Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-04 16:05
Beste tweaker,

Mijn vraag in het kort, zou je me kunnen verwijzen naar een bedrijf waar ik een losse heatlink kan bestellen of mijn huidige kan laten repareren?

Helaas is mijn Nest heatlink van de ene op de andere dag kapot gegaan en lijkt de voeding het te hebben begeven. Na het raadplegen van de forums ben ik het gesprek aangegaan met de google klantenservice die me na een half uur vertelde dat ze me niet konden helpen omdat mijn nest buiten de garantie zit.
Vervolgens werd ik met een kluitje het riet ingestuurd dat ik mogelijk een nieuw zou kunnen kopen via een van de Nest Pro's met een hele algemene link erbij. https://nest.com/nl/widget/pro-finder/

Voordat ik een tiental bedrijven ga benaderen die de heatlink alleen maar zelf willen komen vervangen, weet jij waar ik een nieuwe heatlink zou kunnen kopen of mijn huidige kan laten repareren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Floris

Beste antwoord (via Floris237 op 13-02-2024 10:31)

• pizzaguy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-04 02:37
jeroenj_1989 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:33:
Heb (zoals hierboven te lezen) ook mijn heatlink zelf gerepareerd met een 1N4007. Als het nodig is dan ga ik nog een zwaardere diode plaatsen.

Daarna nog contact gehad met Google Support chat (https://support.google.co...id=8655500470758156892-EU), maar omdat ik de reparatie zelf al heb uitgevoerd kan ik geen garantie meer krijgen. Het blijft natuurlijk niet de 'officiele' oplossing. Op zich logisch dat ze de regel hebben 'zelf eraan gezeten dan garantie weg', maar toch jammer :(
Mijn Heatlink is van juli 2020, dus 1.5 jaar buiten de garantie. Via bovenstaande link bij Google support gekomen en via live-chat gecommuniceerd. Heel snel geholpen en elke keer binnen 10 seconden antwoord....ik was aangenaam verrast.

Conclusie was dat de Heatlink geen stroom meer kreeg maar nog wel werkte via een Powerbank en Micro-usb. Ze sturen kosteloos binnen 3 dagen een nieuwe Heatlink op en moet de oude terugsturen. Ik denk omdat er zo veel klanten zijn met een defecte Heatlink dat ze de garantietermijn er gewoon af hebben gehaald.....

Dus voor diegene die het willen reparen, ik zou contact opnemen met Google. :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Er zijn online vrij veel kapotte heat link verhalen en reparatie instructies te vinden. Het proberen waard!

YouTube: Fixing another Nest heat link - with easy tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
Bedankt! Dit lijkt me zeker iets (leuks) om te proberen :)

Heb je wellicht een tip waar ik diodes zou kunnen halen? Zie hele dozen aan verschillende voorbij komen op amazon of dat je er meteen 20 koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 09:28
Componenten zijn danig goedkoop dat je ze inderdaad vaak in een set van X-aantal koopt. Als je iets meer geduld hebt kan je ze wellicht ook nog goedkoper op AliExpress of iets dergelijks bestellen.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:59
Hoe oud is je Nest precies? En bij wie heb je die gekocht? Want ze kunnen zich wel beroepen op de garantie termijn, maar zo makkelijk is dat in Nederland niet. Je hebt namelijk recht op een conform product en als dat voor een Nest betekent dat deze 5 jaar (bijvoorbeeld) zonder problemen moet werken, dan kun je je daar 5 jaar op beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
bn326160 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:18:
Componenten zijn danig goedkoop dat je ze inderdaad vaak in een set van X-aantal koopt. Als je iets meer geduld hebt kan je ze wellicht ook nog goedkoper op AliExpress of iets dergelijks bestellen.
Zolang het zonnetje blijft schijnen geen probleem, maar met temperaturen zoals deze ochtend is een beetje verwarming toch fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
celshof schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:21:
Hoe oud is je Nest precies? En bij wie heb je die gekocht? Want ze kunnen zich wel beroepen op de garantie termijn, maar zo makkelijk is dat in Nederland niet. Je hebt namelijk recht op een conform product en als dat voor een Nest betekent dat deze 5 jaar (bijvoorbeeld) zonder problemen moet werken, dan kun je je daar 5 jaar op beroepen.
Deze is nieuw voor mij! Ik heb de Nest gekocht in juli 2019 bij bol.com. Heb je enige ervaring of zij gemakkelijk akkoord gaan met deze argumentatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:59
Floris237 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:21:
[...]
Deze is nieuw voor mij! Ik heb de Nest gekocht in juli 2019 bij bol.com. Heb je enige ervaring of zij gemakkelijk akkoord gaan met deze argumentatie?
Recht hebben en recht krijgen is soms lastig. Maar je kunt verwijzen naar
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Je moet hiervoor dus ook bij Bol aankloppen, want dat is kennelijk je leverancier, of is Bol hier alleen het platform en heb je een andere leverancier?

[ Voor 11% gewijzigd door celshof op 25-04-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 23:13
Die van mij ging twee weken geleden ook net zo plotseling defect, gelukkig nog net (14 dagen) binnen de garantieperiode. Het lijkt een veel voorkomend issue en ik ben er van overtuigd dat het vervangen van die diode de oplossing is. Moet je alleen wel kunnen solderen (kan ik, alleen geen vervangend component liggen momenteel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
celshof schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:04:
[...]
Recht hebben en recht krijgen is soms lastig. Maar je kunt verwijzen naar
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

[...]
Je moet hiervoor dus ook bij Bol aankloppen, want dat is kennelijk je leverancier, of is Bol hier alleen het platform en heb je een andere leverancier?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
lazybones schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:33:
Die van mij ging twee weken geleden ook net zo plotseling defect, gelukkig nog net (14 dagen) binnen de garantieperiode. Het lijkt een veel voorkomend issue en ik ben er van overtuigd dat het vervangen van die diode de oplossing is. Moet je alleen wel kunnen solderen (kan ik, alleen geen vervangend component liggen momenteel)
Thanks! Wil de uitdaging van het solderen graag aan gaan, maar ik loop vast met de diode. Het lijkt een platte diode te zijn die op het bord zit, maar online kan ik alleen maar diodes vinden zoals onderstaand. Is dit lastiger te solderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvmE8asjLyKF12mDG5EFhcIXryc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qXoLjrXpjAU3NvlF6cwDe4Ge.jpg?f=user_large

Weet je wellicht waar ik een juiste 3A 100V platte diode kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07
Floris237 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:24:
[...]

Thanks! Wil de uitdaging van het solderen graag aan gaan, maar ik loop vast met de diode. Het lijkt een platte diode te zijn die op het bord zit, maar online kan ik alleen maar diodes vinden zoals onderstaand. Is dit lastiger te solderen?

[Afbeelding]

Is het een diode of een brugcel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
Om eerlijk te zijn geen idee wat het verschil is. Het is de onderstaande. Ze spreken in het youtube filmpje over een diode :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoOkM6772MbToD9EQt8bFyHOzN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Q9eBOrLE4yBIgIA7JsAnrmm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Floris237 op 28-04-2022 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 23:13
Floris237 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:24:
[...]

[Afbeelding]

Diode met pootjes is wat lastiger, maar met creatief buigen moet ook die passend te krijgen zijn. Dat wordt ook gedaan in een van de filmpjes op Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:07
Nest Heatlink Defect, toch nog bruikbaar?

Misschien haal je hier nog wat relevante informatie uit.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Floris237
Niet het mooiste soldeerwerk, maar het is gelukt met een 1N4007 diode en alles doet het weer! Bedankt voor jullie inzichten en hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apewiK_zuPWjNQ99DaQrShkBvyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAFWhhu1XTxVlQuPPhqsdwJO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 09:15

radial

Watch out

Gisteren spontaan hetzelfde, heatlink van een op andere moment kapot, exact dezelfde problemen als hier aangegeven.

Issue bij Coolblue aangegeven (is hij 2.5 jaar geleden gekocht) en duidelijk erbij gezet dat ik bij aankoop wel een deugdelijk product had verwacht dat langer dan 2.5 jaar mee zou gaan (dat mag je van een thermostaat wel verwachten toch?), nu eens kijken wat hun reactie hierop is/wordt, verwacht er niet veel van.

Nu heb ik dus het probleem dat de heatlink niet meer werkt en dat het opgelost zou kunnen worden door iets te solderen, alleen kan ik dit niet en heb er ook geen enkele ervaring mee. Is er iemand die dit zou kunnen doen, zodat de heatlink weer actief gemaakt kan worden en ik zo enorm geholpen ben?

Vind het btw wel erg zuur dat je zo`n duur ding koopt en dat het maar zo kort meegaat en dat er dan niet eens een vervangingseenheid te koop is.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floris237
radial schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:33:
Gisteren spontaan hetzelfde, heatlink van een op andere moment kapot, exact dezelfde problemen als hier aangegeven.

Issue bij Coolblue aangegeven (is hij 2.5 jaar geleden gekocht) en duidelijk erbij gezet dat ik bij aankoop wel een deugdelijk product had verwacht dat langer dan 2.5 jaar mee zou gaan (dat mag je van een thermostaat wel verwachten toch?), nu eens kijken wat hun reactie hierop is/wordt, verwacht er niet veel van.

Nu heb ik dus het probleem dat de heatlink niet meer werkt en dat het opgelost zou kunnen worden door iets te solderen, alleen kan ik dit niet en heb er ook geen enkele ervaring mee. Is er iemand die dit zou kunnen doen, zodat de heatlink weer actief gemaakt kan worden en ik zo enorm geholpen ben?

Vind het btw wel erg zuur dat je zo`n duur ding koopt en dat het maar zo kort meegaat en dat er dan niet eens een vervangingseenheid te koop is.
Hi Radial, had ik ook niet, maar door de stappen te volgen uit het onderstaande filmpje is het me gelukt. Het was een leuke ervaring, maar doe het niet graag nog een keer.

YouTube: Fixing a completely dead Nest thermostat heat link

Ik kan je trouwens wel aanraden de test uit te voeren uit de link die Intelligo deelt. Hierbij steek je een micro usb kabel aan de voorkant in het systeem. Als dit oplicht weet je dat het niet de chipset is maar de powersupply.
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:01:
Er zijn online vrij veel kapotte heat link verhalen en reparatie instructies te vinden. Het proberen waard!

YouTube: Fixing another Nest heat link - with easy tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

Hi Floris, helemaal duidelijk probleem is dat ik geen materiaal heb om te solderen etc etc en zelfs volgens het filmpje zie ik niet echt zitten dat me dat gaat lukken.

Was in de hoop dat er hier misschien nog iemand was die dit zou kunnen en vaker gedaan heeft.

Bij shop waar hij gekocht is, zijn ze niet thuis, beginnen over economische waarde en dat ie al afgeschreven is na 3 jaar, wordt je als consument ook niet wijzer en beter van helaas.
Toch eens op zoek gaan of er ergens iemand is dit dit kan repareren, zou waardeloos zijn om hele nieuwe te moeten kopen....

20xSF170s - ozo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

radial schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:46:
Hi Floris, helemaal duidelijk probleem is dat ik geen materiaal heb om te solderen etc etc en zelfs volgens het filmpje zie ik niet echt zitten dat me dat gaat lukken.

Was in de hoop dat er hier misschien nog iemand was die dit zou kunnen en vaker gedaan heeft.

Bij shop waar hij gekocht is, zijn ze niet thuis, beginnen over economische waarde en dat ie al afgeschreven is na 3 jaar, wordt je als consument ook niet wijzer en beter van helaas.
Toch eens op zoek gaan of er ergens iemand is dit dit kan repareren, zou waardeloos zijn om hele nieuwe te moeten kopen....
Om terug te komen op dit verhaal, ben met Google in contact gegaan, situatie uitgelegd wat er gebeurd is, waarbij het binnen 24 uur opgepakt is, waarbij nog om het e.e.a. aan details is gevraagd. Nieuwe heatlink op laten sturen, oude moest ik retour zending, alles weer geïnstalleerd en probleem opgelost.

Je kan alles over Google zeggen, maar dit soort dingen lossen ze vind ik toch heel netjes op, dat zou de winkel die mij dit verkocht heeft ook moeten doen i.p.v. naar de regeltjes te wijzen en zoek het maar uit, wat ook zeker anders had gekund.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
radial schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:52:
[...]

Om terug te komen op dit verhaal, ben met Google in contact gegaan, situatie uitgelegd wat er gebeurd is, waarbij het binnen 24 uur opgepakt is, waarbij nog om het e.e.a. aan details is gevraagd. Nieuwe heatlink op laten sturen, oude moest ik retour zending, alles weer geïnstalleerd en probleem opgelost.

Je kan alles over Google zeggen, maar dit soort dingen lossen ze vind ik toch heel netjes op, dat zou de winkel die mij dit verkocht heeft ook moeten doen i.p.v. naar de regeltjes te wijzen en zoek het maar uit, wat ook zeker anders had gekund.
Heb je misschien de juiste gegevens van Google, vind maar geen juiste telefoonnummer en e-mail om hun te contacteren, mijne is ook defect na 2,5jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

Hoi Ronny,

Ben via de Google Community website dmv een post in contact gekomen met Google service medewerker die hiermee verder is gegaan. Het is veel mailen uitleggen etc, maar goed het probleem is bij mij wel opgelost met hulp van hun en heb een nieuwe heatlink gekregen zonder kosten.

https://www.googlenestcom...rmostats/bd-p/Thermostats

Je bent niet de enige, staan aardig wat reacties daar, maar als je het goed en duidelijk uitlegt wat er aan de hand is, denk ik dat ze je daar verder kunnen helpen.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin123
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-07-2022
Floris237 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:24:
Niet het mooiste soldeerwerk, maar het is gelukt met een 1N4007 diode en alles doet het weer! Bedankt voor jullie inzichten en hulp.

[Afbeelding]
Bedankt voor deze post! Ik heb hier eigenlijk nog nooit wat gepost maar deze foto en uitleg heeft mij geholpen om mijn eigen Heat link te maken. Duizend maal dank voor het delen van de oplossingen! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Erwin123 op 11-07-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
Erwin123 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:43:
[...]

Bedankt voor deze post! Ik heb hier eigenlijk nog nooit wat gepost maar deze foto en uitleg heeft mij geholpen om mijn eigen Heat link te maken. Duizend maal dank voor het delen van de oplossingen! :)
Leuk om te horen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-05 12:32
Toevallig dit topic gevonden nadat mijn Heat link het had begeven. Gekocht december 2019 dus flink uit de garantie. Echter, via Google support chat zonder problemen binnen een dag een vervangende Heat link ontvangen. Plusje voor de support van google(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:39
BigTasty schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:38:
Toevallig dit topic gevonden nadat mijn Heat link het had begeven. Gekocht december 2019 dus flink uit de garantie. Echter, via Google support chat zonder problemen binnen een dag een vervangende Heat link ontvangen. Plusje voor de support van google(y)
Waar vind ik deze support chat? Want ik heb hetzelfde probleem, maar op mijn 'tickets' reageren ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-05 12:32
Bootje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:08:
[...]

Waar vind ik deze support chat? Want ik heb hetzelfde probleem, maar op mijn 'tickets' reageren ze niet.
https://support.google.com/googlenest/gethelp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:39
Nou de heat link is ondertussen kosteloos vervangen! Duurde lang, maar goeie service. Want buiten garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenj_1989
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-04 11:54
Floris237 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:24:

[Afbeelding]
Hoi Floris, heb je deze diode nog steeds erin zitten? Ik heb dezelfde reparatie gedaan, werkt super! Maar ik vraag me af of dit (1n4007) wel de goede diode is?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenj_1989
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-04 11:54
Heb (zoals hierboven te lezen) ook mijn heatlink zelf gerepareerd met een 1N4007. Als het nodig is dan ga ik nog een zwaardere diode plaatsen.

Daarna nog contact gehad met Google Support chat (https://support.google.co...id=8655500470758156892-EU), maar omdat ik de reparatie zelf al heb uitgevoerd kan ik geen garantie meer krijgen. Het blijft natuurlijk niet de 'officiele' oplossing. Op zich logisch dat ze de regel hebben 'zelf eraan gezeten dan garantie weg', maar toch jammer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris237
Yes werkt hier nog steeds zonder problemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• pizzaguy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-04 02:37
jeroenj_1989 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:33:

Mijn Heatlink is van juli 2020, dus 1.5 jaar buiten de garantie. Via bovenstaande link bij Google support gekomen en via live-chat gecommuniceerd. Heel snel geholpen en elke keer binnen 10 seconden antwoord....ik was aangenaam verrast.

Conclusie was dat de Heatlink geen stroom meer kreeg maar nog wel werkte via een Powerbank en Micro-usb. Ze sturen kosteloos binnen 3 dagen een nieuwe Heatlink op en moet de oude terugsturen. Ik denk omdat er zo veel klanten zijn met een defecte Heatlink dat ze de garantietermijn er gewoon af hebben gehaald.....

Dus voor diegene die het willen reparen, ik zou contact opnemen met Google. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mat_thai
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-05 08:55
Ook hier een positieve ervaring met de customer support van Google.
Toen ik vanochtend wakker werd was het wel erg koud beneden. Scherm van de nest stond uit, dus meteen de heat link gecheckt. Deze deed niets meer, maar het stopcontact had wel gewoon stroom.
Ik vond dit topic en heb gelijk contact gezocht met Google. Na wat vragen en een foto opsturen kreeg ik al gauw de boodschap dat, ondanks dat het niet meer onder de garantie viel, ze een uitzondering maakten en ik een gratis replacement krijg. Ik hoop dat ik hem snel binnen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBT
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-04 23:58
Vandaag ook mijn heatlink kapot, na het vinden van dit topic contact opgenomen met google en ook deze wordt netjes vervangen (3 jaar oud)
Pagina: 1