Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LucasPI
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 13-11-2017
Hi Forum,
Gisteren heb ik een Nest thermostaat geinstalleerd (3e generatie, bedrade aansluiting, oudere Atag SHR35Ti ketel, aan/uit regeling). Het viel mij op dat de Nest ongeveer 2.5 graden meer aangaf dan de feitelijke kamer temperatuur.
Elders las ik dat dit veroorzaakt wordt doordat de accu in Nest eerst opgeladen wordt, hetgeen wat warmte geeft, waardoor de hele Nest warmer wordt. Het zou na 2..3 dagen beter worden. Volgens de Nest helpdesk vanmorgen is het een bekend fenomeen, de Nest moet zich zelf inregelen en dat kan tot een week duren (??).
Afgezien van het feit dat ik dit slecht vind, wat zijn de ervaringen van anderen?

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:21
Ik heb hetzelfde probleem, en heb hem al 1,5 jaar hangen.
Het inregelen/leren heb ik zelf uit staan dus dat verhaal klopt van geen kant.

Haal de Nest eens van de muur af en leg hem op de tafel.
Hij gaat een tijdje mee zonder laden, waarbij je ook de temperatuur ziet zakken.

• LucasPI
De Nest helpdesk gaf mij aan dat ik, wanneer het probleem niet met een week beter is, weer contact moet opnemen.
Ik kan me voorstellen dat opladen wat extra warmte veroorzaakt, maar een echt 'slimme' thermostaat kan daar volgens mij rekening me houden. Ook zou het effect na enige tijd dan weg moeten zijn : accu is uitgeput tijdens de tijd dat het product 'in de winkel' lag en dan na ingebruikname na een dag of zo weer volledig geladen.
Het bovenstaande probleem lijkt meer permanent. Dus niet het opladen van een accu? Zou dat zelfopwarming door de elektronica van the Nest zelf zijn? (Een echt 'slimme' thermostaat kan ... etc.). Wat is de afwijking in bovenstaand geval?

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:21
quote:
LucasPI schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:40:
De Nest helpdesk gaf mij aan dat ik, wanneer het probleem niet met een week beter is, weer contact moet opnemen.
Ik kan me voorstellen dat opladen wat extra warmte veroorzaakt, maar een echt 'slimme' thermostaat kan daar volgens mij rekening me houden. Ook zou het effect na enige tijd dan weg moeten zijn : accu is uitgeput tijdens de tijd dat het product 'in de winkel' lag en dan na ingebruikname na een dag of zo weer volledig geladen.
Het bovenstaande probleem lijkt meer permanent. Dus niet het opladen van een accu? Zou dat zelfopwarming door de elektronica van the Nest zelf zijn? (Een echt 'slimme' thermostaat kan ... etc.). Wat is de afwijking in bovenstaand geval?
Hou mij a.u.b op de hoogte met de reactie, ben heel benieuwd. Ik heb het vorige jaar opgegeven, na alle ***-smoesjes van Nest.

Bij mij is het zo dat de Nest 2 graden hoger zit dan dat het daadwerkelijk is.
Mijn Eco is 18 graden, maar er wordt meestal 19,5 of 20 graden aangegeven terwijl het binnen dus maar 18 graden (of kouder....) is.

Ik zal ondertussen ook weer eens contact opnemen met Nest 8)7

• LucasPI
Ik ben benieuwd of er ook gebruikers zijn van een 3rd gen Nest waarvan de temperatuur wel redelijk accuraat wordt aangegeven. Heeft iemand ervaring?

• LucasPI
Inmiddels ruim 2 weken verder. De temperatuur klopt nog steeds niet. De Nest blijft structureel minstens 1.5 graad teveel aangeven. De Nefit Easy (gebruik ik in een ander huis) heeft een mogelijk om de temperatuur te kalibreren. Weet iemand of zoiets ook voor de Nest bestaat?
Wel heeft Nest mij recent een mail gestuurd om te vragen of eea opgelost is. Als er een oplossing is zal ik dat doorgeven. Maar, tot die tijd: als u een een Nest overweegt, google dan eerst eens op dit problem!

• haeles48
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-12-2017
Thermostaat ongeveer 1 week hangen, het valt mij op dat als ik s’morgens van bed kom de Nest en de thermometer( die er naast hangt ) precies gelijk zijn op de 1/10 gr. nauwkeurig. Na een kwartier heen en weer lopen van mijn vrouw en ik, waardoor de Nest steeds aan gaat weer 1,5 gr veschil.Opwarmen door de verlichting van de Nest.

• ROMiJo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 09:39
Ter info: ik heb hier de Nefit Easy thermostaat hangen en ook die geeft de temperatuur niet juist aan. In de bijbehorende app kan ik dat echter corrigeren bij de instelling 'Kalibratie'. Staat bij mij op -0,8 C. Misschien heeft de Nest die optie ook?

• haeles48
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-12-2017
Jammer genoeg niet, heb contact, via email, met de helpdesk en volgens hen komt dat er ook niet. Zeer jammer voor een groot aantal gebruikers.

• LucasPI
Nee, deze (alle?) Nest heeft inderdaad geen mogelijkheid om de temperatuur te calibreren/aan te passen.

Nest heeft mij een foto gevraagd van de vorige thermostaat naast de Nest welke het temperatuurverschil aangeeft. Dat bericht is verstuurd op 31/10, nog geen antwoord. Wel een bericht (van een noreply adres :-)) met de vraag of alles inmiddels is opgelost.

Mogelijk dat de verlichting van de Nest voor interne opverwarming zorgt. Een vergelijkbaar punt betrof een post de schreef dat wellicht de temperatuur tijdelijk verhoogd wordt weergegeven door het (voor de eerste keer) opladen van de interne accu; dat zou dan vanzelf na een dag of wat over zijn. Bij mij is het altijd ~1.5 gr te veel.

Uiteraard weet ik niet of dit probleem bij alle Nest thermostaten bestaat, maar ik ben dacht ik de enige. Voor mij is het tot nu toe een tegenvallend product. Wel ga ik op zoek naar gecalibreerde thermometer; hoeveel zit de Nest er nu bij mij exact naast?

Update: Nest support stelt voor de WiFi functie van de thermostat tijdelijk uit te schakelen om te kijken of deze wellicht verantwoordelijk is voor het interne opwarmen en dus aangeven van een te hoge temperatuur.

LucasPI wijzigde deze reactie 13-11-2017 19:14 (10%)
Reden: telefoontje van Nest support

• Korz0r1988
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 28-11-2017
Hallo allen,

Bovenstaande is allemaal herkenbaar. Zelf ervaar ik de ‘problemen’ ook. Bij mij heeft het volgende zich afgespeeld;

Na installatie van de Nest V3 viel me al gelijk op dat de Nest zo’n 1,5 tot 2 graad hoger uitviel dan mijn thermostaat voorheen. In eerste instantie ga je af op het verhaal wat je leest; De Nest moet wennen en kalibreren. Dit heb ik op advies van de Helpdesk 7 dagen aangezien.

Na 7 dagen bleef het temperatuurverschil onveranders. Dit leidde ertoe dat het toch wel koud werd op de begane grond omdat de Nest niet onder de 20 a 22 graden kwam.

De helpdesk vroeg of ik foto’s wilde maken van de Nest en de thermometer beide in beeld, waardoor het verschil zichtbaar was. Waarbij het ook belangrijk was om de Nest niet te verbinden met wifi omdat de ontvanger, die tussen de sensoren zit, warm kan worden.

Als reactie kreeg ik te horen dat de verschillen 1,5 en 2 graad binnen de marges horen van de Nest. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens; afwijking van temp Nest en huidige temp en dat je de functionaliteiten niet volledig kan gebruiken als je wifi uitschakelt.

Door dit te noemen ben ik in contact gebracht met een senior helpdesk medewerker. Deze had nogmaals de vraag of ik foto’s wilde sturen en mijn wifi uit wilde schakelen. Dit netjes gedaan, maar eigenlijk was ik er al klaar mee. Na het opsturen van de resultaten, die nogmaals er afweken is er telefonisch contact geweest;

Nogmaals vielen de afwijkingen binnen de Marges van de Nest. Maar omdat de foto’s die ik als eerste had opgestuurd wel afweken van de foto’s in sessie twee, had ik recht op een vervangend product van de Nest V3. Ze willen uitsluiten dat het om een hardware fout gaat, vandaar het vervangend product.

Ik ben benieuwd of het vervangend product een compleet nieuwe Nest is, of dat dit een gerefurbishd apparaat is, die wellicht is aangepast, door de veelvuldige klacht van temperatuur verschil. Ik ontvang deze vandaag/morgen.

Wanneer ik andere ervaringen heb mbt de nieuwe Nest v3 dan deel ik deze.

• Korz0r1988
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 28-11-2017
quote:
Korz0r1988 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 03:03:
Hallo allen,

Bovenstaande is allemaal herkenbaar. Zelf ervaar ik de ‘problemen’ ook. Bij mij heeft het volgende zich afgespeeld;

Na installatie van de Nest V3 viel me al gelijk op dat de Nest zo’n 1,5 tot 2 graad hoger uitviel dan mijn thermostaat voorheen. In eerste instantie ga je af op het verhaal wat je leest; De Nest moet wennen en kalibreren. Dit heb ik op advies van de Helpdesk 7 dagen aangezien.

Na 7 dagen bleef het temperatuurverschil onveranders. Dit leidde ertoe dat het toch wel koud werd op de begane grond omdat de Nest niet onder de 20 a 22 graden kwam.

De helpdesk vroeg of ik foto’s wilde maken van de Nest en de thermometer beide in beeld, waardoor het verschil zichtbaar was. Waarbij het ook belangrijk was om de Nest niet te verbinden met wifi omdat de ontvanger, die tussen de sensoren zit, warm kan worden.

Als reactie kreeg ik te horen dat de verschillen 1,5 en 2 graad binnen de marges horen van de Nest. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens; afwijking van temp Nest en huidige temp en dat je de functionaliteiten niet volledig kan gebruiken als je wifi uitschakelt.

Door dit te noemen ben ik in contact gebracht met een senior helpdesk medewerker. Deze had nogmaals de vraag of ik foto’s wilde sturen en mijn wifi uit wilde schakelen. Dit netjes gedaan, maar eigenlijk was ik er al klaar mee. Na het opsturen van de resultaten, die nogmaals er afweken is er telefonisch contact geweest;

Nogmaals vielen de afwijkingen binnen de Marges van de Nest. Maar omdat de foto’s die ik als eerste had opgestuurd wel afweken van de foto’s in sessie twee, had ik recht op een vervangend product van de Nest V3. Ze willen uitsluiten dat het om een hardware fout gaat, vandaar het vervangend product.

Ik ben benieuwd of het vervangend product een compleet nieuwe Nest is, of dat dit een gerefurbishd apparaat is, die wellicht is aangepast, door de veelvuldige klacht van temperatuur verschil. Ik ontvang deze vandaag/morgen.

Wanneer ik andere ervaringen heb mbt de nieuwe Nest v3 dan deel ik deze.
Terugkomend op mijn verhaal: Ik heb nu ongv 14 dagen de nieuwe Thermostaat in gebruik. Deze is meer accuraat. Wat mij is opgevallen, nadat ik andere thermometers heb gebruikt voor de temperatuur, is dat de NEST een gemiddelde toont van de ruimte. Zo is het bij mijn eettafel, vlak bij de keuken vaak 1.5 warmer dan in de woonkamer waar het raam is. Dit scheelt ongv zo'n 1,5 graad met elkaar. De Nest maakt hier een gemiddelde van en toont deze op het display. Het verschil met het gemiddelde wat ik zelf heb uitgerekend en wat de Nest heeft uitgerekend is ongv 0,3 graden. Dus vanaf nu ben ik er gerust op dat de Nest het juiste gemiddelde heeft. Waar ik nog geen zicht op heb is of het apparaat correct moduleert.

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quote:
Korz0r1988 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:33:
[...]

Terugkomend op mijn verhaal: Ik heb nu ongv 14 dagen de nieuwe Thermostaat in gebruik. Deze is meer accuraat. Wat mij is opgevallen, nadat ik andere thermometers heb gebruikt voor de temperatuur, is dat de NEST een gemiddelde toont van de ruimte. Zo is het bij mijn eettafel, vlak bij de keuken vaak 1.5 warmer dan in de woonkamer waar het raam is. Dit scheelt ongv zo'n 1,5 graad met elkaar. De Nest maakt hier een gemiddelde van en toont deze op het display. Het verschil met het gemiddelde wat ik zelf heb uitgerekend en wat de Nest heeft uitgerekend is ongv 0,3 graden. Dus vanaf nu ben ik er gerust op dat de Nest het juiste gemiddelde heeft. Waar ik nog geen zicht op heb is of het apparaat correct moduleert.
Het is onmogelijk dat de Nest weet hoe warm het in alle hoeken van de ruimte is. De Nest kan geen gemiddelde maken van de ruimte, hij kan hoogstens de temperatuur op de locatie waar hij hangt weergeven.
Dat jouw gemiddelde bijna overeen komt met hetgeen de Nest toont is toeval.

• aldrenth
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2017
Hallo allemaal,
Ook ik heb een Nest v3 met dezelfde temperatuur verschillen ongeveer 2 graden te warm.
Ik vind het verder een perfect apparaat maar i.d.d. wel jammer dat de temperatuur niet klopt.
Niet zozeer voor mijzelf maar het is verwarrend voor mede huisgenoten die telkens zeggen dat het koud is
terwijl de Nest 21 graden aangeeft.
Je kunt hem natuurlijk gewoon wat hoger zetten meer dat voelt gevoelsmatig niet goed.
Wellicht komen ze ooit met een oplossing.

• TheLostOne
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:00
Ook bij ons gaat de Nest V3 geregeld een graadje hoger omdat het gevoelsmatig niet lekker is in huis.
Als ik ga kijken naar wanneer het het meest aangenaamst is in huis, staat de Nest V3 toch al snel op 22 graden.

Onze vorige honeywell round modulation thermostaat heeft altijd op 20,5 - 21 graden gedraaid om het warm te krijgen in huis.
Nu weet ik ook niet hoe het moduleren precies gaat en zat ik nog te twijfelen om hem terug om te zetten naar aan/uit inplaats van opentherm. Dit om een en ander te testen of het dan aangenamer gaat voelen in de woonkamer.

• RolandBreedveld
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 11-04 21:32
Heb hetzelfde probleem, Nest V3 geeft structureel 2 graden te veel aan.
Heb mijn wijnthermometer op de Nest geklikt, het blijkt dat de nest zelf een hogere temperatuur heeft dan de omgeving, dat kan komen door de interne electronica en het display. Met het display op minimale sterkte wordt het iets beter, nl 1,5 gr te hoog, dat is tamelijk overtuigend bewijs.
Dat van de accu laden lijkt me overigens onzin, als de thermostaat altijd in de socket zit is die dus altijd volgeladen, hooguit dat het druppelladen iets doet.
Ook de opmerking van Nest dat dit binnen de specificaties valt is vreemd, normaliter zou bij 20 gr. de afwijking +/- 0,5 gr. mogen zijn, 2 graden betekent een meetnauwkeurigheid van +10% dat is absurd veel voor moderne electronica en dus ongeloofwaardig.
Lijkt me dat Nest dit in de software eenvoudig moet kunnen corrigeren, ik ga de helpdesk contacten, en laat de bevindingen later horen.

RolandBreedveld wijzigde deze reactie 24-12-2017 15:32 (33%)

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:48
Hier de Nest maar van de muur getrokken. Doorslaggevend was toch wel dat hij regelmatig de verbinding kwijt was met de heatlink en vervolgens vrolijk weer kan verbinden als je dat handmatig doet. Doe dat dan zelf ook eens zou je denken 8)7
Een huis dat om zo'n vage reden niet warm kan worden kan gewoon niet vind ik.

• coenraadroerig
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18-02 09:29
Bij mij hangt de NEST nu een week en ik heb hetzelfde probleem. Het wordt wel beter. In het begin zat hij er 3 graden naast, nu nog maar 1.
Ik heb eens een IR foto gemaakt met mn CAT S60. De beelden liggen niet perfect over elkaar heen en de weergegeven temperatuur is ook niet perfect, maar je ziet duidelijk dat de NEST een paar graden warmer is dan de achtergrond.
Op het moment dat ik de foto nam ben ik er misschien 2 keer voorbij gelopen, verder heeft het scherm uit gestaan.
NEST heeft op de website staan dat ze voor de 3Gen 10 sensoren gebruiken om de temperatuur te meten. Meer is kennelijk niet altijd beter :+

[edit:] De thermostaat is inmiddels op de terugweg naar de verkoper.

coenraadroerig wijzigde deze reactie 29-12-2017 12:07 (5%)

• mischa1972
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-04 01:00
Blijkbaar zijn ze nog steeds niet in staat om deze temperatuurverschillen op te lossen. :(

Ook hier een temperatuurverschil van ca 2 graden. Nest geeft 20 graden aan, terwijl 2 andere thermometers in dezelfde ruimte 17,6 en 18,3 graden aangeven.

Ik hoop dat dit verschil na verloop van tijd minder wordt.

• cue
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09-04 14:18
Ik ben blij dat hier meer mensen zijn met het probleem. Ik heb een Nest V3 inmiddels 1,5 jaar hangen. Hiervoor had ik een V2 die prima resultaten gaf. Ik merk ook dat de temperatuur ruim 2 graden onder de werkelijke temperatuur zit. Erg vervelend dat je niet handmatig een offset kan geven zodat de waarde die weergeven wordt klopt.

Probleem is dat ik hem al lang heb hangen en nu er pas achter kom dat dit het probleem is :S..

• geritz81
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08-04 19:30
Hier ook het issue met de te hoge temperaturen.

Daarnaast wordt ik gek van het wegvallen van de verbinding met de heatlink.
Dit was in het begin dat ik hem had hangen niet zo..misschien heeft de update die er onlangs geforceerd in is gekomen hier een rol in gespeeld ?
Ik kan het niet pinpointen waar het issue zit.

Vanavond nog maar eens de heatlink een factory reset geven, de nest zelf al een paar keer geprobeerd met reset maar het verbindingsprobleem blijft 8)7

Ik heb hem nu maar in de aan/uit modus gezet en dus moduleert hij niet meer...

Anders toch maar een tado of iets vergelijkbaars gaan uitproberen :(

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:23
Heb hier een Nest V2. Bij mij is het 1 graad kouder op de Nest dan de andere thermostaat die er een meter vanaf staat..

Ondertussen mijn schema zo ingesteld, dat hij iets warmer verwarmd.
Maar vervelend is het wel..

• TheLostOne
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:00
@RolandBreedveld Was er nog iets uitgekomen met het contact met Nest?

@LucasPI Heeft het uitzetten van Wifi nog enige verschillen in temperatuur gegeven?

Zelf was ik dit Topic een beetje uit het oog verloren helaas, maar ben wel zeer benieuwd naar wat de bevindingen zijn. Met de kou van de afgelopen dagen merkte ik dat de verwarming op gegeven moment op 22 graden stond bij ons thuis met een aparte thermometer die 20,7 aangaf...
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*