook al staat de thermostaat uit, sinds dien blijft hij op minimaal 18 graden staan, word niet kouder, iemand enig idee?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• DCNY
https://www.iculture.nl/nieuws/google-nest-account-apple-tv/

Voor een bedrijf als Google Nest is dit toch schandalig? Waar Hue de ene na de andere nieuwe feature krijgt blijft Nest hopeloos achter. Of ze slopen (al dan niet expres) functies eruit..

Begin te twijfelen om mn Nest-meuk op MP te gooien..

• 1942jan
ik heb een vraag, wie kan dit draaiend krijgen ?
het is Nest thermostaat met Buienradar.

het heeft bij mij gewerkt tot ik met de Google account moest inloggen

alvast bedankt

1942jan wijzigde deze reactie 18-01-2020 09:32 (13%)

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

1942jan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:04:
ik heb een vraag, wie kan dit draaiend krijgen ?
het is Nest thermostaat met Buienradar.

https://docs.google.com/s...vMgTLz626XP4gQ/edit#gid=0

het heeft bij mij gewerkt tot ik met de Google account moest inloggen

alvast bedankt
Naar mijn weten krijg je dat niet meer werken. Tenzij je je Nest account niet hebt omgezet naar een Google account. Anyhoe, ik weet het niet precies, dat is voor mijn tijd bij Nest 8)7

• 1942jan
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Naar mijn weten krijg je dat niet meer werken. Tenzij je je Nest account niet hebt omgezet naar een Google account. Anyhoe, ik weet het niet precies, dat is voor mijn tijd bij Nest 8)7
Bedankt voor de snelle reactie,
Misschien weet iemand anders een oplossing.

1942jan wijzigde deze reactie 17-01-2020 22:36 (11%)

• B2

B2

wa' seggie?

1942jan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Als je je Nest account hebt omgezet naar een Google account krijg je dat (geen idee wat, ik krijg een 403) niet meer aan de praat.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

1942jan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Is onomkeerbaar, dus ik vrees dat er wel een oplossing is: loslaten en in een hoekje huilen 8)7
Maar hopelijk voor jou gaat er wat anders fout en kan iemand je helpen ;)

• Timmeah
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-02 20:05
Ik heb nu de nest thermostat en de rookmelders, tevreden mee. Ik wil nu nog een simpel alarmsysteem erbij, begreep dat nest die ook uitbracht, maar dat dit nog steeds niet gebeurd is in nederland/europa. Wat zou de reden daarvoor zijn? Komt er een nieuwe versie binnenkort? Ik zit nu te denken om het uit Amerika te laten overkomen, maar vraag me af of dat qua compatibiliteit nog problemen geeft, en met name of ik niet dan een erg oud systeem aanschaf wat op het punt staat een nieuwe versie te krijgen.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Timmeah schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:19:
Ik heb nu de nest thermostat en de rookmelders, tevreden mee. Ik wil nu nog een simpel alarmsysteem erbij, begreep dat nest die ook uitbracht, maar dat dit nog steeds niet gebeurd is in nederland/europa. Wat zou de reden daarvoor zijn? Komt er een nieuwe versie binnenkort? Ik zit nu te denken om het uit Amerika te laten overkomen, maar vraag me af of dat qua compatibiliteit nog problemen geeft, en met name of ik niet dan een erg oud systeem aanschaf wat op het punt staat een nieuwe versie te krijgen.
Deze vraag kan ik redelijk perfect voor je beantwoorden :)

Reden dat Nest Secure nog niet elders is uitgebracht, is omdat het complete pakket nog niet kan worden aangeboden buiten Amerika (in geval van alarm, dat een externe partij wordt aangestuurd bijvoorbeeld, en de 4G backup). Het systeem werkt verder perfect. Ik heb het zelf een jaar geleden geïmporteerd. Zelf wil ik nog één of twee Nest Detect en één of twee Nest Tags importeren. Helaas kan dit nog altijd niet via Google worden besteld, dus moet dat wederom via eBay worden geregeld.

Naar mijn weten is er geen Nest Secure 2 in ontwikkeling, maar dat weet ik uiteraard niet zeker. Mocht je verder nog specifieke vragen hebben, mag je ze ook via pb stellen, of uiteraard gewoon hier :) Heb al menig mede-Tweaker geholpen.

Met betrekking tot importeren schijnt nog wel eens moeilijk te zijn trouwens. Ik heb gelukkig in één keer goed gegokt. Mijn advies zou zijn om een verkoper uit te zoeken die 'Customs services and international tracking provided' aanbiedt. Bij mij was het na bestellen enkele dagen later al in huis.

Setup ging ook eenvoudig, en het bereik is voor mijn appartement ruim voldoende.

Het integreert in ieder geval niet met de Nest Protect en Nest Thermostat, dus daarvoor hoef je het niet te doen. De Nest Cam heb ik geen ervaring mee, dus ik weet niet of het daarmee integreert. Ik verwacht van wel eigenlijk.

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True