Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
vanDaal schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:49:
[...]
Wat is de kabel die uit de ketel komt? Zijn dat die rode en blauwe helemaal links? (waar ook een zwarte en witte zit)

En voeding voor de heatlink haal ik uit de groene L/N rechts? Dus gewoon twee extra kabels erbij frotten?
Als het goed is zijn dat inderdaad de rode en blauwe draad. Voor stroom zou ik gewoon een losse kabel pakken en die op N en L plaatsen en niet de stroom van de ketel aftappen om het wat makkelijker te houden.

Zo zou het er uiteindelijk moeten uitzien als je inderdaad via OpenTherm aansluit:

https://www.domotica-blog...-heatlink-installatie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24

Reptile209

- gers -

weertenaar schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:29:
[...]
vanwege co-ouderschap heb ik een tweewekelijks ritme, ook dit is helaas niet in te stellen... wat dat betreft valt me de doorontwikkeling toch wat tegen.
Yep, same here. De ene week is er vrijwel niemand thuis, de andere week zijn het bijna volle dagen (gastouder aan huis en zelf parttime). Voordeel is wel dat ik - als ik het niet vergeet :+ - op kantoor de verwarming kan aanzetten, en dat hij meestal netjes zelf uit gaat als ik 's morgens wegga.
Maar die stomme sliders voor het instellen van een schema zijn een ramp: dat had wat mij betreft gewoon een tabelletje mogen zijn waar je tijden kunt invullen. Dan kan je ook wat makkelijker voor de volgende dag wat aanpassen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

Ik krijg als het goed is ergens vandaag m'n Nest Learning Thermostat binnen, maar ik zit nu al een beetje te kijken hoe ik het moet gaan aansluiten op m'n Vaillant VHR 24-28C. Er lopen nu twee draden (rode + blauwe) uit de ketel direct naar de oude thermostaat. Kan ik dat direct aansluiten op m'n Nest of moet ik percee zo'n Heat Link ertussen gooien? Oeps, lees nu net in de beschrijving dat de Heat Link verplicht ertussen moet :+

[ Voor 11% gewijzigd door Ktenolix op 12-02-2019 15:01 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:16

vanDaal

-ismeereentje

Razer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:54:
[...]

Als het goed is zijn dat inderdaad de rode en blauwe draad.
Ok. Lastige is dat die rode en blauwe draad van de CV naar de OpenTherm module zit vastgesoldeerd. Die krijg ik niet zo maar los. Die van de OpenTherm module naar de thermostaat loopt (aangesloten op T en 10) kan ik wel losmaken. Daar kan ik dan de HeatLink tussen plaatsen. Maar dan heb ik geloof ik wel twee extra kabels nodig...
Voor stroom zou ik gewoon een losse kabel pakken en die op N en L plaatsen en niet de stroom van de ketel aftappen om het wat makkelijker te houden.
Ok, dus een losse kabel met een stekker eraan en in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
vanDaal schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:04:
[...]
Ok. Lastige is dat die rode en blauwe draad van de CV naar de OpenTherm module zit vastgesoldeerd. Die krijg ik niet zo maar los. Die van de OpenTherm module naar de thermostaat loopt (aangesloten op T en 10) kan ik wel losmaken. Daar kan ik dan de HeatLink tussen plaatsen. Maar dan heb ik geloof ik wel twee extra kabels nodig...

[...]
Ok, dus een losse kabel met een stekker eraan en in het stopcontact.
Nee... Je volgt het niet helemaal. Je knipt de kabel door die nu naar thermostaat gaat beneden, die komt al uit de OT module. Vervolgens heb je 2 uiteindes, die van de kant van de ketel zet je op Heatlink OT1,2 en aan andere kant zet je hem op T1,T2 die naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49
Reptile209 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:58:
[...]

Yep, same here. De ene week is er vrijwel niemand thuis, de andere week zijn het bijna volle dagen (gastouder aan huis en zelf parttime). Voordeel is wel dat ik - als ik het niet vergeet :+ - op kantoor de verwarming kan aanzetten, en dat hij meestal netjes zelf uit gaat als ik 's morgens wegga.
Maar die stomme sliders voor het instellen van een schema zijn een ramp: dat had wat mij betreft gewoon een tabelletje mogen zijn waar je tijden kunt invullen. Dan kan je ook wat makkelijker voor de volgende dag wat aanpassen.
Toen ik hem net geïnstalleerd had nog de fout gemaakt om hem te laten "leren"...vervolgens was het op onverklaarbare tijden warm in huis (ook 's avonds heel laat).
Nu dus een minimaal rooster erin en handmatig aan in de week dat ik veel thuis ben.
Misschien in de toekomst nog koppelen met de smartphone zodat hij automatisch aan en uit gaat, maar dan moet ik mijn moeder ook verplichten om haar iPhone te koppelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Razer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:41:
[...]

Nee... Je volgt het niet helemaal. Je knipt de kabel door die nu naar thermostaat gaat beneden, die komt al uit de OT module. Vervolgens heb je 2 uiteindes, die van de kant van de ketel zet je op Heatlink OT1,2 en aan andere kant zet je hem op T1,T2 die naar beneden gaan.
Ah.... zo. Inmiddels te laat. Ik heb even een extra signaalkabel (die witte) gehaald en die (nog niet netjes) aangesloten van de HeatLink naar de CV ketel. De grijze kabel loopt nu van de HeatLink naar de thermostaat. Zowel de HeatLink als de Nest thermostaat heb ik met een USB kabel gevoed.

- edit 17:34 -
Ook geprobeerd met jouw oplossing Roy. Dus kabel doorknippen en beide uiteindes verbonden met de CV en de thermostaat. Helaas geen verschil...
- /edit -

- edit 18:45 -
Ook nog geprobeerd om de kabel tussen de HeatLink en de Thermostaat weg te halen (dus draadloze verbinding). Alles gereset, maar geen verschil.
- /edit -

Echter... Nest kan geen verbinding maken met de HeatLink :/ . De afstand kan het probleem volgens mij niet zijn; is denk ik een meter of 8.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7839/32131299407_784750b110_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7895/46349463304_b4b5b0a376_c.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door vanDaal op 12-02-2019 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
vanDaal schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:47:
[...]

Ah.... zo. Inmiddels te laat. Ik heb even een extra signaalkabel (die witte) gehaald en die (nog niet netjes) aangesloten van de HeatLink naar de CV ketel. De grijze kabel loopt nu van de HeatLink naar de thermostaat. Zowel de HeatLink als de Nest thermostaat heb ik met een USB kabel gevoed.

Ook geprobeerd met jouw oplossing Roy. Dus kabel doorknippen en beide uiteindes verbonden met de CV en de thermostaat. Helaas geen verschil...
- /edit -
Beide uiteindes (waar je hebt geknipt) moeten aan de Heatlink hè?
Ook nog geprobeerd om de kabel tussen de HeatLink en de Thermostaat weg te halen (dus draadloze verbinding). Alles gereset, maar geen verschil.
- /edit -

Echter... Nest kan geen verbinding maken met de HeatLink :/ . De afstand kan het probleem volgens mij niet zijn; is denk ik een meter of 8.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En als je de Nest zelf even mee naar je CV/heatlink neemt, weet je meteen of het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

barrymossel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:53:
[...]

Beide uiteindes (waar je hebt geknipt) moeten aan de Heatlink hè?
Ja, had ik inderdaad. Wat ik wel vreemd vind, is dat de kabel die ik heb doorgeknipt een eenvoudige, twee-aderige (rood, blauw) kabel is. Echter, de kabel die bij de thermostaat uitkomt, heeft, naast rood en blauw, veel meer aders. Lijkt een UTP kabel.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7826/47074838351_5b16180c3f_c.jpg

[...]
En als je de Nest zelf even mee naar je CV/heatlink neemt, weet je meteen of het daaraan ligt.
Ja, heb ik gedaan. Ook geen resultaat :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ik wil even zeggen dat ik die Home/Away functie van Nest bijzonder waardeloos vind. De helft van de tijd pakt hij via geofencing niet dat je weg bent, en zelfs met manueel instellen krijg je vaak een foutmelding dat hij de status niet van Home naar Away kan veranderen.

Hue werkt vlekkeloos en mijn licht springt altijd netjes aan als ik de auto op de oprit rijdt, maar op Nest kun je niet vertrouwen. Duur grapje ook als hij maar blijft stoken terwijl er die dag niemand thuis is.

Heb dat hele 'smart' gedeelte van Nest maar uitgeschakeld, en weer back to basic met alles steeds handmatig instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jimmy J. op 13-02-2019 08:12 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

Volgens het bedradingsschema van Nest moet ik de Heat Link op netspanning aansluiten d.m.v. een zekering van 3 A. Ik heb geen stroomkabels bijgeleverd gekregen, dus moet ik zelf iets in elkaar knutselen? Bijv. een aansluitsnoer met open eind en daartussen een zekeringhouder + zekering en dat weer op de Heat Link aansluiten? :?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
vanDaal schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:47:
[...]

- /edit -

- /edit -

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet niet wat je aan het doen bent, maar van het aansluiten van je heatlink klopt al niks... Via USB power aangesloten? No go.... Moet op 230V, kijk aub goed naar aansluitschema's...

Afbeeldingslocatie: https://www.diynot.com/diy/attachments/heatlink-jpg.127571/

230V kabel afknippen op N+L
OT ketel aansluiting op OT1,OT2
Kabel naar Nest op T1, T2

[ Voor 3% gewijzigd door Razer op 14-02-2019 13:45 ]

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Razer schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:44:
230V kabel afknippen op N+L
OT ketel aansluiting op OT1,OT2
Kabel naar Nest op T1, T2
Ja, zo heb ik hem inmiddels. Moest de HeatLink factory resetten en toen maakte ie wel verbinding met de Nest.

(die geeft nu een H73 melding, 'Er is een draadloze verbinding, maar OpenTherm wordt niet gedetecteerd. Controleer je installatie', dus we zijn er nog steeds niet :( )

• Razer
vanDaal schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:17:
[...]

Ja, zo heb ik hem inmiddels. Moest de HeatLink factory resetten en toen maakte ie wel verbinding met de Nest.

(die geeft nu een H73 melding, 'Er is een draadloze verbinding, maar OpenTherm wordt niet gedetecteerd. Controleer je installatie', dus we zijn er nog steeds niet :( )
En op "2" en "3"? Aan/uit schakeling? Ook even in Nest op aan/uit.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Ktenolix schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:38:
Volgens het bedradingsschema van Nest moet ik de Heat Link op netspanning aansluiten d.m.v. een zekering van 3 A. Ik heb geen stroomkabels bijgeleverd gekregen, dus moet ik zelf iets in elkaar knutselen? Bijv. een aansluitsnoer met open eind en daartussen een zekeringhouder + zekering en dat weer op de Heat Link aansluiten? :?
Volgens mij - not an expert! - kan je die zekering achterwege laten. Het geeft je een beetje extra veiligheid voor als er een kortsluiting in de Heatlink zou ontstaan. Ik heb ook gewoon direct een netsnoer met stekker aangesloten zonder extra zekering. Snoer + stekker moet je idd zelf regelen. Kant en klaar bij de bouwmarkt, of even zelf in elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:29
Ik ben over het algemeen erg tevreden over mijn Nest, echter wordt mijn rendouche niet goed warm waar ik eerder geen problemen had.
Ik heb de aanvoertemperatuur naar 70 gezet, waar ik die eerder van 85 naar 60 heb gezet. Dit doet helaas nog niets.
Wat wel opvalt is dat ik mijn warmwater temperatuur (60) wel zie in de nest, maar als ik via instellingen naar apparaat ga, staat er "niet verbonden" . In de nest app staat hij op 60 en is hij continu oranje (teken dat hij verwarmt).

Nu zie ik op de Nest site zelf dat warmwater bij combiketel niet werkt? Ik heb een remoha Quinta 28c uit 2006.
Als ik op de ketel zelf de boiler temperatuur wil uitlezen krijg ik geen temperatuur te zien, maar "37." Echter is er geen actieve sturingscode, dus in mijn geval betekend het waarschijnlijk dat er geen boilersensor is aangesloten.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Ik post het maar even hier omdat ik net een Nest heb aangesloten, maar ik denk dat de oplossing zit in de ketel.
Ik heb al een uurtje zitten googlen, maar kom er niet uit.

Alles lijkt te werken met de thermostaat en heat link, maar de ketel slaat niet aan wanneer er een warmte vraag is (vloerverwarming of tapwater).

De ketel is een Intergas kombi kompakt hre 36 30.

Volgens het ketel installatievoorschrift.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PJfbRf2L/Knipsel-forum-2.jpg

De oude thermostaat (honeywell round aan/uit) stond aangesloten op de aan/uit verbindingen van de ketel.
(oude situatie)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s2yJhJ79/Knipsel-forum.jpg

Nu heb ik dus simpelweg de kabeltjes (uiteraard via de heat link) op 11 en 12 aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HLvn0pFW/Knipsel-forum-3.jpg

De opmerking over "6 - 7 open" in het ketel voorschrift snap ik niet, hier heb ik niks mee gedaan.

Ik heb het idee dat ik 6 en 7 misschien moet doorlussen, maar wil natuurlijk ook niks kapot maken.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 17-02-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
mitsumark schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:24:
Ik post het maar even hier omdat ik net een Nest heb aangesloten, maar ik denk dat de oplossing zit in de ketel.
Ik heb al een uurtje zitten googlen, maar kom er niet uit.

Alles lijkt te werken met de thermostaat en heat link, maar de ketel slaat niet aan wanneer er een warmte vraag is (vloerverwarming of tapwater).

De ketel is een Intergas kombi kompakt hre 36 30.

Volgens het ketel installatievoorschrift.
[Afbeelding]

De oude thermostaat (honeywell round aan/uit) stond aangesloten op de aan/uit verbindingen van de ketel.
(oude situatie)
[Afbeelding]

Nu heb ik dus simpelweg de kabeltjes (uiteraard via de heat link) op 11 en 12 aangesloten.
[Afbeelding]

De opmerking over "6 - 7 open" in het ketel voorschrift snap ik niet, hier heb ik niks mee gedaan.

Ik heb het idee dat ik 6 en 7 misschien moet doorlussen, maar wil natuurlijk ook niks kapot maken.
Heb volgens mij de zelfde ketel. Alleen aansluiten op 11-12 en niks doorlussen. Zou helaas zo direct niet weten wat je moet aanpassen. Is voor mij ruim anderhalf jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
|:( De ketel zelf stond niet aan O-)

Bedankt voor de 'bevestiging' dat het goed zit aangesloten.

[ Voor 45% gewijzigd door mitsumark op 17-02-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wie weet waarom mijn NEST V2 thermostaat soms in GROTE BLOKKEN en soms in VELE KLEINE BLOKJES een warmtevraag doet/stookt???

Ik heb vloerverwarming, geen nachtverlaging, temp staat altijd op 20.5 graden.
En als ik in de geschiedenis van de Nest kijk, zie ik soms één of hooguit een paar grote lange stookvragen per 24uur, maar soms ook vele korte stookvragen.

Waarom dit verschil in gedrag? Het weer buiten lijkt de afgelopen dagen redelijk gelijk...

Zie bijv:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jDb3kj5/Screenshot-20190223-144624.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 21:45
Doet ie bij mij ook, enige wat ik me kan bedenken is dat het dan te warm wordt en dat de thermostaat de ketel vraagt af te slaan. True radiant zou hier namelijk voor moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 15:53
Allewijn schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:54:
Wie weet waarom mijn NEST V2 thermostaat soms in GROTE BLOKKEN en soms in VELE KLEINE BLOKJES een warmtevraag doet/stookt???

Ik heb vloerverwarming, geen nachtverlaging, temp staat altijd op 20.5 graden.
En als ik in de geschiedenis van de Nest kijk, zie ik soms één of hooguit een paar grote lange stookvragen per 24uur, maar soms ook vele korte stookvragen.
Mijn open therm Nest (v3) geeft de grotere blokken aan, langer opwarmen met een aangepaste watertemperatuur. Elders heb ik een Nest v2 die alleen kan schakelen. Deze gaat met een vaste watertemperatuur veel vaker aan en uit met als gevolg de vele kleine streepjes.

• Allewijn
  • Niet online
Inferi schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:39:
Doet ie bij mij ook, enige wat ik me kan bedenken is dat het dan te warm wordt en dat de thermostaat de ketel vraagt af te slaan. True radiant zou hier namelijk voor moeten zorgen.
Maar waarom de ene keer wel van die grote lange blokken en de andere keer vele korte blokken per 24 uur?
Hoort dat niet altijd een beetje 'hetzelfde' te zijn met een ingeleerde Nest?

• mitsumark
Ik heb alleen in de ochtend 1 "groot" blok en verder de hele dag niks.
Lage temperatuur vloerverwarming, 's nachts laag genoeg dat ie niet aan gaat (19 graden) in de ochtend 21 graden, overdags weer 19 graden en 's avonds weer 21 graden (maar dan springt ie niet aan omdat het al/nog warm genoeg is).

• Allewijn
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:29:
Ik heb alleen in de ochtend 1 "groot" blok en verder de hele dag niks.
Lage temperatuur vloerverwarming, 's nachts laag genoeg dat ie niet aan gaat (19 graden) in de ochtend 21 graden, overdags weer 19 graden en 's avonds weer 21 graden (maar dan springt ie niet aan omdat het al/nog warm genoeg is).
En op hoe veel uren warmtevraag kom jij dan?
Ik zie de afgelopen 7 dagen meerdere kortere blokjes, maar wel fijn in totaal weinig gevraagde stooktijd. 1 3/4e tot 2 uur, met een continue temp van 20.5 graden dag en nacht.

• mitsumark
Allewijn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:20:
[...]

En op hoe veel uren warmtevraag kom jij dan?
Ik zie de afgelopen 7 dagen meerdere kortere blokjes, maar wel fijn in totaal weinig gevraagde stooktijd. 1 3/4e tot 2 uur, met een continue temp van 20.5 graden dag en nacht.
1,5 tot 3 uur, maar dat zal verschillen per woning en omstandigheden, daarnaast weet je niet op welke kracht er verwarmd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Vandaag een nest Hello opgehangen en bemerkt dat de maand gratis Nest aware niet is ingegaan, dit zou automatisch gaan volgens de nest site.
In de chat krijg ik te horen dat dit niet opgaat voor de Hello, en als je (zo eerlijk bent om aan te geven dat je) een deel van de openbare weg filmt moet je eerst een schriftelijk akkoord tonen van de gemeente waar je woont dat het akkoord is. Dit kan ook gelden voor het betaalde abonnement!!!

Helaas klikte ik mis en heb daarmee de chat beëindigd, en ik vermoed dat ze nu al naar huis zijn, zit al een kwartier te wachten.

Nest aware is voor mij een essentieel onderdeel van het pakket, als ze niet meewerken kan alles weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:16
Vandaag nieuwe Nest Protect binnen gekregen die ik boven in de hal zou willen ophangen.
Nu probeer ik al de hele namiddag om ze toe te voegen aan de app, maar ik krijg de hele tijd dezelfde error :(
Iemand die al eens gezien? Ik heb al vanalles geprobeerd wat op Google staat. Gereset, zowel met iPhone als iPad geprobeerd, mijn router gereset, mijn acces point uitgetrokken, ipv6 zou moeten werken op mijn router.
Heel gek want de andere werkt al meer dan 7 maanden goed.

Nest1

Ik denk niet dat ik ze nog dichter bij elkaar kan zetten?

Nest2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 20-09 21:18
Hallo allemaal,

Ik ben onlang verhuisd naar een andere woning, en daar hangt een Nest aan de wand.
Ik heb echter een vraagje, precies op de plek waar hij hangt, komt een computerkast
die ik via Marktplaats heb gekocht.

Nu zag ik dat er een Nest standaard bestaat waarmee je hem op een andere plek kunt zitten.
Als ik die aanschaf, moet ik dan nog iets veranderen aan de muuraansluiting om hem te laten
werken ?

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Spasm schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:42:
Hallo allemaal,

Ik ben onlang verhuisd naar een andere woning, en daar hangt een Nest aan de wand.
Ik heb echter een vraagje, precies op de plek waar hij hangt, komt een computerkast

Nu zag ik dat er een Nest standaard bestaat waarmee je hem op een andere plek kunt zitten.
Als ik die aanschaf, moet ik dan nog iets veranderen aan de muuraansluiting om hem te laten
werken ?
Nee, dan werkt de Nest op een normale micro (?) usb oplader. De aansluiting in de muur is dan ongebruikt. Verbinding tussen de Nest en de Heat link is sowieso draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Oh ok. Duidelijk. Thanks.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Spasm schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:42:
Hallo allemaal,

werken ?
Let wel op waar je hem dan neerzet, in verband met afstand tot radiatoren, tocht, zonlicht, etc. Dat zal allemaal invloed hebben op de temperatuur die je uiteindelijk in je kamer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Thanks. I was van plan om hem bovenop de computerkast te zetten, dus hij komt enkel iets hoger te hangen.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Spasm schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:50:
Thanks. I was van plan om hem bovenop de computerkast te zetten, dus hij komt enkel iets hoger te hangen.
Je moet het even in de praktijk bekijken, maar iets hoger kan zijn dat de kamer gemiddeld wat kouder gaat zijn. Warme lucht stijgt op, dus de thermostaat zal mogelijk eerder het idee hebben dat het warm genoeg is. Op de 1,5m waar hij eerder hing is het dan nog wat kouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 15:53
Spasm schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:50:
Computerkasten genereren over het algemeen ook warmte, waardoor de thermostaat sneller de beoogde temperatuur gaat bereiken. Zelf heb ik dat gehad met een lampje wat in de buurt van de thermostaat hing.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 20-09 20:54
Afgelopen week een Nest cam IQ outdoor gekocht en opgehangen. Beeld en dergelijke bevalt mij prima, wat ik echter bizar slecht vind is de notification als er een persoon is gedetecteerd.

Ik krijg alleen een kort geluidje net zoals ik een whatsappje binnen zou krijgen. Hier ga ik 's nachts echt niet wakker van worden als iemand mijn achterdeur open aan het breken is.

Iemand een idee hoe dit verbeterd kan worden? Het zou mooi zijn als ik een soort alarm krijg waar ik echt op moet reageren om uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Vimana schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:00:
Afgelopen week een Nest cam IQ outdoor gekocht en opgehangen. Beeld en dergelijke bevalt mij prima, wat ik echter bizar slecht vind is de notification als er een persoon is gedetecteerd.

Ik krijg alleen een kort geluidje net zoals ik een whatsappje binnen zou krijgen. Hier ga ik 's nachts echt niet wakker van worden als iemand mijn achterdeur open aan het breken is.

Iemand een idee hoe dit verbeterd kan worden? Het zou mooi zijn als ik een soort alarm krijg waar ik echt op moet reageren om uit te zetten.
In een domotica systeem hangen en bij detectie van een persoon alle lampen laten knipperen, TV's aan, radio's aan (alles op vol vermogen). Schrik je meteen de boef af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Reptile209 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Je moet het even in de praktijk bekijken, maar iets hoger kan zijn dat de kamer gemiddeld wat kouder gaat zijn. Warme lucht stijgt op, dus de thermostaat zal mogelijk eerder het idee hebben dat het warm genoeg is. Op de 1,5m waar hij eerder hing is het dan nog wat kouder.
Bedankt voor de tip ! Ga het in de gaten houden.

Nog wel een (stom?) vraagje, als de thermostaat draadloos met de heatlink communiceerd
waarvoor dienen dan de twee draadjes die in de muur achterblijven als ik de standaard
zou gaan gebruiken ?

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Spasm schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Nog wel een (stom?) vraagje, als de thermostaat draadloos met de heatlink communiceert
waarvoor dienen dan de twee draadjes die in de muur achterblijven als ik de standaard
zou gaan gebruiken ?
Dat had ik je toch al beantwoord?
barrymossel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:48:
[...]

Nee, dan werkt de Nest op een normale micro (?) usb oplader. De aansluiting in de muur is dan ongebruikt. Verbinding tussen de Nest en de Heat link is sowieso draadloos.
De draadjes (aansluiting in de muur) worden dan dus niet gebruikt...
Zo duidelijk was het dus niet... :?

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 12-03-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Spasm schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Nog wel een (stom?) vraagje, als de thermostaat draadloos met de heatlink communiceerd
zou gaan gebruiken ?
De draadjes worden alleen maar gebruikt als voeding.
Dus hier hoef je niks mee te doen als je de standaard gaat gebruiken.

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik heb wat hulp nodig. Hopelijk kunnen jullie helpen.

Vorige week heb ik een Nest Thermostat E aangeschaft. Blijkt dat deze zonder adapter niet kan communiceren met mijn Nefit Ecomline HR uit 2006 ivm verschillend protocol. Daarnaar kom ik er achter dat de Nest een aan/uit thermostaat is i.p.v. een modulerende.

Nu sta ik voor de keuze:
- nest terug en Nefit Easy (ook met adapter) installeren
- adapter voor Nest aanschaffen en installeren

Mijn twijfel: de Nefit easy kan de ketel beter aansturen, maar is een oude thermostaat (2013?). Wel een app e.d maar ziet er niet echt top uit. Aan de andere kant kan de Nest niet moduleren.

Vraag: merk je zo veel van het niet moduleren dat het de moeite is om de Nefit Easy te nemen, of kan ik gewoon bij de Nest blijven?

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

De Nest E ondersteunt OpenTherm, dus zou gewoon moeten moduleren wanneer je de juiste adapter ertussen hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
MarcoL1978 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:00:
Vandaag een nest Hello opgehangen en bemerkt dat de maand gratis Nest aware niet is ingegaan, dit zou automatisch gaan volgens de nest site.
In de chat krijg ik te horen dat dit niet opgaat voor de Hello, en als je (zo eerlijk bent om aan te geven dat je) een deel van de openbare weg filmt moet je eerst een schriftelijk akkoord tonen van de gemeente waar je woont dat het akkoord is. Dit kan ook gelden voor het betaalde abonnement!!!

Helaas klikte ik mis en heb daarmee de chat beëindigd, en ik vermoed dat ze nu al naar huis zijn, zit al een kwartier te wachten.

Nest aware is voor mij een essentieel onderdeel van het pakket, als ze niet meewerken kan alles weer retour.
En een update. Een paar dagen gewacht, opnieuw de chat in en direct gevraagd om activatie van de maand gratis nest aware. Deze medewerker was makkelijker en zonder vragen is hij binnen enkele uren actief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Laatst online: 21-09 15:20
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een Nest Learning Thermostat V3 en heb een aansluit-vraag:

Ik heb een ATAG E325EC ketel en ik moet nu de Nul en Fase aansluiten op de Heat Link, echter vrees ik dat de ketel geen Nul en Fase aansluiting heeft. Mijn vorige thermostaat (E-thermostaat) moest een zgn. Power Adapter tussen de Aan/Uit vanaf de ketel en de thermostaat hebben, anders werkte de thermostaat niet.

Ik heb de handleiding (PDF) van de Atag ketel bekeken maar het woord 'Fase' komt er niet in voor. De aansluitingen op de ketel zien er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IRzBMso.jpg

Voor de E-thermostaat was de aansluiting op de ketel op aansluiting 3 en 4, ik heb nu een draad aangesloten op 1 en 2, en die op OT1 en OT2 op de Heat Link aangesloten. Ook heb ik de twee thermostaatdraden aangesloten op T1 en T2 op de Heat Link maar dan blijven N en L over, wat sluit ik daar op aan?

(ik hoop dat het plaatje werkt - in het voorbeeld helaas niet).

Als iemand een idee/suggestie heeft dan hoor ik het graag, bij voorbaat dank! _/-\o_

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 21:45
Is er iemand die een Nest Secure heeft geimporteerd? Ik las namelijk dat het gewoon werkt, maar ben benieuwd welke taal je app moet staan. Ik heb namelijk geen zin om te rest van het ecosysteem naar US te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
fritsjof schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:25:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een Nest Learning Thermostat V3 en heb een aansluit-vraag:

Ik heb een ATAG E325EC ketel en ik moet nu de Nul en Fase aansluiten op de Heat Link, echter vrees ik dat de ketel geen Nul en Fase aansluiting heeft. Mijn vorige thermostaat (E-thermostaat) moest een zgn. Power Adapter tussen de Aan/Uit vanaf de ketel en de thermostaat hebben, anders werkte de thermostaat niet.

Ik heb de handleiding (PDF) van de Atag ketel bekeken maar het woord 'Fase' komt er niet in voor. De aansluitingen op de ketel zien er als volgt uit:
[Afbeelding]

Voor de E-thermostaat was de aansluiting op de ketel op aansluiting 3 en 4, ik heb nu een draad aangesloten op 1 en 2, en die op OT1 en OT2 op de Heat Link aangesloten. Ook heb ik de twee thermostaatdraden aangesloten op T1 en T2 op de Heat Link maar dan blijven N en L over, wat sluit ik daar op aan?

(ik hoop dat het plaatje werkt - in het voorbeeld helaas niet).

Als iemand een idee/suggestie heeft dan hoor ik het graag, bij voorbaat dank! _/-\o_
N en L zijn gewoon 230V, dus je kunt een normale stekker pakken en de draden strippen en aansluiten op de heat link.

Voor de afbeelding even deze url gebruiken: https://i.imgur.com/IRzBMso.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Klopt, ik heb gewoon zo'n stekker gehaald en aangesloten.
https://www.karwei.nl/ass...ekker-wit-1-8-m/p/B306909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Laatst online: 21-09 15:20
Dank voor jullie reacties!

Ik heb een stekker aangesloten, maar er gebeurt nog niet veel (Thermostaat gaat niet aan): hoort die Heat Link lampjes of een ander teken van leven te geven?

-edit-
Andere stekker eraan en floep! De Heat Link gaat aan en de Thermostaat ook, dus die ingesteld.
Bij het testen van de radiatoren worden ze niet warm: de ketel slaat niet aan. foutcode t06 aldus de Thermostaat.

Als ik op de knop op de Heat Link druk dan gaat de ketel wel aan.

-Nog een edit-
Het hele zaakje maar even met rust gelaten, en voila: 2 uur later werden de radiatoren opeens warm. Het duurde dus even voordat de thermostaat met de ketel kon communiceren, of het duurde even voordat de ketel nieuwe instructies accepteerde, of...
Alles werkt nu. Moet alleen even wennen aan het feit dat de thermostaat de temperatuur veel te laag inschat: als het in de kamer 21 graden is (andere sensor) dan denkt de Nest Thermostaat dat het 19 graden is.

We zullen zien of dit nog bijgesteld wordt.

[ Voor 78% gewijzigd door fritsjof op 17-03-2019 11:50 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SamFox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:59:
Dat de sheet in het begin wat fouten aangeeft komt omdat dan nog niet alles is ingevuld. Dat gaat vanzelf wel weg, bijvoorbeeld na 1 dag staat er 1 regel in de dag totalen....
Gebruik je het script nog? Ik krijg steeds meer errors na jaren gebruik :P. Wellicht dat er een oplossing is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ylSjTwDhob1wpCVLczeE6IZc/full.jpg

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 19:40
Goedemorgen mede tweakers, ik heb al een tijd een nest thermostaat v3 , en ben onlangs verhuist en heb hem hier ook weer aangesloten via open therm. Nu heeft ie regelmatig een geel vlammetje onderin op de thermostaat . Nu kan ik wel iets vinden als het vlammetje rood is maar over een geel vlammetje nks. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oj3KEgkol4PhAa2Ptz4RQ9br/full.jpg

Dafuck is m'n Nest aan het uitvreten?

Hij is continu aan 't stoken geweest! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 13:10
Inferi schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:46:
Is er iemand die een Nest Secure heeft geimporteerd? Ik las namelijk dat het gewoon werkt, maar ben benieuwd welke taal je app moet staan. Ik heb namelijk geen zin om te rest van het ecosysteem naar US te moeten zetten.
Het systeem is hier gewoon werkend, werkt super goed! Het apparaat spreekt wel Engels inderdaad maar dat is waarschijnlijk hetzelfde als met de Google Homes toen die in de VS uit kwamen. Ik heb er eentje in de verkoop, dus mocht je geinteresseerd zijn hoor ik het graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22
theorganiser schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:10:
Goedemorgen mede tweakers, ik heb al een tijd een nest thermostaat v3 , en ben onlangs verhuist en heb hem hier ook weer aangesloten via open therm. Nu heeft ie regelmatig een geel vlammetje onderin op de thermostaat . Nu kan ik wel iets vinden als het vlammetje rood is maar over een geel vlammetje nks. Iemand een idee
Thermostaat al 48u niet aan geweest? waarschijnlijk legionella-bestrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
theorganiser schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:10:
Zoals deze?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uf7zbRc.png
Dan staat de "boost" mode aan waarbij de combiketel dus al wat water voorverwarmd.
Hier is een aparte schedule voor, naast die voor het verwarmen.
Wat ook kan is dat de ketel het water verwarmd als je langere tijd afwezig bent, of als er langere tijd tussen de boost mode blokken zit. (Legionella bestrijding zoals hierboven ook genoemd.)
Meer info hier: https://nest.com/nl/suppo...ontrol#hot-water-schedule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 20:37
Er is nu korting voor een Nest Thermostat E:

https://www.bol.com/nl/p/...3B_SAN_1_9200000099730109

Iemand ervaring met deze thermostaat? Denk er aan om hem te kopen. Zit er bijvoorbeeld een functie op dat als iedereen van huis is dat de verwarming dan uit gaat?

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 11:16

Pubbert

random gestoord

Mogelijk is de vraag al gesteld, maar kon hem zo even niet vinden, komt ie:

Is er een mogelijkheid om de Nest Thermostat E (Welke trouwens vandaag bij Coolblue en Bol.com in de aanbieding is voor 149 Euro, bij Bol zelfs 25 euro cashback na een review) aan de muur te monteren i.p.v die lelijk standaard met kabel? (Want ik heb OCD voor losse kabels in het zicht :-D)

De heatlink word netjes met muurframe geleverd, maar zie dit niet voor de E zelf.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
bobberg schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:37:
Er is nu korting voor een Nest Thermostat E:

https://www.bol.com/nl/p/...3B_SAN_1_9200000099730109

Iemand ervaring met deze thermostaat? Denk er aan om hem te kopen. Zit er bijvoorbeeld een functie op dat als iedereen van huis is dat de verwarming dan uit gaat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jIU2Q290Ix9MwNinq1fAhTo1/full.png

Maar ik moet wel zeggen, bij de Nest v3 zit er wel een dikke vertraging op. Hij gaat pas een (half) uur na verlaten van het huis op away (voor het geval je snel terug komt). Ik moet zeggen dat het niet echt heel slim werkt (wanneer ik richting kantoor gaat zou ie moeten kunnen aannemen dat ik weg blijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:58
Pubbert schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:30:
Mogelijk is de vraag al gesteld, maar kon hem zo even niet vinden, komt ie:

Is er een mogelijkheid om de Nest Thermostat E (Welke trouwens vandaag bij Coolblue en Bol.com in de aanbieding is voor 149 Euro, bij Bol zelfs 25 euro cashback na een review) aan de muur te monteren i.p.v die lelijk standaard met kabel? (Want ik heb OCD voor losse kabels in het zicht :-D)

De heatlink word netjes met muurframe geleverd, maar zie dit niet voor de E zelf.
https://www.bright.nl/nie...euwe-slimme-thermostaat-e

Helaas. Vindt ik ook jammer. Heb je weer ergens in huis zo'n ding rondzweven en idd een extra kabeltje.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door mitsumark op 25-03-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Iemand al succes met het activeren van Google Assistent op de Nest Cam IQ? Het kan nog niet officieel, maar misschien weet iemand een workaround? Geen idee waarom het zo lang moet duren trouwens. Functie bestaat al lang, NL Assistant ook inmiddels eventjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Laatst online: 22-09 11:45
Eerste meter voor de de update de 2 laatste meters na de update van de sheet Output.
Heeft u de goede instellingen.
Alvast bedankt
mail jan@pruim.eu

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2qvbdwg.jpg

[...]

[...]

Bij deze de link :):
https://docs.google.com/s...vMgTLz626XP4gQ/edit#gid=0
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Howdy all,

Nieuw in dit topic, maar ik dacht, ik plaats toch even een berichtje. Ik heb sinds enige tijd de Nest Secure, het bewakingssysteem welke alleen in de VS beschikbaar is. Ik ben er zeer tevreden mee, installatie was eenvoudig en het systeem werkt vooralsnog voortreffelijk. Enig nadeel is dat het alarm alleen via de Nest Guard gaat, niet via bijvoorbeeld een Google Home speakertje, en op de telefoon is een 'normale' notificatie, dus moet ik met Tasker nog een alarm van maken. Wat wel grappig is, is dat de Nest Guard ook Google Assistent heeft, niet met de volledige functionaliteit, maar het meeste kan die wel.

Op dit moment heb ik mijn Nest thermostaat nog niet geïnstalleerd, ik heb een wat oudere CV ketel, en installatie vind ik hier nog even iets te uitdagend moet ik toch bekennen, dus dat komt een andere keer zodra deze ketel wordt vervangen.

Even voor de zekerheid toch vragen: de voeding voor de Nest Thermostat v3 kan ook via de reeds aanwezige bekabeling, en dan vanaf de Heat Link, toch?

Last but not least heb ik ook Nest Protects hangen, waar ik overigens ook wel blij mee ben, enerzijds vanwege het design, het is wat mooier dan de standaard rookmelders, en anderzijds vanwege hoe het spul samenwerkt.

Mocht iemand vragen hebben over de Nest Secure, tag me gerust in een bericht, of stuur me een PB'tje.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1942jan
  • Laatst online: 22-09 11:45
Deze foutmelding krijg ik

Overzicht:
Foutbericht Aantal
Kan methode setActiveSheet((class)) niet vinden. (regel 63, bestand 'Code') 2

Starten Functie Foutbericht Activering Eind
30-3-19 22:23 copyTotals Kan methode setActiveSheet((class)) niet vinden. (regel 63, bestand 'Code') time-based 30-3-19 22:23
31-3-19 22:23 copyTotals Kan methode setActiveSheet((class)) niet vinden. (regel 63, bestand 'Code') time-based 31-3-19 22:23

Met vriendelijke groet,

Google Apps Script

Hulp nodig? Ga naar de documentatie bij Google Apps Script. Dit bericht a.u.b. niet beantwoorden. (c) 2019 Google
Kecin schreef op zondag 17 maart 2019 @ 05:15:
[...]

Gebruik je het script nog? Ik krijg steeds meer errors na jaren gebruik :P. Wellicht dat er een oplossing is?
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
PeacekeeperNL schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:24:
Even voor de zekerheid toch vragen: de voeding voor de Nest Thermostat v3 kan ook via de reeds aanwezige bekabeling, en dan vanaf de Heat Link, toch?
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 19:40
Fonta schreef op maandag 25 maart 2019 @ 01:02:
[...]

Zoals deze?
[Afbeelding]
Dan staat de "boost" mode aan waarbij de combiketel dus al wat water voorverwarmd.
Hier is een aparte schedule voor, naast die voor het verwarmen.
Wat ook kan is dat de ketel het water verwarmd als je langere tijd afwezig bent, of als er langere tijd tussen de boost mode blokken zit. (Legionella bestrijding zoals hierboven ook genoemd.)
Meer info hier: https://nest.com/nl/suppo...ontrol#hot-water-schedule
ja deze inderdaad,ik had inderdaad ook gelezen over legionella, maar ik ben gewoon thuis en warm water wordt een aantal keer per dag getapt.

wel valt het me op dat warm water erg lang duurt voordat het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:46
Ik ben aan het overwegen om een Nest Thermostaat V3 aan te gaan schaffen.

Nu rest er mij wel 1 belangrijke vraag. Heeft het eigenlijk wel (veel) nut om een Nest thermostaat aan te schaffen als je als hoofdverwarming een vloerverwarming hebt (boven radiatoren).

Bij Vloerverwarming "speel" je niet heel erg met verschillende temperaturen, je laat het meestal op één temperatuur staan (soms een half/graadje lager/hoger).

We hebben nu nog gewoon een simpele (oude) Nefit thermostaat hangen die we willen vervangen voor een wat moderner/slimmer exemplaar maar het moet natuurlijk wel wat toevoegen voordat we hier veel geld aan uit willen geven.

ik ben benieuwd. Ik heb hier al wel veel pagina's doorgenomen en merk wel dat er veel mensen zijn die hem wel hebben i.c.m. vloerverwarming.
Of ; maar dan moet ik naar een ander merk...is een ander merk meer aan te raden (Tado bijvoorbeeld).

[ Voor 8% gewijzigd door martin484 op 09-04-2019 15:35 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
Dat maakt niet uit, bij ons in huis is die primaire onder ook vloerverwarming, boven en keuken is radiators. Je stelt nest in op waar die komt te hangen en klaar. Dus als die in de woonkamer komt stel je em in op vloerverwarming.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
tcviper schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:17:
Dat maakt niet uit, bij ons in huis is die primaire onder ook vloerverwarming, boven en keuken is radiators. Je stelt nest in op waar die komt te hangen en klaar. Dus als die in de woonkamer komt stel je em in op vloerverwarming.
Bedankt voor je antwoord. En bevalt de thermostaat? Of zou je met de kennis die je nu hebt voor iets anders gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
martin484 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:38:
[...]

Bedankt voor je antwoord. En bevalt de thermostaat? Of zou je met de kennis die je nu hebt voor iets anders gaan?
Werk al jaren met Nest, bevalt prima. Er zijn genoeg alternatieven, maar weinig die goed met andere dingen samenwerken (Homey, Home Assistant etc). Daarnaast is de combo met Rookmelders/CO melders erg goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
tcviper schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:44:
[...]

Werk al jaren met Nest, bevalt prima. Er zijn genoeg alternatieven, maar weinig die goed met andere dingen samenwerken (Homey, Home Assistant etc). Daarnaast is de combo met Rookmelders/CO melders erg goed gedaan.
Dan is de keuze denk ik voor mij ook makkelijk aangezien ik de rookmelders ook al heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Vandaag de Nest hello aangesloten bij een vriend, alleen stuiten wij op een vreemd probleem.

Zodra de setup is voltooid, en wij de deurbel indrukken, dan werkt hij +- 30 seconden, waarna hij uit gaat en de bel niet meer werkt.
Als we dan de spanning van de trafo afhalen en dan erop zetten functioneert de bel weer eenmalig

Nu hebben wij een tijd gewacht waarna we 2* op de bel konden drukken voordat hij stopt met functioneren, kan dit liggen aan de interne accu die leeg is, en hoe kan die worden opgeladen (op dit moment hebben we hem maar van de muur af gehaald)

De volgende transformator heb ik gebruikt; friedland 3555 beltrafo.

[ Voor 34% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 10-04-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:17:
[...]

Update;
De transformator is veranderd naar een friedland 3555 beltrafo.
En is daarmee het probleem opgelost, of nog steeds problemen?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
PeacekeeperNL schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:34:
[...]

En is daarmee het probleem opgelost, of nog steeds problemen?
De update was meer bedoeld als toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
Vraagje, ik heb een paar dagen geleden de nest hello gekocht bij 50five, nu hadden ze geen Nest Hello installation pack meer te koop. (ik wil hem door een iemand op werkspot oid laten installeren)

Ik dacht dat ik dit nodig heb
1x 24v beltrafo (ik dacht aan https://www.groepenkastbestellen.nl/EMAT-beltrafo-8V-12V-24V )
1x 4 DIN miniverdeler (https://www.elektroschake...niverdeler-4-module-94669 )
1x Stekker van 3 meter ( https://www.gamma.nl/asso...ker-wit-3-meter/p/B456262 )

Dan is mijn vraag heb ik meer nodig dan deze drie dingen? (en past het bij elkaar)
(of moet ik ook een andere gong? die ik nu heb behoorlijk klassiek ondertussen)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TSfeI90.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EAWZI0M.jpg
en de transformator van mijn huidige bel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TSfeI90.jpg

Ben ik iets vergeten? Of klopt er iets niet uit mijn lijstje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
rejer schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:44:
Vraagje, ik heb een paar dagen geleden de nest hello gekocht bij 50five, nu hadden ze geen Nest Hello installation pack meer te koop. (ik wil hem door een iemand op werkspot oid laten installeren)

Ik dacht dat ik dit nodig heb
1x 24v beltrafo (ik dacht aan https://www.groepenkastbestellen.nl/EMAT-beltrafo-8V-12V-24V )
1x 4 DIN miniverdeler (https://www.elektroschake...niverdeler-4-module-94669 )
1x Stekker van 3 meter ( https://www.gamma.nl/asso...ker-wit-3-meter/p/B456262 )

Dan is mijn vraag heb ik meer nodig dan deze drie dingen? (en past het bij elkaar)
(of moet ik ook een andere gong? die ik nu heb behoorlijk klassiek ondertussen)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en de transformator van mijn huidige bel
[Afbeelding]

Ben ik iets vergeten? Of klopt er iets niet uit mijn lijstje?
Beste rejer

Je moet ook de bel vervangen voor een 24V AC type
Bijvoorbeeld deze: https://www.conrad.nl/p/g...-v-max-85-db-a-wit-431564

Grt.

[ Voor 3% gewijzigd door alteaxl op 12-04-2019 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
alteaxl schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 02:19:
[...]

Beste rejer

Je moet ook de bel vervangen voor een 24V AC type
Bijvoorbeeld deze: https://www.conrad.nl/p/g...-v-max-85-db-a-wit-431564

Grt.
Bedankt. Ik heb 't besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 22:28
Heeft er iemand de bekende gezichten icm nest Hello werkend?
Ik heb sinds paar dagen nest Hello, en een aware abonnement. Assistent en nest app ingeregeld.
Ook een paar gezichten geleerd. Dat werkt want nest laat wel zien dat ik voor de deur sta of heb aangebeld. Echter de melding op mijn Google home noemt niet de naam van de persoon. Alleen dat er iemand voor de deur staat.
Weet iemand hoe ik de home de naam uit kan laten spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Herkenning en meldingen van gezichten ingeschakeld zoals ze beschrijven op (klik) ?

Vandaag ook de Nest hello helemaal up and running i.c.m. aware, mijn "oude" 12V ding-dong bel, Honeywell DCP917S en Honeywell DC313S

Was zo goed als plug and play :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
fast-server schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:14:
Herkenning en meldingen van gezichten ingeschakeld zoals ze beschrijven op (klik) ?
De tweede optie in het help topic bestaat niet bij mijn Hello.

"Je schakelt meldingen voor mensen als volgt in: tik in het startscherm van de Nest-app op Instellingen > Meldingen > selecteer je camera > tik op Mensen ."

Er staat boven dat het alleen geldt voor een nest cam iq.
Hmmm daar heb ik wel een beetje de Hello voor gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
MichaelReitsma schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:28:
[...]

De tweede optie in het help topic bestaat niet bij mijn Hello.

"Je schakelt meldingen voor mensen als volgt in: tik in het startscherm van de Nest-app op Instellingen > Meldingen > selecteer je camera > tik op Mensen ."

Er staat boven dat het alleen geldt voor een nest cam iq.
Hmmm daar heb ik wel een beetje de Hello voor gekocht...
Beste MichaelReitsma
Ik heb de Hello sinds ongeveer een half jaar en weet nog steeds niet waarom deze de bezoekers met de naam niet uitspreekt.
In de pusmeldingen geeft die wel de namen aan maar niet uitgesproken op de Google home want daarop zegt die "persoon bij voordeur". Dit ondanks dat bezoekersmeldingen bij instellingen aanstaat. Misschien is er iemand met de gouden tip als oplossing 8)7 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:34

B2

wa' seggie?

alteaxl schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 03:17:
[...]

Beste MichaelReitsma
Ik heb de Hello sinds ongeveer een half jaar en weet nog steeds niet waarom deze de bezoekers met de naam niet uitspreekt.
In de pusmeldingen geeft die wel de namen aan maar niet uitgesproken op de Google home want daarop zegt die "persoon bij voordeur". Dit ondanks dat bezoekersmeldingen bij instellingen aanstaat. Misschien is er iemand met de gouden tip als oplossing 8)7 ??
Waarschijnlijk is het uitgeschakeld door Google. Het heeft een tijdje bij mij gewerkt maar inmiddels ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Werkt de buitentemperatuur bij andere wel goed op dit moment? Al dagen geeft die 0 graden en clear aan hier en ik heb het idee dat die daardoor ook vreemd stookt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 22:57
swtimmer schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:39:
Werkt de buitentemperatuur bij andere wel goed op dit moment? Al dagen geeft die 0 graden en clear aan hier en ik heb het idee dat die daardoor ook vreemd stookt.
Werkt prima, geeft 20 graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:53
Jeuvie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:43:
Ik was benieuwd of de temperatuursensor ook naar Nederland komt. Dit is reactie van Nest Nederland,

We zijn momenteel niet van plan om de Nest-temperatuursensor in Europa te lanceren. We bieden namelijk een andere oplossing in deze regio. Nest-thermostaten die in Europa worden verkocht, kunnen op een standaard worden geplaatst (afzonderlijk verkrijgbaar voor de Nest Learning Thermostat) in een kamer naar keuze. Dit geeft u de flexibiliteit om de temperatuur van de belangrijkste ruimte in uw huis te regelen.

Jammer van hun keuze, dit zou voor mij een ideale situatie zijn een degelijke sensor. Nu maar een kijken bij Tado of Honeywell.
Ik ben hier vooral benieuwd of de sensor alsnog zou werken als je deze aanschaft via b.v. Ebay.

Hier hangt de thermostaat boven de hoek van de TV en soms denk ik dat de warmte van de tv beïnvloed. Kortom een 2e sensor zou dit oplossen.

Stap 3 zou worden om ook die in HomeBridge te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ro3lie schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:01:
[...]

Ik ben hier vooral benieuwd of de sensor alsnog zou werken als je deze aanschaft via b.v. Ebay.

Hier hangt de thermostaat boven de hoek van de TV en soms denk ik dat de warmte van de tv beïnvloed. Kortom een 2e sensor zou dit oplossen.

Stap 3 zou worden om ook die in HomeBridge te krijgen :+
Het zou mooier zijn als de Nest bijvoorbeeld gewoon de data van Hue direct zou kunnen gebruiken. Ik heb een wirwar aan sensors en helaas integreert bijna niets met elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:34

B2

wa' seggie?

Gebruiken jullie tijdens de zomer cq warme voorjaarsdagen de Eco stand of de “uit” stand? Wij wonen vrij bomenrijk, dus de zon krijgt het huis nog niet naar 20+ graden dus af en toe springt de verwarming aan. Niet de bedoeling natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
B2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:17:
Gebruiken jullie tijdens de zomer cq warme voorjaarsdagen de Eco stand of de “uit” stand? Wij wonen vrij bomenrijk, dus de zon krijgt het huis nog niet naar 20+ graden dus af en toe springt de verwarming aan. Niet de bedoeling natuurlijk.
Zodra het kan en het ook boven de 19 blijft zoiets dan zet ik em naar Uit, heeft inderdaad dan weinig nut om bij te blijven stoken als het heel even onder die temperatuur zakt vind ik. Besparing! :)

Maar, het word de rest van de week toch weer iets lager in temperatuur, dus Uit heeft nu nog weinig nut denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door tcviper op 23-04-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb hem hier nu ook op "uit" staan. Ik denk dat ik in Home Assistant een automation maak die bij een verwachte dag- of nachttemperatuur hem uit/aan schakelt. Zal hem vrijdag denk ik handmatig weer op verwarmen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Hoi Allemaal,

Nest gebruiker hier, zonder de Nest thermostaat (Gebruik Tado), maar met 2 IQ Outdoor camera's, Nest Hello deurbel en 6x Nest Protect (2x batterij, 4x 230V). Over het algemeen tevreden met de Next producten, de beelden van de camera's al eens aan een dankbare wijkagent doorgestuurd, die nog bewonderde hoe goed "zijn vriend" ;-) in beeld stond.

Maar nu; voor de IQ Outdoor camera's ben ik nu binnen 6 maanden al 2x door een (USB-C) kabel heengegaan. (Beide camera's 1), de kabel gaat bij mij direct naar binnen (achter de camera) en loopt dan door een 16mm PVC buis naar binnen toe, waarhij een blindplaat uitkomt en op de stekker wordt aangesloten. Alles zit dus goed beschermd en weggewerkt (de PVC buis is ingefreesd in de muur). Op internationale fora zit ik hier meer klachten over, als ik zelf naar de laatste plug kijk, lijkt hij aan de camera zijde ook verbrand binnen in de USB-C connector. Beide camera's zijn spontaan uitgevallen, niet tijdens extreem weer o.i.d.

Hebben andere hier ook last van gehad? Of heb ik gewoon pech gehad met deze camera's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 22:03
PeacekeeperNL schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:24:
Mocht iemand vragen hebben over de Nest Secure, tag me gerust in een bericht, of stuur me een PB'tje.
Misschien een beetje een standaard vraag, maar via welke weg heb je deze geïmporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlxRoelofs schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:24:
[...]

Misschien een beetje een standaard vraag, maar via welke weg heb je deze geïmporteerd?
Via eBay gekocht. Inklaringskosten etc. werden er gelijk bij ingerekend.

Bij sommige aanbieders kan je ook nog een 'bod' doen, heb ik toen gedaan, heb ik er 25 USD vanaf weten te krijgen.
De inklaringskosten waren wel wat hoog helaas, maar al met al heb ik het systeem voor nog geen 350 euro binnengekregen, en ik vind het 't geld tot nu toe meer dan waard.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze hier gerust, of stuur gerust een pb :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyFlyer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:14:
Hoi Allemaal,

Nest gebruiker hier, zonder de Nest thermostaat (Gebruik Tado), maar met 2 IQ Outdoor camera's, Nest Hello deurbel en 6x Nest Protect (2x batterij, 4x 230V). Over het algemeen tevreden met de Next producten, de beelden van de camera's al eens aan een dankbare wijkagent doorgestuurd, die nog bewonderde hoe goed "zijn vriend" ;-) in beeld stond.

Maar nu; voor de IQ Outdoor camera's ben ik nu binnen 6 maanden al 2x door een (USB-C) kabel heengegaan. (Beide camera's 1), de kabel gaat bij mij direct naar binnen (achter de camera) en loopt dan door een 16mm PVC buis naar binnen toe, waarhij een blindplaat uitkomt en op de stekker wordt aangesloten. Alles zit dus goed beschermd en weggewerkt (de PVC buis is ingefreesd in de muur). Op internationale fora zit ik hier meer klachten over, als ik zelf naar de laatste plug kijk, lijkt hij aan de camera zijde ook verbrand binnen in de USB-C connector. Beide camera's zijn spontaan uitgevallen, niet tijdens extreem weer o.i.d.

Hebben andere hier ook last van gehad? Of heb ik gewoon pech gehad met deze camera's ?
Hier exact hetzelfde probleem, momenteel toe aan de 3de Nest Outdoor IQ camera.
Kijken hoelang deze het volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
B2 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:17:
[...]

Waarschijnlijk is het uitgeschakeld door Google. Het heeft een tijdje bij mij gewerkt maar inmiddels ook niet meer.
Ik heb het werkend gekregen. Meldingen in Google home uit en aan gezet. En daarna 'synchronize devices' gedaan. Nu doet hij de naam erbij zeggen zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb nu een paar jaar een Nest Protect in mijn appartement. Erg tevreden over, vooral de gesproken waarschuwingen en het led'je dat je gerust stelt als het licht uitgaat. Over een half jaar is mijn nieuwbouwhuis klaar, en ik zou alle lelijke standaard rookmelders willen vervangen door Protects. Wat ik helaas niet kan vinden op de site van Nest, en maar tussen neus en lippen door op internet is het volgende:

Stel, ik heb 5 Protects in huis. De Protect in de woonkamer gaat af, geeft de Protect in de slaapkamer dan ook de melding dat er iets aan de hand is in de woonkamer? Er staat wel dat het alarm afgaat, maar ik zou willen weten of hij ook aangeeft waar het probleem zich bevindt.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26
TKroon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:33:
Ik heb nu een paar jaar een Nest Protect in mijn appartement. Erg tevreden over, vooral de gesproken waarschuwingen en het led'je dat je gerust stelt als het licht uitgaat. Over een half jaar is mijn nieuwbouwhuis klaar, en ik zou alle lelijke standaard rookmelders willen vervangen door Protects. Wat ik helaas niet kan vinden op de site van Nest, en maar tussen neus en lippen door op internet is het volgende:

Stel, ik heb 5 Protects in huis. De Protect in de woonkamer gaat af, geeft de Protect in de slaapkamer dan ook de melding dat er iets aan de hand is in de woonkamer? Er staat wel dat het alarm afgaat, maar ik zou willen weten of hij ook aangeeft waar het probleem zich bevindt.
Jazeker, ik heb er 1 in de woonkamer en 1 op zolder. Als er in de woonkamer rook is, hoor ik boven "Let op! Er is rook in de woonkamer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Fuwor schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:44:
[...]

Jazeker, ik heb er 1 in de woonkamer en 1 op zolder. Als er in de woonkamer rook is, hoor ik boven "Let op! Er is rook in de woonkamer".
Top, dankjewel! Dure dingen die Protect, maar technisch wel erg goed :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand dit wel eens gezien:
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1905/552015/44Xexglc.png

Aan de set-up is niets veranderd. Heatlink boven heeft netjes stroom en ziet er verder goed uit. Nest gaf een groen lampje. Nadat ik hem van de muur unit heb getrokken is dat lampje uit en knippert er een rood lampje, voor de rest is de nest “dood”.

Rood lampje zou kunnen betekenen dat de Nest leeg was en laad maar er is heel de dag netjes stroom geweest. Zeker om 20:00 toen hij voor het laatst online was.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je de Nest handmatig oplaadt met externe lader, even kijken of hij dan weer aangaat?
Maar wel raar dat ie uit is gegaan. Zou haast denken dat ie niet voldoende stroom krijgt van de heatlink.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:59:
En als je de Nest handmatig oplaadt met externe lader, even kijken of hij dan weer aangaat?
Maar wel raar dat ie uit is gegaan. Zou haast denken dat ie niet voldoende stroom krijgt van de heatlink.
Ik heb hem aan USB gehangen en dan gaat hij vrijwel gelijk aan.
Heb hem nu even op laten laden en hij meld zich nu weer.

De app geeft nu alleen aan dat er "problemen" zijn met de bedrading.
Vanavond even met de multimeter aan de gang en anders toch dat klepje maar even van de HeatLink schroeven denk ik,

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 54 ... 72 Laatste