Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ronster
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 27-03 08:20
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:08:
Hier nog meer mensen die privébericht hebben gehad van de Volkskrant?
Jep, ik.
Heb geen interesse in een interview.

XBox: R0nster76 || PSN: Ronster_Jona

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:23
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:08:
Hier nog meer mensen die privébericht hebben gehad van de Volkskrant?
Yup, ik ook. Ga er niet een meewerken. Mijn Nest Camera wordt als babyfoon gebruikt, valt weinig spannends over te melden.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

AvK

Ready Set Go

Beste mensen: ik heb sinds een aantal dagen een Nest Hello bij de voordeur en een dag of 10 de Nest Outdoor Cam op de achtertuin gericht. Werkt allemaal prima. Had lang getwijfeld of ik dit zou doen (ivm de toch wel redelijk hoge aanschafkosten) maar ben er dus ontzettend blij mee dat ik heb doorgezet.
Nu even mijn vraag: Mijn Nest App geeft voor de Hello de Netspanning en Batterij spanning niet aan. Bij beide staat 0,0 volt. Is dat een bekend bugje of is er mogelijk wat anders aan de hand?

Edit: Vergeten er bij te zetten: ik zit op firmware versie: 4110019

AvK wijzigde deze reactie 19-11-2019 15:25 (6%)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 27-03 15:49
nescafe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:03:
True Radiant staat standaard op 5hrs, als je die tijdsduur verkort (2 of 0 uur) dan zal de Nest sneller gaan verwarmen (met een hogere watertemperatuur).
Enig idee hoe dat precies werkt? Hij staat bij mij nu op 2, omdat de monteur dat toen heeft ingesteld.
Het is tot nu toe de enige functie waar ik mijn vraagtekens bij heb door de korte uitleg van nest.

5120Wp Oost/West - PV Output

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:58
Daar heb ik eens aan gemeten (gewoon een temperatuur-voeler op de verwarmingsbuis geplakt):

Rode lijn = uitgaande watertemp, blauwe lijn = retourtemp, gele vlak = gasverbruik. Tsetpoint gelijk. (temperatuur ruimte en buitentemperatuur niet beschikbaar)

Je ziet dat de cv-ketel bij true radiant off meer gas verstookt (en een hogere watertemperatuur bereikt) om de ruimte sneller op temperatuur te krijgen.

Je kunt je overigens afvragen in hoeverre 5 uur eerder beginnen met stoken voordeliger is; je hebt dan automatisch 5 uur extra warmeverlies gedurende deze opwarmfase. 2 uur lijkt mij een mooie tussenweg.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:20
JoeZuCK schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:54:
Ik zit te denken om een Nest Hello deurbel via een Power Supply aan te sluiten. Nu is er een Indoor Power Adapter (https://9to5google.com/20...o-indoor-power-adapter/), maar deze is alleen voor de Amerikaanse markt. Ik zie ook EU compatible adapters Of een Ring PA. Zijn deze ook gewoon te gebruiken? En hoe zit het met brandvoorschriften? Mag dit zomaar?

Of kan ik beter de beltrafo veranderen? Waar het mij om gaat is dat ik niet onze irritante bel wil horen (kan ik dat ding er makkelijk tussenuit halen?), maar de Google Home wil laten aankondigen (en dus een ding dong geluidje laat horen) dat er iemand voor de deur staat.
Ik zou gewoon de beltrafo vervangen, stelt niks voor. De deurbel kun je gewoon uitschakelen.

• 1942jan
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-03 14:41
ik krijg sinds zaterdagavond geen input meer in in mijn Nest thermostaat en buienradar.

In script met de opdracht performLogin de volgende foutmelding : Request failed for https://home.nest.com returned code 406. Truncated server response: <html><head><title>406 Not

Regel 16 van het script : var response = JSON.parse(UrlFetchApp.fetch('https://home.nest.com/user/login', options).getContentText());

Wat kan dit zijn ? Hoe los ik dit op.

1942jan wijzigde deze reactie 19-11-2019 15:09 (34%)

• Roadrunnertoao
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 25-03 16:56
tcviper schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:30:
[...]

Ik heb het programma uit en gewoon constant op 21. Werkt prima en verbruikt niet echt veel meer ofzo.
Waarvoor gebruik je daarvoor een "dure" Nest? :?

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-03 09:52

TommyGun

Stik er maar in!

Doe ik nu ook (sinds ik vloerverwarming heb)... enige nuttige is wellicht het moduleren maar verder heeft het weinig zin om constant de temperatuur aan te passen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:27

B2

wa' seggie?

AvK schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:54:
Beste mensen: ik heb sinds een aantal dagen een Nest Hello bij de voordeur en een dag of 10 de Nest Outdoor Cam op de achtertuin gericht. Werkt allemaal prima. Had lang getwijfeld of ik dit zou doen (ivm de toch wel redelijk hoge aanschafkosten) maar ben er dus ontzettend blij mee dat ik heb doorgezet.
Nu even mijn vraag: Mijn Nest App geeft voor de Hello de Netspanning en Batterij spanning niet aan. Bij beide staat 0,0 volt. Is dat een bekend bugje of is er mogelijk wat anders aan de hand?

Edit: Vergeten er bij te zetten: ik zit op firmware versie: 4110019
Ik heb dit ook wel gehad, na een tijdje kreeg ik wel de juiste waardes te zien. Geen idee waarom het zo lang duurt. Ik heb 2 Hello's, bij de ene kreeg ik direct het juiste voltage te zien, de andere bleef ook een tijdje op 0 volt staan.

• artikel.vk
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21-11-2019
Modbreak:hier is geen toestemming voor bekend

teacher wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:24 (90%)

• despijker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09-02 23:41
Ik probeer mijn Nest protect en Hue te koppelen. Heb de Protect net aangeschaft en kan geen Nest account meer aanmaken, maar ben gebonden aan een google account en daarmee lukt t niet. Ook IFTT lukt niet.
Iemand opties om dit voor elkaar te krijgen, of gaat dit momenteel niet?

• 1942jan
daniel3 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Ik had dat ook al gezien en heb aan de hand daarvan het script gedeeltelijk aangepast. Als je wilt kan ik die wel met je delen :).
Beste Daniel3
Ik krijg geen gegevens meer binnen in de Input nadat mijn inlog account migreert is met Google account, heeft u hiervoor een oplossing. ( Nest Thermostaat en Buienradar jou script )
Alvast bedankt

• BramT
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:20

BramT

Rule #1

despijker schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:06:
Ik probeer mijn Nest protect en Hue te koppelen. Heb de Protect net aangeschaft en kan geen Nest account meer aanmaken, maar ben gebonden aan een google account en daarmee lukt t niet. Ook IFTT lukt niet.
Iemand opties om dit voor elkaar te krijgen, of gaat dit momenteel niet?
https://nest.meethue.com/ ?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• despijker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09-02 23:41
Ja, was het maar zo simpel. :) De crux zit hem er in dat je daarvoor een Nest account moet hebben. Omdat ik de Nest Protect afgelopen week heb gekocht, kan dat helaas niet meer. Je bent gebonden een google account aan te maken. En binnen dat account lukt het niet om de Nest te connecten met derden, zoals de hue.
In google home zie ik wel de Hue maar niet de Nest, gek terwijl je daarvoor een account moet aanmaken. 8)7

Iemand?

• Chimsie78
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 25-03 22:16
Chimsie78 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:12:
Ik ben opzoek naar een aansluitschema van de Honeywell VC8015 naar de Nest thermostaat V1 (zonder heatlink)

Iemand deze voorhande?
Is er echt niemand die mij hieraan kan helpen?

• daniel3
  • Registratie: juli 2010
1942jan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:10:
[...]

Beste Daniel3
Ik krijg geen gegevens meer binnen in de Input nadat mijn inlog account migreert is met Google account, heeft u hiervoor een oplossing. ( Nest Thermostaat en Buienradar jou script )
Alvast bedankt
Hi 1942jan,
Ik gebruik het script zelf al een tijd niet meer sinds de introductie van tweestapsauthenticatie. Maar ik denk dat het met de overgang naar een Google Account het script wel behoorlijk sloopt.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:36

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb wat vreemds,

In mijn woning hiervoor had ik een Nest (v2), werkte perfect, ooit eens ingesteld maar daarna nooit meer omgekeken, alles leek vanzelf te gaan.

Nu woon ik sinds begin dit jaar in een nieuwe woning en daar heb ik een v3 nest hangen.
Nu het kouder wordt buiten valt de Nest een beetje door de mand.

Ik heb een heel schema gemaakt maar zolang ik (of mijn vrouw) niet thuis zijn lijkt de Nest niets te doen. Dit heeft als nadeel dat hij in een werkdag van 21 graden terug naar 19 graden zakt en hij bij thuis komst pas begint te verwarmen.

Hoe stel ik nou in dat hij het schema gewoon volgt ook al zijn wij niet thuis? Ik kan dit nergens vinden.
(op moment van schrijven had hij al bezig moeten zijn maar hij blijft op Away modus staan)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 28-03 15:30
Donstil schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:04:
Ik heb wat vreemds,

In mijn woning hiervoor had ik een Nest (v2), werkte perfect, ooit eens ingesteld maar daarna nooit meer omgekeken, alles leek vanzelf te gaan.

Nu woon ik sinds begin dit jaar in een nieuwe woning en daar heb ik een v3 nest hangen.

Ik heb een heel schema gemaakt maar zolang ik (of mijn vrouw) niet thuis zijn lijkt de Nest niets te doen. Dit heeft als nadeel dat hij in een werkdag van 21 graden terug naar 19 graden zakt en hij bij thuis komst pas begint te verwarmen.

Hoe stel ik nou in dat hij het schema gewoon volgt ook al zijn wij niet thuis? Ik kan dit nergens vinden.
(op moment van schrijven had hij al bezig moeten zijn maar hij blijft op Away modus staan)
Home/Away assistent uitzetten?

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:50
Donstil schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:04:
Ik heb wat vreemds,

Zo te zien is home/away dus nooit meer gefixed, zoals Nest ook al had "beloofd"... Dit is helaas by-design.

Oplossing is óf een handmatig schema gebruiken (hoezo slimme thermostaat) óf een ander merk thermostaat kopen die wel normaal functioneert.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 28-03 06:35
TommyGun schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:16:
Doe ik nu ook (sinds ik vloerverwarming heb)... enige nuttige is wellicht het moduleren maar verder heeft het weinig zin om constant de temperatuur aan te passen.
Zou het ook geen nut hebben om het de temperatuur één graden te laten zakken van de tijd dat je naar bed gaat en tot dat je aan het eind van de middag weer thuis komt?

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 28-03 06:35
Ik heb gister (volgens mij via de juiste wijze) Nest V3 aangesloten op mijn stadsverwarming. Echter blijft de klep nu constant open staan waardoor er dus constant verarmd wordt terwijl de thermostaat op laag/uit staat.

Zo heb ik hem aangesloten:

https://imgur.com/a/LBELT60

- In N en L de stroomtoevoer vanuit het stopcontact
- 2 en 3 gaan naar de schakelaar (de Danfoss)
- T1 en T2 gaan naar de Nest wandthermostaat

Wat doe ik fout?

• B2

B2

wa' seggie?

Ik kreeg zojuist de optie in de Nest app om Season Chimes aan te zetten. Dus vanaf nu gaat er een leuk kerst deuntje als er op de Nest Hello gedrukt wordt :)

• geertjb61
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 06-03 09:50
Sinds een week een probleem met mijn Nest Hello. Nadat mijn Nest Hello maanden probleemloos heeft gewerkt functioneert de Hello functioneert niet meer. Het statuslampje op de Hello blijft groen knipperen, bel gaat niet meer over en een videosignaal wordt niet getoond. De camera is offline zegt de nest app. De ring rond de drukknop wordt niet meer blauw. Aan de wifi in huis is niets veranderd.
Ik heb de Hello al een factory reset gegeven. Als de Hello "stand alone" aan mijn laptop hangt functioneert ie wel, dus dat geeft mij de indruk dat de Hello zelf niet kapot is. Als ik de Hello vervolgens terugplaats bij de voordeur stopt ie er weer mee. Wat kan het probleem zijn?

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-03 09:52

TommyGun

Stik er maar in!

Sunri5e schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:31:
[...]

Zou het ook geen nut hebben om het de temperatuur één graden te laten zakken van de tijd dat je naar bed gaat en tot dat je aan het eind van de middag weer thuis komt?
Dat doe ik ook wel, 's nachts 19 en overdag 20 of 20,5

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• B2

B2

wa' seggie?

geertjb61 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:50:
Sinds een week een probleem met mijn Nest Hello. Nadat mijn Nest Hello maanden probleemloos heeft gewerkt functioneert de Hello functioneert niet meer. Het statuslampje op de Hello blijft groen knipperen, bel gaat niet meer over en een videosignaal wordt niet getoond. De camera is offline zegt de nest app. De ring rond de drukknop wordt niet meer blauw. Aan de wifi in huis is niets veranderd.
Ik heb de Hello al een factory reset gegeven. Als de Hello "stand alone" aan mijn laptop hangt functioneert ie wel, dus dat geeft mij de indruk dat de Hello zelf niet kapot is. Als ik de Hello vervolgens terugplaats bij de voordeur stopt ie er weer mee. Wat kan het probleem zijn?
Klinkt als een voedings issue. Hoe heb je de Hello aangesloten?

• geertjb61
B2 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:26:
[...]

Klinkt als een voedings issue. Hoe heb je de Hello aangesloten?
Via trafo ABB TS25/12-24 C. Elektricien heeft deze trafo maanden geleden geplaatst. Bel heeft al die tijd goed gewerkt, echter nu niet meer.

Kan trafo kapot zijn gegaan?

• B2

B2

wa' seggie?

geertjb61 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:31:
[...]

Via trafo ABB TS25/12-24 C. Elektricien heeft deze trafo maanden geleden geplaatst. Bel heeft al die tijd goed gewerkt, echter nu niet meer.

Ja. Dat lijkt mij het meest waarschijnlijk.

• AvK

AvK

Ready Set Go

geertjb61 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:31:
[...]

Heb je een 8VA type? Dat is een beetje aan de lage kant.
Zelf heb ik een 14 - 16VA type en die voelt al een beetje warm (net even gemeten 25 graden).
Die Hello hangt 24/7 aan de spanning en vraagt dan ook 24/7 stroom.

Meen dat een Hello minimaal 10VA moet hebben. Zal even checken zo.

Edit:
Dit staat op de Nest site:
De Nest Hello moet van stroom worden voorzien door draden die 12 - 24 V AC en ten minste 8 VA leveren (in Europa).

Het zou moeten werken met 8VA.....
Ben zelf altijd een beetje van 'doe maar iets zwaarder'.
Ben benieuwd wat het probleem nu geweest is bij jou. :)

AvK wijzigde deze reactie 27-11-2019 17:02 (21%)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• B2

B2

wa' seggie?

AvK schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:00:
[...]

Heb je een 8VA type? Dat is een beetje aan de lage kant.
Zelf heb ik een 14 -16VA type en die voelt al een beetje warm (net even gemeten 25 graden).
Die Hello hangt 24/7 aan de spanning en vraagt dan ook 24/7 stroom.

Meen dat een Hello minimaal 10VA moet hebben. Zal even checken zo.

Edit:
Dit staat op de Nest site:
De Nest Hello moet van stroom worden voorzien door draden die 12 - 24 V AC en ten minste 8 VA leveren (in Europa).

Het zou moeten werken met 8VA.....
Ben zelf altijd een beetje van 'doe maar iets zwaarder'.
Ben benieuwd wat het probleem nu geweest is bij jou. :)
Het is een tijdlang 16-24VA geweest dacht ik. Later is dit naar beneden bijgesteld. Maar 8VA vind ik ook wel wat weinig. Misschien kun je een ander type uitproberen?

• AvK

AvK

Ready Set Go

B2 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:46:
[...]

Ik heb dit ook wel gehad, na een tijdje kreeg ik wel de juiste waardes te zien. Geen idee waarom het zo lang duurt. Ik heb 2 Hello's, bij de ene kreeg ik direct het juiste voltage te zien, de andere bleef ook een tijdje op 0 volt staan.
Terwijl ik aan het zoeken was naar het hierboven genoemde kwam ik dit tegen:

Vrij vertaald: De voltages worden niet meer weergegeven omdat dit te veel load op de servers geeft bij Nest..... Ja echt. Das toch raar....... 8)7
Dat er nu 0,0 Volt staat komt omdat de firmware nog niet is aangepast. Bij de nieuwe update zullen de voltages helemaal niet meer te zien zijn. Ook geen 0,0V.
Bij degenen die nog wel voltages zien zijn dit niet de actuele waarden maar de laatst gemeten waarde die 'bevroren' is.

AvK wijzigde deze reactie 28-11-2019 09:29 (7%)

• 1942jan
Sunri5e schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:29:
Ik heb gister (volgens mij via de juiste wijze) Nest V3 aangesloten op mijn stadsverwarming. Echter blijft de klep nu constant open staan waardoor er dus constant verarmd wordt terwijl de thermostaat op laag/uit staat.

Zo heb ik hem aangesloten:

https://imgur.com/a/LBELT60

- In N en L de stroomtoevoer vanuit het stopcontact
- 2 en 3 gaan naar de schakelaar (de Danfoss)
- T1 en T2 gaan naar de Nest wandthermostaat

Wat doe ik fout?
Op de foto zo te zien heb je de aarde en T1 naar Nest Thermostaat.

• Deef_K
  • Laatst online: 22:22
Gisteren de nest v3 zwart aangesloten. Nu staat in de app water verwarmen tot op 60 graden aan. Deze staat echter op de intergas 36/30 uit. Is dit een bugg in de app? Ik kan er weinig tot niks over vinden.

Deef_K wijzigde deze reactie 27-11-2019 18:29 (4%)

• B2

B2

wa' seggie?

Deef_K schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:23:
Gisteren de nest v3 zwart aangesloten. Nu staat in de app water verwarmen tot op 60 graden aan. Deze staat echter op de intergas 36/30 uit. Is dit een bugg in de app? Ik kan er weinig tot niks over vinden.
Ik heb precies dezelfde combinatie. En ik heb ook het water voorverwarmen op de CV ketel uitgezet. Volgens mij klopt dat 'verwarmen' op de Nest niet. De Nest laat volgens mij wel zien hoe warm het water is.

• zxop4932
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 03:00
geertjb61 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:50:
Ik heb dit probleem vorige week ook gehad, nadat ik de stroom uit en aan had gezet leek het allemaal te werken. Daarnaast heb ik de Hello nu een vast IP binnen de router gegeven, sindsdien het probleem gelukkig niet meer gehad. Misschien iets in je netwerk?

"A man with God is always in the majority."

• B2

B2

wa' seggie?

zxop4932 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:16:
[...]

Ik heb dit probleem vorige week ook gehad, nadat ik de stroom uit en aan had gezet leek het allemaal te werken. Daarnaast heb ik de Hello nu een vast IP binnen de router gegeven, sindsdien het probleem gelukkig niet meer gehad. Misschien iets in je netwerk?
Als het iets in z'n netwerk zou zijn zou het via een usb voeding aan zn laptop ook niet goed werken.

• zxop4932
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 03:00
B2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:17:
[...]

Als het iets in z'n netwerk zou zijn zou het via een usb voeding aan zn laptop ook niet goed werken.
*Niet goed gelezen :X

Dan zou het inderdaad heel goed een probleem met de voeding kunnen zien. Misschien tijdelijk even een andere trafo proberen?

"A man with God is always in the majority."

• BramT

BramT

Rule #1

Deef_K schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:23:
Water verwarmen staat uit? Als je de hete kraan open draait krijg je geen warm water?

• B2

B2

wa' seggie?

BramT schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:13:
[...]

Water verwarmen staat uit? Als je de hete kraan open draait krijg je geen warm water?
Water voorverwarmen. De Intergas heeft een optie om het op 'comfort' temperatuur houden van je warm water uit te zetten. Volgens mij hebben alle ketels dat wel. Maar de Nest laat dat dus niet zien en blijft aangeven dat het water verwarmd wordt tot 60 graden.

• BramT

BramT

Rule #1

Hmm. Ik heb gewoon een standaard combi-ketel (Tzerra 39c) zonder voorverwarmen en heb dat scherm ook in de App. Ik interpreteer dat simpelweg als "het tapwater wordt verwarmd naar 60 graden (indien nodig)". Ik vond 'm al vrij nutteloos eigenlijk. Wel raar dat je daar een temperatuur kan instellen terwijl dat een (analoge) instelling is op de CV, dus misschien snap ik de bedoeling van dat scherm ook nog niet helemaal.

• Tranzy
  • Laatst online: 27-03 10:45
Zou iemand mij aub kunnen adviseren.

Ik heb een vrij oude deurbel en ben een beetje zoek welke draden ik moet pakken.

Verder heb ik een Emat transformator om de oude te vervangen.

Mijn vraag is welke draden ik moet pakken om die Chime te installeren of moet ik die wel installeren en kan ik niet direct van mijn nieuwe transformator naar de Nest Hello. Ik heb een aantal Google home devices in huis en naar wat ik begrepen heb kunnen die prima functioneren als deurbel.

Tranzy wijzigde deze reactie 29-11-2019 12:00 (3%)

Ik heb ook een leuke computer..

• B2

B2

wa' seggie?

Tranzy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:59:
Zou iemand mij aub kunnen adviseren.

Ik heb een vrij oude deurbel en ben een beetje zoek welke draden ik moet pakken.

[Afbeelding]

Verder heb ik een Emat transformator om de oude te vervangen.

Mijn vraag is welke draden ik moet pakken om die Chime te installeren of moet ik die wel installeren en kan ik niet direct van mijn nieuwe transformator naar de Nest Hello. Ik heb een aantal Google home devices in huis en naar wat ik begrepen heb kunnen die prima functioneren als deurbel.
Haal die deurbel maar weg en sluit de Hello gewoon direct aan op de transformator. (neem aan dat je een juiste transformator hebt).
De Google Home devices zijn inderdaad prima als deurbel en kunnen ook nog eens leuke deuntjes spelen

• Tranzy
B2 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:16:
[...]

Haal die deurbel maar weg en sluit de Hello gewoon direct aan op de transformator. (neem aan dat je een juiste transformator hebt).
De Google Home devices zijn inderdaad prima als deurbel en kunnen ook nog eens leuke deuntjes spelen
Rest mij nog een vraag dan.

Ik heb deze transformator gekocht.

Ik neem aan dat ik Bruin en blauw op de rechter twee moet aansluiten boven (12v-24v) en dan onder komt het twee aderige kabeltje die naar de nest hello gaat. En kan ik die zo direct aansluiten?

• B2

B2

wa' seggie?

Tranzy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:43:
[...]

Rest mij nog een vraag dan.

Ik heb deze transformator gekocht.

[Afbeelding]

Ik neem aan dat ik Bruin en blauw op de rechter twee moet aansluiten boven (12v-24v) en dan onder komt het twee aderige kabeltje die naar de nest hello gaat. En kan ik die zo direct aansluiten?
0 en 24v :) Vervolgens maakt het op de Nest niet uit welk draadje je aan welk schroefjes knoopt.

• Tranzy
B2 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:01:
[...]

0 en 24v :) Vervolgens maakt het op de Nest niet uit welk draadje je aan welk schroefjes knoopt.
Dom geweest en niet opgelet. Ik heb de trafo opgeblazen door de ingang op deze 0-24v aan te sluiten,

Trafo kan ik afschrijven nu?

• OnsDenis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:26
Tranzy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:19:
[...]

Dom geweest en niet opgelet. Ik heb de trafo opgeblazen door de ingang op deze 0-24v aan te sluiten,

als je 230V op de 0-24V hebt gezet wel ja.

• B2

B2

wa' seggie?

Tranzy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:19:
[...]

:X ja die is overleden...

• Tranzy
Inmiddels nieuwe trafo binnen en de Nest Hello werkt.

Ik heb ook een camera inde achtertuin nu en daar is de proefperiode op geactiveerd maar iemand van nest support had mij verteld dat dit niet automatisch het geval is met een Hello deurbel ivm privacy. Deze moet je handmatig activeren.

Weet iemand waar? Het is niet te vinden onder de subscription pagina van mijn nest account.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tranzy schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:09:

Ik heb ook een camera inde achtertuin nu en daar is de proefperiode op geactiveerd maar iemand van nest support had mij verteld dat dit niet automatisch het geval is met een Hello deurbel ivm privacy. Deze moet je handmatig activeren.

Weet iemand waar? Het is niet te vinden onder de subscription pagina van mijn nest account.
Denk dat hij bedoelde dat je een abonnement moet nemen.

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
VPRO Tegenlicht over surveillance capitalism en Nest.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:23
Tranzy schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:09:

Bij Nest Hello zit geen proefperiode. Is in t begin wel geweest, maar daar zijn ze mee gestopt.

• CheesePizza
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 28-03 13:10
Heeft iemand een idee of de nest ook werkt met een nefit economy vr ketel? en moet ik voor het aansluiten van de temperatuur regelaar draden kopen of niet?

• Vegetto
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:14
Vraagje vandaag nest e thermostaat geplaatst ter vervanging gen 2 nest. Nu zag ik dat de E kan moduleren met opentherm ik denk dat mijn ketel dat kan ATAG E325EC. eerst aangesloten en werkt toen heb ik ketel opengemaakt en zag ik dat hij op zwart aan/uit stond

https://imgur.com/gallery/CPskHYZ

Daarna op de blauwe gezet zie alleen geen opentherm logo

https://ibb.co/n3vjZVk

Iemand ervaring of dat deze ketel het heeft een stel van niet wat gebeurd er dan als het op deze manier is aangesloten

Alvast dank

• YoGi_Berra
@Vegetto
De ATAG E325EC kan inderdaad moduleren. Dan zou hij moeten worden aangesloten op de blauwe klemmen (positie 1 en 2). Heb je hem aangesloten en daarna de CV gereset?

Handleiding E325C -> pagina 37

• Vegetto
YoGi_Berra schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:53:
@Vegetto
De ATAG E325EC kan inderdaad moduleren. Dan zou hij moeten worden aangesloten op de blauwe klemmen (positie 1 en 2). Heb je hem aangesloten en daarna de CV gereset?

Handleiding E325C -> pagina 37
Dat heb ik zo aangesloten, heb echter de ketel niet gereset wel aan en uit gehad, is dat nodig?

• ErikE12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 02-03 10:22
Goedemorgen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb in de google foto's app een album aangemaakt. Nu wil ik deze via de google home app als fotolijst op de nest hub gebruiken. Eerder was dit wel gelukt, maar nu geeft de home app aan dat hij geen album kan vinden. Wat doe ik verkeerd? Er is verbinding met wifi, ze staan allemaal op hetzelfde account. Help

• YoGi_Berra
Vegetto schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:25:
[...]

Dat heb ik zo aangesloten, heb echter de ketel niet gereset wel aan en uit gehad, is dat nodig?
Soms (IANAM) hebben deze apparaten dit nodig om met de nieuwe instellingen om te gaan. Anders denkt de CV dat deze nog steeds via een aan/uit principe moet werken.

Succes (y)

• geertjb61
zxop4932 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:20:
[...]

*Niet goed gelezen :X

Dan zou het inderdaad heel goed een probleem met de voeding kunnen zien. Misschien tijdelijk even een andere trafo proberen?
Met een geleende multimeter toch maar ff gemeten hoeveel V er op de beldraden staat. Was bij lange na niet de gewenste 24V. De "oude" ABB 24 V trafo lijkt inderdaad kapot te zijn.

Daarom zojuist mijn ABB vervangen door een Gacia 24V trafo. Met het monteren van een nieuwe Gacia beltrafo lijkt alles weer naar behoren te werken.

Wel staat er nu bijna 28V op de beldraden (als ik goed heb gemeten tenminste). Kan dat kwaad?

• AvK

AvK

Ready Set Go

geertjb61 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:06:
[...]

Met een geleende multimeter toch maar ff gemeten hoeveel V er op de beldraden staat. Was bij lange na niet de gewenste 24V. De "oude" ABB 24 V trafo lijkt inderdaad kapot te zijn.

Daarom zojuist mijn ABB vervangen door een Gacia 24V trafo. Met het monteren van een nieuwe Gacia beltrafo lijkt alles weer naar behoren te werken.

Wel staat er nu bijna 28V op de beldraden (als ik goed heb gemeten tenminste). Kan dat kwaad?
Als ik het goed heb heeft de Hello tussen de 12 en 30V wissel nodig.
Beltrafo's geven bijna altijd 'te veel' spanning af.

Dit staat op de site vermeld:
Als een spanning tussen 10,8 en 30 V AC (in Europa) wordt gemeten, is de bedrading geschikt voor de Nest Hello.

Die 10,8V kan je met een korrel zout nemen. Dan doet ie et gewoon niet. :)

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-03 14:24
geertjb61 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:06:
[...]

Ik heb hem op 12V aangesloten op de Gacia TF-B afgelopen weekend, werkt ook goed.

• geertjb61
AvK schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:26:
[...]

Als ik het goed heb heeft de Hello tussen de 12 en 30V wissel nodig.
Beltrafo's geven bijna altijd 'te veel' spanning af.

Dit staat op de site vermeld:
Als een spanning tussen 10,8 en 30 V AC (in Europa) wordt gemeten, is de bedrading geschikt voor de Nest Hello.

Die 10,8V kan je met een korrel zout nemen. Dan doet ie et gewoon niet. :)
Thanx. Bedankt allemaal voor het meedenken.

• Vegetto
YoGi_Berra schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:47:
[...]

Soms (IANAM) hebben deze apparaten dit nodig om met de nieuwe instellingen om te gaan. Anders denkt de CV dat deze nog steeds via een aan/uit principe moet werken.

Succes (y)
hij is bij installatie van de nest wel 10 min van de stroom afgeweest, had gelezen dat dat ook gelijk staat aan een reset?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vegetto schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:46:
[...]

hij is bij installatie van de nest wel 10 min van de stroom afgeweest, had gelezen dat dat ook gelijk staat aan een reset?
Klopt.
Resetknopje onderbreekt even de stroom naar de branderautomaat. Die leest daarna alle sensoren, thermostaten, drukmeters, klepstanden, gasdruk en waterdruk enz opnieuw uit.
Zelfde effect krijg je wanneer je de stekker er even uittrekt.

• HellStorm666
  • Laatst online: 28-03 06:22

HellStorm666

GSX-R 1000 L0 + A4 Avant B8

Heej allemaal,

Even snel 2 vraagjes.
Ik heb afgelopen zondag een Nest Hello gescoord bij 50Five voor €179,-
En een EMAT 8-12-24vac beltrafo besteld.

1e vraag:
Nu heb ik al een 4-tal home-mini's door het huis staan, dus de (8v) gong wil ik niet aan sluiten.
Kan ik de Nest Hello gewoon direct 1-op-1 aansluiten op de 24v beltrafo? Of moet ik die meegeleverde koppeldingetjes ook aansluiten?

2e vraag:
Ik las dat Nest overgenomen was door Google, en dat de Nest app en Nest account gaat verdwijnen.
Welke app moet ik nu installeren om m'n Hello in te stellen en te gebruiken? Google Home, of de Nest app?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Alfa
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 19:42
Hoi allemaal,

Ik heb drie vragen:

1.) Nest Aware: kan ik twee Nest Hello's op verschillende addressen op één account hebben? Ik heb namelijk een Nest Hello bij mezelf en mijn ouders, dan zouden we de abonnementskosten kunnen delen. Dit kan ik zelf niet terugvinden op internet. Ik lees dat je meerdere apparaten kunt toevoegen aan één huis. Dit digitale huis kijkt volgens mij niet naar IP-addressen, maar ik vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben?

2.) Ik zou graag mijn bestaande klinkels willen gebruiken met de Nest Hello, kan iemand mij aanwijzen hoe ik dat dan dien aan te sluiten, evt. met een bestaand aansluitschema op internet. Ik kan ditzelf ook niet vinden.

3.) Mijn huidige trafo kan blijkbaar naar 12V geschakeld worden, zie afbeelding hieronder. Als jullie dit zo zien, verwachten jullie hier problemen mee?

https://imgur.com/WkXxNCW

Alfa wijzigde deze reactie 04-12-2019 10:23 (2%)
Reden: plaatje werkt niet -> link toegevoegd

• B2

B2

wa' seggie?

HellStorm666 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:12:
Heej allemaal,

Even snel 2 vraagjes.
Ik heb afgelopen zondag een Nest Hello gescoord bij 50Five voor €179,-
En een EMAT 8-12-24vac beltrafo besteld.

1e vraag:
Nu heb ik al een 4-tal home-mini's door het huis staan, dus de (8v) gong wil ik niet aan sluiten.
Kan ik de Nest Hello gewoon direct 1-op-1 aansluiten op de 24v beltrafo? Of moet ik die meegeleverde koppeldingetjes ook aansluiten?
Je kunt het gewoon 1 op 1 aansluiten. Ik heb zelf gewoon telefoondraad gebruikt.
2e vraag:
Ik las dat Nest overgenomen was door Google, en dat de Nest app en Nest account gaat verdwijnen.
Welke app moet ik nu installeren om m'n Hello in te stellen en te gebruiken? Google Home, of de Nest app?
Je gebruikt gewoon de Nest app om de Hello in te stellen. In de Google home app kun je Nest weer linken dacht ik. Tijdje geleden dat ik dat gedaan heb, en met de migratie van Nest naar Google accounts kan het ook zijn dat het nu automatisch gaat. Het is inderdaad een beetje vaag nog, ik denk dat het de komende tijd in elkaar schuift.

• B2

B2

wa' seggie?

Alfa schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:19:
Hoi allemaal,

Ik heb drie vragen:

1.) Nest Aware: kan ik twee Nest Hello's op verschillende addressen op één account hebben? Ik heb namelijk een Nest Hello bij mezelf en mijn ouders, dan zouden we de abonnementskosten kunnen delen. Dit kan ik zelf niet terugvinden op internet. Ik lees dat je meerdere apparaten kunt toevoegen aan één huis. Dit digitale huis kijkt volgens mij niet naar IP-addressen, maar ik vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben?

2.) Ik zou graag mijn bestaande klinkels willen gebruiken met de Nest Hello, kan iemand mij aanwijzen hoe ik dat dan dien aan te sluiten, evt. met een bestaand aansluitschema op internet. Ik kan ditzelf ook niet vinden.

3.) Mijn huidige trafo kan blijkbaar naar 12V geschakeld worden, zie afbeelding hieronder. Als jullie dit zo zien, verwachten jullie hier problemen mee?

[Afbeelding]
Op de eerste twee vragen heb ik niet echt een antwoord.
Ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt waar je de Hello hangt, maar je krijgt dan wel van beide notificaties in de app denk ik. Je kunt ze maar aan 1 'huis' koppelen.

De trafo zal wel werken. In Europa is minimaal 8 VA nodig, 12VA moet prima werken. Dus aansluiten op pin 1 en 3 aan de bovenkant. Dat wil nog wel eens misgaan zag ik een paar posts terug :)

• Alfa
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 19:42
B2 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:22:
[...]
De trafo zal wel werken. In Europa is minimaal 8 VA nodig, 12VA moet prima werken. Dus aansluiten op pin 1 en 3 aan de bovenkant. Dat wil nog wel eens misgaan zag ik een paar posts terug :)
Bedankt voor de bevestiging, hierboven las ik ook dat een trafo opgeblazen was. Voor mij geldt, een gewaarschuwd mens telt voor 2! :X

• HellStorm666

HellStorm666

Is het niet zo dat de Nest Hello 16vac tot 24vac nodig heeft? en dat 12vac dus eigenlijk net te weinig is?

Scientia Potentia Est

• B2

B2

wa' seggie?

HellStorm666 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:08:
Is het niet zo dat de Nest Hello 16vac tot 24vac nodig heeft? en dat 12vac dus eigenlijk net te weinig is?
Nee. Sinds een tijdje is 8VA het minimum in Europa. Ze zijn inderdaad wel begonnen met 16-24VA. Ik lees soms wel wat stabiliteitsissues met 8. Maar 12 zou prima moeten zijn.

• HellStorm666

HellStorm666

B2 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:20:
[...]

Nee. Sinds een tijdje is 8VA het minimum in Europa. Ze zijn inderdaad wel begonnen met 16-24VA. Ik lees soms wel wat stabiliteitsissues met 8. Maar 12 zou prima moeten zijn.
In dat geval ga ik die van mij nog even op 12V prikken.
Die 8VAC deurbel (zo'n tring ding) moet t ook prima op 12VAC redden. 24VAC zou ie minder leuk vinden gok ik.

Is dit vanaf een bepaalde productiedatum?

Scientia Potentia Est

• MadDog2K
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Ik wil ook de Nest Hello installeren.

Bestaande spul lijkt niet geschikt (beltrafo + gong/zoemer _lijkt_ deze : https://www.elektrototaal...ini-buzzer-zoemer-4138251
(geen merk/type te vinden, ook niet van binnen), en zou dan alleen 8V aan kunnen - dus to be sure maar vervangen.

Nu wil het geval dat mijn vrouw (naast de app notificatie) ook boven een gong wil zodat ze het goed kan horen, en toen kwam ik deze oplossing tegen : https://www.smarthomemaga...llo-draadloze-chime-gong/

En dat lijkt prima : 2 draadloze Honeywell gongen, en een bijbehorende omvormer van bedraad -> draadloos in de meterkast. Ziet er uit alsof zelfs ik dat zou moeten kunnen :)

Iemand ervaring met deze oplossing, gaat dat goed met alleen A1 en AC1 ?

Want ik kwam ook deze post tegen : https://support.google.com/googlenest/thread/10650652?hl=en

Daar staat het nl. schijnbaar bewust net weer iets anders aangesloten.... daar lijkt vanuit de beltrafo nl. 2 draden simultaan naar zowel de Nest als de Honeywell te lopen (op AC2 ook) ... welke lijkt 'beter' :?

Thx.

• B2

B2

wa' seggie?

MadDog2K schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:37:

Bestaande spul lijkt niet geschikt (beltrafo + gong/zoemer _lijkt_ deze : https://www.elektrototaal...ini-buzzer-zoemer-4138251
(geen merk/type te vinden, ook niet van binnen), en zou dan alleen 8V aan kunnen - dus to be sure maar vervangen.

Nu wil het geval dat mijn vrouw (naast de app notificatie) ook boven een gong wil zodat ze het goed kan horen, en toen kwam ik deze oplossing tegen : https://www.smarthomemaga...llo-draadloze-chime-gong/

En dat lijkt prima : 2 draadloze Honeywell gongen, en een bijbehorende omvormer van bedraad -> draadloos in de meterkast. Ziet er uit alsof zelfs ik dat zou moeten kunnen :)

Want ik kwam ook deze post tegen : https://support.google.com/googlenest/thread/10650652?hl=en

Daar staat het nl. schijnbaar bewust net weer iets anders aangesloten.... daar lijkt vanuit de beltrafo nl. 2 draden simultaan naar zowel de Nest als de Honeywell te lopen (op AC2 ook) ... welke lijkt 'beter' :?

Thx.
Kun je niet gewoon 1 of meerdere Google Nest Mini's of Google Home Mini's kopen? Er zit overigens geen verschil in functionaliteit tussen de twee. Lijkt mij simpeler en volgens mij zelfs nog goedkoper als je voor de Home mini gaat.

• Vegetto
Raar sinds zondag dus opentherm aangesloten dagen prima kunnen bedienen kom ik beneden zie ik staan H153 geen opentherm gedetecteerd... Wat zou dat nou kunnen zijn?

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-02 10:42
ik heb dit ook sinds een paar dagen en lijkt er op alsof er op de nest website wat veranderd is waardoor het inloggen via het scipt niet meer werkt.
Ben jij hier nog verder mee gekomen? werkt het al weer bij jou?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• Vegetto
Maatje schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:46:
ik heb dit ook sinds een paar dagen en lijkt er op alsof er op de nest website wat veranderd is waardoor het inloggen via het scipt niet meer werkt.
Ben jij hier nog verder mee gekomen? werkt het al weer bij jou?
Naja ik had de kabels die waren doorgeknipt ivm oude link met kroonsteentje gedaan die vervangen voor lasdopjes maar betwijfel of dat het is kan ook zijn omdat ik de ketel uit heb. Nu heeft hij bijv aan 21 graden maar heb het heel koud en andere thermostaat geeft 20 aan

• HellStorm666

HellStorm666

Vraagje, heb de Nest Hello nu aangesloten en aangegeven dat ik meldingen wil hebben.
Dit gebeurt nu ook op de home mini's.

Maar.... Hoe stel ik in dat dit op de 2 home mini's beneden wel moet, maar die boven en op zolder moeten géén geluid geven als de bel ingedrukt wordt.

Verder, hoe stel ik in dat hij op mijn telefoon altijd moet gaan, maar bij mn vrouw alleen als ze thuis is?

Scientia Potentia Est

• B2

B2

wa' seggie?

HellStorm666 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:05:
Vraagje, heb de Nest Hello nu aangesloten en aangegeven dat ik meldingen wil hebben.
Dit gebeurt nu ook op de home mini's.

Maar.... Hoe stel ik in dat dit op de 2 home mini's beneden wel moet, maar die boven en op zolder moeten géén geluid geven als de bel ingedrukt wordt.

Verder, hoe stel ik in dat hij op mijn telefoon altijd moet gaan, maar bij mn vrouw alleen als ze thuis is?
Volgens mij kan dat niet. Je zou in kunnen stellen dat de mini’s boven helemaal geen notificaties doorgeven.

• HellStorm666

HellStorm666

B2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:12:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Je zou in kunnen stellen dat de mini’s boven helemaal geen notificaties doorgeven.
En hoe doe ik dat?
Niet de ideale oplossing, maar wel beter dan de bel er vol overheen als de kids slapen.

Scientia Potentia Est

• DukeBox
  • Laatst online: 23:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@B2 je kan ook tijden instellen wanneer er niet gestoord mag worden. Dat kan wel pér home device.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• B2

B2

wa' seggie?

HellStorm666 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:13:
[...]

En hoe doe ik dat?
Niet de ideale oplossing, maar wel beter dan de bel er vol overheen als de kids slapen.
DukeBox schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:32:
@B2 je kan ook tijden instellen wanneer er niet gestoord mag worden. Dat kan wel pér home device.
Precies, dat bedoel ik ook. Zo heb ik het zelf ook geregeld. In de Google Home app kies je de speaker die je wil aanpassen, druk je op het icoon van de settings en heet het bij mij Night Mode, dan kun je het bijvoorbeeld vanaf 7 uur tot de volgende ochtend 7 uur uitzetten. Of als je notificaties helemaal uit wil zetten kies je Do Not Disturb. Hoe het in het Nederlands heet weet ik niet.

B2 wijzigde deze reactie 05-12-2019 22:50 (16%)

• HellStorm666

HellStorm666

top, thnx. Dat werkt inderdaad.

Ander vraagje,
Ik meende dat je 30dgn gratis Nest Aware kon gebruiken.
Maar ik krijg nergens de optie om hem gratis 30dgn te testen. De enige optie is aanschaffen voor een maand of voor een jaar.

Doe ik iets fout, of krijg je in NL niet gratis 30 dgn?

Ik heb hiervoor nog nooit een NEST account of apparaat gehad.

Scientia Potentia Est

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-03 10:31
Ik heb al sinds mei 2015 een slimme Nest thermostaat liggen in mijn kast. Helaas heb ik die nog altijd niet geïnstalleerd...

Ik denk daar nu toch eindelijk iets mee te doen.. Nu zijn er 2 opties. Toch nog installeren of proberen te verkopen... Mijn voorkeur gaat uiteraard naar installeren maar ik ken helemaal niets van de installatie hiervan. Is die installatie moeilijk om zelf te doen of laat je dat beter doen door een prof. installateur?

Nu heb ik een gewone, simpele thermostaat.

• kontroll
  • Laatst online: 23:58
Sphinkx schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:58:
Is die installatie moeilijk om zelf te doen of laat je dat beter doen door een prof. installateur?
Is op zich goed doenbaar om zelf te doen (ik heb zelf net afgelopen weekend een Nest thermostaat geïnstalleerd ter vervanging van een andere thermostaat)

Maar uiteraard moet je al eens een elektriciteitskabeltje gestript hebben, weten hoe je een paar gaatjes moet boren, en eventueel je CV-brander durven openleggen (dat was bij mij nodig om van aan/uit naar opentherm over te schakelen)

Op zich niets wereldschokkends, maar niet iedereen ziet dit zitten.

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-03 10:31
@kontroll Ik kan alles afvinken van wat je zegt behalve de CV-brander open leggen..

Dus misschien moet ik er mij toch eens aan wagen ipv die Nest blijven stof te laten verzamelen in de kast.

• B2

B2

wa' seggie?

HellStorm666 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:17:
top, thnx. Dat werkt inderdaad.

Ander vraagje,
Ik meende dat je 30dgn gratis Nest Aware kon gebruiken.
Maar ik krijg nergens de optie om hem gratis 30dgn te testen. De enige optie is aanschaffen voor een maand of voor een jaar.

Doe ik iets fout, of krijg je in NL niet gratis 30 dgn?

Ik heb hiervoor nog nooit een NEST account of apparaat gehad.
Als ik in Google zoek naar Nest Hello en 30 day trial krijg ik deze pagina. Daar staat dat je eigenlijk een dag moet wachten...

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 04:44

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik lees dit op de website van Google Nest:
Als je optimaal gebruik wilt maken van de Nest-thermostaat en OpenTherm, raden we je aan de Nest-thermostaat draadloos met de Heat Link te verbinden. Dit werkt niet hetzelfde als het verbinden van je thermostaat met het wifi-netwerk in je huis, maar het maakt allemaal deel uit van het normale instellingsproces.
Wat is hier nu precies van waar? Dit omdat ik nu de Nest V3 via de bedrading van mijn oude thermostaat op de HeatLink heb aangesloten. Betekent dit nu dat OpenTherm niet goed zou werken? De Nest V3 is nu namelijk zowel bedraad als draadloos op de HeatLink aangesloten.

De Nest V3 is nu nog aan het leren bij mij thuis en ik hoop dat ECO en Afwezig functie zich goed gaan aanpassen want de afgelopen week kwam ik iedere keer in een koud huis thuis (ECO 15 graden). :P

"When you grow up your heart dies"

• Oortjes
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-03 18:33
Ik heb (al een tijdje) een nest learning thermostaat, het betreft een v3 met opentherm. Ik heb hiervoor gekozen omdat mijn ketel ook opentherm ondersteun. Na veel uitproberen en onderzoeken lukt het me maar niet om de ketel aan de praat te krijgen met de Nest. Ik heb een:

Nest Learning Thermostat, softwarversie: 5.9.4-5
Agpo Ferroli CV ketel, type Megastar 3f
Printplaat in de ketel is een: Honeywell DBM01

Als eerste zet ik de ketel uit, ik sluit de Nest aan en steek alle stekkers weer in het stopcontact. Dan configureer ik mijn Nest op opentherm. Als ik dan de setup beëindigde zie ik dat mijn tapwater een temperatuur heeft van 28 graden en de nest wil deze voorverwarmen tot de ingestelde waarde van 52 graden. Tijdens dit proces merk ik dat de radiatoren warm worden maar na 10 minuten krijg ik de befaamde H73 foutmelding.

Ik heb de bedrading gecontroleerd, aansluitingen bekeken, bekabeling uitgewisseld. Ik kom er maar niet achter. Heeft iemand nog tips, of een oplossing.

• Vern
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-03 12:06

Vern

technoob

MadDog2K schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:37:

Ik heb een Honeywell gong bedraad aangesloten in de hal. Die zendt het signaal door naar draadloze chimes elders in huis. Werkt prima. Aangesloten met hulp van een YouTube filmpje (https://youtu.be/CBgBQmV-1N8). <edit link werkt niet, zoek op Nest hello uk installation guide>

Vern wijzigde deze reactie 07-12-2019 13:11 (2%)
Reden: link werkt niet

- of je stopt de stekker er in -

• harmz
  • Laatst online: 28-03 09:53
Vandaag een prachtige Nest Thermostat E opgehaald van marktplaats ter vervanging van de honeywel round modulation. Welke ook op opentherm draait. Helaas geeft de nest een h153 error dat hij geen opentherm communication heeft.

Ketel:Ferroli Megadens 3 Oude en nieuwe thermostaat zitten opdezelfde poort/bekabeling
Is de nest dan stuk?

harmz wijzigde deze reactie 07-12-2019 19:17 (20%)

• Oortjes
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-03 18:33
harmz schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:15:
Vandaag een prachtige Nest Thermostat E opgehaald van marktplaats ter vervanging van de honeywel round modulation. Welke ook op opentherm draait. Helaas geeft de nest een h153 error dat hij geen opentherm communication heeft.

Ketel:Ferroli Megadens 3 Oude en nieuwe thermostaat zitten opdezelfde poort/bekabeling
Is de nest dan stuk?
Heb je de ketel uitgeschakeld tijdens installatie van de Nest? Welk type print zit er in jou ketel?

• MadDog2K
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

B2 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:07:
[...]

Kun je niet gewoon 1 of meerdere Google Nest Mini's of Google Home Mini's kopen? Er zit overigens geen verschil in functionaliteit tussen de twee. Lijkt mij simpeler en volgens mij zelfs nog goedkoper als je voor de Home mini gaat.
Werkt dat direct via wifi, of via internet ?
Wifi plat zal niet vaak gebeuren, maar internet zou wel kunnen gebeuren en als je dan geen bel geluid hebt.... vind mijn vrouw niet zo tof :)
Daarnaas vind ze het gewoon prettig the-old-fashioned way ;)
Vern schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:06:
[...]

Ik heb een Honeywell gong bedraad aangesloten in de hal. Die zendt het signaal door naar draadloze chimes elders in huis. Werkt prima. Aangesloten met hulp van een YouTube filmpje (https://youtu.be/CBgBQmV-1N8). <edit link werkt niet, zoek op Nest hello uk installation guide>
Thanks, die is weer een stuk anders... pfff :)

Ik heb vandaag een testje gedaan met nieuwe transformator (schneider electric 8-12V, 12VA) aan een stekker en de Hello d’r direct op. (Enige reden voor deze trafo was overigens het aan/uit knopje)

Werkt op zich prima, app & Google Mini kondigen ‘t netjes aan. Video is te bekijken

Echter... als ik op praten druk in de app, dan komt me er toch zonder ook nog maar iets te zeggen direct een mega echo geluid uit de nest speaker waar je helemaal dol van wordt... onbruikbaar.
Ik zit toch echt met mn iPhone een meter of 5 verder... terwijl het lijkt alsof dr bijv. twee telefoons direct op elkaar liggen en een echo veroorzaken.

Als ik na aanbellen een berichtje (komen er zo aan ofzo) laat zeggen, dan gaat dat prima.
Maar zelf kan ik dus niets zeggen.

Iemand wellicht een idee hoe dit kan en how to fix?
Van alles geprobeerd, microfoon uit/aan, praat aankondiging uit/aan, nest uit/aan, niets helpt :X
Die belconnector zit er overigens niet tussen (want heb er nog geen gong aan zitten)

Het is niet de iPhone iig, op m’n iPad krijg ik exact hetzelfde gedrag...

Oja, en als ik in de Google Home app live video wil bekijken dan hangt deze heel vaak op verbinding maken.
Of er komt wel LIVE te staan, maar blijft het scherm zwart.

Switch ik dan naar de Nest app, kijk dara video, en switch terug naar de Home app, krijg ik het beeld vaak wel te zien 8)7

MadDog2K wijzigde deze reactie 07-12-2019 23:37 (6%)

• Jolly_Jumper
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:56
Ik wil uit Amerika een Nest Hello halen, aangezien ze daar voor een beduidend lagere prijs verkrijgbaar zijn. Werkt deze ook probleemloos in Nederland? Als ik rondkijk op Google zie ik dat er ook andere Europeanen (Duitsers en Zweden) hem geïmporteerd hebben en zij kunnen ‘m probleemloos gebruiken. Heeft er iemand hier ook een Amerikaanse Nest Hello? :)

• Deef_K
  • Laatst online: 22:22
Lijkt me niet want 120volt?

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:53
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:47:
Ik wil uit Amerika een Nest Hello halen, aangezien ze daar voor een beduidend lagere prijs verkrijgbaar zijn. Werkt deze ook probleemloos in Nederland? Als ik rondkijk op Google zie ik dat er ook andere Europeanen (Duitsers en Zweden) hem geïmporteerd hebben en zij kunnen ‘m probleemloos gebruiken. Heeft er iemand hier ook een Amerikaanse Nest Hello? :)
De klok is hetzelfde. De grondplaat wijkt wel af. Dit gezien wij altijd werken met 2 aders is dit in USA al vaak 4-5 draden..

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• harmz
  • Laatst online: 28-03 09:53
Oortjes schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:42:
[...]

Heb je de ketel uitgeschakeld tijdens installatie van de Nest? Welk type print zit er in jou ketel?
Ja ik heb de ketel van de stroom afgehad. Hoe kan ik type van de print bekijken? Als de nest niet aangesloten zit staat er 63v dc op de thermostaat kabel. Met nest is dat 6v

• HellStorm666

HellStorm666

Nog een vraagje vwb de Nest Hello,

Als je zo'n Nest Hub heb (veredelde tablet met speaker) kan je direct zien als er iemand aan belt.

Is dit met een normale Android tablet ook zo te maken?
Ik heb nl een Android tablet waar Dashticz op aan staat zodat ik makkelijk het huis kan bedienen.
Zou het wel ideaal vinden als daarop direct de video-feed wordt getoond zodra er wordt aangebeld.

(werkt de pushmelding naar je mobiel dan ook nog gewoon?)

Scientia Potentia Est

• B2

B2

wa' seggie?

ro3lie schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:09:
[...]

De klok is hetzelfde. De grondplaat wijkt wel af. Dit gezien wij altijd werken met 2 aders is dit in USA al vaak 4-5 draden..
Je hebt het denk ik over de thermostaat ipv de Hello Deurbel?
Sowieso zou het dan 110V zijn ;) Maar dat maakt in dit geval niet uit omdat de Hello maar op 8-24VA werkt. De beltrafo is bepalend en die schaf je los aan. En die werkt op 230V.

B2 wijzigde deze reactie 09-12-2019 11:12 (33%)

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-03 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er slimme thermostaatknoppen zoals tada voor de google nest?

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:24

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

sander817 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:09:
zijn er slimme thermostaatknoppen zoals tada voor de google nest?
Naar mijn weten niet, ook niet die met Nest samenwerken volgens mij.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True