Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Ik heb hem aan USB gehangen en dan gaat hij vrijwel gelijk aan.
Heb hem nu even op laten laden en hij meld zich nu weer.

De app geeft nu alleen aan dat er "problemen" zijn met de bedrading.
Vanavond even met de multimeter aan de gang en anders toch dat klepje maar even van de HeatLink schroeven denk ik,
Multimeter kan inderdaad geen kwaad, even bekabeling controleren.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Let op: Nest gaat stoppen met IFTTT (en andere third-party app) ondersteuning!
Heb al een nieuwssubmit gedaan, maar ik kreeg deze e-mail:
On August 31, 2019, Nest will be retiring its Works with Nest program. In turn, Nest services on IFTTT will no longer work due to this change.

The services impacted are:

Nest Thermostat
Nest Protect
Nest Cam

Your Nest Applets will remain active until the end of August, when they will then be turned off and removed. We will send another reminder before Nest Applets are turned off permanently.

For more information, please see Nest's FAQ.

At IFTTT, we believe every thing works better together. We look forward to working with Google and others to help consumers benefit from and control their data.

Thank you for your understanding.

The IFTTT Team
https://nest.com/whats-happening/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:02
Kecin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 06:20:
Let op: Nest gaat stoppen met IFTTT ondersteuning!

[...]
Weg ondersteuning voor hassio e.d....

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Maar nest gaat verder met Google assistent.

Dus works with nest stopt. En die integratie met andere partijen.
En dat wordt works with Google assistant.
En daar kan ifttt ook gebruik van maken.

Of zie ik dat verkeerd

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DarkSide schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:21:

Of zie ik dat verkeerd
Nou, dat vraag ik me dus af. Het is mij in de tekst niet helemaal duidelijk geworden. Ook is het nu (nog?) niet mogelijk om data uit je Google Assistent te trekken toch? Ik neem aan dat dat zo blijft om hun platform groter/sterker te maken door juist niet meer met externe API's te koppelen. Vooral met de uitbreidingen met de Google Hub's
video: Tweakers Update: Google I/O - Nieuwe Pixel-smartphone en Nest Hub Max ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daarnaast gaan ze dus Nest accounts overzetten naast Google accounts, dat is nou net iets dat ik echt niet wil, zou voor aanschaf een dealbreaker zijn geweest.

Homebridge werkt ook via die Works with Nest koppeling, ook meteen stuk dus.

* itsme is niet blij met google

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
Mag hopen dat hier via de Google manier dan alsnog iets voor komt.

[ Voor 70% gewijzigd door tcviper op 10-05-2019 11:52 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:18
DarkSide schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:21:

Of zie ik dat verkeerd
Ik denk dat je dat verkeerd ziet:
I’m a Works with Nest developer. Will I be able to access and control Nest devices moving forward?
No. The Actions on Google Smart Home platform does not provide open API access to Nest devices, so it cannot be used to access and control Nest devices. Instead, managing and controlling Google Home, Nest, and thousands of third-party smart home devices is done through the Google Home app and the Google Assistant.
Bron: https://nest.com/whats-ha...st-devices-moving-forward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Dat is toch wel ruk.
Ik gebruik ifttt als geofencing rule. Verlaat ik een gebied dan stuurt ifttt een signaal om mijn nest uit te zetten.
De nest zelf reageert niet altijd even snel op away.

Vind het prima dat works with nest verdwijnt.
Maar dan moet die functionaliteit ergens anders aangeboden kunnen worden.
Dat mag via Google Assistant. Maar dat betekend niet dat dit altijd via spraak opdrachten oid moet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Homey:

Dear Homey user,

You are receiving this e-mail because you are using the Nest app for Homey.

Yesterday Google has announced that they will shut down the Nest Partner API on the 31st of August 2019 and irreversibly migrate Nest users to Google Assistant.

For you, this means that after the 31st of August 2019 controlling or automating your Nest devices with Homey won't be possible anymore.

We view this action as a breach of trust on their end and an unfair move impacting consumers' freedom.

Because freedom of choice is one of our core values, we've assembled a list of great alternatives that do work with Homey.

Nest Thermostat users that want to keep using their thermostat with Homey can upgrade to Anna Thermostat, temporarily available for € 99,- in the Talks with Homey Store.
Nest Protect users that want to keep using their smoke detector with Homey can upgrade to Fibaro Smoke Detector.
Nest Cam users that want to keep using their camera with Homey can upgrade to Netatmo Welcome.
After August 31, the Nest app will be removed from the Homey Apps website.

Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 21:45
Ik lees net dat ze ook bepaalde functionaliteiten gaan wijzigen.

Zo is het straks niet meer mogelijk om het groene lampje op een camera uit te schakelen dat er wordt opgenomen.

Hier baal ik wel van wordt dus stickers plakken op je deurbel en camera van 200€+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

tcviper schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:47:
Als dit zo is en blijft, die geslotenheid met 3rd party zoals Homey dan is Nest klaar voor mij en ga ik over stappen.
Ik denk dat ik sowieso over ga stappen als ik wat fatsoenlijks ogend kan vinden. Mijn Protect moet toch al in 2021 vervangen worden, dus dit is voor mij een mooi moment om Google-only hardware er uit te gaan gooien.

Het is niet alsof de thermostaat nou zo fijn werkte sinds alle aanpassingen en gesloop van functionaliteit.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ethirty schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:31:
[...]

Ik denk dat ik sowieso over ga stappen als ik wat fatsoenlijks ogend kan vinden. Mijn Protect moet toch al in 2021 vervangen worden, dus dit is voor mij een mooi moment om Google-only hardware er uit te gaan gooien.

Het is niet alsof de thermostaat nou zo fijn werkte sinds alle aanpassingen en gesloop van functionaliteit.
Naja ik wacht het nog even af... kijken wat er gebeurt :)

[ Voor 13% gewijzigd door tcviper op 10-05-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

YouTube: "Works With Nest" Shut's Down IFTTT, Is Alexa Next!?

Interessant filmpje voor wat betreft bovengenoemde stopzetting van samenwerking tussen ITTT en Nest.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Snappie88 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:50:
YouTube: "Works With Nest" Shut's Down IFTTT, Is Alexa Next!?

Interessant filmpje voor wat betreft bovengenoemde stopzetting van samenwerking tussen ITTT en Nest.
Komt mooi nu wel Homey integratie voor Google Home bij, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik zit er over na te denken de Nest hello aan te schaffen.

In m'n huis hebben wij geen bestaande bel/gong / trafo

Wat heb ik nodig om de vel werkend te krijgen ?
Zijn er ook power adapters ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

tcviper schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Naja ik wacht het nog even af... kijken wat er gebeurt :)
Ah, je hebt je reactie al ingetrokken zie ik. Toch ineens weer pro-Nest?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ethirty schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Ah, je hebt je reactie al ingetrokken zie ik. Toch ineens weer pro-Nest?
Hehe, nee maar mijn woede even wat gedempt tot we daadwerkelijk gaan zien wat er gebeurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hopelijk geen domme vraag, maar zijn er mensen die slimme radiatorknoppen gebruiken in combinatie met hun Nest thermostaat? Ik ben mij aan het oriënteren op een oplossing om het huis in zones op te kunnen splitsen voor specifieke verwarming per zone, maar weet niet of dit met Nest op te lossen is (terwijl ik graag ook andere oplossingen van ze ga gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Die quote haalt wel een beetje mijn hoop op nog een mooie integratie met Home Assistant onderuit. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk lokale apparaten te gebruiken, maar de nest heeft wel een goede WAF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
Enigszins toch nog goed nieuws nu van Nest, oude koppelingen blijven werken en er wordt gewerkt aan een nieuwe oplossing: https://blog.google/produ.../updates-works-with-nest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04
Mag weg

[ Voor 95% gewijzigd door MarioMark1541 op 21-05-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:43

CeesKees

I rest my Kees

Sinds kort een thermostaat e in gebruik. Die is duidelijk nog aan het leren. En ik aan het leren wanneer ik nu wel of niet aan de knoppen moet zitten.

Daarnaast een tweetal protects in gebruik. Deze hebben opeens geen verbinding meer met het netwerk. Hebben jullie dit al eens meegemaakt?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Net een Nest Thermostaat V3 aangeschaft. Deze komt op een Nest standaard te staan, alleen is deze alleen in het zwart te krijgen. Iemand ervaring met het overspuiten/verven van die standaard? Of iemand die zelf een standaard heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
CeesKees schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:03:
Sinds kort een thermostaat e in gebruik. Die is duidelijk nog aan het leren. En ik aan het leren wanneer ik nu wel of niet aan de knoppen moet zitten.
Daar leert ie toch juist je voorkeuren van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Droid schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:43:
Net een Nest Thermostaat V3 aangeschaft. Deze komt op een Nest standaard te staan, alleen is deze alleen in het zwart te krijgen. Iemand ervaring met het overspuiten/verven van die standaard? Of iemand die zelf een standaard heeft gemaakt?
Alleen in het zwart te krijgen? Ik ken 'm alleen in het wit.
CeesKees schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:03:

Daarnaast een tweetal protects in gebruik. Deze hebben opeens geen verbinding meer met het netwerk. Hebben jullie dit al eens meegemaakt?
Ik heb wel eens gelezen, maar volgens mij was dat m.b.t. het alarmsysteem welke ik heb, dat die producten wel eens met elkaar kunnen interfereren, maar door het opnieuw instellen, maar dan eerst het gestoorde product als eerste (opnieuw) verbinden, en daarna het storende/de veroorzaker (opnieuw) verbinden. Beiden na een factory reset. Mogelijk dat dit je probleem oplost? Is even wat extra werk, en is even vervelend, maar om de een of andere reden storen ze elkaar dusdanig dat de ander 'blijvend' (tot factory reset) verbindingsproblemen kent. 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door PeacekeeperNL op 24-05-2019 16:28 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:25:
[...]

Alleen in het zwart te krijgen? Ik ken 'm alleen in het wit.

[...]

Ik heb wel eens gelezen, maar volgens mij was dat m.b.t. het alarmsysteem welke ik heb, dat die producten wel eens met elkaar kunnen interfereren, maar door het opnieuw instellen, maar dan eerst het gestoorde product als eerste (opnieuw) verbinden, en daarna het storende/de veroorzaker (opnieuw) verbinden. Beiden na een factory reset. Mogelijk dat dit je probleem oplost? Is even wat extra werk, en is even vervelend, maar om de een of andere reden storen ze elkaar dusdanig dat de ander 'blijvend' (tot factory reset) verbindingsproblemen kent. 8)7
Oeps ik bedoel natuurlijk wit! Wil m juist zwart gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Droid schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Oeps ik bedoel natuurlijk wit! Wil m juist zwart gaan maken.
Aangezien het kunststof is, zou het in principe best makkelijk zwart te verven of spuiten moeten zijn. Heel licht met fijne korrel opschuren, nog even wat extra schoonmaken/ontvetten, en ik denk 2, 3 laagjes zijdeglans lak spuiten en klaar.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:27
Kan iemand me uitleggen wat die "Chime Connectors" of belaansluiting op z'n nederlands precies doen?

Dit las is zelf al:
"De belaansluiting wordt meegeleverd met de Nest Hello. Je kunt hiermee deurbelsystemen geschikt maken voor de Nest Hello.

Je moet hem installeren wanneer je de Nest Hello aansluit op een compatibele bedrade deurbel. De Nest-app begeleidt je bij de installatie van de Nest Hello.

Opmerking: De belaansluiting zorgt dat de bestaande bedrading een constante stroom aan de Hello kan leveren en beschermt tegelijkertijd de bel, die anders beschadigd zou kunnen raken door de constante stroom. Bovendien is het mogelijk dat je zonder de belaansluiting last krijgt van zoemgeluiden of onverwachte belgeluiden. Volg daarom de stappen in de Nest-app om de belaansluiting te installeren."
Echter het stukje begint met "De belaansluiting installeren als dit nodig is". De reden dat ik het vraag is dat ik wel de Nest Hello heb, maar níet de chime connectors / belaansluiting en ik dus op zoek ben naar een installatie met een deurbel of gong waar die dingen in het geheel niet nodig zijn. Iemand advies of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Iemand met een Nest Hub en Camera’s (niet de Hello) die eens kan checken of je de beelden kan laten zien op het scherm? Of alleen bij beweging o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Hallo, ik heb een google Hub aangeschaft en zit te denken aan de Hello. Ik lees van alles over beltrafo's en aansluiten op een bestaand systeem, maar ik heb in mijn huis helemaal geen bestaande belinstallatie. Ik zou het liefst gewoon mijn telefoon en de Hub willen gebruiken als ontvanger van de beelden van de bel. Is het dan gewoon een kwestie van alleen voeding naar de bel fixen vanuit de meterkast? (die naast mijn deur zowat hangt) Of is het toch nog iets ingewikkelder dan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 21:45
sandervd00 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:28:
Kan iemand me uitleggen wat die "Chime Connectors" of belaansluiting op z'n nederlands precies doen?
Die chime connector zit tussen je hello en gong. Het zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld via de app je gong op stil kan zetten. Als je een gong wil gebruiken zie ik geen reden om die connector niet te plaatsen. Het is een vrij klein apparaat.

Er zijn ook een aantal personen hier die zonder gong en connector werken, maar alleen met bijv. Google home. Dit schijnt ook goed te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 17:56
Kecin schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:54:
Iemand met een Nest Hub en Camera’s (niet de Hello) die eens kan checken of je de beelden kan laten zien op het scherm? Of alleen bij beweging o.i.d.?
Ja dat kan ik.

Ik heb vier logi circle 2 camera’s. De streams zijn zowel via het menu (van boven naar beneden swipen), als via voice zichtbaar te maken.

Duurt wel een seconde of 10 voordat je beeld hebt. Langer dan dezelfde stream openen op apple-tv of iphone bv.

Ander iets dat opvalt is dat met ambient brightness ingeschakeld de helderheid niet aangepast wordt en dat contrast in stream bij veel daglicht niet ideaal is, bij handmatige helderheid hoog is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
Ik heb wat beter door de 218 pagina's gezocht en begrijp inmiddels iets meer van de mogelijkheden voor het aansluiten van de Nest Hello, maar is er iemand die kan uitleggen waarom er wel heel veel third party power supply adapters zijn te vinden voor de US versie van de Hello, maar niet voor de EU? Is voor deze omschrijving "Hiervoor heb je een transformator van 12-24 V AC en 8 VA, een bel en een bedrade deurbel nodig" dan echt geen adapter mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:22
Zit eraan te denken de Nest Learning Thermostat 3 te kopen.

Ik las dat bij het OpenTherm protocol de Nest en de Heatlink altijd draadloos met elkaar communiceren, ook al zijn de Nest en Heatlink via de T1 en T2 poorten met elkaar zijn verbonden.

Communiceert de Heatlink ook via Wifi? Ik heb op zolder -waar de cv ketel hangt- namelijk zo goed als geen Wifi signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 12:45
Justinn1988 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:04:
Zit eraan te denken de Nest Learning Thermostat 3 te kopen.

Communiceert de Heatlink ook via Wifi? Ik heb op zolder -waar de cv ketel hangt- namelijk zo goed als geen Wifi signaal...
De Nest communiceert niet via WiFi en de 3e generatie kan via de bedrading mocht draadloos niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
YoGi_Berra schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:23:
[...]

De Nest communiceert niet via WiFi en de 3e generatie kan via de bedrading mocht draadloos niet werken.
Via de bedrading? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-07 15:37
tcviper schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:40:
Enigszins toch nog goed nieuws nu van Nest, oude koppelingen blijven werken en er wordt gewerkt aan een nieuwe oplossing: https://blog.google/produ.../updates-works-with-nest/
Ergens toch best wel een gek idee dat wat je koopt zomaar ineens onbruikbaar kan worden gemaakt. Het is prima als ze nieuwe functies bijvoorbeeld alleen nog maar aanbieden via het google home platform, maar van de zotte dat bijvoorbeeld je smart home eco systeem met apparaten als Homey kunnen breken omdat iemand bij Google meent dat het allemaal anders moet.
Hier hangen een thermostaat en protect, maar nieuwe producten komen er niet meer. De thermostaat weet sowieso niet goed om te gaan met de ene week vroege en de andere week late diensten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Iemand enig idee hoe ik deze foutmelding uit het script kan krijgen dat ooit gedeeld is?
Request failed for http://xml.buienradar.nl/ returned code 504. Truncated server response: Error An error occurred while processing your request. Reference #97.56b44117.1559917604... (use muteHttpExceptions option to examine full response). (line 380, file "Code")

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32
Eventueel interessant voor beginners.
Nest hub + home mini voor 99 euro + 1500 airmiles.
https://www.google.com/am...eding-google-nest-hub-ah/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Google Hub en Nest Hello. Het werkt mooi samen, alleen lijkt alle data wel via de Nest cloud te lopen. Dus niet alleen het opbouwen van de verbinding, maar ook alle videodata lijkt via de cloud te lopen. Ben benieuwd hoeveel data dit gaat worden per maand. Ik heb weleens gezeur gehad met mn provider over de fair use policy bij het maken van online backups. Iemand enig idee hoeveel data een Nest Hello per maand genereert?

Btw: tip voor een goedkope beltrafo, werkt perfect met de Nest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

wian schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:08:
Ik heb sinds kort een Google Hub en Nest Hello. Het werkt mooi samen, alleen lijkt alle data wel via de Nest cloud te lopen. Dus niet alleen het opbouwen van de verbinding, maar ook alle videodata lijkt via de cloud te lopen. Ben benieuwd hoeveel data dit gaat worden per maand. Ik heb weleens gezeur gehad met mn provider over de fair use policy bij het maken van online backups. Iemand enig idee hoeveel data een Nest Hello per maand genereert?

Btw: tip voor een goedkope beltrafo, werkt perfect met de Nest.
Afhankelijk van hoe goed de verbinding is en de kwaliteits instellingen tussen de 50 gig en 300 gig per maand..

https://nest.com/support/...e#Nest-Hello-monthly-data

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
300GB... w00t!?

Even kijken of ik dat niet lokaal kan houden op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Ook voor uitbreiders hoor :-)
Net mijn tweede Hub en 5e mini in huis gehaald ...
mitsumark schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:46:
Eventueel interessant voor beginners.
Nest hub + home mini voor 99 euro + 1500 airmiles.
https://www.google.com/am...eding-google-nest-hub-ah/

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 14:44
Vandaag de nest hub bij de AH gekocht. Blijkt er een USA kabel in te zitten. verpakking is gewoon NL/Frans. gekocht in NL.

iemand anders met dezelfde ervaring? even contact gehad met de AH klanten service. morgen terug en hopelijk kunnen ze hem nog ruilen. veel filialen na gebeld maar overal uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Tweakwondo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:33:
Vandaag de nest hub bij de AH gekocht. Blijkt er een USA kabel in te zitten. verpakking is gewoon NL/Frans. gekocht in NL.

iemand anders met dezelfde ervaring? even contact gehad met de AH klanten service. morgen terug en hopelijk kunnen ze hem nog ruilen. veel filialen na gebeld maar overal uitverkocht!
Anders regelen met Google. Ze hebben wel een goede klantenservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 14:44
Nuevocasa schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:30:
[...]
Anders regelen met Google. Ze hebben wel een goede klantenservice!
gelukt. nieuwe gehad. als eerste instantie wilde ze het niet terug nemen, heel apart. na een lange discussie toch gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Meer Nest Thermostaat v3 gebruikers die de melding "Kan het weer nu niet ophalen. nest.com/m2" vaak om de oren krijgen? Lijkt compleet willekeurig te zijn wanneer de melding optreedt. Mij valt op dat de locatie in het instellingen menu ook op "Onbekend" staat maar wel de juiste postcode weergeeft.
Is Weather.com weer met de API bezig?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Thrace Grumble schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:53:
Meer Nest Thermostaat v3 gebruikers die de melding "Kan het weer nu niet ophalen. nest.com/m2" vaak om de oren krijgen? Lijkt compleet willekeurig te zijn wanneer de melding optreedt. Mij valt op dat de locatie in het instellingen menu ook op "Onbekend" staat maar wel de juiste postcode weergeeft.
Heb je hier al gekeken? https://nest.com/nl/suppo...ooser=true#the-section-id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zeker! Al zie ik nu wel dat de locatie in de app ook alleen op postcode is ingevuld, mss gaat het daar fout. Voor de rest werkt en klopt alles helemaal, dus de randomness blijft vreemd...

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Thrace Grumble schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:11:
[...]

Zeker! Al zie ik nu wel dat de locatie in de app ook alleen op postcode is ingevuld, mss gaat het daar fout. Voor de rest werkt en klopt alles helemaal, dus de randomness blijft vreemd...
Dan weet ik het ook niet. Hier gaat namelijk helemaal niks mis, dus het lijkt niet aan de Weather service te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zijn er hier Belgen in postcode 2000 of 2018 waar het weer wel werkt? Ik heb echt al maanden geen weer voorspellingen die binnenkomen. Soms als ik mijn postcode wijzig werkt het een dag maar het stopt vaak weer snel. Support heeft weinig zin gehad tot nu toe aangezien ze doorverwijzen naar hun weather source. Nogal apart dat schijnbaar het weer voor een grote stad zoals Antwerpen niet zou werken voor maanden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
Ik heb inmiddels mijn Nest Hello zelf aangesloten zonder gebruik te maken van een bestaande bel/gong. Bleek zelfs voor deze niet supertechneut erg simpel te zijn. Beltrafo gekocht voor 13 euro, voeding gaat daarheen middels een afgeknipte stekker van een oude lamp (er was nog een stopcontact vrij in de meterkast. Vanuit de beltrafo gaat er van de 0V en 14V een draadje naar de kleine puk die bij de Hello zat en vandaaruit gaat er een lange huishoudsnoer naar de Hello zelf toe. Werkt prima.

Qua ervaring tot nu toe:
Ik vind het wel jammer dat je (nog) niet de melding op je Google Hub of Home mini kan wijzigen. Ik krijg daarop dus alleen kort 1 DingDong te horen en gesproken "Er staat iemand bij de voordeur". Verder een appje op de telefoon, maar als ik de telefoon niet bij mij heb en op de 2e verdieping ben, dan is dat niet luid genoeg. Ik hoopte dat de gong van de Nest Protect gekoppeld kan worden, maar dat blijkt ook niet het geval. En de Hue lampen laten knipperen geloof ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

barrymossel schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:18:
[...]

Dan weet ik het ook niet. Hier gaat namelijk helemaal niks mis, dus het lijkt niet aan de Weather service te liggen.
Probleem lijkt opgelost! Ik heb in de app de positiebepaling via de telefoon laten lopen nu Thuisbepaling). Dan wordt de locatie van mijn huis blijkbaar wel goed bepaald, aangezien er bij de optie Lokatie nu extra informatie bij staat. Werkt ook nog als ik die Thuisbepaling weer uit zet!
swtimmer schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:23:
Zijn er hier Belgen in postcode 2000 of 2018 waar het weer wel werkt? Ik heb echt al maanden geen weer voorspellingen die binnenkomen. Soms als ik mijn postcode wijzig werkt het een dag maar het stopt vaak weer snel. Support heeft weinig zin gehad tot nu toe aangezien ze doorverwijzen naar hun weather source. Nogal apart dat schijnbaar het weer voor een grote stad zoals Antwerpen niet zou werken voor maanden.....
Misschien is mijn oplossing hierboven ook voor jou de redding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:53
Thrace Grumble schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:53:
De laatste paar weken heb ik die melding ook geregeld gehad. Sinds donderdag j.l. lijkt het weer goed te blijven gaan. Het zal wel aan weather.com liggen. Ik denk dat het uiteindelijk vanzelf weer wordt opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:22
YoGi_Berra schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:23:
[...]

Thanks. Hij hangt inmiddels. Zelf aansluiten is zeer goed te doen, zolang je het schema in de handleiding volgt en de handleiding van de cv er op na slaat (moest een stekkertje in de cv ketel van aan/uit naar modulair verwisselen). Overigens wel vreemd dat er geen voedingskabel voor de Heat Link wordt meegeleverd en pluggen voor de schroeven. :P

Alles aangesloten en het werkte meteen perfect. De app ook. Leuk extraatje: ik kan ook de pomp voor warm tapwater ('Warm water' functie) via het apparaat/app bedienen/instellen. Indien 'Warm water' uit staat, gebruikt de cv ketel de eigen voorraad warm tapwater ipv automatisch 'volgas' water te gaan verwarmen terwijl je alleen je handen wil wassen met warm water. :D

Hij is overigens een stuk kleiner dan verwacht. Natuurlijk meteen even het modulair verwarmen getest met de Nest op 25 graden, omdat het al 24 graden in de woonkamer was ( _O- ) en dat werkte ook meteen. I.t.t. de oude aan/uit thermostaat, werd de verwarming langzaam warm en maakte de cv-ketel zo goed als geen geluid. Top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me een beetje helpen over de Nest Hello?

Heb gelezen dat je 'm ook bedraad kunt aansluiten via een 12-24v adapter. Heb er een bij aliexpress besteld van 6 meter lang. Een gong hoef ik niet, ik ga de google nest hub gebruiken...

Ben niet heel technisch, gaat dit dan gewoon werken? Of moet er alsnog van alles omgevormd worden?

Ook qua wifi, wifi is beneden gemiddeld, ring deurbel start met een 2-3 seconden vertraging op, zal de hello dit ook gaan doen? Wat kan ik het beste doen voor snelle internetverbinding beneden.. ik zat te kijken naar die multiroom wifi dingen, tplink m4 set van 2, is dat wat?

Nog een vraagje aan hen die de nest hello met de nest hub gebruiken.. is er een instelling dat ie bij motion detection automatisch de video start op de nest hub? Of gaat die melding alleen via tekst en springt ie alleen bij het indrukken van de bel op video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:53:
Kan iemand me een beetje helpen over de Nest Hello?

Heb gelezen dat je 'm ook bedraad kunt aansluiten via een 12-24v adapter. Heb er een bij aliexpress besteld van 6 meter lang. Een gong hoef ik niet, ik ga de google nest hub gebruiken...

Ben niet heel technisch, gaat dit dan gewoon werken? Of moet er alsnog van alles omgevormd worden?

Ook qua wifi, wifi is beneden gemiddeld, ring deurbel start met een 2-3 seconden vertraging op, zal de hello dit ook gaan doen? Wat kan ik het beste doen voor snelle internetverbinding beneden.. ik zat te kijken naar die multiroom wifi dingen, tplink m4 set van 2, is dat wat?

Nog een vraagje aan hen die de nest hello met de nest hub gebruiken.. is er een instelling dat ie bij motion detection automatisch de video start op de nest hub? Of gaat die melding alleen via tekst en springt ie alleen bij het indrukken van de bel op video?
Ik durfde het zelf niet aan met zo'n adapter. Heb mn twijfels een beetje bij of dat werkt voor de EU versie. Ik heb ook geen gong, maar wel een beltrafo voor €13 gekocht en die met een stekker voeding gegeben aan de ene kant en vanaf de andere kant een stuk huishoudkabel van de 0 en 24V uitgang naar dat witte puckje geleid en van daaruit weer naar de hello. Werkt top. Toevallig zelf ook om bij de voordeur (en een verdieping hoger ook) verzekerd te zijn van beter wifi signaal 2 M9's gekocht van TPLink.
De Hub kon ik eigenlijk alleen connecten maar verder niks extra's instellen volgens mij. De nest app kan je wel instellen van welke dingen je een notificatie wilt en je kan op je Hub altijd de feed bekijken wanneer je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
SkyFlyer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:14:
Hoi Allemaal,

Nest gebruiker hier, zonder de Nest thermostaat (Gebruik Tado), maar met 2 IQ Outdoor camera's, Nest Hello deurbel en 6x Nest Protect (2x batterij, 4x 230V). Over het algemeen tevreden met de Next producten, de beelden van de camera's al eens aan een dankbare wijkagent doorgestuurd, die nog bewonderde hoe goed "zijn vriend" ;-) in beeld stond.

Maar nu; voor de IQ Outdoor camera's ben ik nu binnen 6 maanden al 2x door een (USB-C) kabel heengegaan. (Beide camera's 1), de kabel gaat bij mij direct naar binnen (achter de camera) en loopt dan door een 16mm PVC buis naar binnen toe, waarhij een blindplaat uitkomt en op de stekker wordt aangesloten. Alles zit dus goed beschermd en weggewerkt (de PVC buis is ingefreesd in de muur). Op internationale fora zit ik hier meer klachten over, als ik zelf naar de laatste plug kijk, lijkt hij aan de camera zijde ook verbrand binnen in de USB-C connector. Beide camera's zijn spontaan uitgevallen, niet tijdens extreem weer o.i.d.

Hebben andere hier ook last van gehad? Of heb ik gewoon pech gehad met deze camera's ?
Door veel gedoe dit weekend pas de nieuwe camera kunnen installeren en vanwege een bocht in de 16mm PVC buis kon ik wel de trekveer erdoorheen krijgen, maar niet de kabel van de IQ Outdoor. Oplossing was uiteindelijk de kabel door te knippen.

Voor toekomstige personen, die bleek verrassend eenvoudig, binnen zitten 3 kabels (2 dikke: rood en zwart en 1 dunne:geel). Volgens een site die ik tegenkwam zijn de rode en zwarte de stroomvoorziening, en de gele "communicatie" (?). In ieder geval heb ik ze binnen weer simpelweg met een kroonsteentje aan elkaar vastgemaakt en dan werkt het weer prima.

Op deze wijze kun je dus ook verlengen of in korten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
Tip voor starters en uitbreiders :) ! Sinds vandaag diverse Nest aanbiedingen bij de Mediamarkt:

Bijvoorbeeld:
Nest Hello voor 189,- https://www.mediamarkt.nl...ideo-deurbel-1574876.html
De Nest Hub voor 99,- https://www.mediamarkt.nl...nest-hub-wit-1619129.html
Nest Protect voor 99,- https://www.mediamarkt.nl...r-netvoeding-1388755.html

Ook andere varianten en kleuren beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:39
Is er een storing met gezichtsherkenning voor de Hello? De functionaliteit staat bij mij aan maar de Hello herkend geen gezichten meer sinds een paar dagen.

\\edit

sinds vanmorgen lijkt het weer te werken!

[ Voor 14% gewijzigd door Nimoleda op 26-06-2019 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Sinds okt-14 heb ik mijn Nest. Werkte nog prima, maar van de één op andere dag is de Heatlink dood. Hij doet niets meer. Dus ook de Nest krijgt geen stroom meer. Wat kan ik nu het beste doen? Garantie is al verlopen. Een losse heatlink kan ik nergens vinden. Heeft iemand dit eerder gehad en de Heatlink weer werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
sandervd00 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:49:
Tip voor starters en uitbreiders :) ! Sinds vandaag diverse Nest aanbiedingen bij de Mediamarkt:

Bijvoorbeeld:
Nest Hello voor 189,- https://www.mediamarkt.nl...ideo-deurbel-1574876.html
De Nest Hub voor 99,- https://www.mediamarkt.nl...nest-hub-wit-1619129.html
Nest Protect voor 99,- https://www.mediamarkt.nl...r-netvoeding-1388755.html

Ook andere varianten en kleuren beschikbaar.
Inmiddels hebben ze de prijs omhoog gegooid van de Nest Hello naar 219!

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:00
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hcBuSFt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/llaNFrl.jpg

Dit is de bestaande situatie.

Dit is de nieuwe trafo.

Afbeeldingslocatie: https://www.emat.nl/wp-content/uploads/2017/10/Beltrafo2.jpg

De onderste twee kabels kan ik eenvoudig vervangen, maar welke kabels moet ik in de bovenste doen?

Op de nieuwe trafo staat 0, 8V, 12V en 24V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
@NotSoSteady In de 0 en de 24V. Dus de twee buitenste aansluitingen.

Ik overweeg een Nest Hub, maar kan niet goed terugvinden of ik mijn HEOS 5 en bar gemakkelijk kan aansturen met spotify of door internet radio aan te zetten. Is hier iemand met ervaring met de hub en de HEOS speakers?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ophidian schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:44:
@NotSoSteady In de 0 en de 24V. Dus de twee buitenste aansluitingen.

Ik overweeg een Nest Hub, maar kan niet goed terugvinden of ik mijn HEOS 5 en bar gemakkelijk kan aansturen met spotify of door internet radio aan te zetten. Is hier iemand met ervaring met de hub en de HEOS speakers?
HEOS 5 heeft Bluetooth-connectiviteit ga ik vanuit? Dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Bedankt voor je reactie, klinkt ook eigenlijk best logisch. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ja hebben ze beide. Maar dit zou niet via spotify connect te doen zijn? Google mij suf, maar kan maar weinig vinden over de bediening van Heos via de Hub. Zou welkome aanvulling zijn om hem makkelijk te bedienen namelijk :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ophidian schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:16:
Ja hebben ze beide. Maar dit zou niet via spotify connect te doen zijn? Google mij suf, maar kan maar weinig vinden over de bediening van Heos via de Hub. Zou welkome aanvulling zijn om hem makkelijk te bedienen namelijk :)
Ja, ik kan het op dit moment niet testen omdat ik nog druk bezig ben met klussen. Maar je kan gewoon een Bluetooth-speaker selecteren in de Home-app, dus dat zou gewoon moeten werken, net zoals het bedienen van volume.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w8zpOa5.png

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 25-06-2019 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
NotSoSteady schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is de bestaande situatie.

Dit is de nieuwe trafo.

[Afbeelding]

De onderste twee kabels kan ik eenvoudig vervangen, maar welke kabels moet ik in de bovenste doen?

Op de nieuwe trafo staat 0, 8V, 12V en 24V.
NotSoSteady

In de twee buitenste aansluitingen 0 en 24 V.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@NotSoSteady Dank voor je reactie. Dat is toch niet helemaal wat ik zoek, dan wordt de hub een extra schakel en dat wil ik eigenlijk voorkomen. Had de hoop dat ik via de Hub spotify connect of tunein kon bedienen op de HEOS. Maar als ik naar Google Home kijk kan ik alleen het afspelen stoppen of volume veranderen. Eventueel dingen afspelen zou nog moeten komen (Bron). En extra chromecasts gaan toevoegen wil ik niet.

Via Google home kan ik wel mijn rolluiken met mijn stem bedienen via de Somfy Tahoma. Weet iemand of de hub die ook staan onder het scroll down menu, zodat je met een druk op de "knop" iets open of dicht kan doen? Net zoals bijvoorbeeld de hue verlichting ook te besturen is. Een knop zie ik in de google home app niet namelijk. Zou de hub juist willen zien als centraal punt zodat alles snel te bedienen is.

De Nest camera's en de hue verlichting gaat wel gemakkelijk zie ik, maar alleen dat is nog niet compleet genoeg voor mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ophidian schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:13:
@NotSoSteady Dank voor je reactie. Dat is toch niet helemaal wat ik zoek, dan wordt de hub een extra schakel en dat wil ik eigenlijk voorkomen. Had de hoop dat ik via de Hub spotify connect of tunein kon bedienen op de HEOS. Maar als ik naar Google Home kijk kan ik alleen het afspelen stoppen of volume veranderen. Eventueel dingen afspelen zou nog moeten komen (Bron). En extra chromecasts gaan toevoegen wil ik niet.

Via Google home kan ik wel mijn rolluiken met mijn stem bedienen via de Somfy Tahoma. Weet iemand of de hub die ook staan onder het scroll down menu, zodat je met een druk op de "knop" iets open of dicht kan doen? Net zoals bijvoorbeeld de hue verlichting ook te besturen is. Een knop zie ik in de google home app niet namelijk. Zou de hub juist willen zien als centraal punt zodat alles snel te bedienen is.

De Nest camera's en de hue verlichting gaat wel gemakkelijk zie ik, maar alleen dat is nog niet compleet genoeg voor mij denk ik.
Ik snap dan vermoedelijk niet helemaal wat je wilt. De HEOS wordt alleen gebruikt om de audio af te spelen en je kan met de Spotify-app op de Nest Hub gewoon zoeken naar artiesten en nummers, niet alleen stoppen of volume aanpassen. Google gebruikt de HEOS gewoon als speaker en blijft alle commando's verwerken. Je hoeft dus niet eerst te zeggen, 'hey Google, speel muziek af op de HEOS'.

https://support.google.com/googlenest/answer/7030379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@NotSoSteady
Als ik bijvoorbeeld kijkt in Spotify op mijn telefoon bedien ik de HEOS dmv spotify connect:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6fI5bhpYet50HjhsQpBngVm3/full.png

Voordeel is dat de speakers zelfde muziek afspelen en dus mijn vrouw en ik makkelijk muziek kunnen wisselen. Ik kan via de google assistent app inderdaad volume naar 25 zetten of volgend of vorig nummer. Echter kan ik via de spotify app op de Nest Hub ook de spotify connect speakers kiezen met een druk op de knop? Dus niet via bluetooth. Of moet ik eerst spotify starten op telefoon, heos speaker kiezen en is het dan pas vanaf de nest hub verder te veranderen? Anders speelt de hub de muziek af via bluetooth en is het voordeel van spotify connect verdwenen. Op de filmpjes op internet zie ik bij de spotify die op de Nest Hub draait wel dat je chromecast kan kiezen, maar zie nergens dat je spotify connect apparaten kan kiezen. En in jouw link staat ook dit: Play music on your speakers, TV, or video device. Note: You must use a Chromecast, Chromecast built-in TV or Assistant built-in TV that is linked to Google Home.

Grappig kom ik net dit topic tegen en daar loop ik ook tegenaan. Dus de koppeling met HEOS is alles behalve perfect op dit moment.

Nog mensen met de Somfy Tahoma die weten of de rolluiken ook te bedienen zijn met het scherm?

[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 26-06-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ophidian schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:20:
@NotSoSteady
Als ik bijvoorbeeld kijkt in Spotify op mijn telefoon bedien ik de HEOS dmv spotify connect:
[Afbeelding]

Voordeel is dat de speakers zelfde muziek afspelen en dus mijn vrouw en ik makkelijk muziek kunnen wisselen. Ik kan via de google assistent app inderdaad volume naar 25 zetten of volgend of vorig nummer. Echter kan ik via de spotify app op de Nest Hub ook de spotify connect speakers kiezen met een druk op de knop? Dus niet via bluetooth. Of moet ik eerst spotify starten op telefoon, heos speaker kiezen en is het dan pas vanaf de nest hub verder te veranderen? Anders speelt de hub de muziek af via bluetooth en is het voordeel van spotify connect verdwenen. Op de filmpjes op internet zie ik bij de spotify die op de Nest Hub draait wel dat je chromecast kan kiezen, maar zie nergens dat je spotify connect apparaten kan kiezen. En in jouw link staat ook dit: Play music on your speakers, TV, or video device. Note: You must use a Chromecast, Chromecast built-in TV or Assistant built-in TV that is linked to Google Home.

Grappig kom ik net dit topic tegen en daar loop ik ook tegenaan. Dus de koppeling met HEOS is alles behalve perfect op dit moment.

Nog mensen met de Somfy Tahoma die weten of de rolluiken ook te bedienen zijn met het scherm?
Ahh, nu snap ik het. Nee, dat gaat niet werken. Ik zie in ieder geval geen optie om de Nest Hub te selecteren als apparaat om de muziek via de Spotify-app af te spelen. Jij wil volledige integratie, terwijl de Nest Hub jouw HEOS alleen maar zal zien als een 'domme speaker' om muziek op af te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 26-06-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@NotSoSteady Ah dank je wel, dan wachten we het maar even af. Voor nu kan het dan nog niet wat ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tranzy schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:15:
[...]

Inmiddels hebben ze de prijs omhoog gegooid van de Nest Hello naar 219!
De Hello is online uitverkocht bij de MM en in de winkels ook nagenoeg uitverkocht. Op Bol.com is hij vandaag nog 219 en op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Unknown schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:11:
[...]

De Hello is online uitverkocht bij de MM en in de winkels ook nagenoeg uitverkocht. Op Bol.com is hij vandaag nog 219 en op voorraad.
Ik vermoed dat dit gemanipuleerd is omdat de korting misschien wat gul was. Want hij was nog wel op voorraad in diverse winkels.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 26-06-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tranzy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:21:
[...]

Ik vermoed dat dit gemanipuleerd is omdat de korting misschien wat gul was. Want hij was nog wel op voorraad in diverse winkels.
Klopt, ik heb hem ook voor 189 euro gehaald. Dat is nog minder dan wat mensen op MP durven te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
NotSoSteady schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Klopt, ik heb hem ook voor 189 euro gehaald. Dat is nog minder dan wat mensen op MP durven te vragen.
Ik kan het nog steeds niet verantwoorden aan mijzelf. Geen idee waarom ik het nodig heb. Probeer met man en macht te verzinnen maar wat ik absoluut wil voorkomen dat mijn vrouw gelijk krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tranzy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:43:
[...]

Ik kan het nog steeds niet verantwoorden aan mijzelf. Geen idee waarom ik het nodig heb. Probeer met man en macht te verzinnen maar wat ik absoluut wil voorkomen dat mijn vrouw gelijk krijgt :+
Beveiliging voor in de nacht. Integratie met Google Nest Hub. Daarnaast is het ook gewoon een hebbeding. Ik wil ook nog een Nuki, hoef ik helemaal niet meer naar de deur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
NotSoSteady schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:46:
[...]

Beveiliging voor in de nacht. Integratie met Google Nest Hub. Daarnaast is het ook gewoon een hebbeding. Ik wil ook nog een Nuki, hoef ik helemaal niet meer naar de deur. :+
Die hub die was al moeilijk maar daar had ze geen keuze in maar de deurbel gaat haar te ver. Ook vind ze de camera niet nodig.

Persoonlijk heb ik liever een nest outdoor cam achter en buiten sensor. Dan kan je ongewenste personen afschrikken door de lampen automatisch aan te laten gaan.

Heb namelijk pas 2 set HUE Lily spots gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 26-06-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
It is all about timing :-)

Hier nu 2x3 lily in tuin, 2 google nest hubs, en een batterij aan hue lampen. En vrouw blijft tevreden :-)
Tranzy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:55:
[...]

Die hub die was al moeilijk maar daar had ze geen keuze in maar de deurbel gaat haar te ver. Ook vind ze de camera niet nodig.

Persoonlijk heb ik liever een nest outdoor cam achter en buiten sensor. Dan kan je ongewenste personen afschrikken door de lampen automatisch aan te laten gaan.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:19
Ik wil een nest hello kopen en las dat 12 volt nu goed werkt. Ik kan niet goed vinden of dit betekent dat ik super simpel zelf de nest hello kan plaatsen zonder gedoe in de meterkast? Dus gewoon bestaande bel kabeltjes aansluiten en dan ophangen en ‘klaar’. Of moet ik toch nog met transformators werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Barns schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:53:
Sinds okt-14 heb ik mijn Nest. Werkte nog prima, maar van de één op andere dag is de Heatlink dood. Hij doet niets meer. Dus ook de Nest krijgt geen stroom meer. Wat kan ik nu het beste doen? Garantie is al verlopen. Een losse heatlink kan ik nergens vinden. Heeft iemand dit eerder gehad en de Heatlink weer werkend gekregen?
Hoi, iemand nog een tip voor bovenstaande om de Heatlink weer tot leven te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:18

Gaitman

The Real One

TweakerVincent schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:40:
Ik wil een nest hello kopen en las dat 12 volt nu goed werkt. Ik kan niet goed vinden of dit betekent dat ik super simpel zelf de nest hello kan plaatsen zonder gedoe in de meterkast? Dus gewoon bestaande bel kabeltjes aansluiten en dan ophangen en ‘klaar’. Of moet ik toch nog met transformators werken?
Ligt aan je trafo in de meterkast. Meeste is in Nederland 8 Volt en dat is echt te weinig. Een vriend probeerde het op 12 Volt maar dat ging ook niet super. Ik heb zelf de Nest hello nu op 16 Volt aangesloten want daardoor kan ik de bestaande bel van Friedland die tussen de 8 en 16 volt AC zit nog gebruiken en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 12:16
Prulleman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:56:
Ik meen me te herinneren dat ik in dit topic een paar keer voorbij heb zien komen dat de Nest bleef hangen in het stoken, met wat algemene reacties maar geen oplossing..

ik heb ze zelf nu in 2 maanden een keer of 6 gehad dat ik merkte dat het ineens 24 graden in huis was (ingesteld op 21), scherm van de nest zwart, dus heeft (of denkt) het uit signaal te hebben gegeven, maar er stroomt dan nog volle bak heet water door mijn radiatoren..

ik zit wel met een stadsverwarming, waarbij de Nest dus de klep alleen open of dicht zet. Met mijn oude (simpele) honeywel draai thermostaat heb ik hier in 9 jaar tijd nooit last van gehad.

Ik dacht dat het misschien aan opentherm zou kunnen liggen, dus ik had eerst de nest instellingen aangepast van opentherm naar aan/uit, en daarna de draden omgezet naar aan/uit.
(aan/uit zorgde overigens voor een veel kleinere overshoot, maar helaas nog sporadisch dat de klep niet dicht gezet wordt)

Heeft iemand hier ook weleens last van en is er een oplossing voor?
Nadat dit issue geleidelijk vaker voor kwam, toch maar eens een monteur bijgehaald.. de agpo ferroli stadsverwarmings/warmtewisselaar unit heeft blijkbaar 2 motor gestuurde kleppen. 1 voor het doorlaten van het stadsverwarming water richting de radiatoren, de ander voor het doorlaten van het stadsverwarmingswater richting de "radiator" om het tapwater te (voor)verwarmen.

De eerste check van de monteur (had ik zelf ook kunnen doen als ik geweten had op welk knopje van de warmte meter in de meterkast ik had moeten drukken) was het aantal liter per uur aan doorstroom bekijken. Dit hoort dus 0 te zijn, maar was behoorlijk hoog, na wat expirementeren het het vervangen van de motortje die de kleppen aansturen (een elektromoter die je op de klep schroeft en die een pin uitdrukt om de klep te sluiten). bleek dat het probleem dus bij beide klep motors zat. beide gingen gewoon niet goed dicht en lieten continu warm water doorstromen..

Moraal van het verhaal, niks mis met de Nest, maar mogelijk door der andere (opentherm) aansturing van de kleppen zijn de motortjes toch van slag geraakt en stuk (nou hebben die dingen uiteraard ook onderhoud nodig en dat heb ik in 10 jaar en de vorige bewonder in x jaar waarschijnlijk nooit gedaan).
mocht je issues hebben met stadsverwarming, check je doorstroom als alles uitstaat (thermostaat + tapwater (voor)verwarmen). die moet 0 zijn.

Ik ben nu vooral benieuwd wat ik volgend jaar terug ga krijgen en wat het nieuwe voorschot wordt, dat zal nogal een verschil gaan maken den ik :X

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Krijg je in Nederland ook een vervangende Nest Hello bij diefstal?

Ik heb het overigens voor elkaar gekregen. Installatie stelde niks voor, maar toch is werken in zo’n meterkast niks voor mij. :P
TweakerVincent schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:40:
Stelt niks voor, bestaande kabels in de nieuwe trafo. Ik heb ook de gong voor de zekerheid vervangen, maar ook hier dezelfde bekabeling gebruikt, hoewel je ze moet door lussen met die meegeleverde haakjes. Ik heb het nu nog los liggen, dus als je een paar foto’s nodig hebt moet je het maar zeggen.

[ Voor 64% gewijzigd door NotSoSteady op 03-07-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Ik heb wel baat bij wat foto’s. Kun je ze posten? Heb hier namelijk een wachtende trafo en Nest Hello, klaar voor installatie. Qua bel : welke opties zijn er nog meer behalve de fabrieksbel van Grothe( of valt t wel mee?)
NotSoSteady schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:43:
Krijg je in Nederland ook een vervangende Nest Hello bij diefstal?

Ik heb het overigens voor elkaar gekregen. Installatie stelde niks voor, maar toch is werken in zo’n meterkast niks voor mij. :P

[...]

Stelt niks voor, bestaande kabels in de nieuwe trafo. Ik heb ook de gong voor de zekerheid vervangen, maar ook hier dezelfde bekabeling gebruikt, hoewel je ze moet door lussen met die meegeleverde haakjes. Ik heb het nu nog los liggen, dus als je een paar foto’s nodig hebt moet je het maar zeggen.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
mistercage schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:23:
Ik heb wel baat bij wat foto’s. Kun je ze posten? Heb hier namelijk een wachtende trafo en Nest Hello, klaar voor installatie. Qua bel : welke opties zijn er nog meer behalve de fabrieksbel van Grothe( of valt t wel mee?)

[...]
Ik zal ze morgen hier even plaatsen, zit nog niet in de 'nieuwe' woning. Laat ik je gelijk even horen hoe de Grothe klinkt. Ik denk dat ik hem ga uitschakelen in de app, want ik heb ook nog een Nest Hub, Google Home en een Home Mini. Bovendien klinkt Nest Hello buiten ook veel mooier. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 03-07-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
top, thx !
NotSoSteady schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:08:
[...]

Ik zal ze morgen hier even plaatsen, zit nog niet in de 'nieuwe' woning. Laat ik je gelijk even horen hoe de Grothe klinkt. Ik denk dat ik hem ga uitschakelen in de app, want ik heb ook nog een Nest Hub, Google Home en een Home Mini. Bovendien klinkt Nest Hello buiten ook veel mooier. 8)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
Meer mensen die regelmatig meldingen krijgen dat de Hello geen verbinding maakt? Ik krijg inmiddels dagelijks meerdere keren meldingen dat de deurbel al 10 minuten geen verbinding heeft. Als ik een internet test doe met mijn telefoon op de plek waar de bel hangt, dan lijkt de verbinding gewoon prima te zijn, dus daar zou het eigenlijk niet aan moeten liggen. De eerste paar weken was er niets aan de hand, maar nu wordt de bel langzamerhand onbruikbaar door het continue falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:18

Gaitman

The Real One

soundwave070 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:20:
Meer mensen die regelmatig meldingen krijgen dat de Hello geen verbinding maakt? Ik krijg inmiddels dagelijks meerdere keren meldingen dat de deurbel al 10 minuten geen verbinding heeft. Als ik een internet test doe met mijn telefoon op de plek waar de bel hangt, dan lijkt de verbinding gewoon prima te zijn, dus daar zou het eigenlijk niet aan moeten liggen. De eerste paar weken was er niets aan de hand, maar nu wordt de bel langzamerhand onbruikbaar door het continue falen.
ik had het de eerste dag regelmatig. Toen heb ik de repeater boven maar eens uitgezet. Bleek dat die daar verbinding mee had. De Nest hello uit het lijstje met geregistreerde apparaten op de repeater gehaald en sindsdien werkt het stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
Ik heb juist 2 TP Link Deco M9 access points aangeschaft met als doel het netwerk bij de voordeur sterker te maken (woon in een dubbel bovenhuis), dus dat is niet echt een optie helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Gaat t je nog lukken denk je ? Wil dit weekend ad slag gaan ermee..
NotSoSteady schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:08:
[...]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
mistercage schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:28:
Gaat t je nog lukken denk je ? Wil dit weekend ad slag gaan ermee..
[...]
Sorry, ik ga zo nog even heen en zal dan even foto’s maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Rustig aan :)

Thx alvast
NotSoSteady schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Sorry, ik ga zo nog even heen en zal dan even foto’s maken.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
soundwave070 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:28:
Ik heb juist 2 TP Link Deco M9 access points aangeschaft met als doel het netwerk bij de voordeur sterker te maken (woon in een dubbel bovenhuis), dus dat is niet echt een optie helaas :(
De combi Deco en nest werkt helaas niet. Dat geeft veel disconnects. Had het zelf ook met mijn Hello en IQ outdoor. Mijn kpn router wifi weer aangezet voor alleen de camera’s (ligt toch in de meterkast) en opgelost. Nest en TPlink fora staan er vol mee, maar oplossing is er nog niet. Ander draadloos netwerk opzetten is de enige oplossing momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Tranzy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:55:
[...]

Dat kan ook al met de Hello zonder een buitensensor of andere camera.

https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/nest

Hier staat hij zo ingesteld dat als ik 24 uur van huis ben, de lampen aangaan als er iemand bij de voordeur staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Was iets tussen gekomen, dit zal je echter op weg moeten helpen.

Schakel de stroom uit en sluit de nieuwe transformator aan als volgt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vViBfyq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CkHD7GY.jpg

Dit (bovenstaande foto) kun je vermoedelijk ook omgekeerd doen, maar dit is mijn logica. :+

Daarna ga je naar je bestaande gong/chime en deze is vermoedelijk met twee kabels aangesloten. Maak beide kabels los en druk ze in de clipjes (niet de verlengclipjes hiervoor gebruiken). Pak daarna je nieuwe gong en bevestig de twee haakjes van de Nest-clipjes om de schroeven en draai alles weer vast. Sluit daarna de Nest Hello aan op de bestaande kabels en de cirkel kleurt ditmaal blauw in plaats van geel.

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 06-07-2019 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 01:34
Hello!

Ik heb vandaag een Nest Hello geinstalleerd. Ik had gelukkig al een 12V trafo dus dat was iets makkelijker om te installeren. Alles lijkt goed te werken, maarrrrrr er is 1 irritante issue: de beller hoort zijn eigen stem keihard terug met een seconde delay.
Nu blijkt dat onze beide Samsung telefoons dit hebben, maar de werk-iphone heeft nergens last van.
Het schijnt dat die het geluid dat uit de eigen speaker komt niet doorgeeft door zijn mic.

Ik heb ook geprobeerd om het geluid op de telefoon zo zacht mogelijk te zetten, maar dat werkte niet,

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Vandaag mijn Nest Hello geïnstalleerd en gekoppeld aan de Hubs die ik heb. Werkt prima, maar.......mijn 3 Nest Protects verliezen nu at random hun wifi verbinding.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb al de troubleshoot stappen doorlopen die nest aangeeft maar het komt gewoon weer terug.
Lijkt alsof de Hello alles wegdrukt....

PV Output

Pagina: 1 ... 55 ... 72 Laatste