Hier ben ik erg benieuwd naar. Iemand die hier ervaringen mee heeft? Zelf heb ik de v3 sinds gisteren hangen en net als iedereen hier is het werkelijk een drama met de aangegeven temperatuur.pakje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:36:
Ik ben benieuwd hoe degenen die dit probleem van te hoge temperatuuraanwijzinghebben de Nest hebben aangesloten.
Als de Nest is aangesloten met een 2-draads verbinding naar de punten T1+T2 op de Heat Link dan wordt hij gevoed met 12V. Zo is het meestal als hij op de zelfde plek zit als de oude thermostaat die hij vervangt.
Als de Nest in de losse thermostaathouder zit wordt hij gevoed door een losse USB voeding dus 5V.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de interne warmteontwikkeling te maken heeft met de gebruikte voeding.
Misschien staat het antwoord verder in het topic maar ik ben pas bij pagina 2, ik lees rustig verder
Onnomark schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:45:
Ik heb 2 x nest geïnstalleerd. Eerste installatie met de witte achterplaat. En tweede installatie zonder.
Bij de eerste installatie met achterplaat is de thermostaat exact. Controle met infrarood thermometer en keuken thermometer bevestigen dat de temperatuur correct is.
Bij de tweede installatie zonder achterplaat wijkt de thermostaat af. In het begin zelfs bijna 4 graden. Na reset ging het iets beter maar die reset was na een paar uur dus wellicht was de accu opgeladen. Zonder achterplaat wijkt de thermostaat af tussen de 1 en 3 graden.
Ik heb de tweede installatie nu aangepast met de achterplaat. Ik ben benieuwd hoe de temperatuur zal zijn de komende tijd.
Een voorzichtige aanname is dat vanwege de achterplaat er meer ruimte is gekomen achter de thermostaat. Geen warmteoverdracht van de muur naar de thermostaat en omgedraaid hetzelfde. Wellicht kan de thermostaat nu beter zijn eigen warmte kwijt. Geen bewijs maar de test loopt nu.
Update: tot nu toe blijft the thermostaat prima functioneren met de achterplaat gemonteerd. Geen afwijking van de temperatuur meer.
Update na 2 dagen; met achterplaat geen afwijking meer gevonden. Er lijkt een duidelijk verband te zijn met de achterplaat en temperatuur meting.
Goede suggestie dit, deze onthoud ik. Heb je na al deze jaren misschien een update of het nog steeds allemaal goed bij je functioneert @Onnomark @Bastiaan ?Bastiaan schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:21:
Ik heb zojuist ook de proef op de som maar genomen. Thermostaat losgeschroefd van de muur (op een bank gelegd en binnen 5 minuten een graad koeler), backplate er op, reset gegeven door 10 seconden ingedrukt te houden, en vervolgens nog een graad koeler.
We gaan het in de gaten houden!
[ Voor 51% gewijzigd door GrazendeKoe op 11-12-2022 11:17 ]