Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nest Heatlink Defect, toch nog bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Tadango
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:53
Vanochtend was het erg koud. Onze CV lekte water en dat is over de Nest Heat Link module heen gelopen. Deze heb ik open gehaald en droog gemaakt, maar nog steeds geeft deze geen leven. Als je de USB aansluit werken de led's en de knop wel, dus de controle chip lijkt te werken. De hoofd unit kan geen verbinding maken dus de zender / ontvanger wordt niet gevoed via usb.

Eens de boel goed bekeken en de print is in 2 delen verdeeld: voeding en logica. De voeding is dus overleden door het water. Zekeringen zijn goed en de rest meet ook normaal dus ik denk dat de regel chip defect is. Er lijkt simpelweg 12V uit de voeding te komen (laagspanning condensator zit direct aan de 12V klemmen voor de hoofd unit gekoppeld) en de relais zijn ook 12V types dus ik heb een externe 12V voeding op de klemmen aan gesloten en tada, de relais tikken. De hoofdunit kan ook draadloos de heat link vinden en bestuurd de relais :) Gek genoeg werken de led's niet...... maar dat is het minst belangrijke onderdeel dus kan ik prima mee leven.

Nu ben ik blij dat hij nog bruikbaar is, maar vindt het toch jammer dat er een externe voeding nodig is. Ik ben alleen bang dat ik deze nooit kan repareren. Dat de led's niet werken is erg merkwaardig omdat deze via usb wel werken. Heeft er iemand ervaring met het repareren van deze units? Ze zijn los niet te koop en gaan wel vaker stuk door water schade merk ik.

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Heb je toevallig een foto van het deel waarvan je denkt dat deze defect is?
Zoals ik het begrijp heb je een voedingsbordje die 12V hoort te genereren, die nu niet werkt?
Als het alleen een defect converter chipje is kan dit nog wel eens vervangen worden, maar ik heb zelf geen ervaring met deze units, en dus ook geen idee wat er in zit.

In principe is alles te repareren, of het financieel interessant (of makkelijk) is, is de volgende vraag.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Tadango
dragonhaertt schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:07:
Heb je toevallig een foto van het deel waarvan je denkt dat deze defect is?
Zoals ik het begrijp heb je een voedingsbordje die 12V hoort te genereren, die nu niet werkt?
Als het alleen een defect converter chipje is kan dit nog wel eens vervangen worden, maar ik heb zelf geen ervaring met deze units, en dus ook geen idee wat er in zit.

In principe is alles te repareren, of het financieel interessant (of makkelijk) is, is de volgende vraag.
Klopt, maar dit is mini smd spul, dat helpt niet.

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Er zijn genoeg tweakers die ook mini-smd spul best kunnen repareren ;)

Ik zal eens wat beter naar de foto's kijken

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Tadango
Alle onderdelen die ik kan meten lijken goed. Ik meet een hoge gelijkspanning op de condensatoren aan de hoogspanning kant dus dat klopt. De schakel fet / transistor naar de transformator meet ook goed en wordt dus niet aangestuurd. Ik kan niet anders dan concluderen dat de regel chip defect is. Ik kan alleen online niets vinden hierover. Iemand enig idee welke chip dit kan zijn?

Ik heb de heat link gisteren geïnstalleerd met een losse 12V adapter en hij werkt zoals het hoort op de led's na. Voor nu een prima oplossing.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:06

Damic

Afwezig soms

Ik vraag me af wat die heel kleine zwarte blokjes zijn zoals boven C8/L3, links en rechts van U1.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• jordy272
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-06 18:22
Zit me een zelfde soort probleem.
Heb bij mijn print alleen gezien dat er diverse componenten verbrand zijn.

Kan je aangeven waar je die externe 12v op hebt aangesloten?

Alvast bedankt!

• jordy272
Tadango schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:44:
Alle onderdelen die ik kan meten lijken goed. Ik meet een hoge gelijkspanning op de condensatoren aan de hoogspanning kant dus dat klopt. De schakel fet / transistor naar de transformator meet ook goed en wordt dus niet aangestuurd. Ik kan niet anders dan concluderen dat de regel chip defect is. Ik kan alleen online niets vinden hierover. Iemand enig idee welke chip dit kan zijn?

[Afbeelding]

Ik heb de heat link gisteren geïnstalleerd met een losse 12V adapter en hij werkt zoals het hoort op de led's na. Voor nu een prima oplossing.
Excuus dubbele reactie..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadango
T1 en T2 zijn 12V. Ik dacht T1 - en T2 +, maar dat kan je nameten door te kijken welke van die 2 met massa ernaast verbonden is.

Overigens schijnen deze vaak defect te tegaan en vervangt google ze gratis :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordy272
Tadango schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:26:
T1 en T2 zijn 12V. Ik dacht T1 - en T2 +, maar dat kan je nameten door te kijken welke van die 2 met massa ernaast verbonden is.

Overigens schijnen deze vaak defect te tegaan en vervangt google ze gratis :)
Ooo dacht je ergens 12v op het bordje had geplaatst.
Maar ga het zo is proberen!
🙏

Heb je meer info over dat vervangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadango
jordy272 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Ooo dacht je ergens 12v op het bordje had geplaatst.
Maar ga het zo is proberen!
🙏

Heb je meer info over dat vervangen?
Nee helaas, ik hoorde van iemand dat dat een optie is, heb het zelf niet gedaan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True