Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:11
Balskyy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:15:
Sinds kort ook een NEST v3. aangesloten op een Remeha m39c, aansluiten ging vrij vlot en gemakkelijk.
Echter wel een vraag ik heb op de begane grond vloerverwarming en op de tussen verdieping 3 radiatoren en 1 op zolder.

Nu heb je bij NEST dus keuzen vloerverwarming of radiatoren geeft dit verschil aan opwarmen?
Nu woon ik hier net maar zag nu dat NEST 13 uur gisteren heeft opgewarmd ik heb de temp op 17,5 staan.

Staat op OpenTherm ook me NEST.

Heeft iemand hier ervaring mee? zo ja? waar hebben jullie de temp standaard staan voor vloerverwarming beneden?
Als je thermostaat in de ruimte met vloerverwarming hangt, zou ik die optie ook instellen in de Nest. Dus vloerverwarming. Open therm houdt in dat de temperatuur van het water wordt aangepast aan de warmtebehoefte. Nest kan dus wel 13 uur opwarmen, maar omdat de temperatuur van de verwarming is ingesteld op de warmtebehoefte is dit niet erg. Normaal gedrag zeg maar...

• Balskyy
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 17-10 12:35
Jan Dee schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:59:
[...]

Als je thermostaat in de ruimte met vloerverwarming hangt, zou ik die optie ook instellen in de Nest. Dus vloerverwarming. Open therm houdt in dat de temperatuur van het water wordt aangepast aan de warmtebehoefte. Nest kan dus wel 13 uur opwarmen, maar omdat de temperatuur van de verwarming is ingesteld op de warmtebehoefte is dit niet erg. Normaal gedrag zeg maar...
Ja ik heb hem inderdaad ingesteld op vloerverwarming. Stuurt de NEST de CV anders aan als je radiatoren selecteer? (Puur uit interesse)

Thanks voor het antwoord dan weet ik dat iig alles goed staat en gaat haha. Tot nu toe wel blij mee!
Binnenkort komen de Rookmelders ook binnen en dan wil ik nog een camera voor de tuin ook.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-11 17:58
Balskyy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Ja ik heb hem inderdaad ingesteld op vloerverwarming. Stuurt de NEST de CV anders aan als je radiatoren selecteer? (Puur uit interesse)

Thanks voor het antwoord dan weet ik dat iig alles goed staat en gaat haha. Tot nu toe wel blij mee!
Binnenkort komen de Rookmelders ook binnen en dan wil ik nog een camera voor de tuin ook.
Ja, dit heeft te maken met die opwarmcurves/reactietijden van vloerverwarming en de max temperatuur die bij vloerverwarming hoort.

• bryanvan
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-10 21:54
funkiej schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:26:
[...]

Was het inmiddels al gelukt? Ik heb gelukkig extra stopcontacten bij mijn ketel, maar mbt je stappenplan moet je de heatlink volgens mij niet naar 11 en 12, maar 6 en 7 uit mijn hoofd verbinden (tenminste als je OT gebruikt).

Dus:
Stap 1:
De thermostaat beneden eraf halen, de Nest v3 ophangen en de twee draadjes monteren op de Nest.
Stap 2:
De Heat Link boven ophangen naast de CV ketel en de draadjes die nu in je ketel op 11 en 12 zitten, connect je nu op de heat link op T1 en T2.
Stap 3:
Een nieuwe kabel leggen (simpele belkabel?) vanaf de Heat Link OT1 en OT2 naar 6 en 7 van de ketel.
Stap 4:
Stroomvoorziening.....
Absoluut, dacht dat ik dat hier ook neergezet had. Ik heb simpelweg de wcd met 1 stekker vervangen naar eentje met 2 stekkers :).

Verder heb ik em wel op 11 en 12 gekoppeld omdat dat voor OT is (zie handleiding). Alles werkt uitstekend, ik heb alleen nog niet echt het idee dat het iets toevoegd voor mij haha.

Ik gebruik hem eigenlijk nu om de kachel aan te zetten zodat het alvast een beetje warm is als ik thuis kom (handmatig) en verder niet heel veel.

De schemas doen het nog niet echt goed, of ik doe iets niet goed, en verder heb ik er nog niet heel veel aan dus.

Ik merk wel dat de Honeywell thermostaat die ik had niet goed was voor wat betreft het meten van de temperatuur. Die zetten ik altijd op 20 graden en dan was zo bloedheet (aan/uit aansluiting zat die ook op :S). De Nest op 20 graden vind ik nu soms nog een beetje fris, maar hij klopt wel kwa temperatuur. Heb namelijk een externe thermometer gekocht ergens en die geeft vaak maximaal 0.1-0.4 graden verschil met de nest. Dus die oude thermostaat gaf altijd een te lage temperatuur aan en stookte ik dus waarschijnlijk onbewust 1 graad te hoog.

Als iemand nog tips heeft voor wat betreft leuke dingen die ik kan doen ermee, ben ik aanbevolen!

PSN: bryanlost

• Vern
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-11 23:17

Vern

technoob

NiteAngyl schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:16:
[...]

Ik zou inderdaad hetzelfde willen weten. Ik vermoed dat de volgende aansluiting correct is:

12 Volt op aansluiting AC1 & AC2 van de omvormer, en 24 Volt aan één zijde van de Hello en de andere draad op aansluiting A1 van de omvormer. Hierbij sluit ik de omvormer en de Hello aan op dezelfde transformator.
Ik weet niet met zekerheid te zeggen of de omvormer de retourstroom van de Hello aankan via zijn A1 aansluiting.

[Afbeelding]

Edit 25-06:
Ik had afgelopen weekend deze vraag gesteld aan een verkooppunt van de Nest Hello, en deze wist mij het volgende te vertellen:

[...]

Dit betekent dat je de Nest Hello kan aansluiten op een Honeywell DW915s met daar achter een geschikte Honeywell elektronische bel naar keuze.

Ik hoop van harte dat ik hier iemand mee heb geholpen.
Heeft iemand dit al geprobeerd, dwz de Honeywell DW915 op 24V ? Of klopt het dat de Europese Nest Hello sinds kort inderdaad gecertificeerd met 12V functioneert (edit: staat iig bij de specificaties op de Nederlandse site, iemand dat ook al gemerkt)? Dan past de Honeywell zeker.
:?

Vern wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:59 (3%)

- of je stopt de stekker er in -

• Raziel
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
Wat is handiger bij een Nest icm Domotica? Ik zette mijn vorige thermostaat gewoon op eco voor weggaan en nacht, maar als ik het goed begrijp gaat bij de Nest de thermostaat niet meer op programma als je hem op Eco zet?

Nu toggle ik tussen Heating en Eco mode, maar is het verstandiger om hem op 15 graden te zetten bij weggaan en slapen?

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:27
De laatste bericht over een kat icm Nest dateert uit nov 2017...

Zijn er inmiddels verbeteringen?

• LCP
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-11 10:08

LCP

Biertje?

Afgelopen weekend een Nest Learning Thermostat V3 geïnstalleerd op onze Remeha Avanta. Installatie ging perfect. Ingesteld op OpenTherm en warm water verwarmen tot 50 graden. Maar elke keer als ik in de app kijk, zie ik het rode scherm bij warm water verwarmen. Ik hoop niet dat de CV continue warm water loopt te stoken. Kan iemand hier iets over zeggen?

Ik gebruik overigens de Windows app op mijn Desktop en Lumia 950XL, die goed werkt en weinig verschilt van de "Originele" Nest app: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

• Balskyy
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 17-10 12:35
LCP schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:39:
Afgelopen weekend een Nest Learning Thermostat V3 geïnstalleerd op onze Remeha Avanta. Installatie ging perfect. Ingesteld op OpenTherm en warm water verwarmen tot 50 graden. Maar elke keer als ik in de app kijk, zie ik het rode scherm bij warm water verwarmen. Ik hoop niet dat de CV continue warm water loopt te stoken. Kan iemand hier iets over zeggen?

Ik gebruik overigens de Windows app op mijn Desktop en Lumia 950XL, die goed werkt en weinig verschilt van de "Originele" Nest app: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Dat heb ik met mijn Remeha ook.
Volgens mij is dat omdat je een een combi-kethel heb en deze verwarmd naar de aanvraag van warm water, dat die daarom op aan blijft ik kan dit namelijk niet uitzetten via de app.

Dit had ik gelezen op het grote boze internet :)

als ik het fout heb hoor ik het graag ook!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-11 18:53

OmeJoyo

This is me

LCP schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:39:

De nest kan niet bij elke opentherm ketel zien of het warm-water in gebruik is. Bij de ketels waar die die niet kan zien (de meeste volgens mij) zal die de gehele tijd deze aangeven als zijnde "aan".

Heb je de aanloop of het tapwater op 50 staan? Bij tapwater, de besparing is klein, het risico aanzienlijk. voor je CV uiteraard prima.

Wikipedia: Legionella pneumophila

https://www.rijksoverheid...e-vragen/11br2010g024.pdf

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• LCP

LCP

Biertje?

Hmm, dus aan te raden is om de tapwater temperatuur hoger dan 60 graden in te stellen begrijp ik. Nooit bij stil gestaan... Dank voor de tip!

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

LCP schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:08:
Hmm, dus aan te raden is om de tapwater temperatuur hoger dan 60 graden in te stellen begrijp ik. Nooit bij stil gestaan... Dank voor de tip!
60 is voldoende, als er dan al wat is ontstaan dan is het zo weg en zal je er niet ziek van worden.

Andere vraag, zijn er hier die net als ik sinds de update in december veel verbindingsproblemen hebben met de heatlink (H71)? Ik heb nooit problemen gehad maar sinds die tijd heb ik al 5 keer de verbinding moeten herstellen door de heatlink te resetten. (20 seconden de knop indrukken en daarna opnieuw aanmelden)

Als ik op de nest-fora ga lezen zijn er wel anderen die hetzelfde probleem hebben sinds de laatste update, maar nog geen oplossing. Uiteraard heb ik gekeken of er andere stoorzenders zijn, zelfs met een spectrum analyzer op de 2,4gHz maar dat is niet het geval.

• Ectholian
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 30-10 18:49

Ectholian

Zei ik dat ?

Zijn er mensen met de E-variant die de thermostaat zelf op de muur hebben weten te monteren en de heatlink e bij de cvketel? Standaard kan dat volgens mij niet met de europese versie. Met de amerikaanse versie kan het wel, maar ik vind de ondersteuning dan wat tricky en dan kan hij ook niet in het nederlands ingesteld worden. Ik vind de E namelijk veel mooier om aan te muur te hangen dan de 3rd gen :)

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

• LCP

LCP

Biertje?

OmeJoyo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:15:
[...]

Andere vraag, zijn er hier die net als ik sinds de update in december veel verbindingsproblemen hebben met de heatlink (H71)? Ik heb nooit problemen gehad maar sinds die tijd heb ik al 5 keer de verbinding moeten herstellen door de heatlink te resetten. (20 seconden de knop indrukken en daarna opnieuw aanmelden)

Als ik op de nest-fora ga lezen zijn er wel anderen die hetzelfde probleem hebben sinds de laatste update, maar nog geen oplossing. Uiteraard heb ik gekeken of er andere stoorzenders zijn, zelfs met een spectrum analyzer op de 2,4gHz maar dat is niet het geval.
Ik heb mijn Nest afgelopen zaterdagochtend geïnstalleerd en meteen kreeg deze een software update. Daarna alles afgeconfigureerd en geen enkel issue tot nu toe. En mijn Thermostaat hangt beneden en mijn Heatlink bij de CV die op de 2e etage hangt. Dus een aanzienlijke afstand met nog 2 verdiepingsvloeren ertussen. Weliswaar allemaal hout, maar desalniettemin toch een aardige afstand.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

LCP schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Ik heb mijn Nest afgelopen zaterdagochtend geïnstalleerd en meteen kreeg deze een software update. Daarna alles afgeconfigureerd en geen enkel issue tot nu toe. En mijn Thermostaat hangt beneden en mijn Heatlink bij de CV die op de 2e etage hangt. Dus een aanzienlijke afstand met nog 2 verdiepingsvloeren ertussen. Weliswaar allemaal hout, maar desalniettemin toch een aardige afstand.
Die van mij kan uiteraard defect zijn, maar dat hoop ik niet want de eerste keer dat het gebeurde was hij een week uit de garantie. Hij heeft daarvoor dus ook 2 jaar goed gedraaid. En met Fonq als webshop verwacht ik buiten de garantie niet persé een vloeiend en betaalbaar proces om het netjes op te lossen.

• LCP

LCP

Biertje?

Check eens de batterij van je thermostaat. Want ik weet dat een te lege batterij er ook voor zorgt dat je geen WiFi verbinding kan maken. Direct na het installeren van mijn Nest lukte dat dus ook niet omdat de batterijspanning nog te laag was. Wellicht geldt dit ook voor de draadloze connectie met de Heatlink?

• Sanderke
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-08 14:59
Bij mij zijn de notificaties van mijn Nest Hello op de Google Home Mini ineens gestopt en ik krijg het niet meer aan de praat...
Ben ik de enige of hebben meer Tweakers hier last van en is het een Nest of Google probleem?

• peterR
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-05 21:05
ik heb gisteren de Google Home Mini ontvangen.

En probeer deze aan de gang te krijgen met een Nest Hello Doorcam..

Maar hoor van zowel Google Support als van Nest support dat het niet mogelijk is (in Nederland) :(

Vreemd dat het eerder blijkbaar wel heeft gewerkt.

ik heb deze oplossing geprobeerd. https://www.howtogeek.com...ne-rings-your-nest-hello/
Zonder resultaat.

peterR wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:51 (58%)

• pHennyWise
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:41
peterR schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:29:
ik heb gisteren de Google Home Mini ontvangen.

En probeer deze aan de gang te krijgen met een Nest Hello Doorcam..

Maar hoor van zowel Google Support als van Nest support dat het niet mogelijk is (in Nederland) :(

Vreemd dat het eerder blijkbaar wel heeft gewerkt.
Je valt met je neus in de boter! :)

Het werkt ook prima, er blijkt alleen sinds enkele dagen een storing te zijn aan de zijde van Google. Zie onderstaande draadjes.

https://www.nest-communit...rking-on-google-home-mini

https://support.google.com/googlehome/thread/1056038?hl=en

• pHennyWise
Sanderke schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 00:16:
Bij mij zijn de notificaties van mijn Nest Hello op de Google Home Mini ineens gestopt en ik krijg het niet meer aan de praat...
Ben ik de enige of hebben meer Tweakers hier last van en is het een Nest of Google probleem?
Klopt, zie bovenstaande reactie.

• peterR
pHennyWise

Thanks voor deze info!

• Spiceysonos
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 19-01 20:39
Hi!

Ik heb sinds een paar dagen een tweedehands US nest (zonder Heatlink) aangesloten op een Remeha avanta 28c.

Alles werkt opzich, tot dat je de verwarming lager wilt zetten. Hij blijft namelijk door verwarmen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Er zat voor ik de nest aansloot een opentherm thermostaat aan, wellicht heeft dat er wat nee te maken?

• pHennyWise
peterR schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:00:
pHennyWise

Thanks voor deze info!
Probleem is opgelost door Google. Bij mij doet hij het ook weer gewoon. Kunt veel zeggen van Google maar dit hebben ze toch goed opgepakt.

• peterR
Ja hier ook de Home Mini werkend

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:53
Spiceysonos schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:59:
Hi!

Ik heb sinds een paar dagen een tweedehands US nest (zonder Heatlink) aangesloten op een Remeha avanta 28c.

Alles werkt opzich, tot dat je de verwarming lager wilt zetten. Hij blijft namelijk door verwarmen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Er zat voor ik de nest aansloot een opentherm thermostaat aan, wellicht heeft dat er wat nee te maken?
De US Nest kent geen OpenTherm volgens mij. Dus die kun je dan niet op dezelfde manier aansluiten als je vorige thermostaat. Heb je dat wel gedaan? Dan ligt daar idd je probleem.
Je moet hem dan aansluiten als aan/uit.

Waarom überhaupt een US Nest gekocht?

• Spiceysonos
  • Laatst online: 19-01 20:39
Niet bewust, verkoper had het er niet bij verteld.

Ik geloof dat ik opentherm heb uitgezet op mijn Remeha Avanta (maar ik weet niet zeker of ik dat goed heb gedaan)

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-11 17:58
OmeJoyo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:08:
[...]

De nest kan niet bij elke opentherm ketel zien of het warm-water in gebruik is. Bij de ketels waar die die niet kan zien (de meeste volgens mij) zal die de gehele tijd deze aangeven als zijnde "aan".

Heb je de aanloop of het tapwater op 50 staan? Bij tapwater, de besparing is klein, het risico aanzienlijk. voor je CV uiteraard prima.

Wikipedia: Legionella pneumophila

https://www.rijksoverheid...e-vragen/11br2010g024.pdf
Niet alleen dat, maar van wat ik begrepen heb gaat de warm water ook pas uit na 5 dagen afwezigheid. Ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen, en ik kan het ook niet meer vinden. Dus de terugmelding kan ook wel kloppen, al voelt het niet logisch.

• barrymossel
Spiceysonos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:

Ik geloof dat ik opentherm heb uitgezet op mijn Remeha Avanta (maar ik weet niet zeker of ik dat goed heb gedaan)
Kans is aanwezig dat je de thermostaat dan ook moet aansluiten op andere aansluitingen van de ketel. Maar als je er zonder handleidingen (van de Nest en de ketel) er niet uitkomt, zou ik het een professional laten regelen.

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-11 13:03
Spiceysonos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:

Hoe heb je dit gedaan? ik wil juist controleren of opentherm bij mij wel aan staat.
ik heb zelf de installatie niet gedaan en heb nu mijn twijfels.

aan de bekabeling kan ik het niet zien aangezien deze voor aan/uit het zelfde is als opentherm op de Remeha c35

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Annihilism
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-11 07:32
Wij hebben in huis een Remeha Calenta 28C combiketel uit 2012. We willen graag een nest thermostaat maar heb in dit topic al een aantal negatieve berichten gelezen over de Calenta i.c.m. de nest (met name de modulering). Ik weet dat er een update is geweest en vraag me af of er nu nog steeds problemen zijn (las ook wat problemen met de ketel na de update).

Zijn er hier mensen met de Calenta 28c (of vergelijkbaar) die hun ervaring willen delen?

• pHennyWise
Annihilism schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:17:
Wij hebben in huis een Remeha Calenta 28C combiketel uit 2012. We willen graag een nest thermostaat maar heb in dit topic al een aantal negatieve berichten gelezen over de Calenta i.c.m. de nest (met name de modulering). Ik weet dat er een update is geweest en vraag me af of er nu nog steeds problemen zijn (las ook wat problemen met de ketel na de update).

Zijn er hier mensen met de Calenta 28c (of vergelijkbaar) die hun ervaring willen delen?
Wij hebben exact die combinatie met 0 problemen. Ik heb de berichten een beetje teruggelezen en moet heel eerlijk zeggen dat ik daar niet veel in herken. Nu is het zo dat wij onze Nest hebben vanaf augustus 2017 en de problemen lijken veelal van daarvoor te zijn. Ik heb inderdaad wel een paar keer het fenomeen gehad dat hij disconnected raakte van de heat link maar dit probleem ook al lange tijd niet meer ondervonden.

Vwb het stoken van de radiatoren en aanleveren van warm water hebben wij geen problemen. Wij gebruiken
'gewoon' een programma (en Away functionaliteit) en niet de zelf lerende functionaliteit.

pHennyWise wijzigde deze reactie 22-01-2019 07:28 (30%)

• Annihilism
pHennyWise schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:19:
[...]

Wij hebben exact die combinatie met 0 problemen. Ik heb de berichten een beetje teruggelezen en moet heel eerlijk zeggen dat ik daar niet veel in herken. Nu is het zo dat wij onze Nest hebben vanaf augustus 2017 en de problemen lijken veelal van daarvoor te zijn. Ik heb inderdaad wel een paar keer het fenomeen gehad dat hij disconnected raakte van de heat link maar dit probleem ook al lange tijd niet meer ondervonden.

Vwb het stoken van de radiatoren en aanleveren van warm water hebben wij geen problemen. Wij gebruiken
'gewoon' een programma (en Away functionaliteit) en niet de zelf lerende functionaliteit.
Super! Bedankt voor je reactie. Dan denk ik dat de nest hier binnenkort ook dienst gaat doen. Heb je hem ook op moduleren ingesteld(niet aan/uit)?

• ISHTARUKU
  • Laatst online: 13-05 18:05
Heb recent een Nest Hello aangeschaft met installatie. 3 uur na installatie is de beltransformator ontploft. De installateur zegt dat hij alles juist heeft gedaan en alleen terugkomt tegen betaling. Ik vertik het om extra te betalen voor iets dat de installateur moet verkeerd gedaan hebben of omdat hij een gebrekkige transfo heeft gebruikt. Nu heb ik zelf een nieuwe transfo aangeschaft. Nu is mijn vraag hoe ik de bedrading moet aansluiten. Hier is een foto van mijn transfo voor de nest installatie en een foto van de huidig aangeschafte transfo. https://ibb.co/3dkPVFg. https://ibb.co/fHWNf3w

• pHennyWise
Annihilism schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Super! Bedankt voor je reactie. Dan denk ik dat de nest hier binnenkort ook dienst gaat doen. Heb je hem ook op moduleren ingesteld(niet aan/uit)?
Ja klopt. Ik heb "True Radiant" ingeschakeld. het varieert daarmee ook wanneer deze aan/uit springt. De radiatoren blijven ook niet "door loeien", gewoon een aangename temperatuur zoals ingesteld. In ieder geval in ons huis. Wij hebben gewone radiatoren.

Ter info: nieuws: Software-update voor Nest V3 lijkt modulatieproblemen op te lossen. Oud bericht maar bevestigd dat dit probleem al een tijdje niet meer zou moeten spelen.

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:57
ISHTARUKU schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:44:
Heb recent een Nest Hello aangeschaft met installatie. 3 uur na installatie is de beltransformator ontploft. De installateur zegt dat hij alles juist heeft gedaan en alleen terugkomt tegen betaling. Ik vertik het om extra te betalen voor iets dat de installateur moet verkeerd gedaan hebben of omdat hij een gebrekkige transfo heeft gebruikt. Nu heb ik zelf een nieuwe transfo aangeschaft. Nu is mijn vraag hoe ik de bedrading moet aansluiten. Hier is een foto van mijn transfo voor de nest installatie en een foto van de huidig aangeschafte transfo. [Afbeelding]. [Afbeelding]
Via welke partij aangeschaft? Zou hen benaderen dan i.p.v. direct de installateur. Of heb je dat ook gedaan?

• Matszs
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08:05
ISHTARUKU schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:44:
Heb recent een Nest Hello aangeschaft met installatie. 3 uur na installatie is de beltransformator ontploft. De installateur zegt dat hij alles juist heeft gedaan en alleen terugkomt tegen betaling. Ik vertik het om extra te betalen voor iets dat de installateur moet verkeerd gedaan hebben of omdat hij een gebrekkige transfo heeft gebruikt.[Afbeelding]
Toevallig: YouTube: Installatie NEST HELLO videodeurbel (incl. verbrande transformator)

• Annihilism
pHennyWise schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Ja klopt. Ik heb "True Radiant" ingeschakeld. het varieert daarmee ook wanneer deze aan/uit springt. De radiatoren blijven ook niet "door loeien", gewoon een aangename temperatuur zoals ingesteld. In ieder geval in ons huis. Wij hebben gewone radiatoren.

Ter info: nieuws: Software-update voor Nest V3 lijkt modulatieproblemen op te lossen. Oud bericht maar bevestigd dat dit probleem al een tijdje niet meer zou moeten spelen.
Ah kijk wij hebben ook gewoon normale radiatoren. De true radiant functie kan overigens ook in de "aan/uit" modus. Maar ik ga er van uit dat hij bij jou wel op de opentherm stand staat en niet aan/uit.

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-11 22:09

stefimke

Fire Walk With Me

Weet iemand ergens Nest Hello mount-extenders te vinden, iets waarmee ik de Hello laten we zeggen ergens tussen de 1-2cm verder van het kozijn af zou kunnen krijgen?

• ISHTARUKU
DCNY schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:10:
[...]

Via welke partij aangeschaft? Zou hen benaderen dan i.p.v. direct de installateur. Of heb je dat ook gedaan?
Heb 50five ingelicht, deze sturen me door naar de installateur Adjusto en deze beweerd dat het hun fout noch hun probleem is. Heb al andere nest pro installateurs benaderd maar die zijn niet geïnteresseerd omdat de originele installatie niet door hun gedaan is. Bijgevolg moet ik het maar zelf zien op te lossen. Moest ik van iemand een afbeelding kunnen krijgen van het het bij hun aangesloten is op een variabele transfo, dan zou het al veel kunnen helpen.

• ISHTARUKU
Dat is wel heel toevallig, spijtig staat er nergens een vervolg bij van wat nu het probleem was :(

• DCNY
ISHTARUKU schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:23:
[...]

Heb 50five ingelicht, deze sturen me door naar de installateur Adjusto en deze beweerd dat het hun fout noch hun probleem is. Heb al andere nest pro installateurs benaderd maar die zijn niet geïnteresseerd omdat de originele installatie niet door hun gedaan is. Bijgevolg moet ik het maar zelf zien op te lossen. Moest ik van iemand een afbeelding kunnen krijgen van het het bij hun aangesloten is op een variabele transfo, dan zou het al veel kunnen helpen.
Oei, niet netjes van 50five. Als je iets bij hen koopt (in dit geval het installatiepakket) moeten zij t ook oplossen bij problemen.. Slechte reclame..

• ISHTARUKU
DCNY schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:43:
[...]

Oei, niet netjes van 50five. Als je iets bij hen koopt (in dit geval het installatiepakket) moeten zij t ook oplossen bij problemen.. Slechte reclame..
Heb al van in het begin problemen gehad met 50five. Installatie voucher gekocht bij de bel, stond bij: transfo inbegrepen bij de installatie. Bij het bevestigen van de afspraak bleek dit niet te zijn, ook al had ik screenshots waarop stond dat het wel was. Dus dan maar installatie pakket aangekocht. Dan komt de installateur 2 dagen vroeger dan de afspraak was, en natuurlijk ontploft die transfo. Persoonlijk zal ik nooit geen zaken meer doen met 50five, en het ook aan niemand aanraden. Maar nu zit ik wel met de gebakken peren. Een deurbel die niet functioneert en geen oude deurbel om terug te installeren. De installateur heeft de oude meegenomen....

ISHTARUKU wijzigde deze reactie 22-01-2019 22:00 (9%)

• alteaxl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 03:07
ISHTARUKU schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:57:
[...]

Heb al van in het begin problemen gehad met 50five. Installatie voucher gekocht bij de bel, stond bij: transfo inbegrepen bij de installatie. Bij het bevestigen van de afspraak bleek dit niet te zijn, ook al had ik screenshots waarop stond dat het wel was. Dus dan maar installatie pakket aangekocht. Dan komt de installateur 2 dagen vroeger dan de afspraak was, en natuurlijk ontploft die transfo. Persoonlijk zal ik nooit geen zaken meer doen met 50five, en het ook aan niemand aanraden. Maar nu zit ik wel met de gebakken peren. Een deurbel die niet functioneert en geen oude deurbel om terug te installeren. De installateur heeft de oude meegenomen....
Hallo is heb de nest hello zelf geïnstalleerd met onderstaande beltrafo:
https://www.vekto.nl/beltrafo-15va
Werkt al maanden perfect met dan wel met een bel die dan ook geschikt is voor 24V AC (zie onderstaand type):
https://www.conrad.nl/p/g...-v-max-85-db-a-wit-431564

Succes er mee

alteaxl wijzigde deze reactie 23-01-2019 02:19 (4%)

• DCNY
[...]

Thanks voor de tip! Ben me ook aan t oriënteren op een Nest Hello en ook bij 50five aan t kijken. Was me al onduidelijk wat er nou precies bij t installatiepakket / installatie inbegrepen zit. Geen 50five dus voor mij :)

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:28

B2

wa' seggie?

DCNY schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:24:
[...]

Thanks voor de tip! Ben me ook aan t oriënteren op een Nest Hello en ook bij 50five aan t kijken. Was me al onduidelijk wat er nou precies bij t installatiepakket / installatie inbegrepen zit. Geen 50five dus voor mij :)
Ik heb een installatiepakket bij 50five besteld, gewoon om zelf te installeren. Prima pakketje en vrij simpel als je een beetje weet wat je doet. Het probleem bij de meeste installaties is de oude 'gong', zie ook het filmpje. Maar ik gebruik niet zo'n ding.

• ISHTARUKU
alteaxl schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 02:15:
[...]

Hallo is heb de nest hello zelf geïnstalleerd met onderstaande beltrafo:
https://www.vekto.nl/beltrafo-15va
Werkt al maanden perfect met dan wel met een bel die dan ook geschikt is voor 24V AC (zie onderstaand type):
https://www.conrad.nl/p/g...-v-max-85-db-a-wit-431564

Succes er mee
Dat is dezelfde transfo en gong/bel die ik nu heb. Alleen bij aansluiting blijft de bel rinkelen en geeft de Nest hello geen output. Kan je me misschien een foto doorsturen hoe je joiw transfo bekabeld hebt?

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14:01
Morgen ook eindelijk maar eens een Nest Learning v3 aanschaffen. Komt op 183,20 euro uit bij de Mediamarkt met de 20% actie. Leuke prijs dacht ik zo :).

• ISHTARUKU
Update bel: na alles deftig aangesloten te hebben ( dankzij alteaxl) blijft het probleem aanhouden. Bel blijft rinkelen, nest Hallo start niet op. Weet nu echt niet meer wat te doen. De nest hello werkt wanneer hij via USB kabel aan een laptop is aangesloten, dus deze werkt. De Transfo werkt want anders zou die geen stroom doorgeven, en de bel op zoch werkt ook, anders zou deze niet rinkelen. Dus ik weet echt niet meer wat het kan zijn.

• barrymossel
[...]

Sorry, maar het klinkt een beetje of je over je heen hebt laten lopen. Ik zou het hier echt niet blij laten zitten.

• ISHTARUKU
barrymossel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Sorry, maar het klinkt een beetje of je over je heen hebt laten lopen. Ik zou het hier echt niet blij laten zitten.
Ik hang al elke dag met 50five aan de telefoon. Mijn advocaat zegt zelf dat het enige wat ik kan doen, is 50five in gebreke stellen. Maar ik heb niet veel zin om er een hoop kosten in te steken om dit uiteindelijk voor de rechtbank te trekken. Dat is het financieel niet waard. Het enige wat ik nu gewoon wil is dat de bel werkt en that's it. Het duurt al lang genoeg. Mijn eigen fout misschien, ipv te besparen had ik beter met Coolblue in zee gegaan. Die hun installaties en klantenservice is bij mij toch altijd correct gebleken.

• Melkbus
  • Laatst online: 01-10 20:31
Hoe kan ik checken of mijn CV via modulatie wordt aangestuurd? Mijn Nest (v3) ondersteunt het, mijn cv ondersteunt het, maar toch heb ik het idee dat hij óf heet óf uit staat, maar niet iets er tussenin?

strava | twitter

• barrymossel
Melkbus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:02:
Hoe kan ik checken of mijn CV via modulatie wordt aangestuurd? Mijn Nest (v3) ondersteunt het, mijn cv ondersteunt het, maar toch heb ik het idee dat hij óf heet óf uit staat, maar niet iets er tussenin?
Dat moet a) zo aangesloten zijn (heat link via aan/uit of OT) en b) ingesteld staan in de settings van je Nest. Dus je kunt op twee plekken kijken (eigenlijk moet je op twee plekken kijken).

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 19-11 21:48
barrymossel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:40:
[...]

Dat moet a) zo aangesloten zijn (heat link via aan/uit of OT) en b) ingesteld staan in de settings van je Nest. Dus je kunt op twee plekken kijken (eigenlijk moet je op twee plekken kijken).
Vaak moet het in de ketel ook aan staan/gezet worden.

• alteaxl
ISHTARUKU schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:08:
Update bel: na alles deftig aangesloten te hebben ( dankzij alteaxl) blijft het probleem aanhouden. Bel blijft rinkelen, nest Hallo start niet op. Weet nu echt niet meer wat te doen. De nest hello werkt wanneer hij via USB kabel aan een laptop is aangesloten, dus deze werkt. De Transfo werkt want anders zou die geen stroom doorgeven, en de bel op zoch werkt ook, anders zou deze niet rinkelen. Dus ik weet echt niet meer wat het kan zijn.
Hallo ISHTARUKU
Weet je zeker dat je de ronde nest converter goed heb aangesloten?
De losse draden hier van op de bel en de draden met de klemmetjes op de draden waarop eerst de bel zat.
Een andere reden waarom de bel blijft rinkelen en de Hello niet werkt kan dit het probleem zijn en een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de ronde nest converter defect is.
Dus kijk nog eens goed naar de aansluiting van de nest converter.

Succes weer.

• ISHTARUKU
alteaxl schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:55:
[...]

Hallo ISHTARUKU
Weet je zeker dat je de ronde nest converter goed heb aangesloten?
De losse draden hier van op de bel en de draden met de klemmetjes op de draden waarop eerst de bel zat.
Een andere reden waarom de bel blijft rinkelen en de Hello niet werkt kan dit het probleem zijn en een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de ronde nest converter defect is.
Dus kijk nog eens goed naar de aansluiting van de nest converter.

Succes weer.
Heb de nest connector ( rond) nagekeken, alles heraangesloten en de electriciteit kabels een beetje verder uitgetrokken en nu rinkelt de bel niet meer, maar geeft de Nest Hello nog altijd niets. Ik ga gewoon van nul beginnen, kabels opnieuw trekken ( is maar 5 meter elke kant tot transfo. Alles terug aansluiten en dan zien. Als het dan nog niet lukt, dan zal ik wel een Nest pro een heel deftige som aanbieden. Eens zien of ze dan wel willen komen en het voor hun financieel interessant genoeg is ( want dat krijg ik continu als antwoord van degen in Vlaams-Brabant die in heb kunnen bereiken, dat het financieel niet interessant genoeg is om eens te komen troubleshoten.

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-11 22:43
De vraag ook even in het Tado forum gezet.

Ik lees hier relatief weinig over de luchtverwarmingsketels van Brink.
Is het redelijk eenvoudig een Brink Allure B10 met een Honewell Chronotherm T40 modulerende termostaat over te zetten naar een Nest Thermostat E (Of een Tado daar twijfel ik nog tussen)?
Ik heb alleen een rood en blauw aansluitdraad.

Alvast bedankt!

• Jdome
Jdome schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:14:

Gisteren een Nest learning thermostaat gekocht en geïnstalleerd. Helaas gaat het nog niet helemaal zoals het hoort. De communicatie tussen de Nest thermostaat (die in de woonkamer hangt) en de Heatlink gaat goed. Alleen de communicatie tussen de Heatlink en de ketel lijkt er niet te zijn. Er gebeurd namelijk niks als ik via de Nest de verwarming aan/uitzet.

Betreft een ThermoElegance 4 ketel. Ik weet niet of deze modulerend is (volgens mij niet).
Zie foto hieronder van de ketel
[Afbeelding]

De blauw/bruine draadjes die in de BUS aansluiting zitten gaan buiten de ketel naar een kroonsteen.
Met die kroonsteen worden ze omgezet in 24V draad en dit draad ging naar de oude thermostaat.

De draadjes die naar de oude thermostaat gingen, heb ik in de 2 en 3 van de Heatlink gedaan (foto hieronder) en dat werkt niet. Zodra ik de oude thermostaat weer aansluit op deze draadjes dan doet hij het gewoon.

Wat ik ook al geprobeerd heb is om met 24V draad de 2 en 3 op de Heatlink te verbinden met de R24V op de ketel. Werkt ook niet.

[Afbeelding]

Oude thermostaat werkt gewoon:
[Afbeelding]

Hopelijk heeft iemand de oplossing :)

• roger_s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:44
Annihilism schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:17:

Sinds vandaag deze combi, maar het zint me nu al niet. De nest hanteert een veel te hoge temperatuur. Ongeveer 1,5 graad te hoog. En ik ben niet de enige. Nest thermostat (3rd gen) geeft te hoge tempertuur aan

Ik krijg een beetje jeuk van dit soort dingen. Nu is het niet zo er om de temp wat hoger te zetten, want het gaat maar om een getal bij een gevoel. Maar ik ben benieuwd wat het met het gasverbruik doet. Ik gooi mijn oude thermostaat nog niet weg iig.

Het bewijs.

roger_s wijzigde deze reactie 26-01-2019 19:22 (6%)

• barrymossel
roger_s schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:15:
[...]
Maar ik ben benieuwd wat het met het gasverbruik doet.
??? Want hij moet harder stoken om een hoger nummer te tonen?

Waar staat trouwens je daadwerkelijke temperatuur? Bij mijn v3 staat in de grote nummers de ingestelde temperatuur...

• roger_s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:44
barrymossel schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:25:
[...]

??? Want hij moet harder stoken om een hoger nummer te tonen?

Waar staat trouwens je daadwerkelijke temperatuur? Bij mijn v3 staat in de grote nummers de ingestelde temperatuur...
!!!Dat moeten we nog zien he.

De gemeten temp is 21,4. De gewenste temp 21,5.

roger_s wijzigde deze reactie 26-01-2019 21:49 (13%)

• peltco
  • Registratie: mei 2011
roger_s schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:48:
[...]

[Afbeelding]
stoken, 21,4 is veel te koud

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:06
[...]

[Afbeelding]
Heb je al uitgezet dat het scherm alsmaar aanspringt als je er in de buurt komt?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Hier ie is de afwijken ten opzichte van een geijkte thermostaat 0.2 graden, niks aan de hand dus. Gemeten als scherm uit is uiteraard en al tijdje uit is...

• geldster
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-11 16:27
ISHTARUKU schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:46:
[...]

Heb de nest connector ( rond) nagekeken, alles heraangesloten en de electriciteit kabels een beetje verder uitgetrokken en nu rinkelt de bel niet meer, maar geeft de Nest Hello nog altijd niets. Ik ga gewoon van nul beginnen, kabels opnieuw trekken ( is maar 5 meter elke kant tot transfo. Alles terug aansluiten en dan zien. Als het dan nog niet lukt, dan zal ik wel een Nest pro een heel deftige som aanbieden. Eens zien of ze dan wel willen komen en het voor hun financieel interessant genoeg is ( want dat krijg ik continu als antwoord van degen in Vlaams-Brabant die in heb kunnen bereiken, dat het financieel niet interessant genoeg is om eens te komen troubleshoten.
Misschien heb ik niet voldoende terug gelezen... maarre mis je niet https://www.50five.nl/omron-relais.html ?
Ik heb het even snel getest zonder Omron, en de oude gong direct spanning gegeven vanaf de trafo, maar dan krijgt hij constant voeding en was het een bromtoon/half tring..

Omron moet ik nog een keertje bestellen, maar voorlopig voldoen meerdere Google Home's, en iPhone voor announcement.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Roy1985 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:31:
Hier ie is de afwijken ten opzichte van een geijkte thermostaat 0.2 graden, niks aan de hand dus. Gemeten als scherm uit is uiteraard en al tijdje uit is...
Wees blij, op mijn werk hebben we een paar miljoen gekalibreerde meters per jaar, dus toen ik er een paar mee naar huis nam kwam ik er al snel achter dat er bij mij een afwijking is van gemiddeld 1 graad. Vervelende is vooral dat die afwijkt tussen de .5 en de 2.5 8)7 zonder aanwijsbare reden. Volgens Nest is die within spec. Daarnaast was er in het eerste jaar nogal eens onverklaarbaar stookgedrag waarbij hij rustig naar 22 stookte met de instelling op 21, dit heb ik overigens recent niet meer gezien. Je leert er mee leven en je er op aanpassen, maar helemaal kloppen doet het natuurlijk niet.

Ik was in het begin ook veel positiever over het product omdat ik weinig problemen ervaarde ten opzichte van het profijt.

Helaas zoals ik hier eerder heb gemeld verliest die van mijn de laatste tijd regelmatig zijn verbinding, zonder dit zelf te herstellen, dus op dit moment zou ik de Nest helaas niet aanbevelen.

• ISHTARUKU
geldster schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:33:
[...]

Misschien heb ik niet voldoende terug gelezen... maarre mis je niet https://www.50five.nl/omron-relais.html ?
Ik heb het even snel getest zonder Omron, en de oude gong direct spanning gegeven vanaf de trafo, maar dan krijgt hij constant voeding en was het een bromtoon/half tring..

Omron moet ik nog een keertje bestellen, maar voorlopig voldoen meerdere Google Home's, en iPhone voor announcement.
Er is spijtig genoeg een probleem met de Nest Hello zelf. Via USB kracht werkt hij maar wanneer aangesloten op het net werkt het niet. Dit komt door de gebrekkige installatie service. En aangezien de Installateur geen thuis geeft ivm zijn veroorzaakte problemen, moet ik daar al niet op rekenen. 50five zegt dat de verantwoording op de installateur valt en niet onder hun garantie valt. Dus kortom heb ik een bel die op usb werkt en kan aansluiten als ik de hele bekabeling uit de muur en vloer breek. Momenteel ben ik nog in contact met Nest zelf, zij gingen zien of ze geen oplossing kunnen bieden en het desnoods op hun eigen fabrieksgarantie gaan registreren. En anders heb ik een dure gadget om de huisdieren te bespioneren.

ISHTARUKU wijzigde deze reactie 29-01-2019 18:08 (4%)

• Inferi
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 02-11 20:13
USB is geen manier om een hello constant te poweren dacht ik. Deze poort is om het apparaat uit te lezen. Ik herinner me ook zoiets bij de rookmelders namelijk.

Ik denk dat je 1 draad verkeerd op je trafo hebt aangesloten of dat ze ergens contact maken, want dat zou verklaren waarom je gong constant blijft gaan. Ik meen me te herinneren dat ik dit zelf ook tijdens het aansluiten had gedaan. Anders eventueel een andere gong proberen (had je wellicht al geprobeerd).

Andere oplossing is de gong niet gebruiken en een google home erop aansluiten, maar ik kan me voorstellen dat dit niet je wens is.

Of terugsturen als dat nog lukt...

Succes!

• geldster
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-11 16:27
ISHTARUKU schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:06:
[...]

Er is spijtig genoeg een probleem met de Nest Hello zelf. Via USB kracht werkt hij maar wanneer aangesloten op het net werkt het niet. Dit komt door de gebrekkige installatie service. En aangezien de Installateur geen thuis geeft ivm zijn veroorzaakte problemen, moet ik daar al niet op rekenen. 50five zegt dat de verantwoording op de installateur valt en niet onder hun garantie valt. Dus kortom heb ik een bel die op usb werkt en kan aansluiten als ik de hele bekabeling uit de muur en vloer breek. Momenteel ben ik nog in contact met Nest zelf, zij gingen zien of ze geen oplossing kunnen bieden en het desnoods op hun eigen fabrieksgarantie gaan registreren. En anders heb ik een dure gadget om de huisdieren te bespioneren.
Lijkt mij eerder inderdaad alsof de trafo verkeerd is aangesloten. Heb je de EMAT? Zitten de draden op de juiste output? Heb je al een AC/DC adapter (zoals een OhmKat) getest i.p.v. een trafo? USB voeden is niet echt een aanrader, hoeveel volt geef je de Hello? Meestal is dat toch 5V i.p.v. de benodigde minimale 16V?

• ndjong
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Gewoon uitzetten dat het scherm nog aan gaat (alleen als je echt dichtbij komt aan laten gaan, en niet te vaak langs lopen) dan is het probleem opgelost.
En ja, ik begrijp dat dit niet zou moeten mogen met zo’n duur product! Maar helaas is het wel de enige oplossing (of terugsturen)

• JWich
  • Laatst online: 31-01 10:48
Hoi iedereen,

Sinds dit weekend de Nest v3 gekocht. De eerste dagen werkte het prima. Alleen sinds twee dagen valt het ons op dat hij er uuuuuren over doet om warm te worden. Gister was het 17 graden in huis om 16.30, ik zette de Nest op 21 graden en om 10 uur was hij nog maar verwarmt tot 18.5 graden. Vanochtend is het zelfs maar 16 graden in huis, hij staat ingesteld op 21 graden maar hij wordt maar niet warmer!! Radiators zijn zelfs koud!!

Weet iemand wat hier fout gaat of hoe ik dit kan herstellen?

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JWich schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:48:
Hoi iedereen,

Sinds dit weekend de Nest v3 gekocht. De eerste dagen werkte het prima. Alleen sinds twee dagen valt het ons op dat hij er uuuuuren over doet om warm te worden. Gister was het 17 graden in huis om 16.30, ik zette de Nest op 21 graden en om 10 uur was hij nog maar verwarmt tot 18.5 graden. Vanochtend is het zelfs maar 16 graden in huis, hij staat ingesteld op 21 graden maar hij wordt maar niet warmer!! Radiators zijn zelfs koud!!

Hoe zit deze aangesloten aan/uit of opentherm? Op wat voor ketel? Wat zat er hiervoor aangesloten?
(fout)melding op de ketel? Blijven ze echt koud of worden ze lauw?

Het is op zichzelf goed als het opwaremen lang duurt, maar 6 uur voor 1,5 graad is natuurlijk niet de bedoeling.

• Jan Dee
JWich schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:48:
Hoi iedereen,

Het lijkt wel of de ketel uitstaat of niet warm wordt. De Nest V3 thermostaat kan niet controleren of de ketel correct functioneert. Is de waterdruk in orde?

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:04

Reptile209

- gers -

Ik heb vandaag een hele hoop dubbel glas laten installeren.

Nu voelt het in huis opeens bloedheet aan :D. Heb de indruk dat hij nu opeens een behoorlijke overshoot in de temperatuur van de woonkamer maakt. Toeval?

Gaat mijn Nest V3 zelf zijn stookgedrag aanpassen aan de nieuwe situatie, of is het slimmer om een nieuw leertraject te starten (na reset)?

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• A_A_R
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-11 19:10
Reptile209 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:53:
Ik heb vandaag een hele hoop dubbel glas laten installeren.

Nu voelt het in huis opeens bloedheet aan :D. Heb de indruk dat hij nu opeens een behoorlijke overshoot in de temperatuur van de woonkamer maakt. Toeval?

Gaat mijn Nest V3 zelf zijn stookgedrag aanpassen aan de nieuwe situatie, of is het slimmer om een nieuw leertraject te starten (na reset)?
Ik had een bijna soortgelijke situatie; huis beter geïsoleerd maar ook een nieuwe ketel laten installeren. Ik heb toen een reset gedaan van de thermostaat. Voor mijn idee heeft het ongeveer een week geduurd voordat hij weer "gewend" was.
Ik had destijds dezelfde vraag als jij en toen via wat googlen begrepen dat een reset dan de beste optie is.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-11 20:04
Ik ben voor een kennis mijzelf aan het verdiepen in het aansluiten zijn de Nest Hello. Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een Friedland Libra. Nou heb ik voor mijzelf een aansluitschema gemaakt, en ik zou graag willen weten of het klopt.

De Nest Hello, heeft een vaste voeding nodig van 24V, echter is het voor mij onduidelijk hoe de belaansluiting nou moet worden geplaatst.

Gaat het bovenstaande schema functioneren?

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 03-02-2019 14:15 (19%)

• alteaxl
BladeSlayer1000 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:13:
Ik ben voor een kennis mijzelf aan het verdiepen in het aansluiten zijn de Nest Hello. Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een Friedland Libra. Nou heb ik voor mijzelf een aansluitschema gemaakt, en ik zou graag willen weten of het klopt.

[Afbeelding]

De Nest Hello, heeft een vaste voeding nodig van 24V, echter is het voor mij onduidelijk hoe de belaansluiting nou moet worden geplaatst.

Gaat het bovenstaande schema functioneren?
BladeSlayer1000

Het aansluitschema wat je heb geplaatst gaat zo niet werken.
Je kan het aansluiten volgens onder staande link:
https://tweakimg.net/g/fo...i.imgur.com%2FA9m4piL.png
Echter sluit je de deurbel niet aan maar alleen het relais en neem je het contact hiervan
op in het deurbel circuit.

Succes ermee :)

• frituurvetpet
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-10 17:40
Ik heb een Nest E Thermostat ter vervanging van een oude 2-draads Vaillant VRT 25. Volgens de compatibiliteitschecker zou dit moeten werken. De oude aansluiting zat zo:

http://i67.tinypic.com/280mey1.jpg

De instructies tijdens installatie volgend, zou ik hem volgens de app zo moeten installeren. Dit is niet mijn foto, maar wel precies hoe hij nu thuis hangt:

http://i68.tinypic.com/ir3uwx.jpg

De thermostaat zelf doet het prima, alleen stuurt hij geen signalen aan de ketel... Wat heb ik verkeerd aangesloten?

Edit: De ketel is een Vaillant VHR NL 18-22C

frituurvetpet wijzigde deze reactie 04-02-2019 09:43 (4%)

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:44
@frituurvetpet, aan de ketelzijde ook als volgt aangesloten?:

Het lijkt erop dat jouw ketel niet modulerend is (dus aan/uit). Heb je dat ook zo geconfigureerd op de Nest?

• frituurvetpet
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-10 17:40
Kaspers schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:36:
@frituurvetpet, aan de ketelzijde ook als volgt aangesloten?:

[Afbeelding]

Het lijkt erop dat jouw ketel niet modulerend is (dus aan/uit). Heb je dat ook zo geconfigureerd op de Nest?
Hij zat inderdaad anders op de oude thermostaat aangesloten dan hij op de Nest moest... thanks!

• Nieksiero
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:59
Hier ook mensen met een matig geïsoleerd huis en waar de Nest aangeeft dat de ketel dik 12 uur actief is geweest?

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:04

Reptile209

- gers -

Nieksiero schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:26:
Hier ook mensen met een matig geïsoleerd huis en waar de Nest aangeeft dat de ketel dik 12 uur actief is geweest?
Ja, dat heb ik ook. Op een hele stookdag verbruik ik op dit moment tussen de 11 en 15 m3/dag aan gas. Ik denk overigens - maar dat moet ik nog verder gaan uitzoeken - dat de Nest de ketel als actief registreert, ongeacht of hij volle bak staat te blazen of dat hij zachtjes staat te moduleren.

Aan de andere kant: als mijn schedule zegt dat het tegen 18u 19,5 graden moet zijn, begint hij rond 12u al te stoken... :'(

Reptile209 wijzigde deze reactie 05-02-2019 22:45 (10%)

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• Roy1985
  • Nu online
Uiteraard hele doel van modulerend ketel en thermostaat, langdurig op lage temperaturen stoken.

• Nieksiero
Reptile209 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:42:
[...]

Ja, dat heb ik ook. Op een hele stookdag verbruik ik op dit moment tussen de 11 en 15 m3/dag aan gas. Ik denk overigens - maar dat moet ik nog verder gaan uitzoeken - dat de Nest de ketel als actief registreert, ongeacht of hij volle bak staat te blazen of dat hij zachtjes staat te moduleren.

Aan de andere kant: als mijn schedule zegt dat het tegen 18u 19,5 graden moet zijn, begint hij rond 12u al te stoken... :'(
Ook en matig/slecht geïsoleerd huis?

Hij is hier op dagen dat ik thuis ben echt wel 14 uur actief. Geen idee of dat inderdaad modulerend is, of dat hij hard staat de blazen, maar ga uit van het eerste uiteraard.
Hier duurt het verwarmen naar 20.5 graden (op de nest, dus zal wel 19.5 echte temperatuur zijn) ongeveer 4 uur. Start temperatuur is dan zo'n 16 graden.

Ik verbruik zelf deze koude maanden ook idioot veel gas. Wij koken elektrisch en gebruiken dus alleen gas voor douchen en verwarming (keuken heb ik ook nog een warm water boiler).
Isolatie is er vrijwel niet, behalve HR++ glas, dus dat zal wel meespelen.
Tussen de 10-15 m3 per dag lukt mij momenteel ook wel ....

Gelukkig is binnen nu en 2 weken zowel de vloer als spouw geïsoleerd. Dak ga ik zelf nog een keer aanpakken, daar kan ik momenteel bijna vliegeren in de tocht.

Nieksiero wijzigde deze reactie 06-02-2019 08:58 (6%)

• barrymossel
Nieksiero schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:26:
Reptile209 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:42:
[...]

Hier staat in de app ook (afhankelijk van of we aan het werk waren of niet) dat de verwarming 7 tot 10 uur aan heeft gestaan. Volgens mij is dat wanneer het scherm van de Nest oranje is. Echter als ik via de slimme meter kijk, zie ik het moduleren erg goed terug komen. Gisteren was het verloop als volgt (ik hele dag werken en mijn vrouw tot half 4):

(Ik heb helaas geen statistieken van een dag dat mijn vrouw de hele dag thuis was, want geen zin gehad om een backup terug te zetten van het verbruik.)

Verbruik was gisteren overigens 5,5m3, dus aanzienlijk minder dan 11-15.

Ik zag verder wel dat onze kosten (voor mijn gevoel) afgelopen maand een stuk hoger lagen dan vorig jaar. En dat is nu net de maand dat we de Nest hebben. Ik ga het nog even goed nazoeken als dat lukt, maar ik hoop niet dat dit door de thermostaat komt...

• Nieksiero
barrymossel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:37:
[...]

[...]

Hier staat in de app ook (afhankelijk van of we aan het werk waren of niet) dat de verwarming 7 tot 10 uur aan heeft gestaan. Volgens mij is dat wanneer het scherm van de Nest oranje is. Echter als ik via de slimme meter kijk, zie ik het moduleren erg goed terug komen. Gisteren was het verloop als volgt (ik hele dag werken en mijn vrouw tot half 4):

[Afbeelding]

(Ik heb helaas geen statistieken van een dag dat mijn vrouw de hele dag thuis was, want geen zin gehad om een backup terug te zetten van het verbruik.)

Verbruik was gisteren overigens 5,5m3, dus aanzienlijk minder dan 11-15.

Ik zag verder wel dat onze kosten (voor mijn gevoel) afgelopen maand een stuk hoger lagen dan vorig jaar. En dat is nu net de maand dat we de Nest hebben. Ik ga het nog even goed nazoeken als dat lukt, maar ik hoop niet dat dit door de thermostaat komt...
Hoe tover jij een dergelijke grafiek van gas usage over 1 dag?

5,5m3 is inderdaad vele malen lager, maar natuurlijk complet context afhankelijk.

• barrymossel
Nieksiero schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:26:
[...]

Hoe tover jij een dergelijke grafiek van gas usage over 1 dag?

5,5m3 is inderdaad vele malen lager, maar natuurlijk complet context afhankelijk.
True. Wij stoken alleen op het toilet, in de badkamer en de woonkamer (in principe). Daarnaast hebben staat onze eengezinswoning op een bejaardenappartement (waar geen bejaarde woont, dus geen extreme stook). Maar dat soort dingen helpt allemaal mee.

Die grafiek komt uit DSMR reader. Raspberry Pi in de meterkast welke verbonden is met de P1 poort van de slimme meter.

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:52
Even een eenvoudige vraag over de Nest termostat E. Onze leefsituatie en aanwezigheid is zo wisselvallig dat ik weinig zie in het learning-deel. Ik wil hem dus dom gebruiken.

Op dit moment heb ik een iSense thermostaat icm een Remeha ketel. Wat ik eigenlijk wil, is zonder teveel gedoe tegen de Home Assistent zeggen dat het morgen om 7 uur 21 graden moet zijn. Met een iSense zit je dan te prutsen in programma's met een draaiknop. Erg onhandig.
De vraag: is de Nest E geschikt om tegen te zeggen hoe laat de verwarming aan of uit moet, alsof je een wekker instelt? "Hey Google, zorg dat het morgen om 7 uur 21 graden is. "

KlaasjeNL wijzigde deze reactie 06-02-2019 16:05 (5%)

• Jan Dee
KlaasjeNL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:02:
Even een eenvoudige vraag over de Nest termostat E. Onze leefsituatie en aanwezigheid is zo wisselvallig dat ik weinig zie in het learning-deel. Ik wil hem dus dom gebruiken.

Op dit moment heb ik een iSense thermostaat icm een Remeha ketel. Wat ik eigenlijk wil, is zonder teveel gedoe tegen de Home Assistent zeggen dat het morgen om 7 uur 21 graden moet zijn. Met een iSense zit je dan te prutsen in programma's met een draaiknop. Erg onhandig.
De vraag: is de Nest E geschikt om tegen te zeggen hoe laat de verwarming aan of uit moet, alsof je een wekker instelt? "Hey Google, zorg dat het morgen om 7 uur 21 graden is. "
Mijn iSense is destijds ook vervangen door een Nest v3. Ik kan wel zeggen tegen Google dat de verwarming nu op een bepaalde temperatuur gezet moet worden. Maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te koppelen aan een bepaald tijdstip. Dit is overigens wel heel handig in de Nest app zelf in te stellen. Het grootste voordeel van de Nest thermostaten vind ik de op afstand bedienbaarheid en controleerbaarheid.

• KlaasjeNL
Jan Dee schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:18:
[...]

Mijn iSense is destijds ook vervangen door een Nest v3. Ik kan wel zeggen tegen Google dat de verwarming nu op een bepaalde temperatuur gezet moet worden. Maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te koppelen aan een bepaald tijdstip. Dit is overigens wel heel handig in de Nest app zelf in te stellen. Het grootste voordeel van de Nest thermostaten vind ik de op afstand bedienbaarheid en controleerbaarheid.
Die bedienbaarheid op afstand is zeker een voordeel, maar ik vind het toch wat teleurstellend dat je voor het slapengaan niet even kan zeggen hoe laat de verwarming de volgende dag aan moet. Dat jij het niet voor elkaar krijgt en dat ik er benieuwd naar ben, geeft volgens mij al wel aan dat het een relatief eenvoudige optie is waar vraag naar is. Mogelijk komt de optie nog of werkt hij al op de Engelstalige assistent?

• Roy1985
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:41:
[...]

Die bedienbaarheid op afstand is zeker een voordeel, maar ik vind het toch wat teleurstellend dat je voor het slapengaan niet even kan zeggen hoe laat de verwarming de volgende dag aan moet. Dat jij het niet voor elkaar krijgt en dat ik er benieuwd naar ben, geeft volgens mij al wel aan dat het een relatief eenvoudige optie is waar vraag naar is. Mogelijk komt de optie nog of werkt hij al op de Engelstalige assistent?
https://www.flickr.com/photos/greenenergyfutures/11239566383

Zo ziet schema optie er uit... Ik pas die gewoon altijd ff aan, aan de hand van de diensten die thuis gewerkt worden.

• KlaasjeNL
Roy1985 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:47:
[...]

https://www.flickr.com/photos/greenenergyfutures/11239566383

Zo ziet schema optie er uit... Ik pas die gewoon altijd ff aan, aan de hand van de diensten die thuis gewerkt worden.
Thnx voor het delen. Dit is de schema-optie in de Nest-app? Ziet er wel oke uit en zal ongetwijfeld een stuk handiger werken dan een iSense, maar vind het toch nog wat bewerkelijk. Als ik naar bed ga, zeg ik tegen google dat de lampen uit moeten. Daardoor hoef ik de hue-app niet meer te gebruiken en kan mijn telefoon in mijn zak blijven. Wel heb ik de lampen zo geprogrammeerd dat ze op een vast tijdstip aan en/of uit gaan. Dat kan betekenen dat ze al aan zijn als we een ochtend uitslapen, maar dat heeft nauwelijks invloed op het verbruik en de uiteindelijke kosten. Een verwarming die regelmatig een uur te vroeg aan gaat vind ik een ander verhaal. En dan vind ik het toch jammer om weer schemaatjes op de telefoon te moeten gebruiken.

Is de thermostaat ook in te stellen vanuit de Home-app?

• Roy1985
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:04:
[...]

Thnx voor het delen. Dit is de schema-optie in de Nest-app? Ziet er wel oke uit en zal ongetwijfeld een stuk handiger werken dan een iSense, maar vind het toch nog wat bewerkelijk. Als ik naar bed ga, zeg ik tegen google dat de lampen uit moeten. Daardoor hoef ik de hue-app niet meer te gebruiken en kan mijn telefoon in mijn zak blijven. Wel heb ik de lampen zo geprogrammeerd dat ze op een vast tijdstip aan en/of uit gaan. Dat kan betekenen dat ze al aan zijn als we een ochtend uitslapen, maar dat heeft nauwelijks invloed op het verbruik en de uiteindelijke kosten. Een verwarming die regelmatig een uur te vroeg aan gaat vind ik een ander verhaal. En dan vind ik het toch jammer om weer schemaatjes op de telefoon te moeten gebruiken.

Is de thermostaat ook in te stellen vanuit de Home-app?
Inderdaad de schema optie.

Nest is ook vanuit Home app te bedienen ja.

https://m.imgur.com/a/U1QszV8

• thecure
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-10 21:50
Vraagje, is er verschil tussen een europese Nest Hello en één uit Amerika?
Dit omdat de Hello via ebay veel goedkoper is uit de VS
Maar dan moet hij natuurlijk hier wel kunnen werken ;)

• Nieksiero
thecure schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:29:
Vraagje, is er verschil tussen een europese Nest Hello en één uit Amerika?
Dit omdat de Hello via ebay veel goedkoper is uit de VS
Maar dan moet hij natuurlijk hier wel kunnen werken ;)
Ik denk in ieder geval de afkomst

• thecure
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-10 21:50
Haha ja dat zowiezo. Maar wat ik bedoel is of Nest niet een of andere blokkade heeft ingebouwd waardoor een 'Amerikaanse' Hello niet in Europa zal werken.

• Jdome
Mijn Nest thermostaat begint al heel vroeg met voorverwarmen. Ondanks dat ik bij "True Radiant" heb ingesteld dat hij maximaal 1 uur van tevoren mag beginnen met voorverwarmen. Vandaag begon hij rond 15 uur al met opwarmen, maar mijn volgens mijn schema mag hij pas om 17:15 uur aangaan.

Weet iemand waardoor dit komt? Thuis/afwezig functie staat uit dus daar kan het niet aan liggen.

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb al bijna een jaar een Nest V3 thermostaat liggen, maar nog niet geinstalleerd :o . Ik loop namelijk een beetje vast en ik durf op één of andere manier niet; bang dat ik iets kapot maak.

Ik heb een "Vaillant ecoTEC plus VHR NL 35-38_5-5 HR Combiketel" hangen met daaraan op dit moment een Honeywell Chronotherm Vision thermostaat.

Voornaamste probleem is dat ik niet precies weet op welke aansluiting ik de HeatLink moet installeren. Zie hieronder foto's van de ketel. Kan iemand mij op weg helpen?

Aansluitingen ketel: de blauw en rode draad helemaal links (bij "T" en "10") lijken naar de thermostaat te lopen.

Thermostaat

vanDaal wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:35 (14%)

>> Landscape Photography! << >> PVOutput <<

• Roy1985
  • Nu online
vanDaal schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:26:
Ik heb al bijna een jaar een Nest V3 thermostaat liggen, maar nog niet geinstalleerd :o . Ik loop namelijk een beetje vast en ik durf op één of andere manier niet; bang dat ik iets kapot maak.

Ik heb een "Vaillant ecoTEC plus VHR NL 35-38_5-5 HR Combiketel" hangen met daaraan op dit moment een Honeywell Chronotherm Vision thermostaat.

Voornaamste probleem is dat ik niet precies weet op welke aansluiting ik de HeatLink moet installeren. Zie hieronder foto's van de ketel. Kan iemand mij op weg helpen?

[Afbeelding]

Aansluitingen ketel: de blauw en rode draad helemaal links (bij "T" en "10") lijken naar de thermostaat te lopen.
[Afbeelding]

Thermostaat
[Afbeelding]
Neem aan dat de draden die naar je thermostaat gaan ergens onder, of aan zijkant uit je CV komen.

https://www.vaillant.nl/d...-0020116691-07-602268.pdf

De aansluiting die jij aanhaalt is volgens mij inderdaad je bedrading naar thermostaat en betreft het hier de OpenTherm module.

Dan is het in principe makkelijk, Heatlink er tussen, kabel die uit ketel komt op OT1 en OT2 van heatlink. Kabel die naar woonkamer naar thermostaat gaat op T1 en T2 en klaar :)

Roy1985 wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:28 (46%)

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:29
KlaasjeNL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:41:
[...]

vanwege co-ouderschap heb ik een tweewekelijks ritme, ook dit is helaas niet in te stellen... wat dat betreft valt me de doorontwikkeling toch wat tegen.

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Roy1985 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:28:
Dan is het in principe makkelijk, Heatlink er tussen, kabel die uit ketel komt op OT1 en OT2 van heatlink.
Wat is de kabel die uit de ketel komt? Zijn dat die rode en blauwe helemaal links? (waar ook een zwarte en witte zit)
Komt de HeatLink dan niet te dicht bij de CV, de kabel is niet echt heel lang.

En voeding voor de heatlink haal ik uit de groene L/N rechts? Dus gewoon twee extra kabels erbij frotten?

vanDaal wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:53 (43%)

>> Landscape Photography! << >> PVOutput <<

Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True