Acties:
  • +1 Henk 'm!
mistercage schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:51:
Vandaag mijn Nest Hello geïnstalleerd en gekoppeld aan de Hubs die ik heb. Werkt prima, maar.......mijn 3 Nest Protects verliezen nu at random hun wifi verbinding.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb al de troubleshoot stappen doorlopen die nest aangeeft maar het komt gewoon weer terug.
Lijkt alsof de Hello alles wegdrukt....
Laatst had ik de (mogelijke) oplossing hiervoor al gedeeld hier. De Nest Protects resetten en opnieuw toevoegen is vaak de oplossing. Heel random, maar het lijkt te helpen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 21:20
Thanks

Uiteindelijk heb ik enkele seconden op de knop gedrukt zodat ie opnieuw ging verbinden..
Na dit enkele malen gedaan te hebben en een portie geduld heeft de verbinding zich hersteld...like magic. :-)
Blijft wel raar dat het elkaar verstoord terwijl t uit dezelfde fabriekskoker komt, dit zou men toch beter moeten testen, vind ik.
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:18:
[...]

Laatst had ik de (mogelijke) oplossing hiervoor al gedeeld hier. De Nest Protects resetten en opnieuw toevoegen is vaak de oplossing. Heel random, maar het lijkt te helpen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn Nest IQ Outdoor is kapot. Nest stuurt netjes een nieuwe op, maar ik heb die Hex key niet meer die er bij hoort te zitten. Is dat een standaard ding wat ik ergens anders ook zou moeten kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:27:
Mijn Nest IQ Outdoor is kapot. Nest stuurt netjes een nieuwe op, maar ik heb die Hex key niet meer die er bij hoort te zitten. Is dat een standaard ding wat ik ergens anders ook zou moeten kunnen krijgen?
Ik heb zelf geen Nest cam, maar met de Hex-key, bedoel je dan zo'n QR-code om een apparaat mee te koppelen aan het Nest account via de app? If so, die zit standaard bij het apparaat.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-07 11:16
Gok dat hij een torx/zeshoekig bitje bedoeld. die kan je in elke bouwmarkt oppikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Maar dat had je makkelijk zelf kunnen vinden toch?
https://www.google.com/se...ewKHcikDKIQ4dUDCAo&uact=5

1ste link --> kies je camera.

"If you lose your hex key, you can purchase a 2.5 mm (3/32”) hex key from your local hardware store."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 11:40
Ophidian schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:25:
[...]

De combi Deco en nest werkt helaas niet. Dat geeft veel disconnects. Had het zelf ook met mijn Hello en IQ outdoor. Mijn kpn router wifi weer aangezet voor alleen de camera’s (ligt toch in de meterkast) en opgelost. Nest en TPlink fora staan er vol mee, maar oplossing is er nog niet. Ander draadloos netwerk opzetten is de enige oplossing momenteel.
Bij mij werkt het het met een set P7's al tijden prima hoor! Heb nooit disconnects.
Nest Hello, 1 Indoor IQ en 1 Outdoor IQ.
Nu maakt de P7 wel gebruik van het stroom netwerk wanneer dat signaal sterker is dan het wifi signaal. Misschien zit daarin het verschil.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56
Lijkt mij niet, gebruik Ethernet Backhaul. Vermoed dat de hoeveelheid dataverkeer de boosdoener is. Maar daar zou de deco tegen moeten kunnen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 11:40
Zou kunnen.
Bij mij staan er 2 op 300gb/m en 1 op 400gb/m.
Is toch een behoorlijke bult data :)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-07 04:07
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus hopelijk is deze vraag niet al 100x gesteld, anders excuses.

Maar:

Ik heb in totaal 7x een Nest Protect v1 in huis. Sinds een paar maanden krijg ik geregeld valse rookmeldingen, allemaal op verschillende apparaten. Heb alle batterijen vervangen, ze schoon geblazen, maar het probleem blijft.

Is dit een bekend probleem van de v1 en heeft Nest hier een omruil/coulance regeling voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lvanhoe schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 03:29:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus hopelijk is deze vraag niet al 100x gesteld, anders excuses.

Maar:

Ik heb in totaal 7x een Nest Protect v1 in huis. Sinds een paar maanden krijg ik geregeld valse rookmeldingen, allemaal op verschillende apparaten. Heb alle batterijen vervangen, ze schoon geblazen, maar het probleem blijft.

Is dit een bekend probleem van de v1 en heeft Nest hier een omruil/coulance regeling voor?
Is de V1 niet al vrij oud, als in dat ie tegen de vervangingsleeftijd (7 jaar) aanzit? En heeft de V1 niet ook een zelftest, zoals de V2 die heeft?

edit: is hij op batterijen trouwens? If so, als je de batterijen hebt vervangen, naar het schijnt zijn ze erg gevoelig voor welk merk en type batterijen erin gaan. Op de site vind je welke batterijen erin kunnen/mogen.
Nest Protect uses Energizer Ultimate Lithium AA (L91) batteries.

[ Voor 19% gewijzigd door PeacekeeperNL op 31-07-2019 09:14 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-08 08:34
lvanhoe schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 03:29:

Maar:

De sensoren in brandmelders kunnen na jaren gebruik last hebben van aanslag of vastzittende stofdeeltjes. Schoonblazen heeft dan geen zin. Misschien kun je de melders openmaken en de sensoren eens van dichterbij bekijken op vuil en aanslag. Wordt dit niets dan zou ik persoonlijk een vervangingsactie plannen...

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 16:22
Mijn Nest Thermostat E heeft sinds vandaag grote moeite met het verbinden/vinden van mijn wifi netwerk (of uberhaupt een netwerk, terwijl de buurt vol hangt hier). Hij ligt er praktisch de hele dag al uit en kan geen dus geen netwerken vinden.

Meer mensen last van?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-07 21:16
Ik heb sinds kort een Nest 3e generatie thermostaat in mijn nieuwe huis hangen. Gezien we nog aan het verbouwen zijn heb ik nog geen internet en is hij dus nog niet verbonden met wifi.

Voor de nieuw aangelegde vloerverwarming moet ik een opstartprotocol volgen en dus elke dag de vloerverwarming opstoken. Maar aangezien ik er momenteel maar een paar keer per dag ben moet ik vertrouwen op de nest dat hij zn werk doen als ik er zelf niet ben.

Helaas is dit niet het geval, ik heb nest sense auto learning al uit gezet, maar nog steeds gebeurt het me dat ik sochtens de vloerverwarming aanzet, dat ik savonds terug kom en de nest zichzelf kouder heeft gezet. Gisteren zag ik ineens dat de nest niet meer gelinkt was met de heatlink, Dit is vermoedelijk het probleem dat de nest zichzelf weer kouder zet als ik niet thuis ben.

De heatlink hangt op zolder en de nest daar in één lijn onder, twee verdiepingen lager met betonvloeren er tussen. Zal dit probleem opgelost zijn als ik straks de nest op wifi aansluit (ik krijg 7 aug internet)? Of zijn er andere oplossingen.

Als de nest straks elke keer de verbinding met de heatlink kwijt is dan ben ik er straks goed klaar mee ben ik bang.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Jimmy J. schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:46:
Mijn Nest Thermostat E heeft sinds vandaag grote moeite met het verbinden/vinden van mijn wifi netwerk (of uberhaupt een netwerk, terwijl de buurt vol hangt hier). Hij ligt er praktisch de hele dag al uit en kan geen dus geen netwerken vinden.

Meer mensen last van?
Nou... Deze is overleden.

Na wat soft en daarna een hard reset is de thermostaat in een boot loop beland. Kan er helemaal niks meer mee. Nest stuurt nu een nieuwe naar me op :) Goeie service en 't is gelukkig geen winter.

• pHennyWise
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-07 06:38

Recently, we shared our commitment to privacy to outline how our products work in your home. As part of that commitment, we explained that you will always see a clear visual indicator when your Nest cameras are on and sending video and audio to Nest.

So we’re changing how the status lights function on Nest cameras, Dropcam, and Nest Hello. You will be able to dim the light on your camera, but it will always be on when the camera is on. We’re doing this to make sure you, and those around your camera, are aware when the camera is on and recording.

Starting today, we’re rolling out the following changes:

• In Settings for all Nest cameras and Nest Hello, the ability to turn off the status light will be removed. Instead, you’ll be able to dim the status light. When the camera is on, the status light will glow green.

• For Dropcam, the setting to turn off the status light will be removed. When the camera is on, the status light will glow blue.

• On Nest Cam, Dropcam, and Nest Hello, the status light will blink when the camera’s live video is streamed from the Nest app. The setting to turn this off will be removed.

We’re making these changes for greater transparency and privacy in your home. You can learn more about the status light updates here.

If you have questions or need additional details, please contact support.

- The Google Nest team
Dat wordt mooie zwarte stickers zoeken! 🙂

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-08 18:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jep die Nest cams kunnen de deur uit.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-07 14:46

rGz

Sinds Nest weer echt onder de "Google paraplu" valt gaat het platform er alleen nog maar op achteruit. Eerst het verwijderen van de works with Nest opties en nu weer het verwijderen van een best belangrijke functie. Dat wordt inderdaad stickertjes plakken.

Wat ik erger vind is dat ze dit zomaar kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28

DukeBox

loves wheat smoothies

Omdat ik een nieuwe rook/co melder moest aanschaffen ben ik bij de nest protect beland i.v.m. de goede reviews. Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan waar hopelijk iemand een work-around voor heeft.

Blijkbaar heeft nest sinds 2 dagen geen optie meer op een 'los' account aan te maken en moet dat een google account zijn. Geen probleem want dat gebruik ik al jaren, zo ook voor mijn google home setup.

Bij het starten moet je inloggen met je google account (of bestaand(!) nest account) maar mijn google account wordt niet ondersteund omdat het een gsuite account is. Met een normaal (gmail) account kan ik uiteraard gewoon inloggen en de nest protect toevoegen.. vervolgens moet je hem verder configureren in de google home app maar met dat gmail account is die natuurlijk helemaal leeg en voor mij dus nutteloos.

Een oplossing die ik kan bedenken is van iemand een ongebruikt nest account over nemen totdat google de integratie op orde heeft maar misschien heeft iemand anders ook nog een suggestie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb geprobeerd in dit topic te zoeken maar ik kom er niet echt uit;

Ik moet een nieuwe CV ketel en werd door een collega geattendeerd op de Tado thermostaat ivm apple homekit. Nu doe ik nog niet veel met domotica in huis, maar ik heb vroeger de Nest verkocht en was destijds erg gecharmeerd van de producten. Nu zie ik alleen dat Nest is gaan samenwerken met Google.
Heeft dit nog effect (gehad) op de Apple ondersteuning? Zou niet willen dat ik veel geld uit geef en de functionaliteit/support wat minder is.

Iemand daar zicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:39
CrawlFish schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:25:
Ik heb geprobeerd in dit topic te zoeken maar ik kom er niet echt uit;

Ik moet een nieuwe CV ketel en werd door een collega geattendeerd op de Tado thermostaat ivm apple homekit. Nu doe ik nog niet veel met domotica in huis, maar ik heb vroeger de Nest verkocht en was destijds erg gecharmeerd van de producten. Nu zie ik alleen dat Nest is gaan samenwerken met Google.
Heeft dit nog effect (gehad) op de Apple ondersteuning? Zou niet willen dat ik veel geld uit geef en de functionaliteit/support wat minder is.

Iemand daar zicht op?
Zou persoonlijk eerder voor de Honeywell Lyric T6 gaan nu ;) Geen abonnement, geen onzin, werkt gewoon en heeft Homekit en Google Assistent ondersteuning.

Overigens is Nest al heel lang van Google, dus dat is niks nieuws. Het zal dan ook niet snel Homekit support krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 03-09-2019 16:32 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
tcviper schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:32:
[...]

Zou persoonlijk eerder voor de Honeywell Lyric T6 gaan nu ;) Geen abonnement, geen onzin, werkt gewoon en heeft Homekit en Google Assistent ondersteuning.

Overigens is Nest al heel lang van Google, dus dat is niks nieuws. Het zal dan ook niet snel Homekit support krijgen.
Duidelijk!
Ik week juist van de Lyric af omdat ik zoveel slechte reviews las, verbinding dat wegvalt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:59
tcviper schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:32:
[...]

Overweeg dit ook al een tijdje, alleen begreep ik uit reviews dat Nest beter omgaat met thuiskomen/opwarmen en verlaten/uitzetten. Mogelijk is dit inmiddels achterhaald. Native HomeKit support vind ik wel wat waard, alleen het oog wilt ook wat en de Nest Thermostat is natuurlijk wel een stuk mooier met kleuren display, digitale klok en vormgeving.. O+

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-08 09:18
Gisteren de Nest Thermostaat V3 geinstalleerd. Nu zie ik op de app dat hij warm water constant aan het verwarmen is tot 60 graden en daarvoor kan ik nergens een schema instellen. Is dit normaal? De ketel is een Nefit Trendline waar de thermostaat aan gekoppeld is.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:12

Reptile209

- gers -

Droid schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:56:
Gisteren de Nest Thermostaat V3 geinstalleerd. Nu zie ik op de app dat hij warm water constant aan het verwarmen is tot 60 graden en daarvoor kan ik nergens een schema instellen. Is dit normaal? De ketel is een Nefit Trendline waar de thermostaat aan gekoppeld is.
Bedoel je dat bij warm water steeds "aan" staat? En als je daar op klikt "water verwarmen tot 65 graden" (bij mij)? Dat is normaal. De thermostaat regelt daar verder niks aan en zegt tegen je ketel: zorg dat je warm tapwater hebt of kunt maken. Maar hij staat dus niet fulltime te stoken, tenzij je een lekkende warmwaterkraan hebt.

Zo scherp als een voetbal!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:53

Ethirty

Who...me?

ro3lie schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:32:
[...]

Overweeg dit ook al een tijdje, alleen begreep ik uit reviews dat Nest beter omgaat met thuiskomen/opwarmen en verlaten/uitzetten. Mogelijk is dit inmiddels achterhaald. Native HomeKit support vind ik wel wat waard, alleen het oog wilt ook wat en de Nest Thermostat is natuurlijk wel een stuk mooier met kleuren display, digitale klok en vormgeving.. O+
Volgens mij is dat achterhaald. Zonder geofencing acteren ze alleen nog maar op afwezig zijn, niet op terugkomen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-08 12:46
Vraag over de Nest Hello: is het mogelijk om de naam van de deurbel aan te passen na installatie? Als er wordt aangebeld ontvang ik een melding op de Sonos One (dankzij de Google Assitent), maar die meldt dan: "Er staat iemand bij de front door". In de Nest app heet de bel Voordeur maar deze naam is dus niet leidend voor de melding.

*edit* Opgelost: de naam voor de melding komt uit Google Home. Daar aangepast en nu meldt de Sonos One: "Er staat iemand bij voordeur".

[ Voor 17% gewijzigd door Ruimzicht op 04-10-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 19:43
Ruimzicht schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:17:
Vraag over de Nest Hello: is het mogelijk om de naam van de deurbel aan te passen na installatie? Als er wordt aangebeld ontvang ik een melding op de Sonos One (dankzij de Google Assitent), maar die meldt dan: "Er staat iemand bij de front door". In de Nest app heet de bel Voordeur maar deze naam is dus niet leidend voor de melding.
Komt door misschien je website settings van Nest of de Google nest pagina, heel af en toe heet mijn achtertuin camera ook back yard....

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:20

racoon

mooowwww

Mijn nest app geeft aan dat hij uit staat, als ik de radiator beet pak is deze warm, hoe kan dit?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:27

SD5k

>4&X

Jimmy J. schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:22:
[...]
Nou... Deze is overleden.

Na wat soft en daarna een hard reset is de thermostaat in een boot loop beland. Kan er helemaal niks meer mee. Nest stuurt nu een nieuwe naar me op :) Goeie service en 't is gelukkig geen winter.
Ik heb hetzelfde, maar dan met een Nest V3, ik krijg ook een nieuwe toegestuurd. Maar het geeft me niet zoveel vertrouwen, aangezien ik hem pas sinds januari in gebruik heb. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
SD5k schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:09:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar dan met een Nest V3, ik krijg ook een nieuwe toegestuurd. Maar het geeft me niet zoveel vertrouwen, aangezien ik hem pas sinds januari in gebruik heb. :/
Ik ben op zich goed geholpen.

Ik kreeg een nieuwe en helaas bleek deze ook defect (duurde wel een week bellen met wat hoog-technisch personeel om erachter te komen). Toen kreeg ik weer een nieuwe opgestuurd. Deze werkt wel weer zoals het hoort :)

Ik had geen haast verder omdat het binnen niet onder de 26 graden kwam toen. Hopelijk voor jou blijft de zon nog eventjes schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piertje1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-04 15:11
Nvm maak er ff een forum vraag van.

[ Voor 93% gewijzigd door piertje1984 op 27-09-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ik heb een Nest Hello en drie Google Home speakers in huis. Een paar maanden stopten de Google Home speakers te werken als gong voor de deurbel.

Ik plaatste in de Google community al een post, maar kreeg vooralsnog geen reactie.

Het probleem is vreemd omdat de drie speakers na de installatie van de deurbel wel enkele weken als gong hebben gewerkt en tussentijds niets is veranderd.

De Nest Hello staat in het overzicht van devices in Google Home:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w66UmVlnloaKxO8qBEAFaXNz/thumb.jpg

De deurbel staat ook in het overzicht van Devices in Home Control:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FO8Ei6oJT8N3IPv20HJKZ9WO/thumb.jpg

In de Nest Hello app staan Notifications aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4fE2iNsBuQRBp35hQJcDXVWr/thumb.jpg

In de Nest Hello app staan Visitor Announcements ook aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x3SuwSKXSeQEec2Bg02RrZFd/thumb.jpg

Ik heb vandaag ook de Nest Hello gemigreerd naar Google zodat het niet meer een 'Works with Nest', maar 'Works with Google' service is geworden. Dit loste het probleem echter niet op.

De Nest Hello deurbel en de Google Home speakers doen verder alles zonder problemen. Mijn Homey, Honeywell Evohome en Mi Home en Philips Hue services werken zonder problemen. Het enige dat niet werkt is de gongfunctie.

Heeft iemand hier een mogelijke verklaring of oplossing voor?

Ik heb het probleem bij zowel de Nest service support als Google support neergelegd. Zij hadden vooralsnog ook nog geen oplossing of verklaring.

Een tweede probleem wat zich vandaag aandiende is dat mijn nieuwe telefoon ook niet het gonggeluid laat horen als wordt aangebeld. Op mijn oude OnePlus 3T werkte dit wel. In de instellingen van de app werd het default geluid aangegeven en kennelijk aangeleverd door de app. Mijn mijn nieuwe OnePlus 6 met Android 9.0.8 gebruikt de app het defaultgeluid van Android en niet meer de gong. Ik moet nu zelf een mp3 downloaden en als geluid kiezen om het aanbellen te onderscheiden van binnenkomende apps en mails:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KjORyaHFHWb75SGLTi0pTbz9/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b8PuOhBkHOeXqy1SwkKuSIB7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DEwsU45E7X2CXIc8S1z71a4Q/thumb.jpg

Op de oude telefoon zat die optie wel en die liep ook op Android 9.0.5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rS15cwulr8aS3pGrysqRc5LW/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:51
Westerterp schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:09:
Ik heb een Nest Hello en drie Google Home speakers in huis. Een paar maanden stopten de Google Home speakers te werken als gong voor de deurbel.

Ik plaatste in de Google community al een post, maar kreeg vooralsnog geen reactie.

Het probleem is vreemd omdat de drie speakers na de installatie van de deurbel wel enkele weken als gong hebben gewerkt en tussentijds niets is veranderd.

De Nest Hello staat in het overzicht van devices in Google Home:
[Afbeelding]

De deurbel staat ook in het overzicht van Devices in Home Control:
[Afbeelding]

In de Nest Hello app staan Notifications aan:
[Afbeelding]

In de Nest Hello app staan Visitor Announcements ook aan:
[Afbeelding]

Ik heb vandaag ook de Nest Hello gemigreerd naar Google zodat het niet meer een 'Works with Nest', maar 'Works with Google' service is geworden. Dit loste het probleem echter niet op.

De Nest Hello deurbel en de Google Home speakers doen verder alles zonder problemen. Mijn Homey, Honeywell Evohome en Mi Home en Philips Hue services werken zonder problemen. Het enige dat niet werkt is de gongfunctie.

Heeft iemand hier een mogelijke verklaring of oplossing voor?

Ik heb het probleem bij zowel de Nest service support als Google support neergelegd. Zij hadden vooralsnog ook nog geen oplossing of verklaring.

Een tweede probleem wat zich vandaag aandiende is dat mijn nieuwe telefoon ook niet het gonggeluid laat horen als wordt aangebeld. Op mijn oude OnePlus 3T werkte dit wel. In de instellingen van de app werd het default geluid aangegeven en kennelijk aangeleverd door de app. Mijn mijn nieuwe OnePlus 6 met Android 9.0.8 gebruikt de app het defaultgeluid van Android en niet meer de gong. Ik moet nu zelf een mp3 downloaden en als geluid kiezen om het aanbellen te onderscheiden van binnenkomende apps en mails:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de oude telefoon zat die optie wel en die liep ook op Android 9.0.5:

[Afbeelding]
Zo te lezen (op dat Google forum) is het probleem inmiddels opgelost met de DND functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-01 19:50
Ik heb een volgende vraagstelling. Ik heb een 2e generatie Nest Thermostaat (US versie) in het verleden werkende op een Nefit en later een Remeha ketel icm met een ICY Power converter ivm power stealing. Nu na een verhuizing wil ik deze op een Brink Allure B-16 (Luchtverwarming) gebruiken. Aan/Uit werkt via dezelfde 2-draads aansluiting (rood en blauw) als deze voor modulerend aangesloten wordt. De Nest kan de Brink prima aansturen maar krijgt zijn voeding niet goed binnen. Rood is op Rh aangesloten en blauw op W1.
Ik moet nu steeds de Nest via USB opladen zodat ik deze weer kan gebruiken.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Heb de voeding van de ICY ook al een keer apart op de C en Rc aangesloten gehad maar dit werkt ook niet.

Ben benieuwd naar jullie ideeën. Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 02-08 15:08
Kort vraagje waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden. Ik lees op verschillende plekken dat Google Nest haar API access heeft aangepast en deze binnen kort of sinds kort niet meer in andere home automation platformen te integreren is. Mijn plan is om voor of een TADO of een NEST te gaan en dat later ooit in een home assitent setup te verwerken. Wat klopt hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 22:57
The Source schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:24:
Kort vraagje waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden. Ik lees op verschillende plekken dat Google Nest haar API access heeft aangepast en deze binnen kort of sinds kort niet meer in andere home automation platformen te integreren is. Mijn plan is om voor of een TADO of een NEST te gaan en dat later ooit in een home assitent setup te verwerken. Wat klopt hiervan?
Ik zou voor de Tado gaan.

https://www.home-assistant.io/integrations/nest
New users are not currently able to set up a Works With Nest Developer account due to the change announced by Google. We will reach out to Nest to see if we can become a partner so that users joining Home Assistant after August can still use Nest. In the future we will add documentation on how to setup a Works With Google account and configure your Nest integration.
vs

https://www.home-assistant.io/integrations/tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Mijn radiatoren beneden staan open, de nest staat uit, toch zijn de radiatoren warm?

Iemand een idee hoe dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Laatst online: 16-07 08:22
Ik wil graag een Nest Secure importeren. Heb er nu al twee op eBay gekocht maar beide keren mijn geld terug gekregen van eBay, omdat het een 'restricted item' is. Ik heb gekocht via het global shipping program, dus je betaald vooraf al de inklaringskosten e.d.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? Of misschien nog andere ideeen?
Ik wou een collega vragen om er één mee te nemen uit Amerika, maar zie dat ze in de winkel al snel $400 kosten, terwijl ik hem op eBay voor $250 nieuw kan kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 22:57
racoon schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:59:
Mijn radiatoren beneden staan open, de nest staat uit, toch zijn de radiatoren warm?

Iemand een idee hoe dat kan
Kijk überhaupt eerst eens wat de ketel doet. Als de ketel niet aangeslagen is, heb je een groter probleem denk ik ;)
Als de ketel brandt, dan is er waarschijnlijk iets niet goed (meer) aangesloten. Kabeltje los ergens misschien? Of de heatlink kapot (of gewoon een reset nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

barrymossel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:40:
[...]

Kijk überhaupt eerst eens wat de ketel doet. Als de ketel niet aangeslagen is, heb je een groter probleem denk ik ;)
Als de ketel brandt, dan is er waarschijnlijk iets niet goed (meer) aangesloten. Kabeltje los ergens misschien? Of de heatlink kapot (of gewoon een reset nodig)?
Ketel geeft gewoon warm water, denk dat die dus wel aanslaat, reset van de thermostaat al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 27-07 17:59
racoon schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:51:
[...]

Ketel geeft gewoon warm water, denk dat die dus wel aanslaat, reset van de thermostaat al gedaan.
Het zou ook je warmtewisselaar kunnen zijn.
Wel eens gehad dat de kachel warm werd tijdens het douchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 02-08 18:45
Ik heb een nest learning thermostaat met heat link bij de ketel. Deed het altijd prima, geen problemen. Maar nu het wat kouder begint te worden merk ik ineens dat hij de ketel niet meer laat aanslaan.
Als ik de ketel controleer (op advies van iemand in een eigen topic, aangezien ik dacht dat de ketel kapot was), blijkt die gewoon te werken. Geeft ook netjes warm water.

Op de heat link brand netjes het bovenste groene lampje. Als ik op de knop druk gaan alle drie de lampjes netjes groen branden (en die onderste twee gaan later weer uit). Heb de heat link een fabrieksreset gegeven, daarna ook de nest een fabrieksreset. Beiden lijken elkaar prima te vinden, maar als ik de temperatuur hoger zet, slaat de ketel niet aan.

Hoe controleer ik nou wat ik kapot zou kunnen zijn? Een servicemonteur voor de nest kost volgens mij net zoveel als een nieuwe slimme thermostaat...

En ik zou hem graag gemaakt hebben, want het is voelbaar kouder in huis vandaag en morgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRe
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-07 09:01
Goofyduck384 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:57:
Ik heb een nest learning thermostaat met heat link bij de ketel. Deed het altijd prima, geen problemen. Maar nu het wat kouder begint te worden merk ik ineens dat hij de ketel niet meer laat aanslaan.
Als ik de ketel controleer (op advies van iemand in een eigen topic, aangezien ik dacht dat de ketel kapot was), blijkt die gewoon te werken. Geeft ook netjes warm water.

Op de heat link brand netjes het bovenste groene lampje. Als ik op de knop druk gaan alle drie de lampjes netjes groen branden (en die onderste twee gaan later weer uit). Heb de heat link een fabrieksreset gegeven, daarna ook de nest een fabrieksreset. Beiden lijken elkaar prima te vinden, maar als ik de temperatuur hoger zet, slaat de ketel niet aan.

Hoe controleer ik nou wat ik kapot zou kunnen zijn? Een servicemonteur voor de nest kost volgens mij net zoveel als een nieuwe slimme thermostaat...

En ik zou hem graag gemaakt hebben, want het is voelbaar kouder in huis vandaag en morgen.. :)
Ik had afgelopen week exact hetzelfde. Na contact met Nest support bleek dat bij mijn Heat link een relay kapot was. Ik kon dat testen door de heat link op "handmatig" te zetten en dan goed te luisteren of er een "klik" hoorbaar was bij de heat link zodat de CV ketel aan zou slaan. Die "klik" hoorde ik dus niet. Aangezien ik nog garantie had kreeg ik een nieuwe heat link en na deze vervangen te hebben werkte alles naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 02-08 18:45
RaRe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:40:
Ik had afgelopen week exact hetzelfde. Na contact met Nest support bleek dat bij mijn Heat link een relay kapot was. Ik kon dat testen door de heat link op "handmatig" te zetten en dan goed te luisteren of er een "klik" hoorbaar was bij de heat link zodat de CV ketel aan zou slaan. Die "klik" hoorde ik dus niet. Aangezien ik nog garantie had kreeg ik een nieuwe heat link en na deze vervangen te hebben werkte alles naar behoren
Die hoor ik inderdaad ook niet nee. Ik zal hem morgen eens bellen, hopelijk is het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie721
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-06 22:55
Dag allen,

Ik heb recent een nest v3 aangeschaft en deze aangesloten op een nefit smartline met nefit ot converter tussen de heatlink en de ketel.

Nu lees ik verschillende berichten over het niet moduleren en foutmeldingen.....nu krijg ik geen foutmeldingen en alles werkt prima zover ik weet. Betekent dat ook dat de ketel nu modulerend werkt? Kan ik dat ergens zien of checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarten00 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:28:
Ik wil graag een Nest Secure importeren. Heb er nu al twee op eBay gekocht maar beide keren mijn geld terug gekregen van eBay, omdat het een 'restricted item' is. Ik heb gekocht via het global shipping program, dus je betaald vooraf al de inklaringskosten e.d.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? Of misschien nog andere ideeen?
Ik wou een collega vragen om er één mee te nemen uit Amerika, maar zie dat ze in de winkel al snel $400 kosten, terwijl ik hem op eBay voor $250 nieuw kan kopen :/
Echt bizar, ik had gewoon in 1x prijs. Wel raar dit. Het is dat ik het geld er niet voor heb, anders zou ik eens een poging wagen voor je haha 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
De laatste reviews die ik vind zijn al redelijk gedateerd. Heeft de Nest Thermostat V3 nog altijd last van temperatuur afwijkingen rond de 2 graden of is er toevallig al een keer een firmware update o.i.d. geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
Vorige week de v3 geïnstalleerd met mijn nieuwe intergas xtreme 36.. heb wel het idee dat warm water niet echt 'stabiel' is. Regelmatig komt er een koud vleugje er doorheen.

Was in eerste instantie al verkeerd aangesloten door de monteur (knuppel..)
Zelf samen met de leverancier alles aangesloten alleen de nest die ik ingesteld had als 'opentherm' werkte niet goed. Moest de nest instellen als 'andere ketel' voor alles werkte..

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-08 15:20
Appie721 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:58:
Dag allen,

Ik heb recent een nest v3 aangeschaft en deze aangesloten op een nefit smartline met nefit ot converter tussen de heatlink en de ketel.

Nu lees ik verschillende berichten over het niet moduleren en foutmeldingen.....nu krijg ik geen foutmeldingen en alles werkt prima zover ik weet. Betekent dat ook dat de ketel nu modulerend werkt? Kan ik dat ergens zien of checken?
Ik heb vorig jaar een Nefit Trendline 2 ketel laten plaatsen met een adapter (converter zoals jij dit noemt) en aangesloten op mijn Nest V3. Bij mij moduleert de ketel netjes en naar wens ('s nachts indien nodig dmv "voorverwarmen" zoals Nest het noemt). Overdag een comfortabele warmte ipv aan/uit. Dus tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koplopert
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-08 11:19
Sinds een jaar heb ik een Nest V3 als thermostaat voor de verwarming. Alhoewel er geen problemen zijn, ben ik toch niet tevreden. Daarover zo meer. Ik ben er al een tijdje mee aan het puzzelen. Om meer te begrijpen log ik verschillende temperaturen via Domotocz/InfluxDB, namelijk de temperatuur die de Nest zelf meet, het setpoint en de temperatuur via een Aqara temperatuursensor. Daarnaast lees ik mijn slimme meter uit, zodat ik mijn gasverbruik kan bijhouden.

De situatie:
-Huis uit 1950, prima nageisoleerd (vloer, dak, spouw, HR++)
-Vloerverwarming. De vloer is geisoleerd onder de betonnen constructievloer, dus veel massa om op te warmen
-Nefit NXT CW3 ketel, aangestuurd via OpenTherm
-Ik stook bijna alleen beneden. Boven staat de badkamerradiator een beetje open om het vocht er een beetje uit te stoken.
-Maximaal vermogen van de ketel ingesteld op 10 kW.

Het systeem is traag. Heel traag. Dat is op zich niet erg, ik krijg alles op temperatuur. Tot voor kort had ik een dag/nacht-programma. Overdag 19 graden, 's nachts 17. In praktijk was het altijd wat te laat warm (ondanks True radiant etc). In de praktijk ging het systeem één keer per dag aan, bij het opwarmen. Daarna was er een overshoot van zo'n 1 a anderhalve graad, en was het daarna de rest van de dag binnen warm genoeg om niet opnieuw aan te hoeven.

Als 'experiment' heb ik de thermostaat sinds 5 dagen constant op 19 graden staan, om te kijken of de Nest in zijn 'unmatched wisdom' in staat is te leren. Het gedrag is zoals hieronder in de grafiek: De thermostaat zet de ketel aan als de temperatuur daalt tot het setpoint, gaat dan zo'n 2 uur aan, en wacht tot de temperatuur weer op het setpoint komt. De hele cyclus duurt zo'n 18 uur (nu, herfst zo'n 12 graden buiten).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NLc8CWVJ/Nest01.png
-De korte pieken zijn voor douchewater en hebben dus niks met de verwarming te maken
-Het setpoint stond steeds op 19 graden. Eerst door het systeem op ECO te zetten, en ECO ingesteld op 19. Later door het schema te wissen en de thermostaat op 19 te zetten. Blijkbaar rapporteert de nest nog steeds het schema-setpoint, ook als het via 'ECO' contstant wordt gehouden.

Dat betekent dat mijn vloer soms (op random tijdstippen) warm is, en daarna steeds langzaam afkoelt. Daarmee gaat ook de verwarming in de badkamer elke 18 uur een paar uurtjes aan. Niet bepaald een goeie manier om het daar aangenaam te maken.

Wat ik zou willen, is dat de thermostaat elk uur bijvoorbeeld 10 minuten aangaat, zodat de vloer (en de badkamer) steeds een beetje warm is, en het brandintervalde brandtijd zo aanpast dat overall de temperatuur in de buurt van het setpoint blijft. Dan heb ik altijd warme voeten en heb ik controle over de temperatuur in de badkamer. In het beste geval zou het systeem zover terug moeten moduleren dat hij altijd een beetje aan is. Echter is het minimale vermogen van de ketel 6 kW, en dat is veel te veel om de boel op temperatuur te houden.
Ik heb er een hard hoofd in dat de Nest dit nog gaat leren. Heeft iemand informatie over hoe de Nest omgaat met heel erg trage systemen? Zijn er thermostaten die zich gedragen zoals ik het zou willen?

Een beetje off-topic: Ik heb het idee dat NEST de ketel helemaal niet modulerend aanstuurt. De ketel moduleert wel, maar ik vermoed dat dat komt doordat de retourtemperatur stijgt. Steeds als de ketel aanslaat wordt het maximale vermogen gevraagd, wat dan later een beetje terugzakt.

Off-topic 2: Het gerapporteerde setpoint van de Nest is 0.2 graden hoger dan ingesteld. Waarom zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 13:28
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een Nest IQ outdoor camera op een stroomdraad met kroonsteentje? Ik lees overal alleen maar dat hij via de meegeleverde USB-c kabel aangesloten moet worden. In mijn nieuwe woningen heb ik leidingen met stroomdraad laten leggen naar verschillende punten van de buitengevel voor o.a. camera's en zonnescherm systemen. Ik ben benieuwd of dit nu wel de juiste keuze is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 22:03

B2

wa' seggie?

mauwz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:11:
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een Nest IQ outdoor camera op een stroomdraad met kroonsteentje? Ik lees overal alleen maar dat hij via de meegeleverde USB-c kabel aangesloten moet worden. In mijn nieuwe woningen heb ik leidingen met stroomdraad laten leggen naar verschillende punten van de buitengevel voor o.a. camera's en zonnescherm systemen. Ik ben benieuwd of dit nu wel de juiste keuze is geweest...
Dat zou ik maar niet doen :) De adapter geeft een heel ander voltage dan de 230V welke op jouw stroomkabels staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
mauwz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:11:
Geen enkel probleem. De camera is met een speciale USB kabel met waterdichte connector aangesloten op de adapter. Die adapter heeft volgens mij een aangegoten 220v netsnoer (zonder randaarde). Ik heb daar de stekker afgeknipt en het snoer aangesloten op de voeding van de buitenverlichting. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 13:28
Tanooki schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Geen enkel probleem. De camera is met een speciale USB kabel met waterdichte connector aangesloten op de adapter. Die adapter heeft volgens mij een aangegoten 220v netsnoer (zonder randaarde). Ik heb daar de stekker afgeknipt en het snoer aangesloten op de voeding van de buitenverlichting. Werkt prima.
Thnx, dit betekent dan dus helaas wel dat ik een draadje met adapter aan mijn buitengevel moet hangen als ik het goed begrijp? Ik hecht nogal veel waarde aan dat het ook strak is afgewerkt, maar dit lijkt helaas niet te lukken dus. Een andere optie zou zijn om een usb-c kabel door de hele leiding naar mijn meterkast te trekken, maar dat wordt wellicht lastig (gaat om bijna 20m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Bij mij zit de adapter inderdaad aan de buitenzijde, bijna onzichtbaar tegen de witte onderkant van mijn daklijst. Als je de adapter binnen wilt hebben, zou je de aan de camera aangegoten usb kabel inderdaad door de gevel naar binnen moeten leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartozV
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 15:37
Droid schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:56:
Hi Droid,

Heb je de Nest V3 via heatlink rechtstreeks aan de Trendline gehangen of heb je een EMS converter erbij gekocht?
Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
€74,-, nette prijs voor een rookmelder:

https://www.mediamarkt.nl...terijvoeding-1388754.html

Of zou er een V3 aan zitten te komen? :/

Edit: De indoor cam is ook €99,-

https://www.mediamarkt.nl...t-cam-indoor-1388753.html

Edit2: Meer goed nieuws: nieuws: Google koppelt Nest Aware-abonnement aan huishouden in plaats van aan...

[ Voor 54% gewijzigd door DCNY op 16-10-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 02-08 14:27

mwa

Gisteren ook de outdoor cam voor 129 kunnen kopen! Zal wel een opvolger komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
mwa schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:57:
Gisteren ook de outdoor cam voor 129 kunnen kopen! Zal wel een opvolger komen?
Zou het? Dan zou gisteren toch wel het een en ander aangekondigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Inmiddels zijn de prijzen weer 'normaal'... En het meeste is online uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
B2 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Inmiddels zijn de prijzen weer 'normaal'... En het meeste is online uitverkocht.
Heb de indoor cam gekocht voor €99,-. Betalen bij afhalen. Hoop dat ik m wel voor €99,- meekrijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:50
Weet iemand waarom een nest protect 3 pack 50 euro duurder is als dat ik 3 losse zou kopen:

losse:
https://www.mediamarkt.nl...754.html?ga_query=1388754

3 pack:
https://www.mediamarkt.nl...eding-3-pack-1536364.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Hier heb ik opeens problemen met mijn nest IQ outdoor. Om 1 uur een mail dat de camera offline gegaan was. Nu als ik de stekker eruit krijg, even een blauwe ring. Daarna een minuut lang niks en daarna knipperende rode ring.

Oplossing volgens Nest is de originele adapter gebruiken. Dat doe ik, maar heb geen andere USB apparatuur om te testen. . Andere suggestie is dat ie overleden is. Andere hier ervaring mee? Is nu pas 11 maanden oud. Mag hem al opsturen naar Coolblue, maar als het sneller opgelost zou kunnen zijn dan hem 3 weken kwijt te zijn.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• testmanager
sgouman schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:21:
Weet iemand waarom een nest protect 3 pack 50 euro duurder is als dat ik 3 losse zou kopen:

losse:
https://www.mediamarkt.nl...754.html?ga_query=1388754

3 pack:
https://www.mediamarkt.nl...eding-3-pack-1536364.html
Dat prijsverschil zit hem in het gemak. Met een 3 pack hoef je maar 1 keer een verpakking open te maken, met 3 losse verpakkingen ben je langer bezig. Dat is wel 50 euro waard, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
De Nest protect V2 (batterij-versie) is op veel plaatsen online uitverkocht. Zal er een V3 aankomen? Wie heeft er een glazen bol? (of inside info? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DCNY schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:22:
De Nest protect V2 (batterij-versie) is op veel plaatsen online uitverkocht. Zal er een V3 aankomen? Wie heeft er een glazen bol? (of inside info? ;) )
Dan had ik eigenlijk verwacht dat ze een nieuwe hadden aangekondigd tegelijk met o.a. de nieuwe Nest Mini.
Ik denk dat het gewoon voorraad is wat geïmporteerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
B2 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Dan had ik eigenlijk verwacht dat ze een nieuwe hadden aangekondigd tegelijk met o.a. de nieuwe Nest Mini.
Ik denk dat het gewoon voorraad is wat geïmporteerd moet worden.
Daar dacht ik ook al aan, maar het viel me gewoon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-07 20:00

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik krijg sind een paar dagen mails over nieuwe login op je nest.

nu heb ik mijn account niet omgezet naar google account, bewust, omdat ik bijvoorbeeld ook een scriptje heb draaien, die regelmatig de nest uitleest, en ik gok dat dat onder google account niet meer werkt

nu is de vraag, of jullie daar ook last van hebben, en mogelijk een oplossing hebben.

zie onderstaand een vb email:
Nieuwe login op je Nest-account

We hebben een recente inlogpoging geregistreerd voor je Nest-account XXX@gmail.com.

Als jij dit niet was, kun je je wachtwoord nu resetten.
kan zo snel niet zien, hoe dit uit te zetten? zijn hier mogelijk nog tips voor?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Hallo, Ik heb zelf mijn Nest Hello via een beltrafo (op de 0V en 24V) direct op een stopcontact aangesloten (gewoon oude stekker losgeknipt en draadjes in de beltrafo gestopt). Dit werkt echt prima, maar daardoor vraag ik mij dus af of er niet gewoon ook voor de EU markt prima adapters zijn die ik zou kunnen kopen. Ik wil graag bij mijn moeder thuis ook een Hello installeren, maar ze heeft nu geen bedrade bel en bij haar zit de meterkast ook niet naast de deur. Maar wel nog een vrij stopcontact. Voor de Amerikaanse markt zijn er ook gewoon adapters beschikbaar om je Hello op het stopcontact aan te sluiten. Is er iemand die mij kan vertellen welk type adapter ik bij bv een Conrad zou kunnen aanschaffen welke dezelfde output zou moeten geven als een Beltrafo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
soundwave070 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:55:
Hallo, Ik heb zelf mijn Nest Hello via een beltrafo (op de 0V en 24V) direct op een stopcontact aangesloten (gewoon oude stekker losgeknipt en draadjes in de beltrafo gestopt). Dit werkt echt prima, maar daardoor vraag ik mij dus af of er niet gewoon ook voor de EU markt prima adapters zijn die ik zou kunnen kopen. Ik wil graag bij mijn moeder thuis ook een Hello installeren, maar ze heeft nu geen bedrade bel en bij haar zit de meterkast ook niet naast de deur. Maar wel nog een vrij stopcontact. Voor de Amerikaanse markt zijn er ook gewoon adapters beschikbaar om je Hello op het stopcontact aan te sluiten. Is er iemand die mij kan vertellen welk type adapter ik bij bv een Conrad zou kunnen aanschaffen welke dezelfde output zou moeten geven als een Beltrafo?
Wat dacht je hier van?
https://www.gigatronic.nl/Adapter-230-VAC-naar-24VAC-800mA

Heb deze ook werkend gehad. Echter, het is wel een zwaar blok, wat dan aan die 2 pinnetjes in je stopconatct hangt. Bij mij zit dit stopcontact in de gang, naast een schoenenrekje en was bang dat je er zo tegenaan zou stoten. Dus ik ben juist van deze adapter naar een beltrafo gegaan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
Ik heb een vraag over de nest cam (iq) outdoor. Hoe ver kun je nou echt goed zien in het donker en krijg je daarvan een notificatie? Mijn ouders hebben een oprit van ruim 20 meter. Iemand misschien ervaring hiermee en wellicht ook met beide varianten? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 08:51
Net twee protect gekocht bij de bcc voor €99 (prijsaanpassing mediamarkt). Maar wat is de app karig zeg. Veel clicks om bij de informatie te komen die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb vandaag bij de mediamarkt een Google IQ Indoor cam gekocht.

Toen ik hem had aangesloten en in de activiteitsgeschiedenis keek zag ik dat er al activiteit geweest is tussen 17 en 24 oktober.

Kan iemand verklaren hoe dit kan? In de winkel zat er een beveiliging om de verpakking ook de standaard seals en lipjes zaten er gewoon op.

Kan het mogelijk zijn dat iemand deze camera geretourneerd heeft? En is het dan mogelijk dat die persoon nog steeds met deze cam mee kan kijken in zijn nest app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
marinadus schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:08:
Ik heb een vraag over de nest cam (iq) outdoor. Hoe ver kun je nou echt goed zien in het donker en krijg je daarvan een notificatie? Mijn ouders hebben een oprit van ruim 20 meter. Iemand misschien ervaring hiermee en wellicht ook met beide varianten? Dank alvast.
Hier ervaring met de IQ. 20 meter is wel heel erg lang voor een camera in het donker. Dat ga je niet redden. Onze oprit is ruim 10 meter, maar in het donker is het einde wel donker. Of je zou infrarood stralers moeten neerzetten. Onze straat is vrij donker, dus dat zie je niet goed (zie foto onder). De Nest Hello en IQ schijnen elkaar bij, dus de auto en voordeur kan je wel heel goed zien. Notificaties kan je instellen, zowel activiteit, personen en geluid.

Gezichten zijn goed te zien in het donker en ook herkenbaar. Camera herkent ons ook zonder problemen. Kenteken is prima leesbaar, maar natuurlijk niet aan het einde van de oprit ;) Voordeel van de IQ is dat je de kabel aan de binnenkant houdt, terwijl die bij de normale onder uitsteekt. Dus die zou je er makkelijk uit kunnen trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/My1zQkzPq2AWyDGAZag5RMEx/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te kijken naar een hello nest. Nu weet ik dat ik een andere beltrafo nodig heb. Nu is mijn vraag. Is het verplicht op je huidige bel te gebruiken? Ik vindt dat namelijk een herrie ding. Ik zou die dus liever niet meer actief hebben en gebruik maken van mijn home min i speakers en mijn telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@JFS Nee, je kan prima de bel ertussenuit laten zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:09:
Ik zit te kijken naar een hello nest. Nu weet ik dat ik een andere beltrafo nodig heb. Nu is mijn vraag. Is het verplicht op je huidige bel te gebruiken? Ik vindt dat namelijk een herrie ding. Ik zou die dus liever niet meer actief hebben en gebruik maken van mijn home min i speakers en mijn telefoon
Heb ik zelf ook en gaat prima. Enige nadeel is dan wel dat als je internet er uit ligt (wat wel eens gebeurt bij mij helaas), je bel het dan niet meer doet. Verder hoor ik nu in sommige kamers de bel niet meer als ik mijn mobiel niet ookm nog bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus_1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 09:30
Ik heb een vraagje over het aansluiten van een nest thermostaat V3. op een oude gasketel een atmon 3O.

Ik was van plan om deze draadloos aan te gebruiken en heb dus een vraag over de heatlink op welke contacten sluit ik deze juist aan op de keteL. De stroom voor de heatlink voorzie ik ook gewoon met een aparte stekker en is dus geen probleem. Sluit ik hem aan op de pomp van de cv C4 of waar de kamerthermostaat zat C2?

Het elektrisch schema van de ketel is hier te vinden samen met een foto.

https://tervuren-my.share...JqlFwVUWGN2rg6BQ?e=nBYkVu

Alvast veel dank.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvhuis
  • Laatst online: 09-01 13:57
Goedeavond,

Na jaren meelezen (en mn oude account niet meer kunnen herstellen) toch even opnieuw geregistreerd om nog wat vragen te stellen.

1. Bestaat er een ideaal schema voor de Nest V3 icm vloerverwarming en radiators, of heeft iemand voorbeelden

2. Als mijn woonkamer warm is, en ik wil boven een kamer verwarmen dmv open draaien radiatorknop, snapt de ketel dan dat er warm water geleverd moet worden (als dit een domme vraag ik hoor ik het graag)

3. Is het logisch dat mn nest snachts om 4 uur gaat lopen verwarmen? ik had "true radiant" uitstaan blijkbaar, dat heb ik net wel aangepast met max 1 uur verwarmingstijd. dus allicht was dat het probleem.

<iframe src="https://drive.google.com/file/d/12P9B8T_mBe-nbjRUR2129QxzoIHFWt3J/preview" width="640" height="480"></iframe>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
lvhuis schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:58:
Goedeavond,

Na jaren meelezen (en mn oude account niet meer kunnen herstellen) toch even opnieuw geregistreerd om nog wat vragen te stellen.

1. Bestaat er een ideaal schema voor de Nest V3 icm vloerverwarming en radiators, of heeft iemand voorbeelden

2. Als mijn woonkamer warm is, en ik wil boven een kamer verwarmen dmv open draaien radiatorknop, snapt de ketel dan dat er warm water geleverd moet worden (als dit een domme vraag ik hoor ik het graag)

3. Is het logisch dat mn nest snachts om 4 uur gaat lopen verwarmen? ik had "true radiant" uitstaan blijkbaar, dat heb ik net wel aangepast met max 1 uur verwarmingstijd. dus allicht was dat het probleem.

<iframe src="https://drive.google.com/file/d/12P9B8T_mBe-nbjRUR2129QxzoIHFWt3J/preview" width="640" height="480"></iframe>
Als het een combo is van vloerverwarming en radiatoren (heb ik ook overigens) kun je beste temperatuur vast laten staan op bijv 21 graden. Het duurt anders veel te lang om de vloerverwarming constant opnieuw warm te krijgen en als de nest in de ruimte hangt waar de vloerverwarming zit moet het goed komen. Ik heb het programma uit en gewoon constant op 21. Werkt prima en verbruikt niet echt veel meer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvhuis
  • Laatst online: 09-01 13:57
tcviper schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:30:
[...]

Als het een combo is van vloerverwarming en radiatoren (heb ik ook overigens) kun je beste temperatuur vast laten staan op bijv 21 graden. Het duurt anders veel te lang om de vloerverwarming constant opnieuw warm te krijgen en als de nest in de ruimte hangt waar de vloerverwarming zit moet het goed komen. Ik heb het programma uit en gewoon constant op 21. Werkt prima en verbruikt niet echt veel meer ofzo.
Ok duidelijk verhaal, hoe vaak springt jouw ketel aan 's nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
lvhuis schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

Ok duidelijk verhaal, hoe vaak springt jouw ketel aan 's nachts?
Niet zo heel vaak denk 2x ofzo? Blijft vrij constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-08 16:41
Ik heb een Nest V3 thermostaat die ketel maar af en toe aanzet, maar niet door laat stoken tot de maximaal ingestelde keteltemperatuur.
Probleem daarbij is dat het nu heel lang duurt voordat het huis op temperatuur is.

Situatie: thermostaat hangt in de keuken. 3 radiatoren die altijd helemaal open staan. Actuele temp: 15 graden. Gewenste temp: 19,5 graden. Nest ingesteld met voorloop max 5 uur, 45 graden. Ketel is een Bosch HRC 30. Nest is via opentherm module aangesloten.

Gewenste temp om 18:15 was dus 19,5 graden, maar bij thuiskomst om 18:00 was het nog 15 graden.

Pas rond 19:30 waren de radiatoren 35 graden zodat de speedcomforts zijn gaan draaien.

Heeft iemand een idee welke instelling ik mogelijk over het hoofd heb gezien zodat de Nest wel sneller laat verwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:10
True Radiant staat standaard op 5hrs, als je die tijdsduur verkort (2 of 0 uur) dan zal de Nest sneller gaan verwarmen (met een hogere watertemperatuur).

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
True radiant gisteravond naar 1 uur gezet en de nachtverlaging van 15 naar 17 om ervoor te zorgen dat het s ochtends niet zo koud is.

Via mijn Netatmo binnenmodule kan ik nu zien dat de Nest in de nacht door heeft gestookt tot het om 3 uur s nachts 19 graden was. Vanaf 22.00 was T vraag 17 graden. Vanmorgen was om 7.30 T vraag 19.5. De temperatuur in nu om 7.40 18.5 graden.

Nu maar eens gereboot om te kijken of dat helpt. Vorig stookseizoen dit probleem niet gehad. True radiant stond toen ook op 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Is het niet zo dat je NEST nog aan het leren is hoe lang het duurt voordat je huis warm/koud is?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
CeesKees schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:40:
Is het niet zo dat je NEST nog aan het leren is hoe lang het duurt voordat je huis warm/koud is?
Dan is ie daar wel erg traag in na ruim 2 jaar ;)
Echter heb ik wel een beetje het idee dat hij nog altijd niet goed snapt hoe hij moet stoken om het op tijd warm te krijgen. Dit terwijl aan de ruimte waar hij hangt de afgelopen 2 jaar niets is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ben ervan op de hoogte dat het Works with Nest-programma beëindigd is. In de tijd dat ik een Nest Thermostaat had, heb ik een Nest Developer account aangemaakt. Heb nu echter de indruk dat 't ook voor destijds aangemaakte accounts niet meer mogelik is de API te gebruiken? Inloggen verwijst of naar een end of life melding in de FAQ of naar een inlog met een Google Account.

Inloggen op m'n Nest account is nog mogelijk, ook 't kopje "Works with Nest" vind ik daar met een aantal (destijds) toegevoegde verbindingen. Maar login gegevens voor die verbindingen krijg ik niet in beeld.

Kijk ik verkeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door JBS op 01-11-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 08:51
Verwachten we een nest v4? Ik zie de voorraad bij meerdere winkels minder worden en deze word ook niet aangevuld.

Ik ben van plan om een nest thermostaat te kopen en met het oog Black Friday en de voorraad durf ik de v3 nu nog niet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
Deef_K schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:51:
Verwachten we een nest v4? Ik zie de voorraad bij meerdere winkels minder worden en deze word ook niet aangevuld.

Ik ben van plan om een nest thermostaat te kopen en met het oog Black Friday en de voorraad durf ik de v3 nu nog niet te halen.
Dat idee had ik ook over de Nest protect. V2 is ook veel uitverkocht, al een lange tijd. Echter heeft Nest een aantal weken geleden t een en ander aangekondigd, dus dan zouden de thermostaat en rookmelder toch ook wel voorbij gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-08 18:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zit te denken om een Nest Hello deurbel via een Power Supply aan te sluiten. Nu is er een Indoor Power Adapter (https://9to5google.com/20...llo-indoor-power-adapter/), maar deze is alleen voor de Amerikaanse markt. Ik zie ook EU compatible adapters Of een Ring PA. Zijn deze ook gewoon te gebruiken? En hoe zit het met brandvoorschriften? Mag dit zomaar?

Of kan ik beter de beltrafo veranderen? Waar het mij om gaat is dat ik niet onze irritante bel wil horen (kan ik dat ding er makkelijk tussenuit halen?), maar de Google Home wil laten aankondigen (en dus een ding dong geluidje laat horen) dat er iemand voor de deur staat.

[ Voor 30% gewijzigd door JoeZuCK op 08-11-2019 10:13 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoeZuCK schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:54:
Ik zit te denken om een Nest Hello deurbel via een Power Supply aan te sluiten. Nu is er een Indoor Power Adapter (https://9to5google.com/20...llo-indoor-power-adapter/), maar deze is alleen voor de Amerikaanse markt. Ik zie ook EU compatible adapters Of een Ring PA. Zijn deze ook gewoon te gebruiken? En hoe zit het met brandvoorschriften? Mag dit zomaar?

Of kan ik beter de beltrafo veranderen? Waar het mij om gaat is dat ik niet onze irritante bel wil horen (kan ik dat ding er makkelijk tussenuit halen?), maar de Google Home wil laten aankondigen (en dus een ding dong geluidje laat horen) dat er iemand voor de deur staat.
@testmanager heeft hier onlangs nog één gequote welke als het goed is compatibel is:
testmanager schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Wat dacht je hier van?
https://www.gigatronic.nl/Adapter-230-VAC-naar-24VAC-800mA

Heb deze ook werkend gehad. Echter, het is wel een zwaar blok, wat dan aan die 2 pinnetjes in je stopconatct hangt. Bij mij zit dit stopcontact in de gang, naast een schoenenrekje en was bang dat je er zo tegenaan zou stoten. Dus ik ben juist van deze adapter naar een beltrafo gegaan. :-)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:46
Iemand al een Google nest wifi in het wild gezien?

Ben in de markt om er 1 te kopen, maar van wat ik lees is hij alleen nog maar gereleased in de US en komt hij later dit jaar naar verschillende landen, maar niet naar NL voorlopig.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 16:32

Ves

A gadget addicted Bounty

Nest Wifi will be available in eight global markets in 2019. In the U.S., you can preorder today and Nest Wifi will be on sale on November 4.
Bron

De 8 landen waar ze het over hebben zijn Australia, Canada, France, Germany, Japan, Singapore, United Kingdom, United States.

Het kan zo 6 maanden tot langer duren tot deze officieel in NL beschikbaar is.

Mensen die 1 meenemen vanuit de US zulle bop sit moment de enige zijn. Hopelijk eind van het jaar UK en Duitsland.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:56
Ik ben opzoek naar een aansluitschema van de Honeywell VC8015 naar de Nest thermostaat V1 (zonder heatlink)

Iemand deze voorhande?

[ Voor 4% gewijzigd door Chimsie78 op 11-11-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:18
JBS schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:27:
Ben ervan op de hoogte dat het Works with Nest-programma beëindigd is. In de tijd dat ik een Nest Thermostaat had, heb ik een Nest Developer account aangemaakt. Heb nu echter de indruk dat 't ook voor destijds aangemaakte accounts niet meer mogelik is de API te gebruiken? Inloggen verwijst of naar een end of life melding in de FAQ of naar een inlog met een Google Account.

Inloggen op m'n Nest account is nog mogelijk, ook 't kopje "Works with Nest" vind ik daar met een aantal (destijds) toegevoegde verbindingen. Maar login gegevens voor die verbindingen krijg ik niet in beeld.

Kijk ik verkeerd?
Sinds gisteravond 20:00 lijkt ook de mogelijkheid verdwenen om geautomatiseerd via home.nest.com in te loggen en daarna via de /v2/mobile URL de gegevens van de thermostaat uit te lezen. Inloggen op de app en de Nest-portal zelf kan nog wel met de oude Nest-account. Als ik kijk in Fiddler is het inlogproces aangepast. Iemand al uitgevist of en zoja hoe je toch nog bij de gegevens kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

dajappie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:20:
[...]

Sinds gisteravond 20:00 lijkt ook de mogelijkheid verdwenen om geautomatiseerd via home.nest.com in te loggen en daarna via de /v2/mobile URL de gegevens van de thermostaat uit te lezen. Inloggen op de app en de Nest-portal zelf kan nog wel met de oude Nest-account. Als ik kijk in Fiddler is het inlogproces aangepast. Iemand al uitgevist of en zoja hoe je toch nog bij de gegevens kan komen?
Inmiddels heb ik 'badnest' (https://github.com/USA-RedDragon/badnest) toegevoegd vanuit HACS en daarmee worden mijn Nest Protects zichtbaar, echter nog in een beperkte vorm, maar het is een begin.

Wat ik lees in https://community.home-as...ernatives-come-out/139270 heeft me wel de indruk dat deze integratie potentie heeft, en voor de Nest Thermostat al vrij goed werkt, al wordt er duidelijk bij vermeld dat 't geen schoonheidsprijs verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:18
JBS schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:28:
[...]
Inmiddels heb ik 'badnest' (https://github.com/USA-RedDragon/badnest) toegevoegd vanuit HACS en daarmee worden mijn Nest Protects zichtbaar, echter nog in een beperkte vorm, maar het is een begin.

Wat ik lees in https://community.home-as...ernatives-come-out/139270 heeft me wel de indruk dat deze integratie potentie heeft, en voor de Nest Thermostat al vrij goed werkt, al wordt er duidelijk bij vermeld dat 't geen schoonheidsprijs verdient.
Gebruik zelf geen HACS maar Node-RED om de Nest uit te lezen en de data zoals binnentemperatuur, ingestelde temperatuur etc. in een Influx-database te stoppen samen met de data van wat andere devices. Denk dat e.e.a. wel om te bouwen is met de gegevens van deze library, want zo te zien is alleen de login veranderd.

Update 14/11: Het was voldoende om de login aan te passen met de informatie gehaald uit https://github.com/USA-Re...components/badnest/api.py, de velden met user/pass en evt. de waarde van de user-agent zijn blijkbaar veranderd. Alle calls daarna om de waardes van de thermostaat uit te lezen zijn onveranderd als je maar het user_id en access_token hebt. Hieronder een voorbeeld van mijn Node-RED function blok die het http-request blok vult voor de authenticatie-call naar Nest bij gebruik van een "oude" Nest-account. Voor een Google-account is het iets meer werk omdat je meerdere calls moet doen.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
msg.url = "https://home.nest.com/session";
msg.method = "POST";
msg.payload = {
    "email": <Nest username>, 
    "password": <Nest password>
};
msg.headers = {
    "User-Agent": "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_14_5) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/75.0.3770.100 Safari/537.36",
    "Content-Type": "application/x-www-form-urlencoded"
};

[ Voor 35% gewijzigd door dajappie op 14-11-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog meer mensen die privébericht hebben gehad van de Volkskrant?

Mijn reviews al gezien?

Pagina: 1 ... 56 ... 72 Laatste